abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217524149
Ruim anderhalve maand geleden leek het er op dat het gedaan was met het kwijtraken van de kilo's m.b.v. saxenda. Heb toen enkele weken nagenoeg stil gestaaan maar inmiddels ben ik toch 3 kilo verder. In totaal staat de teller op -16 sinds ik medio november begonnen ben.

De afgelopen weken voelde ik me niet al te goed, met name veel last van vermoeidheid. Ondanks dat ik nauwgezet de eetmeter invul en actief stuur op alle noodzakelijke bouwstoffen vertrouwde ik het niet helemaal. Bloedonderzoek op relevante parameters leverde gelukkig niks op, dus je kunt wel degelijk op die app vertrouwen als het gaat om wat je binnenkrijgt.

Ik vermoed inmiddels dat mijn nog niet zolang geleden ontwikkelde pollenallergie de oorzaak is. Ik heb het gevoel dat het ieder jaar erger wordt en met de droge en warme weken achter ons is het bar en boos. Ik verlang naar een paar dagen regen.

Voor het afvallen heb ik mijn 6e kit met spuiten in huis gehaald. Daarna stop ik er mee en ga eens kijken hoe het gaat na 30 weken medicinale hulp.
-
pi_217584358
Vandaag al de gehele dag honger. Geen idee waarom. Mijn ontbijt daarom ook maar een uur eerder dan normaal gegeten.

O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
S: krachttraining
D: pasta met kipfilet, chorizo en zelfgemaakte saus + bakje aardbeien
S: boksen
T: appel, blokje chocolade
(1704 kcal met 137 gram eiwit)
pi_217609838
Weekend rond Pasen in Nederland geweest, en toen bewust niet aan dieet gedaan. Dat zag ik ook gelijk terug in mijn gewicht, maar wat ik toen aangekomen was, was ik na een week ook weer kwijt. Maar toen kwam ik toch een beetje op een plateau terecht, twee weken lang niet of nauwelijks afgevallen, toch teveel nootjes blijven eten, en ook af en toe een snackje (er waren nog paaseitjes in huis). Afgelopen week niet heel veel stricter geweest, maar lijk toch weer van het plateau af te vallen, en gewicht gaat weer verder omlaag.
Hardlopen gaat ook steeds lekkerder, afgelopen weken met de lange duurloop de 15km aangetikt, en de intervallen bouwen ook gestaag op, en gaan me lekker af.
pi_217670709
Volgens mij heb ik alles weer redelijk normaal op de rit

Nu volhouden en hopen dat de weegschaal ook mee doet

Volgens mij zit ik ook sneller vol tegenwoordig. Dat vind ik bijzonder fijn. (Tenzij medicijnhonger. Alleen daar is niks tegen te doen helaas)
pi_217681255
Gisteren bij met het naar bed gaan 4 boterhammen overgeslagen, normaal eet ik die wel als ik trek krijgen eet mijzelf in slaap dan op die manier

wonder boven wonder wel in slaap gevallen

een beetje extra gaar wakker worden vandaag?,

ik wil drie a 5 kilo kwijt
  maandag 19 mei 2025 @ 11:46:36 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217686978
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:27 schreef marretak het volgende:
Gisteren bij met het naar bed gaan 4 boterhammen overgeslagen, normaal eet ik die wel als ik trek krijgen eet mijzelf in slaap dan op die manier

wonder boven wonder wel in slaap gevallen

een beetje extra gaar wakker worden vandaag?,

ik wil drie a 5 kilo kwijt
Waarom eet je dan voor het slapen gaan? Je verbrand dat allemaal niet meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217687066
Maar weer eens vaker een lijstje doen:

L: tortilla met chorizo
D: vega madras
T: kwark met banaan en beetje pure hagelslag
pi_217688049
Goed plan @Sarabi

O: brood met hagelslag
T: honingmeloen
L: brood met worst, 2 crackers met kaas
T: aardbeien
D: zilvervliesrijst, shoarmavlees, paprika en sla, kwark met een beetje vla
pi_217690432
Dan hier ook maar eens een lijstje:
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread light en serranoham
T: skyr toetje
D: lasagne
T: eiwitshake, aardbeien
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 19:58:21 #260
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217691822
O: twee wasa volkoren crackers met een kleintje vega smeerworst, 1x hipro straciatella
T: één mandarijn (zouden twee zijn maarja in verband met schimmel heb ik de ander niet opgegeten ;( )
L: lunchbowl quinoa
T: appel
D: AVG
T: Snickers ijsje
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_217698930
L: preisoep en een volkoren pistoletje
T: banaan, kwark en een paar speciaal biertjes (gildeavond dus dan moeten er bieren gekeurd worden)
pi_217699363
Beste mensen,

Naar aanleiding van een periode van enorme stress heb ik de afgelopen +- 14 jaar nogal met mijn gewicht geworsteld. In het begin viel ik erg af, maar daarna had ik best wel klachten en begon ook steeds meer aan te komen. Ook had ik vaak last van opblazen (dat mijn buik echt helemaal bol en strak kwam te staan, alsof ik zwanger was), vermoeidheid, stemmingswisselingen, gebrek aan motivatie, negatieve, depressieve gevoelens, enzovoorts. Ik dacht dat dit voornamelijk te wijten was aan de effecten van extreme langdurige stress, maar zelfs na jaren en extreme maatregel (bijv. 30 dagen vasten op water, niks gegeten) lukte het me maar niet om er vanaf te komen, zelfs met heel gezond en gematigd eten. Er was duidelijk iets mis in mijn spijsverteringssysteem. Ook had ik vaak veel zin in zoet eten. Door gewichtstoename heb ik jarenlang rondgelopen met slaapapneu, wat alles alleen maar verergerde. Mijn geval was extreem: ik lag werkelijk elke nacht te stikken tot ik er blauw van werd. 's Ochtends wakker met hoofdpijn en het gevoel alsof ik dronken was, puur door het gebrek aan zuurstof. Toen ik de resultaten van mijn tests zag, was ik daar erg geschokt door, dit was een recept voor een hartaanval, diabetes 2, en een heleboel andere problemen. Ik gebruik nu een CPAP en dat helpt, maar natuurlijk wil ik dit niet voor mezelf, het is niet normaal wat mij betreft. Door die gewichtstoename voelde ik me ook gewoon steeds slechter, begon me steeds meer te schamen, want dit is niet wie ik ben en hoe ik mezelf naar de buitenwereld wil presenteren. Dus de neerwaartse spiraal werd steeds erger.

Nu ben ik een paar weken geleden begonnen met enzymen en pre- en probiotica te nemen met mijn maaltijden, en dat is een verschil van dag en nacht. Het opblazen is voorbij, ik heb niet meer die cravings naar suiker, ik ben weer volop actief aan het sporten gegaan, heb weer motivatie, heb mijn hoeveelheid eten verminderd, en ben in die paar weken al aardig wat afgevallen. Daardoor lijkt mijn slaapapneu ook te verminderen, want ik voel 's ochtends dat de druk lager is dan eerst. Ik heb ook een normaler slaapritme gekregen, terwijl ik eerst veel langer wakker bleef en maar niet in slaap kon komen.

Ik heb me door deze bijzondere veranderingen eens verdiept in waarom dit zo'n groot effect kan hebben, en de verklaring is dat een gebrek aan de neurotransmitter serotonine verantwoordelijk is voor allerlei dingen waar ik problemen mee had. Door de stress is er denk ik een onbalans ontstaan in de bacterieën in mijn darmen, waardoor de opname van voedingsstoffen niet meer goed werkte en er niet genoeg serotonine werd aangemaakt. Dat leidde weer tot andere problemen, zoals dat er niet voldoende spijsverteringsenzymen werden aangemaakt wat tot gisten en opblazen leidde. Door het gebrek aan opname van voedingsstoffen had ik weinig energie, waardoor ik weer meer ging eten. De slaapapneu zorgde natuurlijk ook voor een gebrek aan aan energie plus constante stress 's nachts omdat je niet uitrust, geen zuurstof krijgt en constant wakker wordt (al heb je dat zelf niet door). Ook zorgen sommige schadelijke bacterieën ervoor dat je juist veel zin in suiker krijgt. Kortom, het is complex, maar allemaal met elkaar verbonden.

Ik kan dus iedereen die met dezelfde soort dingen worstelt van harte aanraden om eens te proberen enzymen en pre- en probiotica te nemen. Wie weet heeft dat voor anderen hetzelfde effect als voor mij. Het voelt alsof ik opnieuw leef na jarenlang worstelen met allerlei klachten en symptomen die ik zelf maar niet op kon lossen. Het probleem zou hem zomaar kunnen zitten in de bacteriën in je buik.

Ik slik enzymen en probiotica van Jamieson. Kost een paar tientjes, maar het werkt voor mij. Ik hoop dat dit voor anderen ook nuttig is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 20-05-2025 17:09:26 ]
pi_217701317
Vorig weekend had ik het even pittig, zowel door sociale gelegenheden als ook gewoon mijn eigen snackdrang. Maar inmiddels weer lekker in mijn ritme en blij met wat ik in de spiegel zie.
Vanaf vrijdag 3 weken backpacken/reizen in Azië dus dan is het weer doei routine maar wil wel beetje balans houden (genieten van de lokale keuken maar niet all out op chips enzo).

Lijstje van vandaag:
L: tomatensoepje, 4 kippendijspiesjes, salade, fruitsalade (lunch op werkevent)
D: pasta met kip, chorizo en zelfgemaakte tomatensaus
T: aardbeien
pi_217706974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:24 schreef Sarabi het volgende:
L: preisoep en een volkoren pistoletje
T: banaan, kwark en een paar speciaal biertjes (gildeavond dus dan moeten er bieren gekeurd worden)
Kwark werden 2 harde broodjes met kaas, dus iets te veel kcal binnen gekregen

L: 2 groente wraps met kip, paprika, sla, geraspte kaas en pesto
T: 2 biscuitjes
D: 2 wraps met vega gehakt en Mexicaanse groente
T: banaan en kwark
pi_217707145
O: 2 boterhammen humus tomaat en komkommer
L: 2 boterhammen zuivelspread met kruiden
D: boodje knak en een kom soep
T. Groentes met humus
pi_217708120
Lijstje van vandaag:
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread light en parmaham
D: orzo met kalkoenspekjes en spinazie, aardbeien
T: proteine chocolademousse, appel
pi_217900123
*O* Ik pas weer in mn grootste spijkerbroeken *O*

Ik weet dat er ook dikkies spijkerbroeken zijn, maar ik vind de kwaliteit van nieuw spul echt om te janken. Ik heb dus alleen oude spijkerbroeken en die gingen maar tot 34. Ik heb ze dus ook van 31-34. Als ik deze jeans in maat 32 kan dragen zonder pijn zit ik wel op een voor mij ideaal gewicht O+ Nu dus een pijnlijke 34 :') :D

Afvallen met ozempic is... bijzonder. Ik had het stiekem ook sneller verwacht :@, maar het is wel consequent omlaag, heel consequent. Ik vind het ook grappig om te merken dat het onvoorspelbaar is. Als ik gewoon afval weet ik eigenlijk altijd al van te voren wat de weegschaal gaat zeggen. Nu is er geen peil op te trekken. Alles wat er in gaat, gaat soort van vertraagd door het lichaam. Het is ook heel erg aftasten hoe ik waar op reageer en elke week een verrassing wanneer ik eens lekker kan kakken :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_217938250
Zo, ik ben weer terug van 3 weken vakantie. En mijn gewicht is mooi stabiel gebleven *O*. Nu weer zo snel mogelijk het normale ritme oppakken. Dus vandaag weer meteen goed eten en sporten, dan wen ik het snelste.
Heb mijn kwark wel echt gemist op vakantie (die was daar helaas niet verkrijgbaar).

S: boksen
T: Appel en aardbeien
D: ovenfriet met pulled chicken
pi_217938617
*O* gewicht zakt eindelijk weer
Had het een beetje opgegeven en was daardoor even wat gemakkelijker.
Motivatie ineens weer terug en val ook rap af

Nog een lange weg te gaan. Eens zien hoe snel dat zal gaan *O*
pi_217939752
Op vakantie niets eraan en niets eraf. Dus nog steeds -5.5 k
Nu weer na een week aan het werk en 2 onsjes downsize :+
De boeken van PG losgelaten, we koken nog wel vaak recepten die gratis online te vinden zijn (- golfer dus :D ik kook nooit) weten nu hoe of wat en vallen heeeel langzaam gestaag met onsjes af. Prima :Y
5 of 6x per dag alles eten, zo gevarieerd mogelijk, maar dan kleinere porties. Zo simpel eigenlijk, zeker als je de eetmeter er soms ff op loslaat als je niet zeker weet hoe je zit met je kcal.

Aan eetlijstjes hier doe ik niet, levert mij verder niks op en lijstjes van anderen heb ik niks aan :D
Oh alleen een eetweeklijst doen we dan wel weer met oog op boodschappendienst picnic. Ma t/m Do leggen we iig het avondeten vast en bestellen de ingrediënten.

Vrij t/m Zo rommelen we zelf wat aan met kant en klaar of halen/laten komen of buiten de deur eten met bijv een social deal :9
pi_217966609
Ritme zit er weer in. Nu lekker doorpakken. Gewicht trouwens toch wel wat gezakt in de vakantie, dus mooi meegenomen.

L: 2 pistolets met rauwe ham, skyr toetje
D: lasagne
T: aardbeien, proteine chocolademousse
(1785 kcal en 136 gram eiwitten)
pi_218014462
Momenteel een dalende lijn *O*

Ben begonnen met fruit. Als ik trek heb pak ik een appel of peer

Het is fysiek zoveel beter en gemakkelijker zo nu.

Alleen wel erg last van mijn darmen. Even aankijken en anders voor advies naar de HA
pi_218014725
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Momenteel een dalende lijn *O*

Ben begonnen met fruit. Als ik trek heb pak ik een appel of peer

Het is fysiek zoveel beter en gemakkelijker zo nu.

Alleen wel erg last van mijn darmen. Even aankijken en anders voor advies naar de HA
Eet je genoeg vezels? Sinds ik daar bewuster mee bezig ben gaan mijn darmen zo veel beter!
pi_218014748
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:31 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Eet je genoeg vezels? Sinds ik daar bewuster mee bezig ben gaan mijn darmen zo veel beter!
Ja

Bijwerking van de meds ook. Alleen ik mag (tmi) blij zijn als ik eens per week naar het toilet kan

Alleen om één of andere reden maakt gezond eten het erger :?
pi_218038357
Hoe is het hier? Het is zo rustig de laatste tijd. Iedereen gewoon rustig en steady bezig of is iedereen lekker op vakantie aan het genieten?

Hier blijft de dalende trend doorzetten dus dat is top. Ik heb voor mezelf besloten dat 1 september (voorlopig) de einddatum wordt van mijn afvalfase. Dan is het lang genoeg geweest en ik ben voor nu al redelijk tevreden met hoe ik eruit zie dus dan ga ik me meer richting op onderhouden en spieropbouw. Dan is er sinds de start (ofja, ik ben natuurlijk hiervoor ook 1000x gestart maar dit voelde anders) iets meer dan 20 kg af in ongeveer 2 jaar. Niet snel, maar wel steady.

D: pad thai (noedels met kip, ei en groente) + bakje aardbeien
S: 75 min boksen
T: watermeloen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')