Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Ik denk ik hou 'm een beetje neutraal, met deze TT is vriend en vijand het vast wel eens.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vance lult uit zijn nek was een betere TT geweest![]()
Iets actueler; "Kellogg says no" oid
Nou, ik dus nietquote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk ik hou 'm een beetje neutraal, met deze TT is vriend en vijand het vast wel eens.
Bizar inderdaad. En uitermate zorgelijkquote:
Dan kun je net zo goed voor "water is nat" gaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vance lult uit zijn nek was een betere TT geweest![]()
Wie dat nog niet verwacht had heeft onder een steen gelegen.quote:
Is iig waarheidsgetrouwerquote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed voor "water is nat" gaan.
Natuurlijk, de EU moet liefst kapot. verdeel en heers.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:40 schreef Perrin het volgende:
Vance kijkt alvast of hij een alternatieve transatlantische alliantie kan smeden buiten de huidige gevestigde orde om.
Zijn publiek bestond uit Weidel, Orban, Kickl, Wilders, Fico, PiS.. De lui die het op dit continent binnenkort voor het zeggen hebben als het aan hem (of Poetin) ligt.
Niet dat ik je niet geloof, maar heb een linkje oid?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:40 schreef Perrin het volgende:
Vance kijkt alvast of hij een alternatieve transatlantische alliantie kan smeden buiten de huidige gevestigde orde om.
Zijn publiek bestond uit Weidel, Orban, Kickl, Wilders, Fico, PiS.. De lui die het op dit continent binnenkort voor het zeggen hebben als het aan hem (of Poetin) ligt.
Ik heb het gewoon over zijn speech in München hè. Die had duidelijk een paar doelen. Een van de doelen was alvast AfD en AfD-achtigen het hof te maken.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof, maar heb een linkje oid?
Ah, ok. Het is al laatquote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon over zijn speech in München hè. Die had duidelijk een paar doelen. Een van de doelen was alvast AfD en AfD-achtigen het hof te maken.
Bekijk deze YouTube-video
De landen die ik noem hebben bijna allemaal de grootste partij. In bijvoorbeeld Nederland zijn inmiddels zoveel splinterpartijtjes dat geen enkele partij nog een meerderheid op zichzelf behaald, maar van alle partijen is er wel heel duidelijk een patroon te zien welke richting ze op willen, en in bijvorbeeld een Amerikaans kiessysteem zouden ze zeker de grootste/overwinnaar zijn en waarmee je dus een meerderheid van stemgerechtigden hebt gehadquote:Op zondag 16 februari 2025 02:30 schreef Barbusse het volgende:
Wat denkt die zwijgende meerderheid in Europa precies? Precies als; graag een gedetailleerde uitleg. En uit hoeveel % van de Europese bevolking bestaat die zwijgende meerderheid?
Dit inderdaad, als het gaat om het vrije woord dan staat de VS nog niet in de schaduw van Europa.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:45 schreef Vallon het volgende:
Moge duidelijk zijn waar Trump zijn vazallen w.o eerst Elon en nu JD op uit heeft gestuurd: uitschakelen van democratisch gezind Europa. JD zelf is ook bezig zijn waarheden uit te kramen door te stellen dat een AfD populair zou zijn.
Factcheck dw is dat een ruimte meerderheid van sws de West-Duitsers niets moet hebben van die radicale (DDR) totalitaire beelden. Dat AfD een voedingsbodem heeft komt rechtstreeks voort uit bewust en on(ter)echt aanwakkeren van onvrede bij mensen die net als in de USA niet verder willen kijken dan hun eigen gescha(am)de belang en denken beter te worden door andersdenkenden uit te sluiten.
Beetje erg beïnvloeden van lokale verkiezingen en de kreten van JD hebben dan ook geen sikkepit te maken met zorgen omtrent veiligheid van Europa.
Ik vind het geen groot punt dat iemand een voorkeur heeft voor de eigen onderdrukking maar kan niet begrijpen dat een Vice-President daarop aanstuurt door te minnekozen met een uiterst rechts AfD en een President die Oekraïne - in ruil voor grondstoffen - aan het uitverkopen is aan Rusland. En dan daarbij gelijk zorgen dat Oekraïne niet kan terugvallen op veiligheidsgaranties.
Grappig is ook hoe JD Duitsland beschuldigd dat de coalitie daar niet wil samen werken met een AfD - op punten die fundamenteel ingaan tegen ieders rechten - en dan vergeten te noemen dat zijn republikeins team, thuis alles keihard aan het afbreken waar democraten voor staan.
Wat negatief allemaal. Kan het niet zo zijn dat Trump en trawanten zich maximaal inspannen uit morele overwegingen om de EU weer terug te brengen op het democratische pat. Heb jij überhaupt zijn speech wel gehoord? Censorship is no solution.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:45 schreef Vallon het volgende:
Moge duidelijk zijn waar Trump zijn vazallen w.o eerst Elon en nu JD op uit heeft gestuurd: uitschakelen van democratisch gezind Europa. JD zelf is ook bezig zijn waarheden uit te kramen door te stellen dat een AfD populair zou zijn.
Factcheck dw is dat een ruimte meerderheid van sws de West-Duitsers niets moet hebben van die radicale (DDR) totalitaire beelden. Dat AfD een voedingsbodem heeft komt rechtstreeks voort uit bewust en on(ter)echt aanwakkeren van onvrede bij mensen die net als in de USA niet verder willen kijken dan hun eigen gescha(am)de belang en denken beter te worden door andersdenkenden uit te sluiten.
Beetje erg beïnvloeden van lokale verkiezingen en de kreten van JD hebben dan ook geen sikkepit te maken met zorgen omtrent veiligheid van Europa.
Ik vind het geen groot punt dat iemand een voorkeur heeft voor de eigen onderdrukking maar kan niet begrijpen dat een Vice-President daarop aanstuurt door te minnekozen met een uiterst rechts AfD en een President die Oekraïne - in ruil voor grondstoffen - aan het uitverkopen is aan Rusland. En dan daarbij gelijk zorgen dat Oekraïne niet kan terugvallen op veiligheidsgaranties.
Grappig is ook hoe JD Duitsland beschuldigd dat de coalitie daar niet wil samen werken met een AfD - op punten die fundamenteel ingaan tegen ieders rechten - en dan vergeten te noemen dat zijn republikeins team, thuis alles keihard aan het afbreken waar democraten voor staan.
quote:Op zondag 16 februari 2025 03:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat negatief allemaal. Kan het niet zo zijn dat Trump en trawanten zich maximaal inspannen uit morele overwegingen om de EU weer terug te brengen op het democratische pat. Heb jij überhaupt zijn speech wel gehoord? Censorship is no solution.
Vanzelfsprekend zegt hij dat, de VS ziet graag dat hun desinformatie ongehinderd verspreid kan worden.quote:
Mensen continue een overload aan bullshit voeren is zeer slecht voor ze. Je kan die bullshit nooit uitbannen maar je kunt wel maatregelen nemen om een overdieet eraan tegen te gaan. Een goed begin is die tech giganten eens flink aanpakken,laat ze zich maar opslitsen zoals gebeurd is met standard oil. Dat kon meer dan 100 jaar geleden dus dat kan ook nu.quote:Op zondag 16 februari 2025 03:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat negatief allemaal. Kan het niet zo zijn dat Trump en trawanten zich maximaal inspannen uit morele overwegingen om de EU weer terug te brengen op het democratische pat. Heb jij überhaupt zijn speech wel gehoord? Censorship is no solution.
Waarom? Voor Trump is een deal waar hij grondstoffen voor niks krijgt toch beter dan een deal waar hij er wel iets voor doet.quote:Op zondag 16 februari 2025 03:25 schreef bedachtzaam het volgende:
In feite vraag ik me ook af of Trump wel echt een deal wil, die grondstoffen liggen immers in bezet gebied en China is daar al bezig.
Als Trump serieus zou zijn zou hij gelijk de militaire hulp opschalen en met een normale deal, 500 miljard aan grondstoffen in ruil voor militaire hulp en veiligheid zou Oekraïne volgens mij nog kunnen instemmen.
Niet met we hebben totaal 112 miljard steun gegeven en nu willen we 500 miljard aan grondstoffen daarvoor terug.
Dat is gewoon niet serieus te nemen.
Het reguleren van social media is ook helemaal geen censuur. Intussen worden er in de VS woorden verboden op overheids websites en een journalist van AP geband omdat ze daar weigeren de Golf van Mexico anders te noemen.quote:Op zondag 16 februari 2025 03:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend zegt hij dat, de VS ziet graag dat hun desinformatie ongehinderd verspreid kan worden.
Om de simpele rede dat Oekraïne daar nooit mee akkoord gaat.quote:
La poubellequote:
Wat mij dan wel verbaast, en daarmee ook een beetje beangstigt, is de schijnbare naïviteit waarmee de Europeanen eens zijn gaan zitten om naar Vance te luisteren.quote:
Ik kan me vergissen, maar moesten wij niet meevechten toen de Amerikanen ruzie maakten in het Midden Oosten?quote:Op zondag 16 februari 2025 07:06 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Eens met Tate hier, en nu besluit Europa ineens om zichzelf wel te verzorgen door naar de sportschool te gaan en figuren zoals @:Wantie willen nog verder gaan door zo snel mogelijk een nieuwe lover te vinden (China). Lol
Jazeker. Er zijn zelfs wat jongens van ons om het leven gekomen.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar moesten wij niet meevechten toen de Amerikanen ruzie maakten in het Midden Oosten?
We moesten helemaal niets maar zoals gewoonlijk liepen we maar al te graag Irak binnen met de VS. Ik had nog wel begrip voor Afghanistan maar Irak was totaal onnodig.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar moesten wij niet meevechten toen de Amerikanen ruzie maakten in het Midden Oosten?
Heel eerlijk van de VS werd beter verwacht en gehoopt werd dat het pluche het hersenloos schreeuwen zou dempen. Maar de hele kliek van Trump is rede en fatsoen ook in het openbaar kwijt.quote:Op zondag 16 februari 2025 06:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat mij dan wel verbaast, en daarmee ook een beetje beangstigt, is de schijnbare naïviteit waarmee de Europeanen eens zijn gaan zitten om naar Vance te luisteren.
Pickachu eyes all over the place, wat hadden ze dan verwacht? Volgens mij was het alleen Scholz die donderdag al waarschuwde. Rutte kan ondertussen direct Champions League gaan spelen.
Je doet nu net alsof landen geen verdragen of bondgenootschappen met elkaar moeten afsluiten, en net alsof de VS geen voordeel heeft gehaald uit het bondgenootschap met Europaquote:Op zondag 16 februari 2025 07:06 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Eens met Tate hier, en nu besluit Europa ineens om zichzelf wel te verzorgen door naar de sportschool te gaan en figuren zoals @:Wantie willen nog verder gaan door zo snel mogelijk een nieuwe lover te vinden (China). Lol
Ik geloof er weinig van. In 1990 was er ook al flinke amerikaanse propaganda aan de gang en vermoed dat types als jou als fok als zou bestaan hier hard over elkaar heen zouden vallen en schreeuwden over de babies die Irak in Koeweit uit couveuse haalden.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We moesten helemaal niets maar zoals gewoonlijk liepen we maar al te graag Irak binnen met de VS. Ik had nog wel begrip voor Afghanistan maar Irak was totaal onnodig.
Ja, @Chivaz doet net alsof Europa alleen maar van de VS profiteert, en niet andersom.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar ook niet door zich over te geven aan China. De EU moet deze kans grijpen om weer wat zelfstandiger te gaan opereren.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, @:chivaz doet net alsof Europa alleen maar van de VS profiteert, en niet andersom.
En om de een of andere denkt hij dat Europa daardoor in de problemen zit.
En dat is gewoon onzin. Europa heeft op dit moment een uitdaging, omdat de VS zich rechtstreeks bemoeit met de interne politiek van de EU, en het bondgenootschap op het spel zet.
Maar daar komt Europa ook wel weer overheen.
En niet door zichzelf volledig te isoleren van de rest van de wereld, zoals @:Chivaz het graag ziet.
Maar het alternatief, een soort EU-leger, vind je ook niks.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We moesten helemaal niets maar zoals gewoonlijk liepen we maar al te graag Irak binnen met de VS. Ik had nog wel begrip voor Afghanistan maar Irak was totaal onnodig.
De positie waar de EU zich in verkeerd hebben we volledig aan ons zelf te danken.
Investeren in het leger werd gezien als iets vies, er waren zelfs stemmen om het leger om te vormen in een soort van blauwhelmen brigade slechts om hulp te verlenen.
We zijn nu keihard met de neus op de feiten gedrukt en de EU gedraagt zich nu precies zoals Tate hierboven beschrijft.
Nee, ik ben altijd anti oorlog geweest. De onnodige invasie van Irak gevoed door leugens en propaganda is een enorme tragedie gebleken.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik geloof er weinig van. In 1990 was er ook al flinke amerikaanse propaganda aan de gang en vermoed dat types als jou als fok als zou bestaan hier hard over elkaar heen zouden vallen en schreeuwden over de babies die Irak in Koeweit uit couveuse haalden.
En in 2003 schreeuwden deze types dat er echt volgens de powelpoint presentatie nog steeds chemische wapens waren en daarom een volgende inval rechtvaardigde.
Dat dus, en dat is iets wat we al veel eerder hadden moeten doen. Niet elke keer meegaan in de idioterie van de VS maar onze eigen koers gaan varen. Nu zie ik dat liever niet in EU verband maar het is ieder geval een stap in de juiste richting.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar ook niet door zich over te geven aan China. De EU moet deze kans grijpen om weer wat zelfstandiger te gaan opereren.
Dit zeggen en het prima vinden dat Trump alle Palesteinen uit het land zet, wat een prachtig leven moet je dan toch hebben.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Chivaz het volgende:
Het is de hoofdreden waarom ik spuug op types zoals Bush en Cheney die er geen enkel probleem mee hadden om een compleet land plat te bombarderen gebaseerd op een leugen.
Dit is een garp toch?quote:Op zondag 16 februari 2025 03:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, ik geloof meer in de NAVO waar nationale staten kunnen debatteren of we een leger moeten inzetten of niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar het alternatief, een soort EU-leger, vind je ook niks.
En waar Orban dan dwars kan gaan liggen of hoe zie je dat voor je?quote:Op zondag 16 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, ik geloof meer in de NAVO waar nationale staten kunnen debatteren of we een leger moeten inzetten of niet.
Ik zie geen reden om het bevel van de strijdkrachten weg te geven aan bureaucraten in Brussel.
Alleen is de hele reden dat die NAVO zo goed werk(te) dat er één grote speler is die een sterk sturende rol kan innemen. Als die weg valt zal het met die hele NAVO net zo lopen als met het door jou zo gehate Brussel: Eindeloos veel debatten en rapporten en geen concrete actie.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, ik geloof meer in de NAVO waar nationale staten kunnen debatteren of we een leger moeten inzetten of niet.
Ik zie geen reden om het bevel van de strijdkrachten weg te geven aan bureaucraten in Brussel.
Overgeven aan China is een verzinsel van @Chivaz .quote:Op zondag 16 februari 2025 09:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar ook niet door zich over te geven aan China. De EU moet deze kans grijpen om weer wat zelfstandiger te gaan opereren.
Kijk eens naar het verleden van de NAVO.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alleen is de hele reden dat die NAVO zo goed werk(te) dat er één grote speler is die een sterk sturende rol kan innemen. Als die weg valt zal het met die hele NAVO net zo lopen als met het door jou zo gehate Brussel: Eindeloos veel debatten en rapporten en geen concrete actie.
Als ik mij niet vergis zijn niet alle navo landen in Irak geweest. Bovendien stip je hier nu precies het probleem aan van een EU leger. Dat bureaucraten in Brussel gaan bepalen hoe en waar dat leger ingezet gaat worden. Daar moet een debat voor plaatsvinden op nationaal niveau zodat er een optie is om niet mee te doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En waar Orban dan dwars kan gaan liggen of hoe zie je dat voor je?
Want zo werkt het ook in de VS?quote:Op zondag 16 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Irak is ook niet een oorlog die binnen het mandaat van de NAVO valt.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis zijn niet alle navo landen in Irak geweest. Bovendien stip je hier nu precies het probleem aan van een EU leger. Dat bureaucraten in Brussel gaan bepalen hoe en waar dat leger ingezet gaat worden. Daar moet een debat voor plaatsvinden op nationaal niveau zodat er een optie is om niet mee te doen.
Als het aan de EU adepten ligt vervalt die optie compleet.
Ja, maar Orban is TOF!quote:Op zondag 16 februari 2025 09:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En waar Orban dan dwars kan gaan liggen of hoe zie je dat voor je?
quote:Op zondag 16 februari 2025 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Overgeven aan China is een verzinsel van @:chivaz .
Niemand hier beweert dat de EU zich moet overgeven aan een ander land.
Het is inderdaad het moment om als EU minder afhankelijk te zijn van de VS.
Maar als EU kunnen we niet 100% zelfvoorzienend worden.
En dan is het juist verstandig om met andere landen samenwerkingsverbanden aan te gaan.
De VS doet dat ook gewoon.
8 jaar geleden had Trump nog het beste handelsverdrag aller tijden afgesloten met Canada en Mexico. En nu noemt hij dat het slechtste verdrag ooit.
De VS importeert meer uit Mexico, Canada, China en de EU dan andersom.
Wie ligt dan bij wie aan het infuus?
Trump wil daar nu kennelijk van af door meer in de VS te produceren.
Dan zul je als EU moeten zoeken naar andere afzetmarkten.
Dit ben jij toch die vind dat China die rol moet overnemen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, geen probleem hoor.
Het wordt tijd dat Amerika minder invloed heeft op de rest van de wereld.
Laat China die rol maar overnemen.
Hier heb je wel een punt moet ik bekennen. Dan nog vind ik niet dat we de baby met het badwater moeten weggooien. Laten we eerst aan onze verplichtingen voldoen en zorgen dat elke lidstaat defensie op orde heeft.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alleen is de hele reden dat die NAVO zo goed werk(te) dat er één grote speler is die een sterk sturende rol kan innemen. Als die weg valt zal het met die hele NAVO net zo lopen als met het door jou zo gehate Brussel: Eindeloos veel debatten en rapporten en geen concrete actie.
Nou, ik hoor van jou alleen maar commentaar op de huidige EU, en niets over de huidige VS.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ziet de EU dus als een soort VS?
Ah, dat heb je dus verkeerd begrepen.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Dit ben jij toch die vind dat China die rol moet overnemen?
Ik vind dat je slappe bureaucraten met imperialistische ambities geen leger moet geven waar ze die ambities mee kunnen vervullen.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, ik hoor van jou alleen maar commentaar op de huidige EU, en niets over de huidige VS.
Dat geeft te denken.
Bovendien ga je er onmiddellijk van uit dat de EU boven de lidstaten gaat besluiten over de inzet van soldaten.
Dat geeft ook te denken.
En bij de VS heeft men nu autocraten met het grootste leger ter wereld aan de macht met bizarre imperialistische ambities om Canada en Panama in te lijven en dat juich je dan weer toe. Nogal ambivalent.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat je slappe bureaucraten met imperialistische ambities geen leger moet geven waar ze die ambities mee kunnen vervullen.
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En bij de VS heeft men nu autocraten met het grootste leger ter wereld aan de macht met bizarre imperialistische ambities om Canada en Panama in te lijven en dat juich je dan weer toe. Nogal ambivalent.
Er is geen enkel teken dat Brussel imperialistische ambities heeft die op militaire wijze verworven moeten worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat je slappe bureaucraten met imperialistische ambities geen leger moet geven waar ze die ambities mee kunnen vervullen.
Als we een Europees leger hadden gehad met het Oekraïne debacle dan hadden we mogelijk al in een oorlog gezeten gezien de retoriek van von der Leyen en de bende van ellende.
Deze mensen zitten daar niet om dat ze het zo goed met de bevolking voor hebben, ze dromen van een groot Europees rijk dat zich kan meten met de VS.
Ik wil daar geen onderdeel van uitmaken en al helemaal niet hoe ik zie hoe er gereageerd word op terechte kritiek van Vance.
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze bereid zijn om naar de wensen van het volk te luisteren en dan kunnen we heel misschien praten over verdere federalisering met een bijbehorend leger.
Fijn om te horen dat je de VS opeens een heel twijfelachtig centraal gezag vind hebben. Waarom blijf je dan deze wanna be dicatators veren in hun reet stoppen vanwege bizarre besluiten?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?
De enige reden dat ze het niet doen is omdat ze het niet kunnen. Vooralsnog is dat inlegvelletje van Rutte niets waard want ik hoor von der Leyen constant spreken over versnelde toetreding tot de EU voor Oekraïne.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is geen enkel teken dat Brussel imperialistische ambities heeft die op militaire wijze verworven moeten worden.
Er is ook geen enkele aanwijzing dat Brussel militair wil ingrijpen in Oekraïne.
Dat is allemaal op niets gebaseerd.
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag. Ik ben ook de enige in dit topic die consequent pleit voor decentralisatie. Maar waarom weiger je mijn vraag te beantwoorden? Ben je het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag geen goed idee is?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat je de VS opeens een heel twijfelachtig centraal gezag vind hebben. Waarom blijf je dan deze wanna be dicatators veren in hun reet stoppen vanwege bizarre besluiten?
Dat blijkt nergens uit met hoe je dweept met het afbreken van democratische vangnetten in de VS waardoor de invloed van het centraal gezag daar alleen maar sterker in het zadel komt te zitten.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag.
Toch heeft de VS volgens jou het gezag om te beslissen wat er met een ander land gebeurt. Veel groter komt het niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag.
Die claim heb ik nooit gemaakt, waarom moet je constant standpunten verzinnen die ik nooit heb ingenomen?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Toch heeft de VS volgens jou het gezag om te beslissen wat er met een ander land gebeurt. Veel groter komt het niet.
Jij zet er geen vraagtekens bij dat de VS besluit dat de bevolking van Palestina moet vertrekken.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die claim heb ik nooit gemaakt, waarom moet je constant standpunten verzinnen die ik nooit heb ingenomen?
Waarom reageer je dan altijd met spot als ik pleit voor decentralisatie? Dat rijmt niet echt met het standpunt dat je nu inneemt tenzij je het oke vind dat een land vervalt in een semi dictatuur.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:32 schreef Basp1 het volgende:
En grote legers zijn het gevolg van grote landen, grote landen democratisch leiden werkt vaak niet waardoor deze landen vervallen in semi dictaturen.
Ik zie het als een humanere oplossing dan die mensen gedwongen in Gaza te laten zitten.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij zet er geen vraagtekens bij dat de VS besluit dat de bevolking van Palestina moet vertrekken.
Dat verzin jij erbijquote:Op zondag 16 februari 2025 10:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De enige reden dat ze het niet doen is omdat ze het niet kunnen.
Tja, iedereen heeft de mond vol over de enorme bodemschatten van Oekraïne en dat het de VD en EU daar om te doen is.quote:Vooralsnog is dat inlegvelletje van Rutte niets waard want ik hoor von der Leyen constant spreken over versnelde toetreding tot de EU voor Oekraïne.
Welk belang heeft de EU burger daarbij? En waarom word de democratische wil van de Nederlandse kiezer wederom genegeerd?
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie het als een humanere oplossing dan die mensen gedwongen in Gaza te laten zitten.
Nergens pleit ik ervoor dat dit moet gebeuren onder dwang.
Als dat is wat je wil geloven dan houd ik je niet tegen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.
Een redelijke aanname gezien de retoriek van figuren zoals von der Leyen en Verhofstadt.quote:
Dus toch imperialistische motieven, jammer dat daar zoveel doden voor hebben moeten vallen en de Duitse economie geruïneerd is.quote:Tja, iedereen heeft de mond vol over de enorme bodemschatten van Oekraïne en dat het de VD en EU daar om te doen is.
Dus vanuit die visie heeft de EU belang bij Oekraïne.
Het maakt ons minder afhankelijk van de VS en Rusland.
En lidmaatschap van de EU wordt bepaald door de lidstaten die unaniem voor moeten stemmen.
En die lidstaten hebben democratisch gekozen regeringen.
Decentralisatie is niet handig in een wereld met grootmachten.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan altijd met spot als ik pleit voor decentralisatie? Dat rijmt niet echt met het standpunt dat je nu inneemt tenzij je het oke vind dat een land vervalt in een semi dictatuur.
Ik vind het wederom leuk verzonnen: het toevoegen van een land aan de Europese Unie, op verzoek van dat land, en nadat de overige lidstaten unaniem goedkeuring hebben gegeven, vergelijken met Nazi Duitsland.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een redelijke aanname gezien de retoriek van figuren zoals von der Leyen en Verhofstadt.
[..]
Dus toch imperialistische motieven, jammer dat daar zoveel doden voor hebben moeten vallen en de Duitse economie geruïneerd is.
Sinds bleek dat Trump een gedwongen permanent vertrek van de Palestijnen wil weet Chivaz niet meer wat hij vindt.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dus vind je dat de VS dit mag beslissen. Dat is vrij groot gezag.
Ik weet niet welke kant je uit wilt met de wereld, maar als je Elon Musk en Jeff Bezos achterna loopt dan mag je nu al beginnen jezelf omhoog te werken in die kringen om een soort Tucker Carlson te worden of een ander soort masterpleaser. Kun je doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zet mijn twijfels bij elk groot centraal gezag. Ik ben ook de enige in dit topic die consequent pleit voor decentralisatie. Maar waarom weiger je mijn vraag te beantwoorden? Ben je het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag geen goed idee is?
Jij maakt de vergelijking met nazi Duitsland.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wederom leuk verzonnen: het toevoegen van een land aan de Europese Unie, op verzoek van dat land, en nadat de overige lidstaten unaniem goedkeuring hebben gegeven, vergelijken met Nazi Duitsland.
Nee, dat hebben ze niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij maakt de vergelijking met nazi Duitsland.
Overigens vergeet je dat het Nederlandse volk al lang tegen heeft gestemd.
Afgesproken is dat het verdrag voor Oekraïne niet automatisch een opstapje is naar lidmaatschap van de Europese Uniequote:Ben je dat inlegvelletje soms vergeten? Van toetreding zou op basis van dat inlegvelletje geen sprake moge zijn tenzij Mark Rutte weer heeft gelogen en de nee stemmers die het referendum hebben gewonnen gewonnen het bos zijn ingestuurd.
Maar dat laatste kan natuurlijk helemaal niet volgens de users hier want politici liegen doorgaans niet.
Ruttiaans gewauwel dit.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze niet.
Ze hebben tegen het associatieverdrag gestemd.
[..]
Afgesproken is dat het verdrag voor Oekraïne niet automatisch een opstapje is naar lidmaatschap van de Europese Unie
En dat is het verdrag dus ook niet geweest.
Dus je punt is m00t.
Je frustratie in je reactie negeer ik verder.
Weet je wat nog een veel slechter idee is dan een enorm leger onder twijfelachtig centraal gezag? De enige sukkel op de planeet zijn die het niet heeft.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat enorme legers onder twijfelachtig centraal gezag wellicht niet zo’n goed idee is?
Een enorm leger onder het gezag van een narcistische idioot, dat is pas een slecht idee.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.quote:China is rehearsing for war, Indo-Pacific commander says
Recent Chinese military exercises around Taiwan are practice for “the forced unification” of the island to the mainland, Adm. Sam Paparo said Thursday.
WAIKIKI, Hawaii—The Chinese government is “on a dangerous course” and its military’s “aggressive maneuvers around Taiwan right now are not exercises, as they call them. They are rehearsals,” U.S. Indo-Pacific Command leader Adm. Sam Paparo said today.
The Chinese actions—which just this month have included sending multiple spy balloons, naval vessels, and military planes around the island—are “rehearsals for the forced unification of Taiwan to the mainland,” Paparo said at the Honolulu Defense Forum.
What’s more, China’s “increasingly complex multi-domain operations demonstrates clear intent and improving capability,” he said
Threats
China is rehearsing for war, Indo-Pacific commander says
Recent Chinese military exercises around Taiwan are practice for “the forced unification” of the island to the mainland, Adm. Sam Paparo said Thursday.
Jennifer Hlad | February 13, 2025
China Taiwan Navy
WAIKIKI, Hawaii—The Chinese government is “on a dangerous course” and its military’s “aggressive maneuvers around Taiwan right now are not exercises, as they call them. They are rehearsals,” U.S. Indo-Pacific Command leader Adm. Sam Paparo said today.
The Chinese actions—which just this month have included sending multiple spy balloons, naval vessels, and military planes around the island—are “rehearsals for the forced unification of Taiwan to the mainland,” Paparo said at the Honolulu Defense Forum.
What’s more, China’s “increasingly complex multi-domain operations demonstrates clear intent and improving capability,” he said
When Paparo took command of U.S. Pacific Fleet in 2021, the Chinese military did a summer exercise with one brigade. The following year, the exercise grew to six brigades. In summer 2024, it was 42 brigades—as well as 150 Chinese navy vessels, 200 amphibious assault craft practicing “breach of obstacles and outward movement to military operations in urban terrain,” he said.
The rapid increase in aggressive actions and drills has also made it more possible that the “fig leaf of an exercise” could disguise intentions, the admiral said—adding that AI “would be a very effective tool to suss out that kind of warning.”
Paparo also evinced concern about recent cooperation between China, Russia, and North Korea, which he called a “triangle of troublemakers.”
“We see their coordination on everything from joint bomber patrols that penetrate the American [air defense identification zone] to shared anti-satellite capabilities and advanced submarine technologies from the seabed to the heavens.”
Paparo also painted a troubling picture of U.S. readiness with maintenance backlogs, munition stockpiles running low, and aging platforms. But he said that despite those challenges, the United States maintains “war-winning advantages” in space, counter-space, and cyber, and a “generational advantage” in submarines.
Alluding to the Navy’s “hellscape” concept of using a swarm of unmanned systems in the air, on land, and at sea to defend Taiwan, he said the idea is not to replace troops, but rather to give “warriors the advantage they deserve.”
The technology for such a defense already exists, he said, and the “concepts are proven,” but the challenge is to scale and integrate it.
“Technology alone is not going to win this fight,” Paparo said, but added that the Pentagon must act quickly to streamline its acquisition system so that “procurement [moves] at the speed of combat, not at the speed of committee.”
Het enige wat Chivaz zich hoeft af te vragen is of dat type narcistische idioot ook maar ergens zijn belangen en die van zijn familie verdedigd. En of hij in belangrijke cirkels kan toetreden voor hij net als een ieder genaaid gaat worden. Het antwoord is waarschijnlijk een volmondig nee.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een enorm leger onder het gezag van een narcistische idioot, dat is pas een slecht idee.
En van het feit dat het grootste machtsblok ter wereld het momenteel wel prima lijkt te vinden dat een groot land een kleintje inpikt.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.
Ook dat inderdaad.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En van het feit dat het grootste machtsblok ter wereld het momenteel wel prima lijkt te vinden dat een groot land een kleintje inpikt.
Nogal opzichtige bangmakerij om de aandacht af te wenden van Trump en Putin die de buit verdelen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit kan er ook nog wel bij. Kan mij voorstellen dat China gebruik probeert te maken van de verwarring en tumult in de VS, en de afbrokkelende Transatlantische samenwerking.
Sowieso is er geen sprake meer van diezelfde bevolking.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ruttiaans gewauwel dit.
Als Nederlanders stemmen tegen een associatieverdrag dat er mede voor heeft gezorgd dat dit conflict begonnen is waarom denk je dat diezelfde bevolking het nu wel oké vind om Oekraïne toe te laten treden?
Ach, dat past precies bij de hedendaagse EU.quote:Een uiterst corrupt land waar echt extreem rechts volop vertegenwoordigt was voor dat de Russen ze hebben uitgemoord.
Zou je daar eens over willen uitweiden?quote:Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Chivaz het volgende:
Ik vond het zelfs een prachtig moment dat Obama president werd en God wat heeft die man teleurgesteld op dit gebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |