De politiek is vergeven van het postzegelbeleid. Men neemt een maatregel, maar denkt niet na over de consequenties, wil die ook helemaal niet hebben. Men wil zijn taart hebben en hem eten.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nou precies maar de busjes mogen er ook niet meer in, want elektrisch.
Het is wel belangrijk dat servicemensen service kunnen uitvoeren en daar wordt tot nu toe niet goed over nagedacht.
Maar je vind dus niks van de m.i. spectaculaire plaatjes in #138?quote:Op zondag 19 januari 2025 16:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nou precies maar de busjes mogen er ook niet meer in, want elektrisch.
Het is wel belangrijk dat servicemensen service kunnen uitvoeren en daar wordt tot nu toe niet goed over nagedacht.
quote:Het resultaat: waar vroeger 80.000 voertuigen de stad dagelijks doorkruisten, zijn dit er vandaag de dag nog maar 7.000. Ook nam de CO2-uitstoot af met 67 procent, een afname van 61 procent als het gaat om luchtvervuiling, van de inwoners verplaatst 70 procent zich lopend of op de fiets. Ook zijn er sinds 2009 geen verkeersslachtoffers meer genoteerd.
Tegelijkertijd is het aantal inwoners toegenomen met 12.000. Dit kwam mede door de aantrekking van het fiets- en voetgangersvriendelijke centrum.
Zelfde geld ook voor jou. Zie toch hoe mooi dat is.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De politiek is vergeven van het postzegelbeleid. Men neemt een maatregel, maar denkt niet na over de consequenties, wil die ook helemaal niet hebben. Men wil zijn taart hebben en hem eten.
Ja maar dat is links. Dat willen we niet omdat ja links. En wij zien dat beter dus het kan nooit iets zijn.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kleinere stad en niet zomaar te copy-pasten voor Amsterdam maar m.i. wel inspirerend.
Zo maakte Pontevedra haar stad van 83.000 inwoners autoluw
[..]
Dat laatste is ongetwijfeld ook een linkse leugen. Case closed. Is niks.quote:Volgens de burgemeester is een volledig autovrije stad erg lastig te realiseren, bovendien vindt hij die stempel niet belangrijk. Lores vindt het belangrijker om te laten zien dat het aantal auto's dat nodig is om een stad te laten functioneren, veel lager is dan gedacht.
Veel klussers hebben helemaal geen zin om zelfs niet tegen de hoofdprijs om in 1011/2nog wzh te moeten doen.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit gaat de markt prima regelen. De hoofdprijs betalen voor klussers in de binnenstad dus. Geen probleem mee dat dit de grachtengordel treft.
Dienstverleners als loodgieter zijn de veroorzakers van de luchtvervuiling? Niet de bewoners die stoken? De Haven? Schiphol? Ik zeik nergens, sterker nog, ik schrijf dat de markt dit prima gaat oplossen, en niet de politiek.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zelfde geld ook voor jou. Zie toch hoe mooi dat is.
Het is van een shithole opeens iets geworden met minimale luchtvervuiling. Hoe slecht is dat?
En maar zeiken en zeuren en bashen. Het lijkt wel een state of mind die ongeneeslijk is.
Oeh, hier gaat Berend Bartje weer gal en puimsteen over spugen, want het is prachtig en je bent aan het zeiken over niets.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Veel klussers hebben helemaal geen zin om zelfs niet tegen de hoofdprijs om in 1011 nog wzh te moeten doen.
Als gezegd, hoe moet een ondernemer "onverwacht" oponthoud op grond van een afgegeven offerte, fatsoenlijk doorberekenen ? Parkeerkosten zijn nog weg te werken in een prijs maar files e.d. en die nieuwe elektrieke bus, is hoegenaamd onmogelijk.
Met de keuken halfgesloopt, zeggen dat vandaag er ¤100 bijkomt omdat de aanhanger 200m verderop staat of dat het werkbusje met assistenten op zich laat wachten ? Laat staan die kraan of afvalbak waarvoor 6 maanden van te voren als ontheffing moet worden gevraagd.
En dan maar hopen dat je niet je Plek kwijtraakt omdat omdat je FF terugmoet naar de bouwmaat of wacht op een bezorging die zich elders heeft vastgereden.
Beter een goed bereikbare klus in een aangename omgeving voor weet ik veel ¤100/uur dan een lastige kutklus met plannen of sjorren voor ¤150 met een handhaver die jengelt dat je nu moet wegwezen.
Ik heb zelf "op weg" gewerkt en liever klus die ik in mijn tijdsbestek kon afmaken dan een klus waar een ander bepaalde hoeveel tijd of plek ik daarvoor kreeg.
Natuurlijk zijn er klussers die geld het belangrijkste vinden, dan de kwalitijd(sbeleving) van hun werk. Ik ken ze ook die vrolijk zeggen, jouw probleem; we gaan over twee weken weer verder want er is iets - interessanters - tussengekomen.
Los daarvan jaagt men op die manier de gewone ordinaire burgerman, uit de binnenring, zo die daar al nog betaalbaar en laat staan, een bedrijf kan runnen.
Omdat de Stratenmaker op Zee na mij de zondvloed spuit.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oeh, hier gaat Berend Bartje weer gal en puimsteen over spugen, want het is prachtig en je bent aan het zeiken over niets.
Het niet nadenken over consequenties is volgens mij geeneens onwil, maar een haast onvermijdelijk gevolg van het opdelen van het bestuur (en budgetten) van een stad in clusters en sectoren.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De politiek is vergeven van het postzegelbeleid. Men neemt een maatregel, maar denkt niet na over de consequenties, wil die ook helemaal niet hebben. Men wil zijn taart hebben en hem eten.
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/organisatie/quote:Hoe werkt de gemeente Amsterdam?
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied.
De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen.
Dat is wat ik bedoel met postzegelbeleid, iedereen zit op zijn eigen postzegel, een klein stukje beleid. Ook landelijk.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Het niet nadenken over consequenties is volgens mij geeneens onwil, maar een haast onvermijdelijk gevolg van het opdelen van het bestuur (en budgetten) van een stad in clusters en sectoren.
[..]
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/organisatie/
Als je naar de plaatjes in #138 kijkt dan zie je ook geen "rekening" houden met de gewone burger?quote:Op zondag 19 januari 2025 16:44 schreef Vallon het volgende:
Kern is dat de Amsterdamse Gemeentraad al vele jaren geen rekening houdt met hele gewone burgers
Ik denk niet dat voorstanders van een autoluwbeleid blind zijn voor de nadelen, ze vinden de nadelen alleen niet opwegen tegenover de voordelen. Autoluwe steden zijn fijnere plekken om te wonen en te leven dan steden die ruim baan aan de auto geven. Schonere lucht, minder lawaai, minder dodelijke verkeersongevallen, actievere mensen, actievere middenstand enzovoorts. Natuurlijk worden er nieuwe problemen geintroduceerd, maar laten we niet doen alsof een Amsteram waar je 50 mag rijden en 3x zo veel parkeergelegenheid zou hebben wel makkelijk met de auto te bereiken is (en waar je makkelijk je auto kwijt zou kunnen). Kijk naar de huidige problemen en werk aan een oplossing.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De politiek gaat geen oplossing bieden, maar de markt zal een weg vinden. Als er vraag is komt er aan aanbieder.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik denk niet dat voorstanders van een autoluwbeleid blind zijn voor de nadelen, ze vinden de nadelen alleen niet opwegen tegenover de voordelen. Autoluwe steden zijn fijnere plekken om te wonen en te leven dan steden die ruim baan aan de auto geven. Schonere lucht, minder lawaai, minder dodelijke verkeersongevallen, actievere mensen, actievere middenstand enzovoorts. Natuurlijk worden er nieuwe problemen geintroduceerd, maar laten we niet doen alsof een Amsteram waar je 50 mag rijden en 3x zo veel parkeergelegenheid zou hebben wel makkelijk met de auto te bereiken is (en waar je makkelijk je auto kwijt zou kunnen). Kijk naar de huidige problemen en werk aan een oplossing.
De markt zal een prima oplossing kunnen vinden voor de loodgieter denk ik ook. Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De politiek gaat geen oplossing bieden, maar de markt zal een weg vinden. Als er vraag is komt er aan aanbieder.
Zie daarom #138 hoe die vermaledijde linkse burgemeester dat in Parijs heeft aangepakt.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.
Dat is niet de kern van het probleem. Dat is een gevolg van de oplossing van een groter probleem.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:07 schreef ACT-F het volgende:
Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe.
Mobiliteit is toch just een politiek probleem? Zij bepalen de inrichting van de stad, ov-aanbestedingen, aantal parkeerplaatsen enzovoorts. En dan heb je als politiek een keuze. Wat vind je het belangrijkste bij de inrichting?quote:Op zondag 19 januari 2025 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De politiek gaat geen oplossing bieden, maar de markt zal een weg vinden. Als er vraag is komt er aan aanbieder.
Dat altijd maar willen geloven tegen wil en dank Piet... Je moet toch zelf ook weer eens leren denken.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meer laad- en losplekken waar een servicemonteur met ontheffing iets langer mag blijven staan dan de gebruikelijke 30 minuten. Reguliere parkeerruimte lost niks op want daar staat al een auto geparkeerd. Meer parkeerruimte lost ook niets op, want dan staan er nog meer auto's geparkeerd.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:07 schreef ACT-F het volgende:
Zijn hier Amsterdamse gemeenteraadsleden actief of met aspiraties daartoe?![]()
De één na de andere presentatie wordt je voorgeschoteld met een situatie voor en na om te laten zien hoe goed ze bezig zijn. Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe.
Waar is die slimme loodgieter met bakfiets nou gebleven?
Klopt en de loodgieters en andere dienstveleners zijn ook niet dé oorzaak van de luchtvervuiling maar Schiphol, de haven, stoken, autoverkeer rond Amsterdam, vuurwerk etc etcquote:Op zondag 19 januari 2025 17:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
De markt zal een prima oplossing kunnen vinden voor de loodgieter denk ik ook. Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.
Bommen op Amsterdam is denk ik dan jouw oplossing?quote:Op zondag 19 januari 2025 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt en de loodgieters en andere dienstveleners zijn ook niet dé oorzaak van de luchtvervuiling maar Schiphol, de haven, stoken, autoverkeer rond Amsterdam, vuurwerk etc etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |