quote:De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!
Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijnquote:Op zaterdag 15 februari 2025 06:27 schreef Pinuts het volgende:
Weging weer gehad. -0,5 kg dus dat is fijn. Afgelopen week stil gestaan dus met alles wat pmlaag was, was ik happy. En ja i know, het gaat niet om de weegschaal maar die 'bevestiging' vind ik toch fijn. Ik denk nog een paar kg (max 5) en dan stop ik ermee. Dan wil ik me langzaam op meer spiermassa gaan focussen.
O: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje Ham, 30+ kaas
S: volleybal wedstrijd
T: kwark
D: turkse pizza (lahmacun van de turkse winkel met kipfilet, paprika, ui sla en knoflooksaus)
T: 2 mandarijnen + 20gr chocolade
(1712 kcal en 131 gram eiwit)
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Hahaquote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn zelf. Weinig spierpijn, ondanks dat ik tot mijn max ging gisteren. Morgen gaan we weer bikkelen iig
Thanksquote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijn
En natuurlijk mag je blij zijn, misschien gaat het niet om het getal, je boekt wel vooruitgang!
Ik heb enkel een beetje spierpijn in mijn rug, schouders en armen. Had verwacht krom te lopenquote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:11 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Haha
[..]
Thanks![]()
![]()
En ook ik doe maar wat he. Ik doe zeker ook lang niet alles perfect maar inmiddels zit ik op de goede weg
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoordquote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:35 schreef Sarabi het volgende:
Hoezo is een klein wrapje een cheatmeal?
Ik eet vaak wraps en dat komt dan aan 800 a 1000kcal, dat zou je een cheatmeal kunnen noemen (doe ik niet), maar ik gok zo maar dat die van jou een heel stuk minder kcal heeft.
Maar vooral gevuld met groente zo te lezen. Dat is toch een gewone lekker en gezonde maaltijd.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoord
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:46 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ChildoftheStars een voedingsmiddel an sich of maaltijd an sich is niet gezond of ongezond. Een eetpatroon is gezond of ongezond. Als jij 1x per uur zo'n wrap eet, ja, dan heb je waarschijnlijk een ongezond eetpatroon. Als je 1x per x dagen zo'n wrap eet, en je eet verder voldoende groenten, fruit, vezels, eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten, dan heb je een prima gezond eetpatroon. Ken je het 80-20 advies? Eet voor 80% voedzame producten (volkoren koolhydraten, groente, fruit, eiwitten, onverzadigde vetten, vezelrijke producten) en voor 20% producten die misschien wat minder voedzaam zijn, maar die je wel erg lekker vindt. Dan heb je een prima gebalanceerd eetpatroon. En balans hoort óók bij een gezond eetpatroon
En nog even los daarvan: wat maakt deze wrap volgens jou ongezond? Ik zie koolhydraten (als je volkoren wrap hebt ook nog eens complexe koolhydraten), groentes met zowel vezels als vitaminen, gehakt met eiwitten en vitaminen, en een beetje crème fraiche met ook wat onverzadigde vetten erin. Ja, gehakt bevat ook een beetje verzadigd vet, en crème fraiche relatief veel, maar zolang je geen 200 gram op die ene wrap doet, is er niks mis met een beetje crème fraiche.
Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker
Vandaag ook een vreetkick gehad![]()
Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025
Wel besloten morgen niet te hard te compenseren.
En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym
Mijn harde werken is niet verpest met een slecht moment...
Ja... dat laatste idd... ik ga morgen gewoon drie maaltijden eten, zoals gepland.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:07 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.
Wees niet te streng voor jezelf Cots. Dit jaar heb je al grote stappen gemaakt in je voeding en nu zelfs het sporten opgepakt. Dus een keer een 'misstap' hoort erbij. Consistentie over perfectie! Niet compenseren. Vanaf nu ga je gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is.
Je geeft aan dat dit door een te druk schema komt. Is het niet slim om het gewoon op 2x per week sporten te houden, zodat je je verder kan focussen op een normale relatie met eten?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025
De reden dat ik het (tot nu toequote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker
Wel besloten morgen niet te hard te compenseren.
En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym
Mijn harde werken is niet verpest met een slecht moment...
Heb je hier een recept van?quote:
Lekker!quote:Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb een verspakket van AH gebruikt en dan met vega kipstukjes
Een van mijn favorietequote:
Komt nog een 25 min step workout bij mijn lijstjequote:Op maandag 17 februari 2025 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Na een slechte week met te veel etentjes nu er weer tegenaan.
Lijstje:
L: uiensoep met volkoren broodje
D: vega butter chicken met rijst
S: krachttraining
T: proteïne toetje, appel, peer
Knap dat je toch gekozen hebt voor een gezonde maaltijdquote:Op woensdag 19 februari 2025 16:37 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb vannacht slecht/kort geslapen en merk dat ik echt de hele dag zin heb in vet en ongezond. Verbaas me er altijd zo over hoe zo'n dingen je trek/zin toch zo enorm kunnen beïnvloeden. Gelukkig had ik wel al boodschappen in huis voor een gezonde maaltijd die binnen 10 minuten op tafel staat dus dat scheelt enorm, anders was ik 100% zeker gezwicht voor afhaal. Tot nu toe me nog wel gewoon aan mijn lijstje/plan kunnen houden, maar ik merk wel dat het me 3x zo veel wilskracht kost als normaal.
O: kwark
L: 2 volkoren broodjes met carpaccio
D: noedels met biefstuk en wokgroente
T: 2 mandarijnen
(1529 kcal, 127 gram eiwitten, 20 gram vezels)
Ja, kan.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de lijn van domme vragen: heeft het (bijna) menstrueren invloed op wat je kan in de gym? Ik was minder sterk, geen energie... Minder sets kunnen doen. Ik heb maar gedaan wat mijn lijf trok en niet al te hard eraan getrokken. Wat een hele uitdaging was. Ben zo slap als een vaatdoekje vandaag
Dat stelt me gerust. Ik heb het rustig aan gedaan. Beetje cardio, kracht. En om heel eerlijk te zijn, wat vroeger gestopt. Maandag zien we wel weerquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, kan.Beste advies daarin is naar je lichaam luisteren en doen wat lukt, volgende keer (hopelijk) beter. Best kans dat je er over een tijdje ook een patroon in kan herkennen.
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de lijn van domme vragen: heeft het (bijna) menstrueren invloed op wat je kan in de gym? Ik was minder sterk, geen energie... Minder sets kunnen doen. Ik heb maar gedaan wat mijn lijf trok en niet al te hard eraan getrokken. Wat een hele uitdaging was. Ben zo slap als een vaatdoekje vandaag
Dat is een populaire die rondgaat nu ja, maar in praktijk verschilt het echt sterk per persoon.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.
Ik ben me helemaal niet bewust van mijn cyclus... Weet dat ik aan het eind van de maand hoofdpijn krijg en als ik begin te denken dat het niet meer komt, is het zoverquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.
Ja hier hetzelfde. Ik slik de pil ook door dus weinig cyclus invloed. Maar de ene keer kan ik 10 herhalingen en de week erop 8. En daarna misschien weer 11. Zou willen dat ik iedere keer even sterk/sterker zou zijn. Nu frustreert het regelmatig als je denk nou vorige keer 10, vandaag 11. En dat het bij 8 al klaar is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb in principe niet echt een cyclus (continue anticonceptiepil), maar ik ben ook niet elke keer even sterk en energiek in de sportschool. Dus kan zeker met je cyclus te maken hebben. Maar ook met je slaap, fitheid, mentale gesteldheid etc. Luisteren naar je lichaam is daarin altijd een prima idee, waar het dan ook door komt.
Interessant. Merk je ook echt dat je minder honger/trek hebt dan daarvoor? Andere interessante dingen die je ervaren hebt (ik heb hier echt 0 verstand van).quote:Op zaterdag 22 februari 2025 12:54 schreef quo_ het volgende:
Nog een weekje en dan zit mijn eerste termijn met Saxenda er op. Omdat je in het begin de dosering stapsgewijs opvoert doe je in de eerste ronde ruim 14 weken met 15 pennen, daarna net iets minder dan 13 weken.
Op dit moment ben ik 11 kilo (en 750 euro) lichter. Dat komt neer op gemiddeld ongeveer 850 gram per week. In het begin gaat het afvallen iets sneller en later heb ik één keer een week stil gestaan en één keer zelfs iets aangekomen.
Maar de laatste weken zit ik keurig in de buurt van de 800 gram gewichtsvermindering per week.
Dat betekent dat de rek er nog niet uit is, en daarom ga ik nog even door. Een nieuwe set pennen voor de volgende 30 dagen ligt al in de koelkast.
Op enig moment zal er een einde komen aan de farmaceutische ondersteuning. Ik ben daarom erg bezig met mijn eetpatroon en dagelijkse beweging. Zo goed als geen tussendoor snaaimomentjes meer en elke dag een uur beweging.
Het scheelt voor mij dat ik niet krachttraining doe om elke keer sterker te worden, maar omdat het goed voor me is en voor blessurepreventie. Dus als mn lijf een keer minder lekker aanvoelt en ik kan minder herhalingen of een lager gewicht dan vind ik dat helemaal prima en vind ik het vooral goed van mezelf dat ik wel alsnog gegaan ben. De leukste momenten vind ik wel dat ik me niet helemaal fit voel maar het sporten verrassend goed gaat en ik juist op zo'n moment ineens een PR ergens op pak, dat dan weer welquote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:59 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja hier hetzelfde. Ik slik de pil ook door dus weinig cyclus invloed. Maar de ene keer kan ik 10 herhalingen en de week erop 8. En daarna misschien weer 11. Zou willen dat ik iedere keer even sterk/sterker zou zijn. Nu frustreert het regelmatig als je denk nou vorige keer 10, vandaag 11. En dat het bij 8 al klaar is.
Is dat echt zo? Als ik mensen vraag naar hoe ze het hebben gedaan dan denk ik niet dat het een speciaal (crash/mode)dieet is, ik hoop eigenlijk juist dat dat het niet is want ik gun het ze dat het duurzaam isquote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:43 schreef Pinuts het volgende:
Gisteren een etentje gehad. Goh jij bent echt veel afgevallen he?! Hoe heb je dat gedaan?
Vind die vraag altijd zo grappig want mensen hopen/denken dat je dan met een of ander fancy snel dieet of magisch iets aan komt zetten. Nee gewoon minder vreten en meer bewegen
Ja oké heb je een punt. Ligt er ook aan of een 'serieus iemand' zo'n vraag stelt die oprecht geïnteresseerd is of zo'n als het niet keto/carnivoor/sonja bakker/citroensap/whatever kuur was doe je het 'fout'. Maar ik ga zelf de discussie vaak ook niet meer aan. Laatst weer iemand (die het zelf nog niet is gelukt) die me echt wilde overtuigen dat ik voor keto moest gaan want dat was zoveel beter. Ja meid, maar ik ben er al 20 kwijt en jij niet. Dus ik weet vast wel wat voor mij werkt en wat niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Is dat echt zo? Als ik mensen vraag naar hoe ze het hebben gedaan dan denk ik niet dat het een speciaal (crash/mode)dieet is, ik hoop eigenlijk juist dat dat het niet is want ik gun het ze dat het duurzaam is. Maar ik ben dan oprecht benieuwd naar welke aanpassingen ze hebben gemaakt en hoe het ze is gelukt het langdurig vol te houden, omdat daar vaak juist de moeilijkheid in zit. Als ze dan komen met een of ander vaag dieet dan stel ik juist ook vragen over of ze dat dan voor altijd zo blijven doen, of hoe ze het dan willen gaan doen als ze met dat dieet stoppen.
Het feit dat je met injecties geen (of nauwelijks) hongergevoel ervaart is de hele truuk achter deze medicatie. Op een af andere manier wordt je lichaam gefopt en kun je met veel minder kcal toe dan voordat je er mee begon.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 13:42 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Interessant. Merk je ook echt dat je minder honger/trek hebt dan daarvoor? Andere interessante dingen die je ervaren hebt (ik heb hier echt 0 verstand van).
Mijn oorspronkelijke doel was om er ca. 10 kilo af te krijgen. Die ben ik al voorbij maar het gaat nog steeds erg gemakkelijk dus ik ga nog even door. Als ik de teller op -15 kg kan krijgen is het mooi en bij -20 kg stop ik zeker.quote:Heb je ook een streefgewicht tot waar je met dit wil komen voordat je het zonder gaat doen of is het meer kijken tot wanneer het werkt?
Ah, ja, dat kan ik me goed voorstellen. En ligt er idd ook wel aan hoe iemand het vraagt ja, daar kan je vaak intenties wel redelijk goed mee inschattenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:06 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja oké heb je een punt. Ligt er ook aan of een 'serieus iemand' zo'n vraag stelt die oprecht geïnteresseerd is of zo'n als het niet keto/carnivoor/sonja bakker/citroensap/whatever kuur was doe je het 'fout'. Maar ik ga zelf de discussie vaak ook niet meer aan. Laatst weer iemand (die het zelf nog niet is gelukt) die me echt wilde overtuigen dat ik voor keto moest gaan want dat was zoveel beter. Ja meid, maar ik ben er al 20 kwijt en jij niet. Dus ik weet vast wel wat voor mij werkt en wat niet.
Dit háát ikquote:Op maandag 24 februari 2025 19:46 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag leek het wel vetmesten op het werk op een ander level. Niet 1, niet 2 maar 3 traktaties (van 3 verschillende mensen). Beter stemmen ze dat even af want 3x nee zeggen is wel heel lastig. Nu scheelt het dat ik ze niet alle 3 even aantrekkelijk vond, maar toch. Beetje gezonde omgeving stimuleren op het werk zou ook wel wenselijk zijn
Ik vind dit nog steeds een heel net lijstje hoorquote:Op maandag 24 februari 2025 21:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag, net, even heel erg last van medicijnhonger. Heb het volgens mij redelijk ondervangen. wel gegeten, maar heel bewust gekozen voor proteïnerijke producten, zoals me verteld is door een diëtiste. Nog steeds honger, maar die probeer ik met thee te blussen
En tja... dat plakje cake... die was van te voren ingepland. Misschien niet de beste keus, alleen ik wist het van te voren en koos van te voren om deze "zonde te begaan". Als ik mezelf nooit wat gun komen er juist eetbuien heb ik inmiddels geleerd
O. Soja Yoghurt met een beetje cornflakes
T. plakje cake
L. 2 Boterhammen eiersalade
D. 2 boterhammen smeerkaas
T. een beetje opgebakken tofu en een beetje yoghurt met cornflakes
Verder van hot naar her gerend vandaag. Geen tijd voor sporten. Dus dat ik even frustrerend. Als ik mezelf zo lees voelt het als een dag vol excuses. Ondanks het bewust maken van keuzes. Morgen weer een dag, nieuwe kansen. Ik heb iig niet het idee dat de hele dag verpest is. Ook al is die laatste T onverwacht. Alleen clozapine kan soms zo'n honger geven...
Dit heeft voor mij ook zo'n groot verschil gemaakt. 'Vroeger' had ik altijd van die doelen van 10 kg eraf in x maanden of voor mijn verjaardag op gewicht x zitten.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:20 schreef Meke het volgende:
Ik vind dit nog steeds een heel net lijstje hoorIk denk bij mezelf ook dat de reden dat ik het tot nu toe beter volhoud dan keren hiervoor is dat ik niets niet mag. Het maakt me niet zoveel uit of ik over twee of drie jaar m'n doelen bereik, ik wil juist mijn leefstijl aanpassen en dat kan doordat ik niet zo streng ben voor mezelf, maar af en toe lekker een paaseitje mag, een plakje cake of waar ik dan ook maar zin in heb. Dat is óók voor mezelf zorgen
![]()
Ik weet dat yazioo een veelgebruikte is. En zelf heb ik hem via de sportschool, dus misschien zou je daar even kunnen navragen of ze iets hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het ook weer bijhouden. Het was de bedoeling dat ik daar eerder mee zou beginnen, maar de eerste anderhalve maand van het jaar zijn nogal anders verlopen dan ik had gehoopt en lieten weinig ruimte voor gezond eten en sporten. Hopelijk is de rest van het jaar een stuk rustiger op dat gebied.
Ik wil graag mijn eten bijhouden in een app. Belangrijk vind ik dat ik ook goed kan tracken hoe de verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is en hoe ik daarin kan tweaken.
Welke apps gebruiken jullie en zijn jullie erg tevreden over? Ik ken eigenlijk alleen maar MyFitnesspall, maar die wil me richting een premium abonnement hebben. Ik vind het niet erg ervoor te betalen, maar misschien zijn er nog andere apps die goed zijn en die gratis of goedkoper zijn.
De eetmeter van het voedingscentrum is gratizz.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het ook weer bijhouden. Het was de bedoeling dat ik daar eerder mee zou beginnen, maar de eerste anderhalve maand van het jaar zijn nogal anders verlopen dan ik had gehoopt en lieten weinig ruimte voor gezond eten en sporten. Hopelijk is de rest van het jaar een stuk rustiger op dat gebied.
Ik wil graag mijn eten bijhouden in een app. Belangrijk vind ik dat ik ook goed kan tracken hoe de verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is en hoe ik daarin kan tweaken.
Welke apps gebruiken jullie en zijn jullie erg tevreden over? Ik ken eigenlijk alleen maar MyFitnesspall, maar die wil me richting een premium abonnement hebben. Ik vind het niet erg ervoor te betalen, maar misschien zijn er nog andere apps die goed zijn en die gratis of goedkoper zijn.
Yazioo ken ik niet. Even bij de sportschool infomeren is wel een goed idee.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet dat yazioo een veelgebruikte is. En zelf heb ik hem via de sportschool, dus misschien zou je daar even kunnen navragen of ze iets hebben.
Ik heb hem bekeken, maar daar kan ik bijvoorbeeld niet mijn macro's qua verdeling aanpassen, lijkt het.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:14 schreef Blues het volgende:
[..]
De eetmeter van het voedingscentrum is gratizz.
https://www.voedingscentr(...)eter-app-online.aspx
Ik vind eetmeter handig voor de vitamines etc. Maar wel qua gebruiksgemak echt vreselijk. Ik heb al jaren fatsecret, gewoon gratis versie, die vind ik wel gebruiksvriendelijk. Als je je dag hebt ingevuld kan je onderaan makkelijk zien hoeveel procent eiwit/vet/koolhydraten je zit. En je kan per eetmoment en per ingevuld eten goed zien hoeveel van elk erin zit dus dan kan je bij een planning ook makkelijk zien wat je eruit kan halen als je die percentages wil aanpassen. En je kan zelf recepten toevoegen en voedingsmiddelen info bewerken als het etiket is gewijzigd enzo. Ik weet niet of je zelf kan instellen hoeveel % van elke macro je wil, maar je kan dus wel gewoon je eten invullen en dan zien op hoeveel % elk uitkomt en daarin tweaken tot het verdeeld is zoals je wil.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Lekker bezig! In die tijd dat je het losliet, merkte je dat het wel 'makkelijk' was om je gewicht te behouden? Of kwam je toch weer langzaam aan?quote:Op donderdag 27 februari 2025 13:37 schreef Guanabana het volgende:
Ik had dit topic eerder moeten vinden, ik zit nu al min of meer op mijn streefgewicht (nog 2 kilo te gaan, dan ben ik zo'n 14 kilo afgevallen in ongeveer anderhalf jaar tijd, heel langzaam dus, ik heb van september tot na de feestdagen alles even losgelaten).
![]()
Maar vind het grappig om bij @:Meke ook de HiPro en de Grow With Jo te zienDie zijn hier ook een staple geworden.
Succes allemaal!
Ik ben toen weer ongeveer twee kilo aangekomen, maar dat kwam omdat ik in december ('boeiend, het is nu december') alles ging eten waar ik zin in had, zoetigheid, koekjesquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Lekker bezig! In die tijd dat je het losliet, merkte je dat het wel 'makkelijk' was om je gewicht te behouden? Of kwam je toch weer langzaam aan?
Dat vond ik wel een leuke bijkomstigheid aan afvallen, ik moest superveel nieuwquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:45 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb morgen gepland staan om weer eens te gaan winkelen. Ik doe dat niet zo vaak. Niet perse vanwege mijn gewicht of wat dan ook maar ik heb gewoon niet zo veel nodig. Ik vind het prima om 4 shirtjes en 4 truien te hebben en die af te wisselen zeg maar. Maar inmiddels zijn mijn favoriete items wel echt aan vervanging toe, en ook eigenlijk te groot. Een trui die ik hiervoor niet echt naar buiten aandurfde want zat wel erg strak is inmiddels mijn 'chilltrui' want te groot. Ik pas ook weer in een maat M; iets wat ik nooit had gedacht.
Dus morgen ga ik even lekker mezelf 'trakteren' op wat nieuwe items.
Nouja scheelt dus dat ik niet 'veel' nodig heb. Dus ik investeer vaak wel in 'goede' kleding, want die draag ik dan ook prima een aantal jaar (wil hiermee zeker niet zeggen dat het op Vinted niet goed is). Maar zou al blij zijn als ik morgen 1 broek en 1 of 2 shirtjes/truien kan vinden, want ben vaak ook wel kieskeurig met wat er in de winkel hangt.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat vond ik wel een leuke bijkomstigheid aan afvallen, ik moest superveel nieuw![]()
Nou ja, minder leuk voor de portemonnee natuurlijk, maar heb veel gekocht op VintedDan kan je met een gerust hart best veel dingen kopen.
De meeste mensen hier doen het zonder maar voel je welkom om mee te posten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:49 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee of ik hier goed zit maar zijn er mensen die hier afvallen met injecties? Of is er toevallig al een topic over?
Ik ben ingestapt in het vorige deeltje.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:49 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee of ik hier goed zit maar zijn er mensen die hier afvallen met injecties? Of is er toevallig al een topic over?
Dank je welquote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben ingestapt in het vorige deeltje.
Mijn ervaringen kun je teruglezen in o.a.
quo_ in LIF / [Dieetclub] #987
quo_ in LIF / [Dieetclub] #988
Afvallen is een kwestie van minder energie innemen (eten en drinken) dan dat je verbruikt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dank je wel
Zou je misschien een topic willen openen over afvallen op deze manier?
Volgens veel professionele meningen gaat dit straks de manier van afvallen worden.
En ook ik sta er voor. Huisarts wil mij dit voorschrijven nadat er een paar onderzoekjes zijn afgerond
Ik eet gezond en ik beweeg dagelijks minstens een uurintensief. Ook ik doe veel met de eetmeter van het voedingscentrum. Ik zit in de overgang en volgens mij en de huisarts doe ik zo goed als alles goed maar gooit de overgang(hormonen) roet in mijn gezond eten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Afvallen is een kwestie van minder energie innemen (eten en drinken) dan dat je verbruikt.
Dat geldt altijd, maakt niet uit of je dat met medicatie doet of juist zonder.
Met medicatie gaat het sneller en het is gemakkelijker om vol te houden. Op eigen kracht 500 kcal per dag uitsparen is best een lastige opgave terwijl je met een dagelijkse of wekelijkse spuit vrij zonder al te veel honger 1000 kcal per dag kunt laten staan.
Maar je zult hoe dan ook kennis moeten opdoen van gezond(er) eten en daarvoor komen in deze topicreeks heel veel goede ideeen en suggesties langs.
Ik vraag me af wat een apart topic over farmaceutisch afvallen als extra brengt. Het enige wat ik kan bedenken is hoe je er mee om moet gaan nadat je gestopt bent met de injecties en hoe lastig (of niet?) het dan wordt.
Hormoonsuppletie een optie?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:46 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit in de overgang en volgens mij en de huisarts doe ik zo goed als alles goed maar gooit de overgang(hormonen) roet in mijn gezond eten.
Ik sport een uur per dag. 7 dagen per week. En ik eet gezond. Er is niks mis met mijn leefstijl. Tis dus niet dat ik niet van de bank kom of vreetbuien heb.quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hormoonsuppletie een optie?
Er zijn mensen die daarvan aankomen maar volgens mij is het effect vaker andersom. Alleen al omdat je dan weer meer energie hebt om van de bank te komen, maar ook (in mijn geval) omdat de hormonale oneindige vreetbehoefte dan verdwijnt.
En lukt het goed om je niet te laten gaan? Hoe is het je in de afgelopen maanden vergaan met bijwerkingen?quote:Op woensdag 12 maart 2025 14:26 schreef quo_ het volgende:
Ik ben nu bezig aan mijn 4e setje van 5 Saxenda spuiten, dus halverwege de 4e maand.
Het gaat eventjes wat minder soepel op dit moment.
Het gewichtverlies lijkt tot staan gekomen, op mijn vorig wekelijkse meetpunt was ik weer een halve kilo aangekomen. Kan een incident zijn want dat is al één keer eerder gebeurd.
Tegelijkertijd voel ik af en toe het hongergevoel weer opkomen, nu komt het er op aan om daar weerstand aan te bieden of op een verstandige manier aan toe te geveen.
De huisarts had me er aan het begin al op voorbereid; op enig moment kom je op een plateau waarop je niet verder meer afvalt. Het zou kunnen zijn dat ik dat punt bereikt heb.
De nog resterende spuiten zijn betaald dus die maak ik in elk geval nog op. Over ruim 2 weken weet ik meer.
Dit weekeinde weer een paar honderd gram minder op de teller dan vorige week. Het is dus nog wel spannend of ik de afval-draad weer op kan pakken of dat het toch stil staat.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
En lukt het goed om je niet te laten gaan? Hoe is het je in de afgelopen maanden vergaan met bijwerkingen?
Wat is een psyllium vezel?quote:Op zondag 16 maart 2025 17:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit weekeinde weer een paar honderd gram minder op de teller dan vorige week. Het is dus nog wel spannend of ik de afval-draad weer op kan pakken of dat het toch stil staat.
Ook afgelopen week weer af en toe een hongerig gevoel. Kan het redelijk weerstaan, als opvulling gebruik ik af en toe een extra volkoren boterham met becel smeersel. En ik zet mijn dagelijkse dosis psylium vezel ook in als tussendoortje, vult best aardig.
Behoudens de aanloopweken geen last van bijwerkingen gehad.
Per saldo ben ik in de laatste drie weken 100 gram afgevallen, dus op de teller het laagste gewicht in jaren. Maar ik weet (nog) niet of ik het afvalpatroon hiermee weer te pakken heb of dat ik toch op het denkbeeldige "plateau" aangeland ben. De laatste paar weken heb ik echter mijn lichamelijke beweging ook opgevoerd dus het zou ook kunnen zijn dat er wat spiermassa is bijgekomen en dat daardoor net netto effect gering is.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit weekeinde weer een paar honderd gram minder op de teller dan vorige week. Het is dus nog wel spannend of ik de afval-draad weer op kan pakken of dat het toch stil staat.
Ook afgelopen week weer af en toe een hongerig gevoel. Kan het redelijk weerstaan, als opvulling gebruik ik af en toe een extra volkoren boterham met becel smeersel.
De psyliumvezels gebruik ik als aanvulling op mijn relatief koolhtdraat-arme eetpatroon om de werking van de darmen op peil te houden.quote:En ik zet mijn dagelijkse dosis psylium vezel ook in als tussendoortje, vult best aardig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |