Zo, die boemerang kwam hard terug in het gezicht van de automobilisten pestende politici in de Stopera. Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn.quote:Loodgieters weigeren klussen in binnenstad door verkeershinder en parkeerproblemen
Het werken in de stad voor loodgieters, dakdekkers en timmermannen - is vrijwel onmogelijk door verkeershinder, het gebrek aan laad- en losplekken en hoge parkeerkosten. Dat zegt MKB Metropool Amsterdam. De ondernemersclub hoopt dat er snel een oplossing komt, zodat de servicemonteurs niet verdwijnen uit de stad.
Om een beeld te krijgen van de dagelijkse worstelingen, gingen we mee op pad met Andre Kenter, een loodgieter uit Amsterdam. Hij werkt al 30 jaar in Amsterdam en de uitdagingen zijn nog nooit zo groot geweest.
Tijdens zijn rit door de stad worden de problemen direct duidelijk. ''Kijk, hier loop ik tegenaan, kijk voor ons: de bereikbaarheid. Je staat helemaal vast. Dan moet je wachten. Bij wie ga ik die tijd berekenen? Tijd kost geld. Ik kan moeilijk zeggen tegen de klant, ik ben anderhalf uur onderweg naar je geweest, dat moet je betalen. Dat is geen hond die dat doet''.
Klussen in de binnenstad weigeren
In principe neemt hij geen klussen meer aan in de binnenstad. Behalve echte spoedgevallen. Maar ook daar moet hij als ondernemer streng in zijn en kijken of het hem meer tijd en geld kost, dan dat het hem oplevert: ''Het is bijna niet meer te organiseren. Het kost zo veel tijd''.
Hij is niet de enige: “Ik werk al jaren in Amsterdam, maar sommige straten weiger ik tegenwoordig gewoon,” vertelt Nabil, een loodgieter uit Amsterdam. “Je doet er soms een half uur over om alleen al een parkeerplek te vinden, en dan moet je met zware spullen een flink stuk lopen. Dat is niet te doen.”
Zijn auto werd laatst bijna weggesleept, maar hij kon niet anders in verband met een spoedgeval. Zijn collega uit Volendam, die anoniem wil blijven, is zelfs gestopt met het aannemen van klanten in de stad: “Het is een en al ellende. Ik werk liever buiten Amsterdam, daar kan ik tenminste fatsoenlijk mijn bus kwijt.”
MKB Amsterdam luidt noodklok
MKB Metropool Amsterdam maakt zich ernstige zorgen "We horen vaak dat timmermannen en loodgieters de binnenstad links laten liggen. Het is gewoon niet meer rendabel,” zegt vice-voorzitter Guido Frankfurther “De hoge parkeerkosten, boetes en de tijd die verloren gaat aan zoeken naar een laad- en losplek maken het werk financieel onhoudbaar. Veel bedrijven trekken richting Purmerend of Badhoevedorp, waar ze sneller kunnen werken zonder extra kosten."
Extreme verkeershinder
Uit recent onderzoek blijkt dat Amsterdam de langzaamste verkeersstad van Nederland is: het kost gemiddeld 23 minuten om slechts 10 kilometer af te leggen. Voor loodgieters en andere servicemonteurs, die vaak spoedklussen hebben, zijn dit onwerkbare omstandigheden.
Daar komt bij dat 2025 volgens de gemeente Amsterdam een jaar wordt met “extreme verkeershinder”. Door grootschalig onderhoud aan wegen en spoor zullen er nog meer afsluitingen en vertragingen zijn.
De gemeente laat in een reactie weten de zorgen te erkennen: "De stad wordt steeds drukker en er moeten veel wegen onderhouden worden. De bereikbaarheid staat daardoor op bepaalde momenten onder druk. We gaan de komende tijd in gesprek met de branche om te bekijken welke problemen zich voordoen en hoe we dat zouden kunnen oplossen."
De loodgieters met de handkar terwijl de gepamperde bestuurders in een dure auto met chauffeur rondgereden worden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:
[ x ]
wat hebben we echt geweldige planners in deze stad, he.quote:Daar komt bij dat 2025 volgens de gemeente Amsterdam een jaar wordt met “extreme verkeershinder”. Door grootschalig onderhoud aan wegen en spoor zullen er nog meer afsluitingen en vertragingen zijn.
De gemeente laat in een reactie weten de zorgen te erkennen: "De stad wordt steeds drukker en er moeten veel wegen onderhouden worden. De bereikbaarheid staat daardoor op bepaalde momenten onder druk. We gaan de komende tijd in gesprek met de branche om te bekijken welke problemen zich voordoen en hoe we dat zouden kunnen oplossen."
Right.quote:de automobilisten pestende politici in de Stopera
Ook het verdwijnen van parkeerplekken, dat je maar 30 km/u mag rijden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ondernemers klagen dat ze nergens kunnen parkeren in de stad omdat het overal vol staat met auto’s en de conclusie van deze TS is
[..]
Right.
Dat staat niet in het artikel. Verzin je dat zelf?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:07 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ook het verdwijnen van parkeerplekken, dat je maar 30 km/u mag rijden.
Dit is wel hilarisch wereldvreemdquote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:
[ x ]
Knettergek.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:
[ x ]
Dit is nu blijk geven van de kennis niet hebben en wel een grote bek willen opzetten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat staat niet in het artikel. Verzin je dat zelf?
En dat is volledig terecht.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:54 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo maar ts wil graag even kankeren op links stadsbestuur
Dat was misschien zo tot 1940 maar toen hebben de Duitsers flink aan de bereikbaarheid gewerkt in Rotterdam, weinig smalle grachten meer over daar. Rotterdam heeft dat probleem in de binnenstad dus veel minderquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:11 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat je met spullen moet slepen in een dichtbebouwde binnenstad lijkt me niet een probleem van alleen Amsterdam? Als je in Rotterdam in het centrum moet zijn heb je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem.
Leven in een utopie van een sprookjeswereld waarin alleen maar dezelfde wensdenkers zijn. Wars van realisme en vol roze en teletubbies.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:06 schreef Feola het volgende:
Niemand daar in het bestuur denkt praktisch na hè? Als alles op papier maar mooi klinkt met regenbogen en unicorns, waardoor ze zichzelf op de borst kunnen kloppen.
Maar meestal zijn die consequenties voor een ander, dit wordt even wennen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Laat die links liberale grachtengordel elite maar in hun eigen sop gaar koken, wereldvreemd links beleid heeft nou eenmaal consequenties.
quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:39 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Maar meestal zijn die consequenties voor een ander, dit wordt even wennen.
Jamaar het gaat om janken over links. Alles waar je het over hebt is zelf verzonnen!!!!quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Laat die links liberale grachtengordel elite maar in hun eigen sop gaar koken, wereldvreemd links beleid heeft nou eenmaal consequenties.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:54 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo maar ts wil graag even kankeren op links stadsbestuur
https://www.at5.nl/nieuws(...)dat-ze-weer-opzoutenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef Aberkullie het volgende:
Dat staat niet in het artikel. Verzin je dat zelf?
Misschien kunnen ze elkaar, naar goed voorbeeld van Timmermans, even goed vasthouden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Jamaar het gaat om janken over links. Alles waar je het over hebt is zelf verzonnen!!!!
Zie hieronder
[..]
Ik hoop dat ze de naam van deze mevrouw allemaal genoteerd hebben voor het geval deze wereldvreemde tuthola zelf een loodgieter nodig heeft. Dat die maar buiten de stad mag parkeren en mevrouw opbelt of ze zelf even alle spullen naar haar huis komt sjouwen. Wat een dwaas joh.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:
[ x ]
Heel de binnenstad van amsterdam is al enige tijd een 30 km zonequote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat staat niet in het artikel. Verzin je dat zelf?
Ja en dan van die jankende yuppen hebben die niet willen betalen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik snap niet dat die gasten moeilijk doen
Loodgieter nodig?
80 euro voorrijkosten
115 euro per uur
(Standaard voor elke klant)
75 euro per uur Amsterdam binnenstad toeslag
Niet alleen binnenstad hoor, zeg maar alles binnen de ring.quote:Op woensdag 15 januari 2025 07:21 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heel de binnenstad van amsterdam is al enige tijd een 30 km zone
Lekker toch. Laat ze maar bloeden dat bestuur in Amsterdam. Als ze straks alle fossiele brandstof auto's en bussen/vrachtwagens willen weren, wordt het helemaal lachen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:10 schreef Digi2 het volgende:
Ah, loodgieters die de binnenstad van Adam cancelen
Ja dat weet ik maar daar hoor je die loodgieters niet over.quote:Op woensdag 15 januari 2025 07:21 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heel de binnenstad van amsterdam is al enige tijd een 30 km zone
Ja en? Is toch niet het probleem van die loodgieter? Zoeken ze maar een anderquote:Op woensdag 15 januari 2025 07:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja en dan van die jankende yuppen hebben die niet willen betalen.
Als je werk zat hebt zou ik er ook voor kiezen om het een en ander te laten gaan
De naoorlogse gemeentebesturen van Rotterdam hebben daar meer invloed op gehad dan onze oosterburen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:04 schreef alopio het volgende:
[..]
Dat was misschien zo tot 1940 maar toen hebben de Duitsers flink aan de bereikbaarheid gewerkt in Rotterdam, weinig smalle grachten meer over daar. Rotterdam heeft dat probleem in de binnenstad dus veel minder
Dat kun je ook met normale woorden zeggen ipv met een vreselijke en dodelijke ziekte.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:54 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo maar ts wil graag even kankeren op links stadsbestuur
Aidspostquote:Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat kun je ook met normale woorden zeggen ipv met een vreselijke en dodelijke ziekte.
Het is in deze zin gewoon een werkwoord, ook al klinkt het niet netjes natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat kun je ook met normale woorden zeggen ipv met een vreselijke en dodelijke ziekte.
Bron: "De kritische Nederlander"quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:
[ x ]
Bij zo'n naam kan je wel een beetje gokken wat voor type erachter zit, en als je erop klikt klopt het precies.quote:
Wat ook in TT en het artikel staat.quote:Op woensdag 15 januari 2025 03:40 schreef raptorix het volgende:
Wat een gehuil, ik woon zelf in Amsterdam, en dit geldt echt alleen voor de binnenstad,
Misschien in noord of zo, voor zover dat nog als Amsterdam telt. Dat is inmiddels wel aan het gentrificeren, zoals zoveel Amsterdamse gebieden, maar 'het gewone volk' woont er ook nog.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Alle lifecoaches uitzetten naar Hilversum? Dat ruimt lekker op.
Is dit geen fake news? In de OP gaat het over een Amsterdamse loodgieter. Bestaan die wel? Toen ik in Amsterdam woonde kwam de loodgieter, schilder ed. uit Purmerend of Friesland. "Amsterdammers" waren toen meestal makelaar of temeier.
Een loodgieter kan inderdaad allang niet meer in Amsterdam wonen met zijn inkomsten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Alle lifecoaches uitzetten naar Hilversum? Dat ruimt lekker op.
Is dit geen fake news? In de OP gaat het over een Amsterdamse loodgieter. Bestaan die wel? Toen ik in Amsterdam woonde kwam de loodgieter, schilder ed. uit Purmerend of Friesland. "Amsterdammers" waren toen meestal makelaar of temeier.
Als werkwoord slaat het gewoon helemaal nergens op.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:10 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het is in deze zin gewoon een werkwoord, ook al klinkt het niet netjes natuurlijk.
Eens, al floept het er toch weleens uit.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als werkwoord slaat het gewoon helemaal nergens op.
Het bekt gewoon lekker. Het is een goede krachttermquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als werkwoord slaat het gewoon helemaal nergens op.
Dat is al zo. Een simpele loodgietersklus start daar al vanaf 2000 euro.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Oke prima. Als die loodgieters nou slim zijn vragen ze gewoon 3x normaal netto uurtarief.
Kunnen ze toch makkelijk betalen daar?
Hoe doen ze dat in andere steden in de wereld?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:15 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Tijdens zijn rit door de stad worden de problemen direct duidelijk. ''Kijk, hier loop ik tegenaan, kijk voor ons: de bereikbaarheid. Je staat helemaal vast. Dan moet je wachten. Bij wie ga ik die tijd berekenen? Tijd kost geld.
Je dacht dat heel Amsterdam er als het Centrum uitziet?quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat ook in TT en het artikel staat.![]()
Voor de rest is Amsterdam een hele mooie plaats om omheen te rijden. Met een grote boog.
Jij weet niet wat een loodgieter tegenwoordig verdient!quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Een loodgieter kan inderdaad allang niet meer in Amsterdam wonen met zijn inkomsten.
Het kan me geen kloot schelen hoe heel Amsterdam er uit ziet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je dacht dat heel Amsterdam er als het Centrum uitziet?
Als-ie ZZP-er vast heel goed, maar nog steeds niet genoeg voor een leuk pandje in de binnenstad van Amsterdam.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:21 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een loodgieter tegenwoordig verdient!
Bekt helemaal niet lekker en klinkt zeer asociaal.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het bekt gewoon lekker. Het is een goede krachtterm
het rolt van de tong en is stoerquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bekt helemaal niet lekker en klinkt zeer asociaal.
Dit is een fake AI filmpje toch?..... toch?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:
[ x ]
Nee dit is helaas echt. De tunnelvisie van Groenlinks. Zolang zij er maar geen last van hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:05 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Dit is een fake AI filmpje toch?..... toch?
p.s. Amsterdam
Nog zat plekken in Rotterdam centrum waar je ook niet even je bus voor de deur mag parkeren hoor. Kan wel, maar dan krijg je een boete. Dus met spullen slepen heb je in alle grote steden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:04 schreef alopio het volgende:
[..]
Dat was misschien zo tot 1940 maar toen hebben de Duitsers flink aan de bereikbaarheid gewerkt in Rotterdam, weinig smalle grachten meer over daar. Rotterdam heeft dat probleem in de binnenstad dus veel minder
Als je denkt dat de bereikbaarheid van de binnenstad met de auto in Amsterdam ook maar enigszins vergelijkbaar is met de bereikbaarheid van de binnenstad met de auto in Rotterdam heb je echt geen flauw idee.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:22 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nog zat plekken in Rotterdam centrum waar je ook niet even je bus voor de deur mag parkeren hoor. Kan wel, maar dan krijg je een boete. Dus met spullen slepen heb je in alle grote steden.
Wel lekker socialistisch! (naar Stalin's wijze lol)quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De loodgieters met de handkar terwijl de gepamperde bestuurders in een dure auto met chauffeur rondgereden worden.
Uiteindelijk is er geeneens een probleem, ja voor degene die een loodgieter nodig hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2025 07:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja en dan van die jankende yuppen hebben die niet willen betalen.
Als je werk zat hebt zou ik er ook voor kiezen om het een en ander te laten gaan
En vertel mij eens hoe mensen met een verstopte plee of lekkende gootsteen de moord laten stikken hierbij helpt? Zitten die in het stadsbestuur?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:15 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Zo, die boemerang kwam hard terug in het gezicht van de automobilisten pestende politici in de Stopera. Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn.
Niet, maar mensen die z'n pitoresk grachtenpanje hebben kunnen best een speciaal binnenstad tarief betalen zodat de loodgieters ook aan hun een goed belegde boterham overhouden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
En vertel mij eens hoe mensen met een verstopte plee of lekkende gootsteen de moord laten stikken hierbij helpt? Zitten die in het stadsbestuur?
En die met zes sloten vastzetten en twee AirTags uitrusten?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:
[ x ]
Gelukkig zijn een aantal steden van plan de snelheid terug te brengen naar 30 en het aantal rijstroken te verminderen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:34 schreef ACT-F het volgende:
Dit probleem speelt al zo lang bij slecht bereikbare binnensteden. Het weigeren van centra door bedrijven van buiten de stad is niet nieuw. Maar als zelfs bedrijven van je eigen stad het centrum gaat weigeren dan heb je het wel heel bont gemaakt.
Dan zetten we vanaf heden de verdubbelaar inquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat is al zo. Een simpele loodgietersklus start daar al vanaf 2000 euro.
En de aangepaste milieuzones dit jaar.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gelukkig zijn een aantal steden van plan de snelheid terug te brengen naar 30 en het aantal rijstroken te verminderen.
quote:Hoe gaat de milieuzone straks in 2025 uitpakken? Amsterdam wil als schoonste jongetje van de klas voorop lopen in het overheidsbeleid door volgend jaar al met een zeer strenge milieuzone te komen. In diverse delen van de stad zijn enkel nog elektrische bedrijfswagens welkom, of hagelnieuwe bedrijfswagens met de nieuwste euronorm motor.
Daarmee loopt 020 voor op wat voor veel ondernemers nog onhaalbaar is. Namelijk het huidige wagenpark vervangen voor elektrische bedrijfswagens. Dat is te doen voor de grote bedrijven, veel kleinere bedrijven kunnen echter niet zo’n uitgave doen. Daarover bericht BNR.
Het gevolg is dat met name kleine ondernemers Amsterdam gaan weren vanaf 2025. Niet omdat ze dat willen, maar omdat hun bedrijfsbus niet meer welkom is. Denk aan loodgieters, timmermannen, monteurs en ga zo maar door. Kleinere ondernemers die in de buurt van Amsterdam wonen en in de hoofdstad klanten hebben zijn er straks niet meer welkom.
https://www.autoblog.nl/n(...)-niet-welkom-6964509
Utrecht moet hetzelfde probleem hebben,quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:34 schreef ACT-F het volgende:
Dit probleem speelt al zo lang bij slecht bereikbare binnensteden. Het weigeren van centra door bedrijven van buiten de stad is niet nieuw. Maar als zelfs bedrijven van je eigen stad het centrum gaat weigeren dan heb je het wel heel bont gemaakt.
Jij gaat 50 meter met gereedschap lopen?quote:Op woensdag 15 januari 2025 03:40 schreef raptorix het volgende:
Wat een gehuil, ik woon zelf in Amsterdam, en dit geldt echt alleen voor de binnenstad, en dat is al 40 jaar lang zo.
Het is gewoon vraag en aanbod, dan tyf je er als ondernemer gewoon lekker het dubbele tarief erop, mensen hebben toch een loodgieter nodig. Voor buiten het Centrum valt het allemaal echt wel mee, ik woon hier ook in een drukke buurt, maar je auto/bus kun je hier altijd wel op 30-50 meter van de deur kwijt.
Alles met de handkarquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gelukkig zijn een aantal steden van plan de snelheid terug te brengen naar 30 en het aantal rijstroken te verminderen.
En Haarlem, Groningen, Enschede, Delft, Arnhem, etc. Zo'n beetje alle steden met of een oude binnenstad of geitenwollensokkenbestuur hebben dit probleem. Als je voorgaande combineert krijg je Amsterdam centrumquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Utrecht moet hetzelfde probleem hebben,
Ik ben zelf sloper geweest, ga me niet vertellen wat normaal is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij gaat 50 meter met gereedschap lopen?
Grappig feitje: kort na het aankondigen van deze nieuwe milieuregels waardoor kleine ondernemers het werken in de binnenstad onmogelijk werd gemaakt, heeft Amsterdam zijn vloot vuilniswagensquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:42 schreef Aether het volgende:
[..]
En de aangepaste milieuzones dit jaar.quote:Hoe gaat de milieuzone straks in 2025 uitpakken? Amsterdam wil als schoonste jongetje van de klas voorop lopen in het overheidsbeleid door volgend jaar al met een zeer strenge milieuzone te komen. In diverse delen van de stad zijn enkel nog elektrische bedrijfswagens welkom, of hagelnieuwe bedrijfswagens met de nieuwste euronorm motor.
Daarmee loopt 020 voor op wat voor veel ondernemers nog onhaalbaar is. Namelijk het huidige wagenpark vervangen voor elektrische bedrijfswagens. Dat is te doen voor de grote bedrijven, veel kleinere bedrijven kunnen echter niet zo’n uitgave doen. Daarover bericht BNR.
Het gevolg is dat met name kleine ondernemers Amsterdam gaan weren vanaf 2025. Niet omdat ze dat willen, maar omdat hun bedrijfsbus niet meer welkom is. Denk aan loodgieters, timmermannen, monteurs en ga zo maar door. Kleinere ondernemers die in de buurt van Amsterdam wonen en in de hoofdstad klanten hebben zijn er straks niet meer welkom.
https://www.autoblog.nl/n(...)-niet-welkom-6964509
quote:Gemeente Amsterdam koopt nieuwe vuilniswagens op diesel: ‘Verkeerde signaal’
Bij de aanschaf van nieuwe vuilniswagens kiest Amsterdam niet voor uitstootvrij, maar voor dieselmotoren. Het ‘verkeerde signaal’ en ‘niet eerlijk’, vindt het bedrijfsleven dat vanaf 2025 met nieuwe dieseltrucks de stad niet meer in mag.
De gemeente Amsterdam is een aanbesteding gestart voor 37 vuilniswagens op diesel en dat heeft verbazing gewekt. Vanaf 2030 wil Amsterdam alleen nog uitstootvrij transport binnen de Ring A10. Al vanaf 2025 moet dit een ‘uitstootvrije zone’ worden voor taxi’s, bestelauto’s én vrachtwagens.
Daarop zijn wel uitzonderingen en precies daar wil Amsterdam een beroep op doen met zijn nieuwe vuilniswagens. Nieuwe, na 2025 aangeschafte vrachtwagens en bestelauto’s op diesel zijn straks niet meer welkom binnen de ring.
In de aanbestedingsvoorwaarden vraagt de gemeente daarom uitdrukkelijk om vuilniswagens die vóór 2025 op kenteken zijn gezet. Opmerkelijk is bovendien dat de vuilniswagens worden gekocht inclusief tien jaar reparatie, onderhoud en schadeherstel.
De aanbesteding roept veel vragen op bij Walther Ploos van Amstel, die als lector citylogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam verstand heeft van transport in en om de stad. Het begint er al mee dat Amsterdam niet kiest voor elektrische vuilniswagens.
De gemeente geeft daarmee niet het goede voorbeeld, vindt Ploos van Amstel. ‘Er zijn alternatieven genoeg,’ schrijft hij op zijn weblog.
Bedrijvenkoepel MKB Amsterdam noemt de aanschaf van de vuilniswagens op diesel ‘ontluisterend’ en ‘niet eerlijk’. “Afschrijven in vijf jaar kunnen bedrijven zich natuurlijk never nooit veroorloven,” zegt vicevoorzitter Guido Frankfurther.
https://www.parool.nl/ams(...)de-signaal~b5b86ccb/
Had dat inderdaad al eerder gelezen in NWS / Gemeente Amsterdam: blunder op blunderquote:Op woensdag 15 januari 2025 15:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Grappig feitje: kort na het aankondigen van deze nieuwe milieuregels waardoor kleine ondernemers het werken in de binnenstad onmogelijk werd gemaakt, heeft Amsterdam zijn vloot vuilniswagens
nog vernieuwd. Ze kochten 37 van de meest vervuilende dieselvrachtwagens aan.
[..]
Dit, tegenwoordig heb je bouwmarkten&YTquote:
DIt topic gaat over loodgieters. Niet slopers. Ga maar lekker naar een ander topic te jankenquote:Op woensdag 15 januari 2025 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben zelf sloper geweest, ga me niet vertellen wat normaal is.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
DIt topic gaat over loodgieters. Niet slopers. Ga maar lekker naar een ander topic te janken
Kijk nog eens naar de titel voordat je gaat lopen stoer doen met je gebroken rug en kapotte knieenquote:Op donderdag 16 januari 2025 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het gaat over bereikbaarheid voor klus/onderhoud niet om loodgieters.
600 kilo is echt niksquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Een slimme klusjesman uit de binnenstad pakt een elektrische bakfiets.
[ afbeelding ]
Ik kwam deze tegen, daar kun je maximaal 600 kilo in kwijt.
Merk ik niks van. Ik ben doordeweeks dagelijks in de Utrechtse binnenstad en de binnenstad staat nog altijd vol werkbusjes. Dus waarschijnlijk hebben hier genoeg bedrijven in de omgeving op de milieumaatregelen die al 10 jaar waren aangekondigd geanticipeerd.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Utrecht moet hetzelfde probleem hebben,
Een Volkswagen Caddy cargo heeft een laadvermogen van 550 tot 750 kg. Het laadvermogen van een Volkswagen Multivan varieert per uitvoering, maar het hoogste dat ik kon vinden was 848 kg.quote:
“When you're accustomed to privilege, equality feels like oppression."quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:15 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Zo, die boemerang kwam hard terug in het gezicht van de automobilisten pestende politici in de Stopera. Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn.
'Amsterdams gejank' of mensen buiten Amsterdam die janken over Amsterdam?quote:Op donderdag 16 januari 2025 08:48 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Merk ik niks van. Ik ben doordeweeks dagelijks in de Utrechtse binnenstad en de binnenstad staat nog altijd vol werkbusjes. Dus waarschijnlijk hebben hier genoeg bedrijven in de omgeving op de milieumaatregelen die al 10 jaar waren aangekondigd geanticipeerd.
In Utrecht is overigens ook 70% van de wegen 30 km/u en hier wordt daar ook niet zo hard over gejankt als in Amsterdam. Dus het zal vooral weer Amsterdams gejank zijn ipv dat er daadwerkelijk een probleem is.
Heel verstandig. Verkeersproblemen los je niet op door extra rijstroken. 'induced demand'quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gelukkig zijn een aantal steden van plan de snelheid terug te brengen naar 30 en het aantal rijstroken te verminderen.
Ik zou zeggen.. prima, zo'n handkar als de loodgieter met een locatie in de binnenstad kan, waardoor alles om de hoek wordt. Maar geen hond die zulke huurprijzen kan betalen. Maar goed; nu de nood aan de man is komt er in elk geval wat los. Hopelijk wordt het domino d-dayquote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken:
[ x ]
Er wonen maar 7000 mensen in de binnenstad. Daar zitten heel erg weinig 'Amsterdammers' tussen. Dus dat valt reuze mee wat dat betreft.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:15 schreef Alpha0 het volgende:
Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn.
Die 115 euro is exclusief btw mag ik hopen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik snap niet dat die gasten moeilijk doen
Loodgieter nodig?
80 euro voorrijkosten
115 euro per uur
(Standaard voor elke klant)
75 euro per uur Amsterdam binnenstad toeslag
Alle klusjesmannen maar in de binnenstad laten wonen. Met dit soort middelen kun je niet van buiten de stad komen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Een slimme klusjesman uit de binnenstad pakt een elektrische bakfiets.
[ afbeelding ]
Ik kwam deze tegen, daar kun je maximaal 600 kilo in kwijt.
Je lost ze zeker niet op met minder rijstroken als de wegen al verstopt zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:24 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Heel verstandig. Verkeersproblemen los je niet op door extra rijstroken. 'induced demand'
Bekijk deze YouTube-video
Je lost ze niet op, dat is het hele punt. Meer stroken? Dan pakken meer mensen de auto totdat de drukte maximaal is. Minder stroken? Dan laten een heleboel mensen hun auto staat totdat de drukte ongeveer hetzelfde is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je lost ze zeker niet op met minder rijstroken als de wegen al verstopt zijn.
Goede video als ze beginnen met een voorbeeld waarin er 2x4 stroken liggen + 2x3 stroken = 14 stroken in totaalquote:Op donderdag 16 januari 2025 11:24 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Heel verstandig. Verkeersproblemen los je niet op door extra rijstroken. 'induced demand'
Bekijk deze YouTube-video
En die begon ook ooit als 2 x 1 strook.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Daar kan de a2 met 2x 5 stroken nog wat van leren
Maar ik heb het helemaal niet over meer rijstroken. Dat werkt net zo goed niet. Er is niet eens ruimte voor un binnensteden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je lost ze niet op, dat is het hele punt. Meer stroken? Dan pakken meer mensen de auto totdat de drukte maximaal is. Minder stroken? Dan laten een heleboel mensen hun auto staat totdat de drukte ongeveer hetzelfde is.
Het grootste verschil is, dat je in het eerste geval minder ruimte hebt voor winkelstraten, fietspaden en parken. Alleen maar voor wegen en parkeerplaatsen. En als je die richting inslaat, moet je ze blijven uitbreiden. Iedere keer als de drukte weer is toegenomen, moeten de wegen weer breder worden. Dus als de ruimte voor voetgangers en fietsers verdwenen is, ga je huizen afbreken. Totdat je alleen nog wegen, kantoorgebouwen, winkelcentra en parkeerplaatsen over hebt. De mensen moeten dan maar buiten de stad gaan wonen. Zoals in veel Amerikaanse steden.
Dat ben ik met je eens. Het aantal bussen en trams neemt nog steeds af, samen met de frequentie. Want we moeten allemaal een auto kopen, dat is goed voor de commercie. En het OV moet maar zorgen dat het winst maakt, anders heeft het geen bestaansrecht.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar ik heb het helemaal niet over meer rijstroken. Dat werkt net zo goed niet. Er is niet eens ruimte voor un binnensteden.
Rijstroken verwijderen in steden waar het elke avond al een complete chaos is gaat alleen maar meer chaos opleveren, mensen staan niet voor de lol in de file en kiezen echt wel een alternatief als dat er is. En dat is nu net het probleem, voor veel mensen is het ov helemaal geen alternatief.
Eerst het ene oplossen, dan het ander. Dit is de omgekeerde volgorde.
Dat komt dus ook ter sprake in de video: ja, je kunt het wel oplossen door minder rijstroken aan te bieden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je lost ze zeker niet op met minder rijstroken als de wegen al verstopt zijn.
quote:9:35
It really is painfully simplistic to think of road networks as if they’re just water pipes, as if problems with traffic flow can be solved by just making everything bigger.
Now, you might think to yourself, “Now hold on a minute, Mr. NJB … if adding more roads can slow traffic, could removing roads speed up traffic?” And I’d say, “Oh, aren’t you clever?”
There is a counterpart to induced demand called “traffic evaporation,” where removing capacity from a road network doesn’t have to result in carmageddon—it can actually reduce the total amount of traffic.
The most famous example is the removal of the Cheonggyecheon expressway in Seoul, where traffic actually improved after it was removed. And this river they replaced it with is a hell of a lot nicer for the city than an elevated expressway. They made the city significantly better and improved traffic … by removing a highway.
With traffic evaporation, some car trips move to public transportation, but others just disappear completely.
(...)
12:48
Driving isn’t inherently faster than other options, especially within cities. If driving is faster, it’s because hundreds of billions have been spent to make it faster.
Ultimately, people drive in order to get to the places they want to go. Sitting in a car, by itself, isn't the goal. Well, except for people who hate both their jobs and their families.
Fundamentally, I’ve learned that there are really not that many car people, train people, or bicycle people. The vast majority of people just want to get to wherever they’re going quickly and efficiently.
In Amsterdam, that best choice is often a bicycle. In Tokyo, it’s often a train. But in far too many cities, the only quick and efficient way to get around is by car. And so you get too much car traffic.
Like this is really kinda obvious, right? There’s even a term for it, the Downs–Thomson paradox, which states that traffic will constantly increase until it’s faster to take the alternatives. But if the alternatives get stuck in the same traffic as the cars, there’s nothing to stop the growth in traffic congestion.
I have a previous video about the Downs–Thomson paradox, so if you’d like to learn more, and see buses stuck in traffic, see the link in the description.
In car-dependent cities, like where I’m from, people see public transit as inferior. Nobody will voluntarily take this bus if they can afford to drive. But that’s because the alternatives to driving have been made inferior, through decades of expensive infrastructure built almost exclusively for cars, and a chronic underfunding of public transit.
These are political decisions, and they’re not inevitable.
Trap er niet in.quote:
Daar de loodgieter niet met het openbaar vervoer komt zijn zij verdwenen. Met zo'n redenatie kun je zo in het Amsterdamse bestuurquote:Op donderdag 16 januari 2025 13:07 schreef Gimmick het volgende:
With traffic evaporation, some car trips move to public transportation, but others just disappear completely.
Hoeveel van de dagelijkse auto's in Amsterdam zijn daadwerkelijk loodgieters of storingsmonteurs? Meer of minder dan 1 procent? In een autoluwe stad is het voor de mensen die daadwerkelijk ergens moeten zijn (zoals loodgieters) een stuk makkelijker om er te komen. Het grootste obstakel voor automobilisten zijn namelijk andere auto's.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar de loodgieter niet met het openbaar vervoer komt zijn zij verdwenen. Met zo'n redenatie kun je zo in het Amsterdamse bestuur
Jij kan zo in het Amsterdamse bestuur. En als je er toch bent, zou je de reconstructie van de Zuidasdok onmiddellijk stil willen zetten? Kost alleen maar geld en lost niks op. Maak er een gracht van.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Hoeveel van de dagelijkse auto's in Amsterdam zijn daadwerkelijk loodgieters of storingsmonteurs? Meer of minder dan 1 procent? In een autoluwe stad is het voor de mensen die daadwerkelijk ergens moeten zijn (zoals loodgieters) een stuk makkelijker om er te komen. Het grootste obstakel voor automobilisten zijn namelijk andere auto's.
Wat zou jij dan doen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jij kan zo in het Amsterdamse bestuur. En als je er toch bent, zou je de reconstructie van de Zuidasdok onmiddellijk stil willen zetten? Kost alleen maar geld en lost niks op. Maak er een gracht van.
Goed antwoord.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jij kan zo in het Amsterdamse bestuur. En als je er toch bent, zou je de reconstructie van de Zuidasdok onmiddellijk stil willen zetten? Kost alleen maar geld en lost niks op. Maak er een gracht van.
Het probleem bij de bron aanpakken, de ruimtelijke ordening. Verkeer is het gevolg van wonen aan de ene kant en werken aan de andere kant. Amsterdam heeft teveel werkgelegenheid naar zich toe getrokken met geëxplodeerde huizenprijzen tot gevolg en een dagelijkse exodus van verkeer van en naar Amsterdam door degenen die daar niet kunnen of willen wonen.quote:
Daar kan ik me wel in vinden: de 15 minuten stad, waar je te voet binnen een kwartier overal kan komen waar je voor je dagelijkse leven moet zijn. En sneller op de fiets.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het probleem bij de bron aanpakken, de ruimtelijke ordening. Verkeer is het gevolg van wonen aan de ene kant en werken aan de andere kant. Amsterdam heeft teveel werkgelegenheid naar zich toe getrokken met geëxplodeerde huizenprijzen tot gevolg en een dagelijkse exodus van verkeer van en naar Amsterdam door degenen die daar niet kunnen of willen wonen.
Verhoog de belastingen op zakelijk vastgoed zodat bedrijven geprikkeld worden om zich elders te vestigen. Het suburbanisatiebeleid moet weer terug, maar dan gericht op bedrijven.
Vooral doen zou ik zeggen als je snel af wil van je spullen of 10 zakken cement wil tillen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij gaat 50 meter met gereedschap lopen?
Precies. Steden zijn er in de eerste plaats voor mensen, niet voor auto's.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Hoeveel van de dagelijkse auto's in Amsterdam zijn daadwerkelijk loodgieters of storingsmonteurs? Meer of minder dan 1 procent? In een autoluwe stad is het voor de mensen die daadwerkelijk ergens moeten zijn (zoals loodgieters) een stuk makkelijker om er te komen. Het grootste obstakel voor automobilisten zijn namelijk andere auto's.
En die slimme loodgieter ben jij?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
En aan de andere kant, zullen er vast slimme loodgieters zijn die een klusbakfiets gaan overwegen. Genoeg klussen die ze van anderen kunnen overnemen.
Ik snap dat je geen auto's in straat wilt hebben en vindt dat anderen daar geen probleem van moeten maken.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Precies. Steden zijn er in de eerste plaats voor mensen, niet voor auto's.
Nu lijkt me het issue van servicewerk (zoals loodgieters) wel iets waarvoor je een oplossing/uitzondering kan bedenken.
En aan de andere kant, zullen er vast slimme loodgieters zijn die een klusbakfiets gaan overwegen. Genoeg klussen die ze van anderen kunnen overnemen.
[ afbeelding ]
Slimme loodgieters hebben werk zat en geen zin in extra gezeik omdat ze de planning toch wel vol krijgen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Precies. Steden zijn er in de eerste plaats voor mensen, niet voor auto's.
Nu lijkt me het issue van servicewerk (zoals loodgieters) wel iets waarvoor je een oplossing/uitzondering kan bedenken.
En aan de andere kant, zullen er vast slimme loodgieters zijn die een klusbakfiets gaan overwegen. Genoeg klussen die ze van anderen kunnen overnemen.
[ afbeelding ]
De kern van Amsterdam is helemaal niet geschikt voor autos, dat is het probleem, net zoals al die zware vrachtwagens die boel in de stad bevoorraden, maar als Amsterdam mag je de rekening betalen.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:33 schreef Vallon het volgende:
Kern is dat de gemeente de binnenring van Amsterdam tot promenade wil maken en al helemaal geen boodschap lijkt te hebben aan ondernemers die daar(voor)nodig zijn.
Wanneer een gemeenteraad het ondernemen onmogelijk maakt die ook moet zorgen voor een alternatief of voorziening. Ook goed voor de mensen die nu niemand - betaalbaar - kunnen krijgen.
Als de rijken en hun aanhangers steeds condooms hadden gebruikt, was er meer dan voldoende plek voor iedereen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:45 schreef Alpha0 het volgende:
Hotelmanager in centrum merkt dat klusjesmannen niet willen komen: "Ze hebben wel plek nodig"
Laat dit een les voor de rest van ons land zijn waarom je links nooit aan de knoppen moet laten zitten.
Do as I say, don’t do as I do is al heel lang het mantra van links.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De loodgieters met de handkar terwijl de gepamperde bestuurders in een dure auto met chauffeur rondgereden worden.
Ik merk steeds dat de individuen die links de schuld geven van alle problemen altijd rijk blijken te zijn, en zolang als mogelijk links daarmee blijven pesten.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Do as I say, don’t do as I do is al heel lang het mantra van links.
Het aandeel van de nederlandse bevolking dat inmiddels gruwelijk de pest heeft aan linkse betweters en drammers bedraagt inmiddels tientallen procenten. Je denkt toch niet dat die allemaal "rijk" zijn?quote:Op zondag 19 januari 2025 11:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik merk steeds dat de individuen die links de schuld geven van alle problemen altijd rijk blijken te zijn, en zolang als mogelijk links daarmee blijven pesten.
Die hebben toch geen inlevingsvermogen? en weigeren toch om zinnige gesprekken te voeren met vreemdelingen? Zijn dus zeker rijk.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het aandeel van de nederlandse bevolking dat inmiddels gruwelijk de pest heeft aan linkse betweters en drammers bedraagt inmiddels tientallen procenten. Je denkt toch niet dat die allemaal "rijk" zijn?
Wees maar gelukkig met je bekrompen blik op deze wereld.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Die hebben toch geen inlevingsvermogen? en weigeren toch om zinnige gesprekken te voeren met vreemdelingen? Zijn dus zeker rijk.
In de wereld van torentje is iedereen die een auto heeft rijk. Dus het grootste deel van ons land is in die beleving inderdaad rijk.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:35 schreef quo_ het volgende:
Het aandeel van de nederlandse bevolking dat inmiddels gruwelijk de pest heeft aan linkse betweters en drammers bedraagt inmiddels tientallen procenten. Je denkt toch niet dat die allemaal "rijk" zijn?
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:44 schreef torentje het volgende:
Rijbewijzen afschaffen en automobielen en benzine goedkoper maken zodat ze evenals de rijken hele dagen kunnen autorijden.
Ze hebben toch allemaal minstens een vriendelijk kind?quote:Op zondag 19 januari 2025 11:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wees maar gelukkig met je bekrompen blik op deze wereld.
En overigens zou ik mensen zonder inlevingsvermogen eerder arm willen noemen
Het zou geen enkel probleem moeten zijn om loodgieters en andere servicediensten met een busje je laten komen. Laat- en losplekken kunnen voor tijdelijke parkeerplaatsen dienen. Autoluw is alleen maar een voordeel voor auto’s die er echt moeten zijn. Het grootste probleem voor bereikbaarheid zijn immers andere auto’s. Die staan in de file en die blokkeren parkeerplaatsen.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap dat je geen auto's in straat wilt hebben en vindt dat anderen daar geen probleem van moeten maken.
Wellicht dat al die andere diensten zoals taxi, politie, brandweer, verhuizers en vuilnis ook de bakfiets kunnen gaan toepassen zodat de schadeherstellers weer met hun bestelauto het probleem van een mens kan oplossen.
Ik vrees dat veel dingen die een loodgieter allemaal nodig heeft, niet tegelijkertijd passen in een slimme bakfiets met de vraag waar die loodgieter komend uit Appelscha dat ding weer moet ophalen of achterlaten.
Kern is dat de gemeente de binnenring van Amsterdam tot promenade wil maken en al helemaal geen boodschap lijkt te hebben aan ondernemers die daar(voor)nodig zijn.
Wanneer een gemeenteraad het ondernemen onmogelijk maakt die ook moet zorgen voor een alternatief of voorziening. Ook goed voor de mensen die nu niemand - betaalbaar - kunnen krijgen.
Als het allemaal simpel was, hadden die mensen geen loodgieter nodig. dan deden ze het zelf wel.quote:Op zondag 19 januari 2025 07:35 schreef descon het volgende:
[..]
Slimme loodgieters hebben werk zat en geen zin in extra gezeik omdat ze de planning toch wel vol krijgen.
Zo'n bakfiets is leuk maar dat betekend ook dat je magazijn/werkplaats/groothandel in de buurt moet zitten. Die zitten ook vrij wel nooit in het centrum omdat dit te duur is.
Dan is zo'n bakfiets ook niet handig.
Klopt toch, iedereen die ongelimiteerd auto kan rijden is toch nooit arm? Ik ben bezig om te zorgen dat iedereen dat mag en kan, zodat iedereen bevrijd is.quote:Op zondag 19 januari 2025 12:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
In de wereld van torentje is iedereen die een auto heeft rijk. Dus het grootste deel van ons land is in die beleving inderdaad rijk.
Om maar een voorbeeld van de bijzondere gedachtegang van torentje te geven:
[..]
Het is niet een kwestie van ik tegen de loodgieter, ik gun alle loodgieters hun werk. Ze zijn belangrijker dan ooit, en ik kan het zelf niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 00:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap dat je geen auto's in straat wilt hebben en vindt dat anderen daar geen probleem van moeten maken.
De luchtvervuiling in Parijs na 10 jaar een linkse burgermeester die vol heeft ingezet op het ontmoedigen van auto's:quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:45 schreef Alpha0 het volgende:
Hotelmanager in centrum merkt dat klusjesmannen niet willen komen: "Ze hebben wel plek nodig"
Laat dit een les voor de rest van ons land zijn waarom je links nooit aan de knoppen moet laten zitten.
Parijs is een onleefbare shithole geworden, een provincie van de Hoorn van Afrika.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:41 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De luchtvervuiling in Parijs na 10 jaar een linkse burgermeester die vol heeft ingezet op het ontmoedigen van auto's:
[ link | afbeelding ]
Oslo na jaren links bestuur: https://worldcitiescultur(...)entre-of-the-future/
Lekker relevant in een topic over mobiliteit. Parijs is er qua mobiliteit en luchtkwaliteit in de afgelopen 10 jaar enorm op vooruit gegaan. Door auto's te ontmoedigen en andere vormen van transport te stimuleren. Elke stad gaat er qua leefbaarheid op vooruit als auto's ontmoedigd worden.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Parijs is een onleefbare shithole geworden, een provincie van de Hoorn van Afrika.
Daar ga je voor je plezier niet meer heen.
Dat is ook de verdienste van die vurgermeester?
Dit vind ik wel een HEEL sterk argument. Zo sterk dat alle bezwaren daarbij in het niet vallen.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:20 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Het zou geen enkel probleem moeten zijn om loodgieters en andere servicediensten met een busje je laten komen. Laad- en losplekken kunnen voor tijdelijke parkeerplaatsen dienen. Autoluw is alleen maar een voordeel voor auto’s die er echt moeten zijn. Het grootste probleem voor bereikbaarheid zijn immers andere auto’s. Die staan in de file en die blokkeren parkeerplaatsen.
En ook deze post is een pareltje. De luchtkwaliteit voor werkelijk iedereen beter. Ook voor de loodgieters en klusjesmannen. En je mag er wel vanuit gaan dat klusjes nog steeds gedaan worden aldaar.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:41 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De luchtvervuiling in Parijs na 10 jaar een linkse burgermeester die vol heeft ingezet op het ontmoedigen van auto's:
[ link | afbeelding ]
Oslo na jaren links bestuur: https://worldcitiescultur(...)entre-of-the-future/
Jij leest werkelijk niks of je begrijpt het niet goed. Zie de post boven je (#138) en dan begrijp je het hopelijk wel...quote:Op zondag 19 januari 2025 15:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt erom lachen maar als alle service mensen een stad echt links laten liggen wordt het dus letterlijk een shithole.
En dan gaan mensen zelf wat klussen en wordt het steeds erger. Ratten, rioollucht, alles kapot.
Mooi.
Bestaat er eigenlijk enig bewijs van jouw stelling? Ik denk het niet. En anders verzin je wel weer iets anders waardoor een "shithole" onstaat.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt erom lachen maar als alle service mensen een stad echt links laten liggen wordt het dus letterlijk een shithole.
Het ontmoedigen van auto's kan ook prima als je goede alternatieven klaar hebt. Parijs had al "een tijdje" een enorm ondergronds metrostelsel liggen waarmee je binnen no time overal in de stad kan komen. Met zo'n alternatief is het wat makkelijker om auto's in de stad te ontmoedigen.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:53 schreef Gimmick het volgende:
Lekker relevant in een topic over mobiliteit. Parijs is er qua mobiliteit en luchtkwaliteit in de afgelopen 10 jaar enorm op vooruit gegaan. Door auto's te ontmoedigen en andere vormen van transport te stimuleren. Elke stad gaat er qua leefbaarheid op vooruit als auto's ontmoedigd worden.
mensen > auto's
Ja nou precies maar de busjes mogen er ook niet meer in, want elektrisch.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een HEEL sterk argument. Zo sterk dat alle bezwaren daarbij in het niet vallen.
Er wordt blijkbaar overheen gelezen blijkbaar om maar te kunnen blijven bashen op Femke H. en haar linkse bende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |