Harris was de vorige keer geen presidentskandidaat.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:44 schreef Tekaschi het volgende:
Toch wel apart, Trump heeft ongeveer evenveel stemmen gehaald als de laatste keer. Harris heeft gewoon dik 20 miljoen stemmen minder gehaald. Vraag je je toch af waardoor dat komt, misschien omdat ze nu betere controles hebben en er in sommige staten een ID verplicht was? Of misschien toch omdat de doden deze keer niet konden stemmen?
Eerst Oekraïne aan Poetin geven, alles op zijn tijd.quote:
Dat is aan Oekraine niet aan de VS.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Eerst Oekraïne aan Poetin geven, alles op zijn tijd.
Wellicht een paar nationale parken opofferen voor het delven van een of andere grondstof.. het kan allemaal nu.
Ongeveer elke poll gaf allerlei zaken die men belangrijk vond, van economie tot immigratie en weet ik het wat nog allemaal meer, maar 'woke gedoe!1!!!' zat er niet tussen en is echt niet de drijfveer geweest voor Trump's zege. Dat is vooral een stokpaardje voor bepaalde figuren om nu iets aan op te hangen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:43 schreef KoningWouter het volgende:
Men is gewoon helemaal klaar met het woke gedoe.
Of, een stuk waarschijnlijk, omdat Harris een beduidend minder sterke kandidaat was.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:44 schreef Tekaschi het volgende:
Toch wel apart, Trump heeft ongeveer evenveel stemmen gehaald als de laatste keer. Harris heeft gewoon dik 20 miljoen stemmen minder gehaald. Vraag je je toch af waardoor dat komt, misschien omdat ze nu betere controles hebben en er in sommige staten een ID verplicht was? Of misschien toch omdat de doden deze keer niet konden stemmen?
Wel dingen als mannen bij vrouwensporten tegengaan en geen draghour meer op kindergarten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongeveer elke poll gaf allerlei zaken die men belangrijk vond, van economie tot immigratie en weet ik het wat nog allemaal meer, maar 'woke gedoe!1!!!' zat er niet tussen en is echt niet de drijfveer geweest voor Trump's zege. Dat is vooral een stokpaardje voor bepaalde figuren om nu iets aan op te hangen.
Prima, vooral zo doorgaan dan maar. Dan weet je in elk geval zeker dat je nooit meer een termijn wint.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongeveer elke poll gaf allerlei zaken die men belangrijk vond, van economie tot immigratie en weet ik het wat nog allemaal meer, maar 'woke gedoe!1!!!' zat er niet tussen en is echt niet de drijfveer geweest voor Trump's zege. Dat is vooral een stokpaardje voor bepaalde figuren om nu iets aan op te hangen.
Interessante observatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Als VS importtarieven van China naar 50% + gaat zetten en de EU 10% kon dat afgezien van nadelen weleens een enorme boost zijn voor de Duitse industrie en dat komt heel gelegen.
(Vanuit gaande dat andere continenenten dan zijn gedwongen ook hoge tarieven te introduceren om dumping te voorkomen)
Andere kant een imploderend China en die maakt rare sprongen (lange termijn) is ook niet attractief
Speelt vooral in dem staten.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:
En ook benieuwd hoe die achterlijke fentanyl crisis zich verder ontwikkelt nu.
Of is dat iets wat aan de staten is om op te lossen?
Denk het wel toch.
Ja, allemaal leuk, een beetje transhaat kan gaan kwaad in het land der Trumpfans, maar het ging uiteindelijk écht niet om dat soort dingen en gewoon keihard om zaken als het kunnen betalen van de boodschappen. Zeker weten dat er genoeg mensen zijn die persoonlijk liever niet op een ultieme hork als Trump zouden stemmen, maar simpelweg meer vertrouwen hebben in zijn economische plannen dan die van Harris. Dat kan, uiteraard.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel dingen als mannen bij vrouwensporten tegengaan en geen draghour meer op kindergarten.
Daarmee kan ik het alleen maar eens zijn. Maar de echte redenen zijn de binnenlandse financiën en de beterschap die Trump de low and middleclass belooft.
Ja en? Niemand stemde op Biden, iedereen stemde tegen Trump. Dat was toen al het verhaal, dus waarom nu niet, waarom is 30% van de stemmers op de Dems thuisgebleven? Het is niet dat Trump opeens die 20 miljoen stemmers heeft gekregen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Harris was de vorige keer geen presidentskandidaat.
Ja dat zeg ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk, een beetje transhaat kan gaan kwaad in het land der Trumpfans, maar het ging uiteindelijk écht niet om dat soort dingen en gewoon keihard om zaken als het kunnen betalen van de boodschappen. Zeker weten dat er genoeg mensen zijn die persoonlijk liever niet op een ultieme hork als Trump zouden stemmen, maar simpelweg meer vertrouwen hebben in zijn economische plannen dan die van Harris. Dat kan, uiteraard.
Staat allemaal los van het 'woke!!'-geroeptoeter, voor het gros zal dat hooguit mooi meegenomen zijn (voor zover dat überhaupt een concreet ding is).
Hopelijk door gewoon toegang te krijgen tot diverse manieren om de schade te beperken, medisch toezicht, minder problemen maken van het helpen van gebruikers, etc. Het lijkt me sterk, Trump zal wel op de 'gewoon in de cel gooien!'-toer gaan ofzo, maar wie weet.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:
En ook benieuwd hoe die achterlijke fentanyl crisis zich verder ontwikkelt nu.
Of is dat iets wat aan de staten is om op te lossen?
Denk het wel toch.
Nee, volgens mij is hij nu het leger aan het toespreken om de helft van het land op te sluiten of tegen de muur te zetten.quote:
De democratie wordt nu afgeschaft, ja?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:06 schreef Bananenpap het volgende:
Toch bijzonder hoe een land er democratisch voor kiest om de democratie af te schaffen.
Die kans zit er wel in. Trump is nou eenmaal een despoot. Hij zal proberen om de termijnen weer uit te breiden naar tenminste vier, is mijn verwachting.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De democratie wordt nu afgeschaft, ja?
Ach vorige keer wisten ze zeker dat hij een nucleaire oorlog zou starten en ons in WW3 zou storten. Ze zouden helemaal door de mand vallen als ze weer met dat riedeltje kwamen, dus nu maar "de democratie afschaffen".quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waren het niet de democraten die ten tijde van corona de anti-vaxxers wilde opsluiten en hebben ontslagen omdat ze geen "vaccinatie-ID-passpoort" wilde laten zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is hij nu het leger aan het toespreken om de helft van het land op te sluiten of tegen de muur te zetten.
Er is echt weer iets geknakt bij deze mensen hoor, de democratische uitslag bevalt ze niet, dus dan maar roeptoeteren dat ze eigenlijk toch gewoon gelijk hebben, ofzo .quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke. Drink er nog eentje.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die kans zit er wel in. Trump is nou eenmaal een despoot. Hij zal proberen om de termijnen weer uit te breiden naar tenminste vier, is mijn verwachting.
Gewoon genietenquote:Op woensdag 6 november 2024 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is echt weer iets geknakt bij deze mensen hoor, de democratische uitslag bevalt ze niet, dus dan maar roeptoeteren dat ze eigenlijk toch gewoon gelijk hebben, ofzo .
Er wordt helemaal niets afgeschaft, over 4 jaar mogen de Dems het weer proberen en het zou lekker zijn als ze niet met zo'n debiele kandidaat als Harris komen.
Het is zeker grappig om overal de wanhoop te lezen idd. Ik heb nooit beweerd zo enorm pro-Trump te zijn, maar Harris was zo enorm waardeloos als kandidaat, dat was echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon genieten
Clinton zou wellicht een goede kandidaat zijn in 2028.
Hier hetzelfde, ik ben blij dat de GOP stroming heeft gewonnen. Maar een nette potus was wel mooier geweest. Maar afgezet tegen de dem wokioten vind ik het een mooie uitslag.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is zeker grappig om overal de wanhoop te lezen idd. Ik heb nooit beweerd zo enorm pro-Trump te zijn, maar Harris was zo enorm waardeloos als kandidaat, dat was echt tenenkrommend.
Kandidaat?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon genieten
Clinton zou wellicht een goede kandidaat zijn in 2028.
Ik denk dat Musk het tzt gaat overnemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kandidaat?
Trump wordt gewoon opgevolgd door zijn oudste kind hoor.
Ik denk dat het wel wat verder gaat dan dat. Het begint al bij een gebrek aan simpele fatsoensnormen en het verspreiden van blatante leugens.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach vorige keer wisten ze zeker dat hij een nucleaire oorlog zou starten en ons in WW3 zou storten. Ze zouden helemaal door de mand vallen als ze weer met dat riedeltje kwamen, dus nu maar "de democratie afschaffen".
Over 4 jaar bij een volgende kandidaat uit het rep kamp schreeuwen ze hetzelfde, dat schreeuwen ze bij iedereen die niet hun politiek mening deelt.
Afschaffen van de democratie is reëel. Maar dat komt uit beide richtingen. Net zoals het vrije woord.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel wat verder gaat dan dat. Het begint al bij een gebrek aan simpele fatsoensnormen en het verspreiden van blatante leugens.
Verder is het niet gek om te kijken welke glijdende schaal nu in beeld komt. WW3 staat niet morgen voor de deur, maar is wel degelijk een aantal domme beslissingen dichterbij gekomen. Wat betreft het afschaffen van de democratie is dat ook altijd in de geschiedenis een spel van vele stappen geweest en met die wetenschap in het achterhoofd is het niet gek om kritisch te kijken wat Trump nu wil en al heeft gedaan/veroorzaakt.
Dus om het nu te willen versimpelen met "ze zijn het gewoon niet met hem eens en nu verzinnen ze dingen" lijkt me niet correct.
JD Vance waarschijnlijk in 2028. Maar Baron Trump of Ivanka zullen ook wel pogingen gaan wagen.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kandidaat?
Trump wordt gewoon opgevolgd door zijn oudste kind hoor.
Democratie afschaffen begon altijd met het controleren van de media, cordon sanitaire om partijen die een ander geluid wilden, het vervolgen en frustreren van politieke tegenstanders gevolgd door censuur.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel wat verder gaat dan dat. Het begint al bij een gebrek aan simpele fatsoensnormen en het verspreiden van blatante leugens.
Verder is het niet gek om te kijken welke glijdende schaal nu in beeld komt. WW3 staat niet morgen voor de deur, maar is wel degelijk een aantal domme beslissingen dichterbij gekomen. Wat betreft het afschaffen van de democratie is dat ook altijd in de geschiedenis een spel van vele stappen geweest en met die wetenschap in het achterhoofd is het niet gek om kritisch te kijken wat Trump nu wil en al heeft gedaan/veroorzaakt.
Dus om het nu te willen versimpelen met "ze zijn het gewoon niet met hem eens en nu verzinnen ze dingen" lijkt me niet correct.
Hmm, het was toch onder de leiding van Trump een stuk rustiger dan onder Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
JD Vance is de grootste reden waarom ik team Trump was. Hoewel ik Trump een hork vind, maar heb die Vance vaker horen praten, nuchter persoon met reële kijk op de zaken. Geef hem een goeie kans in 2028. Hoewel de reps gewoon meteen met die gast hadden moeten komen aanzetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
JD Vance waarschijnlijk in 2028. Maar Baron Trump of Ivanka zullen ook wel pogingen gaan wagen.
JD Vance is echt een topper voor Trump en 2028.
Hahahahahahhahaquote:Op woensdag 6 november 2024 14:18 schreef DelanoMilano het volgende:
Het is okay om verdrietig te zijn vandaag. Bang misschien zelfs. Ik ben een beetje van beide. Maar kom maar wel uit bed. Maak maar contact met iemand. Ga naar buiten. Drink water en beweeg. Voor degenen die zich chill voelen, wees maar lief voor de mensen om je heen die zich onveilig voelen vandaag. Want geloof me, ze zijn er. Blijven ademen lieve mensen.
Hmm, die is 17 of zo?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
JD Vance waarschijnlijk in 2028. Maar Baron Trump of Ivanka zullen ook wel pogingen gaan wagen.
JD Vance is echt een topper voor Trump en 2028.
Ach, de PvdA.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:22 schreef Tekaschi het volgende:
Verdomme, zijn users hier boos over het links/rechts verhaal, omdat ze verloren hebben en nu mag er niet afgegeven worden op links en moeten mensen opeens niet in hokjes gestopt worden, heeft GL blijkbaar de notitie niet gehad.
[ x ]
Iedereen maar in hokjes stoppen.
Ook gewoon "progressieven" in de tekst. Hun stemvee bestaat voor de helft uit mensen die de sharia willen invoeren in Europa.quote:
Het hervormen van het medialandschap gaat niet vanzelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:21 schreef Lospedrosa het volgende:
De wereld draait gewoon door, iedereen neemt zijn maatregelen zoals de EU die meer zelf moeten gaan doen aan defensie en economie.
En dit is echt geen landslide.
Ik zapp vanavond even langs de linkse talkshows. Als ze daar krokodillen tranen janken en zielig doen dan zijn ze wat mij betreft nu echt af en zijn geen journalistieke verdediging meer van het vrije woord en democratie en dan ben ik wel voor het afnemen van bijna alle subsidie.
80% van de mensen is daar zo klaar mee!
Deal with is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |