Lekker bezig! Ik las eerst: verder geen ontbijt, fruit. Dus ik meteen getriggertquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mijlpaal bereikt hier: 10kg eraf.
Sinds 3e week januari bewust af gaan vallen. Kijk niet heel nauw naar calorien, maar mijn lunch is bewust wel calorie-arm (salade, vaak met peer en blauwe kaas, soms met wat olijven of avocado of pecan noten). Verder geen ontbijt, fruit tussendoortje 's middags, me niet vol eten 's avonds, en niet snacken. Wel een paar lastige weken met tripjes gehad (VS, daar niet aangekomen, tripje naar NL, verjaardagsweekend vrouw in Londen), en drukke weken met etentjes met werk. Laatste weken weinig gekke dingen, en bijna een kg per week afgevallen weer. Meestal bereik ik een plateau na 2 maanden. Een kg per week is meer dan het doel, maar ik ga niet meer eten nu om minder snel af te vallen.
Merk het verschil nu echt wel. Broeken zitten ruimer, hardlopen gaat makkelijker, ik lijk sneller te herstellen van inspanning, rusthartslag is lager, heb meer energie. Gaat dus de goede kant op
Geen ontbijt heb ik wel vaker gedaan, en gaat me makkelijk af. Vind het ook makkelijker om niet teveel calorien te eten door een maaltijd te skippen (en de snacks!).quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:08 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Lekker bezig! Ik las eerst: verder geen ontbijt, fruit. Dus ik meteen getriggert
Fijn he als je de voordelen merkt! Maar je gaat dus nog even door?
Ja heb ik ook wel. Ik bedoelde het dat ik eerst las dat je ook geen fruit at tot ik verder las dat je fruit als snack bedoelde. Hahaquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Geen ontbijt heb ik wel vaker gedaan, en gaat me makkelijk af. Vind het ook makkelijker om niet teveel calorien te eten door een maaltijd te skippen (en de snacks!).
Wil in een gezond BMI getal komen, dus nog wel even doorgaan. Alleen, ik ben kwart Indonesisch, voor mixed race geven ze een gezond BMI van 18.5-23, voor white is het 18.5-25. Zit nu op 25.6, zou wel naar de 23 willen (als eerste doel, dan kijken hoe ik me voel enzo). Kan me niet voorstellen eigenlijk dat ik dan nog aan de grens van 'overweight' zit.
Jep, wel fruit ja. Appel of peer in de salade, en dan nog een stuk fruit (of 2 mandarijnen ofzo) als tussendoortje vaak in de middag. Al schiet dat er wel eens bij in door drukte op het werk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:56 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja heb ik ook wel. Ik bedoelde het dat ik eerst las dat je ook geen fruit at tot ik verder las dat je fruit als snack bedoelde. Haha
Ik ontbijt wel maar vaak pas tegen 10 a 11 uur (terwijl ik altijd om 6 uur opsta).
Er zit toch nog steeds beweging in mijn gewicht. Het dipje van een paar weken geleden ben ik weer te boven gekomen hoewel de snelheid er op dit moment wel uit is. In het begin van het afvaltraject haalde ik een aantal keren ongeveer 1 kilo per week maar dat is inmiddels gezakt tot zo'n 200-300 gram per week, gemeten over de laatste maand.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Per saldo ben ik in de laatste drie weken 100 gram afgevallen, dus op de teller het laagste gewicht in jaren. Maar ik weet (nog) niet of ik het afvalpatroon hiermee weer te pakken heb of dat ik toch op het denkbeeldige "plateau" aangeland ben.
Is dat niet ook gewoon normaal? Ook als je zonder medicatie afvalt? Ik denk dat veel mensen in het begin best hard gaan, maar op een gegeven moment past je metabolisme zich ook aan (je bent immers ook lichter) waardoor je dus met hetzelfde aantal kcal op een lager kcal tekort zit en dus langzamer afvalt.quote:Op maandag 7 april 2025 15:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Er zit toch nog steeds beweging in mijn gewicht. Het dipje van een paar weken geleden ben ik weer te boven gekomen hoewel de snelheid er op dit moment wel uit is. In het begin van het afvaltraject haalde ik een aantal keren ongeveer 1 kilo per week maar dat is inmiddels gezakt tot zo'n 200-300 gram per week, gemeten over de laatste maand.
Reden genoeg om er in elk geval nog een maandje saxenda aan vast te knopen, ben nu bezig aan de 5e set met spuiten.
Heb je toevallig de kcal uitgerekend van dit lijstje? Want ik vind het er erg mager uitzien zeker als je gaat sporten.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:18 schreef Hupje het volgende:
Hoi, ik meld me (weer, voor de zoveelste keer)
Door alle stress de afgelopen jaren at ik te veel tussendoor. Ik heb al een aantal keer geprobeerd de knop om te zetten, maar het ging steeds na een paar dagen weer mis.
Nu had ik een week met heel veel (andere) stress en kon ik niet slapen, maar ook niet eten. Ik hoop dat dat me door die eerste moeilijke weken heen helpt, dat ik niet steeds aan eten denk en het dan daarna ook weer vol kan houden. Is me een aantal jaar geleden wel gelukt namelijk.
Heb recentelijk nog niet op de weegschaal gestaan, maar een paar weken geleden wilde ik wel een kg of 6 kwijt. En vooral de vetjes op de buik![]()
Lijstje voor vandaag:
1 snee brood met hagelslag
3/4 appel
1 snee brood met kaas
Pasta met zalm, spinazie en (vegan) roomkaas
Uur sporten met sportjuf
Nee, niks uitgerekend. Ik krijg het gewoon echt nog niet weg, heel stom. Ik voel 'honger' en dan halverwege de eerste boterham zit ik het echt met tegenzin op te eten, omdat het moet. Ik hoop dat dat snel weer verandert. Maar dat dan dus ook de gedachte aan snaaien minder is, omdat de gewoonte doorbroken is.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb je toevallig de kcal uitgerekend van dit lijstje? Want ik vind het er erg mager uitzien zeker als je gaat sporten.
Of lukt het eten nog steeds niet door de stress? Dan zijn lijstjes posten misschien niet zo handig want je zal altijd tips krijgen
quote:Op dinsdag 8 april 2025 13:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nee, niks uitgerekend. Ik krijg het gewoon echt nog niet weg, heel stom. Ik voel 'honger' en dan halverwege de eerste boterham zit ik het echt met tegenzin op te eten, omdat het moet. Ik hoop dat dat snel weer verandert. Maar dat dan dus ook de gedachte aan snaaien minder is, omdat de gewoonte doorbroken is.
Misschien inderdaad de lijstjes pas weer doen als eten wel weer lukt, goed idee.
Dat is mijn ervaring ook. Eerste 2 weken gaat het hard, wat waarschijnlijk ook met vocht te maken heeft, dan gaat het nog een of twee maanden ook wel snel, en dan vlakt het af. Dat is lastig, want je bent al ff bezig, dus de discipline laat je ook al wat makkelijk vieren. In het verleden lukte het me nauwelijks om na 3 maanden nog af te blijven vallen.quote:Op maandag 7 april 2025 18:13 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Is dat niet ook gewoon normaal? Ook als je zonder medicatie afvalt? Ik denk dat veel mensen in het begin best hard gaan, maar op een gegeven moment past je metabolisme zich ook aan (je bent immers ook lichter) waardoor je dus met hetzelfde aantal kcal op een lager kcal tekort zit en dus langzamer afvalt.
Beterschap voor je voet!quote:Op zondag 13 april 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
Trots op mezelf. Een lang weekend naar Italië geweest (3,5e dag) en dit keer wel lekker de balans weten te houden tussen gezond en genieten. Ik denk zelfs (al was dat natuurlijk niet perse het doel) wel wat afgevallen aangezien ik zo'n 3 dagen 40.000 stappen heb gezet (door de bergen). Enige vervelende is dat ik gisteren tijdens de afdaling mijn enkel heb verzwikt (en daarna daar nog 10 km op door moest) dus deze is nu lekker dik, stijf en blauw dus sporten zal wat beperkter zijn aankomende week.
Balen zeg, rust houden en niet belasten dus!quote:Op zondag 13 april 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
Trots op mezelf. Een lang weekend naar Italië geweest (3,5e dag) en dit keer wel lekker de balans weten te houden tussen gezond en genieten. Ik denk zelfs (al was dat natuurlijk niet perse het doel) wel wat afgevallen aangezien ik zo'n 3 dagen 40.000 stappen heb gezet (door de bergen). Enige vervelende is dat ik gisteren tijdens de afdaling mijn enkel heb verzwikt (en daarna daar nog 10 km op door moest) dus deze is nu lekker dik, stijf en blauw dus sporten zal wat beperkter zijn aankomende week.
Nee even rustig aan. Morgen wel gewoon krachttraining maar dan vooral bovenlichaam en onderlichaam alleen machines (Leg extension enzo moet gewoon kunnen maar even geen squats deze week).quote:Op zondag 13 april 2025 15:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Balen zeg, rust houden en niet belasten dus!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |