abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216688056
Welkom in de FOK-dieetclub!

quote:
De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
pi_216689375
Weging weer gehad. -0,5 kg dus dat is fijn. Afgelopen week stil gestaan dus met alles wat pmlaag was, was ik happy. En ja i know, het gaat niet om de weegschaal maar die 'bevestiging' vind ik toch fijn. Ik denk nog een paar kg (max 5) en dan stop ik ermee. Dan wil ik me langzaam op meer spiermassa gaan focussen.

O: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje Ham, 30+ kaas
S: volleybal wedstrijd
T: kwark
D: turkse pizza (lahmacun van de turkse winkel met kipfilet, paprika, ui sla en knoflooksaus)
T: 2 mandarijnen + 20gr chocolade
(1712 kcal en 131 gram eiwit)
pi_216689799
Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn zelf. Weinig spierpijn, ondanks dat ik tot mijn max ging gisteren. Morgen gaan we weer bikkelen iig

Vandaag boodschappen doen en meer eiwitrijke producten halen.

O. soja yoghurt met cornflakes (brood is op, fout gerekend)
L. wrap met gehakt, maïs, paprika, ui, tomaat en een restje prei (en kruiden en een beetje crème fraîse (ik weet niet hoe je het schrijft)(eens per twee weken moet je jezelf een cheatmeal gunnen. Dit is er een... Ik weet dat het ongezond is)
D. 2 boterhammen. 1 met eiersalade en 1 met hummus + komkommer
T. soja yoghurt

Als lunch koken ipv avondeten is voor mij wel een goede uitvinding. Dan heb ik de energie en ga ik niet over op "laat maar zitten, moe, pak een boterham"

[ Bericht 6% gewijzigd door ChildoftheStars op 15-02-2025 09:44:29 ]
pi_216689806
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 06:27 schreef Pinuts het volgende:
Weging weer gehad. -0,5 kg dus dat is fijn. Afgelopen week stil gestaan dus met alles wat pmlaag was, was ik happy. En ja i know, het gaat niet om de weegschaal maar die 'bevestiging' vind ik toch fijn. Ik denk nog een paar kg (max 5) en dan stop ik ermee. Dan wil ik me langzaam op meer spiermassa gaan focussen.

O: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje Ham, 30+ kaas
S: volleybal wedstrijd
T: kwark
D: turkse pizza (lahmacun van de turkse winkel met kipfilet, paprika, ui sla en knoflooksaus)
T: 2 mandarijnen + 20gr chocolade
(1712 kcal en 131 gram eiwit)
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijn :@

En natuurlijk mag je blij zijn, misschien gaat het niet om het getal, je boekt wel vooruitgang!
pi_216690120
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn zelf. Weinig spierpijn, ondanks dat ik tot mijn max ging gisteren. Morgen gaan we weer bikkelen iig
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Haha

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijn :@

En natuurlijk mag je blij zijn, misschien gaat het niet om het getal, je boekt wel vooruitgang!
Thanks O+ :@
En ook ik doe maar wat he. Ik doe zeker ook lang niet alles perfect maar inmiddels zit ik op de goede weg :)
pi_216690129
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:11 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Haha
[..]
Thanks O+ :@
En ook ik doe maar wat he. Ik doe zeker ook lang niet alles perfect maar inmiddels zit ik op de goede weg :)
Ik heb enkel een beetje spierpijn in mijn rug, schouders en armen. Had verwacht krom te lopen _O- misschien omdat dat meeviel dat ik een beetje neerkijk op mezelf

Het hoeft ook niet allemaal perfect toch! Als ik jou berichtjes lees dan zie ik idd dat je op de goede weg zit!
pi_216690303
Hoezo is een klein wrapje een cheatmeal?
Ik eet vaak wraps en dat komt dan aan 800 a 1000kcal, dat zou je een cheatmeal kunnen noemen (doe ik niet), maar ik gok zo maar dat die van jou een heel stuk minder kcal heeft.
pi_216690360
Ik kan vier dagen vreselijke spierpijn hebben van een redelijk rustige training, maar ook nul spierpijn van een training waarin ik helemaal tot het uiterste ben gegaan. Er zijn zoveel dingen op van invloed - hoe fit je bent, of je genoeg eiwitten hebt gegeten, je slaap, of je genoeg rust hebt genomen, wat je aan andere beweging hebt gehad, enzovoorts.. dat zegt echt heel weinig over de kwaliteit van je training :)

Er kwam gister nog meer snaai bij. Dus vandaag weer gewoon doen. Ik ga zo naar de markt voor een broodje haring en een broodje makreel :9~ en voor een stuk zalm voor morgen. Misschien haal ik ook nog wel wat avocadocream en/of olijfjes van de turk. En een heel klein stukje kaas van mn favo kaasboer. En even kijken of er fruit is dat er goed uit ziet. Dat gaat uiteraard dan niet allemaal vandaag op :+ .

Planning is zoiets:
O: broodje makreel en broodje haring
T: een stuk fruit
L: twee boterhammen met cottage cheese light, tomatentapenade en spinazie
D: tempeh, volkoren woknoedels, broccoli
T: skyr, tarwezemelen, lijnzaad, tasty basics muesli, banaan, walnoten, cashewnoten, amandelen
pi_216690394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:35 schreef Sarabi het volgende:
Hoezo is een klein wrapje een cheatmeal?
Ik eet vaak wraps en dat komt dan aan 800 a 1000kcal, dat zou je een cheatmeal kunnen noemen (doe ik niet), maar ik gok zo maar dat die van jou een heel stuk minder kcal heeft.
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoord
pi_216690419
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoord
Maar vooral gevuld met groente zo te lezen. Dat is toch een gewone lekker en gezonde maaltijd.
pi_216690429
@ChildoftheStars een voedingsmiddel an sich of maaltijd an sich is niet gezond of ongezond. Een eetpatroon is gezond of ongezond. Als jij 1x per uur zo'n wrap eet, ja, dan heb je waarschijnlijk een ongezond eetpatroon. Als je 1x per x dagen zo'n wrap eet, en je eet verder voldoende groenten, fruit, vezels, eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten, dan heb je een prima gezond eetpatroon. Ken je het 80-20 advies? Eet voor 80% voedzame producten (volkoren koolhydraten, groente, fruit, eiwitten, onverzadigde vetten, vezelrijke producten) en voor 20% producten die misschien wat minder voedzaam zijn, maar die je wel erg lekker vindt. Dan heb je een prima gebalanceerd eetpatroon. En balans hoort óók bij een gezond eetpatroon :Y

En nog even los daarvan: wat maakt deze wrap volgens jou ongezond? Ik zie koolhydraten (als je volkoren wrap hebt ook nog eens complexe koolhydraten), groentes met zowel vezels als vitaminen, gehakt met eiwitten en vitaminen, en een beetje crème fraiche met ook wat onverzadigde vetten erin. Ja, gehakt bevat ook een beetje verzadigd vet, en crème fraiche relatief veel, maar zolang je geen 200 gram op die ene wrap doet, is er niks mis met een beetje crème fraiche.
pi_216690613
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:46 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ChildoftheStars een voedingsmiddel an sich of maaltijd an sich is niet gezond of ongezond. Een eetpatroon is gezond of ongezond. Als jij 1x per uur zo'n wrap eet, ja, dan heb je waarschijnlijk een ongezond eetpatroon. Als je 1x per x dagen zo'n wrap eet, en je eet verder voldoende groenten, fruit, vezels, eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten, dan heb je een prima gezond eetpatroon. Ken je het 80-20 advies? Eet voor 80% voedzame producten (volkoren koolhydraten, groente, fruit, eiwitten, onverzadigde vetten, vezelrijke producten) en voor 20% producten die misschien wat minder voedzaam zijn, maar die je wel erg lekker vindt. Dan heb je een prima gebalanceerd eetpatroon. En balans hoort óók bij een gezond eetpatroon :Y

En nog even los daarvan: wat maakt deze wrap volgens jou ongezond? Ik zie koolhydraten (als je volkoren wrap hebt ook nog eens complexe koolhydraten), groentes met zowel vezels als vitaminen, gehakt met eiwitten en vitaminen, en een beetje crème fraiche met ook wat onverzadigde vetten erin. Ja, gehakt bevat ook een beetje verzadigd vet, en crème fraiche relatief veel, maar zolang je geen 200 gram op die ene wrap doet, is er niks mis met een beetje crème fraiche.
^O^ Ah oke! Dank je wel, erg leerzaam :)

Meestal zijn mijn maaltijden minder rijk dan dit.

80/20 kende ik nog niet! Klinkt als behoorlijk handig.
pi_216690757
80/20 maak ik ook zeker gebruik van. Ofja geen idee hoe de verhouding natuurlijk precies zit, ene keer meer 90/10 andere keer weer 70/30. Maar bijv net als vandaag plan ik bewust een blokje chocolade in. Kan ik beter fruit eten? Jazeker. Maar ik wil me juist dit soort voedingsmiddelen niet ontzeggen en dit zorgt ervoor dat ik het 'volhou' en dat het echt een levensstijl is. Morgen ga ik bijv koffie drinken bij mijn ouders en daar bewust wat kcal voor appart gehouden want mijn moeder kennende heeft ze vast iets lekkers gehaald. En ook dat hoort er allemaal bij.

Zolang je geen topatleet bent of om een andere reden altijd 100% moet presteren horen dit soort dingen er gewoon bij.
pi_216690941
Kjeld Nuis en Jenning de Boo eten na een worldcup/ek/nk whatever gewoon een hamburger of sushi, Kjeld Nuis en Joy Beune eten af en toe na een trainingsdag ook gewoon een stukje zelfgebakken appeltaart.. ook als topatleet hoort het er (ongetwijfeld bewust, ingecalculeerd en goed getimed) gewoon bij! ^O^

Toevallig schaatsers nu als voorbeeld omdat ik daar paar van volg op insta en het dus voorbij zien heb zien komen daar ;)
pi_216690942
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker

Vandaag ook een vreetkick gehad -O-
Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025

Wel besloten morgen niet te hard te compenseren.
En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym

Mijn harde werken is niet verpest met een slecht moment...
pi_216691149
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker

Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025

En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym

Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.

Wees niet te streng voor jezelf Cots. Dit jaar heb je al grote stappen gemaakt in je voeding en nu zelfs het sporten opgepakt. Dus een keer een 'misstap' hoort erbij. Consistentie over perfectie! Niet compenseren. Vanaf nu ga je gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is.
pi_216691309
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:07 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.

Wees niet te streng voor jezelf Cots. Dit jaar heb je al grote stappen gemaakt in je voeding en nu zelfs het sporten opgepakt. Dus een keer een 'misstap' hoort erbij. Consistentie over perfectie! Niet compenseren. Vanaf nu ga je gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is.
Ja... dat laatste idd... ik ga morgen gewoon drie maaltijden eten, zoals gepland.

Ik ben ver gekomen, alleen mezelf wat lekkers gunnen gaat me nog niet goed af.
Wat ik wel kan is een stukje chocola nemen en de rest direct het huis uit. Zoals de diëtist zei toen ik over verspilling begon: je kan het beter in de prullenbak gooien dan zelf als prullenbak dienen

En de winst voor ogen houden. Ik ben een stuk gezonder en actiever (ook buiten dieet om. Ook met sociaal leven). Dus tja... het heeft tijd nodig
pi_216697489
quote:

Je geeft aan dat dit door een te druk schema komt. Is het niet slim om het gewoon op 2x per week sporten te houden, zodat je je verder kan focussen op een normale relatie met eten?

Want waar je een week geleden het over 2x sporten in de week had, wilde je nu al naar 3x en dan over een paar maanden naar 5x. Ik vind dit met iemand met jouw verleden echt heel zorgelijk klinken. Ik weet dat ik beter mijn mond kan houden maar ik hoop echt dat je ooit eens lief voor jezelf gaat kunnen zijn :*
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 11:11:49 #19
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216700551
quote:

De reden dat ik het (tot nu toe :P ) deze keer beter vol houd dan alle andere keren tot nu toe is juist dat ik liever voor mezelf ben en me veel meer gun :Y Dat 100-0 werkt voor mij echt niet, maar ik kies wel heel bewust waar ik mezelf wel en niet gun.

En misschien werkt dit niet echt voor jou, maar ik kwam laatst deze tegen: https://www.instagram.com/reel/DBOLIiNoSu9/?igsh=cW0xd2JldHozZ3pl en denk dat het de andere kant ook wel op werkt.

Ik weet niet hoe jouw hoofd werkt, maar als ik heel streng voor mezelf ga doen na zoiets, ben ik ook nog meer geneigd om dan maar nóg een keer te zondigen. En krijg je ook meer trek waardoor je de kans vergroot op een foute keuze door honger
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 11:13:26 #20
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216700568
Ik heb gister weer een rondje buiten gelopen *G*

En vandaag een beetje een gek lijstje haha _O- Vanaf morgen weer helemaal normaal denk ik :D

O/L: 2x Italiaanse bol met sandwich spread of vega kleintje kips
D: bulgur tajine kant & klaar maaltijd

En nog ergens in elk geval een appel en misschien maiswafels oid?
Ik heb nog steeds heel weinig trek :') Maar moet zo langzamerhand ook wel weer terug naar normale maaltijden :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_216700921
3 november 24 begonnen met project gezond.
vandaag -4,5 k.
Tevreden ^O^ we eten nog steeds veel meer en vaker op een dag :D blijft gek.
En we hoeven niet te bedenken wat we eten elke dag... want inspiratie uit de boeken.

Boek 1 en 2 zijn nu klaar (nog week 8 van boek 2) en dan gaan we naar het 'elke dag' boek.

In dat boek werkt het andersom, je kiest eerst je avondmaaltijd waar je zin in hebt en kijkt dan wat daar zoal bij kan qua andere 5 maaltijden op die dag.

Ik laat dat precieze qua overige 5 maaltijden nu al een paar weken een beetje los omdat ik het nu wel weet wat de achterliggende gedachte is, het bij mij werkt en ik heel gevarieerd eet. O+

Echt zo blij mee!
pi_216706150
Wat top @Blues! Klinkt ook echt als een mooie lange termijn oplossing.

Vandaag lekker 80/20 hier
O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
T: 2 mini chocoladesoesjes en 2 minitompouces, schaaltje mango
S: krachttraining
D: pizza gemaakt op libanees brood
T: proteine chocolademousse + 2 mandarijnen
(1755 kcal, 131 gram eiwitten)
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 15:44:22 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216719672
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen (17-02-2025): 89,8 kg.

Stabiel dus nog steeds. Ga komend weekend wel weer fietsen. Winterstop zit erop.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216721333
Na een slechte week met te veel etentjes nu er weer tegenaan.

Lijstje:
L: uiensoep met volkoren broodje
D: vega butter chicken met rijst
T: proteïne toetje, appel, peer
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 18:25:25 #25
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216721884
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:42 schreef Sarabi het volgende:
vega butter chicken met rijst
Heb je hier een recept van? O-)

Mijn lijstje:

O: hipro vanille yoghurt met appel en kaneel :7
L: omelet van twee eieren met italiaanse roerbakgroente en paprikamix
T: 2x wasa volkoren met vegapaté
D: bistro krieltjes, vega schnitzel, snijboontjes met een beetje yofresh

En dan heb ik nog steeds best wat calorieën (en ww punten, maar ik denk dat ik overgestapt ben :P ) over dus vanavond misschien druiven of iets anders :D
pi_216722046
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 18:25 schreef Meke het volgende:

[..]
Heb je hier een recept van? O-)

Ik heb een verspakket van AH gebruikt en dan met vega kipstukjes :)
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 19:26:54 #27
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216722606
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik heb een verspakket van AH gebruikt en dan met vega kipstukjes :)
Lekker! :D
pi_216723416
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:26 schreef Meke het volgende:

[..]
Lekker! :D
Een van mijn favoriete :Y

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Na een slechte week met te veel etentjes nu er weer tegenaan.

Lijstje:
L: uiensoep met volkoren broodje
D: vega butter chicken met rijst
T: proteïne toetje, appel, peer
Komt nog een 25 min step workout bij mijn lijstje
pi_216723520
Ik heb deze week 2 AYCE dinners :') (morgen sushi en vrijdag tapas). Oprecht, sinds ik zo lekker ga met gezond eten/afvallen ben ik oprecht geen fan meer van AYCE. Dan ga ik liever gewoon naar een goed restaurant en daar echt lekker eten ipv naar zo'n vreetschuur. Maar goed, het gezelschap wilde hierheen dus dan doen we dat maar. Dus de rest van de week probeer ik hier qua kcal wat rekening mee te houden om wat lager te gaan zitten.
Voor morgen bij het sushi restaurant wordt de strategie sushi, eiwitten (biefstuk, zalm etc) en groente. Vooral niet (teveel) gefrituurd. Hopen zo een beetje de 'schade' te beperken.
pi_216728117
Vandaag een rustig dagje
Met rustig eten en veel gezelligheid

O. 2 boterhammen eiersalade
L. Mais, rijst, tofu, champignons en wat courgette
D. 2 boterhammen vega paté

De T is nog onzeker... ik denk een zure haring (ja ik ben raar :+ ) of wat yoghurt. Zoiets iig.
pi_216729337
Lijstje:

L: quesadilla met vega gehakt, ui, paprika en geraspte kaas
D: vega bobotie met rijst
T: 2x peer
pi_216748900
Ik heb vannacht slecht/kort geslapen en merk dat ik echt de hele dag zin heb in vet en ongezond. Verbaas me er altijd zo over hoe zo'n dingen je trek/zin toch zo enorm kunnen beïnvloeden. Gelukkig had ik wel al boodschappen in huis voor een gezonde maaltijd die binnen 10 minuten op tafel staat dus dat scheelt enorm, anders was ik 100% zeker gezwicht voor afhaal. Tot nu toe me nog wel gewoon aan mijn lijstje/plan kunnen houden, maar ik merk wel dat het me 3x zo veel wilskracht kost als normaal.

L: 2 volkoren broodjes met carpaccio
D: noedels met biefstuk en wokgroente
T: 2 mandarijnen
(1529 kcal, 127 gram eiwitten, 20 gram vezels)
pi_216750594
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:37 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb vannacht slecht/kort geslapen en merk dat ik echt de hele dag zin heb in vet en ongezond. Verbaas me er altijd zo over hoe zo'n dingen je trek/zin toch zo enorm kunnen beïnvloeden. Gelukkig had ik wel al boodschappen in huis voor een gezonde maaltijd die binnen 10 minuten op tafel staat dus dat scheelt enorm, anders was ik 100% zeker gezwicht voor afhaal. Tot nu toe me nog wel gewoon aan mijn lijstje/plan kunnen houden, maar ik merk wel dat het me 3x zo veel wilskracht kost als normaal.

L: 2 volkoren broodjes met carpaccio
D: noedels met biefstuk en wokgroente
(1529 kcal, 127 gram eiwitten, 20 gram vezels)
Knap dat je toch gekozen hebt voor een gezonde maaltijd _O_ mag je trots op zijn
pi_216750621
Lijstje:
O. 2 boterhammen eiersalade
B. uurtje fitness
L. tomaat, met tofu en rijst en een lepeltje saus
D. 2 boterhammen vega paté
pi_216760015
Lijstje:

L: salade met edamame en surimi
D: gewokte krieltjes, groente en vega gehakt
T: 2 speciaal biertjes en wat droge crackers

Misschien dat er nog wat fruit bijkomt maar ligt beetje aan de hele planning van vandaag.
pi_216760333
Vandaag een 'mager' lijstje. Morgen wederom AYCE tapas dus vandaag een ik even iets minder. Wil wel altijd mijn eiwitdieet halen.
O: 2 scoops clear whey
L: 500 gr magere kwark
T: beschuit met muisjes (kraamvisite)
D: tagliatelle met kipgehakt en pompoensaus
S: volleybaltraining
T: 1 scoop clear whey, 2 mandarijnen
pi_216779827
In de lijn van domme vragen: heeft het (bijna) menstrueren invloed op wat je kan in de gym? Ik was minder sterk, geen energie... Minder sets kunnen doen. Ik heb maar gedaan wat mijn lijf trok en niet al te hard eraan getrokken. Wat een hele uitdaging was. Ben zo slap als een vaatdoekje vandaag
pi_216779941
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de lijn van domme vragen: heeft het (bijna) menstrueren invloed op wat je kan in de gym? Ik was minder sterk, geen energie... Minder sets kunnen doen. Ik heb maar gedaan wat mijn lijf trok en niet al te hard eraan getrokken. Wat een hele uitdaging was. Ben zo slap als een vaatdoekje vandaag
Ja, kan. :Y Beste advies daarin is naar je lichaam luisteren en doen wat lukt, volgende keer (hopelijk) beter. Best kans dat je er over een tijdje ook een patroon in kan herkennen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_216779995
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, kan. :Y Beste advies daarin is naar je lichaam luisteren en doen wat lukt, volgende keer (hopelijk) beter. Best kans dat je er over een tijdje ook een patroon in kan herkennen.
Dat stelt me gerust. Ik heb het rustig aan gedaan. Beetje cardio, kracht. En om heel eerlijk te zijn, wat vroeger gestopt. Maandag zien we wel weer
pi_216780143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.
pi_216780265
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:18 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.
Dat is een populaire die rondgaat nu ja, maar in praktijk verschilt het echt sterk per persoon.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_216780279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:18 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik ben me helemaal niet bewust van mijn cyclus... Weet dat ik aan het eind van de maand hoofdpijn krijg en als ik begin te denken dat het niet meer komt, is het zover _O-

Eens zien of ik dat meer ga merken in de loop van de tijd. Sport natuurlijk nog heel erg kort
pi_216780998
Ik heb in principe niet echt een cyclus (continue anticonceptiepil), maar ik ben ook niet elke keer even sterk en energiek in de sportschool. Dus kan zeker met je cyclus te maken hebben. Maar ook met je slaap, fitheid, mentale gesteldheid etc :) . Luisteren naar je lichaam is daarin altijd een prima idee, waar het dan ook door komt.
pi_216781438
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb in principe niet echt een cyclus (continue anticonceptiepil), maar ik ben ook niet elke keer even sterk en energiek in de sportschool. Dus kan zeker met je cyclus te maken hebben. Maar ook met je slaap, fitheid, mentale gesteldheid etc :) . Luisteren naar je lichaam is daarin altijd een prima idee, waar het dan ook door komt.
Ja hier hetzelfde. Ik slik de pil ook door dus weinig cyclus invloed. Maar de ene keer kan ik 10 herhalingen en de week erop 8. En daarna misschien weer 11. Zou willen dat ik iedere keer even sterk/sterker zou zijn. Nu frustreert het regelmatig als je denk nou vorige keer 10, vandaag 11. En dat het bij 8 al klaar is.
pi_216781484
Nou dat en de gewichten een pin minder zwaar. En alles deed pijn

Ben trots op dat ik wel geprobeerd heb en dat ik "naar mijn lichaam luisterde " is een veel grotere overwinning
pi_216790870
Gisteren een etentje gehad. Goh jij bent echt veel afgevallen he?! Hoe heb je dat gedaan?
Vind die vraag altijd zo grappig want mensen hopen/denken dat je dan met een of ander fancy snel dieet of magisch iets aan komt zetten. Nee gewoon minder vreten en meer bewegen :P
pi_216793244
Nog een weekje en dan zit mijn eerste termijn met Saxenda er op. Omdat je in het begin de dosering stapsgewijs opvoert doe je in de eerste ronde ruim 14 weken met 15 pennen, daarna net iets minder dan 13 weken.

Op dit moment ben ik 11 kilo (en 750 euro) lichter. Dat komt neer op gemiddeld ongeveer 850 gram per week. In het begin gaat het afvallen iets sneller en later heb ik één keer een week stil gestaan en één keer zelfs iets aangekomen.
Maar de laatste weken zit ik keurig in de buurt van de 800 gram gewichtsvermindering per week.
Dat betekent dat de rek er nog niet uit is, en daarom ga ik nog even door. Een nieuwe set pennen voor de volgende 30 dagen ligt al in de koelkast.

Op enig moment zal er een einde komen aan de farmaceutische ondersteuning. Ik ben daarom erg bezig met mijn eetpatroon en dagelijkse beweging. Zo goed als geen tussendoor snaaimomentjes meer en elke dag een uur beweging.
-
pi_216793846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:54 schreef quo_ het volgende:
Nog een weekje en dan zit mijn eerste termijn met Saxenda er op. Omdat je in het begin de dosering stapsgewijs opvoert doe je in de eerste ronde ruim 14 weken met 15 pennen, daarna net iets minder dan 13 weken.

Op dit moment ben ik 11 kilo (en 750 euro) lichter. Dat komt neer op gemiddeld ongeveer 850 gram per week. In het begin gaat het afvallen iets sneller en later heb ik één keer een week stil gestaan en één keer zelfs iets aangekomen.
Maar de laatste weken zit ik keurig in de buurt van de 800 gram gewichtsvermindering per week.
Dat betekent dat de rek er nog niet uit is, en daarom ga ik nog even door. Een nieuwe set pennen voor de volgende 30 dagen ligt al in de koelkast.

Op enig moment zal er een einde komen aan de farmaceutische ondersteuning. Ik ben daarom erg bezig met mijn eetpatroon en dagelijkse beweging. Zo goed als geen tussendoor snaaimomentjes meer en elke dag een uur beweging.
Interessant. Merk je ook echt dat je minder honger/trek hebt dan daarvoor? Andere interessante dingen die je ervaren hebt (ik heb hier echt 0 verstand van).
Heb je ook een streefgewicht tot waar je met dit wil komen voordat je het zonder gaat doen of is het meer kijken tot wanneer het werkt?
pi_216794014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 14:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja hier hetzelfde. Ik slik de pil ook door dus weinig cyclus invloed. Maar de ene keer kan ik 10 herhalingen en de week erop 8. En daarna misschien weer 11. Zou willen dat ik iedere keer even sterk/sterker zou zijn. Nu frustreert het regelmatig als je denk nou vorige keer 10, vandaag 11. En dat het bij 8 al klaar is.
Het scheelt voor mij dat ik niet krachttraining doe om elke keer sterker te worden, maar omdat het goed voor me is en voor blessurepreventie. Dus als mn lijf een keer minder lekker aanvoelt en ik kan minder herhalingen of een lager gewicht dan vind ik dat helemaal prima en vind ik het vooral goed van mezelf dat ik wel alsnog gegaan ben. De leukste momenten vind ik wel dat ik me niet helemaal fit voel maar het sporten verrassend goed gaat en ik juist op zo'n moment ineens een PR ergens op pak, dat dan weer wel ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 08:43 schreef Pinuts het volgende:
Gisteren een etentje gehad. Goh jij bent echt veel afgevallen he?! Hoe heb je dat gedaan?
Vind die vraag altijd zo grappig want mensen hopen/denken dat je dan met een of ander fancy snel dieet of magisch iets aan komt zetten. Nee gewoon minder vreten en meer bewegen :P
Is dat echt zo? Als ik mensen vraag naar hoe ze het hebben gedaan dan denk ik niet dat het een speciaal (crash/mode)dieet is, ik hoop eigenlijk juist dat dat het niet is want ik gun het ze dat het duurzaam is :P . Maar ik ben dan oprecht benieuwd naar welke aanpassingen ze hebben gemaakt en hoe het ze is gelukt het langdurig vol te houden, omdat daar vaak juist de moeilijkheid in zit. Als ze dan komen met een of ander vaag dieet dan stel ik juist ook vragen over of ze dat dan voor altijd zo blijven doen, of hoe ze het dan willen gaan doen als ze met dat dieet stoppen.

Voor geïnteresseerden in GLP-1 medicatie kan ik overigens de Leefstijllab podcast miniserie over afvalmedicatie aanraden: aflevering 70 tm 73. Op Spotify en podimo in elk geval te luisteren.
pi_216794076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Is dat echt zo? Als ik mensen vraag naar hoe ze het hebben gedaan dan denk ik niet dat het een speciaal (crash/mode)dieet is, ik hoop eigenlijk juist dat dat het niet is want ik gun het ze dat het duurzaam is :P . Maar ik ben dan oprecht benieuwd naar welke aanpassingen ze hebben gemaakt en hoe het ze is gelukt het langdurig vol te houden, omdat daar vaak juist de moeilijkheid in zit. Als ze dan komen met een of ander vaag dieet dan stel ik juist ook vragen over of ze dat dan voor altijd zo blijven doen, of hoe ze het dan willen gaan doen als ze met dat dieet stoppen.
Ja oké heb je een punt. Ligt er ook aan of een 'serieus iemand' zo'n vraag stelt die oprecht geïnteresseerd is of zo'n als het niet keto/carnivoor/sonja bakker/citroensap/whatever kuur was doe je het 'fout'. Maar ik ga zelf de discussie vaak ook niet meer aan. Laatst weer iemand (die het zelf nog niet is gelukt) die me echt wilde overtuigen dat ik voor keto moest gaan want dat was zoveel beter. Ja meid, maar ik ben er al 20 kwijt en jij niet. Dus ik weet vast wel wat voor mij werkt en wat niet.
pi_216794218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Interessant. Merk je ook echt dat je minder honger/trek hebt dan daarvoor? Andere interessante dingen die je ervaren hebt (ik heb hier echt 0 verstand van).
Het feit dat je met injecties geen (of nauwelijks) hongergevoel ervaart is de hele truuk achter deze medicatie. Op een af andere manier wordt je lichaam gefopt en kun je met veel minder kcal toe dan voordat je er mee begon.

Dat is dan ook meteen de grote valkuil. Als je stopt met de medicatie en je weer volledig laat leiden door wat je lichaam aan signalen afgeeft heb je de kilo's er ook zo maar weer bij.
De periode van makkelijk afvallen moet je m.i. gaan gebruiken om kennis op te doen over het mechaniek van kcal inname en verbranding.Ik gebruik de Eetmeter app om exact te registreren wat ik binnenkrijg. Ik weet op die manier welke zaken het zwaarst aan tikken en ik heb inzicht in (dreigende) tekorten aan bepaalde essentiele bouwstoffen.

Het belangrijkste wat ik nu ervaar is het effect van alle tussendoortjes die je gemerkt of ongemerkt naar binnen werkt. Als je de gewoonte momentjes kunt afzweren heb je al heel veel gewonnen. En de andere momentjes van een knorrende maag moet te lijf gaan met iets wat wel vult, gezond is maar geen caloriebom is. Een gewone volkoren boterham is daarvoor prima.
quote:
Heb je ook een streefgewicht tot waar je met dit wil komen voordat je het zonder gaat doen of is het meer kijken tot wanneer het werkt?
Mijn oorspronkelijke doel was om er ca. 10 kilo af te krijgen. Die ben ik al voorbij maar het gaat nog steeds erg gemakkelijk dus ik ga nog even door. Als ik de teller op -15 kg kan krijgen is het mooi en bij -20 kg stop ik zeker.
-
pi_216794371
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja oké heb je een punt. Ligt er ook aan of een 'serieus iemand' zo'n vraag stelt die oprecht geïnteresseerd is of zo'n als het niet keto/carnivoor/sonja bakker/citroensap/whatever kuur was doe je het 'fout'. Maar ik ga zelf de discussie vaak ook niet meer aan. Laatst weer iemand (die het zelf nog niet is gelukt) die me echt wilde overtuigen dat ik voor keto moest gaan want dat was zoveel beter. Ja meid, maar ik ben er al 20 kwijt en jij niet. Dus ik weet vast wel wat voor mij werkt en wat niet.
Ah, ja, dat kan ik me goed voorstellen. En ligt er idd ook wel aan hoe iemand het vraagt ja, daar kan je vaak intenties wel redelijk goed mee inschatten :Y
pi_216806232
Vandaag weer een lekker actief dagje, en met die zon erbij is dat heerlijk. Al 10k stappen in de pocket :)

Met de vezels gaat het trouwens wel beter. Sinds ik er echt bewust op let merk ik dat het wel te doen is om aan de vezels te komen (en ook dat in mfp heel vaak vezels niet 'geregistreerd' staan dus dat het getal daardoor soms ook lager is dan in werkelijkheid). Die haverrepen van BitesWeLove met 8 gram vezels zijn trouwens wel een prima aanrader, alleen niet goedkoop (3,80 voor 4 repen). Dus als deze op zijn ga ik ook eens de mueslireep van de jumbo (https://www.jumbo.com/pro(...)rel-5-stuks-389737DS) proberen. Lijkt me 88 kcal maar ook 6 gram vezels ook een prima alternatief. En die zijn maar 1 euro per 5 :P

S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: blokje chocolade + 2 mandarijnen
D: 'pizza' op libanees brood met groente en parmaham
T: proteine chocolademouse + bakje verse ananas
(1743 kcal en 131 gram eiwit)
pi_216821716
Vandaag leek het wel vetmesten op het werk op een ander level. Niet 1, niet 2 maar 3 traktaties (van 3 verschillende mensen). Beter stemmen ze dat even af want 3x nee zeggen is wel heel lastig. Nu scheelt het dat ik ze niet alle 3 even aantrekkelijk vond, maar toch. Beetje gezonde omgeving stimuleren op het werk zou ook wel wenselijk zijn :P
Daarnaast blijken trouwens gewoon volkoren pistolets/kaiserbroodjes niet echt bij de appie verkrijgbaar te zijn. Volgens de website zouden ze volkoren kaiserbroodjes moeten hebben, maar helaas bij allebei de appies waar ik regelmatig kom niet te krijgen. Dus dan maar voor de 'bruine' pistolet gegaan. Ze hebben wel van die hele fancy volkorenbroodjes, maar die kosten dan ook 1,50 ofzo per stuk ipv de normale 0,25 cent dus dat gaat me iets te ver.

Vandaag qua sport even lekker een rustdag, maar wel 11500 stappen.
L: 2 pistolets met serranoham, proteinepudding
T: bakje ananas
D: orzo met spinazie, magere spekjes en zongedroogde tomaatjes
T: 2 mandarijnen, proteine chocolademousse
pi_216823156
Vandaag, net, even heel erg last van medicijnhonger. Heb het volgens mij redelijk ondervangen. wel gegeten, maar heel bewust gekozen voor proteïnerijke producten, zoals me verteld is door een diëtiste. Nog steeds honger, maar die probeer ik met thee te blussen

En tja... dat plakje cake... die was van te voren ingepland. Misschien niet de beste keus, alleen ik wist het van te voren en koos van te voren om deze "zonde te begaan". Als ik mezelf nooit wat gun komen er juist eetbuien heb ik inmiddels geleerd

O. Soja Yoghurt met een beetje cornflakes
T. plakje cake
L. 2 Boterhammen eiersalade
D. 2 boterhammen smeerkaas
T. een beetje opgebakken tofu en een beetje yoghurt met cornflakes

Verder van hot naar her gerend vandaag. Geen tijd voor sporten. Dus dat ik even frustrerend. Als ik mezelf zo lees voelt het als een dag vol excuses. Ondanks het bewust maken van keuzes. Morgen weer een dag, nieuwe kansen. Ik heb iig niet het idee dat de hele dag verpest is. Ook al is die laatste T onverwacht. Alleen clozapine kan soms zo'n honger geven...
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:20:38 #56
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216823307
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:46 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag leek het wel vetmesten op het werk op een ander level. Niet 1, niet 2 maar 3 traktaties (van 3 verschillende mensen). Beter stemmen ze dat even af want 3x nee zeggen is wel heel lastig. Nu scheelt het dat ik ze niet alle 3 even aantrekkelijk vond, maar toch. Beetje gezonde omgeving stimuleren op het werk zou ook wel wenselijk zijn :P

Dit háát ik _O- Mijn ruggegraat is al een rotte banaan, maar vooral als er dan ook nog lekkers is op werk. Zo te zien heb je het wel weerstaan, dus lekker bezig :D

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag, net, even heel erg last van medicijnhonger. Heb het volgens mij redelijk ondervangen. wel gegeten, maar heel bewust gekozen voor proteïnerijke producten, zoals me verteld is door een diëtiste. Nog steeds honger, maar die probeer ik met thee te blussen

En tja... dat plakje cake... die was van te voren ingepland. Misschien niet de beste keus, alleen ik wist het van te voren en koos van te voren om deze "zonde te begaan". Als ik mezelf nooit wat gun komen er juist eetbuien heb ik inmiddels geleerd

O. Soja Yoghurt met een beetje cornflakes
T. plakje cake
L. 2 Boterhammen eiersalade
D. 2 boterhammen smeerkaas
T. een beetje opgebakken tofu en een beetje yoghurt met cornflakes

Verder van hot naar her gerend vandaag. Geen tijd voor sporten. Dus dat ik even frustrerend. Als ik mezelf zo lees voelt het als een dag vol excuses. Ondanks het bewust maken van keuzes. Morgen weer een dag, nieuwe kansen. Ik heb iig niet het idee dat de hele dag verpest is. Ook al is die laatste T onverwacht. Alleen clozapine kan soms zo'n honger geven...
Ik vind dit nog steeds een heel net lijstje hoor :o Ik denk bij mezelf ook dat de reden dat ik het tot nu toe beter volhoud dan keren hiervoor is dat ik niets niet mag. Het maakt me niet zoveel uit of ik over twee of drie jaar m'n doelen bereik, ik wil juist mijn leefstijl aanpassen en dat kan doordat ik niet zo streng ben voor mezelf, maar af en toe lekker een paaseitje mag, een plakje cake of waar ik dan ook maar zin in heb. Dat is óók voor mezelf zorgen O+

Mijn lijstje van vandaag;

O: hipro kwark vanille met appel en kaneel
L: 4x wasa volkoren, 2x sandwich spread komkommer, 2x kips kleintje vega smeerworst
T: 2x wasa volkoren met weer smeerworst
D: pasta met italiaanse roerbak, champignons en italiaanse kruiden pastasaus
T: hipro chocolademousse en 2 paaseitjes :9
S: ~45 minuten Grow With Jo, 7400 stappen
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:22:07 #57
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216823325
Ik ben wel een beetje aan het schommelen/stagneren qua gewicht en vind dat er wel weer een paar kilo af mag. Ik denk dat het komt doordat ik ziek ben geweest en nu ongesteld, maar vind het stom. Qua eten ben ik wel semi-goed bezig (de pizza en cocktail van zaterdag negeer ik even :D ) en hoop dat het weer even bij te trekken door meer op m'n stappen te letten en consequenter te sporten *G*
pi_216824863
Mijn lijst vandaag:
O: twee volkoren boterhammen, 1 met plantaardige halvarine, pindakaas en banaan en 1 met een plak 20+ kaas en halfvolle mayo, glas Optimel limoen
T: stukje 90% chocola, 6 kipballetjes van de slager (niet samen gegeten uiteraard ;))
L: twee volkoren boterhammen met rosbief en mosterd, glas optimel limoen
T: 150g gekookte gesneden bietjes met klein beetje geitenkaas
D: 100g tofu gebakken in 10g plantaardige vloeibare bakboter, woknoedels, 150g broccoli
T: 100g skyr met banaan en 15g walnoten, amandelen, cashewnoten (5g per soort)

1950 kcal, 36g vezels, 4.5g zout.
Ik heb een paar dagen eetmeter van Voedingscentrum ingevuld nu het voldoende vezels en onverzadigde vetten en voldoende weinig verzadigde vetten en zout eten goed gaat, en vooral calcium, selenium, ijzer en vitamine A heb ik moeite om aan voldoende te komen. En als ik brood vervang door wrap heb ik heel snel te weinig jodium ook. Al kwam ik er wel achter dat het bij sommige voedingsmiddelen wel uitmaakt hoe je het er in zet - de woknoedels ongekookt geeft andere vitamines dan gekookt, maar ik weet hoeveel ze wegen ongekookt en eet ze gekookt }:| dus moet nog even kijken of het veel verschil maakt als ik alles er in zet met de daadwerkelijke bereidingswijze. Bij wortels is het verschil echt groot ook wel bij vitamine A bv of je rauw of gekookt eet (maar dat is ook wel logisch). Ik heb wel hierom de optimel toegevoegd voor calcium (ik lust geen melk) en de halvarine ipv geen boter en vloeibare bakboter ipv olijfolie voor vitamine A. Calcium zit ik nu meestal wel goed, vitamine A nog steeds te weinig dus daar moet ik echt even goed op letten met welke groentes ik kies bijvoorbeeld. Selenium en ijzer iets te laag maar niet in het 'rode' gebied zoals bij vit A. Vind het wel interessant en inzichtgevend moet ik zeggen!
pi_216825014
Ik vind die app ook fijn ^O^
pi_216825363
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:20 schreef Meke het volgende:
Ik vind dit nog steeds een heel net lijstje hoor :o Ik denk bij mezelf ook dat de reden dat ik het tot nu toe beter volhoud dan keren hiervoor is dat ik niets niet mag. Het maakt me niet zoveel uit of ik over twee of drie jaar m'n doelen bereik, ik wil juist mijn leefstijl aanpassen en dat kan doordat ik niet zo streng ben voor mezelf, maar af en toe lekker een paaseitje mag, een plakje cake of waar ik dan ook maar zin in heb. Dat is óók voor mezelf zorgen O+
Dit heeft voor mij ook zo'n groot verschil gemaakt. 'Vroeger' had ik altijd van die doelen van 10 kg eraf in x maanden of voor mijn verjaardag op gewicht x zitten.
Dit keer heb ik dat juist niet. Ik doe gewoon wat ik moet doen en hoe mijn gewicht dan verandert, boeien. Daardoor ook veel minder 'stress' als het een keer een weekje minder gaat. Dan duurt het toch wat langer, boeien. Een eindpunt of dat je 'klaar' bent is er toch nooit dus beter omarm je het proces.
pi_216825598
Ik ga het ook weer bijhouden. Het was de bedoeling dat ik daar eerder mee zou beginnen, maar de eerste anderhalve maand van het jaar zijn nogal anders verlopen dan ik had gehoopt en lieten weinig ruimte voor gezond eten en sporten. Hopelijk is de rest van het jaar een stuk rustiger op dat gebied.

Ik wil graag mijn eten bijhouden in een app. Belangrijk vind ik dat ik ook goed kan tracken hoe de verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is en hoe ik daarin kan tweaken.

Welke apps gebruiken jullie en zijn jullie erg tevreden over? Ik ken eigenlijk alleen maar MyFitnesspall, maar die wil me richting een premium abonnement hebben. Ik vind het niet erg ervoor te betalen, maar misschien zijn er nog andere apps die goed zijn en die gratis of goedkoper zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216825748
Ja... ben wel tevreden dat ik gisteren zonder eetbuien door ben gekomen

En mijn doel is wel afvallen en een gezonde levensstijl. Ik weet alleen dat ik geen einddatum moet bepalen. Dan ga ik te weinig eten.
Gelukkig zie ik momenteel wel weer het nummer op de weegschaal verplaatsen. Dat was een tijdje terug

En idd, in de voedingscentrum-app houd ik bij wat ik eet. Bepaald aantal kcals in mijn hoofd en dat lukt de meeste dagen wel.
pi_216826890
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het ook weer bijhouden. Het was de bedoeling dat ik daar eerder mee zou beginnen, maar de eerste anderhalve maand van het jaar zijn nogal anders verlopen dan ik had gehoopt en lieten weinig ruimte voor gezond eten en sporten. Hopelijk is de rest van het jaar een stuk rustiger op dat gebied.

Ik wil graag mijn eten bijhouden in een app. Belangrijk vind ik dat ik ook goed kan tracken hoe de verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is en hoe ik daarin kan tweaken.

Welke apps gebruiken jullie en zijn jullie erg tevreden over? Ik ken eigenlijk alleen maar MyFitnesspall, maar die wil me richting een premium abonnement hebben. Ik vind het niet erg ervoor te betalen, maar misschien zijn er nog andere apps die goed zijn en die gratis of goedkoper zijn.
Ik weet dat yazioo een veelgebruikte is. En zelf heb ik hem via de sportschool, dus misschien zou je daar even kunnen navragen of ze iets hebben.
pi_216827071
quote:

De eetmeter van het voedingscentrum is gratizz.

https://www.voedingscentr(...)eter-app-online.aspx
pi_216827109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:57 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik weet dat yazioo een veelgebruikte is. En zelf heb ik hem via de sportschool, dus misschien zou je daar even kunnen navragen of ze iets hebben.
Yazioo ken ik niet. Even bij de sportschool infomeren is wel een goed idee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:14 schreef Blues het volgende:

[..]
De eetmeter van het voedingscentrum is gratizz.

https://www.voedingscentr(...)eter-app-online.aspx
Ik heb hem bekeken, maar daar kan ik bijvoorbeeld niet mijn macro's qua verdeling aanpassen, lijkt het.
Lifesum even bekeken, maar ook daar moet je premium voor de opties die ik wil hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216828334
quote:

Ik vind eetmeter handig voor de vitamines etc. Maar wel qua gebruiksgemak echt vreselijk. Ik heb al jaren fatsecret, gewoon gratis versie, die vind ik wel gebruiksvriendelijk. Als je je dag hebt ingevuld kan je onderaan makkelijk zien hoeveel procent eiwit/vet/koolhydraten je zit. En je kan per eetmoment en per ingevuld eten goed zien hoeveel van elk erin zit dus dan kan je bij een planning ook makkelijk zien wat je eruit kan halen als je die percentages wil aanpassen. En je kan zelf recepten toevoegen en voedingsmiddelen info bewerken als het etiket is gewijzigd enzo. Ik weet niet of je zelf kan instellen hoeveel % van elke macro je wil, maar je kan dus wel gewoon je eten invullen en dan zien op hoeveel % elk uitkomt en daarin tweaken tot het verdeeld is zoals je wil.
pi_216851510
Ik had dit topic eerder moeten vinden, ik zit nu al min of meer op mijn streefgewicht (nog 2 kilo te gaan, dan ben ik zo'n 14 kilo afgevallen in ongeveer anderhalf jaar tijd, heel langzaam dus, ik heb van september tot na de feestdagen alles even losgelaten :Y) ). :P
Maar vind het grappig om bij @Meke ook de HiPro en de Grow With Jo te zien :D Die zijn hier ook een staple geworden. :+

Succes allemaal!
Koel en donker bewaren
pi_216851588
Ik heb trouwens de Eetmeter gebruikt (nu nog) vind het zelf echt ideaal en heel fijn te gebruiken. Maar misschien ben ik qua gebruiksgemak dan snel tevreden.
Koel en donker bewaren
pi_216852174
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:37 schreef Guanabana het volgende:
Ik had dit topic eerder moeten vinden, ik zit nu al min of meer op mijn streefgewicht (nog 2 kilo te gaan, dan ben ik zo'n 14 kilo afgevallen in ongeveer anderhalf jaar tijd, heel langzaam dus, ik heb van september tot na de feestdagen alles even losgelaten :Y) ). :P
Maar vind het grappig om bij @:Meke ook de HiPro en de Grow With Jo te zien :D Die zijn hier ook een staple geworden. :+

Succes allemaal!
Lekker bezig! In die tijd dat je het losliet, merkte je dat het wel 'makkelijk' was om je gewicht te behouden? Of kwam je toch weer langzaam aan?
pi_216852220
Ik heb morgen gepland staan om weer eens te gaan winkelen. Ik doe dat niet zo vaak. Niet perse vanwege mijn gewicht of wat dan ook maar ik heb gewoon niet zo veel nodig. Ik vind het prima om 4 shirtjes en 4 truien te hebben en die af te wisselen zeg maar. Maar inmiddels zijn mijn favoriete items wel echt aan vervanging toe, en ook eigenlijk te groot. Een trui die ik hiervoor niet echt naar buiten aandurfde want zat wel erg strak is inmiddels mijn 'chilltrui' want te groot. Ik pas ook weer in een maat M; iets wat ik nooit had gedacht.
Dus morgen ga ik even lekker mezelf 'trakteren' op wat nieuwe items.
pi_216852297
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Lekker bezig! In die tijd dat je het losliet, merkte je dat het wel 'makkelijk' was om je gewicht te behouden? Of kwam je toch weer langzaam aan?
Ik ben toen weer ongeveer twee kilo aangekomen, maar dat kwam omdat ik in december ('boeiend, het is nu december') alles ging eten waar ik zin in had, zoetigheid, koekjes :@ Misschien niet verstandig, maar ik dacht, ik heb afgelopen jaar toch de vaardigheden aangeleerd om af te vallen, dus dat gaat er wel weer af als ik weer ga beginnen.

Het echte maintainen zal binnenkort moeten gaan gebeuren als ik mijn streefgewicht heb bereikt, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Vind de Eetmeter heel fijn als stok achter de deur, want als ik zie dat ik op mijn maximale calorieën van die dag zit dan wil ik er niet overheen gaan. Als ik niks bijhoud dan denk ik sneller van 'fuck it'.
Koel en donker bewaren
pi_216852565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:45 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb morgen gepland staan om weer eens te gaan winkelen. Ik doe dat niet zo vaak. Niet perse vanwege mijn gewicht of wat dan ook maar ik heb gewoon niet zo veel nodig. Ik vind het prima om 4 shirtjes en 4 truien te hebben en die af te wisselen zeg maar. Maar inmiddels zijn mijn favoriete items wel echt aan vervanging toe, en ook eigenlijk te groot. Een trui die ik hiervoor niet echt naar buiten aandurfde want zat wel erg strak is inmiddels mijn 'chilltrui' want te groot. Ik pas ook weer in een maat M; iets wat ik nooit had gedacht.
Dus morgen ga ik even lekker mezelf 'trakteren' op wat nieuwe items.
Dat vond ik wel een leuke bijkomstigheid aan afvallen, ik moest superveel nieuw :P
Nou ja, minder leuk voor de portemonnee natuurlijk, maar heb veel gekocht op Vinted :) Dan kan je met een gerust hart best veel dingen kopen.
Koel en donker bewaren
pi_216852666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 15:11 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Dat vond ik wel een leuke bijkomstigheid aan afvallen, ik moest superveel nieuw :P
Nou ja, minder leuk voor de portemonnee natuurlijk, maar heb veel gekocht op Vinted :) Dan kan je met een gerust hart best veel dingen kopen.
Nouja scheelt dus dat ik niet 'veel' nodig heb. Dus ik investeer vaak wel in 'goede' kleding, want die draag ik dan ook prima een aantal jaar (wil hiermee zeker niet zeggen dat het op Vinted niet goed is). Maar zou al blij zijn als ik morgen 1 broek en 1 of 2 shirtjes/truien kan vinden, want ben vaak ook wel kieskeurig met wat er in de winkel hangt.
En ik ben inmiddels 20 kg kwijt en er zal max nog 5 af kunnen/mogen maar daar blijft het ook bij. Dus het scheelt ook dat ik niet pas halverwege mijn traject ben en dus over een aantal maanden weer opnieuw ga kopen.
pi_216874546
Lichamen zijn raar. Eerste 2 weken van februari -0.4 kg. Mwah, niet slecht maar ik dacht er komen nog 2 AYCE etentjes aan dus dan zal er in de laatste 2 weken van februari wel geen gewicht afgaan, want tja, die dagen eet je toch veel. Ik schrok met net rot op de weegschaal: -1.8 kg in de laatste 2 weken. Holy moly. En dat vind ik dan weer 'te' veel. Over de maand levelled het uit op 2.2 kg en dus mooi een halve kg per week, maar damn. Deze zag ik echt niet aankomen.
Twijfel dan ook vaak van heb ik dan 'te weinig' gegeten of moet ik het meer over de maand zien en denken gemiddels is prima dus fine...

Lijstje van vandaag, vandaag L en D omgedraaid gezien de D onderweg is:
L: gebakken aardappeltjes, kibbeling uit de oven, wokgroente
T: 2 mandarijnen + mueslireep
D: 2 volkorenbroodjes met beenham.
(1713 kcal, 128 gram eiwitten, 39 gram vezels)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:49:41 #75
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216919752
Geen idee of ik hier goed zit maar zijn er mensen die hier afvallen met injecties? Of is er toevallig al een topic over?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_216920270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:49 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee of ik hier goed zit maar zijn er mensen die hier afvallen met injecties? Of is er toevallig al een topic over?
De meeste mensen hier doen het zonder maar voel je welkom om mee te posten.
@quo_ is hier wel mee bezig (zie pagina 2 voor zijn eerste ervaringen).
pi_216922673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:49 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben ingestapt in het vorige deeltje.
Mijn ervaringen kun je teruglezen in o.a.

quo_ in LIF / [Dieetclub] #987

quo_ in LIF / [Dieetclub] #988
-
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:08:48 #78
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216924701
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik ben ingestapt in het vorige deeltje.
Mijn ervaringen kun je teruglezen in o.a.

quo_ in LIF / [Dieetclub] #988
Dank je wel
Zou je misschien een topic willen openen over afvallen op deze manier?
Volgens veel professionele meningen gaat dit straks de manier van afvallen worden.
En ook ik sta er voor. Huisarts wil mij dit voorschrijven nadat er een paar onderzoekjes zijn afgerond

[ Bericht 11% gewijzigd door ondeugend op 04-03-2025 20:13:50 ]
pi_216925285
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:08 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dank je wel
Zou je misschien een topic willen openen over afvallen op deze manier?
Volgens veel professionele meningen gaat dit straks de manier van afvallen worden.
En ook ik sta er voor. Huisarts wil mij dit voorschrijven nadat er een paar onderzoekjes zijn afgerond
Afvallen is een kwestie van minder energie innemen (eten en drinken) dan dat je verbruikt.
Dat geldt altijd, maakt niet uit of je dat met medicatie doet of juist zonder.

Met medicatie gaat het sneller en het is gemakkelijker om vol te houden. Op eigen kracht 500 kcal per dag uitsparen is best een lastige opgave terwijl je met een dagelijkse of wekelijkse spuit vrij zonder al te veel honger 1000 kcal per dag kunt laten staan.

Maar je zult hoe dan ook kennis moeten opdoen van gezond(er) eten en daarvoor komen in deze topicreeks heel veel goede ideeen en suggesties langs.

Ik vraag me af wat een apart topic over farmaceutisch afvallen als extra brengt. Het enige wat ik kan bedenken is hoe je er mee om moet gaan nadat je gestopt bent met de injecties en hoe lastig (of niet?) het dan wordt.
-
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:46:20 #80
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216925563
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef quo_ het volgende:

[..]
Afvallen is een kwestie van minder energie innemen (eten en drinken) dan dat je verbruikt.
Dat geldt altijd, maakt niet uit of je dat met medicatie doet of juist zonder.

Met medicatie gaat het sneller en het is gemakkelijker om vol te houden. Op eigen kracht 500 kcal per dag uitsparen is best een lastige opgave terwijl je met een dagelijkse of wekelijkse spuit vrij zonder al te veel honger 1000 kcal per dag kunt laten staan.

Maar je zult hoe dan ook kennis moeten opdoen van gezond(er) eten en daarvoor komen in deze topicreeks heel veel goede ideeen en suggesties langs.

Ik vraag me af wat een apart topic over farmaceutisch afvallen als extra brengt. Het enige wat ik kan bedenken is hoe je er mee om moet gaan nadat je gestopt bent met de injecties en hoe lastig (of niet?) het dan wordt.
Ik eet gezond en ik beweeg dagelijks minstens een uurintensief. Ook ik doe veel met de eetmeter van het voedingscentrum. Ik zit in de overgang en volgens mij en de huisarts doe ik zo goed als alles goed maar gooit de overgang(hormonen) roet in mijn gezond eten. ;)
Ik dieet dan ook al even en ken deze reeks goed.

Het leek mij een goed idee deze manier een eigen topic te geven om ervaringen uit te wisselen en anderen daarmee te kunnen informeren. Jouw posts in deze reeks zijn eigenlijk al een geweldig begin daarvoor. Vandaar mijn vraag.
pi_216946095
Ik heb proteïne kwark gekocht. Als poging tot meer eiwitjes.

Vandaag erg basic
O. Kwark met cornflakes
L. Tosti met een lepel ketchup
D. Aardappeltjes met courgette en tofu
T. Kwark
pi_216946240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:46 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit in de overgang en volgens mij en de huisarts doe ik zo goed als alles goed maar gooit de overgang(hormonen) roet in mijn gezond eten. ;)
Hormoonsuppletie een optie?
Er zijn mensen die daarvan aankomen maar volgens mij is het effect vaker andersom. Alleen al omdat je dan weer meer energie hebt om van de bank te komen, maar ook (in mijn geval) omdat de hormonale oneindige vreetbehoefte dan verdwijnt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:40:06 #83
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216954280
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hormoonsuppletie een optie?
Er zijn mensen die daarvan aankomen maar volgens mij is het effect vaker andersom. Alleen al omdat je dan weer meer energie hebt om van de bank te komen, maar ook (in mijn geval) omdat de hormonale oneindige vreetbehoefte dan verdwijnt.
Ik sport een uur per dag. 7 dagen per week. En ik eet gezond. Er is niks mis met mijn leefstijl. Tis dus niet dat ik niet van de bank kom of vreetbuien heb.
In overleg met huisarts besloten om geen hormoontherapie te doen.
pi_216994296
Maar weer eens een lijstje posten

L: 2 volkoren boterhammen met 2 spiegeleieren
D: zoete aardappel/andijviestamppot met spekjes en feta
T: peer, banaan en proteïne toetje
pi_216995754
Uurtje fitness gedaan

O. 2 boterhammen met hummus
L. Mie, groente, tofu
D. 2 boterhammen met sandwichspread/kaas

En ergens tussendoor nog een proteïne kwarkje met een klein beetje cornflakes
pi_217005168
Gisteren ging goed dus we posten nog een lijstje :D

L: mosterdsoep met een volkoren pistoletje
D: pastaovenschotel met knolselderij
T: peer, banaan en proteïne toetje
pi_217006505
Hier schommelt het mooi, rustig naar benee met PG.
Begonnen met 93.8 op 3 november, afgelopen zondag 89. Als ik de 88.8 aantik ergens vlg week of over 2 weken is er toch 5k af *G*
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 09:42:13 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_217017438
Ik ben er nog!

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen (12-03-2025): 89,5 kg.

Afgelopen zaterdag bijna 85km gefietst met een collega in voorbereiding op wat meerdaagse fietstochten in mei. Voor de laatste daarvan wil ik een betere conditie en wat meer spierkracht hebben, want dat is met drie wielrennende neven. Dan wil je wel wat beters op het asfalt leggen dan een trieste sukkeldraf/slakkengang.

Dus het nieuwe doel is 87,5kg op 17 mei.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_217019283
Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps met gerookte kip, famersalade, sla en paprika
D: Pastaovenschotel met knolselderij
T: 2x peer en proteïne toetje
pi_217019410
Het is hier weer echt een rommeltje

Even schouders eronder en het weer goed doen
pi_217020343
Ik ben nu bezig aan mijn 4e setje van 5 Saxenda spuiten, dus halverwege de 4e maand.
Het gaat eventjes wat minder soepel op dit moment.
Het gewichtverlies lijkt tot staan gekomen, op mijn vorig wekelijkse meetpunt was ik weer een halve kilo aangekomen. Kan een incident zijn want dat is al één keer eerder gebeurd.
Tegelijkertijd voel ik af en toe het hongergevoel weer opkomen, nu komt het er op aan om daar weerstand aan te bieden of op een verstandige manier aan toe te geveen.
De huisarts had me er aan het begin al op voorbereid; op enig moment kom je op een plateau waarop je niet verder meer afvalt. Het zou kunnen zijn dat ik dat punt bereikt heb.
De nog resterende spuiten zijn betaald dus die maak ik in elk geval nog op. Over ruim 2 weken weet ik meer.
-
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 14:40:13 #92
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217020517
O: Hipro skyr vanillekwark met appel, kaneel en een beeeetje 4nuts cruesli
L: bananenpannekoekjes van 150g banaan, 2 eieren en 25g havermout
D: 225g bistro krieltjes, 2x valess kipkrokant schnitzel en 200g snijbonen
pi_217023224
Ik heb vandaag mijn een na laatste vakantie dagje erop zitten. Vanavond nog even genieten van een echte Italiaanse pizza en dan morgen weer naar huis. Genoten van (te)veel pizza, ijs, cannoli’s en andere lekkere dingen, maar het was het zeker waard. Vanaf vrijdag wel weer gewoon ‘braaf’ sport en voeding oppakken. Zitten zeker een paar kg’s extra aan (maar die neem ik voor lief).
pi_217058370
De weegschaal gaf vanmorgen +3 aan, wat best knap is in 10 dagen. Al zal een deel daarvan nog wel gewoon watergewicht/vocht zijn. Nouja het zij zo. We pakken gewoon de draad weer op. Al moet ik zeggen dat ik deze 'eerste' dagen mentaal altijd het lastigste vind. Als ik eenmaal lekker in het ritme zit denk ik bijna niet eens meer na over 'ongezond voedsel' terwijl nu krijg ik stiekem toch regelmatig de gedachte, ach, begin maandag maar. Boeien. Terwijl als ik er lekker inzit deze gedachtes er echt zelden tot nooit zijn. Toch vreemd hoe dat werkt.

Lijstje van vandaag:
S: volleybalwedstrijd
T: eiwitshake + aardbeien
D: puuur kibbeling, aardappeltjes en wokgroente
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:01:18 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217064923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:26 schreef quo_ het volgende:
Ik ben nu bezig aan mijn 4e setje van 5 Saxenda spuiten, dus halverwege de 4e maand.
Het gaat eventjes wat minder soepel op dit moment.
Het gewichtverlies lijkt tot staan gekomen, op mijn vorig wekelijkse meetpunt was ik weer een halve kilo aangekomen. Kan een incident zijn want dat is al één keer eerder gebeurd.
Tegelijkertijd voel ik af en toe het hongergevoel weer opkomen, nu komt het er op aan om daar weerstand aan te bieden of op een verstandige manier aan toe te geveen.
De huisarts had me er aan het begin al op voorbereid; op enig moment kom je op een plateau waarop je niet verder meer afvalt. Het zou kunnen zijn dat ik dat punt bereikt heb.
De nog resterende spuiten zijn betaald dus die maak ik in elk geval nog op. Over ruim 2 weken weet ik meer.
En lukt het goed om je niet te laten gaan? Hoe is het je in de afgelopen maanden vergaan met bijwerkingen?
Resistance is futile.
pi_217075421
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
En lukt het goed om je niet te laten gaan? Hoe is het je in de afgelopen maanden vergaan met bijwerkingen?
Dit weekeinde weer een paar honderd gram minder op de teller dan vorige week. Het is dus nog wel spannend of ik de afval-draad weer op kan pakken of dat het toch stil staat.
Ook afgelopen week weer af en toe een hongerig gevoel. Kan het redelijk weerstaan, als opvulling gebruik ik af en toe een extra volkoren boterham met becel smeersel. En ik zet mijn dagelijkse dosis psylium vezel ook in als tussendoortje, vult best aardig.

Behoudens de aanloopweken geen last van bijwerkingen gehad.
-
  zondag 16 maart 2025 @ 18:07:04 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217075750
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:40 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit weekeinde weer een paar honderd gram minder op de teller dan vorige week. Het is dus nog wel spannend of ik de afval-draad weer op kan pakken of dat het toch stil staat.
Ook afgelopen week weer af en toe een hongerig gevoel. Kan het redelijk weerstaan, als opvulling gebruik ik af en toe een extra volkoren boterham met becel smeersel. En ik zet mijn dagelijkse dosis psylium vezel ook in als tussendoortje, vult best aardig.

Behoudens de aanloopweken geen last van bijwerkingen gehad.
Wat is een psyllium vezel?
Resistance is futile.
pi_217138968
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:40 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ook afgelopen week weer af en toe een hongerig gevoel. Kan het redelijk weerstaan, als opvulling gebruik ik af en toe een extra volkoren boterham met becel smeersel.
Per saldo ben ik in de laatste drie weken 100 gram afgevallen, dus op de teller het laagste gewicht in jaren. Maar ik weet (nog) niet of ik het afvalpatroon hiermee weer te pakken heb of dat ik toch op het denkbeeldige "plateau" aangeland ben. De laatste paar weken heb ik echter mijn lichamelijke beweging ook opgevoerd dus het zou ook kunnen zijn dat er wat spiermassa is bijgekomen en dat daardoor net netto effect gering is.

quote:
En ik zet mijn dagelijkse dosis psylium vezel ook in als tussendoortje, vult best aardig.
De psyliumvezels gebruik ik als aanvulling op mijn relatief koolhtdraat-arme eetpatroon om de werking van de darmen op peil te houden.
-
pi_217155112
Hier even wat moeilijkere dagen gehad. Vorige week terug gekomen van vakantie en daarna toch wel moeite om het ritme weer op te pakken. Ook nog flinke holteontsteking gehad waardoor het sporten ook even op een laag pitje stond en ik merk dan altijd dat als het sporten wegvalt ik het ook een stuk moeilijker vind om 'normaal' te eten. Maar ik moet echt weer even 'terug in het gareel'.

T: mini kokosmakron
D: pompoenpasta met kipgehakt, 2 mandarijnen
T: clear whey shake, aardbeien
pi_217163745
Na een week bezig te zijn geweest met de uitvaart van mijn oma is het weer tijd om normaal te doen.

Lijstje:
L: pastinaaksoep met volkoren pistolet
D: pasta met tomaten/mascarponesaus
T: banaan en iets van kwark
pi_217164346
Even een vraagje; sportschool opgezegd. Financieel niet te doen voor mij en ik kan er niet gezond mee omgaan. Obsessief (Jaja jullie hadden gelijk)

Dus ik moet een andere, betaalbare en leuke manier van bewegen verzinnen.
Het enige dat ik kan verzinnen is wandelen. Alleen in de praktijk kan ik mezelf niet motiveren

Hebben jullie tips om mezelf te motiveren? Of om het leuker te maken...

(Ik ben zo gefrustreerd met mezelf momenteel)
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 12:01:57 #102
382129 crew  Donna
pi_217164398
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje; sportschool opgezegd. Financieel niet te doen voor mij en ik kan er niet gezond mee omgaan. Obsessief (Jaja jullie hadden gelijk)

Het enige dat ik kan verzinnen is wandelen. Alleen in de praktijk kan ik mezelf niet motiveren

Vroegah zat in de Fitbit app zo'n stappendoel wat je met een groepje kon behalen. Dat kon per dag of per week of per route. Maar dat is er tegenwoordig uit geloof ik.
Maar misschien kunnen we een stappendoel topic openen? Ik wil in ieder geval wel mee doen.
We kunnen challenges houden of gewoon aan je eigen doel houden?

Ik heb nu een Samsung Fit horloge, daar staan de stappen wel op.
pi_217164476
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Vroegah zat in de Fitbit app zo'n stappendoel wat je met een groepje kon behalen. Dat kon per dag of per week of per route. Maar dat is er tegenwoordig uit geloof ik.
Maar misschien kunnen we een stappendoel topic openen? Ik wil in ieder geval wel mee doen.
We kunnen challenges houden of gewoon aan je eigen doel houden?

Ik heb nu een Samsung Fit horloge, daar staan de stappen wel op.
Dank je wel :*

In mijn sporttopic staat een routine maken... en uitbreiden in afstand. Denk dat het concept van rondje park en later rondje beide parken in de wijk etc meer voor me werkt.

Ik moet alleen een tijdstip verzinnen. Liefst ergens in de ochtend... denk ik...

En misschien beginnen met kleine stappen. Niet direct voor een uur gaan oid. Gewoon even een half rondje park.

En verder... discipline

Dank je wel! Je helpt me met nadenken
pi_217164513
quote:

Misschien helpt het om een doel te bedenken om naartoe te wandelen?
Dingen waar ik graag naartoe wandel:
- Kinderboerderij en andere plekken waar ze dieren hebben. Bv er is een weitje met schapen bij mij op loopafstand en nu zijn er lammetjes O+ en elke keer dat je er komt zijn ze gegroeid en nog schattiger. Er is ook een kinderboerderij met een varken dat ik mag aaien. Zo lief
- Naar stadscentrum etalages kijken. Er is bv een kunstgalerie die elke paar weken wat anders heeft.
- Voortuinbibliotheken. Veel huizen hebben tegenwoordig een minibieb in de voortuin waar je gratis boeken mee mag nemen. Altijd leuk om te kijken of er wat nieuws bij zit
- zoals een voortuinbieb, maar dan met stekjes van planten, of met knutselspulletjes, of met eten dat mensen over hebben. Kan ook nuttig zijn met een krap budget. En leuk om in de gaten te houden wat er mogelijk is
- Op zoek naar bezienswaardigheden in de stad. Ik ken een aantal huizen waar vaak een kat in de vensterbank zit. Er zijn huizen met bijzondere gevels. Er zijn bijzondere muurschilderingen en graffiti's.
- Vogels of planten herkennen. Zelfs in een stadspark kan je reigers zien. Of spechten, roodborstjes, enz.

Misschien kan je in je bullet journal een lijstje bijhouden van bijzondere/nuttige plekjes in je stad die je op deze manier hebt ontdekt?
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 12:15:54 #105
382129 crew  Donna
pi_217164525
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel :*

In mijn sporttopic staat een routine maken... en uitbreiden in afstand. Denk dat het concept van rondje park en later rondje beide parken in de wijk etc meer voor me werkt.

Ik moet alleen een tijdstip verzinnen. Liefst ergens in de ochtend... denk ik...

En misschien beginnen met kleine stappen. Niet direct voor een uur gaan oid. Gewoon even een half rondje park.

En verder... discipline

Dank je wel! Je helpt me met nadenken
Op dagen dat ik bij m'n vriend ben laten we zijn hondje 3x per dag uit. De afstand heb ik steeds een beetje uitgebreid.
Op dagen dat ik niet bij m'n vriend ben, probeer ik de kinderen lopend naar school te brengen. Lukt dit niet, geen probleem. Dan probeer ik 's middags nog naar de supermarkt te lopen met ze. Die is dichterbij, maar dan heb ik toch iets van beweging gehad. Lukt dan ook niet? Jammer, morgen weer een dag.

Niet te streng voor jezelf zijn en als het niet lukt, dan niet.
Als je eenmaal een beetje in de flow zit, wordt het vast leuker en dan krijg je ook waarschijnlijk wel zin om even een half rondje park te doen, wie weet gaat het zo lekker dat je een heel rondje kan doen. Heb je een dag geen zin? Ook prima.
Je hoeft niet volgende maand een marathon te lopen. Doe het lekker rustig aan en wie weet beleef je er straks plezier aan. Ik vind het nu heerlijk om even wat langer te lopen, met of zonder kinderen, met of zonder hondje.
pi_217164532
quote:

Al eens een HIIT training geprobeerd? Youtube staat er vol van en heel makkelijk te doen vanuit thuis :)
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 12:16:48 #107
382129 crew  Donna
pi_217164535
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
- Kinderboerderij en andere plekken waar ze dieren hebben. Bv er is een weitje met schapen bij mij op loopafstand en nu zijn er lammetjes O+ en elke keer dat je er komt zijn ze gegroeid en nog schattiger. Er is ook een kinderboerderij met een varken dat ik mag aaien. Zo lief
- Naar stadscentrum etalages kijken. Er is bv een kunstgalerie die elke paar weken wat anders heeft.
- Voortuinbibliotheken. Veel huizen hebben tegenwoordig een minibieb in de voortuin waar je gratis boeken mee mag nemen. Altijd leuk om te kijken of er wat nieuws bij zit
- zoals een voortuinbieb, maar dan met stekjes van planten, of met knutselspulletjes, of met eten dat mensen over hebben. Kan ook nuttig zijn met een krap budget. En leuk om in de gaten te houden wat er mogelijk is
- Op zoek naar bezienswaardigheden in de stad. Ik ken een aantal huizen waar vaak een kat in de vensterbank zit. Er zijn huizen met bijzondere gevels. Er zijn bijzondere muurschilderingen en graffiti's.
- Vogels of planten herkennen. Zelfs in een stadspark kan je reigers zien. Of spechten, roodborstjes, enz.

Misschien kan je in je bullet journal een lijstje bijhouden van bijzondere/nuttige plekjes in je stad die je op deze manier hebt ontdekt?
Ohja minibiebs inderdaad. In mijn buurt staan er verschillende. Ik pik eigenlijk elke wandeling wel een minibieb mee om te kijken wat er in staat en soms even te ruilen. :Y
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 12:18:38 #108
382129 crew  Donna
pi_217164554
En een uur is lang joh. Die lat ligt veel te hoog. Ga eerst eens 10 minuten of 1000 of 1500 stappen. Lekker even een frisse neus. Gaat het lekker, plak er nog een rondje / aantal minuten / aantal stappen aan vast. Maar pin je aub niet vast op een uur. Een uur wandelen is echt ver / intens / behoorlijk veel.
pi_217164562
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ooooh! Dat maakt het leuk ja!

Ik ga even een lijstje maken. (En ook bijvoorbeeld even naar de IKEA of Action lopen. Altijd leuk om even rond te kijken). En als mijn conditie wat beter is naar het Forum lopen in de stad etc.
Erg goede tip!

En een luisterboek downloaden dat ik enkel mag luisteren tijdens het lopen. Ik houd van luisterboeken. Dus bewust enkel luisteren tijdens het lopen gaat denk ik ook werken
pi_217164575
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:18 schreef Donna het volgende:
En een uur is lang joh. Die lat ligt veel te hoog. Ga eerst eens 10 minuten of 1000 of 1500 stappen. Lekker even een frisse neus. Gaat het lekker, plak er nog een rondje / aantal minuten / aantal stappen aan vast. Maar pin je aub niet vast op een uur. Een uur wandelen is echt ver / intens / behoorlijk veel.
Dat dus!
Gewoon lekker een rondje om is een mooi begin (vind ik dan).

Even een lijst/luisterboek maken/zoeken
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 12:24:16 #111
382129 crew  Donna
pi_217164606
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat dus!
Gewoon lekker een rondje om is een mooi begin (vind ik dan).

Even een lijst/luisterboek maken/zoeken
Super, gewoon lekker die frisse neus halen.
En als je het leuk vindt, alsnog een wandel/stappen topic openen. Ik doe iig met je mee.

Ik sport verder ook niet. Ik kan daar niet normaal mee om gaan en verlies mijn interesse veel te snel.
pi_217164666
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:24 schreef Donna het volgende:

[..]
Super, gewoon lekker die frisse neus halen.
En als je het leuk vindt, alsnog een wandel/stappen topic openen. Ik doe iig met je mee.

Ik sport verder ook niet. Ik kan daar niet normaal mee om gaan en verlies mijn interesse veel te snel.
Dat is heel herkenbaar !

Ik kijk vanavond even of ik een topic ga maken ( even zoeken of er niet al zoiets is )

In mijn rommelboekje heb ik al een lijstje gemaakt

Ook met fietstochtjes.

Nou! Morgen beginnen met lopen naar de Albert Hein. *O*
pi_217164681
Podcasts luisteren vind ik ook erg fijn tijdens het wandelen.
pi_217164716
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Podcasts luisteren vind ik ook erg fijn tijdens het wandelen.
Ja dit, die zijn er ook in bijv onderwerpen van 20 min.
Zo begon ik met rondjes wandelen.
Net zo lang lopen tot die afgelopen was.
En nu doe ik een lekker bankje als rustpunt tussendoor, neem banaan mee en water in rugzakje, dan 15 min zitten en nog een podcast an een 15 min of zo.

Of idd een doel zoals @Tele6 noemt ^O^
pi_217164740
quote:

Een podcast of luisterboek die je alleen mag luisteren als je aan het wandelen bent?

Edit: ik zie dat je dat zelf ook al had gepost. Mijn feedback was nog niet geüpdate. Haha
pi_217164741
Bedankt iedereen!

Ik heb een luisterboek uitgezocht. Die downloaden en lekker luisteren tijdens het lopen.

Podcast is idd ook een goede. Alleen ik heb nog nooit eentje gevonden die me pakte

En soit, komt uiteindelijk op hetzelfde neer; je luistert en beweegt daardoor met meer plezier
pi_217164744
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Een podcast of luisterboek die je alleen mag luisteren als je aan het wandelen bent?
Ja dat idd!
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 12:56:29 #118
382129 crew  Donna
pi_217164856
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is heel herkenbaar !

Ik kijk vanavond even of ik een topic ga maken ( even zoeken of er niet al zoiets is )

In mijn rommelboekje heb ik al een lijstje gemaakt

Ook met fietstochtjes.

Nou! Morgen beginnen met lopen naar de Albert Hein. *O*
Goedzo!!
pi_217164914
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt iedereen!

Ik heb een luisterboek uitgezocht. Die downloaden en lekker luisteren tijdens het lopen.

Podcast is idd ook een goede. Alleen ik heb nog nooit eentje gevonden die me pakte

En soit, komt uiteindelijk op hetzelfde neer; je luistert en beweegt daardoor met meer plezier
In LIT staan mss wel wat opties?
LIT / Bespreking podcasts #5
pi_217164969
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:06 schreef Blues het volgende:

[..]
In LIT staan mss wel wat opties?
LIT / Bespreking podcasts #5
Ik heb ineens een podcast gevonden

Ze kunnen toch erg leuk zijn _O-
pi_217165095
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb ineens een podcast gevonden

Ze kunnen toch erg leuk zijn _O-
Zeker!
CRI / [podcasts] Misdaad podcasts #2 - Nog meer spannende verhalen
pi_217165101
OT:
Niet heul best volgens PG gegeten afgelopen dagen, we hadden een minibreak.
Komend weekend maar weer op de weegschaal })
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 13:51:00 #123
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217165217
Ik ben een jaar geleden verhuisd en ken (nog steeds :D ) deze wijk niet zo goed, en om te voorkomen dat ik steeds hetzelfde rondje doe, gebruik ik meestal deze site:
https://www.supportervanallehardlopers.nl/hardlooproute-planner/

(Hij begint vanaf 5km, maar je kunt ook zeggen dat je 30 minuten wilt lopen met een snelheid van 5km/u, dan plant hij dus wel 2,5km _O- ). Vervolgens laad ik die route in in in Komo zodat die mijn routeplanner is :P

En dan inderdaad koptelefoon op met podcast of luisterboek, en gaan :Y

Ik heb ook nog wel eens nagedacht over geocaching om meer te wandelen, maar dat werkt denk ik minder goed voor korte wandelingetjes in je eigen wijk/
pi_217165225
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:51 schreef Meke het volgende:
Ik ben een jaar geleden verhuisd en ken (nog steeds :D ) deze wijk niet zo goed, en om te voorkomen dat ik steeds hetzelfde rondje doe, gebruik ik meestal deze site:
https://www.supportervanallehardlopers.nl/hardlooproute-planner/

(Hij begint vanaf 5km, maar je kunt ook zeggen dat je 30 minuten wilt lopen met een snelheid van 5km/u, dan plant hij dus wel 2,5km _O- ). Vervolgens laad ik die route in in in Komo zodat die mijn routeplanner is :P

En dan inderdaad koptelefoon op met podcast of luisterboek, en gaan :Y

Ik heb ook nog wel eens nagedacht over geocaching om meer te wandelen, maar dat werkt denk ik minder goed voor korte wandelingetjes in je eigen wijk/
Oh dat is slim!
pi_217165231
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
OT:
Niet heul best volgens PG gegeten afgelopen dagen, we hadden een minibreak.
Komend weekend maar weer op de weegschaal })
Elk moment is een nieuwe kans :*
En als de weegschaal gemeen is geef je hem een schop :+
  maandag 24 maart 2025 @ 17:57:34 #126
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_217167425
quote:

Vind je dansen leuk? Ik heb heel vaak zumba en steps via YouTube gedaan, bijvoorbeeld met Dovydas Veiverys.
pi_217169057
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:57 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Vind je dansen leuk? Ik heb heel vaak zumba en steps via YouTube gedaan, bijvoorbeeld met Dovydas Veiverys.
Ik ga eens zoeken! Dank je wel
Heb alleen niet de grootste woonkamer van Nederland ;)

Morgen eerst maar eens lekker wandelen
pi_217172698
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:47 schreef Sarabi het volgende:
Na een week bezig te zijn geweest met de uitvaart van mijn oma is het weer tijd om normaal te doen.

Lijstje:
L: pastinaaksoep met volkoren pistolet
D: pasta met tomaten/mascarponesaus
T: banaan en iets van kwark
Vandaag nog een keer hetzelfde lijstje :D
pi_217172766
Hier eindelijk het ritme weer gevonden. Zeker nu met lenteweer heb ik meteen ook weer meer zin om lekker te wandelen en gezonder te eten.

O: 500 gr kwark
L: 2 volkoren kaiserbroodjes met rauwe ham, proteinepudding
D: orzo met spinazie, kalkoenspekjes en zongedroogde tomaatjes
pi_217177718
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 09:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Vandaag nog een keer hetzelfde lijstje :D
Of niet :')
Man stelt voor om uiteten te gaan dus dat wordt een minder net lijstje.
Hopelijk lukt het morgen om wel weer meteen normaal te doen en er niet in blijven hangen.
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 18:14:25 #131
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_217178198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Of niet :')
Man stelt voor om uiteten te gaan dus dat wordt een minder net lijstje.
Hopelijk lukt het morgen om wel weer meteen normaal te doen en er niet in blijven hangen.
Buiten de deur is gezond geen optie?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_217178225
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:14 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Kan zeker, maar ik weet dat het wel meer kcal gaat zijn dan mijn pasta maaltijd die op de lijst stond.
pi_217178667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:14 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Bij mij is het dan toch altijd calorierijker dan thuis. Bijv een biefstuk in een restaurant bevat veel meer kcal dan als ik hem thuis maak door gebruik van bijv roomboter.
pi_217183729
Hier weer een standaard dagje. Lekker al gewandeld vanmorgen dus al 7500 stappen in de pocket.

O: 500 gr magere kwark
L: 2 volkoren pistolets met rauwe ham, proteinetoetje
D: 'pizza' op libanees brood met groente en parmaham, proteinechocolademousse
pi_217185825
Lijstje:

L: plaattaart met zoete aardappel, ui en brie
T: mueslireep
D: prei lasagne
T: kwark en hopelijk is de banaan nog eetbaar
pi_217194121
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:29 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:

L: plaattaart met zoete aardappel, ui en brie
T: mueslireep
D: prei lasagne
T: kwark en hopelijk is de banaan nog eetbaar
Uiteindelijk de mueslireep niet gegeten.

Lijstje:
L: 2 volkoren boterhammen met avocado en eiersalade
D: 2 volkoren wraps met vega kip, asperges en yoghurtsaus
T: een paar speciaal biertjes en droger crackers (we gaan bieren keuren vanavond)
pi_217194135
O. 2 boterhammen met eiersalade
L. Lasagne of 2 boterhammen met eiersalade
D. 2 boterhammen met eiersalade of lasange

(weet nog niet of ik warm wil lunchen of in de avond :) )
pi_217195283
Toen we terug kwamen uit Antwerpen (u weet wel, van de lekkere bierbollekes en het goede bourgondische leven :9 :+ ) woog ik weer 90.3 -O-
Nu net, na weer een paar dagen 6x daags gevarieerd, lekker en gezond te eten volgens PG methode, toch even op de weegschaal een sneakpeak: 89.1 O+
pi_217196557
Fijn he hoe snel het weer kan zakken nadat je gewoon weer 'normaal' doet. Ben ook benieuwd wat mijn gewicht heeft gedaan na vakantie (+3 kg) en daarna weer gewoon 2 prima weken. Maandag weer wegen.

L: 2 eieren, 2 boterhammen, plakje ham, 30+ kaas
T: 2 mini Bros reepjes
D: gebakken aardappeltjes en stoofpotje van rund en champignons
T: aardbeien en 2 mandarijnen
pi_217208890
Lijstje:
L: hetzelfde als gisteren
D: Ovenschotel met zoete aardappel, vega gehakt, bloemkool, paprika en geraspte kaas
T: snackgroente met een yoghurtsaus en een paar drankjes
pi_217209163
Vandaag gaat het even niet top met eten... loop een beetje te klooien. Mijn medicijnen vallen niet zo lekker.

Lunch; pasta met een lekkere groenteprut en kaas
Avondeten; restjes van de saus op twee boterhammen met kaas

Ik denk dat het weinig is
Alleen weet ook even niet wat meer te eten.

Misschien nog ergens even een vega ding eten als ik trek krijg
pi_217209374
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag gaat het even niet top met eten... loop een beetje te klooien. Mijn medicijnen vallen niet zo lekker.

Denk inderdaad dat wat meer eten kan helpen

S: full body kracht
T: 2 kiwis en clear whey shaker
D: in de stad met vrienden (waarschijnlijk ramen noodles)
pi_217209718
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

Dit lijkt inderdaad niet heel veel. Lekker die vleesvervanger eten :Y
En ook weer beginnen met 2x per dag een schaaltje yoghurt met cornflakes zoals een tijdje terug.
pi_217209841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dit lijkt inderdaad niet heel veel. Lekker die vleesvervanger eten :Y
En ook weer beginnen met 2x per dag een schaaltje yoghurt met cornflakes zoals een tijdje terug.
Ja ik schrijf die weer even op mijn boodschappenlijstje. Was dat vergeten idd :Y
pi_217227495
Sinds ik bewust op vezels let en weer in mijn routine zit is mijn stoelgang echt verbeterd! En dat terwijl ik niet eens zo heel veel aanpassingen heb gedaan behalve wat bewuster naar vezels/volkoren kijken. Heel fijn!

S: boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, ham, 30+ kaas
T: 2 kiwis en 2 mandarijnen
D: aardappeltjes, wokgroente en kip caprese (kip met mozzarella en tomaat)
S: full body krachttraining
pi_217228180
O+ 88.9 O+

Even een tussendoorweegmoment.
Straks 3 gangen lunch.
Dinsdag eten met collega's.

Verstandige keuzes maken dus :Y
pi_217240586
Lijstje:
L: zoete aardappelkoekjes met zure room
D: zoete aardappelschotel met bloemkool, paprika en vega gehakt
T: komkommer, kiwi, kwark
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 12:03:38 #148
382129 crew  Donna
pi_217240625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja ik schrijf die weer even op mijn boodschappenlijstje. Was dat vergeten idd :Y
Waar blijft dat stappentellers topic :P :P :P :P :P
pi_217240782
Ik ga even voor een weekmenuutje. Dat maakt het gemakkelijker voor mij

Dus ik eet deze week prei met tofu en rijst en wat saus
En paprika met risotto in de oven en wat kaas
En vanavond pizza (jaja, ik weet het. Alleen al een maand zin in en nu ga ik voor de bijl. Kies nu liever bewust voor iets slechts dan dat ik blijf uitstellen en dan opeens een vreetkick krijg omdat ik mezelf nooit wat gun)

En donderdag doe ik boodschappen als ik naar huis ga na mijn maandelijkse bloedprikken
Normaal ga ik naar de AH, nu fiets ik langs een Jumbo. Is daar nog "HET gezonde artikel" dat ik niet mag missen?
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 12:22:59 #151
382129 crew  Donna
pi_217240786
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

En vanavond pizza (jaja, ik weet het. Alleen al een maand zin in en nu ga ik voor de bijl. Kies nu liever bewust voor iets slechts dan dat ik blijf uitstellen en dan opeens een vreetkick krijg omdat ik mezelf nooit wat gun)

En donderdag doe ik boodschappen als ik naar huis ga na mijn maandelijkse bloedprikken
Normaal ga ik naar de AH, nu fiets ik langs een Jumbo. Is daar nog "HET gezonde artikel" dat ik niet mag missen?
Probeer pizza niet als iets slechts te zien. Het draait allemaal om balans.
pi_217240798
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

Niets mis met afentoe pizza. Wat voor eentje kies je? :9
pi_217240804
Ik denk of een fungi (of hoe heet dat, met champignon) of een caprese (hoe schrijf je dat) of ik bestel bij Domino's, want dan kan je 50/50 doen
pi_217240808
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Probeer pizza niet als iets slechts te zien. Het draait allemaal om balans.
Ja... daarom ook
En ik doe het niet elke week
En en en en... naja... gewoon enorm zin in
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 12:28:15 #155
382129 crew  Donna
pi_217240827
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... daarom ook
En ik doe het niet elke week
En en en en... naja... gewoon enorm zin in
Balans. Niks mis met zo nu en dan een pizzatje. Funghi is heerlijk!
pi_217240855
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Balans. Niks mis met zo nu en dan een pizzatje. Funghi is heerlijk!
Nee idd
Moet ook afleren om te denken in goed en slecht. In balans denken is beter
Doe mijn best

Haha ja erg lekker. Denk dat ik 50/50 doe _O-

En morgen weer lekker aan de wandel. Het buurtcentrum is op vijf minuten wandelen van mijn huis. Alleen ik ga rondje park in de route plannen. Dan ben ik twintig minuten bezig
Geen super prestatie, maar voor mijn hoofd wel (lekker podcastje onderweg luisteren)
pi_217241781
Vandaag weer gewogen. We zitten nog op +2 kg tov voor de vakantie maar ik dit weer op de goede weg dus komt vanzelf weer goed. Vandaag lekker rustdagje qua sport.

O: 500gr magere kwark
L: 2 volkoren kaiserbroodjes met rauwe ham, proteine toetje
D: zelfgemaakte lasagne
pi_217242486
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:57 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
T: komkommer, kiwi, kwark
Komt nog een half uurtje sporten bij dit lijstje *O*
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 16:33:40 #159
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217242923
Bij mij zit er eeiiinddeelijk weer beweging in *G* Heb denk ik een week of zes? stilgestaan |:) Weet niet zeker waar het vandaan kwam, ben in die tijd ook ziek geweest en behoorlijk lang gekwakkeld met hoesten etc, dus vermoed dat het wellicht daar in ligt.

O: appel
L: Bananenpannekoekjes :9
D: Verse pasta met spinazie-ricottasaus, italiaanse groente en champignons.

En ik denk nog iets van druifjes ofzo vanavond.

Over sport twijfel ik nog, maar m'n vriend probeerde me net over te halen en daarmee verdwijnt dan altijd mijn motivatie _O- :@
pi_217249221
Lijstje:

D: lasagne puttanesca
T: 2 kiwi's en kwark
pi_217260213
Best veel mee vandaag, maar laatste tijd veel trek en beter dit dan de koekjes uit de kantine pakken.

O: magere kwark met aardbeien, bosbessen, lijnzaad en muesli
T: banaan, bakje fruit (aardbeien, mango, bosbessen), bakje snoepgroente (tomaten, komkommer, paprika)
L: 2 wortel tortilla's met gebakken kip van gisteravond, rauwkostsalade, tomaten en komkommer
D: Nasi
pi_217260235
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 16:33 schreef Meke het volgende:
Bij mij zit er eeiiinddeelijk weer beweging in *G* Heb denk ik een week of zes? stilgestaan |:) Weet niet zeker waar het vandaan kwam, ben in die tijd ook ziek geweest en behoorlijk lang gekwakkeld met hoesten etc, dus vermoed dat het wellicht daar in ligt.

O: appel
L: Bananenpannekoekjes :9
D: Verse pasta met spinazie-ricottasaus, italiaanse groente en champignons.

En ik denk nog iets van druifjes ofzo vanavond.

Over sport twijfel ik nog, maar m'n vriend probeerde me net over te halen en daarmee verdwijnt dan altijd mijn motivatie _O- :@
Herkenbaar _O- don't push me :(
pi_217260806
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:15 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:

D: lasagne puttanesca
T: 2 kiwi's en kwark
Na de lunch maagpijn gekregen dus van alles op dit lijstje verder maar kleine hapjes gegeten -O-
pi_217266918
Ik begin me gelukkig weer steeds meer 'mezelf' te voelen. Na het schransen op vakantie voelde ik me toch dik en opgeblazen maar nu lijkt dit eindelijk een beetje te zijn weggetrokken en voel ik me gewoon weer fijn in mijn eigen lichaam.

O: 500 gram magere kwark
D: 150 gr aardappeltjes, puuur kibbeling, wortels
T: 2 mandarijnen, 1 kiwi, proteine chocolademousse
(1740 kcal met 138 gram eiwitten)
pi_217266996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 11:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Na de lunch maagpijn gekregen dus van alles op dit lijstje verder maar kleine hapjes gegeten -O-
Beterschap meid :*

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 19:29 schreef Pinuts het volgende:
Ik begin me gelukkig weer steeds meer 'mezelf' te voelen. Na het schransen op vakantie voelde ik me toch dik en opgeblazen maar nu lijkt dit eindelijk een beetje te zijn weggetrokken en voel ik me gewoon weer fijn in mijn eigen lichaam.

D: 150 gr aardappeltjes, puuur kibbeling, wortels
T: 2 mandarijnen, 1 kiwi, proteine chocolademousse
(1740 kcal met 138 gram eiwitten)
Goed bezig! Fijn dat je je weer lekker in je vel voelt. Al hoop ik dat je in je vakantie ook genoten hebt :*

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 10:08 schreef Synoniempje het volgende:

[..]
Herkenbaar _O- don't push me :(
Hhaha ja hoe meer druk achter iets zit hoe stommer het wordt _O-

Krijg ook de neiging mijn kont tegen de krib te gooien als iemand me vertelt wat ik moet doen
pi_217267046
Zelf een keurig dagje gehad

O. 2 boterhammen met sandwichspread
L. 2 boterhammen met sandwichspread
D. Rijst, prei, tofu en kerriesaus

Morgen denk ik boodschappen doen
Eerst de maandelijkse bloedpriksessie en daarna langs de Jumbo fietsen.
Ik hoop dat het me lukt :@ zit niet fantastisch in mijn vel
pi_217267076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed bezig! Fijn dat je je weer lekker in je vel voelt. Al hoop ik dat je in je vakantie ook genoten hebt :*
Dat heb ik zeker! Al had iets meer balans wel gemogen. Haha. Maar goed, ik heb voorlopig wel weer genoeg pizza, pasta en cannolis gehad.

3x raden waar ik woensdag weer heen vlieg? :P Maar dit keer is het slechts een lang weekend (wo tm zo) dus nu ga ik wel voor de balans.
pi_217267148
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 19:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dat heb ik zeker! Al had iets meer balans wel gemogen. Haha. Maar goed, ik heb voorlopig wel weer genoeg pizza, pasta en cannolis gehad.

3x raden waar ik woensdag weer heen vlieg? :P Maar dit keer is het slechts een lang weekend (wo tm zo) dus nu ga ik wel voor de balans.
Geen flauw idee waarheen? Italië gezien de gerechten die je noemt?

Dat begrijp ik wel ja! Maar met twee vakanties. Ach nieuwe reis met nieuwe kansen toch ;)
pi_217272020
Mijn favoriete ontbijtje:
200 gram magere yoghurt
2 theelepels lijnzaad
2-4 eetlepels Holie Granola Muesli
aangevuld met fruit, vandaag bosbessen en aardbeien

O+

Als lunch 2 wortel tortilla's met rauwkost en rode biet+geitenkaas crème van de albert heijn, heerlijk!
pi_217276064
Gewoon nieuwsgierig, ik heb weer yoghurt gehaald. En gepofte volkoren haver voor erin. Is dat gezonder dan cornflakes (zag er zo lekker uit in de winkel :9 )
pi_217276412
Oh en trots op mezelf: alleen gezonde dingen in het wagentje *O*
pi_217276691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewoon nieuwsgierig, ik heb weer yoghurt gehaald. En gepofte volkoren haver voor erin. Is dat gezonder dan cornflakes (zag er zo lekker uit in de winkel :9 )
Dat is zeker een goede keuze! Ook omdat het weinig weegt dus voor slechts een paar kcal krijg je heel veel volume (= langer vol zitten).

Vanmorgen goede gymsessie gehad, vanavond nog volleybaltraining. En heerlijk aardbeitjes gekocht op de markt! Nog niet de beste kwaliteit, maar voor 3 euro voor 2 doosjes (2x 500 gram) kon ik ze echt niet laten liggen.

O1: 2 kiwis
O1: 500gr magere kwark
D: orzo met kalkoenspekjes, zongedroogde tomaatjes en spinazie
T: 2 mandarijnen + proteine chocolademousse
pi_217276717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:22 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dat is zeker een goede keuze! Ook omdat het weinig weegt dus voor slechts een paar kcal krijg je heel veel volume (= langer vol zitten).

Vanmorgen goede gymsessie gehad, vanavond nog volleybaltraining. En heerlijk aardbeitjes gekocht op de markt! Nog niet de beste kwaliteit, maar voor 3 euro voor 2 doosjes (2x 500 gram) kon ik ze echt niet laten liggen.

O1: 2 kiwis
O1: 500gr magere kwark
D: orzo met kalkoenspekjes, zongedroogde tomaatjes en spinazie
T: 2 mandarijnen + proteine chocolademousse
_O_ zo goed hoe jij bezig bent! Echt een voorbeeld O+

En ja! Zo'n zak is maar 200gm en daar kan ik echt wel lang mee. Wil graag wat te kauwen hebben in mijn yoghurt
pi_217281051
Ik vind een eetlepel diepvries fruit 2 eetlepels havermout en de rest van m'n bakje aangevuld met yoghurt avond tevoren in koelkast zetten een heerlijk ontbijtje :9
pi_217283379
Mijlpaal bereikt hier: 10kg eraf.
Sinds 3e week januari bewust af gaan vallen. Kijk niet heel nauw naar calorien, maar mijn lunch is bewust wel calorie-arm (salade, vaak met peer en blauwe kaas, soms met wat olijven of avocado of pecan noten). Verder geen ontbijt, fruit tussendoortje 's middags, me niet vol eten 's avonds, en niet snacken. Wel een paar lastige weken met tripjes gehad (VS, daar niet aangekomen, tripje naar NL, verjaardagsweekend vrouw in Londen), en drukke weken met etentjes met werk. Laatste weken weinig gekke dingen, en bijna een kg per week afgevallen weer. Meestal bereik ik een plateau na 2 maanden. Een kg per week is meer dan het doel, maar ik ga niet meer eten nu om minder snel af te vallen.

Merk het verschil nu echt wel. Broeken zitten ruimer, hardlopen gaat makkelijker, ik lijk sneller te herstellen van inspanning, rusthartslag is lager, heb meer energie. Gaat dus de goede kant op :)
pi_217283481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 11:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mijlpaal bereikt hier: 10kg eraf.
Sinds 3e week januari bewust af gaan vallen. Kijk niet heel nauw naar calorien, maar mijn lunch is bewust wel calorie-arm (salade, vaak met peer en blauwe kaas, soms met wat olijven of avocado of pecan noten). Verder geen ontbijt, fruit tussendoortje 's middags, me niet vol eten 's avonds, en niet snacken. Wel een paar lastige weken met tripjes gehad (VS, daar niet aangekomen, tripje naar NL, verjaardagsweekend vrouw in Londen), en drukke weken met etentjes met werk. Laatste weken weinig gekke dingen, en bijna een kg per week afgevallen weer. Meestal bereik ik een plateau na 2 maanden. Een kg per week is meer dan het doel, maar ik ga niet meer eten nu om minder snel af te vallen.

Merk het verschil nu echt wel. Broeken zitten ruimer, hardlopen gaat makkelijker, ik lijk sneller te herstellen van inspanning, rusthartslag is lager, heb meer energie. Gaat dus de goede kant op :)
Lekker bezig! Ik las eerst: verder geen ontbijt, fruit. Dus ik meteen getriggert :P
Fijn he als je de voordelen merkt! Maar je gaat dus nog even door?
pi_217284481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 11:08 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Lekker bezig! Ik las eerst: verder geen ontbijt, fruit. Dus ik meteen getriggert :P
Fijn he als je de voordelen merkt! Maar je gaat dus nog even door?
Geen ontbijt heb ik wel vaker gedaan, en gaat me makkelijk af. Vind het ook makkelijker om niet teveel calorien te eten door een maaltijd te skippen (en de snacks!).
Wil in een gezond BMI getal komen, dus nog wel even doorgaan. Alleen, ik ben kwart Indonesisch, voor mixed race geven ze een gezond BMI van 18.5-23, voor white is het 18.5-25. Zit nu op 25.6, zou wel naar de 23 willen (als eerste doel, dan kijken hoe ik me voel enzo). Kan me niet voorstellen eigenlijk dat ik dan nog aan de grens van 'overweight' zit.
pi_217285314
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Geen ontbijt heb ik wel vaker gedaan, en gaat me makkelijk af. Vind het ook makkelijker om niet teveel calorien te eten door een maaltijd te skippen (en de snacks!).
Wil in een gezond BMI getal komen, dus nog wel even doorgaan. Alleen, ik ben kwart Indonesisch, voor mixed race geven ze een gezond BMI van 18.5-23, voor white is het 18.5-25. Zit nu op 25.6, zou wel naar de 23 willen (als eerste doel, dan kijken hoe ik me voel enzo). Kan me niet voorstellen eigenlijk dat ik dan nog aan de grens van 'overweight' zit.
Ja heb ik ook wel. Ik bedoelde het dat ik eerst las dat je ook geen fruit at tot ik verder las dat je fruit als snack bedoelde. Haha
Ik ontbijt wel maar vaak pas tegen 10 a 11 uur (terwijl ik altijd om 6 uur opsta).
pi_217285573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:56 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja heb ik ook wel. Ik bedoelde het dat ik eerst las dat je ook geen fruit at tot ik verder las dat je fruit als snack bedoelde. Haha
Ik ontbijt wel maar vaak pas tegen 10 a 11 uur (terwijl ik altijd om 6 uur opsta).
Jep, wel fruit ja. Appel of peer in de salade, en dan nog een stuk fruit (of 2 mandarijnen ofzo) als tussendoortje vaak in de middag. Al schiet dat er wel eens bij in door drukte op het werk.

4 a 5 uur na opstaan, dat is ook best wel lang. Ik sta meestal rond 7 uur op, dus ongeveer net zo lang. Ben het afgelopen jaar, ivm geboorte dochter, wel een stuk vroeger gaan eten. Eten nu tussen 6 en 7, ipv tegen 8-en pas. Dus ook een langere periode tussen avondeten en naar bed gaan (wat ook wel aangeraden wordt als zijnde gezonder).
pi_217305424
Ik blijf het humor vinden dat lijf van mij
Hoe minder ik mijn best doe, hoe gemakkelijker het gaat. Er zit weer beweging in de weegschaal. Heb geen honger, eet wanneer ik trek heb en val af. Wat wil een mens meer

Eens per week (+/-) gun ik mezelf wat lekkers. De moeite nemen om te koken voor mezelf gaat ook steeds. Ik eet ook meer gevarieerd en niet meer enkel prei/rijst/tofu, maar ook andere groentes! (heb nu een volle koelkast met aubergine/courgette/penen/paprika/uien (en ja een prei :+ )

Vandaag:
O. yoghurt met volkoren, gepofte haver
L. Orzo, groente en kaas (laatste keer van drie)
D. 2 boterhammen met vegan paté
T. Ik denk nog een keer yoghurt met haver
pi_217312580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:56 schreef quo_ het volgende:

[..]
Per saldo ben ik in de laatste drie weken 100 gram afgevallen, dus op de teller het laagste gewicht in jaren. Maar ik weet (nog) niet of ik het afvalpatroon hiermee weer te pakken heb of dat ik toch op het denkbeeldige "plateau" aangeland ben.
Er zit toch nog steeds beweging in mijn gewicht. Het dipje van een paar weken geleden ben ik weer te boven gekomen hoewel de snelheid er op dit moment wel uit is. In het begin van het afvaltraject haalde ik een aantal keren ongeveer 1 kilo per week maar dat is inmiddels gezakt tot zo'n 200-300 gram per week, gemeten over de laatste maand.
Reden genoeg om er in elk geval nog een maandje saxenda aan vast te knopen, ben nu bezig aan de 5e set met spuiten.
-
pi_217313541
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 15:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Er zit toch nog steeds beweging in mijn gewicht. Het dipje van een paar weken geleden ben ik weer te boven gekomen hoewel de snelheid er op dit moment wel uit is. In het begin van het afvaltraject haalde ik een aantal keren ongeveer 1 kilo per week maar dat is inmiddels gezakt tot zo'n 200-300 gram per week, gemeten over de laatste maand.
Reden genoeg om er in elk geval nog een maandje saxenda aan vast te knopen, ben nu bezig aan de 5e set met spuiten.
Is dat niet ook gewoon normaal? Ook als je zonder medicatie afvalt? Ik denk dat veel mensen in het begin best hard gaan, maar op een gegeven moment past je metabolisme zich ook aan (je bent immers ook lichter) waardoor je dus met hetzelfde aantal kcal op een lager kcal tekort zit en dus langzamer afvalt.
pi_217318111
Hoi, ik meld me (weer, voor de zoveelste keer :') )
Door alle stress de afgelopen jaren at ik te veel tussendoor. Ik heb al een aantal keer geprobeerd de knop om te zetten, maar het ging steeds na een paar dagen weer mis.
Nu had ik een week met heel veel (andere) stress en kon ik niet slapen, maar ook niet eten. Ik hoop dat dat me door die eerste moeilijke weken heen helpt, dat ik niet steeds aan eten denk en het dan daarna ook weer vol kan houden. Is me een aantal jaar geleden wel gelukt namelijk.
Heb recentelijk nog niet op de weegschaal gestaan, maar een paar weken geleden wilde ik wel een kg of 6 kwijt. En vooral de vetjes op de buik :@

Lijstje voor vandaag:
1 snee brood met hagelslag
3/4 appel
1 snee brood met kaas
Pasta met zalm, spinazie en (vegan) roomkaas
Uur sporten met sportjuf
pi_217318228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:18 schreef Hupje het volgende:
Hoi, ik meld me (weer, voor de zoveelste keer :') )
Door alle stress de afgelopen jaren at ik te veel tussendoor. Ik heb al een aantal keer geprobeerd de knop om te zetten, maar het ging steeds na een paar dagen weer mis.
Nu had ik een week met heel veel (andere) stress en kon ik niet slapen, maar ook niet eten. Ik hoop dat dat me door die eerste moeilijke weken heen helpt, dat ik niet steeds aan eten denk en het dan daarna ook weer vol kan houden. Is me een aantal jaar geleden wel gelukt namelijk.
Heb recentelijk nog niet op de weegschaal gestaan, maar een paar weken geleden wilde ik wel een kg of 6 kwijt. En vooral de vetjes op de buik :@

Lijstje voor vandaag:
1 snee brood met hagelslag
3/4 appel
1 snee brood met kaas
Pasta met zalm, spinazie en (vegan) roomkaas
Uur sporten met sportjuf
Heb je toevallig de kcal uitgerekend van dit lijstje? Want ik vind het er erg mager uitzien zeker als je gaat sporten.
Of lukt het eten nog steeds niet door de stress? Dan zijn lijstjes posten misschien niet zo handig want je zal altijd tips krijgen :+
pi_217318237
Lijstje:
L: gyozas
D: burritos
T: kwark en fruit

Nu lijkt dit misschien ook een beetje mager maar mijn maaltijden zijn altijd flink. Zoals nu is mijn lunch 400kcal en avondeten 850. Tussendoortje zal ook richting de 300-400 gaan.
pi_217318330
Vandaag een slot op mijn maag

O. 2 boterhammen appelstroop en een beetje plantaardige biter
L. Misschien straks 2 boterhammen hummus (alleen echt geen trek)
D. Courgette met rijst en tofu (als ik genoeg trek krijg)

Weet niet wat ik heb vandaag -O- moet sowieso nog eten vandaag. Alleen wanneer hoe en wat weet ik niet.
pi_217318601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Heb je toevallig de kcal uitgerekend van dit lijstje? Want ik vind het er erg mager uitzien zeker als je gaat sporten.
Of lukt het eten nog steeds niet door de stress? Dan zijn lijstjes posten misschien niet zo handig want je zal altijd tips krijgen :+
Nee, niks uitgerekend. Ik krijg het gewoon echt nog niet weg, heel stom. Ik voel 'honger' en dan halverwege de eerste boterham zit ik het echt met tegenzin op te eten, omdat het moet. Ik hoop dat dat snel weer verandert. Maar dat dan dus ook de gedachte aan snaaien minder is, omdat de gewoonte doorbroken is.
Misschien inderdaad de lijstjes pas weer doen als eten wel weer lukt, goed idee.
pi_217318864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 13:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nee, niks uitgerekend. Ik krijg het gewoon echt nog niet weg, heel stom. Ik voel 'honger' en dan halverwege de eerste boterham zit ik het echt met tegenzin op te eten, omdat het moet. Ik hoop dat dat snel weer verandert. Maar dat dan dus ook de gedachte aan snaaien minder is, omdat de gewoonte doorbroken is.
Misschien inderdaad de lijstjes pas weer doen als eten wel weer lukt, goed idee.
*;

Hopelijk helpen lijstjes je weer. Goed eten is belangrijk :* geen slimme tips, maar strekte :*
pi_217318901
Hier een rustdagje maar wel lekker al 12000 stappen terwijl het een kantoordag is.
Lijstje met best wel wat snacks vandaag omdat mijn avondmaaltijd maar 450 kcal is

L: 2 volkorenbroodjes met rauwe ham + proteinetoetje
T: aardbeien
D: pasta met kipgehakt en pompoensaus
T: proteins chocolademousse, 2 mandarijnen, 2 kleine chocolaatjes
(1750 kcal met 133 gram eiwit)
pi_217318909
*O*

Hier duurde eventjes voordat ik trek kreeg. Nu wil ik wel eten
pi_217340355
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 18:13 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Is dat niet ook gewoon normaal? Ook als je zonder medicatie afvalt? Ik denk dat veel mensen in het begin best hard gaan, maar op een gegeven moment past je metabolisme zich ook aan (je bent immers ook lichter) waardoor je dus met hetzelfde aantal kcal op een lager kcal tekort zit en dus langzamer afvalt.
Dat is mijn ervaring ook. Eerste 2 weken gaat het hard, wat waarschijnlijk ook met vocht te maken heeft, dan gaat het nog een of twee maanden ook wel snel, en dan vlakt het af. Dat is lastig, want je bent al ff bezig, dus de discipline laat je ook al wat makkelijk vieren. In het verleden lukte het me nauwelijks om na 3 maanden nog af te blijven vallen.

Deze keer gaat het wat beter, afgelopen week weer ongeveer 700-800 gram eraf, en ben nu bijna 3 maanden bezig. Had een paar weken geleden een lastige week. Erg veel zin in snacks, bijna de hele week. Niet aan toegegeven, eind van de week een kilo eraf, en dat was mentaal erg opbeurend. Deze week ook weer een grens doorbroken, onder de 80kg weer (kwam van net boven de 90). Dat motiveert wel. Ben wel wat minder streng op eten in het weekend, maar laat de frisdrank, fruitdrank en snacks nog wel staan.
Rond pasen familie in Nederland bezoeken, en heb al besloten dat ik dat weekend niet strict ga zijn, en het daarna weer oppik. Ben op bijna 2/3 van mijn doel, en dat motiveert ook wel weer.

Dat plus de volgende dingen die ik dus merk:
-Ik slaap beter (rustiger, continuer)
-Hardlopen gaat beter: Niet zozeer makkelijker, maar ik loop een hogere snelheid met dezelfde inspanning, en ik heb veel minder last van pijntjes. Een reden om te beginnen met afvallen was dat ik last van mijn kniepees kreeg, en de oorzaak daarvan lag duidelijk bij overbelasting door overgewicht. Maar had ook wel andere pijntjes die niet zozeer met gewicht te maken leken te hebben, maar die zijn dus ook grotendeels weg.
-Veel minder last van IBS, dat lijkt allemaal een stuk rustiger geworden, ook mooi meegenomen.
-Energie-levels zijn goed
-Rusthartslag is behoorlijk gedaald
-Broeken zitten ruimer, maar ik wacht nog even met het kopen van nieuwe, dat doe ik pas als ik dichter bij het doelgewicht in de buurt ben, denk dat er nog wel een of twee maten afgaan als ik bij mijn doelgewicht ben (zal wel juli worden voor ik daar ben).
pi_217356936
Trots op mezelf. Een lang weekend naar Italië geweest (3,5e dag) en dit keer wel lekker de balans weten te houden tussen gezond en genieten. Ik denk zelfs (al was dat natuurlijk niet perse het doel) wel wat afgevallen aangezien ik zo'n 3 dagen 40.000 stappen heb gezet (door de bergen). Enige vervelende is dat ik gisteren tijdens de afdaling mijn enkel heb verzwikt (en daarna daar nog 10 km op door moest) dus deze is nu lekker dik, stijf en blauw dus sporten zal wat beperkter zijn aankomende week.
pi_217357077
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
Trots op mezelf. Een lang weekend naar Italië geweest (3,5e dag) en dit keer wel lekker de balans weten te houden tussen gezond en genieten. Ik denk zelfs (al was dat natuurlijk niet perse het doel) wel wat afgevallen aangezien ik zo'n 3 dagen 40.000 stappen heb gezet (door de bergen). Enige vervelende is dat ik gisteren tijdens de afdaling mijn enkel heb verzwikt (en daarna daar nog 10 km op door moest) dus deze is nu lekker dik, stijf en blauw dus sporten zal wat beperkter zijn aankomende week.
Beterschap voor je voet!

En knap dat het eten zo goed gelukt is *O*
Trots op jou
pi_217357339
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
Balen zeg, rust houden en niet belasten dus!
pi_217357392
Ik ben er achter (slimpy😝 ikke ;) ) dat, nu ik 5k kwijt ben, ik ook mijn kcal per dag weer moet bijstellen.
Logisch dat ik een plateautje tegenkwam.
Dus vanaf gister bijgesteld volgens PG principe (omdat dat me zoveel gebracht heeft O+ ) en eens kijken of het dan weer gestaag en rustig omlaag schommelt ^O^
pi_217357530
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 15:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Balen zeg, rust houden en niet belasten dus!
Nee even rustig aan. Morgen wel gewoon krachttraining maar dan vooral bovenlichaam en onderlichaam alleen machines (Leg extension enzo moet gewoon kunnen maar even geen squats deze week).
pi_217364545
Weer meteen het normale ritme oppakken (al ben ik er niet echt uit geweest) dus vanmorgen al gesport en qua voeding ook weer gewoon een normaal lijstje.
Enkel voelt wat raar, als in, hij is flink dik, blauw en stijf maar qua pijn valt het eigenlijk reuze mee. Is meer wat lastig dat het zo stijf is dan dat ik er echt pijn hinder van ondervindt dus hopelijk valt het mee en ben ik snel weer helemaal fit.
Ik ga ook eens proberen om niet meer op volledig lege maag te trainen. Dit omdat toch verschillende experts mij hebben aangeraden om wat eisitten van te voren te eten aangezien je lichaam anders helemaal niks heeft om te berbruiken en krachttrai dan wellicht meer afbreekt dan dat je opbouwt (ik at vaak in de ochtend pas rond 10 uur en train om 6)

O1: clear whey shake
S: krachttraining (voornamelijk upperbody)
Ow: 500gr magere kwark
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread light en rauwe ham
T: oat reep
T: proteine chocolademousse + aardbeien
(1700 kcal en 136 gram eiwit)
pi_217368514
Na 2 lange festivaldagen waar ik niet zo zeer te veel maar wel raar gegeten heb, is het vandaag weer tijd voor gewoon voer.

L: volkoren broodje met omelet van 1,5 ei
D: verse 4 kazenpasta met funghisaus
T: hopelijk zijn de worteltjes nog goed en iets van kwark
pi_217371019
Hier gaat het goed!

O. 2 boterhammen vegan paté
L. Soep (chinese tomaat) met brood en beleg
D. 2 boterhammen sandwichspread
T yoghurt met gepofte granen

Heb alleen periodes dat ik een product helemaal lekker vind en als enige lust. Moet mezelf nu echt dwingen om ook andere dingen dan vegan paté te eten. En andere groentes dan prei is ook geen succes
Mijn moeder zegt dat ik dat al heel mijn leven heb. 't Zal wel
pi_217371097
Eten jullie yoghurt mager, halfvol of vol?

Geen flauw idee wat het beste is. Zelf ga ik voor halfvol; mondgevoel en smaak. En het voedt meer dan mager (na een schaaltje genoeg gegeten)

(Denk niet dat ik dat ga veranderen. Alleen nieuwsgierig).
pi_217371149
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eten jullie yoghurt mager, halfvol of vol?

Geen flauw idee wat het beste is. Zelf ga ik voor halfvol; mondgevoel en smaak. En het voedt meer dan mager (na een schaaltje genoeg gegeten)

(Denk niet dat ik dat ga veranderen. Alleen nieuwsgierig).
Ik eet zelf magere kwark. Die vind ik (met flavour powder) prima te doen en scheelt me weer kcal die ik aan andere dingen kan besteden. Er is niet perse een 'beste', maar inderdaad gewoon persoonlijk voorkeur.
pi_217371222
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:33 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik eet zelf magere kwark. Die vind ik (met flavour powder) prima te doen en scheelt me weer kcal die ik aan andere dingen kan besteden. Er is niet perse een 'beste', maar inderdaad gewoon persoonlijk voorkeur.
Daar noem je wel een goed punt :Y

Kwark heb ik mezelf extreem tegen gegeten. Is nog wel te doen met koekkruiden. Alleen yoghurt vind ik toch fijner.
pi_217374110
Kwark eet ik het liefst mager. Maar Griekse yoghurt weer vol.

Lijstje:
L: volkoren broodje met omelet van 1,5 ei
T: worteltjes en kwark
pi_217376140
Volleybaltraining de komende 2 dagen afgezegd ook al voelt mijn enkel al een stuk beter, maar is nog wel dik en blauw dus even geen risico nemen (wedstrijdseizoen is toch al voorbij)

L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread en rauwe ham, hipro toetje
D: orzo met spinazie en kalkoenspekjes
T: aardbeien en proteine chocolademousse
(1739 kcal met 143 gram eiwit)
pi_217386096
Lijstje:
L: 2x groentewrap met paprika, sla, kipfilet, geraspte kaas en pesto
D: verse funghi pasta van de AH met 4 kazensaus
T: peer en kwark met een beetje vlaaivulling en hagelslag
pi_217386205
Ik heb toch maar het concept eten besproken met de psych en ze wil er wel het eea mee

Naja zij besprak het met mij adhv mijn dossier. Ze wist niet dat ik met een eetprobleempje zit. Nu is het iig onder de aandacht weer

Vandaag een slecht lijstje. Morgen weer de schouders eronder
pi_217386385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb toch maar het concept eten besproken met de psych en ze wil er wel het eea mee

Naja zij besprak het met mij adhv mijn dossier. Ze wist niet dat ik met een eetprobleempje zit. Nu is het iig onder de aandacht weer

Vandaag een slecht lijstje. Morgen weer de schouders eronder
Altijd fijn als je hulp krijgt toch? :)

En dag is nog niet voorbij.
pi_217386553
Ben benieuwd wat mijn gewicht heeft gedaan na een zeer actief weekend hiken in Italië. Morgen weer wegen.

T: eiwitshake
L: 1 pistolet 30+ kaas, 1 boterham met een gebakken ei, 2 mandarijntjes
D: noedels met wokgroente, biefstuk en woksaus
T: appel, klein stukje chocolade
pi_217386982
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Altijd fijn als je hulp krijgt toch? :)

En dag is nog niet voorbij.
Vandaag teveel, dus een verloren dag
Morgen weer normaal en weer bijhouden in de app van het voedingscentrum

En ja... het is verstandig dat er aandacht voor is :)
pi_217390490
Gewicht vanmorgen was prima. 0,7kg in 2 weken, waarvan ook nog 3,5e dag Italie. Dus daar ben ik zeker blij mee, sneller dan dit hoeft ook niet. Nog 0,75 kg en dan zit ik weer op mijn pre-vakantie (begin maart) gewicht. Voelt stiekem toch zonde dat het dan zo'n 2 maanden heeft geduurd omdat er weer af te krijgen, maar ach, het zij zo.

D: lasagne met kipgehakt en groente
pi_217391067
L: 2x avocado toast met spicy honey haloumi
D: 2x wrap met bonenspread, geraspte kaas creme fraiche, nachos en spinazie
T: appel, peer en paar speciaalbiertjes tijdens de gilde avond
pi_217391120
Plan voor de dag

O: yoghurt met gepofte haver
L. 2 boterhammen met ik weet nog niet welk beleg
D. brood met soep

En zo een afspraak waar ik met een omweg heen en terug van loop

Gisteren war ruk, maar we pakken de draad gewoon weer op
pi_217391271
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 09:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Plan voor de dag

O: yoghurt met gepofte haver
L. 2 boterhammen met ik weet nog niet welk beleg
D. brood met soep

En zo een afspraak waar ik met een omweg heen en terug van loop

Gisteren war ruk, maar we pakken de draad gewoon weer op
Het lijkt een erg mager lijstje, heb je nog wat tussendoortjes of een echte avondmaaltijd die je kan eten?
pi_217392115
Ik snap soms niks van eten en afvallen.
Gisteren op werk allerlei zoetigheden, nou dat ging er wel in (want ook nog migraineaanval :r ) en 's middags knapte ik echt op dus nog maar een paar van die brownieblokkies. Thuis goed gegeten, wijntjes genomen, plak kaas, ik had echt snaaaaaaaaaaaaaai honger en paar zoute stokkies ook nog. Ik ging los man _O-
Vanochtend op weegschaal met geknepen billekes en wat denk je? Afgevallen :? :+
pi_217392532
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:38 schreef Blues het volgende:
Gisteren op werk allerlei zoetigheden, nou dat ging er wel in (want ook nog migraineaanval :r ) en 's middags knapte ik echt op dus nog maar een paar van die brownieblokkies. Thuis goed gegeten, wijntjes genomen, plak kaas, ik had echt snaaaaaaaaaaaaaai honger en paar zoute stokkies ook nog. Ik ging los man _O-
Jaa gek hoe dat soms gaat. En andere keren ben je de hele week 'braaf' en beweegt dat ding voor geen meter :P

Ik als trouwens laatst, geen idee of het klopt, dat je lichaam een 'lege' vetcel aanvult met water. Dus qua weegschaal gebeurd er dan niks maar het vet is wel weg. En zodra je lichaam dat water dan loslaat zie je het effect op de weegschaal. Daarom zou het ook zijn dat mensen vaak ineens bijv 0,5 kg lichter zijn (loslaten van het vocht) ipv iedere dag 0,1 kg
pi_217393216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 06:44 schreef Pinuts het volgende:
Gewicht vanmorgen was prima. 0,7kg in 2 weken, waarvan ook nog 3,5e dag Italie. Dus daar ben ik zeker blij mee, sneller dan dit hoeft ook niet. Nog 0,75 kg en dan zit ik weer op mijn pre-vakantie (begin maart) gewicht. Voelt stiekem toch zonde dat het dan zo'n 2 maanden heeft geduurd omdat er weer af te krijgen, maar ach, het zij zo.

D: lasagne met kipgehakt en groente
Oké, dat boksen gaan we skippen. Echt lang geleden dat ik een training heb overgeslagen maar te veel last van mijn enkel vandaag dus het is gewoon niet verstandig. En ondanks dat mijn hoofd dit weet zegt mijn gevoel de hele tijd dat ik wil gaan. Maar nee, ik moet verstandig zijn. Ik kan beter nu minder doen en sneller fit zijn dan nu teveel doen en een week langer moeten herstellen.
pi_217408846
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:38 schreef Blues het volgende:
Ik voel deze vandaag. Haha. Donderdag was -0,75 in 2 weken. Prima, ik blij. Gisteren gezellig borrel gehad, iets te veel snacks gehad. Vandaag -0,75 tov donderdag! Dus uh -1,5 in iets meer dan 2 weken? Weet niet of ik dat positief vind :P
pi_217409622
Het begrijpen heb ik allang opgeven

Mijn lijf is zo raar
pi_217410010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 08:21 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik voel deze vandaag. Haha. Donderdag was -0,75 in 2 weken. Prima, ik blij. Gisteren gezellig borrel gehad, iets te veel snacks gehad. Vandaag -0,75 tov donderdag! Dus uh -1,5 in iets meer dan 2 weken? Weet niet of ik dat positief vind :P
Snacks zijn dus de bom! :P
pi_217410195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 11:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Snacks zijn dus de bom! :P
Jaaa gewoon paar weken snacks eten en je probleem is opgelost. Ik zie alleen maar wins.
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:42:06 #221
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217410491
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het begrijpen heb ik allang opgeven

Mijn lijf is zo raar
CotS, hoe gaat het?
pi_217410501
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
CotS, hoe gaat het?
Ben nu op mijn vrijwilligerswerk

Antwoord je straks even in het "veel aan mijn hoofd topic" :*
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:44:15 #223
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217410507
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ben nu op mijn vrijwilligerswerk

Antwoord je straks even in het "veel aan mijn hoofd topic" :*
Fijn!
pi_217427779
Gisteren een prima Pasen (+ verjaardag gehad). Bewuste keuzes gemaakt (scheelt ook dat ik liever bijv carpaccio eet dan zo'n feeststol), maar ook zeker genoten van een lekker stuk taart en chocolade. En het fijne is, daar heb ik me totaal niet schuldig over gevoeld. Dat is precies hoe ik het wel hebben; geen alles of niets, bewuste keuzes maken en ook genieten van de 'minder gezonde keuzes' dus top!

Vandaag is het weer een normale dag.
D: lahmacun met kipfilet (met shoarmakruiden), groente en knoflooksaus
(1633 kcal met 131 gram eiwit)
pi_217437697
Lijstjestijd:
L: volkoren broodje en omelet van 1,5 ei
D: verse kaaspasta van de AH met funghi saus
T: komkommer en Griekse yoghurt met honing
pi_217438631
Lijstje
Brunch: twee echt heel grote crackers met roomkaas
Diner: pasta met prutje
Tussendoortje: chocolade
pi_217439128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje
Brunch: twee echt heel grote crackers met roomkaas
Diner: pasta met prutje
Tussendoortje: chocolade
Ziet er weer uit als een heel erg mager lijstje CotS :*
pi_217439141
Ik heb net voor mijn gevoel (maar komt ook omdat het veel soep was) te veel geluncht en ik haat dat gevoel van te vol zitten zo erg. Haha. Nouja qua kcal enzo was het helemaal niet abnormaal veel maar voel me echt een opgeblazen ballon nu.

L: grote kop soep, wrap pulled chicken, broodje rosbief, wat gegrilde groente (conferentie van werk)
T: proteine chocolademousse + appel
pi_217439149
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ziet er weer uit als een heel erg mager lijstje CotS :*
Nee is het echt niet .En nu trek; dus eet sowieso nog wat extra

Ik vind het gewoon moeilijk om in de ochtend te overzien hoe dat voelt in hoeveelheid
pi_217439159
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee is het echt niet .En nu trek; dus eet sowieso nog wat extra

Ik vind het gewoon moeilijk om in de ochtend te overzien hoe dat voelt in hoeveelheid
Goed dat je nog wat extra eet :)
Want dit lijstje zat ver onder wat een vrouw moet eten.
pi_217439180
Mij heeft het ook, zeker in begin, geholpen om gewoon kcal te tellen. Zowel voor de 'boven als onderkant'. Want ik had ook wel eens dat ik dacht een goed lijstje te hebben en na het tellen maar 1300 kcal te hebben (die wel vullend waren). Maar het geeft zo veel inzicht (en nee, dat hoef je echt niet voor altijd te doen, al doe ik het nu 1,5 jaar laten nog steeds en ga ik er juist goed op).
pi_217439194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:37 schreef Pinuts het volgende:
Mij heeft het ook, zeker in begin, geholpen om gewoon kcal te tellen. Zowel voor de 'boven als onderkant'. Want ik had ook wel eens dat ik dacht een goed lijstje te hebben en na het tellen maar 1300 kcal te hebben (die wel vullend waren). Maar het geeft zo veel inzicht (en nee, dat hoef je echt niet voor altijd te doen, al doe ik het nu 1,5 jaar laten nog steeds en ga ik er juist goed op).
Ik weet niet of kcal tellen aangeraden wordt bij een eetstoornis. Maar anders kan het zeker houvast bieden :Y
pi_217439259
Ik ga vanaf morgen weer de voedingscentrum-app gebruiken denk ik :Y

Alleen niet elke dag
pi_217439351
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik weet niet of kcal tellen aangeraden wordt bij een eetstoornis. Maar anders kan het zeker houvast bieden :Y
Ja goed punt.
pi_217440103
Ik kan intussen weer eten, wat gemengde gevoelens heeft. Haha. Want trek in niks is niet oke, maar nu heb ik dus weer regelmatig gedachtes als 'ik zou nu x kunnen eten'. Best jammer :') Maar ik doe mijn best om het te weerstaan.

O: brood met hagelslag, laatste plakje paasstol, gekookt ei
B: half uurtje hardlopen
T: peer
L: brood met eiersalade, cracker met ham, laatste plak brioche brood met halvarine
T: kauwgom - helpt tegen willen eten
D: vegan nuggets, rijst, groente met woksaus, perzik yoghurt met magere kwark
B: uurtje sporten met juf
T: misschien nog iets erna als ik echt nog honger heb

Beetje onhandig om twee keer te sporten vandaag, maar ik had mezelf voorgenomen om in de vakantie om de dag te gaan hardlopen. Dan moet ik daar niet meteen in afwijken, want ik ken mezelf. Dus. Dan maar zo. Dit is de enige keer dat het dubbel uitkomt deze vakantie.
pi_217448419
O: brood met eiersalade
B: wandelen
L: brood met kaas, cracker met hagelslag
T: soepstengel, meloen
D: stukjes speklap, mie en groenten, magere kwark met perzik yoghurt
pi_217449697
01: clear whey
O2: 500 gr magere kwark
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread en rauwe ham
T: maiswafels
D: noedels met biefstukpuntjes, groente en woksaus
S: volleybaltraining (wel op lage intensiteit want enkel is nog altijd dwars)
T: aardbeien en appel
(1701 kcal met 141 gram eiwit)
pi_217449910
Lekker lijstje @Pinuts!
Je had je enkel verzwikt, toch? Dat kan best een tijd duren. Er is een app, versterk je enkel, met goede oefeningen! Mijn fysio raadde me die ook aan toen ik mn enkelbanden ingescheurd had.
pi_217450073
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekker lijstje @:Pinuts!
Je had je enkel verzwikt, toch? Dat kan best een tijd duren. Er is een app, versterk je enkel, met goede oefeningen! Mijn fysio raadde me die ook aan toen ik mn enkelbanden ingescheurd had.
Klopt. Nu anderhalve week geleden. Gaat al een stuk beter maar zeker nog niet weg. Ik had over volgend weekend een hike weekend in de vogezen staan dus doel is om dat te halen (en het ook oké aanvoelt, moet niet meer schade gaan opleveren).
Oh goede, die ken ik niet. Ik ga eens kijken!
pi_217470831
Oeps, verkeerde topic :X

[ Bericht 67% gewijzigd door Pinuts op 26-04-2025 11:36:56 ]
pi_217499699
Zijn er hier meer mensen die zijn gaan testen met Ozempic en soortgelijke middelen?

Ik zag zo snel alleen een matig enkel topic over dit onderwerp wat vrij snel ten onder ging aan alle usual dieet dooddoeners.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_217500183
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 14:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zijn gaan testen met Ozempic en soortgelijke middelen?

Ik zag zo snel alleen een matig enkel topic over dit onderwerp wat vrij snel ten onder ging aan alle usual dieet dooddoeners.
@_quo is hier mee bezig dus die zal je vragen wellicht kunnen beantwoorden.

Hier nog steeds zijn gangetje. Spiegelprogressie ook weer langzaam zichtbaar. Morgen (weeg over het algemeen op de 1e van de maand) eens kijken wat het gewicht zegt.

L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread en rauwe ham
T: proteine toetje
D: black angus hamburgerschijf, plakje cheddar, aardappeltjes en broccoli
T: ananas, appel, blokje chocolade
(1750 kcal met 128 gram eiwit)
pi_217501997
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 14:58 schreef Pinuts het volgende:

[..]
@:_quo is hier mee bezig dus die zal je vragen wellicht kunnen beantwoorden.

Niet zozeer vragen hoor, meer dat een topic om ervaringen delen me gewoon leuk en handig lijkt :Y Kan me ook voorstellen dat het voor reguliere afvallers niet perse zinnig is of matcht om met GLP1 mensen in een topic te zitten en dat het misschien net niet helemaal lekker combineert met "gewoon" afvallen.

Maar wellicht maak ik het ook gewoon te ingewikkeld. Hier lopen de mensen met een net te strak zittende maat 36 en de mensen met BMI 36 inmiddels ook door elkaar heen, omdat 2 topics met de teruggelopen bezoekersaantallen al even niet heel handig meer bleek te zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_217502768
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 19:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Niet zozeer vragen hoor, meer dat een topic om ervaringen delen me gewoon leuk en handig lijkt :Y Kan me ook voorstellen dat het voor reguliere afvallers niet perse zinnig is of matcht om met GLP1 mensen in een topic te zitten en dat het misschien net niet helemaal lekker combineert met "gewoon" afvallen.

Maar wellicht maak ik het ook gewoon te ingewikkeld. Hier lopen de mensen met een net te strak zittende maat 36 en de mensen met BMI 36 inmiddels ook door elkaar heen, omdat 2 topics met de teruggelopen bezoekersaantallen al even niet heel handig meer bleek te zijn.
Ja precies. Ik ben inmiddels die eerste categorie, ik pas weer in maat M en heb een prima gezond gewicht. Maar omdat andere topics over voeding/bewegen/bewust eten vaak niet storm lopen blijf ik lekker hier hangen. En ik ben nog steeds wel bezig met afvallen, alleen minder om de kg's en meer om het 'strakker' worden.
pi_217502807
Kan volgens mij toch prima hier bij idd! Iedereen een eigen proces en methode
pi_217502824
Hier is het een beetje rommelig. Doe mijn best. Sta daardoor wel een beetje stil.
Ik blijf gewoon stug doorgaan met mijn best doen en proberen.

Weer eens tijd voor de voedingscentrumapp :)
pi_217518351
O: brood met hagelslag
L: brood met gekookt ei
T: waterijsje
D: gehakt, sperziebonen, zilvervliesrijst, sausje; kwark
B: gewandeld en klusjes in/rondom huis. In 5 dagen tijd volgens Fitbit 600 actieve minuten gehad, dus best oke ook al is daar maar 1,5u sport van.
pi_217519306
Actief dagje. Ben een weekendje in Noord-Frankrijk om te hiken/wandelen. Laatste tijd al wat meer tripjes gemaakt daarom ik zie ik dat niet perse als vakantie (qua voeding bedoel ik dan) dus eet ik gewoon 'braaf'. Bewust ook een appartement ipv een hotel zodat ik gewoon mijn eigen eten kan meenemen/maken. Stappen zijn 'maar' 25.000 (voor een normale dag natuurlijk veel maar voor een hike dag niet abnormaal veel), maar volgens mijn horloge zo'n 1000 kcal verbrand (ik weet dat dit niet accuraat is maar op actieve dagen geeft het voor mij wel altijd aan hoe intensief het was) en 186 verdiepingen op gelopen.

T: pakje maiswafels
L: baguette met parmaham
T: beef jerkey
D: orzo met kalkoenspekjes en spinazie
T: aardbeien + eiwitreep
Totaal waarschijnlijk zo'n 1800 kcal met 130 gram eiwitten. Normaal zou ik de eiwitreep meenemen voor onderweg maar aangezien het chocola is en het 28 graden was leek me dat niet zo verstandig.
pi_217519559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:38 schreef Pinuts het volgende:
Normaal zou ik de eiwitreep meenemen voor onderweg maar aangezien het chocola is en het 28 graden was leek me dat niet zo verstandig.
Dat lijkt me inderdaad beter :D
pi_217519752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat lijkt me inderdaad beter :D
Ach nu heb ik wel nog een 'treat' om naar uit te kijken vanavond
pi_217524149
Ruim anderhalve maand geleden leek het er op dat het gedaan was met het kwijtraken van de kilo's m.b.v. saxenda. Heb toen enkele weken nagenoeg stil gestaaan maar inmiddels ben ik toch 3 kilo verder. In totaal staat de teller op -16 sinds ik medio november begonnen ben.

De afgelopen weken voelde ik me niet al te goed, met name veel last van vermoeidheid. Ondanks dat ik nauwgezet de eetmeter invul en actief stuur op alle noodzakelijke bouwstoffen vertrouwde ik het niet helemaal. Bloedonderzoek op relevante parameters leverde gelukkig niks op, dus je kunt wel degelijk op die app vertrouwen als het gaat om wat je binnenkrijgt.

Ik vermoed inmiddels dat mijn nog niet zolang geleden ontwikkelde pollenallergie de oorzaak is. Ik heb het gevoel dat het ieder jaar erger wordt en met de droge en warme weken achter ons is het bar en boos. Ik verlang naar een paar dagen regen.

Voor het afvallen heb ik mijn 6e kit met spuiten in huis gehaald. Daarna stop ik er mee en ga eens kijken hoe het gaat na 30 weken medicinale hulp.
-
pi_217584358
Vandaag al de gehele dag honger. Geen idee waarom. Mijn ontbijt daarom ook maar een uur eerder dan normaal gegeten.

D: pasta met kipfilet, chorizo en zelfgemaakte saus + bakje aardbeien
T: appel, blokje chocolade
(1704 kcal met 137 gram eiwit)
pi_217609838
Weekend rond Pasen in Nederland geweest, en toen bewust niet aan dieet gedaan. Dat zag ik ook gelijk terug in mijn gewicht, maar wat ik toen aangekomen was, was ik na een week ook weer kwijt. Maar toen kwam ik toch een beetje op een plateau terecht, twee weken lang niet of nauwelijks afgevallen, toch teveel nootjes blijven eten, en ook af en toe een snackje (er waren nog paaseitjes in huis). Afgelopen week niet heel veel stricter geweest, maar lijk toch weer van het plateau af te vallen, en gewicht gaat weer verder omlaag.
Hardlopen gaat ook steeds lekkerder, afgelopen weken met de lange duurloop de 15km aangetikt, en de intervallen bouwen ook gestaag op, en gaan me lekker af.
pi_217670709
Volgens mij heb ik alles weer redelijk normaal op de rit

Nu volhouden en hopen dat de weegschaal ook mee doet

Volgens mij zit ik ook sneller vol tegenwoordig. Dat vind ik bijzonder fijn. (Tenzij medicijnhonger. Alleen daar is niks tegen te doen helaas)
pi_217681255
Gisteren bij met het naar bed gaan 4 boterhammen overgeslagen, normaal eet ik die wel als ik trek krijgen eet mijzelf in slaap dan op die manier

wonder boven wonder wel in slaap gevallen

een beetje extra gaar wakker worden vandaag?,

ik wil drie a 5 kilo kwijt
  maandag 19 mei 2025 @ 11:46:36 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217686978
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:27 schreef marretak het volgende:
Gisteren bij met het naar bed gaan 4 boterhammen overgeslagen, normaal eet ik die wel als ik trek krijgen eet mijzelf in slaap dan op die manier

wonder boven wonder wel in slaap gevallen

een beetje extra gaar wakker worden vandaag?,

ik wil drie a 5 kilo kwijt
Waarom eet je dan voor het slapen gaan? Je verbrand dat allemaal niet meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217687066
Maar weer eens vaker een lijstje doen:

L: tortilla met chorizo
D: vega madras
T: kwark met banaan en beetje pure hagelslag
pi_217688049
Goed plan @Sarabi

O: brood met hagelslag
T: honingmeloen
L: brood met worst, 2 crackers met kaas
D: zilvervliesrijst, shoarmavlees, paprika en sla, kwark met een beetje vla
pi_217690432
Dan hier ook maar eens een lijstje:
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread light en serranoham
T: skyr toetje
D: lasagne
T: eiwitshake, aardbeien
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 19:58:21 #260
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217691822
O: twee wasa volkoren crackers met een kleintje vega smeerworst, 1x hipro straciatella
T: één mandarijn (zouden twee zijn maarja in verband met schimmel heb ik de ander niet opgegeten ;( )
L: lunchbowl quinoa
T: appel
D: AVG
T: Snickers ijsje
pi_217698930
L: preisoep en een volkoren pistoletje
T: banaan, kwark en een paar speciaal biertjes (gildeavond dus dan moeten er bieren gekeurd worden)
pi_217699363
Beste mensen,

Naar aanleiding van een periode van enorme stress heb ik de afgelopen +- 14 jaar nogal met mijn gewicht geworsteld. In het begin viel ik erg af, maar daarna had ik best wel klachten en begon ook steeds meer aan te komen. Ook had ik vaak last van opblazen (dat mijn buik echt helemaal bol en strak kwam te staan, alsof ik zwanger was), vermoeidheid, stemmingswisselingen, gebrek aan motivatie, negatieve, depressieve gevoelens, enzovoorts. Ik dacht dat dit voornamelijk te wijten was aan de effecten van extreme langdurige stress, maar zelfs na jaren en extreme maatregel (bijv. 30 dagen vasten op water, niks gegeten) lukte het me maar niet om er vanaf te komen, zelfs met heel gezond en gematigd eten. Er was duidelijk iets mis in mijn spijsverteringssysteem. Ook had ik vaak veel zin in zoet eten. Door gewichtstoename heb ik jarenlang rondgelopen met slaapapneu, wat alles alleen maar verergerde. Mijn geval was extreem: ik lag werkelijk elke nacht te stikken tot ik er blauw van werd. 's Ochtends wakker met hoofdpijn en het gevoel alsof ik dronken was, puur door het gebrek aan zuurstof. Toen ik de resultaten van mijn tests zag, was ik daar erg geschokt door, dit was een recept voor een hartaanval, diabetes 2, en een heleboel andere problemen. Ik gebruik nu een CPAP en dat helpt, maar natuurlijk wil ik dit niet voor mezelf, het is niet normaal wat mij betreft. Door die gewichtstoename voelde ik me ook gewoon steeds slechter, begon me steeds meer te schamen, want dit is niet wie ik ben en hoe ik mezelf naar de buitenwereld wil presenteren. Dus de neerwaartse spiraal werd steeds erger.

Nu ben ik een paar weken geleden begonnen met enzymen en pre- en probiotica te nemen met mijn maaltijden, en dat is een verschil van dag en nacht. Het opblazen is voorbij, ik heb niet meer die cravings naar suiker, ik ben weer volop actief aan het sporten gegaan, heb weer motivatie, heb mijn hoeveelheid eten verminderd, en ben in die paar weken al aardig wat afgevallen. Daardoor lijkt mijn slaapapneu ook te verminderen, want ik voel 's ochtends dat de druk lager is dan eerst. Ik heb ook een normaler slaapritme gekregen, terwijl ik eerst veel langer wakker bleef en maar niet in slaap kon komen.

Ik heb me door deze bijzondere veranderingen eens verdiept in waarom dit zo'n groot effect kan hebben, en de verklaring is dat een gebrek aan de neurotransmitter serotonine verantwoordelijk is voor allerlei dingen waar ik problemen mee had. Door de stress is er denk ik een onbalans ontstaan in de bacterieën in mijn darmen, waardoor de opname van voedingsstoffen niet meer goed werkte en er niet genoeg serotonine werd aangemaakt. Dat leidde weer tot andere problemen, zoals dat er niet voldoende spijsverteringsenzymen werden aangemaakt wat tot gisten en opblazen leidde. Door het gebrek aan opname van voedingsstoffen had ik weinig energie, waardoor ik weer meer ging eten. De slaapapneu zorgde natuurlijk ook voor een gebrek aan aan energie plus constante stress 's nachts omdat je niet uitrust, geen zuurstof krijgt en constant wakker wordt (al heb je dat zelf niet door). Ook zorgen sommige schadelijke bacterieën ervoor dat je juist veel zin in suiker krijgt. Kortom, het is complex, maar allemaal met elkaar verbonden.

Ik kan dus iedereen die met dezelfde soort dingen worstelt van harte aanraden om eens te proberen enzymen en pre- en probiotica te nemen. Wie weet heeft dat voor anderen hetzelfde effect als voor mij. Het voelt alsof ik opnieuw leef na jarenlang worstelen met allerlei klachten en symptomen die ik zelf maar niet op kon lossen. Het probleem zou hem zomaar kunnen zitten in de bacteriën in je buik.

Ik slik enzymen en probiotica van Jamieson. Kost een paar tientjes, maar het werkt voor mij. Ik hoop dat dit voor anderen ook nuttig is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 20-05-2025 17:09:26 ]
pi_217701317
Vorig weekend had ik het even pittig, zowel door sociale gelegenheden als ook gewoon mijn eigen snackdrang. Maar inmiddels weer lekker in mijn ritme en blij met wat ik in de spiegel zie.
Vanaf vrijdag 3 weken backpacken/reizen in Azië dus dan is het weer doei routine maar wil wel beetje balans houden (genieten van de lokale keuken maar niet all out op chips enzo).

Lijstje van vandaag:
L: tomatensoepje, 4 kippendijspiesjes, salade, fruitsalade (lunch op werkevent)
D: pasta met kip, chorizo en zelfgemaakte tomatensaus
pi_217706974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:24 schreef Sarabi het volgende:
L: preisoep en een volkoren pistoletje
T: banaan, kwark en een paar speciaal biertjes (gildeavond dus dan moeten er bieren gekeurd worden)
Kwark werden 2 harde broodjes met kaas, dus iets te veel kcal binnen gekregen

L: 2 groente wraps met kip, paprika, sla, geraspte kaas en pesto
T: 2 biscuitjes
D: 2 wraps met vega gehakt en Mexicaanse groente
T: banaan en kwark
pi_217707145
O: 2 boterhammen humus tomaat en komkommer
L: 2 boterhammen zuivelspread met kruiden
D: boodje knak en een kom soep
T. Groentes met humus
pi_217708120
Lijstje van vandaag:
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread light en parmaham
D: orzo met kalkoenspekjes en spinazie, aardbeien
T: proteine chocolademousse, appel
pi_217900123
*O* Ik pas weer in mn grootste spijkerbroeken *O*

Ik weet dat er ook dikkies spijkerbroeken zijn, maar ik vind de kwaliteit van nieuw spul echt om te janken. Ik heb dus alleen oude spijkerbroeken en die gingen maar tot 34. Ik heb ze dus ook van 31-34. Als ik deze jeans in maat 32 kan dragen zonder pijn zit ik wel op een voor mij ideaal gewicht O+ Nu dus een pijnlijke 34 :') :D

Afvallen met ozempic is... bijzonder. Ik had het stiekem ook sneller verwacht :@, maar het is wel consequent omlaag, heel consequent. Ik vind het ook grappig om te merken dat het onvoorspelbaar is. Als ik gewoon afval weet ik eigenlijk altijd al van te voren wat de weegschaal gaat zeggen. Nu is er geen peil op te trekken. Alles wat er in gaat, gaat soort van vertraagd door het lichaam. Het is ook heel erg aftasten hoe ik waar op reageer en elke week een verrassing wanneer ik eens lekker kan kakken :D
pi_217938250
Zo, ik ben weer terug van 3 weken vakantie. En mijn gewicht is mooi stabiel gebleven *O*. Nu weer zo snel mogelijk het normale ritme oppakken. Dus vandaag weer meteen goed eten en sporten, dan wen ik het snelste.
Heb mijn kwark wel echt gemist op vakantie (die was daar helaas niet verkrijgbaar).

T: Appel en aardbeien
D: ovenfriet met pulled chicken
pi_217938617
*O* gewicht zakt eindelijk weer
Had het een beetje opgegeven en was daardoor even wat gemakkelijker.
Motivatie ineens weer terug en val ook rap af

Nog een lange weg te gaan. Eens zien hoe snel dat zal gaan *O*
pi_217939752
Op vakantie niets eraan en niets eraf. Dus nog steeds -5.5 k
Nu weer na een week aan het werk en 2 onsjes downsize :+
De boeken van PG losgelaten, we koken nog wel vaak recepten die gratis online te vinden zijn (- golfer dus :D ik kook nooit) weten nu hoe of wat en vallen heeeel langzaam gestaag met onsjes af. Prima :Y
5 of 6x per dag alles eten, zo gevarieerd mogelijk, maar dan kleinere porties. Zo simpel eigenlijk, zeker als je de eetmeter er soms ff op loslaat als je niet zeker weet hoe je zit met je kcal.

Aan eetlijstjes hier doe ik niet, levert mij verder niks op en lijstjes van anderen heb ik niks aan :D
Oh alleen een eetweeklijst doen we dan wel weer met oog op boodschappendienst picnic. Ma t/m Do leggen we iig het avondeten vast en bestellen de ingrediënten.

Vrij t/m Zo rommelen we zelf wat aan met kant en klaar of halen/laten komen of buiten de deur eten met bijv een social deal :9
pi_217966609
Ritme zit er weer in. Nu lekker doorpakken. Gewicht trouwens toch wel wat gezakt in de vakantie, dus mooi meegenomen.

L: 2 pistolets met rauwe ham, skyr toetje
D: lasagne
T: aardbeien, proteine chocolademousse
(1785 kcal en 136 gram eiwitten)
pi_218014462
Momenteel een dalende lijn *O*

Ben begonnen met fruit. Als ik trek heb pak ik een appel of peer

Het is fysiek zoveel beter en gemakkelijker zo nu.

Alleen wel erg last van mijn darmen. Even aankijken en anders voor advies naar de HA
pi_218014725
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Momenteel een dalende lijn *O*

Ben begonnen met fruit. Als ik trek heb pak ik een appel of peer

Het is fysiek zoveel beter en gemakkelijker zo nu.

Alleen wel erg last van mijn darmen. Even aankijken en anders voor advies naar de HA
Eet je genoeg vezels? Sinds ik daar bewuster mee bezig ben gaan mijn darmen zo veel beter!
pi_218014748
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:31 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Eet je genoeg vezels? Sinds ik daar bewuster mee bezig ben gaan mijn darmen zo veel beter!
Ja

Bijwerking van de meds ook. Alleen ik mag (tmi) blij zijn als ik eens per week naar het toilet kan

Alleen om één of andere reden maakt gezond eten het erger :?
pi_218038357
Hoe is het hier? Het is zo rustig de laatste tijd. Iedereen gewoon rustig en steady bezig of is iedereen lekker op vakantie aan het genieten?

Hier blijft de dalende trend doorzetten dus dat is top. Ik heb voor mezelf besloten dat 1 september (voorlopig) de einddatum wordt van mijn afvalfase. Dan is het lang genoeg geweest en ik ben voor nu al redelijk tevreden met hoe ik eruit zie dus dan ga ik me meer richting op onderhouden en spieropbouw. Dan is er sinds de start (ofja, ik ben natuurlijk hiervoor ook 1000x gestart maar dit voelde anders) iets meer dan 20 kg af in ongeveer 2 jaar. Niet snel, maar wel steady.

D: pad thai (noedels met kip, ei en groente) + bakje aardbeien
T: watermeloen
pi_218038365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 09:02 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het hier? Het is zo rustig de laatste tijd. Iedereen gewoon rustig en steady bezig of is iedereen lekker op vakantie aan het genieten?

Hier blijft de dalende trend doorzetten dus dat is top. Ik heb voor mezelf besloten dat 1 september (voorlopig) de einddatum wordt van mijn afvalfase. Dan is het lang genoeg geweest en ik ben voor nu al redelijk tevreden met hoe ik eruit zie dus dan ga ik me meer richting op onderhouden en spieropbouw. Dan is er sinds de start (ofja, ik ben natuurlijk hiervoor ook 1000x gestart maar dit voelde anders) iets meer dan 20 kg af in ongeveer 2 jaar. Niet snel, maar wel steady.

D: pad thai (noedels met kip, ei en groente) + bakje aardbeien
T: watermeloen
_O_ even een grote buiging voor jou! Je bent echt een voorbeeld.
pi_218038379
Hier even vandaag en morgen mindere dagen, maar bewust even loslaten met een goede reden

Vrijdag pak ik het weer op en zetten we de schouders eronder.
Klinkt als een te lui doel (te lang de tijd nemen) maar wil voor de herfst 4kg kwijt (minimaal). En daarna wil ik voor de feestdagen 5kg kwijt

Verder plan ik niet vooruit. Als deze twee doelen lukken ben ik erg content met mezelf. Probeer niet te snel te gaan. Denken in kleine stapjes.
pi_218039320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 09:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
_O_ even een grote buiging voor jou! Je bent echt een voorbeeld.
Het is voor mij ook heel veel vallen en opstaan geweest. Denk nu zo'n 10 jaar bezig met gezond eten/afvallen, waarvan de laatste 2 jaar dus succesvol. Daarvoor was het meer jojo. Er ging wat af en het kwam er weer bij. Grootste oorzaak was de alles of niets mentaliteit. Ik zat toen nog echt in de fase dat als ik 1 koekje at ik dan maar de hele pak opat + 3 zakken chips. Of als ik een etentje had morgen dat ik dan beter ook vandaag slecht kon eten en dan begon ik overmorgen wel weer gezond.

Gelukkig dit nu volledig los gelaten en nu kan ik gewoon genieten van etentjes, koekjes en anders lekkers zonder me schuldig te voelen of zonder dat alle remmen los moeten. Juist omdat ik weet dat al die dingen prima kunnen als je de rest van de tijd gewoon 'normaal' doet.
pi_218039471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 09:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier even vandaag en morgen mindere dagen, maar bewust even loslaten met een goede reden

Vrijdag pak ik het weer op en zetten we de schouders eronder.
Klinkt als een te lui doel (te lang de tijd nemen) maar wil voor de herfst 4kg kwijt (minimaal). En daarna wil ik voor de feestdagen 5kg kwijt

Verder plan ik niet vooruit. Als deze twee doelen lukken ben ik erg content met mezelf. Probeer niet te snel te gaan. Denken in kleine stapjes.
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.
#Project gezond
pi_218039805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.
#Project gezond
Grappig, voor mij werkt het juist precies andersom. Als ik continue kleine porties eet heb ik de hele dag honger/trek/zin in iets. Ik eet juist liever 3 grote maaltijden op een dag; ontbijt, lunch en avondeten. Soms na het sporten nog wat extra maar dat is het dan ook.
pi_218039816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:32 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Het is voor mij ook heel veel vallen en opstaan geweest. Denk nu zo'n 10 jaar bezig met gezond eten/afvallen, waarvan de laatste 2 jaar dus succesvol. Daarvoor was het meer jojo. Er ging wat af en het kwam er weer bij. Grootste oorzaak was de alles of niets mentaliteit. Ik zat toen nog echt in de fase dat als ik 1 koekje at ik dan maar de hele pak opat + 3 zakken chips. Of als ik een etentje had morgen dat ik dan beter ook vandaag slecht kon eten en dan begon ik overmorgen wel weer gezond.

Gelukkig dit nu volledig los gelaten en nu kan ik gewoon genieten van etentjes, koekjes en anders lekkers zonder me schuldig te voelen of zonder dat alle remmen los moeten. Juist omdat ik weet dat al die dingen prima kunnen als je de rest van de tijd gewoon 'normaal' doet.
Dit maakt mijn respect extra groot

Dat is een lange strijd met grote winst.

Petje af hoor _O_
pi_218039825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Blues het volgende:

[..]
#Project gezond
Ik eet twee a drie keer per dag en heb eigenlijk nooit echt trek? Alleen soms van de meds honger, dan eet ik een appel.

Edit; was twee want ik laat wakker werd. Nu sta ik ok zeven uur op en ontbijt. Dus eigenlijk eet ik drie keer.
pi_218039981
Als het voor jou werkt prima toch!

Ik heb m'n hele eetgewoonte voorgoed omgegooid en blijf nu of op gewicht, of ik val weer wat onsjes af.
Vandaar mijn enthousiasme en deel ik hier graag :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 25-06-2025 15:40:32 ]
pi_218040011
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:32 schreef Blues het volgende:
Als het voor jou werkt prima toch!

Ik heb m'n hele eetgewoonte voorgoed omgegooid en blijf nu of op gewicht, of ik val weer wat onsjes af.
Vandaag mijn enthousiasme en deel ik hier graag :D
Wordt ook zeker gewaardeerd en heel veel respect voor jou

Ik heb ook een periode van zes keer op een dag wat eten. Gevolg; de hele dag met eten bezig. Dat was niet leuk. Nu ben ik een stuk minder obsessief
pi_218077915
Mooi compliment vandaag. Teamuitje met mijn volleybalteam. Sinds eind april niet meer gezien want volleybal seizoen eindigd vroeg. En toen ik binnenkwam meteen: sow jij bent slank geworden. Thanks *O*. Ik zie het zelf nu niet echt meer (want ja je went eraan dus tussen eind april en nu zie ik niet de meeste verandering) maar anderen dus blijkbaar wel :D.

Verder vandaag ook heerlijk genoten van de taart, snacks en de gezelligheid zonder enig schuldgevoel of over kcal na te denken. Dat vind ik zo'n belangrijke progressie tov vroeger. Dan kon ik daar op zo'n dag de hele tijd mee bezig zijn in mijn hoofd.
pi_218110762
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:56 schreef quo_ het volgende:
Daarna stop ik er mee en ga eens kijken hoe het gaat na 30 weken medicinale hulp.
Eind mei gestopt met de dagelijkse injecties en het valt tegen.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb nu gewoon 600kcal meer per dag nodig om me niet hongerig te voelen. Tegelijkertijd heb ik de pech dat ik vanwege een hardnekkige blessure stukken minder beweging krijg.
Meer eten en minder beweging = aankomen. Moeilijker is het niet.

Het is overigens verrassend hoe goed je e.e.a. kunt narekenen. Als je 6000 stappen per dag mist gaat het om zo'n 250 kcal, samen met de extra inname kom je dan op een verschil van 850 kcal per dag.
Per week bedraagt het verschil dan ongeveer 6000 kcal. Vuistregel is dat 7000 kcal overeen komt met 1 kilo. Dus berekend gaat het dan om 800 gram per week. En helaas geeft mijn weegschaal dat de laatste 4 weken ook elke week aan.......
-
pi_218119074
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Eind mei gestopt met de dagelijkse injecties en het valt tegen.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb nu gewoon 600kcal meer per dag nodig om me niet hongerig te voelen. Tegelijkertijd heb ik de pech dat ik vanwege een hardnekkige blessure stukken minder beweging krijg.
Meer eten en minder beweging = aankomen. Moeilijker is het niet.

Het is overigens verrassend hoe goed je e.e.a. kunt narekenen. Als je 6000 stappen per dag mist gaat het om zo'n 250 kcal, samen met de extra inname kom je dan op een verschil van 850 kcal per dag.
Per week bedraagt het verschil dan ongeveer 6000 kcal. Vuistregel is dat 7000 kcal overeen komt met 1 kilo. Dus berekend gaat het dan om 800 gram per week. En helaas geeft mijn weegschaal dat de laatste 4 weken ook elke week aan.......
Dat lijkt me dus ook het vervelende aan afvallen met injecties. Dat je het 'nodig' blijft hebben. Oke, als je wel je normale beweging zou hebben dan zou je wellicht minder aankomen, maar alsnog dus aankomen.
Wat is nu je plan om dit tegen te gaan? Want zonde als je weer alles aankomt wat je hiervoor afgevallen bent.

Hier gaat het opzich prima. Ritme zit er lekker in. Ik merk ook oprecht dat ik het afvallen in de zomer makkelijker vind. Ja er zijn meer verleidingen qua bbq, borrels en terras, maar ook deze zijn vaak 'lichter' dan dinners in de winter. Ik heb ook veel meer zin in fruit en bewegen dus dat scheelt ook.
pi_218120910
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:39 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dat lijkt me dus ook het vervelende aan afvallen met injecties. Dat je het 'nodig' blijft hebben. Oke, als je wel je normale beweging zou hebben dan zou je wellicht minder aankomen, maar alsnog dus aankomen.
Wat is nu je plan om dit tegen te gaan? Want zonde als je weer alles aankomt wat je hiervoor afgevallen bent.

In grote lijnen gaat het wel zoals ik verwacht had. Maar waar ik er op gerekend had met extra beweging het effect een beetje tegen te gaan zit ik nu met het omgekeerde.
De gewichtstoename is overigens een gemiddelde want er zit ook een paar week vakantie in die periode en ik nam wel de keukenweegschaal mee maar niet de personenweegschaal.

Het plan is om een paar tandjes bij te zetten m.b.t. de eetdiscipline. En uitzoeken wat het beste werkt, een paar keer per dag een maaltijd of tig keer per dag een klein beetje. Ik neig tot de concljusie dat veel kleine eetmomentjes voor mij niet handig zijn. (heb net weer een handje noten en een paar tarwebiscuits naar binnen geschoven bovenop de planning)
Wat nu ook belangrijker is is het ontdekken wat voor mij het beste "vult" en toch nog goed eetbaar is.
-
pi_218170229
Still on track. Gewicht daalt even niet maar spiegelbeeld wordt wel beter dus dikke prima!

L: 2 volkoren kaiserbroodjes met rauwe ham
D: pad thai met kip + aardbeien
T: proteine chocolademousse + blauwe bessen

Hoe is het met de rest hier?
pi_218170806
Hier gaat het niet zo lekker. Nu 2,5 week vakantie dus ik laat het dan ook even zo. Maar daarna even een goed plan van aanpak maken en doorzetten.
pi_218171173
Ben ook bij het oppakken weer verbaasd door de ozempic. Ik had een paar weken lichamelijk werk voor de deur en daarna een paar weken vakantie, dus een week of 2 niet geprikt. Daarna met een lagere dosis weer op gaan bouwen/opnieuw begonnen. Binnen een week was de anderhalve kilo er weer af en nu weer door naar beneden. Het lijkt echt een soort wondermiddeltje.

Ja, het is duur, via de kliniekroute, maar als ik uitreken wat ik buitenshuis at en dronk, wat ik nu niet meer doe, valt het stiekem reuze mee :@
pi_218171446
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 19:51 schreef Sarabi het volgende:
Hier gaat het niet zo lekker. Nu 2,5 week vakantie dus ik laat het dan ook even zo. Maar daarna even een goed plan van aanpak maken en doorzetten.
Dan eerst even lekker genieten van je vakantie en dan kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben ook bij het oppakken weer verbaasd door de ozempic. Ik had een paar weken lichamelijk werk voor de deur en daarna een paar weken vakantie, dus een week of 2 niet geprikt. Daarna met een lagere dosis weer op gaan bouwen/opnieuw begonnen. Binnen een week was de anderhalve kilo er weer af en nu weer door naar beneden. Het lijkt echt een soort wondermiddeltje.

Ja, het is duur, via de kliniekroute, maar als ik uitreken wat ik buitenshuis at en dronk, wat ik nu niet meer doe, valt het stiekem reuze mee :@
Nouja, zolang je dan maar goede gewoontes opbouwt zodat je na de ozempic periode weet hoe je ermee moet dealen. Soort investering in jezelf toch. En als dit net je het zetje geeft naar wel een gezonde/betere levensstijl kan ik me voorstellen dat het het geld helemaal waard is.
Hoe vaak moet je zoiets eigenlijk prikken?
pi_218171575
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 20:46 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dan eerst even lekker genieten van je vakantie en dan kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.
[..]
Nouja, zolang je dan maar goede gewoontes opbouwt zodat je na de ozempic periode weet hoe je ermee moet dealen. Soort investering in jezelf toch. En als dit net je het zetje geeft naar wel een gezonde/betere levensstijl kan ik me voorstellen dat het het geld helemaal waard is.
Hoe vaak moet je zoiets eigenlijk prikken?
Mja volhouden is altijd het probleem. Ook omdat het bij mij nogal samenhangt met mn depressies. Zeker nu ik 40something ben lijkt het wel onmogelijk het gewicht er af te houden... Maar het is heel fijn te weten dat dit middel bestaat en beschikbaar is.

Ben er ook van overtuigd dat het er over een jaar anders uit ziet qua gebruik en verzekering. Overgewicht tegengaan scheelt zoveel aan allerlei gewichtsgerelateerde ziekten, dat het wel gunstig moet zijn dit soort middelen gewoon in de basisverzekering op te nemen.
pi_218174448
O 1 keer per week prikken trouwens!

Ken ook mensen die inmiddels dagelijks iets slikken, maar daar is men toch iets minder enthousiast over. Ken ook mensen die aan andere/nieuwere vormen zitten, maar daar kan ik nog niet echt een beeld bij vormen.
pi_218210927
Weekend gehad met te veel en te ongezond eten. En ik vind het dan altijd zo bijzonder dat ik hiervoor heerlijk in het ritme zat. Ik sportte lekker, voeding was moeiteloos. En nu 1 'slecht' weekend gehad en dan vind ik het zo verdomde moeilijk om de draad weer op te pakken...
  Moderator maandag 14 juli 2025 @ 19:34:55 #296
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_218213556
Ik zit een beetje in een impasse |:) Heb sinds april een nieuwe baan met andere kantoordagen en mijn hele sportritme is daardoor in de war ;( Daarnaast veel etentjes enzo de laatste tijd, dus extra moeilijk om dan de draad weer op te pakken. Maarja, in elk geval niets aangekomen :P
pi_218258128
:W
ik zat echt weken op een plateau, niets erbij (ook prima) en niets eraf.
Mezelf bijgespijkerd qua informatie hierover en kcal t.o.v. afgenomen gewicht en het werkt O+
Ooit was ik 104 (op zijn hoogst) en nu vanochtend 88.6
Een tevreden mens.
Ik hou mijn fitheid, evenwicht etc met Nederland in Beweging ( :D ), wandelingen en fietsen en nog steeds 3 dagen werken in mijn ziekenhuis en ik neem daar heel veel de trappen ipv de lift, goed op orde.
Met mijn chronische rugaandoening heb ik zéker een flinke beperking maar op deze manier geef ik mijzelf op mijn nu 66e een 8 O+

Succes allemaal!
pi_218350436
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 19:51 schreef Sarabi het volgende:
En de vakantie is voorbij *O* de lunch is nog wel even ongezond want nog over van gisteren :+

O: smoothie met spinazie, banaan en kokoswater
L: 2 stukjes pizza
D: tortellini met pastasaus
T: kwark met iets van fruit en pitten/zadenmix
pi_218351304
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
En de vakantie is voorbij *O* de lunch is nog wel even ongezond want nog over van gisteren :+

O: smoothie met spinazie, banaan en kokoswater
L: 2 stukjes pizza
D: tortellini met pastasaus
T: kwark met iets van fruit en pitten/zadenmix
Ach als je het bij 2 stukjes kan houden is het echt niet zo ongezond hoor.
Ik heb 2 weken terug echt een ongekende 'vreetweek' gehad. Geen idee waardoor het kwam, maar ik had ineens zo extreme cravings en ik kwam er ook niet vanaf. Dus echt een week zo'n beetje alles wat los en vast zat gegeten. Maar nu sinds een dag of 10 weer gelukkig terug in het ritme, en dan merk ik toch altijd wel dat ik me daar gewoon fysiek en mentaal zo veel beter bij voel.

L: ei + huttekase omelet met spinazie, feta, cherrytomaatjes
T: oatly muslireep + blauwe bessen
D: zelfgemaakte pad thai + aardbeien
pi_218351755
Hm... misschien ik ook gaan bijhouden wat ik weeg. Ik val wel af. Traag. Alleen omdat het traag is, valt het me niet op.
En ik heb dan meer overzicht
pi_218352193
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... misschien ik ook gaan bijhouden wat ik weeg. Ik val wel af.
Nee, niet doen. Je doet het prima, want je valt af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')