Vroegah zat in de Fitbit app zo'n stappendoel wat je met een groepje kon behalen. Dat kon per dag of per week of per route. Maar dat is er tegenwoordig uit geloof ik.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje; sportschool opgezegd. Financieel niet te doen voor mij en ik kan er niet gezond mee omgaan. Obsessief (Jaja jullie hadden gelijk)
Dus ik moet een andere, betaalbare en leuke manier van bewegen verzinnen.
Het enige dat ik kan verzinnen is wandelen. Alleen in de praktijk kan ik mezelf niet motiveren
Hebben jullie tips om mezelf te motiveren? Of om het leuker te maken...
(Ik ben zo gefrustreerd met mezelf momenteel)
Dank je welquote:Op maandag 24 maart 2025 12:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Vroegah zat in de Fitbit app zo'n stappendoel wat je met een groepje kon behalen. Dat kon per dag of per week of per route. Maar dat is er tegenwoordig uit geloof ik.
Maar misschien kunnen we een stappendoel topic openen? Ik wil in ieder geval wel mee doen.
We kunnen challenges houden of gewoon aan je eigen doel houden?
Ik heb nu een Samsung Fit horloge, daar staan de stappen wel op.
Misschien helpt het om een doel te bedenken om naartoe te wandelen?quote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje; sportschool opgezegd. Financieel niet te doen voor mij en ik kan er niet gezond mee omgaan. Obsessief (Jaja jullie hadden gelijk)
Het enige dat ik kan verzinnen is wandelen. Alleen in de praktijk kan ik mezelf niet motiveren
Op dagen dat ik bij m'n vriend ben laten we zijn hondje 3x per dag uit. De afstand heb ik steeds een beetje uitgebreid.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
In mijn sporttopic staat een routine maken... en uitbreiden in afstand. Denk dat het concept van rondje park en later rondje beide parken in de wijk etc meer voor me werkt.
Ik moet alleen een tijdstip verzinnen. Liefst ergens in de ochtend... denk ik...
En misschien beginnen met kleine stappen. Niet direct voor een uur gaan oid. Gewoon even een half rondje park.
En verder... discipline
Dank je wel! Je helpt me met nadenken
Al eens een HIIT training geprobeerd? Youtube staat er vol van en heel makkelijk te doen vanuit thuisquote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ohja minibiebs inderdaad. In mijn buurt staan er verschillende. Ik pik eigenlijk elke wandeling wel een minibieb mee om te kijken wat er in staat en soms even te ruilen.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Misschien helpt het om een doel te bedenken om naartoe te wandelen?
Dingen waar ik graag naartoe wandel:
- Kinderboerderij en andere plekken waar ze dieren hebben. Bv er is een weitje met schapen bij mij op loopafstand en nu zijn er lammetjesen elke keer dat je er komt zijn ze gegroeid en nog schattiger. Er is ook een kinderboerderij met een varken dat ik mag aaien. Zo lief
- Naar stadscentrum etalages kijken. Er is bv een kunstgalerie die elke paar weken wat anders heeft.
- Voortuinbibliotheken. Veel huizen hebben tegenwoordig een minibieb in de voortuin waar je gratis boeken mee mag nemen. Altijd leuk om te kijken of er wat nieuws bij zit
- zoals een voortuinbieb, maar dan met stekjes van planten, of met knutselspulletjes, of met eten dat mensen over hebben. Kan ook nuttig zijn met een krap budget. En leuk om in de gaten te houden wat er mogelijk is
- Op zoek naar bezienswaardigheden in de stad. Ik ken een aantal huizen waar vaak een kat in de vensterbank zit. Er zijn huizen met bijzondere gevels. Er zijn bijzondere muurschilderingen en graffiti's.
- Vogels of planten herkennen. Zelfs in een stadspark kan je reigers zien. Of spechten, roodborstjes, enz.
Misschien kan je in je bullet journal een lijstje bijhouden van bijzondere/nuttige plekjes in je stad die je op deze manier hebt ontdekt?
Ooooh! Dat maakt het leuk ja!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Misschien helpt het om een doel te bedenken om naartoe te wandelen?
Dingen waar ik graag naartoe wandel:
- Kinderboerderij en andere plekken waar ze dieren hebben. Bv er is een weitje met schapen bij mij op loopafstand en nu zijn er lammetjesen elke keer dat je er komt zijn ze gegroeid en nog schattiger. Er is ook een kinderboerderij met een varken dat ik mag aaien. Zo lief
- Naar stadscentrum etalages kijken. Er is bv een kunstgalerie die elke paar weken wat anders heeft.
- Voortuinbibliotheken. Veel huizen hebben tegenwoordig een minibieb in de voortuin waar je gratis boeken mee mag nemen. Altijd leuk om te kijken of er wat nieuws bij zit
- zoals een voortuinbieb, maar dan met stekjes van planten, of met knutselspulletjes, of met eten dat mensen over hebben. Kan ook nuttig zijn met een krap budget. En leuk om in de gaten te houden wat er mogelijk is
- Op zoek naar bezienswaardigheden in de stad. Ik ken een aantal huizen waar vaak een kat in de vensterbank zit. Er zijn huizen met bijzondere gevels. Er zijn bijzondere muurschilderingen en graffiti's.
- Vogels of planten herkennen. Zelfs in een stadspark kan je reigers zien. Of spechten, roodborstjes, enz.
Misschien kan je in je bullet journal een lijstje bijhouden van bijzondere/nuttige plekjes in je stad die je op deze manier hebt ontdekt?
Dat dus!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:18 schreef Donna het volgende:
En een uur is lang joh. Die lat ligt veel te hoog. Ga eerst eens 10 minuten of 1000 of 1500 stappen. Lekker even een frisse neus. Gaat het lekker, plak er nog een rondje / aantal minuten / aantal stappen aan vast. Maar pin je aub niet vast op een uur. Een uur wandelen is echt ver / intens / behoorlijk veel.
Super, gewoon lekker die frisse neus halen.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat dus!
Gewoon lekker een rondje om is een mooi begin (vind ik dan).
Even een lijst/luisterboek maken/zoeken
Dat is heel herkenbaar !quote:Op maandag 24 maart 2025 12:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Super, gewoon lekker die frisse neus halen.
En als je het leuk vindt, alsnog een wandel/stappen topic openen. Ik doe iig met je mee.
Ik sport verder ook niet. Ik kan daar niet normaal mee om gaan en verlies mijn interesse veel te snel.
Ja dit, die zijn er ook in bijv onderwerpen van 20 min.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Podcasts luisteren vind ik ook erg fijn tijdens het wandelen.
Een podcast of luisterboek die je alleen mag luisteren als je aan het wandelen bent?quote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja dat idd!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:42 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Een podcast of luisterboek die je alleen mag luisteren als je aan het wandelen bent?
Goedzo!!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar !
Ik kijk vanavond even of ik een topic ga maken ( even zoeken of er niet al zoiets is )
In mijn rommelboekje heb ik al een lijstje gemaakt
Ook met fietstochtjes.
Nou! Morgen beginnen met lopen naar de Albert Hein.
In LIT staan mss wel wat opties?quote:Op maandag 24 maart 2025 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt iedereen!
Ik heb een luisterboek uitgezocht. Die downloaden en lekker luisteren tijdens het lopen.
Podcast is idd ook een goede. Alleen ik heb nog nooit eentje gevonden die me pakte
En soit, komt uiteindelijk op hetzelfde neer; je luistert en beweegt daardoor met meer plezier
Ik heb ineens een podcast gevondenquote:Op maandag 24 maart 2025 13:06 schreef Blues het volgende:
[..]
In LIT staan mss wel wat opties?
LIT / Bespreking podcasts #5
Zeker!quote:Op maandag 24 maart 2025 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb ineens een podcast gevonden
Ze kunnen toch erg leuk zijn
Oh dat is slim!quote:Op maandag 24 maart 2025 13:51 schreef Meke het volgende:
Ik ben een jaar geleden verhuisd en ken (nog steeds) deze wijk niet zo goed, en om te voorkomen dat ik steeds hetzelfde rondje doe, gebruik ik meestal deze site:
https://www.supportervanallehardlopers.nl/hardlooproute-planner/
(Hij begint vanaf 5km, maar je kunt ook zeggen dat je 30 minuten wilt lopen met een snelheid van 5km/u, dan plant hij dus wel 2,5km). Vervolgens laad ik die route in in in Komo zodat die mijn routeplanner is
![]()
En dan inderdaad koptelefoon op met podcast of luisterboek, en gaan![]()
Ik heb ook nog wel eens nagedacht over geocaching om meer te wandelen, maar dat werkt denk ik minder goed voor korte wandelingetjes in je eigen wijk/
Elk moment is een nieuwe kansquote:Op maandag 24 maart 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
OT:
Niet heul best volgens PG gegeten afgelopen dagen, we hadden een minibreak.
Komend weekend maar weer op de weegschaal
Vind je dansen leuk? Ik heb heel vaak zumba en steps via YouTube gedaan, bijvoorbeeld met Dovydas Veiverys.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga eens zoeken! Dank je welquote:Op maandag 24 maart 2025 17:57 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Vind je dansen leuk? Ik heb heel vaak zumba en steps via YouTube gedaan, bijvoorbeeld met Dovydas Veiverys.
Vandaag nog een keer hetzelfde lijstjequote:Op maandag 24 maart 2025 10:47 schreef Sarabi het volgende:
Na een week bezig te zijn geweest met de uitvaart van mijn oma is het weer tijd om normaal te doen.
Lijstje:
L: pastinaaksoep met volkoren pistolet
D: pasta met tomaten/mascarponesaus
T: banaan en iets van kwark
Of nietquote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vandaag nog een keer hetzelfde lijstje
Buiten de deur is gezond geen optie?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Of niet![]()
Man stelt voor om uiteten te gaan dus dat wordt een minder net lijstje.
Hopelijk lukt het morgen om wel weer meteen normaal te doen en er niet in blijven hangen.
Kan zeker, maar ik weet dat het wel meer kcal gaat zijn dan mijn pasta maaltijd die op de lijst stond.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:14 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Buiten de deur is gezond geen optie?
Bij mij is het dan toch altijd calorierijker dan thuis. Bijv een biefstuk in een restaurant bevat veel meer kcal dan als ik hem thuis maak door gebruik van bijv roomboter.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:14 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Buiten de deur is gezond geen optie?
Uiteindelijk de mueslireep niet gegeten.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:29 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
L: plaattaart met zoete aardappel, ui en brie
T: mueslireep
D: prei lasagne
T: kwark en hopelijk is de banaan nog eetbaar
Denk inderdaad dat wat meer eten kan helpenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag gaat het even niet top met eten... loop een beetje te klooien. Mijn medicijnen vallen niet zo lekker.
Lunch; pasta met een lekkere groenteprut en kaas
Avondeten; restjes van de saus op twee boterhammen met kaas
Ik denk dat het weinig is
Alleen weet ook even niet wat meer te eten.
Misschien nog ergens even een vega ding eten als ik trek krijg
Dit lijkt inderdaad niet heel veel. Lekker die vleesvervanger etenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag gaat het even niet top met eten... loop een beetje te klooien. Mijn medicijnen vallen niet zo lekker.
Lunch; pasta met een lekkere groenteprut en kaas
Avondeten; restjes van de saus op twee boterhammen met kaas
Ik denk dat het weinig is
Alleen weet ook even niet wat meer te eten.
Misschien nog ergens even een vega ding eten als ik trek krijg
Ja ik schrijf die weer even op mijn boodschappenlijstje. Was dat vergeten iddquote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit lijkt inderdaad niet heel veel. Lekker die vleesvervanger eten
En ook weer beginnen met 2x per dag een schaaltje yoghurt met cornflakes zoals een tijdje terug.
Waar blijft dat stappentellers topicquote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja ik schrijf die weer even op mijn boodschappenlijstje. Was dat vergeten idd
Probeer pizza niet als iets slechts te zien. Het draait allemaal om balans.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga even voor een weekmenuutje. Dat maakt het gemakkelijker voor mij
Dus ik eet deze week prei met tofu en rijst en wat saus
En paprika met risotto in de oven en wat kaas
En vanavond pizza (jaja, ik weet het. Alleen al een maand zin in en nu ga ik voor de bijl. Kies nu liever bewust voor iets slechts dan dat ik blijf uitstellen en dan opeens een vreetkick krijg omdat ik mezelf nooit wat gun)
En donderdag doe ik boodschappen als ik naar huis ga na mijn maandelijkse bloedprikken
Normaal ga ik naar de AH, nu fiets ik langs een Jumbo. Is daar nog "HET gezonde artikel" dat ik niet mag missen?
Niets mis met afentoe pizza. Wat voor eentje kies je?quote:Op maandag 31 maart 2025 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga even voor een weekmenuutje. Dat maakt het gemakkelijker voor mij
Dus ik eet deze week prei met tofu en rijst en wat saus
En paprika met risotto in de oven en wat kaas
En vanavond pizza (jaja, ik weet het. Alleen al een maand zin in en nu ga ik voor de bijl. Kies nu liever bewust voor iets slechts dan dat ik blijf uitstellen en dan opeens een vreetkick krijg omdat ik mezelf nooit wat gun)
En donderdag doe ik boodschappen als ik naar huis ga na mijn maandelijkse bloedprikken
Normaal ga ik naar de AH, nu fiets ik langs een Jumbo. Is daar nog "HET gezonde artikel" dat ik niet mag missen?
Ja... daarom ookquote:Op maandag 31 maart 2025 12:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Probeer pizza niet als iets slechts te zien. Het draait allemaal om balans.
Balans. Niks mis met zo nu en dan een pizzatje. Funghi is heerlijk!quote:Op maandag 31 maart 2025 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... daarom ook
En ik doe het niet elke week
En en en en... naja... gewoon enorm zin in
Nee iddquote:Op maandag 31 maart 2025 12:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Balans. Niks mis met zo nu en dan een pizzatje. Funghi is heerlijk!
Komt nog een half uurtje sporten bij dit lijstjequote:Op maandag 31 maart 2025 11:57 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
L: zoete aardappelkoekjes met zure room
D: zoete aardappelschotel met bloemkool, paprika en vega gehakt
T: komkommer, kiwi, kwark
Herkenbaarquote:Op maandag 31 maart 2025 16:33 schreef Meke het volgende:
Bij mij zit er eeiiinddeelijk weer beweging inHeb denk ik een week of zes? stilgestaan
Weet niet zeker waar het vandaan kwam, ben in die tijd ook ziek geweest en behoorlijk lang gekwakkeld met hoesten etc, dus vermoed dat het wellicht daar in ligt.
O: appel
L: Bananenpannekoekjes
D: Verse pasta met spinazie-ricottasaus, italiaanse groente en champignons.
En ik denk nog iets van druifjes ofzo vanavond.
Over sport twijfel ik nog, maar m'n vriend probeerde me net over te halen en daarmee verdwijnt dan altijd mijn motivatie![]()
Na de lunch maagpijn gekregen dus van alles op dit lijstje verder maar kleine hapjes gegetenquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:15 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
L: zoete aardappelkoekjes met zure room
D: lasagne puttanesca
T: 2 kiwi's en kwark
Beterschap meidquote:Op woensdag 2 april 2025 11:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Na de lunch maagpijn gekregen dus van alles op dit lijstje verder maar kleine hapjes gegeten
Goed bezig! Fijn dat je je weer lekker in je vel voelt. Al hoop ik dat je in je vakantie ook genoten hebtquote:Op woensdag 2 april 2025 19:29 schreef Pinuts het volgende:
Ik begin me gelukkig weer steeds meer 'mezelf' te voelen. Na het schransen op vakantie voelde ik me toch dik en opgeblazen maar nu lijkt dit eindelijk een beetje te zijn weggetrokken en voel ik me gewoon weer fijn in mijn eigen lichaam.
O: 500 gram magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
D: 150 gr aardappeltjes, puuur kibbeling, wortels
T: 2 mandarijnen, 1 kiwi, proteine chocolademousse
S: volleybaltraining
(1740 kcal met 138 gram eiwitten)
Hhaha ja hoe meer druk achter iets zit hoe stommer het wordtquote:
Dat heb ik zeker! Al had iets meer balans wel gemogen. Haha. Maar goed, ik heb voorlopig wel weer genoeg pizza, pasta en cannolis gehad.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed bezig! Fijn dat je je weer lekker in je vel voelt. Al hoop ik dat je in je vakantie ook genoten hebt
Geen flauw idee waarheen? Italië gezien de gerechten die je noemt?quote:Op woensdag 2 april 2025 19:42 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat heb ik zeker! Al had iets meer balans wel gemogen. Haha. Maar goed, ik heb voorlopig wel weer genoeg pizza, pasta en cannolis gehad.
3x raden waar ik woensdag weer heen vlieg?Maar dit keer is het slechts een lang weekend (wo tm zo) dus nu ga ik wel voor de balans.
Dat is zeker een goede keuze! Ook omdat het weinig weegt dus voor slechts een paar kcal krijg je heel veel volume (= langer vol zitten).quote:Op donderdag 3 april 2025 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewoon nieuwsgierig, ik heb weer yoghurt gehaald. En gepofte volkoren haver voor erin. Is dat gezonder dan cornflakes (zag er zo lekker uit in de winkel)
quote:Op donderdag 3 april 2025 17:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat is zeker een goede keuze! Ook omdat het weinig weegt dus voor slechts een paar kcal krijg je heel veel volume (= langer vol zitten).
Vanmorgen goede gymsessie gehad, vanavond nog volleybaltraining. En heerlijk aardbeitjes gekocht op de markt! Nog niet de beste kwaliteit, maar voor 3 euro voor 2 doosjes (2x 500 gram) kon ik ze echt niet laten liggen.
O1: 2 kiwis
S: full body krachttraining
O1: 500gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
D: orzo met kalkoenspekjes, zongedroogde tomaatjes en spinazie
S: volleybaltraining
T: 2 mandarijnen + proteine chocolademousse
Lekker bezig! Ik las eerst: verder geen ontbijt, fruit. Dus ik meteen getriggertquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mijlpaal bereikt hier: 10kg eraf.
Sinds 3e week januari bewust af gaan vallen. Kijk niet heel nauw naar calorien, maar mijn lunch is bewust wel calorie-arm (salade, vaak met peer en blauwe kaas, soms met wat olijven of avocado of pecan noten). Verder geen ontbijt, fruit tussendoortje 's middags, me niet vol eten 's avonds, en niet snacken. Wel een paar lastige weken met tripjes gehad (VS, daar niet aangekomen, tripje naar NL, verjaardagsweekend vrouw in Londen), en drukke weken met etentjes met werk. Laatste weken weinig gekke dingen, en bijna een kg per week afgevallen weer. Meestal bereik ik een plateau na 2 maanden. Een kg per week is meer dan het doel, maar ik ga niet meer eten nu om minder snel af te vallen.
Merk het verschil nu echt wel. Broeken zitten ruimer, hardlopen gaat makkelijker, ik lijk sneller te herstellen van inspanning, rusthartslag is lager, heb meer energie. Gaat dus de goede kant op
Geen ontbijt heb ik wel vaker gedaan, en gaat me makkelijk af. Vind het ook makkelijker om niet teveel calorien te eten door een maaltijd te skippen (en de snacks!).quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:08 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Lekker bezig! Ik las eerst: verder geen ontbijt, fruit. Dus ik meteen getriggert
Fijn he als je de voordelen merkt! Maar je gaat dus nog even door?
Ja heb ik ook wel. Ik bedoelde het dat ik eerst las dat je ook geen fruit at tot ik verder las dat je fruit als snack bedoelde. Hahaquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Geen ontbijt heb ik wel vaker gedaan, en gaat me makkelijk af. Vind het ook makkelijker om niet teveel calorien te eten door een maaltijd te skippen (en de snacks!).
Wil in een gezond BMI getal komen, dus nog wel even doorgaan. Alleen, ik ben kwart Indonesisch, voor mixed race geven ze een gezond BMI van 18.5-23, voor white is het 18.5-25. Zit nu op 25.6, zou wel naar de 23 willen (als eerste doel, dan kijken hoe ik me voel enzo). Kan me niet voorstellen eigenlijk dat ik dan nog aan de grens van 'overweight' zit.
Jep, wel fruit ja. Appel of peer in de salade, en dan nog een stuk fruit (of 2 mandarijnen ofzo) als tussendoortje vaak in de middag. Al schiet dat er wel eens bij in door drukte op het werk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:56 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja heb ik ook wel. Ik bedoelde het dat ik eerst las dat je ook geen fruit at tot ik verder las dat je fruit als snack bedoelde. Haha
Ik ontbijt wel maar vaak pas tegen 10 a 11 uur (terwijl ik altijd om 6 uur opsta).
Er zit toch nog steeds beweging in mijn gewicht. Het dipje van een paar weken geleden ben ik weer te boven gekomen hoewel de snelheid er op dit moment wel uit is. In het begin van het afvaltraject haalde ik een aantal keren ongeveer 1 kilo per week maar dat is inmiddels gezakt tot zo'n 200-300 gram per week, gemeten over de laatste maand.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Per saldo ben ik in de laatste drie weken 100 gram afgevallen, dus op de teller het laagste gewicht in jaren. Maar ik weet (nog) niet of ik het afvalpatroon hiermee weer te pakken heb of dat ik toch op het denkbeeldige "plateau" aangeland ben.
Is dat niet ook gewoon normaal? Ook als je zonder medicatie afvalt? Ik denk dat veel mensen in het begin best hard gaan, maar op een gegeven moment past je metabolisme zich ook aan (je bent immers ook lichter) waardoor je dus met hetzelfde aantal kcal op een lager kcal tekort zit en dus langzamer afvalt.quote:Op maandag 7 april 2025 15:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Er zit toch nog steeds beweging in mijn gewicht. Het dipje van een paar weken geleden ben ik weer te boven gekomen hoewel de snelheid er op dit moment wel uit is. In het begin van het afvaltraject haalde ik een aantal keren ongeveer 1 kilo per week maar dat is inmiddels gezakt tot zo'n 200-300 gram per week, gemeten over de laatste maand.
Reden genoeg om er in elk geval nog een maandje saxenda aan vast te knopen, ben nu bezig aan de 5e set met spuiten.
Heb je toevallig de kcal uitgerekend van dit lijstje? Want ik vind het er erg mager uitzien zeker als je gaat sporten.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:18 schreef Hupje het volgende:
Hoi, ik meld me (weer, voor de zoveelste keer)
Door alle stress de afgelopen jaren at ik te veel tussendoor. Ik heb al een aantal keer geprobeerd de knop om te zetten, maar het ging steeds na een paar dagen weer mis.
Nu had ik een week met heel veel (andere) stress en kon ik niet slapen, maar ook niet eten. Ik hoop dat dat me door die eerste moeilijke weken heen helpt, dat ik niet steeds aan eten denk en het dan daarna ook weer vol kan houden. Is me een aantal jaar geleden wel gelukt namelijk.
Heb recentelijk nog niet op de weegschaal gestaan, maar een paar weken geleden wilde ik wel een kg of 6 kwijt. En vooral de vetjes op de buik![]()
Lijstje voor vandaag:
1 snee brood met hagelslag
3/4 appel
1 snee brood met kaas
Pasta met zalm, spinazie en (vegan) roomkaas
Uur sporten met sportjuf
Nee, niks uitgerekend. Ik krijg het gewoon echt nog niet weg, heel stom. Ik voel 'honger' en dan halverwege de eerste boterham zit ik het echt met tegenzin op te eten, omdat het moet. Ik hoop dat dat snel weer verandert. Maar dat dan dus ook de gedachte aan snaaien minder is, omdat de gewoonte doorbroken is.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb je toevallig de kcal uitgerekend van dit lijstje? Want ik vind het er erg mager uitzien zeker als je gaat sporten.
Of lukt het eten nog steeds niet door de stress? Dan zijn lijstjes posten misschien niet zo handig want je zal altijd tips krijgen
quote:Op dinsdag 8 april 2025 13:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nee, niks uitgerekend. Ik krijg het gewoon echt nog niet weg, heel stom. Ik voel 'honger' en dan halverwege de eerste boterham zit ik het echt met tegenzin op te eten, omdat het moet. Ik hoop dat dat snel weer verandert. Maar dat dan dus ook de gedachte aan snaaien minder is, omdat de gewoonte doorbroken is.
Misschien inderdaad de lijstjes pas weer doen als eten wel weer lukt, goed idee.
Dat is mijn ervaring ook. Eerste 2 weken gaat het hard, wat waarschijnlijk ook met vocht te maken heeft, dan gaat het nog een of twee maanden ook wel snel, en dan vlakt het af. Dat is lastig, want je bent al ff bezig, dus de discipline laat je ook al wat makkelijk vieren. In het verleden lukte het me nauwelijks om na 3 maanden nog af te blijven vallen.quote:Op maandag 7 april 2025 18:13 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Is dat niet ook gewoon normaal? Ook als je zonder medicatie afvalt? Ik denk dat veel mensen in het begin best hard gaan, maar op een gegeven moment past je metabolisme zich ook aan (je bent immers ook lichter) waardoor je dus met hetzelfde aantal kcal op een lager kcal tekort zit en dus langzamer afvalt.
Beterschap voor je voet!quote:Op zondag 13 april 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
Trots op mezelf. Een lang weekend naar Italië geweest (3,5e dag) en dit keer wel lekker de balans weten te houden tussen gezond en genieten. Ik denk zelfs (al was dat natuurlijk niet perse het doel) wel wat afgevallen aangezien ik zo'n 3 dagen 40.000 stappen heb gezet (door de bergen). Enige vervelende is dat ik gisteren tijdens de afdaling mijn enkel heb verzwikt (en daarna daar nog 10 km op door moest) dus deze is nu lekker dik, stijf en blauw dus sporten zal wat beperkter zijn aankomende week.
Balen zeg, rust houden en niet belasten dus!quote:Op zondag 13 april 2025 14:41 schreef Pinuts het volgende:
Trots op mezelf. Een lang weekend naar Italië geweest (3,5e dag) en dit keer wel lekker de balans weten te houden tussen gezond en genieten. Ik denk zelfs (al was dat natuurlijk niet perse het doel) wel wat afgevallen aangezien ik zo'n 3 dagen 40.000 stappen heb gezet (door de bergen). Enige vervelende is dat ik gisteren tijdens de afdaling mijn enkel heb verzwikt (en daarna daar nog 10 km op door moest) dus deze is nu lekker dik, stijf en blauw dus sporten zal wat beperkter zijn aankomende week.
Nee even rustig aan. Morgen wel gewoon krachttraining maar dan vooral bovenlichaam en onderlichaam alleen machines (Leg extension enzo moet gewoon kunnen maar even geen squats deze week).quote:Op zondag 13 april 2025 15:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Balen zeg, rust houden en niet belasten dus!
Ik eet zelf magere kwark. Die vind ik (met flavour powder) prima te doen en scheelt me weer kcal die ik aan andere dingen kan besteden. Er is niet perse een 'beste', maar inderdaad gewoon persoonlijk voorkeur.quote:Op maandag 14 april 2025 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eten jullie yoghurt mager, halfvol of vol?
Geen flauw idee wat het beste is. Zelf ga ik voor halfvol; mondgevoel en smaak. En het voedt meer dan mager (na een schaaltje genoeg gegeten)
(Denk niet dat ik dat ga veranderen. Alleen nieuwsgierig).
Daar noem je wel een goed puntquote:Op maandag 14 april 2025 20:33 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik eet zelf magere kwark. Die vind ik (met flavour powder) prima te doen en scheelt me weer kcal die ik aan andere dingen kan besteden. Er is niet perse een 'beste', maar inderdaad gewoon persoonlijk voorkeur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |