Toch heeft de VS volgens jou het gezag om te beslissen wat er met een ander land gebeurt. Veel groter komt het niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag.
Die claim heb ik nooit gemaakt, waarom moet je constant standpunten verzinnen die ik nooit heb ingenomen?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Toch heeft de VS volgens jou het gezag om te beslissen wat er met een ander land gebeurt. Veel groter komt het niet.
Jij zet er geen vraagtekens bij dat de VS besluit dat de bevolking van Palestina moet vertrekken.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die claim heb ik nooit gemaakt, waarom moet je constant standpunten verzinnen die ik nooit heb ingenomen?
Waarom reageer je dan altijd met spot als ik pleit voor decentralisatie? Dat rijmt niet echt met het standpunt dat je nu inneemt tenzij je het oke vind dat een land vervalt in een semi dictatuur.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:32 schreef Basp1 het volgende:
En grote legers zijn het gevolg van grote landen, grote landen democratisch leiden werkt vaak niet waardoor deze landen vervallen in semi dictaturen.
Ik zie het als een humanere oplossing dan die mensen gedwongen in Gaza te laten zitten.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij zet er geen vraagtekens bij dat de VS besluit dat de bevolking van Palestina moet vertrekken.
Dat verzin jij erbijquote:Op zondag 16 februari 2025 10:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De enige reden dat ze het niet doen is omdat ze het niet kunnen.
Tja, iedereen heeft de mond vol over de enorme bodemschatten van Oekraïne en dat het de VD en EU daar om te doen is.quote:Vooralsnog is dat inlegvelletje van Rutte niets waard want ik hoor von der Leyen constant spreken over versnelde toetreding tot de EU voor Oekraïne.
Welk belang heeft de EU burger daarbij? En waarom word de democratische wil van de Nederlandse kiezer wederom genegeerd?
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie het als een humanere oplossing dan die mensen gedwongen in Gaza te laten zitten.
Nergens pleit ik ervoor dat dit moet gebeuren onder dwang.
Als dat is wat je wil geloven dan houd ik je niet tegen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.
Een redelijke aanname gezien de retoriek van figuren zoals von der Leyen en Verhofstadt.quote:
Dus toch imperialistische motieven, jammer dat daar zoveel doden voor hebben moeten vallen en de Duitse economie geruïneerd is.quote:Tja, iedereen heeft de mond vol over de enorme bodemschatten van Oekraïne en dat het de VD en EU daar om te doen is.
Dus vanuit die visie heeft de EU belang bij Oekraïne.
Het maakt ons minder afhankelijk van de VS en Rusland.
En lidmaatschap van de EU wordt bepaald door de lidstaten die unaniem voor moeten stemmen.
En die lidstaten hebben democratisch gekozen regeringen.
Decentralisatie is niet handig in een wereld met grootmachten.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan altijd met spot als ik pleit voor decentralisatie? Dat rijmt niet echt met het standpunt dat je nu inneemt tenzij je het oke vind dat een land vervalt in een semi dictatuur.
Ik vind het wederom leuk verzonnen: het toevoegen van een land aan de Europese Unie, op verzoek van dat land, en nadat de overige lidstaten unaniem goedkeuring hebben gegeven, vergelijken met Nazi Duitsland.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een redelijke aanname gezien de retoriek van figuren zoals von der Leyen en Verhofstadt.
[..]
Dus toch imperialistische motieven, jammer dat daar zoveel doden voor hebben moeten vallen en de Duitse economie geruïneerd is.
Sinds bleek dat Trump een gedwongen permanent vertrek van de Palestijnen wil weet Chivaz niet meer wat hij vindt.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.
Ik weet niet welke kant je uit wilt met de wereld, maar als je Elon Musk en Jeff Bezos achterna loopt dan mag je nu al beginnen jezelf omhoog te werken in die kringen om een soort Tucker Carlson te worden of een ander soort masterpleaser. Kun je doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag. Ik ben ook de enige in dit topic die consequent pleit voor decentralisatie. Maar waarom weiger je mijn vraag te beantwoorden? Ben je het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag geen goed idee is?
Jij maakt de vergelijking met nazi Duitsland.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wederom leuk verzonnen: het toevoegen van een land aan de Europese Unie, op verzoek van dat land, en nadat de overige lidstaten unaniem goedkeuring hebben gegeven, vergelijken met Nazi Duitsland.
Nee, dat hebben ze niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij maakt de vergelijking met nazi Duitsland.
Overigens vergeet je dat het Nederlandse volk al lang tegen heeft gestemd.
Afgesproken is dat het verdrag voor Oekraïne niet automatisch een opstapje is naar lidmaatschap van de Europese Uniequote:Ben je dat inlegvelletje soms vergeten? Van toetreding zou op basis van dat inlegvelletje geen sprake moge zijn tenzij Mark Rutte weer heeft gelogen en de nee stemmers die het referendum hebben gewonnen gewonnen het bos zijn ingestuurd.
Maar dat laatste kan natuurlijk helemaal niet volgens de users hier want politici liegen doorgaans niet.
Ruttiaans gewauwel dit.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze niet.
Ze hebben tegen het associatieverdrag gestemd.
[..]
Afgesproken is dat het verdrag voor Oekraïne niet automatisch een opstapje is naar lidmaatschap van de Europese Unie
En dat is het verdrag dus ook niet geweest.
Dus je punt is m00t.
Je frustratie in je reactie negeer ik verder.
Weet je wat nog een veel slechter idee is dan een enorm leger onder twijfelachtig centraal gezag? De enige sukkel op de planeet zijn die het niet heeft.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?
Een enorm leger onder het gezag van een narcistische idioot, dat is pas een slecht idee.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.quote:China is rehearsing for war, Indo-Pacific commander says
Recent Chinese military exercises around Taiwan are practice for “the forced unification” of the island to the mainland, Adm. Sam Paparo said Thursday.
WAIKIKI, Hawaii—The Chinese government is “on a dangerous course” and its military’s “aggressive maneuvers around Taiwan right now are not exercises, as they call them. They are rehearsals,” U.S. Indo-Pacific Command leader Adm. Sam Paparo said today.
The Chinese actions—which just this month have included sending multiple spy balloons, naval vessels, and military planes around the island—are “rehearsals for the forced unification of Taiwan to the mainland,” Paparo said at the Honolulu Defense Forum.
What’s more, China’s “increasingly complex multi-domain operations demonstrates clear intent and improving capability,” he said
Threats
China is rehearsing for war, Indo-Pacific commander says
Recent Chinese military exercises around Taiwan are practice for “the forced unification” of the island to the mainland, Adm. Sam Paparo said Thursday.
Jennifer Hlad | February 13, 2025
China Taiwan Navy
WAIKIKI, Hawaii—The Chinese government is “on a dangerous course” and its military’s “aggressive maneuvers around Taiwan right now are not exercises, as they call them. They are rehearsals,” U.S. Indo-Pacific Command leader Adm. Sam Paparo said today.
The Chinese actions—which just this month have included sending multiple spy balloons, naval vessels, and military planes around the island—are “rehearsals for the forced unification of Taiwan to the mainland,” Paparo said at the Honolulu Defense Forum.
What’s more, China’s “increasingly complex multi-domain operations demonstrates clear intent and improving capability,” he said
When Paparo took command of U.S. Pacific Fleet in 2021, the Chinese military did a summer exercise with one brigade. The following year, the exercise grew to six brigades. In summer 2024, it was 42 brigades—as well as 150 Chinese navy vessels, 200 amphibious assault craft practicing “breach of obstacles and outward movement to military operations in urban terrain,” he said.
The rapid increase in aggressive actions and drills has also made it more possible that the “fig leaf of an exercise” could disguise intentions, the admiral said—adding that AI “would be a very effective tool to suss out that kind of warning.”
Paparo also evinced concern about recent cooperation between China, Russia, and North Korea, which he called a “triangle of troublemakers.”
“We see their coordination on everything from joint bomber patrols that penetrate the American [air defense identification zone] to shared anti-satellite capabilities and advanced submarine technologies from the seabed to the heavens.”
Paparo also painted a troubling picture of U.S. readiness with maintenance backlogs, munition stockpiles running low, and aging platforms. But he said that despite those challenges, the United States maintains “war-winning advantages” in space, counter-space, and cyber, and a “generational advantage” in submarines.
Alluding to the Navy’s “hellscape” concept of using a swarm of unmanned systems in the air, on land, and at sea to defend Taiwan, he said the idea is not to replace troops, but rather to give “warriors the advantage they deserve.”
The technology for such a defense already exists, he said, and the “concepts are proven,” but the challenge is to scale and integrate it.
“Technology alone is not going to win this fight,” Paparo said, but added that the Pentagon must act quickly to streamline its acquisition system so that “procurement [moves] at the speed of combat, not at the speed of committee.”
Het enige wat Chivaz zich hoeft af te vragen is of dat type narcistische idioot ook maar ergens zijn belangen en die van zijn familie verdedigd. En of hij in belangrijke cirkels kan toetreden voor hij net als een ieder genaaid gaat worden. Het antwoord is waarschijnlijk een volmondig nee.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een enorm leger onder het gezag van een narcistische idioot, dat is pas een slecht idee.
En van het feit dat het grootste machtsblok ter wereld het momenteel wel prima lijkt te vinden dat een groot land een kleintje inpikt.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.
Ook dat inderdaad.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En van het feit dat het grootste machtsblok ter wereld het momenteel wel prima lijkt te vinden dat een groot land een kleintje inpikt.
Nogal opzichtige bangmakerij om de aandacht af te wenden van Trump en Putin die de buit verdelen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.
Sowieso is er geen sprake meer van diezelfde bevolking.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ruttiaans gewauwel dit.
Als Nederlanders stemmen tegen een associatieverdrag dat er mede voor heeft gezorgd dat dit conflict begonnen is waarom denk je dat diezelfde bevolking het nu wel oké vind om Oekraïne toe te laten treden?
Ach, dat past precies bij de hedendaagse EU.quote:Een uiterst corrupt land waar echt extreem rechts volop vertegenwoordigt was voor dat de Russen ze hebben uitgemoord.
Zou je daar eens over willen uitweiden?quote:Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Chivaz het volgende:
Ik vond het zelfs een prachtig moment dat Obama president werd en God wat heeft die man teleurgesteld op dit gebied.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |