abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216299856
quote:
Loodgieters weigeren klussen in binnenstad door verkeershinder en parkeerproblemen

Het werken in de stad voor loodgieters, dakdekkers en timmermannen - is vrijwel onmogelijk door verkeershinder, het gebrek aan laad- en losplekken en hoge parkeerkosten. Dat zegt MKB Metropool Amsterdam. De ondernemersclub hoopt dat er snel een oplossing komt, zodat de servicemonteurs niet verdwijnen uit de stad.

Om een beeld te krijgen van de dagelijkse worstelingen, gingen we mee op pad met Andre Kenter, een loodgieter uit Amsterdam. Hij werkt al 30 jaar in Amsterdam en de uitdagingen zijn nog nooit zo groot geweest.

Tijdens zijn rit door de stad worden de problemen direct duidelijk. ''Kijk, hier loop ik tegenaan, kijk voor ons: de bereikbaarheid. Je staat helemaal vast. Dan moet je wachten. Bij wie ga ik die tijd berekenen? Tijd kost geld. Ik kan moeilijk zeggen tegen de klant, ik ben anderhalf uur onderweg naar je geweest, dat moet je betalen. Dat is geen hond die dat doet''.

Klussen in de binnenstad weigeren
In principe neemt hij geen klussen meer aan in de binnenstad. Behalve echte spoedgevallen. Maar ook daar moet hij als ondernemer streng in zijn en kijken of het hem meer tijd en geld kost, dan dat het hem oplevert: ''Het is bijna niet meer te organiseren. Het kost zo veel tijd''.

Hij is niet de enige: “Ik werk al jaren in Amsterdam, maar sommige straten weiger ik tegenwoordig gewoon,” vertelt Nabil, een loodgieter uit Amsterdam. “Je doet er soms een half uur over om alleen al een parkeerplek te vinden, en dan moet je met zware spullen een flink stuk lopen. Dat is niet te doen.”

Zijn auto werd laatst bijna weggesleept, maar hij kon niet anders in verband met een spoedgeval. Zijn collega uit Volendam, die anoniem wil blijven, is zelfs gestopt met het aannemen van klanten in de stad: “Het is een en al ellende. Ik werk liever buiten Amsterdam, daar kan ik tenminste fatsoenlijk mijn bus kwijt.”

MKB Amsterdam luidt noodklok
MKB Metropool Amsterdam maakt zich ernstige zorgen "We horen vaak dat timmermannen en loodgieters de binnenstad links laten liggen. Het is gewoon niet meer rendabel,” zegt vice-voorzitter Guido Frankfurther “De hoge parkeerkosten, boetes en de tijd die verloren gaat aan zoeken naar een laad- en losplek maken het werk financieel onhoudbaar. Veel bedrijven trekken richting Purmerend of Badhoevedorp, waar ze sneller kunnen werken zonder extra kosten."

Extreme verkeershinder
Uit recent onderzoek blijkt dat Amsterdam de langzaamste verkeersstad van Nederland is: het kost gemiddeld 23 minuten om slechts 10 kilometer af te leggen. Voor loodgieters en andere servicemonteurs, die vaak spoedklussen hebben, zijn dit onwerkbare omstandigheden.

Daar komt bij dat 2025 volgens de gemeente Amsterdam een jaar wordt met “extreme verkeershinder”. Door grootschalig onderhoud aan wegen en spoor zullen er nog meer afsluitingen en vertragingen zijn.

De gemeente laat in een reactie weten de zorgen te erkennen: "De stad wordt steeds drukker en er moeten veel wegen onderhouden worden. De bereikbaarheid staat daardoor op bepaalde momenten onder druk. We gaan de komende tijd in gesprek met de branche om te bekijken welke problemen zich voordoen en hoe we dat zouden kunnen oplossen."
Zo, die boemerang kwam hard terug in het gezicht van de automobilisten pestende politici in de Stopera. Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn.
:Y)
pi_216300294
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:44:35 #3
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216300432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:

[ x ]
De loodgieters met de handkar terwijl de gepamperde bestuurders in een dure auto met chauffeur rondgereden worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216300700
quote:
Daar komt bij dat 2025 volgens de gemeente Amsterdam een jaar wordt met “extreme verkeershinder”. Door grootschalig onderhoud aan wegen en spoor zullen er nog meer afsluitingen en vertragingen zijn.

De gemeente laat in een reactie weten de zorgen te erkennen: "De stad wordt steeds drukker en er moeten veel wegen onderhouden worden. De bereikbaarheid staat daardoor op bepaalde momenten onder druk. We gaan de komende tijd in gesprek met de branche om te bekijken welke problemen zich voordoen en hoe we dat zouden kunnen oplossen."
wat hebben we echt geweldige planners in deze stad, he.

ik woon er :'( niet in de binnenstad gelukkig! maar toch :'(
pi_216300793
Ondernemers klagen dat ze nergens kunnen parkeren in de stad omdat het overal vol staat met auto’s en de conclusie van deze TS is

quote:
de automobilisten pestende politici in de Stopera
Right.
Sicker than your average.
pi_216300849
Niemand daar in het bestuur denkt praktisch na hè? Als alles op papier maar mooi klinkt met regenbogen en unicorns, waardoor ze zichzelf op de borst kunnen kloppen.
pi_216300867
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ondernemers klagen dat ze nergens kunnen parkeren in de stad omdat het overal vol staat met auto’s en de conclusie van deze TS is
[..]
Right.
Ook het verdwijnen van parkeerplekken, dat je maar 30 km/u mag rijden.
pi_216300899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:07 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ook het verdwijnen van parkeerplekken, dat je maar 30 km/u mag rijden.
Dat staat niet in het artikel. Verzin je dat zelf?
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:09:58 #9
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_216300910
Filmpje bij OP:

Bekijk deze YouTube-video

Prachtige Amsterdamse tongval @Zipportal :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:10:53 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216300935
Oke prima. Als die loodgieters nou slim zijn vragen ze gewoon 3x normaal netto uurtarief.

Kunnen ze toch makkelijk betalen daar?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216300946
Dat je met spullen moet slepen in een dichtbebouwde binnenstad lijkt me niet een probleem van alleen Amsterdam? Als je in Rotterdam in het centrum moet zijn heb je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_216301881
quote:

[ x ]
Dit is wel hilarisch wereldvreemd _O-
pi_216302161
Ach gewoon met de bakfiets. De huidige tarieven voor loodgieters kunnen ze ook zelf ook makkelijk een huisje binnen de ring kopen.
.
pi_216302176
Ah, loodgieters die de binnenstad van Adam cancelen _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216302549
Loodgieters die een shithole links laten liggen. Het moet niet gekker worden.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_216302616
Dit had niemand ooit al gezegd. Nirmand had hier een waarschuwing voor gegeven.

Maar de hautaine dovd utopische half idioten die het heerlijk vinden om automobilistje te pesten en een chaos maken van hun stad, zien dit dan weer niet.

Maar top dit. Al die bouwvakkers moeten dit doen. De pleuris met ze daar binnen de ring. Laat ze maar kreperen zolang ze gl/d66 stemmen.

Je krijgt wat de verdient.

quote:

[ x ]
Knettergek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216302656
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dit is nu blijk geven van de kennis niet hebben en wel een grote bek willen opzetten.

Aberflauwekullie, als je amsterdam een beetje volgt de laatste jaren weet je dat dit actief beleid is van de stopera. Ieder jaar verdwijnt er een % parkeerplekken en is vorig jaar 30 de norm geworden.

Maar ipv die kennis even te googlen, ga je persoonlijk lopen doen.

Zwak. Heel zwak.
1947-2016
pi_216302676
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja dat is ook zo maar ts wil graag even kankeren op links stadsbestuur
En dat is volledig terecht.

Maar ze komen aan links he.. 'leave links alooooooone!' met een traan en trillende stem komen de huilies dan weer uit hun holen vandaan.
1947-2016
pi_216302823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:11 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat je met spullen moet slepen in een dichtbebouwde binnenstad lijkt me niet een probleem van alleen Amsterdam? Als je in Rotterdam in het centrum moet zijn heb je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem.
Dat was misschien zo tot 1940 maar toen hebben de Duitsers flink aan de bereikbaarheid gewerkt in Rotterdam, weinig smalle grachten meer over daar. Rotterdam heeft dat probleem in de binnenstad dus veel minder
pi_216303045
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:06 schreef Feola het volgende:
Niemand daar in het bestuur denkt praktisch na hè? Als alles op papier maar mooi klinkt met regenbogen en unicorns, waardoor ze zichzelf op de borst kunnen kloppen.
Leven in een utopie van een sprookjeswereld waarin alleen maar dezelfde wensdenkers zijn. Wars van realisme en vol roze en teletubbies.

Ja.
En toen werd je wakker in de grote mensenwereld waarin cv's kunnen stukgaan. Loodgietertje nodig...
1947-2016
pi_216303049
Ik snap niet dat die gasten moeilijk doen

Loodgieter nodig?

80 euro voorrijkosten
115 euro per uur
(Standaard voor elke klant)
75 euro per uur Amsterdam binnenstad toeslag
pi_216303066
Laat die links liberale grachtengordel elite maar in hun eigen sop gaar koken, wereldvreemd links beleid heeft nou eenmaal consequenties.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_216303072
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Laat die links liberale grachtengordel elite maar in hun eigen sop gaar koken, wereldvreemd links beleid heeft nou eenmaal consequenties.
Maar meestal zijn die consequenties voor een ander, dit wordt even wennen. _O-
pi_216303108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:39 schreef Mr.Crow het volgende:

[..]
Maar meestal zijn die consequenties voor een ander, dit wordt even wennen. _O-
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Jamaar het gaat om janken over links. Alles waar je het over hebt is zelf verzonnen!!!!
Zie hieronder :D

quote:

[..]
1947-2016
  woensdag 15 januari 2025 @ 00:50:43 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_216303147
quote:

https://www.at5.nl/nieuws(...)dat-ze-weer-opzouten
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_216303154
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Jamaar het gaat om janken over links. Alles waar je het over hebt is zelf verzonnen!!!!
Zie hieronder :D
[..]

Misschien kunnen ze elkaar, naar goed voorbeeld van Timmermans, even goed vasthouden.

Blijf je toch warmer zonder CV. :P
pi_216303188
Nu nog een hek erom, klaar. :)
Rule of Acquisition #125: "You can't make a deal if you're dead."
pi_216303357
quote:

[ x ]
Ik hoop dat ze de naam van deze mevrouw allemaal genoteerd hebben voor het geval deze wereldvreemde tuthola zelf een loodgieter nodig heeft. Dat die maar buiten de stad mag parkeren en mevrouw opbelt of ze zelf even alle spullen naar haar huis komt sjouwen. Wat een dwaas joh.
pi_216303885
Wat een gehuil, ik woon zelf in Amsterdam, en dit geldt echt alleen voor de binnenstad, en dat is al 40 jaar lang zo.
Het is gewoon vraag en aanbod, dan tyf je er als ondernemer gewoon lekker het dubbele tarief erop, mensen hebben toch een loodgieter nodig. Voor buiten het Centrum valt het allemaal echt wel mee, ik woon hier ook in een drukke buurt, maar je auto/bus kun je hier altijd wel op 30-50 meter van de deur kwijt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216304242
Ik neem ook al heel lang geen klanten meer aan in centrum Amsterdam. Maar het is niet alleen centrum Amsterdam waar parkeren met je bus een probleem is geworden, dus op die plekken kom ik ook niet meer aanrijden. Er is zat werk momenteel.
pi_216304256
quote:

[..]
Heel de binnenstad van amsterdam is al enige tijd een 30 km zone
pi_216304258
Amsterdam :') Clownstad
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_216304266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik snap niet dat die gasten moeilijk doen

Loodgieter nodig?

80 euro voorrijkosten
115 euro per uur
(Standaard voor elke klant)
75 euro per uur Amsterdam binnenstad toeslag
Ja en dan van die jankende yuppen hebben die niet willen betalen.

Als je werk zat hebt zou ik er ook voor kiezen om het een en ander te laten gaan
pi_216304281
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Niet alleen binnenstad hoor, zeg maar alles binnen de ring.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216304471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:10 schreef Digi2 het volgende:
Ah, loodgieters die de binnenstad van Adam cancelen _O-
Lekker toch. Laat ze maar bloeden dat bestuur in Amsterdam. Als ze straks alle fossiele brandstof auto's en bussen/vrachtwagens willen weren, wordt het helemaal lachen.
pi_216304488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat weet ik maar daar hoor je die loodgieters niet over.
pi_216304577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja en dan van die jankende yuppen hebben die niet willen betalen.

Als je werk zat hebt zou ik er ook voor kiezen om het een en ander te laten gaan
Ja en? Is toch niet het probleem van die loodgieter? Zoeken ze maar een ander
  woensdag 15 januari 2025 @ 08:41:28 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216304601
Amsterdam krijgt wat het verdient. Gewoon boycotten die hele stad.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_216304612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 00:04 schreef alopio het volgende:

[..]
Dat was misschien zo tot 1940 maar toen hebben de Duitsers flink aan de bereikbaarheid gewerkt in Rotterdam, weinig smalle grachten meer over daar. Rotterdam heeft dat probleem in de binnenstad dus veel minder
De naoorlogse gemeentebesturen van Rotterdam hebben daar meer invloed op gehad dan onze oosterburen. ;)
pi_216304664
quote:

[..]
Dat kun je ook met normale woorden zeggen ipv met een vreselijke en dodelijke ziekte.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:03:50 #41
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216304815
Gewoon driedubbele voorrijkosten rekenen. Gratis geld.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kun je ook met normale woorden zeggen ipv met een vreselijke en dodelijke ziekte.
Aidspost
pi_216304870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het is in deze zin gewoon een werkwoord, ook al klinkt het niet netjes natuurlijk.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:12:00 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216304886
quote:

[ x ]
Bron: "De kritische Nederlander" :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:17:39 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216304938
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Bron: "De kritische Nederlander" :')
Bij zo'n naam kan je wel een beetje gokken wat voor type erachter zit, en als je erop klikt klopt het precies.

En verder is het gewoon weer gezeik met een gebied dat niet gebouwd is op het hedendaagse verkeer, maar dat je nou eenmaal ook niet plat kunt gooien.
Muziek: 15+ / Home
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:43 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216304951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 03:40 schreef raptorix het volgende:
Wat een gehuil, ik woon zelf in Amsterdam, en dit geldt echt alleen voor de binnenstad,
Wat ook in TT en het artikel staat. :')

Voor de rest is Amsterdam een hele mooie plaats om omheen te rijden. Met een grote boog.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:20:55 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216304981
Alle lifecoaches uitzetten naar Hilversum? Dat ruimt lekker op.

Is dit geen fake news? In de OP gaat het over een Amsterdamse loodgieter. Bestaan die wel? Toen ik in Amsterdam woonde kwam de loodgieter, schilder ed. uit Purmerend of Friesland. "Amsterdammers" waren toen meestal makelaar of temeier. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:22:46 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216305004
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:20 schreef Hyperdude het volgende:

Is dit geen fake news? In de OP gaat het over een Amsterdamse loodgieter. Bestaan die wel? Toen ik in Amsterdam woonde kwam de loodgieter, schilder ed. uit Purmerend of Friesland. "Amsterdammers" waren toen meestal makelaar of temeier. :)
Misschien in noord of zo, voor zover dat nog als Amsterdam telt. Dat is inmiddels wel aan het gentrificeren, zoals zoveel Amsterdamse gebieden, maar 'het gewone volk' woont er ook nog.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:22:47 #48
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216305006
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:20 schreef Hyperdude het volgende:

Een loodgieter kan inderdaad allang niet meer in Amsterdam wonen met zijn inkomsten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216305007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:10 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Het is in deze zin gewoon een werkwoord, ook al klinkt het niet netjes natuurlijk.
Als werkwoord slaat het gewoon helemaal nergens op.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:28:02 #50
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216305082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als werkwoord slaat het gewoon helemaal nergens op.
Eens, al floept het er toch weleens uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')