abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216688056
Welkom in de FOK-dieetclub!

quote:
De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
pi_216689375
Weging weer gehad. -0,5 kg dus dat is fijn. Afgelopen week stil gestaan dus met alles wat pmlaag was, was ik happy. En ja i know, het gaat niet om de weegschaal maar die 'bevestiging' vind ik toch fijn. Ik denk nog een paar kg (max 5) en dan stop ik ermee. Dan wil ik me langzaam op meer spiermassa gaan focussen.

O: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje Ham, 30+ kaas
S: volleybal wedstrijd
T: kwark
D: turkse pizza (lahmacun van de turkse winkel met kipfilet, paprika, ui sla en knoflooksaus)
T: 2 mandarijnen + 20gr chocolade
(1712 kcal en 131 gram eiwit)
pi_216689799
Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn zelf. Weinig spierpijn, ondanks dat ik tot mijn max ging gisteren. Morgen gaan we weer bikkelen iig

Vandaag boodschappen doen en meer eiwitrijke producten halen.

O. soja yoghurt met cornflakes (brood is op, fout gerekend)
L. wrap met gehakt, maïs, paprika, ui, tomaat en een restje prei (en kruiden en een beetje crème fraîse (ik weet niet hoe je het schrijft)(eens per twee weken moet je jezelf een cheatmeal gunnen. Dit is er een... Ik weet dat het ongezond is)
D. 2 boterhammen. 1 met eiersalade en 1 met hummus + komkommer
T. soja yoghurt

Als lunch koken ipv avondeten is voor mij wel een goede uitvinding. Dan heb ik de energie en ga ik niet over op "laat maar zitten, moe, pak een boterham"

[ Bericht 6% gewijzigd door ChildoftheStars op 15-02-2025 09:44:29 ]
pi_216689806
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 06:27 schreef Pinuts het volgende:
Weging weer gehad. -0,5 kg dus dat is fijn. Afgelopen week stil gestaan dus met alles wat pmlaag was, was ik happy. En ja i know, het gaat niet om de weegschaal maar die 'bevestiging' vind ik toch fijn. Ik denk nog een paar kg (max 5) en dan stop ik ermee. Dan wil ik me langzaam op meer spiermassa gaan focussen.

O: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje Ham, 30+ kaas
S: volleybal wedstrijd
T: kwark
D: turkse pizza (lahmacun van de turkse winkel met kipfilet, paprika, ui sla en knoflooksaus)
T: 2 mandarijnen + 20gr chocolade
(1712 kcal en 131 gram eiwit)
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijn :@

En natuurlijk mag je blij zijn, misschien gaat het niet om het getal, je boekt wel vooruitgang!
pi_216690120
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn zelf. Weinig spierpijn, ondanks dat ik tot mijn max ging gisteren. Morgen gaan we weer bikkelen iig
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Haha

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vind jou heel erg inspirerend, om eerlijk te zijn :@

En natuurlijk mag je blij zijn, misschien gaat het niet om het getal, je boekt wel vooruitgang!
Thanks O+ :@
En ook ik doe maar wat he. Ik doe zeker ook lang niet alles perfect maar inmiddels zit ik op de goede weg :)
pi_216690129
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:11 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Je weet dat spierpijn geen indicatie is of je goed getraind hebt he? Ik heb bijna nooit spierpijn, maar ik train zeker hard. Haha
[..]
Thanks O+ :@
En ook ik doe maar wat he. Ik doe zeker ook lang niet alles perfect maar inmiddels zit ik op de goede weg :)
Ik heb enkel een beetje spierpijn in mijn rug, schouders en armen. Had verwacht krom te lopen _O- misschien omdat dat meeviel dat ik een beetje neerkijk op mezelf

Het hoeft ook niet allemaal perfect toch! Als ik jou berichtjes lees dan zie ik idd dat je op de goede weg zit!
pi_216690303
Hoezo is een klein wrapje een cheatmeal?
Ik eet vaak wraps en dat komt dan aan 800 a 1000kcal, dat zou je een cheatmeal kunnen noemen (doe ik niet), maar ik gok zo maar dat die van jou een heel stuk minder kcal heeft.
pi_216690360
Ik kan vier dagen vreselijke spierpijn hebben van een redelijk rustige training, maar ook nul spierpijn van een training waarin ik helemaal tot het uiterste ben gegaan. Er zijn zoveel dingen op van invloed - hoe fit je bent, of je genoeg eiwitten hebt gegeten, je slaap, of je genoeg rust hebt genomen, wat je aan andere beweging hebt gehad, enzovoorts.. dat zegt echt heel weinig over de kwaliteit van je training :)

Er kwam gister nog meer snaai bij. Dus vandaag weer gewoon doen. Ik ga zo naar de markt voor een broodje haring en een broodje makreel :9~ en voor een stuk zalm voor morgen. Misschien haal ik ook nog wel wat avocadocream en/of olijfjes van de turk. En een heel klein stukje kaas van mn favo kaasboer. En even kijken of er fruit is dat er goed uit ziet. Dat gaat uiteraard dan niet allemaal vandaag op :+ .

Planning is zoiets:
O: broodje makreel en broodje haring
T: een stuk fruit
L: twee boterhammen met cottage cheese light, tomatentapenade en spinazie
D: tempeh, volkoren woknoedels, broccoli
T: skyr, tarwezemelen, lijnzaad, tasty basics muesli, banaan, walnoten, cashewnoten, amandelen
pi_216690394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:35 schreef Sarabi het volgende:
Hoezo is een klein wrapje een cheatmeal?
Ik eet vaak wraps en dat komt dan aan 800 a 1000kcal, dat zou je een cheatmeal kunnen noemen (doe ik niet), maar ik gok zo maar dat die van jou een heel stuk minder kcal heeft.
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoord
pi_216690419
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hahaha het is wel een flinke wrap hoor. Ik gebruik alleen ongepast een verkleinwoord
Maar vooral gevuld met groente zo te lezen. Dat is toch een gewone lekker en gezonde maaltijd.
pi_216690429
@ChildoftheStars een voedingsmiddel an sich of maaltijd an sich is niet gezond of ongezond. Een eetpatroon is gezond of ongezond. Als jij 1x per uur zo'n wrap eet, ja, dan heb je waarschijnlijk een ongezond eetpatroon. Als je 1x per x dagen zo'n wrap eet, en je eet verder voldoende groenten, fruit, vezels, eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten, dan heb je een prima gezond eetpatroon. Ken je het 80-20 advies? Eet voor 80% voedzame producten (volkoren koolhydraten, groente, fruit, eiwitten, onverzadigde vetten, vezelrijke producten) en voor 20% producten die misschien wat minder voedzaam zijn, maar die je wel erg lekker vindt. Dan heb je een prima gebalanceerd eetpatroon. En balans hoort óók bij een gezond eetpatroon :Y

En nog even los daarvan: wat maakt deze wrap volgens jou ongezond? Ik zie koolhydraten (als je volkoren wrap hebt ook nog eens complexe koolhydraten), groentes met zowel vezels als vitaminen, gehakt met eiwitten en vitaminen, en een beetje crème fraiche met ook wat onverzadigde vetten erin. Ja, gehakt bevat ook een beetje verzadigd vet, en crème fraiche relatief veel, maar zolang je geen 200 gram op die ene wrap doet, is er niks mis met een beetje crème fraiche.
pi_216690613
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:46 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ChildoftheStars een voedingsmiddel an sich of maaltijd an sich is niet gezond of ongezond. Een eetpatroon is gezond of ongezond. Als jij 1x per uur zo'n wrap eet, ja, dan heb je waarschijnlijk een ongezond eetpatroon. Als je 1x per x dagen zo'n wrap eet, en je eet verder voldoende groenten, fruit, vezels, eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten, dan heb je een prima gezond eetpatroon. Ken je het 80-20 advies? Eet voor 80% voedzame producten (volkoren koolhydraten, groente, fruit, eiwitten, onverzadigde vetten, vezelrijke producten) en voor 20% producten die misschien wat minder voedzaam zijn, maar die je wel erg lekker vindt. Dan heb je een prima gebalanceerd eetpatroon. En balans hoort óók bij een gezond eetpatroon :Y

En nog even los daarvan: wat maakt deze wrap volgens jou ongezond? Ik zie koolhydraten (als je volkoren wrap hebt ook nog eens complexe koolhydraten), groentes met zowel vezels als vitaminen, gehakt met eiwitten en vitaminen, en een beetje crème fraiche met ook wat onverzadigde vetten erin. Ja, gehakt bevat ook een beetje verzadigd vet, en crème fraiche relatief veel, maar zolang je geen 200 gram op die ene wrap doet, is er niks mis met een beetje crème fraiche.
^O^ Ah oke! Dank je wel, erg leerzaam :)

Meestal zijn mijn maaltijden minder rijk dan dit.

80/20 kende ik nog niet! Klinkt als behoorlijk handig.
pi_216690757
80/20 maak ik ook zeker gebruik van. Ofja geen idee hoe de verhouding natuurlijk precies zit, ene keer meer 90/10 andere keer weer 70/30. Maar bijv net als vandaag plan ik bewust een blokje chocolade in. Kan ik beter fruit eten? Jazeker. Maar ik wil me juist dit soort voedingsmiddelen niet ontzeggen en dit zorgt ervoor dat ik het 'volhou' en dat het echt een levensstijl is. Morgen ga ik bijv koffie drinken bij mijn ouders en daar bewust wat kcal voor appart gehouden want mijn moeder kennende heeft ze vast iets lekkers gehaald. En ook dat hoort er allemaal bij.

Zolang je geen topatleet bent of om een andere reden altijd 100% moet presteren horen dit soort dingen er gewoon bij.
pi_216690941
Kjeld Nuis en Jenning de Boo eten na een worldcup/ek/nk whatever gewoon een hamburger of sushi, Kjeld Nuis en Joy Beune eten af en toe na een trainingsdag ook gewoon een stukje zelfgebakken appeltaart.. ook als topatleet hoort het er (ongetwijfeld bewust, ingecalculeerd en goed getimed) gewoon bij! ^O^

Toevallig schaatsers nu als voorbeeld omdat ik daar paar van volg op insta en het dus voorbij zien heb zien komen daar ;)
pi_216690942
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker

Vandaag ook een vreetkick gehad -O-
Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025

Wel besloten morgen niet te hard te compenseren.
En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym

Mijn harde werken is niet verpest met een slecht moment...
pi_216691149
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het heel lastig om het bij die 20 te houden. Iets met eetbuien... dus dan is 100 gezond gemakkelijker

Weet waar het vandaan kwam. Alleen baal wel. De eerste (en ik hoop laatste) van 2025

En mijn moeder en vrienden moeten beloven me te houden aan de afspraak om niet in het weekend te sporten. Dus maandag pas weer naar de gym

Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.

Wees niet te streng voor jezelf Cots. Dit jaar heb je al grote stappen gemaakt in je voeding en nu zelfs het sporten opgepakt. Dus een keer een 'misstap' hoort erbij. Consistentie over perfectie! Niet compenseren. Vanaf nu ga je gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is.
pi_216691309
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:07 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Het kost even discipline, maar juist dit soort dingen inplannen hebben mij geholpen om minder eetbuien te krijgen. En ja, als ik chocolade eet denk ik nog steeds ik wil meeeeer. Maar dan kan ik er objectiever naar kijken en denken, het was lekker, maandag weer een stukje. Prima. Maar het kost wel even wilskracht om het dan ook gewoon bij dat kleine stukje te houden.

Wees niet te streng voor jezelf Cots. Dit jaar heb je al grote stappen gemaakt in je voeding en nu zelfs het sporten opgepakt. Dus een keer een 'misstap' hoort erbij. Consistentie over perfectie! Niet compenseren. Vanaf nu ga je gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is.
Ja... dat laatste idd... ik ga morgen gewoon drie maaltijden eten, zoals gepland.

Ik ben ver gekomen, alleen mezelf wat lekkers gunnen gaat me nog niet goed af.
Wat ik wel kan is een stukje chocola nemen en de rest direct het huis uit. Zoals de diëtist zei toen ik over verspilling begon: je kan het beter in de prullenbak gooien dan zelf als prullenbak dienen

En de winst voor ogen houden. Ik ben een stuk gezonder en actiever (ook buiten dieet om. Ook met sociaal leven). Dus tja... het heeft tijd nodig
pi_216697489
quote:

Je geeft aan dat dit door een te druk schema komt. Is het niet slim om het gewoon op 2x per week sporten te houden, zodat je je verder kan focussen op een normale relatie met eten?

Want waar je een week geleden het over 2x sporten in de week had, wilde je nu al naar 3x en dan over een paar maanden naar 5x. Ik vind dit met iemand met jouw verleden echt heel zorgelijk klinken. Ik weet dat ik beter mijn mond kan houden maar ik hoop echt dat je ooit eens lief voor jezelf gaat kunnen zijn :*
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 11:11:49 #19
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216700551
quote:

De reden dat ik het (tot nu toe :P ) deze keer beter vol houd dan alle andere keren tot nu toe is juist dat ik liever voor mezelf ben en me veel meer gun :Y Dat 100-0 werkt voor mij echt niet, maar ik kies wel heel bewust waar ik mezelf wel en niet gun.

En misschien werkt dit niet echt voor jou, maar ik kwam laatst deze tegen: https://www.instagram.com/reel/DBOLIiNoSu9/?igsh=cW0xd2JldHozZ3pl en denk dat het de andere kant ook wel op werkt.

Ik weet niet hoe jouw hoofd werkt, maar als ik heel streng voor mezelf ga doen na zoiets, ben ik ook nog meer geneigd om dan maar nóg een keer te zondigen. En krijg je ook meer trek waardoor je de kans vergroot op een foute keuze door honger
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 11:13:26 #20
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216700568
Ik heb gister weer een rondje buiten gelopen *G*

En vandaag een beetje een gek lijstje haha _O- Vanaf morgen weer helemaal normaal denk ik :D

O/L: 2x Italiaanse bol met sandwich spread of vega kleintje kips
D: bulgur tajine kant & klaar maaltijd

En nog ergens in elk geval een appel en misschien maiswafels oid?
Ik heb nog steeds heel weinig trek :') Maar moet zo langzamerhand ook wel weer terug naar normale maaltijden :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_216700921
3 november 24 begonnen met project gezond.
vandaag -4,5 k.
Tevreden ^O^ we eten nog steeds veel meer en vaker op een dag :D blijft gek.
En we hoeven niet te bedenken wat we eten elke dag... want inspiratie uit de boeken.

Boek 1 en 2 zijn nu klaar (nog week 8 van boek 2) en dan gaan we naar het 'elke dag' boek.

In dat boek werkt het andersom, je kiest eerst je avondmaaltijd waar je zin in hebt en kijkt dan wat daar zoal bij kan qua andere 5 maaltijden op die dag.

Ik laat dat precieze qua overige 5 maaltijden nu al een paar weken een beetje los omdat ik het nu wel weet wat de achterliggende gedachte is, het bij mij werkt en ik heel gevarieerd eet. O+

Echt zo blij mee!
pi_216706150
Wat top @Blues! Klinkt ook echt als een mooie lange termijn oplossing.

Vandaag lekker 80/20 hier
O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
T: 2 mini chocoladesoesjes en 2 minitompouces, schaaltje mango
S: krachttraining
D: pizza gemaakt op libanees brood
T: proteine chocolademousse + 2 mandarijnen
(1755 kcal, 131 gram eiwitten)
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 15:44:22 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216719672
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen (17-02-2025): 89,8 kg.

Stabiel dus nog steeds. Ga komend weekend wel weer fietsen. Winterstop zit erop.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216721333
Na een slechte week met te veel etentjes nu er weer tegenaan.

Lijstje:
L: uiensoep met volkoren broodje
D: vega butter chicken met rijst
T: proteïne toetje, appel, peer
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 18:25:25 #25
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216721884
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:42 schreef Sarabi het volgende:
vega butter chicken met rijst
Heb je hier een recept van? O-)

Mijn lijstje:

O: hipro vanille yoghurt met appel en kaneel :7
L: omelet van twee eieren met italiaanse roerbakgroente en paprikamix
T: 2x wasa volkoren met vegapaté
D: bistro krieltjes, vega schnitzel, snijboontjes met een beetje yofresh

En dan heb ik nog steeds best wat calorieën (en ww punten, maar ik denk dat ik overgestapt ben :P ) over dus vanavond misschien druiven of iets anders :D
pi_216722046
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 18:25 schreef Meke het volgende:

[..]
Heb je hier een recept van? O-)

Ik heb een verspakket van AH gebruikt en dan met vega kipstukjes :)
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 19:26:54 #27
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216722606
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik heb een verspakket van AH gebruikt en dan met vega kipstukjes :)
Lekker! :D
pi_216723416
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:26 schreef Meke het volgende:

[..]
Lekker! :D
Een van mijn favoriete :Y

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Na een slechte week met te veel etentjes nu er weer tegenaan.

Lijstje:
L: uiensoep met volkoren broodje
D: vega butter chicken met rijst
T: proteïne toetje, appel, peer
Komt nog een 25 min step workout bij mijn lijstje
pi_216723520
Ik heb deze week 2 AYCE dinners :') (morgen sushi en vrijdag tapas). Oprecht, sinds ik zo lekker ga met gezond eten/afvallen ben ik oprecht geen fan meer van AYCE. Dan ga ik liever gewoon naar een goed restaurant en daar echt lekker eten ipv naar zo'n vreetschuur. Maar goed, het gezelschap wilde hierheen dus dan doen we dat maar. Dus de rest van de week probeer ik hier qua kcal wat rekening mee te houden om wat lager te gaan zitten.
Voor morgen bij het sushi restaurant wordt de strategie sushi, eiwitten (biefstuk, zalm etc) en groente. Vooral niet (teveel) gefrituurd. Hopen zo een beetje de 'schade' te beperken.
pi_216728117
Vandaag een rustig dagje
Met rustig eten en veel gezelligheid

O. 2 boterhammen eiersalade
L. Mais, rijst, tofu, champignons en wat courgette
D. 2 boterhammen vega paté

De T is nog onzeker... ik denk een zure haring (ja ik ben raar :+ ) of wat yoghurt. Zoiets iig.
pi_216729337
Lijstje:

L: quesadilla met vega gehakt, ui, paprika en geraspte kaas
D: vega bobotie met rijst
T: 2x peer
pi_216748900
Ik heb vannacht slecht/kort geslapen en merk dat ik echt de hele dag zin heb in vet en ongezond. Verbaas me er altijd zo over hoe zo'n dingen je trek/zin toch zo enorm kunnen beïnvloeden. Gelukkig had ik wel al boodschappen in huis voor een gezonde maaltijd die binnen 10 minuten op tafel staat dus dat scheelt enorm, anders was ik 100% zeker gezwicht voor afhaal. Tot nu toe me nog wel gewoon aan mijn lijstje/plan kunnen houden, maar ik merk wel dat het me 3x zo veel wilskracht kost als normaal.

L: 2 volkoren broodjes met carpaccio
D: noedels met biefstuk en wokgroente
T: 2 mandarijnen
(1529 kcal, 127 gram eiwitten, 20 gram vezels)
pi_216750594
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:37 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb vannacht slecht/kort geslapen en merk dat ik echt de hele dag zin heb in vet en ongezond. Verbaas me er altijd zo over hoe zo'n dingen je trek/zin toch zo enorm kunnen beïnvloeden. Gelukkig had ik wel al boodschappen in huis voor een gezonde maaltijd die binnen 10 minuten op tafel staat dus dat scheelt enorm, anders was ik 100% zeker gezwicht voor afhaal. Tot nu toe me nog wel gewoon aan mijn lijstje/plan kunnen houden, maar ik merk wel dat het me 3x zo veel wilskracht kost als normaal.

L: 2 volkoren broodjes met carpaccio
D: noedels met biefstuk en wokgroente
(1529 kcal, 127 gram eiwitten, 20 gram vezels)
Knap dat je toch gekozen hebt voor een gezonde maaltijd _O_ mag je trots op zijn
pi_216750621
Lijstje:
O. 2 boterhammen eiersalade
B. uurtje fitness
L. tomaat, met tofu en rijst en een lepeltje saus
D. 2 boterhammen vega paté
pi_216760015
Lijstje:

L: salade met edamame en surimi
D: gewokte krieltjes, groente en vega gehakt
T: 2 speciaal biertjes en wat droge crackers

Misschien dat er nog wat fruit bijkomt maar ligt beetje aan de hele planning van vandaag.
pi_216760333
Vandaag een 'mager' lijstje. Morgen wederom AYCE tapas dus vandaag een ik even iets minder. Wil wel altijd mijn eiwitdieet halen.
O: 2 scoops clear whey
L: 500 gr magere kwark
T: beschuit met muisjes (kraamvisite)
D: tagliatelle met kipgehakt en pompoensaus
S: volleybaltraining
T: 1 scoop clear whey, 2 mandarijnen
pi_216779827
In de lijn van domme vragen: heeft het (bijna) menstrueren invloed op wat je kan in de gym? Ik was minder sterk, geen energie... Minder sets kunnen doen. Ik heb maar gedaan wat mijn lijf trok en niet al te hard eraan getrokken. Wat een hele uitdaging was. Ben zo slap als een vaatdoekje vandaag
pi_216779941
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de lijn van domme vragen: heeft het (bijna) menstrueren invloed op wat je kan in de gym? Ik was minder sterk, geen energie... Minder sets kunnen doen. Ik heb maar gedaan wat mijn lijf trok en niet al te hard eraan getrokken. Wat een hele uitdaging was. Ben zo slap als een vaatdoekje vandaag
Ja, kan. :Y Beste advies daarin is naar je lichaam luisteren en doen wat lukt, volgende keer (hopelijk) beter. Best kans dat je er over een tijdje ook een patroon in kan herkennen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_216779995
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, kan. :Y Beste advies daarin is naar je lichaam luisteren en doen wat lukt, volgende keer (hopelijk) beter. Best kans dat je er over een tijdje ook een patroon in kan herkennen.
Dat stelt me gerust. Ik heb het rustig aan gedaan. Beetje cardio, kracht. En om heel eerlijk te zijn, wat vroeger gestopt. Maandag zien we wel weer
pi_216780143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.
pi_216780265
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:18 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Volgens mij zeggen ze altijd dat je 2 weken na je menstruatie (rond je ovulatie) op je sterkst bent en een paar dagen ervoor op je zwakst.
Dat is een populaire die rondgaat nu ja, maar in praktijk verschilt het echt sterk per persoon.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_216780279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:18 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik ben me helemaal niet bewust van mijn cyclus... Weet dat ik aan het eind van de maand hoofdpijn krijg en als ik begin te denken dat het niet meer komt, is het zover _O-

Eens zien of ik dat meer ga merken in de loop van de tijd. Sport natuurlijk nog heel erg kort
pi_216780998
Ik heb in principe niet echt een cyclus (continue anticonceptiepil), maar ik ben ook niet elke keer even sterk en energiek in de sportschool. Dus kan zeker met je cyclus te maken hebben. Maar ook met je slaap, fitheid, mentale gesteldheid etc :) . Luisteren naar je lichaam is daarin altijd een prima idee, waar het dan ook door komt.
pi_216781438
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb in principe niet echt een cyclus (continue anticonceptiepil), maar ik ben ook niet elke keer even sterk en energiek in de sportschool. Dus kan zeker met je cyclus te maken hebben. Maar ook met je slaap, fitheid, mentale gesteldheid etc :) . Luisteren naar je lichaam is daarin altijd een prima idee, waar het dan ook door komt.
Ja hier hetzelfde. Ik slik de pil ook door dus weinig cyclus invloed. Maar de ene keer kan ik 10 herhalingen en de week erop 8. En daarna misschien weer 11. Zou willen dat ik iedere keer even sterk/sterker zou zijn. Nu frustreert het regelmatig als je denk nou vorige keer 10, vandaag 11. En dat het bij 8 al klaar is.
pi_216781484
Nou dat en de gewichten een pin minder zwaar. En alles deed pijn

Ben trots op dat ik wel geprobeerd heb en dat ik "naar mijn lichaam luisterde " is een veel grotere overwinning
pi_216790870
Gisteren een etentje gehad. Goh jij bent echt veel afgevallen he?! Hoe heb je dat gedaan?
Vind die vraag altijd zo grappig want mensen hopen/denken dat je dan met een of ander fancy snel dieet of magisch iets aan komt zetten. Nee gewoon minder vreten en meer bewegen :P
pi_216793244
Nog een weekje en dan zit mijn eerste termijn met Saxenda er op. Omdat je in het begin de dosering stapsgewijs opvoert doe je in de eerste ronde ruim 14 weken met 15 pennen, daarna net iets minder dan 13 weken.

Op dit moment ben ik 11 kilo (en 750 euro) lichter. Dat komt neer op gemiddeld ongeveer 850 gram per week. In het begin gaat het afvallen iets sneller en later heb ik één keer een week stil gestaan en één keer zelfs iets aangekomen.
Maar de laatste weken zit ik keurig in de buurt van de 800 gram gewichtsvermindering per week.
Dat betekent dat de rek er nog niet uit is, en daarom ga ik nog even door. Een nieuwe set pennen voor de volgende 30 dagen ligt al in de koelkast.

Op enig moment zal er een einde komen aan de farmaceutische ondersteuning. Ik ben daarom erg bezig met mijn eetpatroon en dagelijkse beweging. Zo goed als geen tussendoor snaaimomentjes meer en elke dag een uur beweging.
-
pi_216793846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:54 schreef quo_ het volgende:
Nog een weekje en dan zit mijn eerste termijn met Saxenda er op. Omdat je in het begin de dosering stapsgewijs opvoert doe je in de eerste ronde ruim 14 weken met 15 pennen, daarna net iets minder dan 13 weken.

Op dit moment ben ik 11 kilo (en 750 euro) lichter. Dat komt neer op gemiddeld ongeveer 850 gram per week. In het begin gaat het afvallen iets sneller en later heb ik één keer een week stil gestaan en één keer zelfs iets aangekomen.
Maar de laatste weken zit ik keurig in de buurt van de 800 gram gewichtsvermindering per week.
Dat betekent dat de rek er nog niet uit is, en daarom ga ik nog even door. Een nieuwe set pennen voor de volgende 30 dagen ligt al in de koelkast.

Op enig moment zal er een einde komen aan de farmaceutische ondersteuning. Ik ben daarom erg bezig met mijn eetpatroon en dagelijkse beweging. Zo goed als geen tussendoor snaaimomentjes meer en elke dag een uur beweging.
Interessant. Merk je ook echt dat je minder honger/trek hebt dan daarvoor? Andere interessante dingen die je ervaren hebt (ik heb hier echt 0 verstand van).
Heb je ook een streefgewicht tot waar je met dit wil komen voordat je het zonder gaat doen of is het meer kijken tot wanneer het werkt?
pi_216794014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 14:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja hier hetzelfde. Ik slik de pil ook door dus weinig cyclus invloed. Maar de ene keer kan ik 10 herhalingen en de week erop 8. En daarna misschien weer 11. Zou willen dat ik iedere keer even sterk/sterker zou zijn. Nu frustreert het regelmatig als je denk nou vorige keer 10, vandaag 11. En dat het bij 8 al klaar is.
Het scheelt voor mij dat ik niet krachttraining doe om elke keer sterker te worden, maar omdat het goed voor me is en voor blessurepreventie. Dus als mn lijf een keer minder lekker aanvoelt en ik kan minder herhalingen of een lager gewicht dan vind ik dat helemaal prima en vind ik het vooral goed van mezelf dat ik wel alsnog gegaan ben. De leukste momenten vind ik wel dat ik me niet helemaal fit voel maar het sporten verrassend goed gaat en ik juist op zo'n moment ineens een PR ergens op pak, dat dan weer wel ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 08:43 schreef Pinuts het volgende:
Gisteren een etentje gehad. Goh jij bent echt veel afgevallen he?! Hoe heb je dat gedaan?
Vind die vraag altijd zo grappig want mensen hopen/denken dat je dan met een of ander fancy snel dieet of magisch iets aan komt zetten. Nee gewoon minder vreten en meer bewegen :P
Is dat echt zo? Als ik mensen vraag naar hoe ze het hebben gedaan dan denk ik niet dat het een speciaal (crash/mode)dieet is, ik hoop eigenlijk juist dat dat het niet is want ik gun het ze dat het duurzaam is :P . Maar ik ben dan oprecht benieuwd naar welke aanpassingen ze hebben gemaakt en hoe het ze is gelukt het langdurig vol te houden, omdat daar vaak juist de moeilijkheid in zit. Als ze dan komen met een of ander vaag dieet dan stel ik juist ook vragen over of ze dat dan voor altijd zo blijven doen, of hoe ze het dan willen gaan doen als ze met dat dieet stoppen.

Voor geïnteresseerden in GLP-1 medicatie kan ik overigens de Leefstijllab podcast miniserie over afvalmedicatie aanraden: aflevering 70 tm 73. Op Spotify en podimo in elk geval te luisteren.
pi_216794076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Is dat echt zo? Als ik mensen vraag naar hoe ze het hebben gedaan dan denk ik niet dat het een speciaal (crash/mode)dieet is, ik hoop eigenlijk juist dat dat het niet is want ik gun het ze dat het duurzaam is :P . Maar ik ben dan oprecht benieuwd naar welke aanpassingen ze hebben gemaakt en hoe het ze is gelukt het langdurig vol te houden, omdat daar vaak juist de moeilijkheid in zit. Als ze dan komen met een of ander vaag dieet dan stel ik juist ook vragen over of ze dat dan voor altijd zo blijven doen, of hoe ze het dan willen gaan doen als ze met dat dieet stoppen.
Ja oké heb je een punt. Ligt er ook aan of een 'serieus iemand' zo'n vraag stelt die oprecht geïnteresseerd is of zo'n als het niet keto/carnivoor/sonja bakker/citroensap/whatever kuur was doe je het 'fout'. Maar ik ga zelf de discussie vaak ook niet meer aan. Laatst weer iemand (die het zelf nog niet is gelukt) die me echt wilde overtuigen dat ik voor keto moest gaan want dat was zoveel beter. Ja meid, maar ik ben er al 20 kwijt en jij niet. Dus ik weet vast wel wat voor mij werkt en wat niet.
pi_216794218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Interessant. Merk je ook echt dat je minder honger/trek hebt dan daarvoor? Andere interessante dingen die je ervaren hebt (ik heb hier echt 0 verstand van).
Het feit dat je met injecties geen (of nauwelijks) hongergevoel ervaart is de hele truuk achter deze medicatie. Op een af andere manier wordt je lichaam gefopt en kun je met veel minder kcal toe dan voordat je er mee begon.

Dat is dan ook meteen de grote valkuil. Als je stopt met de medicatie en je weer volledig laat leiden door wat je lichaam aan signalen afgeeft heb je de kilo's er ook zo maar weer bij.
De periode van makkelijk afvallen moet je m.i. gaan gebruiken om kennis op te doen over het mechaniek van kcal inname en verbranding.Ik gebruik de Eetmeter app om exact te registreren wat ik binnenkrijg. Ik weet op die manier welke zaken het zwaarst aan tikken en ik heb inzicht in (dreigende) tekorten aan bepaalde essentiele bouwstoffen.

Het belangrijkste wat ik nu ervaar is het effect van alle tussendoortjes die je gemerkt of ongemerkt naar binnen werkt. Als je de gewoonte momentjes kunt afzweren heb je al heel veel gewonnen. En de andere momentjes van een knorrende maag moet te lijf gaan met iets wat wel vult, gezond is maar geen caloriebom is. Een gewone volkoren boterham is daarvoor prima.
quote:
Heb je ook een streefgewicht tot waar je met dit wil komen voordat je het zonder gaat doen of is het meer kijken tot wanneer het werkt?
Mijn oorspronkelijke doel was om er ca. 10 kilo af te krijgen. Die ben ik al voorbij maar het gaat nog steeds erg gemakkelijk dus ik ga nog even door. Als ik de teller op -15 kg kan krijgen is het mooi en bij -20 kg stop ik zeker.
-
pi_216794371
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja oké heb je een punt. Ligt er ook aan of een 'serieus iemand' zo'n vraag stelt die oprecht geïnteresseerd is of zo'n als het niet keto/carnivoor/sonja bakker/citroensap/whatever kuur was doe je het 'fout'. Maar ik ga zelf de discussie vaak ook niet meer aan. Laatst weer iemand (die het zelf nog niet is gelukt) die me echt wilde overtuigen dat ik voor keto moest gaan want dat was zoveel beter. Ja meid, maar ik ben er al 20 kwijt en jij niet. Dus ik weet vast wel wat voor mij werkt en wat niet.
Ah, ja, dat kan ik me goed voorstellen. En ligt er idd ook wel aan hoe iemand het vraagt ja, daar kan je vaak intenties wel redelijk goed mee inschatten :Y
pi_216806232
Vandaag weer een lekker actief dagje, en met die zon erbij is dat heerlijk. Al 10k stappen in de pocket :)

Met de vezels gaat het trouwens wel beter. Sinds ik er echt bewust op let merk ik dat het wel te doen is om aan de vezels te komen (en ook dat in mfp heel vaak vezels niet 'geregistreerd' staan dus dat het getal daardoor soms ook lager is dan in werkelijkheid). Die haverrepen van BitesWeLove met 8 gram vezels zijn trouwens wel een prima aanrader, alleen niet goedkoop (3,80 voor 4 repen). Dus als deze op zijn ga ik ook eens de mueslireep van de jumbo (https://www.jumbo.com/pro(...)rel-5-stuks-389737DS) proberen. Lijkt me 88 kcal maar ook 6 gram vezels ook een prima alternatief. En die zijn maar 1 euro per 5 :P

S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: blokje chocolade + 2 mandarijnen
D: 'pizza' op libanees brood met groente en parmaham
T: proteine chocolademouse + bakje verse ananas
(1743 kcal en 131 gram eiwit)
pi_216821716
Vandaag leek het wel vetmesten op het werk op een ander level. Niet 1, niet 2 maar 3 traktaties (van 3 verschillende mensen). Beter stemmen ze dat even af want 3x nee zeggen is wel heel lastig. Nu scheelt het dat ik ze niet alle 3 even aantrekkelijk vond, maar toch. Beetje gezonde omgeving stimuleren op het werk zou ook wel wenselijk zijn :P
Daarnaast blijken trouwens gewoon volkoren pistolets/kaiserbroodjes niet echt bij de appie verkrijgbaar te zijn. Volgens de website zouden ze volkoren kaiserbroodjes moeten hebben, maar helaas bij allebei de appies waar ik regelmatig kom niet te krijgen. Dus dan maar voor de 'bruine' pistolet gegaan. Ze hebben wel van die hele fancy volkorenbroodjes, maar die kosten dan ook 1,50 ofzo per stuk ipv de normale 0,25 cent dus dat gaat me iets te ver.

Vandaag qua sport even lekker een rustdag, maar wel 11500 stappen.
L: 2 pistolets met serranoham, proteinepudding
T: bakje ananas
D: orzo met spinazie, magere spekjes en zongedroogde tomaatjes
T: 2 mandarijnen, proteine chocolademousse
pi_216823156
Vandaag, net, even heel erg last van medicijnhonger. Heb het volgens mij redelijk ondervangen. wel gegeten, maar heel bewust gekozen voor proteïnerijke producten, zoals me verteld is door een diëtiste. Nog steeds honger, maar die probeer ik met thee te blussen

En tja... dat plakje cake... die was van te voren ingepland. Misschien niet de beste keus, alleen ik wist het van te voren en koos van te voren om deze "zonde te begaan". Als ik mezelf nooit wat gun komen er juist eetbuien heb ik inmiddels geleerd

O. Soja Yoghurt met een beetje cornflakes
T. plakje cake
L. 2 Boterhammen eiersalade
D. 2 boterhammen smeerkaas
T. een beetje opgebakken tofu en een beetje yoghurt met cornflakes

Verder van hot naar her gerend vandaag. Geen tijd voor sporten. Dus dat ik even frustrerend. Als ik mezelf zo lees voelt het als een dag vol excuses. Ondanks het bewust maken van keuzes. Morgen weer een dag, nieuwe kansen. Ik heb iig niet het idee dat de hele dag verpest is. Ook al is die laatste T onverwacht. Alleen clozapine kan soms zo'n honger geven...
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:20:38 #56
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216823307
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:46 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag leek het wel vetmesten op het werk op een ander level. Niet 1, niet 2 maar 3 traktaties (van 3 verschillende mensen). Beter stemmen ze dat even af want 3x nee zeggen is wel heel lastig. Nu scheelt het dat ik ze niet alle 3 even aantrekkelijk vond, maar toch. Beetje gezonde omgeving stimuleren op het werk zou ook wel wenselijk zijn :P

Dit háát ik _O- Mijn ruggegraat is al een rotte banaan, maar vooral als er dan ook nog lekkers is op werk. Zo te zien heb je het wel weerstaan, dus lekker bezig :D

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag, net, even heel erg last van medicijnhonger. Heb het volgens mij redelijk ondervangen. wel gegeten, maar heel bewust gekozen voor proteïnerijke producten, zoals me verteld is door een diëtiste. Nog steeds honger, maar die probeer ik met thee te blussen

En tja... dat plakje cake... die was van te voren ingepland. Misschien niet de beste keus, alleen ik wist het van te voren en koos van te voren om deze "zonde te begaan". Als ik mezelf nooit wat gun komen er juist eetbuien heb ik inmiddels geleerd

O. Soja Yoghurt met een beetje cornflakes
T. plakje cake
L. 2 Boterhammen eiersalade
D. 2 boterhammen smeerkaas
T. een beetje opgebakken tofu en een beetje yoghurt met cornflakes

Verder van hot naar her gerend vandaag. Geen tijd voor sporten. Dus dat ik even frustrerend. Als ik mezelf zo lees voelt het als een dag vol excuses. Ondanks het bewust maken van keuzes. Morgen weer een dag, nieuwe kansen. Ik heb iig niet het idee dat de hele dag verpest is. Ook al is die laatste T onverwacht. Alleen clozapine kan soms zo'n honger geven...
Ik vind dit nog steeds een heel net lijstje hoor :o Ik denk bij mezelf ook dat de reden dat ik het tot nu toe beter volhoud dan keren hiervoor is dat ik niets niet mag. Het maakt me niet zoveel uit of ik over twee of drie jaar m'n doelen bereik, ik wil juist mijn leefstijl aanpassen en dat kan doordat ik niet zo streng ben voor mezelf, maar af en toe lekker een paaseitje mag, een plakje cake of waar ik dan ook maar zin in heb. Dat is óók voor mezelf zorgen O+

Mijn lijstje van vandaag;

O: hipro kwark vanille met appel en kaneel
L: 4x wasa volkoren, 2x sandwich spread komkommer, 2x kips kleintje vega smeerworst
T: 2x wasa volkoren met weer smeerworst
D: pasta met italiaanse roerbak, champignons en italiaanse kruiden pastasaus
T: hipro chocolademousse en 2 paaseitjes :9
S: ~45 minuten Grow With Jo, 7400 stappen
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:22:07 #57
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216823325
Ik ben wel een beetje aan het schommelen/stagneren qua gewicht en vind dat er wel weer een paar kilo af mag. Ik denk dat het komt doordat ik ziek ben geweest en nu ongesteld, maar vind het stom. Qua eten ben ik wel semi-goed bezig (de pizza en cocktail van zaterdag negeer ik even :D ) en hoop dat het weer even bij te trekken door meer op m'n stappen te letten en consequenter te sporten *G*
pi_216824863
Mijn lijst vandaag:
O: twee volkoren boterhammen, 1 met plantaardige halvarine, pindakaas en banaan en 1 met een plak 20+ kaas en halfvolle mayo, glas Optimel limoen
T: stukje 90% chocola, 6 kipballetjes van de slager (niet samen gegeten uiteraard ;))
L: twee volkoren boterhammen met rosbief en mosterd, glas optimel limoen
T: 150g gekookte gesneden bietjes met klein beetje geitenkaas
D: 100g tofu gebakken in 10g plantaardige vloeibare bakboter, woknoedels, 150g broccoli
T: 100g skyr met banaan en 15g walnoten, amandelen, cashewnoten (5g per soort)

1950 kcal, 36g vezels, 4.5g zout.
Ik heb een paar dagen eetmeter van Voedingscentrum ingevuld nu het voldoende vezels en onverzadigde vetten en voldoende weinig verzadigde vetten en zout eten goed gaat, en vooral calcium, selenium, ijzer en vitamine A heb ik moeite om aan voldoende te komen. En als ik brood vervang door wrap heb ik heel snel te weinig jodium ook. Al kwam ik er wel achter dat het bij sommige voedingsmiddelen wel uitmaakt hoe je het er in zet - de woknoedels ongekookt geeft andere vitamines dan gekookt, maar ik weet hoeveel ze wegen ongekookt en eet ze gekookt }:| dus moet nog even kijken of het veel verschil maakt als ik alles er in zet met de daadwerkelijke bereidingswijze. Bij wortels is het verschil echt groot ook wel bij vitamine A bv of je rauw of gekookt eet (maar dat is ook wel logisch). Ik heb wel hierom de optimel toegevoegd voor calcium (ik lust geen melk) en de halvarine ipv geen boter en vloeibare bakboter ipv olijfolie voor vitamine A. Calcium zit ik nu meestal wel goed, vitamine A nog steeds te weinig dus daar moet ik echt even goed op letten met welke groentes ik kies bijvoorbeeld. Selenium en ijzer iets te laag maar niet in het 'rode' gebied zoals bij vit A. Vind het wel interessant en inzichtgevend moet ik zeggen!
pi_216825014
Ik vind die app ook fijn ^O^
pi_216825363
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:20 schreef Meke het volgende:
Ik vind dit nog steeds een heel net lijstje hoor :o Ik denk bij mezelf ook dat de reden dat ik het tot nu toe beter volhoud dan keren hiervoor is dat ik niets niet mag. Het maakt me niet zoveel uit of ik over twee of drie jaar m'n doelen bereik, ik wil juist mijn leefstijl aanpassen en dat kan doordat ik niet zo streng ben voor mezelf, maar af en toe lekker een paaseitje mag, een plakje cake of waar ik dan ook maar zin in heb. Dat is óók voor mezelf zorgen O+
Dit heeft voor mij ook zo'n groot verschil gemaakt. 'Vroeger' had ik altijd van die doelen van 10 kg eraf in x maanden of voor mijn verjaardag op gewicht x zitten.
Dit keer heb ik dat juist niet. Ik doe gewoon wat ik moet doen en hoe mijn gewicht dan verandert, boeien. Daardoor ook veel minder 'stress' als het een keer een weekje minder gaat. Dan duurt het toch wat langer, boeien. Een eindpunt of dat je 'klaar' bent is er toch nooit dus beter omarm je het proces.
pi_216825598
Ik ga het ook weer bijhouden. Het was de bedoeling dat ik daar eerder mee zou beginnen, maar de eerste anderhalve maand van het jaar zijn nogal anders verlopen dan ik had gehoopt en lieten weinig ruimte voor gezond eten en sporten. Hopelijk is de rest van het jaar een stuk rustiger op dat gebied.

Ik wil graag mijn eten bijhouden in een app. Belangrijk vind ik dat ik ook goed kan tracken hoe de verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is en hoe ik daarin kan tweaken.

Welke apps gebruiken jullie en zijn jullie erg tevreden over? Ik ken eigenlijk alleen maar MyFitnesspall, maar die wil me richting een premium abonnement hebben. Ik vind het niet erg ervoor te betalen, maar misschien zijn er nog andere apps die goed zijn en die gratis of goedkoper zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216825748
Ja... ben wel tevreden dat ik gisteren zonder eetbuien door ben gekomen

En mijn doel is wel afvallen en een gezonde levensstijl. Ik weet alleen dat ik geen einddatum moet bepalen. Dan ga ik te weinig eten.
Gelukkig zie ik momenteel wel weer het nummer op de weegschaal verplaatsen. Dat was een tijdje terug

En idd, in de voedingscentrum-app houd ik bij wat ik eet. Bepaald aantal kcals in mijn hoofd en dat lukt de meeste dagen wel.
pi_216826890
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het ook weer bijhouden. Het was de bedoeling dat ik daar eerder mee zou beginnen, maar de eerste anderhalve maand van het jaar zijn nogal anders verlopen dan ik had gehoopt en lieten weinig ruimte voor gezond eten en sporten. Hopelijk is de rest van het jaar een stuk rustiger op dat gebied.

Ik wil graag mijn eten bijhouden in een app. Belangrijk vind ik dat ik ook goed kan tracken hoe de verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is en hoe ik daarin kan tweaken.

Welke apps gebruiken jullie en zijn jullie erg tevreden over? Ik ken eigenlijk alleen maar MyFitnesspall, maar die wil me richting een premium abonnement hebben. Ik vind het niet erg ervoor te betalen, maar misschien zijn er nog andere apps die goed zijn en die gratis of goedkoper zijn.
Ik weet dat yazioo een veelgebruikte is. En zelf heb ik hem via de sportschool, dus misschien zou je daar even kunnen navragen of ze iets hebben.
pi_216827071
quote:

De eetmeter van het voedingscentrum is gratizz.

https://www.voedingscentr(...)eter-app-online.aspx
pi_216827109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:57 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik weet dat yazioo een veelgebruikte is. En zelf heb ik hem via de sportschool, dus misschien zou je daar even kunnen navragen of ze iets hebben.
Yazioo ken ik niet. Even bij de sportschool infomeren is wel een goed idee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:14 schreef Blues het volgende:

[..]
De eetmeter van het voedingscentrum is gratizz.

https://www.voedingscentr(...)eter-app-online.aspx
Ik heb hem bekeken, maar daar kan ik bijvoorbeeld niet mijn macro's qua verdeling aanpassen, lijkt het.
Lifesum even bekeken, maar ook daar moet je premium voor de opties die ik wil hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216828334
quote:

Ik vind eetmeter handig voor de vitamines etc. Maar wel qua gebruiksgemak echt vreselijk. Ik heb al jaren fatsecret, gewoon gratis versie, die vind ik wel gebruiksvriendelijk. Als je je dag hebt ingevuld kan je onderaan makkelijk zien hoeveel procent eiwit/vet/koolhydraten je zit. En je kan per eetmoment en per ingevuld eten goed zien hoeveel van elk erin zit dus dan kan je bij een planning ook makkelijk zien wat je eruit kan halen als je die percentages wil aanpassen. En je kan zelf recepten toevoegen en voedingsmiddelen info bewerken als het etiket is gewijzigd enzo. Ik weet niet of je zelf kan instellen hoeveel % van elke macro je wil, maar je kan dus wel gewoon je eten invullen en dan zien op hoeveel % elk uitkomt en daarin tweaken tot het verdeeld is zoals je wil.
pi_216851510
Ik had dit topic eerder moeten vinden, ik zit nu al min of meer op mijn streefgewicht (nog 2 kilo te gaan, dan ben ik zo'n 14 kilo afgevallen in ongeveer anderhalf jaar tijd, heel langzaam dus, ik heb van september tot na de feestdagen alles even losgelaten :Y) ). :P
Maar vind het grappig om bij @Meke ook de HiPro en de Grow With Jo te zien :D Die zijn hier ook een staple geworden. :+

Succes allemaal!
Koel en donker bewaren
pi_216851588
Ik heb trouwens de Eetmeter gebruikt (nu nog) vind het zelf echt ideaal en heel fijn te gebruiken. Maar misschien ben ik qua gebruiksgemak dan snel tevreden.
Koel en donker bewaren
pi_216852174
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:37 schreef Guanabana het volgende:
Ik had dit topic eerder moeten vinden, ik zit nu al min of meer op mijn streefgewicht (nog 2 kilo te gaan, dan ben ik zo'n 14 kilo afgevallen in ongeveer anderhalf jaar tijd, heel langzaam dus, ik heb van september tot na de feestdagen alles even losgelaten :Y) ). :P
Maar vind het grappig om bij @:Meke ook de HiPro en de Grow With Jo te zien :D Die zijn hier ook een staple geworden. :+

Succes allemaal!
Lekker bezig! In die tijd dat je het losliet, merkte je dat het wel 'makkelijk' was om je gewicht te behouden? Of kwam je toch weer langzaam aan?
pi_216852220
Ik heb morgen gepland staan om weer eens te gaan winkelen. Ik doe dat niet zo vaak. Niet perse vanwege mijn gewicht of wat dan ook maar ik heb gewoon niet zo veel nodig. Ik vind het prima om 4 shirtjes en 4 truien te hebben en die af te wisselen zeg maar. Maar inmiddels zijn mijn favoriete items wel echt aan vervanging toe, en ook eigenlijk te groot. Een trui die ik hiervoor niet echt naar buiten aandurfde want zat wel erg strak is inmiddels mijn 'chilltrui' want te groot. Ik pas ook weer in een maat M; iets wat ik nooit had gedacht.
Dus morgen ga ik even lekker mezelf 'trakteren' op wat nieuwe items.
pi_216852297
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Lekker bezig! In die tijd dat je het losliet, merkte je dat het wel 'makkelijk' was om je gewicht te behouden? Of kwam je toch weer langzaam aan?
Ik ben toen weer ongeveer twee kilo aangekomen, maar dat kwam omdat ik in december ('boeiend, het is nu december') alles ging eten waar ik zin in had, zoetigheid, koekjes :@ Misschien niet verstandig, maar ik dacht, ik heb afgelopen jaar toch de vaardigheden aangeleerd om af te vallen, dus dat gaat er wel weer af als ik weer ga beginnen.

Het echte maintainen zal binnenkort moeten gaan gebeuren als ik mijn streefgewicht heb bereikt, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Vind de Eetmeter heel fijn als stok achter de deur, want als ik zie dat ik op mijn maximale calorieën van die dag zit dan wil ik er niet overheen gaan. Als ik niks bijhoud dan denk ik sneller van 'fuck it'.
Koel en donker bewaren
pi_216852565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:45 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb morgen gepland staan om weer eens te gaan winkelen. Ik doe dat niet zo vaak. Niet perse vanwege mijn gewicht of wat dan ook maar ik heb gewoon niet zo veel nodig. Ik vind het prima om 4 shirtjes en 4 truien te hebben en die af te wisselen zeg maar. Maar inmiddels zijn mijn favoriete items wel echt aan vervanging toe, en ook eigenlijk te groot. Een trui die ik hiervoor niet echt naar buiten aandurfde want zat wel erg strak is inmiddels mijn 'chilltrui' want te groot. Ik pas ook weer in een maat M; iets wat ik nooit had gedacht.
Dus morgen ga ik even lekker mezelf 'trakteren' op wat nieuwe items.
Dat vond ik wel een leuke bijkomstigheid aan afvallen, ik moest superveel nieuw :P
Nou ja, minder leuk voor de portemonnee natuurlijk, maar heb veel gekocht op Vinted :) Dan kan je met een gerust hart best veel dingen kopen.
Koel en donker bewaren
pi_216852666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 15:11 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Dat vond ik wel een leuke bijkomstigheid aan afvallen, ik moest superveel nieuw :P
Nou ja, minder leuk voor de portemonnee natuurlijk, maar heb veel gekocht op Vinted :) Dan kan je met een gerust hart best veel dingen kopen.
Nouja scheelt dus dat ik niet 'veel' nodig heb. Dus ik investeer vaak wel in 'goede' kleding, want die draag ik dan ook prima een aantal jaar (wil hiermee zeker niet zeggen dat het op Vinted niet goed is). Maar zou al blij zijn als ik morgen 1 broek en 1 of 2 shirtjes/truien kan vinden, want ben vaak ook wel kieskeurig met wat er in de winkel hangt.
En ik ben inmiddels 20 kg kwijt en er zal max nog 5 af kunnen/mogen maar daar blijft het ook bij. Dus het scheelt ook dat ik niet pas halverwege mijn traject ben en dus over een aantal maanden weer opnieuw ga kopen.
pi_216874546
Lichamen zijn raar. Eerste 2 weken van februari -0.4 kg. Mwah, niet slecht maar ik dacht er komen nog 2 AYCE etentjes aan dus dan zal er in de laatste 2 weken van februari wel geen gewicht afgaan, want tja, die dagen eet je toch veel. Ik schrok met net rot op de weegschaal: -1.8 kg in de laatste 2 weken. Holy moly. En dat vind ik dan weer 'te' veel. Over de maand levelled het uit op 2.2 kg en dus mooi een halve kg per week, maar damn. Deze zag ik echt niet aankomen.
Twijfel dan ook vaak van heb ik dan 'te weinig' gegeten of moet ik het meer over de maand zien en denken gemiddels is prima dus fine...

Lijstje van vandaag, vandaag L en D omgedraaid gezien de D onderweg is:
L: gebakken aardappeltjes, kibbeling uit de oven, wokgroente
T: 2 mandarijnen + mueslireep
D: 2 volkorenbroodjes met beenham.
(1713 kcal, 128 gram eiwitten, 39 gram vezels)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:49:41 #75
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216919752
Geen idee of ik hier goed zit maar zijn er mensen die hier afvallen met injecties? Of is er toevallig al een topic over?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_216920270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:49 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee of ik hier goed zit maar zijn er mensen die hier afvallen met injecties? Of is er toevallig al een topic over?
De meeste mensen hier doen het zonder maar voel je welkom om mee te posten.
@quo_ is hier wel mee bezig (zie pagina 2 voor zijn eerste ervaringen).
pi_216922673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:49 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben ingestapt in het vorige deeltje.
Mijn ervaringen kun je teruglezen in o.a.

quo_ in LIF / [Dieetclub] #987

quo_ in LIF / [Dieetclub] #988
-
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:08:48 #78
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216924701
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik ben ingestapt in het vorige deeltje.
Mijn ervaringen kun je teruglezen in o.a.

quo_ in LIF / [Dieetclub] #988
Dank je wel
Zou je misschien een topic willen openen over afvallen op deze manier?
Volgens veel professionele meningen gaat dit straks de manier van afvallen worden.
En ook ik sta er voor. Huisarts wil mij dit voorschrijven nadat er een paar onderzoekjes zijn afgerond

[ Bericht 11% gewijzigd door ondeugend op 04-03-2025 20:13:50 ]
pi_216925285
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:08 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dank je wel
Zou je misschien een topic willen openen over afvallen op deze manier?
Volgens veel professionele meningen gaat dit straks de manier van afvallen worden.
En ook ik sta er voor. Huisarts wil mij dit voorschrijven nadat er een paar onderzoekjes zijn afgerond
Afvallen is een kwestie van minder energie innemen (eten en drinken) dan dat je verbruikt.
Dat geldt altijd, maakt niet uit of je dat met medicatie doet of juist zonder.

Met medicatie gaat het sneller en het is gemakkelijker om vol te houden. Op eigen kracht 500 kcal per dag uitsparen is best een lastige opgave terwijl je met een dagelijkse of wekelijkse spuit vrij zonder al te veel honger 1000 kcal per dag kunt laten staan.

Maar je zult hoe dan ook kennis moeten opdoen van gezond(er) eten en daarvoor komen in deze topicreeks heel veel goede ideeen en suggesties langs.

Ik vraag me af wat een apart topic over farmaceutisch afvallen als extra brengt. Het enige wat ik kan bedenken is hoe je er mee om moet gaan nadat je gestopt bent met de injecties en hoe lastig (of niet?) het dan wordt.
-
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:46:20 #80
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216925563
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef quo_ het volgende:

[..]
Afvallen is een kwestie van minder energie innemen (eten en drinken) dan dat je verbruikt.
Dat geldt altijd, maakt niet uit of je dat met medicatie doet of juist zonder.

Met medicatie gaat het sneller en het is gemakkelijker om vol te houden. Op eigen kracht 500 kcal per dag uitsparen is best een lastige opgave terwijl je met een dagelijkse of wekelijkse spuit vrij zonder al te veel honger 1000 kcal per dag kunt laten staan.

Maar je zult hoe dan ook kennis moeten opdoen van gezond(er) eten en daarvoor komen in deze topicreeks heel veel goede ideeen en suggesties langs.

Ik vraag me af wat een apart topic over farmaceutisch afvallen als extra brengt. Het enige wat ik kan bedenken is hoe je er mee om moet gaan nadat je gestopt bent met de injecties en hoe lastig (of niet?) het dan wordt.
Ik eet gezond en ik beweeg dagelijks minstens een uurintensief. Ook ik doe veel met de eetmeter van het voedingscentrum. Ik zit in de overgang en volgens mij en de huisarts doe ik zo goed als alles goed maar gooit de overgang(hormonen) roet in mijn gezond eten. ;)
Ik dieet dan ook al even en ken deze reeks goed.

Het leek mij een goed idee deze manier een eigen topic te geven om ervaringen uit te wisselen en anderen daarmee te kunnen informeren. Jouw posts in deze reeks zijn eigenlijk al een geweldig begin daarvoor. Vandaar mijn vraag.
pi_216946095
Ik heb proteïne kwark gekocht. Als poging tot meer eiwitjes.

Vandaag erg basic
O. Kwark met cornflakes
L. Tosti met een lepel ketchup
D. Aardappeltjes met courgette en tofu
T. Kwark
pi_216946240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:46 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit in de overgang en volgens mij en de huisarts doe ik zo goed als alles goed maar gooit de overgang(hormonen) roet in mijn gezond eten. ;)
Hormoonsuppletie een optie?
Er zijn mensen die daarvan aankomen maar volgens mij is het effect vaker andersom. Alleen al omdat je dan weer meer energie hebt om van de bank te komen, maar ook (in mijn geval) omdat de hormonale oneindige vreetbehoefte dan verdwijnt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:40:06 #83
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216954280
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hormoonsuppletie een optie?
Er zijn mensen die daarvan aankomen maar volgens mij is het effect vaker andersom. Alleen al omdat je dan weer meer energie hebt om van de bank te komen, maar ook (in mijn geval) omdat de hormonale oneindige vreetbehoefte dan verdwijnt.
Ik sport een uur per dag. 7 dagen per week. En ik eet gezond. Er is niks mis met mijn leefstijl. Tis dus niet dat ik niet van de bank kom of vreetbuien heb.
In overleg met huisarts besloten om geen hormoontherapie te doen.
pi_216994296
Maar weer eens een lijstje posten

L: 2 volkoren boterhammen met 2 spiegeleieren
D: zoete aardappel/andijviestamppot met spekjes en feta
T: peer, banaan en proteïne toetje
pi_216995754
Uurtje fitness gedaan

O. 2 boterhammen met hummus
L. Mie, groente, tofu
D. 2 boterhammen met sandwichspread/kaas

En ergens tussendoor nog een proteïne kwarkje met een klein beetje cornflakes
pi_217005168
Gisteren ging goed dus we posten nog een lijstje :D

L: mosterdsoep met een volkoren pistoletje
D: pastaovenschotel met knolselderij
T: peer, banaan en proteïne toetje
pi_217006505
Hier schommelt het mooi, rustig naar benee met PG.
Begonnen met 93.8 op 3 november, afgelopen zondag 89. Als ik de 88.8 aantik ergens vlg week of over 2 weken is er toch 5k af *G*
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 09:42:13 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_217017438
Ik ben er nog!

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen (12-03-2025): 89,5 kg.

Afgelopen zaterdag bijna 85km gefietst met een collega in voorbereiding op wat meerdaagse fietstochten in mei. Voor de laatste daarvan wil ik een betere conditie en wat meer spierkracht hebben, want dat is met drie wielrennende neven. Dan wil je wel wat beters op het asfalt leggen dan een trieste sukkeldraf/slakkengang.

Dus het nieuwe doel is 87,5kg op 17 mei.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_217019283
Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps met gerookte kip, famersalade, sla en paprika
D: Pastaovenschotel met knolselderij
T: 2x peer en proteïne toetje
pi_217019410
Het is hier weer echt een rommeltje

Even schouders eronder en het weer goed doen
pi_217020343
Ik ben nu bezig aan mijn 4e setje van 5 Saxenda spuiten, dus halverwege de 4e maand.
Het gaat eventjes wat minder soepel op dit moment.
Het gewichtverlies lijkt tot staan gekomen, op mijn vorig wekelijkse meetpunt was ik weer een halve kilo aangekomen. Kan een incident zijn want dat is al één keer eerder gebeurd.
Tegelijkertijd voel ik af en toe het hongergevoel weer opkomen, nu komt het er op aan om daar weerstand aan te bieden of op een verstandige manier aan toe te geveen.
De huisarts had me er aan het begin al op voorbereid; op enig moment kom je op een plateau waarop je niet verder meer afvalt. Het zou kunnen zijn dat ik dat punt bereikt heb.
De nog resterende spuiten zijn betaald dus die maak ik in elk geval nog op. Over ruim 2 weken weet ik meer.
-
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 14:40:13 #92
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217020517
O: Hipro skyr vanillekwark met appel, kaneel en een beeeetje 4nuts cruesli
L: bananenpannekoekjes van 150g banaan, 2 eieren en 25g havermout
D: 225g bistro krieltjes, 2x valess kipkrokant schnitzel en 200g snijbonen
pi_217023224
Ik heb vandaag mijn een na laatste vakantie dagje erop zitten. Vanavond nog even genieten van een echte Italiaanse pizza en dan morgen weer naar huis. Genoten van (te)veel pizza, ijs, cannoli’s en andere lekkere dingen, maar het was het zeker waard. Vanaf vrijdag wel weer gewoon ‘braaf’ sport en voeding oppakken. Zitten zeker een paar kg’s extra aan (maar die neem ik voor lief).
pi_217058370
De weegschaal gaf vanmorgen +3 aan, wat best knap is in 10 dagen. Al zal een deel daarvan nog wel gewoon watergewicht/vocht zijn. Nouja het zij zo. We pakken gewoon de draad weer op. Al moet ik zeggen dat ik deze 'eerste' dagen mentaal altijd het lastigste vind. Als ik eenmaal lekker in het ritme zit denk ik bijna niet eens meer na over 'ongezond voedsel' terwijl nu krijg ik stiekem toch regelmatig de gedachte, ach, begin maandag maar. Boeien. Terwijl als ik er lekker inzit deze gedachtes er echt zelden tot nooit zijn. Toch vreemd hoe dat werkt.

Lijstje van vandaag:
S: volleybalwedstrijd
T: eiwitshake + aardbeien
D: puuur kibbeling, aardappeltjes en wokgroente
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:01:18 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217064923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:26 schreef quo_ het volgende:
Ik ben nu bezig aan mijn 4e setje van 5 Saxenda spuiten, dus halverwege de 4e maand.
Het gaat eventjes wat minder soepel op dit moment.
Het gewichtverlies lijkt tot staan gekomen, op mijn vorig wekelijkse meetpunt was ik weer een halve kilo aangekomen. Kan een incident zijn want dat is al één keer eerder gebeurd.
Tegelijkertijd voel ik af en toe het hongergevoel weer opkomen, nu komt het er op aan om daar weerstand aan te bieden of op een verstandige manier aan toe te geveen.
De huisarts had me er aan het begin al op voorbereid; op enig moment kom je op een plateau waarop je niet verder meer afvalt. Het zou kunnen zijn dat ik dat punt bereikt heb.
De nog resterende spuiten zijn betaald dus die maak ik in elk geval nog op. Over ruim 2 weken weet ik meer.
En lukt het goed om je niet te laten gaan? Hoe is het je in de afgelopen maanden vergaan met bijwerkingen?
Resistance is futile.
pi_217075421
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
En lukt het goed om je niet te laten gaan? Hoe is het je in de afgelopen maanden vergaan met bijwerkingen?
Dit weekeinde weer een paar honderd gram minder op de teller dan vorige week. Het is dus nog wel spannend of ik de afval-draad weer op kan pakken of dat het toch stil staat.
Ook afgelopen week weer af en toe een hongerig gevoel. Kan het redelijk weerstaan, als opvulling gebruik ik af en toe een extra volkoren boterham met becel smeersel. En ik zet mijn dagelijkse dosis psylium vezel ook in als tussendoortje, vult best aardig.

Behoudens de aanloopweken geen last van bijwerkingen gehad.
-
  zondag 16 maart 2025 @ 18:07:04 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217075750
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:40 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit weekeinde weer een paar honderd gram minder op de teller dan vorige week. Het is dus nog wel spannend of ik de afval-draad weer op kan pakken of dat het toch stil staat.
Ook afgelopen week weer af en toe een hongerig gevoel. Kan het redelijk weerstaan, als opvulling gebruik ik af en toe een extra volkoren boterham met becel smeersel. En ik zet mijn dagelijkse dosis psylium vezel ook in als tussendoortje, vult best aardig.

Behoudens de aanloopweken geen last van bijwerkingen gehad.
Wat is een psyllium vezel?
Resistance is futile.
pi_217138968
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:40 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ook afgelopen week weer af en toe een hongerig gevoel. Kan het redelijk weerstaan, als opvulling gebruik ik af en toe een extra volkoren boterham met becel smeersel.
Per saldo ben ik in de laatste drie weken 100 gram afgevallen, dus op de teller het laagste gewicht in jaren. Maar ik weet (nog) niet of ik het afvalpatroon hiermee weer te pakken heb of dat ik toch op het denkbeeldige "plateau" aangeland ben. De laatste paar weken heb ik echter mijn lichamelijke beweging ook opgevoerd dus het zou ook kunnen zijn dat er wat spiermassa is bijgekomen en dat daardoor net netto effect gering is.

quote:
En ik zet mijn dagelijkse dosis psylium vezel ook in als tussendoortje, vult best aardig.
De psyliumvezels gebruik ik als aanvulling op mijn relatief koolhtdraat-arme eetpatroon om de werking van de darmen op peil te houden.
-
pi_217155112
Hier even wat moeilijkere dagen gehad. Vorige week terug gekomen van vakantie en daarna toch wel moeite om het ritme weer op te pakken. Ook nog flinke holteontsteking gehad waardoor het sporten ook even op een laag pitje stond en ik merk dan altijd dat als het sporten wegvalt ik het ook een stuk moeilijker vind om 'normaal' te eten. Maar ik moet echt weer even 'terug in het gareel'.

T: mini kokosmakron
D: pompoenpasta met kipgehakt, 2 mandarijnen
T: clear whey shake, aardbeien
pi_217163745
Na een week bezig te zijn geweest met de uitvaart van mijn oma is het weer tijd om normaal te doen.

Lijstje:
L: pastinaaksoep met volkoren pistolet
D: pasta met tomaten/mascarponesaus
T: banaan en iets van kwark
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')