abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216265300
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 12 januari 2025 @ 13:04:29 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216265336
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Daar heeft hij wel een punt als het over Trumps handelen ten opzichte van Fauci gaat.
Haha, inderdaad. De hypocrisie van desbetreffende user wordt met de dag groter. Fauci wordt nog steeds geframed als 'evil' en dan durven ze het nog te hebben over het 'bannen' van wetenschappers 'met kennis van zaken'. Wat een shit show.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216265449
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, en dan komt de eerste strafrechtelijk veroordeelde president ooit in het Witte Huis ^O^
En ineens stoppen ze met die strafzaken, heel apart.
pi_216265581
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Als je de context negeert wel ja.
pi_216265620
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Biden is bijna weg.
NoberGOD
De enige echte.
  zondag 12 januari 2025 @ 13:35:01 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216265641
Ik mis die oude moderators.
  zondag 12 januari 2025 @ 13:44:05 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216265719
quote:
Nu Donald Trump militaire actie niet uitsluit om Groenland te veroveren, moet Denemarken met de nieuwe Amerikaanse president gaan onderhandelen. Dat vinden voorstanders van vrede.

"Het moet afgelopen zijn met het wapengekletter en met stoere militaire taal", zegt publicist Ewald Engelen. "Wat de wereld nodig heeft is vrede. Vrede moet altijd het doel zijn, altijd. Dat betekent dat Denemarken met Trump moet gaan praten. Concessies moet doen, wellicht grondgebied moet opgeven. Vrede is dat altijd waard."
De Speld is weer eens erg scherp.
pi_216265919
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Precies ja, bananenrepubliek. Doet denken aan Suriname.
pi_216265948
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies ja, bananenrepubliek. Doet denken aan Suriname.
Hadden we New York maar nooit geruild. Het is onze schuld. Ik stel herstelbetalingen voor.
pi_216266528
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:07 schreef Nober het volgende:

[..]
Hadden we New York maar nooit geruild. Het is onze schuld. Ik stel herstelbetalingen voor.
Ja ik snap niet dat er nog geen Europese landen Californie geclaimed hebben of andere leuke staten. Miami lijkt me bijvoorbeeld ook niet zo'n slechte voor ons. Prima stekkie om onze bejaarden de winter door te laten komen.
pi_216266702
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja ik snap niet dat er nog geen Europese landen Californie geclaimed hebben of andere leuke staten. Miami lijkt me bijvoorbeeld ook niet zo'n slechte voor ons. Prima stekkie om onze bejaarden de winter door te laten komen.
En we hebben Florida gewoon nodig voor onze nationale veiligheid, dus tja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 12 januari 2025 @ 15:38:58 #12
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216267491
quote:
82s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Wat een vreemde redenering.

Ik ging alleen maar in op de bewering dat de Biden-administratie Zuckerberg gedwongen zou hebben posts te verwijderen. Dat is gewoon niet waar. Dat kunnen ze helemaal niet, daar is idd wetgeving voor nodig. Ze kunnen natuurlijk wel dreigen met represailles maar laat het nu juist Trump zijn die altijd dat soort pressiemiddelen gebruikt.

Zo probeerde hij bv in zijn eerste termijn Bezos een groot contract van Amazon met het Pentagon door de neus te boren toen hij nog zijn politieke vijand was en de WP kocht. Nog niet zo lang geleden dreigde hij Zuckerberg (e.a) met langdurige opsluiting als hij de verkiezing ging winnen.
[..]
Vreemd genoeg heb ik je daar nooit over gehoord.

Natuurlijk is het ontbreken van wetgeving niet het argument om (ongewenste) overheidsbemoeienis niet af te keuren en dat heb ik ook helemaal niet beweerd. Dat maak jij ervan. Dat een meme volgens jou 'overduidelijk satirisch/humoristisch' (bedoeld) is en daarom maar toegestaan moet worden vind ik nou juist een heel slecht argument voor het wel of niet verbieden ervan. Dan kan je onder het mom van 'humor' altijd de grootste nonsens verspreiden net zoals dat onder het mom van 'free speech' ook regelmatig gebeurt.

Anti-vaxx memes hebben - net als antisemitische en racistische memes - een lange geschiedenis van het beinvloeden van het volk met misinformatie die voor het welbevinden van de maatschappij als geheel erg schadelijk kan zijn. Dat is wel degelijk een goed argument van de Biden-administratie en ook de reden waarom ze (terecht imo) aandringen op het modereren daarop op social media en waarom ze (alleen via wetgeving) verboden kunnen worden als dat het geval is.

How memes became health disinformation super-spreaders

Quantifying the impact of misinformation and vaccine-skeptical content on Facebook

Covid-19: What's the harm of 'funny' anti-vaccine memes?

Etc, etc .....

Artikel in The Verge:

https://bsky.app/profile/theverge.com/post/3lfghbzlmxw25

[ afbeelding ]
[..]
Klinkt niet erg overtuigend en nogal eenzijdig. Niets over de bemoeienissen van Trump met social media tijdens zijn eerste termijn zeker? Lijkt me vooral een poging om Trump en zijn MAGA-volk tevreden te stellen en dat lukt blijkbaar goed aan de reacties hier te zien. Hij heeft nu ook de MAGA-macho-cultuur helemaal omarmd zag ik :')

Tja, ik kan hier een heel lang antwoord gaan typen, maar dat kost veel tijd en eens worden we het toch niet.

Ik word alleen een beetje moe van de 'gaslighting' m.b.t. dit soort discussies. De inzet is: de regering Biden heeft Facebook gepusht om humor/satire en berichten over bijwerkingen (die er gewoon zijn) m.b.t. Covidvaccins te verwijderen. Dus niet, zoals ik eerder zei, overduidelijke idiote claims dat je hoofd ontploft of dat er nanobots worden ingespoten. Maar gewoon, "het vaccin kent bijwerkingen", moest al weggehaald worden.

Dan gebruik je het woord 'dwingen' en in plaats van dat het gaat over wat er daadwerkelijk voor is gevallen, krijg je dan een technische discussie wanneer het wel of geen dwang is. Dat het pas dwang is als je ook de juridische middelen hebt om dat te bewerkstelligen, om alsnog vol te houden dat de Democraten niets, maar dan ook echt niets verkeerd kunnen doen.

Om vervolgens direct over te gaan op "ja, maar Trump!" Zoals ik eerder al aangaf, "hullie doen het ook!" wordt normaliter afgedaan als geen valide argument, maar nu het uitkomt natuurlijk weer wel.

Als we het even op het onderwerp van het vorige topic betrekken: Trump die Groenland wil inlijven bij de VS. Ik neem zomaar aan dat het internationaal recht hem verhindert om dat juridisch af te dwingen. Dan kan ik dus, als ik de redenatie hierin volg, zeggen: "Tja, het is slechts een dringend advies van Trump aan Denemarken omdat hij zegt dat de bevolking van Groenland dat zelf wil en dar dus het beste voor ze is. Hij kan dat helemaal niet afdwingen, want daar is wetgeving voor nodig! Denemarken kan gewoon "nee" zeggen."
pi_216267796
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, ik kan hier een heel lang antwoord gaan typen, maar dat kost veel tijd en eens worden we het toch niet.

Ik word alleen een beetje moe van de 'gaslighting' m.b.t. dit soort discussies. De inzet is: de regering Biden heeft Facebook gepusht om humor/satire en berichten over bijwerkingen (die er gewoon zijn) m.b.t. Covidvaccins te verwijderen. Dus niet, zoals ik eerder zei, overduidelijke idiote claims dat je hoofd ontploft of dat er nanobots worden ingespoten. Maar gewoon, "het vaccin kent bijwerkingen", moest al weggehaald worden.
Nee het hoefde dus niet weggehaald te worden er werd gevraagd of ze het weg wilden halen.

quote:
Dan gebruik je het woord 'dwingen' en in plaats van dat het gaat over wat er daadwerkelijk voor is gevallen, krijg je dan een technische discussie wanneer het wel of geen dwang is. Dat het pas dwang is als je ook de juridische middelen hebt om dat te bewerkstelligen, om alsnog vol te houden dat de Democraten niets, maar dan ook echt niets verkeerd kunnen doen.
Precies in plaats van dat het gaat over wat er is voorgevallen begin je een discussie over dwang. Er was geen sprake van dwang. Als er geen middelen (in dit geval wetten) zijn om mee te dwingen kan er ook geen sprake zijn van dwang.

quote:
Als we het even op het onderwerp van het vorige topic betrekken: Trump die Groenland wil inlijven bij de VS. Ik neem zomaar aan dat het internationaal recht hem verhindert om dat juridisch af te dwingen. Dan kan ik dus, als ik de redenatie hierin volg, zeggen: "Tja, het is slechts een dringend advies van Trump aan Denemarken omdat hij zegt dat de bevolking van Groenland dat zelf wil en dar dus het beste voor ze is. Hij kan dat helemaal niet afdwingen, want daar is wetgeving voor nodig! Denemarken kan gewoon "nee" zeggen."
Ja? Dat is toch ook zo. Denemarken heeft toch ook gewoon nee gezegd. Het punt is dat een gestoorde als Trump best naar de wapens kán grijpen. Dat Biden ver buiten de wet zou gaan om Facebook te pakken lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar denk jij dan dat Trump juridisch af kan dwingen dat hij Groenland krijgt?
pi_216269022
Wordt hier door de MAGA-trollen nu serieus geprobeerd uitspraken over het al dan niet met militaire middelen annexeren van grondgebied van een bondgenoot te vergelijken met verzoeken om bepaalde uitspraken te weren van sociale media?
Elke keer als je denkt dat de lat niet nog lager kan komen te liggen slagen ze er toch weer in.
  zondag 12 januari 2025 @ 17:17:39 #15
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216269199
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Ja? Dat is toch ook zo. Denemarken heeft toch ook gewoon nee gezegd. Het punt is dat een gestoorde als Trump best naar de wapens kán grijpen. Dat Biden ver buiten de wet zou gaan om Facebook te pakken lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar denk jij dan dat Trump juridisch af kan dwingen dat hij Groenland krijgt?
Nee, juist niet, zoals ik zei. Maar dat hij het alleen al probeert door druk te zetten vind ik het kwalijke.
  zondag 12 januari 2025 @ 17:56:23 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216269873
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:02 schreef Kansenjongere het volgende:
Wordt hier door de MAGA-trollen nu serieus geprobeerd uitspraken over het al dan niet met militaire middelen annexeren van grondgebied van een bondgenoot te vergelijken met verzoeken om bepaalde uitspraken te weren van sociale media?
Elke keer als je denkt dat de lat niet nog lager kan komen te liggen slagen ze er toch weer in.
Ook hier weer de welbekende gaslighting. Niet op het punt zelf ingaan, namelijk dat pressie vanuit een overheid in dit soort zaken niet goed is, ook als ze niet de juridische middelen hebben om het af te dwingen. In plaats daarvan een beetje schelden met 'MAGA-trollen' en je slechts richten op "ga je nu druk zetten om een gebied af te staan vergelijken met druk zetten om berichten te verwijderen?"

Dat is het punt niet. Natuurlijk is het ene veel extremer dan het andere. Het punt is het mechanisme erachter, waarbij ik een nogal extreem voorbeeld noem om aan te geven dat je dat dan overal voor kunt gebruiken. Met de redenering "het is pas dwang als je ook de juridische middelen hebt om het te bewerkstelligen" maakt het verder niet zoveel uit waar het over gaat.

Leuk hoor, als je slechts wilt schelden en mij als Nederlander als 'MAGA-troll' wilt betitelen. Ik kom hier gewoon om te discussiëren. Je hoeft het niet eens te zijn, maar het helpt een discussie niet door slechts zo te reageren.
pi_216269976
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Niet op het punt zelf ingaan
Als je een reactie op de inhoud wil, moet je niet met dit soort idiote vergelijkingen komen
En het is geen uitzondering, maar een doelbewuste tactiek die steeds weer wordt gebruikt om de absurde uitspraken en gedragingen van Trump en zijn volgelingen te normaliseren.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:05:36 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216269988
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Als je een reactie op de inhoud wil, moet je niet met dit soort idiote vergelijkingen komen
En het is geen uitzondering, maar een doelbewuste tactiek die steeds weer wordt gebruikt om de absurde uitspraken en gedragingen van Trump en zijn volgelingen te normaliseren.
Het gaat niet om het normaliseren. Ik geef juist aan dat ik beide niet goed vind.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:07:28 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216270007
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ook hier weer de welbekende gaslighting. Niet op het punt zelf ingaan, namelijk dat pressie vanuit een overheid in dit soort zaken niet goed is, ook als ze niet de juridische middelen hebben om het af te dwingen. In plaats daarvan een beetje schelden met 'MAGA-trollen' en je slechts richten op "ga je nu druk zetten om een gebied af te staan vergelijken met druk zetten om berichten te verwijderen?"

Dat is het punt niet. Natuurlijk is het ene veel extremer dan het andere. Het punt is het mechanisme erachter, waarbij ik een nogal extreem voorbeeld noem om aan te geven dat je dat dan overal voor kunt gebruiken. Met de redenering "het is pas dwang als je ook de juridische middelen hebt om het te bewerkstelligen" maakt het verder niet zoveel uit waar het over gaat.

Leuk hoor, als je slechts wilt schelden en mij als Nederlander als 'MAGA-troll' wilt betitelen. Ik kom hier gewoon om te discussiëren. Je hoeft het niet eens te zijn, maar het helpt een discussie niet door slechts zo te reageren.
Klopt, die overheidspressie was gezien de omstandigheden wel enigszins begrijpelijk maar niet goed.

Dat staat echter in geen verhouding tot wat Trump allemaal uitspookt en die continue gelijkstelling door rechts (van de complete sloop van de democratie door Trump en de foutjes die de Biden-regering heeft gemaakt) is mokerirritant.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216270060
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het gaat niet om het normaliseren. Ik geef juist aan dat ik beide niet goed vind.
Bedankt voor het nogmaals bevestigen van mijn punt.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:19:33 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216270161
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, die overheidspressie was gezien de omstandigheden wel enigszins begrijpelijk maar niet goed.

Dat staat echter in geen verhouding tot wat Trump allemaal uitspookt en die continue gelijkstelling door rechts is mokerirritant.
Wanneer het, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, berichten in de trant waren van "je hoofd ontploft of er worden nanobots ingespoten", dan heb ik er nog wel begrip voor. Dan nog zou het van mij niet verwijderd hoeven worden, omdat ieder mens met een beetje normaal verstand wel begrijpt dat dat berichten van idioten zijn. Maar goed, pushen om dat te verwijderen heb ik echt wel begrip voor. Het ging hier echter om wat satire/humor en berichten dat het vaccin bijwerkingen had. Ook dat moest inder grote druk sneuvelen, als het aan de regering lag.

Ik stel niets gelijk aan Trump, dat is het hele punt niet. Ik zeg alleen dat wanneer je die redenatie m.b.t. pushen/dwang aanhoudt (wat ik dus een flauwekulredenatie vind) om te bepalen of het wel of niet onwenselijk is, je dat dan tot in het extreme zou kunnen doortrekken. Vandaar dat ik dus ook een extreem voorbeeld noem.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:21:36 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216270191
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Bedankt voor het nogmaals bevestigen van mijn punt.
Oké.
pi_216270496
Een discussie met progressieve ideologen is hetzelfde als een discussie voeren met een imam om vast te stellen of de Mohammed wel echt een profeet was.
pi_216270923
Waarom blussen ze die branden niet gewoon?

Was getekend, brandbestrijdingsdeskundige Donald J. Trump.

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216271006
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, juist niet, zoals ik zei. Maar dat hij het alleen al probeert door druk te zetten vind ik het kwalijke.
Maar er werd dus geen druk gezet door Bidens regering. Jij verzint die druk. Een vraag is geen druk. Je negeert de hele tijd dat er geen sprake was van druk. Als een vraag al druk zetten is dus alles wat politici doen druk zetten. Als je al het gedrag van politici op een hoop gooit ja dan is er weinig te discussieren dan zijn beide zijden altijd fout ja.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:29:34 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216271074
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar er werd dus geen druk gezet door Bidens regering. Jij verzint die druk. Een vraag is geen druk. Je negeert de hele tijd dat er geen sprake was van druk. Als een vraag al druk zetten is dus alles wat politici doen druk zetten. Als je al het gedrag van politici op een hoop gooit ja dan is er weinig te discussieren dan zijn beide zijden altijd fout ja.
Scheldend en tierend pushen om iets offline te halen is geen druk dus. Oké.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:33:34 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216271115
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:19 schreef KoosVogels het volgende:

[ x ]
Tja, ik krijg enige flashbacks naar de doden en het verlies van banen als gevolg van de coronapandemie in de schoenen van Trump te schuiven. Afgeven op de zittende president voor je eigen gewin, het is net politiek.
pi_216271150
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waar haal je het schelden en tieren vandaan?
  zondag 12 januari 2025 @ 19:37:29 #29
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216271186
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar haal je het schelden en tieren vandaan?
Uit de woorden van Zuckerberg en de interne emails omtrent deze zaak.
pi_216271219
quote:

[ x ]
Echt he?!

En de Republikeinse California Huisleden zijn naar Mar-a-Lago afgereisd. Prioriteiten!

https://bsky.app/profile/meidastouch.com/post/3lfkkgjgn622m

quote:
The entire California House Delegation was there except David Valadao who voted to impeach Trump after January 6th. They joined representatives from New York and New Jersey to discuss the SALT deduction. California Representatives Jay Obernolte, Tom McClintock, Kevin Kiley, Doug LaMalfa, Darrell Issa, Ken Calvert, Vince Fong, and Young Kim were spotted in a photo with Trump this weekend when they could have been back home seeking ways to help even if the fire isn’t in their district.

Instead, these lawmakers have prioritized meeting with Trump over exercising leadership in their home state. Their absence sends a troubling message to their state.

Instead of coordinating aid, offering a presence, or using their platforms to assist those affected, these representatives chose to leave the state at its most vulnerable moment.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216271244
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja de woorden van Zuckerberg die er zelf niet eens bij betrokken was en niet wist wie die mensen waren.

En welke interne emails?

Er zijn wel emails gepubliceerd in antwoord op de druk die de Republikeinen al jaren uitoefenden op FB wat blijkbaar dan weer totaal geen probleem is bij het MAGA-fanvolk:

Mark Zuckerberg lies about content moderation to Joe Rogan's face

quote:
Zuckerberg whines about being pushed by the Biden administration to fact-check claims: "These people from the Biden administration would call up our team, and, like, scream at them, and curse," Zuckerberg says.

"Did you record any of these phone calls?" Rogan asks.

"I don't know," Zuckerberg says. "I don't think we were."

Rogan then asks who, specifically, was pressuring Facebook. And Zuckerberg has no answer: "It was people in the Biden administration," he says. "I think it was, you know, I wasn't involved in those conversations directly, but I think it was."

But the biggest lie of all is a lie of omission: Zuckerberg doesn't mention the relentless pressure conservatives have placed on the company for years -- which has now clearly paid off. Zuckerberg is particularly full of shit here because Republican Rep. Jim Jordan released Zuckerberg's internal communications which document this!

In his letter to Jordan's committee, Zuckerberg writes, "Ultimately it was our decision whether or not to take content down." Emphasis mine. "Like I said to our teams at the time, I feel strongly that we should not compromise our content standards due to pressure from any Administration in either direction - and we're ready to push back if something like this happens again."

[ Bericht 27% gewijzigd door Kijkertje op 12-01-2025 20:00:02 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216271274
Nog zo'n licht:

pi_216271293
quote:

[ x ]
Hebben ze de bossen nou nog steeds niet aangeharkt, zoals onze bosbouwspecialist ooit in zijn eerste termijn opperde?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216271455
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Welke mails. Ben wel benieuwd welke scheldwoorden ze gebruiken. Graag een linkje.

De woorden van Zuckerberg zijn niks waard in deze. Dat is alsof je Trump vraagt of hij goed kan golfen.
pi_216271528
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, ik krijg enige flashbacks naar de doden en het verlies van banen als gevolg van de coronapandemie in de schoenen van Trump te schuiven. Afgeven op de zittende president voor je eigen gewin, het is net politiek.
Trump geeft niet af op de zittende president, maar op Californische politici en brandweerlieden die niet in staat zijn om de branden te blussen.

Of om Trump te citeren: waarom doven ze het vuur niet gewoon? 'What's wrong with them?'

En is dat zo? Is dit politiek? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat Biden lokale politici en hulpverleners aan ging vallen toen een orkaan recentelijk grote delen van de VS in puin legde.

[ Bericht 4% gewijzigd door KoosVogels op 12-01-2025 20:12:59 ]
  Overall beste user 2022 zondag 12 januari 2025 @ 20:06:40 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216271539
quote:
Fight fight fight!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:52:56 #37
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216272272
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Welke mails. Ben wel benieuwd welke scheldwoorden ze gebruiken. Graag een linkje.

De woorden van Zuckerberg zijn niks waard in deze. Dat is alsof je Trump vraagt of hij goed kan golfen.
twitter

Weet niet wat hier van waar is, maar het lijkt erop dat jij Musk aan het nadoen is nu hij ineens fan van Trump is.
pi_216272344
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ x ]

Weet niet wat hier van waar is, maar het lijkt erop dat jij Musk aan het nadoen is nu hij ineens fan van Trump is.
Ja het is waar, ik heb het fragment gezien. Hij past zich aan aan de macho-cultuur die vereist is bij MAGA. Hij doet blijkbaar tegenwoordig ook aan jujitsu en Joe Rogan complimenteerde hem omdat zijn nek veel dikker was geworden!

8)7

Kan-ie beter uit zijn nek kletsen denk ik.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:02:25 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216272387
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja het is waar, ik heb het fragment gezien. Hij past zich aan aan de macho-cultuur die vereist is bij MAGA. Hij doet blijkbaar tegenwoordig ook aan jujitsu en Joe Rogan complimenteerde hem omdat zijn nek veel dikker was geworden!

8)7

Kan-ie beter uit zijn nek kletsen denk ik.
'Vrouwen zijn mindere wezens' is een beetje de sfeer. Grappig ook dat zoiets blijkbaar goed scoort bij grote groepen mensen, alsof we decennia terug gaan.

Deed me denken aan dit (en is satire):

Bekijk deze YouTube-video
pi_216272440
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump geeft niet af op de zittende president, maar op Californische politici en brandweerlieden die niet in staat zijn om de branden te blussen.

Of om Trump te citeren: waarom doven ze het vuur niet gewoon? 'What's wrong with them?'

En is dat zo? Is dit politiek? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat Biden lokale politici en hulpverleners aan ging vallen toen een orkaan recentelijk grote delen van de VS in puin legde.
Gewoon een atoombom op het vuur gooien, dan is het zo uit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216272451
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Vrouwen zijn mindere wezens' is een beetje de sfeer. Grappig ook dat zoiets blijkbaar goed scoort bij grote groepen mensen, alsof we decennia terug gaan.

Deed me denken aan dit (en is satire):

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lfjkk47xgc2r

pi_216278649
twitter

Gavin Newsom blikt als een echte zakenman alvast vooruit op de toekomst. Terwijl de brand nog steeds niet onder controle is danst Newsom alvast rond over het feit dat er al animo is voor het land dat nog in lichterlaaie staat.
pi_216278733
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Gavin Newsom blikt als een echte zakenman alvast vooruit op de toekomst. Terwijl de brand nog steeds niet onder controle is danst Newsom alvast rond over het feit dat er al animo is voor het land dat nog in lichterlaaie staat.
Je weet dat hij hier juist zegt dat hij met plannen komt om dit tegen te gaan, toch?
pi_216278809
quote:
5s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je weet dat hij hier juist zegt dat hij met plannen komt om dit tegen te gaan, toch?
Je zou zomaar denken dat ene user HustleBitch selectief quote.

HustleBitch

HustleBitch

HustleBitch
pi_216279634
quote:
5s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Chivaz die wederom valse informatie loopt te verspreiden.

News at eleven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216283152
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vind jij dat het strafbaar is?

Dan is hier iets ergers en iets met bewijs voor je.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trump–;Raffensperger_phone_call

[ Bericht 19% gewijzigd door ITs_relative op 13-01-2025 17:29:45 ]
pi_216285526
quote:
[ x ]
Wat denk jij dat 'concerns around speculators coming in' betekent?
  maandag 13 januari 2025 @ 21:37:11 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216287063
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:23 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Vind jij dat het strafbaar is?

Dan is hier iets ergers en iets met bewijs voor je.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trump–;Raffensperger_phone_call

De hypocrisie is echt niet meer te harden op het moment.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:39:06 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216287098
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je zou zomaar denken dat ene user HustleBitch selectief quote.

HustleBitch

HustleBitch

HustleBitch
Over 4 jaar lezen we geen kranten of websites meer, maar komt serieus nieuws van betrouwbare bronnen als 'HustleBitch', 'FuckYouDems' en 'America Today'.
pi_216287532
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En toch blijven mensen de trollen voeren.
  maandag 13 januari 2025 @ 22:20:47 #51
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216287701
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 22:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En toch blijven mensen de trollen voeren.
Ik ben bang dat het geen getroll is (in ieder geval niet van iedereen), maar echt een groeiend probleem in onze Westerse samenleving.
pi_216288088
twitter

*O*
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 06:51:43 #53
3928 Ulx
pi_216289524
Iemand zin om deel één van het Smith rapport te lezen? Garland heeft het vrijgegeven.

https://www.documentcloud(...)lume-1-january-2025/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 06:57:21 #54
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216289540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 06:51 schreef Ulx het volgende:
Iemand zin om deel één van het Smith rapport te lezen? Garland heeft het vrijgegeven.

https://www.documentcloud(...)lume-1-january-2025/
Nou, ben benieuwd... :)
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 07:18:55 #55
3928 Ulx
pi_216289603
Wat gaat Trump doen om de aandacht af te leiden?
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 07:21:39 #56
3928 Ulx
pi_216289610
quote:
"Indeed, but for Mr. Trump's election and imminent return to the Presidency, the Office assessed that the admissible evidence was sufficient to obtain and sustain a conviction at
trial." https://www.nbcnews.com/p(...)-overturn-rcna187492
pi_216289612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:18 schreef Ulx het volgende:
Wat gaat Trump doen om de aandacht af te leiden?
Elon xjes laten sturen over pedonetwerken, pizza tenten, mensen die honden en katten eten, je wet wel de dagelijkse beslommeringen van deze kaste leugenaars.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 07:36:17 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_216289655
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 22:53 schreef Nober het volgende:
[ x ]

*O*
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 08:26:39 #59
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216289847
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 07:36 schreef speknek het volgende:

[..]
[ x ]
Do not feed the trolls...I repeat, do not feed the trolls!
pi_216289907
Als Trumpie op 6 januari zo ver wilde gaan, open en bloot, dan kan je je toch moeilijk voorstellen dat hij en zijn team de verkiezingen van 5 november met rust hebben gelaten...
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 08:42:47 #61
3928 Ulx
pi_216289924
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 08:40 schreef opgebaarde het volgende:
Als Trumpie op 6 januari zo ver wilde gaan, open en bloot, dan kan je je toch moeilijk voorstellen dat hij en zijn team de verkiezingen van 5 november met rust hebben gelaten...
Aangezien de case on hold is gezet kan er na zijn termijn alsnog een zaak worden gestart. Hij heeft nu vier jaar de tijd om de boel te riggen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2025 @ 12:10:37 #62
3928 Ulx
pi_216291870
quote:
MSNBC reported overnight that Tulsi Gabbard's DNI confirmation hearing has been delayed indefinitely, hopefully, at least in part, due to her chemical weapon attack denialism https://www.bellingcat.co(...)y-error-filled-mess/

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfoxpscqvc2r
Whoopsiee
  dinsdag 14 januari 2025 @ 13:50:18 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216293306
Ik verwacht vandaag ook weer ineens 'nieuws' over Hunter Biden ofzo.
pi_216294332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
ja johhhh.... die laptop heeee... een gevaar voor nationale veiligheid.
pi_216294394
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
Het blijft een onvoorspelbare junk natuurlijk.
De enige echte.
pi_216294963
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 08:40 schreef opgebaarde het volgende:
Zekers. Ze hadden een plan voor als ze niet legitiem hadden gewonnen. Er waren een hoop MAGA figuren op belangrijke posities gezet die verantwoordelijk zijn voor de certificering van de verkiezingen in belangrijke staten. Achteraf was het allemaal niet nodig, Trump won legitiem.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216294978
Ieder junk is onvoorspelbaar maar omdat het de zoon van een ex president is, en de maga standaard modus operandus om hun eigen falen te verbloemen anderen aanvallen is gaan we het weer zien.

Hoe voorspelbaar zijn eigenlijk de snuivende zoon van Trump en de eerder voorgedragen geatz en waarom noemen onze maga vrienden deze snuivende personen geen junks. Vragen vragen vragen.
pi_216294996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:54 schreef Basp1 het volgende:
Ieder junk is onvoorspelbaar maar omdat het de zoon van een ex president is, en de maga standaard modus operandus om hun eigen falen te verbloemen anderen aanvallen is gaan we het weer zien.

Hoe voorspelbaar zijn eigenlijk de snuivende zoon van Trump en de eerder voorgedragen geatz en waarom noemen onze maga vrienden deze snuivende personen geen junks. Vragen vragen vragen.
Zoals een wijs man ooit zei:
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
pi_216295145
WATCH LIVE: Pete Hegseth testifies at Senate confirmation hearing for defense secretary

Fragmenten bij Aaron Rupar:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfpjg5hjf22y

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 14-01-2025 16:42:58 ]
pi_216295363
pi_216296047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:54 schreef Basp1 het volgende:

Geen idee waar je het verder over hebt, maar Vis1980 verwacht vandaag nieuws over Hunter Biden. Als je een onvoorspelbare junk bent zoals Hunter, dan acht ik de kans best groot.
De enige echte.
pi_216296095
Mensen die denken dat ze nog iets over Hunter Biden gaan horen :') . Dat komt pas weer in 2028.
pi_216296211
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zekers. Ze hadden een plan voor als ze niet legitiem hadden gewonnen. Er waren een hoop MAGA figuren op belangrijke posities gezet die verantwoordelijk zijn voor de certificering van de verkiezingen in belangrijke staten. Achteraf was het allemaal niet nodig, Trump won legitiem.
Nou als je deze reddit leest
https://www.reddit.com/r/somethingiswrong2024/s/FxZpkdKXye

Met bijv
https://www.reddit.com/r/somethingiswrong2024/s/jrMVrAuz2Y
https://www.reddit.com/r/Whistleblowers/s/PDt9LIpV8s

Dan is dat toch wel erg bijzonder.
pi_216296832
twitter

Ik vind dat Jimmy Kimmel een Oscar verdient voor zijn optredens. Dat je een leugen kan verzinnen en vervolgens daarom dan ook meteen een paar traantjes kan laten dan ben je een hele grote hoor.
pi_216296979
Magahalfjes die janken om een leugentje van een komiek. :')
  dinsdag 14 januari 2025 @ 18:49:10 #76
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216297072
quote:
[ x ]
Is dit nou een poging tot een kritisch geluid of zo?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_216297165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Is dit nou een poging tot een kritisch geluid of zo?
Alsof dat hier zin heeft lol.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 18:56:49 #78
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216297194
Met het willen annexeren van Groenland is Trump geen haar beter dan Putin.

Ziet niemand dit?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216297361
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:29 schreef Ludachrist het volgende:
Mensen die denken dat ze nog iets over Hunter Biden gaan horen :') . Dat komt pas weer in 2028.
Alleen als papa Biden zich weer verkiesbaar stelt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216297393
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:56 schreef Gunner het volgende:
Met het willen annexeren van Groenland is Trump geen haar beter dan Putin.

Ziet niemand dit?
Nee dat ziet niemand lol. Ik blijf het jammer vinden dat niemand vraagt om de mening van de Groenlanders.
Wat de Amerikanen of de Denen willen is lang niet zo relevant als wat de Groenlanders willen in deze kwestie. Misschien is het een goed idee om in Groenland een referendum te houden over deze kwestie.
pi_216297401
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik vind dat Jimmy Kimmel een Oscar verdient voor zijn optredens. Dat je een leugen kan verzinnen en vervolgens daarom dan ook meteen een paar traantjes kan laten dan ben je een hele grote hoor.
Dan zal jij wel een EGOT winner zijn.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:09:04 #82
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216297414
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:07 schreef Chivaz het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat niemand vraagt om de mening van de Groenlanders.
Regeringsleider van Groenland wijst Trump opnieuw af: "We willen geen Amerikanen zijn"

je mag best wat kritischer zijn hoor. dit lijk je ook allemaal wel erg te bagatelliseren.
pi_216297505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee dat ziet niemand lol. Ik blijf het jammer vinden dat niemand vraagt om de mening van de Groenlanders.
Wat de Amerikanen of de Denen willen is lang niet zo relevant als wat de Groenlanders willen in deze kwestie. Misschien is het een goed idee om in Groenland een referendum te houden over deze kwestie.
Vraag aan Poetin hoe je zoiets het beste kan doen.

Ik stel voor dat er ook maga-wapengeilerds in de stemlokalen aanwezig zijn om de mensen op de beste keus te wijzen.
pi_216297573
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:09 schreef Gunner het volgende:

[..]
Regeringsleider van Groenland wijst Trump opnieuw af: "We willen geen Amerikanen zijn"

je mag best wat kritischer zijn hoor. dit lijk je ook allemaal wel erg te bagatelliseren.
Leuk, maar ik weet nog steeds niet hoe de Groenlanders erin staan. Dit voorstel is relatief nieuw voor de Groenlanders en wie weet zien ze wel bepaalde voordelen met een aparte status onder Amerikaanse bescherming.
pi_216297606
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vraag aan Poetin hoe je zoiets het beste kan doen.

Ik stel voor dat er ook maga-wapengeilerds in de stemlokalen aanwezig zijn om de mensen op de beste keus te wijzen.
Of ze doen het op z’n Nederlands en ze laten mensen stemmen om dan vervolgens te roepen dat het eigenlijk niet telt want te complex etc en ze volgen alsnog de lijn van de regering.
Dan liever een gewapende man bij het stemhokje, dan weet je ieder geval waar je aan toe bent.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:20:36 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216297611
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Leuk, maar ik weet nog steeds niet hoe de Groenlanders erin staan. Dit voorstel is relatief nieuw voor de Groenlanders en wie weet zien ze wel bepaalde voordelen met een aparte status onder Amerikaanse bescherming.
Dat is toch best makkelijk in te vullen? Als ze al voorkeur hebben om onafhankelijk te zijn van Denemarken denk ik niet dat ze graag door de VS willen worden ingelijfd.
pi_216297615
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Een beetje zoals jij een paar posts terug verzon dat Newsom al druk bezig was om te zorgen dat grondspeculanten ruim baan kregen na de branden?
pi_216297645
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Of ze doen het op z’n Nederlands en ze laten mensen stemmen om dan vervolgens te roepen dat het eigenlijk niet telt want te complex etc en ze volgen alsnog de lijn van de regering.
Dan liever een gewapende man bij het stemhokje, dan weet je ieder geval waar je aan toe bent.
Weer zo iemand die doet of hij verschil tussen 'raadgevend' en 'corretief' niet snapt. :') :') :') :') :') :')

En we snappen allemaal dat jij graag gewapende mannen in het stemhokje ziet ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 januari 2025 @ 19:24:38 #89
862 Arcee
Look closer
pi_216297701
"Trumps poging om aan de macht te blijven was ‘ongekend en crimineel’", schrijft aanklager Smith.

Hopelijk zal Trump voor altijd herinnerd worden als de kinderachtige lafbek die z'n nederlaag niet wilde toegeven en elke criminele truc uit z'n narcistische hoed toverde.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_216297729
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is toch best makkelijk in te vullen? Als ze al voorkeur hebben om onafhankelijk te zijn van Denemarken denk ik niet dat ze graag door de VS willen worden ingelijfd.
En dat weten we dus niet, want die optie lag nooit op tafel. Daar kan nooit een maatschappelijk debat over zijn geweest.
pi_216297787
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weer zo iemand die doet of hij verschil tussen 'raadgevend' en 'corretief' niet snapt. :') :') :') :') :') :')

En we snappen allemaal dat jij graag gewapende mannen in het stemhokje ziet ja.
Dat je jezelf al moet verschuilen achter het verschil “raadgevend” of “correctief” zegt eigenlijk al genoeg. Vooral als de overheid van te voren claimt de uitslag te respecteren.
Blijkbaar was Brexit ook een raadgevend referendum, vond je dan maar dat Cameron de uitslag naast zich neer moest leggen en heel Ruttiaans een hoop nonsense moet gaan lullen om vooral geen recht te doen aan de uitslag?
Natuurlijk vind je dat, je hebt net zoals de rest van je progressieve ideologische matties een broertje dood aan vvmu en democratie.
pi_216298011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat je jezelf al moet verschuilen achter het verschil “raadgevend” of “correctief” zegt eigenlijk al genoeg. Vooral als de overheid van te voren claimt de uitslag te respecteren.
Blijkbaar was Brexit ook een raadgevend referendum, vond je dan maar dat Cameron de uitslag naast zich neer moest leggen en heel Ruttiaans een hoop nonsense moet gaan lullen om vooral geen recht te doen aan de uitslag?
Natuurlijk vind je dat, je hebt net zoals de rest van je progressieve ideologische matties een broertje dood aan vvmu en democratie.
Je kunt minder woorden gebruiken om te zeggen dat je er niks van snapt en maar gewoon uit je nek lult hoor.
pi_216298036
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Je kunt minder woorden gebruiken om te zeggen dat je er niks van snapt en maar gewoon uit je nek lult hoor.
Zoals jij nu doet? Of vind je het vervelend dat de Nederlandse overheid zich van leugens heeft bedient?
pi_216298085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zoals jij nu doet? Of vind je het vervelend dat de Nederlandse overheid zich van leugens heeft bedient?
Ik denk dat jij je beter kunt bedienen van desinformatie, gezien je postgeschiedenis hier. Ga je nog in op het feit dat je commentaar op Newsom mav die twiet die je plaatste hopeloze bullshit was, of neem je zoals gewoonlijk geen verantwoordelijkheid voor je leugens en desinformatie?
pi_216298133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat jij het verschil niet kent tussen raadgevend en correctief zegt genoeg.

En inderdaad, Cameron had het Brexit referendum naast zich neer kunnen leggen.

En het is iemands recht om te vinden dat hij dat beter had kunnen doen.
pi_216298149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat voor leugens?
pi_216298155
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat ik het verschil niet weet? Waar blijkt dat uit?
pi_216298195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk dat jij je beter kunt bedienen van desinformatie, gezien je postgeschiedenis hier. Ga je nog in op het feit dat je commentaar op Newsom mav die twiet die je plaatste hopeloze bullshit was, of neem je zoals gewoonlijk geen verantwoordelijkheid voor je leugens en desinformatie?
Ik zat er naast en nu? Nog meer whataboutisms of ga je erkennen dat je even iets wou posten zonder na te denken of het wel ergens op slaat?
pi_216298196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom zeg je dat ik het verschil niet weet? Waar blijkt dat uit?
Uit het feit dat je viesmad wordt als een overheid een raadgevend referendum niet navolgt zoals jij dat had verwacht..
pi_216298214
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat voor leugens?
De leugens dat ze de uitslagen van referenda zouden respecteren natuurlijk. Daar ging het juist om. Ik vind een gewapende man in het stemhokje een stuk duidelijker dan een illusie van keuze. Bij de gewapende man weet je waar je aan toe bent lol.
pi_216298249
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uit het feit dat je viesmad wordt als een overheid een raadgevend referendum niet navolgt zoals jij dat had verwacht..
Ik word viesmad omdat er gelogen werd dat de uitslag gerespecteerd zou worden. Die leugen hebben ze bij elk referendum herhaald.
Apart trouwens dat de mensen die geloven dat politici doorgaans niet liegen er geen problemen mee hebben dat er word gelogen zolang de eigen agenda maar doorgang heeft.
Een principieel mens is zeldzaam tegenwoordig.
pi_216298275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zat er naast en nu? Nog meer whataboutisms of ga je erkennen dat je even iets wou posten zonder na te denken of het wel ergens op slaat?
Neuh, ik wacht gewoon op je volgende post waarin je je moet bedienen van leugens om je punt te onderschrijven.
pi_216298292
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Neuh, ik wacht gewoon op je volgende post waarin je je moet bedienen van leugens om je punt te onderschrijven.
Stay tuned zou ik zeggen.
pi_216298293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De leugens dat ze de uitslagen van referenda zouden respecteren natuurlijk. Daar ging het juist om. Ik vind een gewapende man in het stemhokje een stuk duidelijker dan een illusie van keuze. Bij de gewapende man weet je waar je aan toe bent lol.
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hilarisch wel dat Chivaz zichzelf voor probeert te doen als voorstander van vvmu en democratie terwijl hij hier beweert geen problemen te hebben met gewapende intimidatie bij een stembusgang.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 20:40:47 #105
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216299253
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Hilarisch wel dat Chivaz zichzelf voor probeert te doen als voorstander van vvmu en democratie terwijl hij hier beweert geen problemen te hebben met gewapende intimidatie bij een stembusgang.
Het is volstrekt naïef om te denken dat het type wat blind achter een leider aanloopt, zelfs wanneer die leider dood en verderf zaait, iets is van vroeger. Ooit gaan dit soort types de nieuwe concentratiekampen, de deportaties en wellicht de vernietiging van bevolkingsgroepen verdedigen. "Ja hij kon niet anders want....".
pi_216299420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En hoezo hebben ze de uitslag niet gerespecteerd dan?
pi_216299538
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Ja hilarisch of niet, ik kies voor duidelijkheid ipv een illusie. De uitkomst is hoe dan ook hetzelfde of het referendum nu door gewapende Russen of liegende Nederlanders word georganiseerd.
pi_216299571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het is volstrekt naïef om te denken dat het type wat blind achter een leider aanloopt, zelfs wanneer die leider dood en verderf zaait, iets is van vroeger. Ooit gaan dit soort types de nieuwe concentratiekampen, de deportaties en wellicht de vernietiging van bevolkingsgroepen verdedigen. "Ja hij kon niet anders want....".
Hebben we inderdaad gezien tijdens corona, doen ze zonder pardon nog een keer.

Biden's oorlog in Oekraïne is gelukkig bijna voorbij.
pi_216299673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:01 schreef Nober het volgende:

[..]

Een niet-bestaande oorlog kan niet voorbij gaan.
pi_216299702
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 20:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja hilarisch of niet, ik kies voor duidelijkheid ipv een illusie. De uitkomst is hoe dan ook hetzelfde of het referendum nu door gewapende Russen of liegende Nederlanders word georganiseerd.
Je hebt nog steeds niet aangetoond dat er gelogen is.

Maar wel dapper dat je je support voor Rusland nu eindelijk toegeeft.
pi_216299722
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt nog steeds niet aangetoond dat er gelogen is.

Maar wel dapper dat je je support voor Rusland nu eindelijk toegeeft.
Ik wil het wel voor de derde keer herhalen, de leugen zit hem in het feit dat de overheid heeft gezegd dat ze de uitslag zouden respecteren.
pi_216299758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:01 schreef Nober het volgende:

[..]

En let wel de personen die daar aan mee doen schreeuwen altijd om het hardst dat we moeten waken dat het niet weer gebeurt.
De coronaperiode heeft mij wat dat betreft een hoop geleerd over hoe gevoelig mensen zijn voor overheidspropaganda en hoe makkelijk ze hun eigen principes aan de kant zetten.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:13:00 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216299787
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Geen idee waar je het verder over hebt, maar Vis1980 verwacht vandaag nieuws over Hunter Biden. Als je een onvoorspelbare junk bent zoals Hunter, dan acht ik de kans best groot.
Nee, om de aandacht af te leiden.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:15:29 #114
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216299846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:24 schreef Arcee het volgende:
"Trumps poging om aan de macht te blijven was ‘ongekend en crimineel’", schrijft aanklager Smith.

Hopelijk zal Trump voor altijd herinnerd worden als de kinderachtige lafbek die z'n nederlaag niet wilde toegeven en elke criminele truc uit z'n narcistische hoed toverde.
Daarom ook de afleiding.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:17:12 #115
403588 mcmlxiv
pi_216299878
Hoeveel mensen zijn er ook alweer door overheidsgeweld gesneuveld in de Corona-periode? Hier of in de VS?
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:17:57 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216299893
Is BNW dicht?
pi_216299975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
Is BNW dicht?
Lijkt het op.
pi_216300003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik wil het wel voor de derde keer herhalen, de leugen zit hem in het feit dat de overheid heeft gezegd dat ze de uitslag zouden respecteren.
Maar je laat niet zien dat ze dat niet gedaan hebben.
pi_216300010
quote:
Is BNW dicht?
Al een tijdje.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:56:41 #120
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216300682
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Alsof dat hier zin heeft lol.
Wat probeerde je dan?
Onikaan ni ov dovah
pi_216301465
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:08 schreef Kijkertje het volgende:
WATCH LIVE: Pete Hegseth testifies at Senate confirmation hearing for defense secretary

Fragmenten bij Aaron Rupar:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfpjg5hjf22y

[ afbeelding ]
Only the best!

quote:
Sen. Tim Kaine (D-VA) questioned if Pete Hegseth, Trump's pick to be defense secretary, will uphold the oath of office, if confirmed. During a confirmation hearing, Kaine focused on Hegseth's character, bringing up his extra-marital affair with a Fox News producer that resulted in a baby. Kaine also raised that Hegseth has admitted to what he describes as a consensual encounter with a woman in California in October 2017, shortly after the birth of the child. That woman accused Hegseth of sexual assault. Hegseth repeatedly denied all allegations and cast doubt on their credibility, dismissing them as "anonymous."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 januari 2025 @ 23:00:36 #122
862 Arcee
Look closer
pi_216301949
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ x ]

Wat een ongeïnspireerde suflul vind ik die Zuckerberg toch. Uitstraling van een opgedroogd washandje.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 23:12:12 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216302205
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:00 schreef Arcee het volgende:

[..]
Wat een ongeïnspireerde suflul vind ik die Zuckerberg toch. Uitstraling van een opgedroogd washandje.
Omhooggevallen websitebouwertje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216302614
quote:
Is BNW dicht?
Daar wordt niet meer gehapt op de trollen dus zijn ze uitgeweken naar hier.
pi_216304275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Wat probeerde je dan?
Dat lijkt mij toch duidelijk.
pi_216305118
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En let wel de personen die daar aan mee doen schreeuwen altijd om het hardst dat we moeten waken dat het niet weer gebeurt.
De coronaperiode heeft mij wat dat betreft een hoop geleerd over hoe gevoelig mensen zijn voor overheidspropaganda en hoe makkelijk ze hun eigen principes aan de kant zetten.
Ik vond het helemaal niet makkelijk. En wel integendeel.
En ik weet uit mijn omgeving dat dat voor nagenoeg iedereen gold - ook in de zorg zelf - ongeacht de politieke overtuiging of de precieze principes die ze hadden.

Maar, wie weet, misschien krijgen we binnen enigszins afzienbare tijd wel weer te maken met een epidemie of een pandemie. De wereld is er dichtbevolkt genoeg voor, en iedereen kan nog steeds vrij eenvoudig overal naar toe.
Dan kunnen we zien hoe het gaat als er helemaal geen extra maatregelen worden afgekondigd, de wetenschap geen vaccins hoeft te ontwikkelen, en iedereen gewoon zijn/haar eigen principes kan blijven volgen.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:34:37 #127
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216305162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:00 schreef Arcee het volgende:

[..]
Met een ruggegraat van Playdoh klei.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:42:55 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216305272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoeveel mensen zijn er ook alweer door overheidsgeweld gesneuveld in de Corona-periode? Hier of in de VS?
Nou vertel, volgens mij 0 en zijn in de VS vooral veel doden gevallen omdat de overheid te laat iets deed. Dan bedoel ik niet met geweld ingrijpen, voor de duidelijkheid. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216305338
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Daar wordt niet meer gehapt op de trollen dus zijn ze uitgeweken naar hier.
pi_216305720
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou vertel, volgens mij 0 en zijn in de VS vooral veel doden gevallen omdat de overheid te laat iets deed. Dan bedoel ik niet met geweld ingrijpen, voor de duidelijkheid. :')
er is minstens 1 dode gevallen omdat ze het advies van Donald om bleek te drinken opvolgden.. :')
pi_216306492
quote:
Ik heb niet de kennis om dit op waarde te schatten maar sta er voor open als het zo is. Even kijken of het door serieuze journalisten en media wordt opgepikt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216306714
Net even wat fragmenten aan het bekijken van de hoorzitting van Hegseth. Enge vent met een waslijst aan karaktergebreken.

Je gaat terugverlangen naar Mattis.
pi_216306766
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Net even wat fragmenten aan het bekijken van de hoorzitting van Hegseth. Enge vent met een waslijst aan karaktergebreken.

Hegseth is zo ongeschikt dat vergeleken met hem Gaetz overkomt als een juiste keuze. Geen idee waar ze deze gast vandaan hebben gehaald.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 januari 2025 @ 12:11:33 #134
3928 Ulx
pi_216306788
Ze doen maar lekker.
pi_216306830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hegseth is zo ongeschikt dat vergeleken met hem Gaetz overkomt als een juiste keuze. Geen idee waar ze deze gast vandaan hebben gehaald.
Was dat geen presentator op Fox ofzo? En verder heeft 'ie stoere plakplaatjes en staat hij stoer op de foto met geweren dus dan is het in de ogen van MAGA-halfjes al snel een geschikt persoon om minister te worden.
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:39:27 #136
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216307075
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar toch goed als je dat zelf uitlegt.
Onikaan ni ov dovah
pi_216307148
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Was dat geen presentator op Fox ofzo? En verder heeft 'ie stoere plakplaatjes en staat hij stoer op de foto met geweren dus dan is het in de ogen van MAGA-halfjes al snel een geschikt persoon om minister te worden.
Dat en meer om volledig ongeschikt te zijn. Maga vind dat hij geschikt is omdat hij een blauwe maandag militair is geweest. Volgens die standaard zou ik ondertussen leiding moeten geven aan Nato.
pi_216307292
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Deze maga mensen gebruiken gewoon een andere vorm van positieve discriminatie, wat dan weer bizar is omdat ze zich zo daar tegen verzetten want vanuit hun logica die we hoorden tegen dei de meest geschikte persoon gekozen moet worden en niet die zwarte vrouw. :D
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:21:49 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216307482
quote:
A convicted sexual predator, a couch fucker, a man with a worm eaten brain, a billionaire megalomaniac belly dancer and a drunken tattooed white supremicist woman beater walk into a bar.....
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:27:42 #140
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216307537
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:11 schreef Ulx het volgende:
Ze doen maar lekker.
Nou, ja, ze doen maar lekker. Helaas is de geopolitieke impact en macht van deze failed state nogal groot.
Put these foolish ambitions to rest.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 januari 2025 @ 14:27:05 #141
3928 Ulx
pi_216308108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:27 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Nou, ja, ze doen maar lekker. Helaas is de geopolitieke impact en macht van deze failed state nogal groot.
Valt wel mee. Qua softpower gaat die macht hard achteruit. Dan kunnen ze wel dreigen of met bommen en raketten gaan smijten, maar dan lopen ze een gerede kans die terug te krijgen.
  woensdag 15 januari 2025 @ 18:35:03 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216310725
quote:

Hopelijk wordt hij snel op geniepige wijze kapot gepest door de mensen onder hem.
pi_216311758
quote:

'We have all made mistakes!'

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lfpsipy4y22m

:X

pi_216312151
pi_216312435
quote:
Jezuschristustehobbelpaard de schaamteloosheid :')
pi_216312484
LIVE: President Biden speaks as Israel and Hamas reach ceasefire deal

pi_216312612
quote:
Trumps dreigementen om Israël geen strobreed in de weg te leggen, zullen wellicht een rol hebben gespeeld. Hamas kiest eieren voor zijn geld.

Aan de andere kant was een wapenstilstand een half jaar of langer geleden niet realistisch. Daar had het kabinet Netanyahu nooit mee ingestemd. Eerst moest Hamas veel meer schade worden toegebracht.

Inmiddels valt er weinig meer kapot te schieten in Gaza, talloze kopstukken van Hamas zijn gedood. Elke week vallen er wel een paar Israëlische slachtoffers (militairen), terwijl de operatie nog amper vooruitgang geboekt.

Kortom, voor Israël valt er op dit moment niet veel meer te bereiken en Hamas is aan stront geschoten (al zal de terreurbeweging niet verdwijnen). Kortom, een gevechtspauze komt beide partijen wel goed uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 15-01-2025 20:49:28 ]
pi_216312736
An anguished question from a Trump supporter: ‘Why do liberals think Trump supporters are stupid?’

THE SERIOUS ANSWER: Here’s what the majority of anti-Trump voters honestly feel about Trump supporters en masse:

That when you saw a man who had owned a fraudulent University, intent on scamming poor people, you thought "Fine." (https://www.usatoday.com/(...)finalized/502387002/)
That when you saw a man who had made it his business practice to stiff his creditors, you said, "Okay." (https://www.thedailybeast(...)ines-for-unpaid-work)
That when you heard him proudly brag about his own history of sexual abuse, you said, "No problem." (https://abcnews.go.com/Po(...)ct/story?id=51956410)
That when he made up stories about seeing Muslim-Americans in the thousands cheering the destruction of the World Trade Center, you said, "Not an issue." (https://www.washingtonpos(...)ted-the-911-attacks/)
That when you saw him brag that he could shoot a man on Fifth Avenue and you wouldn't care, you exclaimed, "He sure knows me." (https://www.usatoday.com/(...)secution/4073405002/)
That when you heard him relating a story of an elderly guest of his country club, an 80-year old man, who fell off a stage and hit his head, to Trump replied: “‘Oh my God, that’s disgusting,’ and I turned away. I couldn’t—you know, he was right in front of me, and I turned away. I didn’t want to touch him. He was bleeding all over the place. And I felt terrible, because it was a beautiful white marble floor, and now it had changed color. Became very red.” You said, "That's cool!" (https://www.gq.com/story/donald-trump-howard-stern-story)
That when you saw him mock the disabled, you thought it was the funniest thing you ever saw. (https://www.nbcnews.com/p(...)ge-kovaleski-n470016)
That when you heard him brag that he doesn't read books, you said, "Well, who has time?" (https://www.theatlantic.c(...)xt-president/549794/)
That when the Central Park Five were compensated as innocent men convicted of a crime they didn't commit, and he angrily said that they should still be in prison, you said, "That makes sense." (https://www.usatoday.com/(...)ark-five/1501321001/)
That when you heard him tell his supporters to beat up protesters and that he would hire attorneys, you thought, "Yes!" (https://www.latimes.com/p(...)-20160313-story.html)
That when you heard him tell one rally to confiscate a man's coat before throwing him out into the freezing cold, you said, "What a great guy!" (https://www.independent.c(...)e-cold-a6802756.html)
That you have watched the parade of neo-Nazis and white supremacists with whom he curries favor, while refusing to condemn outright Nazis, and you have said, "Thumbs up!" (https://www.theatlantic.c(...)ondemn-nazis/567320/)
That you hear him unable to talk to foreign dignitaries without insulting their countries and demanding that they praise his electoral win, you said, "That's the way I want my President to be." (https://www.huffpost.com/(...)2769e4b0b26332e76d57)
That you have watched him remove expertise from all layers of government in favor of people who make money off of eliminating protections in the industries they're supposed to be regulating and you have said, "What a genius!" (https://www.politico.com/(...)-changes-2017-000603)
That you have heard him continue to profit from his businesses, in part by leveraging his position as President, to the point of overcharging the Secret Service for space in the properties he owns, and you have said, "That's smart!" (https://www.usnews.com/op(...)et-us-count-the-ways)
That you have heard him say that it was difficult to help Puerto Rico because it was in the middle of water and you have said, "That makes sense." (https://www.washingtonpos(...)e-for-a-lack-of-aid/)
That you have seen him start fights with every country from Canada to New Zealand while praising Russia and quote, "falling in love" with the dictator of North Korea, and you have said, "That's statesmanship!" (https://www.cnn.com/2019/(...)mir-putin/index.html)
That Trump separated children from their families and put them in cages, managed to lose track of 1500 kids, has opened a tent city incarceration camp in the desert in Texas - he explains that they’re just “animals” - and you say, “Well, OK then.” (https://www.nbcnews.com/n(...)g-new-count-n1071791)
That you have witnessed all the thousand and one other manifestations of corruption and low moral character and outright animalistic rudeness and contempt for you, the working American voter, and you still show up grinning and wearing your MAGA hats and threatening to beat up anybody who says otherwise. (https://www.americanprogr(...)n-american-families/)

What you don't get, Trump supporters, is that our succumbing to frustration and shaking our heads, thinking of you as stupid, may very well be wrong and unhelpful, but it's also...hear me...charitable.

Because if you're NOT stupid, we must turn to other explanations, and most of them are less flattering.

- Adam-Troy Castro

Waarvan akte.
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:47:22 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216314270
quote:
Schaamteloos inderdaad en het wachten is op de volgende aflevering van 'Eeuwige haat in Gaza/Israël'.
pi_216314769
Nu senator ( *O* ) Adam Schiff ondervraagt Pam Bondi (AG kandidaat) bij haar confirmation hearing in de Senaat:

Korte fragmenten van de hele hearing zijn uiteraard te vinden bij Aaron Rupar:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lfryfyx74s2r

[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 15-01-2025 22:45:07 ]
pi_216315273
Toch best jammer hoor dat er niemand hier is die de doorslaggevende rol van Trump met het staakt het vuren in Gaza en het vrijlaten van de gijzelaars niet wil erkennen.
Je zou toch wat meer dankbaarheid verwachten omdat er toch een aantal users hier zijn die erg veel sympathie voor de Palestijnse zaak hebben.
Nu nog hopen dat een ieder woord houd en de gijzelaars na zo’n lange tijd eindelijk bevrijd worden.
Ik verwacht in Oekraïne binnen enkele maanden een soortgelijke doorbraak.
pi_216315336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Checkt reactie van Chivaz...yup, de totale trollerij in vol ornaat :')
Zo zou je het kunnen opvatten, feit blijft immers wel overeind staan dat het dreigement van Trump heeft gewerkt.
Gijzelaars komen hopelijk vrij, wie weet vloeien hier verdere gesprekken uit zodat er wellicht een permanente oplossing voor Gaza komt al acht ik die kans zeer klein.
  donderdag 16 januari 2025 @ 00:14:40 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216315389
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:06 schreef Chivaz het volgende:
feit blijft immers wel overeind staan dat het dreigement van Trump heeft gewerkt
Nou kom maar met je bewijs.
pi_216315435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De tijdlijn zegt genoeg hè. Dreigement, onderhandelingen en een staakt het vuren.
Morgen zullen er wel artikelen verschijnen van de democraten gezinde media die dit op het conto van Biden willen zetten. Ik zie die artikelen morgen wel tegemoet hier.
pi_216315469
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die arme Chivaz kan onderhand zijn huis niet meer uit door de morbide obesitas omdat jij hem blijft voeren.
pi_216315524
Dit heeft Trump maar weer mooi geflikt. _O_
De enige echte.
pi_216315525
Biden daarover op ~ 9.00:

See Biden’s reaction when reporter asks him if Trump should get credit for Gaza ceasefire

pi_216315677
Joe Biden speech LIVE: President delivers farewell address

Fragmenten:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lft42ckfpk2k

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lft46vfzfs2k

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lft5lq7fpl2u

Pam Bondi (Trump's AG-kandidaat) beweerde vandaag nog dat in haar termijn niemand boven de wet zal staan en dat terwijl ze gaat werken voor een veroordeelde criminineel die zijn straf kon ontlopen, wiens rechtszaken niet doorgaan en die van zijn eigen SC verregaande immuniteit gekregen heeft omdat hij tot president gekozen is.

Hoezo: niemand staat boven de wet ...

[ Bericht 27% gewijzigd door Kijkertje op 16-01-2025 02:59:23 ]
pi_216315847
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:59 schreef Rnie het volgende:
15 maanden oorlog, waarbij Israël met volledige steun van de VS Hamas en Hezbollah volledig naar de tyfus hebben geholpen, gaza in puin hebben geschoten, Iran hebben verzwakt, wat mede heeft geholpen bij het ineenstorten van het Assad regime. We zitten nu op het punt waarbij voor Israël amper meer iets te halen valt.
De regering Biden is maandenlang bezig geweest met het bemiddelen van een overeenkomst en hebben die bereikt volgens het framework dat Biden voor ogen had.

En wat wordt er geroepen?

Dit heeft Trump maar weer mooi geflikt

Dit worden 4 jaar aan bier en popcorn, waarbij zich een clown world ontwikkeld die volledig voorbij gaat aan de realiteit. Met als gevolg een toename van trollen die hun eigen alternatieve realiteit propageren.

4 jaar BNW door het hele Fok forum.

Ik wens de moderators alvast sterkte toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 17-01-2025 15:35:31 ]
  donderdag 16 januari 2025 @ 07:06:43 #160
403588 mcmlxiv
pi_216315937
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 23:54 schreef Chivaz het volgende:
Toch best jammer hoor dat er niemand hier is die de doorslaggevende rol van Trump met het staakt het vuren in Gaza en het vrijlaten van de gijzelaars niet wil erkennen.
Je zou toch wat meer dankbaarheid verwachten omdat er toch een aantal users hier zijn die erg veel sympathie voor de Palestijnse zaak hebben.
Nu nog hopen dat een ieder woord houd en de gijzelaars na zo’n lange tijd eindelijk bevrijd worden.
Ik verwacht in Oekraïne binnen enkele maanden een soortgelijke doorbraak.
Zeker, Trump heeft dat prima gedaan. Alle hulde. Vooral een mooi voorbeeld van samenwerking tussen beide Amerikaanse onderhandelaars. Want dat is namelijk het echte succes, 1 front vormen.

Had Trump nou hetzelfde rondom Oekraïne gedaan, had ik de kans groter geacht dat dat goed voor Oekraïne gaat aflopen. Maar we gaan het zien, misschien is Vlad inderdaad de sub van meester Donnie. Mocht dat ook lukken, krijg je weer een hulde melding.

Voor mij weegt dat overigens geen moment op tegen de oligarchen koers die de wereld net weer een slagje kutter maakt voor “de gewone man”. Maar hè, de blanke slecht opgeleide man die het al een tijdje lastig vindt dat zijn wijf ook een mening mag hebben heeft gesproken. Alles om LGTBQ te onderdrukken, vrouwen hun plek (aanrecht/bed) te geven en vreemdelingen te mogen opjagen en opsluiten, dat mag wat kosten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 januari 2025 @ 07:13:01 #161
862 Arcee
Look closer
pi_216315953
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 06:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de trollen komen boven drijven.

15 maanden oorlog, waarbij Israël met volledige steun van de VS Hamas en Hezbollah volledig naar de tyfus hebben geholpen, gaza in puin hebben geschoten, Iran hebben verzwakt, wat mede heeft geholpen bij het ineenstorten van het Assad regime. We zitten nu op het punt waarbij voor Israël amper meer iets te halen valt.
De regering Biden is maandenlang bezig geweest met het bemiddelen van een overeenkomst en hebben die bereikt volgens het framework dat Biden voor ogen had.

En wat wordt er geroepen?

Dit heeft Trump maar weer mooi geflikt

Dit worden 4 jaar aan bier en popcorn, waarbij zich een clown world ontwikkeld die volledig voorbij gaat aan de realiteit. Met als gevolg een toename van trollen die hun eigen alternatieve realiteit propageren.
Dat zal 4 jaar lang zo gaan: gaat er iets goed in de wereld dan is het aan Trump te danken, maar als er iets slecht gaat dan krijgen Biden en de radical left de schuld. Zo gaat het eigenlijk al jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arcee op 16-01-2025 07:28:21 ]
pi_216316033
quote:
Tuurlijk en als Trump straks president is en het vuur in LA gaat uit. Dan is dat omdat Trump het hoogstpersoonlijk gestopt heeft en niemand anders.
pi_216316801
quote:
Wut :')
pi_216316834
Het is gewoon een samenwerking van Trump en Biden geweest: https://www.ad.nl/buitenl(...)nder-trump~a81a8955/

En ja, dan mogen de credits naar allebei.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216316868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wut :')
Sorry, Trump en Biden.
De enige echte.
  donderdag 16 januari 2025 @ 09:43:56 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216316875
Ik denk dat Hamas zo bang was dat Trump's 'If the hostages are not released before inauguration day, all hell will break lose' echt ging gebeuren, dat ze hebben toegegeven. Wat ze natuurlijk al lang hadden kunnen doen. Als Biden dezelfde woorden had uitgesproken, had niemand dat geloofd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 januari 2025 @ 10:08:15 #167
Why is all the rum gone?
pi_216317162
Israel is overigens nog niet akkoord, dus ik vind de nieuwsberichten wel wat prematuur.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 16 januari 2025 @ 10:11:42 #168
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216317191
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Israel is overigens nog niet akkoord, dus ik vind de nieuwsberichten wel wat prematuur.
Netanyahu heeft, getuige het aantal aanklachten dat hem te wachten staat, ook nog helemaal geen baat bij wat voor akkoord dan ook.
pi_216318021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:38 schreef Hanca het volgende:
Het is gewoon een samenwerking van Trump en Biden geweest: https://www.ad.nl/buitenl(...)nder-trump~a81a8955/

En ja, dan mogen de credits naar allebei.
Als eindverantwoordelijken wel, maar ik denk dat de feitelijke credits naar de gezanten gaan. Zeker van Trump verwacht ik helemaal niks gezien zijn mentale capaciteiten. Maar van Biden eigenlijk ook niet echt meer.
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:30:22 #170
403588 mcmlxiv
pi_216318075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik denk dat Hamas zo bang was dat Trump's 'If the hostages are not released before inauguration day, all hell will break lose' echt ging gebeuren, dat ze hebben toegegeven. Wat ze natuurlijk al lang hadden kunnen doen. Als Biden dezelfde woorden had uitgesproken, had niemand dat geloofd.
Het heeft waarschijnlijk zeker wel geholpen, maar was Hezbollah niet gedecimeerd, Syrië niet gekanteld, Hamas niet geïsoleerd dan had deze ferme taal waarschijnlijk wat minder indruk gemaakt.

Het echte probleem met ferme taal is de bereidheid de daad bij het woord te voegen. Wat is de hel in Gaza, erger dan nu al het geval is? Tapijtbombardementen door VS bommenwerpers? Structurele genocide plegen op de Palestijnse bevolking?

Er zijn redenen waarom diplomatie gebaseerd op respectvol omgaan met elkaar op de lange termijn beter werkt dan het eendimensionale dreigen en drukken van types als Trump. Die redenen zijn o.a. geloofwaardigheid, wederkerigheid en bereidwilligheid. Niemand werkt graag samen met een bully.

De cucks en onderkruipsels die de fans vormen van dit soort figuren herkennen waarschijnlijk veel uit hun middelbare schooltijd, toen ze ook al meelopers waren bij het afpersen en bedreigen van medeleerlingen.
pi_216318090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:26 schreef archito het volgende:

[..]
Als eindverantwoordelijken wel, maar ik denk dat de feitelijke credits naar de gezanten gaan. Zeker van Trump verwacht ik helemaal niks gezien zijn mentale capaciteiten. Maar van Biden eigenlijk ook niet echt meer.
Eens, maar Biden en Trump zijn natuurlijk wel over hun schaduw heen gestapt en gaan samenwerken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216318430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, maar Biden en Trump zijn natuurlijk wel over hun schaduw heen gestapt en gaan samenwerken.
Zeker, de opdracht geven om samen te werken is al een persoonlijke overwinning voor beide. In die zin wist Trump toch wel dat hij vervolgens alle succes zou gaan claimen dus was dit een mooie manier om deze crisis mogelijk niet mee te nemen in zijn presidentschap.
pi_216318669
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik denk dat dat nog wel meevalt.

Iets met de grond gelijk bombarderen is op zich niet zo heel erg moeilijk. Ergens een maatschappelijk gedragen overwinning realiseren, dat is moeilijk.

Israël is, net als de Russen, heel goed in dingen kapot schieten. Daadwerkelijk een oplossing bedenken en daaraan committen, dat is hele andere koek. Een finesse die Trump ook niet beheerst. En Israël ook niet gezien de afgelopen 60 jaar.

Dit conflict gaat dan ook gewoon weer oplaaien als Trump vertrokken is, zo niet eerder.

Dat laatste geldt helaas ook voor Oekraïne mocht hij daar überhaupt de geest weer in de fles krijgen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216318785
twitter

Niet Biden, maar Trump moet weer even in actie komen. Presidentwaardig dit.
De enige echte.
  donderdag 16 januari 2025 @ 12:33:54 #175
319979 Fok-it
All is well
pi_216318818
quote:
Als deze deal definitief doorzet gaat hij toch echt de boeken in onder Bidens presidentschap en niet die van Trump, hoe graag bepaalde lieden de geschiedenis ook willen verdraaien
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 16 januari 2025 @ 12:38:18 #176
Why is all the rum gone?
pi_216318872
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:23 schreef BlackLining het volgende:

Israël is, net als de Russen, heel goed in dingen kapot schieten.
Ik zie dit wel vaker, dat mensen Rusland en Israel over een kam scheren. Dat is eigenlijk heel vreemd.
Want Rusland is altijd de aggresor geweest en Israel heeft vanaf het ontstaan altijd onder vuur gelegen van de Arabische landen om hen heen en heeft zichzelf verdedigd. Ook nu was Israel niet de aggresor, maar Hamas.

Dus als je al een vergelijk wil trekken, zou dat zijn tussen Rusland en Hamas en Israel en de Ukraine.
pi_216318946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik zie dit wel vaker, dat mensen Rusland en Israel over een kam scheren. Dat is eigenlijk heel vreemd.
Want Rusland is altijd de aggresor geweest en Israel heeft vanaf het ontstaan altijd onder vuur gelegen van de Arabische landen om hen heen en heeft zichzelf verdedigd. Ook nu was Israel niet de aggresor, maar Hamas.

Dus als je al een vergelijk wil trekken, zou dat zijn tussen Rusland en Hamas en Israel en de Ukraine.
Nee want de situatie in Israël vergelijken met wat Oekraïne is ondergaan is proportioneel :')

Ik doel hier op de schijnbaar onstilbare drang naar totale vernietiging. Die zie je bij zowel Israël als Rusland.

Dat er omtrent Israël een soort collectieve ongemakkelijkheid hangt komt door wat 'we' de Europese Joden hebben aangedaan in de oorlog. Maar dat heeft er feitelijk allemaal vrij weinig mee te maken en het is al helemaal geen excuus om nu zélf genocide te gaan plegen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 januari 2025 @ 12:46:22 #179
Why is all the rum gone?
pi_216318979
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:43 schreef BlackLining het volgende:

Ik doel hier op de schijnbaar onstilbare drang naar totale vernietiging. Die zie je bij zowel Israël als Rusland.

Nee, want Rusland is uit op totale vernieting en Israel alleen maar op totale overgave van de terroristische organisatie Hamas. Als Hamas dat meteen had gedaan en alle gijzelaars had vrijgelaten, waren het afgelopen anderhalf jaar niet gebeurd. Is niet zo moeilijk om te begrijpen, toch?
pi_216318999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee, want Rusland is uit op totale vernieting en Israel alleen maar op totale overgave van de terroristische organisatie Hamas. Als Hamas dat meteen had gedaan en alle gijzelaars had vrijgelaten, waren het afgelopen anderhalf jaar niet gebeurd. Is niet zo moeilijk om te begrijpen, toch?
Ja en als Oekraïne zich meteen had overgegeven was er ook niks aan de hand geweest :W
  donderdag 16 januari 2025 @ 12:50:21 #182
Why is all the rum gone?
pi_216319021
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja en als Oekraïne zich meteen had overgegeven was er ook niks aan de hand geweest :W
Je hebt een beetje moeite om te begrijpen wie de agressor is en wie niet, he?
pi_216319333
quote:

[..]
Heeft Oekraïne eerst meer dan 1000 onschuldigen vermoord en meer dan 200 mensen ontvoerd voordat Rusland binnen viel? Volgens mij niet. En dat is toch wel het enorme verschil. Als je dan toch wil vergelijken: Israël vs Hamas is vergelijkbaar met Amerika vs Al Quaida na de Twin Towers. En inderdaad, daarbij ging Israël veel te ver. Amerika trouwens misschien ook wel, daar was toen minder aandacht voor. Maar dat maakt het nog niet vergelijkbaar met Rusland.
pi_216319351
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
JIj wil niet begrijpen dat Israel bewust Palestijnen ging vermoorden en hun steden kapot schoten?
Als middel om Hamas te vernietigen, maar ook de Palestijnen bang maken , opdat zij zichzelf keren tegen Hamas.
Dat is terreur volgens de definities. Of er is ook een element de Palestijnen te verjagen van hun land = etnic cleansing
pi_216319358
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
JIj wil niet begrijpen dat Israel bewust Palestijnen ging vermoorden en hun steden kapot schoten?
Als middel om Hamas te vernietigen, maar ook de Palestijnen bang maken , opdat zij zichzelf keren tegen Hamas.
Dat is terreur volgens de definities. Of er is ook een element de Palestijnen te verjagen van hun land = etnic cleansing
En dan kun je ook nog eens op je water aanvoelen dat zoiets averechts gaat werken.
pi_216319482
quote:
15s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dan kun je ook nog eens op je water aanvoelen dat zoiets averechts gaat werken.
Temeer omdat dat hele beleid de reden is dat Hamas überhaupt bestaat. Als je mensen maar zwaar genoeg onderdrukt hebben ze op gegeven moment niks meer te verliezen en kun je er vanuit gaan dat er extremisme gaat ontstaan.

Israël is het pestkopje op het schoolplein wat op een goed moment zelf eens een keer te grazen wordt genomen. En dan is het huilen. Snap ik hoor, maar dat geeft niet het recht tot het plegen van een genocide.

Om on-topic te blijven, die hele dynamiek van het pestkopje en de bizarre reactie van het slachtoffer daarop verdwijnt niet onder Trump. Trump is de schoolmeester die er bij ongeregeldheden gewoon op los slaat. Dat leidt misschien tot minder gevechten nu, maar is allerminst een oplossing.
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:07:59 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216319690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Die arme Chivaz kan onderhand zijn huis niet meer uit door de morbide obesitas omdat jij hem blijft voeren.
Daar moest ik dan weer hard om lachen, point taken.
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:16:34 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216319803
En kan de 'wie heeft de schuld in de oorlog' niet in een ander topic. Want ook dat is niets anders dan hele sterke meningen uiten over een gebied en situatie heel ver weg, waar we allemaal niet verder komen dan gevoel of betrokkenheid door allerlei factoren, behalve wat zich daar al decennia, zo niet eeuwen afspeelt. Daar zijn inmiddels genoeg topics voor om die vermoeiende discussie te houden waarbij niemand water bij de wijn doet. Die topics doen al jaren elke dag hetzelfde en gemoedelijkheid is er ver te zoeken.
pi_216320124
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2025 02:09 schreef Kijkertje het volgende:
Joe Biden speech LIVE: President delivers farewell address

Fragmenten:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lft42ckfpk2k

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lft46vfzfs2k

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lft5lq7fpl2u

[ afbeelding ]

Pam Bondi (Trump's AG-kandidaat) beweerde vandaag nog dat in haar termijn niemand boven de wet zal staan en dat terwijl ze gaat werken voor een veroordeelde criminineel die zijn straf kon ontlopen, wiens rechtszaken niet doorgaan en die van zijn eigen SC verregaande immuniteit gekregen heeft omdat hij tot president gekozen is.

Hoezo: niemand staat boven de wet ...
Abuse of power zegt Biden net nadat hij zijn zoon een pardon heeft gegeven voor alle misdaden die hij mogelijk heeft gepleegd.
Wederom zo’n moment om principieel te blijven maar dat is verdomd lastig als vader zijnde die hoogst waarschijnlijk ook mee heeft geprofiteerd van de misdaden die Hunter Biden heeft gepleegd.
Ik snap best dat hij dat moet zeggen, hij is immers de president en met een stalen gezicht hypocrisie ten toon spreiden en liegen hoort bij de job.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:02:44 #190
403588 mcmlxiv
pi_216320144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Abuse of power zegt Biden net nadat hij zijn zoon een pardon heeft gegeven voor alle misdaden die hij mogelijk heeft gepleegd.
Wederom zo’n moment om principieel te blijven maar dat is verdomd lastig als vader zijnde die hoogst waarschijnlijk ook mee heeft geprofiteerd van de misdaden die Hunter Biden heeft gepleegd.
Ik snap best dat hij dat moet zeggen, hij is immers de president en met een stalen gezicht hypocrisie ten toon spreiden en liegen hoort bij de job.
Hoe vreselijk moet het dan wel niet voor jou zijn dat het komende exemplaar niet eens een zoon nodig heeft om misdadig te zijn!
pi_216320172
Ah er moet weer van alles gefantaseerd worden omtrent hunter.

Beste chicaz wat vind je van het profiteren van trump in zijn jaren dat hij als volleerde nepotist mensen in zijn hotels zat te vestigen.

Wat vind je van trump zijn doorgesnoven junk zoon die met geld even wat fophef in Groenland creëerde?
pi_216320181
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
pi_216320269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoe vreselijk moet het dan wel niet voor jou zijn dat het komende exemplaar niet eens een zoon nodig heeft om misdadig te zijn!
Ik veroordeel Biden niet dat hij een pardon heeft gegeven voor zijn zoon. Een ieder die kinderen heeft begrijpt die keuze. Ik bewonder alleen het feit dat hij met een stalen gezicht zit te preken over “abuse of power” terwijl hij zijn zoon en mogelijk zich zelf beschermt tegen eventuele vervolging.
pi_216320279
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
Ja dat deed ik ook tijdens die speech, wat ik nog grappiger vind is dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die het nog geloven ook. Lol.
pi_216320334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja dat deed ik ook tijdens die speech, wat ik nog grappiger vind is dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die het nog geloven ook. Lol.
Die sjit over Hunter Biden bedoel je?
pi_216320376
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die sjit over Hunter Biden bedoel je?
Je bent een van de weinigen die het niet gelooft, zelfs Joe Biden gelooft erin. Waarom anders een pardon als hij compleet onschuldig is?
Tenzij hij gelooft dat de rechtspraak uiterst corrupt is maar dat kan natuurlijk helemaal niet want hij is immers een democraat. Een voorvechter van democratie en de rechtsstaat.
pi_216320415
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je bent een van de weinigen die het niet gelooft, zelfs Joe Biden gelooft erin. Waarom anders een pardon als hij compleet onschuldig is?
Tenzij hij gelooft dat de rechtspraak uiterst corrupt is maar dat kan natuurlijk helemaal niet want hij is immers een democraat. Een voorvechter van democratie en de rechtsstaat.
In je laatste zin geef je mooi aan waar de fout zit en waarom Biden zijn zoon een pardon heeft gegeven. De Republikeinen hebben immers al een keer een weliswaar totaal gefaald politiek showproces gevoerd tegen een ambteloos burger, namelijk Hunter Biden. En ik kan me voorstellen dat Biden zijn familie daar in de toekomst tegen wil beschermen. En als het in zijn macht ligt, waarom niet?
pi_216320419
twitter

Wat vinden we ervan?
De enige echte.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:44:20 #199
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216320436
quote:
Elon heeft zijn prioriteiten inmiddels verschoven naar een ruzie met Asmongold, een incel gamer slash streamer die tussen de kakkerlakken en schimmels leeft (geen grap). Deze man is zo waanzinnig tenenkrommend, wat een loser.
pi_216320447
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In je laatste zin geef je mooi aan waar de fout zit en waarom Biden zijn zoon een pardon heeft gegeven. De Republikeinen hebben immers al een keer een weliswaar totaal gefaald politiek showproces gevoerd tegen een ambteloos burger, namelijk Hunter Biden. En ik kan me voorstellen dat Biden zijn familie daar in de toekomst tegen wil beschermen. En als het in zijn macht ligt, waarom niet?
Een showproces? Waar heb je het in hemelsnaam over? Zet je nu twijfels bij de rechtsstaat of is Hunter Biden onschuldig?
pi_216320464
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:42 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Wat vinden we ervan?
Lijkt een beetje op de mugshot. Persoonlijk had ik er voor gekozen om met een brede lach op de foto te gaan.
pi_216320488
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een showproces? Waar heb je het in hemelsnaam over? Zet je nu twijfels bij de rechtsstaat of is Hunter Biden onschuldig?
Je verbazend slecht op de hoogte:
United States House Oversight Committee investigation into the Biden family
pi_216320529
quote:
Dat was een onderzoek, ik versta iets anders onder een showproces.
Maar dan nog, als ze niets hebben gevonden waar president Biden bij betrokken was waarom dan het pardon? En vooral zo specifiek qua tijdlijn. Of je gelooft in de onschuld van je zoon en de onafhankelijke rechtspraak of je gelooft er totaal niet in.
pi_216320748
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:33 schreef Rnie het volgende:

[..]
Kwam van diep he lieverd?
Ah, je voelde je aangesproken :7

Mooi dat je jezelf er in herkent.
pi_216320750
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals Biden zei:

quote:
“I knew this deal would have to be implemented by the next team, so I told my team to coordinate closely with the incoming team to make sure we’re all speaking with the same voice, because that’s what America’s presidents do,” Biden said.
Trump zou dat nooit gedaan hebben. Zie terugtrekking uit Afghanistan.
pi_216320777
quote:

[..]
Hoezo heeft Hamas zich overgegeven?
pi_216320863
quote:
Het verklaart waarom hij bij de wappies zo goed in de smaak valt.
pi_216320922
quote:
All hell is losgebroken.
Heel Gaza is naar de tyfus geholpen, en Hamas is gedecimeerd. Waarbij een niet eerder gebruikte tactiek is toegepast door honderden Hamas leden tegelijkertijd op te blazen met piepers.
pi_216320959
Mike Johnson heeft Mike Turner ontslagen als voorzitter van de House Intelligence Comm.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lft5u4x2fk2i

https://bsky.app/profile/rawstory.com/post/3lfsvowa66k2h

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 16-01-2025 16:49:52 ]
pi_216321037
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
All hell is losgebroken.
Heel Gaza is naar de tyfus geholpen, en Hamas is gedecimeerd. Waarbij een niet eerder gebruikte tactiek is toegepast door honderden Hamas leden tegelijkertijd op te blazen met piepers.
Dat was de terroristische organisatie Hezbollah in Libanon, niet de terroristische organisatie Hamas in Gaza. Had weinig met elkaar te maken, behalve dat het tegelijk gebeurde.
pi_216321202
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was de terroristische organisatie Hezbollah in Libanon, niet de terroristische organisatie Hamas in Gaza. Had weinig met elkaar te maken, behalve dat het tegelijk gebeurde.
_O-
pi_216321305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
_O-
pi_216321319
Tja, je kunt er om lachen, maar de meeste experts denken dat die actie tegen Hezbollah met die piepers ongeveer 1,5 jaar voorbereidingstijd heeft gekost. Dat was voor 7 oktober dus.
pi_216321419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:24 schreef Hanca het volgende:
Tja, je kunt er om lachen, maar de meeste experts denken dat die actie tegen Hezbollah met die piepers ongeveer 1,5 jaar voorbereidingstijd heeft gekost. Dat was voor 7 oktober dus.
Dat maakt het natuurlijk niet beter en onderstreept alleen maar het punt van Israël als gevaarlijk, expansief, genocidaal klotestaatje.

Los daarvan heeft iemand besloten dat er op dat moment op de knop gedrukt zou worden.
pi_216321432
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:35 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat maakt het natuurlijk niet beter en onderstreept alleen maar het punt van Israël als gevaarlijk, expansief, genocidaal klotestaatje.

Los daarvan heeft iemand besloten dat er op dat moment op de knop gedrukt zou worden.
Ze waren toen net geleverd, toch? Je wacht niet tot de helft al weer uit de roulatie is.

Ik zeg ook niet dat het beter is, ik zeg dat Hezbollah geen Hamas is en dat je beide acties dus los moet zien.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 januari 2025 @ 17:39:06 #216
3928 Ulx
pi_216321442
quote:
Hezbollah was toch in oorlog met Israël? Logisch dat dat land maatregelen neemt om ze snel en hard aan te pakken. En dat de Israëli's hebben gewacht tot ze de top hadden afgemaakt tot ze de piepers lieten klappen is logisch. De top en het middenkader wegvagen is funest voor vrijwel elke organisatie. Zoals je kunt zien bij Hezbollah. Die zijn verleden tijd.
pi_216321467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze waren toen net geleverd, toch? Je wacht niet tot de helft al weer uit de roulatie is.

Ik zeg ook niet dat het beter is, ik zeg dat Hezbollah geen Hamas is en dat je beide acties dus los moet zien.
Ach, of we nou naar het zuiden of naar het noorden compleet buitenproportioneel en genocidaal reageren. Daar kun je een verschil in zien als dat in je straatje past.

Ik zie dat verschil niet. Ik zie alleen een expansief klotestaatje. Een klotestaatje wat met zijn hightech leger echt niet hoeft te zakken tot dit niveau voor het bereiken van haar doelen, maar wat dat wel doet omdat islamitische levens nou eenmaal niks waard zijn. En dat sentiment is niet weggenomen onder Trump. In tegendeel.
pi_216321554
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ach, of we nou naar het zuiden of naar het noorden compleet buitenproportioneel en genocidaal reageren. Daar kun je een verschil in zien als dat in je straatje past.

Ik zie dat verschil niet. Ik zie alleen een expansief klotestaatje. Een klotestaatje wat met zijn hightech leger echt niet hoeft te zakken tot dit niveau voor het bereiken van haar doelen, maar wat dat wel doet omdat islamitische levens nou eenmaal niks waard zijn. En dat sentiment is niet weggenomen onder Trump. In tegendeel.
Ik zie een land waar al decennia lang minstens 2 keer per week een aanslag wordt gepleegd, waar op een terras zitten een dodelijke actie kan zijn, net als het bezoeken van een speeltuin. En ja, ik zie ook dat dat land vervolgens buitenproportioneel reageert. Maar dat af doen als een 'expansief klotestaatje'... vooral een land wat continue moet vechten om te blijven bestaan. En dat is van beide kanten gewoon fout.
pi_216321626
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, je voelde je aangesproken :7

Mooi dat je jezelf er in herkent.
Je quote mijn bericht en geeft aan dat de trollen weer boven komen drijven. Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat je in ieder geval mij ermee bedoelt natuurlijk, anders quote je me niet. :')

Dat ik mezelf in jouw gedachtegoed zou herkennen is een kwalificatie die je zelf maakt natuurlijk. Logischerwijs hangt dat niet samen met het eerste gegeven van je post.

Echt, die kronkel in je kop blijft bijzonder. :D Fascinerend gewoon. :Y
De enige echte.
pi_216321685
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie een land waar al decennia lang minstens 2 keer per week een aanslag wordt gepleegd, waar op een terras zitten een dodelijke actie kan zijn, net als het bezoeken van een speeltuin. En ja, ik zie ook dat dat land vervolgens buitenproportioneel reageert. Maar dat af doen als een 'expansief klotestaatje'... vooral een land wat continue moet vechten om te blijven bestaan. En dat is van beide kanten gewoon fout.
Staat allemaal totaal niet in verhouding bij de terreur, het ontnemen van menselijkheid en toekomstperspectief in Gaza en de West Bank.

Ik vind het erg voor diegene die persoonlijk slachtoffer worden van Hamas en Hezbollah, maar die reacties vallen toch compleet in het niet bij wat Israël doet in Gaza en de Westbank :{

Persoonlijk, want die mensen zullen er weinig aan kunnen doen, vind ik dat allemaal heel erg. Voor wat betreft het grote geheel heeft Israël die ellende compleet en totaal over zichzelf afgeroepen. Ik verwijs nogmaals naar het pestkopje op het schoolplein wat op een goeie dag zelf te grazen genomen kan worden.

Dat "och wat zielig toch, een aanslag in Israël" daar krijg ik echt buikpijn van. Dat impliceert zo ongelofelijk veel desinteresse en onverschilligheid ten opzichte van de islamitische delen van het land, dat is echt schokkend.

Walgelijk.
pi_216321753
quote:
15s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Staat allemaal totaal niet in verhouding bij de terreur, het ontnemen van menselijkheid en toekomstperspectief in Gaza en de West Bank.

Ik vind het erg voor diegene die persoonlijk slachtoffer worden van Hamas en Hezbollah, maar die reacties vallen toch compleet in het niet bij wat Israël doet in Gaza en de Westbank :{

Persoonlijk, want die mensen zullen er weinig aan kunnen doen, vind ik dat allemaal heel erg. Voor wat betreft het grote geheel heeft Israël die ellende compleet en totaal over zichzelf afgeroepen. Ik verwijs nogmaals naar het pestkopje op het schoolplein wat op een goeie dag zelf te grazen genomen kan worden.

Dat "och wat zielig toch, een aanslag in Israël" daar krijg ik echt buikpijn van. Dat impliceert zo ongelofelijk veel desinteresse en onverschilligheid ten opzichte van de islamitische delen van het land, dat is echt schokkend.

Walgelijk.
Nee, ik zie juist aan beide kanten slachtoffers en aan beide kanten daders. Doen alsof Israël enkel uit daders bestaat en Libanon en Palestina alleen uit slachtoffers, dat is pas walgelijk.

Maar inmiddels ook wel wat offtopic.
pi_216321833
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik zie juist aan beide kanten slachtoffers en aan beide kanten daders. Doen alsof Israël enkel uit daders bestaat en Libanon en Palestina alleen uit slachtoffers, dat is pas walgelijk.

Maar inmiddels ook wel wat offtopic.
De bevolking niet, nee. Maar ik heb het niet voor niets steevast over de staat Israël (waarvan het hoofd overigens een ICC arrestatiebevel aan zijn broek heeft hangen) en niet over Israëliërs of joden in het algemeen.

Net zo goed als dat ik Hamas niet als slachtoffer portretteer. Ik daag je uit om één post (in context!) te quoten waaruit dat blijkt.

Hamas is een voorspelbaar gevolg van het beleid van Israël in de laatste 60, 70 jaar.
pi_216321886
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:57 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je quote mijn bericht en geeft aan dat de trollen weer boven komen drijven. Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat je in ieder geval mij ermee bedoelt natuurlijk, anders quote je me niet. :')

Dat ik mezelf in jouw gedachtegoed zou herkennen is een kwalificatie die je zelf maakt natuurlijk. Logischerwijs hangt dat niet samen met het eerste gegeven van je post.

Echt, die kronkel in je kop blijft bijzonder. :D Fascinerend gewoon. :Y
Ja, dan ga je stuiteren.
pi_216321942
quote:
Je doet nu net alsof Hezbollah daarvoor geen bedreiging vormde voor Israël.
pi_216321961
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je doet nu net alsof Hezbollah daarvoor geen bedreiging vormde voor Israël.
Nee, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de oorlog in Gaza los moet zien van die actie tegen Hezbollah.
pi_216322096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de oorlog in Gaza los moet zien van die actie tegen Hezbollah.
Dat is niet los te zien.
Hezbollah ging Hamas steunen, en Israël sloeg snoeihard terug.
Dat had Hezbollah niet verwacht.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 januari 2025 @ 19:33:54 #227
3928 Ulx
pi_216322835
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is onzin. Hamas kreeg training en advies van de Russen. No way dat dat mogelijk was zonder hulp van Hezbollah en/of Iran.
pi_216325305
https://www.euractiv.com/section/politics/news/trump-keeps-tariffs-on-table-in-call-with-denmark-on-greenland/
quote:
Trump first mentioned his economic threats against Denmark in a press conference at his Mar-a-Lago estate last week, saying he would "tariff Denmark at a very high level" if the country did not cede or sell Greenland.

"We are in a serious situation," Frederiksen told reporters in Copenhagen on Thursday.
Een afperser aan het werk.
Denemarken moet wat aanpassingen doen.. Minder zaken doen met Amerikaanse bedrijven.
Maar.... hoe ver wil Trump gaan met die afpersingen?
Zal hij op een goede dag een leger naar Groenland sturen?
Het congress kan het verwerpen, toch.. dan kan Trump zijn wereldrijk niet uitbouwen ?
Ik verdenk de republikeinse congresleden wel van gemakkelijker in te stemmen het panamakanaal te veroveren
pi_216325565
Stephen Miller is nu Zuckerberg's adviseur mbt het FB-beleid 8)7

https://bsky.app/profile/bgrueskin.bsky.social/post/3lfuzv7dzg22k

En TikTok wordt ook ingelijfd :|W

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfupw2y3os2h

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 16-01-2025 22:35:23 ]
pi_216325632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is onzin. Hamas kreeg training en advies van de Russen. No way dat dat mogelijk was zonder hulp van Hezbollah en/of Iran.
Het is toch helemaal geen geheim dat Hamas én Hezbollah ondersteund worden door Iran :?

Een Iran overigens wat net als deze clubs ideologisch compleet het spoor bijster is, maar wat je niet los kunt zien van westerse bemoeizucht in deze regio.

Zou wel lollig zijn als Trump in een van zijn frenzies het standpunt van de Russen in deze eruit flapt. Want erg duidelijk is dat nog niet.
pi_216325762
Hoe verzint hij het :')

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfuu25fed225

Knettergestoord 8)7
  vrijdag 17 januari 2025 @ 00:42:36 #232
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216326796
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2025 22:41 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

Knettergestoord 8)7
Welke golden age of Hollywood is dat dan?
pi_216326952
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 00:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De tijd dat ze nog niet 'WOKE!' waren natuurlijk.
pi_216327430
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 00:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De jaren vijftig.
Om een of andere reden is er een sterke behoefte om terug te keren naar die tijd.
Met uitzondering van de houding richting Rusland.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 08:35:40 #235
Why is all the rum gone?
pi_216327795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

JIj wil niet begrijpen blahblahyaddayadda
Tsja, als Hamas de 'gewone' Palestijnen (die overigens uitgebreid feestvierden op straat na 07 oktober 2023) als schild gebruikt, dan vallen er slachtoffers. Is een bewuste keuze van Hamas. Want die geven geen kloot om de Palestijnen. Net als de hele Arabische wereld.
pi_216328053
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2025 22:41 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

Knettergestoord 8)7
Hij zal nu wel dolgelukkig zijn dat Lynch overleden is. Al lijkt Trumpie me niet het persoon dat de mentale capaciteiten heeft om films van Lynch te kijken.
pi_216328191
En het valt me ook wel tegen dat Mel Gibson ook een doorgedraaide wappie blijkt te zijn. Het is niet dat ik fan was van de man, verre van zelfs, maar ik had hem wat hoger zitten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 januari 2025 @ 09:35:41 #238
3928 Ulx
pi_216328222
quote:
☢️🇺🇦 Ben Hodges: "I think it's understandable why Ukraine and other countries are thinking about maybe they should have a nuclear weapon, if they're not confident that the United States will be reliable in this. But I think it would be a bad outcome if there was nuclear proliferation.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfwd3ol5w222
Dat de VS het niet leuk zal vinden als we zulke dingen bouwen snap ik. Maar het is de consequentie van het de nek omdraaien van Pax Americana door Trump. Als kleine NAVO landen nu ook over hun schouder moeten gaan kijken of de VS ze geen mes in de rug gaat rammen dan kun je verwachten dat die iets in het arsenaal willen waar de VS ook bang voor is. Dan maar zo.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 09:57:45 #239
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_216328372
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
En het valt me ook wel tegen dat Mel Gibson ook een doorgedraaide wappie blijkt te zijn. Het is niet dat ik fan was van de man, verre van zelfs, maar ik had hem wat hoger zitten.
Gibson is al heel lang mentaal niet in orde, maar dat beperkte zich in het verleden tot religieuze filmmeuk. En dankzij die sekte drang is het makkelijk aanschuiven bij de qanon sekte.

Van Stallone heb ik dan weer niets meegekregen hoe gehersenspoeld hij is of was.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 10:19:45 #240
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216328516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 08:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Tsja, als Hamas de 'gewone' Palestijnen (die overigens uitgebreid feestvierden op straat na 07 oktober 2023) als schild gebruikt, dan vallen er slachtoffers. Is een bewuste keuze van Hamas. Want die geven geen kloot om de Palestijnen. Net als de hele Arabische wereld.
Dus als de Duitsers ons als schild hadden gebruikt, dan was het ook prima ons overhoop te knallen?

Maar goed, dit is een topic over de politiek in de USA, niet de oorlog waar dan ook.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 10:22:04 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216328539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:57 schreef Montov het volgende:

[..]
Gibson is al heel lang mentaal niet in orde, maar dat beperkte zich in het verleden tot religieuze filmmeuk. En dankzij die sekte drang is het makkelijk aanschuiven bij de qanon sekte.

Van Stallone heb ik dan weer niets meegekregen hoe gehersenspoeld hij is of was.
Die is 78 jaar, daar gaat niet veel goeds meer van komen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 januari 2025 @ 10:36:09 #242
3928 Ulx
pi_216328681
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus als de Duitsers ons als schild hadden gebruikt, dan was het ook prima ons overhoop te knallen?

Maar goed, dit is een topic over de politiek in de USA, niet de oorlog waar dan ook.
Als de Duitsers NSB'ers als schild hadden gebruikt.

Maar inderdaad, off-topic.
pi_216330816
Ze kunnen het maar niet loslaten, er moet iets te vinden zijn!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfwqfd64ak2q

pi_216330827
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Je bedoelt als de Duitsers het Duitse volk als schild hadden gebruikt.
pi_216330844
quote:
81s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:06 schreef Kijkertje het volgende:
Ze kunnen het maar niet loslaten, er moet iets te vinden zijn!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfwqfd64ak2q

[ afbeelding ]
Gelukkig is de VS een nette rechtstaat, en wordt er geen politieke heksenjacht uitgevoerd op burgers ^O^
pi_216331008
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gelukkig is de VS een nette rechtstaat, en wordt er geen politieke heksenjacht uitgevoerd op burgers ^O^
Ja, zoties mag je dus niet zeggen van Chivaz heb ik begrepen. Want als je pro-rechtstaat bent moet je aan showprocessen meewerken zo begrijp ik.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 15:26:57 #247
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216331559
https://www.cbsnews.com/pictures/presidents-ranked-worst-best/

Ach, gewoon even deze link...omdat het kan en het bijna weekend is :)
pi_216331574
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, zoties mag je dus niet zeggen van Chivaz heb ik begrepen. Want als je pro-rechtstaat bent moet je aan showprocessen meewerken zo begrijp ik.
Hé ik zit hier in het topic waar mij toch echt op het hart werd gedrukt dat je niet mag twijfelen aan de rechtsstaat. Ik dacht juist dat het een van de vele dingen was die jullie hadden tegen Trump.
Kortom er is weer eens weinig consistentie op te merken in dit topic. Een pardon is oke als de democraten het doen want tja straks misbruikt Trump de rechterlijke macht om achter zijn politieke vijanden aan te gaan.
Dat staat natuurlijk haaks op alle andere uitspraken hier dat de rechtspraak in de VS toch echt onafhankelijk is.
Dus nogmaals wat is het, is de rechtspraak onafhankelijk en kunnen we het proces vertrouwen of kan dat niet met als gevolg dat je dan moet erkennen dat Trump wellicht een punt had als hij het had over politiek gemotiveerde rechtspraak?
  vrijdag 17 januari 2025 @ 15:30:54 #249
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216331601
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hij zal nu wel dolgelukkig zijn dat Lynch overleden is. Al lijkt Trumpie me niet het persoon dat de mentale capaciteiten heeft om films van Lynch te kijken.
RIP Lynch...één van de grootsten!

Trump is waarschijnlijk nooit verder gekomen dan Tom & Jerry...alhoewel ik betwijfel of hij dat wel echt snapt.
pi_216331704
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hé ik zit hier in het topic waar mij toch echt op het hart werd gedrukt dat je niet mag twijfelen aan de rechtsstaat. Ik dacht juist dat het een van de vele dingen was die jullie hadden tegen Trump.
Kortom er is weer eens weinig consistentie op te merken in dit topic. Een pardon is oke als de democraten het doen want tja straks misbruikt Trump de rechterlijke macht om achter zijn politieke vijanden aan te gaan.
Dat staat natuurlijk haaks op alle andere uitspraken hier dat de rechtspraak in de VS toch echt onafhankelijk is.
Dus nogmaals wat is het, is de rechtspraak onafhankelijk en kunnen we het proces vertrouwen of kan dat niet met als gevolg dat je dan moet erkennen dat Trump wellicht een punt had als hij het had over politiek gemotiveerde rechtspraak?
Je mag best twijfelen aan de rechtsstaat, als daar gegronde redenen voor zijn. Helaas is de rechtsstaat namelijk niet een vaststaand iets, daar kan aan worden gemorreld.

Even een extreem voorbeeld (voor alle duidelijkheid: ik wil geen Godwin maken, maar het illustreert het punt dat ik wil maken): de rechtsstaat zag er in Duitsland in 1934 heel anders uit dan in 1932. Het zou natuurlijk idioot zijn om die nieuwe situatie te accepteren omdat je twee jaar eerder wél vertrouwen had in de Duitse rechtsstaat.

Verder heb ik de discussie niet helemaal gevolgd, maar my two cents: ik vind de pardon voor Hunter Biden twijfelachtig. Ik begrijp de beweegredenen van Biden, maar hij had het naar mijn idee niet moeten doen vanwege het verkeerde signaal dat je daarmee afgeeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 17-01-2025 16:05:16 ]
pi_216331756
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vertel me dat je er niets van begrijpt zonder te zeggen dat je er niets van begrijpt :7
pi_216331763
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je mag best twijfelen aan de rechtsstaat, als daar gegronde reden voor zijn. Helaas is de rechtsstaat namelijk niet een vaststaand iets, daar kan aan worden gemorreld.

Even een extreem voorbeeld (voor alle duidelijkheid: ik wil geen Godwin maken, maar het illustreert het punt dat ik wil maken): de rechtsstaat zag er in Duitsland in 1934 heel anders uit dan in 1932. Het zou natuurlijk idioot zijn om die nieuwe situatie te accepteren omdat je twee jaar eerder wél vertrouwen had in de Duitse rechtsstaat.

Verder heb ik de discussie niet helemaal gevolgd, maar my two cents: ik vind de pardon voor Hunter Biden twijfelachtig. Ik begrijp de beweegredenen van Biden, maar hij had het naar mijn idee niet moeten doen vanwege het verkeerde signaal dat je daarmee afgeeft.
Ik ben het helemaal eens met je behalve over Hunter Biden. Had hij het moeten doen als president dan zeg ik nee. Maar als een vader kan je haast niet anders. Je hebt de macht om je zoon en mogelijk jezelf een hoop ellende te besparen en dat is een kans die je als vader zijnde moet nemen voor het welzijn van je familie.
Hoe loyaal je ook bent naar je land/de rechtsstaat, die loyaliteit kan en mag nooit groter zijn dan de loyaliteit naar je familie.
Wat Biden beter had kunnen doen was in het verleden zich zelf niet moeten laten gebruiken door zijn zoon om zodat hij zich zelf kon verrijken. Als hij dat had gedaan dan was hij loyaal geweest naar zijn familie, correct en principieel en dan was al deze ellende hem bespaard gebleven.
Dit is nu een typisch geval van het verleden die je inhaalt op een moment dat je het absoluut niet kan gebruiken. Ik heb deze les op de harde manier moeten leren uiteraard op veel kleinere schaal. Maar de les die ik eruit heb getrokken is dat je als man zijnde af en toe nee moet zeggen om jezelf te beschermen.
pi_216331957
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal eens met je behalve over Hunter Biden. Had hij het moeten doen als president dan zeg ik nee. Maar als een vader kan je haast niet anders. Je hebt de macht om je zoon en mogelijk jezelf een hoop ellende te besparen en dat is een kans die je als vader zijnde moet nemen voor het welzijn van je familie.
Hoe loyaal je ook bent naar je land/de rechtsstaat, die loyaliteit kan en mag nooit groter zijn dan de loyaliteit naar je familie.
Wat Biden beter had kunnen doen was in het verleden zich zelf niet moeten laten gebruiken door zijn zoon om zodat hij zich zelf kon verrijken. Als hij dat had gedaan dan was hij loyaal geweest naar zijn familie, correct en principieel en dan was al deze ellende hem bespaard gebleven.
Dit is nu een typisch geval van het verleden die je inhaalt op een moment dat je het absoluut niet kan gebruiken. Ik heb deze les op de harde manier moeten leren uiteraard op veel kleinere schaal. Maar de les die ik eruit heb getrokken is dat je als man zijnde af en toe nee moet zeggen om jezelf te beschermen.
Ik sta daar toch echt anders in. Een publieke functie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee, je kunt loyaliteit aan je familie dan niet op de eerste plaats zetten. Wil je dat wel doen, dan had je het publieke domein moeten mijden.

Je geeft daarmee namelijk een verkeerd signaal af, je laat zien dat de wet niet voor iedereen gelijk is. Dat je de dans kunt ontspringen door geboren te worden in de juiste familie. Het is nepotisme van het ergste soort en je kunt daarmee een gevaarlijk precedent scheppen.

De glijdende schaal ligt op de loer, het is een opmaat voor een democratie die wordt geplaagd door corruptie en nepotisme en zichzelf daarmee ten val brengt.
pi_216332010
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik sta daar toch echt anders in. Een publieke functie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee, je kunt loyaliteit aan je familie dan niet op de eerste plaats zetten. Wil je dat wel doen, dan had je het publieke domein moeten mijden.

Je geeft daarmee namelijk een verkeerd signaal af, je laat zien dat de wet niet voor iedereen gelijk is. Dat je de dans kunt ontspringen door geboren te worden in de juiste familie. Het is nepotisme van het ergste soort en je kunt daarmee een gevaarlijk precedent scheppen.

De glijdende schaal ligt op de loer, het is een opmaat voor een democratie die wordt geplaagd door corruptie en nepotisme en zichzelf daarmee ten val brengt.
Je geeft zelf de oplossing al, Biden had moeten weten dat zijn zoon een gevaar voor zijn termijn had kunnen zijn met verregaande gevolgen. Zelfs een liegende media heeft hem wat dat betreft niet kunnen helpen want social media bestaat gelukkig ook nog.
Maar als je eenmaal in die vervelende positie zit dan word het wel heel moeilijk om je enige levende zoon voor de bus te gooien al is het om het geloof in de rechtsstaat overeind te houden.
pi_216332198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je geeft zelf de oplossing al, Biden had moeten weten dat zijn zoon een gevaar voor zijn termijn had kunnen zijn met verregaande gevolgen. Zelfs een liegende media heeft hem wat dat betreft niet kunnen helpen want social media bestaat gelukkig ook nog.
Maar als je eenmaal in die vervelende positie zit dan word het wel heel moeilijk om je enige levende zoon voor de bus te gooien al is het om het geloof in de rechtsstaat overeind te houden.
Het is natuurlijk van de zotte dat Hunter wordt opgejaagd omdat zijn vader president is (geweest)

Van voor bananenrepubliek leef je dan in :{w
pi_216332322
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is natuurlijk van de zotte dat Hunter wordt opgejaagd omdat zijn vader president is (geweest)

Politiek gemotiveerde vervolgingen zijn nooit goed, maar dat krijg je als je eenmaal die weg inslaat. Ik verwacht ook dat Trump na zijn termijn allerlei pardons gaat uitdelen voor dat hij het Witte Huis verlaat. Dit word de nieuwe standaard en dat is een direct gevolg van de waanzin de afgelopen jaren.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 17:14:15 #257
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216332465
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is een afleidingsmanoeuvre, zoals altijd. Stel je voor dat we het over beleid moeten gaan hebben, dat zou voor hen een ravage zijn.
pi_216332580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Politiek gemotiveerde vervolgingen zijn nooit goed, maar dat krijg je als je eenmaal die weg inslaat. Ik verwacht ook dat Trump na zijn termijn allerlei pardons gaat uitdelen voor dat hij het Witte Huis verlaat. Dit word de nieuwe standaard en dat is een direct gevolg van de waanzin de afgelopen jaren.
Waanzin, geïnitieerd door de Republikeinen.
Dat begon al bij Clinton.
En toen werd al gewaarschuwd dat het zou leiden tot waar we nu staan.
pi_216332979
https://nos.nl/artikel/25(...)omversnelling-bracht

Het was kort na de afgetekende verkiezingszege van Donald Trump in de VS de grote vrees van experts: met de Republikein in het Witte Huis zou de situatie in Gaza nóg slechter kunnen worden dan hij al was. Maar vier dagen voordat Trump aan zijn tweede termijn begint, ligt er een akkoord over een staakt-het-vuren op tafel. De vingerafdrukken van de aanstaande president zijn onmiskenbaar aanwezig.

Hulde aan Trump _O_ Presidentwaardig. :Y
De enige echte.
pi_216333442
Inauguration verhuist naar capitol rotunda omdat het koud is.

https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share

Kan hij in ieder geval niet weer over crowd sizes janken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 17 januari 2025 @ 18:49:22 #261
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216333506
Maandag is het zover hè. :{
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216334071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:42 schreef OMG het volgende:

Logisch, ook wat betreft de veiligheid iets beter, maar zullen ze nooit erkennen. Je hebt op links behoorlijk wat staatsgekken lopen natuurlijk.
De enige echte.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2025 @ 19:41:06 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216334197
quote:

Komt hem goed uit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216334532
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:34 schreef Rnie het volgende:

[..]
Logisch, ook wat betreft de veiligheid iets beter, maar zullen ze nooit erkennen. Je hebt op links behoorlijk wat staatsgekken lopen natuurlijk.
Aanslagen op Trump kun je in de vs het beste overlaten aan Republikeinen zoals we het afgelopen jaar hebben gezien.
pi_216334718
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:00 schreef xpompompomx het volgende:
Aanslagen op Trump kun je in de vs het beste overlaten aan Republikeinen zoals we het afgelopen jaar hebben gezien.
Zullen ze nooit erkennen.
pi_216335714
Bij Trump lijkt zich verslikken in een Hamburger me wel een mooie. Dan heeft iedereen ook wat, de fans kunnen dan mooie conspiracies bedenken en de niet fans zijn af van een criminele debiel. Wat hem vervangt uit dat clubje oligarchen lijkt me trouwens nog minder dus liever niet. Want Trump is uiteraard toch een soort president Kamacho, vermakelijk in zijn debiliteit en extreem ineffectief.
Maar je vraagt je wel af hoe lang een staat als Californië op deze manier nog zin heeft in de unie.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 21:42:04 #267
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216335796
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Laat het maar een buitenlandse geheime dienst zijn (en het liefst zo snel mogelijk). Ik ben al klaar met deze gek voor zijn termijn begonnen is.
Luigi did nothing wrong.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 22:04:09 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216336136
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:17 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wow, dit gaat wel heel erg ver vind je ook niet? :{ Zeg je nou dat je wilt dat ze zsm Trump moeten vermoorden?

Het wordt nog geliked ook. Kom op hey. :{
Deze gek die de wereld instabiel en volatiel probeert te maken kunnen we er niet bij hebben. Wat hij in eigen land doet moet hij zelf weten maar als hij gaat zitten poken in de stabiliteit en soevereiniteit van andere landen dan is 'ie het haasje. Figuren als Poetin en Trump kunnen we missen als kiespijn. Bovendien hoeven de Amerikaantjes daar dan niet over te janken, die zijn er zelf bepaald niet vies van om buitenlandse leiders neer te knallen als deze ze niet zinnen, en dat zijn dan geen leiders die oorlogen willen voeren of zich met andere landen bemoeien, maar bijvoorbeeld 'socialisten'.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Luigi did nothing wrong.
Mwah, een CEO van een verzekeraar is nog wel wat anders dan een presidentiele gek die de complete wereld probeert te destabiliseren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216336375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:04 schreef -XOR- het volgende:
Deze gek die de wereld instabiel en volatiel probeert te maken kunnen we er niet bij hebben.
Vind jij, daarnaast vind het merendeel van het volk dat erover gaat van wel. Het globalisme de schuld geven als het net ff niet uitkomt is ook weer zoiets he?

Daarnaast vind ik het heel, heel ziek als je dit soort uitspraken voor jezelf vergoeilijkt hoor. Ik mag je graag in het F1 subforum, maar je kan wat mij betreft ook te ver gaan met dit soort uitspraken. Je kan toch niet serieus menen dat je graag wilt dat Trump vermoord wordt? Kan toch niet?
De enige echte.
pi_216336415
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:04 schreef -XOR- het volgende:

Mwah, een CEO van een verzekeraar is nog wel wat anders dan een presidentiele gek die de complete wereld probeert te destabiliseren.
Tuurlijk maar het is een iconische daad en ook een teken van hoe ziek het systeem is. Als de vermoorde binnen de wet een grotere moordenaar is dan zijn moordenaar.
Daarbij aan de populariteit van Luigi van links tot rechts kun je ook wel zien dat het goed fout zit.
Dit krijg je ook als de heersende klasse niet luistert op een gegeven moment zijn ze dan het haasje, is wel vaker voorgekomen in de geschiedenis. Je kunt een hele tijd onderdrukken maar met onderdrukkers loopt het vaak niet zo vredig af.
pi_216336451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bij Trump lijkt zich verslikken in een Hamburger me wel een mooie.
Dit ook, hoe krijg je het uit je bek joh? :N

Maargoed, we hebben hier te maken met verstandig en fatsoenlijk links. Mijn reet echt. ^O^
De enige echte.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 22:37:27 #272
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216336520
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vind jij, daarnaast vind het merendeel van het volk dat erover gaat van wel. Het globalisme de schuld geven als het net ff niet uitkomt is ook weer zoiets he?

Daarnaast vind ik het heel, heel ziek als je dit soort uitspraken voor jezelf vergoeilijkt hoor. Ik mag je graag in het F1 subforum, maar je kan wat mij betreft ook te ver gaan met dit soort uitspraken. Je kan toch niet serieus menen dat je graag wilt dat Trump vermoord wordt? Kan toch niet?
Trump mag in eigen land muurtjes bouwen van het geld van extra belastingheffing voor de armen, hij mag zijn portret toevoegen aan Mount Rushmore, hij mag alle Indiaanse toponiemen veranderen in de namen van zijn huisdieren. Hij is tenslotte een democratisch gekozen president.

Echter als een Amerikaans president op het internationale toneel dreigt met geweld en militaire invallen mag hij wat mij betreft een kogel koppen, zoals ik ook geen traan zou laten als Poetin afgeschoten wordt. We hadden een liberale wereldorde, Trump wil een wereld waar bruut geweld de internationale verhoudingen determineert, dan mag hij zelf het eerste slachtoffer zijn, en niet een willekeurige Deen of Panamees.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 17-01-2025 22:53:24 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216336544
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:31 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit ook, hoe krijg je het uit je bek joh? :N

Maargoed, we hebben hier te maken met verstandig en fatsoenlijk links. Mijn reet echt. ^O^
Viesmad. Alsof jouw helden lekkere taal uitslaan, voorbeelden zijn van moraliteit.
Sommige mensen is de aarde beter kwijt dan rijk. Deal with it. Dat denken ze in Amerika trouwens ook want ze hebben daar nog de doodstraf.

Daarbij zou je toch niet verbaasd moeten zijn dat een zeer links iemand het niet heeft op fascisten. Jeweetwel eerst kwamen ze voor de socialisten ;)
pi_216336637
quote:

[..]
Wow, dit gaat wel heel erg ver vind je ook niet? :{ Zeg je nou dat je wilt dat ze zsm Trump moeten vermoorden?

Had je wat anders verwacht dan?
pi_216336820
quote:

[..]

Tja, Trump zegt zelf dat hij met moord kan wegkomen :7
pi_216336865
quote:

[..]

Je lokt het zelf uit.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 23:29:14 #277
403588 mcmlxiv
pi_216336947
Zodra Trump en de zijnen de Amerikaanse rechtsstaat gaan afbreken is er inderdaad voldoende reden om geweld tegen deze verkrachter en zijn mede misdadigers te gebruiken. De kans op grootschalig protest, gewelddadigheden en zelfs een nieuwe Amerikaanse burgeroorlog is dan zeker aanwezig.

Het opbreken van het land in rode en blauwe staten is niet volledig ondenkbaar. Democratische staten voelen zich niet zo erg thuis in een VS wat vooral op Gilead lijkt. Zeker in staten als Californië is men de achterlijke binnenlanden wel aardig beu.
pi_216337050
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je lokt het zelf uit.
Ik lok users uit om een reactie te plaatsen waarin ze, open en bloot verkondigen, dat ze Trump het liefst, zsm, vermoord zien worden? Of door een ongeluk dood zien gaan?

Ben je wel goed in je bovenkamer?

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 17-01-2025 23:47:21 ]
De enige echte.
pi_216337082
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik lok users uit om een reactie te plaatsen waarin ze, open en bloot verkondigen, dat ze Trump het liefst zsm dood willen zien?
Je was toch voor absolute vrijheid van meningsuiting? Daarbij maak je geen zorgen meestal wordt het weggehaald als er een keer een mod langskomt.
pi_216337125
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je was toch voor absolute vrijheid van meningsuiting? Daarbij maak je geen zorgen meestal wordt het weggehaald als er een keer een mod langskomt.
Nergens geef ik aan dat deze posts weggehaald moet worden. Wat is precies je punt?
De enige echte.
pi_216337195
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik lok users uit om een reactie te plaatsen waarin ze, open en bloot verkondigen, dat ze Trump het liefst, zsm, vermoord zien worden? Of door een ongeluk dood zien gaan?

Ben je wel goed in je bovenkamer?
Jij neemt het zogenaamd erg serieus.
pi_216337326
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij neemt het zogenaamd erg serieus.
Praat je altijd voor andere users? :?
De enige echte.
pi_216337377
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:14 schreef Rnie het volgende:

[..]
Praat je altijd voor andere users? :?
Alleen als ze erg doorzichtig handelen.
pi_216337394
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alleen als ze erg doorzichtig handelen.
Als je vind dat ze doorzichtig handelen en dat de opmerkingen omtrent het vermoorden van Trump niet zo serieus zijn, dan vertel je dat lekker tegen Lord en XOR. :')
De enige echte.
pi_216337462
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als je vind dat ze doorzichtig handelen en dat de opmerkingen omtrent het vermoorden van Trump niet zo serieus zijn, dan vertel je dat lekker tegen Lord en XOR. :')
Ik zeg toch dat ik niet hoop dat hij vermoord wordt. Laat hem maar sterven op de plee zoals Tywin in game of thrones.
pi_216337468
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Jij handelt doorzichtig..
Zij spelen daar enkel op in
pi_216337516
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij handelt doorzichtig..
Zij spelen daar enkel op in
Vent, ik kan er echt geen chocola meer van maken. Het blijft constant zoeken in die kronkel naar enig lichtpuntje, maar ik ben er wel klaar mee om telkens te moeten zoeken. :W

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zeg toch dat ik niet hoop dat hij vermoord wordt. Laat hem maar sterven op de plee zoals Tywin in game of thrones.
Heb je een punt, je gaf enkel aan dat je hoopt op een ongeluk dat hij sterft. Blijft mijn punt die ik maakte naar Kronkeltje staan.
De enige echte.
pi_216337537
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 00:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vent, ik kan er echt geen chocola meer van maken. Het blijft constant zoeken in die kronkel naar enig lichtpuntje, maar ik ben er wel klaar mee om telkens te moeten zoeken. :W
[..]
Heb je een punt, je gaf enkel aan dat je hoopt op een ongeluk dat hij sterft. Blijft mijn punt die ik maakte naar Kronkeltje staan.
Voor die kronkel zou je een psycholoog kunnen raadplegen.
Wellicht kan die je erbij helpen de kronkel te ontwarren
pi_216337996
quote:

Hij maakt zich zorgen om het welzijn van de aanwezigen. Echt waar!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfy72bqkb22y

Never mind de MAGA-fans die hij in de kou laat staan.

Verder wordt de vlag - die 30 dagen halfstok hoort te hangen nav het overlijden van Jimmy Carter - toch volledig gehesen uit respect voor de aankomende president. Never mind het respect voor de overleden president die zich zijn hele leven heeft ingezet voor minder gefortuneerden ...
pi_216338035
quote:
81s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 04:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hij maakt zich zorgen om het welzijn van de aanwezigen. Echt waar!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfy72bqkb22y

[ afbeelding ]

Never mind de MAGA-fans die hij in de kou laat staan.

[ afbeelding ]

Verder wordt de vlag - die 30 dagen halfstok hoort te hangen nav het overlijden van Jimmy Carter - toch volledig gehesen uit respect voor de aankomende president. Never mind het respect voor de overleden president die zich zijn hele leven heeft ingezet voor minder gefortuneerden ...
Oh, hier in IN ook, en er zijn geloof ik nog een paar plaatsen waar de vlag tijdelijk voor de inauguratie weer omhoog gaat. En erna weer halfstok tot die 30 dagen over zijn.

Dat er maar meer mensen de TV aanzetten op een andere zender om met z'n kijkcijfers te rommelen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_216338045
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 04:44 schreef OMG het volgende:

[..]
Oh, hier in IN ook, en er zijn geloof ik nog een paar plaatsen waar de vlag tijdelijk voor de inauguratie weer omhoog gaat. En erna weer halfstok tot die 30 dagen over zijn.

Dat er maar meer mensen de TV aanzetten op een andere zender om met z'n kijkcijfers te rommelen.
Hij kan nu iig het weer de schuld geven van een lagere opkomst dan Obama.

pi_216338062
Waar zijn die jewish space lasers wanneer je ze nodig hebt om de boel een beetje op te warmen?
pi_216338066
Ja, dat gaat de prijs van eieren best helpen, denk ik.

Trump Officials Plan Immigration Raids in Chicago Next Week https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share
pi_216338435
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 05:26 schreef OMG het volgende:
Ja, dat gaat de prijs van eieren best helpen, denk ik.

Trump Officials Plan Immigration Raids in Chicago Next Week https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share
Dit soort acties zijn eigenlijk enorm inefficiënt en ineffectief. Vaak gaan er tientallen miljoenen belastinggeld tegenaan om enkele tientallen illegaal in de VS verblijvenden uit te zetten. Het is ook meer voor de beeldvorming dan voor het resultaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 18 januari 2025 @ 08:50:01 #295
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216338465
quote:

De enige aanwezigen nu zijn de rich en wealthy, terwijl de gewone man letterlijk in de kou staat. Ironisch doch gepast, mijns inziens.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 09:12:33 #296
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216338584
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
De enige aanwezigen nu zijn de rich en wealthy, terwijl de gewone man letterlijk in de kou staat. Ironisch doch gepast, mijns inziens.
President van en voor de miljardairs.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 18 januari 2025 @ 10:41:13 #297
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_216339325
Vivek terug van weggeweest

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 10:37 schreef Alexandrian het volgende:
[ x ]

Opmerkelijk bericht over Vivek. Hij was de laatste weken verdwenen uit de publiciteit na zijn notoire tweets over H1B-visa's waarin hij Amerikanen afschilderde als lui en denigrerend sprak over een aantal dingen die voor veel Amerikanen fundamenteel zijn aan hun land en hun identiteit.

Daarnaast komt steeds meer naar buiten over de manier waarop hij zijn vermogen heeft verdient. Met een scam waarbij hij zijn moeder die dokter is inzette om investeerders te misleiden over een medicijn tegen Alzheimer.

Maakt Vivek enige kans denken jullie? Fans hier? Wie is zijn doelgroep?

[poll=8334]
Géén Oostenrijkse schilder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')