Altijd fijn als je hulp krijgt toch?quote:Op woensdag 16 april 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb toch maar het concept eten besproken met de psych en ze wil er wel het eea mee
Naja zij besprak het met mij adhv mijn dossier. Ze wist niet dat ik met een eetprobleempje zit. Nu is het iig onder de aandacht weer
Vandaag een slecht lijstje. Morgen weer de schouders eronder
Vandaag teveel, dus een verloren dagquote:Op woensdag 16 april 2025 18:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Altijd fijn als je hulp krijgt toch?
En dag is nog niet voorbij.
Het lijkt een erg mager lijstje, heb je nog wat tussendoortjes of een echte avondmaaltijd die je kan eten?quote:Op donderdag 17 april 2025 09:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Plan voor de dag
O: yoghurt met gepofte haver
L. 2 boterhammen met ik weet nog niet welk beleg
D. brood met soep
En zo een afspraak waar ik met een omweg heen en terug van loop
Gisteren war ruk, maar we pakken de draad gewoon weer op
Jaa gek hoe dat soms gaat. En andere keren ben je de hele week 'braaf' en beweegt dat ding voor geen meterquote:Op donderdag 17 april 2025 11:38 schreef Blues het volgende:
Ik snap soms niks van eten en afvallen.
Gisteren op werk allerlei zoetigheden, nou dat ging er wel in (want ook nog migraineaanval) en 's middags knapte ik echt op dus nog maar een paar van die brownieblokkies. Thuis goed gegeten, wijntjes genomen, plak kaas, ik had echt snaaaaaaaaaaaaaai honger en paar zoute stokkies ook nog. Ik ging los man
Vanochtend op weegschaal met geknepen billekes en wat denk je? Afgevallen![]()
Oké, dat boksen gaan we skippen. Echt lang geleden dat ik een training heb overgeslagen maar te veel last van mijn enkel vandaag dus het is gewoon niet verstandig. En ondanks dat mijn hoofd dit weet zegt mijn gevoel de hele tijd dat ik wil gaan. Maar nee, ik moet verstandig zijn. Ik kan beter nu minder doen en sneller fit zijn dan nu teveel doen en een week langer moeten herstellen.quote:Op donderdag 17 april 2025 06:44 schreef Pinuts het volgende:
Gewicht vanmorgen was prima. 0,7kg in 2 weken, waarvan ook nog 3,5e dag Italie. Dus daar ben ik zeker blij mee, sneller dan dit hoeft ook niet. Nog 0,75 kg en dan zit ik weer op mijn pre-vakantie (begin maart) gewicht. Voelt stiekem toch zonde dat het dan zo'n 2 maanden heeft geduurd omdat er weer af te krijgen, maar ach, het zij zo.
O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
D: lasagne met kipgehakt en groente
S: 75 min boksen
T: aardbeien en proteine chocolademousse
Ik voel deze vandaag. Haha. Donderdag was -0,75 in 2 weken. Prima, ik blij. Gisteren gezellig borrel gehad, iets te veel snacks gehad. Vandaag -0,75 tov donderdag! Dus uh -1,5 in iets meer dan 2 weken? Weet niet of ik dat positief vindquote:Op donderdag 17 april 2025 11:38 schreef Blues het volgende:
Ik snap soms niks van eten en afvallen.
Gisteren op werk allerlei zoetigheden, nou dat ging er wel in (want ook nog migraineaanval) en 's middags knapte ik echt op dus nog maar een paar van die brownieblokkies. Thuis goed gegeten, wijntjes genomen, plak kaas, ik had echt snaaaaaaaaaaaaaai honger en paar zoute stokkies ook nog. Ik ging los man
Vanochtend op weegschaal met geknepen billekes en wat denk je? Afgevallen![]()
Snacks zijn dus de bom!quote:Op zaterdag 19 april 2025 08:21 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik voel deze vandaag. Haha. Donderdag was -0,75 in 2 weken. Prima, ik blij. Gisteren gezellig borrel gehad, iets te veel snacks gehad. Vandaag -0,75 tov donderdag! Dus uh -1,5 in iets meer dan 2 weken? Weet niet of ik dat positief vind
CotS, hoe gaat het?quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het begrijpen heb ik allang opgeven
Mijn lijf is zo raar
Fijn!quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ben nu op mijn vrijwilligerswerk
Antwoord je straks even in het "veel aan mijn hoofd topic"
Ziet er weer uit als een heel erg mager lijstje CotSquote:Op dinsdag 22 april 2025 13:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje
Brunch: twee echt heel grote crackers met roomkaas
Diner: pasta met prutje
Tussendoortje: chocolade
Nee is het echt niet .En nu trek; dus eet sowieso nog wat extraquote:Op dinsdag 22 april 2025 14:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ziet er weer uit als een heel erg mager lijstje CotS
Goed dat je nog wat extra eetquote:Op dinsdag 22 april 2025 14:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee is het echt niet .En nu trek; dus eet sowieso nog wat extra
Ik vind het gewoon moeilijk om in de ochtend te overzien hoe dat voelt in hoeveelheid
Ik weet niet of kcal tellen aangeraden wordt bij een eetstoornis. Maar anders kan het zeker houvast biedenquote:Op dinsdag 22 april 2025 14:37 schreef Pinuts het volgende:
Mij heeft het ook, zeker in begin, geholpen om gewoon kcal te tellen. Zowel voor de 'boven als onderkant'. Want ik had ook wel eens dat ik dacht een goed lijstje te hebben en na het tellen maar 1300 kcal te hebben (die wel vullend waren). Maar het geeft zo veel inzicht (en nee, dat hoef je echt niet voor altijd te doen, al doe ik het nu 1,5 jaar laten nog steeds en ga ik er juist goed op).
Ja goed punt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet niet of kcal tellen aangeraden wordt bij een eetstoornis. Maar anders kan het zeker houvast bieden
Klopt. Nu anderhalve week geleden. Gaat al een stuk beter maar zeker nog niet weg. Ik had over volgend weekend een hike weekend in de vogezen staan dus doel is om dat te halen (en het ook oké aanvoelt, moet niet meer schade gaan opleveren).quote:Op woensdag 23 april 2025 19:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekker lijstje @:Pinuts!
Je had je enkel verzwikt, toch? Dat kan best een tijd duren. Er is een app, versterk je enkel, met goede oefeningen! Mijn fysio raadde me die ook aan toen ik mn enkelbanden ingescheurd had.
@_quo is hier mee bezig dus die zal je vragen wellicht kunnen beantwoorden.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zijn gaan testen met Ozempic en soortgelijke middelen?
Ik zag zo snel alleen een matig enkel topic over dit onderwerp wat vrij snel ten onder ging aan alle usual dieet dooddoeners.
Thanksquote:Op woensdag 30 april 2025 14:58 schreef Pinuts het volgende:
[..]
@:_quo is hier mee bezig dus die zal je vragen wellicht kunnen beantwoorden.
Ja precies. Ik ben inmiddels die eerste categorie, ik pas weer in maat M en heb een prima gezond gewicht. Maar omdat andere topics over voeding/bewegen/bewust eten vaak niet storm lopen blijf ik lekker hier hangen. En ik ben nog steeds wel bezig met afvallen, alleen minder om de kg's en meer om het 'strakker' worden.quote:Op woensdag 30 april 2025 19:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Thanks
Niet zozeer vragen hoor, meer dat een topic om ervaringen delen me gewoon leuk en handig lijktKan me ook voorstellen dat het voor reguliere afvallers niet perse zinnig is of matcht om met GLP1 mensen in een topic te zitten en dat het misschien net niet helemaal lekker combineert met "gewoon" afvallen.
Maar wellicht maak ik het ook gewoon te ingewikkeld. Hier lopen de mensen met een net te strak zittende maat 36 en de mensen met BMI 36 inmiddels ook door elkaar heen, omdat 2 topics met de teruggelopen bezoekersaantallen al even niet heel handig meer bleek te zijn.
Dat lijkt me inderdaad beterquote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:38 schreef Pinuts het volgende:
Normaal zou ik de eiwitreep meenemen voor onderweg maar aangezien het chocola is en het 28 graden was leek me dat niet zo verstandig.
Waarom eet je dan voor het slapen gaan? Je verbrand dat allemaal niet meer.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:27 schreef marretak het volgende:
Gisteren bij met het naar bed gaan 4 boterhammen overgeslagen, normaal eet ik die wel als ik trek krijgen eet mijzelf in slaap dan op die manier
wonder boven wonder wel in slaap gevallen
een beetje extra gaar wakker worden vandaag?,
ik wil drie a 5 kilo kwijt
Kwark werden 2 harde broodjes met kaas, dus iets te veel kcal binnen gekregenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:24 schreef Sarabi het volgende:
L: preisoep en een volkoren pistoletje
D: vega madras
T: banaan, kwark en een paar speciaal biertjes (gildeavond dus dan moeten er bieren gekeurd worden)
Eet je genoeg vezels? Sinds ik daar bewuster mee bezig ben gaan mijn darmen zo veel beter!quote:Op zondag 22 juni 2025 15:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Momenteel een dalende lijn
Ben begonnen met fruit. Als ik trek heb pak ik een appel of peer
Het is fysiek zoveel beter en gemakkelijker zo nu.
Alleen wel erg last van mijn darmen. Even aankijken en anders voor advies naar de HA
Jaquote:Op zondag 22 juni 2025 16:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Eet je genoeg vezels? Sinds ik daar bewuster mee bezig ben gaan mijn darmen zo veel beter!
quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:02 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het hier? Het is zo rustig de laatste tijd. Iedereen gewoon rustig en steady bezig of is iedereen lekker op vakantie aan het genieten?
Hier blijft de dalende trend doorzetten dus dat is top. Ik heb voor mezelf besloten dat 1 september (voorlopig) de einddatum wordt van mijn afvalfase. Dan is het lang genoeg geweest en ik ben voor nu al redelijk tevreden met hoe ik eruit zie dus dan ga ik me meer richting op onderhouden en spieropbouw. Dan is er sinds de start (ofja, ik ben natuurlijk hiervoor ook 1000x gestart maar dit voelde anders) iets meer dan 20 kg af in ongeveer 2 jaar. Niet snel, maar wel steady.
O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
D: pad thai (noedels met kip, ei en groente) + bakje aardbeien
S: 75 min boksen
T: watermeloen
Het is voor mij ook heel veel vallen en opstaan geweest. Denk nu zo'n 10 jaar bezig met gezond eten/afvallen, waarvan de laatste 2 jaar dus succesvol. Daarvoor was het meer jojo. Er ging wat af en het kwam er weer bij. Grootste oorzaak was de alles of niets mentaliteit. Ik zat toen nog echt in de fase dat als ik 1 koekje at ik dan maar de hele pak opat + 3 zakken chips. Of als ik een etentje had morgen dat ik dan beter ook vandaag slecht kon eten en dan begon ik overmorgen wel weer gezond.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]even een grote buiging voor jou! Je bent echt een voorbeeld.
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier even vandaag en morgen mindere dagen, maar bewust even loslaten met een goede reden
Vrijdag pak ik het weer op en zetten we de schouders eronder.
Klinkt als een te lui doel (te lang de tijd nemen) maar wil voor de herfst 4kg kwijt (minimaal). En daarna wil ik voor de feestdagen 5kg kwijt
Verder plan ik niet vooruit. Als deze twee doelen lukken ben ik erg content met mezelf. Probeer niet te snel te gaan. Denken in kleine stapjes.
Grappig, voor mij werkt het juist precies andersom. Als ik continue kleine porties eet heb ik de hele dag honger/trek/zin in iets. Ik eet juist liever 3 grote maaltijden op een dag; ontbijt, lunch en avondeten. Soms na het sporten nog wat extra maar dat is het dan ook.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.
#Project gezond
Dit maakt mijn respect extra grootquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Het is voor mij ook heel veel vallen en opstaan geweest. Denk nu zo'n 10 jaar bezig met gezond eten/afvallen, waarvan de laatste 2 jaar dus succesvol. Daarvoor was het meer jojo. Er ging wat af en het kwam er weer bij. Grootste oorzaak was de alles of niets mentaliteit. Ik zat toen nog echt in de fase dat als ik 1 koekje at ik dan maar de hele pak opat + 3 zakken chips. Of als ik een etentje had morgen dat ik dan beter ook vandaag slecht kon eten en dan begon ik overmorgen wel weer gezond.
Gelukkig dit nu volledig los gelaten en nu kan ik gewoon genieten van etentjes, koekjes en anders lekkers zonder me schuldig te voelen of zonder dat alle remmen los moeten. Juist omdat ik weet dat al die dingen prima kunnen als je de rest van de tijd gewoon 'normaal' doet.
Ik eet twee a drie keer per dag en heb eigenlijk nooit echt trek? Alleen soms van de meds honger, dan eet ik een appel.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.
#Project gezond
Wordt ook zeker gewaardeerd en heel veel respect voor jouquote:Op woensdag 25 juni 2025 12:32 schreef Blues het volgende:
Als het voor jou werkt prima toch!
Ik heb m'n hele eetgewoonte voorgoed omgegooid en blijf nu of op gewicht, of ik val weer wat onsjes af.
Vandaag mijn enthousiasme en deel ik hier graag
Eind mei gestopt met de dagelijkse injecties en het valt tegen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:56 schreef quo_ het volgende:
Daarna stop ik er mee en ga eens kijken hoe het gaat na 30 weken medicinale hulp.
Dat lijkt me dus ook het vervelende aan afvallen met injecties. Dat je het 'nodig' blijft hebben. Oke, als je wel je normale beweging zou hebben dan zou je wellicht minder aankomen, maar alsnog dus aankomen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Eind mei gestopt met de dagelijkse injecties en het valt tegen.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb nu gewoon 600kcal meer per dag nodig om me niet hongerig te voelen. Tegelijkertijd heb ik de pech dat ik vanwege een hardnekkige blessure stukken minder beweging krijg.
Meer eten en minder beweging = aankomen. Moeilijker is het niet.
Het is overigens verrassend hoe goed je e.e.a. kunt narekenen. Als je 6000 stappen per dag mist gaat het om zo'n 250 kcal, samen met de extra inname kom je dan op een verschil van 850 kcal per dag.
Per week bedraagt het verschil dan ongeveer 6000 kcal. Vuistregel is dat 7000 kcal overeen komt met 1 kilo. Dus berekend gaat het dan om 800 gram per week. En helaas geeft mijn weegschaal dat de laatste 4 weken ook elke week aan.......
In grote lijnen gaat het wel zoals ik verwacht had. Maar waar ik er op gerekend had met extra beweging het effect een beetje tegen te gaan zit ik nu met het omgekeerde.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:39 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus ook het vervelende aan afvallen met injecties. Dat je het 'nodig' blijft hebben. Oke, als je wel je normale beweging zou hebben dan zou je wellicht minder aankomen, maar alsnog dus aankomen.
Wat is nu je plan om dit tegen te gaan? Want zonde als je weer alles aankomt wat je hiervoor afgevallen bent.
Dan eerst even lekker genieten van je vakantie en dan kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 19:51 schreef Sarabi het volgende:
Hier gaat het niet zo lekker. Nu 2,5 week vakantie dus ik laat het dan ook even zo. Maar daarna even een goed plan van aanpak maken en doorzetten.
Nouja, zolang je dan maar goede gewoontes opbouwt zodat je na de ozempic periode weet hoe je ermee moet dealen. Soort investering in jezelf toch. En als dit net je het zetje geeft naar wel een gezonde/betere levensstijl kan ik me voorstellen dat het het geld helemaal waard is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben ook bij het oppakken weer verbaasd door de ozempic. Ik had een paar weken lichamelijk werk voor de deur en daarna een paar weken vakantie, dus een week of 2 niet geprikt. Daarna met een lagere dosis weer op gaan bouwen/opnieuw begonnen. Binnen een week was de anderhalve kilo er weer af en nu weer door naar beneden. Het lijkt echt een soort wondermiddeltje.
Ja, het is duur, via de kliniekroute, maar als ik uitreken wat ik buitenshuis at en dronk, wat ik nu niet meer doe, valt het stiekem reuze mee
Mja volhouden is altijd het probleem. Ook omdat het bij mij nogal samenhangt met mn depressies. Zeker nu ik 40something ben lijkt het wel onmogelijk het gewicht er af te houden... Maar het is heel fijn te weten dat dit middel bestaat en beschikbaar is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:46 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dan eerst even lekker genieten van je vakantie en dan kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.
[..]
Nouja, zolang je dan maar goede gewoontes opbouwt zodat je na de ozempic periode weet hoe je ermee moet dealen. Soort investering in jezelf toch. En als dit net je het zetje geeft naar wel een gezonde/betere levensstijl kan ik me voorstellen dat het het geld helemaal waard is.
Hoe vaak moet je zoiets eigenlijk prikken?
En de vakantie is voorbijquote:Op woensdag 9 juli 2025 19:51 schreef Sarabi het volgende:
Hier gaat het niet zo lekker. Nu 2,5 week vakantie dus ik laat het dan ook even zo. Maar daarna even een goed plan van aanpak maken en doorzetten.
Ach als je het bij 2 stukjes kan houden is het echt niet zo ongezond hoor.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En de vakantie is voorbijde lunch is nog wel even ongezond want nog over van gisteren
![]()
O: smoothie met spinazie, banaan en kokoswater
L: 2 stukjes pizza
D: tortellini met pastasaus
T: kwark met iets van fruit en pitten/zadenmix
Nee, niet doen. Je doet het prima, want je valt af.quote:Op maandag 28 juli 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... misschien ik ook gaan bijhouden wat ik weeg. Ik val wel af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |