abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217374110
Kwark eet ik het liefst mager. Maar Griekse yoghurt weer vol.

Lijstje:
L: volkoren broodje met omelet van 1,5 ei
D: zoete aardappelschotel met bloemkool, paprika en vega gehakt
T: worteltjes en kwark
pi_217376140
Volleybaltraining de komende 2 dagen afgezegd ook al voelt mijn enkel al een stuk beter, maar is nog wel dik en blauw dus even geen risico nemen (wedstrijdseizoen is toch al voorbij)

O: 500 gram magere kwark
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread en rauwe ham, hipro toetje
D: orzo met spinazie en kalkoenspekjes
T: aardbeien en proteine chocolademousse
(1739 kcal met 143 gram eiwit)
pi_217386096
Lijstje:
L: 2x groentewrap met paprika, sla, kipfilet, geraspte kaas en pesto
D: verse funghi pasta van de AH met 4 kazensaus
T: peer en kwark met een beetje vlaaivulling en hagelslag
pi_217386205
Ik heb toch maar het concept eten besproken met de psych en ze wil er wel het eea mee

Naja zij besprak het met mij adhv mijn dossier. Ze wist niet dat ik met een eetprobleempje zit. Nu is het iig onder de aandacht weer

Vandaag een slecht lijstje. Morgen weer de schouders eronder
pi_217386385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb toch maar het concept eten besproken met de psych en ze wil er wel het eea mee

Naja zij besprak het met mij adhv mijn dossier. Ze wist niet dat ik met een eetprobleempje zit. Nu is het iig onder de aandacht weer

Vandaag een slecht lijstje. Morgen weer de schouders eronder
Altijd fijn als je hulp krijgt toch? :)

En dag is nog niet voorbij.
pi_217386553
Ben benieuwd wat mijn gewicht heeft gedaan na een zeer actief weekend hiken in Italië. Morgen weer wegen.

T: eiwitshake
S: krachttraining
O: 500gr magere kwark
L: 1 pistolet 30+ kaas, 1 boterham met een gebakken ei, 2 mandarijntjes
D: noedels met wokgroente, biefstuk en woksaus
T: appel, klein stukje chocolade
pi_217386982
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Altijd fijn als je hulp krijgt toch? :)

En dag is nog niet voorbij.
Vandaag teveel, dus een verloren dag
Morgen weer normaal en weer bijhouden in de app van het voedingscentrum

En ja... het is verstandig dat er aandacht voor is :)
pi_217390490
Gewicht vanmorgen was prima. 0,7kg in 2 weken, waarvan ook nog 3,5e dag Italie. Dus daar ben ik zeker blij mee, sneller dan dit hoeft ook niet. Nog 0,75 kg en dan zit ik weer op mijn pre-vakantie (begin maart) gewicht. Voelt stiekem toch zonde dat het dan zo'n 2 maanden heeft geduurd omdat er weer af te krijgen, maar ach, het zij zo.

O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
D: lasagne met kipgehakt en groente
S: 75 min boksen
pi_217391067
L: 2x avocado toast met spicy honey haloumi
D: 2x wrap met bonenspread, geraspte kaas creme fraiche, nachos en spinazie
T: appel, peer en paar speciaalbiertjes tijdens de gilde avond
pi_217391120
Plan voor de dag

O: yoghurt met gepofte haver
L. 2 boterhammen met ik weet nog niet welk beleg
D. brood met soep

En zo een afspraak waar ik met een omweg heen en terug van loop

Gisteren war ruk, maar we pakken de draad gewoon weer op
pi_217391271
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 09:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Plan voor de dag

O: yoghurt met gepofte haver
L. 2 boterhammen met ik weet nog niet welk beleg
D. brood met soep

En zo een afspraak waar ik met een omweg heen en terug van loop

Gisteren war ruk, maar we pakken de draad gewoon weer op
Het lijkt een erg mager lijstje, heb je nog wat tussendoortjes of een echte avondmaaltijd die je kan eten?
pi_217392115
Ik snap soms niks van eten en afvallen.
Gisteren op werk allerlei zoetigheden, nou dat ging er wel in (want ook nog migraineaanval :r ) en 's middags knapte ik echt op dus nog maar een paar van die brownieblokkies. Thuis goed gegeten, wijntjes genomen, plak kaas, ik had echt snaaaaaaaaaaaaaai honger en paar zoute stokkies ook nog. Ik ging los man _O-
Vanochtend op weegschaal met geknepen billekes en wat denk je? Afgevallen :? :+
pi_217392532
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:38 schreef Blues het volgende:
Gisteren op werk allerlei zoetigheden, nou dat ging er wel in (want ook nog migraineaanval :r ) en 's middags knapte ik echt op dus nog maar een paar van die brownieblokkies. Thuis goed gegeten, wijntjes genomen, plak kaas, ik had echt snaaaaaaaaaaaaaai honger en paar zoute stokkies ook nog. Ik ging los man _O-
Jaa gek hoe dat soms gaat. En andere keren ben je de hele week 'braaf' en beweegt dat ding voor geen meter :P

Ik als trouwens laatst, geen idee of het klopt, dat je lichaam een 'lege' vetcel aanvult met water. Dus qua weegschaal gebeurd er dan niks maar het vet is wel weg. En zodra je lichaam dat water dan loslaat zie je het effect op de weegschaal. Daarom zou het ook zijn dat mensen vaak ineens bijv 0,5 kg lichter zijn (loslaten van het vocht) ipv iedere dag 0,1 kg
pi_217393216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 06:44 schreef Pinuts het volgende:
Gewicht vanmorgen was prima. 0,7kg in 2 weken, waarvan ook nog 3,5e dag Italie. Dus daar ben ik zeker blij mee, sneller dan dit hoeft ook niet. Nog 0,75 kg en dan zit ik weer op mijn pre-vakantie (begin maart) gewicht. Voelt stiekem toch zonde dat het dan zo'n 2 maanden heeft geduurd omdat er weer af te krijgen, maar ach, het zij zo.

D: lasagne met kipgehakt en groente
Oké, dat boksen gaan we skippen. Echt lang geleden dat ik een training heb overgeslagen maar te veel last van mijn enkel vandaag dus het is gewoon niet verstandig. En ondanks dat mijn hoofd dit weet zegt mijn gevoel de hele tijd dat ik wil gaan. Maar nee, ik moet verstandig zijn. Ik kan beter nu minder doen en sneller fit zijn dan nu teveel doen en een week langer moeten herstellen.
pi_217408846
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:38 schreef Blues het volgende:
Ik voel deze vandaag. Haha. Donderdag was -0,75 in 2 weken. Prima, ik blij. Gisteren gezellig borrel gehad, iets te veel snacks gehad. Vandaag -0,75 tov donderdag! Dus uh -1,5 in iets meer dan 2 weken? Weet niet of ik dat positief vind :P
pi_217409622
Het begrijpen heb ik allang opgeven

Mijn lijf is zo raar
pi_217410010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 08:21 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik voel deze vandaag. Haha. Donderdag was -0,75 in 2 weken. Prima, ik blij. Gisteren gezellig borrel gehad, iets te veel snacks gehad. Vandaag -0,75 tov donderdag! Dus uh -1,5 in iets meer dan 2 weken? Weet niet of ik dat positief vind :P
Snacks zijn dus de bom! :P
pi_217410195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 11:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Snacks zijn dus de bom! :P
Jaaa gewoon paar weken snacks eten en je probleem is opgelost. Ik zie alleen maar wins.
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:42:06 #221
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217410491
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het begrijpen heb ik allang opgeven

Mijn lijf is zo raar
CotS, hoe gaat het?
pi_217410501
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
CotS, hoe gaat het?
Ben nu op mijn vrijwilligerswerk

Antwoord je straks even in het "veel aan mijn hoofd topic" :*
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:44:15 #223
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217410507
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ben nu op mijn vrijwilligerswerk

Antwoord je straks even in het "veel aan mijn hoofd topic" :*
Fijn!
pi_217427779
Gisteren een prima Pasen (+ verjaardag gehad). Bewuste keuzes gemaakt (scheelt ook dat ik liever bijv carpaccio eet dan zo'n feeststol), maar ook zeker genoten van een lekker stuk taart en chocolade. En het fijne is, daar heb ik me totaal niet schuldig over gevoeld. Dat is precies hoe ik het wel hebben; geen alles of niets, bewuste keuzes maken en ook genieten van de 'minder gezonde keuzes' dus top!

Vandaag is het weer een normale dag.
D: lahmacun met kipfilet (met shoarmakruiden), groente en knoflooksaus
T: aardbeien
(1633 kcal met 131 gram eiwit)
pi_217437697
Lijstjestijd:
L: volkoren broodje en omelet van 1,5 ei
D: verse kaaspasta van de AH met funghi saus
T: komkommer en Griekse yoghurt met honing
pi_217438631
Lijstje
Brunch: twee echt heel grote crackers met roomkaas
Diner: pasta met prutje
Tussendoortje: chocolade
pi_217439128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje
Brunch: twee echt heel grote crackers met roomkaas
Diner: pasta met prutje
Tussendoortje: chocolade
Ziet er weer uit als een heel erg mager lijstje CotS :*
pi_217439141
Ik heb net voor mijn gevoel (maar komt ook omdat het veel soep was) te veel geluncht en ik haat dat gevoel van te vol zitten zo erg. Haha. Nouja qua kcal enzo was het helemaal niet abnormaal veel maar voel me echt een opgeblazen ballon nu.

L: grote kop soep, wrap pulled chicken, broodje rosbief, wat gegrilde groente (conferentie van werk)
D: pasta met kipgehakt en pompoensaus
T: proteine chocolademousse + appel
pi_217439149
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ziet er weer uit als een heel erg mager lijstje CotS :*
Nee is het echt niet .En nu trek; dus eet sowieso nog wat extra

Ik vind het gewoon moeilijk om in de ochtend te overzien hoe dat voelt in hoeveelheid
pi_217439159
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee is het echt niet .En nu trek; dus eet sowieso nog wat extra

Ik vind het gewoon moeilijk om in de ochtend te overzien hoe dat voelt in hoeveelheid
Goed dat je nog wat extra eet :)
Want dit lijstje zat ver onder wat een vrouw moet eten.
pi_217439180
Mij heeft het ook, zeker in begin, geholpen om gewoon kcal te tellen. Zowel voor de 'boven als onderkant'. Want ik had ook wel eens dat ik dacht een goed lijstje te hebben en na het tellen maar 1300 kcal te hebben (die wel vullend waren). Maar het geeft zo veel inzicht (en nee, dat hoef je echt niet voor altijd te doen, al doe ik het nu 1,5 jaar laten nog steeds en ga ik er juist goed op).
pi_217439194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:37 schreef Pinuts het volgende:
Mij heeft het ook, zeker in begin, geholpen om gewoon kcal te tellen. Zowel voor de 'boven als onderkant'. Want ik had ook wel eens dat ik dacht een goed lijstje te hebben en na het tellen maar 1300 kcal te hebben (die wel vullend waren). Maar het geeft zo veel inzicht (en nee, dat hoef je echt niet voor altijd te doen, al doe ik het nu 1,5 jaar laten nog steeds en ga ik er juist goed op).
Ik weet niet of kcal tellen aangeraden wordt bij een eetstoornis. Maar anders kan het zeker houvast bieden :Y
pi_217439259
Ik ga vanaf morgen weer de voedingscentrum-app gebruiken denk ik :Y

Alleen niet elke dag
pi_217439351
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik weet niet of kcal tellen aangeraden wordt bij een eetstoornis. Maar anders kan het zeker houvast bieden :Y
Ja goed punt.
pi_217440103
Ik kan intussen weer eten, wat gemengde gevoelens heeft. Haha. Want trek in niks is niet oke, maar nu heb ik dus weer regelmatig gedachtes als 'ik zou nu x kunnen eten'. Best jammer :') Maar ik doe mijn best om het te weerstaan.

O: brood met hagelslag, laatste plakje paasstol, gekookt ei
B: half uurtje hardlopen
T: peer
L: brood met eiersalade, cracker met ham, laatste plak brioche brood met halvarine
T: kauwgom - helpt tegen willen eten
D: vegan nuggets, rijst, groente met woksaus, perzik yoghurt met magere kwark
B: uurtje sporten met juf
T: misschien nog iets erna als ik echt nog honger heb

Beetje onhandig om twee keer te sporten vandaag, maar ik had mezelf voorgenomen om in de vakantie om de dag te gaan hardlopen. Dan moet ik daar niet meteen in afwijken, want ik ken mezelf. Dus. Dan maar zo. Dit is de enige keer dat het dubbel uitkomt deze vakantie.
pi_217448419
O: brood met eiersalade
B: wandelen
L: brood met kaas, cracker met hagelslag
T: soepstengel, meloen
D: stukjes speklap, mie en groenten, magere kwark met perzik yoghurt
pi_217449697
01: clear whey
O2: 500 gr magere kwark
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread en rauwe ham
T: maiswafels
D: noedels met biefstukpuntjes, groente en woksaus
S: volleybaltraining (wel op lage intensiteit want enkel is nog altijd dwars)
T: aardbeien en appel
(1701 kcal met 141 gram eiwit)
pi_217449910
Lekker lijstje @Pinuts!
Je had je enkel verzwikt, toch? Dat kan best een tijd duren. Er is een app, versterk je enkel, met goede oefeningen! Mijn fysio raadde me die ook aan toen ik mn enkelbanden ingescheurd had.
pi_217450073
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekker lijstje @:Pinuts!
Je had je enkel verzwikt, toch? Dat kan best een tijd duren. Er is een app, versterk je enkel, met goede oefeningen! Mijn fysio raadde me die ook aan toen ik mn enkelbanden ingescheurd had.
Klopt. Nu anderhalve week geleden. Gaat al een stuk beter maar zeker nog niet weg. Ik had over volgend weekend een hike weekend in de vogezen staan dus doel is om dat te halen (en het ook oké aanvoelt, moet niet meer schade gaan opleveren).
Oh goede, die ken ik niet. Ik ga eens kijken!
pi_217470831
Oeps, verkeerde topic :X

[ Bericht 67% gewijzigd door Pinuts op 26-04-2025 11:36:56 ]
pi_217499699
Zijn er hier meer mensen die zijn gaan testen met Ozempic en soortgelijke middelen?

Ik zag zo snel alleen een matig enkel topic over dit onderwerp wat vrij snel ten onder ging aan alle usual dieet dooddoeners.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_217500183
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 14:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zijn gaan testen met Ozempic en soortgelijke middelen?

Ik zag zo snel alleen een matig enkel topic over dit onderwerp wat vrij snel ten onder ging aan alle usual dieet dooddoeners.
@_quo is hier mee bezig dus die zal je vragen wellicht kunnen beantwoorden.

Hier nog steeds zijn gangetje. Spiegelprogressie ook weer langzaam zichtbaar. Morgen (weeg over het algemeen op de 1e van de maand) eens kijken wat het gewicht zegt.

L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread en rauwe ham
T: proteine toetje
D: black angus hamburgerschijf, plakje cheddar, aardappeltjes en broccoli
T: ananas, appel, blokje chocolade
(1750 kcal met 128 gram eiwit)
pi_217501997
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 14:58 schreef Pinuts het volgende:

[..]
@:_quo is hier mee bezig dus die zal je vragen wellicht kunnen beantwoorden.

Niet zozeer vragen hoor, meer dat een topic om ervaringen delen me gewoon leuk en handig lijkt :Y Kan me ook voorstellen dat het voor reguliere afvallers niet perse zinnig is of matcht om met GLP1 mensen in een topic te zitten en dat het misschien net niet helemaal lekker combineert met "gewoon" afvallen.

Maar wellicht maak ik het ook gewoon te ingewikkeld. Hier lopen de mensen met een net te strak zittende maat 36 en de mensen met BMI 36 inmiddels ook door elkaar heen, omdat 2 topics met de teruggelopen bezoekersaantallen al even niet heel handig meer bleek te zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_217502768
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 19:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Niet zozeer vragen hoor, meer dat een topic om ervaringen delen me gewoon leuk en handig lijkt :Y Kan me ook voorstellen dat het voor reguliere afvallers niet perse zinnig is of matcht om met GLP1 mensen in een topic te zitten en dat het misschien net niet helemaal lekker combineert met "gewoon" afvallen.

Maar wellicht maak ik het ook gewoon te ingewikkeld. Hier lopen de mensen met een net te strak zittende maat 36 en de mensen met BMI 36 inmiddels ook door elkaar heen, omdat 2 topics met de teruggelopen bezoekersaantallen al even niet heel handig meer bleek te zijn.
Ja precies. Ik ben inmiddels die eerste categorie, ik pas weer in maat M en heb een prima gezond gewicht. Maar omdat andere topics over voeding/bewegen/bewust eten vaak niet storm lopen blijf ik lekker hier hangen. En ik ben nog steeds wel bezig met afvallen, alleen minder om de kg's en meer om het 'strakker' worden.
pi_217502807
Kan volgens mij toch prima hier bij idd! Iedereen een eigen proces en methode
pi_217502824
Hier is het een beetje rommelig. Doe mijn best. Sta daardoor wel een beetje stil.
Ik blijf gewoon stug doorgaan met mijn best doen en proberen.

Weer eens tijd voor de voedingscentrumapp :)
pi_217518351
O: brood met hagelslag
L: brood met gekookt ei
T: waterijsje
D: gehakt, sperziebonen, zilvervliesrijst, sausje; kwark
B: gewandeld en klusjes in/rondom huis. In 5 dagen tijd volgens Fitbit 600 actieve minuten gehad, dus best oke ook al is daar maar 1,5u sport van.
pi_217519306
Actief dagje. Ben een weekendje in Noord-Frankrijk om te hiken/wandelen. Laatste tijd al wat meer tripjes gemaakt daarom ik zie ik dat niet perse als vakantie (qua voeding bedoel ik dan) dus eet ik gewoon 'braaf'. Bewust ook een appartement ipv een hotel zodat ik gewoon mijn eigen eten kan meenemen/maken. Stappen zijn 'maar' 25.000 (voor een normale dag natuurlijk veel maar voor een hike dag niet abnormaal veel), maar volgens mijn horloge zo'n 1000 kcal verbrand (ik weet dat dit niet accuraat is maar op actieve dagen geeft het voor mij wel altijd aan hoe intensief het was) en 186 verdiepingen op gelopen.

T: pakje maiswafels
L: baguette met parmaham
T: beef jerkey
D: orzo met kalkoenspekjes en spinazie
T: aardbeien + eiwitreep
Totaal waarschijnlijk zo'n 1800 kcal met 130 gram eiwitten. Normaal zou ik de eiwitreep meenemen voor onderweg maar aangezien het chocola is en het 28 graden was leek me dat niet zo verstandig.
pi_217519559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:38 schreef Pinuts het volgende:
Normaal zou ik de eiwitreep meenemen voor onderweg maar aangezien het chocola is en het 28 graden was leek me dat niet zo verstandig.
Dat lijkt me inderdaad beter :D
pi_217519752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat lijkt me inderdaad beter :D
Ach nu heb ik wel nog een 'treat' om naar uit te kijken vanavond
pi_217524149
Ruim anderhalve maand geleden leek het er op dat het gedaan was met het kwijtraken van de kilo's m.b.v. saxenda. Heb toen enkele weken nagenoeg stil gestaaan maar inmiddels ben ik toch 3 kilo verder. In totaal staat de teller op -16 sinds ik medio november begonnen ben.

De afgelopen weken voelde ik me niet al te goed, met name veel last van vermoeidheid. Ondanks dat ik nauwgezet de eetmeter invul en actief stuur op alle noodzakelijke bouwstoffen vertrouwde ik het niet helemaal. Bloedonderzoek op relevante parameters leverde gelukkig niks op, dus je kunt wel degelijk op die app vertrouwen als het gaat om wat je binnenkrijgt.

Ik vermoed inmiddels dat mijn nog niet zolang geleden ontwikkelde pollenallergie de oorzaak is. Ik heb het gevoel dat het ieder jaar erger wordt en met de droge en warme weken achter ons is het bar en boos. Ik verlang naar een paar dagen regen.

Voor het afvallen heb ik mijn 6e kit met spuiten in huis gehaald. Daarna stop ik er mee en ga eens kijken hoe het gaat na 30 weken medicinale hulp.
-
pi_217584358
Vandaag al de gehele dag honger. Geen idee waarom. Mijn ontbijt daarom ook maar een uur eerder dan normaal gegeten.

D: pasta met kipfilet, chorizo en zelfgemaakte saus + bakje aardbeien
S: boksen
T: appel, blokje chocolade
(1704 kcal met 137 gram eiwit)
pi_217609838
Weekend rond Pasen in Nederland geweest, en toen bewust niet aan dieet gedaan. Dat zag ik ook gelijk terug in mijn gewicht, maar wat ik toen aangekomen was, was ik na een week ook weer kwijt. Maar toen kwam ik toch een beetje op een plateau terecht, twee weken lang niet of nauwelijks afgevallen, toch teveel nootjes blijven eten, en ook af en toe een snackje (er waren nog paaseitjes in huis). Afgelopen week niet heel veel stricter geweest, maar lijk toch weer van het plateau af te vallen, en gewicht gaat weer verder omlaag.
Hardlopen gaat ook steeds lekkerder, afgelopen weken met de lange duurloop de 15km aangetikt, en de intervallen bouwen ook gestaag op, en gaan me lekker af.
pi_217670709
Volgens mij heb ik alles weer redelijk normaal op de rit

Nu volhouden en hopen dat de weegschaal ook mee doet

Volgens mij zit ik ook sneller vol tegenwoordig. Dat vind ik bijzonder fijn. (Tenzij medicijnhonger. Alleen daar is niks tegen te doen helaas)
pi_217681255
Gisteren bij met het naar bed gaan 4 boterhammen overgeslagen, normaal eet ik die wel als ik trek krijgen eet mijzelf in slaap dan op die manier

wonder boven wonder wel in slaap gevallen

een beetje extra gaar wakker worden vandaag?,

ik wil drie a 5 kilo kwijt
  maandag 19 mei 2025 @ 11:46:36 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217686978
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 17:27 schreef marretak het volgende:
Gisteren bij met het naar bed gaan 4 boterhammen overgeslagen, normaal eet ik die wel als ik trek krijgen eet mijzelf in slaap dan op die manier

wonder boven wonder wel in slaap gevallen

een beetje extra gaar wakker worden vandaag?,

ik wil drie a 5 kilo kwijt
Waarom eet je dan voor het slapen gaan? Je verbrand dat allemaal niet meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217687066
Maar weer eens vaker een lijstje doen:

L: tortilla met chorizo
D: vega madras
T: kwark met banaan en beetje pure hagelslag
pi_217688049
Goed plan @Sarabi

O: brood met hagelslag
T: honingmeloen
L: brood met worst, 2 crackers met kaas
D: zilvervliesrijst, shoarmavlees, paprika en sla, kwark met een beetje vla
pi_217690432
Dan hier ook maar eens een lijstje:
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread light en serranoham
T: skyr toetje
D: lasagne
T: eiwitshake, aardbeien
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 19:58:21 #260
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217691822
O: twee wasa volkoren crackers met een kleintje vega smeerworst, 1x hipro straciatella
T: één mandarijn (zouden twee zijn maarja in verband met schimmel heb ik de ander niet opgegeten ;( )
L: lunchbowl quinoa
T: appel
D: AVG
T: Snickers ijsje
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_217698930
L: preisoep en een volkoren pistoletje
T: banaan, kwark en een paar speciaal biertjes (gildeavond dus dan moeten er bieren gekeurd worden)
pi_217699363
Beste mensen,

Naar aanleiding van een periode van enorme stress heb ik de afgelopen +- 14 jaar nogal met mijn gewicht geworsteld. In het begin viel ik erg af, maar daarna had ik best wel klachten en begon ook steeds meer aan te komen. Ook had ik vaak last van opblazen (dat mijn buik echt helemaal bol en strak kwam te staan, alsof ik zwanger was), vermoeidheid, stemmingswisselingen, gebrek aan motivatie, negatieve, depressieve gevoelens, enzovoorts. Ik dacht dat dit voornamelijk te wijten was aan de effecten van extreme langdurige stress, maar zelfs na jaren en extreme maatregel (bijv. 30 dagen vasten op water, niks gegeten) lukte het me maar niet om er vanaf te komen, zelfs met heel gezond en gematigd eten. Er was duidelijk iets mis in mijn spijsverteringssysteem. Ook had ik vaak veel zin in zoet eten. Door gewichtstoename heb ik jarenlang rondgelopen met slaapapneu, wat alles alleen maar verergerde. Mijn geval was extreem: ik lag werkelijk elke nacht te stikken tot ik er blauw van werd. 's Ochtends wakker met hoofdpijn en het gevoel alsof ik dronken was, puur door het gebrek aan zuurstof. Toen ik de resultaten van mijn tests zag, was ik daar erg geschokt door, dit was een recept voor een hartaanval, diabetes 2, en een heleboel andere problemen. Ik gebruik nu een CPAP en dat helpt, maar natuurlijk wil ik dit niet voor mezelf, het is niet normaal wat mij betreft. Door die gewichtstoename voelde ik me ook gewoon steeds slechter, begon me steeds meer te schamen, want dit is niet wie ik ben en hoe ik mezelf naar de buitenwereld wil presenteren. Dus de neerwaartse spiraal werd steeds erger.

Nu ben ik een paar weken geleden begonnen met enzymen en pre- en probiotica te nemen met mijn maaltijden, en dat is een verschil van dag en nacht. Het opblazen is voorbij, ik heb niet meer die cravings naar suiker, ik ben weer volop actief aan het sporten gegaan, heb weer motivatie, heb mijn hoeveelheid eten verminderd, en ben in die paar weken al aardig wat afgevallen. Daardoor lijkt mijn slaapapneu ook te verminderen, want ik voel 's ochtends dat de druk lager is dan eerst. Ik heb ook een normaler slaapritme gekregen, terwijl ik eerst veel langer wakker bleef en maar niet in slaap kon komen.

Ik heb me door deze bijzondere veranderingen eens verdiept in waarom dit zo'n groot effect kan hebben, en de verklaring is dat een gebrek aan de neurotransmitter serotonine verantwoordelijk is voor allerlei dingen waar ik problemen mee had. Door de stress is er denk ik een onbalans ontstaan in de bacterieën in mijn darmen, waardoor de opname van voedingsstoffen niet meer goed werkte en er niet genoeg serotonine werd aangemaakt. Dat leidde weer tot andere problemen, zoals dat er niet voldoende spijsverteringsenzymen werden aangemaakt wat tot gisten en opblazen leidde. Door het gebrek aan opname van voedingsstoffen had ik weinig energie, waardoor ik weer meer ging eten. De slaapapneu zorgde natuurlijk ook voor een gebrek aan aan energie plus constante stress 's nachts omdat je niet uitrust, geen zuurstof krijgt en constant wakker wordt (al heb je dat zelf niet door). Ook zorgen sommige schadelijke bacterieën ervoor dat je juist veel zin in suiker krijgt. Kortom, het is complex, maar allemaal met elkaar verbonden.

Ik kan dus iedereen die met dezelfde soort dingen worstelt van harte aanraden om eens te proberen enzymen en pre- en probiotica te nemen. Wie weet heeft dat voor anderen hetzelfde effect als voor mij. Het voelt alsof ik opnieuw leef na jarenlang worstelen met allerlei klachten en symptomen die ik zelf maar niet op kon lossen. Het probleem zou hem zomaar kunnen zitten in de bacteriën in je buik.

Ik slik enzymen en probiotica van Jamieson. Kost een paar tientjes, maar het werkt voor mij. Ik hoop dat dit voor anderen ook nuttig is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 20-05-2025 17:09:26 ]
pi_217701317
Vorig weekend had ik het even pittig, zowel door sociale gelegenheden als ook gewoon mijn eigen snackdrang. Maar inmiddels weer lekker in mijn ritme en blij met wat ik in de spiegel zie.
Vanaf vrijdag 3 weken backpacken/reizen in Azië dus dan is het weer doei routine maar wil wel beetje balans houden (genieten van de lokale keuken maar niet all out op chips enzo).

Lijstje van vandaag:
L: tomatensoepje, 4 kippendijspiesjes, salade, fruitsalade (lunch op werkevent)
D: pasta met kip, chorizo en zelfgemaakte tomatensaus
pi_217706974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:24 schreef Sarabi het volgende:
L: preisoep en een volkoren pistoletje
T: banaan, kwark en een paar speciaal biertjes (gildeavond dus dan moeten er bieren gekeurd worden)
Kwark werden 2 harde broodjes met kaas, dus iets te veel kcal binnen gekregen

L: 2 groente wraps met kip, paprika, sla, geraspte kaas en pesto
T: 2 biscuitjes
D: 2 wraps met vega gehakt en Mexicaanse groente
T: banaan en kwark
pi_217707145
O: 2 boterhammen humus tomaat en komkommer
L: 2 boterhammen zuivelspread met kruiden
D: boodje knak en een kom soep
T. Groentes met humus
pi_217708120
Lijstje van vandaag:
L: 2 volkoren broodjes met zuivelspread light en parmaham
D: orzo met kalkoenspekjes en spinazie, aardbeien
T: proteine chocolademousse, appel
pi_217900123
*O* Ik pas weer in mn grootste spijkerbroeken *O*

Ik weet dat er ook dikkies spijkerbroeken zijn, maar ik vind de kwaliteit van nieuw spul echt om te janken. Ik heb dus alleen oude spijkerbroeken en die gingen maar tot 34. Ik heb ze dus ook van 31-34. Als ik deze jeans in maat 32 kan dragen zonder pijn zit ik wel op een voor mij ideaal gewicht O+ Nu dus een pijnlijke 34 :') :D

Afvallen met ozempic is... bijzonder. Ik had het stiekem ook sneller verwacht :@, maar het is wel consequent omlaag, heel consequent. Ik vind het ook grappig om te merken dat het onvoorspelbaar is. Als ik gewoon afval weet ik eigenlijk altijd al van te voren wat de weegschaal gaat zeggen. Nu is er geen peil op te trekken. Alles wat er in gaat, gaat soort van vertraagd door het lichaam. Het is ook heel erg aftasten hoe ik waar op reageer en elke week een verrassing wanneer ik eens lekker kan kakken :D
pi_217938250
Zo, ik ben weer terug van 3 weken vakantie. En mijn gewicht is mooi stabiel gebleven *O*. Nu weer zo snel mogelijk het normale ritme oppakken. Dus vandaag weer meteen goed eten en sporten, dan wen ik het snelste.
Heb mijn kwark wel echt gemist op vakantie (die was daar helaas niet verkrijgbaar).

S: boksen
T: Appel en aardbeien
D: ovenfriet met pulled chicken
pi_217938617
*O* gewicht zakt eindelijk weer
Had het een beetje opgegeven en was daardoor even wat gemakkelijker.
Motivatie ineens weer terug en val ook rap af

Nog een lange weg te gaan. Eens zien hoe snel dat zal gaan *O*
pi_217939752
Op vakantie niets eraan en niets eraf. Dus nog steeds -5.5 k
Nu weer na een week aan het werk en 2 onsjes downsize :+
De boeken van PG losgelaten, we koken nog wel vaak recepten die gratis online te vinden zijn (- golfer dus :D ik kook nooit) weten nu hoe of wat en vallen heeeel langzaam gestaag met onsjes af. Prima :Y
5 of 6x per dag alles eten, zo gevarieerd mogelijk, maar dan kleinere porties. Zo simpel eigenlijk, zeker als je de eetmeter er soms ff op loslaat als je niet zeker weet hoe je zit met je kcal.

Aan eetlijstjes hier doe ik niet, levert mij verder niks op en lijstjes van anderen heb ik niks aan :D
Oh alleen een eetweeklijst doen we dan wel weer met oog op boodschappendienst picnic. Ma t/m Do leggen we iig het avondeten vast en bestellen de ingrediënten.

Vrij t/m Zo rommelen we zelf wat aan met kant en klaar of halen/laten komen of buiten de deur eten met bijv een social deal :9
pi_217966609
Ritme zit er weer in. Nu lekker doorpakken. Gewicht trouwens toch wel wat gezakt in de vakantie, dus mooi meegenomen.

L: 2 pistolets met rauwe ham, skyr toetje
D: lasagne
T: aardbeien, proteine chocolademousse
(1785 kcal en 136 gram eiwitten)
pi_218014462
Momenteel een dalende lijn *O*

Ben begonnen met fruit. Als ik trek heb pak ik een appel of peer

Het is fysiek zoveel beter en gemakkelijker zo nu.

Alleen wel erg last van mijn darmen. Even aankijken en anders voor advies naar de HA
pi_218014725
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 15:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Momenteel een dalende lijn *O*

Ben begonnen met fruit. Als ik trek heb pak ik een appel of peer

Het is fysiek zoveel beter en gemakkelijker zo nu.

Alleen wel erg last van mijn darmen. Even aankijken en anders voor advies naar de HA
Eet je genoeg vezels? Sinds ik daar bewuster mee bezig ben gaan mijn darmen zo veel beter!
pi_218014748
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:31 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Eet je genoeg vezels? Sinds ik daar bewuster mee bezig ben gaan mijn darmen zo veel beter!
Ja

Bijwerking van de meds ook. Alleen ik mag (tmi) blij zijn als ik eens per week naar het toilet kan

Alleen om één of andere reden maakt gezond eten het erger :?
pi_218038357
Hoe is het hier? Het is zo rustig de laatste tijd. Iedereen gewoon rustig en steady bezig of is iedereen lekker op vakantie aan het genieten?

Hier blijft de dalende trend doorzetten dus dat is top. Ik heb voor mezelf besloten dat 1 september (voorlopig) de einddatum wordt van mijn afvalfase. Dan is het lang genoeg geweest en ik ben voor nu al redelijk tevreden met hoe ik eruit zie dus dan ga ik me meer richting op onderhouden en spieropbouw. Dan is er sinds de start (ofja, ik ben natuurlijk hiervoor ook 1000x gestart maar dit voelde anders) iets meer dan 20 kg af in ongeveer 2 jaar. Niet snel, maar wel steady.

D: pad thai (noedels met kip, ei en groente) + bakje aardbeien
T: watermeloen
pi_218038365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 09:02 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het hier? Het is zo rustig de laatste tijd. Iedereen gewoon rustig en steady bezig of is iedereen lekker op vakantie aan het genieten?

Hier blijft de dalende trend doorzetten dus dat is top. Ik heb voor mezelf besloten dat 1 september (voorlopig) de einddatum wordt van mijn afvalfase. Dan is het lang genoeg geweest en ik ben voor nu al redelijk tevreden met hoe ik eruit zie dus dan ga ik me meer richting op onderhouden en spieropbouw. Dan is er sinds de start (ofja, ik ben natuurlijk hiervoor ook 1000x gestart maar dit voelde anders) iets meer dan 20 kg af in ongeveer 2 jaar. Niet snel, maar wel steady.

D: pad thai (noedels met kip, ei en groente) + bakje aardbeien
T: watermeloen
_O_ even een grote buiging voor jou! Je bent echt een voorbeeld.
pi_218038379
Hier even vandaag en morgen mindere dagen, maar bewust even loslaten met een goede reden

Vrijdag pak ik het weer op en zetten we de schouders eronder.
Klinkt als een te lui doel (te lang de tijd nemen) maar wil voor de herfst 4kg kwijt (minimaal). En daarna wil ik voor de feestdagen 5kg kwijt

Verder plan ik niet vooruit. Als deze twee doelen lukken ben ik erg content met mezelf. Probeer niet te snel te gaan. Denken in kleine stapjes.
pi_218039320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 09:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
_O_ even een grote buiging voor jou! Je bent echt een voorbeeld.
Het is voor mij ook heel veel vallen en opstaan geweest. Denk nu zo'n 10 jaar bezig met gezond eten/afvallen, waarvan de laatste 2 jaar dus succesvol. Daarvoor was het meer jojo. Er ging wat af en het kwam er weer bij. Grootste oorzaak was de alles of niets mentaliteit. Ik zat toen nog echt in de fase dat als ik 1 koekje at ik dan maar de hele pak opat + 3 zakken chips. Of als ik een etentje had morgen dat ik dan beter ook vandaag slecht kon eten en dan begon ik overmorgen wel weer gezond.

Gelukkig dit nu volledig los gelaten en nu kan ik gewoon genieten van etentjes, koekjes en anders lekkers zonder me schuldig te voelen of zonder dat alle remmen los moeten. Juist omdat ik weet dat al die dingen prima kunnen als je de rest van de tijd gewoon 'normaal' doet.
pi_218039471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 09:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier even vandaag en morgen mindere dagen, maar bewust even loslaten met een goede reden

Vrijdag pak ik het weer op en zetten we de schouders eronder.
Klinkt als een te lui doel (te lang de tijd nemen) maar wil voor de herfst 4kg kwijt (minimaal). En daarna wil ik voor de feestdagen 5kg kwijt

Verder plan ik niet vooruit. Als deze twee doelen lukken ben ik erg content met mezelf. Probeer niet te snel te gaan. Denken in kleine stapjes.
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.
#Project gezond
pi_218039805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.
#Project gezond
Grappig, voor mij werkt het juist precies andersom. Als ik continue kleine porties eet heb ik de hele dag honger/trek/zin in iets. Ik eet juist liever 3 grote maaltijden op een dag; ontbijt, lunch en avondeten. Soms na het sporten nog wat extra maar dat is het dan ook.
pi_218039816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:32 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Het is voor mij ook heel veel vallen en opstaan geweest. Denk nu zo'n 10 jaar bezig met gezond eten/afvallen, waarvan de laatste 2 jaar dus succesvol. Daarvoor was het meer jojo. Er ging wat af en het kwam er weer bij. Grootste oorzaak was de alles of niets mentaliteit. Ik zat toen nog echt in de fase dat als ik 1 koekje at ik dan maar de hele pak opat + 3 zakken chips. Of als ik een etentje had morgen dat ik dan beter ook vandaag slecht kon eten en dan begon ik overmorgen wel weer gezond.

Gelukkig dit nu volledig los gelaten en nu kan ik gewoon genieten van etentjes, koekjes en anders lekkers zonder me schuldig te voelen of zonder dat alle remmen los moeten. Juist omdat ik weet dat al die dingen prima kunnen als je de rest van de tijd gewoon 'normaal' doet.
Dit maakt mijn respect extra groot

Dat is een lange strijd met grote winst.

Petje af hoor _O_
pi_218039825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Blues het volgende:

[..]
#Project gezond
Ik eet twee a drie keer per dag en heb eigenlijk nooit echt trek? Alleen soms van de meds honger, dan eet ik een appel.

Edit; was twee want ik laat wakker werd. Nu sta ik ok zeven uur op en ontbijt. Dus eigenlijk eet ik drie keer.
pi_218039981
Als het voor jou werkt prima toch!

Ik heb m'n hele eetgewoonte voorgoed omgegooid en blijf nu of op gewicht, of ik val weer wat onsjes af.
Vandaar mijn enthousiasme en deel ik hier graag :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 25-06-2025 15:40:32 ]
pi_218040011
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:32 schreef Blues het volgende:
Als het voor jou werkt prima toch!

Ik heb m'n hele eetgewoonte voorgoed omgegooid en blijf nu of op gewicht, of ik val weer wat onsjes af.
Vandaag mijn enthousiasme en deel ik hier graag :D
Wordt ook zeker gewaardeerd en heel veel respect voor jou

Ik heb ook een periode van zes keer op een dag wat eten. Gevolg; de hele dag met eten bezig. Dat was niet leuk. Nu ben ik een stuk minder obsessief
pi_218077915
Mooi compliment vandaag. Teamuitje met mijn volleybalteam. Sinds eind april niet meer gezien want volleybal seizoen eindigd vroeg. En toen ik binnenkwam meteen: sow jij bent slank geworden. Thanks *O*. Ik zie het zelf nu niet echt meer (want ja je went eraan dus tussen eind april en nu zie ik niet de meeste verandering) maar anderen dus blijkbaar wel :D.

Verder vandaag ook heerlijk genoten van de taart, snacks en de gezelligheid zonder enig schuldgevoel of over kcal na te denken. Dat vind ik zo'n belangrijke progressie tov vroeger. Dan kon ik daar op zo'n dag de hele tijd mee bezig zijn in mijn hoofd.
pi_218110762
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:56 schreef quo_ het volgende:
Daarna stop ik er mee en ga eens kijken hoe het gaat na 30 weken medicinale hulp.
Eind mei gestopt met de dagelijkse injecties en het valt tegen.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb nu gewoon 600kcal meer per dag nodig om me niet hongerig te voelen. Tegelijkertijd heb ik de pech dat ik vanwege een hardnekkige blessure stukken minder beweging krijg.
Meer eten en minder beweging = aankomen. Moeilijker is het niet.

Het is overigens verrassend hoe goed je e.e.a. kunt narekenen. Als je 6000 stappen per dag mist gaat het om zo'n 250 kcal, samen met de extra inname kom je dan op een verschil van 850 kcal per dag.
Per week bedraagt het verschil dan ongeveer 6000 kcal. Vuistregel is dat 7000 kcal overeen komt met 1 kilo. Dus berekend gaat het dan om 800 gram per week. En helaas geeft mijn weegschaal dat de laatste 4 weken ook elke week aan.......
-
pi_218119074
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Eind mei gestopt met de dagelijkse injecties en het valt tegen.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb nu gewoon 600kcal meer per dag nodig om me niet hongerig te voelen. Tegelijkertijd heb ik de pech dat ik vanwege een hardnekkige blessure stukken minder beweging krijg.
Meer eten en minder beweging = aankomen. Moeilijker is het niet.

Het is overigens verrassend hoe goed je e.e.a. kunt narekenen. Als je 6000 stappen per dag mist gaat het om zo'n 250 kcal, samen met de extra inname kom je dan op een verschil van 850 kcal per dag.
Per week bedraagt het verschil dan ongeveer 6000 kcal. Vuistregel is dat 7000 kcal overeen komt met 1 kilo. Dus berekend gaat het dan om 800 gram per week. En helaas geeft mijn weegschaal dat de laatste 4 weken ook elke week aan.......
Dat lijkt me dus ook het vervelende aan afvallen met injecties. Dat je het 'nodig' blijft hebben. Oke, als je wel je normale beweging zou hebben dan zou je wellicht minder aankomen, maar alsnog dus aankomen.
Wat is nu je plan om dit tegen te gaan? Want zonde als je weer alles aankomt wat je hiervoor afgevallen bent.

Hier gaat het opzich prima. Ritme zit er lekker in. Ik merk ook oprecht dat ik het afvallen in de zomer makkelijker vind. Ja er zijn meer verleidingen qua bbq, borrels en terras, maar ook deze zijn vaak 'lichter' dan dinners in de winter. Ik heb ook veel meer zin in fruit en bewegen dus dat scheelt ook.
pi_218120910
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:39 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dat lijkt me dus ook het vervelende aan afvallen met injecties. Dat je het 'nodig' blijft hebben. Oke, als je wel je normale beweging zou hebben dan zou je wellicht minder aankomen, maar alsnog dus aankomen.
Wat is nu je plan om dit tegen te gaan? Want zonde als je weer alles aankomt wat je hiervoor afgevallen bent.

In grote lijnen gaat het wel zoals ik verwacht had. Maar waar ik er op gerekend had met extra beweging het effect een beetje tegen te gaan zit ik nu met het omgekeerde.
De gewichtstoename is overigens een gemiddelde want er zit ook een paar week vakantie in die periode en ik nam wel de keukenweegschaal mee maar niet de personenweegschaal.

Het plan is om een paar tandjes bij te zetten m.b.t. de eetdiscipline. En uitzoeken wat het beste werkt, een paar keer per dag een maaltijd of tig keer per dag een klein beetje. Ik neig tot de concljusie dat veel kleine eetmomentjes voor mij niet handig zijn. (heb net weer een handje noten en een paar tarwebiscuits naar binnen geschoven bovenop de planning)
Wat nu ook belangrijker is is het ontdekken wat voor mij het beste "vult" en toch nog goed eetbaar is.
-
pi_218170229
Still on track. Gewicht daalt even niet maar spiegelbeeld wordt wel beter dus dikke prima!

L: 2 volkoren kaiserbroodjes met rauwe ham
D: pad thai met kip + aardbeien
T: proteine chocolademousse + blauwe bessen

Hoe is het met de rest hier?
pi_218170806
Hier gaat het niet zo lekker. Nu 2,5 week vakantie dus ik laat het dan ook even zo. Maar daarna even een goed plan van aanpak maken en doorzetten.
pi_218171173
Ben ook bij het oppakken weer verbaasd door de ozempic. Ik had een paar weken lichamelijk werk voor de deur en daarna een paar weken vakantie, dus een week of 2 niet geprikt. Daarna met een lagere dosis weer op gaan bouwen/opnieuw begonnen. Binnen een week was de anderhalve kilo er weer af en nu weer door naar beneden. Het lijkt echt een soort wondermiddeltje.

Ja, het is duur, via de kliniekroute, maar als ik uitreken wat ik buitenshuis at en dronk, wat ik nu niet meer doe, valt het stiekem reuze mee :@
pi_218171446
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 19:51 schreef Sarabi het volgende:
Hier gaat het niet zo lekker. Nu 2,5 week vakantie dus ik laat het dan ook even zo. Maar daarna even een goed plan van aanpak maken en doorzetten.
Dan eerst even lekker genieten van je vakantie en dan kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben ook bij het oppakken weer verbaasd door de ozempic. Ik had een paar weken lichamelijk werk voor de deur en daarna een paar weken vakantie, dus een week of 2 niet geprikt. Daarna met een lagere dosis weer op gaan bouwen/opnieuw begonnen. Binnen een week was de anderhalve kilo er weer af en nu weer door naar beneden. Het lijkt echt een soort wondermiddeltje.

Ja, het is duur, via de kliniekroute, maar als ik uitreken wat ik buitenshuis at en dronk, wat ik nu niet meer doe, valt het stiekem reuze mee :@
Nouja, zolang je dan maar goede gewoontes opbouwt zodat je na de ozempic periode weet hoe je ermee moet dealen. Soort investering in jezelf toch. En als dit net je het zetje geeft naar wel een gezonde/betere levensstijl kan ik me voorstellen dat het het geld helemaal waard is.
Hoe vaak moet je zoiets eigenlijk prikken?
pi_218171575
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 20:46 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dan eerst even lekker genieten van je vakantie en dan kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.
[..]
Nouja, zolang je dan maar goede gewoontes opbouwt zodat je na de ozempic periode weet hoe je ermee moet dealen. Soort investering in jezelf toch. En als dit net je het zetje geeft naar wel een gezonde/betere levensstijl kan ik me voorstellen dat het het geld helemaal waard is.
Hoe vaak moet je zoiets eigenlijk prikken?
Mja volhouden is altijd het probleem. Ook omdat het bij mij nogal samenhangt met mn depressies. Zeker nu ik 40something ben lijkt het wel onmogelijk het gewicht er af te houden... Maar het is heel fijn te weten dat dit middel bestaat en beschikbaar is.

Ben er ook van overtuigd dat het er over een jaar anders uit ziet qua gebruik en verzekering. Overgewicht tegengaan scheelt zoveel aan allerlei gewichtsgerelateerde ziekten, dat het wel gunstig moet zijn dit soort middelen gewoon in de basisverzekering op te nemen.
pi_218174448
O 1 keer per week prikken trouwens!

Ken ook mensen die inmiddels dagelijks iets slikken, maar daar is men toch iets minder enthousiast over. Ken ook mensen die aan andere/nieuwere vormen zitten, maar daar kan ik nog niet echt een beeld bij vormen.
pi_218210927
Weekend gehad met te veel en te ongezond eten. En ik vind het dan altijd zo bijzonder dat ik hiervoor heerlijk in het ritme zat. Ik sportte lekker, voeding was moeiteloos. En nu 1 'slecht' weekend gehad en dan vind ik het zo verdomde moeilijk om de draad weer op te pakken...
  Moderator maandag 14 juli 2025 @ 19:34:55 #296
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_218213556
Ik zit een beetje in een impasse |:) Heb sinds april een nieuwe baan met andere kantoordagen en mijn hele sportritme is daardoor in de war ;( Daarnaast veel etentjes enzo de laatste tijd, dus extra moeilijk om dan de draad weer op te pakken. Maarja, in elk geval niets aangekomen :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_218258128
:W
ik zat echt weken op een plateau, niets erbij (ook prima) en niets eraf.
Mezelf bijgespijkerd qua informatie hierover en kcal t.o.v. afgenomen gewicht en het werkt O+
Ooit was ik 104 (op zijn hoogst) en nu vanochtend 88.6
Een tevreden mens.
Ik hou mijn fitheid, evenwicht etc met Nederland in Beweging ( :D ), wandelingen en fietsen en nog steeds 3 dagen werken in mijn ziekenhuis en ik neem daar heel veel de trappen ipv de lift, goed op orde.
Met mijn chronische rugaandoening heb ik zéker een flinke beperking maar op deze manier geef ik mijzelf op mijn nu 66e een 8 O+

Succes allemaal!
pi_218350436
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 19:51 schreef Sarabi het volgende:
En de vakantie is voorbij *O* de lunch is nog wel even ongezond want nog over van gisteren :+

O: smoothie met spinazie, banaan en kokoswater
L: 2 stukjes pizza
D: tortellini met pastasaus
T: kwark met iets van fruit en pitten/zadenmix
pi_218351304
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
En de vakantie is voorbij *O* de lunch is nog wel even ongezond want nog over van gisteren :+

O: smoothie met spinazie, banaan en kokoswater
L: 2 stukjes pizza
D: tortellini met pastasaus
T: kwark met iets van fruit en pitten/zadenmix
Ach als je het bij 2 stukjes kan houden is het echt niet zo ongezond hoor.
Ik heb 2 weken terug echt een ongekende 'vreetweek' gehad. Geen idee waardoor het kwam, maar ik had ineens zo extreme cravings en ik kwam er ook niet vanaf. Dus echt een week zo'n beetje alles wat los en vast zat gegeten. Maar nu sinds een dag of 10 weer gelukkig terug in het ritme, en dan merk ik toch altijd wel dat ik me daar gewoon fysiek en mentaal zo veel beter bij voel.

L: ei + huttekase omelet met spinazie, feta, cherrytomaatjes
T: oatly muslireep + blauwe bessen
D: zelfgemaakte pad thai + aardbeien
pi_218351755
Hm... misschien ik ook gaan bijhouden wat ik weeg. Ik val wel af. Traag. Alleen omdat het traag is, valt het me niet op.
En ik heb dan meer overzicht
pi_218352193
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... misschien ik ook gaan bijhouden wat ik weeg. Ik val wel af.
Nee, niet doen. Je doet het prima, want je valt af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')