Zoals Biden zei:quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, maar Biden en Trump zijn natuurlijk wel over hun schaduw heen gestapt en gaan samenwerken.
Trump zou dat nooit gedaan hebben. Zie terugtrekking uit Afghanistan.quote:“I knew this deal would have to be implemented by the next team, so I told my team to coordinate closely with the incoming team to make sure we’re all speaking with the same voice, because that’s what America’s presidents do,” Biden said.
Hoezo heeft Hamas zich overgegeven?quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en als Oekraïne zich meteen had overgegeven was er ook niks aan de hand geweest
Het verklaart waarom hij bij de wappies zo goed in de smaak valt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:44 schreef Bluesdude het volgende:
Musk was een wappie?
https://www.bnnvara.nl/jo(...)erd-als-coronawappie
All hell is losgebroken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik denk dat Hamas zo bang was dat Trump's 'If the hostages are not released before inauguration day, all hell will break lose' echt ging gebeuren, dat ze hebben toegegeven. Wat ze natuurlijk al lang hadden kunnen doen. Als Biden dezelfde woorden had uitgesproken, had niemand dat geloofd.
Dat was de terroristische organisatie Hezbollah in Libanon, niet de terroristische organisatie Hamas in Gaza. Had weinig met elkaar te maken, behalve dat het tegelijk gebeurde.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
All hell is losgebroken.
Heel Gaza is naar de tyfus geholpen, en Hamas is gedecimeerd. Waarbij een niet eerder gebruikte tactiek is toegepast door honderden Hamas leden tegelijkertijd op te blazen met piepers.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was de terroristische organisatie Hezbollah in Libanon, niet de terroristische organisatie Hamas in Gaza. Had weinig met elkaar te maken, behalve dat het tegelijk gebeurde.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was de terroristische organisatie Hezbollah in Libanon, niet de terroristische organisatie Hamas in Gaza. Had weinig met elkaar te maken, behalve dat het tegelijk gebeurde.
Dat maakt het natuurlijk niet beter en onderstreept alleen maar het punt van Israël als gevaarlijk, expansief, genocidaal klotestaatje.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:24 schreef Hanca het volgende:
Tja, je kunt er om lachen, maar de meeste experts denken dat die actie tegen Hezbollah met die piepers ongeveer 1,5 jaar voorbereidingstijd heeft gekost. Dat was voor 7 oktober dus.
Ze waren toen net geleverd, toch? Je wacht niet tot de helft al weer uit de roulatie is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk niet beter en onderstreept alleen maar het punt van Israël als gevaarlijk, expansief, genocidaal klotestaatje.
Los daarvan heeft iemand besloten dat er op dat moment op de knop gedrukt zou worden.
Hezbollah was toch in oorlog met Israël? Logisch dat dat land maatregelen neemt om ze snel en hard aan te pakken. En dat de Israëli's hebben gewacht tot ze de top hadden afgemaakt tot ze de piepers lieten klappen is logisch. De top en het middenkader wegvagen is funest voor vrijwel elke organisatie. Zoals je kunt zien bij Hezbollah. Die zijn verleden tijd.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:24 schreef Hanca het volgende:
Tja, je kunt er om lachen, maar de meeste experts denken dat die actie tegen Hezbollah met die piepers ongeveer 1,5 jaar voorbereidingstijd heeft gekost. Dat was voor 7 oktober dus.
Ach, of we nou naar het zuiden of naar het noorden compleet buitenproportioneel en genocidaal reageren. Daar kun je een verschil in zien als dat in je straatje past.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze waren toen net geleverd, toch? Je wacht niet tot de helft al weer uit de roulatie is.
Ik zeg ook niet dat het beter is, ik zeg dat Hezbollah geen Hamas is en dat je beide acties dus los moet zien.
Ik zie een land waar al decennia lang minstens 2 keer per week een aanslag wordt gepleegd, waar op een terras zitten een dodelijke actie kan zijn, net als het bezoeken van een speeltuin. En ja, ik zie ook dat dat land vervolgens buitenproportioneel reageert. Maar dat af doen als een 'expansief klotestaatje'... vooral een land wat continue moet vechten om te blijven bestaan. En dat is van beide kanten gewoon fout.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, of we nou naar het zuiden of naar het noorden compleet buitenproportioneel en genocidaal reageren. Daar kun je een verschil in zien als dat in je straatje past.
Ik zie dat verschil niet. Ik zie alleen een expansief klotestaatje. Een klotestaatje wat met zijn hightech leger echt niet hoeft te zakken tot dit niveau voor het bereiken van haar doelen, maar wat dat wel doet omdat islamitische levens nou eenmaal niks waard zijn. En dat sentiment is niet weggenomen onder Trump. In tegendeel.
Je quote mijn bericht en geeft aan dat de trollen weer boven komen drijven. Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat je in ieder geval mij ermee bedoelt natuurlijk, anders quote je me niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, je voelde je aangesproken![]()
Mooi dat je jezelf er in herkent.
Staat allemaal totaal niet in verhouding bij de terreur, het ontnemen van menselijkheid en toekomstperspectief in Gaza en de West Bank.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie een land waar al decennia lang minstens 2 keer per week een aanslag wordt gepleegd, waar op een terras zitten een dodelijke actie kan zijn, net als het bezoeken van een speeltuin. En ja, ik zie ook dat dat land vervolgens buitenproportioneel reageert. Maar dat af doen als een 'expansief klotestaatje'... vooral een land wat continue moet vechten om te blijven bestaan. En dat is van beide kanten gewoon fout.
Nee, ik zie juist aan beide kanten slachtoffers en aan beide kanten daders. Doen alsof Israël enkel uit daders bestaat en Libanon en Palestina alleen uit slachtoffers, dat is pas walgelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Staat allemaal totaal niet in verhouding bij de terreur, het ontnemen van menselijkheid en toekomstperspectief in Gaza en de West Bank.
Ik vind het erg voor diegene die persoonlijk slachtoffer worden van Hamas en Hezbollah, maar die reacties vallen toch compleet in het niet bij wat Israël doet in Gaza en de Westbank
Persoonlijk, want die mensen zullen er weinig aan kunnen doen, vind ik dat allemaal heel erg. Voor wat betreft het grote geheel heeft Israël die ellende compleet en totaal over zichzelf afgeroepen. Ik verwijs nogmaals naar het pestkopje op het schoolplein wat op een goeie dag zelf te grazen genomen kan worden.
Dat "och wat zielig toch, een aanslag in Israël" daar krijg ik echt buikpijn van. Dat impliceert zo ongelofelijk veel desinteresse en onverschilligheid ten opzichte van de islamitische delen van het land, dat is echt schokkend.
Walgelijk.
De bevolking niet, nee. Maar ik heb het niet voor niets steevast over de staat Israël (waarvan het hoofd overigens een ICC arrestatiebevel aan zijn broek heeft hangen) en niet over Israëliërs of joden in het algemeen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik zie juist aan beide kanten slachtoffers en aan beide kanten daders. Doen alsof Israël enkel uit daders bestaat en Libanon en Palestina alleen uit slachtoffers, dat is pas walgelijk.
Maar inmiddels ook wel wat offtopic.
Ja, dan ga je stuiteren.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je quote mijn bericht en geeft aan dat de trollen weer boven komen drijven. Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat je in ieder geval mij ermee bedoelt natuurlijk, anders quote je me niet.![]()
Dat ik mezelf in jouw gedachtegoed zou herkennen is een kwalificatie die je zelf maakt natuurlijk. Logischerwijs hangt dat niet samen met het eerste gegeven van je post.
Echt, die kronkel in je kop blijft bijzonder.Fascinerend gewoon.
Je doet nu net alsof Hezbollah daarvoor geen bedreiging vormde voor Israël.quote:Op donderdag 16 januari 2025 17:24 schreef Hanca het volgende:
Nee, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de oorlog in Gaza los moet zien van die actie tegen Hezbollah.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof Hezbollah daarvoor geen bedreiging vormde voor Israël.
Dat is niet los te zien.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de oorlog in Gaza los moet zien van die actie tegen Hezbollah.
Dat is onzin. Hamas kreeg training en advies van de Russen. No way dat dat mogelijk was zonder hulp van Hezbollah en/of Iran.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de oorlog in Gaza los moet zien van die actie tegen Hezbollah.
Een afperser aan het werk.quote:Trump first mentioned his economic threats against Denmark in a press conference at his Mar-a-Lago estate last week, saying he would "tariff Denmark at a very high level" if the country did not cede or sell Greenland.
"We are in a serious situation," Frederiksen told reporters in Copenhagen on Thursday.
Het is toch helemaal geen geheim dat Hamas én Hezbollah ondersteund worden door Iranquote:Op donderdag 16 januari 2025 19:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is onzin. Hamas kreeg training en advies van de Russen. No way dat dat mogelijk was zonder hulp van Hezbollah en/of Iran.
Welke golden age of Hollywood is dat dan?quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:41 schreef Kijkertje het volgende:
Hoe verzint hij het![]()
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfuu25fed225
[ afbeelding ]
Knettergestoord
De tijd dat ze nog niet 'WOKE!' waren natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Welke golden age of Hollywood is dat dan?
De jaren vijftig.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Welke golden age of Hollywood is dat dan?
Tsja, als Hamas de 'gewone' Palestijnen (die overigens uitgebreid feestvierden op straat na 07 oktober 2023) als schild gebruikt, dan vallen er slachtoffers. Is een bewuste keuze van Hamas. Want die geven geen kloot om de Palestijnen. Net als de hele Arabische wereld.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:24 schreef Bluesdude het volgende:
JIj wil niet begrijpen blahblahyaddayadda
Hij zal nu wel dolgelukkig zijn dat Lynch overleden is. Al lijkt Trumpie me niet het persoon dat de mentale capaciteiten heeft om films van Lynch te kijken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:41 schreef Kijkertje het volgende:
Hoe verzint hij het![]()
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfuu25fed225
[ afbeelding ]
Knettergestoord
Dat de VS het niet leuk zal vinden als we zulke dingen bouwen snap ik. Maar het is de consequentie van het de nek omdraaien van Pax Americana door Trump. Als kleine NAVO landen nu ook over hun schouder moeten gaan kijken of de VS ze geen mes in de rug gaat rammen dan kun je verwachten dat die iets in het arsenaal willen waar de VS ook bang voor is. Dan maar zo.quote:☢️🇺🇦 Ben Hodges: "I think it's understandable why Ukraine and other countries are thinking about maybe they should have a nuclear weapon, if they're not confident that the United States will be reliable in this. But I think it would be a bad outcome if there was nuclear proliferation.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfwd3ol5w222
Gibson is al heel lang mentaal niet in orde, maar dat beperkte zich in het verleden tot religieuze filmmeuk. En dankzij die sekte drang is het makkelijk aanschuiven bij de qanon sekte.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
En het valt me ook wel tegen dat Mel Gibson ook een doorgedraaide wappie blijkt te zijn. Het is niet dat ik fan was van de man, verre van zelfs, maar ik had hem wat hoger zitten.
Dus als de Duitsers ons als schild hadden gebruikt, dan was het ook prima ons overhoop te knallen?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, als Hamas de 'gewone' Palestijnen (die overigens uitgebreid feestvierden op straat na 07 oktober 2023) als schild gebruikt, dan vallen er slachtoffers. Is een bewuste keuze van Hamas. Want die geven geen kloot om de Palestijnen. Net als de hele Arabische wereld.
Die is 78 jaar, daar gaat niet veel goeds meer van komen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Gibson is al heel lang mentaal niet in orde, maar dat beperkte zich in het verleden tot religieuze filmmeuk. En dankzij die sekte drang is het makkelijk aanschuiven bij de qanon sekte.
Van Stallone heb ik dan weer niets meegekregen hoe gehersenspoeld hij is of was.
Als de Duitsers NSB'ers als schild hadden gebruikt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus als de Duitsers ons als schild hadden gebruikt, dan was het ook prima ons overhoop te knallen?
Maar goed, dit is een topic over de politiek in de USA, niet de oorlog waar dan ook.
Je bedoelt als de Duitsers het Duitse volk als schild hadden gebruikt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus als de Duitsers ons als schild hadden gebruikt, dan was het ook prima ons overhoop te knallen?
Maar goed, dit is een topic over de politiek in de USA, niet de oorlog waar dan ook.
Gelukkig is de VS een nette rechtstaat, en wordt er geen politieke heksenjacht uitgevoerd op burgersquote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:06 schreef Kijkertje het volgende:
Ze kunnen het maar niet loslaten, er moet iets te vinden zijn!
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfwqfd64ak2q
[ afbeelding ]
Ja, zoties mag je dus niet zeggen van Chivaz heb ik begrepen. Want als je pro-rechtstaat bent moet je aan showprocessen meewerken zo begrijp ik.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gelukkig is de VS een nette rechtstaat, en wordt er geen politieke heksenjacht uitgevoerd op burgers
Hé ik zit hier in het topic waar mij toch echt op het hart werd gedrukt dat je niet mag twijfelen aan de rechtsstaat. Ik dacht juist dat het een van de vele dingen was die jullie hadden tegen Trump.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 14:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, zoties mag je dus niet zeggen van Chivaz heb ik begrepen. Want als je pro-rechtstaat bent moet je aan showprocessen meewerken zo begrijp ik.
RIP Lynch...één van de grootsten!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij zal nu wel dolgelukkig zijn dat Lynch overleden is. Al lijkt Trumpie me niet het persoon dat de mentale capaciteiten heeft om films van Lynch te kijken.
Je mag best twijfelen aan de rechtsstaat, als daar gegronde redenen voor zijn. Helaas is de rechtsstaat namelijk niet een vaststaand iets, daar kan aan worden gemorreld.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hé ik zit hier in het topic waar mij toch echt op het hart werd gedrukt dat je niet mag twijfelen aan de rechtsstaat. Ik dacht juist dat het een van de vele dingen was die jullie hadden tegen Trump.
Kortom er is weer eens weinig consistentie op te merken in dit topic. Een pardon is oke als de democraten het doen want tja straks misbruikt Trump de rechterlijke macht om achter zijn politieke vijanden aan te gaan.
Dat staat natuurlijk haaks op alle andere uitspraken hier dat de rechtspraak in de VS toch echt onafhankelijk is.
Dus nogmaals wat is het, is de rechtspraak onafhankelijk en kunnen we het proces vertrouwen of kan dat niet met als gevolg dat je dan moet erkennen dat Trump wellicht een punt had als hij het had over politiek gemotiveerde rechtspraak?
Vertel me dat je er niets van begrijpt zonder te zeggen dat je er niets van begrijptquote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hé ik zit hier in het topic waar mij toch echt op het hart werd gedrukt dat je niet mag twijfelen aan de rechtsstaat. Ik dacht juist dat het een van de vele dingen was die jullie hadden tegen Trump.
Kortom er is weer eens weinig consistentie op te merken in dit topic. Een pardon is oke als de democraten het doen want tja straks misbruikt Trump de rechterlijke macht om achter zijn politieke vijanden aan te gaan.
Dat staat natuurlijk haaks op alle andere uitspraken hier dat de rechtspraak in de VS toch echt onafhankelijk is.
Dus nogmaals wat is het, is de rechtspraak onafhankelijk en kunnen we het proces vertrouwen of kan dat niet met als gevolg dat je dan moet erkennen dat Trump wellicht een punt had als hij het had over politiek gemotiveerde rechtspraak?
Ik ben het helemaal eens met je behalve over Hunter Biden. Had hij het moeten doen als president dan zeg ik nee. Maar als een vader kan je haast niet anders. Je hebt de macht om je zoon en mogelijk jezelf een hoop ellende te besparen en dat is een kans die je als vader zijnde moet nemen voor het welzijn van je familie.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mag best twijfelen aan de rechtsstaat, als daar gegronde reden voor zijn. Helaas is de rechtsstaat namelijk niet een vaststaand iets, daar kan aan worden gemorreld.
Even een extreem voorbeeld (voor alle duidelijkheid: ik wil geen Godwin maken, maar het illustreert het punt dat ik wil maken): de rechtsstaat zag er in Duitsland in 1934 heel anders uit dan in 1932. Het zou natuurlijk idioot zijn om die nieuwe situatie te accepteren omdat je twee jaar eerder wél vertrouwen had in de Duitse rechtsstaat.
Verder heb ik de discussie niet helemaal gevolgd, maar my two cents: ik vind de pardon voor Hunter Biden twijfelachtig. Ik begrijp de beweegredenen van Biden, maar hij had het naar mijn idee niet moeten doen vanwege het verkeerde signaal dat je daarmee afgeeft.
Ik sta daar toch echt anders in. Een publieke functie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee, je kunt loyaliteit aan je familie dan niet op de eerste plaats zetten. Wil je dat wel doen, dan had je het publieke domein moeten mijden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens met je behalve over Hunter Biden. Had hij het moeten doen als president dan zeg ik nee. Maar als een vader kan je haast niet anders. Je hebt de macht om je zoon en mogelijk jezelf een hoop ellende te besparen en dat is een kans die je als vader zijnde moet nemen voor het welzijn van je familie.
Hoe loyaal je ook bent naar je land/de rechtsstaat, die loyaliteit kan en mag nooit groter zijn dan de loyaliteit naar je familie.
Wat Biden beter had kunnen doen was in het verleden zich zelf niet moeten laten gebruiken door zijn zoon om zodat hij zich zelf kon verrijken. Als hij dat had gedaan dan was hij loyaal geweest naar zijn familie, correct en principieel en dan was al deze ellende hem bespaard gebleven.
Dit is nu een typisch geval van het verleden die je inhaalt op een moment dat je het absoluut niet kan gebruiken. Ik heb deze les op de harde manier moeten leren uiteraard op veel kleinere schaal. Maar de les die ik eruit heb getrokken is dat je als man zijnde af en toe nee moet zeggen om jezelf te beschermen.
Je geeft zelf de oplossing al, Biden had moeten weten dat zijn zoon een gevaar voor zijn termijn had kunnen zijn met verregaande gevolgen. Zelfs een liegende media heeft hem wat dat betreft niet kunnen helpen want social media bestaat gelukkig ook nog.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik sta daar toch echt anders in. Een publieke functie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee, je kunt loyaliteit aan je familie dan niet op de eerste plaats zetten. Wil je dat wel doen, dan had je het publieke domein moeten mijden.
Je geeft daarmee namelijk een verkeerd signaal af, je laat zien dat de wet niet voor iedereen gelijk is. Dat je de dans kunt ontspringen door geboren te worden in de juiste familie. Het is nepotisme van het ergste soort en je kunt daarmee een gevaarlijk precedent scheppen.
De glijdende schaal ligt op de loer, het is een opmaat voor een democratie die wordt geplaagd door corruptie en nepotisme en zichzelf daarmee ten val brengt.
Het is natuurlijk van de zotte dat Hunter wordt opgejaagd omdat zijn vader president is (geweest)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je geeft zelf de oplossing al, Biden had moeten weten dat zijn zoon een gevaar voor zijn termijn had kunnen zijn met verregaande gevolgen. Zelfs een liegende media heeft hem wat dat betreft niet kunnen helpen want social media bestaat gelukkig ook nog.
Maar als je eenmaal in die vervelende positie zit dan word het wel heel moeilijk om je enige levende zoon voor de bus te gooien al is het om het geloof in de rechtsstaat overeind te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |