abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2025 @ 12:38:18 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216318872
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:23 schreef BlackLining het volgende:

Israël is, net als de Russen, heel goed in dingen kapot schieten.
Ik zie dit wel vaker, dat mensen Rusland en Israel over een kam scheren. Dat is eigenlijk heel vreemd.
Want Rusland is altijd de aggresor geweest en Israel heeft vanaf het ontstaan altijd onder vuur gelegen van de Arabische landen om hen heen en heeft zichzelf verdedigd. Ook nu was Israel niet de aggresor, maar Hamas.

Dus als je al een vergelijk wil trekken, zou dat zijn tussen Rusland en Hamas en Israel en de Ukraine.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_216318946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik zie dit wel vaker, dat mensen Rusland en Israel over een kam scheren. Dat is eigenlijk heel vreemd.
Want Rusland is altijd de aggresor geweest en Israel heeft vanaf het ontstaan altijd onder vuur gelegen van de Arabische landen om hen heen en heeft zichzelf verdedigd. Ook nu was Israel niet de aggresor, maar Hamas.

Dus als je al een vergelijk wil trekken, zou dat zijn tussen Rusland en Hamas en Israel en de Ukraine.
Nee want de situatie in Israël vergelijken met wat Oekraïne is ondergaan is proportioneel :')

Ik doel hier op de schijnbaar onstilbare drang naar totale vernietiging. Die zie je bij zowel Israël als Rusland.

Dat er omtrent Israël een soort collectieve ongemakkelijkheid hangt komt door wat 'we' de Europese Joden hebben aangedaan in de oorlog. Maar dat heeft er feitelijk allemaal vrij weinig mee te maken en het is al helemaal geen excuus om nu zélf genocide te gaan plegen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 januari 2025 @ 12:46:22 #179
Why is all the rum gone?
pi_216318979
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:43 schreef BlackLining het volgende:

Ik doel hier op de schijnbaar onstilbare drang naar totale vernietiging. Die zie je bij zowel Israël als Rusland.

Nee, want Rusland is uit op totale vernieting en Israel alleen maar op totale overgave van de terroristische organisatie Hamas. Als Hamas dat meteen had gedaan en alle gijzelaars had vrijgelaten, waren het afgelopen anderhalf jaar niet gebeurd. Is niet zo moeilijk om te begrijpen, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_216318999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee, want Rusland is uit op totale vernieting en Israel alleen maar op totale overgave van de terroristische organisatie Hamas. Als Hamas dat meteen had gedaan en alle gijzelaars had vrijgelaten, waren het afgelopen anderhalf jaar niet gebeurd. Is niet zo moeilijk om te begrijpen, toch?
Ja en als Oekraïne zich meteen had overgegeven was er ook niks aan de hand geweest :W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 januari 2025 @ 12:50:21 #182
Why is all the rum gone?
pi_216319021
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja en als Oekraïne zich meteen had overgegeven was er ook niks aan de hand geweest :W
Je hebt een beetje moeite om te begrijpen wie de agressor is en wie niet, he?
pi_216319333
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Heeft Oekraïne eerst meer dan 1000 onschuldigen vermoord en meer dan 200 mensen ontvoerd voordat Rusland binnen viel? Volgens mij niet. En dat is toch wel het enorme verschil. Als je dan toch wil vergelijken: Israël vs Hamas is vergelijkbaar met Amerika vs Al Quaida na de Twin Towers. En inderdaad, daarbij ging Israël veel te ver. Amerika trouwens misschien ook wel, daar was toen minder aandacht voor. Maar dat maakt het nog niet vergelijkbaar met Rusland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216319351
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
JIj wil niet begrijpen dat Israel bewust Palestijnen ging vermoorden en hun steden kapot schoten?
Als middel om Hamas te vernietigen, maar ook de Palestijnen bang maken , opdat zij zichzelf keren tegen Hamas.
Dat is terreur volgens de definities. Of er is ook een element de Palestijnen te verjagen van hun land = etnic cleansing
pi_216319358
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
JIj wil niet begrijpen dat Israel bewust Palestijnen ging vermoorden en hun steden kapot schoten?
Als middel om Hamas te vernietigen, maar ook de Palestijnen bang maken , opdat zij zichzelf keren tegen Hamas.
Dat is terreur volgens de definities. Of er is ook een element de Palestijnen te verjagen van hun land = etnic cleansing
En dan kun je ook nog eens op je water aanvoelen dat zoiets averechts gaat werken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216319482
quote:
15s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dan kun je ook nog eens op je water aanvoelen dat zoiets averechts gaat werken.
Temeer omdat dat hele beleid de reden is dat Hamas überhaupt bestaat. Als je mensen maar zwaar genoeg onderdrukt hebben ze op gegeven moment niks meer te verliezen en kun je er vanuit gaan dat er extremisme gaat ontstaan.

Israël is het pestkopje op het schoolplein wat op een goed moment zelf eens een keer te grazen wordt genomen. En dan is het huilen. Snap ik hoor, maar dat geeft niet het recht tot het plegen van een genocide.

Om on-topic te blijven, die hele dynamiek van het pestkopje en de bizarre reactie van het slachtoffer daarop verdwijnt niet onder Trump. Trump is de schoolmeester die er bij ongeregeldheden gewoon op los slaat. Dat leidt misschien tot minder gevechten nu, maar is allerminst een oplossing.
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:07:59 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216319690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Die arme Chivaz kan onderhand zijn huis niet meer uit door de morbide obesitas omdat jij hem blijft voeren.
Daar moest ik dan weer hard om lachen, point taken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:16:34 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216319803
En kan de 'wie heeft de schuld in de oorlog' niet in een ander topic. Want ook dat is niets anders dan hele sterke meningen uiten over een gebied en situatie heel ver weg, waar we allemaal niet verder komen dan gevoel of betrokkenheid door allerlei factoren, behalve wat zich daar al decennia, zo niet eeuwen afspeelt. Daar zijn inmiddels genoeg topics voor om die vermoeiende discussie te houden waarbij niemand water bij de wijn doet. Die topics doen al jaren elke dag hetzelfde en gemoedelijkheid is er ver te zoeken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216320124
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2025 02:09 schreef Kijkertje het volgende:
Joe Biden speech LIVE: President delivers farewell address

Bekijk deze YouTube-video

Fragmenten:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lft42ckfpk2k

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lft46vfzfs2k

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lft5lq7fpl2u

[ afbeelding ]

Pam Bondi (Trump's AG-kandidaat) beweerde vandaag nog dat in haar termijn niemand boven de wet zal staan en dat terwijl ze gaat werken voor een veroordeelde criminineel die zijn straf kon ontlopen, wiens rechtszaken niet doorgaan en die van zijn eigen SC verregaande immuniteit gekregen heeft omdat hij tot president gekozen is.

Hoezo: niemand staat boven de wet ...
Abuse of power zegt Biden net nadat hij zijn zoon een pardon heeft gegeven voor alle misdaden die hij mogelijk heeft gepleegd.
Wederom zo’n moment om principieel te blijven maar dat is verdomd lastig als vader zijnde die hoogst waarschijnlijk ook mee heeft geprofiteerd van de misdaden die Hunter Biden heeft gepleegd.
Ik snap best dat hij dat moet zeggen, hij is immers de president en met een stalen gezicht hypocrisie ten toon spreiden en liegen hoort bij de job.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:02:44 #190
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216320144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Abuse of power zegt Biden net nadat hij zijn zoon een pardon heeft gegeven voor alle misdaden die hij mogelijk heeft gepleegd.
Wederom zo’n moment om principieel te blijven maar dat is verdomd lastig als vader zijnde die hoogst waarschijnlijk ook mee heeft geprofiteerd van de misdaden die Hunter Biden heeft gepleegd.
Ik snap best dat hij dat moet zeggen, hij is immers de president en met een stalen gezicht hypocrisie ten toon spreiden en liegen hoort bij de job.
Hoe vreselijk moet het dan wel niet voor jou zijn dat het komende exemplaar niet eens een zoon nodig heeft om misdadig te zijn!
pi_216320172
Ah er moet weer van alles gefantaseerd worden omtrent hunter.

Beste chicaz wat vind je van het profiteren van trump in zijn jaren dat hij als volleerde nepotist mensen in zijn hotels zat te vestigen.

Wat vind je van trump zijn doorgesnoven junk zoon die met geld even wat fophef in Groenland creëerde?
pi_216320181
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
pi_216320269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoe vreselijk moet het dan wel niet voor jou zijn dat het komende exemplaar niet eens een zoon nodig heeft om misdadig te zijn!
Ik veroordeel Biden niet dat hij een pardon heeft gegeven voor zijn zoon. Een ieder die kinderen heeft begrijpt die keuze. Ik bewonder alleen het feit dat hij met een stalen gezicht zit te preken over “abuse of power” terwijl hij zijn zoon en mogelijk zich zelf beschermt tegen eventuele vervolging.
pi_216320279
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
Ja dat deed ik ook tijdens die speech, wat ik nog grappiger vind is dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die het nog geloven ook. Lol.
pi_216320334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja dat deed ik ook tijdens die speech, wat ik nog grappiger vind is dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die het nog geloven ook. Lol.
Die sjit over Hunter Biden bedoel je?
pi_216320376
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die sjit over Hunter Biden bedoel je?
Je bent een van de weinigen die het niet gelooft, zelfs Joe Biden gelooft erin. Waarom anders een pardon als hij compleet onschuldig is?
Tenzij hij gelooft dat de rechtspraak uiterst corrupt is maar dat kan natuurlijk helemaal niet want hij is immers een democraat. Een voorvechter van democratie en de rechtsstaat.
pi_216320415
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je bent een van de weinigen die het niet gelooft, zelfs Joe Biden gelooft erin. Waarom anders een pardon als hij compleet onschuldig is?
Tenzij hij gelooft dat de rechtspraak uiterst corrupt is maar dat kan natuurlijk helemaal niet want hij is immers een democraat. Een voorvechter van democratie en de rechtsstaat.
In je laatste zin geef je mooi aan waar de fout zit en waarom Biden zijn zoon een pardon heeft gegeven. De Republikeinen hebben immers al een keer een weliswaar totaal gefaald politiek showproces gevoerd tegen een ambteloos burger, namelijk Hunter Biden. En ik kan me voorstellen dat Biden zijn familie daar in de toekomst tegen wil beschermen. En als het in zijn macht ligt, waarom niet?
pi_216320419
twitter

Wat vinden we ervan?
De enige echte.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:44:20 #199
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216320436
quote:
Elon heeft zijn prioriteiten inmiddels verschoven naar een ruzie met Asmongold, een incel gamer slash streamer die tussen de kakkerlakken en schimmels leeft (geen grap). Deze man is zo waanzinnig tenenkrommend, wat een loser.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_216320447
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In je laatste zin geef je mooi aan waar de fout zit en waarom Biden zijn zoon een pardon heeft gegeven. De Republikeinen hebben immers al een keer een weliswaar totaal gefaald politiek showproces gevoerd tegen een ambteloos burger, namelijk Hunter Biden. En ik kan me voorstellen dat Biden zijn familie daar in de toekomst tegen wil beschermen. En als het in zijn macht ligt, waarom niet?
Een showproces? Waar heb je het in hemelsnaam over? Zet je nu twijfels bij de rechtsstaat of is Hunter Biden onschuldig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')