abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216322096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de oorlog in Gaza los moet zien van die actie tegen Hezbollah.
Dat is niet los te zien.
Hezbollah ging Hamas steunen, en Israël sloeg snoeihard terug.
Dat had Hezbollah niet verwacht.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216322835
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de oorlog in Gaza los moet zien van die actie tegen Hezbollah.
Dat is onzin. Hamas kreeg training en advies van de Russen. No way dat dat mogelijk was zonder hulp van Hezbollah en/of Iran.
pi_216325305
https://www.euractiv.com/section/politics/news/trump-keeps-tariffs-on-table-in-call-with-denmark-on-greenland/
quote:
Trump first mentioned his economic threats against Denmark in a press conference at his Mar-a-Lago estate last week, saying he would "tariff Denmark at a very high level" if the country did not cede or sell Greenland.

"We are in a serious situation," Frederiksen told reporters in Copenhagen on Thursday.
Een afperser aan het werk.
Denemarken moet wat aanpassingen doen.. Minder zaken doen met Amerikaanse bedrijven.
Maar.... hoe ver wil Trump gaan met die afpersingen?
Zal hij op een goede dag een leger naar Groenland sturen?
Het congress kan het verwerpen, toch.. dan kan Trump zijn wereldrijk niet uitbouwen ?
Ik verdenk de republikeinse congresleden wel van gemakkelijker in te stemmen het panamakanaal te veroveren
pi_216325565
Stephen Miller is nu Zuckerberg's adviseur mbt het FB-beleid 8)7

https://bsky.app/profile/bgrueskin.bsky.social/post/3lfuzv7dzg22k

En TikTok wordt ook ingelijfd :|W

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfupw2y3os2h

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 16-01-2025 22:35:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216325632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is onzin. Hamas kreeg training en advies van de Russen. No way dat dat mogelijk was zonder hulp van Hezbollah en/of Iran.
Het is toch helemaal geen geheim dat Hamas én Hezbollah ondersteund worden door Iran :?

Een Iran overigens wat net als deze clubs ideologisch compleet het spoor bijster is, maar wat je niet los kunt zien van westerse bemoeizucht in deze regio.

Zou wel lollig zijn als Trump in een van zijn frenzies het standpunt van de Russen in deze eruit flapt. Want erg duidelijk is dat nog niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216325762
Hoe verzint hij het :')

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfuu25fed225

Knettergestoord 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 17 januari 2025 @ 00:42:36 #232
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216326796
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2025 22:41 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

Knettergestoord 8)7
Welke golden age of Hollywood is dat dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216326952
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 00:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De tijd dat ze nog niet 'WOKE!' waren natuurlijk.
pi_216327430
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 00:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De jaren vijftig.
Om een of andere reden is er een sterke behoefte om terug te keren naar die tijd.
Met uitzondering van de houding richting Rusland.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 08:35:40 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216327795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

JIj wil niet begrijpen blahblahyaddayadda
Tsja, als Hamas de 'gewone' Palestijnen (die overigens uitgebreid feestvierden op straat na 07 oktober 2023) als schild gebruikt, dan vallen er slachtoffers. Is een bewuste keuze van Hamas. Want die geven geen kloot om de Palestijnen. Net als de hele Arabische wereld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_216328053
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2025 22:41 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

Knettergestoord 8)7
Hij zal nu wel dolgelukkig zijn dat Lynch overleden is. Al lijkt Trumpie me niet het persoon dat de mentale capaciteiten heeft om films van Lynch te kijken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216328191
En het valt me ook wel tegen dat Mel Gibson ook een doorgedraaide wappie blijkt te zijn. Het is niet dat ik fan was van de man, verre van zelfs, maar ik had hem wat hoger zitten.
pi_216328222
quote:
☢️🇺🇦 Ben Hodges: "I think it's understandable why Ukraine and other countries are thinking about maybe they should have a nuclear weapon, if they're not confident that the United States will be reliable in this. But I think it would be a bad outcome if there was nuclear proliferation.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfwd3ol5w222
Dat de VS het niet leuk zal vinden als we zulke dingen bouwen snap ik. Maar het is de consequentie van het de nek omdraaien van Pax Americana door Trump. Als kleine NAVO landen nu ook over hun schouder moeten gaan kijken of de VS ze geen mes in de rug gaat rammen dan kun je verwachten dat die iets in het arsenaal willen waar de VS ook bang voor is. Dan maar zo.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 09:57:45 #239
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_216328372
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
En het valt me ook wel tegen dat Mel Gibson ook een doorgedraaide wappie blijkt te zijn. Het is niet dat ik fan was van de man, verre van zelfs, maar ik had hem wat hoger zitten.
Gibson is al heel lang mentaal niet in orde, maar dat beperkte zich in het verleden tot religieuze filmmeuk. En dankzij die sekte drang is het makkelijk aanschuiven bij de qanon sekte.

Van Stallone heb ik dan weer niets meegekregen hoe gehersenspoeld hij is of was.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 10:19:45 #240
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216328516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 08:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Tsja, als Hamas de 'gewone' Palestijnen (die overigens uitgebreid feestvierden op straat na 07 oktober 2023) als schild gebruikt, dan vallen er slachtoffers. Is een bewuste keuze van Hamas. Want die geven geen kloot om de Palestijnen. Net als de hele Arabische wereld.
Dus als de Duitsers ons als schild hadden gebruikt, dan was het ook prima ons overhoop te knallen?

Maar goed, dit is een topic over de politiek in de USA, niet de oorlog waar dan ook.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 10:22:04 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216328539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:57 schreef Montov het volgende:

[..]
Gibson is al heel lang mentaal niet in orde, maar dat beperkte zich in het verleden tot religieuze filmmeuk. En dankzij die sekte drang is het makkelijk aanschuiven bij de qanon sekte.

Van Stallone heb ik dan weer niets meegekregen hoe gehersenspoeld hij is of was.
Die is 78 jaar, daar gaat niet veel goeds meer van komen.
pi_216328681
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus als de Duitsers ons als schild hadden gebruikt, dan was het ook prima ons overhoop te knallen?

Maar goed, dit is een topic over de politiek in de USA, niet de oorlog waar dan ook.
Als de Duitsers NSB'ers als schild hadden gebruikt.

Maar inderdaad, off-topic.
pi_216330816
Ze kunnen het maar niet loslaten, er moet iets te vinden zijn!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfwqfd64ak2q

pi_216330827
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Je bedoelt als de Duitsers het Duitse volk als schild hadden gebruikt.
pi_216330844
quote:
81s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:06 schreef Kijkertje het volgende:
Ze kunnen het maar niet loslaten, er moet iets te vinden zijn!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfwqfd64ak2q

[ afbeelding ]
Gelukkig is de VS een nette rechtstaat, en wordt er geen politieke heksenjacht uitgevoerd op burgers ^O^
pi_216331008
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gelukkig is de VS een nette rechtstaat, en wordt er geen politieke heksenjacht uitgevoerd op burgers ^O^
Ja, zoties mag je dus niet zeggen van Chivaz heb ik begrepen. Want als je pro-rechtstaat bent moet je aan showprocessen meewerken zo begrijp ik.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 15:26:57 #247
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216331559
https://www.cbsnews.com/pictures/presidents-ranked-worst-best/

Ach, gewoon even deze link...omdat het kan en het bijna weekend is :)
pi_216331574
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, zoties mag je dus niet zeggen van Chivaz heb ik begrepen. Want als je pro-rechtstaat bent moet je aan showprocessen meewerken zo begrijp ik.
Hé ik zit hier in het topic waar mij toch echt op het hart werd gedrukt dat je niet mag twijfelen aan de rechtsstaat. Ik dacht juist dat het een van de vele dingen was die jullie hadden tegen Trump.
Kortom er is weer eens weinig consistentie op te merken in dit topic. Een pardon is oke als de democraten het doen want tja straks misbruikt Trump de rechterlijke macht om achter zijn politieke vijanden aan te gaan.
Dat staat natuurlijk haaks op alle andere uitspraken hier dat de rechtspraak in de VS toch echt onafhankelijk is.
Dus nogmaals wat is het, is de rechtspraak onafhankelijk en kunnen we het proces vertrouwen of kan dat niet met als gevolg dat je dan moet erkennen dat Trump wellicht een punt had als hij het had over politiek gemotiveerde rechtspraak?
  vrijdag 17 januari 2025 @ 15:30:54 #249
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216331601
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hij zal nu wel dolgelukkig zijn dat Lynch overleden is. Al lijkt Trumpie me niet het persoon dat de mentale capaciteiten heeft om films van Lynch te kijken.
RIP Lynch...één van de grootsten!

Trump is waarschijnlijk nooit verder gekomen dan Tom & Jerry...alhoewel ik betwijfel of hij dat wel echt snapt.
pi_216331704
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 15:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hé ik zit hier in het topic waar mij toch echt op het hart werd gedrukt dat je niet mag twijfelen aan de rechtsstaat. Ik dacht juist dat het een van de vele dingen was die jullie hadden tegen Trump.
Kortom er is weer eens weinig consistentie op te merken in dit topic. Een pardon is oke als de democraten het doen want tja straks misbruikt Trump de rechterlijke macht om achter zijn politieke vijanden aan te gaan.
Dat staat natuurlijk haaks op alle andere uitspraken hier dat de rechtspraak in de VS toch echt onafhankelijk is.
Dus nogmaals wat is het, is de rechtspraak onafhankelijk en kunnen we het proces vertrouwen of kan dat niet met als gevolg dat je dan moet erkennen dat Trump wellicht een punt had als hij het had over politiek gemotiveerde rechtspraak?
Je mag best twijfelen aan de rechtsstaat, als daar gegronde redenen voor zijn. Helaas is de rechtsstaat namelijk niet een vaststaand iets, daar kan aan worden gemorreld.

Even een extreem voorbeeld (voor alle duidelijkheid: ik wil geen Godwin maken, maar het illustreert het punt dat ik wil maken): de rechtsstaat zag er in Duitsland in 1934 heel anders uit dan in 1932. Het zou natuurlijk idioot zijn om die nieuwe situatie te accepteren omdat je twee jaar eerder wél vertrouwen had in de Duitse rechtsstaat.

Verder heb ik de discussie niet helemaal gevolgd, maar my two cents: ik vind de pardon voor Hunter Biden twijfelachtig. Ik begrijp de beweegredenen van Biden, maar hij had het naar mijn idee niet moeten doen vanwege het verkeerde signaal dat je daarmee afgeeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 17-01-2025 16:05:16 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')