abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217164346
Even een vraagje; sportschool opgezegd. Financieel niet te doen voor mij en ik kan er niet gezond mee omgaan. Obsessief (Jaja jullie hadden gelijk)

Dus ik moet een andere, betaalbare en leuke manier van bewegen verzinnen.
Het enige dat ik kan verzinnen is wandelen. Alleen in de praktijk kan ik mezelf niet motiveren

Hebben jullie tips om mezelf te motiveren? Of om het leuker te maken...

(Ik ben zo gefrustreerd met mezelf momenteel)
  Moderator / Colorchick maandag 24 maart 2025 @ 12:01:57 #102
382129 crew  Donna
pi_217164398
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje; sportschool opgezegd. Financieel niet te doen voor mij en ik kan er niet gezond mee omgaan. Obsessief (Jaja jullie hadden gelijk)

Het enige dat ik kan verzinnen is wandelen. Alleen in de praktijk kan ik mezelf niet motiveren

Vroegah zat in de Fitbit app zo'n stappendoel wat je met een groepje kon behalen. Dat kon per dag of per week of per route. Maar dat is er tegenwoordig uit geloof ik.
Maar misschien kunnen we een stappendoel topic openen? Ik wil in ieder geval wel mee doen.
We kunnen challenges houden of gewoon aan je eigen doel houden?

Ik heb nu een Samsung Fit horloge, daar staan de stappen wel op.
pi_217164476
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Vroegah zat in de Fitbit app zo'n stappendoel wat je met een groepje kon behalen. Dat kon per dag of per week of per route. Maar dat is er tegenwoordig uit geloof ik.
Maar misschien kunnen we een stappendoel topic openen? Ik wil in ieder geval wel mee doen.
We kunnen challenges houden of gewoon aan je eigen doel houden?

Ik heb nu een Samsung Fit horloge, daar staan de stappen wel op.
Dank je wel :*

In mijn sporttopic staat een routine maken... en uitbreiden in afstand. Denk dat het concept van rondje park en later rondje beide parken in de wijk etc meer voor me werkt.

Ik moet alleen een tijdstip verzinnen. Liefst ergens in de ochtend... denk ik...

En misschien beginnen met kleine stappen. Niet direct voor een uur gaan oid. Gewoon even een half rondje park.

En verder... discipline

Dank je wel! Je helpt me met nadenken
pi_217164513
quote:

Misschien helpt het om een doel te bedenken om naartoe te wandelen?
Dingen waar ik graag naartoe wandel:
- Kinderboerderij en andere plekken waar ze dieren hebben. Bv er is een weitje met schapen bij mij op loopafstand en nu zijn er lammetjes O+ en elke keer dat je er komt zijn ze gegroeid en nog schattiger. Er is ook een kinderboerderij met een varken dat ik mag aaien. Zo lief
- Naar stadscentrum etalages kijken. Er is bv een kunstgalerie die elke paar weken wat anders heeft.
- Voortuinbibliotheken. Veel huizen hebben tegenwoordig een minibieb in de voortuin waar je gratis boeken mee mag nemen. Altijd leuk om te kijken of er wat nieuws bij zit
- zoals een voortuinbieb, maar dan met stekjes van planten, of met knutselspulletjes, of met eten dat mensen over hebben. Kan ook nuttig zijn met een krap budget. En leuk om in de gaten te houden wat er mogelijk is
- Op zoek naar bezienswaardigheden in de stad. Ik ken een aantal huizen waar vaak een kat in de vensterbank zit. Er zijn huizen met bijzondere gevels. Er zijn bijzondere muurschilderingen en graffiti's.
- Vogels of planten herkennen. Zelfs in een stadspark kan je reigers zien. Of spechten, roodborstjes, enz.

Misschien kan je in je bullet journal een lijstje bijhouden van bijzondere/nuttige plekjes in je stad die je op deze manier hebt ontdekt?
  Moderator / Colorchick maandag 24 maart 2025 @ 12:15:54 #105
382129 crew  Donna
pi_217164525
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel :*

In mijn sporttopic staat een routine maken... en uitbreiden in afstand. Denk dat het concept van rondje park en later rondje beide parken in de wijk etc meer voor me werkt.

Ik moet alleen een tijdstip verzinnen. Liefst ergens in de ochtend... denk ik...

En misschien beginnen met kleine stappen. Niet direct voor een uur gaan oid. Gewoon even een half rondje park.

En verder... discipline

Dank je wel! Je helpt me met nadenken
Op dagen dat ik bij m'n vriend ben laten we zijn hondje 3x per dag uit. De afstand heb ik steeds een beetje uitgebreid.
Op dagen dat ik niet bij m'n vriend ben, probeer ik de kinderen lopend naar school te brengen. Lukt dit niet, geen probleem. Dan probeer ik 's middags nog naar de supermarkt te lopen met ze. Die is dichterbij, maar dan heb ik toch iets van beweging gehad. Lukt dan ook niet? Jammer, morgen weer een dag.

Niet te streng voor jezelf zijn en als het niet lukt, dan niet.
Als je eenmaal een beetje in de flow zit, wordt het vast leuker en dan krijg je ook waarschijnlijk wel zin om even een half rondje park te doen, wie weet gaat het zo lekker dat je een heel rondje kan doen. Heb je een dag geen zin? Ook prima.
Je hoeft niet volgende maand een marathon te lopen. Doe het lekker rustig aan en wie weet beleef je er straks plezier aan. Ik vind het nu heerlijk om even wat langer te lopen, met of zonder kinderen, met of zonder hondje.
pi_217164532
quote:

Al eens een HIIT training geprobeerd? Youtube staat er vol van en heel makkelijk te doen vanuit thuis :)
  Moderator / Colorchick maandag 24 maart 2025 @ 12:16:48 #107
382129 crew  Donna
pi_217164535
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
- Kinderboerderij en andere plekken waar ze dieren hebben. Bv er is een weitje met schapen bij mij op loopafstand en nu zijn er lammetjes O+ en elke keer dat je er komt zijn ze gegroeid en nog schattiger. Er is ook een kinderboerderij met een varken dat ik mag aaien. Zo lief
- Naar stadscentrum etalages kijken. Er is bv een kunstgalerie die elke paar weken wat anders heeft.
- Voortuinbibliotheken. Veel huizen hebben tegenwoordig een minibieb in de voortuin waar je gratis boeken mee mag nemen. Altijd leuk om te kijken of er wat nieuws bij zit
- zoals een voortuinbieb, maar dan met stekjes van planten, of met knutselspulletjes, of met eten dat mensen over hebben. Kan ook nuttig zijn met een krap budget. En leuk om in de gaten te houden wat er mogelijk is
- Op zoek naar bezienswaardigheden in de stad. Ik ken een aantal huizen waar vaak een kat in de vensterbank zit. Er zijn huizen met bijzondere gevels. Er zijn bijzondere muurschilderingen en graffiti's.
- Vogels of planten herkennen. Zelfs in een stadspark kan je reigers zien. Of spechten, roodborstjes, enz.

Misschien kan je in je bullet journal een lijstje bijhouden van bijzondere/nuttige plekjes in je stad die je op deze manier hebt ontdekt?
Ohja minibiebs inderdaad. In mijn buurt staan er verschillende. Ik pik eigenlijk elke wandeling wel een minibieb mee om te kijken wat er in staat en soms even te ruilen. :Y
  Moderator / Colorchick maandag 24 maart 2025 @ 12:18:38 #108
382129 crew  Donna
pi_217164554
En een uur is lang joh. Die lat ligt veel te hoog. Ga eerst eens 10 minuten of 1000 of 1500 stappen. Lekker even een frisse neus. Gaat het lekker, plak er nog een rondje / aantal minuten / aantal stappen aan vast. Maar pin je aub niet vast op een uur. Een uur wandelen is echt ver / intens / behoorlijk veel.
pi_217164562
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ooooh! Dat maakt het leuk ja!

Ik ga even een lijstje maken. (En ook bijvoorbeeld even naar de IKEA of Action lopen. Altijd leuk om even rond te kijken). En als mijn conditie wat beter is naar het Forum lopen in de stad etc.
Erg goede tip!

En een luisterboek downloaden dat ik enkel mag luisteren tijdens het lopen. Ik houd van luisterboeken. Dus bewust enkel luisteren tijdens het lopen gaat denk ik ook werken
pi_217164575
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:18 schreef Donna het volgende:
En een uur is lang joh. Die lat ligt veel te hoog. Ga eerst eens 10 minuten of 1000 of 1500 stappen. Lekker even een frisse neus. Gaat het lekker, plak er nog een rondje / aantal minuten / aantal stappen aan vast. Maar pin je aub niet vast op een uur. Een uur wandelen is echt ver / intens / behoorlijk veel.
Dat dus!
Gewoon lekker een rondje om is een mooi begin (vind ik dan).

Even een lijst/luisterboek maken/zoeken
  Moderator / Colorchick maandag 24 maart 2025 @ 12:24:16 #111
382129 crew  Donna
pi_217164606
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat dus!
Gewoon lekker een rondje om is een mooi begin (vind ik dan).

Even een lijst/luisterboek maken/zoeken
Super, gewoon lekker die frisse neus halen.
En als je het leuk vindt, alsnog een wandel/stappen topic openen. Ik doe iig met je mee.

Ik sport verder ook niet. Ik kan daar niet normaal mee om gaan en verlies mijn interesse veel te snel.
pi_217164666
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:24 schreef Donna het volgende:

[..]
Super, gewoon lekker die frisse neus halen.
En als je het leuk vindt, alsnog een wandel/stappen topic openen. Ik doe iig met je mee.

Ik sport verder ook niet. Ik kan daar niet normaal mee om gaan en verlies mijn interesse veel te snel.
Dat is heel herkenbaar !

Ik kijk vanavond even of ik een topic ga maken ( even zoeken of er niet al zoiets is )

In mijn rommelboekje heb ik al een lijstje gemaakt

Ook met fietstochtjes.

Nou! Morgen beginnen met lopen naar de Albert Hein. *O*
pi_217164681
Podcasts luisteren vind ik ook erg fijn tijdens het wandelen.
pi_217164716
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Podcasts luisteren vind ik ook erg fijn tijdens het wandelen.
Ja dit, die zijn er ook in bijv onderwerpen van 20 min.
Zo begon ik met rondjes wandelen.
Net zo lang lopen tot die afgelopen was.
En nu doe ik een lekker bankje als rustpunt tussendoor, neem banaan mee en water in rugzakje, dan 15 min zitten en nog een podcast an een 15 min of zo.

Of idd een doel zoals @Tele6 noemt ^O^
pi_217164740
quote:

Een podcast of luisterboek die je alleen mag luisteren als je aan het wandelen bent?

Edit: ik zie dat je dat zelf ook al had gepost. Mijn feedback was nog niet geüpdate. Haha
pi_217164741
Bedankt iedereen!

Ik heb een luisterboek uitgezocht. Die downloaden en lekker luisteren tijdens het lopen.

Podcast is idd ook een goede. Alleen ik heb nog nooit eentje gevonden die me pakte

En soit, komt uiteindelijk op hetzelfde neer; je luistert en beweegt daardoor met meer plezier
pi_217164744
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Een podcast of luisterboek die je alleen mag luisteren als je aan het wandelen bent?
Ja dat idd!
  Moderator / Colorchick maandag 24 maart 2025 @ 12:56:29 #118
382129 crew  Donna
pi_217164856
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is heel herkenbaar !

Ik kijk vanavond even of ik een topic ga maken ( even zoeken of er niet al zoiets is )

In mijn rommelboekje heb ik al een lijstje gemaakt

Ook met fietstochtjes.

Nou! Morgen beginnen met lopen naar de Albert Hein. *O*
Goedzo!!
pi_217164914
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt iedereen!

Ik heb een luisterboek uitgezocht. Die downloaden en lekker luisteren tijdens het lopen.

Podcast is idd ook een goede. Alleen ik heb nog nooit eentje gevonden die me pakte

En soit, komt uiteindelijk op hetzelfde neer; je luistert en beweegt daardoor met meer plezier
In LIT staan mss wel wat opties?
LIT / Bespreking podcasts #5
pi_217164969
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:06 schreef Blues het volgende:

[..]
In LIT staan mss wel wat opties?
LIT / Bespreking podcasts #5
Ik heb ineens een podcast gevonden

Ze kunnen toch erg leuk zijn _O-
pi_217165095
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb ineens een podcast gevonden

Ze kunnen toch erg leuk zijn _O-
Zeker!
CRI / [podcasts] Misdaad podcasts #2 - Nog meer spannende verhalen
pi_217165101
OT:
Niet heul best volgens PG gegeten afgelopen dagen, we hadden een minibreak.
Komend weekend maar weer op de weegschaal })
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 13:51:00 #123
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217165217
Ik ben een jaar geleden verhuisd en ken (nog steeds :D ) deze wijk niet zo goed, en om te voorkomen dat ik steeds hetzelfde rondje doe, gebruik ik meestal deze site:
https://www.supportervanallehardlopers.nl/hardlooproute-planner/

(Hij begint vanaf 5km, maar je kunt ook zeggen dat je 30 minuten wilt lopen met een snelheid van 5km/u, dan plant hij dus wel 2,5km _O- ). Vervolgens laad ik die route in in in Komo zodat die mijn routeplanner is :P

En dan inderdaad koptelefoon op met podcast of luisterboek, en gaan :Y

Ik heb ook nog wel eens nagedacht over geocaching om meer te wandelen, maar dat werkt denk ik minder goed voor korte wandelingetjes in je eigen wijk/
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_217165225
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:51 schreef Meke het volgende:
Ik ben een jaar geleden verhuisd en ken (nog steeds :D ) deze wijk niet zo goed, en om te voorkomen dat ik steeds hetzelfde rondje doe, gebruik ik meestal deze site:
https://www.supportervanallehardlopers.nl/hardlooproute-planner/

(Hij begint vanaf 5km, maar je kunt ook zeggen dat je 30 minuten wilt lopen met een snelheid van 5km/u, dan plant hij dus wel 2,5km _O- ). Vervolgens laad ik die route in in in Komo zodat die mijn routeplanner is :P

En dan inderdaad koptelefoon op met podcast of luisterboek, en gaan :Y

Ik heb ook nog wel eens nagedacht over geocaching om meer te wandelen, maar dat werkt denk ik minder goed voor korte wandelingetjes in je eigen wijk/
Oh dat is slim!
pi_217165231
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:27 schreef Blues het volgende:
OT:
Niet heul best volgens PG gegeten afgelopen dagen, we hadden een minibreak.
Komend weekend maar weer op de weegschaal })
Elk moment is een nieuwe kans :*
En als de weegschaal gemeen is geef je hem een schop :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')