abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217283481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 11:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mijlpaal bereikt hier: 10kg eraf.
Sinds 3e week januari bewust af gaan vallen. Kijk niet heel nauw naar calorien, maar mijn lunch is bewust wel calorie-arm (salade, vaak met peer en blauwe kaas, soms met wat olijven of avocado of pecan noten). Verder geen ontbijt, fruit tussendoortje 's middags, me niet vol eten 's avonds, en niet snacken. Wel een paar lastige weken met tripjes gehad (VS, daar niet aangekomen, tripje naar NL, verjaardagsweekend vrouw in Londen), en drukke weken met etentjes met werk. Laatste weken weinig gekke dingen, en bijna een kg per week afgevallen weer. Meestal bereik ik een plateau na 2 maanden. Een kg per week is meer dan het doel, maar ik ga niet meer eten nu om minder snel af te vallen.

Merk het verschil nu echt wel. Broeken zitten ruimer, hardlopen gaat makkelijker, ik lijk sneller te herstellen van inspanning, rusthartslag is lager, heb meer energie. Gaat dus de goede kant op :)
Lekker bezig! Ik las eerst: verder geen ontbijt, fruit. Dus ik meteen getriggert :P
Fijn he als je de voordelen merkt! Maar je gaat dus nog even door?
pi_217284481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 11:08 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Lekker bezig! Ik las eerst: verder geen ontbijt, fruit. Dus ik meteen getriggert :P
Fijn he als je de voordelen merkt! Maar je gaat dus nog even door?
Geen ontbijt heb ik wel vaker gedaan, en gaat me makkelijk af. Vind het ook makkelijker om niet teveel calorien te eten door een maaltijd te skippen (en de snacks!).
Wil in een gezond BMI getal komen, dus nog wel even doorgaan. Alleen, ik ben kwart Indonesisch, voor mixed race geven ze een gezond BMI van 18.5-23, voor white is het 18.5-25. Zit nu op 25.6, zou wel naar de 23 willen (als eerste doel, dan kijken hoe ik me voel enzo). Kan me niet voorstellen eigenlijk dat ik dan nog aan de grens van 'overweight' zit.
pi_217285314
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Geen ontbijt heb ik wel vaker gedaan, en gaat me makkelijk af. Vind het ook makkelijker om niet teveel calorien te eten door een maaltijd te skippen (en de snacks!).
Wil in een gezond BMI getal komen, dus nog wel even doorgaan. Alleen, ik ben kwart Indonesisch, voor mixed race geven ze een gezond BMI van 18.5-23, voor white is het 18.5-25. Zit nu op 25.6, zou wel naar de 23 willen (als eerste doel, dan kijken hoe ik me voel enzo). Kan me niet voorstellen eigenlijk dat ik dan nog aan de grens van 'overweight' zit.
Ja heb ik ook wel. Ik bedoelde het dat ik eerst las dat je ook geen fruit at tot ik verder las dat je fruit als snack bedoelde. Haha
Ik ontbijt wel maar vaak pas tegen 10 a 11 uur (terwijl ik altijd om 6 uur opsta).
pi_217285573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:56 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja heb ik ook wel. Ik bedoelde het dat ik eerst las dat je ook geen fruit at tot ik verder las dat je fruit als snack bedoelde. Haha
Ik ontbijt wel maar vaak pas tegen 10 a 11 uur (terwijl ik altijd om 6 uur opsta).
Jep, wel fruit ja. Appel of peer in de salade, en dan nog een stuk fruit (of 2 mandarijnen ofzo) als tussendoortje vaak in de middag. Al schiet dat er wel eens bij in door drukte op het werk.

4 a 5 uur na opstaan, dat is ook best wel lang. Ik sta meestal rond 7 uur op, dus ongeveer net zo lang. Ben het afgelopen jaar, ivm geboorte dochter, wel een stuk vroeger gaan eten. Eten nu tussen 6 en 7, ipv tegen 8-en pas. Dus ook een langere periode tussen avondeten en naar bed gaan (wat ook wel aangeraden wordt als zijnde gezonder).
pi_217305424
Ik blijf het humor vinden dat lijf van mij
Hoe minder ik mijn best doe, hoe gemakkelijker het gaat. Er zit weer beweging in de weegschaal. Heb geen honger, eet wanneer ik trek heb en val af. Wat wil een mens meer

Eens per week (+/-) gun ik mezelf wat lekkers. De moeite nemen om te koken voor mezelf gaat ook steeds. Ik eet ook meer gevarieerd en niet meer enkel prei/rijst/tofu, maar ook andere groentes! (heb nu een volle koelkast met aubergine/courgette/penen/paprika/uien (en ja een prei :+ )

Vandaag:
O. yoghurt met volkoren, gepofte haver
L. Orzo, groente en kaas (laatste keer van drie)
D. 2 boterhammen met vegan paté
T. Ik denk nog een keer yoghurt met haver
pi_217312580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:56 schreef quo_ het volgende:

[..]
Per saldo ben ik in de laatste drie weken 100 gram afgevallen, dus op de teller het laagste gewicht in jaren. Maar ik weet (nog) niet of ik het afvalpatroon hiermee weer te pakken heb of dat ik toch op het denkbeeldige "plateau" aangeland ben.
Er zit toch nog steeds beweging in mijn gewicht. Het dipje van een paar weken geleden ben ik weer te boven gekomen hoewel de snelheid er op dit moment wel uit is. In het begin van het afvaltraject haalde ik een aantal keren ongeveer 1 kilo per week maar dat is inmiddels gezakt tot zo'n 200-300 gram per week, gemeten over de laatste maand.
Reden genoeg om er in elk geval nog een maandje saxenda aan vast te knopen, ben nu bezig aan de 5e set met spuiten.
-
pi_217313541
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 15:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Er zit toch nog steeds beweging in mijn gewicht. Het dipje van een paar weken geleden ben ik weer te boven gekomen hoewel de snelheid er op dit moment wel uit is. In het begin van het afvaltraject haalde ik een aantal keren ongeveer 1 kilo per week maar dat is inmiddels gezakt tot zo'n 200-300 gram per week, gemeten over de laatste maand.
Reden genoeg om er in elk geval nog een maandje saxenda aan vast te knopen, ben nu bezig aan de 5e set met spuiten.
Is dat niet ook gewoon normaal? Ook als je zonder medicatie afvalt? Ik denk dat veel mensen in het begin best hard gaan, maar op een gegeven moment past je metabolisme zich ook aan (je bent immers ook lichter) waardoor je dus met hetzelfde aantal kcal op een lager kcal tekort zit en dus langzamer afvalt.
pi_217318111
Hoi, ik meld me (weer, voor de zoveelste keer :') )
Door alle stress de afgelopen jaren at ik te veel tussendoor. Ik heb al een aantal keer geprobeerd de knop om te zetten, maar het ging steeds na een paar dagen weer mis.
Nu had ik een week met heel veel (andere) stress en kon ik niet slapen, maar ook niet eten. Ik hoop dat dat me door die eerste moeilijke weken heen helpt, dat ik niet steeds aan eten denk en het dan daarna ook weer vol kan houden. Is me een aantal jaar geleden wel gelukt namelijk.
Heb recentelijk nog niet op de weegschaal gestaan, maar een paar weken geleden wilde ik wel een kg of 6 kwijt. En vooral de vetjes op de buik :@

Lijstje voor vandaag:
1 snee brood met hagelslag
3/4 appel
1 snee brood met kaas
Pasta met zalm, spinazie en (vegan) roomkaas
Uur sporten met sportjuf
pi_217318228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:18 schreef Hupje het volgende:
Hoi, ik meld me (weer, voor de zoveelste keer :') )
Door alle stress de afgelopen jaren at ik te veel tussendoor. Ik heb al een aantal keer geprobeerd de knop om te zetten, maar het ging steeds na een paar dagen weer mis.
Nu had ik een week met heel veel (andere) stress en kon ik niet slapen, maar ook niet eten. Ik hoop dat dat me door die eerste moeilijke weken heen helpt, dat ik niet steeds aan eten denk en het dan daarna ook weer vol kan houden. Is me een aantal jaar geleden wel gelukt namelijk.
Heb recentelijk nog niet op de weegschaal gestaan, maar een paar weken geleden wilde ik wel een kg of 6 kwijt. En vooral de vetjes op de buik :@

Lijstje voor vandaag:
1 snee brood met hagelslag
3/4 appel
1 snee brood met kaas
Pasta met zalm, spinazie en (vegan) roomkaas
Uur sporten met sportjuf
Heb je toevallig de kcal uitgerekend van dit lijstje? Want ik vind het er erg mager uitzien zeker als je gaat sporten.
Of lukt het eten nog steeds niet door de stress? Dan zijn lijstjes posten misschien niet zo handig want je zal altijd tips krijgen :+
pi_217318237
Lijstje:
L: gyozas
D: burritos
T: kwark en fruit

Nu lijkt dit misschien ook een beetje mager maar mijn maaltijden zijn altijd flink. Zoals nu is mijn lunch 400kcal en avondeten 850. Tussendoortje zal ook richting de 300-400 gaan.
pi_217318330
Vandaag een slot op mijn maag

O. 2 boterhammen appelstroop en een beetje plantaardige biter
L. Misschien straks 2 boterhammen hummus (alleen echt geen trek)
D. Courgette met rijst en tofu (als ik genoeg trek krijg)

Weet niet wat ik heb vandaag -O- moet sowieso nog eten vandaag. Alleen wanneer hoe en wat weet ik niet.
pi_217318601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Heb je toevallig de kcal uitgerekend van dit lijstje? Want ik vind het er erg mager uitzien zeker als je gaat sporten.
Of lukt het eten nog steeds niet door de stress? Dan zijn lijstjes posten misschien niet zo handig want je zal altijd tips krijgen :+
Nee, niks uitgerekend. Ik krijg het gewoon echt nog niet weg, heel stom. Ik voel 'honger' en dan halverwege de eerste boterham zit ik het echt met tegenzin op te eten, omdat het moet. Ik hoop dat dat snel weer verandert. Maar dat dan dus ook de gedachte aan snaaien minder is, omdat de gewoonte doorbroken is.
Misschien inderdaad de lijstjes pas weer doen als eten wel weer lukt, goed idee.
pi_217318864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 13:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nee, niks uitgerekend. Ik krijg het gewoon echt nog niet weg, heel stom. Ik voel 'honger' en dan halverwege de eerste boterham zit ik het echt met tegenzin op te eten, omdat het moet. Ik hoop dat dat snel weer verandert. Maar dat dan dus ook de gedachte aan snaaien minder is, omdat de gewoonte doorbroken is.
Misschien inderdaad de lijstjes pas weer doen als eten wel weer lukt, goed idee.
*;

Hopelijk helpen lijstjes je weer. Goed eten is belangrijk :* geen slimme tips, maar strekte :*
pi_217318901
Hier een rustdagje maar wel lekker al 12000 stappen terwijl het een kantoordag is.
Lijstje met best wel wat snacks vandaag omdat mijn avondmaaltijd maar 450 kcal is

O: kwark
L: 2 volkorenbroodjes met rauwe ham + proteinetoetje
T: aardbeien
D: pasta met kipgehakt en pompoensaus
T: proteins chocolademousse, 2 mandarijnen, 2 kleine chocolaatjes
(1750 kcal met 133 gram eiwit)
pi_217318909
*O*

Hier duurde eventjes voordat ik trek kreeg. Nu wil ik wel eten
pi_217340355
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 18:13 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Is dat niet ook gewoon normaal? Ook als je zonder medicatie afvalt? Ik denk dat veel mensen in het begin best hard gaan, maar op een gegeven moment past je metabolisme zich ook aan (je bent immers ook lichter) waardoor je dus met hetzelfde aantal kcal op een lager kcal tekort zit en dus langzamer afvalt.
Dat is mijn ervaring ook. Eerste 2 weken gaat het hard, wat waarschijnlijk ook met vocht te maken heeft, dan gaat het nog een of twee maanden ook wel snel, en dan vlakt het af. Dat is lastig, want je bent al ff bezig, dus de discipline laat je ook al wat makkelijk vieren. In het verleden lukte het me nauwelijks om na 3 maanden nog af te blijven vallen.

Deze keer gaat het wat beter, afgelopen week weer ongeveer 700-800 gram eraf, en ben nu bijna 3 maanden bezig. Had een paar weken geleden een lastige week. Erg veel zin in snacks, bijna de hele week. Niet aan toegegeven, eind van de week een kilo eraf, en dat was mentaal erg opbeurend. Deze week ook weer een grens doorbroken, onder de 80kg weer (kwam van net boven de 90). Dat motiveert wel. Ben wel wat minder streng op eten in het weekend, maar laat de frisdrank, fruitdrank en snacks nog wel staan.
Rond pasen familie in Nederland bezoeken, en heb al besloten dat ik dat weekend niet strict ga zijn, en het daarna weer oppik. Ben op bijna 2/3 van mijn doel, en dat motiveert ook wel weer.

Dat plus de volgende dingen die ik dus merk:
-Ik slaap beter (rustiger, continuer)
-Hardlopen gaat beter: Niet zozeer makkelijker, maar ik loop een hogere snelheid met dezelfde inspanning, en ik heb veel minder last van pijntjes. Een reden om te beginnen met afvallen was dat ik last van mijn kniepees kreeg, en de oorzaak daarvan lag duidelijk bij overbelasting door overgewicht. Maar had ook wel andere pijntjes die niet zozeer met gewicht te maken leken te hebben, maar die zijn dus ook grotendeels weg.
-Veel minder last van IBS, dat lijkt allemaal een stuk rustiger geworden, ook mooi meegenomen.
-Energie-levels zijn goed
-Rusthartslag is behoorlijk gedaald
-Broeken zitten ruimer, maar ik wacht nog even met het kopen van nieuwe, dat doe ik pas als ik dichter bij het doelgewicht in de buurt ben, denk dat er nog wel een of twee maten afgaan als ik bij mijn doelgewicht ben (zal wel juli worden voor ik daar ben).
pi_217356936
Trots op mezelf. Een lang weekend naar Italië geweest (3,5e dag) en dit keer wel lekker de balans weten te houden tussen gezond en genieten. Ik denk zelfs (al was dat natuurlijk niet perse het doel) wel wat afgevallen aangezien ik zo'n 3 dagen 40.000 stappen heb gezet (door de bergen). Enige vervelende is dat ik gisteren tijdens de afdaling mijn enkel heb verzwikt (en daarna daar nog 10 km op door moest) dus deze is nu lekker dik, stijf en blauw dus sporten zal wat beperkter zijn aankomende week.
pi_217357077
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
Trots op mezelf. Een lang weekend naar Italië geweest (3,5e dag) en dit keer wel lekker de balans weten te houden tussen gezond en genieten. Ik denk zelfs (al was dat natuurlijk niet perse het doel) wel wat afgevallen aangezien ik zo'n 3 dagen 40.000 stappen heb gezet (door de bergen). Enige vervelende is dat ik gisteren tijdens de afdaling mijn enkel heb verzwikt (en daarna daar nog 10 km op door moest) dus deze is nu lekker dik, stijf en blauw dus sporten zal wat beperkter zijn aankomende week.
Beterschap voor je voet!

En knap dat het eten zo goed gelukt is *O*
Trots op jou
pi_217357339
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
Balen zeg, rust houden en niet belasten dus!
pi_217357392
Ik ben er achter (slimpy😝 ikke ;) ) dat, nu ik 5k kwijt ben, ik ook mijn kcal per dag weer moet bijstellen.
Logisch dat ik een plateautje tegenkwam.
Dus vanaf gister bijgesteld volgens PG principe (omdat dat me zoveel gebracht heeft O+ ) en eens kijken of het dan weer gestaag en rustig omlaag schommelt ^O^
pi_217357530
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 15:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Balen zeg, rust houden en niet belasten dus!
Nee even rustig aan. Morgen wel gewoon krachttraining maar dan vooral bovenlichaam en onderlichaam alleen machines (Leg extension enzo moet gewoon kunnen maar even geen squats deze week).
pi_217364545
Weer meteen het normale ritme oppakken (al ben ik er niet echt uit geweest) dus vanmorgen al gesport en qua voeding ook weer gewoon een normaal lijstje.
Enkel voelt wat raar, als in, hij is flink dik, blauw en stijf maar qua pijn valt het eigenlijk reuze mee. Is meer wat lastig dat het zo stijf is dan dat ik er echt pijn hinder van ondervindt dus hopelijk valt het mee en ben ik snel weer helemaal fit.
Ik ga ook eens proberen om niet meer op volledig lege maag te trainen. Dit omdat toch verschillende experts mij hebben aangeraden om wat eisitten van te voren te eten aangezien je lichaam anders helemaal niks heeft om te berbruiken en krachttrai dan wellicht meer afbreekt dan dat je opbouwt (ik at vaak in de ochtend pas rond 10 uur en train om 6)

O1: clear whey shake
S: krachttraining (voornamelijk upperbody)
Ow: 500gr magere kwark
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread light en rauwe ham
T: oat reep
D: pasta met kipgehakt en pompoensaus
T: proteine chocolademousse + aardbeien
(1700 kcal en 136 gram eiwit)
pi_217368514
Na 2 lange festivaldagen waar ik niet zo zeer te veel maar wel raar gegeten heb, is het vandaag weer tijd voor gewoon voer.

L: volkoren broodje met omelet van 1,5 ei
D: verse 4 kazenpasta met funghisaus
T: hopelijk zijn de worteltjes nog goed en iets van kwark
pi_217371019
Hier gaat het goed!

O. 2 boterhammen vegan paté
L. Soep (chinese tomaat) met brood en beleg
D. 2 boterhammen sandwichspread
T yoghurt met gepofte granen

Heb alleen periodes dat ik een product helemaal lekker vind en als enige lust. Moet mezelf nu echt dwingen om ook andere dingen dan vegan paté te eten. En andere groentes dan prei is ook geen succes
Mijn moeder zegt dat ik dat al heel mijn leven heb. 't Zal wel
pi_217371097
Eten jullie yoghurt mager, halfvol of vol?

Geen flauw idee wat het beste is. Zelf ga ik voor halfvol; mondgevoel en smaak. En het voedt meer dan mager (na een schaaltje genoeg gegeten)

(Denk niet dat ik dat ga veranderen. Alleen nieuwsgierig).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')