abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216299856
quote:
Loodgieters weigeren klussen in binnenstad door verkeershinder en parkeerproblemen

Het werken in de stad voor loodgieters, dakdekkers en timmermannen - is vrijwel onmogelijk door verkeershinder, het gebrek aan laad- en losplekken en hoge parkeerkosten. Dat zegt MKB Metropool Amsterdam. De ondernemersclub hoopt dat er snel een oplossing komt, zodat de servicemonteurs niet verdwijnen uit de stad.

Om een beeld te krijgen van de dagelijkse worstelingen, gingen we mee op pad met Andre Kenter, een loodgieter uit Amsterdam. Hij werkt al 30 jaar in Amsterdam en de uitdagingen zijn nog nooit zo groot geweest.

Tijdens zijn rit door de stad worden de problemen direct duidelijk. ''Kijk, hier loop ik tegenaan, kijk voor ons: de bereikbaarheid. Je staat helemaal vast. Dan moet je wachten. Bij wie ga ik die tijd berekenen? Tijd kost geld. Ik kan moeilijk zeggen tegen de klant, ik ben anderhalf uur onderweg naar je geweest, dat moet je betalen. Dat is geen hond die dat doet''.

Klussen in de binnenstad weigeren
In principe neemt hij geen klussen meer aan in de binnenstad. Behalve echte spoedgevallen. Maar ook daar moet hij als ondernemer streng in zijn en kijken of het hem meer tijd en geld kost, dan dat het hem oplevert: ''Het is bijna niet meer te organiseren. Het kost zo veel tijd''.

Hij is niet de enige: “Ik werk al jaren in Amsterdam, maar sommige straten weiger ik tegenwoordig gewoon,” vertelt Nabil, een loodgieter uit Amsterdam. “Je doet er soms een half uur over om alleen al een parkeerplek te vinden, en dan moet je met zware spullen een flink stuk lopen. Dat is niet te doen.”

Zijn auto werd laatst bijna weggesleept, maar hij kon niet anders in verband met een spoedgeval. Zijn collega uit Volendam, die anoniem wil blijven, is zelfs gestopt met het aannemen van klanten in de stad: “Het is een en al ellende. Ik werk liever buiten Amsterdam, daar kan ik tenminste fatsoenlijk mijn bus kwijt.”

MKB Amsterdam luidt noodklok
MKB Metropool Amsterdam maakt zich ernstige zorgen "We horen vaak dat timmermannen en loodgieters de binnenstad links laten liggen. Het is gewoon niet meer rendabel,” zegt vice-voorzitter Guido Frankfurther “De hoge parkeerkosten, boetes en de tijd die verloren gaat aan zoeken naar een laad- en losplek maken het werk financieel onhoudbaar. Veel bedrijven trekken richting Purmerend of Badhoevedorp, waar ze sneller kunnen werken zonder extra kosten."

Extreme verkeershinder
Uit recent onderzoek blijkt dat Amsterdam de langzaamste verkeersstad van Nederland is: het kost gemiddeld 23 minuten om slechts 10 kilometer af te leggen. Voor loodgieters en andere servicemonteurs, die vaak spoedklussen hebben, zijn dit onwerkbare omstandigheden.

Daar komt bij dat 2025 volgens de gemeente Amsterdam een jaar wordt met “extreme verkeershinder”. Door grootschalig onderhoud aan wegen en spoor zullen er nog meer afsluitingen en vertragingen zijn.

De gemeente laat in een reactie weten de zorgen te erkennen: "De stad wordt steeds drukker en er moeten veel wegen onderhouden worden. De bereikbaarheid staat daardoor op bepaalde momenten onder druk. We gaan de komende tijd in gesprek met de branche om te bekijken welke problemen zich voordoen en hoe we dat zouden kunnen oplossen."
Zo, die boemerang kwam hard terug in het gezicht van de automobilisten pestende politici in de Stopera. Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn.
:Y)
pi_216300294
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:44:35 #3
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216300432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:

[ x ]
De loodgieters met de handkar terwijl de gepamperde bestuurders in een dure auto met chauffeur rondgereden worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216300700
quote:
Daar komt bij dat 2025 volgens de gemeente Amsterdam een jaar wordt met “extreme verkeershinder”. Door grootschalig onderhoud aan wegen en spoor zullen er nog meer afsluitingen en vertragingen zijn.

De gemeente laat in een reactie weten de zorgen te erkennen: "De stad wordt steeds drukker en er moeten veel wegen onderhouden worden. De bereikbaarheid staat daardoor op bepaalde momenten onder druk. We gaan de komende tijd in gesprek met de branche om te bekijken welke problemen zich voordoen en hoe we dat zouden kunnen oplossen."
wat hebben we echt geweldige planners in deze stad, he.

ik woon er :'( niet in de binnenstad gelukkig! maar toch :'(
pi_216300793
Ondernemers klagen dat ze nergens kunnen parkeren in de stad omdat het overal vol staat met auto’s en de conclusie van deze TS is

quote:
de automobilisten pestende politici in de Stopera
Right.
Sicker than your average.
pi_216300849
Niemand daar in het bestuur denkt praktisch na hè? Als alles op papier maar mooi klinkt met regenbogen en unicorns, waardoor ze zichzelf op de borst kunnen kloppen.
pi_216300867
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ondernemers klagen dat ze nergens kunnen parkeren in de stad omdat het overal vol staat met auto’s en de conclusie van deze TS is
[..]
Right.
Ook het verdwijnen van parkeerplekken, dat je maar 30 km/u mag rijden.
pi_216300899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:07 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ook het verdwijnen van parkeerplekken, dat je maar 30 km/u mag rijden.
Dat staat niet in het artikel. Verzin je dat zelf?
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:09:58 #9
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_216300910
Filmpje bij OP:

Bekijk deze YouTube-video

Prachtige Amsterdamse tongval @Zipportal :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:10:53 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216300935
Oke prima. Als die loodgieters nou slim zijn vragen ze gewoon 3x normaal netto uurtarief.

Kunnen ze toch makkelijk betalen daar?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216300946
Dat je met spullen moet slepen in een dichtbebouwde binnenstad lijkt me niet een probleem van alleen Amsterdam? Als je in Rotterdam in het centrum moet zijn heb je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_216301881
quote:

[ x ]
Dit is wel hilarisch wereldvreemd _O-
pi_216302161
Ach gewoon met de bakfiets. De huidige tarieven voor loodgieters kunnen ze ook zelf ook makkelijk een huisje binnen de ring kopen.
.
pi_216302176
Ah, loodgieters die de binnenstad van Adam cancelen _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216302549
Loodgieters die een shithole links laten liggen. Het moet niet gekker worden.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_216302616
Dit had niemand ooit al gezegd. Nirmand had hier een waarschuwing voor gegeven.

Maar de hautaine dovd utopische half idioten die het heerlijk vinden om automobilistje te pesten en een chaos maken van hun stad, zien dit dan weer niet.

Maar top dit. Al die bouwvakkers moeten dit doen. De pleuris met ze daar binnen de ring. Laat ze maar kreperen zolang ze gl/d66 stemmen.

Je krijgt wat de verdient.

quote:

[ x ]
Knettergek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216302656
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dit is nu blijk geven van de kennis niet hebben en wel een grote bek willen opzetten.

Aberflauwekullie, als je amsterdam een beetje volgt de laatste jaren weet je dat dit actief beleid is van de stopera. Ieder jaar verdwijnt er een % parkeerplekken en is vorig jaar 30 de norm geworden.

Maar ipv die kennis even te googlen, ga je persoonlijk lopen doen.

Zwak. Heel zwak.
1947-2016
pi_216302676
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja dat is ook zo maar ts wil graag even kankeren op links stadsbestuur
En dat is volledig terecht.

Maar ze komen aan links he.. 'leave links alooooooone!' met een traan en trillende stem komen de huilies dan weer uit hun holen vandaan.
1947-2016
pi_216302823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:11 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat je met spullen moet slepen in een dichtbebouwde binnenstad lijkt me niet een probleem van alleen Amsterdam? Als je in Rotterdam in het centrum moet zijn heb je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem.
Dat was misschien zo tot 1940 maar toen hebben de Duitsers flink aan de bereikbaarheid gewerkt in Rotterdam, weinig smalle grachten meer over daar. Rotterdam heeft dat probleem in de binnenstad dus veel minder
pi_216303045
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:06 schreef Feola het volgende:
Niemand daar in het bestuur denkt praktisch na hè? Als alles op papier maar mooi klinkt met regenbogen en unicorns, waardoor ze zichzelf op de borst kunnen kloppen.
Leven in een utopie van een sprookjeswereld waarin alleen maar dezelfde wensdenkers zijn. Wars van realisme en vol roze en teletubbies.

Ja.
En toen werd je wakker in de grote mensenwereld waarin cv's kunnen stukgaan. Loodgietertje nodig...
1947-2016
pi_216303049
Ik snap niet dat die gasten moeilijk doen

Loodgieter nodig?

80 euro voorrijkosten
115 euro per uur
(Standaard voor elke klant)
75 euro per uur Amsterdam binnenstad toeslag
pi_216303066
Laat die links liberale grachtengordel elite maar in hun eigen sop gaar koken, wereldvreemd links beleid heeft nou eenmaal consequenties.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_216303072
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Laat die links liberale grachtengordel elite maar in hun eigen sop gaar koken, wereldvreemd links beleid heeft nou eenmaal consequenties.
Maar meestal zijn die consequenties voor een ander, dit wordt even wennen. _O-
pi_216303108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:39 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Maar meestal zijn die consequenties voor een ander, dit wordt even wennen. _O-
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Jamaar het gaat om janken over links. Alles waar je het over hebt is zelf verzonnen!!!!
Zie hieronder :D

quote:

[..]
1947-2016
  woensdag 15 januari 2025 @ 00:50:43 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_216303147
quote:

https://www.at5.nl/nieuws(...)dat-ze-weer-opzouten
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_216303154
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Jamaar het gaat om janken over links. Alles waar je het over hebt is zelf verzonnen!!!!
Zie hieronder :D
[..]

Misschien kunnen ze elkaar, naar goed voorbeeld van Timmermans, even goed vasthouden.

Blijf je toch warmer zonder CV. :P
pi_216303188
Nu nog een hek erom, klaar. :)
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_216303357
quote:

[ x ]
Ik hoop dat ze de naam van deze mevrouw allemaal genoteerd hebben voor het geval deze wereldvreemde tuthola zelf een loodgieter nodig heeft. Dat die maar buiten de stad mag parkeren en mevrouw opbelt of ze zelf even alle spullen naar haar huis komt sjouwen. Wat een dwaas joh.
pi_216303885
Wat een gehuil, ik woon zelf in Amsterdam, en dit geldt echt alleen voor de binnenstad, en dat is al 40 jaar lang zo.
Het is gewoon vraag en aanbod, dan tyf je er als ondernemer gewoon lekker het dubbele tarief erop, mensen hebben toch een loodgieter nodig. Voor buiten het Centrum valt het allemaal echt wel mee, ik woon hier ook in een drukke buurt, maar je auto/bus kun je hier altijd wel op 30-50 meter van de deur kwijt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216304242
Ik neem ook al heel lang geen klanten meer aan in centrum Amsterdam. Maar het is niet alleen centrum Amsterdam waar parkeren met je bus een probleem is geworden, dus op die plekken kom ik ook niet meer aanrijden. Er is zat werk momenteel.
pi_216304256
quote:

[..]
Heel de binnenstad van amsterdam is al enige tijd een 30 km zone
pi_216304258
Amsterdam :') Clownstad
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_216304266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Loodgieter nodig?

80 euro voorrijkosten
115 euro per uur
Ja en dan van die jankende yuppen hebben die niet willen betalen.

Als je werk zat hebt zou ik er ook voor kiezen om het een en ander te laten gaan
pi_216304281
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Niet alleen binnenstad hoor, zeg maar alles binnen de ring.
pi_216304471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:10 schreef Digi2 het volgende:
Ah, loodgieters die de binnenstad van Adam cancelen _O-
Lekker toch. Laat ze maar bloeden dat bestuur in Amsterdam. Als ze straks alle fossiele brandstof auto's en bussen/vrachtwagens willen weren, wordt het helemaal lachen.
pi_216304488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat weet ik maar daar hoor je die loodgieters niet over.
pi_216304577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:23 schreef 111210 het volgende:

[..]

Als je werk zat hebt zou ik er ook voor kiezen om het een en ander te laten gaan
Ja en? Is toch niet het probleem van die loodgieter? Zoeken ze maar een ander
  woensdag 15 januari 2025 @ 08:41:28 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216304601
Amsterdam krijgt wat het verdient. Gewoon boycotten die hele stad.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_216304612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:04 schreef alopio het volgende:

[..]
Dat was misschien zo tot 1940 maar toen hebben de Duitsers flink aan de bereikbaarheid gewerkt in Rotterdam, weinig smalle grachten meer over daar. Rotterdam heeft dat probleem in de binnenstad dus veel minder
De naoorlogse gemeentebesturen van Rotterdam hebben daar meer invloed op gehad dan onze oosterburen. ;)
pi_216304664
quote:

[..]
Dat kun je ook met normale woorden zeggen ipv met een vreselijke en dodelijke ziekte.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:03:50 #41
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216304815
Gewoon driedubbele voorrijkosten rekenen. Gratis geld.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kun je ook met normale woorden zeggen ipv met een vreselijke en dodelijke ziekte.
Aidspost
pi_216304870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het is in deze zin gewoon een werkwoord, ook al klinkt het niet netjes natuurlijk.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:12:00 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216304886
quote:

[ x ]
Bron: "De kritische Nederlander" :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:17:39 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216304938
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Bron: "De kritische Nederlander" :')
Bij zo'n naam kan je wel een beetje gokken wat voor type erachter zit, en als je erop klikt klopt het precies.

En verder is het gewoon weer gezeik met een gebied dat niet gebouwd is op het hedendaagse verkeer, maar dat je nou eenmaal ook niet plat kunt gooien.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:43 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216304951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 03:40 schreef raptorix het volgende:
Wat een gehuil, ik woon zelf in Amsterdam, en dit geldt echt alleen voor de binnenstad,
Wat ook in TT en het artikel staat. :')

Voor de rest is Amsterdam een hele mooie plaats om omheen te rijden. Met een grote boog.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:20:55 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216304981
Alle lifecoaches uitzetten naar Hilversum? Dat ruimt lekker op.

Is dit geen fake news? In de OP gaat het over een Amsterdamse loodgieter. Bestaan die wel? Toen ik in Amsterdam woonde kwam de loodgieter, schilder ed. uit Purmerend of Friesland. "Amsterdammers" waren toen meestal makelaar of temeier. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:22:46 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216305004
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:20 schreef Hyperdude het volgende:

Is dit geen fake news? In de OP gaat het over een Amsterdamse loodgieter. Bestaan die wel? Toen ik in Amsterdam woonde kwam de loodgieter, schilder ed. uit Purmerend of Friesland. "Amsterdammers" waren toen meestal makelaar of temeier. :)
Misschien in noord of zo, voor zover dat nog als Amsterdam telt. Dat is inmiddels wel aan het gentrificeren, zoals zoveel Amsterdamse gebieden, maar 'het gewone volk' woont er ook nog.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:22:47 #48
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216305006
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:20 schreef Hyperdude het volgende:

Een loodgieter kan inderdaad allang niet meer in Amsterdam wonen met zijn inkomsten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216305007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:10 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Het is in deze zin gewoon een werkwoord, ook al klinkt het niet netjes natuurlijk.
Als werkwoord slaat het gewoon helemaal nergens op.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:28:02 #50
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216305082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Eens, al floept het er toch weleens uit.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:44:47 #51
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216305291
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het bekt gewoon lekker. Het is een goede krachtterm
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:52:24 #52
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216305371
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Oke prima. Als die loodgieters nou slim zijn vragen ze gewoon 3x normaal netto uurtarief.

Kunnen ze toch makkelijk betalen daar?
Dat is al zo. Een simpele loodgietersklus start daar al vanaf 2000 euro.
pi_216305429
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:15 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Tijdens zijn rit door de stad worden de problemen direct duidelijk. ''Kijk, hier loop ik tegenaan, kijk voor ons: de bereikbaarheid. Je staat helemaal vast. Dan moet je wachten. Bij wie ga ik die tijd berekenen? Tijd kost geld.
Hoe doen ze dat in andere steden in de wereld?
pi_216305672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat ook in TT en het artikel staat. :')

Voor de rest is Amsterdam een hele mooie plaats om omheen te rijden. Met een grote boog.
Je dacht dat heel Amsterdam er als het Centrum uitziet?
pi_216305690
quote:
80s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Een loodgieter kan inderdaad allang niet meer in Amsterdam wonen met zijn inkomsten.
Jij weet niet wat een loodgieter tegenwoordig verdient!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:33:21 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216305855
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je dacht dat heel Amsterdam er als het Centrum uitziet?
Het kan me geen kloot schelen hoe heel Amsterdam er uit ziet. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:40:25 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216305934
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:21 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Jij weet niet wat een loodgieter tegenwoordig verdient!
Als-ie ZZP-er vast heel goed, maar nog steeds niet genoeg voor een leuk pandje in de binnenstad van Amsterdam.
pi_216306020
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Het bekt gewoon lekker. Het is een goede krachtterm
Bekt helemaal niet lekker en klinkt zeer asociaal.
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:51:05 #59
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216306043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Bekt helemaal niet lekker en klinkt zeer asociaal.
het rolt van de tong en is stoer
  woensdag 15 januari 2025 @ 11:05:19 #60
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_216306220
quote:

[ x ]
Dit is een fake AI filmpje toch?..... toch?

p.s. Amsterdam :')
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_216306458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:05 schreef L3viathan het volgende:

[..]
Dit is een fake AI filmpje toch?..... toch?

p.s. Amsterdam :')
Nee dit is helaas echt. De tunnelvisie van Groenlinks. Zolang zij er maar geen last van hebben.
pi_216306882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:04 schreef alopio het volgende:

[..]
Nog zat plekken in Rotterdam centrum waar je ook niet even je bus voor de deur mag parkeren hoor. Kan wel, maar dan krijg je een boete. Dus met spullen slepen heb je in alle grote steden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_216306997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:22 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Nog zat plekken in Rotterdam centrum waar je ook niet even je bus voor de deur mag parkeren hoor. Kan wel, maar dan krijg je een boete. Dus met spullen slepen heb je in alle grote steden.
Als je denkt dat de bereikbaarheid van de binnenstad met de auto in Amsterdam ook maar enigszins vergelijkbaar is met de bereikbaarheid van de binnenstad met de auto in Rotterdam heb je echt geen flauw idee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:09:42 #64
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_216307334
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De loodgieters met de handkar terwijl de gepamperde bestuurders in een dure auto met chauffeur rondgereden worden.
Wel lekker socialistisch! (naar Stalin's wijze lol)
Lachen joh.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 13:11:47 #65
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216307353
Was toch zo'n gemeenteraadslid dat vond dat die lui maar met de trein/bus moesten gaan?

Dit is een rechtstreeks gevolg van ondoordacht beleid. Ideologie vs realisme.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:18:09 #66
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_216307428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:23 schreef 111210 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is er geeneens een probleem, ja voor degene die een loodgieter nodig hebben.
MAar de loodgieters hebben (Schijnbaar) zat werk buiten de ring.
Lachen joh.
pi_216307448
quote:

[..]
Zo, die boemerang kwam hard terug in het gezicht van de automobilisten pestende politici in de Stopera. Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn.
En vertel mij eens hoe mensen met een verstopte plee of lekkende gootsteen de moord laten stikken hierbij helpt? Zitten die in het stadsbestuur?
pi_216307491
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
En vertel mij eens hoe mensen met een verstopte plee of lekkende gootsteen de moord laten stikken hierbij helpt? Zitten die in het stadsbestuur?
Niet, maar mensen die z'n pitoresk grachtenpanje hebben kunnen best een speciaal binnenstad tarief betalen zodat de loodgieters ook aan hun een goed belegde boterham overhouden.
pi_216307608
quote:

[ x ]
En die met zes sloten vastzetten en twee AirTags uitrusten?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:34:49 #70
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216307617
Dit probleem speelt al zo lang bij slecht bereikbare binnensteden. Het weigeren van centra door bedrijven van buiten de stad is niet nieuw. Maar als zelfs bedrijven van je eigen stad het centrum gaat weigeren dan heb je het wel heel bont gemaakt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 13:37:04 #71
pi_216307642
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:34 schreef ACT-F het volgende:
Dit probleem speelt al zo lang bij slecht bereikbare binnensteden. Het weigeren van centra door bedrijven van buiten de stad is niet nieuw. Maar als zelfs bedrijven van je eigen stad het centrum gaat weigeren dan heb je het wel heel bont gemaakt.
Gelukkig zijn een aantal steden van plan de snelheid terug te brengen naar 30 en het aantal rijstroken te verminderen.

:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:39:35 #72
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216307660
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat is al zo. Een simpele loodgietersklus start daar al vanaf 2000 euro.
Dan zetten we vanaf heden de verdubbelaar in ;)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216307701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gelukkig zijn een aantal steden van plan de snelheid terug te brengen naar 30 en het aantal rijstroken te verminderen.

En de aangepaste milieuzones dit jaar.
quote:
Hoe gaat de milieuzone straks in 2025 uitpakken? Amsterdam wil als schoonste jongetje van de klas voorop lopen in het overheidsbeleid door volgend jaar al met een zeer strenge milieuzone te komen. In diverse delen van de stad zijn enkel nog elektrische bedrijfswagens welkom, of hagelnieuwe bedrijfswagens met de nieuwste euronorm motor.

Daarmee loopt 020 voor op wat voor veel ondernemers nog onhaalbaar is. Namelijk het huidige wagenpark vervangen voor elektrische bedrijfswagens. Dat is te doen voor de grote bedrijven, veel kleinere bedrijven kunnen echter niet zo’n uitgave doen. Daarover bericht BNR.

Het gevolg is dat met name kleine ondernemers Amsterdam gaan weren vanaf 2025. Niet omdat ze dat willen, maar omdat hun bedrijfsbus niet meer welkom is. Denk aan loodgieters, timmermannen, monteurs en ga zo maar door. Kleinere ondernemers die in de buurt van Amsterdam wonen en in de hoofdstad klanten hebben zijn er straks niet meer welkom.

https://www.autoblog.nl/n(...)-niet-welkom-6964509
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:51:45 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216307798
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:34 schreef ACT-F het volgende:
Utrecht moet hetzelfde probleem hebben,
pi_216307933
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 03:40 schreef raptorix het volgende:
Wat een gehuil, ik woon zelf in Amsterdam, en dit geldt echt alleen voor de binnenstad, en dat is al 40 jaar lang zo.
Het is gewoon vraag en aanbod, dan tyf je er als ondernemer gewoon lekker het dubbele tarief erop, mensen hebben toch een loodgieter nodig. Voor buiten het Centrum valt het allemaal echt wel mee, ik woon hier ook in een drukke buurt, maar je auto/bus kun je hier altijd wel op 30-50 meter van de deur kwijt.
Jij gaat 50 meter met gereedschap lopen? :')
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:09:44 #76
24533 ACT-F
pi_216307974
quote:

[..]

Alles met de handkar :') En mocht het autootje van de bevoorrechte wethouder er mee ophouden, de Wegenwacht komt eraan hoor:

pi_216307979
Als je een grofvuilcontainer nodig hebt is het probleem nog veel groter. Laat staan dat elke mongool daar dan z'n troep in gaat gooien en je dus als huurder van die container de lul bent.
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:10:42 #78
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216307981
Loodgieters doen sowieso niet zo heel veel meer. Die willen groot werk geen lekkende kraan.
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:12:28 #79
28033 Pek
je moet wat
pi_216307997
Niet zelf je loodgieterswerk doen :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:13:43 #80
24533 ACT-F
pi_216308008
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En Haarlem, Groningen, Enschede, Delft, Arnhem, etc. Zo'n beetje alle steden met of een oude binnenstad of geitenwollensokkenbestuur hebben dit probleem. Als je voorgaande combineert krijg je Amsterdam centrum :X
pi_216308778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik ben zelf sloper geweest, ga me niet vertellen wat normaal is.
pi_216308886
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:42 schreef Aether het volgende:

[..]
En de aangepaste milieuzones dit jaar.

quote:
Hoe gaat de milieuzone straks in 2025 uitpakken? Amsterdam wil als schoonste jongetje van de klas voorop lopen in het overheidsbeleid door volgend jaar al met een zeer strenge milieuzone te komen. In diverse delen van de stad zijn enkel nog elektrische bedrijfswagens welkom, of hagelnieuwe bedrijfswagens met de nieuwste euronorm motor.

Daarmee loopt 020 voor op wat voor veel ondernemers nog onhaalbaar is. Namelijk het huidige wagenpark vervangen voor elektrische bedrijfswagens. Dat is te doen voor de grote bedrijven, veel kleinere bedrijven kunnen echter niet zo’n uitgave doen. Daarover bericht BNR.

Het gevolg is dat met name kleine ondernemers Amsterdam gaan weren vanaf 2025. Niet omdat ze dat willen, maar omdat hun bedrijfsbus niet meer welkom is. Denk aan loodgieters, timmermannen, monteurs en ga zo maar door. Kleinere ondernemers die in de buurt van Amsterdam wonen en in de hoofdstad klanten hebben zijn er straks niet meer welkom.

https://www.autoblog.nl/n(...)-niet-welkom-6964509
Grappig feitje: kort na het aankondigen van deze nieuwe milieuregels waardoor kleine ondernemers het werken in de binnenstad onmogelijk werd gemaakt, heeft Amsterdam zijn vloot vuilniswagens
nog vernieuwd. Ze kochten 37 van de meest vervuilende dieselvrachtwagens aan.

quote:
Gemeente Amsterdam koopt nieuwe vuilniswagens op diesel: ‘Verkeerde signaal’
Bij de aanschaf van nieuwe vuilniswagens kiest Amsterdam niet voor uitstootvrij, maar voor dieselmotoren. Het ‘verkeerde signaal’ en ‘niet eerlijk’, vindt het bedrijfsleven dat vanaf 2025 met nieuwe dieseltrucks de stad niet meer in mag.

De gemeente Amsterdam is een aanbesteding gestart voor 37 vuilniswagens op diesel en dat heeft verbazing gewekt. Vanaf 2030 wil Amsterdam alleen nog uitstootvrij transport binnen de Ring A10. Al vanaf 2025 moet dit een ‘uitstootvrije zone’ worden voor taxi’s, bestelauto’s én vrachtwagens.
Daarop zijn wel uitzonderingen en precies daar wil Amsterdam een beroep op doen met zijn nieuwe vuilniswagens. Nieuwe, na 2025 aangeschafte vrachtwagens en bestelauto’s op diesel zijn straks niet meer welkom binnen de ring.

In de aanbestedingsvoorwaarden vraagt de gemeente daarom uitdrukkelijk om vuilniswagens die vóór 2025 op kenteken zijn gezet. Opmerkelijk is bovendien dat de vuilniswagens worden gekocht inclusief tien jaar reparatie, onderhoud en schadeherstel.
De aanbesteding roept veel vragen op bij Walther Ploos van Amstel, die als lector citylogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam verstand heeft van transport in en om de stad. Het begint er al mee dat Amsterdam niet kiest voor elektrische vuilniswagens.

De gemeente geeft daarmee niet het goede voorbeeld, vindt Ploos van Amstel. ‘Er zijn alternatieven genoeg,’ schrijft hij op zijn weblog.

Bedrijvenkoepel MKB Amsterdam noemt de aanschaf van de vuilniswagens op diesel ‘ontluisterend’ en ‘niet eerlijk’. “Afschrijven in vijf jaar kunnen bedrijven zich natuurlijk never nooit veroorloven,” zegt vicevoorzitter Guido Frankfurther.
https://www.parool.nl/ams(...)de-signaal~b5b86ccb/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216309093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Grappig feitje: kort na het aankondigen van deze nieuwe milieuregels waardoor kleine ondernemers het werken in de binnenstad onmogelijk werd gemaakt, heeft Amsterdam zijn vloot vuilniswagens
nog vernieuwd. Ze kochten 37 van de meest vervuilende dieselvrachtwagens aan.
[..]

Had dat inderdaad al eerder gelezen in NWS / Gemeente Amsterdam: blunder op blunder
pi_216309221
Ze kunnen ook met een bootje door die grachten, die stinken toch al. :P
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216309297
Het pesten gaat dus niet ver genoeg. In principe moet je bewoners met auto die in de binnenstad wonen en dagjestoeristen die met de auto naar de binnenstad komen wegpesten. Als je de gelukkige bent om een huis in hartje A'dam te bezitten, dan moet je gewoon terug naar max 1 parkeerplaats of zelfs 0 in bepaalde gebieden. Elk voordeel heb zijn nadeel zeg maar.
Hierdoor wordt het rustiger op straat.

Vervolgens dedicated 'klus' parkeerplaatsen voor ondernemers creëren zodat zij altijd een parkeerplaats hebben en daar streng op handhaven.

Eindresultaat: de klusjesmannen kunnen weer rondrijden en de stad is weer wat autoluwer, wat je als inwoner anno 2025 toch wel graag zou willen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216309527
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:12 schreef Pek het volgende:
Niet zelf je loodgieterswerk doen :')
Dit, tegenwoordig heb je bouwmarkten&YT :Y
Voor kleine klussen en reparatie heb je die loodgieter niet meer nodig, tenzij je verstandelijk nogal beperkt bent, of lui :P

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216309530
Een slimme klusjesman uit de binnenstad pakt een elektrische bakfiets.

Ik kwam deze tegen, daar kun je maximaal 600 kilo in kwijt.

[ Bericht 67% gewijzigd door SymbolicFrank op 15-01-2025 17:34:47 ]
pi_216316080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben zelf sloper geweest, ga me niet vertellen wat normaal is.
DIt topic gaat over loodgieters. Niet slopers. Ga maar lekker naar een ander topic te janken
pi_216316200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
DIt topic gaat over loodgieters. Niet slopers. Ga maar lekker naar een ander topic te janken
:') :') :') :') :')
Het gaat over bereikbaarheid voor klus/onderhoud niet om loodgieters.
pi_216316302
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
:') :') :') :') :')
Het gaat over bereikbaarheid voor klus/onderhoud niet om loodgieters.
Kijk nog eens naar de titel voordat je gaat lopen stoer doen met je gebroken rug en kapotte knieen
  donderdag 16 januari 2025 @ 08:45:50 #91
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216316319
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[ afbeelding ]

600 kilo is echt niks :')
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
pi_216316334
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Merk ik niks van. Ik ben doordeweeks dagelijks in de Utrechtse binnenstad en de binnenstad staat nog altijd vol werkbusjes. Dus waarschijnlijk hebben hier genoeg bedrijven in de omgeving op de milieumaatregelen die al 10 jaar waren aangekondigd geanticipeerd.

In Utrecht is overigens ook 70% van de wegen 30 km/u en hier wordt daar ook niet zo hard over gejankt als in Amsterdam. Dus het zal vooral weer Amsterdams gejank zijn ipv dat er daadwerkelijk een probleem is.
pi_216317581
E
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
600 kilo is echt niks :')
Een Volkswagen Caddy cargo heeft een laadvermogen van 550 tot 750 kg. Het laadvermogen van een Volkswagen Multivan varieert per uitvoering, maar het hoogste dat ik kon vinden was 848 kg.

:)
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:11:21 #94
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216317822
quote:

[..]
“When you're accustomed to privilege, equality feels like oppression."

Niet auto pesten. Voetgangers, fietsers, openbaar vervoer en hulpdiensten prioriteren boven auto's. Dit komt de leefbaarheid van de stad ten goede. Heeft het nadelen? Natuurlijk. Maar laten we niet doen alsof een 'autovriendelijke' stad geen parkeer- en doorstromingsproblemen heeft.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:12:24 #95
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216317842
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Merk ik niks van. Ik ben doordeweeks dagelijks in de Utrechtse binnenstad en de binnenstad staat nog altijd vol werkbusjes. Dus waarschijnlijk hebben hier genoeg bedrijven in de omgeving op de milieumaatregelen die al 10 jaar waren aangekondigd geanticipeerd.

In Utrecht is overigens ook 70% van de wegen 30 km/u en hier wordt daar ook niet zo hard over gejankt als in Amsterdam. Dus het zal vooral weer Amsterdams gejank zijn ipv dat er daadwerkelijk een probleem is.
'Amsterdams gejank' of mensen buiten Amsterdam die janken over Amsterdam?

https://www.at5.nl/nieuws(...)maal-30-km-amsterdam
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:24:17 #96
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216317988
quote:

[..]

Heel verstandig. Verkeersproblemen los je niet op door extra rijstroken. 'induced demand'

pi_216318049
quote:

[ x ]
Ik zou zeggen.. prima, zo'n handkar als de loodgieter met een locatie in de binnenstad kan, waardoor alles om de hoek wordt. Maar geen hond die zulke huurprijzen kan betalen. Maar goed; nu de nood aan de man is komt er in elk geval wat los. Hopelijk wordt het domino d-day
pi_216318082
quote:
Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn.
Er wonen maar 7000 mensen in de binnenstad. Daar zitten heel erg weinig 'Amsterdammers' tussen. Dus dat valt reuze mee wat dat betreft.
pi_216318091
Ik hoop dat bij alle linkse mensen in amsterdam de waterleiding breekt
pi_216318198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Loodgieter nodig?

80 euro voorrijkosten
115 euro per uur
Die 115 euro is exclusief btw mag ik hopen.
pi_216318393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[ afbeelding ]

Alle klusjesmannen maar in de binnenstad laten wonen. Met dit soort middelen kun je niet van buiten de stad komen.
  Forum Admin donderdag 16 januari 2025 @ 11:58:54 #102
pi_216318437
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:24 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Heel verstandig. Verkeersproblemen los je niet op door extra rijstroken. 'induced demand'

Je lost ze zeker niet op met minder rijstroken als de wegen al verstopt zijn.
pi_216318656
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je lost ze niet op, dat is het hele punt. Meer stroken? Dan pakken meer mensen de auto totdat de drukte maximaal is. Minder stroken? Dan laten een heleboel mensen hun auto staat totdat de drukte ongeveer hetzelfde is.

Het grootste verschil is, dat je in het eerste geval minder ruimte hebt voor winkelstraten, fietspaden en parken. Alleen maar voor wegen en parkeerplaatsen. En als je die richting inslaat, moet je ze blijven uitbreiden. Iedere keer als de drukte weer is toegenomen, moeten de wegen weer breder worden. Dus als de ruimte voor voetgangers en fietsers verdwenen is, ga je huizen afbreken. Totdat je alleen nog wegen, kantoorgebouwen, winkelcentra en parkeerplaatsen over hebt. De mensen moeten dan maar buiten de stad gaan wonen. Zoals in veel Amerikaanse steden.
pi_216318664
quote:

[..]

Goede video als ze beginnen met een voorbeeld waarin er 2x4 stroken liggen + 2x3 stroken = 14 stroken in totaal :')

Daar kan de a2 met 2x 5 stroken nog wat van leren :')
pi_216318725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Daar kan de a2 met 2x 5 stroken nog wat van leren :')
En die begon ook ooit als 2 x 1 strook.
  Forum Admin donderdag 16 januari 2025 @ 12:35:45 #106
pi_216318844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je lost ze niet op, dat is het hele punt. Meer stroken? Dan pakken meer mensen de auto totdat de drukte maximaal is. Minder stroken? Dan laten een heleboel mensen hun auto staat totdat de drukte ongeveer hetzelfde is.

Het grootste verschil is, dat je in het eerste geval minder ruimte hebt voor winkelstraten, fietspaden en parken. Alleen maar voor wegen en parkeerplaatsen. En als je die richting inslaat, moet je ze blijven uitbreiden. Iedere keer als de drukte weer is toegenomen, moeten de wegen weer breder worden. Dus als de ruimte voor voetgangers en fietsers verdwenen is, ga je huizen afbreken. Totdat je alleen nog wegen, kantoorgebouwen, winkelcentra en parkeerplaatsen over hebt. De mensen moeten dan maar buiten de stad gaan wonen. Zoals in veel Amerikaanse steden.
Maar ik heb het helemaal niet over meer rijstroken. Dat werkt net zo goed niet. Er is niet eens ruimte voor un binnensteden.

Rijstroken verwijderen in steden waar het elke avond al een complete chaos is gaat alleen maar meer chaos opleveren, mensen staan niet voor de lol in de file en kiezen echt wel een alternatief als dat er is. En dat is nu net het probleem, voor veel mensen is het ov helemaal geen alternatief.

Eerst het ene oplossen, dan het ander. Dit is de omgekeerde volgorde.
pi_216318898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar ik heb het helemaal niet over meer rijstroken. Dat werkt net zo goed niet. Er is niet eens ruimte voor un binnensteden.

Rijstroken verwijderen in steden waar het elke avond al een complete chaos is gaat alleen maar meer chaos opleveren, mensen staan niet voor de lol in de file en kiezen echt wel een alternatief als dat er is. En dat is nu net het probleem, voor veel mensen is het ov helemaal geen alternatief.

Eerst het ene oplossen, dan het ander. Dit is de omgekeerde volgorde.
Dat ben ik met je eens. Het aantal bussen en trams neemt nog steeds af, samen met de frequentie. Want we moeten allemaal een auto kopen, dat is goed voor de commercie. En het OV moet maar zorgen dat het winst maakt, anders heeft het geen bestaansrecht.
  donderdag 16 januari 2025 @ 13:07:47 #108
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216319185
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat komt dus ook ter sprake in de video: ja, je kunt het wel oplossen door minder rijstroken aan te bieden.

quote:
9:35
It really is painfully simplistic to think of road networks as if they’re just water pipes, as if problems with traffic flow can be solved by just making everything bigger.

Now, you might think to yourself, “Now hold on a minute, Mr. NJB … if adding more roads can slow traffic, could removing roads speed up traffic?” And I’d say, “Oh, aren’t you clever?”

There is a counterpart to induced demand called “traffic evaporation,” where removing capacity from a road network doesn’t have to result in carmageddon—it can actually reduce the total amount of traffic.

The most famous example is the removal of the Cheonggyecheon expressway in Seoul, where traffic actually improved after it was removed. And this river they replaced it with is a hell of a lot nicer for the city than an elevated expressway. They made the city significantly better and improved traffic … by removing a highway.

With traffic evaporation, some car trips move to public transportation, but others just disappear completely.

(...)
12:48
Driving isn’t inherently faster than other options, especially within cities. If driving is faster, it’s because hundreds of billions have been spent to make it faster.

Ultimately, people drive in order to get to the places they want to go. Sitting in a car, by itself, isn't the goal. Well, except for people who hate both their jobs and their families.

Fundamentally, I’ve learned that there are really not that many car people, train people, or bicycle people. The vast majority of people just want to get to wherever they’re going quickly and efficiently.

In Amsterdam, that best choice is often a bicycle. In Tokyo, it’s often a train. But in far too many cities, the only quick and efficient way to get around is by car. And so you get too much car traffic.

Like this is really kinda obvious, right? There’s even a term for it, the Downs–Thomson paradox, which states that traffic will constantly increase until it’s faster to take the alternatives. But if the alternatives get stuck in the same traffic as the cars, there’s nothing to stop the growth in traffic congestion.

I have a previous video about the Downs–Thomson paradox, so if you’d like to learn more, and see buses stuck in traffic, see the link in the description.

In car-dependent cities, like where I’m from, people see public transit as inferior. Nobody will voluntarily take this bus if they can afford to drive. But that’s because the alternatives to driving have been made inferior, through decades of expensive infrastructure built almost exclusively for cars, and a chronic underfunding of public transit.

These are political decisions, and they’re not inevitable.
  donderdag 16 januari 2025 @ 13:20:42 #109
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216319321

Dit geeft de doorstroom weer per type 'rijstrook'. Als ruimte schaars is (en dat is het in een stad) is het onzinnig om de minst efficiente methode te kiezen (personen auto's)
  Trouwste user 2022 donderdag 16 januari 2025 @ 14:01:49 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_216319631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef monkyyy het volgende:

Prachtige Amsterdamse tongval
Trap er niet in.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:09:24 #111
24533 ACT-F
pi_216320677
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:07 schreef Gimmick het volgende:
With traffic evaporation, some car trips move to public transportation, but others just disappear completely.
Daar de loodgieter niet met het openbaar vervoer komt zijn zij verdwenen. Met zo'n redenatie kun je zo in het Amsterdamse bestuur :')
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:29:30 #112
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216320832
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Daar de loodgieter niet met het openbaar vervoer komt zijn zij verdwenen. Met zo'n redenatie kun je zo in het Amsterdamse bestuur :')
Hoeveel van de dagelijkse auto's in Amsterdam zijn daadwerkelijk loodgieters of storingsmonteurs? Meer of minder dan 1 procent? In een autoluwe stad is het voor de mensen die daadwerkelijk ergens moeten zijn (zoals loodgieters) een stuk makkelijker om er te komen. Het grootste obstakel voor automobilisten zijn namelijk andere auto's.
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:33:46 #113
24533 ACT-F
pi_216320868
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:29 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Hoeveel van de dagelijkse auto's in Amsterdam zijn daadwerkelijk loodgieters of storingsmonteurs? Meer of minder dan 1 procent? In een autoluwe stad is het voor de mensen die daadwerkelijk ergens moeten zijn (zoals loodgieters) een stuk makkelijker om er te komen. Het grootste obstakel voor automobilisten zijn namelijk andere auto's.
Jij kan zo in het Amsterdamse bestuur. En als je er toch bent, zou je de reconstructie van de Zuidasdok onmiddellijk stil willen zetten? Kost alleen maar geld en lost niks op. Maak er een gracht van.
pi_216320926
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Jij kan zo in het Amsterdamse bestuur. En als je er toch bent, zou je de reconstructie van de Zuidasdok onmiddellijk stil willen zetten? Kost alleen maar geld en lost niks op. Maak er een gracht van.
Wat zou jij dan doen?
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:43:30 #115
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216320955
quote:

[..]
Goed antwoord.

In Utrecht hebben ze van de Catharijnensingel weer een gracht gemaakt en dat is inderdaad een enorme vooruitgang voor de stad. En het centrum is beter bereikbaar dan ooit. Niet voor auto's. Wel voor mensen.

donderdag 16 januari 2025 @ 16:49:28 #116
24533 ACT-F
pi_216320997
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wat zou jij dan doen?
Het probleem bij de bron aanpakken, de ruimtelijke ordening. Verkeer is het gevolg van wonen aan de ene kant en werken aan de andere kant. Amsterdam heeft teveel werkgelegenheid naar zich toe getrokken met geëxplodeerde huizenprijzen tot gevolg en een dagelijkse exodus van verkeer van en naar Amsterdam door degenen die daar niet kunnen of willen wonen.

Verhoog de belastingen op zakelijk vastgoed zodat bedrijven geprikkeld worden om zich elders te vestigen. Het suburbanisatiebeleid moet weer terug, maar dan gericht op bedrijven.
pi_216321047
quote:
3s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het probleem bij de bron aanpakken, de ruimtelijke ordening. Verkeer is het gevolg van wonen aan de ene kant en werken aan de andere kant. Amsterdam heeft teveel werkgelegenheid naar zich toe getrokken met geëxplodeerde huizenprijzen tot gevolg en een dagelijkse exodus van verkeer van en naar Amsterdam door degenen die daar niet kunnen of willen wonen.

Verhoog de belastingen op zakelijk vastgoed zodat bedrijven geprikkeld worden om zich elders te vestigen. Het suburbanisatiebeleid moet weer terug, maar dan gericht op bedrijven.
Daar kan ik me wel in vinden: de 15 minuten stad, waar je te voet binnen een kwartier overal kan komen waar je voor je dagelijkse leven moet zijn. En sneller op de fiets.

Ik heb zelf wel geen bakfiets, maar wel een aanhangertje voor mijn elektrische fiets:

Maar daar mag maar 70 kilo in, geen 600 ;)
pi_216346948
Hotelmanager in centrum merkt dat klusjesmannen niet willen komen: "Ze hebben wel plek nodig"

Laat dit een les voor de rest van ons land zijn waarom je links nooit aan de knoppen moet laten zitten.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 21:12:01 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216347493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Vooral doen zou ik zeggen als je snel af wil van je spullen of 10 zakken cement wil tillen.
Het issue is niet alleen loodgieters maar alles dat service en onderhoud komt doen.
Prijs, als iemand al wil komen, maakt hoop uit of je in 1011 of 1115 zit.

Mensen zijn echt wereldvreemd omdat het niet hun probleem is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 18 januari 2025 @ 21:22:11 #120
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216347720
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:29 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Precies. Steden zijn er in de eerste plaats voor mensen, niet voor auto's.

Nu lijkt me het issue van servicewerk (zoals loodgieters) wel iets waarvoor je een oplossing/uitzondering kan bedenken.

En aan de andere kant, zullen er vast slimme loodgieters zijn die een klusbakfiets gaan overwegen. Genoeg klussen die ze van anderen kunnen overnemen.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 18 januari 2025 @ 21:40:09 #121
24533 ACT-F
pi_216348123
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 21:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
En aan de andere kant, zullen er vast slimme loodgieters zijn die een klusbakfiets gaan overwegen. Genoeg klussen die ze van anderen kunnen overnemen.
En die slimme loodgieter ben jij?
  zondag 19 januari 2025 @ 00:33:05 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216350185
quote:

[..]

Nu lijkt me het issue van servicewerk (zoals loodgieters) wel iets waarvoor je een oplossing/uitzondering kan bedenken.

[ afbeelding ]
Ik snap dat je geen auto's in straat wilt hebben en vindt dat anderen daar geen probleem van moeten maken.

Wellicht dat al die andere diensten zoals taxi, politie, brandweer, verhuizers en vuilnis ook de bakfiets kunnen gaan toepassen zodat de schadeherstellers weer met hun bestelauto het probleem van een mens kan oplossen.
Ik vrees dat veel dingen die een loodgieter allemaal nodig heeft, niet tegelijkertijd passen in een slimme bakfiets met de vraag waar die loodgieter komend uit Appelscha dat ding weer moet ophalen of achterlaten.

Kern is dat de gemeente de binnenring van Amsterdam tot promenade wil maken en al helemaal geen boodschap lijkt te hebben aan ondernemers die daar(voor)nodig zijn.
Wanneer een gemeenteraad het ondernemen onmogelijk maakt die ook moet zorgen voor een alternatief of voorziening. Ook goed voor de mensen die nu niemand - betaalbaar - kunnen krijgen.
pi_216351081
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Slimme loodgieters hebben werk zat en geen zin in extra gezeik omdat ze de planning toch wel vol krijgen.

Zo'n bakfiets is leuk maar dat betekend ook dat je magazijn/werkplaats/groothandel in de buurt moet zitten. Die zitten ook vrij wel nooit in het centrum omdat dit te duur is.

Dan is zo'n bakfiets ook niet handig.
pi_216351084
quote:
18s.gif Op zondag 19 januari 2025 00:33 schreef Vallon het volgende:

Kern is dat de gemeente de binnenring van Amsterdam tot promenade wil maken en al helemaal geen boodschap lijkt te hebben aan ondernemers die daar(voor)nodig zijn.
Wanneer een gemeenteraad het ondernemen onmogelijk maakt die ook moet zorgen voor een alternatief of voorziening. Ook goed voor de mensen die nu niemand - betaalbaar - kunnen krijgen.
De kern van Amsterdam is helemaal niet geschikt voor autos, dat is het probleem, net zoals al die zware vrachtwagens die boel in de stad bevoorraden, maar als Amsterdam mag je de rekening betalen.
pi_216351747
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:45 schreef Alpha0 het volgende:
Hotelmanager in centrum merkt dat klusjesmannen niet willen komen: "Ze hebben wel plek nodig"

Laat dit een les voor de rest van ons land zijn waarom je links nooit aan de knoppen moet laten zitten.
Als de rijken en hun aanhangers steeds condooms hadden gebruikt, was er meer dan voldoende plek voor iedereen.
pi_216352098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Do as I say, don’t do as I do is al heel lang het mantra van links.
pi_216353081
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Do as I say, don’t do as I do is al heel lang het mantra van links.
Ik merk steeds dat de individuen die links de schuld geven van alle problemen altijd rijk blijken te zijn, en zolang als mogelijk links daarmee blijven pesten.
pi_216353270
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik merk steeds dat de individuen die links de schuld geven van alle problemen altijd rijk blijken te zijn, en zolang als mogelijk links daarmee blijven pesten.
Het aandeel van de nederlandse bevolking dat inmiddels gruwelijk de pest heeft aan linkse betweters en drammers bedraagt inmiddels tientallen procenten. Je denkt toch niet dat die allemaal "rijk" zijn?
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216353410
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het aandeel van de nederlandse bevolking dat inmiddels gruwelijk de pest heeft aan linkse betweters en drammers bedraagt inmiddels tientallen procenten. Je denkt toch niet dat die allemaal "rijk" zijn?
Die hebben toch geen inlevingsvermogen? en weigeren toch om zinnige gesprekken te voeren met vreemdelingen? Zijn dus zeker rijk.
pi_216353456
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Die hebben toch geen inlevingsvermogen? en weigeren toch om zinnige gesprekken te voeren met vreemdelingen? Zijn dus zeker rijk.
Wees maar gelukkig met je bekrompen blik op deze wereld.

En overigens zou ik mensen zonder inlevingsvermogen eerder arm willen noemen :)
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216354221
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:35 schreef quo_ het volgende:
In de wereld van torentje is iedereen die een auto heeft rijk. Dus het grootste deel van ons land is in die beleving inderdaad rijk.

Om maar een voorbeeld van de bijzondere gedachtegang van torentje te geven:

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:44 schreef torentje het volgende:
Rijbewijzen afschaffen en automobielen en benzine goedkoper maken zodat ze evenals de rijken hele dagen kunnen autorijden.
pi_216354518
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wees maar gelukkig met je bekrompen blik op deze wereld.

En overigens zou ik mensen zonder inlevingsvermogen eerder arm willen noemen :)
Ze hebben toch allemaal minstens een vriendelijk kind?
  zondag 19 januari 2025 @ 14:20:51 #133
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216355327
quote:

[..]
Ik snap dat je geen auto's in straat wilt hebben en vindt dat anderen daar geen probleem van moeten maken.

Wellicht dat al die andere diensten zoals taxi, politie, brandweer, verhuizers en vuilnis ook de bakfiets kunnen gaan toepassen zodat de schadeherstellers weer met hun bestelauto het probleem van een mens kan oplossen.
Ik vrees dat veel dingen die een loodgieter allemaal nodig heeft, niet tegelijkertijd passen in een slimme bakfiets met de vraag waar die loodgieter komend uit Appelscha dat ding weer moet ophalen of achterlaten.

Het zou geen enkel probleem moeten zijn om loodgieters en andere servicediensten met een busje je laten komen. Laat- en losplekken kunnen voor tijdelijke parkeerplaatsen dienen. Autoluw is alleen maar een voordeel voor auto’s die er echt moeten zijn. Het grootste probleem voor bereikbaarheid zijn immers andere auto’s. Die staan in de file en die blokkeren parkeerplaatsen.
pi_216355636
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 07:35 schreef descon het volgende:

[..]
Slimme loodgieters hebben werk zat en geen zin in extra gezeik omdat ze de planning toch wel vol krijgen.

Zo'n bakfiets is leuk maar dat betekend ook dat je magazijn/werkplaats/groothandel in de buurt moet zitten. Die zitten ook vrij wel nooit in het centrum omdat dit te duur is.

Dan is zo'n bakfiets ook niet handig.
Als het allemaal simpel was, hadden die mensen geen loodgieter nodig. dan deden ze het zelf wel.
pi_216355737
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:46 schreef Accordtje het volgende:

[..]
In de wereld van torentje is iedereen die een auto heeft rijk. Dus het grootste deel van ons land is in die beleving inderdaad rijk.

Om maar een voorbeeld van de bijzondere gedachtegang van torentje te geven:
[..]

Klopt toch, iedereen die ongelimiteerd auto kan rijden is toch nooit arm? Ik ben bezig om te zorgen dat iedereen dat mag en kan, zodat iedereen bevrijd is.
pi_216355916
En de pakketbezorgers dan?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 19 januari 2025 @ 15:06:37 #137
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216355964
quote:

[..]

Het is niet een kwestie van ik tegen de loodgieter, ik gun alle loodgieters hun werk. Ze zijn belangrijker dan ooit, en ik kan het zelf niet.

Een beleidsbesluit voor minder auto's in Amsterdam speelt op een heel ander niveau. Nu wordt het steeds weggezet met een one-liner als 'autootje pesten' maar dat is natuurlijk niet de reden om beleid door te voeren. Daar zitten meerdere overwegingen en meerdere belangen achter, zeker in een hoogstedelijk gebied.

Hoe drukker het wordt in een stad hoe groter de druk op de openbare ruimte. En niet alles kan. Auto's zijn een groot goed voor bereikbaarheid, maar een hinder op andere vlakken, zoals parkeerruimte, luchtvervuiling en verkeersveiligheid.

Kijk alleen eens naar deze - m.i. schokkende cijfers - de verminderde levensduur in maanden door luchtvervuiling (links is 2016, rechts 2030 prognose). Mobiliteit draagt daar voor zo'n 1/3 aan bij.

Amsterdam scoort daar ongeveer het slechtst van heel NL. Niet gek dat een gemeentebestuur daarop wil ingrijpen. Afwegingen op een heel ander niveau dan de klussector, want schone lucht is voor iedereen belangrijk. Dus daar maak je beleid op.

Dat er vervolgens missers worden gemaakt in de uitvoering van beleid, of dat het op sommige punten beter kan, dat geloof ik best. Maar de inzet op de hoofdlijn is niet 'wereldvreemd' zoals men graag wil doen geloven.

Ik vraag me trouwens af hoe loodgieters ooit een klus aannemen in een flatwoning op de 10e verdieping. Rijden ze dan ook met hun busje het trappenhuis en de galerij op?
  zondag 19 januari 2025 @ 15:41:18 #138
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216356412
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:45 schreef Alpha0 het volgende:

De luchtvervuiling in Parijs na 10 jaar een linkse burgermeester die vol heeft ingezet op het ontmoedigen van auto's:

Oslo na jaren links bestuur: https://worldcitiescultur(...)entre-of-the-future/
pi_216356474
Je kunt erom lachen maar als alle service mensen een stad echt links laten liggen wordt het dus letterlijk een shithole.
En dan gaan mensen zelf wat klussen en wordt het steeds erger. Ratten, rioollucht, alles kapot.
Mooi. :)
Vakman pur sang
pi_216356502
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:41 schreef Gimmick het volgende:

[..]
De luchtvervuiling in Parijs na 10 jaar een linkse burgermeester die vol heeft ingezet op het ontmoedigen van auto's:

[ link | afbeelding ]

Parijs is een onleefbare shithole geworden, een provincie van de Hoorn van Afrika.
Daar ga je voor je plezier niet meer heen.
Dat is ook de verdienste van die vurgermeester?
Vakman pur sang
pi_216356572
Nou ze hebben zelf gestemd om auto vrije binnenstad te hebben. Succes ermee!
  zondag 19 januari 2025 @ 15:53:57 #142
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216356573
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Parijs is een onleefbare shithole geworden, een provincie van de Hoorn van Afrika.
Daar ga je voor je plezier niet meer heen.
Dat is ook de verdienste van die vurgermeester?
Lekker relevant in een topic over mobiliteit. Parijs is er qua mobiliteit en luchtkwaliteit in de afgelopen 10 jaar enorm op vooruit gegaan. Door auto's te ontmoedigen en andere vormen van transport te stimuleren. Elke stad gaat er qua leefbaarheid op vooruit als auto's ontmoedigd worden.

mensen > auto's
pi_216356609
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 14:20 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Het zou geen enkel probleem moeten zijn om loodgieters en andere servicediensten met een busje je laten komen. Laad- en losplekken kunnen voor tijdelijke parkeerplaatsen dienen. Autoluw is alleen maar een voordeel voor auto’s die er echt moeten zijn. Het grootste probleem voor bereikbaarheid zijn immers andere auto’s. Die staan in de file en die blokkeren parkeerplaatsen.
Dit vind ik wel een HEEL sterk argument. Zo sterk dat alle bezwaren daarbij in het niet vallen.
Er wordt blijkbaar overheen gelezen blijkbaar om maar te kunnen blijven bashen op Femke H. en haar linkse bende. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216356656
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:41 schreef Gimmick het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

En ook deze post is een pareltje. De luchtkwaliteit voor werkelijk iedereen beter. Ook voor de loodgieters en klusjesmannen. En je mag er wel vanuit gaan dat klusjes nog steeds gedaan worden aldaar.

Ja maar links.... Ook als het goed is is het nog slecht voor het "ondernemingsklimaat". :) Het is nooit goed bij zuurrechts.
pi_216356695
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt erom lachen maar als alle service mensen een stad echt links laten liggen wordt het dus letterlijk een shithole.
En dan gaan mensen zelf wat klussen en wordt het steeds erger. Ratten, rioollucht, alles kapot.
Mooi. :)
Jij leest werkelijk niks of je begrijpt het niet goed. Zie de post boven je (#138) en dan begrijp je het hopelijk wel...
Het is een MEGA-succes voor de luchtkwaliteit en de klussen zullen evengoed gedaan worden daar.
Of je moet het tegendeel kunnen aantonen wat je waarschijnlijk niet kan.
En maar zeuren en zeiken over links en hun destructieve gedrag... :D

Maar ja volgens jou zijn het "shitholes" geworden misschien wel daardoor? Dat zal je ook wel geloven.
Het is een zwaar aantoonbare verbetering voor de leefbaarheid en toch is het zwaar kut in jouw optiek.
Daar is geen kuur voor en geen remedie, Je zult altijd zo blijven denken wat jammer voor je is.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:06:49 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216356755
Dit gaat de markt prima regelen. De hoofdprijs betalen voor klussers in de binnenstad dus. Geen probleem mee dat dit de grachtengordel treft.
pi_216356798
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Bestaat er eigenlijk enig bewijs van jouw stelling? Ik denk het niet. En anders verzin je wel weer iets anders waardoor een "shithole" onstaat.

Als het een dichtgeslibde vieze bende is qua verkeercongestie en luchtvervuiling en qua negatieve leefbaarheid dat vind je dan wel de bedoeling? Blijkbaar wel.
pi_216356906
Domlinks en zuurrechts komen elkaar tegen in de Fokstraat.
Zuurrechts: haal die bakfiets eens weg, zodat ik er met mijn dikke BMW lang kan, domme buitenlander!
Domlinks: sorry, ik ben wel een Marokkaan van de tweede generatie, maar een echte Nederlander!
Zuurrechts: rot even snel op, want ik verwacht met spoed een loodgieter en die moet er wel door kunnen!
Domlinks: ik kwam hier een grote verstopping van een gouden toilet verhelpen, maar dan ga ik maar weer.
pi_216356953
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:53 schreef Gimmick het volgende:
Lekker relevant in een topic over mobiliteit. Parijs is er qua mobiliteit en luchtkwaliteit in de afgelopen 10 jaar enorm op vooruit gegaan. Door auto's te ontmoedigen en andere vormen van transport te stimuleren. Elke stad gaat er qua leefbaarheid op vooruit als auto's ontmoedigd worden.

mensen > auto's
Het ontmoedigen van auto's kan ook prima als je goede alternatieven klaar hebt. Parijs had al "een tijdje" een enorm ondergronds metrostelsel liggen waarmee je binnen no time overal in de stad kan komen. Met zo'n alternatief is het wat makkelijker om auto's in de stad te ontmoedigen.
pi_216356980
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit vind ik wel een HEEL sterk argument. Zo sterk dat alle bezwaren daarbij in het niet vallen.
Er wordt blijkbaar overheen gelezen blijkbaar om maar te kunnen blijven bashen op Femke H. en haar linkse bende. :)
Ja nou precies maar de busjes mogen er ook niet meer in, want elektrisch.
Het is wel belangrijk dat servicemensen service kunnen uitvoeren en daar wordt tot nu toe niet goed over nagedacht.
Vakman pur sang
  zondag 19 januari 2025 @ 16:25:45 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357067
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is wel belangrijk dat servicemensen service kunnen uitvoeren en daar wordt tot nu toe niet goed over nagedacht.
De politiek is vergeven van het postzegelbeleid. Men neemt een maatregel, maar denkt niet na over de consequenties, wil die ook helemaal niet hebben. Men wil zijn taart hebben en hem eten.
pi_216357075
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar je vind dus niks van de m.i. spectaculaire plaatjes in #138?
Dat is toch een ENORME vooruitgang qua leefbaarheid?

Ik snap echt niet hoe mensen hier enkel zuur naar kunnen kijken en niet blij zijn.
Is het omdat schone lucht en een gezond leefklimaat in de stad "linkse" thema's zijn?
Echt hoor.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:27:30 #153
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357101
Kleinere stad en niet zomaar te copy-pasten voor Amsterdam maar m.i. wel inspirerend.

Zo maakte Pontevedra haar stad van 83.000 inwoners autoluw

quote:
Het resultaat: waar vroeger 80.000 voertuigen de stad dagelijks doorkruisten, zijn dit er vandaag de dag nog maar 7.000. Ook nam de CO2-uitstoot af met 67 procent, een afname van 61 procent als het gaat om luchtvervuiling, van de inwoners verplaatst 70 procent zich lopend of op de fiets. Ook zijn er sinds 2009 geen verkeersslachtoffers meer genoteerd.

Tegelijkertijd is het aantal inwoners toegenomen met 12.000. Dit kwam mede door de aantrekking van het fiets- en voetgangersvriendelijke centrum.
pi_216357105
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De politiek is vergeven van het postzegelbeleid. Men neemt een maatregel, maar denkt niet na over de consequenties, wil die ook helemaal niet hebben. Men wil zijn taart hebben en hem eten.
Zelfde geld ook voor jou. Zie toch hoe mooi dat is.
Het is van een shithole opeens iets geworden met minimale luchtvervuiling. Hoe slecht is dat?
En maar zeiken en zeuren en bashen. Het lijkt wel een state of mind die ongeneeslijk is.
pi_216357139
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kleinere stad en niet zomaar te copy-pasten voor Amsterdam maar m.i. wel inspirerend.

Zo maakte Pontevedra haar stad van 83.000 inwoners autoluw
[..]

Ja maar dat is links. Dat willen we niet omdat ja links. En wij zien dat beter dus het kan nooit iets zijn. :)
Juist daarom gaan we het ook niet lezen want we weten al dat we gelijk hebben. En anders zijn dat soort berichten een linkse leugen.

Echt hoor zo kansloos als het hier gaat.
Pontevedra is ook ongetwijfeld een linkse shithole. Waar geen loodgieter komt. :)

quote:
Volgens de burgemeester is een volledig autovrije stad erg lastig te realiseren, bovendien vindt hij die stempel niet belangrijk. Lores vindt het belangrijker om te laten zien dat het aantal auto's dat nodig is om een stad te laten functioneren, veel lager is dan gedacht.
Dat laatste is ongetwijfeld ook een linkse leugen. Case closed. Is niks. :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2025 16:36:50 ]
  zondag 19 januari 2025 @ 16:34:16 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216357182
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit gaat de markt prima regelen. De hoofdprijs betalen voor klussers in de binnenstad dus. Geen probleem mee dat dit de grachtengordel treft.
Veel klussers hebben helemaal geen zin om zelfs niet tegen de hoofdprijs om in 1011/2nog wzh te moeten doen.

Als gezegd, hoe moet een ondernemer "onverwacht" oponthoud op grond van een afgegeven offerte, fatsoenlijk doorberekenen ? Parkeerkosten zijn nog weg te werken in een prijs maar files e.d. en die nieuwe elektrieke bus, is hoegenaamd onmogelijk.
Met de keuken halfgesloopt, zeggen dat vandaag er ¤100 bijkomt omdat de aanhanger 200m verderop staat of dat het werkbusje met assistenten op zich laat wachten ? Laat staan die kraan of afvalbak waarvoor 6 maanden van te voren al ontheffing moet worden gevraagd.
En dan maar hopen dat je niet je Plek kwijtraakt omdat omdat je FF terugmoet naar de bouwmaat of wacht op een bezorging die zich elders heeft vastgereden.

Beter een goed bereikbare klus in een aangename omgeving voor weet ik veel ¤100/uur dan een lastige kutklus met plannen of sjorren voor ¤150 met een handhaver die jengelt dat je nu moet wegwezen.
Ik heb zelf "op weg" gewerkt en liever klus die ik in mijn tijdsbestek kon afmaken dan een klus waar een ander bepaalde hoeveel tijd of plek ik daarvoor kreeg.

Natuurlijk zijn er klussers die geld het belangrijkste vinden, dan de kwalitijd(sbeleving) van hun werk. Ik ken ze ook die vrolijk zeggen, jouw probleem; we gaan over twee weken weer verder want er is iets - interessanters - tussengekomen.
Los daarvan jaagt men op die manier de gewone ordinaire burgerman, uit de binnenring, zo die daar al nog betaalbaar en laat staan, een bedrijf kan runnen.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:34:45 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357188
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zelfde geld ook voor jou. Zie toch hoe mooi dat is.
Het is van een shithole opeens iets geworden met minimale luchtvervuiling. Hoe slecht is dat?
En maar zeiken en zeuren en bashen. Het lijkt wel een state of mind die ongeneeslijk is.
Dienstverleners als loodgieter zijn de veroorzakers van de luchtvervuiling? Niet de bewoners die stoken? De Haven? Schiphol? Ik zeik nergens, sterker nog, ik schrijf dat de markt dit prima gaat oplossen, en niet de politiek.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:36:54 #158
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357208
quote:
12s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Veel klussers hebben helemaal geen zin om zelfs niet tegen de hoofdprijs om in 1011 nog wzh te moeten doen.

Als gezegd, hoe moet een ondernemer "onverwacht" oponthoud op grond van een afgegeven offerte, fatsoenlijk doorberekenen ? Parkeerkosten zijn nog weg te werken in een prijs maar files e.d. en die nieuwe elektrieke bus, is hoegenaamd onmogelijk.
Met de keuken halfgesloopt, zeggen dat vandaag er ¤100 bijkomt omdat de aanhanger 200m verderop staat of dat het werkbusje met assistenten op zich laat wachten ? Laat staan die kraan of afvalbak waarvoor 6 maanden van te voren als ontheffing moet worden gevraagd.
En dan maar hopen dat je niet je Plek kwijtraakt omdat omdat je FF terugmoet naar de bouwmaat of wacht op een bezorging die zich elders heeft vastgereden.

Beter een goed bereikbare klus in een aangename omgeving voor weet ik veel ¤100/uur dan een lastige kutklus met plannen of sjorren voor ¤150 met een handhaver die jengelt dat je nu moet wegwezen.
Ik heb zelf "op weg" gewerkt en liever klus die ik in mijn tijdsbestek kon afmaken dan een klus waar een ander bepaalde hoeveel tijd of plek ik daarvoor kreeg.

Natuurlijk zijn er klussers die geld het belangrijkste vinden, dan de kwalitijd(sbeleving) van hun werk. Ik ken ze ook die vrolijk zeggen, jouw probleem; we gaan over twee weken weer verder want er is iets - interessanters - tussengekomen.
Los daarvan jaagt men op die manier de gewone ordinaire burgerman, uit de binnenring, zo die daar al nog betaalbaar en laat staan, een bedrijf kan runnen.
Oeh, hier gaat Berend Bartje weer gal en puimsteen over spugen, want het is prachtig en je bent aan het zeiken over niets.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:43:06 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357279
Ik heb jarenlang in een binnenstad gewoond met een zeer strikt autoluw beleid. Had een gillend dure parkeervergunning. Kwam je na je werk 's avonds thuis en de gemeente had wat, raadsvergadering of feestje, stonden alle vergunning plaatsen vol met autos zonder parkeervergunning. Boetes werden dan nooit uitgeschreven, want buiten kantooruren. Lokale krant wilde daar niet over schrijven, want goede relatie met de stad. Politie weigerde te handhaven.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:44:08 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216357292
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oeh, hier gaat Berend Bartje weer gal en puimsteen over spugen, want het is prachtig en je bent aan het zeiken over niets.
Omdat de Stratenmaker op Zee na mij de zondvloed spuit.
Kern is dat de Amsterdamse Gemeentraad al vele jaren geen rekening houdt met hele gewone burgers die hun pispot moeten laten maken zodat ze in dat gelul weer verder kunnen schijten.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:46:02 #161
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357309
quote:

[..]
Het niet nadenken over consequenties is volgens mij geeneens onwil, maar een haast onvermijdelijk gevolg van het opdelen van het bestuur (en budgetten) van een stad in clusters en sectoren.

quote:
Hoe werkt de gemeente Amsterdam?
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied.

De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen.
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/organisatie/
  zondag 19 januari 2025 @ 16:56:08 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357401
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het niet nadenken over consequenties is volgens mij geeneens onwil, maar een haast onvermijdelijk gevolg van het opdelen van het bestuur (en budgetten) van een stad in clusters en sectoren.
[..]
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/organisatie/
Dat is wat ik bedoel met postzegelbeleid, iedereen zit op zijn eigen postzegel, een klein stukje beleid. Ook landelijk.
pi_216357427
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:44 schreef Vallon het volgende:
Kern is dat de Amsterdamse Gemeentraad al vele jaren geen rekening houdt met hele gewone burgers
Als je naar de plaatjes in #138 kijkt dan zie je ook geen "rekening" houden met de gewone burger?
Dat verbaast me.

Ik snap er werkelijk geen bal van hoe men dit als negatief kan zien. Men moet dan een behoorlijk vooringenomen en gemankeerd wereldbeeld hebben.

Dit is een geweldig succes voor de inwoner van Parijs. Voor allemaal. Niet enkel voor het linkse deel. Zuurechts plukt hier ook de vruchten in de vorm van de leefbare stad.

Maar volgens bepaalde geluiden is het toch al een shithole waar niets aan te verbeteren viel. Net als Amsterdam.
Dan heb je geen hersens volgens mij om dat niet te willen zien.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:03:40 #164
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216357486
quote:

[..]
Ik denk niet dat voorstanders van een autoluwbeleid blind zijn voor de nadelen, ze vinden de nadelen alleen niet opwegen tegenover de voordelen. Autoluwe steden zijn fijnere plekken om te wonen en te leven dan steden die ruim baan aan de auto geven. Schonere lucht, minder lawaai, minder dodelijke verkeersongevallen, actievere mensen, actievere middenstand enzovoorts. Natuurlijk worden er nieuwe problemen geintroduceerd, maar laten we niet doen alsof een Amsteram waar je 50 mag rijden en 3x zo veel parkeergelegenheid zou hebben wel makkelijk met de auto te bereiken is (en waar je makkelijk je auto kwijt zou kunnen). Kijk naar de huidige problemen en werk aan een oplossing.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:06:29 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357521
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:03 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ik denk niet dat voorstanders van een autoluwbeleid blind zijn voor de nadelen, ze vinden de nadelen alleen niet opwegen tegenover de voordelen. Autoluwe steden zijn fijnere plekken om te wonen en te leven dan steden die ruim baan aan de auto geven. Schonere lucht, minder lawaai, minder dodelijke verkeersongevallen, actievere mensen, actievere middenstand enzovoorts. Natuurlijk worden er nieuwe problemen geintroduceerd, maar laten we niet doen alsof een Amsteram waar je 50 mag rijden en 3x zo veel parkeergelegenheid zou hebben wel makkelijk met de auto te bereiken is (en waar je makkelijk je auto kwijt zou kunnen). Kijk naar de huidige problemen en werk aan een oplossing.
De politiek gaat geen oplossing bieden, maar de markt zal een weg vinden. Als er vraag is komt er aan aanbieder.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:07:22 #166
24533 ACT-F
pi_216357529
Zijn hier Amsterdamse gemeenteraadsleden actief of met aspiraties daartoe? :D

De één na de andere presentatie wordt je voorgeschoteld met een situatie voor en na om te laten zien hoe goed ze bezig zijn. Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe.

Waar is die slimme loodgieter met bakfiets nou gebleven?
pi_216357538
Met dank aan door jou geplaatste berichten (Gimmick). Dat draait het inzicht werkelijk 180 graden.

Parijs is dus een veel schonere stad geworden. Lijkt positief. Maar links en daarom niet in orde. Mogelijk niet eens waar. :) Het blijft een shithole en het ondernemingsklimaat vooral voor Loodgieters is dramatisch.

Om e.e.a. maar even voor te zijn. :)
  zondag 19 januari 2025 @ 17:09:00 #168
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357542
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De politiek gaat geen oplossing bieden, maar de markt zal een weg vinden. Als er vraag is komt er aan aanbieder.
De markt zal een prima oplossing kunnen vinden voor de loodgieter denk ik ook. Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.
pi_216357554
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.
Zie daarom #138 hoe die vermaledijde linkse burgemeester dat in Parijs heeft aangepakt.
Schone lucht? Rampzalig idee. Abject en Infaam. :)
  zondag 19 januari 2025 @ 17:10:37 #170
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357555
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:07 schreef ACT-F het volgende:
Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe.

Dat is niet de kern van het probleem. Dat is een gevolg van de oplossing van een groter probleem.
En prima op te lossen.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:12:05 #171
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216357576
quote:

[..]
Mobiliteit is toch just een politiek probleem? Zij bepalen de inrichting van de stad, ov-aanbestedingen, aantal parkeerplaatsen enzovoorts. En dan heb je als politiek een keuze. Wat vind je het belangrijkste bij de inrichting?

Voor mij is dit ongeveer het rijtje:
- Hulpdiensten
- Voetgangers
- Openbaar vervoer
- Service diensten
- Fietsers
- Deelvervoer
- Taxi's
- Personenauto's
pi_216357577
quote:

[..]
Dat altijd maar willen geloven tegen wil en dank Piet... Je moet toch zelf ook weer eens leren denken.

De markt biedt dan en alleen dan een "oplossing" als er een lucratief verdienmodel is.
Dat is niet hoe je maatschappelijke dingen aanpakt.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:14:27 #173
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216357587
quote:

De één na de andere presentatie wordt je voorgeschoteld met een situatie voor en na om te laten zien hoe goed ze bezig zijn. Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe.

Meer laad- en losplekken waar een servicemonteur met ontheffing iets langer mag blijven staan dan de gebruikelijke 30 minuten. Reguliere parkeerruimte lost niks op want daar staat al een auto geparkeerd. Meer parkeerruimte lost ook niets op, want dan staan er nog meer auto's geparkeerd.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:14:53 #174
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357592
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
De markt zal een prima oplossing kunnen vinden voor de loodgieter denk ik ook. Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.
Klopt en de loodgieters en andere dienstveleners zijn ook niet dé oorzaak van de luchtvervuiling maar Schiphol, de haven, stoken, autoverkeer rond Amsterdam, vuurwerk etc etc
pi_216357598
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klopt en de loodgieters en andere dienstveleners zijn ook niet dé oorzaak van de luchtvervuiling maar Schiphol, de haven, stoken, autoverkeer rond Amsterdam, vuurwerk etc etc
Bommen op Amsterdam is denk ik dan jouw oplossing? :)
  zondag 19 januari 2025 @ 17:16:53 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357604
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat altijd maar willen geloven tegen wil en dank Piet... Je moet toch zelf ook weer eens leren denken.

Argumentum ad hominem
  zondag 19 januari 2025 @ 17:17:11 #177
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357608
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat beweert ook niemand.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:17:46 #178
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357612
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat beweert ook niemand.
Als je Bartje mag geloven wel
pi_216357630
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je Bartje mag geloven wel
Nee oude prutsert. Je leest niks en je neemt nooit iets aan. Je bent overtuigd van je eigen waarheid die onwrikbaar vast staat.

Lees nou even de diverse post's van Gimmick en Brave_Sir_Robin). Die hebben wel een open blik en denken niet in problemen.

Maar dat ga je niet doen want je weet alles al. Dat is vrij kansloos.

Wat we wel weten sinds #138 is dat Parijs "automagisch" een veel leefbaarder stad is geworden. Schoon en zonder verkeersdoden. Dito een Spaanse kleinere stad. "Links" heeft dat gedaan wat natuurlijk nooit kan deugen. :) :)

Wat zo fucking vervelend is dat dat in jouw optiek "negatief" is en dat jij beter weet wat goed is voor de inwoners aldaar. Terwijl je een andere boodschap uitdraagt dat de bewoners niet moeten zeiken en het maar te nemen hebben zoals de ondernemers dat willen. Dat vind ik uiterst dubieus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2025 17:31:46 ]
pi_216357765
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:14 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Meer laad- en losplekken waar een servicemonteur met ontheffing iets langer mag blijven staan dan de gebruikelijke 30 minuten. Reguliere parkeerruimte lost niks op want daar staat al een auto geparkeerd. Meer parkeerruimte lost ook niets op, want dan staan er nog meer auto's geparkeerd.
Maar dan moet je echt overal een service-losplek van maken, want als je er 1 per straat of wijk hebt, moeten ze toch een karretje meenemen.

Nou zullen ze dat waarschijnlijk wel bij hebben, maar toch. Dat is het hele argument.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:39:05 #181
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216357805
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar dan moet je echt overal een service-losplek van maken, want als je er 1 per straat of wijk hebt, moeten ze toch een karretje meenemen.

Nou zullen ze dat waarschijnlijk wel bij hebben, maar toch. Dat is het hele argument.
Dat lijkt mij toch geen probleem? Als er nu een parkeerplaats is, heb je ruimte om een laad- en losplaats te maken. Een groter probleem is handhaving want veel automobilisten zijn niet zo netjes en zullen zonder handhaving hun auto overal neer zetten.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:39:09 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357806
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nee oude prutsert. Je leest niks en je neemt nooit iets aan. Je bent overtuigd van je eigen waarheid die onwrikbaar vast staat.

Lees nou even de diverse post's van Gimmick en Brave_Sir_Robin). Die hebben wel een open blik en denken niet in problemen.

Maar dat ga je niet doen want je weet alles al. Dat is vrij kansloos.

Wat we wel weten sinds #138 is dat Parijs "automagisch" een veel leefbaarder stad is geworden. Schoon en zonder verkeersdoden. Dito een Spaanse kleinere stad. "Links" heeft dat gedaan wat natuurlijk nooit kan deugen. :) :)

Wat zo fucking vervelend is dat dat in jouw optiek "negatief" is en dat jij beter weet wat goed is voor de inwoners aldaar. Terwijl je een andere boodschap uitdraagt dat de bewoners niet moeten zeiken en het maar te nemen hebben zoals de ondernemers dat willen. Dat vind ik uiterst dubieus.
Je hebt echt problemen met inhoudelijk een discussie te voeren. Over kansloos gesproken. Je komt niet verder dan schelden, jij bakken en stropoppen.
pi_216357901
Ik zeg 1 ding Piet. HA HA HA. :P
En ALLES is de schuld van links, dat ook nog natuurlijk tot overmaat van ramp.

AL die schone lucht en leefbaarheid voor de inwoners VERPEST het ondernemersklimaat voor ons vrije jongens. Schande over Amsterdam en dat verwerpelijke schadelijke linkse beleid.

De schone lucht voor die linkse rakkers is ONS verlies. Open je ogen!

Dat is het toch zo een een beetje Pierre in een notendop?

[ Bericht 19% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2025 17:56:17 ]
  zondag 19 januari 2025 @ 18:03:00 #184
24533 ACT-F
pi_216358027
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat is niet de kern van het probleem. Dat is een gevolg van de oplossing van een groter probleem.
En prima op te lossen.
Waar is die oplossing dan voor de hoteleigenaar? De slimme loodgieter met bakfiets is in geen velden of wegen te bekennen.
  zondag 19 januari 2025 @ 18:05:58 #185
24533 ACT-F
pi_216358065
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:14 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Parkeerplekken voor uitsluitend ontheffinghouders is prima maar als je van buiten de stad komt voor een spoedgeval dan moet je die ontheffing wel paraat hebben. Anders laat je zo'n opdracht mooi schieten natuurlijk.
  zondag 19 januari 2025 @ 18:11:47 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216358115
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:48 schreef Bart2002 het volgende:
Ik zeg 1 ding Piet. HA HA HA. :P

En ALLES is de schuld van links, dat ook nog natuurlijk tot overmaat van ramp.
Waar beweer ik dat?

quote:
AL die schone lucht en leefbaarheid voor de inwoners VERPEST het ondernemersklimaat voor ons vrije jongens. Schande over Amsterdam en dat verwerpelijke schadelijke linkse beleid.
Nee, ik schreef dat de markt zal voorzien in een oplossing, verder dat klussenbussen niet de oorzaak zijn, maar veel meer de bewoners die stoken, de haven, Schiphol, etc

quote:
De schone lucht voor die linkse rakkers is ONS verlies. Open je ogen!
Slachtoffer
quote:
Dat is het toch zo een een beetje Pierre in een notendop?
Zelden zoveel stropop grossierderij gezien. Je gaat werkelijk nergens in op wat ik schrijf, je grossiert in stropoppen, op de persoon spelen en scheldpartijen
Herinner mij, heb ik je ooit geneukt en nooit meer gebeld? Of wat is je probleem?
Je hebt echt een probleem, dat is wel duidelijk.
pi_216358249
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waar beweer ik dat?
Dat doe je altijd en overal. Laten we elkaar geen mietje noemen. :)

Je spreekt je uiteraard niet (en nooit) uit over het geweldige succes wat in #138 vertoond wordt.
Want het blijft allemaal kut wat er ook gebeurt omdat een links bestuur ons vrije jongens het leven onmogelijk maakt.

En over dat laatste gaat het vooral: je wilt niet inzien dat het belang van de bewoners (schone lucht en een beetje rust) veel hogere prioriteit heeft dan het geldelijke belang van een klein aantal vrije jongens voor dit topic in de vorm van loodgieters geboetseerd.

Dus het is een voordeel voor een zeer grote groep en mogelijk nadelig voor jouw soort jongens die niet meer hun goddelijke gang mogen gaan.

Ik weet wel wat beter is in deze.
  zondag 19 januari 2025 @ 18:23:29 #188
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216358265
quote:
5s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Waar is die oplossing dan voor de hoteleigenaar?
Minder autoverkeer, want in het artikel in de OP wordt er vooral geklaagd over drukte en files.
Plus service / laadlosplekken.

quote:
De slimme loodgieter met bakfiets is in geen velden of wegen te bekennen.
Gat in de markt dus.
  zondag 19 januari 2025 @ 18:25:17 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216358291
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat doe je altijd en overal. Laten we elkaar geen mietje noemen. :)

Je spreekt je uiteraard niet (en nooit) uit over het geweldige succes wat in #138 vertoond wordt.
Want het blijft allemaal kut wat er ook gebeurt omdat een links bestuur ons vrije jongens het leven onmogelijk maakt.

En over dat laatste gaat het vooral: je wilt niet inzien dat het belang van de bewoners veel hogere prioriteit heeft dan het geldelijke belang van een klein aantal vrije jongens voor dit topic in de vorm van loodgieters geboetseerd.

Dus het is een voordeel voor een zeer grote groep en mogelijk nadelig voor jouw soort jongens die niet meer hun goddelijke gang mogen gaan.

Ik weet wel wat beter is in deze.
Je moet erg gelukkig zijn in je wereld.
In de realiteit heb ik mijn huis vrijwel energieneutraal gemaakt, en rij ik voor een groot deel van het jaar op mijn eigen gemaakte zonnestroom. Wat heb jij gepresteerd?
  zondag 19 januari 2025 @ 18:28:50 #190
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216358339
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Parkeerplekken voor uitsluitend ontheffinghouders is prima maar als je van buiten de stad komt voor een spoedgeval dan moet je die ontheffing wel paraat hebben. Anders laat je zo'n opdracht mooi schieten natuurlijk.
Dat lijkt mij op te lossen. En boa’s zouden natuurlijk ook coulant moeten zijn als een servicebureau op een laad- en losplaats staat.
pi_216358351
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In de realiteit heb ik mijn huis vrijwel energieneutraal gemaakt, en rij ik voor een groot deel van het jaar op mijn eigen gemaakte zonnestroom. Wat heb jij gepresteerd?
Dat is denk ik wat off-topic hier Piet.
  zondag 19 januari 2025 @ 18:30:29 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216358354
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:28 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat lijkt mij op te lossen. En boa’s zouden natuurlijk ook coulant moeten zijn als een servicebureau op een laad- en losplaats staat.
Not a snowflakes chance in hell.
  zondag 19 januari 2025 @ 18:33:14 #193
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216358366
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is denk ik wat off-topic hier Piet.
Wat vooral off topic is zijn jouw posts jegens mij, die werkelijk nergens ingaan op wat ik schrijf, maar vooral dat je de ene drogreden na de ander gebruikt en loopt te schelden.
Maar duidelijk verder, je moet je frustraties kwijt.
pi_216358432
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je moet erg gelukkig zijn in je wereld.

Mijne ook en ik ben rechts. De realiteit is dat rechtse mensen die geen fuck om klimaat geven het veel vaker beter voor elkaar hebben.

De havermout drinkende treinende GroenLinks stemmer heeft geen nagel om het gat te krabben en heeft een flatje met gasplofketel.
Vakman pur sang
  zondag 19 januari 2025 @ 18:47:44 #195
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216358471
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Not a snowflakes chance in hell.
Dit is het bericht waar je besluit om op te reageren?

Hoe moet een stad met beperkte ruimte en tegenstrijdige belangen het mobiteitsvraagstuk oplossen? Wie krijgt de meeste ruimte? Is veiligheid en lokale luchtkwaliteit belangrijk? Hoe verplaatsen mensen die niet willen/kunnen autorijden zich?
pi_216358610
Logisch toch. Ik ben al pissig als ik een uur vertraging heb met de trein op weg naar het werk. Het is zeer zonde van de tijd.
pi_216358795
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:47 schreef Gimmick het volgende:
Is veiligheid en lokale luchtkwaliteit belangrijk?
Ik vermoed en weet eigenlijk wel dat het antwoord daarop NEEN is.
Veel belangrijker is "het ondernemersklimaat" dus in hoeverre de vrije jongens zonder beperkingen hun gang mogen gaan zonder oog voor ALLE andere belangen. Want die zijn woke en verderfelijk links en kunnen dus nooit wat zijn.
Discussie gesloten. Klaar hiermee.

Dit lijkt een persiflage maar het is serieus wat de tegenstanders van een autoluw beleid etaleren op zeer serieuze wijze. Niet te geloven maar wel echt waar. Hun belangen waar de belangen van de bewoners ondergeschikt aan zijn. Triest in het kwadraat.

De toch wel belangrijke succesverhalen geloven ze ook al niet blijkbaar. Schone lucht in Parijs? Belachelijk. :) Wie wil dat nou?
pi_216358914
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijne ook en ik ben rechts. De realiteit is dat rechtse mensen die geen fuck om klimaat geven het veel vaker beter voor elkaar hebben.
Kijk dat is de spirit. Fuck alles. Mijn pure egoïsme is de norm! Al het andere is woke.
Zo komen we er wel. :)
  zondag 19 januari 2025 @ 19:38:16 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216358985
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Kijk dat is de spirit. Fuck alles. Mijn pure egoïsme is de norm! Al het andere is woke.
Zo komen we er wel. :)
Duidelijk, voor jou is virtue signaling en het allemaal erg vinden belangrijk, daadwerkelijk wat doen niet
pi_216359258
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
daadwerkelijk wat doen niet
Dat DEED het Parijse stadsbestuur door de lucht SPECTACULAIR veel schoner te maken sinds 2000.
Maar dat boeit je niks blijkbaar. Ook de kleinere Spaanse stad deed baanbrekende dingen om de omstandigheden voor hun bewoners te verbeteren.

Maar dat is links en wordt dus door jou genegeerd.
  zondag 19 januari 2025 @ 20:02:13 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216359260
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kijk alleen eens naar deze - m.i. schokkende cijfers - de verminderde levensduur in maanden door luchtvervuiling (links is 2016, rechts 2030 prognose). Mobiliteit draagt daar voor zo'n 1/3 aan bij.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ja die kleurtjes zien er weer eens schokkend uit... Het netto resultaat is 3.5 maand verschil (8 vs 4.5), nou dikke mik.

quote:
De staafdiagrammen laten zien hoeveel maanden we gemiddeld korter leven. In 2016 varieerde deze berekening tussen 2 en 14 maanden, met een gemiddelde van 8 maanden. In 2030 daalt dat gemiddelde naar ongeveer 4,5 maand. Om dat te bereiken moeten alle geplande maatregelen ook echt worden uitgevoerd door het Rijk, provincies en gemeenten.
  zondag 19 januari 2025 @ 20:03:08 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216359272
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat DEED het Parijse stadsbestuur door de lucht SPECTACULAIR veel schoner te maken sinds 2000.
Maar dat boeit je niks blijkbaar. Ook de kleinere Spaanse stad deed baanbrekende dingen om de omstandigheden voor hun bewoners te verbeteren.

Maar dat is links en wordt dus door jou genegeerd.
En wat heeft dat te maken met mijn postings?
pi_216359279
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:02 schreef AchJa het volgende:
Het netto resultaat is 3.5 maand verschil (8 vs 4.5), nou dikke mik.

Dat weten we niet zeker. Wat we wel zeker weten is dat het ene veel beter is dan het andere.
pi_216359297
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En wat heeft dat te maken met mijn postings?
Dat je niks leest. Enkel wat er in jouw belang is. De voordelen verkies je te negeren en de vingers in de oren te stoppen terwijl je heel hard NIETUS NIETUS NIETUS!! roept.

Dat dus.
  zondag 19 januari 2025 @ 20:08:50 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216359336
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat je niks leest. Enkel wat er in jouw belang is. De voordelen verkies je te negeren en de vingers in de oren te stoppen terwijl je heel hard NIETUS NIETUS NIETUS!! roept.

Dat dus.
Volgens mij ben je vooral bezig met jezelf discussie te voeren.
pi_216359407
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Volgens mij ben je vooral bezig met jezelf discussie te voeren.
Je laat je in geen enkele vorm uit over het spectaculaire succes van de schone lucht in Parijs.
Dat heeft links gedaan en daarom is het ondanks dat toch kut in jouw optiek.

Een wereldstad waar ze iets positiefs doen. Dat kan natuurlijk niet en het blijft een shithole.

Over dat soort positieve dingen hou je je op de vlakte omdat het blijkbaar niet in je straatje past.

Het is zo puur negatief allemaal en er kan werkelijk niks goed gebeuren als men de "ondernemer" niet de volledige vrije hand geeft blijkbaar. Dat is jouw onwrikbare boodschap.

Die toch wat schade oploopt hier. Maar nog geen reden voor enige twijfel aan het gelijk.
  zondag 19 januari 2025 @ 20:24:37 #207
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216359507
Zoveel energie in met jezelf discussie te voeren
  zondag 19 januari 2025 @ 20:26:15 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 19 januari 2025 @ 21:06:28 #209
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216359917
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja die kleurtjes zien er weer eens schokkend uit... Het netto resultaat is 3.5 maand verschil (8 vs 4.5), nou dikke mik.
[..]

Moeten we nu daadwerkelijk verdedigen dat minder luchtvervuiling beter is dan meer luchtvervuiling?
pi_216360021
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:39 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat lijkt mij toch geen probleem? Als er nu een parkeerplaats is, heb je ruimte om een laad- en losplaats te maken. Een groter probleem is handhaving want veel automobilisten zijn niet zo netjes en zullen zonder handhaving hun auto overal neer zetten.
Maar je moet voor de deur kunnen parkeren, anders heb heb je een karretje nodig. En dat moet je ook kunnen als je van buiten de stad komt en geen parkeervergunning hebt. Kortom, samen met hulpdiensten, vrachtwagens en pakketbezorgers heb je overal toegang nodig en moet je overal kunnen parkeren.

En dat kan: je ontzegt gewoon alle andere bestuurders de toegang tot de stad. Eventueel met een uitzondering voor invaliden en taxi's. Probleem opgelost.

Maar dan zit je er natuurlijk mee, dat het OV niet goed genoeg is voor al die andere bestuurders. Maar daar heb je tegenwoordig de elektrische fiets voor. En dat je dan alle grote dingen moet bestellen. Alhoewel dat dan natuurlijk weer een gat in de markt is voor grote taxi's.

Pragmatischer is het om gewoon alle vervoermiddelen te verbieden die geen OV zijn of voortbewogen worden met spierkracht of elektriciteit. Dan heb je de tijd totdat veel mensen een EV hebben om een echte oplossing te verzinnen.
  zondag 19 januari 2025 @ 21:22:24 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 19 januari 2025 @ 21:28:45 #212
24533 ACT-F
pi_216360093
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Minder autoverkeer, want in het artikel in de OP wordt er vooral geklaagd over drukte en files.
Plus service / laadlosplekken.
Die hoteleigenaar klaagt dat er geen parkeerplek in de buurt is en dat ze met 4 man een halve kilometer een boiler hebben moeten sjouwen.
quote:
Gat in de markt dus.
Waar niemand in springt.
  zondag 19 januari 2025 @ 21:29:22 #213
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216360098
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het zijn geen "schokkende" cijfers, simpel zat.
Is verbeterde luchtkwaliteit door auto’s te weren een positieve uitkomst of een negatieve uitkomst?
  zondag 19 januari 2025 @ 21:32:04 #214
24533 ACT-F
pi_216360135
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:28 schreef Gimmick het volgende:
Jij dacht dat je zomaar een ontheffing kreeg? :D BOA's die vanuit een camera-auto kentekens scannen nog überhaupt in contact komen met degenen die ze verbaliseren? :D :D Je wereldvreemdheid past perfect bij de Amsterdamse gemeenteraad.
  zondag 19 januari 2025 @ 21:37:16 #215
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216360194
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Jij dacht dat je zomaar een ontheffing kreeg? :D BOA's die vanuit een camera-auto kentekens scannen nog überhaupt in contact komen met degenen die ze verbaliseren? :D :D Je wereldvreemdheid past perfect bij de Amsterdamse gemeenteraad.
Het is gewoon niet zo boeiend voor een discussie. Ja dat kan en moet beter. Maar het is geen argument om te stoppen met de ontwikkeling naar een autoluwe stad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gimmick op 19-01-2025 21:54:39 ]
  zondag 19 januari 2025 @ 22:04:52 #216
24533 ACT-F
pi_216360466
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:37 schreef Gimmick het volgende:
Het is gewoon niet zo boeiend voor een discussie. Ja dat kan en moet beter. Maar het is geen argument om te stoppen met de ontwikkeling naar een autoluwe stad.
Dit soort zaken moet je eerst voor elkaar hebben voordat je je plannen doorzet. Dit probleem is niet van vandaag of gisteren. Toeleveranciers en dienstverleners klagen hier al jaren over, maar zolang gemeenteambtenaren niet persoonlijk geraakt worden heeft het geen prioriteit.
  zondag 19 januari 2025 @ 22:19:48 #217
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216360634
quote:
3s.gif Op zondag 19 januari 2025 22:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dit soort zaken moet je eerst voor elkaar hebben voordat je je plannen doorzet. Dit probleem is niet van vandaag of gisteren. Toeleveranciers en dienstverleners klagen hier al jaren over, maar zolang gemeenteambtenaren niet persoonlijk geraakt worden heeft het geen prioriteit.
Het is inderdaad al jaren een probleem en waarschijnlijk al decennia. Ook voordat de stad meer autoluw werd. Omdat Amsterdam niet een stad is die voor de auto gemaakt (dat is überhaupt de reden waarom hotels vol zitten). Nogmaals: het grootste probleem voor bereikbaarheid zijn andere auto’s. Het grootste probleem van parkeerruimte zijn geparkeerde auto’s. Je kunt auto’s niet voldoende ruimte geven zonder een stad te slopen.
pi_216360731
quote:

[..]
Van de hele Zuidas? Strak plan B-).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_216360856
Helikopters of grote drones. En invalidenvoertuigen.

Dan krijg je natuurlijk wel de discussie of die helikopters ook elektrisch moeten zijn.
  zondag 19 januari 2025 @ 23:51:02 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216361436
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:29 schreef Gimmick het volgende:
Is verbeterde luchtkwaliteit door auto’s te weren een positieve uitkomst of een negatieve uitkomst?
Afgemeten naar wat precies?

En nogmaals, het zijn geen "schokkende" cijfers. Zeker niet als je in ogenschouw neemt dat het verkeer maar ten dele vetantwoordelijk is.
pi_216361509
Je hoeft als bedrijf niet naar gebieden waar ze je tegenwerken. Mooi hè?
Vakman pur sang
pi_216362836
https://www.linkedin.com/(...)312498591793153-74YY

Van Dorp stapt snel in het gat.
Hendig.
Vakman pur sang
  maandag 20 januari 2025 @ 08:45:56 #223
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216363079
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Afgemeten naar wat precies?

En nogmaals, het zijn geen "schokkende" cijfers. Zeker niet als je in ogenschouw neemt dat het verkeer maar ten dele vetantwoordelijk is.
Als we geen overeenstemming hebben dat minder luchtvervuiling een positieve uitkomst is van een autoluwe zone, heeft dit gesprek niet zoveel zin. Ik ga geen nihilistische discussies voeren.
pi_216363310
quote:
3s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Die hoteleigenaar klaagt dat er geen parkeerplek in de buurt is en dat ze met 4 man een halve kilometer een boiler hebben moeten sjouwen.
[..]
Waar niemand in springt.
Laden en lossen is gewoon toegestaan. Boiler eruit, auto wegzetten en klussen (zit op 150 meter van die plek een parkeergarage). Verder is alles rondom Rembrandt / Waterloo / Dam echt een idiote clusterfuck geworden.
  maandag 20 januari 2025 @ 09:50:21 #225
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216363563
quote:

Er zijn overigens ook prachtige presentaties van mensen die de auto de ruimte willen geven in Amsterdam. Dit is een beroemde:

quote:
Ingrijpend is ook het plan van de Amerikaan David Jokinen Geef de Stad een Kans, geschreven in opdracht van de Stichting Weg dat het licht ziet in 1967. Jokinen maakt enkele radicale keuzes. Zo zou de Singelgracht gedempt moeten worden en vervangen door een zesstrooks snelweg. Ook stelt hij voor de in die dagen verpauperde volksbuurten de Pijp en de Kinkerbuurt geheel en al te slopen. Door de Pijp komt een grote snelweg, de zogeheten Zuidelijke Ontsluitingsweg naar de binnenstadsring met daaromheen een op het Parijse zakencentrum La Défense geïnspireerd centraal zakencentrum.

Zonde dat het nooit is doorgevoerd. De loodgietersproblemen in de Pijp en Kinkerbuurt zouden totaal verholpen zijn.
pi_216364254
Leuk die discussie, maar heeft iemand een beeld van hoe het over bijvoorbeeld over 5 of 10 jaar ervoor zal staan? Dit jaar zijn weer een aantal gemeenten met nieuwe milieuzones voor dieselvrachtauto's. Stap voor stap zijn voertuigen niet meer welkom in de binnensteden.
pi_216364345
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:47 schreef edejong25 het volgende:
Leuk die discussie, maar heeft iemand een beeld van hoe het over bijvoorbeeld over 5 of 10 jaar ervoor zal staan? Dit jaar zijn weer een aantal gemeenten met nieuwe milieuzones voor dieselvrachtauto's. Stap voor stap zijn voertuigen niet meer welkom in de binnensteden.
Laat ik even in mijn kristallen bol kijken...moment...
pi_216364410
Loodgieters die werk weigeren in een shithole, wat is deze? :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_216364424
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Laat ik even in mijn kristallen bol kijken...moment...
Je merkt dat niet alle gemeenten in 1x milieuzones inzetten. Dan weet je dat de burgers gaan klagen als het overal tegelijk wordt toegepast. Maar als je het stap voor stap doet merk je als burger eigenlijk niet veel van en dan raak je er aan gewend. Nu zijn er weer een aantal gemeenten die een milieuzone hebben ingesteld vanaf begin 2025 en de komende maanden komen er een paar bij.
pi_216364454
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:47 schreef edejong25 het volgende:
Dat moet je de onnadenkende leiding vragen, want die gooien alles op een hoop, zodat het bij die hopen een chaos is.
pi_216364626
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:01 schreef edejong25 het volgende:

[..]
Je merkt dat niet alle gemeenten in 1x milieuzones inzetten. Dan weet je dat de burgers gaan klagen als het overal tegelijk wordt toegepast. Maar als je het stap voor stap doet merk je als burger eigenlijk niet veel van en dan raak je er aan gewend. Nu zijn er weer een aantal gemeenten die een milieuzone hebben ingesteld vanaf begin 2025 en de komende maanden komen er een paar bij.
Feit blijft dat in het centrum van die steden geen klusbedrijven meer komen. De onvrede wordt dus ook steeds groter.
pi_216364713
Waarom zijn bedrijfswagens het eerste aan de beurt om elektrisch te moeten zijn?
Ten eerste is de range daarvan nog niet toerijkend.

Als je “niks” had gedaan dan was het natuurlijke verloop met iets subsidies vanzelf elektrisch geworden.

Het is gewoon dom beleid, alleen kijken in je eigen straatje.

De kleinere klusbedrijven die nog efficiënt werken en een normaler tarief hanteren kunnen geen elektrisch veroorloven.

Dan stappen er grote partijen in die even flink investeren in elektrische wagentjes en een HUB voor toelevering in de buurt.
Die hebben dan alleenrecht en vragen ¤150,- per uur.
Daarna klagen de woning en winkelbezitters weer steen en been dat het onbetaalbaar is geworden allemaal. Dan krijg je leegloop en verpaupering.
Dan gaan die grote partijen er weg en ben je terug bij af.
Vakman pur sang
pi_216365478
Ik adviseer ook aan mijn klanten (ben belastingadviseur) die vragen wat ze met hun dieselbusjes moeten doen om de binnenstad van Eindhoven te vermijden. Er is genoeg werk buiten de ring en in de omliggende dorpen. En niet om elektrische busjes aan te schaffen. De regel is ook zo krom dat het niet geld voor privé dieselbusjes, die mogen wel gewoon de stad nog in. Dus een aantal met een eenmanszaak heb ik geadviseerd de busjes naar privé over te dragen. Dan hebben ze nog de aftrek, dan kunnen ze kilometers doorbelasten. En voor de BTW kan het busje wel zakelijk blijven, dat zijn twee verschillende zaken.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:04:07 #234
24533 ACT-F
pi_216365617
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:50 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Er zijn overigens ook prachtige presentaties van mensen die de auto de ruimte willen geven in Amsterdam. Dit is een beroemde:
[..]
[ afbeelding ]

Zonde dat het nooit is doorgevoerd. De loodgietersproblemen in de Pijp en Kinkerbuurt zouden totaal verholpen zijn.
Wat ook zonde is, is dat sommige mensen alleen in uitersten kunnen denken.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:07:30 #235
24533 ACT-F
pi_216365636
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
De regel is ook zo krom dat het niet geld voor privé dieselbusjes, die mogen wel gewoon de stad nog in.
Huh? Hebben ze een kentekencheck?
pi_216366749
In de gemeente waar ik woon is het de afgelopen 5 jaar langzaam steeds fietsonvriendelijker en autovriendelijker geworden. Alhoewel ook met een heleboel nieuwe, vreemde verkeerssituaties. Maar sinds een jaar of zo is dat weer helemaal omgedraaid. Dingen zoals dat ze alle detectielussen in de weg aan het vervangen zijn en dat het stoplicht nu vaak op groen springt als je als fietser aan komt rijden. Terwijl je tot een paar maanden geleden twee keer zo lang moest wachten als de auto's. En beter onderhoud aan de fietspaden.

Het is natuurlijk het afgelopen jaar ook veel in de media geweest, met Not Just Bikes en anderen die de situatie in de VS met Nederland vergelijken en vinden dat wij het fantastisch doen. De meeste mensen wiens werk dat is zullen dat ook wel weten. Dus dat moedigt aan.
  maandag 20 januari 2025 @ 15:11:42 #237
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216366902
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 14:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
In de gemeente waar ik woon is het de afgelopen 5 jaar langzaam steeds fietsonvriendelijker en autovriendelijker geworden. Alhoewel ook met een heleboel nieuwe, vreemde verkeerssituaties. Maar sinds een jaar of zo is dat weer helemaal omgedraaid. Dingen zoals dat ze alle detectielussen in de weg aan het vervangen zijn en dat het stoplicht nu vaak op groen springt als je als fietser aan komt rijden. Terwijl je tot een paar maanden geleden twee keer zo lang moest wachten als de auto's. En beter onderhoud aan de fietspaden.

Het is natuurlijk het afgelopen jaar ook veel in de media geweest, met Not Just Bikes en anderen die de situatie in de VS met Nederland vergelijken en vinden dat wij het fantastisch doen. De meeste mensen wiens werk dat is zullen dat ook wel weten. Dus dat moedigt aan.
Dat is de omgekeerde wereld. Nederland doet het al decenia relatief goed als het gaat om verkeersmobiliteit. Over het algemeen zijn nieuwe projecten een verbetering ten opzichte van de oude situatie (het zal ongetwijfeld ook wel eens fout gaan). Meer ruimte voor fietsers en voetgangers, minder voor auto's. Er is altijd ongelofelijk veel weerstand tegen veranderingen die auto's raken maar na enkele maanden wil niemand meer terug.

Wel ben ik bang voor het gebrek aan investeringen in goed openbaar vervoer.
  maandag 20 januari 2025 @ 15:15:53 #238
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216366938
quote:

quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 08:02 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)312498591793153-74YY

Van Dorp stapt snel in het gat.
Hendig.
  maandag 20 januari 2025 @ 15:24:49 #239
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216367012
quote:
11s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
En Klaas citeert eens wat uit Dante
Of Peer haalt Casanova aan
En ik, ik bleef de superarrogante
Ik haal nog steeds mijn eigen woorden aan

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit gaat de markt prima regelen.
  maandag 20 januari 2025 @ 15:29:06 #240
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216367061
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 13:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat ook zonde is, is dat sommige mensen alleen in uitersten kunnen denken.
Omdat het een zero-sum game is. Er is beperkt ruimte en ruimte die je aan auto's geeft (in de vorm van rijbanen of parkeerplaatsen) gaat ten koste van de ruimte, veiligheid en leefbaarheid van anderen. Ik kies voor de anderen. Je hebt meerdere malen de presentatie en plaatjes van succesvolle autoluwe steden bekritiseerd, maar er zijn zo weinig voorbeelden van steden die ruim baan aan de auto gegeven hebben en waar het fijn vertoeven is. En nogmaals - het is niet zo dat autoluwe steden het verkeersprobleem hebben opgelost. Dat is realistisch gezien niet op te lossen en er zal blijvend aan gewerkt moeten worden. Ze doen het alleen een stuk beter dan autovriendelijke steden.
  maandag 20 januari 2025 @ 15:33:20 #241
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216367116
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:29 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Omdat het een zero-sum game is. Er is beperkt ruimte en ruimte die je aan auto's geeft (in de vorm van rijbanen of parkeerplaatsen) gaat ten koste van de ruimte, veiligheid en leefbaarheid van anderen. Ik kies voor de anderen. Je hebt meerdere malen de presentatie en plaatjes van succesvolle autoluwe steden bekritiseerd, maar er zijn zo weinig voorbeelden van steden die ruim baan aan de auto gegeven hebben en waar het fijn vertoeven is. En nogmaals - het is niet zo dat autoluwe steden het verkeersprobleem hebben opgelost. Dat is realistisch gezien niet op te lossen en er zal blijvend aan gewerkt moeten worden. Ze doen het alleen een stuk beter dan autovriendelijke steden.
Utrecht heeft het goed opgelost IMHO.
  maandag 20 januari 2025 @ 15:48:24 #242
24533 ACT-F
pi_216367252
quote:
11s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
Ze demonstreren de bakfiets in gebieden waar je makkelijk met een bus kan komen waar veel meer spullen in passen |:(

maandag 20 januari 2025 @ 15:56:43 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216367320
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:50 schreef Gimmick het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]

Voor Utrecht was er rond die periode ook zo'n plan.

Gelukkig kwam de 'sense' terug en werd dat afgeblazen. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat iedereen zn moeder de auto uitgetyft moet worden. Want face it, dat ding is best handig. Er is een reden voor dat paard en wagen de stad uit zijn en we niet met de handkar de steden bevoorraden. Snap nog steeds de haat van bepaalde lieden niet.
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 16:25:31 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216367574
quote:

[..]

Een aanzuigend effect zul je altijd hebben. Weet je hoe dat ook vooral komt? Omdat er niet wordt gedacht in multimodaal. Vaak is het onderliggende wegennet gewoonweg brak en OV ontoereikend. Dan gaan mensen bij een nieuwe snelweg of verbreding juist met de auto. Gewoonweg omdat het sneller is en comfortabeler.

Bepaalde regio's in NL zijn groeiregio's. Wijken worden bijgebouwd, bedrijventerreinen er bij.. maar aansluiting op OV? pas na een aantal jaaaren als er ergens vraag naar is en het zeker is als het uitkomt.

Dus wat gaan mensen doen? Natuurlijk de auto..

En simpelweg komt er meer verkeer bij als er meer bewoners en bedrijvigheid zijn. Maar in NL laten we vooral snelwegen op zijn beloop omdat het vooral duur is.
Kijk naar een A7 Zaandam-Hoorn of een A27 Vianen-Breda. 2 belangrijke snelwegen, mega veel groei in die regio's ter ondersteuning van de A-steden in de buurt in de afgelopen 40 jaar, maar no way dat er banen zijn bijgekomen. De snelwegen zijn nog steeds 2x2.
En dan heb ik het nog niet eens over het onderliggende weggennet of het ov. In de kop van NH is de trein nog steeds gewoonweg echt klote. Rails ook, 2x1, als je al geluk hebt want van Schagen naar Den Helder en van Hoorn naar Enkhuizen is het 1 railsje. Er is meer vraag naar kunnen bewegen, in de huidige status.

Resultaat, vast staan. Zelfs in de weekenden.
Waar is de logica in dat? Aannemen dat mensen van Hoorn naar Amsterdam met de fiets gaan?

Er zijn redenen waarom het filmpje met NL niet te vergelijken is dus niet op gaat voor de current state en logica.

[ Bericht 4% gewijzigd door Red_85 op 20-01-2025 16:32:57 ]
1947-2016
pi_216367686
Snap niet dat er niet meer bedrijven zijn die die stad links laten liggen.. :r

Je wil daar nog niet d00d gevonden worden...

En daarnaast, een beetje loodgieter heeft bedragen waar je u tegen zegt, als dat niet te halen valt in Amsterdam door al deze onzin snap ik het wel dat ze lekker even verder kijken! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 20 januari 2025 @ 16:35:34 #246
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216367700
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voor Utrecht was er rond die periode ook zo'n plan.

Gelukkig kwam de 'sense' terug en werd dat afgeblazen. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat iedereen zn moeder de auto uitgetyft moet worden. Want face it, dat ding is best handig. Er is een reden voor dat paard en wagen de stad uit zijn en we niet met de handkar de steden bevoorraden. Snap nog steeds de haat van bepaalde lieden niet.
Natuurlijk is een auto op individueel niveau handig. Het probleem is alleen dat het niet meer handig is als alle individuen tegelijk een auto willen rijden dan wel voor hun huis willen parkeren (daar waar ruimte schaars is). Dan zitten ze elkaar in de weg. De hele moeilijkheid is dus dat je mensen moet overtuigen om voor zichzelf een iets minder gunstige optie te kiezen zodat we collectief beter af zijn.

Overigens valt mij op dat de grootste automobilisten haters automoblisten zijn, als ik af ga op de gesprekken op feestjes en fora. Niemand kan rijden en iedereen gaat te langzaam. De hel, dat is de ander. Daarom snap ik ook niet zo goed dat fervente autorijders tegen investeringen in het ov zijn. Hoe fantastisch zou het zijn als die mensen die niet willen of kunnen rijden goed alternatief hebben en daarmee de doorstroming van andere bevorderen?
pi_216368221
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:35 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Natuurlijk is een auto op individueel niveau handig. Het probleem is alleen dat het niet meer handig is als alle individuen tegelijk een auto willen rijden dan wel voor hun huis willen parkeren (daar waar ruimte schaars is). Dan zitten ze elkaar in de weg. De hele moeilijkheid is dus dat je mensen moet overtuigen om voor zichzelf een iets minder gunstige optie te kiezen zodat we collectief beter af zijn.

Overigens valt mij op dat de grootste automobilisten haters automoblisten zijn, als ik af ga op de gesprekken op feestjes en fora. Niemand kan rijden en iedereen gaat te langzaam. De hel, dat is de ander. Daarom snap ik ook niet zo goed dat fervente autorijders tegen investeringen in het ov zijn. Hoe fantastisch zou het zijn als die mensen die niet willen of kunnen rijden goed alternatief hebben en daarmee de doorstroming van andere bevorderen?
Mooi gezegd.
pi_216368479
quote:
9s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ze demonstreren de bakfiets in gebieden waar je makkelijk met een bus kan komen waar veel meer spullen in passen |:(

Ze zoeken de monteurs nog die op zo’n lullig bakje willen rijden, ook leuk met de huidige weersomstandigheden.

(Op LinkedIn staat de vacature voor wie belang heeft)
Vakman pur sang
pi_216368571
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze zoeken de monteurs nog die op zo’n lullig bakje willen rijden, ook leuk met de huidige weersomstandigheden.

(Op LinkedIn staat de vacature voor wie belang heeft)
Gat in de markt: elektrische bakfietsen met een dakje.
  maandag 20 januari 2025 @ 17:40:25 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216368628
quote:

[..]
No way dat dat gaat lukken. Want iemand kiest altijd wat voor hem het beste is. En wees eerlijk, ga jij 1:15 uur reizen per rit als je het met 30 minuten af kan? En ook nog eens goedkoper uit bent? En comfortabeler is en je meer vrijheid hebt?
Daarbij een hoop mensen hebben die keuze niet eens. OV rijdt niet door hun wijk of dorp, heeft brakke aansluitingen, of simpelweg het is er gewoon niet.
Dat iedereen en zn moeder een auto heeft, moet je mee dealen als stadsplanoloog. Vroeger had iedereen een paard, moest je ook ruimte voor maken. In grote steden heb je ook zoiets met de fiets. Rond de stations is het een teringzooi aan losse fietsen in grote steden, maar wat wil je als stadsplanoloog? Je hebt de vraag naar 100.000 reizigers, bouwt een stalling van 10.000 fietsen en gaat lopen janken dat het stationsgebied vol staat met 90.000 losse fietsen?

Zo ook op de weg en met het ov, bouw naar de vraag.

Je kan wel altijd naar mensen blijven wijzen als de schuldige, je kan het ook oplossingen verzinnen.
quote:
Overigens valt mij op dat de grootste automobilisten haters automoblisten zijn, als ik af ga op de gesprekken op feestjes en fora. Niemand kan rijden en iedereen gaat te langzaam. De hel, dat is de ander. Daarom snap ik ook niet zo goed dat fervente autorijders tegen investeringen in het ov zijn.
Snap ik ook niet helemaal, want juist als er grote positieve OV veranderingen gemaakt zijn, gaat tante sjaan niet meer in haar daihatsu naar zus beppie met 60 waar je 80 mag. Ga lekker met de bus of lightrail.
quote:
Hoe fantastisch zou het zijn als die mensen die niet willen of kunnen rijden goed alternatief hebben en daarmee de doorstroming van andere bevorderen?
Exact. Start eens met goede infra te bouwen in NL. Uitgebreide fijnmazige metronetwerken in de steden, snelle hoogfrequente lightrails in agglomeraties en supportgebieden, tussen de steden snelle intercity's en voor het fijnmazige deel een betrouwbare hoogfrequente busverbinding

Maar bovenal:
1: Betrouwbaar
2: Veilig
3: Comfortabel
4: Betaalbaar

Bij linkse stadsbesturen zoals in Amsterdam en Utrecht zijn er ook nooit alternatieven die ze aanbieden. De auto moet er uit en niks komt er in. Infra is iets vies. Al eerder aangehaald, in Amsterdam zijn er grote plannen met Haven-Stad en de Sluisbuurt, maar metro's, bruggen en ov aansluitingen? Willen ze niet eens aan denken.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mooi gezegd.
Realistisch is het niet. Zie hierboven.
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 17:41:50 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216368652
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Gat in de markt: elektrische bakfietsen met een dakje.
Ofwel: een gemotoriseerd apparaat met een stuur, stoel en laadbak.

Laat dat nu juist het probleem zijn.
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 17:51:15 #252
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216368832
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
No way dat dat gaat lukken. Want iemand kiest altijd wat voor hem het beste is. En wees eerlijk, ga jij 1:15 uur reizen per rit als je het met 30 minuten af kan? En ook nog eens goedkoper uit bent? En comfortabeler is en je meer vrijheid hebt?
Daarbij een hoop mensen hebben die keuze niet eens. OV rijdt niet door hun wijk of dorp, heeft brakke aansluitingen, of simpelweg het is er gewoon niet.
Dat iedereen en zn moeder een auto heeft, moet je mee dealen als stadsplanoloog. Vroeger had iedereen een paard, moest je ook ruimte voor maken. In grote steden heb je ook zoiets met de fiets. Rond de stations is het een teringzooi aan losse fietsen in grote steden, maar wat wil je als stadsplanoloog? Je hebt de vraag naar 100.000 reizigers, bouwt een stalling van 10.000 fietsen en gaat lopen janken dat het stationsgebied vol staat met 90.000 losse fietsen?

Zo ook op de weg en met het ov, bouw naar de vraag.

Je kan wel altijd naar mensen blijven wijzen als de schuldige, je kan het ook oplossingen verzinnen.
[..]
Snap ik ook niet helemaal, want juist als er grote positieve OV veranderingen gemaakt zijn, gaat tante sjaan niet meer in haar daihatsu naar zus beppie met 60 waar je 80 mag. Ga lekker met de bus of lightrail.
[..]
Exact. Start eens met goede infra te bouwen in NL. Uitgebreide fijnmazige metronetwerken in de steden, snelle hoogfrequente lightrails in agglomeraties en supportgebieden, tussen de steden snelle intercity's en voor het fijnmazige deel een betrouwbare hoogfrequente busverbinding

Maar bovenal:
1: Betrouwbaar
2: Veilig
3: Comfortabel
4: Betaalbaar

Bij linkse stadsbesturen zoals in Amsterdam en Utrecht zijn er ook nooit alternatieven die ze aanbieden. De auto moet er uit en niks komt er in. Infra is iets vies. Al eerder aangehaald, in Amsterdam zijn er grote plannen met Haven-Stad en de Sluisbuurt, maar metro's, bruggen en ov aansluitingen? Willen ze niet eens aan denken.
[..]
Realistisch is het niet. Zie hierboven.
Dan ook aan jouw de vraag: welke (grote) stad is 'autovriendelijk' en doet het beter dan Amsterdam en Utrecht?

Nog een foto uit Parijs :S___D

maandag 20 januari 2025 @ 17:53:53 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216368891
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:51 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dan ook aan jouw de vraag: welke (grote) stad is 'autovriendelijk' en doet het beter dan Amsterdam en Utrecht?
Denk dat je het punt mist hier. Of het niet snapt. Ik leg het nog eens uit:

Gaat niet om dat een stad autovriendelijk wordt. Gaat er om dat een stad bereikbaar en toegankelijk is voor een ieder die daar moet zijn met wat voor modaliteit dan ook.

Lees de post nog eens met dit in je achterhoofd en kom met argumenten terug.

quote:
Nog een foto uit Parijs :S___D

[ afbeelding ]
Ja tof. Was ook wel een erg lelijk plein. Zullen er vast voor gezorgd hebben dat er genoeg alternatieven zijn voor een ieder die daar moet zijn.
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 18:00:18 #254
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216369031
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Denk dat je het punt mist hier. Of het niet snapt. Ik leg het nog eens uit:

Gaat niet om dat een stad autovriendelijk wordt. Gaat er om dat een stad bereikbaar en toegankelijk is voor een ieder die daar moet zijn met wat voor modaliteit dan ook.

Lees de post nog eens met dit in je achterhoofd en kom met argumenten terug.
[..]
Ja tof. Was ook wel een erg lelijk plein. Zullen er vast voor gezorgd hebben dat er genoeg alternatieven zijn voor een ieder die daar moet zijn.

Je punt mist alleen realiteit aangezien Amsterdam en Utrecht (inter)nationaal gezien prima ontsloten steden zijn met een bovengemiddelde openbaar vervoer (en fiets) netwerk en dekking. Nee, het is niet perfect en het moet beter, maar er zijn niet zo gek veel voorbeelden van steden die het beter doen (op het gebied van mobiliteit).

[ Bericht 0% gewijzigd door Gimmick op 20-01-2025 18:05:34 ]
  maandag 20 januari 2025 @ 18:35:26 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216369744
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 18:00 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Je punt mist alleen realiteit aangezien Amsterdam en Utrecht (inter)nationaal gezien prima ontsloten steden zijn met een bovengemiddelde openbaar vervoer (en fiets) netwerk en dekking. Nee, het is niet perfect en het moet beter, maar er zijn niet zo gek veel voorbeelden van steden die het beter doen (op het gebied van mobiliteit).
Totaal oneens met jou en jij bent degene die er naast zit, mijlen ver ook. Denk dat jij met je eerste zin enkel gelijk hebt op het fietsen. Ik denk dat de rest 10x beter kan met de al benoemde zaken in mijn post.

En ben zeker niet de enige hier in. Kijk eens op skyscrapercity en verbaas je wat er allemaal kan in de wereld en hoe zwak NL daar op inspeelt.

En iedere ochtend weer staan de stationsgebieden vol met fietsen, staan de wegen vast en puilen de ov netwerken uit.

Nee, echt, super ontsloten hoor!
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 18:51:49 #256
56749 BlaZ
pi_216370109
quote:

[..]

Er komt nog wel iets bij: het is voor een proper werkend openbaar vervoer essentieel is een goede stadsinrichting te hebben.
  maandag 20 januari 2025 @ 18:58:06 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216370210
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 18:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er komt nog wel iets bij: het is voor een proper werkend openbaar vervoer essentieel is een goede stadsinrichting te hebben.
Metro kan daar de oplossing ook voor zijn he. Niet alles hoeft op of boven de grond.
1947-2016
pi_216370348
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:53 schreef Red_85 het volgende:
Ja dat kan dus niet echt zonder zware verkeers-congestie en overlast zo blijkt.

Als iedereen en zijn moeder er mag en moet heengaan per automobiel:

pi_216370373
Stel, je hebt als land een goed OV, maar een rechtse regering. Je vind als overheid, dat de burger maar zelfredzaam moet zijn en daar hoort ook reizen bij. Dat OV kost ook geld en levert niets op, terwijl autobezit net flink wat geld in het laatje brengt. Dus dan is het een open deur wat je gaat doen: je privatiseert het openbaar vervoer en geeft de teugels aan de partij die het minste heeft met goed vervoer; de provincies. Maar geen geld, want het moet winst maken.

Dus dan ga je als marktpartijen zoveel mogelijk bezuinigen. Iedere trein of bus die niet vol zit, levert te weinig geld op en moet weg. Waardoor veel voormalige passagiers er geen gebruik meer van kunnen maken. Waardoor er minder geld binnenkomt en meer bezuinigd moet worden. Enzovoorts.

En dus zitten we met een peperduur OV, wat alleen nog enigszins werkt in de grotere steden. Veel dorpen hebben met wat geluk nog 1 halte, met een bus die maar een paar keer per dag rijd en niet in de schoolvakanties. En dan vaak ook nog zo'n kleintje, waar 8 mensen in kunnen.

Missie geslaagd! Want de volgende stap is het dan helemaal opheffen en overlaten aan Uber chauffeurs. En ja, dan zijn autoloze centra natuurlijk niet meer mogelijk, maar dat is toch maar links gezeik. Iedereen moet recht hebben op een eigen parkeerplaats.
  maandag 20 januari 2025 @ 19:28:01 #260
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216370629
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat iedereen en zn moeder een auto heeft, moet je mee dealen als stadsplanoloog.
Waarom is de stad verantwoordelijk voor het stallen van privébezit? Dat los je maar op op je eigen grondgebied. Voor de openbare ruimte spelen er meer belangen.
pi_216370654
Die Halsema maakt er een kraam van maar krijgt ondertussen ook nog 1 of andere gare prijs omdat ze zo top bezig is _O-
  maandag 20 januari 2025 @ 19:54:18 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216371240
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja dat kan dus niet echt zonder zware verkeers-congestie en overlast zo blijkt.

Als iedereen en zijn moeder er mag en moet heengaan per automobiel:

[ afbeelding ]
Ook jij, lees eens de posts goed. 'Multimodaal' is de oplossing.
1947-2016
pi_216371299
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Waarom is de stad verantwoordelijk voor het stallen van privébezit? Dat los je maar op op je eigen grondgebied. Voor de openbare ruimte spelen er meer belangen.
Brandstofaccijns, BPM, MRB, allemaal heffingen op autobezit/gebruik bovenop de normale belastingen.
Mobiliteit is een goudmijn voor de overheden dus daar mag je wel wat voor terug verwachten.
  maandag 20 januari 2025 @ 19:57:29 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216371304
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Voor woonwijken buiten de stad, zoals de standaard vinexwijken, mag je best rekening houden met auto bezit als planoloog.

Hoe kom je er anders?
1947-2016
pi_216371364
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ook jij, lees eens de posts goed. 'Multimodaal' is de oplossing.
Misschien kan je ten overvloede nog eens uitleggen wat de "Multimodale" oplossing ook alweer precies inhoudt voor de slechte begrijpers zoals ik blijkbaar. :)
pi_216371401
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
Stel, je hebt als land een goed OV, maar een rechtse regering. Je vind als overheid, dat de burger maar zelfredzaam moet zijn en daar hoort ook reizen bij. Dat OV kost ook geld en levert niets op, terwijl autobezit net flink wat geld in het laatje brengt. Dus dan is het een open deur wat je gaat doen: je privatiseert het openbaar vervoer en geeft de teugels aan de partij die het minste heeft met goed vervoer; de provincies. Maar geen geld, want het moet winst maken.

Dus dan ga je als marktpartijen zoveel mogelijk bezuinigen. Iedere trein of bus die niet vol zit, levert te weinig geld op en moet weg. Waardoor veel voormalige passagiers er geen gebruik meer van kunnen maken. Waardoor er minder geld binnenkomt en meer bezuinigd moet worden. Enzovoorts.

En dus zitten we met een peperduur OV, wat alleen nog enigszins werkt in de grotere steden. Veel dorpen hebben met wat geluk nog 1 halte, met een bus die maar een paar keer per dag rijd en niet in de schoolvakanties. En dan vaak ook nog zo'n kleintje, waar 8 mensen in kunnen.

Missie geslaagd! Want de volgende stap is het dan helemaal opheffen en overlaten aan Uber chauffeurs. En ja, dan zijn autoloze centra natuurlijk niet meer mogelijk, maar dat is toch maar links gezeik. Iedereen moet recht hebben op een eigen parkeerplaats.
Ja dat zie je heel goed volgens mij. Er zullen mensen zijn die dit een vergezocht scenario vinden maar volgens mij zit je spot on.

Beetje analoog aan het uitfaseren van bejaardentehuizen om de mensen lekker veel keuze te geven.
Ik denk niet dat het allemaal een geniaal evil masterplan is maar al die dingetjes tellen wel op als verdienmodel.
  maandag 20 januari 2025 @ 20:22:22 #267
56749 BlaZ
pi_216371745
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 18:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Metro kan daar de oplossing ook voor zijn he. Niet alles hoeft op of boven de grond.
Daar doelde ik niet op, dat ben ik natuurlijk met je eens. Het gaat eerder om voldoende dichtheid doormiddel van gemixte functiegebieden met verschillende lagen.

Daarnaast zou je natuurlijk ook winkelgebieden buiten de stad kunnen hebben of verspreid over steden zodoende de druk op stadscentra te laten afnemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlaZ op 20-01-2025 20:28:24 ]
  maandag 20 januari 2025 @ 20:23:47 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216371765
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Misschien kan je ten overvloede nog eens uitleggen wat de "Multimodale" oplossing ook alweer precies inhoudt voor de slechte begrijpers zoals ik blijkbaar. :)
Check. Nooit te beroerd dat te doen.

Een transport modaliteit is bijvoorbeeld een auto, boot, vliegtuig, fiets, trein. Multimodaal is meerdere of een combi van individuele.

Als je je gaat focussen op 1 modaliteit om je stad bereikbaar en toegankelijk te maken en houden kom je er niet. Dus alleen wegen er bij voor de auto, vind ik ook een stom idee.

Dus moet de focus multimodaal zijn om een stad te bereiken, maar ook intern transport om je stad toegankelijk te houden is belangrijk. Rails, wegen, paden, vanalles.

Nu is NL een groeiland en heeft het gegroeid in de afgelopen decenia, maar is de infra altijd een ondergeschoven kindje geweest. Om je land en de grootstedelijke gebieden niet vast te laten lopen, wat nu gaande is, moet daar echt een correctie op plaatsvinden. En in Amsterdam is dat vrij duidelijk waarom. Ouderwets denken, geen hightech willen gebruiken, monopolisten aanstellen, geen rekening houden met fijnmazig ov in je stadsplanning van de toekomst, de regio om je heen maar vies vinden.

Ov, wegen, straten paden zijn de bloedvaten van een economie en maatschappij. De rest kan ik best over uitwijden (en uitgebreid ook wegens vakgebied) maar zit nu mobiel.
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 20:24:40 #269
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216371780
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
Brandstofaccijns, BPM, MRB, allemaal heffingen op autobezit/gebruik bovenop de normale belastingen.
Mobiliteit is een goudmijn voor de overheden dus daar mag je wel wat voor terug verwachten.
Die belastingen gaan naar het Rijk, niet naar gemeenten. Het is niet omdat je belasting betaald dat je daarmee een parkeerplek koopt. Ik betaal ook OZB voor mijn woning, geeft me ook geen extra rechten.

Al dat geld gaat ook weer zitten in de kosten die het verkeerssysteem met zich meebrengt. Infrastructuur, luchtvervuiling, verkeersgewonden.
pi_216371834
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:23 schreef Red_85 het volgende:
Check. Nooit te beroerd dat te doen.
Dank. Het idee is dus wat genuanceerder dan ik dacht.
pi_216371901
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Die belastingen gaan naar het Rijk, niet naar gemeenten. Het is niet omdat je belasting betaald dat je daarmee een parkeerplek koopt. Ik betaal ook OZB voor mijn woning, geeft me ook geen extra rechten.

Al dat geld gaat ook weer zitten in de kosten die het verkeerssysteem met zich meebrengt. Infrastructuur, luchtvervuiling, verkeersgewonden.
Is inderdaad het foute idee dat men voor iets betaald maar er dan ook veel voor terug wil zien. Zodat het een soort ruiltje wordt in plaats van een bijdrage in de kosten.

Het is een wat gemankeerd idee dat men er iets voor terug wil in plaats van te zien dat je gewoon betaalt wat het kost. We zeggen tegen de bakker ook niet dat als we een bruin brood kopen we er wel twee ham kaas croissant's gratis bij willen.
pi_216372615
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Is inderdaad het foute idee dat men voor iets betaald maar er dan ook veel voor terug wil zien. Zodat het een soort ruiltje wordt in plaats van een bijdrage in de kosten.

Het is een wat gemankeerd idee dat men er iets voor terug wil in plaats van te zien dat je gewoon betaalt wat het kost.
Ik zou dolgraag zien dat ik voor onze auto's aangeslagen wordt voor wat het echt kost.
En dan ook meteen doorvoeren voor het OV en alle andere zaken die gefinancierd worden uit de algemene middelen.
pi_216372685
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 21:18 schreef quo_ het volgende:
Ik zou dolgraag zien dat ik voor onze auto's aangeslagen wordt voor wat het echt kost.
Als men de externaliteiten zou doorberekenen dan zou je daarvoor nog weleens lelijk op je apenneus kunnen kijken.
Dus pas op what you wish for.
  maandag 20 januari 2025 @ 21:43:21 #274
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216372971
Uit een recente raadpleging onder Amsterdammers over de ruimte in de stad.

Verschil tussen 'panel' en 'open' toegelicht:
De resultaten van de panelraadpleging verschillen van de resultaten van de open raadpleging, omdat ze verschillende deelnemersgroepen bevatten. De panelraadpleging is representatief voor Amsterdam. De open raadpleging is dat niet: deze bevat relatief veel theoretisch opgeleide mensen, vrouwen en mensen tussen de 35 en 54. De uitkomsten van de panelraadpleging worden breed gedragen, door jong en oud, theoretisch-en praktisch opgeleiden, mannen en vrouwen, mensen die veel met de auto reizen en mensen die veel fietsen en door mensen uit verschillende delen van de stad.
pi_216373289
Gewoon een beetje leefbare omgeving dus. Maar dat vinden "de ondernemers" vies en voos in het belang van hun verdienmodel. Als ze echt zoveel werk hadden en het ze niks zou boeien dan zou je ze niet horen. Maar ze begrijpen denk ik best waar het werk zit en dan moeten ze zich wat aanpassen. Niet zo spannend maar toch even moord en brand roepen.
  maandag 20 januari 2025 @ 22:32:19 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216373499
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dank. Het idee is dus wat genuanceerder dan ik dacht.
En lees dan nog eens met dit in je achterhoofd mn posts van vanmiddag :)

Grootstedelijk multimodaal denken. Dat is echt niet aan de orde in NL. Allemaal op een ding gericht en vooral erg gefragmenteerd.
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 22:37:43 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216373543
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Wat is je alternatief?

Of haat je gewoonweg?
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 22:39:11 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216373561
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is een wat gemankeerd idee dat men er iets voor terug wil in plaats van te zien dat je gewoon betaalt wat het kost. We zeggen tegen de bakker ook niet dat als we een bruin brood kopen we er wel twee ham kaas croissant's gratis bij willen.
Bij de bakker zijn anders de kosten wel aardig inzichtelijk en wordt er niet heel veel over de balk gesmeten gezien de marges.
1947-2016
  maandag 20 januari 2025 @ 23:06:13 #279
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216373829
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar doelde ik niet op, dat ben ik natuurlijk met je eens. Het gaat eerder om voldoende dichtheid doormiddel van gemixte functiegebieden met verschillende lagen.

Daarnaast zou je natuurlijk ook winkelgebieden buiten de stad kunnen hebben of verspreid over steden zodoende de druk op stadscentra te laten afnemen.
Op zn frans.
Van die megasupermarkten aan de randen met een hoop andere winkels en horeca.

Is hier ook geprobeert met de Maxis in Muiden. Was geen succes omdat wij van onze centra en lokaal houden.
In Alkmaar mocht AZ ook niet het stadion bouwen met winkels, de binnenstad had geprotesteerd dat het hun business weg nam.

Tjah, dan blijf je houden dat mensen naar die oude krappe centra trekken. En als er geen ov is, dat vooral met de auto doen.
1947-2016
pi_216374108
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 23:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Op zn frans.
Van die megasupermarkten aan de randen met een hoop andere winkels en horeca.

Is hier ook geprobeert met de Maxis in Muiden. Was geen succes omdat wij van onze centra en lokaal houden.
In Alkmaar mocht AZ ook niet het stadion bouwen met winkels, de binnenstad had geprotesteerd dat het hun business weg nam.

Tjah, dan blijf je houden dat mensen naar die oude krappe centra trekken. En als er geen ov is, dat vooral met de auto doen.
Wonen, werken en winkelen combineren. Niet alles in een klein centrum proppen. Doe het per wijk. Maar ja, winstmaximalisatie vereist schaalvergroting. En veel grote winkelcentra zijn belachelijk slecht te bereiken met de fiets of het openbaar vervoer, omdat je zonder een grote laadruimte daar niets te zoeken hebt, volgens de uitbaters.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 00:00:30 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216374240
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 23:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wonen, werken en winkelen combineren. Niet alles in een klein centrum proppen. Doe het per wijk. Maar ja, winstmaximalisatie vereist schaalvergroting. En veel grote winkelcentra zijn belachelijk slecht te bereiken met de fiets of het openbaar vervoer, omdat je zonder een grote laadruimte daar niets te zoeken hebt, volgens de uitbaters.
Tjah. Precies het voorbeeld van waarom je dus multimodaal moet denken. Want dat heb je namelijk wel, een nieuwe broek en shirt kan makkelijk in je rugtas of de hand.

Nog een mooi voorbeeld. De mall of the netherlands in leidschendam. Schitterend bedacht en voor NL uitgebreid, groot en luxe, dus heeft het een landelijke uitstraling. Wat ook de bedoeling is.

Maar het is een drama om er te komen. Flikker je het naast het Ado stadion komt er geen hond, daarom doen ze het 5km verderop midden in een woonwijk en een keer wel met een hoop parkeerplekken. Maar dan is de aan- en afvoer compleet ruk geregeld. Is het een klein beetje druk, dan staat er file tot de a4.

Qua ov is die htm metrotram ongeveer 30 minuten vanaf den haag centraal, geinig als je uit den haag komt, maar uit een andere stad is het een plus nog een uur treinen met alles er op en er aan. Dus pakken mensen alsnog de auto.

Wil je volk de auto uit krijgen, moet je ov ontstuiting perfect zijn.
1947-2016
pi_216376215
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 00:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tjah. Precies het voorbeeld van waarom je dus multimodaal moet denken. Want dat heb je namelijk wel, een nieuwe broek en shirt kan makkelijk in je rugtas of de hand.

Nog een mooi voorbeeld. De mall of the netherlands in leidschendam. Schitterend bedacht en voor NL uitgebreid, groot en luxe, dus heeft het een landelijke uitstraling. Wat ook de bedoeling is.

Maar het is een drama om er te komen. Flikker je het naast het Ado stadion komt er geen hond, daarom doen ze het 5km verderop midden in een woonwijk en een keer wel met een hoop parkeerplekken. Maar dan is de aan- en afvoer compleet ruk geregeld. Is het een klein beetje druk, dan staat er file tot de a4.

Qua ov is die htm metrotram ongeveer 30 minuten vanaf den haag centraal, geinig als je uit den haag komt, maar uit een andere stad is het een plus nog een uur treinen met alles er op en er aan. Dus pakken mensen alsnog de auto.

Wil je volk de auto uit krijgen, moet je ov ontstuiting perfect zijn.
Ja, precies. Dat probleem heb je ook met de meeste industrieterreinen. Er stopt geen bus en je hebt niet eens voetpaden. Zeker 's morgens heel leuk, als je daar loopt en het humeur van een aantal automobilisten niet zo goed is. En veel mensen weten ook niet, dat je aan de linkerkant moet gaan lopen.
pi_216565622
Loodgieters boycotten Amsterdamse binnenstad: ’Niemand wil hier meer werken’

Loodgieters zijn het spuugzat: werken in de Amsterdamse binnenstad is een nachtmerrie. Je kunt geen parkeerplekken vinden, er zijn continu wegwerkzaamheden en je moet ook nog eens torenhoge parkeerkosten betalen. „Over twintig jaar is deze stad volledig verpauperd.”

.................

Een woordvoerder van de Amsterdamse wethouder Melanie van der Horst erkent dat de bereikbaarheid van de binnenstad onder druk staat ’door toenemende drukte en wegonderhoud’. De gemeente ziet het belang van loodgieters en monteurs en breidt daarom laad- en losplekken uit. Ook overlegt de raad wie nog met de auto de stad in moet kunnen en gaat de gemeente in gesprek met de branche om problemen aan te pakken.

Je verwacht het niet he.

https://www.telegraaf.nl/(...)wil-hier-meer-werken
pi_216565770
Tekst van een loodgieter die zijn AV en offertes niet op orde heeft en zich als zeurende werknemer gedraagt in plaats van als ondernemer.

Bij mijn vorige werkgever hadden we ook wel eens klussen in Amsterdam of andere minder goed bereikbare plaatsen. Parkeergeld bereken je gewoon 1 op 1 door als installateur. En in de algemene voorwaarden stond ook simpelweg dat wanneer geen parkeerplek (prive of openbaar) binnen X meter beschikbaar was de tijd voor heen en weer lopen met gereedschap en materialen aanvullend in rekening werd gebracht.

Klanten gaan gewoon akkoord met zulke voorwaarden. En anders doe je de klus toch lekker niet.

Ook de kosten van een elektrische bus zijn prima door te berekenen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:06:53 #285
24533 ACT-F
pi_216565938
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Tekst van een loodgieter die zijn AV en offertes niet op orde heeft en zich als zeurende werknemer gedraagt in plaats van als ondernemer.

Bij mijn vorige werkgever hadden we ook wel eens klussen in Amsterdam of andere minder goed bereikbare plaatsen. Parkeergeld bereken je gewoon 1 op 1 door als installateur. En in de algemene voorwaarden stond ook simpelweg dat wanneer geen parkeerplek (prive of openbaar) binnen X meter beschikbaar was de tijd voor heen en weer lopen met gereedschap en materialen aanvullend in rekening werd gebracht.

Klanten gaan gewoon akkoord met zulke voorwaarden. En anders doe je de klus toch lekker niet.

Allemaal zaken die achterwege kunnen blijven als je het werk voor het kiezen hebt. Dag Amsterdam :W
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:52:58 #286
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216566430
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:06 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Allemaal zaken die achterwege kunnen blijven als je het werk voor het kiezen hebt. Dag Amsterdam :W
Dat dus. Laat ze lekker in hun eigen schijt zakken, letterlijk en figuurlijk. Voor dat volk tien anderen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:20:03 #287
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_216566618
Lekker voor dat schijt Amsterdam en dat nog dommere wijf van een Halsema erbij.

Laat ze lekker de tyfus krijgen in die kut stad *O*
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  maandag 10 februari 2025 @ 17:04:07 #290
28033 Pek
je moet wat
pi_216622549
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:20 schreef Rozevla het volgende:
Lekker voor dat schijt Amsterdam en dat nog dommere wijf van een Halsema erbij.

Laat ze lekker de tyfus krijgen in die kut stad *O*
De afgunst is sterk in deze ^p^
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_216623259
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:04 schreef Pek het volgende:

[..]
De afgunst is sterk in deze ^p^
Meh, denk het niet.
Die linksjes in de Stopera maken het echt kutter dan het al is. En het is mijn favo stad.
1947-2016
pi_216623675
Geen loodgieters in het afvoerputje van NL. Isn't it ironic? :D
pi_216623789
Ik snap ook niet waarom er bij Artis nog hekken om dat park staan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 10 februari 2025 @ 18:48:52 #294
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216623939
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:28 schreef Cockwhale het volgende:
Geen loodgieters in het afvoerputje van NL. Isn't it ironic? :D
En die linkse rakkers praten sowieso alleen maar poep in die grachtengordel van die afgrijselijke stad, dus hopelijk stikken ze erin.
pi_216629730
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik snap ook niet waarom er bij Artis nog hekken om dat park staan.
Ter bescherming van de dieren tegen wat er in Amsterdam rondloopt.
pi_216631511
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:

Heel leuk maar waarom zou je die moeite allemaal gaan lopen doen en dat gezeur je op de hals halen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216632335
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 11:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heel leuk maar waarom zou je die moeite allemaal gaan lopen doen en dat gezeur je op de hals halen?
Omdat je er leuke klussen tegen leuke uurtarieven kan doen.

Laat het gros er maar wegblijven, kunnen de echte ondernemers hun tarieven flink verhogen.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:44:09 #298
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216632370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Laat het gros er maar wegblijven, kunnen de echte ondernemers hun tarieven flink verhogen.
Jij bent nog nooit ondernemer geweest dus :)
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:47:24 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216632399
Amsterdam :')
pi_216641445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het gaat om winstmarge en prijselasticiteit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216644371
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:06 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Amsterdam: er mogen geen busjes die rijden fossiele brandstof meer in het centrum komen
Loodgieter: hoe moet ik dan voor mijn werk bij een bestemming komen?
Amsterdam: dan gebruik je toch een handkar?
Loodgieter: er is werk zat. Ik ga elders klanten bedienen.
Amsterdam: onze stad verpaupert jank jank jank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')