Oke, dan moet jij dus sowieso nog een jaar wachten op de eerste openbaringen. Waarom klaag je nu al dan?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat posten ze meestal elders. Dingen a'la jaarverslagen enzo.
Mja, dat soort propaganda laat ik ook links liggen.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het belangrijkste blijft nochtans toch: I still support you.
Dat zegt genoeg.
Alleen degenen die willen dat de aanhang van Trump zo groot mogelijk blijft, kunnen genieten van mensen die diep teleurgesteld & boos zijn en toch hun steun blijven uitspreken.quote:
Als je letterlijk beweert dat Musk als geen ander meer positiefs aan het klimaat heeft bijgedragen dan wie dan ook, dan vraag ik je graag wat de impact van zijn SpaceX is geweest in dat verhaal.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is dit voor een bullshit vraag man man man….
Dit ondersteunt op geen enkele wijze je beweringen over steun van politie en leger voor de uitspraken van Vance, noch dat ze vrijwel allemaal PVV stemmen, noch dat die nepo apartheid baby transparant bezig is. Kan jij echt niet normaal discussieren en gewoon direct met een betrouwbare bron komen die je argument ondersteunt ipv na tig keer er om vragen komt met een linkje welke als een tang op een varken slaat mbt je opmerkingen?quote:Op zondag 16 februari 2025 15:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
https://www.binnenlandsbe(...)mer%20heeft%20gedaan.
Openheid en transparantie gaan doorgaan niet louter over wat er gedaan wordt, maar destemeer over hoe men tot bepaalde conclusies komt.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oke, dan moet jij dus sowieso nog een jaar wachten op de eerste openbaringen. Waarom klaag je nu al dan?
En dat nog los van het feit dat de link nog stamt uit de tijd dat Jan-Peter Balkenende onze minister-president wasquote:Op zondag 16 februari 2025 15:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit ondersteunt op geen enkele wijze je beweringen over steun van politie en leger voor de uitspraken van Vance, noch dat ze vrijwel allemaal PVV stemmen, noch dat die nepo apartheid baby transparant bezig is. Kan jij echt niet normaal discussieren en gewoon direct met een betrouwbare bron komen die je argument ondersteunt ipv na tig keer er om vragen komt met een linkje welke als een tang op een varken slaat mbt je opmerkingen?
Ik heb nog nooit de baas van een overheidsinstantie gezien die berichten plaatst op sociale media die dan ook zélf de eigenaar is van dat platform en ook nog nooit een president gezien die eerst omwille allerhande leugenachtige en gevaarlijke uitspraken van dat platform afgetrapt wordt, dan zijn eigen platform opricht om daar verder te kunnen gaan met het verkopen van leugens, dat het eerste platform dan opgekocht wordt door iemand, de president dan weer toegang krijgt tot dat eerste platform, en degene die dat platform opgekocht heeft en die president weer toegang heeft gegeven daarvoor (o.a.) beloond wordt met het heerschap over een bijzonder vage, bijzonder ondoorzichtige overheidsorganisatie wiens taak, noodzaak en grenzen bijzonder onduidelijk zijn en waar vrijwel geen enkele democratische controle op zit.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit de baas van een overheidsinstantie dagelijks tientallen berichten van resultaten zien posten op sociale media. Nog nooit iemand die dagelijks vragen beantwoord op sociale media. Die zijn eerlijke mening over de dingen geeft. Die persco’s geeft. Elon Musk doet het gewoon.
Social media staan al jarenlang vol met geleuter.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mja, dat soort propaganda laat ik ook links liggen.
Het gaat over en weer en de republikeinen hebben de propaganda veel beter voor elkaar.
Nu Trump zoveel macht naar zich toe getrokken heeft vraag ik me ook echt af of we nog wel echte verkiezingen zullen zien in de VS of dat het richting Russische verkiezingen gaat waarbij maga met 120 procent wint.
Keuzes hebben nu eenmaal consequenties.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Alleen degenen die willen dat de aanhang van Trump zo groot mogelijk blijft, kunnen genieten van mensen die diep teleurgesteld & boos zijn en toch hun steun blijven uitspreken.
Het betekent dat ze, ondanks alles, de gevolgen van hun eigen stemgedrag niet willen inzien en de volgende keer gewoon weer dezelfde keuze maken.
Daar kan en ga ik niet van genieten.
Zo lang de democraten het type kandidaten naar voren schuift wat ze de afgelopen decennia grotendeels hebben gedaan heb je ook geen democratie. Het is daar al heel lang een oligarchie, de Democraten hebben geen enkel belang bij het veranderen van de status quo. Ze doen telkens opnieuw alsof het allemaal best wel lekker gaat in Amerika en dat met een paar incrementele veranderingen het beter wordt. Ze zullen veel meer hun best moeten doen, vertel een groot verhaal net als Trump.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mja, dat soort propaganda laat ik ook links liggen.
Het gaat over en weer en de republikeinen hebben de propaganda veel beter voor elkaar.
Nu Trump zoveel macht naar zich toe getrokken heeft vraag ik me ook echt af of we nog wel echte verkiezingen zullen zien in de VS of dat het richting Russische verkiezingen gaat waarbij maga met 120 procent wint.
Je brengt het nogal zwartwit en simplistisch.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weet je het zelf wel? Want ik heb nergens wat inhoudelijke kritiek gelezen in dit topic of waar dan ook. Slechts verontwaardiging over de terechte punten van kritiek.
De vergelijking van Tate dat de EU zich gedraagt als een gestoorde vriendin is dan ook behoorlijk op zijn plaats.
Het is echt godsgeklaagd. Je vraagt gewoon om onderbouwing, maar men kan en wilt die gewoon niet geven. En men is er nog trots op ook.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat nog los van het feit dat de link nog stamt uit de tijd dat Jan-Peter Balkenende onze minister-president was
Ik ben niet zo bezig met meneer eagles zus of zo.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Keuzes hebben nu eenmaal consequenties.
Daarbij is het redelijk normaal dat bij de mid-terms de partij die de president niet levert wint. Onder de beste van omstandigheden. Nu zijn de omstandigheden niet 'best'.
Dus een hoop mensen gaan straks heus anders stemmen. Meneer eagles89 is niet representatief. Die hangt immers permanent de lof trompet uit over de afbraak van dat land, waarom ook niet, het is immers niet alsof het hem zelf raakt he.
Of je bemoeit je er gewoon niet mee, is ook een optie hè.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Of je gedraagt je niet als een kleuter en geeft gewoon op een volwassen manier antwoord op de vraag.
Amerikanen zijn politiek gezien gewoon onvolwassen mensen.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:50 schreef Toby56 het volgende:
En dat een dergelijk gedachtengoed het blijkbaar al 10 jaar lang enorm goed blijft doen onder Amerikaanse kiezers.
De naieviteit loopt wel over. Zeker na het Mueller report en het uithollen van de GOP door Trump en zijn MAGA aanhang. Zijn schoondochter zat notabene in het bestuur.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wie dat nog niet verwacht had heeft onder een steen gelegen.
Ik heb de analyse van die kerel beluisterd en ik verbaas mij erover dat je dit een goede analyse vind want in principe is hij het eens met elk punt dat Vance heeft gemaakt.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je brengt het nogal zwartwit en simplistisch.
En dat verbaast me niet.
Dit is een publiek forum, stel je niet aan als een klein kind joh.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of je bemoeit je er gewoon niet mee, is ook een optie hè.
Dat denk ik niet. Beyond repair.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerikanen zijn politiek gezien gewoon onvolwassen mensen.
Het zijn bv de rode staten die het hards geraakt worden door zijn saneringen. Wordt heus een mooi leermoment voor ze.
Maar waarom telkens blijven reageren. In dit draadje lijkt 80% van de discussies gedoe over frampejes die de twee MAGA trolletjes kopieren. Dat is voor een groot deel ook op conto van de mensen die blijven reageren op de bait.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is echt godsgeklaagd. Je vraagt gewoon om onderbouwing, maar men kan en wilt die gewoon niet geven. En men is er nog trots op ook.
Het is naïef om te denken dat we het hier hebben over een strikt 'Amerikaans' probleem. Deze trend is al de hele eeuw bezig, en eigenlijk liepen in eerste instantie enkele Europese landen voorop.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerikanen zijn politiek gezien gewoon onvolwassen mensen.
Het zijn bv de rode staten die het hards geraakt worden door zijn saneringen. Wordt heus een mooi leermoment voor ze.
Ik TR ook, maar mods zijn er natuurlijk niet altijd. En die firehose of bullshit moet gewoon bestreden worden, anders wordt het allemaal genormaliseerd.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar waarom telkens blijven reageren. In dit draadje lijkt 80% van de discussies gedoe over frampejes die de twee MAGA trolletjes kopieren. Dat is voor een groot deel ook op conto van de mensen die blijven reageren op de bait.
Het is een bullshit vraag, waarom vraag je niet naar Tesla? Niet dat ik die cijfers kan/wil laten zien maar dat hij een pionier is met zijn elektrische auto’s staat buiten kijf.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je letterlijk beweert dat Musk als geen ander meer positiefs aan het klimaat heeft bijgedragen dan wie dan ook, dan vraag ik je graag wat de impact van zijn SpaceX is geweest in dat verhaal.
Dus we wachten op je cijfers.
Beetje vreemd dat jij voor mij probeert te bepalen wat ik een goede analyse vind en wat niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb de analyse van die kerel beluisterd en ik verbaas mij erover dat je dit een goede analyse vind want in principe is hij het eens met elk punt dat Vance heeft gemaakt.
Na, je gebruikt een typisch BNW benadering: je wilt een debunk.quote:Het probleem dat die kerel heeft met Vance is dat hij vind dat Vance niet in een positie staat om dit soort kritiek te leveren.
Het zegt wel veel over iemand dat de kritiek in principe terzijde word geschoven om vervolgens te gaan klagen over de boodschapper.
Met alle respect maar daar schiet je toch helemaal niets mee op, uiteindelijk is het slechts een klaagzang over Vance zijn vermeende hypocrisie in plaats van een echte analyse van de speech.
Erg jammer want ik ben oprecht benieuwd naar inhoudelijke kritiek en dat heb ik nog nergens gezien of gelezen.
Dat zegt wel wat over de kwaliteit van de speech van Vance.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |