Ook zonder 45 miljard kan dat. De Groenlanders willen graag van Denemarken af en zelfstandigheid is eigenlijk financieel niet haalbaar. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
"En toen vertelde ik ze dat ik Groenland wilde veroveren"
[ [url=]x[/url] ]quote:Op donderdag 9 januari 2025 20:41 schreef Droopie het volgende:
Ik las een stukje van Harald Doornbos dat je in theorie best makkelijk Groenland kan inlijven.
Schijnbaar hebben de inwoners het recht op een referendum wat ze willen, zo zijn zo onder de vlag van Denemarken gekomen.
Geef iedere inwoner een miljoen, dat zou 45 miljard kosten, en die lui stemmen wel voor je
Zijn de bewoners daar nu dan een stel zwervers waarbij niemand hun ziektekosten kan betalen?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
]x[/url] ]
. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
Die welvaart hebben ze deels dankzij Denemarken. Die passen namelijk jaarlijks een halfmiljard euro bij.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn de bewoners daar nu dan een stel zwervers waarbij niemand hun ziektekosten kan betalen?
Welke welvaart gaat de VS daar nu echt brengen die ze nu nog niet hebben?
Niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn de bewoners daar nu dan een stel zwervers waarbij niemand hun ziektekosten kan betalen?
Welke welvaart gaat de VS daar nu echt brengen die ze nu nog niet hebben?
Ook zonder 45 miljard kan dat. De Groenlanders willen graag van Denemarken af en zelfstandigheid is eigenlijk financieel niet haalbaar. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.quote:
Denemarken is de oude kolonisator en heeft de Groenlandse vrouwen tot zeer recent mishandeld, dat helpt niet echt. Bij de VS speelt dat niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook zonder 45 miljard kan dat. De Groenlanders willen graag van Denemarken af en zelfstandigheid is eigenlijk financieel niet haalbaar. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
Naar ik begrijp willen de Groenlanden vooral meer autonomie. Waarom zouden de ze dan Denemarken inruilen voor de VS?
Het enige zinnige argument voor aansluiting bij de VS zou zijn dat ze vrezen voor hun veiligheidssituatie.
Dat ie na afloop van de feestelijkheden op 20 januari zelf de confetti moet opruimen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:43 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zou toch lachen zijn man, dat ‘ie nog effe 24 uur papiertjes mag prikken
Punt is dat voor Amerikanen de doodstraf onderdeel is van hun rechtssysteem.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zit vol met Luigi's, aangezien er veel doden vallen door vuurwapens. Nog steeds vind ik het vreemd dat die Luigi een soort Batman-status heeft nadat ie iemand koelbloedig vermoord heeft, ondanks wat de ander heeft gedaan. Ik geloof niet zo in de doodstraf, door wie die ook uitgevoerd wordt.
Naar ik begrijp willen de Groenlanden vooral meer autonomie. Waarom zouden de ze dan Denemarken inruilen voor de VS?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook zonder 45 miljard kan dat. De Groenlanders willen graag van Denemarken af en zelfstandigheid is eigenlijk financieel niet haalbaar. Als ze onder Amerikaans bewind zouden gaan vallen zijn ze verzekerd van een zekere mate van welvaart.
Voor 1 miljoen zouden politieke beslissingen mij heel weinig boeienquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Naar ik begrijp willen de Groenlanden vooral meer autonomie. Waarom zouden de ze dan Denemarken inruilen voor de VS?
Het enige zinnige argument voor aansluiting bij de VS zou zijn dat ze vrezen voor hun veiligheidssituatie.
Groenland is eigenlijk al bijna volledig autonoom, behalve dat ze financieel aan het infuus van Denemarken liggen. Ze hebben een eigen bestuur. Een bestuur dat ook zelf gaat over de winning van de grondstoffen, bijvoorbeeld.
Groenland raakt trouwens steeds leger qua mensen: meer emigranten dan immigranten en een heel laag geboortecijfer.
En qua veiligheidssituatie: er ligt al een grote Amerikaanse basis op Groenland, dat maakt feitelijk weinig verschil met of ze nu wel of niet onderdeel zijn van de VS. Zelfs als Trump uit de NAVO zou stappen, zou die basis en dus de verdediging nog wel blijven. Het is namelijk ook gewoon een verdedigingslinie voor de VS.
Ja, ze voelen zich denk ik grotendeels ook geen Deen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Voor 1 miljoen zouden politieke beslissingen mij heel weinig boeien, niet dat ik als Nederlander dan een Rus zou willen worden.
Maar stel dat voor 1 miljoen ze Nederland opheffen en ik inwoner van de staat Europa zou worden, mwah.
En zoals jezelf schrijft. Of je nu aan een Amerikaans of Deens infuus ligt, boeiend.
Weet niet of ze een normale functionerende regering hebben.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ze voelen zich denk ik grotendeels ook geen Deen, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Uiteindelijk zouden ze neem ik aan een soort American Virgin Islands worden, wel Amerikaans, maar een eigen bestuur en niet volledig onder de grondwet. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat Amerika zit te wachten op een eigen staat met 50.000 inwoners met vertegenwoordigers in de senaat, of zoiets. De Virgin Islands hebben nu een niet stemgerechtigde vertegenwoordiger in de senaat en geen stemrecht in de presidentsverkiezingen, zoiets zou het wel worden. De Virgin Islands zijn trouwens ooit door Denemarken aan de VS verkocht.
Dit is natuurlijk allemaal speculatief en ik denk niet dat het echt gaat gebeuren, maar voor de Groenlanders zou er feitelijk weinig veranderen. Ja, wie weet gaat het American Greenland heten.
Groenland wordt dan geen staat maar krijgt eerder eenzelfde status als Puerto Rico.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:55 schreef BlackLining het volgende:
Zou trouwens wel lachen zijn want met 56k inwoners zouden die stemmen echt buitenproportioneel zwaar wegen in het Electoral College
Laten we hopen dat ze in Groenland ook zullen snappen dat je in de VS als oorspronkelijke bewoner ook niet bepaald op de 1e plek staat.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Groenland wordt dan geen staat maar krijgt eerder eenzelfde status als Puerto Rico.
Dan maar hopen dat er geen ramp ontstaat.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Groenland wordt dan geen staat maar krijgt eerder eenzelfde status als Puerto Rico.
Dat zijn ze wel gewend, natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze in Groenland ook zullen snappen dat je in de VS als oorspronkelijke bewoner ook niet bepaald op de 1e plek staat.
Wat ook niet wil zeggen dat ze op zoek zijn naar een nieuwe kolonisator. Onafhankelijkheid vinden ze belangrijker dan de VS of Denemarken is het sentiment dat ik proef.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel gewend, natuurlijk.
Het hele land heeft natuurlijk een probleem: ze horen nergens bij maar kunnen ook als los land gewoon niet bestaan.
Ik ook wel, maar 100% onafhankelijk is met een steeds grijzer wordende krimpende bevolking ter grootte van een gemeente als Rijswijk ook gewoon niet haalbaar, dat zullen ze zich daar toch ook wel beseffen?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat ook niet wil zeggen dat ze op zoek zijn naar een nieuwe kolonisator. Onafhankelijkheid vinden ze belangrijker dan de VS of Denemarken is het sentiment dat ik proef.
Een onafhankelijk Groenland is helaas niet levensvatbaar. Denemarken heeft al aangegeven dat bij onafhankelijkheid de financiele transfers binnen een paar jaar teruggebracht zullen worden tot nul.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat ook niet wil zeggen dat ze op zoek zijn naar een nieuwe kolonisator. Onafhankelijkheid vinden ze belangrijker dan de VS of Denemarken is het sentiment dat ik proef.
Luigi moet gewoon levenslang krijgen...Hij heeft iemand in koele bloede vermoord inderdaad. Zo moeilijk zou het niet zo moeten zijn wat mij betreft.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zit vol met Luigi's, aangezien er veel doden vallen door vuurwapens. Nog steeds vind ik het vreemd dat die Luigi een soort Batman-status heeft nadat ie iemand koelbloedig vermoord heeft, ondanks wat de ander heeft gedaan. Ik geloof niet zo in de doodstraf, door wie die ook uitgevoerd wordt.
Maar daar stapt de VS dan natuurlijk in. Voor een schijntje kunnen ze zo Groenland overnemen om de biljoenen aan grondstoffen te kunnen ontginnen terwijl Denemarken (en de EU) liggen te slapen. Ze hoeven niet eens met dat miljoen te komen. Genoeg armoe en ongeinformeerde mensen daar in Groenland. Met een strak geregisseerd media-dieet stemmen ze zo voor aansluiting bij de VS.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een onafhankelijk Groenland is helaas niet levensvatbaar. Denemarken heeft al aangegeven dat bij onafhankelijkheid de financiele transfers binnen een paar jaar teruggebracht zullen worden tot nul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |