abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2025 @ 16:25:45 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357067
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nou precies maar de busjes mogen er ook niet meer in, want elektrisch.
Het is wel belangrijk dat servicemensen service kunnen uitvoeren en daar wordt tot nu toe niet goed over nagedacht.
De politiek is vergeven van het postzegelbeleid. Men neemt een maatregel, maar denkt niet na over de consequenties, wil die ook helemaal niet hebben. Men wil zijn taart hebben en hem eten.
pi_216357075
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nou precies maar de busjes mogen er ook niet meer in, want elektrisch.
Het is wel belangrijk dat servicemensen service kunnen uitvoeren en daar wordt tot nu toe niet goed over nagedacht.
Maar je vind dus niks van de m.i. spectaculaire plaatjes in #138?
Dat is toch een ENORME vooruitgang qua leefbaarheid?

Ik snap echt niet hoe mensen hier enkel zuur naar kunnen kijken en niet blij zijn.
Is het omdat schone lucht en een gezond leefklimaat in de stad "linkse" thema's zijn?
Echt hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:27:30 #153
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357101
Kleinere stad en niet zomaar te copy-pasten voor Amsterdam maar m.i. wel inspirerend.

Zo maakte Pontevedra haar stad van 83.000 inwoners autoluw

quote:
Het resultaat: waar vroeger 80.000 voertuigen de stad dagelijks doorkruisten, zijn dit er vandaag de dag nog maar 7.000. Ook nam de CO2-uitstoot af met 67 procent, een afname van 61 procent als het gaat om luchtvervuiling, van de inwoners verplaatst 70 procent zich lopend of op de fiets. Ook zijn er sinds 2009 geen verkeersslachtoffers meer genoteerd.

Tegelijkertijd is het aantal inwoners toegenomen met 12.000. Dit kwam mede door de aantrekking van het fiets- en voetgangersvriendelijke centrum.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_216357105
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De politiek is vergeven van het postzegelbeleid. Men neemt een maatregel, maar denkt niet na over de consequenties, wil die ook helemaal niet hebben. Men wil zijn taart hebben en hem eten.
Zelfde geld ook voor jou. Zie toch hoe mooi dat is.
Het is van een shithole opeens iets geworden met minimale luchtvervuiling. Hoe slecht is dat?
En maar zeiken en zeuren en bashen. Het lijkt wel een state of mind die ongeneeslijk is.
pi_216357139
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kleinere stad en niet zomaar te copy-pasten voor Amsterdam maar m.i. wel inspirerend.

Zo maakte Pontevedra haar stad van 83.000 inwoners autoluw
[..]

Ja maar dat is links. Dat willen we niet omdat ja links. En wij zien dat beter dus het kan nooit iets zijn. :)
Juist daarom gaan we het ook niet lezen want we weten al dat we gelijk hebben. En anders zijn dat soort berichten een linkse leugen.

Echt hoor zo kansloos als het hier gaat.
Pontevedra is ook ongetwijfeld een linkse shithole. Waar geen loodgieter komt. :)

quote:
Volgens de burgemeester is een volledig autovrije stad erg lastig te realiseren, bovendien vindt hij die stempel niet belangrijk. Lores vindt het belangrijker om te laten zien dat het aantal auto's dat nodig is om een stad te laten functioneren, veel lager is dan gedacht.
Dat laatste is ongetwijfeld ook een linkse leugen. Case closed. Is niks. :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2025 16:36:50 ]
  zondag 19 januari 2025 @ 16:34:16 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216357182
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit gaat de markt prima regelen. De hoofdprijs betalen voor klussers in de binnenstad dus. Geen probleem mee dat dit de grachtengordel treft.
Veel klussers hebben helemaal geen zin om zelfs niet tegen de hoofdprijs om in 1011/2nog wzh te moeten doen.

Als gezegd, hoe moet een ondernemer "onverwacht" oponthoud op grond van een afgegeven offerte, fatsoenlijk doorberekenen ? Parkeerkosten zijn nog weg te werken in een prijs maar files e.d. en die nieuwe elektrieke bus, is hoegenaamd onmogelijk.
Met de keuken halfgesloopt, zeggen dat vandaag er ¤100 bijkomt omdat de aanhanger 200m verderop staat of dat het werkbusje met assistenten op zich laat wachten ? Laat staan die kraan of afvalbak waarvoor 6 maanden van te voren al ontheffing moet worden gevraagd.
En dan maar hopen dat je niet je Plek kwijtraakt omdat omdat je FF terugmoet naar de bouwmaat of wacht op een bezorging die zich elders heeft vastgereden.

Beter een goed bereikbare klus in een aangename omgeving voor weet ik veel ¤100/uur dan een lastige kutklus met plannen of sjorren voor ¤150 met een handhaver die jengelt dat je nu moet wegwezen.
Ik heb zelf "op weg" gewerkt en liever klus die ik in mijn tijdsbestek kon afmaken dan een klus waar een ander bepaalde hoeveel tijd of plek ik daarvoor kreeg.

Natuurlijk zijn er klussers die geld het belangrijkste vinden, dan de kwalitijd(sbeleving) van hun werk. Ik ken ze ook die vrolijk zeggen, jouw probleem; we gaan over twee weken weer verder want er is iets - interessanters - tussengekomen.
Los daarvan jaagt men op die manier de gewone ordinaire burgerman, uit de binnenring, zo die daar al nog betaalbaar en laat staan, een bedrijf kan runnen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 19 januari 2025 @ 16:34:45 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357188
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zelfde geld ook voor jou. Zie toch hoe mooi dat is.
Het is van een shithole opeens iets geworden met minimale luchtvervuiling. Hoe slecht is dat?
En maar zeiken en zeuren en bashen. Het lijkt wel een state of mind die ongeneeslijk is.
Dienstverleners als loodgieter zijn de veroorzakers van de luchtvervuiling? Niet de bewoners die stoken? De Haven? Schiphol? Ik zeik nergens, sterker nog, ik schrijf dat de markt dit prima gaat oplossen, en niet de politiek.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:36:54 #158
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357208
quote:
12s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Veel klussers hebben helemaal geen zin om zelfs niet tegen de hoofdprijs om in 1011 nog wzh te moeten doen.

Als gezegd, hoe moet een ondernemer "onverwacht" oponthoud op grond van een afgegeven offerte, fatsoenlijk doorberekenen ? Parkeerkosten zijn nog weg te werken in een prijs maar files e.d. en die nieuwe elektrieke bus, is hoegenaamd onmogelijk.
Met de keuken halfgesloopt, zeggen dat vandaag er ¤100 bijkomt omdat de aanhanger 200m verderop staat of dat het werkbusje met assistenten op zich laat wachten ? Laat staan die kraan of afvalbak waarvoor 6 maanden van te voren als ontheffing moet worden gevraagd.
En dan maar hopen dat je niet je Plek kwijtraakt omdat omdat je FF terugmoet naar de bouwmaat of wacht op een bezorging die zich elders heeft vastgereden.

Beter een goed bereikbare klus in een aangename omgeving voor weet ik veel ¤100/uur dan een lastige kutklus met plannen of sjorren voor ¤150 met een handhaver die jengelt dat je nu moet wegwezen.
Ik heb zelf "op weg" gewerkt en liever klus die ik in mijn tijdsbestek kon afmaken dan een klus waar een ander bepaalde hoeveel tijd of plek ik daarvoor kreeg.

Natuurlijk zijn er klussers die geld het belangrijkste vinden, dan de kwalitijd(sbeleving) van hun werk. Ik ken ze ook die vrolijk zeggen, jouw probleem; we gaan over twee weken weer verder want er is iets - interessanters - tussengekomen.
Los daarvan jaagt men op die manier de gewone ordinaire burgerman, uit de binnenring, zo die daar al nog betaalbaar en laat staan, een bedrijf kan runnen.
Oeh, hier gaat Berend Bartje weer gal en puimsteen over spugen, want het is prachtig en je bent aan het zeiken over niets.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:43:06 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357279
Ik heb jarenlang in een binnenstad gewoond met een zeer strikt autoluw beleid. Had een gillend dure parkeervergunning. Kwam je na je werk 's avonds thuis en de gemeente had wat, raadsvergadering of feestje, stonden alle vergunning plaatsen vol met autos zonder parkeervergunning. Boetes werden dan nooit uitgeschreven, want buiten kantooruren. Lokale krant wilde daar niet over schrijven, want goede relatie met de stad. Politie weigerde te handhaven.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:44:08 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216357292
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oeh, hier gaat Berend Bartje weer gal en puimsteen over spugen, want het is prachtig en je bent aan het zeiken over niets.
Omdat de Stratenmaker op Zee na mij de zondvloed spuit.
Kern is dat de Amsterdamse Gemeentraad al vele jaren geen rekening houdt met hele gewone burgers die hun pispot moeten laten maken zodat ze in dat gelul weer verder kunnen schijten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 19 januari 2025 @ 16:46:02 #161
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357309
quote:

[..]
Het niet nadenken over consequenties is volgens mij geeneens onwil, maar een haast onvermijdelijk gevolg van het opdelen van het bestuur (en budgetten) van een stad in clusters en sectoren.

quote:
Hoe werkt de gemeente Amsterdam?
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied.

De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen.
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/organisatie/
  zondag 19 januari 2025 @ 16:56:08 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357401
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het niet nadenken over consequenties is volgens mij geeneens onwil, maar een haast onvermijdelijk gevolg van het opdelen van het bestuur (en budgetten) van een stad in clusters en sectoren.
[..]
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/organisatie/
Dat is wat ik bedoel met postzegelbeleid, iedereen zit op zijn eigen postzegel, een klein stukje beleid. Ook landelijk.
pi_216357427
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:44 schreef Vallon het volgende:
Kern is dat de Amsterdamse Gemeentraad al vele jaren geen rekening houdt met hele gewone burgers
Als je naar de plaatjes in #138 kijkt dan zie je ook geen "rekening" houden met de gewone burger?
Dat verbaast me.

Ik snap er werkelijk geen bal van hoe men dit als negatief kan zien. Men moet dan een behoorlijk vooringenomen en gemankeerd wereldbeeld hebben.

Dit is een geweldig succes voor de inwoner van Parijs. Voor allemaal. Niet enkel voor het linkse deel. Zuurechts plukt hier ook de vruchten in de vorm van de leefbare stad.

Maar volgens bepaalde geluiden is het toch al een shithole waar niets aan te verbeteren viel. Net als Amsterdam.
Dan heb je geen hersens volgens mij om dat niet te willen zien.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:03:40 #164
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216357486
quote:

[..]
Ik denk niet dat voorstanders van een autoluwbeleid blind zijn voor de nadelen, ze vinden de nadelen alleen niet opwegen tegenover de voordelen. Autoluwe steden zijn fijnere plekken om te wonen en te leven dan steden die ruim baan aan de auto geven. Schonere lucht, minder lawaai, minder dodelijke verkeersongevallen, actievere mensen, actievere middenstand enzovoorts. Natuurlijk worden er nieuwe problemen geintroduceerd, maar laten we niet doen alsof een Amsteram waar je 50 mag rijden en 3x zo veel parkeergelegenheid zou hebben wel makkelijk met de auto te bereiken is (en waar je makkelijk je auto kwijt zou kunnen). Kijk naar de huidige problemen en werk aan een oplossing.
I am a black hole shitting into the void
  zondag 19 januari 2025 @ 17:06:29 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357521
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:03 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ik denk niet dat voorstanders van een autoluwbeleid blind zijn voor de nadelen, ze vinden de nadelen alleen niet opwegen tegenover de voordelen. Autoluwe steden zijn fijnere plekken om te wonen en te leven dan steden die ruim baan aan de auto geven. Schonere lucht, minder lawaai, minder dodelijke verkeersongevallen, actievere mensen, actievere middenstand enzovoorts. Natuurlijk worden er nieuwe problemen geintroduceerd, maar laten we niet doen alsof een Amsteram waar je 50 mag rijden en 3x zo veel parkeergelegenheid zou hebben wel makkelijk met de auto te bereiken is (en waar je makkelijk je auto kwijt zou kunnen). Kijk naar de huidige problemen en werk aan een oplossing.
De politiek gaat geen oplossing bieden, maar de markt zal een weg vinden. Als er vraag is komt er aan aanbieder.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:07:22 #166
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216357529
Zijn hier Amsterdamse gemeenteraadsleden actief of met aspiraties daartoe? :D

De één na de andere presentatie wordt je voorgeschoteld met een situatie voor en na om te laten zien hoe goed ze bezig zijn. Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe.

Waar is die slimme loodgieter met bakfiets nou gebleven?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_216357538
Met dank aan door jou geplaatste berichten (Gimmick). Dat draait het inzicht werkelijk 180 graden.

Parijs is dus een veel schonere stad geworden. Lijkt positief. Maar links en daarom niet in orde. Mogelijk niet eens waar. :) Het blijft een shithole en het ondernemingsklimaat vooral voor Loodgieters is dramatisch.

Om e.e.a. maar even voor te zijn. :)
  zondag 19 januari 2025 @ 17:09:00 #168
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357542
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De politiek gaat geen oplossing bieden, maar de markt zal een weg vinden. Als er vraag is komt er aan aanbieder.
De markt zal een prima oplossing kunnen vinden voor de loodgieter denk ik ook. Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.
pi_216357554
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.
Zie daarom #138 hoe die vermaledijde linkse burgemeester dat in Parijs heeft aangepakt.
Schone lucht? Rampzalig idee. Abject en Infaam. :)
  zondag 19 januari 2025 @ 17:10:37 #170
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216357555
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:07 schreef ACT-F het volgende:
Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe.

Dat is niet de kern van het probleem. Dat is een gevolg van de oplossing van een groter probleem.
En prima op te lossen.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:12:05 #171
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216357576
quote:

[..]
Mobiliteit is toch just een politiek probleem? Zij bepalen de inrichting van de stad, ov-aanbestedingen, aantal parkeerplaatsen enzovoorts. En dan heb je als politiek een keuze. Wat vind je het belangrijkste bij de inrichting?

Voor mij is dit ongeveer het rijtje:
- Hulpdiensten
- Voetgangers
- Openbaar vervoer
- Service diensten
- Fietsers
- Deelvervoer
- Taxi's
- Personenauto's
pi_216357577
quote:

[..]
Dat altijd maar willen geloven tegen wil en dank Piet... Je moet toch zelf ook weer eens leren denken.

De markt biedt dan en alleen dan een "oplossing" als er een lucratief verdienmodel is.
Dat is niet hoe je maatschappelijke dingen aanpakt.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:14:27 #173
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_216357587
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:07 schreef ACT-F het volgende:
Zijn hier Amsterdamse gemeenteraadsleden actief of met aspiraties daartoe? :D

De één na de andere presentatie wordt je voorgeschoteld met een situatie voor en na om te laten zien hoe goed ze bezig zijn. Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe.

Waar is die slimme loodgieter met bakfiets nou gebleven?
Meer laad- en losplekken waar een servicemonteur met ontheffing iets langer mag blijven staan dan de gebruikelijke 30 minuten. Reguliere parkeerruimte lost niks op want daar staat al een auto geparkeerd. Meer parkeerruimte lost ook niets op, want dan staan er nog meer auto's geparkeerd.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:14:53 #174
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216357592
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
De markt zal een prima oplossing kunnen vinden voor de loodgieter denk ik ook. Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue.
Klopt en de loodgieters en andere dienstveleners zijn ook niet dé oorzaak van de luchtvervuiling maar Schiphol, de haven, stoken, autoverkeer rond Amsterdam, vuurwerk etc etc
pi_216357598
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klopt en de loodgieters en andere dienstveleners zijn ook niet dé oorzaak van de luchtvervuiling maar Schiphol, de haven, stoken, autoverkeer rond Amsterdam, vuurwerk etc etc
Bommen op Amsterdam is denk ik dan jouw oplossing? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')