abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:54:29 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216236571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
"En toen vertelde ik ze dat ik Groenland wilde veroveren"
[ [url=
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:41 schreef Droopie het volgende:
Ik las een stukje van Harald Doornbos dat je in theorie best makkelijk Groenland kan inlijven.

Schijnbaar hebben de inwoners het recht op een referendum wat ze willen, zo zijn zo onder de vlag van Denemarken gekomen.

Geef iedere inwoner een miljoen, dat zou 45 miljard kosten, en die lui stemmen wel voor je :P
]x[/url] ]
Ook zonder 45 miljard kan dat. De Groenlanders willen graag van Denemarken af en zelfstandigheid is eigenlijk financieel niet haalbaar. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216236648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
]x[/url] ]

. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
Zijn de bewoners daar nu dan een stel zwervers waarbij niemand hun ziektekosten kan betalen?

Welke welvaart gaat de VS daar nu echt brengen die ze nu nog niet hebben?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:22:12 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216236811
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zijn de bewoners daar nu dan een stel zwervers waarbij niemand hun ziektekosten kan betalen?

Die welvaart hebben ze deels dankzij Denemarken. Die passen namelijk jaarlijks een halfmiljard euro bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 10-01-2025 09:27:25 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:44:43 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216236986
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet.
Plus dat de VS de boel volledig leeg gaat trekken qua grondstoffen, met alle gevolgen van dien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216237008
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
]x[/url] ]
Ook zonder 45 miljard kan dat. De Groenlanders willen graag van Denemarken af en zelfstandigheid is eigenlijk financieel niet haalbaar. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
[/quote]

Naar ik begrijp willen de Groenlanden vooral meer autonomie. Waarom zouden de ze dan Denemarken inruilen voor de VS?

Het enige zinnige argument voor aansluiting bij de VS zou zijn dat ze vrezen voor hun veiligheidssituatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:50:06 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216237047
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar ik begrijp willen de Groenlanden vooral meer autonomie. Waarom zouden de ze dan Denemarken inruilen voor de VS?

Het enige zinnige argument voor aansluiting bij de VS zou zijn dat ze vrezen voor hun veiligheidssituatie.
Denemarken is de oude kolonisator en heeft de Groenlandse vrouwen tot zeer recent mishandeld, dat helpt niet echt. Bij de VS speelt dat niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 10-01-2025 09:56:47 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216237094
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 01:43 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Zou toch lachen zijn man, dat ‘ie nog effe 24 uur papiertjes mag prikken _O-
Dat ie na afloop van de feestelijkheden op 20 januari zelf de confetti moet opruimen.
Hell To The Liars
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:06:13 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216237231
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zit vol met Luigi's, aangezien er veel doden vallen door vuurwapens. Nog steeds vind ik het vreemd dat die Luigi een soort Batman-status heeft nadat ie iemand koelbloedig vermoord heeft, ondanks wat de ander heeft gedaan. Ik geloof niet zo in de doodstraf, door wie die ook uitgevoerd wordt.
Punt is dat voor Amerikanen de doodstraf onderdeel is van hun rechtssysteem.
Ik denk dat dat een van de redenen is dat Luigi een heldenstatus heeft.

Plus dat doodgeschoten worden sowieso een dagelijks risico is, hoe bizar ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216237614
Ik betwijfel dat toch echt. Nog niet misschien dat ik me voor een miljoen zou laten omscholen tot Amerikaans staatsburger :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216237630
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[/quote]

Groenland is eigenlijk al bijna volledig autonoom, behalve dat ze financieel aan het infuus van Denemarken liggen. Ze hebben een eigen bestuur. Een bestuur dat ook zelf gaat over de winning van de grondstoffen, bijvoorbeeld.

Groenland raakt trouwens steeds leger qua mensen: meer emigranten dan immigranten en een heel laag geboortecijfer. Straks woont er niemand meer.

En qua veiligheidssituatie: er ligt al een grote Amerikaanse basis op Groenland, dat maakt feitelijk weinig verschil met of ze nu wel of niet onderdeel zijn van de VS. Zelfs als Trump uit de NAVO zou stappen, zou die basis en dus de verdediging nog wel blijven. Het is namelijk ook gewoon een verdedigingslinie voor de VS.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216237674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Groenland is eigenlijk al bijna volledig autonoom, behalve dat ze financieel aan het infuus van Denemarken liggen. Ze hebben een eigen bestuur. Een bestuur dat ook zelf gaat over de winning van de grondstoffen, bijvoorbeeld.

Groenland raakt trouwens steeds leger qua mensen: meer emigranten dan immigranten en een heel laag geboortecijfer.

En qua veiligheidssituatie: er ligt al een grote Amerikaanse basis op Groenland, dat maakt feitelijk weinig verschil met of ze nu wel of niet onderdeel zijn van de VS. Zelfs als Trump uit de NAVO zou stappen, zou die basis en dus de verdediging nog wel blijven. Het is namelijk ook gewoon een verdedigingslinie voor de VS.
Voor 1 miljoen zouden politieke beslissingen mij heel weinig boeien :P, niet dat ik als Nederlander dan een Rus zou willen worden.

Maar stel dat voor 1 miljoen ze Nederland opheffen en ik inwoner van de staat Europa zou worden, mwah.

En zoals jezelf schrijft. Of je nu aan een Amerikaans of Deens infuus ligt, boeiend.
Hell To The Liars
pi_216237708
Elon Musk Walks Back Vow To Find $2 Trillion In Wasteful Spending

Goh hoe verrassend dat hij dat niet kan bezuinigen. :')

Waarom zie we nu geen maga fophef dat er alweer verkiezings beloftes niet nagekomen worden..
pi_216237790
Voor wat betreft Groenland lijkt me, als hij echt helemaal loco gaat, de kans trouwens groter dat hij gewoon Amerikaanse bedrijven toestemming geeft daar grondstoffen te gaan halen, in de territoriale wateren of op het land. Dit dan zonder toestemming van Denemarken of Groenland zelf. Het gaat uiteindelijk om die aardmetalen waar China nu een monopoly op heeft, al betwijfel ik of hij begrijpt hoe dat werkt met die aardmetalen.

In de Noordzee lijkt me dat gelukkig nog wat minder waarschijnlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216237791
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:30 schreef Droopie het volgende:

[..]
Voor 1 miljoen zouden politieke beslissingen mij heel weinig boeien :P, niet dat ik als Nederlander dan een Rus zou willen worden.

Maar stel dat voor 1 miljoen ze Nederland opheffen en ik inwoner van de staat Europa zou worden, mwah.

En zoals jezelf schrijft. Of je nu aan een Amerikaans of Deens infuus ligt, boeiend.
Ja, ze voelen zich denk ik grotendeels ook geen Deen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Uiteindelijk zouden ze neem ik aan een soort American Virgin Islands worden, wel Amerikaans, maar een eigen bestuur en niet volledig onder de grondwet. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat Amerika zit te wachten op een eigen staat met 50.000 inwoners met vertegenwoordigers in de senaat, of zoiets. De Virgin Islands hebben nu een niet stemgerechtigde vertegenwoordiger in de senaat en geen stemrecht in de presidentsverkiezingen, zoiets zou het wel worden. De Virgin Islands zijn trouwens ooit door Denemarken aan de VS verkocht.

Dit is natuurlijk allemaal speculatief en ik denk niet dat het echt gaat gebeuren, maar voor de Groenlanders zou er feitelijk weinig veranderen. Ja, wie weet gaat het American Greenland heten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216237879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ze voelen zich denk ik grotendeels ook geen Deen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Uiteindelijk zouden ze neem ik aan een soort American Virgin Islands worden, wel Amerikaans, maar een eigen bestuur en niet volledig onder de grondwet. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat Amerika zit te wachten op een eigen staat met 50.000 inwoners met vertegenwoordigers in de senaat, of zoiets. De Virgin Islands hebben nu een niet stemgerechtigde vertegenwoordiger in de senaat en geen stemrecht in de presidentsverkiezingen, zoiets zou het wel worden. De Virgin Islands zijn trouwens ooit door Denemarken aan de VS verkocht.

Dit is natuurlijk allemaal speculatief en ik denk niet dat het echt gaat gebeuren, maar voor de Groenlanders zou er feitelijk weinig veranderen. Ja, wie weet gaat het American Greenland heten.
Weet niet of ze een normale functionerende regering hebben.
Zou wel hele goede afspraken maken, want voor je het weet zien ze Groenland als bedrijf, trekken ze de inkomsten uit je grondstoffen weg en bij een oorlog gebruiken ze het gebied om met kernwapens de first line of defense te verdedigen.
Hell To The Liars
pi_216237923
Zou trouwens wel lachen zijn want met 56k inwoners zouden die stemmen echt buitenproportioneel zwaar wegen in het Electoral College _O-
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:58:36 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216237978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:55 schreef BlackLining het volgende:
Zou trouwens wel lachen zijn want met 56k inwoners zouden die stemmen echt buitenproportioneel zwaar wegen in het Electoral College _O-
Groenland wordt dan geen staat maar krijgt eerder eenzelfde status als Puerto Rico.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216238013
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Groenland wordt dan geen staat maar krijgt eerder eenzelfde status als Puerto Rico.
Laten we hopen dat ze in Groenland ook zullen snappen dat je in de VS als oorspronkelijke bewoner ook niet bepaald op de 1e plek staat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:06:40 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216238083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan maar hopen dat er geen ramp ontstaat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216238200
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laten we hopen dat ze in Groenland ook zullen snappen dat je in de VS als oorspronkelijke bewoner ook niet bepaald op de 1e plek staat.
Dat zijn ze wel gewend, natuurlijk.

Het hele land heeft natuurlijk een probleem: ze horen nergens bij maar kunnen ook als los land gewoon niet bestaan.
pi_216238232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn ze wel gewend, natuurlijk.

Het hele land heeft natuurlijk een probleem: ze horen nergens bij maar kunnen ook als los land gewoon niet bestaan.
Wat ook niet wil zeggen dat ze op zoek zijn naar een nieuwe kolonisator. Onafhankelijkheid vinden ze belangrijker dan de VS of Denemarken is het sentiment dat ik proef.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216238263
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat ook niet wil zeggen dat ze op zoek zijn naar een nieuwe kolonisator. Onafhankelijkheid vinden ze belangrijker dan de VS of Denemarken is het sentiment dat ik proef.
Ik ook wel, maar 100% onafhankelijk is met een steeds grijzer wordende krimpende bevolking ter grootte van een gemeente als Rijswijk ook gewoon niet haalbaar, dat zullen ze zich daar toch ook wel beseffen?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:17:35 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216238288
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een onafhankelijk Groenland is helaas niet levensvatbaar. Denemarken heeft al aangegeven dat bij onafhankelijkheid de financiele transfers binnen een paar jaar teruggebracht zullen worden tot nul.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216238380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zit vol met Luigi's, aangezien er veel doden vallen door vuurwapens. Nog steeds vind ik het vreemd dat die Luigi een soort Batman-status heeft nadat ie iemand koelbloedig vermoord heeft, ondanks wat de ander heeft gedaan. Ik geloof niet zo in de doodstraf, door wie die ook uitgevoerd wordt.
Luigi moet gewoon levenslang krijgen...Hij heeft iemand in koele bloede vermoord inderdaad. Zo moeilijk zou het niet zo moeten zijn wat mij betreft.

Je zag echter op zowel links als rechts dat hij in een heldenrol werd geduwd, alvorens het rechtse eco-systeem bedacht dat het beter was om dat aan links over te laten. En nog steeds wordt er overal op social media door activisten hem een heldenrol toebedeeld. Hoe je het ook wendt of keert: de beste man is een kille moordenaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216238395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een onafhankelijk Groenland is helaas niet levensvatbaar. Denemarken heeft al aangegeven dat bij onafhankelijkheid de financiele transfers binnen een paar jaar teruggebracht zullen worden tot nul.
Maar daar stapt de VS dan natuurlijk in. Voor een schijntje kunnen ze zo Groenland overnemen om de biljoenen aan grondstoffen te kunnen ontginnen terwijl Denemarken (en de EU) liggen te slapen. Ze hoeven niet eens met dat miljoen te komen. Genoeg armoe en ongeinformeerde mensen daar in Groenland. Met een strak geregisseerd media-dieet stemmen ze zo voor aansluiting bij de VS.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')