quote:De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!
Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijnquote:Op zaterdag 15 februari 2025 06:27 schreef Pinuts het volgende:
Weging weer gehad. -0,5 kg dus dat is fijn. Afgelopen week stil gestaan dus met alles wat pmlaag was, was ik happy. En ja i know, het gaat niet om de weegschaal maar die 'bevestiging' vind ik toch fijn. Ik denk nog een paar kg (max 5) en dan stop ik ermee. Dan wil ik me langzaam op meer spiermassa gaan focussen.
O: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje Ham, 30+ kaas
S: volleybal wedstrijd
T: kwark
D: turkse pizza (lahmacun van de turkse winkel met kipfilet, paprika, ui sla en knoflooksaus)
T: 2 mandarijnen + 20gr chocolade
(1712 kcal en 131 gram eiwit)
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Hahaquote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn zelf. Weinig spierpijn, ondanks dat ik tot mijn max ging gisteren. Morgen gaan we weer bikkelen iig
Thanksquote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijn
En natuurlijk mag je blij zijn, misschien gaat het niet om het getal, je boekt wel vooruitgang!
Ik heb enkel een beetje spierpijn in mijn rug, schouders en armen. Had verwacht krom te lopenquote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:11 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Haha
[..]
Thanks![]()
![]()
En ook ik doe maar wat he. Ik doe zeker ook lang niet alles perfect maar inmiddels zit ik op de goede weg
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoordquote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:35 schreef Sarabi het volgende:
Hoezo is een klein wrapje een cheatmeal?
Ik eet vaak wraps en dat komt dan aan 800 a 1000kcal, dat zou je een cheatmeal kunnen noemen (doe ik niet), maar ik gok zo maar dat die van jou een heel stuk minder kcal heeft.
Maar vooral gevuld met groente zo te lezen. Dat is toch een gewone lekker en gezonde maaltijd.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoord
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:46 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ChildoftheStars een voedingsmiddel an sich of maaltijd an sich is niet gezond of ongezond. Een eetpatroon is gezond of ongezond. Als jij 1x per uur zo'n wrap eet, ja, dan heb je waarschijnlijk een ongezond eetpatroon. Als je 1x per x dagen zo'n wrap eet, en je eet verder voldoende groenten, fruit, vezels, eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten, dan heb je een prima gezond eetpatroon. Ken je het 80-20 advies? Eet voor 80% voedzame producten (volkoren koolhydraten, groente, fruit, eiwitten, onverzadigde vetten, vezelrijke producten) en voor 20% producten die misschien wat minder voedzaam zijn, maar die je wel erg lekker vindt. Dan heb je een prima gebalanceerd eetpatroon. En balans hoort óók bij een gezond eetpatroon
En nog even los daarvan: wat maakt deze wrap volgens jou ongezond? Ik zie koolhydraten (als je volkoren wrap hebt ook nog eens complexe koolhydraten), groentes met zowel vezels als vitaminen, gehakt met eiwitten en vitaminen, en een beetje crème fraiche met ook wat onverzadigde vetten erin. Ja, gehakt bevat ook een beetje verzadigd vet, en crème fraiche relatief veel, maar zolang je geen 200 gram op die ene wrap doet, is er niks mis met een beetje crème fraiche.
Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker
Vandaag ook een vreetkick gehad![]()
Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025
Wel besloten morgen niet te hard te compenseren.
En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym
Mijn harde werken is niet verpest met een slecht moment...
Ja... dat laatste idd... ik ga morgen gewoon drie maaltijden eten, zoals gepland.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:07 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.
Wees niet te streng voor jezelf Cots. Dit jaar heb je al grote stappen gemaakt in je voeding en nu zelfs het sporten opgepakt. Dus een keer een 'misstap' hoort erbij. Consistentie over perfectie! Niet compenseren. Vanaf nu ga je gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is.
Je geeft aan dat dit door een te druk schema komt. Is het niet slim om het gewoon op 2x per week sporten te houden, zodat je je verder kan focussen op een normale relatie met eten?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025
De reden dat ik het (tot nu toequote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker
Wel besloten morgen niet te hard te compenseren.
En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym
Mijn harde werken is niet verpest met een slecht moment...
Heb je hier een recept van?quote:
Lekker!quote:Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb een verspakket van AH gebruikt en dan met vega kipstukjes
Een van mijn favorietequote:
Komt nog een 25 min step workout bij mijn lijstjequote:Op maandag 17 februari 2025 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Na een slechte week met te veel etentjes nu er weer tegenaan.
Lijstje:
L: uiensoep met volkoren broodje
D: vega butter chicken met rijst
S: krachttraining
T: proteïne toetje, appel, peer
Knap dat je toch gekozen hebt voor een gezonde maaltijdquote:Op woensdag 19 februari 2025 16:37 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb vannacht slecht/kort geslapen en merk dat ik echt de hele dag zin heb in vet en ongezond. Verbaas me er altijd zo over hoe zo'n dingen je trek/zin toch zo enorm kunnen beïnvloeden. Gelukkig had ik wel al boodschappen in huis voor een gezonde maaltijd die binnen 10 minuten op tafel staat dus dat scheelt enorm, anders was ik 100% zeker gezwicht voor afhaal. Tot nu toe me nog wel gewoon aan mijn lijstje/plan kunnen houden, maar ik merk wel dat het me 3x zo veel wilskracht kost als normaal.
O: kwark
L: 2 volkoren broodjes met carpaccio
D: noedels met biefstuk en wokgroente
T: 2 mandarijnen
(1529 kcal, 127 gram eiwitten, 20 gram vezels)
Ja, kan.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de lijn van domme vragen: heeft het (bijna) menstrueren invloed op wat je kan in de gym? Ik was minder sterk, geen energie... Minder sets kunnen doen. Ik heb maar gedaan wat mijn lijf trok en niet al te hard eraan getrokken. Wat een hele uitdaging was. Ben zo slap als een vaatdoekje vandaag
Dat stelt me gerust. Ik heb het rustig aan gedaan. Beetje cardio, kracht. En om heel eerlijk te zijn, wat vroeger gestopt. Maandag zien we wel weerquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, kan.Beste advies daarin is naar je lichaam luisteren en doen wat lukt, volgende keer (hopelijk) beter. Best kans dat je er over een tijdje ook een patroon in kan herkennen.
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de lijn van domme vragen: heeft het (bijna) menstrueren invloed op wat je kan in de gym? Ik was minder sterk, geen energie... Minder sets kunnen doen. Ik heb maar gedaan wat mijn lijf trok en niet al te hard eraan getrokken. Wat een hele uitdaging was. Ben zo slap als een vaatdoekje vandaag
Dat is een populaire die rondgaat nu ja, maar in praktijk verschilt het echt sterk per persoon.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.
Ik ben me helemaal niet bewust van mijn cyclus... Weet dat ik aan het eind van de maand hoofdpijn krijg en als ik begin te denken dat het niet meer komt, is het zoverquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.
Ja hier hetzelfde. Ik slik de pil ook door dus weinig cyclus invloed. Maar de ene keer kan ik 10 herhalingen en de week erop 8. En daarna misschien weer 11. Zou willen dat ik iedere keer even sterk/sterker zou zijn. Nu frustreert het regelmatig als je denk nou vorige keer 10, vandaag 11. En dat het bij 8 al klaar is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb in principe niet echt een cyclus (continue anticonceptiepil), maar ik ben ook niet elke keer even sterk en energiek in de sportschool. Dus kan zeker met je cyclus te maken hebben. Maar ook met je slaap, fitheid, mentale gesteldheid etc. Luisteren naar je lichaam is daarin altijd een prima idee, waar het dan ook door komt.
Interessant. Merk je ook echt dat je minder honger/trek hebt dan daarvoor? Andere interessante dingen die je ervaren hebt (ik heb hier echt 0 verstand van).quote:Op zaterdag 22 februari 2025 12:54 schreef quo_ het volgende:
Nog een weekje en dan zit mijn eerste termijn met Saxenda er op. Omdat je in het begin de dosering stapsgewijs opvoert doe je in de eerste ronde ruim 14 weken met 15 pennen, daarna net iets minder dan 13 weken.
Op dit moment ben ik 11 kilo (en 750 euro) lichter. Dat komt neer op gemiddeld ongeveer 850 gram per week. In het begin gaat het afvallen iets sneller en later heb ik één keer een week stil gestaan en één keer zelfs iets aangekomen.
Maar de laatste weken zit ik keurig in de buurt van de 800 gram gewichtsvermindering per week.
Dat betekent dat de rek er nog niet uit is, en daarom ga ik nog even door. Een nieuwe set pennen voor de volgende 30 dagen ligt al in de koelkast.
Op enig moment zal er een einde komen aan de farmaceutische ondersteuning. Ik ben daarom erg bezig met mijn eetpatroon en dagelijkse beweging. Zo goed als geen tussendoor snaaimomentjes meer en elke dag een uur beweging.
Het scheelt voor mij dat ik niet krachttraining doe om elke keer sterker te worden, maar omdat het goed voor me is en voor blessurepreventie. Dus als mn lijf een keer minder lekker aanvoelt en ik kan minder herhalingen of een lager gewicht dan vind ik dat helemaal prima en vind ik het vooral goed van mezelf dat ik wel alsnog gegaan ben. De leukste momenten vind ik wel dat ik me niet helemaal fit voel maar het sporten verrassend goed gaat en ik juist op zo'n moment ineens een PR ergens op pak, dat dan weer welquote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:59 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja hier hetzelfde. Ik slik de pil ook door dus weinig cyclus invloed. Maar de ene keer kan ik 10 herhalingen en de week erop 8. En daarna misschien weer 11. Zou willen dat ik iedere keer even sterk/sterker zou zijn. Nu frustreert het regelmatig als je denk nou vorige keer 10, vandaag 11. En dat het bij 8 al klaar is.
Is dat echt zo? Als ik mensen vraag naar hoe ze het hebben gedaan dan denk ik niet dat het een speciaal (crash/mode)dieet is, ik hoop eigenlijk juist dat dat het niet is want ik gun het ze dat het duurzaam isquote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:43 schreef Pinuts het volgende:
Gisteren een etentje gehad. Goh jij bent echt veel afgevallen he?! Hoe heb je dat gedaan?
Vind die vraag altijd zo grappig want mensen hopen/denken dat je dan met een of ander fancy snel dieet of magisch iets aan komt zetten. Nee gewoon minder vreten en meer bewegen
Ja oké heb je een punt. Ligt er ook aan of een 'serieus iemand' zo'n vraag stelt die oprecht geïnteresseerd is of zo'n als het niet keto/carnivoor/sonja bakker/citroensap/whatever kuur was doe je het 'fout'. Maar ik ga zelf de discussie vaak ook niet meer aan. Laatst weer iemand (die het zelf nog niet is gelukt) die me echt wilde overtuigen dat ik voor keto moest gaan want dat was zoveel beter. Ja meid, maar ik ben er al 20 kwijt en jij niet. Dus ik weet vast wel wat voor mij werkt en wat niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Is dat echt zo? Als ik mensen vraag naar hoe ze het hebben gedaan dan denk ik niet dat het een speciaal (crash/mode)dieet is, ik hoop eigenlijk juist dat dat het niet is want ik gun het ze dat het duurzaam is. Maar ik ben dan oprecht benieuwd naar welke aanpassingen ze hebben gemaakt en hoe het ze is gelukt het langdurig vol te houden, omdat daar vaak juist de moeilijkheid in zit. Als ze dan komen met een of ander vaag dieet dan stel ik juist ook vragen over of ze dat dan voor altijd zo blijven doen, of hoe ze het dan willen gaan doen als ze met dat dieet stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |