Waarschijnlijk is er ook gefraudeerd. Zonder fraude was de landslide nog heftiger geweest.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Terwijl hij kort daarvoor nog schreeuwde dat er gefraudeerd wordt...
Zo makkelijk kom je er ook niet tussen natuurlijk in de VS, je hebt zo veel geld en invloed nodig en dat heeft Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Ben benieuwd wat de uitslag was geweest als de GOP met een betere kandidaat was gekomen, misschien een de Santis ofzo. Dan was het helemaal rood geweest. Trump is natuurlijk ook niet helemaal ideaal.
quote:Op woensdag 6 november 2024 13:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, nouja, tis kort door de bocht gezegd. Maar het zou goed zijn als mensen enig inzicht hebben wat de gevolgen van hun stem mogelijk is. Of denk je dat mensen die de afgelopen decennia op LPF (UiT rEsPEcT VOoR PiM), SP, PVD of PVV (en eigenlijk ook D66 vorige keer) nu echt heel blij zijn met het resultaat van de proteststem. Dan heb je het imho niet begrepen. Proteststemmen is het meest idiote op deze aarde. Ok, al die stemmen die Bos kreeg jaren geleden omdat ie zo een lekker kontje heeft. Dat is nóg debieler. Het is geen talentenshow
.
En hier bij Trump. Donkere kerels die Trump stemmen, want liever een witte criminele kerel als president dan een donkere vrouw. Want vrouwen. Of vrouwen die Trump stemmen want liever een vrouwonvriendelijke sexist dan een donkere vrouw. Want donkere mensen
. Sorry hoor. Maar dan ben ik flabbergasted.
Zou kunnen, met name met de briefstemmen. Hoe kun je zeker weten dat daar niet mee is geknoeid?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er ook gefraudeerd. Zonder fraude was de landslide nog heftiger geweest.
Heb je daar ook bewijzen voor?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er ook gefraudeerd. Zonder fraude was de landslide nog heftiger geweest.
Ah links is weer openlijk aan het fantaseren om het stemrecht af te nemen van mensen die niet hun mening delen. Nog even en ze opperen weer om die mensen in kampen te stoppen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je, een soort eindoplossing voor mensen die volgens jou niet mogen stemmen?
Nee, dat is slechts speculatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je daar ook bewijzen voor?
Afgezien van dat dit niks met links of rechts te maken heeft, het zegt vooral iets over je wereldbeeld, moet je niet de mening van 1 persoon nemen als algemeenheid voor alle anderen die een bepaalde politieke voorkeur hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ah links is weer openlijk aan het fantaseren om het stemrecht af te nemen van mensen die niet hun mening delen. Nog even en ze opperen weer om die mensen in kampen te stoppen.
Mwoah.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die laten zich echt niet meer tegen elkaar uitspelen. Gaat ook TrumpGOD niet meer lukken.
Om daarna nog even te claimen fatsoenlijk te zijn en te geven om de democratiequote:Op woensdag 6 november 2024 13:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ah links is weer openlijk aan het fantaseren om het stemrecht af te nemen van mensen die niet hun mening delen. Nog even en ze opperen weer om die mensen in kampen te stoppen.
De campagnekas van Harris was een stuk beter gevuld dan die van Trump, maar dat heeft de Democraten niet mogen baten deze keer.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo makkelijk kom je er ook niet tussen natuurlijk in de VS, je hebt zo veel geld en invloed nodig en dat heeft Trump.
Maar geen enkele kandidaat is ideaal natuurlijk, het is bijna altijd kiezen tussen een Douche and a Turd Sandwich.
Alleen is Kamela echt zo enorm zwak, zo inhoudsloos, zo nep, dat was gewoon een hele slechte keuze.
Heb die mening niet van één persoon gehoord, ik hoor die mening elke keer als links verliest, tot opmerkingen om mensen in heropvoedkampen te stoppen. En ook ik weet dat er heel wat mensen uit die hoek zijn die de uitspraak niet doen maar het wel toejuichen, mensen die zich bijvoorbeeld meer storen aan mijn post dan iemand die van mening is het stemrecht af te pakken want mensen stemmen verkeerd.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Afgezien van dat dit niks met links of rechts te maken heeft, het zegt vooral iets over je wereldbeeld, moet je niet de mening van 1 persoon nemen als algemeenheid voor alle anderen die een bepaalde politieke voorkeur hebben.
Fair punt. Al zou dat in het geval van Trump voldoende moeten zijnquote:Op woensdag 6 november 2024 13:10 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Het enige standpunt dat Kakela had was: ik ben geen Trump.
En als mensen daar dan op stemmen ben je niet flabbergasted? Ok.
Beide partijen zijn ziek.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het is toch achterlijk dat ze tegen een kandidaat als Trump niet met iets beters konden komen dan deze kansloze kakelende kip. En maar drammen over hoe vreselijk Trump was, meer hadden ze niet blijkbaar.
Ze hebben het helemaal zelf veroorzaakt hoor, winnen van Trump is echt niet lastig lijkt me, maar op deze manier was het echt kansloos.
Of juist niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik al, je hebt 2 keuzes en die zijn vrijwel nooit echt ideaal. Maar je moet echt met wat beters komen dan vrijwel alleen "ik ben Trump niet", zoals je ziet.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Fair punt. Al zou dat in het geval van Trump voldoende moeten zijn. Overigens benijd ik Amerikanen in deze niet. Die hebben sinds 2016 alleen maar kunnen kiezen tussen idioten en clowns. Aan beide zijden dus. Wat dat betreft verlang ik terug naar tijden met Bush vs. Clinton of Bush vs. Obama. Allemaal verre van perfect, maar niet zo erg als Trump, Hillary, Biden, enz.
Uhm, je leest nietquote:Op woensdag 6 november 2024 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uhm, eerste republikein die de popular vote wint in 20+ jaar en lijkt te eindigen met 315 kiesmannen. Hoezo kwartje een kant opvallen?
Trump was al 4 jaar president he? En de afgelopen 4 jaar zijn dramatisch geweest voor de gemiddelde Amerikaan, zeker op economisch gebied.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef bleiblei het volgende:
Maar 1 ding weet ik wel. Iemand die niet verder komt (net als Biden) dan "ik ben niet Trump" richt minder schade aan Trump. Al blijft het bijzonder dat een land als de US niet met betere kandidaten kan komen dan de trouw van de afgelopen 10 jaar.
Maar heeft het echt dichtbij gezeten in de peilingen? Of waren de peilingen wederom vooral gebaseerd op de eigen bubbel? Want heel links is weer verbaast en heeft dit niet zien aankomen, rechts wel, die zien het al jaren aankomen. Zegt toch wat over welke hoek steevast in de verkeerde bubbel zit en alle binding met de realiteit kwijt is.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Uhm, je leest niet![]()
Ik zeg dat met een andere kandidaat, een meer uitgesproken kandidaat (bijvoorbeeld een charismatische man als een Obama in zijn tijd), deze uitslag anders had kunnen uitpakken.
Het heeft maanden heel dicht op elkaar gezeten in de peilingen en uiteindelijk heeft Harris niet dé boodschap weten over te brengen.
Nog steeds niet inzienquote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Uhm, je leest niet![]()
Ik zeg dat met een andere kandidaat, een meer uitgesproken kandidaat (bijvoorbeeld een charismatische man als een Obama in zijn tijd), deze uitslag anders had kunnen uitpakken.
Het heeft maanden heel dicht op elkaar gezeten in de peilingen en uiteindelijk heeft Harris niet dé boodschap weten over te brengen.
Neemt verder niet weg dat Trump deze verkiezingen flink heeft gewonnen. Maar dat ligt denk ik eerder aan de slechte prestaties van Harris en niet zozeer dat men nu "massaal afrekent met een bepaald wereldbeeld".
Ben ik het mee eens. Anderzijds vind ik Trump ook een behoorlijk matige kandidaat. Zo'n Vance of Desantis zou bijvoorbeeld ook een beter alternatief zijn. Maar dat was zelfs helemaal niet nodig voor een landslide.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Uhm, je leest niet![]()
Neemt verder niet weg dat Trump deze verkiezingen flink heeft gewonnen. Maar dat ligt denk ik eerder aan de slechte prestaties van Harris en niet zozeer dat men nu "massaal afrekent met een bepaald wereldbeeld".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |