abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216229060
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

[ Bericht 2% gewijzigd door Cyan9 op 09-01-2025 16:15:31 ]
pi_216229932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ideologisch gedreven beleid maakt meer kapot dan je lief is.
Ik had wel verwacht dat je er in zou trappen.

Als je beetje logisch nadenkt had je dat zelf ook in kunnen zien.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 9 januari 2025 @ 18:00:30 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216230252
"En toen vertelde ik ze dat ik Groenland wilde veroveren"
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216230796
Germany and France have warned Donald Trump against any attempt to “move borders by force” after the incoming US president said he was prepared to use economic tariffs or military might to seize control of Danish-administered Greenland.
____
https://www.theguardian.c(...)gn-borders-greenland

Schoof ? Drukt zijn snor ?
Durft Trump niet te vermanen ?
Want Wilders wil dit niet ?
  donderdag 9 januari 2025 @ 18:49:13 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216230826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
Germany and France have warned Donald Trump against any attempt to “move borders by force” after the incoming US president said he was prepared to use economic tariffs or military might to seize control of Danish-administered Greenland.
____
https://www.theguardian.c(...)gn-borders-greenland

Schoof ? Drukt zijn snor ?
Durft Trump niet te vermanen ?
Want Wilders wil dit niet ?
Kabinet zit uiteraard in kamp Trump. Dat is al een tijdje duidelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 9 januari 2025 @ 18:51:50 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216230859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lfd4uwe7lt2a

Biden: We have an obligation to stand up to what my dad used to say is the greatest sin of all: The abuse of power.

*camera cuts to Trump and former presidents*
Woke!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 januari 2025 @ 19:08:24 #8
862 Arcee
Look closer
pi_216231067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lfd4uwe7lt2a

Biden: We have an obligation to stand up to what my dad used to say is the greatest sin of all: The abuse of power.

*camera cuts to Trump and former presidents*
Dubya lag toen al te slapen. :z
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_216232176
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Leuk om te zien dat ze met elkaar kunnen lachen. :)
De enige echte.
  donderdag 9 januari 2025 @ 20:23:49 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216232521
Trump speelt het spel van Rock the Boat to Disembark Stupidity.

De man die ooit Corona wilde bestrijden met inbrengen van Ultraviolet licht en Fauchi wegschoffelde als nietsnut.
Ik snap wel waarom (dwz: bloodmoney first) maar het is onbegrijpelijk dat die olifant de komende 4 jaar het porselein in de kast aan diggelen gaat rammen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216232693
quote:
11s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:23 schreef Vallon het volgende:
maar het is onbegrijpelijk
Ah, we hebben weer een ware "met je kop in het zand democraat" gesignaleerd.
De enige echte.
pi_216232738
Ik las een stukje van Harald Doornbos dat je in theorie best makkelijk Groenland kan inlijven.

Schijnbaar hebben de inwoners het recht op een referendum wat ze willen, zo zijn zo onder de vlag van Denemarken gekomen.

Geef iedere inwoner een miljoen, dat zou 45 miljard kosten, en die lui stemmen wel voor je :P
Hell To The Liars
pi_216232824
Ik beschouw mijzelf als een optimist, maar ik begin mij toch flink zorgen te maken over de jaren die komen gaan. Ben momenteel 'Autocratie bv' van Anne Applebaum aan het lezen. Het boek is een lange opsomming van de corruptie van autocratieën wereldwijd, hun verbondenheid en hun voortdurende strijd om de liberale orde, die na WOII in het leven is geroepen en na de val van de muur zijn finest hour leek te beleven, omver te werpen.

Daarbij maken deze regimes gebruik van een enorme vloedgolf aan leugens en desinformatie, verspreid via duizenden kanalen over de hele wereld. Hun doel: ondermijning van het vertrouwen in westerse democratieën en het destabiliseren van het westen.

Het is al extreem moeilijk om ons te verweren tegen deze continue aanvallen, maar de verkiezing van Trump en de opkomst van techmiljardairs maken deze strijd alleen maar zwaarder. We vechten niet alleen tegen krachten van buitenaf, maar nu wordt ook van binnenuit aan de stoelpoten van de liberale orde (bij gebrek aan een betere term) gezaagd.

Door de verkiezing van Trump verliezen we een belangrijke bondgenoot in deze strijd. De voorvechters van de liberale democratie raken snel in de minderheid. Je moet er niet aan denken dat een AfD de grootste wordt in Duitsland of een RN in Frankrijk.

Het worden zware tijden, ben ik bang.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 9 januari 2025 @ 20:50:26 #14
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
  donderdag 9 januari 2025 @ 20:52:33 #15
38496 Perrin
pi_216232964
quote:
Standaard protocol.
  donderdag 9 januari 2025 @ 20:58:59 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216233081
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:38 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ja, het is gek dat er nu een stel mensen aan de macht zijn die taal uitslaat alsof het 1939 is.
  donderdag 9 januari 2025 @ 21:05:17 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216233185
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:38 schreef Rnie het volgende:

[..]
Want dat voegt heel wat toe aan jouw op de persoon spelende beeldvorming.... denk ik dan.
Vertel, heb je nog wat toe te voegen of ga je ook sighseeing doen op greenland ?
pi_216233513
quote:
13s.gif Op donderdag 9 januari 2025 21:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Want dat voegt heel wat toe aan jouw op de persoon spelende beeldvorming.... denk ik dan.
Vertel, heb je nog wat toe te voegen of ga je ook sighseeing doen op greenland ?
Enkel markante observaties binnen dit topic worden nauwlettend door mij in de gaten gehouden. Zo ook de jouwe dus.

Opzich lijkt Groenland me wel tof hoor. Prachtige omgeving. :Y
De enige echte.
pi_216233532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, het is gek dat er nu een stel mensen aan de macht zijn die taal uitslaat alsof het 1939 is.
Was het een aantal maanden geleden niet te verwachten dan? Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen het nog steeds iets "onbegrijpelijks" vinden.
De enige echte.
  donderdag 9 januari 2025 @ 21:34:30 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216233664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Yep, het is zorgelijk dat de rechtsorde aan het veranderen is en wereldbeelden in de persoon van Trump die verworven rechten opzij kan zetten. Te zot voor woorden dat een Trump in persoon via zijn verkregen macht, andere soeverein opererende staten gaat vertellen hoe & wat ze moeten doen.

Zelf maakte ik mij niet 123 zorgen dat een politicus aan de macht is maar des te meer wanneer die door onafhankelijk opererende techmiljardairs actief wordt voortgesleept.
In een democratie kan een despoot tenminste met een motie nog door kiezers worden weggestemd maar dat doen met techmiljardairs is in een "liberaal" land onmogelijk geworden.
Waar "we" nu mee te maken krijgen is dat de trias-politica die macht nog enigszins in balans hield, inmiddels door het kapitaal als zijnde nieuw machtsblok wordt ingestuurd.

Musk c.s. kunnen met gemak enorme hoeveelheden geld ophoesten om daarmee directe invloed te krijgen over de keuze van anderen.
Zoals hierboven, investeer (of spendeer met dreigen) op elke inwoner van Groenland $1M en ze gaan voor de keien. Idem vwb NAVO die feitelijk al buiten haar boord wordt gespeeld. Trump c.s. bestuurd (via opgelegde techniek) die "alliantie" en kan als verdediging tegen een gelijkgestemd "Rusland" meer dan prima zonder.
Idem met Oekraïne als "EU" probleem, wier rechtsorde er totaal niet toedoet en als handelsbelang door Trump naar 1939 wordt geparachuteerd.
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:28:01 #21
38496 Perrin
pi_216234517
Trump lijkt niet zo geliefd.
twitter
pi_216234590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:28 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Mwa, niet iedereen loopt inderdaad langs hem maar de oud-presidenten hebben elkaar duidelijk al gezien. Die gaan amicaal met elkaar om.
pi_216235047
quote:
[ x ]
Waarom lijkt hij niet geliefd? Het is een leuke poging om het weer negatief richting Trump te framen, maar geen enkele president begroet elkaar met een handje aldaar. Achter de coulissen zullen ze elkaar allemaal al hebben begroet. Daarnaast is het natuurlijk gek om voor Trump langs te gaan als er lege plekken aan de andere kant zijn.

Je stelt me teleur @Perrin met deze post. Dit is nou juist die polariserende content die ons uit elkaar drijft for crying out loud. :'(

[ Bericht 11% gewijzigd door Rnie op 09-01-2025 23:19:32 ]
De enige echte.
pi_216235209
quote:
[ x ]
In de eerste seconden wordt zijn hand letterlijk geschud
pi_216235354
1933 only nsdap can save germany, zeiden velen. Niet gelukt ,he
pi_216235392
twitter

Jeetje zeg, dat er intern niks aan de hand is bij de top van de Democraten zou een wereldwonder zijn. :X
De enige echte.
  donderdag 9 januari 2025 @ 23:56:39 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216235408
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:54 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Jeetje, dat er intern niks aan de hand is bij de top van de democraten zou een wereldwonder zijn. :X
Trump en Obama kennen elkaar nog van school in Kenia
  donderdag 9 januari 2025 @ 23:58:34 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216235415
Maar goed, de komende 4 jaar gaan we weer hysterie in de pers krijgen over iedere scheet die Trump laat en nul objectieve berichtgeving.
pi_216235417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Trump en Obama kennen elkaar nog van school in Kenia
A Very fine school. The best school.
De enige echte.
pi_216235486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:41 schreef Droopie het volgende:
Ik las een stukje van Harald Doornbos dat je in theorie best makkelijk Groenland kan inlijven.

Schijnbaar hebben de inwoners het recht op een referendum wat ze willen, zo zijn zo onder de vlag van Denemarken gekomen.

Geef iedere inwoner een miljoen, dat zou 45 miljard kosten, en die lui stemmen wel voor je :P
Haha, ik las alleen je eerste zin, quootte dat en wilde zeggen 'geef ze allemaal een miljoen' en je bent een kleine 60 miljard kwijt, maar jij zei daarna precies hetzelfde :D
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216235512
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:54 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Jeetje zeg, dat er intern niks aan de hand is bij de top van de Democraten zou een wereldwonder zijn. :X
Godsamme, eerst val je Perrin aan op het posten van dat eerste filmpje en vervolgens post je zelf een vergelijkbaar filmpje _O-
pi_216235534
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 00:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Haha, ik las alleen je eerste zin, quootte dat en wilde zeggen 'geef ze allemaal een miljoen' en je bent een kleine 60 miljard kwijt, maar jij zei daarna precies hetzelfde :D
1 miljard meer dan Musk betaalde voor Twitter _O-
En een kwart van de uitgaven die Amerika kwijt was vorig jaar aan Oekraine.

Ik zou het gewoon proberen, qua kopen dan.
Een militaire bezetting slaat natuurlijk nergens op.

twitter
Hell To The Liars
pi_216235575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar goed, de komende 4 jaar gaan we weer hysterie in de pers krijgen over iedere scheet die Trump laat en nul objectieve berichtgeving.
Nou vertel, wat is er in jouw ogen mis met de berichtgeving over Trumps laatste persco, waarin hij zijn ambitie om Groenland en het Panamakanaal in te lijven nog maar eens onderstreepte?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 00:56:43 #34
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216235646
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oneens, het is nogal wat wat ie allemaal doet, heeft niets met subjectiviteit te maken.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 00:59:51 #35
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216235651
Dat wordt weer:

Trump: 'Alle migranten zijn verkrachters'

Nieuws: 'Trump zegt dat alle migranten verkrachters zijn'

Meneer A: 'Ja, maar hij bedoelt het niet zo'

Meneer B: 'De media heeft TDS en is altijd zo negatief over Trump'

Repeat.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 01:03:09 #36
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216235662
quote:

Dat mag alleen niet zomaar.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216235704
De veroordeling van Trump gaat vrijdag gewoon door zo besloot de Supreme Court met 5-4 (wat natuurlijk 9-0 had moeten zijn).

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216235709
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 00:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
1 miljard meer dan Musk betaalde voor Twitter _O-
En een kwart van de uitgaven die Amerika kwijt was vorig jaar aan Oekraine.

Ik zou het gewoon proberen, qua kopen dan.
Een militaire bezetting slaat natuurlijk nergens op.

[ x ]
Lijkt me helemaal niet zo’n onwaarschijnlijk scenario als dat je in eerste instantie zou zeggen. Je hoeft niet rechtstreeks iedereen om te kopen, als je maar een flink deel kunt overtuigen. Dat kan met een financiële component, maar bijvoorbeeld ook met een geschetste dreiging vanuit andere landen en ongetwijfeld talloze andere lobbies. Waarom zouden ze niet een paar miljard investeren om de Groenlanders langzaam maar zeker binnen te hengelen, als er voor talloze miljarden aan grondstoffen te krijgen zijn. Is helemaal geen geweld voor nodig, alleen een referendumpje.

Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_216235711
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 01:38 schreef Kijkertje het volgende:
De veroordeling van Trump gaat vrijdag gewoon door zo besloot de Supreme Court met 5-4 (wat natuurlijk 9-0 had moeten zijn).

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou toch lachen zijn man, dat ‘ie nog effe 24 uur papiertjes mag prikken _O-
pi_216235716
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 01:43 schreef De_Pel het volgende:

[..]
:?

Het is al bekend dat Trump veroordeeld wordt maar geen straf krijgt opgelegd vanwege zijn presidentschap?

En aan papiertjes prikken wordt sws niet gedaan bij criminele veroordelingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 10-01-2025 01:51:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216235719
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 01:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
:?

Het is al bekend dat Trump veroordeeld wordt maar geen straf krijgt opgelegd vanwege zijn presidentschap?
quote:
and the burden on the transition should be minimal, they say, because the jusge plans to impose a minimal sentence
quote:
Bij een schuldigverklaring zou er geen hechtenis, boete of proeftijd opgelegd worden, aldus de rechter.
Hieruit haal ik niet dat er per definitie geen enkele vorm van strafmaat opgelegd zou kunnen worden.

Zal wel niet, maar het zou wel grappig zijn :)
pi_216235729
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 01:51 schreef De_Pel het volgende:

[..]
[..]
[..]
Hieruit haal ik niet dat er per definitie geen enkele vorm van strafmaat opgelegd zou kunnen worden.

Zal wel niet, maar het zou wel grappig zijn :)
Nee Merchan (de rechter) heeft al bekend gemaakt dat hij dat niet gaat doen.

quote:
The judge overseeing Donald Trump's hush money case in New York dealt with a host of weighty, unprecedented questions before deciding Friday that the president-elect should be sentenced later this month for the crime of falsifying business records.

In an 18-page legal opinion, Judge Juan Merchan laid out his reasoning for the ruling. His most important finding was that Trump's conviction should not be thrown out simply because he was elected president.

"Indeed, the sanctity of a jury verdict and the deference that must be accorded to it, is a bedrock principle in our Nation's jurisprudence," Merchan wrote.

But the judge also signaled that he intended to impose a sentence of "unconditional discharge," which means Trump would not face any punishment beyond having the conviction on his legal record.

Trump's spokesperson said after Merchan's ruling that the president-elect would continue to fight against the case, which he called a hoax.

Bron
pi_216235745
Nog een 'meevaller'. Garland gaat toch een deel van het eindrapport van Jack Smith vrijgeven.

pi_216235760
Die (volgens MAGA) zo 'betrouwbare' FBI-informant die Biden's corruptie zou aantonen is veroordeeld tot 6 jaar gevangenisstraf.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfbenfezwk2w

pi_216235822
Tja als je belooft op dag 1 de grens te sluiten voor immigranten moet je iets verzinnen natuurlijk.

https://bsky.app/profile/nytimes.com/post/3lfdpuwq6qs2y

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 10-01-2025 03:17:14 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 januari 2025 @ 07:26:01 #46
862 Arcee
Look closer
pi_216236217
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_216236302
America heeft denk ik gewoon wat meer Luigi's nodig.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:46:16 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216236516
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 01:40 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Lijkt me helemaal niet zo’n onwaarschijnlijk scenario als dat je in eerste instantie zou zeggen. Je hoeft niet rechtstreeks iedereen om te kopen, als je maar een flink deel kunt overtuigen. Dat kan met een financiële component, maar bijvoorbeeld ook met een geschetste dreiging vanuit andere landen en ongetwijfeld talloze andere lobbies. Waarom zouden ze niet een paar miljard investeren om de Groenlanders langzaam maar zeker binnen te hengelen, als er voor talloze miljarden aan grondstoffen te krijgen zijn. Is helemaal geen geweld voor nodig, alleen een referendumpje.

[ afbeelding ]
NIet nodig, als ze daar internet hebben, zijn er ook daar genoeg mensen die in de fuik zijn gevallen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:46:30 #49
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216236518
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kwestie van tijd...ik verwacht dat Trump en de Broligarchy als katalysator gaat werken in deze ontwikkeling.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:50:44 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216236547
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het zit vol met Luigi's, aangezien er veel doden vallen door vuurwapens. Nog steeds vind ik het vreemd dat die Luigi een soort Batman-status heeft nadat ie iemand koelbloedig vermoord heeft, ondanks wat de ander heeft gedaan. Ik geloof niet zo in de doodstraf, door wie die ook uitgevoerd wordt.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:54:29 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216236571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
[ [url=
quote:

]x[/url] ]
Ook zonder 45 miljard kan dat. De Groenlanders willen graag van Denemarken af en zelfstandigheid is eigenlijk financieel niet haalbaar. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216236648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
]x[/url] ]

. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
Zijn de bewoners daar nu dan een stel zwervers waarbij niemand hun ziektekosten kan betalen?

Welke welvaart gaat de VS daar nu echt brengen die ze nu nog niet hebben?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:22:12 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216236811
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zijn de bewoners daar nu dan een stel zwervers waarbij niemand hun ziektekosten kan betalen?

Die welvaart hebben ze deels dankzij Denemarken. Die passen namelijk jaarlijks een halfmiljard euro bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 10-01-2025 09:27:25 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:44:43 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216236986
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet.
Plus dat de VS de boel volledig leeg gaat trekken qua grondstoffen, met alle gevolgen van dien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216237008
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
]x[/url] ]
Ook zonder 45 miljard kan dat. De Groenlanders willen graag van Denemarken af en zelfstandigheid is eigenlijk financieel niet haalbaar. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
[/quote]

Naar ik begrijp willen de Groenlanden vooral meer autonomie. Waarom zouden de ze dan Denemarken inruilen voor de VS?

Het enige zinnige argument voor aansluiting bij de VS zou zijn dat ze vrezen voor hun veiligheidssituatie.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:50:06 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216237047
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar ik begrijp willen de Groenlanden vooral meer autonomie. Waarom zouden de ze dan Denemarken inruilen voor de VS?

Het enige zinnige argument voor aansluiting bij de VS zou zijn dat ze vrezen voor hun veiligheidssituatie.
Denemarken is de oude kolonisator en heeft de Groenlandse vrouwen tot zeer recent mishandeld, dat helpt niet echt. Bij de VS speelt dat niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 10-01-2025 09:56:47 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216237094
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 01:43 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Dat ie na afloop van de feestelijkheden op 20 januari zelf de confetti moet opruimen.
Hell To The Liars
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:06:13 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216237231
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zit vol met Luigi's, aangezien er veel doden vallen door vuurwapens. Nog steeds vind ik het vreemd dat die Luigi een soort Batman-status heeft nadat ie iemand koelbloedig vermoord heeft, ondanks wat de ander heeft gedaan. Ik geloof niet zo in de doodstraf, door wie die ook uitgevoerd wordt.
Punt is dat voor Amerikanen de doodstraf onderdeel is van hun rechtssysteem.
Ik denk dat dat een van de redenen is dat Luigi een heldenstatus heeft.

Plus dat doodgeschoten worden sowieso een dagelijks risico is, hoe bizar ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216237614
Ik betwijfel dat toch echt. Nog niet misschien dat ik me voor een miljoen zou laten omscholen tot Amerikaans staatsburger :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216237630
quote:

[..]

[/quote]

Groenland is eigenlijk al bijna volledig autonoom, behalve dat ze financieel aan het infuus van Denemarken liggen. Ze hebben een eigen bestuur. Een bestuur dat ook zelf gaat over de winning van de grondstoffen, bijvoorbeeld.

Groenland raakt trouwens steeds leger qua mensen: meer emigranten dan immigranten en een heel laag geboortecijfer. Straks woont er niemand meer.

En qua veiligheidssituatie: er ligt al een grote Amerikaanse basis op Groenland, dat maakt feitelijk weinig verschil met of ze nu wel of niet onderdeel zijn van de VS. Zelfs als Trump uit de NAVO zou stappen, zou die basis en dus de verdediging nog wel blijven. Het is namelijk ook gewoon een verdedigingslinie voor de VS.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216237674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Groenland is eigenlijk al bijna volledig autonoom, behalve dat ze financieel aan het infuus van Denemarken liggen. Ze hebben een eigen bestuur. Een bestuur dat ook zelf gaat over de winning van de grondstoffen, bijvoorbeeld.

Groenland raakt trouwens steeds leger qua mensen: meer emigranten dan immigranten en een heel laag geboortecijfer.

En qua veiligheidssituatie: er ligt al een grote Amerikaanse basis op Groenland, dat maakt feitelijk weinig verschil met of ze nu wel of niet onderdeel zijn van de VS. Zelfs als Trump uit de NAVO zou stappen, zou die basis en dus de verdediging nog wel blijven. Het is namelijk ook gewoon een verdedigingslinie voor de VS.
Voor 1 miljoen zouden politieke beslissingen mij heel weinig boeien :P, niet dat ik als Nederlander dan een Rus zou willen worden.

Maar stel dat voor 1 miljoen ze Nederland opheffen en ik inwoner van de staat Europa zou worden, mwah.

En zoals jezelf schrijft. Of je nu aan een Amerikaans of Deens infuus ligt, boeiend.
Hell To The Liars
pi_216237708
Elon Musk Walks Back Vow To Find $2 Trillion In Wasteful Spending

Goh hoe verrassend dat hij dat niet kan bezuinigen. :')

Waarom zie we nu geen maga fophef dat er alweer verkiezings beloftes niet nagekomen worden..
pi_216237790
Voor wat betreft Groenland lijkt me, als hij echt helemaal loco gaat, de kans trouwens groter dat hij gewoon Amerikaanse bedrijven toestemming geeft daar grondstoffen te gaan halen, in de territoriale wateren of op het land. Dit dan zonder toestemming van Denemarken of Groenland zelf. Het gaat uiteindelijk om die aardmetalen waar China nu een monopoly op heeft, al betwijfel ik of hij begrijpt hoe dat werkt met die aardmetalen.

In de Noordzee lijkt me dat gelukkig nog wat minder waarschijnlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216237791
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:30 schreef Droopie het volgende:

[..]
Voor 1 miljoen zouden politieke beslissingen mij heel weinig boeien :P, niet dat ik als Nederlander dan een Rus zou willen worden.

Maar stel dat voor 1 miljoen ze Nederland opheffen en ik inwoner van de staat Europa zou worden, mwah.

En zoals jezelf schrijft. Of je nu aan een Amerikaans of Deens infuus ligt, boeiend.
Ja, ze voelen zich denk ik grotendeels ook geen Deen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Uiteindelijk zouden ze neem ik aan een soort American Virgin Islands worden, wel Amerikaans, maar een eigen bestuur en niet volledig onder de grondwet. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat Amerika zit te wachten op een eigen staat met 50.000 inwoners met vertegenwoordigers in de senaat, of zoiets. De Virgin Islands hebben nu een niet stemgerechtigde vertegenwoordiger in de senaat en geen stemrecht in de presidentsverkiezingen, zoiets zou het wel worden. De Virgin Islands zijn trouwens ooit door Denemarken aan de VS verkocht.

Dit is natuurlijk allemaal speculatief en ik denk niet dat het echt gaat gebeuren, maar voor de Groenlanders zou er feitelijk weinig veranderen. Ja, wie weet gaat het American Greenland heten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216237879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ze voelen zich denk ik grotendeels ook geen Deen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Uiteindelijk zouden ze neem ik aan een soort American Virgin Islands worden, wel Amerikaans, maar een eigen bestuur en niet volledig onder de grondwet. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat Amerika zit te wachten op een eigen staat met 50.000 inwoners met vertegenwoordigers in de senaat, of zoiets. De Virgin Islands hebben nu een niet stemgerechtigde vertegenwoordiger in de senaat en geen stemrecht in de presidentsverkiezingen, zoiets zou het wel worden. De Virgin Islands zijn trouwens ooit door Denemarken aan de VS verkocht.

Dit is natuurlijk allemaal speculatief en ik denk niet dat het echt gaat gebeuren, maar voor de Groenlanders zou er feitelijk weinig veranderen. Ja, wie weet gaat het American Greenland heten.
Weet niet of ze een normale functionerende regering hebben.
Zou wel hele goede afspraken maken, want voor je het weet zien ze Groenland als bedrijf, trekken ze de inkomsten uit je grondstoffen weg en bij een oorlog gebruiken ze het gebied om met kernwapens de first line of defense te verdedigen.
Hell To The Liars
pi_216237923
Zou trouwens wel lachen zijn want met 56k inwoners zouden die stemmen echt buitenproportioneel zwaar wegen in het Electoral College _O-
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:58:36 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216237978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:55 schreef BlackLining het volgende:
Zou trouwens wel lachen zijn want met 56k inwoners zouden die stemmen echt buitenproportioneel zwaar wegen in het Electoral College _O-
Groenland wordt dan geen staat maar krijgt eerder eenzelfde status als Puerto Rico.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216238013
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Groenland wordt dan geen staat maar krijgt eerder eenzelfde status als Puerto Rico.
Laten we hopen dat ze in Groenland ook zullen snappen dat je in de VS als oorspronkelijke bewoner ook niet bepaald op de 1e plek staat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:06:40 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216238083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan maar hopen dat er geen ramp ontstaat.
pi_216238200
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laten we hopen dat ze in Groenland ook zullen snappen dat je in de VS als oorspronkelijke bewoner ook niet bepaald op de 1e plek staat.
Dat zijn ze wel gewend, natuurlijk.

Het hele land heeft natuurlijk een probleem: ze horen nergens bij maar kunnen ook als los land gewoon niet bestaan.
pi_216238232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn ze wel gewend, natuurlijk.

Het hele land heeft natuurlijk een probleem: ze horen nergens bij maar kunnen ook als los land gewoon niet bestaan.
Wat ook niet wil zeggen dat ze op zoek zijn naar een nieuwe kolonisator. Onafhankelijkheid vinden ze belangrijker dan de VS of Denemarken is het sentiment dat ik proef.
pi_216238263
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat ook niet wil zeggen dat ze op zoek zijn naar een nieuwe kolonisator. Onafhankelijkheid vinden ze belangrijker dan de VS of Denemarken is het sentiment dat ik proef.
Ik ook wel, maar 100% onafhankelijk is met een steeds grijzer wordende krimpende bevolking ter grootte van een gemeente als Rijswijk ook gewoon niet haalbaar, dat zullen ze zich daar toch ook wel beseffen?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:17:35 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216238288
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een onafhankelijk Groenland is helaas niet levensvatbaar. Denemarken heeft al aangegeven dat bij onafhankelijkheid de financiele transfers binnen een paar jaar teruggebracht zullen worden tot nul.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216238380
quote:

[..]
Luigi moet gewoon levenslang krijgen...Hij heeft iemand in koele bloede vermoord inderdaad. Zo moeilijk zou het niet zo moeten zijn wat mij betreft.

Je zag echter op zowel links als rechts dat hij in een heldenrol werd geduwd, alvorens het rechtse eco-systeem bedacht dat het beter was om dat aan links over te laten. En nog steeds wordt er overal op social media door activisten hem een heldenrol toebedeeld. Hoe je het ook wendt of keert: de beste man is een kille moordenaar.
pi_216238395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een onafhankelijk Groenland is helaas niet levensvatbaar. Denemarken heeft al aangegeven dat bij onafhankelijkheid de financiele transfers binnen een paar jaar teruggebracht zullen worden tot nul.
Maar daar stapt de VS dan natuurlijk in. Voor een schijntje kunnen ze zo Groenland overnemen om de biljoenen aan grondstoffen te kunnen ontginnen terwijl Denemarken (en de EU) liggen te slapen. Ze hoeven niet eens met dat miljoen te komen. Genoeg armoe en ongeinformeerde mensen daar in Groenland. Met een strak geregisseerd media-dieet stemmen ze zo voor aansluiting bij de VS.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:28:00 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216238497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar daar stapt de VS dan natuurlijk in. Voor een schijntje kunnen ze zo Groenland overnemen om de biljoenen aan grondstoffen te kunnen ontginnen terwijl Denemarken (en de EU) liggen te slapen. Ze hoeven niet eens met dat miljoen te komen. Genoeg armoe en ongeinformeerde mensen daar in Groenland. Met een strak geregisseerd media-dieet stemmen ze zo voor aansluiting bij de VS.
Ja, dat was dus mijn initiele punt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216238539
quote:

[..]
Hier ben ik vooral bang voor, want de druk zal enorm zijn.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:32:58 #78
38496 Perrin
pi_216238560
Dank je, Guy.
twitter
pi_216238563
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:21 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Luigi moet gewoon levenslang krijgen...Hij heeft iemand in koele bloede vermoord inderdaad. Zo moeilijk zou het niet zo moeten zijn wat mij betreft.

Je zag echter op zowel links als rechts dat hij in een heldenrol werd geduwd, alvorens het rechtse eco-systeem bedacht dat het beter was om dat aan links over te laten. En nog steeds wordt er overal op social media door activisten hem een heldenrol toebedeeld. Hoe je het ook wendt of keert: de beste man is een kille moordenaar.
De rechtsen met veel geld hebben liever een bevolking die onderling een culture war voert dan een class war waarin ze zelf het doelwit zullen worden.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:33:33 #80
38496 Perrin
pi_216238570
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De rechtsen met veel geld hebben liever een bevolking die onderling een culture war voert dan een class war waarin ze zelf het doelwit zullen worden.
Precies dit. Laat het klootjesvolk lekker onderling kibbelen, dat vult een stuk rustiger je zakken.
pi_216238987
quote:

[..]
Snap je waarom Robin Hood populair is?

Je ziet ook dat het systeem dit anders behandelt dan anders. Luigi wordt aangeklaagd als terrorist. Terwijl school shooters die gewoon een zooitje kinderen overhoop knallen er makkelijker vanaf komen.

Mag hopen dat de volgende democratische president Luigi een pardon geeft. Als hij niet de doodstraf krijgt tenminste.
pi_216239123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Je ziet ook dat het systeem dit anders behandelt dan anders. Luigi wordt aangeklaagd als terrorist. Terwijl school shooters die gewoon een zooitje kinderen overhoop knallen er makkelijker vanaf komen.

Mag hopen dat de volgende democratische president Luigi een pardon geeft. Als hij niet de doodstraf krijgt tenminste.
Een pardon voor moord lijkt me wat ver gaan.

Tragische situatie. Hoewel er mijns inziens zeker wel een vorm van sympathie voor op valt te brengen blijft het moord.

Ik zie liever dat een volgende democratische president een einde maakt aan dit soort hufterige bedrijven zodat die moordpartijen niet meer nodig zijn.
pi_216239129
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Robin Hood was geen moordenaar, maar een fictieve dief. In de verhalen hielp hij armen. Luigi heeft niemand geholpen, alleen een man vermoord en daarbij een vrouw weduwe gemaakt en 2 zoons hun vader afgepakt. UHC verandert niet door het verdwijnen van deze man, het is namelijk ook niet zo dat UHC voor hem zo anders was.

Dat je dit hier openlijk goed durft te praten is echt wel een schande. Je pakt grote bedrijven niet aan door willekeurig wat directeuren te vermoorden.

Ik hoop dat Luigi gewoon levenslang de cel in gaat, aangezien het moord met duidelijk voorbedachte rade is.
pi_216239149
Wat ik me trouwens net bedacht; in Groenland zijn ze al meer dan 100 jaar bekend met hoe Amerikanen met hun delfstoffen omgaan en daar waren ze vroeger al niet blij mee. In het kort:

Eind 19e, begin 20e was er een Amerikaan, Robert Peary m bezig om vanaf Groenland als eerste persoon de noordpool te proberen te bereiken (spoiler: hij vond dat hij er als eerste was, maar zijn navigatielogboeken zijn op zachtst gezegd inconsistent).
Deze man zag ook dat er lokale inuit waren die ijzer hadden en bij navraag bleek dat ze dat van een grote ijzermeteoriet hadden. "Wat leuk" dacht Peary, "die moet ik meenemen naar de VS". Gevolg, de Inuit hadden geen ijzer meer. :')
pi_216239181
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:17 schreef xpompompomx het volgende:
Wat ik me trouwens net bedacht; in Groenland zijn ze al meer dan 100 jaar bekend met hoe Amerikanen met hun delfstoffen omgaan en daar waren ze vroeger al niet blij mee. In het kort:

Eind 19e, begin 20e was er een Amerikaan, Robert Peary m bezig om vanaf Groenland als eerste persoon de noordpool te proberen te bereiken (spoiler: hij vond dat hij er als eerste was, maar zijn navigatielogboeken zijn op zachtst gezegd inconsistent).
Deze man zag ook dat er lokale inuit waren die ijzer hadden en bij navraag bleek dat ze dat van een grote ijzermeteoriet hadden. "Wat leuk" dacht Peary, "die moet ik meenemen naar de VS". Gevolg, de Inuit hadden geen ijzer meer. :')
Tja, zijn de Chinezen zoveel beter? Of zelfs de Denen?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:02:04 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216239774
quote:

[..]

[
Naar ik begrijp willen de Groenlanden vooral meer autonomie. Waarom zouden de ze dan Denemarken inruilen voor de VS

Ik denk dat qua autonomie - en kansen op rijkdom ten koste van anderen - beter 51s Area van USA kan zijn dan een achtergestelde provincie van verafgelegen Denemarken die in de teugels zit van een verdeelde EU.
Ik denk dat ik voor een goldcard - na mij de zondvloed - ook wel Amerikaan zal willen zijn.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:36:10 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216240151
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja, want de VS staat bekend om haar ruimhartige verzorging van gebieden die ondersteuning nodig hebben.

Als je aan een Amerikaans infuus ligt is er binnen de kortste keren een Healthcare CEO die je medicijnaanvraag afwijst en je infuus eruit laat trekken, tenzij je de grond onder je voeten helemaal leeg laat trekken.

Een miljoen per inwoner bieden is vergelijkbaar met het bieden van een miljoen aan een bewoner van een vrijstaande villa in Blaricum en het dan een genereus bod vinden omdat het een miljoen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216240262
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, want de VS staat bekend om haar ruimhartige verzorging van gebieden die ondersteuning nodig hebben.

Als je aan een Amerikaans infuus ligt is er binnen de kortste keren een Healthcare CEO die je medicijnaanvraag afwijst en je infuus eruit laat trekken, tenzij je de grond onder je voeten helemaal leeg laat trekken.

Een miljoen per inwoner bieden is vergelijkbaar met het bieden van een miljoen aan een bewoner van een vrijstaande villa in Blaricum en het dan een genereus bod vinden omdat het een miljoen is.
Je maakt afspraken en voor 56000 inwoners zijn die kosten, voor amerikaanse begrippen, echt heel erg laag.

Als je ieder jaar een miljard uit onderhandeld voor je eigen gezondheidszorg ben je dr al.
Blijkbaar betaalt Denemarken het bonnetje nu al.

Ze kunnen bijvoorbeeld ook vastleggen dat de gouverneur een inheemse inwoner moet zijn voor de duur van 100 jaar en een jaarlijkse contributie.

Hey, Amerika wilt dat land en dat heeft een redelijk kleine kostenpost.
Zo'n Amerikaanse basis zal meer kosten.
Hell To The Liars
pi_216240297
Hoeveel geven we hier in NL eigenlijk uit aan Aruba en Curacao? En zouden we het ook redelijk vinden als de VS daar aanspraak op zou maken uit het niets?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:50:16 #90
38496 Perrin
pi_216240306
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
Hoeveel geven we hier in NL eigenlijk uit aan Aruba en Curacao? En zouden we het ook redelijk vinden als de VS daar aanspraak op zou maken uit het niets?
Ik denk dat wij dan wel de VS moeten betalen ipv omgekeerd.
pi_216240309
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk dat qua autonomie - en kansen op rijkdom ten koste van anderen - beter 51s Area van USA kan zijn dan een achtergestelde provincie van verafgelegen Denemarken die in de teugels zit van een verdeelde EU.
Ik denk dat ik voor een goldcard - na mij de zondvloed - ook wel Amerikaan zal willen zijn.
Dat zie ik toch echt heel anders. De VS is een giftig, extreem verdeeld land. De maatschappij draait om geld, relaties zijn transactioneel van aard. Ons zachtaardige sociale stelsel kennen ze daar niet en een groot deel van het land is extreem religieus en handelt daar ook naar.

Ik vind de VS een fascinerend land, maar zou er voor geen goud willen wonen. Geef mij dan maar ons eigen kneuterige landje.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:52:18 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216240325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:45 schreef Droopie het volgende:

[..]
Je maakt afspraken en voor 56000 inwoners zijn die kosten, voor amerikaanse begrippen, echt heel erg laag.

Als je ieder jaar een miljard uit onderhandeld voor je eigen gezondheidszorg ben je dr al.
Blijkbaar betaalt Denemarken het bonnetje nu al.

Ze kunnen bijvoorbeeld ook vastleggen dat de gouverneur een inheemse inwoner moet zijn voor de duur van 100 jaar en een jaarlijkse contributie.

Hey, Amerika wilt dat land en dat heeft een redelijk kleine kostenpost.
Zo'n Amerikaanse basis zal meer kosten.
Punt is dat de VS niet gaat opdraaien voor 10/20/50/100 jaar infuus, tenzij er wat tegenover staat.
Dat betekent dus dat ze heel Groenland leeg zullen roven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216240326
quote:
Lijkt me best een uitkomst voor ons als we dat verkocht krijgen. Met hoe corrupt die gebieden zijn en hoe ze zichzelf besturen is dat toch een constante kostenpost voor Nederland. Misschien kunnen we het ruilen voor NY.
pi_216240329
quote:
Nee. Nou zijn Aruba en Curaçao aparte landen, verkeerde voorbeeld dus. Bonaire, Sint Eustatius en Saba zijn betere voorbeelden. Als die 3 liever bij een ander land horen, moet daar over te praten zijn wat mij betreft. Je kunt zulke delen die je op zo'n manier hebt verkregen, niet tegen hun zin bij hun voormalige kolonisator houden.
pi_216241227
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar was weinig van te merken in 2017 tot 2020.
Ik moest vooral begrip hebben voor al die mensen want het viel tenslotte allemaal wel mee met het geweld. Ik moest mij ook niet focussen op al dat geweld want 90% van al die protesten draaiden niet uit op rellen en omdat ik het vooral had over de rellen was ik er op uit om opzettelijk de beweging van BLM te ondermijnen.
Ik snap dat het leven soms ingewikkeld kan zijn. Maar je kunt enerzijds voorstander zijn van de boodschap achter de BLM-protesten en tegelijkertijd fel gekant zijn tegen de gewelddadigheden die daar in een aantal steden uit voortvloeiden.

Net zoals jij nog steeds twijfels plaatst bij de verkiezingen van 2020, maar de bestorming van het Capitool afkeurt (dat hoop ik tenminste).

Overigens wordt die bestorming nog steeds volop gebagatelliseerd door 'jouw' kamp.
pi_216241428
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee. Nou zijn Aruba en Curaçao aparte landen, verkeerde voorbeeld dus. Bonaire, Sint Eustatius en Saba zijn betere voorbeelden. Als die 3 liever bij een ander land horen, moet daar over te praten zijn wat mij betreft. Je kunt zulke delen die je op zo'n manier hebt verkregen, niet tegen hun zin bij hun voormalige kolonisator houden.
Sure, maar wat je nu ziet is dat Trump het initiatief neemt om Groenland goedschiks of kwaadschiks in te lijven. Hoezo is er dan nog sprake van een vrije keuze voor Groenland om lid te worden van de VS.

En wat voor precedent schept dat voor Rusland, die strategisch belang heeft bij gebieden in buurlanden.
pi_216241457
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sure, maar wat je nu ziet is dat Trump het initiatief neemt om Groenland goedschiks of kwaadschiks in te lijven. Hoezo is er dan nog sprake van een vrije keuze voor Groenland om lid te worden van de VS.

En wat voor precedent schept dat voor Rusland, die strategisch belang heeft bij gebieden in buurlanden.
Eens, het zou bij Groenland vandaan moeten komen, niet van de VS.

Las trouwens wel ergens een mooie opmerking: Groenland en Trump passen wel goed bij elkaar, op elke wereldkaart doet Groenland zich ook veel groter voor dan het in werkelijkheid is, dat komt Trump bekend voor :+
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:57:54 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216241506
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zie ik toch echt heel anders. De VS is een giftig, extreem verdeeld land. De maatschappij draait om geld, relaties zijn transactioneel van aard. Ons zachtaardige sociale stelsel kennen ze daar niet en een groot deel van het land is extreem religieus en handelt daar ook naar.

Ik vind de VS een fascinerend land, maar zou er voor geen goud willen wonen. Geef mij dan maar ons eigen kneuterige landje.
Probleem met die gegeneraliseerde vergelijkingen is dat ze snel mank gaan.
VS is net als Nederland een aaneenrijging van allerlei gebieden, culturen en verbeeldende overuigingen.
De VS zijn net zo'n lappendeken als de EU met het verschil dat haar TowerOfPower meer eensgezind is.

Inherent aan haar ontstaan is dat de levenswijze in o.a. de VS meer gericht is op de eigen win(st)baarheid tot (over)leven en daarmee minder (zorg)voorzieningen biedt voor andere groepselementen.
pi_216241518
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
Probleem met die gegeneraliseerde vergelijkingen is dat ze snel mank gaan.
VS is net als Nederland een aaneenrijging van allerlei gebieden, culturen en verbeeldende overuigingen.
De VS zijn net zo'n lappendeken als de EU met het verschil dat haar TowerOfPower meer eensgezind is.

Inherent aan haar ontstaan is dat de levenswijze in o.a. de VS meer gericht is op de eigen win(st)baarheid tot (over)leven en daarmee minder (zorg)voorzieningen biedt voor andere groepselementen.
Ja, daar ben ik mij van bewust. Maar dat is niet hoe ik in het leven sta.
pi_216241539
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Groenland is geen onderdeel van de EU.

Verder kun je kijken naar de deplorabele staat van het Amerikaanse binnenland en 'koloniën' als Puerto Rico.
Kijk ook naar hoe de VS zijn militaire basis op Groenland heeft achtergelaten gelaten.

Ik zie wat dat betreft geen voordelen voor Groenland om zijn autonomie op te geven voor het lidmaatschap van de VS.
pi_216241678
zoals een aantal groenlandse politici al zei: "we weten hoe goed de inuit in Alaska behandeld worden.... maak dat eerst maar eens Great again"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:18:14 #102
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216241715
En we hebben de eerste officieel veroordeelde crimineel in het Witte Huis, mensen :')

Het is nu officieel een historisch dieptepunt....
pi_216241789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:15 schreef Sabata het volgende:
zoals een aantal groenlandse politici al zei: "we weten hoe goed de inuit in Alaska behandeld worden.... maak dat eerst maar eens Great again"
Wie van de oorspronkelijke bewoners wil er nu geen "drill baby drill" op land waar ze al duizenden jaren wonen?
pi_216241904
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik snap dat het leven soms ingewikkeld kan zijn. Maar je kunt enerzijds voorstander zijn van de boodschap achter de BLM-protesten en tegelijkertijd fel gekant zijn tegen de gewelddadigheden die daar in een aantal steden uit voortvloeiden.

Net zoals jij nog steeds twijfels plaatst bij de verkiezingen van 2020, maar de bestorming van het Capitool afkeurt (dat hoop ik tenminste).

Overigens wordt die bestorming nog steeds volop gebagatelliseerd door 'jouw' kamp.
Ja kan dat? Daar was een aantal jaar geleden weinig van te merken. Het geweld was volgens bepaalde lieden hier zeer begrijpelijk want na zoveel jaren onrecht en onderdrukking hadden ze geen andere middelen meer om gehoord te worden. Daarom ook die enorme tegenstand vanuit jouw kamp als er terecht gewezen werd op relschoppers. De artikelen en tweets vlogen mij om de oren om te vertellen dat de meeste protesten vreedzaam waren en dat ik daarom vooral niet moest zeuren over het buitensporige geweld, de tientallen doden en het geplunderd in verschillende steden.
Het commentaar was zoals gewoonlijk volledig ideologisch gedreven en toen gebeurde 6 januari en is het bijna 4 jaar lang hier over het geweld gegaan in het “hart van de democratie.”
Volgens mij was jij het die opperde dat die mensen die daar aan het rellen waren en zelfs mensen die niet meededen aan de rellen een levenslange gevangenisstraf verdienen.
Het bizarre is dat die totale hypocrisie jullie ontgaat of misschien erger nog jullie het wel zien maar dat ideologie jullie gebied om een oogje te sluiten voor het geweld zolang het maar in jullie straatje past.
pi_216242141
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja kan dat? Daar was een aantal jaar geleden weinig van te merken. Het geweld was volgens bepaalde lieden hier zeer begrijpelijk want na zoveel jaren onrecht en onderdrukking hadden ze geen andere middelen meer om gehoord te worden. Daarom ook die enorme tegenstand vanuit jouw kamp als er terecht gewezen werd op relschoppers. De artikelen en tweets vlogen mij om de oren om te vertellen dat de meeste protesten vreedzaam waren en dat ik daarom vooral niet moest zeuren over het buitensporige geweld, de tientallen doden en het geplunderd in verschillende steden.
Het commentaar was zoals gewoonlijk volledig ideologisch gedreven en toen gebeurde 6 januari en is het bijna 4 jaar lang hier over het geweld gegaan in het “hart van de democratie.”
Volgens mij was jij het die opperde dat die mensen die daar aan het rellen waren en zelfs mensen die niet meededen aan de rellen een levenslange gevangenisstraf verdienen.
Het bizarre is dat die totale hypocrisie jullie ontgaat of misschien erger nog jullie het wel zien maar dat ideologie jullie gebied om een oogje te sluiten voor het geweld zolang het maar in jullie straatje past.
integendeel, het staart ons al jaren recht in het gezicht
pi_216242295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:57 schreef Sabata het volgende:

[..]
integendeel, het staart ons al jaren recht in het gezicht
Waarbij de woke pacifisten alle geweld verafschuwen dat van blm maar ook dat van de opgejutte maga fans.

De hypocrisie is juist zichbaar bij de selectief veroordelende maga mensen waarbij velen ook nog eens de neiging hebben om leugens van hun boegbeelden na te schreeuwen terwijl met een beetje logisch nadenken ze kunnen weten dat het niet klopt . :D
pi_216242326
Tuurlijk ziet Chivaz hypocrisie bij anderen. Wie was Kyle Rittenhouse ook alweer?
pi_216242477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja kan dat?
Ja, dat kan.

quote:
Daar was een aantal jaar geleden weinig van te merken. Het geweld was volgens bepaalde lieden hier zeer begrijpelijk want na zoveel jaren onrecht en onderdrukking hadden ze geen andere middelen meer om gehoord te worden. Daarom ook die enorme tegenstand vanuit jouw kamp als er terecht gewezen werd op relschoppers. De artikelen en tweets vlogen mij om de oren om te vertellen dat de meeste protesten vreedzaam waren en dat ik daarom vooral niet moest zeuren over het buitensporige geweld, de tientallen doden en het geplunderd in verschillende steden.
Je zoekt vooral redenen om mij/ons hypocrisie te verwijten. Maar het is heel eenvoudig, beste Chivaz:

Met de BLM-proesten was an sich niets mis. Ik begreep persoonlijk goed waar de boosheid vandaan kwam en ik juichte de vreedzame demonstraties dan ook van harte toe.

Daarnaast vonden er gewelddadigheden plaats, uitgevoerd door een klein deel van de demonstranten. Dat geweld was verkeerd en moest worden bestraft. Daar waren geen excuses voor.

De gedachte achter de bestorming van het Capitool was kwaadaardig. Er was deze mensen geen onrecht aangedaan. De kandidaat van hun voorkeur had de verkiezingen verloren en ze waren zo achterlijk dat ze zich lieten ophitsen door diens leugens voor fraude.

Uiteraard mochten deze mensen hun onvrede uiten. Als ze niet richting het Capitool waren gemarcheerd was er dan ook niets aan de hand geweest. Het punt is dat ze dat wel deden. Een menigte bestormde het Capitool en vielen agenten aan. Ik heb geen medelijden met de mensen die daarvoor zijn bestraft. Levenslange straffen was natuurlijk een overdrijving van mijn kant, maar ik juich het toe dat sommige straffen fors waren.

En om alvast jouw fabeltjes voor te zijn: het gros van de bestormers dat is veroordeeld kreeg een korte gevangenisstraf.
pi_216242549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tuurlijk ziet Chivaz hypocrisie bij anderen. Wie was Kyle Rittenhouse ook alweer?
Een jongen die zijn gemeenschap wilde beschermen die vervolgens werd aangevallen door relschoppers met een crimineel verleden.
Die relschoppers hebben het met hun leven moeten bekopen.
Dat heeft de ideologisch gedreven media dusdanig geraakt met als gevolg dat hij al veroordeeld werd door diezelfde media.
Gelukkig heeft het recht gezegevierd want een ieder met ogen kon zien dat hij werd aangevallen en dat hij zich zelf verdedigde. Tragische gebeurtenis uiteraard maar helaas een fout voorbeeld als je iets probeert aan te tonen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:37:21 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216242568
:r
pi_216242576
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een jongen die zijn gemeenschap wilde beschermen die vervolgens werd aangevallen door relschoppers met een crimineel verleden.
Dat heeft de ideologisch gedreven media dusdanig geraakt met als gevolg dat hij al veroordeeld werd door diezelfde media.
Gelukkig heeft het recht gezegevierd want een ieder met ogen kon zien dat hij werd aangevallen en dat hij zich zelf verdedigde. Tragische gebeurtenis uiteraard maar helaas een fout voorbeeld als je iets probeert aan te tonen.
Zijn gemeenschap? Was hij niet op de trein gestapt naar een voor hem totaal onbekende plaats om daar soldaatje te spelen?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:40:45 #112
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216242611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zijn gemeenschap? Was hij niet op de trein gestapt naar een voor hem totaal onbekende plaats om daar soldaatje te spelen?
Ja zelfverdediging...gaat met een wapen daarheen om mensen neer te schieten, nog steeds als held gezien bij de GOP. Hypocrieter kun je niet zijn.
pi_216242647
quote:

[..]
_O- jezus je gelooft dit nog echt ook
What Would Goku Do
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:44:06 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216242648
quote:

[..]
Hou toch op, hij kwam niet eens uit de buurt, niks "zijn gemeenschap", een koelbloedige moordenaar.
Die wordt verafgood door de GOP door zijn daden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216242649
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, dat kan.
[..]
Je zoekt vooral redenen om mij/ons hypocrisie te verwijten. Maar het is heel eenvoudig, beste Chivaz:

Met de BLM-proesten was an sich niets mis. Ik begreep persoonlijk goed waar de boosheid vandaan kwam en ik juichte de vreedzame demonstraties dan ook van harte toe.

Daarnaast vonden er gewelddadigheden plaats, uitgevoerd door een klein deel van de demonstranten. Dat geweld was verkeerd en moest worden bestraft. Daar waren geen excuses voor.

De gedachte achter de bestorming van het Capitool was kwaadaardig. Er was deze mensen geen onrecht aangedaan. De kandidaat van hun voorkeur had de verkiezingen verloren en ze waren zo achterlijk dat ze zich lieten ophitsen door diens leugens voor fraude.

Uiteraard mochten deze mensen hun onvrede uiten. Als ze niet richting het Capitool waren gemarcheerd was er dan ook niets aan de hand geweest. Het punt is dat ze dat wel deden. Een menigte bestormde het Capitool en vielen agenten aan. Ik heb geen medelijden met de mensen die daarvoor zijn bestraft. Levenslange straffen was natuurlijk een overdrijving van mijn kant, maar ik juich het toe dat sommige straffen fors waren.

En om alvast jouw fabeltjes voor te zijn: het gros van de bestormers dat is veroordeeld kreeg een korte gevangenisstraf.
Zo genuanceerd was het toen niet Koos, het werd mij verweten dat mijn focus vooral lag op de relschoppers en het onversneden racisme en staatsondermijnende leuzen die werden gescandeerd. Dat was slechts bijzaak terwijl mensen hun zaak verloren (moest ik ook niet om druk maken want verzekering) hun huis verloren en in sommige gevallen zelfs hun familieleden.
Als ik daarover begon waren er altijd artikelen en heel veel tweets dat het overgrote deel toch echt vreedzaam was en dat ik slechts de aandacht wou afleiden van de boodschap van BLM die natuurlijk al waanzinnig was en dat ik vooral afleiding zocht voor het Rusland onderzoek.
Om nu na de storm is gaan liggen de eigen progressieve straat schoon te vegen verteld mij dat de hele manier van denken hier ideologisch gedreven is en derhalve dan ook ronduit gevaarlijk.
Om even iets anders aan te stippen, ik zag je laatst beweren dat Elon Musk strafrechtelijk vervolgd moest worden omdat hij volgens jouw leugens verspreide op social media.
Vind je dat die standaard voor een ieder moet gelden of slechts voor Elon Musk?
pi_216242682
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef viagraap het volgende:

[..]
_O- jezus je gelooft dit nog echt ook
De rechter en de jury en een ieder met een functionerende brein en ogen ook.
Het recht op zelfverdediging word in de VS serieus genomen. Die 2 relschoppers hadden nog geleefd als ze Rittenhouse niet hadden aangevallen.
pi_216242729
De UnitedHealthcare meneer had nog geleefd als hij niet zo'n ranzig bedrijf op de manier die het zaken deed zo had laten lopen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_216242763
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hou toch op, hij kwam niet eens uit de buurt, niks "zijn gemeenschap", een koelbloedige moordenaar.
Die wordt verafgood door de GOP door zijn daden.
Moet je uit de buurt komen om jezelf of andermans eigendommen te verdedigen?
Al kwam hij uit Californië, je recht op zelfverdediging is dan nog steeds geldig. Ik snap dit soort commentaar nooit zo goed, wat zijn intentie ook was daar en het is bewezen dat hij daar echt de orde probeerde te bewaken dan nog mag hij zich zelf verdedigen.
pi_216242778
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zo genuanceerd was het toen niet Koos, het werd mij verweten dat mijn focus vooral lag op de relschoppers en het onversneden racisme en staatsondermijnende leuzen die werden gescandeerd. Dat was slechts bijzaak terwijl mensen hun zaak verloren (moest ik ook niet om druk maken want verzekering) hun huis verloren en in sommige gevallen zelfs hun familieleden.
Als ik daarover begon waren er altijd artikelen en heel veel tweets dat het overgrote deel toch echt vreedzaam was en dat ik slechts de aandacht wou afleiden van de boodschap van BLM die natuurlijk al waanzinnig was en dat ik vooral afleiding zocht voor het Rusland onderzoek.
Om nu na de storm is gaan liggen de eigen progressieve straat schoon te vegen verteld mij dat de hele manier van denken hier ideologisch gedreven is en derhalve dan ook ronduit gevaarlijk.
Je gooit nu alle meningen die jou niet bevielen in die tijd op een hoop en schuift die op mijn bordje. 'Leg maar uit, Koos!'

Ik heb net aangegeven hoe ik er tegenaan kijk. Daar kun je op reageren, in plaats van mij allerlei standpunten in de schoenen te schuiven.

quote:
Om even iets anders aan te stippen, ik zag je laatst beweren dat Elon Musk strafrechtelijk vervolgd moest worden omdat hij volgens jouw leugens verspreide op social media.
Vind je dat die standaard voor een ieder moet gelden of slechts voor Elon Musk?
Iedereen. Al besef ik dat dat lastig wordt.

Maar de ene leugen is de andere natuurlijk niet. Ik heb vooral moeite met tweets waarin Musk Britse ministers wegzette als pedofielen(-apologeten) die medeverantwoordelijk zijn voor wat er destijds in Rotherham is gebeurd. Ook riep Musk op om op Britse ambtenaren 'op te hangen'.

Met zulke retoriek en leugens brengt hij mensen in gevaar - minister Philips kreeg al te maken met doodsbedreigingen van over de hele wereld. Als het mogelijk is binnen de kaders van de wet, dan zou Musk daar wat mij betreft voor vervolgd moeten worden.

Online haat is niet vrijblijvend. Het is bijvoorbeeld ook terecht dat mensen die Wilders bedreigen op sociale media worden vervolgd.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:03:05 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216242889
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Al kwam hij uit Californië, je recht op zelfverdediging is dan nog steeds geldig. Ik snap dit soort commentaar nooit zo goed, wat zijn intentie ook was daar en het is bewezen dat hij daar echt de orde probeerde te bewaken dan nog mag hij zich zelf verdedigen.
Als jij naar een locatie gaat waar je niet vandaan komt en niets te zoeken hebt, met een wapen en je schiet daar 5 mensen kapot dan doe je dat niet om iets te beschermen.

Zijn daden waren gedreven door haat en racisme, niet door goedhartigheid en beschermingsdrang.
En zelfverdediging was het al helemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216242923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De rechter en de jury en een ieder met een functionerende brein en ogen ook.
Het recht op zelfverdediging word in de VS serieus genomen. Die 2 relschoppers hadden nog geleefd als ze Rittenhouse niet hadden aangevallen.
Ah de altijd goed functionerende rechtspraak in de VS is nu de maatstaf :')
What Would Goku Do
pi_216242983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar hebben ze de politie toch voor? Daar heb je je als 17 jarig knulletje al helamaal niet mee te bemoeien lijkt me zo.
pi_216243139
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als jij naar een locatie gaat waar je niet vandaan komt en niets te zoeken hebt, met een wapen en je schiet daar 5 mensen kapot dan doe je dat niet om iets te beschermen.

Zijn daden waren gedreven door haat en racisme, niet door goedhartigheid en beschermingsdrang.
En zelfverdediging was het al helemaal niet.
Haat en racisme? Waar blijkt dat uit?
Rosenbaum de pedo gooide een zak met een zwaar voorwerp naar hem, rende hem vervolgens achterna en greep zijn geweer. Nadat hij was neergeschoten rende Rittenhouse weg van de menigte waar de volgende hem sloeg met een skateboard en ook hij werd neergeschoten.
Vervolgens lag Rittenhouse op de grond en trok een van die relschoppers een pistool Rittenhouse schoot de aanvaller in zijn arm en hij overleefde het wel.
Haat en racisme dat verzin je er gewoon bij omdat ideologie je gebied om dit soort gespuis te verdedigen.
pi_216243173
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Haat en racisme? Waar blijkt dat uit?
Rosenbaum de pedo gooide een zak met een zwaar voorwerp naar hem, rende hem vervolgens achterna en greep zijn geweer. Nadat hij was neergeschoten rende Rittenhouse weg van de menigte waar de volgende hem sloeg met een skateboard en ook hij werd neergeschoten.
Vervolgens lag Rittenhouse op de grond en trok een van die relschoppers een pistool Rittenhouse schoot de aanvaller in zijn arm en hij overleefde het wel.
Haat en racisme dat verzin je er gewoon bij omdat ideologie je gebied om dit soort gespuis te verdedigen.
Wat boeit het dat die man een pedo was eigenlijk?
pi_216243200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
En we hebben de eerste officieel veroordeelde crimineel in het Witte Huis, mensen :')

Het is nu officieel een historisch dieptepunt....
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lffmvf323k2r

pi_216243212
quote:
Het lijkt onze eigen Graaisa wel. :')
pi_216243423
Fundraising voor wat eigenlijk, hij zit over anderhalve week in het witte huis.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_216243492
En wat voor soort ouders laten gun 17 jarige telg met een aanvalsgeweer afreizen naar een andere staat om daar te gaan kutten bij een demonstratie 8)7 8)7
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:05:55 #129
38496 Perrin
pi_216243714
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:45 schreef OMG het volgende:
Fundraising stopt nooit.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:14:48 #130
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216243848
quote:
Build that swamp, grab that covfefe
pi_216244483
Officieel:
quote:
BREAKING: Mark Zuckerberg just said on Joe Rogan that the Biden administration "pushed" Facebook/Instagram to censor posts saying the COVID vaccines had side effects.

Wow.

"They pushed us super hard to take down things that were, honestly, true [...] Anything that says vaccines might have side effects... you basically need to take down. I was just like - we're not gonna do that."
twitter

Dat was allemaal prima.
pi_216244506
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Fundraising stopt nooit.
Maar het is wel echt te kansloos. Moet je nagaan dat je een Miljardair bent gekocht door sommige van de rijkste mensen in de wereld. Corruptie met buitenlandse mogelijkheden geen enkel probleem, je gebruikt ook de overheid van het rijkste land ter wereld om jezelf te bevoordelen. En dan nóg moet je constant bedelen bij je supporters dat je niet genoeg geld hebt :')
pi_216244528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:57 schreef Nober het volgende:
Officieel:
[..]
[ x ]

Dat was allemaal prima.
Nu nog steeds janken over corona :')
pi_216244549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar het is wel echt te kansloos. Moet je nagaan dat je een Miljardair bent gekocht door sommige van de rijkste mensen in de wereld. Corruptie met buitenlandse mogelijkheden geen enkel probleem, je gebruikt ook de overheid van het rijkste land ter wereld om jezelf te bevoordelen. En dan nóg moet je constant bedelen bij je supporters dat je niet genoeg geld hebt :')
Da;s vrij populair in die kringen. Kennelijk bestaat de aanhang niet de helderste lichten.
In Nederland werkt dat ook goed:

pi_216244552
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nu nog steeds janken over corona :')
Het houdt niet op niet vanzelf.

Censuur prima als het van de juiste partij komt.
pi_216244554
quote:
Officieel:
[..]
[ x ]

Dat was allemaal prima.
De leugen regeert. Wat kunnen die miljardairs makkelijk liegen zeg. Echt geen enkel probleem om de meest blatante leugens te poneren.

De democraten zouden er verstandig aan doen om ook eens met de drain the swamp boodschap de hort op te gaan. De mensen zijn die kleptokratie meer dan zat, dat wordt van links tot rechts gedeeld.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:25:07 #137
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216244898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:45 schreef OMG het volgende:
Vooral vreemd dat een miljardair een fundraiser nodig heeft.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:32:11 #138
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216245018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, dat kan.
[..]

De directe aanleiding van de BLM-protesten was de dood van George Floyd door toedoen van de politie tijdens zijn arrestatie. Floyd was een draaideurcrimineel met een lang strafblad, inclusief gewelddadige gewapende overvallen. Even voor de goede orde: daarmee had hij dit lot niet verdiend, mocht iemand denken dat ik dat wil zeggen.

Jouw punt over de Capitool-bestormers is echter: "er was deze mensen geen onrecht aangedaan". Was al die rellende/plunderende BLM-'demonstranten' dan wel onrecht aangedaan? Dat jij begreep waar de boosheid vandaan kwam en de vreedzame demonstraties toejuichte is je goed recht hoor, maar dat maakt die demonstraties niet automatisch gerechtvaardigder dan andere.

Schattingen van het totale aantal demonstranten op 6 januari lopen op tot zo'n 120.000. Er waren veel meer mensen dan waar de politie op gerekend had en de capaciteit op de verschillende aangewezen demonstratielocaties was bij lange na niet toereikend. Uiteindelijk hebben zo'n 2.000 tot 2.500 idioten het Capitool bestormd. Dus ook een hele kleine groep t.o.v. het totaal.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:51:48 #139
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216245307
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da;s vrij populair in die kringen. Kennelijk bestaat de aanhang niet de helderste lichten.
In Nederland werkt dat ook goed:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is echt te gênant voor woorden :r

Als je dit soort mensen geld geeft mag je van mij onder bewind worden gesteld...
pi_216245397
quote:
Officieel:
[..]
[ x ]

Dat was allemaal prima.
Over een jaar dit bericht nog maar een keer lezen en dan kijken of de afstand Zuckerberg Trump (en concullega Musk) dan nog steeds enigszins aanwezig is.

De afstand tussen die twee/drie is afgelopen maanden heel snel kleiner geworden. In 2021 was de 6 januari Capitol bestorming voor Zuckerberg direct voldoende aanleiding om Trump van FB en Instagram te gooien. Vorige maand waren ze ineens vrienden en kreeg Trump 'vrijwillig' een miljoen dollar om zijn inauguratie op te fleuren. X en Meta willen de fakenews filters flink inperken, wat goed is voor een Trump. Ik ben benieuwd of trump net als vorige periode weer vol gaat inhakken op (concurrent) Tiktok.... Let's make a deal

Je zou kunnen zeggen dat we een uiterst interessante periode tegemoet gaan.
pi_216245656
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Over een jaar dit bericht nog maar een keer lezen en dan kijken of de afstand Zuckerberg Trump (en concullega Musk) dan nog steeds enigszins aanwezig is.

De afstand tussen die twee/drie is afgelopen maanden heel snel kleiner geworden. In 2021 was de 6 januari Capitol bestorming voor Zuckerberg direct voldoende aanleiding om Trump van FB en Instagram te gooien. Vorige maand waren ze ineens vrienden en kreeg Trump 'vrijwillig' een miljoen dollar om zijn inauguratie op te fleuren. X en Meta willen de fakenews filters flink inperken, wat goed is voor een Trump. Ik ben benieuwd of trump net als vorige periode weer vol gaat inhakken op (concurrent) Tiktok.... Let's make a deal

Je zou kunnen zeggen dat we een uiterst interessante periode tegemoet gaan.
Die Silicon Valley ratten likken zich gewoon telkens bij de machthebbers naar binnen. Begint wel op te vallen hoe ze elke 4 jaar doen alsof ze een andere meester dienen.
pi_216245709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
De directe aanleiding van de BLM-protesten was de dood van George Floyd door toedoen van de politie tijdens zijn arrestatie. Floyd was een draaideurcrimineel met een lang strafblad, inclusief gewelddadige gewapende overvallen. Even voor de goede orde: daarmee had hij dit lot niet verdiend, mocht iemand denken dat ik dat wil zeggen.

Jouw punt over de Capitool-bestormers is echter: "er was deze mensen geen onrecht aangedaan". Was al die rellende/plunderende BLM-'demonstranten' dan wel onrecht aangedaan? Dat jij begreep waar de boosheid vandaan kwam en de vreedzame demonstraties toejuichte is je goed recht hoor, maar dat maakt die demonstraties niet automatisch gerechtvaardigder dan andere.

Schattingen van het totale aantal demonstranten op 6 januari lopen op tot zo'n 120.000. Er waren veel meer mensen dan waar de politie op gerekend had en de capaciteit op de verschillende aangewezen demonstratielocaties was bij lange na niet toereikend. Uiteindelijk hebben zo'n 2.000 tot 2.500 idioten het Capitool bestormd. Dus ook een hele kleine groep t.o.v. het totaal.
Jij denkt dat de BLM-protesten enkel om George Floyd draaiden?

Nee, de demonstranten is niet persoonlijk onrecht aangedaan. Maar de protesten en de beweging waren een uiting van het onrecht en het politiegeweld waar een van chronisch gediscrimineerdr bevolkingsgroep nog altijd mee te maken krijgt. Deze boosheid is terecht en kent een lange geschiedenis.

De bestorming van het Capitool kwam daarentegen voort uit leugens over verkiezingsfraude.

Zie je het verschil?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:16:16 #143
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216245747
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die Silicon Valley ratten likken zich gewoon telkens bij de machthebbers naar binnen. Begint wel op te vallen hoe ze elke 4 jaar doen alsof ze een andere meester dienen.
[ afbeelding ]
Klopt. Al zou ik als machthebber van de media of miljardair ook meeheulen. In het geval van Musk heeft hij wel ballen gehad want wat als Harris had gewonnen.

Met Zuckerberg is het ook zo dat zijn platform een rol speelde in de verkiezingen van 2016 en Jan 6th 2021
pi_216245758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:32 schreef Repentless het volgende:

[..]

Probeer je nu de bestorming van het kapitool te downplayen?
pi_216245854
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat boeit het dat die man een pedo was eigenlijk?
Om even aan te geven dat hij graag aan minderjarige personen zit.
Het heeft wel iets rechtvaardigs dat een veroordeelde pedo is doodgeschoten door een minderjarige.
pi_216245894
twitter

Jammer dat dit soort dingen altijd later pas worden toegegeven en niet op de momenten dat het telt.
pi_216246166
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:25 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Jammer dat dit soort dingen altijd later pas worden toegegeven en niet op de momenten dat het telt.
Hij likt zich omhoog bij Trump.
Over 4 jaar gaat hij weer natrappen.
pi_216246184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:23 schreef Chivaz het volgende:

Het heeft wel iets rechtvaardigs dat een veroordeelde pedo is doodgeschoten door een minderjarige.
ahhhh je bent aanhanger van het vermoorden van foute mensen ? Geen eerlijk proces enzo..
pi_216246235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
ahhhh je bent aanhanger van het vermoorden van foute mensen ? Geen eerlijk proces enzo..
Zelfverdediging, geen moord. Maar dat het toevallig een pedo was zou ik een geluk bij een ongeluk willen noemen.
pi_216246348
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zelfverdediging, geen moord. Maar dat het toevallig een pedo was zou ik een geluk bij een ongeluk willen noemen.
Als jij die zelfverdediging met dodelijke afloop rechtvaardigt met ... die vermoorde was toch een pedo... dan mag het.
Dan ben je aan het goedpraten van moorden cq ontspoord geweld van die zgn patriot
Overigens .... jij hebt toch over dat jochie die triggerhappy naar een andere stad ging om mee te doen aan de rellen, met de stille hoop eindelijk op mensen te kunnen schieten ?
Hij werd achtervolgd omdat hij ging schieten, toch ? De slachtoffers waren bezig met zelfverdediging...
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:48:52 #151
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216246375
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, ik zei dat het de aanleiding was.

quote:
Nee, de demonstranten is niet persoonlijk onrecht aangedaan. Maar de protesten en de beweging waren een uiting van het onrecht en het politiegeweld waar een van chronisch gediscrimineerdr bevolkingsgroep nog altijd mee te maken krijgt. Deze boosheid is terecht en kent een lange geschiedenis.
Dit verhaal is ook al vaak genoeg ontkracht: statistisch gezien komt de zwarte (ik gebruik gewoon even de gangbare term) bevolking van de VS veel vaker in aanraking met de politie i.v.m. criminaliteit. Grof gezegd: 1/3e van het totaal is zwart, 2/3e is blank. Het aantal slachtoffers van politiegeweld is ook in die verhouding. Maar omdat de zwarte gemeenschap in de VS veel kleiner is, wordt ervan gemaakt dat men 'veel vaker' slachtoffer is van politiegeweld.

Dit staat even los van discriminatie en rassenwetten uit het verleden, want dat zijn inderdaad feiten.

quote:
De bestorming van het Capitool kwam daarentegen voort uit leugens over verkiezingsfraude.

Zie je het verschil?
Het ging over het 'onrecht' dat rellende en plunderende BLM-demonstranten was aangedaan vs. de kleine groep idioten die het Capitool bestormden (t.o.v. de veel grotere groep vreedzame demonstranten die dag).
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:49:12 #152
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216246382
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Probeer je nu de bestorming van het kapitool te downplayen?
Nee.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:51:59 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216246450
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Als jij die zelfverdediging met dodelijke afloop rechtvaardigt met ... die vermoorde was toch een pedo... dan mag het.
Dan ben je aan het goedpraten van moorden cq ontspoord geweld van die zgn patriot
Overigens .... jij hebt toch over dat jochie die triggerhappy naar een andere stad ging om mee te doen aan de rellen, met de stille hoop eindelijk op mensen te kunnen schieten ?
Hij werd achtervolgd omdat hij ging schieten, toch ? De slachtoffers waren bezig met zelfverdediging...
Hoe veel leugens kan je in 1 post proppen.

Hij ging naar een andere staat (wat heel normaal is overigens) op verzoek van vrienden om hun bezit te beschermen tegen rabiaat BLM-tuig dat steden aan het affikken was en werd aangevallen.

Dit kan je teruglezen in oa de uitspraak van de rechter die hem vrij heeft gesproken, aan de hand van bewijs.

Smerig weer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216246564
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
quote:
Jezelf verdedigen is een recht of de man een pedo is of niet doet niet zoveel ter zake, ik vind het slechts een mooie bijkomstigheid.
Rosenbaum de pedo in kwestie en de eerste die is neergeschoten door Rittenhouse gooide een zak met iets zwaars naar Rittenhouse, Rittenhouse vluchtte voor Rosenbaum. Rosenbaum drijft hem op en probeert vervolgens dat wapen af te pakken en dat is hem duur komen te staan.
Dit voorval zorgt ervoor dat de menigte op Rittenhouse af rende en de rest is bekend.
pi_216247221
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:25 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Waarom kom je iedere keer weer met dezelfde nonsens?

Dat is allemaal al lang bekend? Er is zelfs al een rechtszaak over gevoerd die eindigde in een uitspraak van de Supreme Court in het voordeel van de Biden Administration.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3kvtttlzrfc2t

Wat wordt er trouwens 'toegegeven'? Dat er aangedrongen wordt bij de social media om des-/misinformatie te weren is nooit ontkend, is geen censuur en is ook niet verboden. Sterker nog het is de plicht van iedere regering om de veiligheid van het volk te waarborgen.

Dat Zuckerberg er nu bij Joe Rogan mee komt is vooral erg opportunistisch.

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lffxzqeokk2j

Ook bij Joe Rogan:

8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 10-01-2025 23:13:12 ]
pi_216247458
Intussen gaat MAGA helemaal los op Amy Coney Barrett omdat ze voor de veroordeling van Trump gestemd heeft.

Elon's sidekick op Twitter:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfg6muohlk25

vrijdag 10 januari 2025 @ 23:43:06 #157
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216247841
quote:
81s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 22:50 schreef Kijkertje het volgende:

Wat wordt er trouwens 'toegegeven'? Dat er aangedrongen wordt bij de social media om des-/misinformatie te weren is nooit ontkend, is geen censuur en is ook niet verboden. Sterker nog het is de plicht van iedere regering om de veiligheid van het volk te waarborgen.

Dat Zuckerberg er nu bij Joe Rogan mee komt is vooral erg opportunistisch.

Wat Zuckerberg in het filmpje zegt is dat bijvoorbeeld ook memes met humor/satire m.b.t. covidvaccins op last van de Biden-regering offline moesten worden gehaald.

Of nog sterker: tijdens het uitrollen van het vaccinatieprogramma werd erop aangedrongen om zaken die gewoon waar zijn offline te halen, zoals het feit dat het vaccin mogelijk bijwerkingen kan hebben.
pi_216247958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat Zuckerberg in het filmpje zegt is dat bijvoorbeeld ook memes met humor/satire m.b.t. covidvaccins op last van de Biden-regering offline moesten worden gehaald.

Of nog sterker: tijdens het uitrollen van het vaccinatieprogramma werd erop aangedrongen om zaken die gewoon waar zijn offline te halen, zoals het feit dat het vaccin mogelijk bijwerkingen kan hebben.
Wat Zuckerberg zegt is PR. Hij ziet natuurlijk ook dat je overal mee wegkomt als je zoveel geld hebt als hij en vriendelijk doet naar de godkeizer.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 23:51:14 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216247985
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]

Tot hij daarvan met bewijs komt lult hij natuurlijk gewoon uit zijn nek. Uit het artikel dat @Kijkertje postte:

quote:
The plaintiffs said that many of the government’s contacts with the social media companies violated the First Amendment; Justice Barrett did not address that argument. But in a notably sharp footnote, she criticized Judge Terry A. Doughty of the Federal District Court for the Western District of Louisiana, who had entered an injunction barring further contacts to address what he said could be “the most massive attack against free speech in United States’ history.”

Justice Barrett wrote critically of Judge Doughty’s “factual findings, many of which unfortunately appear to be clearly erroneous.” Among her examples was a supposed “censorship request” from the administration cited in the judge’s opinion.
“The record it cites says nothing about ‘censorship requests,’” Justice Barrett wrote. “Rather, in response to a White House official asking Twitter to remove an impersonation account of President Biden’s granddaughter, Twitter told the official about a portal that he could use to flag similar issues.”
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216248083
quote:
85s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 01:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee Merchan (de rechter) heeft al bekend gemaakt dat hij dat niet gaat doen.
[..]

Jammer. Had toch mooi geweest man, in zo’n oranje jumper :D
pi_216248104
quote:
81s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 03:10 schreef Kijkertje het volgende:
Tja als je belooft op dag 1 de grens te sluiten voor immigranten moet je iets verzinnen natuurlijk.

https://bsky.app/profile/nytimes.com/post/3lfdpuwq6qs2y

[ afbeelding ]
Creativiteit kun je ze niet ontzeggen :X
  vrijdag 10 januari 2025 @ 23:58:55 #162
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216248120
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:20 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen gaat MAGA helemaal los op Amy Coney Barrett omdat ze voor de veroordeling van Trump gestemd heeft.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Haha...deze waanzin ga je dus 4 jaar lang krijgen. Maga = haat...en bij gebrek aan slachtoffers gaan ze elkaar haten.

#ETTD
pi_216248145
quote:

[..]
Beetje Boondock Saints wel ^O^
pi_216248164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik betwijfel dat toch echt. Nog niet misschien dat ik me voor een miljoen zou laten omscholen tot Amerikaans staatsburger :')
Jawel man. Wel p.p. Dan hè, niet per huishouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216248289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:53 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat ie na afloop van de feestelijkheden op 20 januari zelf de confetti moet opruimen.
Durf wel te stellen dat het dan iig een drukbezochte inauguratie wordt :X

Wel bang voor Indische taferelen, dat de helft van de mensen gewoon op straat gaat zitten schijten.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 00:10:08 #166
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216248291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tot hij daarvan met bewijs komt lult hij natuurlijk gewoon uit zijn nek. Uit het artikel dat @:Kijkertje postte:
[..]

Zuckerberg zegt dat bepaalde e-mails er gewoon zijn en "out there". Maar goed, is Facebook/Meta een van de eisers in deze zaak geweest?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 00:12:37 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216248316
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:20 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mwah, Dit vonnis zegt meer dat de rechterlijke macht de uitvoerende macht niet op die manier mag controleren, dus geen oordeel mag vellen over de al dan niet oneigenlijkheid van de aard van dat contact:

quote:
Justice Amy Coney Barrett wrote for the majority. “This court’s standing doctrine prevents us from exercising such general legal oversight of the other branches of government.
Dat er contact is geweest staat wel ongeveer vast en een aantal rechters van het SC was daar bepaald niet over te spreken:
quote:
Justice Samuel A. Alito Jr., joined by Justices Clarence Thomas and Neil M. Gorsuch, dissented.
“For months,” Justice Alito wrote, “high-ranking government officials placed unrelenting pressure on Facebook to suppress Americans’ free speech. Because the court unjustifiably refuses to address this serious threat to the First Amendment, I respectfully dissent.”
bron
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 11 januari 2025 @ 00:17:47 #168
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216248356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat Zuckerberg zegt is PR. Hij ziet natuurlijk ook dat je overal mee wegkomt als je zoveel geld hebt als hij en vriendelijk doet naar de godkeizer.
Dit heeft toch niks met ergens mee wegkomen te maken? Zuckerberg geeft hier slechts aan wat er volgens hem is gebeurd m.b.t. dwang om zaken als memes en berichten over eventuele bijwerkingen van covidvaccins te verwijderen. Dat kan waar of niet waar zijn.
pi_216248364
quote:

[..]
Precies wat ik ook bedoelde, met mijn bericht dat ik het nog niet zo’n onwaarschijnlijk scenario vindt.
pi_216248448
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, Dit vonnis zegt meer dat de rechterlijke macht de uitvoerende macht niet op die manier mag controleren, dus geen oordeel mag vellen over de al dan niet oneigenlijkheid van de aard van dat contact:
[..]
Dat er contact is geweest staat wel ongeveer vast en een aantal rechters van het SC was daar bepaald niet over te spreken:
[..]

De SC heeft gisteren met 5-4 besloten dat Trump's geplande veroordeling vandaag doorgang kon vinden (na het -last-minute- verzoek van Trump in te grijpen) en dat is vandaag dus ook gebeurd . Van ACB werd verwacht dat ze voor uitstel/canceling zou stemmen. Dat Alito zich weer eens onethisch gedragen heeft en daarbij de vermoorde onschuld speelt heeft daar niets mee te maken.
pi_216248521
Voor wie geinteresseerd is in Trump's weerwoord geleuter bij zijn veroordeling:

Bekijk deze YouTube-video
pi_216248547
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit heeft toch niks met ergens mee wegkomen te maken? Zuckerberg geeft hier slechts aan wat er volgens hem is gebeurd m.b.t. dwang om zaken als memes en berichten over eventuele bijwerkingen van covidvaccins te verwijderen. Dat kan waar of niet waar zijn.
Die techsector heeft amper te maken met regulatie. Het hele internet zeker social media is zo ongeveer opgedeeld met een paar grote silicon valley monopolisten in het bezit van Miljardairs die maar wat graag de politiek gebruiken voor hun eigen belang. Die monopolisten bepalen vrijwel volledig wie wat te zien krijgt. Verdienen ook gewoon aan het pushen van leugens.

https://www.latimes.com/o(...)r-political-ads-lies?
Hier is bijvoorbeeld nog een artikeltje over 2019 toen Facebook nog geen enkel probleem had om leugens te verkopen. Dus deze draai om toch maar weer vol op de disinformatie toer te gaan is bepaald niet nieuw.

Zuckerberg liegt vrijwel constant, bijvoorbeeld over hoe onze data gebruikt wordt door ze, waarschijnlijk ook weer met deze claims. Heel veel van die Miljardairs liegen constant en opzichtig en het lijkt allemaal heel weinig uit te maken er wordt hen of hun bedrijven geen strobreed in de weg gelegd.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 00:45:50 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216248552
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De SC heeft gisteren met 5-4 besloten dat Trump's geplande veroordeling vandaag doorgang kon vinden (na het -last-minute- verzoek van Trump in te grijpen) en dat is vandaag dus ook gebeurd . Van ACB werd verwacht dat ze voor uitstel/canceling zou stemmen. Dat Alito zich weer eens onethisch gedragen heeft en daarbij de vermoorde onschuld speelt heeft daar niets mee te maken.
Ik had het niet over het Trump-vonnis maar over de facebook-zaak.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216248583
twitter

Wat een verkiezing allemaal wel niet kan doen. Het lijkt alsof het gezond verstand terug is gekeerd met de herverkiezing van Trump. Hij krijgt voor elkaar zonder wetgeving of iets dergelijks wat Biden beloofd heeft.
Een terugkeer naar wat normaal is, dat alleen al maakt de terugkeer van Trump een belangrijk moment in de wereldgeschiedenis.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 00:52:06 #175
38496 Perrin
pi_216248598
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:50 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat een verkiezing allemaal wel niet kan doen. Het lijkt alsof het gezond verstand terug is gekeerd met de herverkiezing van Trump. Hij krijgt voor elkaar zonder wetgeving of iets dergelijks wat Biden beloofd heeft.
Een terugkeer naar wat normaal is, dat alleen al maakt de terugkeer van Trump een belangrijk moment in de wereldgeschiedenis.
Dit maakt jou serieus blij, dat ze daar geen tampons meer op de mannen-WC hebben? Echt wtf.
pi_216248631
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik had het niet over het Trump-vonnis maar over de facebook-zaak.
Waarom quote je dan mijn post over de hush money-zaak ...

Maar goed over de social media-zaak (want het ging niet alleen om FB) zegt ze ook:

quote:
Justice Barrett wrote critically of Judge Doughty’s “factual findings, many of which unfortunately appear to be clearly erroneous.” Among her examples was a supposed “censorship request” from the administration cited in the judge’s opinion.

“The record it cites says nothing about ‘censorship requests,’” Justice Barrett wrote. “Rather, in response to a White House official asking Twitter to remove an impersonation account of President Biden’s granddaughter, Twitter told the official about a portal that he could use to flag similar issues.”
Alito daarentegen:

quote:
In dissent, Justice Alito appeared prepared to accept Judge Doughty’s findings, along with their implications.
Oftewel: Zuckerberg kan zoveel zeggen, laat hem eerst maar eens met bewijzen komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 11-01-2025 01:02:38 ]
pi_216248633
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dit maakt jou serieus blij, dat ze daar geen tampons meer op de mannen-WC hebben? Echt wtf.
Het gaat niet zozeer om de tampons maar de culturele shift van het abnormale naar het normale. Dat is wat Biden had beloofd maar niet heeft geleverd, integendeel.
Gek genoeg met de verkiezing van Trump keert men wel terug naar normaal zonder daar beleid voor te maken of het van de daken te schreeuwen. Dat is waar het om gaat.
pi_216248655
Je hoeft ze niet te gebruiken, hè?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 01:03:29 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216248675
quote:
82s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:56 schreef Kijkertje het volgende:

foutje denk ik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216248678
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:00 schreef OMG het volgende:
Echt he?! Waar je je al niet druk over kan maken :D
pi_216248686
quote:
Mannen gebruiken dan ook geen tampons, bizar dat ze dan ook op de wc hangen, heerlijk die terugkeer naar de normale wereld.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 01:08:53 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216248716
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mannen gebruiken dan ook geen tampons, bizar dat ze dan ook op de wc hangen, heerlijk die terugkeer naar de normale wereld.
"normale wereld", een paar tamponnetjes op de plee bij facebook.

Ondertussen een van je grootste bondgenoten 90% van hun landmassa proberen af te troggelen.

:')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 11 januari 2025 @ 01:11:58 #183
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216248741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die techsector heeft amper te maken met regulatie. Het hele internet zeker social media is zo ongeveer opgedeeld met een paar grote silicon valley monopolisten in het bezit van Miljardairs die maar wat graag de politiek gebruiken voor hun eigen belang. Die monopolisten bepalen vrijwel volledig wie wat te zien krijgt. Verdienen ook gewoon aan het pushen van leugens.

https://www.latimes.com/o(...)r-political-ads-lies?
Hier is bijvoorbeeld nog een artikeltje over 2019 toen Facebook nog geen enkel probleem had om leugens te verkopen. Dus deze draai om toch maar weer vol op de disinformatie toer te gaan is bepaald niet nieuw.

Zuckerberg liegt vrijwel constant, bijvoorbeeld over hoe onze data gebruikt wordt door ze, waarschijnlijk ook weer met deze claims. Heel veel van die Miljardairs liegen constant en opzichtig en het lijkt allemaal heel weinig uit te maken er wordt hen of hun bedrijven geen strobreed in de weg gelegd.
Oké, jij denkt dus dat het niet waar is en dat die eisen m.b.t. die voorbeelden die hij noemt er niet zijn geweest. Prima, ik kan op dit moment ook niet hard maken dat dat wel zo is. Ik vind het niet onaannemelijk op dit moment, maar ik kan me ook voorstellen dat je het niet gelooft.
pi_216248753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ondertussen een van je grootste bondgenoten 90% van hun landmassa proberen af te troggelen.

Je doelt op Groenland? Wat heeft dat te maken met de culturele shift terug naar normaliteit?
pi_216248756
quote:
Facebook niet gebruiken sluit nog niet uit dat facebook je data wel gebruikt. Tegenwoordig verzamelen ze je data ook gewoon via andere sites met die pixel van ze.

Bijvoorbeeld toen Facebook zogenaamd bij toeval data bleek te ontvangen van services die helpen bij het invullen van je belasting.
quote:
Tax filing websites have been sending users’ financial information to Facebook
https://www.theverge.com/(...)xslayer-info-sharing

Maar gelukkig beloven die social media reuzen allemaal goed om te gaan met onze betrouwbare data. Ze zijn ook zo betrouwbaar dat we daar geen moment aan hoeven twijfelen.
pi_216248767
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Of allerlei boeken die geband worden op scholen ...
pi_216248779
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Facebook niet gebruiken sluit nog niet uit dat facebook je data wel gebruikt. Tegenwoordig verzamelen ze je data ook gewoon via andere sites met die pixel van ze.

Bijvoorbeeld toen Facebook zogenaamd bij toeval data bleek te ontvangen van services die helpen bij het invullen van je belasting.
[..]
https://www.theverge.com/(...)xslayer-info-sharing

Maar gelukkig beloven die social media reuzen allemaal goed om te gaan met onze betrouwbare data. Ze zijn ook zo betrouwbaar dat we daar geen moment aan hoeven twijfelen.
O, mijn post was een reactie op tampons in een "mannen" wc.

Misschien dat 'ie bang is er 1 per ongeluk in z'n poepert te schuiven en lekker vindt of zo. Met z'n normaliteit.
pi_216248828
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:18 schreef OMG het volgende:

[..]
O, mijn post was een reactie op tampons in een "mannen" wc.

Misschien dat 'ie bang is er 1 per ongeluk in z'n poepert te schuiven en lekker vindt of zo. Met z'n normaliteit.
In tegenstelling tot velen in dit topic blijkbaar begrijp ik waarom het verwijderen van tampons van de mannen WC een terugkeer naar normaliteit is. Het is een teken van een broodnodige culturele shift die alleen mogelijk zou zijn geweest met de verkiezing van Trump. Had ol dirty Harris gewonnen dan was de culturele shift uitgesteld tot de volgende verkiezingen. Het feit dat er nogal wat mensen zijn die moeite hebben met het verwijderen van tampons van de mannen wc en dat dit een teken aan de wand is is weer eens een goed voorbeeld hoe diep men hier zit in de ideologische fuik.
Er word nu van je verwacht dat tampons op de mannen wc volstrekt normaal is. Je hebt er immers geen last van dus moet het toch gewoon kunnen is de algehele tendens hier.
pi_216248869
Misschien ook maar weer terug naar verschillende drinkfontijntjes om de culturele shift iets verder terug te leggen? Allememaggies, zeg.
pi_216248884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:32 schreef OMG het volgende:
Misschien ook maar weer terug naar verschillende drinkfontijntjes om de culturele shift iets verder terug te leggen? Allememaggies, zeg.
Ah yes, terug naar een tijd dat mannen mannen waren staat gelijk aan de terugkeer van raciale segregatie.
Heb je nog meer van die leuke pareltjes of ga je toegeven dat de culturele shift wel een dingetje aan het worden is. Je kan je natuurlijk met hand en tand ertegen verzetten maar dat gaat wel betekenen dat jij straks de tjappie bent die gelooft dat het volstrekt normaal is om tampons op de mannen wc te plaatsen. Lol
pi_216248899
De enige die zich lijkt te verzetten ben jij. Hoop voor je dat je nooit per ongeluk een unisex wc inloopt.
pi_216248904
quote:
Hoe gebruik je die als man dan? :?
De enige echte.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 01:42:03 #193
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216248909
quote:
82s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar goed over de social media-zaak (want het ging niet alleen om FB) zegt ze ook:
[..]
Alito daarentegen:
[..]
Oftewel: Zuckerberg kan zoveel zeggen, laat hem eerst maar eens met bewijzen komen.
Zo bijzonder hoe dat allemaal werkt bij jou. Zuckerberg zegt dat de Biden-administration Meta/Facebook dwong om een meme m.b.t. covidvaccins en posts over eventuele bijwerkingen offline te halen. Heel dossier met interne e-mails en gespreksverslagen van meetings met overheidsofficials overlegd. "Laat hem eerst maar eens met bewijzen komen".

Journalist schrijft een boek waarin hij aangeeft dat hij via anonieme bronnen heeft vernomen dat het campagneteam van Trump 30 minuten voor aanvang van een town hall ongevraagd de vragen heeft ontvangen. Geen enkel bewijs verder en dat levert hij ook niet aan: "Maar die journalist is betrouwbaar, dus dan kun je ervan uitgaan!"
pi_216248914
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:39 schreef OMG het volgende:
De enige die zich lijkt te verzetten ben jij. Hoop voor je dat je nooit per ongeluk een unisex wc inloopt.
Tering hey, hoe jij hier het punt mist is alvast mijn hoogtepuntje van 2025.
De enige echte.
pi_216248918
quote:
Ik juich hier juist de terugkeer naar normaliteit toe. Ik zie juist mensen verbolgen reageren dat er geen tampons meer op de mannen wc te vinden zijn lol.
Het word zelfs nog persoonlijk gemaakt door te suggereren dat ik er eentje in mijn reet moet steken en het word ook nog eens gelijkgeschakeld met raciale segregatie. Bizar dat zo’n onbenullig iets toch zoveel woede met zich meebrengt. Als het niet de ideologische fuik is wat is het dan wel?
pi_216248923
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zo bijzonder hoe dat allemaal werkt bij jou. Zuckerberg zegt dat de Biden-administration Meta/Facebook dwong om een meme m.b.t. covidvaccins en posts over eventuele bijwerkingen offline te halen. Heel dossier met interne e-mails en gespreksverslagen van meetings met overheidsofficials overlegd. "Laat hem eerst maar eens met bewijzen komen".

Journalist schrijft een boek waarin hij aangeeft dat hij via anonieme bronnen heeft vernomen dat het campagneteam van Trump 30 minuten voor aanvang van een town hall ongevraagd de vragen heeft ontvangen. Geen enkel bewijs verder en dat levert hij ook niet aan: "Maar die journalist is betrouwbaar, dus dan kun je ervan uitgaan!"
Heerlijk he? _O-
De enige echte.
pi_216248939
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:42 schreef Rnie het volgende:

[..]
Tering hey, hoe jij hier het punt mist is alvast mijn hoogtepuntje van 2025.
Leg eens uit dan.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 01:55:15 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216248997
quote:
Zoals die thuis.
pi_216249026
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:42 schreef Repentless het volgende:

[..]

Vertel, hoe heeft de Biden-administratie ze gedwongen dan?

En waarom heeft hij ze niet aangeklaagd?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 02:03:37 #200
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216249052
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Vertel, hoe heeft de Biden-administratie ze gedwongen dan?

En waarom heeft hij ze niet aangeklaagd?
Dat zegt hij toch? Door te pushen om het offline te halen.
pi_216249065
twitter

Om deze meme?! _O-
De enige echte.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 02:15:16 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216249117
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 01:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heerlijk he? _O-
Geweldig. Het wordt nog leuker als je naar aanleiding hiervan eens gaat zoeken op 'Zuckerberg'. En dan kom je dit tegen uit 2021:

quote:
10s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dus als je kiezers overhaalt op jouw partij te stemmen is dat 'stealing the election'? _O-

Wat is daar verkeerd aan :?
Maar in 2024:

quote:
82s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat heeft heel veel met Twitter te maken. Elon Musk gebruikt het platform als megafoon om de verkiezingen te beinvloeden. Daarom heeft hij Twitter ook gekocht.

[ x ]
Als het in het voordeel is van de club die je support:

"Wat is er verkeerd aan om als eigenaar van een van de grootste social media platforms ter wereld kiezers over te halen om op jouw partij te stemmen?"

Als het in het voordeel van de 'verkeerde' club is:

"Eigenaar van een van de grootste social media platforms heeft het gekocht om de verkiezingen te beïnvloeden!"

Je verzint het gewoonweg niet.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 02:15:17 #203
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216249118
Gavin Newsom moet eruit worden getyft. Mensen die hem op X verdedigen :')
graag op anoniem
pi_216249127
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Geweldig. Het wordt nog leuker als je naar aanleiding hiervan eens gaat zoeken op 'Zuckerberg'. En dan kom je dit tegen uit 2021:
[..]
Maar in 2024:
[..]
Als het in het voordeel is van de club die je support:

"Wat is er verkeerd aan om als eigenaar van een van de grootste social media platforms ter wereld kiezers over te halen om op jouw partij te stemmen?"

Als het in het voordeel van de 'verkeerde' club is:

"Eigenaar van een van de grootste social media platforms heeft het gekocht om de verkiezingen te beïnvloeden!"

Je verzint het gewoonweg niet.
:D
De enige echte.
pi_216249135
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat zegt hij toch? Door te pushen om het offline te halen.
Ah ja 'pushen' en dan gaat Zuckerberg gelijk overstag :D

Hij kan gewoon nee zeggen :?
pi_216249142
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het gaat niet om de uitkomst, het gaat erom dat er gepusht is. :')
De enige echte.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 02:21:50 #207
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216249144
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Klopt, dat hebben ze ook gedaan. Het hele punt is juist het pushen an sich.
pi_216249150
Moet het wel echt gebeurt zijn.
pi_216249151
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:21 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het gaat niet om de uitkomst, het gaat erom dat we gepusht is. :')
Dat is geen dwingen he?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 02:29:35 #210
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216249177
quote:
82s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is geen dwingen he?
Oh, dan is het niet erg! Dan is het slechts een dringend advies natuurlijk. Mijn hemel. :')
pi_216249204
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Oh, dan is het niet erg! Dan is het slechts een dringend advies natuurlijk. Mijn hemel. :')
Ja precies. En terecht advies ook.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 02:38:51 #212
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216249212
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja precies. En terecht advies ook.
Dus als Trump media outlets zou pushen om content te verwijderen, dan is dat prima? Want het is slechts dringend advies en ze kunnen ook "nee" zeggen.
pi_216249229
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus als Trump media outlets zou pushen om content te verwijderen, dan is dat prima? Want het is slechts dringend advies en ze kunnen ook "nee" zeggen.
Dat is natuurlijk afhankelijk van de content. Als het een kwestie van de volksgezondheid is ja.

Maar dat is het punt helemaal niet. Biden's administratie kan Zuckerberg niet dwingen content te verwijderen. Daarvoor is wetgeving nodig.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 02:48:28 #214
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216249237
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk afhankelijk van de content. Als het een kwestie van de volksgezondheid is ja.
Het ene was een meme (humor/satire), het andere was gewoon een feit: er kunnen bijwerkingen optreden na vaccinatie. Maar omwille van de volksgezondheid is het in een vrij land dus oké als een regering pusht om dat te verwijderen.
pi_216249241
quote:

[..]

Maar dat is het punt helemaal niet. Biden's administratie kan Zuckerberg niet dwingen content te verwijderen. Daarvoor is wetgeving nodig.
Fucking hell lmao.
pi_216249255
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het ene was een meme (humor/satire), het andere was gewoon een feit: er kunnen bijwerkingen optreden na vaccinatie. Maar omwille van de volksgezondheid is het in een vrij land dus oké als een regering pusht om dat te verwijderen.
Geen idee wat precies de voorbeelden zijn en wat dat 'pushen' precies inhield. In de rechtszaak die de Republikeinen aanspanden bleken de beschuldigingen schromelijk overdreven. Laat de precieze voorbeelden (met de context uiteraard) maar zien.

Oh en laat hij dan gelijk ook alle push-berichten van Trump even zien want daar schortte het bij Musk ook aan :{w

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 11-01-2025 03:08:50 ]
pi_216249385
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:15 schreef KingRoland het volgende:
Gavin Newsom moet eruit worden getyft. Mensen die hem op X verdedigen :')
:') Ja net als deSantis op moest rotten toen er tornados in zijn staat waren zeker.
pi_216249392
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 03:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Ja net als deSantis op moest rotten toen er tornados in zijn staat waren zeker.
Of Ted Cruz die moest oprotten omdat het vroor in Texas. Die was overigens wel heel bijzonder dat een senator verantwoordelijk gehouden werd voor de ellende in Texas.
pi_216249438
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 03:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Of Ted Cruz die moest oprotten omdat het vroor in Texas. Die was overigens wel heel bijzonder dat een senator verantwoordelijk gehouden werd voor de ellende in Texas.
Volkomen terecht verantwoordelijk gehouden voor zijn gedrag. Tijdens zo'n ramp doodleuk op vakantie gaan naar Cancun en je kiezers in de kou laten staan is niet echt de taak van een senator.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 04:23:51 #220
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216249460
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 03:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Gaat mij niet om wat er in Cali aan de hand is, gaat om zijn optreden in de media dat laat zien wat voor een debiel hij is.

Cali is een dem shithole dus boeit mij niet zoveel wat daar aan de hand is.
graag op anoniem
  zaterdag 11 januari 2025 @ 04:24:17 #221
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216249461
En nu ook letterlijk een shithole
graag op anoniem
pi_216249677
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 04:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Volkomen terecht verantwoordelijk gehouden voor zijn gedrag. Tijdens zo'n ramp doodleuk op vakantie gaan naar Cancun en je kiezers in de kou laten staan is niet echt de taak van een senator.
Dus dan moet hij maar oprotten ondanks dat hij een senator is en helemaal de bevoegdheid niet heeft om iets te doen voor de mensen in Texas?
pi_216249695
Natuurlijk niet, allemaal gewoon eigen verantwoordelijkheid toch? Hadden ze maar een aggregaat moeten aanschaffen, boeit helemaal niks dat een senator blijkbaar geen hol om z'n constituents geeft.

:').
pi_216249697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 06:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus dan moet hij maar oprotten ondanks dat hij een senator is en helemaal de bevoegdheid niet heeft om iets te doen voor de mensen in Texas?
Wat dacht je van de handen uit de mouwen steken, hulp verlenen en met de mensen praten die slachtoffer zijn. Gewoon er zijn op zo'n cruciaal moment. Hij gaf zelf trouwens toe dat het een miskleun was.
pi_216249893
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 06:59 schreef OMG het volgende:
Natuurlijk niet, allemaal gewoon eigen verantwoordelijkheid toch? Hadden ze maar een aggregaat moeten aanschaffen, boeit helemaal niks dat een senator blijkbaar geen hol om z'n constituents geeft.

:').
quote:
81s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 07:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Wat dacht je van de handen uit de mouwen steken, hulp verlenen en met de mensen praten die slachtoffer zijn. Gewoon er zijn op zo'n cruciaal moment. Hij gaf zelf trouwens toe dat het een miskleun was.
Kortom omdat hij zich niet bezig hield met symboolpolitiek (populisme) moet hij het veld ruimen. Maar een man die aan de knoppen zit Gavin Newsom en die bovendien spectaculair heeft gefaald die word de hand boven het hoofd gehouden?
Hoe rijmen jullie dat dan?
pi_216250168
quote:

[..]

Maar dat is het punt helemaal niet.
:D :D
De enige echte.
pi_216250460
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 04:23 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Gaat mij niet om wat er in Cali aan de hand is, gaat om zijn optreden in de media dat laat zien wat voor een debiel hij is.

Cali is een dem shithole dus boeit mij niet zoveel wat daar aan de hand is.
Beetje raar dat Newsom dan weg zou moeten als debiele optredens in de media een reden zijn om weg te moeten. Dan kan Trump ook maar beter wieberen toch en het merendeel van die club om hem heen.

Krijg nogal Halsema vibes zo. Van die lui die niets fout doen behalve tot de verkeerde partij behoren.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 09:32:25 #228
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216250645
Politici willen wegsturen omdat ze tijdens een crisis ergens anders zijn is zo vermoeiend. Politici willen wegsturen omdat ze niet precies hebben voorzien wat er gaat gebeuren idem.

Politici moeten juist bij de grote lijnen blijven en op grote lijnen worden afgerekend, bij voorkeur tijdens verkiezingen en alleen bij uitzondering tussendoor (door afzettingsprocedures wanneer echt nodig, zoals nu in Zuid-Korea).

Trump heeft de vorige periode laten zien een narcistische roof-kapitalist te zijn zonder enig besef van gevolgen of consequenties. Inmiddels is daar een vorm van neo-kolonialisme bij gekomen die levensgevaarlijk voor de stabiliteit van juist onze levensstijl is. Zolang trump zijn idiote dromen tot de VS beperkt is het aan onze politici om te bedenken wat het beste antwoord is, zodra hij denkt zich te mogen mengen in andere landen moeten de Amerikanen niet vreemd opkijken wanneer andere landen, (voormalige) bondgenoten inclusief, dat ook in de VS gaan doen.

Voor Europa lijkt mij het versneld opbouwen van de eigen defensie-industrie en het bedenken van een eigen China beleid op dit moment prioriteit 1. Amerikaanse sociale netwerken sterk aan banden leggen lijkt mij ook best een aardig idee.
pi_216250719
Zullen we asml maar weer aan china gaan laten leveren? Ik ben wel benieuwd hoe daarop door onze losgeslagen bondgenoot op gereageerd wordt.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 10:50:08 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216251755
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:21 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het gaat niet om de uitkomst, het gaat erom dat er gepusht is. :')
Man wat een droevenis weer, en wat zijn we blij dat er nu iemand president gaat worden die nergens pusht.....
  zaterdag 11 januari 2025 @ 10:51:07 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216251768
quote:

[..]
Het is social media, geen news outlet.
pi_216251859
quote:

[..]
Dat heeft de Trump-regering dan ook honderden keren gedaan zo bleek. Het is vrij normaal voor overheden om te vragen om dingen te verwijderen betiteld als misinformatie. Het is aan bedrijven zelf om daar gehoor aan te geven of niets. Als de wetenschap overduidelijk bewezen heeft dan vaccinaties werken en dat veel vaccineren duizenden doden in een maatschappij scheelt, dan is het prima voor de overheid om op legale wijze misinformatie proberen te bestrijden. In dit geval verzoeken de deur uit te doen om bepaalde subversieve content offline te halen.

Dat deed Trump (al was dat vooral persoonlijke dingen uiteraard), dat deed Obama en dat deed Biden.
Het staat de bedrijven vervolgens vrij om er gehoor aan te geven. Ze doen het uit zichzelf ook. Kijk naar de manipulatie van Musk m.b.t. X waar blauwe vinkjes worden ontnomen of facebook waar foto's van kinderen in zwemkledij werden verwijderd kan ik me nog herinneren.

Gezien het autocratische gehalte van de komende regering kan ik zien dat bedrijven wel meer gaan kruipen en doen wat ze opgedragen wordt. Tegen Biden kon je nee zeggen. Trump zal je gaan wegpesten met financiele gevolgen.
pi_216251975
Je bent als samenleving ver heen als je niet eens meer simpelweg kunt sympathiseren met slachtoffers van een verwoestende natuurramp. Terwijl de branden in Californië nog woeden zijn ze al onderdeel geworden van de voortdurende culture wars.

Elke debiel kan zien dat vuur lastig is te blussen als de wind snelheden bereikt van 120 kilometer per uur. Maar nee, er moet een zondebok worden gezocht. De engrechtse haters - ongetwijfeld met steun van buitenlandse hitsers - wijzen vrouwen bij de brandweer aan als hoofdschuldige. Gezond.

Er zullen ongetwijfeld fouten zijn gemaakt. Zo las ik iets over het bosbeheer in Californië dat teveel gericht zou zijn op natuurbehoud en te weinig op brandpreventie. Dat lijkt mij op het eerste gezicht valide kritiek, een aspect dat je straks mee kunt nemen in de evaluatie.

Maar op dit moment lijkt mij dat niet bijster relevant. Als in jouw land zo'n verwoestende brand woedt dan kijk je op welke manier je kunt helpen, je spreekt je steun uit. Buurland Canada levert vliegtuigen om te helpen de branden te blussen. Fantastisch.

Wat schiet je er als samenleving mee op als je enkel druk bent met vingerwijzen, als je werkelijk alles politiseert? Stel dat Rutte tijdens de overstromingen in Limburg vooral druk was geweest met het beschimpen van het provinciebestuur en lokale overheden, waarna een groot deel van het land op de bandwagon sprong en Limburg te maken kreeg met een shitload aan haat.

Hoe word je daar als land beter van? Je trekt de hele samenleving uit elkaar.
pi_216252034
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Man wat een droevenis weer, en wat zijn we blij dat er nu iemand president gaat worden die nergens pusht.....
Het gaat nu, betreffende de discussie omtrent de Biden administration en Zuckerberg, even niet over Trump toch? ;)
De enige echte.
pi_216252073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
Je bent als samenleving ver heen als je niet eens meer simpelweg kunt sympathiseren met slachtoffers van een verwoestende natuurramp. Terwijl de branden in Californië nog woeden zijn ze al onderdeel geworden van de voortdurende culture wars.

Elke debiel kan zien dat vuur lastig is te blussen als de wind snelheden bereikt van 120 kilometer per uur. Maar nee, er moet een zondebok worden gezocht. De engrechtse haters - ongetwijfeld met steun van buitenlandse hitsers - wijzen vrouwen bij de brandweer aan als hoofdschuldige. Gezond.

Er zullen ongetwijfeld fouten zijn gemaakt. Zo las ik iets over het bosbeheer in Californië dat teveel gericht zou zijn op natuurbehoud en te weinig op brandpreventie. Dat lijkt mij op het eerste gezicht valide kritiek, een aspect dat je straks mee kunt nemen in de evaluatie.

Maar op dit moment lijkt mij dat niet bijster relevant. Als in jouw land zo'n verwoestende brand woedt dan kijk je op welke manier je kunt helpen, je spreekt je steun uit. Buurland Canada levert vliegtuigen om te helpen de branden te blussen. Fantastisch.

Wat schiet je er als samenleving mee op als je enkel druk bent met vingerwijzen, als je werkelijk alles politiseert? Stel dat Rutte tijdens de overstromingen in Limburg vooral druk was geweest met het beschimpen van het provinciebestuur en lokale overheden, waarna een groot deel van het land op de bandwagon sprong en Limburg te maken kreeg met een shitload aan haat.

Als verstandig links, zoals dat altijd zo mooi omschreven wordt in POL, nou even begint met het depolariseren, dan moet het op den duur vast wel goedkomen.
De enige echte.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:17:21 #236
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216252090
quote:

Eens.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:17:34 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216252095
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:13 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het gaat nu, betreffende de discussie omtrent de Biden administration en Zuckerberg, even niet over Trump toch? ;)
Ja Biden doet mij verder niet zo veel, het is vooral lachwekkend hoe sommigen een moraal veinzen en ergens anders weer staan te genieten van dreigende taal naar bondgenoten en dan het pushen juist een 'art of the deal' vinden.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:18:03 #238
38496 Perrin
pi_216252110
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:16 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als verstandig links, zoals dat altijd zo mooi omschreven wordt in POL, nou even begint met het depolariseren, dan moet het op den duur vast wel goedkomen.
Jij hebt het begrepen.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:20:31 #239
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216252158
quote:

Maar dat zijn domme burgers, het is pas echt erg als een miljardair 'oneerlijk' wordt behandeld.
pi_216252175
quote:

[..]
Waar zou dat 'depolariseren' volgens jou mee moeten beginnen? Op welke wijze moet 'verstandig links' zijn boodschap of toon wijzigen?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:22:15 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216252196
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar zou dat 'depolariseren' volgens jou mee moeten beginnen? Op welke wijze moet 'verstandig links' zijn boodschap of toon wijzigen?
Trump en Muskpijpen natuurlijk. En al zeggen die schokkende dingen, dat brengen alsof het normaal politieke taal is. Zodat Musk en Trump verder ongeremd door kunnen treiteren en chaos veroorzaken overal.
pi_216252283
quote:
Herinnert me aan de bosbranden in Australië een paar jaar terug. Onder de vorige regering had een inwoner van een van die getroffen dorpen 10.000 dollar boete gekregen omdat hij een aantal bomen rond zijn huis had gekapt zonder vergunning. Hij accepteerde zonder morren "Mijn huis staat nu veilig als er brand uitbreekt, want er kan niet veel meer overwaaien."

Een paar maanden daarna brandde het dorp af, op zijn huis na.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:34:15 #243
319979 Fok-it
All is well
pi_216252378
quote:

[..]
Zo'n inhoudelijk en genuanceerde reactie en er dan zo op reageren.

Och och och
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216252380
quote:

[..]
Tegen de extreme polarisatie door het Trumpkamp is heel moeilijk op te boksen. Het is heel lastig om de continue stroom aan leugens die door dat kamp de samenleving ingepompt wordt te weerleggen met feiten. Leugens kun je zo verzinnen, maar voor feiten moet je bewijs hebben.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216252443
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:27 schreef Sabata het volgende:

[..]
Herinnert me aan de bosbranden in Australië een paar jaar terug. Onder de vorige regering had een inwoner van een van die getroffen dorpen 10.000 dollar boete gekregen omdat hij een aantal bomen rond zijn huis had gekapt zonder vergunning. Hij accepteerde zonder morren "Mijn huis staat nu veilig als er brand uitbreekt, want er kan niet veel meer overwaaien."

Een paar maanden daarna brandde het dorp af, op zijn huis na.
Goed voorbeeld.

Zelf woon ik op de Veluwe, heb meermaals geschreven over de gevaren van bosbranden. De VNOG adviseert gemeenten om open corridors te creëeren, lange stroken zonder bomen, zodat het vuur zich niet kan blijven verspreiden.

Veluwenaren die in het bos wonen krijgen tips over het brandveilig maken van hun erf. Vakantieparken moeten beschikken over vluchtwegen en voldoende waterputten. Etc etc. (Bijzonder interessant onderwerp trouwens).

Maar je schiet er niets mee op om de regering van Californië te beschimpen terwijl de branden nog woeden. Het is ook lastig om nu oorzaken aan te wijzen. De branden worden straks onderzocht, dat is het moment om antwoorden te vinden op prangende vragen en met aanbevelingen te komen om zulke rampen in de toekomst te voorkomen.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:41:44 #246
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216252492
Over de, in Californië, veel voorkomende Eucalyptus bomen

quote:
Fire hazard

Eucalyptus trees bent over due to the high winds and heat of the October 2007 California wildfires. They are located in the San Dieguito River Park of San Diego County and leaning west.

Eucalyptus oil is highly flammable and at high enough temperatures the oil expands quickening the spread of wildfires.[42][43] Bushfires can travel easily through the oil-rich air of the tree crowns.[44][45] Eucalypts obtain long-term fire survivability from their ability to regenerate from epicormic buds situated deep within their thick bark, or from lignotubers,[46] or by producing serotinous fruits.[47]

In seasonally dry climates oaks are often fire-resistant, particularly in open grasslands, as a grass fire is insufficient to ignite the scattered trees. In contrast, a Eucalyptus forest tends to promote fire because of the volatile and highly combustible oils produced by the leaves, as well as the production of large amounts of litter high in phenolics, preventing its breakdown by fungi and thus accumulating as large amounts of dry, combustible fuel
.[46] Consequently, dense eucalypt plantings may be subject to catastrophic firestorms. In fact, almost thirty years before the Oakland firestorm of 1991, a study of Eucalyptus in the area warned that the litter beneath the trees builds up very rapidly and should be regularly monitored and removed.[48] It has been estimated that 70% of the energy released through the combustion of vegetation in the Oakland fire was due to Eucalyptus.[49] In a National Park Service study, it was found that the fuel load (in tons per acre) of non-native Eucalyptus woods is almost three times as great as native oak woodland.[49]

During World War II, one California town cut down their Eucalyptus trees to "about a third of their height in the vicinity of anti-aircraft guns" because of the known fire-fueling qualities of the trees, with the mayor telling a newspaper reporter, "If a shell so much as hits a leaf, it's supposed to explode
.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eucalyptus

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 11-01-2025 12:23:55 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216252632
Yup, precies hetzelfde als de vuurstormen in Australië en Portugal. Portugal was overigens nog erger, omdat huiseigenaren en boeren illegaal eucalyptus bomen aangeplant om met palmolie een zakcentje bij te verdienen.
pi_216252706
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:50 schreef Sabata het volgende:
Yup, precies hetzelfde als de vuurstormen in Australië en Portugal. Portugal was overigens nog erger, omdat huiseigenaren en boeren illegaal eucalyptus bomen aangeplant om met palmolie een zakcentje bij te verdienen.
Mijn broer heeft in Portugal alle eucalyptusbomen rondom zijn huis gekapt. Daar kreeg hij gemakkelijk toestemming voor. Die bomen zijn echte fakkels.
pi_216252761
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Och och och
In het verknipte brein van een MAGA is dat een vriendelijke handreiking om de partijen dichter bij elkaar te brengen.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 12:04:52 #250
38496 Perrin
pi_216252849
pi_216252857
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Tegen de extreme polarisatie door het Trumpkamp is heel moeilijk op te boksen. Het is heel lastig om de continue stroom aan leugens die door dat kamp de samenleving ingepompt wordt te weerleggen met feiten. Leugens kun je zo verzinnen, maar voor feiten moet je bewijs hebben.
Dit had zo een MAGA post kunnen zijn als je Trump vervangt door Biden. Probeer het opnieuw zou ik zeggen.
De enige echte.
pi_216252882
quote:

[..]

Och och och
Niet goed?
De enige echte.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 12:11:12 #253
38496 Perrin
pi_216252917
Opvallend dat je types als John Mearsheimer of Rob de Wijk niet luidkeels Trump hoort verdedigen met zijn claims op Groenland en Panama. Werken hun praatjes soms maar 1 richting op?

twitter
pi_216253051
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:06 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit had zo een MAGA post kunnen zijn als je Trump vervangt door Biden. Probeer het opnieuw zou ik zeggen.
Het grote verschil is dat Trump het moet hebben van de leugens en Biden van de feiten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216253286
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Het grote verschil is dat Trump het moet hebben van de leugens en Biden van de feiten.
Blijf dit herhalen zou ik zeggen, zal vast veel opleveren op termijn. :Y

Grappig dat polarisatie maar vanuit een enkel oogpunt wordt opgevat.
De enige echte.
pi_216253343
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:40 schreef Rnie het volgende:

[..]

Bizar dat feiten benoemen al als polarisatie beschouwd wordt bij bepaalde personen. Het komt nu niet echt niet ver boven het kinderlijke niveau van leugens ontkennen.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 12:49:34 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216253405
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:11 schreef Perrin het volgende:
Opvallend dat je types als John Mearsheimer of Rob de Wijk niet luidkeels Trump hoort verdedigen met zijn claims op Groenland en Panama. Werken hun praatjes soms maar 1 richting op?

[ x ]
Overigens is Mearsheimer zeer links-progressief, zeker geen MAGA-adept.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 11 januari 2025 @ 12:51:34 #258
38496 Perrin
pi_216253433
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Overigens is Mearsheimer zeer links-progressief, zeker geen MAGA-adept.
Yup.

Wel grappig dat hun 'realisme' door hen lijkt gebruikt te worden voor het vergoeilijken van enkel niet-Amerikaans imperialisme.
pi_216253494
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bizar dat feiten benoemen al als polarisatie beschouwd wordt bij bepaalde personen. Het komt nu niet echt niet ver boven het kinderlijke niveau van leugens ontkennen.
Maar ALLES is dus een leugen? Echt ALLES?

Het doel is om de polarisatie, waar koos het over heeft, in te dammen. Hoe harder je schreeuwt dat Trump constant maar weer leugens verkondigt en je spiel is om alles kapot te maken vanuit de andere kant, hoe meer je dus de keel dichtknijpt. Het resultaat is nu in Amerika, en ook in Nederland met het kabinet, totaal geen onlogische conclusie.

Stel je eens voor dat links iets genuanceerder met woke (noem maar even een voorbeeld) zou omgaan, denk je dan niet dat links hier op den duur meer van profiteert?
De enige echte.
pi_216253551
quote:

[..]

MAGA's: Dat de brandweer de natuurbranden in Californië niet onder controle krijgt is de schuld van vrouwen en het niet in dienst nemen van blanke mannen.

Tegenstanders: Dat is onzin, blanke mannen worden niet geweigerd en waarom zouden vrouwen niet geschikt zijn voor de brandweer? Bovendien maakt de extreme hard wind dat het vuur moeilijk onder controle is te krijgen.

Wie is er dan aan het 'polariseren', Rnie?

En dit voorbeeld staat niet op zichzelf. MAGA's doen vaker aan zulk absurdistisch vingerwijzen, waar dan weer op wordt gereageerd door wat jij beschouwt als 'links'.
pi_216253556
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:54 schreef Rnie het volgende:

[..]

Het doel is om de polarisatie, waar koos het over heeft, in te dammen. Hoe harder je schreeuwt dat Trump constant maar weer leugens verkondigt en je spiel is om alles kapot te maken vanuit de andere kant, hoe meer je dus de keel dichtknijpt. Het resultaat is nu in Amerika, en ook in Nederland met het kabinet, totaal geen onlogische conclusie.

Stel je eens voor dat links iets genuanceerder met woke (noem maar even een voorbeeld) zou omgaan, denk je dan niet dat links hier op den duur meer van profiteert?
Niemand beweert hier dat alles een leugen is, maar je begrijpt hopenlijk toch wel dat je met die bewering alleen maar zelf bijdraagt aan meer polarisatie. :')
pi_216253591
quote:

[..]

Trump is (straks) POTUS, het is naar mijn idee strikt noodzakelijk om zijn leugens te blijven benoemen en zo nodig tegengas te geven.

Dat geldt net zo goed voor 'de andere kant'.

Ik zag voorbijkomen dat Meta onder druk gezet om de bijwerkingen van de coronavaccins te censureren. Hoewel de gedachte daarachter wellicht valt te begrijpen - je probeert daarmee te voorkomen dat het vetrouwen in de vaccins wordt ondermijnd - is dat ook gewoon verkeerd. En dat moet ook worden benoemd.

Maar dit is valide kritiek, compleet anders dan de natuurbranden in Californië koppelen aan vrouwen bij de brandweer.
pi_216253811
quote:
In het algemeen gaat "links" voldoende genuanceerd om met "woke".
Wat is woke? Is dat aandacht vragen voor niet-blanken, vrouwen, homo's, transgenders in een blanke hetero patriarchale samenleving ?
Daar is niks mis mee, op zich. Maar ja.... doordrammers heb je altijd, ter linkerzijde of ter rechterzijde.
Die doordrammers ter linkerzijde zijn niet erger dan die wokehatende doordrammers ter rechterzijde.
pi_216254280
quote:

[..]

Omdat het feitelijk zo is. Linkse activisten != democraten maar MAGA=republikeinen.
Jij probeert er telkens heerlijk een bothsides van te maken maar dat is gewoon bewuste trollerij. Trump heeft tienduizenden leugens gedocumenteerd de publieke ruimte ingepompt. Biden een fractie daarvan, zoals alle politici plegen te doen.
pi_216254463
quote:
Officieel:
[..]
[ x ]

Dat was allemaal prima.
Komt ie nu mee… als een blad aan een boom deze kerel.

- Dineren op Mar-a-Lago
- Doneren aan Trump voor inauguratie
- DEI beleid schrappen
- Factchecks verwijderen
- censuurbeleid aanpassen
- Commentaar op Biden’s coronabeleid

Zullen we Meta maar termineren? Was al een walgelijk clubje, maar dit maakt het niets beter.
pi_216254525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zie je het verschil?
Gecultiveerd slachtofferschap is ook voor een aanzienlijk deel op “leugens” gebaseerd.
pi_216254635
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 14:22 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Komt ie nu mee… als een blad aan een boom deze kerel.

- Dineren op Mar-a-Lago
- Doneren aan Trump voor inauguratie
- DEI beleid schrappen
- Factchecks verwijderen
- censuurbeleid aanpassen
- Commentaar op Biden’s coronabeleid

Zullen we Meta maar termineren? Was al een walgelijk clubje, maar dit maakt het niets beter.
Sterkte in het vrije westen.

Hier verder _O-
POL / Elon Musk boycotten in Europa
  zaterdag 11 januari 2025 @ 15:00:07 #268
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_216254887
quote:

[..]

Och och och
Dom rechts vs. verstandig links.
Feyenoord!!! * Barça
  zaterdag 11 januari 2025 @ 15:06:49 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216254974
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:00 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]
Dom rechts vs. verstandig links.
Anderen van liegen beschuldigen en dan 1 van de grootste leugens ooit posten.

Knap wel :).
Get woke, go broke!
  zaterdag 11 januari 2025 @ 15:31:41 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216255332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup.

Wel grappig dat hun 'realisme' door hen lijkt gebruikt te worden voor het vergoeilijken van enkel niet-Amerikaans imperialisme.
De Wijk onderschrijft het realisme van Mearsheimer wel, maar niet diens standpunt dat de inval zelf gerechtvaardigd is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 11 januari 2025 @ 15:31:45 #271
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216255334
quote:

[..]
Ach laat gaan joh. Trump heeft gewonnen, ook in POL zullen ze gewoon hem moeten accepteren. De komende jaren gaan heel zwaar zijn voor een hoop users hier. Verder neem ik de meningen ook hier met een korreltje zout, want Harris zou toen met gemak winnen.
graag op anoniem
  zaterdag 11 januari 2025 @ 15:35:14 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216255375
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ach laat gaan joh. Trump heeft gewonnen, ook in POL zullen ze gewoon hem moeten accepteren. De komende jaren gaan heel zwaar zijn voor een hoop users hier. Verder neem ik de meningen ook hier met een korreltje zout, want Harris zou toen met gemak winnen.
En Biden zou zo "sharp as a tack" zijn en totaal niet dementerend, om even een "kleine" leugen te noemen die maandenlang in stand gehouden werd door "verstandig" links :).

Beide kanten liegen, begrijp me niet verkeerd, maar er is maar 1 kant die constant niets anders heeft dan, jullie zijn dom en wij slim en daarom hebben we gelijk.
Get woke, go broke!
pi_216256443
quote:

[..]
Nee verstandig links ziet dat polariseren geweldig werkt voor rechts. Hoe harder de bullshit hoe populairder.

Dus meer deny, delay, depose. Minder van dat domme gedoe waar een poging gedaan wordt om ook rechts te paaien met kansloze verbondjes met lui als Dick Cheney.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 17:11:04 #274
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216256640
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 02:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Geen idee wat precies de voorbeelden zijn en wat dat 'pushen' precies inhield. In de rechtszaak die de Republikeinen aanspanden bleken de beschuldigingen schromelijk overdreven. Laat de precieze voorbeelden (met de context uiteraard) maar zien.

Oh en laat hij dan gelijk ook alle push-berichten van Trump even zien want daar schortte het bij Musk ook aan :{w
Die voorbeelden worden gewoon genoemd en zijn hier ook al aangegeven: scheldend en tierend gebeld worden door Biden-regeringsfunctionarissen om een meme en berichten over dat er bijwerkingen kunnen zijn door het coronavaccin offline te halen. Interne mails tussen verschillende Meta/Facebook-medewerkers daarover en gespreksverslagen/notulen van die overleggen met die functionarissen.

Maar dat is dan weer niet genoeg, er moet nog veel concreter bewijs komen voor jou. Dan is het: "geen idee wat die voorbeelden precies zijn". Een Politico-journalist die een bewering doet op basis van zijn anonieme bronnen en die verder helemaal niets overlegt, daar kun je wel blind op varen. Want die is betrouwbaar, omdat dat gewoon zo is!

Daarnaast is het "hullie doen het ook!" normaliter geen argument, maar nu natuurlijk weer wel. :) Gelegenheidsargumenten ftw.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 17:16:06 #275
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216256721
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is social media, geen news outlet.
Ik zei "media outlet", geen "news outlet".
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:23:01 #276
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216257614
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Oja, dan mag je natuurlijk niet kritisch zijn maar moet je 4 jaar lang niets zeggen...

8)7
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:24:04 #277
38496 Perrin
pi_216257623
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oja, dan mag je natuurlijk niet kritisch zijn maar moet je 4 jaar lang niets zeggen...

8)7
Ben ook wel benieuwd wie er precies dacht dat Harris met gemak zou winnen. Misschien heeft @KingRoland een quote?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:33:56 #278
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216257743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ben ook wel benieuwd wie er precies dacht dat Harris met gemak zou winnen. Misschien heeft @:KingRoland een quote?
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 10:49 schreef soeverein het volgende:
Harris,wint met gemak 300+ electorale kies mannen.

Kijk dat je als Amerikaan op Trump stemt is natuurlijk goed dom maar ergens nog te begrijpen.

Dat je als Nederlander voor Trump bent betekent gewoon dat je een clowneske puber bent die controversieel wil zijn.

Niks aan want Trump wil is goed voor NL. Niet voor onze economie, niet voor onze veiligheid, niet voor het klimaat.

Dat mensen een dikke middelvinger willen geven aan de wokies dat was misschien in 2016 een argument. Als je dat nu in 2024 belangrijker vindt dan het restantje Amerikaanse democratie beschermen voordat het nog verder afgeleid richting een oligiargie dan haal ik graag de woorden van Marcel van Dam erbij...
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:41:13 #279
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216257827
quote:

[..]

8)7
Begrijpend lezen blijft moeilijk voor je
graag op anoniem
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:41:57 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216257832
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:41 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Begrijpend lezen blijft moeilijk voor je
Ik denk dat politiek ietwat te moeilijk voor je is.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:43:07 #281
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216257847
quote:

[..]

8)7
Kritisch zijn is nooit verkeerd.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:43:10 #282
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216257849
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik denk dat politiek ietwat te moeilijk voor je is.
Denk voor jou een hele uitdaging als je niet eens goed kunt lezen
graag op anoniem
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:44:07 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216257858
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:43 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Denk voor jou een hele uitdaging als je niet eens goed kunt lezen
Vandaar je grammaticaal perfecte Nederlandse zin.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:45:14 #284
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216257871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Vandaar je grammaticaal perfect Nederlandse zin.
Tuurlijk ik pas mij aan aan jouw niveau
graag op anoniem
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:45:52 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216257875
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:45 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Tuurlijk ik pas mij aan aan jouw niveau
Dat is mooi, want dan kunnen we eindelijk eens iets inhoudelijks van jou verwachten. Ik ben benieuwd.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 18:46:26 #286
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216257885
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is mooi, want dan kunnen we eindelijk eens iets inhoudelijks van jou verwachten. Ik ben benieuwd.
Nou, verbeter de wereld begin bij jezelf
graag op anoniem
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:00:05 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216258037
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:58 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat heeft de Trump-regering dan ook honderden keren gedaan zo bleek. Het is vrij normaal voor overheden om te vragen om dingen te verwijderen betiteld als misinformatie. Het is aan bedrijven zelf om daar gehoor aan te geven of niets. Als de wetenschap overduidelijk bewezen heeft dan vaccinaties werken en dat veel vaccineren duizenden doden in een maatschappij scheelt, dan is het prima voor de overheid om op legale wijze misinformatie proberen te bestrijden. In dit geval verzoeken de deur uit te doen om bepaalde subversieve content offline te halen.

Dat deed Trump (al was dat vooral persoonlijke dingen uiteraard), dat deed Obama en dat deed Biden.
Het staat de bedrijven vervolgens vrij om er gehoor aan te geven. Ze doen het uit zichzelf ook. Kijk naar de manipulatie van Musk m.b.t. X waar blauwe vinkjes worden ontnomen of facebook waar foto's van kinderen in zwemkledij werden verwijderd kan ik me nog herinneren.

Gezien het autocratische gehalte van de komende regering kan ik zien dat bedrijven wel meer gaan kruipen en doen wat ze opgedragen wordt. Tegen Biden kon je nee zeggen. Trump zal je gaan wegpesten met financiele gevolgen.
Prima post hoor. Het gaat mij er ook niet om dat men erop aandringt dat content in de trant van "je hoofd kan ontploffen of er worden nanobots ingespoten bij coronavaccinatie" of iets dergelijks (ik verzin maar iets) wordt verwijderd. Ik zou het niet eens erg vinden als zulke onzin blijft staan, want ieder mens met een klein beetje verstand begrijpt wel dat dat van volslagen idioten komt.

Als het echter een overduidelijke satirische/humoristische meme is of een normale post waarin mogelijke realistische bijwerkingen worden genoemd die men offline wil hebben, dan wordt het wel een ander verhaal. In een vrij land vind ik niet dat een regering op verwijdering daarvan moet aandringen.

Als het argument dan is: "maar ze kunnen bedrijven niet dwingen, daar is wetgeving voor nodig", dan vraag ik me echt af waar iemand zich op focust. Je kunt bij bepaalde overheidsinmenging toch wel je wenkbrauwen fronsen, ook als ze niet de juridische tools hebben om het af te dwingen?
pi_216258640
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Kritisch zijn is nooit verkeerd.
Dat is dan ook precies het probleem dat veel mensen met de MAGA-beweging hebben, kritiekloze fans die hun idool slaafs volgen tot het bestormen van het Capitool aan toe.
pi_216258796
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Prima post hoor. Het gaat mij er ook niet om dat men erop aandringt dat content in de trant van "je hoofd kan ontploffen of er worden nanobots ingespoten bij coronavaccinatie" of iets dergelijks (ik verzin maar iets) wordt verwijderd. Ik zou het niet eens erg vinden als zulke onzin blijft staan, want ieder mens met een klein beetje verstand begrijpt wel dat dat van volslagen idioten komt.

Als het echter een overduidelijke satirische/humoristische meme is of een normale post waarin mogelijke realistische bijwerkingen worden genoemd die men offline wil hebben, dan wordt het wel een ander verhaal. In een vrij land vind ik niet dat een regering op verwijdering daarvan moet aandringen.

Als het argument dan is: "maar ze kunnen bedrijven niet dwingen, daar is wetgeving voor nodig", dan vraag ik me echt af waar iemand zich op focust. Je kunt bij bepaalde overheidsinmenging toch wel je wenkbrauwen fronsen, ook als ze niet de juridische tools hebben om het af te dwingen?
Wat een vreemde redenering.

Ik ging alleen maar in op de bewering dat de Biden-administratie Zuckerberg gedwongen zou hebben posts te verwijderen. Dat is gewoon niet waar. Dat kunnen ze helemaal niet, daar is idd wetgeving voor nodig. Ze kunnen natuurlijk wel dreigen met represailles maar laat het nu juist Trump zijn die altijd dat soort pressiemiddelen gebruikt.

Zo probeerde hij bv in zijn eerste termijn Bezos een groot contract van Amazon met het Pentagon door de neus te boren toen hij nog zijn politieke vijand was en de WP kocht. Nog niet zo lang geleden dreigde hij Zuckerberg (e.a) met langdurige opsluiting als hij de verkiezing ging winnen.

quote:
"All I can say is that if I'm elected President, we will pursue Election Fraudsters at levels never seen before, and they will be sent to prison for long periods of time. We already know who you are. DON'T DO IT! ZUCKERBUCKS, be careful!"
Vreemd genoeg heb ik je daar nooit over gehoord.

Natuurlijk is het ontbreken van wetgeving niet het argument om (ongewenste) overheidsbemoeienis niet af te keuren en dat heb ik ook helemaal niet beweerd. Dat maak jij ervan. Dat een meme volgens jou 'overduidelijk satirisch/humoristisch' (bedoeld) is en daarom maar toegestaan moet worden vind ik nou juist een heel slecht argument voor het wel of niet verbieden ervan. Dan kan je onder het mom van 'humor' altijd de grootste nonsens verspreiden net zoals dat onder het mom van 'free speech' ook regelmatig gebeurt.

Anti-vaxx memes hebben - net als antisemitische en racistische memes - een lange geschiedenis van het beinvloeden van het volk met misinformatie die voor het welbevinden van de maatschappij als geheel erg schadelijk kan zijn. Dat is wel degelijk een goed argument van de Biden-administratie en ook de reden waarom ze (terecht imo) aandringen op het modereren daarop op social media en waarom ze (alleen via wetgeving) verboden kunnen worden als dat het geval is.

How memes became health disinformation super-spreaders

Quantifying the impact of misinformation and vaccine-skeptical content on Facebook

Covid-19: What's the harm of 'funny' anti-vaccine memes?

Etc, etc .....

Artikel in The Verge:

https://bsky.app/profile/theverge.com/post/3lfghbzlmxw25

quote:
Zuckerberg whines about being pushed by the Biden administration to fact-check claims: "These people from the Biden administration would call up our team, and, like, scream at them, and curse," Zuckerberg says.

"Did you record any of these phone calls?" Rogan asks.

"I don't know," Zuckerberg says. "I don't think we were."

Rogan then asks who, specifically, was pressuring Facebook. And Zuckerberg has no answer: "It was people in the Biden administration," he says. "I think it was, you know, I wasn't involved in those conversations directly, but I think it was."

But the biggest lie of all is a lie of omission: Zuckerberg doesn't mention the relentless pressure conservatives have placed on the company for years -- which has now clearly paid off. Zuckerberg is particularly full of shit here because Republican Rep. Jim Jordan released Zuckerberg's internal communications which document this!

In his letter to Jordan's committee, Zuckerberg writes, "Ultimately it was our decision whether or not to take content down." Emphasis mine. "Like I said to our teams at the time, I feel strongly that we should not compromise our content standards due to pressure from any Administration in either direction - and we're ready to push back if something like this happens again."
Klinkt niet erg overtuigend en nogal eenzijdig. Niets over de bemoeienissen van Trump met social media tijdens zijn eerste termijn zeker? Lijkt me vooral een poging om Trump en zijn MAGA-volk tevreden te stellen en dat lukt blijkbaar goed aan de reacties hier te zien. Hij heeft nu ook de MAGA-macho-cultuur helemaal omarmd zag ik :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 12-01-2025 06:06:16 ]
pi_216262560
Van Bannon kan Musk weinig steun verwachten blijkbaar.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfitk2c3v22a

zondag 12 januari 2025 @ 05:58:53 #291
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216262650
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2025 02:42 schreef Kijkertje het volgende:
Van Bannon kan Musk weinig steun verwachten blijkbaar.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfitk2c3v22a

[ afbeelding ]
Die quote heeft me oogkanker gegeven.

Zuid-afrikanen zijn super racistisch en moeten terug naar eigen land - zegt super racistische man.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216262667
quote:
82s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Wat een vreemde redenering.

Ik ging alleen maar in op de bewering dat de Biden-administratie Zuckerberg gedwongen zou hebben posts te verwijderen. Dat is gewoon niet waar. Dat kunnen ze helemaal niet, daar is idd wetgeving voor nodig. Ze kunnen natuurlijk wel dreigen met represailles maar laat het nu juist Trump zijn die altijd dat soort pressiemiddelen gebruikt.

Zo probeerde hij bv in zijn eerste termijn Bezos een groot contract van Amazon met het Pentagon door de neus te boren toen hij nog zijn politieke vijand was en de WP kocht. Nog niet zo lang geleden dreigde hij Zuckerberg (e.a) met langdurige opsluiting als hij de verkiezing ging winnen.
[..]
Vreemd genoeg heb ik je daar nooit over gehoord.

Natuurlijk is het ontbreken van wetgeving niet het argument om (ongewenste) overheidsbemoeienis niet af te keuren en dat heb ik ook helemaal niet beweerd. Dat maak jij ervan. Dat een meme volgens jou 'overduidelijk satirisch/humoristisch' (bedoeld) is en daarom maar toegestaan moet worden vind ik nou juist een heel slecht argument voor het wel of niet verbieden ervan. Dan kan je onder het mom van 'humor' altijd de grootste nonsens verspreiden net zoals dat onder het mom van 'free speech' ook regelmatig gebeurt.

Anti-vaxx memes hebben - net als antisemitische en racistische memes - een lange geschiedenis van het beinvloeden van het volk met misinformatie die voor het welbevinden van de maatschappij als geheel erg schadelijk kan zijn. Dat is wel degelijk een goed argument van de Biden-administratie en ook de reden waarom ze (terecht imo) aandringen op het modereren daarop op social media en waarom ze (alleen via wetgeving) verboden kunnen worden als dat het geval is.

How memes became health disinformation super-spreaders

Quantifying the impact of misinformation and vaccine-skeptical content on Facebook

Covid-19: What's the harm of 'funny' anti-vaccine memes?

Etc, etc .....

Artikel in The Verge:

https://bsky.app/profile/theverge.com/post/3lfghbzlmxw25

[ afbeelding ]
[..]
Klinkt niet erg overtuigend en nogal eenzijdig. Niets over de bemoeienissen van Trump met social media tijdens zijn eerste termijn zeker? Lijkt me vooral een poging om Trump en zijn MAGA-volk tevreden te stellen en dat lukt blijkbaar goed aan de reacties hier te zien. Hij heeft nu ook de MAGA-macho-cultuur helemaal omarmd zag ik :')

Je roept nu op tot het einde van spotprenten en satire. In jouw ideale wereld zou bijvoorbeeld Charlie Hebdo niet kunnen bestaan.
Het komt gewoon neer op het beknotten van het vrije woord ten faveure van de overheid die meent de waarheid in pacht te hebben.
Dit soort macht aan de overheid toevertrouwen getuigd van een enorm vertrouwen in diezelfde overheid die word bevolkt door lieden die niet altijd het beste met het land voor hebben.
pi_216262678
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 06:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je roept nu op tot het einde van spotprenten en satire. In jouw ideale wereld zou bijvoorbeeld Charlie Hebdo niet kunnen bestaan.
Het komt gewoon neer op het beknotten van het vrije woord ten faveure van de overheid die meent de waarheid in pacht te hebben.
Dit soort macht aan de overheid toevertrouwen getuigd van een enorm vertrouwen in diezelfde overheid die word bevolkt door lieden die niet altijd het beste met het land voor hebben.
Je maakt er weer eens een idiote karikatuur van. Lekker zwart-wit ook :')

Het is niet het beknotten ten faveure van de overheid maar ten faveure van het welzijn van de maatschappij als geheel die alleen opgelegd kan worden door een - door het volk gekozen - overheid en met goedkeuring van het Congres. Zo werkt een democratie.

Kritisch moet je altijd blijven natuurlijk en als ik ergens geen vertrouwen in heb is het wel jouw mening over wie het wel of niet het beste voor heeft met het land.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 12-01-2025 07:04:43 ]
pi_216262806
quote:
81s.gif Op zondag 12 januari 2025 06:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je maakt er weer eens een idiote karikatuur van. Lekker zwart-wit ook :')

Het is niet het beknotten ten faveure van de overheid maar ten faveure van het welzijn van de maatschappij als geheel die alleen opgelegd kan worden door een - door het volk gekozen - overheid en met goedkeuring van het Congres. Zo werkt een democratie.
Dit is de weg naar tirannie je kan immers niet weten of je heilige overheid die bevolkt word door mensen met soms perverse belangen het beste met je voor hebben. Juist daarom is het belangrijk dat de overheid zich niet bemoeit met informatievoorziening. De COVID periode en hoe onder andere Facebook daar mee is omgegaan bewijst dat maar weer eens. Wetenschappers met kennis van zaken werden gebanned of geshadowbanned omdat ze niet het evangelie van de overheid verkondigden. Was er een open debat geweest waar dissidenten in konden participeren dan had dat mogelijk miljarden dollars/euro’s bespaard en misschien wel talloze doden gescheeld. Dat zullen we nu nooit weten want alle inhoudelijke kritiek werd verwijderd ten faveure van de overheid die wel weet wat goed voor je is.
quote:
Kritisch moet je altijd blijven natuurlijk en als ik ergens geen vertrouwen in heb is het wel jouw mening over wie het wel of niet het beste voor heeft met het land.
En hier val je wederom in je ideologische zwaard. Als je geen vertrouwen hebt in mijn mening hoe ga je dan functioneren als zo iemand als ik het voor het zeggen zou hebben?
Als ik de overheid zou belichamen en alle kritische geluiden zou verwijderen van social media zou je er dan nog achter staan? Ik ben op dat moment de overheid en jouw ideologie gebied je op dat moment om te gehoorzamen.
Wat word het kijkertje, ben je dan een hypocriet of blijf je principieel?
pi_216263508
pi_216263974
Is het rapport van Jack Smith al gepubliceerd of verzetten de zelfverklaarde tegenstanders van censuur zich daar nog steeds met hand en tand tegen?
  zondag 12 januari 2025 @ 11:09:05 #297
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216264261
Tussen alle "noise" door...ben ik vooral benieuwd hoever ze zullen zijn met:

1.) Het uitschrijven van Project 2025 als beleid? Terwijl Maga's elkaar de tent uitvechten (ja, ze hebben echt een hekel aan elkaar) en Trump stukken aarde wil opeisen gebeurt het ergste in stilte...door Russel Bought en zijn team.
2.) Het afschaffen van Medicare, drug-caps, overheidsafdelingen en social security?
3.) Hoe hoog de tax cuts voor de Oligarchen zullen zijn?
  zondag 12 januari 2025 @ 12:38:53 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216265087
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 07:52 schreef Chivaz het volgende:
Wetenschappers met kennis van zaken werden gebanned of geshadowbanned omdat ze niet het evangelie van de overheid verkondigden.
BS.
pi_216265141
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
BS.
Daar heeft hij wel een punt als het over Trumps handelen ten opzichte van Fauci gaat.
pi_216265274
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Biden is bijna weg.
Yup, en dan komt de eerste strafrechtelijk veroordeelde president ooit in het Witte Huis ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')