abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216698924
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 03:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat negatief allemaal. Kan het niet zo zijn dat Trump en trawanten zich maximaal inspannen uit morele overwegingen om de EU weer terug te brengen op het democratische pat. Heb jij überhaupt zijn speech wel gehoord? Censorship is no solution.
Dit is een garp toch?

En de maga-boekverbranders zouden tegen "censorship" zijn? _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216698949
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Maar het alternatief, een soort EU-leger, vind je ook niks.
Klopt, ik geloof meer in de NAVO waar nationale staten kunnen debatteren of we een leger moeten inzetten of niet.
Ik zie geen reden om het bevel van de strijdkrachten weg te geven aan bureaucraten in Brussel.
pi_216698958
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Klopt, ik geloof meer in de NAVO waar nationale staten kunnen debatteren of we een leger moeten inzetten of niet.
Ik zie geen reden om het bevel van de strijdkrachten weg te geven aan bureaucraten in Brussel.
En waar Orban dan dwars kan gaan liggen of hoe zie je dat voor je?
pi_216698961
quote:

[..]
Alleen is de hele reden dat die NAVO zo goed werk(te) dat er één grote speler is die een sterk sturende rol kan innemen. Als die weg valt zal het met die hele NAVO net zo lopen als met het door jou zo gehate Brussel: Eindeloos veel debatten en rapporten en geen concrete actie.
pi_216698963
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar ook niet door zich over te geven aan China. De EU moet deze kans grijpen om weer wat zelfstandiger te gaan opereren.
Overgeven aan China is een verzinsel van @Chivaz .
Niemand hier beweert dat de EU zich moet overgeven aan een ander land.

Het is inderdaad het moment om als EU minder afhankelijk te zijn van de VS.

Maar als EU kunnen we niet 100% zelfvoorzienend worden.
En dan is het juist verstandig om met andere landen samenwerkingsverbanden aan te gaan.

De VS doet dat ook gewoon.
8 jaar geleden had Trump nog het beste handelsverdrag aller tijden afgesloten met Canada en Mexico. En nu noemt hij dat het slechtste verdrag ooit.

De VS importeert meer uit Mexico, Canada, China en de EU dan andersom.

Wie ligt dan bij wie aan het infuus?

Trump wil daar nu kennelijk van af door meer in de VS te produceren.
Dan zul je als EU moeten zoeken naar andere afzetmarkten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216698974
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alleen is de hele reden dat die NAVO zo goed werk(te) dat er één grote speler is die een sterk sturende rol kan innemen. Als die weg valt zal het met die hele NAVO net zo lopen als met het door jou zo gehate Brussel: Eindeloos veel debatten en rapporten en geen concrete actie.
Kijk eens naar het verleden van de NAVO.
Hoe vaak heeft de VS moeten bijspringen om een NAVO land in de EU te helpen, en hoe vaak andersom?
pi_216698976
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Als ik mij niet vergis zijn niet alle navo landen in Irak geweest. Bovendien stip je hier nu precies het probleem aan van een EU leger. Dat bureaucraten in Brussel gaan bepalen hoe en waar dat leger ingezet gaat worden. Daar moet een debat voor plaatsvinden op nationaal niveau zodat er een optie is om niet mee te doen.
Als het aan de EU adepten ligt vervalt die optie compleet.
pi_216698984
quote:

[..]
Want zo werkt het ook in de VS?
pi_216699006
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als ik mij niet vergis zijn niet alle navo landen in Irak geweest. Bovendien stip je hier nu precies het probleem aan van een EU leger. Dat bureaucraten in Brussel gaan bepalen hoe en waar dat leger ingezet gaat worden. Daar moet een debat voor plaatsvinden op nationaal niveau zodat er een optie is om niet mee te doen.
Als het aan de EU adepten ligt vervalt die optie compleet.
Irak is ook niet een oorlog die binnen het mandaat van de NAVO valt.
  zondag 16 februari 2025 @ 09:21:40 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216699045
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ja, maar Orban is TOF!
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216699050
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want zo werkt het ook in de VS?
Je ziet de EU dus als een soort VS?
pi_216699131
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Overgeven aan China is een verzinsel van @:chivaz .
Niemand hier beweert dat de EU zich moet overgeven aan een ander land.

Het is inderdaad het moment om als EU minder afhankelijk te zijn van de VS.

Maar als EU kunnen we niet 100% zelfvoorzienend worden.
En dan is het juist verstandig om met andere landen samenwerkingsverbanden aan te gaan.

De VS doet dat ook gewoon.
8 jaar geleden had Trump nog het beste handelsverdrag aller tijden afgesloten met Canada en Mexico. En nu noemt hij dat het slechtste verdrag ooit.

De VS importeert meer uit Mexico, Canada, China en de EU dan andersom.

Wie ligt dan bij wie aan het infuus?

Trump wil daar nu kennelijk van af door meer in de VS te produceren.
Dan zul je als EU moeten zoeken naar andere afzetmarkten.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, geen probleem hoor.
Het wordt tijd dat Amerika minder invloed heeft op de rest van de wereld.

Laat China die rol maar overnemen.
Dit ben jij toch die vind dat China die rol moet overnemen?
pi_216699168
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hier heb je wel een punt moet ik bekennen. Dan nog vind ik niet dat we de baby met het badwater moeten weggooien. Laten we eerst aan onze verplichtingen voldoen en zorgen dat elke lidstaat defensie op orde heeft.
pi_216699207
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je ziet de EU dus als een soort VS?
Nou, ik hoor van jou alleen maar commentaar op de huidige EU, en niets over de huidige VS.
Dat geeft te denken.
Bovendien ga je er onmiddellijk van uit dat de EU boven de lidstaten gaat besluiten over de inzet van soldaten.
Dat geeft ook te denken.

En je doet net alsof de EU oorlogszuchtig is.

Terwijl de oorlog in Oekraïne laat zien dat de EU totaal niet bereid is om mee te vechten, en hooguit enkele wapens levert.
Er is hier geen oorlogseconomie op stoom gekomen, met als inzet Oekraïne alle middelen te bieden die ze nodig hebben.
Het is vooral oude voorraad die die kant op gaat.
pi_216699295
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
Dit ben jij toch die vind dat China die rol moet overnemen?
Ah, dat heb je dus verkeerd begrepen.

Ik reageer op Eagle, die het heeft over USAID.
Die 40% van de ontwikkelingshulp in handen heeft.
Als dat permanent wegvalt zullen landen als China in dat gat springen.
Die nemen dat heel graag over.

De EU zie jij wellicht als een ontwikkelingsland.
Ik niet. Wij hebben hier geen USAID die China kan overnemen

Trump loopt nu al te miepen dat China teveel invloed in Panama heeft.

Dat is een rechtstreeks gevolg van zijn eigen beleid tijdens Trump 1.

En de sloopkogel van Trump 2 kan er voor zorgen dat die invloed van China in de achtertuin van de VS alleen maar groter wordt.
pi_216699389
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, ik hoor van jou alleen maar commentaar op de huidige EU, en niets over de huidige VS.
Dat geeft te denken.
Bovendien ga je er onmiddellijk van uit dat de EU boven de lidstaten gaat besluiten over de inzet van soldaten.
Dat geeft ook te denken.
Ik vind dat je slappe bureaucraten met imperialistische ambities geen leger moet geven waar ze die ambities mee kunnen vervullen.
Als we een Europees leger hadden gehad met het Oekraïne debacle dan hadden we mogelijk al in een oorlog gezeten gezien de retoriek van von der Leyen en de bende van ellende.
Deze mensen zitten daar niet om dat ze het zo goed met de bevolking voor hebben, ze dromen van een groot Europees rijk dat zich kan meten met de VS.
Ik wil daar geen onderdeel van uitmaken en al helemaal niet hoe ik zie hoe er gereageerd word op terechte kritiek van Vance.
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze bereid zijn om naar de wensen van het volk te luisteren en dan kunnen we heel misschien praten over verdere federalisering met een bijbehorend leger.
pi_216699481
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 07:55 schreef Lichtloper het volgende:
Andrew Tate quoten :')
Chivaz en Eagles quoten :') :')
pi_216699490
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Chivaz en Eagles quoten :') :')
Rent free lol
pi_216699595
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dat je slappe bureaucraten met imperialistische ambities geen leger moet geven waar ze die ambities mee kunnen vervullen.

En bij de VS heeft men nu autocraten met het grootste leger ter wereld aan de macht met bizarre imperialistische ambities om Canada en Panama in te lijven en dat juich je dan weer toe. Nogal ambivalent.
pi_216699643
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En bij de VS heeft men nu autocraten met het grootste leger ter wereld aan de macht met bizarre imperialistische ambities om Canada en Panama in te lijven en dat juich je dan weer toe. Nogal ambivalent.
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?
pi_216699679
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als we een Europees leger hadden gehad met het Oekraïne debacle dan hadden we mogelijk al in een oorlog gezeten gezien de retoriek van von der Leyen en de bende van ellende.
Deze mensen zitten daar niet om dat ze het zo goed met de bevolking voor hebben, ze dromen van een groot Europees rijk dat zich kan meten met de VS.
Ik wil daar geen onderdeel van uitmaken en al helemaal niet hoe ik zie hoe er gereageerd word op terechte kritiek van Vance.
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze bereid zijn om naar de wensen van het volk te luisteren en dan kunnen we heel misschien praten over verdere federalisering met een bijbehorend leger.
Er is geen enkel teken dat Brussel imperialistische ambities heeft die op militaire wijze verworven moeten worden.
Er is ook geen enkele aanwijzing dat Brussel militair wil ingrijpen in Oekraïne.

Dat is allemaal op niets gebaseerd.
pi_216699750
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?
Fijn om te horen dat je de VS opeens een heel twijfelachtig centraal gezag vind hebben. Waarom blijf je dan deze wanna be dicatators veren in hun reet stoppen vanwege bizarre besluiten?
pi_216699768
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is geen enkel teken dat Brussel imperialistische ambities heeft die op militaire wijze verworven moeten worden.
Er is ook geen enkele aanwijzing dat Brussel militair wil ingrijpen in Oekraïne.

Dat is allemaal op niets gebaseerd.
De enige reden dat ze het niet doen is omdat ze het niet kunnen. Vooralsnog is dat inlegvelletje van Rutte niets waard want ik hoor von der Leyen constant spreken over versnelde toetreding tot de EU voor Oekraïne.
Welk belang heeft de EU burger daarbij? En waarom word de democratische wil van de Nederlandse kiezer wederom genegeerd?
pi_216699787
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Fijn om te horen dat je de VS opeens een heel twijfelachtig centraal gezag vind hebben. Waarom blijf je dan deze wanna be dicatators veren in hun reet stoppen vanwege bizarre besluiten?
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag. Ik ben ook de enige in dit topic die consequent pleit voor decentralisatie. Maar waarom weiger je mijn vraag te beantwoorden? Ben je het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag geen goed idee is?
pi_216699914
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag.
Dat blijkt nergens uit met hoe je dweept met het afbreken van democratische vangnetten in de VS waardoor de invloed van het centraal gezag daar alleen maar sterker in het zadel komt te zitten.

En grote legers zijn het gevolg van grote landen, grote landen democratisch leiden werkt vaak niet waardoor deze landen vervallen in semi dictaturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')