Vroegah zat in de Fitbit app zo'n stappendoel wat je met een groepje kon behalen. Dat kon per dag of per week of per route. Maar dat is er tegenwoordig uit geloof ik.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje; sportschool opgezegd. Financieel niet te doen voor mij en ik kan er niet gezond mee omgaan. Obsessief (Jaja jullie hadden gelijk)
Dus ik moet een andere, betaalbare en leuke manier van bewegen verzinnen.
Het enige dat ik kan verzinnen is wandelen. Alleen in de praktijk kan ik mezelf niet motiveren
Hebben jullie tips om mezelf te motiveren? Of om het leuker te maken...
(Ik ben zo gefrustreerd met mezelf momenteel)
Dank je welquote:Op maandag 24 maart 2025 12:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Vroegah zat in de Fitbit app zo'n stappendoel wat je met een groepje kon behalen. Dat kon per dag of per week of per route. Maar dat is er tegenwoordig uit geloof ik.
Maar misschien kunnen we een stappendoel topic openen? Ik wil in ieder geval wel mee doen.
We kunnen challenges houden of gewoon aan je eigen doel houden?
Ik heb nu een Samsung Fit horloge, daar staan de stappen wel op.
Misschien helpt het om een doel te bedenken om naartoe te wandelen?quote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje; sportschool opgezegd. Financieel niet te doen voor mij en ik kan er niet gezond mee omgaan. Obsessief (Jaja jullie hadden gelijk)
Het enige dat ik kan verzinnen is wandelen. Alleen in de praktijk kan ik mezelf niet motiveren
Op dagen dat ik bij m'n vriend ben laten we zijn hondje 3x per dag uit. De afstand heb ik steeds een beetje uitgebreid.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
In mijn sporttopic staat een routine maken... en uitbreiden in afstand. Denk dat het concept van rondje park en later rondje beide parken in de wijk etc meer voor me werkt.
Ik moet alleen een tijdstip verzinnen. Liefst ergens in de ochtend... denk ik...
En misschien beginnen met kleine stappen. Niet direct voor een uur gaan oid. Gewoon even een half rondje park.
En verder... discipline
Dank je wel! Je helpt me met nadenken
Al eens een HIIT training geprobeerd? Youtube staat er vol van en heel makkelijk te doen vanuit thuisquote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ohja minibiebs inderdaad. In mijn buurt staan er verschillende. Ik pik eigenlijk elke wandeling wel een minibieb mee om te kijken wat er in staat en soms even te ruilen.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Misschien helpt het om een doel te bedenken om naartoe te wandelen?
Dingen waar ik graag naartoe wandel:
- Kinderboerderij en andere plekken waar ze dieren hebben. Bv er is een weitje met schapen bij mij op loopafstand en nu zijn er lammetjesen elke keer dat je er komt zijn ze gegroeid en nog schattiger. Er is ook een kinderboerderij met een varken dat ik mag aaien. Zo lief
- Naar stadscentrum etalages kijken. Er is bv een kunstgalerie die elke paar weken wat anders heeft.
- Voortuinbibliotheken. Veel huizen hebben tegenwoordig een minibieb in de voortuin waar je gratis boeken mee mag nemen. Altijd leuk om te kijken of er wat nieuws bij zit
- zoals een voortuinbieb, maar dan met stekjes van planten, of met knutselspulletjes, of met eten dat mensen over hebben. Kan ook nuttig zijn met een krap budget. En leuk om in de gaten te houden wat er mogelijk is
- Op zoek naar bezienswaardigheden in de stad. Ik ken een aantal huizen waar vaak een kat in de vensterbank zit. Er zijn huizen met bijzondere gevels. Er zijn bijzondere muurschilderingen en graffiti's.
- Vogels of planten herkennen. Zelfs in een stadspark kan je reigers zien. Of spechten, roodborstjes, enz.
Misschien kan je in je bullet journal een lijstje bijhouden van bijzondere/nuttige plekjes in je stad die je op deze manier hebt ontdekt?
Ooooh! Dat maakt het leuk ja!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Misschien helpt het om een doel te bedenken om naartoe te wandelen?
Dingen waar ik graag naartoe wandel:
- Kinderboerderij en andere plekken waar ze dieren hebben. Bv er is een weitje met schapen bij mij op loopafstand en nu zijn er lammetjesen elke keer dat je er komt zijn ze gegroeid en nog schattiger. Er is ook een kinderboerderij met een varken dat ik mag aaien. Zo lief
- Naar stadscentrum etalages kijken. Er is bv een kunstgalerie die elke paar weken wat anders heeft.
- Voortuinbibliotheken. Veel huizen hebben tegenwoordig een minibieb in de voortuin waar je gratis boeken mee mag nemen. Altijd leuk om te kijken of er wat nieuws bij zit
- zoals een voortuinbieb, maar dan met stekjes van planten, of met knutselspulletjes, of met eten dat mensen over hebben. Kan ook nuttig zijn met een krap budget. En leuk om in de gaten te houden wat er mogelijk is
- Op zoek naar bezienswaardigheden in de stad. Ik ken een aantal huizen waar vaak een kat in de vensterbank zit. Er zijn huizen met bijzondere gevels. Er zijn bijzondere muurschilderingen en graffiti's.
- Vogels of planten herkennen. Zelfs in een stadspark kan je reigers zien. Of spechten, roodborstjes, enz.
Misschien kan je in je bullet journal een lijstje bijhouden van bijzondere/nuttige plekjes in je stad die je op deze manier hebt ontdekt?
Dat dus!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:18 schreef Donna het volgende:
En een uur is lang joh. Die lat ligt veel te hoog. Ga eerst eens 10 minuten of 1000 of 1500 stappen. Lekker even een frisse neus. Gaat het lekker, plak er nog een rondje / aantal minuten / aantal stappen aan vast. Maar pin je aub niet vast op een uur. Een uur wandelen is echt ver / intens / behoorlijk veel.
Super, gewoon lekker die frisse neus halen.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat dus!
Gewoon lekker een rondje om is een mooi begin (vind ik dan).
Even een lijst/luisterboek maken/zoeken
Dat is heel herkenbaar !quote:Op maandag 24 maart 2025 12:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Super, gewoon lekker die frisse neus halen.
En als je het leuk vindt, alsnog een wandel/stappen topic openen. Ik doe iig met je mee.
Ik sport verder ook niet. Ik kan daar niet normaal mee om gaan en verlies mijn interesse veel te snel.
Ja dit, die zijn er ook in bijv onderwerpen van 20 min.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Podcasts luisteren vind ik ook erg fijn tijdens het wandelen.
Een podcast of luisterboek die je alleen mag luisteren als je aan het wandelen bent?quote:Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja dat idd!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:42 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Een podcast of luisterboek die je alleen mag luisteren als je aan het wandelen bent?
Goedzo!!quote:Op maandag 24 maart 2025 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar !
Ik kijk vanavond even of ik een topic ga maken ( even zoeken of er niet al zoiets is )
In mijn rommelboekje heb ik al een lijstje gemaakt
Ook met fietstochtjes.
Nou! Morgen beginnen met lopen naar de Albert Hein.
In LIT staan mss wel wat opties?quote:Op maandag 24 maart 2025 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt iedereen!
Ik heb een luisterboek uitgezocht. Die downloaden en lekker luisteren tijdens het lopen.
Podcast is idd ook een goede. Alleen ik heb nog nooit eentje gevonden die me pakte
En soit, komt uiteindelijk op hetzelfde neer; je luistert en beweegt daardoor met meer plezier
Ik heb ineens een podcast gevondenquote:Op maandag 24 maart 2025 13:06 schreef Blues het volgende:
[..]
In LIT staan mss wel wat opties?
LIT / Bespreking podcasts #5
Zeker!quote:Op maandag 24 maart 2025 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb ineens een podcast gevonden
Ze kunnen toch erg leuk zijn
Oh dat is slim!quote:Op maandag 24 maart 2025 13:51 schreef Meke het volgende:
Ik ben een jaar geleden verhuisd en ken (nog steeds) deze wijk niet zo goed, en om te voorkomen dat ik steeds hetzelfde rondje doe, gebruik ik meestal deze site:
https://www.supportervanallehardlopers.nl/hardlooproute-planner/
(Hij begint vanaf 5km, maar je kunt ook zeggen dat je 30 minuten wilt lopen met een snelheid van 5km/u, dan plant hij dus wel 2,5km). Vervolgens laad ik die route in in in Komo zodat die mijn routeplanner is
![]()
En dan inderdaad koptelefoon op met podcast of luisterboek, en gaan![]()
Ik heb ook nog wel eens nagedacht over geocaching om meer te wandelen, maar dat werkt denk ik minder goed voor korte wandelingetjes in je eigen wijk/
Elk moment is een nieuwe kansquote:Op maandag 24 maart 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
OT:
Niet heul best volgens PG gegeten afgelopen dagen, we hadden een minibreak.
Komend weekend maar weer op de weegschaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |