Harris was de vorige keer geen presidentskandidaat.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:44 schreef Tekaschi het volgende:
Toch wel apart, Trump heeft ongeveer evenveel stemmen gehaald als de laatste keer. Harris heeft gewoon dik 20 miljoen stemmen minder gehaald. Vraag je je toch af waardoor dat komt, misschien omdat ze nu betere controles hebben en er in sommige staten een ID verplicht was? Of misschien toch omdat de doden deze keer niet konden stemmen?
Eerst Oekraïne aan Poetin geven, alles op zijn tijd.quote:
quote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Eerst Oekraïne aan Poetin geven, alles op zijn tijd.
Wellicht een paar nationale parken opofferen voor het delven van een of andere grondstof.. het kan allemaal nu.
Ongeveer elke poll gaf allerlei zaken die men belangrijk vond, van economie tot immigratie en weet ik het wat nog allemaal meer, maar 'woke gedoe!1!!!' zat er niet tussen en is echt niet de drijfveer geweest voor Trump's zege. Dat is vooral een stokpaardje voor bepaalde figuren om nu iets aan op te hangen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:43 schreef KoningWouter het volgende:
Men is gewoon helemaal klaar met het woke gedoe.
Of, een stuk waarschijnlijk, omdat Harris een beduidend minder sterke kandidaat was.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:44 schreef Tekaschi het volgende:
Toch wel apart, Trump heeft ongeveer evenveel stemmen gehaald als de laatste keer. Harris heeft gewoon dik 20 miljoen stemmen minder gehaald. Vraag je je toch af waardoor dat komt, misschien omdat ze nu betere controles hebben en er in sommige staten een ID verplicht was? Of misschien toch omdat de doden deze keer niet konden stemmen?
Wel dingen als mannen bij vrouwensporten tegengaan en geen draghour meer op kindergarten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongeveer elke poll gaf allerlei zaken die men belangrijk vond, van economie tot immigratie en weet ik het wat nog allemaal meer, maar 'woke gedoe!1!!!' zat er niet tussen en is echt niet de drijfveer geweest voor Trump's zege. Dat is vooral een stokpaardje voor bepaalde figuren om nu iets aan op te hangen.
Prima, vooral zo doorgaan dan maar. Dan weet je in elk geval zeker dat je nooit meer een termijn wint.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongeveer elke poll gaf allerlei zaken die men belangrijk vond, van economie tot immigratie en weet ik het wat nog allemaal meer, maar 'woke gedoe!1!!!' zat er niet tussen en is echt niet de drijfveer geweest voor Trump's zege. Dat is vooral een stokpaardje voor bepaalde figuren om nu iets aan op te hangen.
Interessante observatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Als VS importtarieven van China naar 50% + gaat zetten en de EU 10% kon dat afgezien van nadelen weleens een enorme boost zijn voor de Duitse industrie en dat komt heel gelegen.
(Vanuit gaande dat andere continenenten dan zijn gedwongen ook hoge tarieven te introduceren om dumping te voorkomen)
Andere kant een imploderend China en die maakt rare sprongen (lange termijn) is ook niet attractief
Speelt vooral in dem staten.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:
En ook benieuwd hoe die achterlijke fentanyl crisis zich verder ontwikkelt nu.
Of is dat iets wat aan de staten is om op te lossen?
Denk het wel toch.
Ja, allemaal leuk, een beetje transhaat kan gaan kwaad in het land der Trumpfans, maar het ging uiteindelijk écht niet om dat soort dingen en gewoon keihard om zaken als het kunnen betalen van de boodschappen. Zeker weten dat er genoeg mensen zijn die persoonlijk liever niet op een ultieme hork als Trump zouden stemmen, maar simpelweg meer vertrouwen hebben in zijn economische plannen dan die van Harris. Dat kan, uiteraard.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel dingen als mannen bij vrouwensporten tegengaan en geen draghour meer op kindergarten.
Daarmee kan ik het alleen maar eens zijn. Maar de echte redenen zijn de binnenlandse financiën en de beterschap die Trump de low and middleclass belooft.
Ja en? Niemand stemde op Biden, iedereen stemde tegen Trump. Dat was toen al het verhaal, dus waarom nu niet, waarom is 30% van de stemmers op de Dems thuisgebleven? Het is niet dat Trump opeens die 20 miljoen stemmers heeft gekregen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Harris was de vorige keer geen presidentskandidaat.
Ja dat zeg ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk, een beetje transhaat kan gaan kwaad in het land der Trumpfans, maar het ging uiteindelijk écht niet om dat soort dingen en gewoon keihard om zaken als het kunnen betalen van de boodschappen. Zeker weten dat er genoeg mensen zijn die persoonlijk liever niet op een ultieme hork als Trump zouden stemmen, maar simpelweg meer vertrouwen hebben in zijn economische plannen dan die van Harris. Dat kan, uiteraard.
Staat allemaal los van het 'woke!!'-geroeptoeter, voor het gros zal dat hooguit mooi meegenomen zijn (voor zover dat überhaupt een concreet ding is).
Hopelijk door gewoon toegang te krijgen tot diverse manieren om de schade te beperken, medisch toezicht, minder problemen maken van het helpen van gebruikers, etc. Het lijkt me sterk, Trump zal wel op de 'gewoon in de cel gooien!'-toer gaan ofzo, maar wie weet.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:
En ook benieuwd hoe die achterlijke fentanyl crisis zich verder ontwikkelt nu.
Of is dat iets wat aan de staten is om op te lossen?
Denk het wel toch.
Nee, volgens mij is hij nu het leger aan het toespreken om de helft van het land op te sluiten of tegen de muur te zetten.quote:
De democratie wordt nu afgeschaft, ja?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:06 schreef Bananenpap het volgende:
Toch bijzonder hoe een land er democratisch voor kiest om de democratie af te schaffen.
Die kans zit er wel in. Trump is nou eenmaal een despoot. Hij zal proberen om de termijnen weer uit te breiden naar tenminste vier, is mijn verwachting.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De democratie wordt nu afgeschaft, ja?
Ach vorige keer wisten ze zeker dat hij een nucleaire oorlog zou starten en ons in WW3 zou storten. Ze zouden helemaal door de mand vallen als ze weer met dat riedeltje kwamen, dus nu maar "de democratie afschaffen".quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waren het niet de democraten die ten tijde van corona de anti-vaxxers wilde opsluiten en hebben ontslagen omdat ze geen "vaccinatie-ID-passpoort" wilde laten zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is hij nu het leger aan het toespreken om de helft van het land op te sluiten of tegen de muur te zetten.
Er is echt weer iets geknakt bij deze mensen hoor, de democratische uitslag bevalt ze niet, dus dan maar roeptoeteren dat ze eigenlijk toch gewoon gelijk hebben, ofzoquote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke. Drink er nog eentje.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die kans zit er wel in. Trump is nou eenmaal een despoot. Hij zal proberen om de termijnen weer uit te breiden naar tenminste vier, is mijn verwachting.
Gewoon genietenquote:Op woensdag 6 november 2024 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is echt weer iets geknakt bij deze mensen hoor, de democratische uitslag bevalt ze niet, dus dan maar roeptoeteren dat ze eigenlijk toch gewoon gelijk hebben, ofzo.
Er wordt helemaal niets afgeschaft, over 4 jaar mogen de Dems het weer proberen en het zou lekker zijn als ze niet met zo'n debiele kandidaat als Harris komen.
Het is zeker grappig om overal de wanhoop te lezen idd. Ik heb nooit beweerd zo enorm pro-Trump te zijn, maar Harris was zo enorm waardeloos als kandidaat, dat was echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon genieten![]()
Clinton zou wellicht een goede kandidaat zijn in 2028.
Hier hetzelfde, ik ben blij dat de GOP stroming heeft gewonnen. Maar een nette potus was wel mooier geweest. Maar afgezet tegen de dem wokioten vind ik het een mooie uitslag.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is zeker grappig om overal de wanhoop te lezen idd. Ik heb nooit beweerd zo enorm pro-Trump te zijn, maar Harris was zo enorm waardeloos als kandidaat, dat was echt tenenkrommend.
Kandidaat?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon genieten![]()
Clinton zou wellicht een goede kandidaat zijn in 2028.
Ik denk dat Musk het tzt gaat overnemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kandidaat?
Trump wordt gewoon opgevolgd door zijn oudste kind hoor.
Ik denk dat het wel wat verder gaat dan dat. Het begint al bij een gebrek aan simpele fatsoensnormen en het verspreiden van blatante leugens.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach vorige keer wisten ze zeker dat hij een nucleaire oorlog zou starten en ons in WW3 zou storten. Ze zouden helemaal door de mand vallen als ze weer met dat riedeltje kwamen, dus nu maar "de democratie afschaffen".
Over 4 jaar bij een volgende kandidaat uit het rep kamp schreeuwen ze hetzelfde, dat schreeuwen ze bij iedereen die niet hun politiek mening deelt.
Afschaffen van de democratie is reëel. Maar dat komt uit beide richtingen. Net zoals het vrije woord.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel wat verder gaat dan dat. Het begint al bij een gebrek aan simpele fatsoensnormen en het verspreiden van blatante leugens.
Verder is het niet gek om te kijken welke glijdende schaal nu in beeld komt. WW3 staat niet morgen voor de deur, maar is wel degelijk een aantal domme beslissingen dichterbij gekomen. Wat betreft het afschaffen van de democratie is dat ook altijd in de geschiedenis een spel van vele stappen geweest en met die wetenschap in het achterhoofd is het niet gek om kritisch te kijken wat Trump nu wil en al heeft gedaan/veroorzaakt.
Dus om het nu te willen versimpelen met "ze zijn het gewoon niet met hem eens en nu verzinnen ze dingen" lijkt me niet correct.
JD Vance waarschijnlijk in 2028. Maar Baron Trump of Ivanka zullen ook wel pogingen gaan wagen.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kandidaat?
Trump wordt gewoon opgevolgd door zijn oudste kind hoor.
Democratie afschaffen begon altijd met het controleren van de media, cordon sanitaire om partijen die een ander geluid wilden, het vervolgen en frustreren van politieke tegenstanders gevolgd door censuur.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel wat verder gaat dan dat. Het begint al bij een gebrek aan simpele fatsoensnormen en het verspreiden van blatante leugens.
Verder is het niet gek om te kijken welke glijdende schaal nu in beeld komt. WW3 staat niet morgen voor de deur, maar is wel degelijk een aantal domme beslissingen dichterbij gekomen. Wat betreft het afschaffen van de democratie is dat ook altijd in de geschiedenis een spel van vele stappen geweest en met die wetenschap in het achterhoofd is het niet gek om kritisch te kijken wat Trump nu wil en al heeft gedaan/veroorzaakt.
Dus om het nu te willen versimpelen met "ze zijn het gewoon niet met hem eens en nu verzinnen ze dingen" lijkt me niet correct.
Hmm, het was toch onder de leiding van Trump een stuk rustiger dan onder Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
JD Vance is de grootste reden waarom ik team Trump was. Hoewel ik Trump een hork vind, maar heb die Vance vaker horen praten, nuchter persoon met reële kijk op de zaken. Geef hem een goeie kans in 2028. Hoewel de reps gewoon meteen met die gast hadden moeten komen aanzetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
JD Vance waarschijnlijk in 2028. Maar Baron Trump of Ivanka zullen ook wel pogingen gaan wagen.
JD Vance is echt een topper voor Trump en 2028.
Hahahahahahhahaquote:Op woensdag 6 november 2024 14:18 schreef DelanoMilano het volgende:
Het is okay om verdrietig te zijn vandaag. Bang misschien zelfs. Ik ben een beetje van beide. Maar kom maar wel uit bed. Maak maar contact met iemand. Ga naar buiten. Drink water en beweeg. Voor degenen die zich chill voelen, wees maar lief voor de mensen om je heen die zich onveilig voelen vandaag. Want geloof me, ze zijn er. Blijven ademen lieve mensen.
Hmm, die is 17 of zo?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
JD Vance waarschijnlijk in 2028. Maar Baron Trump of Ivanka zullen ook wel pogingen gaan wagen.
JD Vance is echt een topper voor Trump en 2028.
Ach, de PvdA.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:22 schreef Tekaschi het volgende:
Verdomme, zijn users hier boos over het links/rechts verhaal, omdat ze verloren hebben en nu mag er niet afgegeven worden op links en moeten mensen opeens niet in hokjes gestopt worden, heeft GL blijkbaar de notitie niet gehad.
[ x ]
Iedereen maar in hokjes stoppen.
Ook gewoon "progressieven" in de tekst. Hun stemvee bestaat voor de helft uit mensen die de sharia willen invoeren in Europa.quote:
Het hervormen van het medialandschap gaat niet vanzelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:21 schreef Lospedrosa het volgende:
De wereld draait gewoon door, iedereen neemt zijn maatregelen zoals de EU die meer zelf moeten gaan doen aan defensie en economie.
En dit is echt geen landslide.
Ik zapp vanavond even langs de linkse talkshows. Als ze daar krokodillen tranen janken en zielig doen dan zijn ze wat mij betreft nu echt af en zijn geen journalistieke verdediging meer van het vrije woord en democratie en dan ben ik wel voor het afnemen van bijna alle subsidie.
80% van de mensen is daar zo klaar mee!
Deal with is!
Alle. Elke bovenliggende partij zal zich er schuldig aan maken. Vorige eeuw waren het de linkse partijen die weggehouden werden, momenteel de rechtse. Het enige verschil momenteel is dat er nu een veel grotere onofficiële uitsluiting plaatsvindt met de sociale bubbels waarin geen plek meer is voor tegengeluid of andere perspectieven en iedereen steeds bevestigd wordt in zijn eigen waarheid.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Democratie afschaffen begon altijd met het controleren van de media, cordon sanitaire om partijen die een ander geluid wilden, het vervolgen en frustreren van politieke tegenstanders gevolgd door censuur.
Ik weet dat jij nog wel eens nuchter naar de zaken kunt kijken, maar roep mij eens één politieke kleur op in het gehele westen die zich aan bovenstaande momenteel schuldig maakt?
quote:Op woensdag 6 november 2024 14:22 schreef Tekaschi het volgende:
Verdomme, zijn users hier boos over het links/rechts verhaal, omdat ze verloren hebben en nu mag er niet afgegeven worden op links en moeten mensen opeens niet in hokjes gestopt worden, heeft GL blijkbaar de notitie niet gehad.
[ x ]
I know, ik kan er wel om lachen. Marginaal clubje.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:25 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ook gewoon "progressieven" in de tekst. Hun stemvee bestaat voor de helft uit mensen die de sharia willen invoeren in Europa.
Onzin. Harris scoorde ongeveer hetzelfde als Biden voordat hij in het debat door het ijs zakte. Het gaat gewoon om het beleid.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:02 schreef Harmankardon het volgende:
Amerikanen willen geen vrouw als president. Beter leren de democraten.
Verenig je. Wordt allemaal de bitch van GL!quote:Op woensdag 6 november 2024 14:22 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Een hoop speculatie gebaseerd op vage aannames.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja en? Niemand stemde op Biden, iedereen stemde tegen Trump. Dat was toen al het verhaal, dus waarom nu niet, waarom is 30% van de stemmers op de Dems thuisgebleven? Het is niet dat Trump opeens die 20 miljoen stemmers heeft gekregen.
Of zou het toch te maken hebben gehad met het feit dat de Reps erop zaten als het ging om cheaten, overal vertegenwoordigers die de boel in de gaten hielden, meldpunten en rechtszaken tegen counties/staten die geen ID verplichten. Want opeens halen ze niet zoveel stemmen, en opeens zijn counties/staten waar een ID benodigd is geflipt naar de Reps, toch apart vind je niet?
We zien hier namelijk mensen zeggen dat mensen die verkeerd stemmen het stemrecht afgenomen dient te worden, heb al eerder gelezen dat mensen in heropvoedkampen gestopt moeten worden. Is het dan raar om te denken dat het volk wat dit roept, dit denkt en graag tot uitvoering brengt verkiezingen vervalst?
Dat kan niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat Musk het tzt gaat overnemen.
Als het aan hemzelf ligt wel ja. Hij heeft herhaaldelijke kritiek op democratische instituten en ook aangegeven journalisten, rechters en migranten te vervolgen als het niet in zijn straatje past.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom niet? Als de mensen voor hem kiezen.quote:
Scoren zegt knap weinig over daadwerkelijk stemmen. Blijkt ook weer uit het feit dat veel peilingen er nu ook weer significant naastzaten.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin. Harris scoorde ongeveer hetzelfde als Biden voordat hij in het debat door het ijs zakte. Het gaat gewoon om het beleid.
Afkomst zou er niet toe mogen doen. Dat is fout, en van vroeger.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:32 schreef Tjoent het volgende:
Nee, Musk is in Zuid-Afrika geboren. Die kan geen president worden.
*nog, ben wel benieuwd welke wetten er allemaal gewijzigd zullen worden nu.
Yep maar zo is het wel geregeld aldaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Afkomst zou er niet toe mogen doen. Dat is fout, en van vroeger.
Je moet in de VS geboren zijn om je verkiesbaar te stellen voor POTUS. Hij kan gouverneur worden zoals Gouverneur Arnold Schwarzenegger.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom niet? Als de mensen voor hem kiezen.
Op naar Mars!quote:Op woensdag 6 november 2024 14:33 schreef theunderdog het volgende:
Musk blijft nu gewoon gegarandeerd de komende de rijkste ter wereld. Hoe lekker is dat.
Peilingen vergelijken met peilingen kan natuurlijk wel. Laat ik het zo zeggen: er is geen objectieve reden om aan te nemen dat Harris niet is gekozen vanwege het hebben van een vagina, laat staan een kleurtje.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:32 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Scoren zegt knap weinig over daadwerkelijk stemmen. Blijkt ook weer uit het feit dat veel peilingen er nu ook weer significant naastzaten.
Ach, als hij zich Amerikaan 'voelt' is dat toch al genoeg??quote:Op woensdag 6 november 2024 14:32 schreef Tjoent het volgende:
Nee, Musk is in Zuid-Afrika geboren. Die kan geen president worden.
*nog, ben wel benieuwd welke wetten er allemaal gewijzigd zullen worden nu.
Haha ja. maar vind zulke dingen wel oprecht fascinerend. Een keer knapt de bubbel, maar wanneer.quote:
WW3 is allang gestart. Of vanaf welk moment vind jij het een wereldoorlog?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:35 schreef Tekaschi het volgende:
- Trump gaat de democratie afschaffen
- Trump zorgt ervoor dat we er financieel allemaal op achteruit gaan
- Trump gaat zijn tegenstanders opsluiten
- Trump gaat WW3 starten
- Trump laat Oekraine aan hun lot over
- Trump bla bla bla
Over enkele maanden:
- Trump doet niets en staat alleen maar op de golfbaan.
Als je toch buiten bent, koop dan meteen even tien pakken WC-papier.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:18 schreef DelanoMilano het volgende:
Het is okay om verdrietig te zijn vandaag. Bang misschien zelfs. Ik ben een beetje van beide. Maar kom maar wel uit bed. Maak maar contact met iemand. Ga naar buiten. Drink water en beweeg. Voor degenen die zich chill voelen, wees maar lief voor de mensen om je heen die zich onveilig voelen vandaag. Want geloof me, ze zijn er. Blijven ademen lieve mensen.
Er is geen sprake van WW3.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
WW3 is allang gestart. Of vanaf welk moment vind jij het een wereldoorlog?
En allemaal echt!!!quote:Op woensdag 6 november 2024 14:38 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Heerlijk die meltdown, verheug mij de komende dagen op meer van dit soort filmpjes.
Wanneer er landen uit meerdere wereld delen in oorlog met elkaar zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
WW3 is allang gestart. Of vanaf welk moment vind jij het een wereldoorlog?
Kun je die troep gewoon op twitter laten.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:40 schreef Tekaschi het volgende:
Weer zo'n hysterisch vrouwtje:
[ x ]
Zou geen dag overleven in de echte wereld.
Dat filmpje heb ik maanden geleden al een keer ergens gezien.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:38 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]![]()
Heerlijk die meltdown, verheug mij de komende dagen op meer van dit soort filmpjes.
Weak of weekquote:Op woensdag 6 november 2024 14:50 schreef thedeedster het volgende:
Wat is de voltooid verleden tijd van woke eigenlijk?
Wookie?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:50 schreef thedeedster het volgende:
Wat is de voltooid verleden tijd van woke eigenlijk?
Tijdens de vorige presidentschap van Trump was het al 4 jaar bier en popcorn.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Genieten op social media vandaag. De ene parel na de andere komt voorbij.
[ x ]
Zoals Elon Musk al zei: the most entertaining outcome is the most likely.
En gelijk dat hij heeft.
Het leuke is dat je weet dat dit maanden, zo niet de volledige termijn van Trump zo doorgaat.
Dit is niet leuk. Je moet bij Trump fans wel beetje doen zoals je met kinderen omgaat. Meegaan in hun beleving. Anders maak je iets kapot in die kopjes.quote:
Mensen denken ook dat al die TikTok shit echt is ..quote:Op woensdag 6 november 2024 14:54 schreef DavD het volgende:
[..]
Dat filmpje heb ik maanden geleden al een keer ergens gezien.
Er wordt weer een hoop onzin klakkeloos overgenomen en hier gedumpt.
Dit moet gespeeld zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:38 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]![]()
Ben er ook bang voor. Hij is geen geboren Amerikaan, maar die regel voor presidenten kan ook wel aangepast worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat Musk het tzt gaat overnemen.
Dan wordt het gewoon JD Vance, daarom zit er een VP.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:59 schreef rutger05 het volgende:
Mocht Trump door een omstandigheid, bijvoorbeeld door een aanslag of een hartaanval/ beroerte, het tijdelijke voor het eeuwige gaan wisselen voordat hij als nieuwe president is ingezworen, wat gaat er dan gebeuren? Nieuwe verkiezingen?
Dan neemt de vice-president het toch over?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:59 schreef rutger05 het volgende:
Mocht Trump door een omstandigheid, bijvoorbeeld door een aanslag of een hartaanval/ beroerte, het tijdelijke voor het eeuwige gaan wisselen voordat hij als nieuwe president is ingezworen, wat gaat er dan gebeuren? Nieuwe verkiezingen?
Nee. Dan moeten we de Trump fans eerst maanden ervan overtuigen dat hij niet is opgehaald door aliens.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:59 schreef rutger05 het volgende:
Dan hadden de Republikeinen daar maar niet mee in moeten stemmen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:07 schreef Zoddie het volgende:
Ben benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden.
Als je Trump vegelijkt met hoe die in 2016 of ook in 2020 was is die wel flink oud geworden en net zo seniel als Joe Biden.
En JD Vance, daar zit niemand op te wachten ook de republikeinen niet van wat ik zo heb gezien.
Nee als Trump januari niet haalt wordt Harris president. Zij is tot zijn inauguratie VPquote:Op woensdag 6 november 2024 15:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dan wordt het gewoon JD Vance, daarom zit er een VP.
Iddquote:Op woensdag 6 november 2024 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Onze kandidaat heeft niet gewonnen, nu maar hopen dat de andere tegen een kogel aanloopt want wij zijn de partij van joy, verzoening, democratie en fatsoen!
FFS.
Over wat voor partij heb je het?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Onze kandidaat heeft niet gewonnen, nu maar hopen dat de andere tegen een kogel aanloopt want wij zijn de partij van joy, verzoening, democratie en fatsoen!
FFS.
Inderdaad. Ik lees het hier.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan neemt de vice-president het toch over?
Hun gekozen kandidaat deed niet eens mee.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:12 schreef HeatWave het volgende:
FFS.
Ik zie alleen pro-Trump roepen dat ze denken dat ie een kogel kopt. Dus heb ff je post ge-edit.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Onze kandidaat heeft gewonnen, nu maar hopen dat de andere tegen een kogel aanloopt want wij zijn de partij van joy, verzoening, democratie en fatsoen!
FFS.
De hivemind is ook fantastisch, van USA tot Nederland, Engeland, Frankrijk etc. allemaal uit de linkerhoek dezelfde soort uitspraken zoals "Democracy died in darkness", allemaal dezelfde inhoudsloze zinnetjes.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:14 schreef HSG het volgende:
Wat kan democratie voor sommige mensen vervelend zijn.
PROESTquote:Op woensdag 6 november 2024 15:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De hivemind is ook fantastisch, van USA tot Nederland, Engeland, Frankrijk etc. allemaal uit de linkerhoek dezelfde soort uitspraken zoals "Democracy died in darkness", allemaal dezelfde inhoudsloze zinnetjes.
De enige echte cult die het westen bedreigd.
Standaard riedeltje, het is inhoudsloos. Loze kreten, loze beschuldigingen, meer inhoud heeft dat kamp niet. Gelukkig beginnen steeds meer mensen het in te zien, hopelijk is dit voor eeuwig het einde van de linkse woke diversiteitspolitiek en gaan we weer normaal doen. Hoewel ik gok dat het demoniseren naar een versnelling hoger gaat, terwijl het zelfverklaarde intelligente deel van de samenleving gewoon niet snapt dat ze daarmee de kiezers wegjagen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:18 schreef HSG het volgende:
[..]
PROEST![]()
![]()
Dus iemand wordt gekozen die hun niet aanstaat en is het gelijk einde van de democratie.![]()
Dan zou ik fan van hem worden maar zijn eerdere uitlatingen laten eerder het omgekeerde zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:18 schreef Harmankardon het volgende:
Trump trapt Putin uit Oekraine en wint de nobelprijs voor de vrede. Stel je voor.
Nou ik hou mij vooral bezig met de reacties van die mensen die gehoopt hadden op een ander verkiezingsuitslag.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Opmerkelijk hoe een groot deel van de users die blij zijn dat Trump gewonnen heeft zich voornamelijk bezig lijken te houden met het verkiezingsresultaat binnenkomt bij mensen die op een andere uitslag hadden gehoopt.
quote:Op woensdag 6 november 2024 14:59 schreef rutger05 het volgende:
Zou graag iets willen posten hoe het binnenkomt bij de reps, maar zo min over te vinden. Gaat alleen maar om de dems in de media. Beetje als met Ajax, als Ajax speelt, wint of verliest is de club waartegen ze speelden maar een kleine voetnoot, 99% gaat over Ajax, zelfde met verkiezingen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Opmerkelijk hoe een groot deel van de users die blij zijn dat Trump gewonnen heeft zich voornamelijk bezig lijken te houden met het verkiezingsresultaat bij de andere partij binnenkomt.
Ik vind dat je respect moet blijven houden naar elkaar. Niet de ene stemmer belachelijk maken tov de andere. Dan doen (sommige leden) van beide partijen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Opmerkelijk hoe een groot deel van de users die blij zijn dat Trump gewonnen heeft zich voornamelijk bezig lijken te houden met het verkiezingsresultaat binnenkomt bij mensen die op een andere uitslag hadden gehoopt.
Dat rare wensdenken.quote:
Wat ben jij ineens redelijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat je respect moet blijven houden naar elkaar. Niet de ene stemmer belachelijk maken tov de andere. Dan doen (sommige leden) van beide partijen.
Voor beide richtingen was wat wel te zeggen.
Nu weer over tot de orde van de dag.
Daar kan Biden nog wat van leren. De Trump-stemmers "afval" noemen gaat ook niet meehelpen aan een overwinning.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat je respect moet blijven houden naar elkaar. Niet de ene stemmer belachelijk maken tov de andere. Dan doen (sommige leden) van beide partijen.
Ja, opmerkelijk na jarenlang gebash als je ook maar het lef had om iets pro-Trump te posten hier, of zelfs maar iets negatiefs over Biden/Harrisquote:Op woensdag 6 november 2024 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ik denk het wel. Ofja, niet alles. Maar een einde maken aan de oorlog in Oekraine is vrij gemakkelijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
We gaan het meemaken met Trumpie. Hij heeft gouden bergen beloofd en geroepen dat ie de Oekraïne oorlog binnen 24u zou beëindigen.
Well, here's your chance. Eens kijken of ie het waar maakt.
Ja, er blijft altijd frustratie bij ze hangen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Vertel?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Ofja, niet alles. Maar een einde maken aan de oorlog in Oekraine is vrij gemakkelijk.
Maar als dat het is waarom zou je dan als niet extreme, wegkijkende, christen op Trump stemmen?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin. Harris scoorde ongeveer hetzelfde als Biden voordat hij in het debat door het ijs zakte. Het gaat gewoon om het beleid.
We gaan het zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Ofja, niet alles. Maar een einde maken aan de oorlog in Oekraine is vrij gemakkelijk.
Onderhandeling met Putin - je bespreekt wat Putin wil - kijkt hoe en wat - maakt samen een akkoord - Putin brengt naar buiten dat het gedaan is en hij de oorlog heeft gewonnen.quote:
Pssssst..... ook moslims vinden hem een prima gozer.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar als dat het is waarom zou je dan als niet extreme, wegkijkende, christen op Trump stemmen?
Het si niet zo dat zijn beleid goed was of dat zijn voorstellen dat waren.
Mmkay, ik snap wat je zegt. Maar dat houdt basically in dat het maar een kant op kan bewegen, namelijk die van grote baas Putin.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onderhandeling met Putin - je bespreekt wat Putin wil - kijkt hoe en wat - maakt samen een akkoord - Putin brengt naar buiten dat het gedaan is en hij de oorlog heeft gewonnen.
Hij stopt gewoon de Amerikaanse ondersteuning voor Oekraïne en gezien Europa zo nu en dan erg gierig zijn kan het snel gebeurd zijn met Oekraïne.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mmkay, ik snap wat je zegt. Maar dat houdt basically in dat het maar een kant op kan bewegen, namelijk die van grote baas Putin.
Zelensky zal ongetwijfeld niet akkoord gaan met het officieel opgeven van grondgebied aan Rusland en het erkennen dat zij de oorlog gewonnen hebben. Dus hoe verwacht je dat Trump die zijde gaat weten te overtuigen?
Lijkt mij sterk maar dat moeten ze zelf weten.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Pssssst..... ook moslims vinden hem een prima gozer.
Frustratie? Nee hoor, leedvermaak. Altijd lachen om de mensen die het altijd beter menen te weten en geen ander argument hebben dan de tegenpartij uit te schelden weer op hun gezicht te zien gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, er blijft altijd frustratie bij ze hangen.
Dat was ook bij de overwinning van Wilders..
Want?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk maar dat moeten ze zelf weten.
Ja hallo, ben je vergeten dat ze op dit moment gewoon nog een president hebben? Hij heet Joe Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee als Trump januari niet haalt wordt Harris president. Zij is tot zijn inauguratie VP
zou het probleem niet zijn dat Biden op het laatste moment afhaakte en ze het plan aan moesten passen?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe is de slogan ook alweer.. Go woke, go broke? Zonder de links progressieve troep, dus met meer gematigde standpunten, zouden de Democraten meer kiezers hebben getrokken denk ik. Maar ja, wie ben ik he.
Wel jammer dat Trumpie heeft gewonnen. Slecht nieuws voor Europa, voor Oekraïne etc.
En al verloopt die deadline, 22 januari zit hij er nog, 23 januari ook, en op 24 januari hebben wij nog plezier van de meltdown.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
We gaan het zien.
21 januari.
Dan verloopt de deadline die Trump daaraan heeft gegeven.
quote:Op woensdag 6 november 2024 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mmkay, ik snap wat je zegt. Maar dat houdt basically in dat het maar een kant op kan bewegen, namelijk die van grote baas Putin.
Zelensky zal ongetwijfeld niet akkoord gaan met het officieel opgeven van grondgebied aan Rusland en het erkennen dat zij de oorlog gewonnen hebben. Dus hoe verwacht je dat Trump die zijde gaat weten te overtuigen?
Het hoeft toch geen eerlijk akkoord te zijn? Zelensky kan het er nog zo mee oneens zijn. Als Rusland het heeft ingenomen, heeft Rusland het ingenomen. Als VS er dan zijn handen van af trekt en EU denkt ook: jaa, het is wel best zo. Dan heeft Oekraine het nakijken en is de oorlog voorbij.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 november 2024 15:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Hij stopt gewoon de Amerikaanse ondersteuning voor Oekraïne en gezien Europa zo nu en dan erg gierig zijn kan het snel gebeurd zijn met Oekraïne.
Yep, is een mogelijk scenario. Maar indien het op die manier zal gaan is het hek natuurlijk van de dam, ook voor Europa. Dan verliest Oekraine de oorlog simpelweg door onmacht en is de oorlog inderdaad "voorbij" maar dan is er voor Rusland geen enkele incentive meer om te stoppen of om zich ook maar iets van de NAVO aan te trekken. Wat wordt dan de volgende move, Estland? Litouwen? Moldavië?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het hoeft toch geen eerlijk akkoord te zijn? Zelensky kan het er nog zo mee oneens zijn. Als Rusland het heeft ingenomen, heeft Rusland het ingenomen. Als VS er dan zijn handen van af trekt en EU denkt ook: jaa, het is wel best zo. Dan heeft Oekraine het nakijken en is de oorlog voorbij.
Er zullen fantastische meme's ontstaan!quote:Op woensdag 6 november 2024 15:34 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd naar hoe Trump het gaat doen als hij weer aan de macht komt.![]()
Het gaat vast weer lachen worden.Wat dat betreft viel er van Harris niet veel te verwachten.
Dat is verdomd lastig en ik zie dat echt niet gebeuren. Het is niet iets wat de zittende president in zijn eentje mag beslissen.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Hij is geen geboren Amerikaan, maar die regel voor presidenten kan ook wel aangepast worden.
NATO-landen zijn een no-go.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
Yep, is een mogelijk scenario. Maar indien het op die manier zal gaan is het hek natuurlijk van de dam, ook voor Europa. Dan verliest Oekraine de oorlog simpelweg door onmacht en is de oorlog inderdaad "voorbij" maar dan is er voor Rusland geen enkele incentive meer om te stoppen of om zich ook maar iets van de NAVO aan te trekken. Wat wordt dan de volgende move, Estland? Litouwen? Moldavië?
Dat heb ik geprobeerd na de overwinning van de PVV vorig jaar, het maakte niet uit, was alsnog een racist en fascist dus nu krijgen ze gewoon de deksel op hun neus.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 november 2024 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
Yep, is een mogelijk scenario. Maar indien het op die manier zal gaan is het hek natuurlijk van de dam, ook voor Europa. Dan verliest Oekraine de oorlog simpelweg door onmacht en is de oorlog inderdaad "voorbij" maar dan is er voor Rusland geen enkele incentive meer om te stoppen of om zich ook maar iets van de NAVO aan te trekken. Wat wordt dan de volgende move, Estland? Litouwen? Moldavië?
Waarom zou het een in het ander volgen? Oekraine is geen NAVO lid. Kan juist ook prima zijn dat Trump Putin zijn zin geeft omtrent Oekraine, maar tegen hem zegt: oohwee als je een NAVO lid aanvalt.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
Mooi, tijd dat de EU eens op eigen benen gaat staan. Wij kunnen ook een wereldmacht zijn, mooie tijd om plannen te maken en de boel op de rit te krijgen. Want is het niet Trump dan is het wel een andere president in de toekomst die de geldkraan dichtdraait. Het is niet de schuld van Trump dat onze politici liever hun centjes uitgeven aan nieuw servies in het EU parlement dan aan onze veiligheid.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:33 schreef sp3c het volgende:
maar het lijkt er niet op dat de EU denkt jaa het is wel best zo
Dat is als Biden sterft. In het geval Trump overlijdt, dan gaat simpelweg de VP elect beëdigd worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee als Trump januari niet haalt wordt Harris president. Zij is tot zijn inauguratie VP
Als VS werkelijk zijn handen ervan af trekt, zal ik als EU niet al te dapper doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:33 schreef sp3c het volgende:
aan de andere kant, als Trump zijn handen ervanaf trekt kunnen ze wel Moskou gaan beschieten met raketten
wie weet helpt het
welke geldkraan?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mooi, tijd dat de EU eens op eigen benen gaat staan. Wij kunnen ook een wereldmacht zijn, mooie tijd om plannen te maken en de boel op de rit te krijgen. Want is het niet Trump dan is het wel een andere president in de toekomst die de geldkraan dichtdraait. Het is niet de schuld van Trump dat onze politici liever hun centjes uitgeven aan nieuw servies in het EU parlement dan aan onze veiligheid.
nee jij nietquote:Op woensdag 6 november 2024 15:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als VS werkelijk zijn handen ervan af trekt, zal ik als EU niet al te dapper doen.
quote:Op woensdag 6 november 2024 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zullen fantastische meme's ontstaan!
De publieke opinie keert intussen ook wel, waar bijvoorbeeld in 2022 eigenlijk iedereen wel vond dat wij ruimhartig Oekrainers moesten opvangen, daar zijn er nu veel meer mensen die het onderhand wel een keer welletjes vinden.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou het een in het ander volgen? Oekraine is geen NAVO lid. Kan juist ook prima zijn dat Trump Putin zijn zin geeft omtrent Oekraine, maar tegen hem zegt: oohwee als je een NAVO lid aanvalt.
Kijk. Ik heb zelf altijd een beetje een middenpositie gehad. Ja, we moeten ons defensief opstellen tegen Russisch expansie gedrag. Maar er valt ook best valide kritiek te geven op steun naar Oekraine. Blijft immers ook een behoorlijk corrupt land.
Haha, dat.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als VS werkelijk zijn handen ervan af trekt, zal ik als EU niet al te dapper doen.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, Trump zal niet winnen.
Die frustratie.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:30 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[..]
Frustratie? Nee hoor, leedvermaak. Altijd lachen om de mensen die het altijd beter menen te weten en geen ander argument hebben dan de tegenpartij uit te schelden weer op hun gezicht te zien gaan.
Tja krijg je als je mensen wegzet als racisten, fascisten, extremisten, nazi's en vuilnis.
Correct.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De publieke opinie keert intussen ook wel, waar bijvoorbeeld in 2022 eigenlijk iedereen wel vond dat wij ruimhartig Oekrainers moesten opvangen, daar zijn er nu veel meer mensen die het onderhand wel een keer welletjes vinden.
Idem met al het geld wat er aan Oekraine wordt gespendeerd.
dit kan gewoon, er is nog veel meer mogelijk zelfsquote:Op woensdag 6 november 2024 15:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb gelukkig wel inzicht in wat ik wel en niet kan. Hopelijk de EU ook
Nah. De generatie verschillen qua stemgedrag is gewoon overal een mythe. iets waar columnisten altijd interresant mee doenquote:Op woensdag 6 november 2024 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik krijg het gevoel dat Trump het goed doet onder jongeren (ook hier), en dat oude babyboomers een hekel aan'm hebben.
Ik heb het gevoel dat die paar uitglijders die Biden heeft gemaakt opzettelijk waren omdat hij het mes in zijn rug van Harris niet zo lekker vond zitten. En zijn leeftijd kan hij dan mooi gebruiken als excuus. Doet mij denken aan George Carlin die het had over de voordelen van een old fuck (not fart) zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar kan Biden nog wat van leren. De Trump-stemmers "afval" noemen gaat ook niet meehelpen aan een overwinning.
Nee sure, ik zit denk ik ook wel een beetje in dezelfde positie/mening qua denkwijze.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou het een in het ander volgen? Oekraine is geen NAVO lid. Kan juist ook prima zijn dat Trump Putin zijn zin geeft omtrent Oekraine, maar tegen hem zegt: oohwee als je een NAVO lid aanvalt.
Kijk. Ik heb zelf altijd een beetje een middenpositie gehad. Ja, we moeten ons defensief opstellen tegen Russisch expansie gedrag. Maar er valt ook best valide kritiek te geven op steun naar Oekraine. Blijft immers ook een behoorlijk corrupt land.
Frustratie bij de winnaars? O, die heb ik gemist. Nou, dan ga ik even diep gefrustreerd zitten doen over het resultaat van PSV.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, er blijft altijd frustratie bij ze hangen.
Dat was ook bij de overwinning van Wilders..
Zoiets wordt het ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee sure, ik zit denk ik ook wel een beetje in dezelfde positie/mening qua denkwijze.
Ik hoop alleen echt heel erg, dat ALS Trump in onderhandeling gaat met Putin over Oekraïne dat er wel voorwaarden gesteld worden vanuit Amerika, als NATO lid. Inderdaad zoiets van; je krijgt je zin betreft overwinning claimen op deze gebieden, maar daarmee is het basta en over. Nu kap je en je haalt het niet in je hoofd om ergens anders binnen te vallen. En dat hij dat ook moet ondertekenen. Iets in die richting lijkt mij het beste scenario ja.
48% vond inmiddels van wel. Van afstand wordt bijna alles mooier.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar als dat het is waarom zou je dan als niet extreme, wegkijkende, christen op Trump stemmen?
Het si niet zo dat zijn beleid goed was of dat zijn voorstellen dat waren.
Nee, totaal niet zeker.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, dat.
Als VS stopt, stoppen wij ook. Dat is iets dat héél zeker is.
Take it, or you are on your own.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik eerlijk gezegd ook wel, Biden leek Harris wel te saboteren. Als Harris een bijeenkomst had gaf Biden gewoon een interview, ook die opmerkingen waarvan hij weet dat ze niet helpen zoals over "garbage". En deze foto was toch wel het toppunt, hoewel hij ook heel wat krediet kreeg natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat die paar uitglijders die Biden heeft gemaakt opzettelijk waren omdat hij het mes in zijn rug van Harris niet zo lekker vond zitten. En zijn leeftijd kan hij dan mooi gebruiken als excuus. Doet mij denken aan George Carlin die het had over de voordelen van een old fuck (not fart) zijn.
Alleen wij in het Westen denken dat de Baltische Staten interessant zijn voor de Russen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
Why not. Amerika heeft veel te veel belangen bij de NAVO.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee sure, ik zit denk ik ook wel een beetje in dezelfde positie/mening qua denkwijze.
Ik hoop alleen echt heel erg, dat ALS Trump in onderhandeling gaat met Putin over Oekraïne dat er wel voorwaarden gesteld worden vanuit Amerika, als NATO lid. Inderdaad zoiets van; je krijgt je zin betreft overwinning claimen op deze gebieden, maar daarmee is het basta en over. Nu kap je en je haalt het niet in je hoofd om ergens anders binnen te vallen. En dat hij dat ook moet ondertekenen. Iets in die richting lijkt mij het beste scenario ja.
Grappenmaker. DE en FR gaan niks doen zonder rugdekking van USA. Niemand hier heeft grote volumes aan wapens.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, totaal niet zeker.
De steun aan Oekraïne wordt vanuit Europa gevoer door de angst van andere buurlanden, dat Poetin meer wil als Oekraïne lukt.
Als de VS eenzijdig de militaire steun opzegt kan dat een schokgolf teweegbrengen in Europa, waarbij we niet de uitkomst op voorhand van weten.
Maar daar wil de VS onder Trump dus van af begrijp ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:42 schreef Werkperd het volgende:
Amerika heeft zijn doel al bereikt. Waarschijnlijk zal Trump het nog een jaartje verlengen en daarna stoppen met geldsteun aan Zelensky.
1. Europa gasbreuk met Rusland
2. Europa koopt duurder gas van VS
3. Europa besteed miljarden belastinggeld uit aan steun Zelensky
4. Zelensky koopt met dat geld Amerikaanse wapens
5. Inflatie Europa stijgt verder
6. Europese bedrijven en uiteindelijk banken vallen om
7. Nog meer afhankelijk van Amerika
8. Amerika succesvol in het bewaren van zijn hegemonie
EU stelt op dit moment niet veel voor qua militair blok.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit kan gewoon, er is nog veel meer mogelijk zelfs
Dit.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Take it, or you are on your own.
Oekraïne heeft de oorlog al lang en breed verloren joh.
Stom, ik had niet door dat Europa uit slechts 2 landen bestond.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grappenmaker. DE en FR gaan niks doen zonder rugdekking van USA. Niemand hier heeft grote volumes aan wapens.
Well, als ik het moet geloven zijn Trump en Putin op redelijk goede voet met elkaar. En Putin wilt echt geen rechtstreekse confrontatie met de USA.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:44 schreef sp3c het volgende:
lol Poetin geeft geen reet om zijn handtekening
Met name door de Koerskinval is het sentiment gekeerd. "Geven we daarvoor ons geld en onze wapens? Om op Russisch grondgebied te gaan vechten?"quote:Op woensdag 6 november 2024 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De publieke opinie keert intussen ook wel, waar bijvoorbeeld in 2022 eigenlijk iedereen wel vond dat wij ruimhartig Oekrainers moesten opvangen, daar zijn er nu veel meer mensen die het onderhand wel een keer welletjes vinden.
Idem met al het geld wat er aan Oekraine wordt gespendeerd.
Het moment dat hij die pet op zijn hoofd zet vond ik echt prachtig. Ik denk dat je daar echt de mens Biden zag. Ook de hele interactie er omheen. Echt verschrikkelijk om te zien hoe de Democraten en Republikeinen niet meer samen kunnen werken.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik eerlijk gezegd ook wel, Biden leek Harris wel te saboteren. Als Harris een bijeenkomst had gaf Biden gewoon een interview, ook die opmerkingen waarvan hij weet dat ze niet helpen zoals over "garbage". En deze foto was toch wel het toppunt, hoewel hij ook heel wat krediet kreeg natuurlijk.
[ afbeelding ]
Dus zolang Kazachstan een te grote vis is voor Poetin mag hij best de Baltische Staten aanvallen...quote:Op woensdag 6 november 2024 15:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Alleen wij in het Westen denken dat de Baltische Staten interessant zijn voor de Russen.
Dat valt in het niet bij Kazachstan, wat historisch veel langer met Rusland verweven is.
Maar zolang Kazachstan niet anti-Russisch is, is er voor mij niks aan de hand..
Jaja, wij en Estland gaan de Russen bevechten.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stom, ik had niet door dat Europa uit slechts 2 landen bestond.
I stand corrected.
Even de "mogelijkheden" buiten beschouwing gelaten in het geval 'wat als'. Maar ben jij onder de indruk van Rusland en hun militaire macht? Kijk hoeveel moeite ze al hebben met Oekraïne? Ik zeg niet dat we ze moeten onderschatten, maar sinds de oorlog in Oekraïne vind ik Rusland maar overkomen als een zwak land, had er meer van verwacht. Gelukkig ook maar.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, totaal niet zeker.
De steun aan Oekraïne wordt vanuit Europa gevoer door de angst van andere buurlanden, dat Poetin meer wil als Oekraïne lukt.
Als de VS eenzijdig de militaire steun opzegt kan dat een schokgolf teweegbrengen in Europa, waarbij we niet de uitkomst op voorhand van weten.
Dat laatste... het is voor hem ook een exit. Zeg maar dat je niet meer anders kon omdat de wind anders was gaan waaien. Geef de Amerikanen de schuld van alle ellende. Dat werkt wellicht lang genoeg om met al je bezittingen het land te verlaten, ongeschonden, en de rest van je leven in luxe leven met veel schouderklopjes omdat ze zo moedig anderen naar het front hebt gestuurd.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit.
Misschien is dit zelfs een redding zijn voor Zalensky, anders volledige overgave..
Ja, dat is best lachen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Met name door de Koerskinval is het sentiment gekeerd. "Geven we daarvoor ons geld en onze wapens? Om op Russisch grondgebied te gaan vechten?"
Harris zou je nog wijs kunnen maken dat Oekraïne is begonnen met de inval.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, als ik het moet geloven zijn Trump en Putin op redelijk goede voet met elkaar. En Putin wilt echt geen rechtstreekse confrontatie met de USA.
In dat opzicht ben ik ook gematigd hoopvol dat Trump iets kan gaan forceren bij Putin wat een Harris echt never nooit gelukt was.
per hoofd van de bevolking misschien niet maar er zijn weinig andere blokken in de wereld met 1 miljoen parate militairenquote:Op woensdag 6 november 2024 15:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
EU stelt op dit moment niet veel voor qua militair blok.
quote:Op woensdag 6 november 2024 15:50 schreef epicbeardman het volgende:
De Obama's/Clintons/Bushes/Harris/Cheney's zijn veel te rustig/inactief op "X"
Wat zijn ze aan het bekokstoven? een oorlog zodat Kamala toch nog President kan blijven ala Zelensky nu als illegitieme President aan de "macht" is?
Stilte voor de storm!
Waarom heeft Kamala nog helemaal niets van haar laten horen of haarzelf laten zien? zo veel respect heeft ze niet voor haar campagne team en d2d mensen. Laat staan de stemmers.
Even tussendoor, maar Rusland heeft sowieso never ever nooit niet de capaciteiten om de hele EU aan te vallen. De EU alleen al heeft meer inwoners dan heel Rusland.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Even de "mogelijkheden" buiten beschouwing gelaten in het geval 'wat als'. Maar ben jij onder de indruk van Rusland en hun militaire macht? Kijk hoeveel moeite ze al hebben met Oekraïne? Ik zeg niet dat we ze moeten onderschatten, maar sinds de oorlog in Oekraïne vind ik Rusland maar overkomen als een zwak land, had er meer van verwacht. Gelukkig ook maar.
Neemt niet weg dat wij als EU ons leger op orde moeten brengen zodat Rusland het nooit zal proberen.
Fijn man, dat roepen vanuit je bureaustoel dat mensen zich moeten opofferen voor een oorlog die JIJ graag doorziet gaan. Als de oorlog jou zo veel waard is en jij van Rusland wil winnen. Waarom sta je dan nog niet aan het front?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat is best lachen.
Alsof Oekraïne zou kunnen winnen door de strijd alleen binnen de eigen landsgrenzen te voeren.
Rusland heeft genoeg bommen om vanaf Kiev t/m London alles plat te bombarderen. Dan kan Putin op een paard met blote borst door de polder rijden.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even tussendoor, maar Rusland heeft sowieso never ever nooit niet de capaciteiten om de hele EU aan te vallen. De EU alleen al heeft meer inwoners dan heel Rusland.![]()
Zelfs al heeft Rusland een groot leger, dan nog kan je nooit zulke enorme gebieden bezetten, is logistiek en qua manschappen gewoon schier onmogelijk. Dus een invasie van Russische tanks door de straten van o.a. Polen, Duitsland, Frankrijk en Nederland hoeven we echt niet bang voor te zijn.
Je denkt dat wij overgaan tot een invasie?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
per hoofd van de bevolking misschien niet maar er zijn weinig andere blokken in de wereld met 1 miljoen parate militairen
stelling is een beetje onzin
Jah, en de NAVO heeft ook bommen en atoomwapens. Dit is nogal een moot-point vind ik. Als we zo gaan denken dan is het sws gewoon klaar met de wereld. Paar atoombommen heen en weer en we zijn allemaal kaputt, incl mother Russia.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:55 schreef epicbeardman het volgende:
Rusland heeft genoeg bommen om vanaf Kiev t/m London alles plat te bombarderen.
nee?quote:Op woensdag 6 november 2024 15:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je denkt dat wij overgaan tot een invasie?
duizend duizend?quote:En ga er maar vanuit dat wij geen 1000k aan parate soldaten hebben.
Wij hebben geen kernwapens. De fransen wel, maar gaan die niet gebruiken zolang Frankrijk niet aangevallen wordt.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah, en de NAVO heeft ook bommen en atoomwapens. Dit is nogal een moot-point vind ik. Als we zo gaan denken dan is het sws gewoon klaar met de wereld. Paar atoombommen heen en weer en we zijn allemaal kaputt, incl mother Russia.
Rusland had ook moeite met Tsjetsjenië, gaf het aanvankelijk op, herpakte zichzelf en weet jaren later Tsjetsjenië alsnog in te maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Even de "mogelijkheden" buiten beschouwing gelaten in het geval 'wat als'. Maar ben jij onder de indruk van Rusland en hun militaire macht? Kijk hoeveel moeite ze al hebben met Oekraïne? Ik zeg niet dat we ze moeten onderschatten, maar sinds de oorlog in Oekraïne vind ik Rusland maar overkomen als een zwak land, had er meer van verwacht. Gelukkig ook maar.
Neemt niet weg dat wij als EU ons leger op orde moeten brengen zodat Rusland het nooit zal proberen.
Standaard bij de oorlogshitsers, op de socials zie je dan nog vaak welke persoon het is. Veelal een ouder persoon, al in de pensioensleeftijd en financieel alle zaken goed op orde en ondertussen lekker oorlogshitsen. Breekt de pleuris uit hoeven zij toch niet te vechten, en dan vluchten ze wel weer naar Canada of zo.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Fijn man, dat roepen vanuit je bureaustoel dat mensen zich moeten opofferen voor een oorlog die JIJ graag doorziet gaan. Als de oorlog jou zo veel waard is en jij van Rusland wil winnen. Waarom sta je dan nog niet aan het front?
Oorlog moet gewoon stoppen.
[..]
Rusland heeft genoeg bommen om vanaf Kiev t/m London alles plat te bombarderen. Dan kan Putin op een paard met blote borst door de polder rijden.
Lolbroek. Wij hebben geen 2mln aan parate soldaten.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee?
[..]
duizend duizend?
de EU heeft ergens tussen de 1 en 2 miljoen actieve militairen
Denk dat ze het heel goed snappen, maar dat is nu dat links populisme, een tweedeling veroorzaken. Genders en kleurtjes tegen elkaar opzetten, want is er geen conflict dan verliezen ze hun hele identiteit.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:57 schreef Zoddie het volgende:
Hope in the face of Kamala Harris' loss: Men failed America, but women will not give up so easily
Ze snappen het nog steeds niet he?
De dag is gekomen dat nietbde hele dag op Twitter roepen dat de verkiezingen gestolen zijn verdacht is geworden. Wappies blijven verbazen.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:50 schreef epicbeardman het volgende:
De Obama's/Clintons/Bushes/Harris/Cheney's zijn veel te rustig/inactief op "X"
Wat zijn ze aan het bekokstoven? een oorlog zodat Kamala toch nog President kan blijven ala Zelensky nu als illegitieme President aan de "macht" is?
Stilte voor de storm!
Waarom heeft Kamala nog helemaal niets van haar laten horen of haarzelf laten zien? zo veel respect heeft ze niet voor haar campagne team en d2d mensen. Laat staan de stemmers.
Wij als in Nederland? Nee klopt, maar NL is wel NAVO lid en o.a. USA & Frankrijk/UK hebben ze wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben geen kernwapens. De fransen wel, maar gaan die niet gebruiken zolang Frankrijk niet aangevallen wordt.
Ja, die raken in paniek.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De dag is gekomen dat nietbde hele dag op Twitter roepen dat de verkiezingen gestolen zijn verdacht is geworden. Wappies blijven verbazen.
Als Rusland een atoombom gooit dan vernietigen ze zichzelf, dan vliegen er heel wat atoombommen richting Rusland. Laten we in ieder geval hopen dat het nooit zover komt.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij als in Nederland? Nee klopt, maar NL is wel NAVO lid en o.a. USA & Frankrijk/UK hebben ze wel.
En jij wilt met droge ogen beweren dat als Rusland bijv een atoombom op Amsterdam dropt dat de rest van de NAVO landen zoiets heeft van... oh... oke, damn, dat is balen. Anyway..... niet mijn probleem.
1 tot 2 miljoen actieve militairen in de EUquote:Op woensdag 6 november 2024 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lolbroek. Wij hebben geen 2mln aan parate soldaten.
Denk dat je tot enkele honderdduizenden komt. En dan moet je creatief omgaan met het begrip wel/niet parate brigades. Er ontbreekt heel veel cavalerie en artillerie.
We hebben geen leger in traditionele zin.
100% en Putin weet dit net zo goed. Atoomwapens inzetten is de final move, dan is het klaar voor iedereen.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als Rusland een atoombom gooit dan vernietigen ze zichzelf, dan vliegen er heel wat atoombommen richting Rusland. Laten we in ieder geval hopen dat het nooit zover komt.
Volgens mij heeft de halve wereld inclus Europa Trump al gefeliciteerd, maar zelfs in zijn overwinning zijn ze bang. Volgens mij voornamelijk omdat ze zelf wel in zouden zijn voor wat trammelant als Trump verloren zou hebben.quote:
Dan ga je er wel vanuit dat die mentaal in orde is.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% en Putin weet dit net zo goed. Atoomwapens inzetten is de final move, dan is het klaar voor iedereen.
Daarom zie ik ook gewoon niet zo heel veel opties voor Putin qua onderhandelingen. Een directe oorlog met NAVO wilt hij ook echt niet, hoe stoer en "poker face" hij zich ook opstelt. Hij weet dat het een gebed zonder einde is.
Ik lig bij het zwembadquote:Op woensdag 6 november 2024 15:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Fijn man, dat roepen vanuit je bureaustoel dat mensen zich moeten opofferen voor een oorlog die JIJ graag doorziet gaan.
Die oorlog stopt vandaag als Rusland de strijd staakt en zich uit Oekraïne terug trekt.quote:Als de oorlog jou zo veel waard is en jij van Rusland wil winnen. Waarom sta je dan nog niet aan het front?
[..]
En wat is je punt precies?quote:Rusland heeft genoeg bommen om vanaf Kiev t/m London alles plat te bombarderen. Dan kan Putin op een paard met blote borst door de polder rijden.
Het is ook gewoon afwachten wat er gebeurt na Putin. Die man zal ook een keer weg zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% en Putin weet dit net zo goed. Atoomwapens inzetten is de final move, dan is het klaar voor iedereen.
Daarom zie ik ook gewoon niet zo heel veel opties voor Putin qua onderhandelingen. Een directe oorlog met NAVO wilt hij ook echt niet, hoe stoer en "poker face" hij zich ook opstelt. Hij weet dat het een gebed zonder einde is.
Maar goed, wie weet wat Trumpie Trumperson gaat forceren. We gaan het zien.
Wel heel extreem voorbeeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij als in Nederland? Nee klopt, maar NL is wel NAVO lid en o.a. USA & Frankrijk/UK hebben ze wel.
En jij wilt met droge ogen beweren dat als Rusland bijv een atoombom op Amsterdam dropt dat de rest van de NAVO landen zoiets heeft van... oh... oke, damn, dat is balen. Anyway..... niet mijn probleem.
Kolder.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
1 tot 2 miljoen actieve militairen in de EU
Het is gewoon entertainment voor die oorlogshitsers. Alsof ze naar de olympische spelen aan het kijken zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Fijn man, dat roepen vanuit je bureaustoel dat mensen zich moeten opofferen voor een oorlog die JIJ graag doorziet gaan. Als de oorlog jou zo veel waard is en jij van Rusland wil winnen. Waarom sta je dan nog niet aan het front?
[..]
Rusland heeft genoeg bommen om vanaf Kiev t/m London alles plat te bombarderen. Dan kan Putin op een paard met blote borst door de polder rijden.
Over entertainment en bitsers gesproken, heeft Asha ten Broeke zich al ergens laten horen?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:09 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Het is gewoon entertainment voor die oorlogshitsers. Alsof ze naar de olympische spelen aan het kijken zijn.
Als wij de westerse media moeten geloven heeft Putin levensbedreigende ziektes, kanker oa, bloedziektes, bloedkanker en alles wat ze maar kunnen verzinnen. Geloof je het zelf nog? Daarom is het ook goed dat Trump wint. Hopelijk gaan we eindelijk weer eens uit die koude oorlogs retoriek waar de democraten en republikeinen zo goed op gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook gewoon afwachten wat er gebeurt na Putin. Die man zal ook een keer weg zijn.
Ik verwacht weinig goeds daarvan. Poetin was pro-Westers. Die zijn er nu niet echt meer aldaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook gewoon afwachten wat er gebeurt na Putin. Die man zal ook een keer weg zijn.
quote:Op woensdag 6 november 2024 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, het is nog vroeg in de VS…
Die kan de naam van Trump nog steeds niet spellen. 1 letter teveel, begint met H, eindigt met r...quote:Op woensdag 6 november 2024 16:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Over entertainment en bitsers gesproken, heeft Asha ten Broeke zich al ergens laten horen?
Ik ben geblokkeerd op haar Twitter.
Klonen van hem worden achter de schermen ongetwijfeld al opgeleid.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:
nee gewoon feitelijkquote:
Ow, 4 landen in Europa...quote:Op woensdag 6 november 2024 15:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jaja, wij en Estland gaan de Russen bevechten.
Dommertje.
Oekraïne heeft de VS nodig. En daar gaat nu iets mis.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:55 schreef xzaz het volgende:
[..]Dat is aan Oekraine niet aan de VS.
Of daar iets mis gaat valt te bezien.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:31 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Oekraïne heeft de VS nodig. En daar gaat nu iets mis.
Hij is veel beter voorbereid. De vorige keer was hij zelf ook verrast, hij deed meteen een handreiking naar de Democraten maar die reagereenden uiterst agressief en lieten hem zichzelf overschreeuwen en hij kwam ook al snel de deep state tegen. Hij benoemde de verkeerde mensen en was een soort karikatuur van zichzelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:34 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd naar hoe Trump het gaat doen als hij weer aan de macht komt.![]()
Het gaat vast weer lachen worden.Wat dat betreft viel er van Harris niet veel te verwachten.
We moeten hopen dat het niet zoveel uitmaakt zoals waarschijnlijk is. Als dat een grotere verandering zou betekenen dan betekent dat een veel vijandiger Rusland.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trump z'n isolationistische insteek rijmt natuurlijk niet echt met het opsturen van wapenpakketten naar de andere kant van de wereld.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of daar iets mis gaat valt te bezien.
Er wordt nu klakkeloos van uit gegaan dat Trump alle steun aan Oekraïne eenzijdig gaat opzeggen.
Maar dat blijkt nergens uit.
quote:Op woensdag 6 november 2024 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
kwam ook al snel de deep state tegen.
Vergeet Rand Paul niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij heeft een heleboel mensen om zich verenigd, allemaal meer anti establishment dan simplistisch rechts. Gabbard, Vivek, Musk, RFK, Vance is ook geen prutser,
We gaan het zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt nu klakkeloos van uit gegaan dat Trump alle steun aan Oekraïne eenzijdig gaat opzeggen.
het stopzetten van die oorlog dat gaat niet lukken , rusland is nu een oorlogseconomie , zonder oorlogsproductie stort het land zich in een crisisquote:Op woensdag 6 november 2024 16:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het meest realistische. Hier kan Putin thuis ook wel mee wegkomen met de juiste propaganda-spin. En is Ukraine er ook vanaf en zitten ze bij NAVO/EUquote:Op woensdag 6 november 2024 15:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, Poetin zal niet accepteren dat ze bij de NAVO komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het meest realistische. Hier kan Putin thuis ook wel mee wegkomen met de juiste propaganda-spin. En is Ukraine er ook vanaf en zitten ze bij NAVO/EU
Ja en dat is toch het probleem van Oekraine niet van de VS. Wat kan de gewone man in LA een land in Oekraine nou interesseren? Die wil gewoon zijn brood kunnen betalen.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:31 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Oekraïne heeft de VS nodig. En daar gaat nu iets mis.
Met die instelling had Nederland niet meer bestaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja en dat is toch het probleem van Oekraine niet van de VS. Wat kan de gewone man in LA een land in Oekraine nou interesseren? Die wil gewoon zijn brood kunnen betalen.
Ja als als als.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met die instelling had Nederland niet meer bestaan.
Ja natuurlijk, en daana doekt hij zijn hele oorlogsindustrie op en gaat hij braaf binnenlands alle vragen beantwoorden over het economische moeras waar hij zijn land de laatste 2 jaar ingereden heeft. Misschien gezellig een rondje klaverjassen met Xi op de dan toch een stuk rustigere donderdagavonden.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het meest realistische. Hier kan Putin thuis ook wel mee wegkomen met de juiste propaganda-spin. En is Ukraine er ook vanaf en zitten ze bij NAVO/EU
Hoezo heeft de Amerikaanse verkiezingsuitslag invloed op wat wij mogen?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:54 schreef Viesdik het volgende:
Yes.. We mogen de komende 4 jaar weer racistisch zijn
Groot deel van de soldaten in Europa is Amerikaans. Daarbij: er is helemaal geen blok. Franrkijk heeft andere belangen dan een Duitsland.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
per hoofd van de bevolking misschien niet maar er zijn weinig andere blokken in de wereld met 1 miljoen parate militairen
stelling is een beetje onzin
Doorgaan met oorlogsvoeren is helemaal een doodlopende weg voor hem (en Rusland). Dit is zijn laatste kans op een golden ticket out. Als hij die niet met beide handen aanneemt is hij volkomen gek.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, en daana doekt hij zijn hele oorlogsindustrie op en gaat hij braaf binnenlands alle vragen beantwoorden over het economische moeras waar hij zijn land de laatste 2 jaar ingereden heeft. Misschien gezellig een rondje klaverjassen met Xi op de dan toch een stuk rustigere donderdagavonden.
Je ziet dat die grafieken geknipt zijn bij de 50 om extra shocking over te komen?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:26 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Opvallend is het wel. Dit jaar een hoop rechtszaken vanwege stemmen zonder ID en de reps die massaal aanwezig zijn geweest om te controleren of het tellen van stemmen wel eerlijk ging en opeens missen de Dems 20 miljoen stemmen.
Hoezo? Als Amerika er daadwerkelijk de handen vanaf trekt (of zelfs maar matige intell of assistentie geeft bij het bedienen van wapens die de EU wel uit de VS heeft) wordt die oorlog een kwestie van expanding returns. Het lijkt me sterk dat gung-ho bejaarde Poetin nog voor zijn dood van dat 'decadente westen' stokpaardje gaat afstappen, al is het maar om de toon een beetje te blijven zetten richting BRICS en de vele Afrikaanse landen die hij graag tot zijn invloedssfeer wil rekenen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doorgaan met oorlogsvoeren is helemaal een doodlopende weg voor hem (en Rusland). Dit is zijn laatste kans op een golden ticket out. Als hij die niet met beide handen aanneemt is hij volkomen gek.
6 tweetsquote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef Ali_boo het volgende:
Zie hier hoe racistisch de progressievelingen echt zijn
[ x ]
if they can’t control the minority, their real personality - a racist hypocrite phony - comes through loud and clear
Ja, want de dems hadden natuurlijk een droomkandidaatquote:Op woensdag 6 november 2024 18:26 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Opvallend is het wel. Dit jaar een hoop rechtszaken vanwege stemmen zonder ID en de reps die massaal aanwezig zijn geweest om te controleren of het tellen van stemmen wel eerlijk ging en opeens missen de Dems 20 miljoen stemmen.
Ik denk niet dat Trump gaat tolereren dat putin gebieden gaat innemen waar geen minderheid aan etnische Russen woont. Ik denk ook niet dat Putin dit wil, want zulke gebieden zijn gewoon een lastquote:Op woensdag 6 november 2024 18:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hoezo? Als Amerika er daadwerkelijk de handen vanaf trekt (of zelfs maar matige intell of assistentie geeft bij het bedienen van wapens die de EU wel uit de VS heeft) wordt die oorlog een kwestie van expanding returns. Het lijkt me sterk dat gung-ho bejaarde Poetin nog voor zijn dood van dat 'decadente westen' stokpaardje gaat afstappen, al is het maar om de toon een beetje te blijven zetten richting BRICS en de vele Afrikaanse landen die hij graag tot zijn invloedssfeer wil rekenen.
Waarom?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:50 schreef quirina het volgende:
We gaan heel gevaarlijke en donkere tijden tegemoet.
quote:Op woensdag 6 november 2024 18:50 schreef quirina het volgende:
We gaan heel gevaarlijke en donkere tijden tegemoet.
Eens.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met redelijkheid kom je het verste.
Bijzonder dat je geen afstand van wilt nemenquote:
Harris die zou echt een hele goede first lady geweest zijn, vriendelijk, leuke lach ,quote:
Waar moet ik afstand van nemen?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bijzonder dat je geen afstand van wilt nemen
Wat heb je te verbergen
Naar mijn idee onderschat je dan toch de 'might makes right' dynamiek die dit soort figuren drijft nogal, en het gegeven dat Trump geen flying fuck geeft om Russen of Oekraïners in wat voor hoedanigheid dan ook; etnisch, genaturaliseerd, fluorescerend geel geverfd of binnenstebuiten gekeerd.. Maar goed, we gaat het zien de komende jaren.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Trump gaat tolereren dat putin gebieden gaat innemen waar geen minderheid aan etnische Russen woont. Ik denk ook niet dat Putin dit wil, want zulke gebieden zijn gewoon een last
Denken heel veel mensen anders over.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Harris die zou echt een hele goede first lady geweest zijn
[ afbeelding ]
Zouden de democraten zo naïef zijn?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denken heel veel mensen anders over.
Laat het maar weer opnieuw proberen over 4 jaar.
Van Reddit waar miljoenen mensen posten. En dan denken dat je een soort punt hebtquote:
Na Clinton, Biden (hakken over de sloot was het), en nu woke Harris.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:08 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Zouden de democraten zo naïef zijn?
Donkere mannen en latino mannen worden nu ook massaal aangevallen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef Ali_boo het volgende:
Zie hier hoe racistisch de progressievelingen echt zijn
[ x ]
if they can’t control the minority, their real personality - a racist hypocrite phony - comes through loud and clear
En zo is het maar net.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het goede nieuws is dat we over 4 jaar voor altijd verlost zijn van die megalomane charlatan.
Had ie van Biden gewonnen was het nu klaar, dus jaquote:Op woensdag 6 november 2024 19:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het goede nieuws is dat we over 4 jaar voor altijd verlost zijn van die megalomane charlatan.
Dat is toch één tweet meer dan die 5 reacties van "racistische Nederlanders" over de donkere spelers bij het Nederlands elftal waar het 8 uur journaal enkele jaren geleden mee opende.quote:
Liever eerst Ivanka want vrouw.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:08 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Z’n opvolger in z’n “gouden eeuw” staat al klaar.
Copy-paste
Zolang ze zich ondergeschikt willen stellen aan hun blanke messiah en erkennen dat ze gered moeten worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Donkere mannen en latino mannen worden nu ook massaal aangevallen.
Donkere en latino mannen moeten ook geen eigen mening hebben maar luisteren naar hun democratische meesters zoals 200 jaar geleden gebruikelijk was.
Putin heeft ook een leuke lach. Vriendelijk ook. Heb hem nog nooit boos gezien.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Harris die zou echt een hele goede first lady geweest zijn, vriendelijk, leuke lach ,
[ afbeelding ]
Dat zou wel de ultieme middelvinger zijn, eerste vrouwelijke president is een Trump telg.quote:
Kim il Un ook en de Ajatollah ookquote:Op woensdag 6 november 2024 19:22 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Putin heeft ook een leuke lach. Vriendelijk ook. Heb hem nog nooit boos gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |