abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2024 @ 15:36:02 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215497697
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
[..]
Yep, is een mogelijk scenario. Maar indien het op die manier zal gaan is het hek natuurlijk van de dam, ook voor Europa. Dan verliest Oekraine de oorlog simpelweg door onmacht en is de oorlog inderdaad "voorbij" maar dan is er voor Rusland geen enkele incentive meer om te stoppen of om zich ook maar iets van de NAVO aan te trekken. Wat wordt dan de volgende move, Estland? Litouwen? Moldavië?
NATO-landen zijn een no-go.
The End Times are wild
pi_215497707
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind dat je respect moet blijven houden naar elkaar. Niet de ene stemmer belachelijk maken tov de andere. Dan doen (sommige leden) van beide partijen.
Voor beide richtingen was wat wel te zeggen.
Nu weer over tot de orde van de dag.
Dat heb ik geprobeerd na de overwinning van de PVV vorig jaar, het maakte niet uit, was alsnog een racist en fascist dus nu krijgen ze gewoon de deksel op hun neus.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215497717
quote:

[..]
[..]
Yep, is een mogelijk scenario. Maar indien het op die manier zal gaan is het hek natuurlijk van de dam, ook voor Europa. Dan verliest Oekraine de oorlog simpelweg door onmacht en is de oorlog inderdaad "voorbij" maar dan is er voor Rusland geen enkele incentive meer om te stoppen of om zich ook maar iets van de NAVO aan te trekken. Wat wordt dan de volgende move, Estland? Litouwen? Moldavië?
quote:

[..]
[..]
Waarom zou het een in het ander volgen? Oekraine is geen NAVO lid. Kan juist ook prima zijn dat Trump Putin zijn zin geeft omtrent Oekraine, maar tegen hem zegt: oohwee als je een NAVO lid aanvalt.

Kijk. Ik heb zelf altijd een beetje een middenpositie gehad. Ja, we moeten ons defensief opstellen tegen Russisch expansie gedrag. Maar er valt ook best valide kritiek te geven op steun naar Oekraine. Blijft immers ook een behoorlijk corrupt land.
  woensdag 6 november 2024 @ 15:38:26 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215497729
Ik krijg het gevoel dat Trump het goed doet onder jongeren (ook hier), en dat oude babyboomers een hekel aan'm hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215497732
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:33 schreef sp3c het volgende:
maar het lijkt er niet op dat de EU denkt jaa het is wel best zo
Mooi, tijd dat de EU eens op eigen benen gaat staan. Wij kunnen ook een wereldmacht zijn, mooie tijd om plannen te maken en de boel op de rit te krijgen. Want is het niet Trump dan is het wel een andere president in de toekomst die de geldkraan dichtdraait. Het is niet de schuld van Trump dat onze politici liever hun centjes uitgeven aan nieuw servies in het EU parlement dan aan onze veiligheid.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215497739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nee als Trump januari niet haalt wordt Harris president. Zij is tot zijn inauguratie VP
Dat is als Biden sterft. In het geval Trump overlijdt, dan gaat simpelweg de VP elect beëdigd worden.

US Constitution, 20th Amendment, Section 3.
pi_215497740
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:33 schreef sp3c het volgende:
aan de andere kant, als Trump zijn handen ervanaf trekt kunnen ze wel Moskou gaan beschieten met raketten

wie weet helpt het
Als VS werkelijk zijn handen ervan af trekt, zal ik als EU niet al te dapper doen.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 15:39:31 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215497741
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:38 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Mooi, tijd dat de EU eens op eigen benen gaat staan. Wij kunnen ook een wereldmacht zijn, mooie tijd om plannen te maken en de boel op de rit te krijgen. Want is het niet Trump dan is het wel een andere president in de toekomst die de geldkraan dichtdraait. Het is niet de schuld van Trump dat onze politici liever hun centjes uitgeven aan nieuw servies in het EU parlement dan aan onze veiligheid.
welke geldkraan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 15:39:47 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215497745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als VS werkelijk zijn handen ervan af trekt, zal ik als EU niet al te dapper doen.
nee jij niet
pi_215497747
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er zullen fantastische meme's ontstaan!
twitter

Toegeven, het is een botte hork maar toch waren dit soort beelden lachen.
  woensdag 6 november 2024 @ 15:40:08 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215497751
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
[..]
Waarom zou het een in het ander volgen? Oekraine is geen NAVO lid. Kan juist ook prima zijn dat Trump Putin zijn zin geeft omtrent Oekraine, maar tegen hem zegt: oohwee als je een NAVO lid aanvalt.

Kijk. Ik heb zelf altijd een beetje een middenpositie gehad. Ja, we moeten ons defensief opstellen tegen Russisch expansie gedrag. Maar er valt ook best valide kritiek te geven op steun naar Oekraine. Blijft immers ook een behoorlijk corrupt land.
De publieke opinie keert intussen ook wel, waar bijvoorbeeld in 2022 eigenlijk iedereen wel vond dat wij ruimhartig Oekrainers moesten opvangen, daar zijn er nu veel meer mensen die het onderhand wel een keer welletjes vinden.

Idem met al het geld wat er aan Oekraine wordt gespendeerd.
  woensdag 6 november 2024 @ 15:40:31 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215497754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Haha, dat.
Als VS stopt, stoppen wij ook. Dat is iets dat héél zeker is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215497756
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee jij niet
Klopt. Ik heb gelukkig wel inzicht in wat ik wel en niet kan. Hopelijk de EU ook :)
pi_215497757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 22:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nee, Trump zal niet winnen.
_O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215497762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:30 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[..]
Frustratie? Nee hoor, leedvermaak. Altijd lachen om de mensen die het altijd beter menen te weten en geen ander argument hebben dan de tegenpartij uit te schelden weer op hun gezicht te zien gaan. :D

Tja krijg je als je mensen wegzet als racisten, fascisten, extremisten, nazi's en vuilnis.
Die frustratie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215497769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De publieke opinie keert intussen ook wel, waar bijvoorbeeld in 2022 eigenlijk iedereen wel vond dat wij ruimhartig Oekrainers moesten opvangen, daar zijn er nu veel meer mensen die het onderhand wel een keer welletjes vinden.

Idem met al het geld wat er aan Oekraine wordt gespendeerd.
Correct.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 15:41:43 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215497776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Ik heb gelukkig wel inzicht in wat ik wel en niet kan. Hopelijk de EU ook :)
dit kan gewoon, er is nog veel meer mogelijk zelfs
pi_215497778
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik krijg het gevoel dat Trump het goed doet onder jongeren (ook hier), en dat oude babyboomers een hekel aan'm hebben.
Nah. De generatie verschillen qua stemgedrag is gewoon overal een mythe. iets waar columnisten altijd interresant mee doen
pi_215497781
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Daar kan Biden nog wat van leren. De Trump-stemmers "afval" noemen gaat ook niet meehelpen aan een overwinning.
Ik heb het gevoel dat die paar uitglijders die Biden heeft gemaakt opzettelijk waren omdat hij het mes in zijn rug van Harris niet zo lekker vond zitten. En zijn leeftijd kan hij dan mooi gebruiken als excuus. Doet mij denken aan George Carlin die het had over de voordelen van een old fuck (not fart) zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 november 2024 @ 15:42:17 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215497785
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die frustratie.
Dit is hoe de Trumps van de wereld zo groot worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 15:42:24 #171
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215497786
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
[..]

Nee sure, ik zit denk ik ook wel een beetje in dezelfde positie/mening qua denkwijze.

Ik hoop alleen echt heel erg, dat ALS Trump in onderhandeling gaat met Putin over Oekraïne dat er wel voorwaarden gesteld worden vanuit Amerika, als NATO lid. Inderdaad zoiets van; je krijgt je zin betreft overwinning claimen op deze gebieden, maar daarmee is het basta en over. Nu kap je en je haalt het niet in je hoofd om ergens anders binnen te vallen. En dat hij dat ook moet ondertekenen. Iets in die richting lijkt mij het beste scenario ja.
pi_215497792
Amerika heeft zijn doel al bereikt. Waarschijnlijk zal Trump het nog een jaartje verlengen en daarna stoppen met geldsteun aan Zelensky.

1. Europa gasbreuk met Rusland
2. Europa koopt duurder gas van VS
3. Europa besteed miljarden belastinggeld uit aan steun Zelensky
4. Zelensky koopt met dat geld Amerikaanse wapens
5. Inflatie Europa stijgt verder
6. Europese bedrijven en uiteindelijk banken vallen om
7. Nog meer afhankelijk van Amerika
8. Amerika succesvol in het bewaren van zijn hegemonie
pi_215497804
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, er blijft altijd frustratie bij ze hangen.
Dat was ook bij de overwinning van Wilders..
Frustratie bij de winnaars? O, die heb ik gemist. Nou, dan ga ik even diep gefrustreerd zitten doen over het resultaat van PSV.
  woensdag 6 november 2024 @ 15:43:29 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215497805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nee sure, ik zit denk ik ook wel een beetje in dezelfde positie/mening qua denkwijze.

Ik hoop alleen echt heel erg, dat ALS Trump in onderhandeling gaat met Putin over Oekraïne dat er wel voorwaarden gesteld worden vanuit Amerika, als NATO lid. Inderdaad zoiets van; je krijgt je zin betreft overwinning claimen op deze gebieden, maar daarmee is het basta en over. Nu kap je en je haalt het niet in je hoofd om ergens anders binnen te vallen. En dat hij dat ook moet ondertekenen. Iets in die richting lijkt mij het beste scenario ja.
Zoiets wordt het ook.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215497812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar als dat het is waarom zou je dan als niet extreme, wegkijkende, christen op Trump stemmen?
Het si niet zo dat zijn beleid goed was of dat zijn voorstellen dat waren.
48% vond inmiddels van wel. Van afstand wordt bijna alles mooier. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')