abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215383430
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_215383437
Vooruit omdat het zaterdagavond is…
twitter
pi_215383454
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:34 schreef AnneX het volgende:
Vooruit omdat het zaterdagavond is…
[ x ]
Heb je ook het originele fragment waarin Trump dat zegt?
pi_215383502
https://www.ipsos-publiek(...)ieuwe-termijn-trump/

Het pluggen van Trump door VVDers als Raymond Mens en Koen Petersen werkt nog niet echt. @KoosVogels Misschien moet eerst nog de NPO nog verder gesloopt worden.

Dit percentage van 11% voor Trump is vergelijkbaar met Duitsland, lager dan in het Verenigd Koninkrijk (daar kiest 19% voor Trump, dankjewel Murdoch) maar hoger dan bijvoorbeeld Zweden, wat momenteel een soortgelijke regering als de onze heeft (maar dan met PVV in gedoogrol).

https://www.ipsos.com/de-(...)tschland-w%C3%A4hlen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215383598
tjee da kenne we nie bij ons lage landen
twitter
pi_215383619
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]

En iedereen is daar voor Kamala, of zijn ze daar ook voor Beyonc?
pi_215383621
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:41 schreef Klopkoek het volgende:

Het pluggen van Trump door VVDers als Raymond Mens en Koen Petersen werkt nog niet echt. @:Koosvogels Misschien moet eerst nog de NPO nog verder gesloopt worden.

[ afbeelding ]

Dit percentage van 11% voor Trump is vergelijkbaar met Duitsland, lager dan in het Verenigd Koninkrijk (daar kiest 19% voor Trump, dankjewel Murdoch) maar hoger dan bijvoorbeeld Zweden, wat momenteel een soortgelijke regering als de onze heeft (maar dan met PVV in gedoogrol).

Tjaaaa de FvD-aanhang is altijd al dol geweest op onfatsoenlijke leiders
pi_215383626
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En iedereen is daar voor Kamala, of zijn ze daar ook voor Beyonc?
iedereen is voor Kamala, uiteraard...
Heb je daar een probleem mee ?
pi_215383632
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[ x ]gevonden in 7 seconden
Demente Donald raakt steeds verder van het padje.
pi_215383638
quote:
[ x ]

Politico: Harris unleashes the star power of Beyonc at raucous Houston rally
pi_215383659
nee toch.... wat lees ik nou? Trump wil nazi-achtige generaals benoemen?
Zal wel niet... hij wil graag generaals benoemen die zijn ass likken...
befehl ist befehl enzo...
Ik ben toch benieuwd wat voor goede dingen Hitler gedaan heeft volgens Trump.
Daar zul je hem nooit over horen, want dat is te beschadigend voor zijn toch al imago van onfatsoen.
Misschien heeft hij het over de vakantiekampen voor arbeiders , of het plan voor een volkswagen?
Aanleg van snelle wegen voor auto's en troepenverplaatsingen ?
De keyniaanse aanpak ?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:59:05 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215383661
quote:

Het pluggen van Trump door VVDers als Raymond Mens en Koen Petersen werkt nog niet echt. @:Koosvogels Misschien moet eerst nog de NPO nog verder gesloopt worden.

[ afbeelding ]

Hier geloof ik eigenlijk geen reet van, dat Nederlandse kiezers voor de Amerikanen niet voor de xenofobe debiel zouden gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215383742
quote:

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Positie van Russell Brand in de Media Bias chart is discutabel. :D
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_215383807
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hier geloof ik eigenlijk geen reet van, dat Nederlandse kiezers voor de Amerikanen niet voor de xenofobe debiel zouden gaan.
Zo weinig klinkt me wel onwaarschijnlijk ja. Hoewel een PVV-stemmende vriend van me Trump een clown vindt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:00:35 #16
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215384207
quote:

[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd of er EU-landen zijn waar de meerderheid van de bevolking de voorkeur heeft voor Trump boven Harris als president van de Verenigde Staten?
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
pi_215384246
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of er EU-landen zijn waar de meerderheid van de bevolking de voorkeur heeft voor Trump boven Harris als president van de Verenigde Staten?
Ik denk het niet... de Europeanen zijn te slim en te netjes . De helft van de Amerikaanse kiezers niet
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:05:11 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215384254
quote:

[..]
Alle Poetin-vriendjes.. Hongarije, Servi, Oostenrijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:05:39 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215384258
quote:
[ x ]

Oprechte vraag uit nieuwsgierigheid. Is er wel eens een politicus waarvoor je naar een stadion zou gaan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:06:23 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215384266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Tjaaaa de FvD-aanhang is altijd al dol geweest op onfatsoenlijke leiders
Is dat een soort burgerlijke ongehoorzaamheid 2.0?

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 21:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zo weinig klinkt me wel onwaarschijnlijk ja. Hoewel een PVV-stemmende vriend van me Trump een clown vindt.
Vreemd wel, nu we ook hier Trumpachtige praktijken op landelijk niveau hebben. Wilders zegt misschien iets minder gekke dingen en praat wat minder over zichzelf, maar de opzet is hetzelfde.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215384272
quote:

[..]
Dit was vier jaar geleden:
https://europeelects.eu/2(...)ump-by-wide-margins/

Dit jaar nog zagen de Hongaren het zo, meer vetrouwen in Trump dan in Biden:
https://www.pewresearch.o(...)-ratings-than-trump/

Propaganda werkt, helaas. Murdoch en co hebben Trump richting de 20% gekregen in het Verenigd Koninkrijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215384309
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Vreemd wel, nu we ook hier Trumpachtige praktijken op landelijk niveau hebben. Wilders zegt misschien iets minder gekke dingen en praat wat minder over zichzelf, maar de opzet is hetzelfde.

Vreemd, maar ook niet zo vreemd. Ik denk dat Wilders een heel flink aantal IQ punten meer heeft dan Trump. Die zie je niet met een sharpie een orkaanpad erbij tekenen of praten over het injecteren van bleek of dat windmolens je kanker zouden geven.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:13:03 #23
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215384322
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alle Poetin-vriendjes.. Hongarije, Servi, Oostenrijk.
Servi is geen EU-land, In Oostenrijk staan zowel de VP als de SP dichter bij de Democraten dan bij de Republikeinen. Alleen de FP staat dichter bij de Republikeinen dan bij de Democraten.

En Hongarije, tja, Budapest en wellicht wat andere steden zullen wel Democratisch stemmen. Platteland stemt waarschijnlijk wel Republikeins.
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
pi_215384355
twitter

wie niet weet wie Bernstein is.... google zijn naam met trefwoord watergate
pi_215384367
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oprechte vraag uit nieuwsgierigheid. Is er wel eens een politicus waarvoor je naar een stadion zou gaan?
Nee..... het is ook geen Nederlandse gewoonte. Daarom kenne we da nie
pi_215384394
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:06 schreef Vis1980 het volgende:
Ja het is vreemd maar aan de andere kant wordt Wilders ook normaler gebracht door de media dan Trump (hoewel Raymond Mens zijn best doet). Bijna niemand weet welke Mussolini en Gring verheerlijkers in de PVV fractie zitten. Het Twitter extremisme van Wilders gaat langs de vele hoofden heen.

Je ziet in de Ipsos peiling overigens wel dat meer en meer Nederlander zich zorgen maken over de democratie (maar Telegraaf, Duk, Veelo, Waling e.d. draaien dat ook weer handig naar links toe)

https://www.ipsos-publiek(...)denheid-met-kabinet/

Ik denk dat als je Nederlanders zou vragen hoe rechts Trump is, dat hij dan ver rechts van de PVV zal worden geplaatst. Een groot deel van de Nederlanders ziet de PVV als een centrum-rechtse partij. Voor de midden kiezers staat PVV op gedeeld eerste plaats.

Inderdaad: zouden de Nederlanders in Amerika wonen dan krijg je een uitslag zoals Mississippi. De matig geschoolden krijg je wel zo ver. Harris/Timmermans is erger.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:23:32 #27
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215384437
Haha, toen ik dit verhaal hoorde, vroeg ik me af of ik het nog even zou gaan checken, maar het leek me niet dat hij ter plekke wat zou verzinnen. Ik had beter moeten weten. :+

twitter
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215384489
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
iedereen is voor Kamala, uiteraard...
Heb je daar een probleem mee ?
Vanwaar die vraag aan desbetreffende user? :?
De enige echte.
pi_215384501
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:23 schreef Mike het volgende:
Haha, toen ik dit verhaal hoorde, vroeg ik me af of ik het nog even zou gaan checken, maar het leek me niet dat hij ter plekke wat zou verzinnen. Ik had beter moeten weten. :+

[ twitter ]
Dat maakt niet uit. Iedereen praat over Trump want alle media media trappen er in en daarom gaat die winnen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:36:41 #30
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215384581
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit. Iedereen praat over Trump want alle media media trappen er in en daarom gaat die winnen.
Het is ook wel ongelofelijk dat die man op die leeftijd nog zo onvermoeibaar is. Hij is op dit moment overal en dan staat morgen de grote bijeenkomst in Madison Square Garden op het programma met als bijprogramma Elon Musk, RFK jr, Tucker Carlson, Vivek Ramaswamy en Tulsi Gabbard.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215384670
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:36 schreef Mike het volgende:

[..]
Het is ook wel ongelofelijk dat die man op die leeftijd nog zo onvermoeibaar is. Hij is op dit moment overal en dan staat morgen de grote bijeenkomst in Madison Square Garden op het programma met als bijprogramma Elon Musk, RFK jr, Tucker Carlson, Vivek Ramaswamy en Tulsi Gabbard.
Op zich wel. Aan de andere kant hangt zijn vrijheid er van af, dus aan motivatie zal het niet liggen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:54:02 #32
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215384765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Op zich wel. Aan de andere kant hangt zijn vrijheid er van af, dus aan motivatie zal het niet liggen.
Ik zie Harris maar een enkel optreden doen en ook niet heel sterk. Ik krijg er een beetje een 2016-gevoel van.
pi_215384805
quote:

[ afbeelding ]

Men klaagt weleens dat AMV teveel een klankkast is, maar met slechts 11% lijkt het me een prima afspiegeling.

Overigens vind ik het nog veel, het beleid van Trump is op geen enkele manier in het voordeel van het westerse landen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frikandelbroodje op 26-10-2024 23:02:30 ]
Incelfrikandel
pi_215384825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:54 schreef Mike het volgende:

[..]
Ik zie Harris maar een enkel optreden doen en ook niet heel sterk. Ik krijg er een beetje een 2016-gevoel van.
Ze doet ongeveer even veel als Trump afgezien van eindeloos slap lullen?! Of waar kijk je naar?

Gister zij een rally en Trump een babbel met Rogan:
Harris rallies with Beyonc in Texas as Trump sits for hours with Joe Rogan

Vandaag zij een rally en Trump weet ik niet?
WATCH LIVE: Harris speaks at campaign rally with Michelle Obama in Kalamazoo, Michigan
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:00:18 #35
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215384880
Ja maar heeft ze ook gezegd dat ze een whale psychiatrist wil worden? Want dat schijnt het bij sommige zwakzinnigen heel goed te doen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:04:52 #37
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215384931
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ze doet ongeveer even veel als Trump afgezien van eindeloos slap lullen?! Of waar kijk je naar?

Gister zij een rally en Trump een babbel met Rogan:
Harris rallies with Beyonc in Texas as Trump sits for hours with Joe Rogan

Vandaag zij een rally en Trump weet ik niet?
WATCH LIVE: Harris speaks at campaign rally with Michelle Obama in Kalamazoo, Michigan
De rally in Texas heb ik gezien. Dat soort evenementen zijn mooi en ook al trad Beyonc niet op, levert dat aardige kijkcijfers op. Maar het gaat toch al weer de hele dag over Trump en Rogan vandaag. En morgen gaat het ongetwijfeld voornl. over de Trump rally in New York.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:05:45 #38
862 Arcee
Look closer
pi_215384941
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:04 schreef Mike het volgende:

[..]
De rally in Texas heb ik gezien. Dat soort evenementen zijn mooi en ook al trad Beyonc niet op, levert dat aardige kijkcijfers op. Maar het gaat toch al weer de hele dag over Trump en Rogan vandaag. En morgen gaat het ongetwijfeld voornl. over de Trump rally in New York.
True, Harris is (veel) minder zichtbaar. In ieder geval binnen de media die ik dagelijks check.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215384958
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:04 schreef Mike het volgende:

[..]
Laten we een klein beetje helpen dan. Nu Michelle Obama aan het speechen:

pi_215384972
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:05 schreef Arcee het volgende:

[..]
True, Harris is (veel) minder zichtbaar. In ieder geval binnen de media die ik dagelijks check.
Ja, de man is erg goed in aandacht trekken. Niet in de laatste plaats omdat iedereen met meer dan 2 hersencellen zich blijft verbazen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:08:27 #41
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215384988
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Laten we een klein beetje helpen dan. Nu Michelle Obama aan het speechen:

Ja, ik snap dat als je het gaat zoeken, je het kunt vinden. Maar ik denk dat wij nu de enige 2 kijkers zijn van PBS. :+

Het zal ook geen headlines opleveren en daar gaat het allemaal om in deze laatste anderhalve week.
pi_215385046
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:08 schreef Mike het volgende:

[..]
Ja, ik snap dat als je het gaat zoeken, je het kunt vinden. Maar ik denk dat wij nu de enige 2 kijkers zijn van PBS. :+

Het zal ook geen headlines opleveren en daar gaat het allemaal om in deze laatste anderhalve week.
Ik kreeg een beetje de indruk dat je bedoelde dat Harris niet genoeg deed, maar als je bedoelt dat ze ondanks dat weinig aandacht krijgt, dan kan dat inderdaad wel zo zijn ja.

Helaas krijgen meer degelijke politici minder aandacht dan politici die de gekste dingen zeggen. Dat zie je hier ook, met de ongekende hoeveelheid aandacht die Wilders/PVV genereert in verhouding tot de ~120 andere zetels in de Tweede Kamer.
pi_215385067
Michelle Obama is on fire. Ook the crowd. _O_
pi_215385083
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik kreeg een beetje de indruk dat je bedoelde dat Harris niet genoeg deed, maar als je bedoelt dat ze ondanks dat weinig aandacht krijgt, dan kan dat inderdaad wel zo zijn ja.

Helaas krijgen meer degelijke politici minder aandacht dan politici die de gekste dingen zeggen. Dat zie je hier ook, met de ongekende hoeveelheid aandacht die Wilders/PVV genereert in verhouding tot de ~120 andere zetels in de Tweede Kamer.
Ik lees alleen wat Nederlandse media en hier maar kom meer tegen over Obama dan over Harris.
pi_215385123
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik lees alleen wat Nederlandse media en hier maar kom meer tegen over Obama dan over Harris.
Ik weet niet wat je dan leest? Op volkskrant.nl staat meteen bovenaan wat over Harris en helemaal ver doorgescrollt wat over hoe Obama ook campagne voert?

Sowieso wel problematisch van deze tijd dat iedereen gratis nieuws verwacht en ook nog eens geneigd is door te clicken op clickbaity headlines en dus alles maar haalt van twitter/reddit/nu.nl enzo (niet dat nu.nl nou heel slecht is imho, maar ok) ... maar dat terzijde

[ Bericht 7% gewijzigd door SnertMetChoco op 26-10-2024 23:28:50 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:21:09 #46
862 Arcee
Look closer
pi_215385168
Potverdomme jongens nog maar een dag of 10 te gaan. :@
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:34:42 #47
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215385340
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:21 schreef Arcee het volgende:
Ja, ongelofelijk dat we toch al bijna 1.5 jaar bezig zijn met deze verkiezingen. :P
pi_215385378
Niet alleen op pbs ook streaming https://www.livenewsmag.com/msnbc-news-live-stream/
Even wat reclame wegklikken…Harris online
pi_215385462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:36 schreef Mike het volgende:

[..]
Dokter (?) Ronnie Jackson staat altijd paraat. Dokter Feelgood.
Van de week aan een tafel tijdens het gesprek viel die weer eens in slaap, althans droomde weg…
pi_215385471
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:21 schreef Arcee het volgende:
Zal blij zijn als het over is. Het geeft me irrationeel veel stress en ik begrijp niet goed waarom.
pi_215385480
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:34 schreef Mike het volgende:

[..]
Ja, ongelofelijk dat we toch al bijna 1.5 jaar bezig zijn met deze verkiezingen. :P
N Harris/Waltz sinds 3 maanden. Ongelooflijk.
Dit had Biden niet opgebracht qua energie.
pi_215385483
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:27 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vanwaar die vraag aan desbetreffende user? :?
small talk op de late avond
  zondag 27 oktober 2024 @ 00:09:06 #53
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215385784
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zal blij zijn als het over is. Het geeft me irrationeel veel stress en ik begrijp niet goed waarom.
LOL, dat heb ik juist helemaal niet. Ben je bang dat Trump gaat winnen of zo?
pi_215385874
quote:

[ afbeelding ]

Mens zat gisteren weer volle bak in fanboy-mode, was razend enthousiast over Trumps gesprek met Rogan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215385889
Hier wordt geschiedenis geschreven, wat hier aan het gebeuren is, dat is echt met geen pen te beschrijven. De enige cht grote moslimgemeenschap in Amerika, in Michigan, waar een moslim burgermeester al eerder Trump villedig endorsed had, gaat nu helemaal all in en vierkant achter Trump staan. Deze man zorgt daadwerkelijk voor eenheid tussen rednecks, moslims, asians, blacks, latinos. Iets wat de Democraten altijd droomden maar ze nooit is gelukt, en de grote fascist, racist en dictator Trump krijgt het wel voor elkaar, Michigan gaat naar Trump volgende week, HELD:

twitter

twitter
pi_215385919
Heel sterk dat Michelle Obama ‘even’ uitlegt aan de mannen wat vrouwen gezondheidszorg betekent voor hun vriendin, vrouw, dochter, moeder.
Voor alle generaties.
twitter
pi_215385928
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 00:09 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
LOL, dat heb ik juist helemaal niet. Ben je bang dat Trump gaat winnen of zo?
Ik hoop dat Harris wint / Trump verliest uiteraard. Ik weet niet goed waar het vandaan komt. Misschien dat het voort komt uit mijn rechtvaardigheidsgevoel? Daarbij is de VS al zolang als ik leef in essentie de baken van Westerse democratische waarden in de wereld, waar ik zelf voorstander van ben ( en waar uiteraard veel kanttekeningen bij gezet kunnen worden)... en wat bij een Trump winst na zijn poging in 2020 om de verkiezingsuitslag terzijde te schuiven toch wel ernstig aangetast wordt?
Je hebt ook nog de situatie in Oekraine wat me problematischer lijkt met Trump aan het roer, of het internationaal aanpakken van klimaatverandering.
pi_215385940
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:05 schreef Arcee het volgende:

[..]
De totale kijkcijfers liep in de miljoenen.
Meer dan alle awards shows - Emmy -Grammy’s - bij elkaar!
pi_215385972
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215386021
Ja, die mag ze nog wel een paar keer herhalen. Was een goede speech. Overigens @BEFEM is dit hier nu wel zo dat men het heeft over Michelle Obama in plaats van Harris.
pi_215386031
Ik liep hier tegenaan. Met de juiste kandidaat en inspanning zou er toch wel wat mogelijk moeten zijn, zou je zeggen:

pi_215386069
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 00:18 schreef Eagles89 het volgende:
Hier wordt geschiedenis geschreven, wat hier aan het gebeuren is, dat is echt met geen pen te beschrijven. De enige cht grote moslimgemeenschap in Amerika, in Michigan, waar een moslim burgermeester al eerder Trump villedig endorsed had, gaat nu helemaal all in en vierkant achter Trump staan. Deze man zorgt daadwerkelijk voor eenheid tussen rednecks, moslims, asians, blacks, latinos. Iets wat de Democraten altijd droomden maar ze nooit is gelukt, en de grote fascist, racist en dictator Trump krijgt het wel voor elkaar, Michigan gaat naar Trump volgende week, HELD:

[ x ]
[ x ]
🤣🤣🤣🤣🤣

Moslims zijn minder dan 1% van de bevolking. nee omdat 3 gasten op een podium staat, volgt iedereen braaf.... dit wordt echt een landslide overwinning .... Ik voel het echt aan mijn wateren.
pi_215386089
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 00:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
🤣🤣🤣🤣🤣

Moslims zijn minder dan 1% van de bevolking. nee omdat 3 gasten op een podium staat, volgt iedereen braaf.... dit wordt echt een landslide overwinning .... Ik voel het echt aan mijn wateren.
In Michigan zijn er plekken met de meerderheid moslim…en zelfs al zou het maar 1% verschil maken…in een 50/50 geeft die “slechts” 1% de overwinning…
pi_215386098
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 00:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
🤣🤣🤣🤣🤣

Bovendien is die moslimgemeenschap erg verdeeld. Beide kandidaten zijn voor hen natuurlijk niet erg aantrekkelijk.

twitter

En alsof Trump ze gaat helpen. Die steunt vooral Netanyahu. Die burgemeester die Trump steunt heeft zich de woede van een groot deel van de moslimgemeenschap daar op de hals gehaald.

twitter

[ Bericht 27% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2024 01:03:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215386125
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 00:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik hoop dat Harris wint / Trump verliest uiteraard. Ik weet niet goed waar het vandaan komt. Misschien dat het voort komt uit mijn rechtvaardigheidsgevoel? Daarbij is de VS al zolang als ik leef in essentie de baken van Westerse democratische waarden in de wereld, waar ik zelf voorstander van ben ( en waar uiteraard veel kanttekeningen bij gezet kunnen worden)... en wat bij een Trump winst na zijn poging in 2020 om de verkiezingsuitslag terzijde te schuiven toch wel ernstig aangetast wordt?
Je hebt ook nog de situatie in Oekraine wat me problematischer lijkt met Trump aan het roer, of het internationaal aanpakken van klimaatverandering.
Grappig, ik vind precies het omgekeerde uit rechtvaardigheidsgevoel hoort Trump te winnen. Al sinds dag 1 door alle grote media in de grootste heksenjacht allertijden helemaal onterecht kapot gemaakt. Vecht tegen het establishment in Washington DC, een intens corrupt ons kent ons wereldje. En heel hypocriet Hollywood, waar alle engnekken van Amerika verzameld zijn, steunt de Democraten. Die koppen zijn allemaal zo intens slecht. Een Beyonce toucheerde gisteren even tien miljoen(!) van de Harris campagne voor een 5 minuten kletspraatje. Die een relatie met Sean Combs had tijdens zijn hoogtijdagen van zn misdragingen met 100+ verkrachtingen en counting, en zij wist van niks..? Op hetzelfde moment stond Trump op het podium met weduwen en moeders van vermoorde kinderen en echtgenoten in Texas die hem volledig steunen, omdat hij een hele goede steun voor ze was toen Trump president was. En dan zie je een JD Vance met zijn Indiase vrouw en kinderen, een Tulsi Gabbard die echt een enorme sympathieke vrouw is, en de Trump familie met Ivanka en Jared en Donald Jr, Laura Trump etc dt zijn stuk voor stuk goed opgevoede leuke en sympathieke mensen. En als je dan die enge koppen van Hollywood er tegenover zet…stemmen doe je niet alleen met je verstand maar ook met je hart, en de nieuwe Republikeinse partij (Maga) met een Kennedy en Tulsi Gabbard die erbij zijn gekomen, dt is het echte Amerika waar je trots op kunt zijn.
pi_215386171
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:00 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Een Beyonce toucheerde gisteren even tien miljoen(!) van de Harris campagne voor een 5 minuten kletspraatje.
Bron?
pi_215386184
Let it go 🎶🎼let it go 🎼🎶
pi_215386222
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:00 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Grappig, ik vind precies het omgekeerde uit rechtvaardigheidsgevoel hoort Trump te winnen.
Omdat de veroordeeld verkrachter het presidentschap het meest verdient?
pi_215386227
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Vergeet Trump's corruptie-veroordeling niet waarvan hij de rest van Washington beschuldigt ....

twitter
pi_215386232
quote:
82s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bron?
X. Bij zoekbalk “Beyonce” intikken en er komt ook een hele stroom berichten over haar speech van gister die slechts een paar minuten duurde. Veel mensen waren boos omdat Kamala net had gedaan alsof ze zou gaan zingen blijkbaar..ik volg de Harris campagne niet dus geen idee wat ze die lui in dat stadion allemaal heeft beloofd maar gezien de reacties in dat stadion van de mensen...die waren niet blij toen bleek dat ze alleen een paar minuutjes kwam praten.

twitter
pi_215386235
quote:

[..]
Als je denkt dat Donald "Grab 'em by the pussy" Trump ten onrechte veroordeeld is voor het aanranden van die vrouw en ten onrechte veroordeeld is voor fraude, omdat er een of ander complot zou zijn dan kom je wel op ziets uit natuurlijk.
pi_215386243
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:30 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
X. Bij zoekbalk “Beyonce” intikken en er komt ook een hele stroom berichten over haar speech van gister die slechts een paar minuten duurde. Veel mensen waren boos omdat Kamala net had gedaan alsof ze zou gaan zingen blijkbaar..ik volg de Harris campagne niet dus geen idee wat ze die lui in dat stadion allemaal heeft beloofd maar gezien de reacties in dat stadion van de mensen...die waren niet blij toen bleek dat ze alleen een paar minuutjes kwam praten.

[ x ]
Je lult weer uit je nek dus. Niks geen $10M :{w
pi_215386249
quote:

[..]
Een totaal corrupt proces. En je bent geen verkrachter als iemand instemt, want in dezelfde uitspraak stond ook dat ze akkoord was gegaan. Maar ik neem na al die heksenjachten geen enkele aanklacht meer serieus. Maar geloof jij wat de media en de democratische aanklagers en rechters allemaal beweren, het maakt me niet eens meer uit. Als je al in de media bewezen de nieuwe Hitler en Antichrist in n bent genoemd…dan kan een verkrachting er ook nog wel bij. Het is na 8 jaar de meest krankzinnige beschuldigen inmiddels wel een beetje genoeg geweest, en je merkt het bij de stemmers ook, als je zovaak onzin over Trump hebt verkocht wordt de zoveelste beschuldiging niet eens meer gehoord. Het is inmiddels een geuzennaam geworden: stemmen voor de veroordeelde crimineel. En in Hollywood en Washington wonen allemaal nonnen en paters. Geloof je het zelf? Dat ons kent ons wereldje beschermt elkaar allemaal, of koopt het gewoon af. Trump moeten ze kwijt, en daardoor keijg je 8 jaar lang rechtszaken. Hij is 79 jaar oud, en heel toevallig opeens de laatste paar jaar is die een veroordeelde verkrachter/dictator/fascist/narcist/manipulator/antichrist? En al die jaren ervoor was alles prima?
pi_215386262
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:35 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Een totaal corrupt proces. En je bent geen verkrachter als iemand instemt, want in dezelfde uitspraak stond ook dat ze akkoord was gegaan.
Bron?

Hou eens op met dit soort leugens of ga naar BNW of zo ....
pi_215386264
quote:
81s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bron?

We hebben het over Stormy Daniels toch? Of heb je het over weer een nieuwe zoveelste aanklacht. Het is niet meer serieus te nemen.
pi_215386268
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:40 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
We hebben het over Stormy Daniels toch? Of heb je het over weer een nieuwe zoveelste aanklacht. Het is niet meer serieus te nemen.
Ja de uitspraak graag waarin staat dat ze akkoord ging.
pi_215386269
quote:
81s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bron?

Sinds daar niet meer gehapt wordt komen alle domrechtse trollen dit topic vervuilen.
pi_215386270
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Sinds daar niet meer gehapt wordt komen alle domrechtse trollen dit topic vervuilen.
Wellicht bang dat ze anders hun roebels niet meer ontvangen.
pi_215386272
quote:
84s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Huh? Nee. De verkrachting was Jean E. Carroll.

De pornochick was weer een heel andere verhaallijn.
pi_215386284
quote:
84s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ze heeft letterlijk zelf in haar boek gezegd dat het typische saaie oude mannen sex was en er weinig aan was…De bron is haar eigen boek!

En voor de mensen hier die weer beginnen met roepen “troll dit, troll dat” het is een feit dat pas toen Trump een bedreiging voor het establishment in Washington werd dat al die eindeloze krankzinnige geruchten, aanklachten, rechtszaken en veroordelingen kwamen. Mensen als Vivek, Vance, Gabbard, Kennedy, Desantis, die allemaal volledig achter Trump staan. Dat zijn stuk voor stuk zeer intelligente mensen, en die zien dat het allemaal de heersende zittende corrupte macht is die hem al jaren via de media en dus ook via rechtszaken, probeert kapot te maken.
  zondag 27 oktober 2024 @ 01:50:33 #81
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215386290
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 00:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Neh, ik denk dat het komt omdat je meer benvloedbaar bent dan je dacht. Relax dude,Trump gaat dit echt niet winnen. Denk gewoon even logisch na anders; 51% van het electoraat is vrouw, denk je nou echt dat die voor hun eigen ondergang gaan stemmen?
pi_215386295
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:47 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ze heeft letterlijk zelf in haar boek gezegd dat het typische saaie oude mannen sex was en er weinig aan was…De bron is haar eigen boek!

En voor de mensen hier die weer beginnen met roepen “troll dit, troll dat” het is een feit dat pas toen Trump een bedreiging voor het establishment in Washington werd dat al die eindeloze krankzinnige geruchten, aanklachten, rechtszaken en veroordelingen kwamen. Mensen als Vivek, Vance, Gabbard, Kennedy, Desantis, die allemaal volledig achter Trump staan. Dat zijn stuk voor stuk zeer intelligente mensen, en die zien dat het allemaal de heersende zittende corrupte macht is die hem al jaren via de media en dus ook via rechtszaken, probeert kapot te maken.
Oh nee sorry mijn fout de verkrachting-veroordeling was niet Stormy Daniels maar E. Jean Carroll. Stormy was getuige in zijn fraude-zaak waar hij voor veroordeeld is. Hij heeft Sormy Daniels zwijggeld betaald en dat afgeboekt als 'juridisch advies' :')

Niks corrupts aan.
pi_215386299
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je denkt dat Donald "Grab 'em by the pussy" Trump ten onrechte veroordeeld is voor het aanranden van die vrouw en ten onrechte veroordeeld is voor fraude, omdat er een of ander complot zou zijn dan kom je wel op ziets uit natuurlijk.
Denk je dat er in politiek Washington allemaal heiligen werken en wonen ofzo? Heel dat zooitje daar heeft van alles op zn kerfstok, maar Trump is 79 jaar en plotseling sinds hij een gevaar voor het establishment is, komen al die aanklachten en rechtszaken en veroordelingen boven water. Dat is toch wel heel erg bijzonder? 70 jaar lang wordt die op alle Democratische feestjes uitgenodigd en plotseling is het een veroordeelde verkrachtende Hitler himself.
pi_215386307
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:53 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Denk je dat er in politiek Washington allemaal heiligen werken en wonen ofzo? Heel dat zooitje daar heeft van alles op zn kerfstok, maar Trump is 79 jaar en plotseling sinds hij een gevaar voor het establishment is, komen al die aanklachten en rechtszaken en veroordelingen boven water. Dat is toch wel heel erg bijzonder? 70 jaar lang wordt die op alle Democratische feestjes uitgenodigd en plotseling is het een veroordeelde verkrachtende Hitler himself.
Nou nee hoor. Hij is altijd corrupt geweest en was ook al eerder veroordeeld.

quote:
From the 1970s until he was elected president in 2016, Donald Trump and his businesses were involved in over 4,000 legal cases in United States federal and state courts, including battles with casino patrons, million-dollar real estate lawsuits, personal defamation lawsuits, and over 100 business tax disputes.[1] He has also been accused of sexual harassment and sexual assault,[2][3] with one accusation resulting in him being held civilly liable.[4]

Bron
pi_215386309
Als ik nu naar alle polls kijkt lijkt de uitslag binnen een marge van 2% te liggen, maar kunnen we dan concluderen dat Trump gaat winnen? Aangezien hij volgens mij elke keer enorm in de polls werd onderschat de afgelopen keren? Of ben ik dan te kort door de bocht?
pi_215386313
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:53 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Denk je dat er in politiek Washington allemaal heiligen werken en wonen ofzo?
Nee, maar kun je ook onderbouwen waarom dat de corrupte verkrachter Donald Trump zou moeten vrijpleiten?
pi_215386315
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:50 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Neh, ik denk dat het komt omdat je meer benvloedbaar bent dan je dacht. Relax dude,Trump gaat dit echt niet winnen. Denk gewoon even logisch na anders; 51% van het electoraat is vrouw, denk je nou echt dat die voor hun eigen ondergang gaan stemmen?
https://thehill.com/homenews/campaign/49530
Zelfs de meest linkse media horen de alarmbellen nu wel echt rinkelen. Trump is licht favoriet om te winnen momenteel, tegen een 9% achterstand in 2020 en 7% in 2016. En beide verkiezingen eindigden zeer nipt.
pi_215386324
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:57 schreef Usert het volgende:
Als ik nu naar alle polls kijkt lijkt de uitslag binnen een marge van 2% te liggen, maar kunnen we dan concluderen dat Trump gaat winnen? Aangezien hij volgens mij elke keer enorm in de polls werd onderschat de afgelopen keren? Of ben ik dan te kort door de bocht?
Dat is een hele goede redenering, en ook de reden dat op alle betting markten zoals Betfair, WilliamHill, Polymarkey, etc Trump ruim voor staat, omdat ze daar wl die factor laten meespelen.
Overigens is in mijn ogen de enige kans nog voor Harris, dat Rep geregistreerde kiezers massaal toch anti Trump stemmen. Er is een anti Trump beweging binnen de Republikeinen maar ik geloof niet dat die opeens groot genoeg is. Die was er namelijk in 2020 en 2016 ook al.
pi_215386333
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:57 schreef Usert het volgende:
Je kunt daar niks uit halen. 2 datapunten is natuurlijk nooit genoeg om een of andere trend te zien en polling bedrijven corrigeren weer vanuit het verleden in hun wegingen. Nota bene wijzen andere mensen er juist weer op dat de laatste jaren (afgezien van 2020) peilingbureaus juist weer een meer Republikeinse bias gehad zouden hebben, waar je evenzogoed niks mee kunt.
pi_215386343
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Nee, maar kun je ook onderbouwen waarom dat de corrupte verkrachter Donald Trump zou moeten vrijpleiten?
Nee, maar ik zeg alleen dat ik en heel veel mensen door alle media heksenjachten inmiddels twijfelen of het wel allemaal waar is. En zelfs ls het allemaal waar is, wat maakt hem dan anders dan de rest van dat intens slechte zooitje in Washington? Of vindt jij de rest daar wel allemaal brandschoon en goudeerlijk?
pi_215386353
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:59 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede redenering, en ook de reden dat op alle betting markten zoals Betfair, WilliamHill, Polymarkey, etc Trump ruim voor staat, omdat ze daar wl die factor laten meespelen.
Interessante invalshoek, hoe voorspellend zijn de betting websites in het verleden gebleken?
pi_215386361
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:03 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Nee, maar ik zeg alleen dat ik en heel veel mensen door alle media heksenjachten inmiddels twijfelen of het wel allemaal waar is. En zelfs ls het allemaal waar is, wat maakt hem dan anders dan de rest van dat intens slechte zooitje in Washington? Of vindt jij de rest daar wel allemaal brandschoon en goudeerlijk?
Maar dat zegt vooral veel over jouw domheid, want Trump is niet veroordeeld door de media maar door de rechters, waarvan hij er ook nog eens heel wat zelf heeft aangesteld.
pi_215386366
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nou nee hoor. Hij is altijd corrupt geweest en was ook al eerder veroordeeld.
[..]

En toch werd die door heel politiek Washington, en met name door de Democraten(!) overal uitgenodigd. Genoeg fotos te vinden online.

Ondertussen heeft Trump een strike gegooid met het interview bij Rogan:

twitter
pi_215386369
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar dat zegt vooral veel over jouw domheid, want Trump is niet veroordeeld door de media maar door de rechters, waarvan hij er ook nog eens heel wat zelf heeft aangesteld.
En als Trump verliest wordt hij voor nog veel meer veroordeeld. Als hij wint kan hij al die zaken op non-actief zetten. Dat is pas corrupt.
pi_215386370
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:05 schreef Usert het volgende:

[..]
Interessante invalshoek, hoe voorspellend zijn de betting websites in het verleden gebleken?
Polymarket heeft alles op 1 na goed gehad weet ik toevallig uit mijn hoofd. Betfair zat in elk geval vorige Pres. verkiezingen goed. Want daar had ik toen zelf geld ingezet. Toen won Biden.
pi_215386372
Of wat waar is? Je hebt helemaal geen bronnen verder nodig joh.

Hier kun je bij de national archives de ingezonden frauduleuze electorale stemmen zien: https://www.archives.gov/(...)fficial-certificates

Je kunt naar Pence luisteren:

Je kunt Trumps tweet lezen (die helaas verwijderd is, maar hier via een kopie van WSJ):

"What should have been done" = Pence die de echte electoral votes zou weg pleuren en de fake electoral votes zou kiezen of eventueel zou zeggen "er zijn 2 votes vanuit deze staten, ik kan niet kiezen".

Je kunt de documenten van Chesebro en Eastman, 2 van Trumps advocaten lezen over hoe ze mogelijk zouden proberen de verkiezingen in 2020 te stelen, wat later ook zo uitgevoerd werd: https://en.wikipedia.org/wiki/Eastman_memos
pi_215386373
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:08 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
En toch werd die door heel politiek Washington, en met name door de Democraten(!) overal uitgenodigd. Genoeg fotos te vinden online.

Ondertussen heeft Trump een strike gegooid met het interview bij Rogan:

[ x ]
Dit interview?

twitter
pi_215386376
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ik lees vooral over heel veel rechtszaken die zijn gewonnen, en heel veel rechtszaken door Democratische aanklagers. Maar hij zal vast weleens terecht zijn veroordeeld hoor. Zoals half Washington DC.
pi_215386378
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:09 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Polymarket heeft alles op 1 na goed gehad weet ik toevallig uit mijn hoofd. Betfair zat in elk geval vorige Pres. verkiezingen goed. Want daar had ik toen zelf geld ingezet. Toen won Biden.
die zijn redelijk zeker met bijna 65% kans voor trump.
pi_215386380
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:11 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik lees vooral over heel veel rechtszaken die zijn gewonnen.
Kun je er 3 noemen? Ik ken eigenlijk alleen maar rechtszaken die zijn verloren door de oranje idioot.
  zondag 27 oktober 2024 @ 02:13:06 #101
6941 APK
Factual, I think.
pi_215386382
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:05 schreef Usert het volgende:

[..]
Toen Trump won was Clinton favoriet bij Betfair toen ik om een uur of drie ging slapen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_215386383
Ik snap een ding niet h omdat ik echt nooit de moeite heb genomen om mij hier in te verdiepen, als Trump veroordeeld is voor verkrachting, hoe kan het dat hij niet in de gevangenis zit?
pi_215386385
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:13 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap een ding niet h omdat ik echt nooit de moeite heb genomen om mij hier in te verdiepen, als Trump veroordeeld is voor verkrachting, hoe kan het dat hij niet in de gevangenis zit?
Omdat hij geld heeft. Dat is wat er mis is met Amerika.
pi_215386387
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dit interview?

[ x ]
Klopt inderdaad. 3 uur lang. En het beste dat je hebt is een fragment van 10 seconden waarin Trump zich verspreekt. Van een drie uur lang unscripted interview.
pi_215386392
quote:
Omdat het een civiele rechtszaak was. Gevangenisstraf kan daar niet uit volgen. (Tenzij je de rechter schoffeert of zoiets achterlijks)
pi_215386396
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Kun je er 3 noemen? Ik ken eigenlijk alleen maar rechtszaken die zijn verloren door de oranje idioot.
Ik ken geen “oranje idioot” dus ik ga verder niet meer op jou reageren.
pi_215386407
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:15 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik ken geen “oranje idioot” dus ik ga verder niet meer op jou reageren.
Begrijpelijke reactie als je met je mond vol tanden staat.
pi_215386408
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Of een deal uitkwam omdat de tegenpartij genoeg had van de langdurige procedures. Mensen met minder geld begonnen niet eens aan een rechtszaak. Zo heeft hij heel veel rekeningen gewoon niet betaald.

Don-the-Con!
pi_215386409
quote:
9s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Of een deal uitkwam omdat de tegenpartij genoeg had van de langdurige procedures. Mensen met minder geld begonnen niet eens aan een rechtszaak. Zo heeft hij heel veel rekeningen gewoon niet betaald.
Maar daar wil trollemans toch niet op reageren.
pi_215386414
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Omdat het een civiele rechtszaak was. Gevangenisstraf kan daar niet uit volgen. (Tenzij je de rechter schoffeert of zoiets achterlijks)
Waarom is het slechts een civiele zaak? Als er sprake is van verkrachting dan sta je toch voor een strafrechter? Als het de bedoeling is om Trump te stoppen dan was dit voor de strafrechter brengen toch de meest voor de hand liggende manier?
  zondag 27 oktober 2024 @ 02:23:29 #111
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215386417
quote:

[ x ]
[ x ]
The biggest landslide victory ever, he did it the best. Mark his words

:')
  zondag 27 oktober 2024 @ 02:24:46 #112
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215386421
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En daarom lijkt het mij dat Trump gaat winnen.

Ik durf zelfs te beweren dat Netanyahu te ver gaat zodat hij van de klagende democraten af is en vriend van de show Donald terugkeert
Heb niet het vermoeden dat hij bang is voor Gen-Z die worden aangestuurd door de Arabische familie :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215386423
Een prive persoon kan iemand niet crimineel aanklagen mijn beste chivaz en waarom de staat het niet zou doen kan te maken hebben met de hogere bewijslast nodig voor een crimineel proces of bijvoorbeeld met verjaring.

Tegelijk zul je niet accepteren dat hij wel crimineel veroordeeld is voor fraude, dus tsja, wat moeten we hier dan allemaal mee?
  zondag 27 oktober 2024 @ 02:25:15 #114
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215386424
quote:
Verschil tussen privaat recht en publiek recht. Al zal dat in de VS nog een graad erger zijn door de Founding Fathers
pi_215386427

Jessica Alba gister bij de rally van Harris.
  zondag 27 oktober 2024 @ 02:28:42 #116
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215386431
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heb niet het vermoeden dat hij bang is voor Gen-Z die worden aangestuurd door de Arabische familie :P
Never bet against the USA
pi_215386436
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:23 schreef Origami94 het volgende:

[..]
The biggest landslide victory ever, he did it the best. Mark his words

RIGGED!
pi_215386451
twitter

twitter

twitter
pi_215386477
Ik heb het dus nagelezen maar hij is dus nooit veroordeeld geweest voor verkrachting ondanks dat de bewijslast niet zo zwaar hoefde te wegen.
pi_215386491
quote:
17s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Jessica Alba gister bij de rally van Harris.
En dan wordt er gezegd dat Trump veel zooi op zn gezicht smeert…als je haar sochtends ziet krijg je een hartaanval zoveel plamuur daar op zit.

Hieronder: de grote gemene fascistische verkrachtende DICTATOR.
twitter
pi_215386495
Dan heb je nog het niet ver genoeg door gelezen. Juridisch in New York heet dat geen “rape”, in de volksmond wel, volgens de rechter in die zaak. https://www.washingtonpos(...)-carroll-judge-rape/
pi_215386517
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dan heb je nog het niet ver genoeg door gelezen. Juridisch in New York heet dat geen “rape”, in de volksmond wel, volgens de rechter in die zaak. https://www.washingtonpos(...)-carroll-judge-rape/
Seksuele aanranding noemen ze daar in de volksmond verkrachting? Maar omdat het niet onomstotelijk is vastgesteld dat ze berhaupt is aangerand laat staan verkracht krijgt hij wel alsnog de label verkrachter?

Geen wonder dat Trump pissig is, dat zou ik ook zijn.
pi_215386522
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat weet hij ook best. @Chivaz komt altijd na een tijd met dezelfde argumenten hopende dat we het deze keer vergeten zijn of zo ....
pi_215386528
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Seksuele aanranding noemen ze daar in de volksmond verkrachting? Maar omdat het niet onomstotelijk is vastgesteld dat ze berhaupt is aangerand laat staan verkracht krijgt hij wel alsnog de label verkrachter?

Geen wonder dat Trump pissig is, dat zou ik ook zijn.
Nee omdat ze niet met zekerheid kon zeggen of het nou Trump's vinger of zijn piemel was waarmee hij haar verkrachtte. In iedere andere jurisdictie wordt het (tegen haar wil) penetreren van een vrouw met je vingers verkrachting genoemd. Alleen in NY lopen ze nog een beetje achter. Ben je echt zo kort van memorie :?

Mss gewoon Oost-Indisch doof of zo ...

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2024 02:05:11 ]
pi_215386552
quote:
81s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee omdat ze niet met zekerheid kon zeggen of het nou Trump's vinger of zijn piemel was waarmee hij haar verkrachtte. In iedere andere jurisdictie wordt het (tegen haar wil) penetreren van een vrouw met je vingers verkrachting genoemd. Alleen in NY lopen ze nog een beetje achter. Ben je echt zo kort van memorie :?

Mss gewoon Oost-Indisch doof of zo ...
Maar dat is dus niet onomstotelijk vastgesteld, zoals Snertchoco al eerder poste de bewijslast ligt een stuk lager. Onverantwoord van de rechter om dan met de label verkrachter te zwaaien.
pi_215386555
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar dat is dus ook niet onomstotelijk vastgesteld, zoals Snertchoco al eerder poste de bewijslast ligt een stuk lager. Onverantwoord van de rechter om dan met de label verkrachter te zwaaien.
Dat er een penetratie plaatsvond heeft de jury wel vastgesteld maar ze zijn maar van zijn vingers uitgegaan.
pi_215386573
quote:
82s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat er een penetratie plaatsvond heeft de jury wel vastgesteld maar ze zijn maar van zijn vingers uitgegaan.
De jury neemt aan dat er penetratie heeft plaatsgevonden, nogmaals de bewijslast ligt laag het hoeft alleen maar aannemelijk te zijn dat het heeft plaats gevonden en dat is dus blijkbaar voldoende.
Om iemand onder dit soort omstandigheden van zoiets zwaars te beschuldigen is behoorlijk onder de gordel.
pi_215386576
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De jury neemt aan dat er penetratie heeft plaatsgevonden, nogmaals de bewijslast ligt laag het hoeft alleen maar aannemelijk te zijn dat het heeft plaats gevonden en dat is dus blijkbaar voldoende.
Om iemand onder dit soort omstandigheden van zoiets zwaars te beschuldigen is behoorlijk onder de gordel.
De jury neemt dat aan op grond van de geleverde bewijzen. Zo werkt dat.
pi_215386579
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De jury neemt dat aan op grond van de geleverde bewijzen. Zo werkt dat.
Maar die bewijzen hoeven niet aan te tonen dat het onomstotelijk vast staat dat ze is verkracht/aangerand. Kortom of het echt heeft plaatsgevonden hangt in principe nog gewoon in de lucht.
pi_215386590
Ooooh andere mensen hebben wel geluisterd en horen trump zeggen, dat ……….dat

Bron: de man zelve
twitter
pi_215386593
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar die bewijzen hoeven niet aan te tonen dat het onomstotelijk vast staat dat ze is verkracht/aangerand. Kortom of het echt heeft plaatsgevonden hangt in principe nog gewoon in de lucht.
Voor een criminele zaak ja. Niet voor een civiele zaak. Daarom krijgt hij ook geen gevangenisstraf.

Pff zo moeilijk is het toch niet?
pi_215386597
Over het zg. ‘ fantastische’ interview.
Tis meer een sollicitatie voor een plek op de beveiligde afdeling in een Zorgcentrum.
twitter
pi_215386599
twitter

quote:
"We applaud General Kelly for highlighting in stark details the danger of a second Trump term. Like General Kelly, we did not take the decision to come forward lightly. We are all lifelong Republicans who served our country. However, there are moments in history where it becomes necessary to put country over party. This is one of those moments" the letter states. "Everyone should heed General Kelly's warning."

The letter was signed by Trump administration officials, including Kevin Carroll, former senior counselor to Kelly; former deputy press secretary Sarah Matthews; former assistant secretary of homeland security Elizabeth Neumann; former White House communications director Anthony Scaramucci; former chief of staff at the Dept. of Homeland Security Miles Taylor; former White House press secretary Stephanie Grisham; former press secretary to the vice president Alyssa Farah Griffin; and former national security adviser to vice president Pence, Olivia Troye.

[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2024 03:11:48 ]
pi_215386613
Ben toch wakker…dan maar een clip van de enthousiaste menigte die vol vreugde en plezier danst op het feestje van de democratie.
And don’t believe your eyes!
twitter
pi_215386621
Nagekomen bericht over kijkcijfers van Houston, Texas rally.
Om wat voor reden dan ook: als de mannen en vrouwen de boodschap maar hebben begrepen!
twitter
pi_215386639
Ter herinnering: er is (ook) een topic rechtszaken.
AnneX in POL / [USA] Trump's rechtszaken #2 No convicts on the ballot in Texas
pi_215386652
Damage control!

twitter
pi_215386661
twitter

Duidelijk 'a day of love!' ;(

twitter

MAGA!

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2024 04:21:11 ]
pi_215386707
twitter

Zijn dit de nieuwe dems tactieken 🤡
pi_215386729
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 04:31 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Zijn dit de nieuwe dems tactieken 🤡
twitter

quote:
Moments after Harris took the stage, a rally-goer donning a shirt that featured former president Donald Trump’s face held up four fingers. A string of boos instantly broke out where the man was standing, and he was pulled out of the crowd moments later.

Simultaneously, among the crowd of rallygoers sitting on the ground near the stage, a group of what appeared to be pro-Palestinan protestors emerged. Several were holding posters, and one was waving a small Palestinian flag as they marched toward the exit.

“We’ve got work to do,” Harris said in response. She encouraged people not to get distracted.

After the pro-Palestinan group exited, and the pro-Trump protestor was taken out by law enforcement and the rally returned to its regular programming. Harris completed her remarks. The rally ended after roughly two hours of speakers, and two hours of pre-rally hype activities.

It was not the first time Harris was interrupted by pro-Palestinina protestors on the campaign trail. She had a similar incident at a rally in Detroit, Michigan, suggesting the war in Gaza remains a salient issue among voters across the country.
Er waren (weer) pro-Palestijnse demonstranten en een MAGA-fan. Het boegeroep was tegen hen gericht. Heeft niks met Beyonce te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2024 05:12:23 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 oktober 2024 @ 07:01:28 #141
862 Arcee
Look closer
pi_215386854
quote:

[ x ]
[ x ]

"We as Muslims stand with President Trump because he promises peace NOT war. We are supporting Donald Trump because he promised to end war in the Middle East and Ukraine."
Dat moet de Peace President, die het leger op z'n eigen bevolking af wil sturen, dan nog wel even waarmaken.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 oktober 2024 @ 07:41:18 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_215386943
Voor wie niet helemaal de zin en tijd heeft om 3 uur te luisteren, een overzichtje van Trump's interview bij Joe Rogan.
https://www.kpbs.org/news(...)he-did-and-didnt-say

Ze zullen ongetwijfeld wel precies alle dingen eruit hebben gehaald die hij heeft gezegd die wl logisch of correct waren, misschien dat daar ook nog ergens een artikel over verschijnt :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215387203
Bedoel je deze clip bijvoorbeeld?
Er zijn er vele! DRIE UUR lang.
# “stable genius”
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 27-10-2024 14:17:09 ]
  zondag 27 oktober 2024 @ 08:47:17 #144
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215387264
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 07:41 schreef heywoodu het volgende:
Voor wie niet helemaal de zin en tijd heeft om 3 uur te luisteren, een overzichtje van Trump's interview bij Joe Rogan.
https://www.kpbs.org/news(...)he-did-and-didnt-say (..)
quote:
“I like to give a long — the weave,” Trump said on The Joe Rogan Experience. “But when you do the weaves, and you have to be very smart to do weaves, when you do the weave, look at this, just in this one thing, we’re talking about little pieces..”

“Gotta get it back home,” Rogan interjects.

“No no, it comes back home for the right people,” Trump continued. “For the wrong people, it doesn't come back home and they end up in the wilderness, right?”
Ok Jim Jones, just lead us to the barrels of tasty koolaid already..

Ergens is het wel een mooi voorbeeld van geriatrische emancipatie: Iedereen die je seniele gebazel niet begrijpt, moet dan wel een 'verkeerd persoon' zijn. Wat dat betreft toch opmerkelijk dat Trump niet juist de cheerleader is voor de canceltruppen van de 'Woke-kerk'. Veel cancelbereider dan dit komen ze toch bijna niet.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_215387386
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 oktober 2024 @ 09:08:06 #146
284411 crew  heywoodu
pi_215387433
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:01 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Elke advertentie die vooral gaat over het aanvallen van de andere partij is kut. Zo typisch Amerikaans.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215387638
twitter

Dat lijkt inderdaad de taktiek van de Obama’s te zijn.
Het valt mij overigens wel op dat Kamala nauwelijks zichtbaar is, bijna elke spreker overschaduwt haar compleet. Je zou bijna vergeten wie er eigenlijk de kandidaat is bij de democraten.
De baan van president vergt veel scherpte, intelligentie, gewiekstheid en lef. Hoeveel van die kwaliteiten beschikt Kamala eigenlijk?
Nu we eindelijk een podcast van 3 uur met Trump hebben gehad en we een inkijkje hebben gehad wat er allemaal nodig is om president te zijn dan kun je jezelf afvragen hoe geschikt Kamala wel niet is.
Veel Kamala stemmers stemmen puur voor abortus, maar de baan houd zoveel meer in.
Hoe goed zou Kamala kunnen onderhandelen met dictators bijvoorbeeld? Hoe houd ze bepaalde generaals etc onder controle die nogal een sterke persoonlijkheid hebben?
Wat is haar visie over waar het land naar toe moet en wat daar voor moet gebeuren?

Het beste wat Kamala eigenlijk kan doen om dat soort twijfels weg te nemen is om aan tafel te gaan zitten bij Rogan en daar rustig in gesprek gaan.
We kennen allemaal de politicus Kamala maar niet de persoon Kamala en hoe zij reageert op stress, hoe ze omgaat met personen die hun stempel willen drukken op haar beleid etc etc.
Erg jammer dat ze is afgehaakt want ik denk dat het risico dat ze op haar bek gaat acceptabel is zolang de mensen maar zien dat ze wel een echt persoon is.
pi_215387651
quote:
81s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Voor een criminele zaak ja. Niet voor een civiele zaak. Daarom krijgt hij ook geen gevangenisstraf.

Dat verandert toch niets aan het feit het niet onomstotelijk is vastgesteld dat hier sprake is van aanranding? Laat staan verkrachting!

pi_215387680
De eerder te hoog beloonde niet opgeleide witte mannen klagen terecht dat hun inkomen wat gezakt is de laatste tijd. Of te wel de arbeids markt met beloning naar niveau doet zijn werk maar die realiteit willen de niet opgeleide redneck hilbillies natuurlijk niet zo horen en zien. :P

They Used to Be Ahead in the American Economy. Now They’ve Fallen Behind.
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:50:48 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215387888
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef Basp1 het volgende:
De eerder te hoog beloonde niet opgeleide witte mannen klagen terecht dat hun inkomen wat gezakt is de laatste tijd. Of te wel de arbeids markt met beloning naar niveau doet zijn werk maar die realiteit willen de niet opgeleide redneck hilbillies natuurlijk niet zo horen en zien. :P

Hadden ze zich maar moeten laten opleiden tot software developer. Luie donders, liever klagen dan een beetje inzet tonen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215387995
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 19:54 schreef OMG het volgende:

[..]
Ergens had ik op een wat uitgebreider antwoord gehoopt. Het hele stemgebeuren ligt nu bij de staten, iets waar jij, en een boel aan de rechterkant altijd voor lijken te argumenteren.

Wanneer je over iets als "eerlijke verkiezingen" begint, dan ben ik het met je eens dat dat het geval zou moeten zijn. Als je daar zaken als ID's, en in dit geval een nationaal ID, bij haalt dan zou je daar toch ook alles eerlijk en fair willen laten verlopen, nietwaar?

En dat is waar nou dat hele "wAaRoM iS nIeT oVeRaL eEn Id VeRpLiChT?!" wat door sommige posters geroepen wordt zo suf is. Een paar voorbeelden, en helemaal niet toepasbaar over het hele land en voor iedereen, maar zoals gezegd wat voorbeelden. Naast dat er trouwens helemaal geen fraude op grote schaal plaatsvindt, maar dat laten we voor wat het is.

Ik mag niet stemmen, maar heb uiteraard wel een rijbewijs (wat ook een ID is). Ik werk vanuit huis en de dichtstbijzijnde BMV is zo'n 10 minuten rijden. Toen ik een paar jaar geleden nog iedere dag naar een kantoor moest was de dichtstbijzijnde van daar dezelfde BMV locatie, maar dan op 15 minuten rijden afstand. Voorheen had ik er trouwens 2 die redelijk dichtbij waren.

Nu heb ik een baan waar ik kan komen en gaan wanneer ik wil, dus moet ik m'n rijbewijs vernieuwen, dan ga ik wanneer ik wil. Ben best in een bevoorrechte positie qua werk, BMV locaties etc. Maar dit is echter niet voor iedereen het geval. Een voorbeeld als mijn vrouw bijvoorbeeld, dat bedrijf heeft die hele afdeling iedereen op een bepaald rooster werken. Werknemer 1 neemt pauze van 11 tot 12, werknemer 2 neemt pauze van 12 tot 1, noem maar op. Krijgen hier en daar nog een pauze, maar die is maar 15-30 minuten of zo.

Even terug naar de BMV's. Zo is een BMV hier bijvoorbeeld open van dinsdag tot en met zaterdag. Prima zou je denken, maar de openingstijden zijn op dinsdag van 9am tot 6:30pm, woensdag/donderdag/vrijdag van 9am tot 5pm, en zaterdag van 9am tot 12:30pm. Dicht op zondag en maandag. Voor mij geen probleem, want zoals gezegd kan ik er heen wanneer ik wil, maar in het geval van m'n vrouw is het alleen dinsdag na het werk of een zaterdag. Een afspraak is ook geen garantie, en het is te ver weg om tijdens een lunchpauze een gok te wagen om naar de dichtstbijzijnde te gaan.

En dit is onze situatie, tel daarbij zaken op als mensen zonder auto, mensen die in gebieden wonen waar de dichtstbijzijnde BMV een stuk verder weg is, of omdat het 1 locatie is waar een stuk meer mensen heen moeten omdat het voor hen de dichtstbijzijnde is het daardoor daar een stuk drukker is wordt het hele "het is een hoax, iedereen kan makkelijk een ID halen" verhaal steeds grotere onzin. Technisch gezien zouden ze het moeten kunnen, maar met de huidige opzet is dat helemaal niet het grval.

Daarnaast is de VS natuurlijk een land dat vooral bekend staat om de vele vakantiedagen die iedereen krijgt (/s) en dus ook al heeft iemand een auto en is die persoon in staat om naar de voor hen dichtstbijzijnde locatie te gaan, dan nog is er de kans dat die persoon geen verlof meer overheeft of wat dan ook. Nogmaals, ik bevind me in een bevoorrechte positie waar ik kan komen en gaan wanneer ik wil EN ik heb in totaal een dag of 25 verspreid over een paar potjes waar ik gebruik van kan maken, maar mijn vrouw bijvoorbeeld weer niet. Haar PTO "verdient" ze per X aantal weken, maar verloopt ook op precies diezelfde manier waarop plannen al iets lastiger wordt. Genoeg werkgevers waar je de eerste paar maanden niet eens vrij kan nemen of met wat voor trucjes dan ook werken waardoor werknemers niet veel PTO hebben en / of het niet altijd meteen zomaar gebruikt kan worden. Iemand zou in zo'n geval onbetaald verlof kunnen nemen, maar zoals in de eerdere discussie over minimumloon zijn er genoeg mensen die geen living wage verdienen qua salaris en dus niet in de positie zijn om een dag, of misschien zelfs maar een paar uur, onbetaald weg te blijven, want rekeningen etc.

Het zijn natuurlijk uitzonderingen, maar genoeg mensen hebben wel eens gelezen over BMV locaties die om 1 of andere reden alleen maar op de 3e dinsdag van de maand open zijn of iets dergelijks. Nogmaals, complete uitzondering, maar ze bestaan.

Iets minder een uitzondering zijn gevallen van BMV locaties die gesloten worden zonder dat er nieuwe ergens in de buurt voor in de plaats komt. Wat dan opvallend is is dat dit een deel van de tijd gebeurt in gebieden waar vooral minorities wonen. Mensen die stellen dat voter suppression niet bestaat terwijl dit soort zaken gebeuren, tja, dat is natuurlijk gewoon lachwekkend als het niet zo triest was.

Gelukkig kunnen mensen hier online IDs vernieuwen en tegenwoordig zijn er digitale kiosks die open zijn wanneer de BMV zelf dicht is, dus het is al een beetje makkelijker om een nieuwe aan te vragen, maar er zijn nog steeds scenarios waar iemand in person moet verschijnen. En ook al verhuis je niet dan moet je om de zoveel keer nog steeds zelf verschijnen want het kan niet eeuwig online worden gedaan.

Dus wanneer er over iets als stemmen en ID's wordt gediscussieerd dan is het altijd wel wat flauw dat er totaal geen oplossingen worden bedacht naast het stellen dat iedereen er altijd maar eentje kan halen, genoeg situaties te bedenken waarom het voor tal van mensen een stuk lastiger is.

En ik ben helemaal voor eerlijke verkiezingen, zou graag zelfs zien dat meer mensen naar de stembus gaan, maar als je dan over ID's, of zelfs een nationaal ID, begint, dan zou je daar toch meer moeite in moeten willen steken om dat voor iedereen redelijk gemakkelijk om te halen zou willen maken zou ik denken.

Als dit dan een federaal ding zou zijn of worden, waarom dan niet het aantal BMV's vergroten? En BMV per X aantal inwoners zodat mensen downtown niet uren in de rij zitten terwijl ik misschien in 30 minuten klaar benefits? Of iets als een federale zwevende dag hebben die iedere US citizen kan gebruiken voor dit soort zaken en iedere werkgever zou moeten geven? En combinatie van deze dingen? Net zoals ik wel wat zie om election day een federal holiday te maken, want een deel van de mensen stemt niet om dezelfde redenen die ik al eerder heb genoemd waarom ze geen nieuw ID hebben kunnen halen.
Bedankt voor je zeer uitgebreide post die ik helaas een beetje laat pas zie.

Ik snap best dat er een hoop problemen zijn om een ID te regelen en dat het niet zo makkelijk gaat als in Nederland/Belgie.
Maar hoe je het ook draait of keert, het is nog steeds geen argument om dan maar geen ID verplicht te stellen om te stemmen.
Ik zie democraten dan ook nooit met een tegenvoorstel komen van prima jij wilt voter ID dan willen wij meer stembureaus of bureaus waar je die ID’s kunt regelen of ophalen.
Het blijft altijd maar hangen op, het is racisme en daarom nee, verkiezingen zijn eerlijk “trust me bro” en een ID is lastig te regelen.

Ik vind het vertrouwen in verkiezingen belangrijker dan het gemak van mensen die wel of niet kunnen stemmen. Als je echt begaan bent met de democratie dan vind je een manier om te stemmen.
Ik woon ook in het “buitenland” en het word mij niet bepaald makkelijk gemaakt om te stemmen. Als de Nederlandse politiek mij echt dusdanig zou interesseren dan neem ik die hordes wel om te gaan stemmen.
pi_215388203
Vertrouwen in verkiezingen belangrijk vinden maar het gedrag van trump wel fantastisch vinden. Het gedrag wat het vertrouwen tot een nul punt laat dalen door leugens over kiesmachines en niet te bewijzen fraudes. :')

Je bent me erg inconsistent chivaz.

In een land waar in 2020 maar 27% van de stemmers op de verkiezingsdag zelf naar een stembureau gaat om te stemmen lijkt het me qua logistiek zelfs nog makkelijker om alles per post te gaan doen. ^O^
pi_215388316
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:19 schreef Basp1 het volgende:
Vertrouwen in verkiezingen belangrijk vinden maar het gedrag van trump wel fantastisch vinden. Het gedrag wat het vertrouwen tot een nul punt laat dalen door leugens over kiesmachines en niet te bewijzen fraudes. :')

Je bent me erg inconsistent chivaz.

In een land waar in 2020 maar 27% van de stemmers op de verkiezingsdag zelf naar een stembureau gaat om te stemmen lijkt het me qua logistiek zelfs nog makkelijker om alles per post te gaan doen. ^O^
Zucht, niet relevant.
Het gaat erom hoe haal je het vertrouwen terug in verkiezingen en stemmen met een ID is een zeer goed begin en zeer haalbaar.
pi_215388321
Hoezo is het voor een Nederlander moelijk om te stemmen in het buitenland? Ik woon al ruim 15 jaar niet meer in Nederland, ik hoef geen enkele horde te nemen om te kunnen stemmen. Heb ook probleemloos mijn paspoort kunnen laten vernieuwen via de ambassade in bv Rome en Lissabon.

Als Nederlander ondervind ik geen van die hordes die @OMG beschrijft die op Amerikanen van toepassing zijn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215388349
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bedankt voor je zeer uitgebreide post die ik helaas een beetje laat pas zie.

Ik snap best dat er een hoop problemen zijn om een ID te regelen en dat het niet zo makkelijk gaat als in Nederland/Belgie.
Maar hoe je het ook draait of keert, het is nog steeds geen argument om dan maar geen ID verplicht te stellen om te stemmen.
Ik zie democraten dan ook nooit met een tegenvoorstel komen van prima jij wilt voter ID dan willen wij meer stembureaus of bureaus waar je die ID’s kunt regelen of ophalen.
Het blijft altijd maar hangen op, het is racisme en daarom nee, verkiezingen zijn eerlijk “trust me bro” en een ID is lastig te regelen.

Ik vind het vertrouwen in verkiezingen belangrijker dan het gemak van mensen die wel of niet kunnen stemmen. Als je echt begaan bent met de democratie dan vind je een manier om te stemmen.
Ik woon ook in het “buitenland” en het word mij niet bepaald makkelijk gemaakt om te stemmen. Als de Nederlandse politiek mij echt dusdanig zou interesseren dan neem ik die hordes wel om te gaan stemmen.
Ach kom, de wijze waarop de Republikeinen 'IDs' erkennen is toch ook volkomen hypocriet? Wel je pasje van de schietvereniging, niet je studentenkaart. En dat is geen willekeur natuurlijk.
En dat jij de Democraten geen alternatieven ziet bieden voor het impliciet en gericht proberen te onderdrukken van stemmen heeft meer met jouw persoonlijke gebrek aan kennis te maken. Neem bijvoorbeeld deze bill van Casten & Bush.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215388365
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zucht, niet relevant.
Het gaat erom hoe haal je het vertrouwen terug in verkiezingen en stemmen met een ID is een zeer goed begin en zeer haalbaar.
Dat oorzaken een gevolg hebben is opeens niet relevant. :')

Ook wederom een totale inconsistentie in je logica.

Een ID heel leuk maar als 45% met post stemt hoe ga je de ID check daarin verwerken?
pi_215388379
quote:
5s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:31 schreef Barbusse het volgende:
Hoezo is het voor een Nederlander moelijk om te stemmen in het buitenland? Ik woon al ruim 15 jaar niet meer in Nederland, ik hoef geen enkele horde te nemen om te kunnen stemmen. Heb ook probleemloos mijn paspoort kunnen laten vernieuwen via de ambassade in bv Rome en Lissabon.

Als Nederlander ondervind ik geen van die hordes die @:OMG beschrijft die op Amerikanen van toepassing zijn.
Je moet toch je stembiljet aanvragen etc. Kortom ik moet meer moeite doen en ik vind het de moeite niet waard omdat ik van mening ben dat stemmen in Nederland nagenoeg zinloos is.
Het feit dat jij wel dat stapje extra wil zetten betekent dat je het stemmen belangrijk genoeg vind om er moeite voor te doen.
De zeer uitgebreide post van OMG laat duidelijk zien dat stemmen lastig is voor bepaalde mensen maar ik vind dat nog steeds geen argument om dan maar geen ID te hoeven tonen.
Ik zie liever dan oplossingen om voor mensen makkelijker ID te regelen of zorg ervoor dat die mensen kunnen stemmen.
Er is toch een initiatief waar dit soort mensen in een busje werden opgehaald om alsnog te stemmen? Ik las dat ergens in 2015 toen dit ook ter sprake kwam.
En even wat moeite doen om een ID te regelen vind ik echt eigen verantwoordelijkheid. Een ID regelen al kost je dat een vrije dag of iets dergelijks moet je gewoon doen.
Zo’n ID heb je voor meer zaken nodig dan slechts stemmen.
pi_215388390
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat oorzaken een gevolg hebben is opeens niet relevant. :')

Ook wederom een totale inconsistentie in je logica.

Een ID heel leuk maar als 45% met post stemt hoe ga je de ID check daarin verwerken?
Waarom is het inconsistent? Hoever moet je teruggaan om het consistent te maken? Je probeert met flauwekul de discussie te frustreren over hoe het vertrouwen terug te winnen. “Ja maar Trump” roepen alsof dat een argument is draagt echt helemaal niets bij. En ik vind het best bijzonder dat jij dit elke keer flikt om vervolgens in FB te zeuren dat het topic elke keer ontspoort.
pi_215388448
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ach kom, de wijze waarop de Republikeinen 'IDs' erkennen is toch ook volkomen hypocriet? Wel je pasje van de schietvereniging, niet je studentenkaart. En dat is geen willekeur natuurlijk.
En dat jij de Democraten geen alternatieven ziet bieden voor het impliciet en gericht proberen te onderdrukken van stemmen heeft meer met jouw persoonlijke gebrek aan kennis te maken. Neem bijvoorbeeld deze bill van Casten & Bush.
Prima plan, je kan gaan klagen over de kosten maar ik zie eigenlijk niet in waarom ze dit niet kunnen invoeren.
Het kan blijkbaar nog terugkomen in een andere vorm maar helaas heeft deze Bill het niet gehaald al zie ik nergens waarom het is weggestemd.
pi_215388483
Dus eerst bedank je @OMG voor zijn zeer uitgebreide post, en dan stap je gewoon over de hele argumentatie heen? En tegelijkertijd beweer je dat je extra moeite moet doen om te kunnen stemmen als Nederlander in het buitenland? Wat? Ik kon bij de laatste verkiezingen gewoon een keuze maken; stemmen per post of 20 minuutjes lopen naar een hotel in de binnenstad waar ze een verkiezingslokaal hadden ingericht. Idem voor m'n vriendin bij verkiezingen in Finland.

Dat je je eigen luiheid extrapoleert naar Amerikanen die willen stemmen maar voor wie dat niet zo makkelijk als voor mij is, is natuurlijk gewoon kinderachtig. Do better. Man man man :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 27 oktober 2024 @ 10:59:51 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215388542
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef Basp1 het volgende:

Lekker voor de ontmanteling van herscholing trajecten stemmen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215388559
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:53 schreef Barbusse het volgende:
Dus eerst bedank je @:OMG voor zijn zeer uitgebreide post, en dan stap je gewoon over de hele argumentatie heen? En tegelijkertijd beweer je dat je extra moeite moet doen om te kunnen stemmen als Nederlander in het buitenland? Wat? Ik kon bij de laatste verkiezingen gewoon een keuze maken; stemmen per post of 20 minuutjes lopen naar een hotel in de binnenstad waar ze een verkiezingslokaal hadden ingericht. Idem voor m'n vriendin bij verkiezingen in Finland.

Dat je je eigen luiheid extrapoleert naar Amerikanen die willen stemmen maar voor wie dat niet zo makkelijk als voor mij is, is natuurlijk gewoon kinderachtig. Do better. Man man man :')
Geen luiheid, ik geef er gewoon niets om. Stemmen in Nederland is nagenoeg zinloos, wat ik wil word door geen enkele partij vertolkt. Ik ben in Nederland politiek dakloos dus zie ik geen reden om die extra stap te maken om te stemmen.

Overigens stap ik niet over zijn argumentatie heen, ik vind het simpelweg te zwak om daarom te pleitten voor stemmen zonder ID.
Het vertrouwen in eerlijke verkiezingen weegt zwaarder dan problemen met het regelen van een ID.
pi_215388620
Je zegt letterlijk dat je 'meer moeite' moet doen om te kunnen stemmen. Ik kan je uit persoonlijke ervaringen vertellen dat dit niet zo is. C'est tout.

De bewering dat je 'politiek dakloos' bent is ook al zo'n kinderachtige cop-out. Als jij wilt stemmen, kun jij probleemloos stemmen in het buitenland. Fuck me, een maat van me kon probleemloos stemmen op afstand, en die werkt op de grote vaart en zat bij de laatste verkiezingen op een tanker ergens bij Patagonie.

Het is overduidelijk dat het voor veel Amerikanen moeilijker is om te kunnen stemmen dan voor ons.
pi_215388650
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:09 schreef Barbusse het volgende:
Je zegt letterlijk dat je 'meer moeite' moet doen om te kunnen stemmen. Ik kan je uit persoonlijke ervaringen vertellen dat dit niet zo is. C'est tout.

De bewering dat je 'politiek dakloos' bent is ook al zo'n kinderachtige cop-out. Als jij wilt stemmen, kun jij probleemloos stemmen in het buitenland. Fuck me, een maat van me kon probleemloos stemmen op afstand, en die werkt op de grote vaart en zat bij de laatste verkiezingen op een tanker ergens bij Patagonie.

Het is overduidelijk dat het voor veel Amerikanen moeilijker is om te kunnen stemmen dan voor ons.
Ik woon in Belgi en het stembiljet word niet naar mij opgestuurd. Die moet ik aanvragen en dan vervolgens met de post versturen. Dat is het kleine extra stapje dat ik niet wil maken omdat ik het de moeite simpelweg niet waard vind.
Maar ik begrijp uit jouw post dat het biljet wel zonder aanvraag naar jouw toe word gestuurd?
pi_215388660
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:19 schreef Basp1 het volgende:
Je bent me erg inconsistent Chivaz
Nee, hij is consequent. Met ruis veroorzaken zoals exact de tactiek van Trump is. En iedereen steeds happen.

nu stop ik met mijn 'talking point'
pi_215388691
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik woon in Belgi en het stembiljet word niet naar mij opgestuurd. Die moet ik aanvragen en dan vervolgens met de post versturen. Dat is het kleine extra stapje dat ik niet wil maken omdat ik het de moeite simpelweg niet waard vind.
Maar ik begrijp uit jouw post dat het biljet wel zonder aanvraag naar jouw toe word gestuurd?
Ik krijg ruim voor de verkiezingen per email de vraag of en hoe ik wil stemmen; per post of in persoon. Per post, dan sturen ze stembiljet. In persoon, dan geven ze aan dat de dichtsbijzijnde lokatie X is. Niks extra stapje of extra moeite. Totaal niet vergelijkbaar met het opofferen van een betaalde vrije dag voor het verkrijgen van een ID en nog een extra vije dag om te kunnen stemmen.
pi_215388701
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik krijg ruim voor de verkiezingen per email de vraag of en hoe ik wil stemmen; per post of in persoon. Per post, dan sturen ze stembiljet. In persoon, dan geven ze aan dat de dichtsbijzijnde lokatie X is. Niks extra stapje of extra moeite. Totaal niet vergelijkbaar met het opofferen van een betaalde vrije dag voor het verkrijgen van een ID en nog een extra vije dag om te kunnen stemmen.
Dat krijgt iedereen als ze zich registreren in het buitenland.
pi_215388740
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom is het inconsistent? Hoever moet je teruggaan om het consistent te maken? Je probeert met flauwekul de discussie te frustreren over hoe het vertrouwen terug te winnen. “Ja maar Trump” roepen alsof dat een argument is draagt echt helemaal niets bij. En ik vind het best bijzonder dat jij dit elke keer flikt om vervolgens in FB te zeuren dat het topic elke keer ontspoort.
Gewoon hard roepen dat de leugens van trump niet relevant zijn bij het afnemend vertrouwen van stemmers moeten we nu opeens als een valide argument gaan zien zonder dat je ergens een logica waarom dat zou zijn neerzet. :')

Ik vraag je hoe je denkt om te gaan met de ids van de 45% post stemmers daar ga je dan niet op in.

Vervolgens nog wat vage beschuldigingen op de persoon zonder onderbouwing. Dit gedrag is gewoon doorzichtig Maga gedrag. :W
pi_215388744
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Yeps. Waaruit we dus kunnen concluderen dat Chivaz een illegale immigrant is 8-)
pi_215388766
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik heb niets gehad ieder geval. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik nog in het proces zat van inschrijven in Belgi. Ik had op dat moment een tijdelijke inschrijving, het moest nog goedgekeurd worden. Ik heb het nog opgezocht toen en als ik wilde stemmen moest ik het biljet toch echt zelf opvragen. Het proces van inschrijven hier in Belgi heeft in totaal 6 maanden geduurd.
pi_215388778
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Yeps. Waaruit we dus kunnen concluderen dat Chivaz een illegale immigrant is 8-)
Lol
De politie komt hier langs om te kijken of je hier ook echt woont. Van illegaliteit is in mijn geval echt geen sprake.
  zondag 27 oktober 2024 @ 11:30:46 #172
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215388800
twitter

Jake Tapper is met persoonlijk eerherstel bezig en lacht Vance even recht in zijn bek uit om werkelijk, eerlijk is eerlijk, een gnante redenering.

Vance is sowieso op geen enkele manier meer serieus te nemen. Wat een onmens is dat...

twitter
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 11:35:18 #173
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215388842
We zitten allemaal in onze eigen bubbel. Dat zal voor sommigen in dit topic inhouden dat wat Chivaz ook aandraagt, het altijd in hun achterhoofd Trump-gerelateerd is en dat hij per definitie dus nooit gelijk heeft.

Ik vind de ID-discussie daarvoor echt tekenend. Stel dat de Democraten een aantal jaar geleden besloten hadden dat je alleen met ID kon stemmen en de Republikeinen gingen er tegenin dan zou een grote groep hier gezegd hebben 'Waarom zijn de Republikeinen tegen veilige verkiezingen? Belachelijk dat je zonder ID kan stemmen!'.

Ik vind het nog steeds bizar dat iemand hier een verplichte identificatie bij verkiezingen, iets wat we in Nederland doodnormaal vinden omdat het de verkiezingen veel veiliger en betrouwbaarder maakt, gisteren het 'toegeven aan de fascisten' noemde. :')

Waarom moet altijd alles zo zwart of wit zijn en is er op dit soort praktische zaken niet gewoon nuance mogelijk? Het is toch heel goed mogelijk om voor een ID te zijn en tegelijkertijd graag willen dat het mensen zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt om aan een ID te komen?
pi_215388871
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:35 schreef Mike het volgende:
We zitten allemaal in onze eigen bubbel. Dat zal voor sommigen in dit topic inhouden dat wat Chivaz ook aandraagt, het altijd in hun achterhoofd Trump-gerelateerd is en dat hij per definitie dus nooit gelijk heeft.

Ik vind de ID-discussie daarvoor echt tekenend. Stel dat de Democraten een aantal jaar geleden besloten hadden dat je alleen met ID kon stemmen en de Republikeinen gingen er tegenin dan zou een grote groep hier gezegd hebben 'Waarom zijn de Republikeinen tegen veilige verkiezingen? Belachelijk dat je zonder ID kan stemmen!'.

Ik vind het nog steeds bizar dat iemand hier een verplichte identificatie bij verkiezingen, iets wat we in Nederland doodnormaal vinden omdat het de verkiezingen veel veiliger en betrouwbaarder maakt, gisteren het 'toegeven aan de fascisten' noemde. :')

Waarom moet altijd alles zo zwart of wit zijn en is er op dit soort praktische zaken niet gewoon nuance mogelijk? Het is toch heel goed mogelijk om voor een ID te zijn en tegelijkertijd graag willen dat het mensen zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt om aan een ID te komen?
Denk dat iedereen uiteindelijk wel voorstander is; alleen niet om het meteen in te voeren.
pi_215388949
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Denk dat iedereen uiteindelijk wel voorstander is;
Dat blijkt niet uit de argumenten die worden aangedragen.
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 11:50:06 #176
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215388964
quote:

[..]
Denk dat iedereen uiteindelijk wel voorstander is; alleen niet om het meteen in te voeren.
Het speelt al vele jaren he? Democraten zijn ook op veel plekken aan de macht in de VS...die kunnen daar ook werken aan het makkelijker beschikbaar maken van een ID.

Maar goed, wat je zegt zou al een veel beter uitgangspunt zijn dan meteen met gestrekt been erin te gaan en roepen 'ja, maar Trump...!'. Kijken of we een gemeenschappelijk standpunt hebben en daarna kijken wat de nuances zijn en wat er dan beter zou moeten.
pi_215388976
quote:

Vooral dit, en daarom zat ik hier een aantal jaar geleden met verbazing te lezen dat men oprecht boos werd over het feit dat Trump leden van MS-13 beesten noemde. Het is slechts een van de velen voorbeelden die ik kan opnoemen maar dit vond ik toch echt het toppunt.
Het is een beetje alsof je ISIS verdedigt omdat Trump er iets naars over heeft gezegd.
  zondag 27 oktober 2024 @ 11:52:47 #178
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215388989
quote:

[..]
Juist. De R's willen het invoeren om grote groepen (voornamelijk D-stemmers met een moeilijk kleurtje) uit te sluiten van de stembus gang.
D's willen het geleidelijk invoeren om de veiligheid van de stembus gang verder te vergroten, voor iedereen.

Het gaat om hetzelfde maar de intentie is totaal anders....
pi_215388992
quote:

[..]
45% van de stemmers stemmen niet op de dag zelf in een verkiezingsbureau een groot gedeelte per post, hoe gaat daarvan de ID gecontroleerd worden?

Een ID is fantastisch tegen pereoonsfraude maar als men niet in persoon zelf naar een stembureau komt is een ID discussie in mijn optiek nogal voorbarig maar wel weer een topic vol. ;)
  zondag 27 oktober 2024 @ 11:59:06 #180
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215389052
twitter

Met wie zou je liever een drankje doen voor een gezellige avond? Met de twee bovenstaande figuren of onderstaand figuur?

twitter
pi_215389057
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
45% van de stemmers stemmen niet op de dag zelf in een verkiezingsbureau een groot gedeelte per post, hoe gaat daarvan de ID gecontroleerd worden?

Een ID is fantastisch tegen pereoonsfraude maar als men niet in persoon zelf naar een stembureau komt is een ID discussie in mijn optiek nogal voorbarig maar wel weer een topic vol. ;)
Misschien is het dan een idee om mensen veel minder met de post te laten stemmen. Dan maar massaal naar de stembureaus en dat met voldoende stembureaus.
pi_215389089
quote:

Het heeft wat mij betreft weinig te maken met de Amerikaanse situatie. Ik ben gewoon van mening dat de kern van een democratie is dat iedereen in staat moet worden gesteld zijn of haar stem uit te brengen en stemmen derhalve zo laagdrempelig mogelijk moet zijn. De democratie kent een lange geschiedenis van expliciete en impliciete uitsluiting van kiezers en er zijn genoeg landen waar dat vandaag de dag nog steeds het geval is. Ik ben ook mordicus tegen elke vorm van censuskiesrecht. Je ziet hier ook wel eens topics verschijnen waarin weer wordt gepleit voor een kiezersexamen, IQ-test of wat dan ook om te mogen stemmen. Volkomen verwerpelijke ideen in mijn ogen.
pi_215389186
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Met wie zou je liever een drankje doen voor een gezellige avond? Met de twee bovenstaande figuren of onderstaand figuur?

[ x ]
Onderstaand figuur natuurlijk, ik heb de podcast van Joe Rogan zitten luisteren en Trump is toch een veel interessanter persoon dan Kamala of Michelle Obama.
Kamala en Michelle zijn voorspelbare personen. Je weet wat je kan verwachten en wat bespreekbaar is en wat niet. Ik heb het idee dat je met Trump alles kunt bespreken en dat hij je dingen kan vertellen met zijn unieke perspectief.
Dat is in gezelschap veel waardevoller dan een 13 in een dozijn persoon.
Als je deze personen op een feestje zet dan hangen de mensen eerder rond Trump vanwege zijn persoonlijkheid.
pi_215389253
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 08:38 schreef AnneX het volgende:
Bedoel je deze clip bijvoorbeeld?
Er zijn er vele! DEIE UUR lang.
# “stable genius”
[ x ]
Zijn fans gaan dit uiteraard sanewashen en claimen dat Trump doelt op microbieel leven. Maar de vraag gaat over UFO's en Rogan legt ook uit dat er geen intelligent leven is op Mars, hooguit bacterin. Dat gaat Trump duidelijk boven de pet, gezien de uitdrukking op z'n gezicht en het feit dat hij daarna uit het niets begint over 'Chinese ballonnen'.

De tering, wat weet die man weinig. Het is zowel verbijsterend als droefstemmend.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 oktober 2024 @ 12:20:20 #185
284411 crew  heywoodu
pi_215389257
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Onderstaand figuur natuurlijk, ik heb de podcast van Joe Rogan zitten luisteren en Trump is toch een veel interessanter persoon dan Kamala of Michelle Obama.
Kamala en Michelle zijn voorspelbare personen. Je weet wat je kan verwachten en wat bespreekbaar is en wat niet. Ik heb het idee dat je met Trump alles kunt bespreken en dat hij je dingen kan vertellen met zijn unieke perspectief.
Als je deze personen op een feestje zet dan hangen de mensen eerder rond Trump vanwege zijn persoonlijkheid.
Dat Trump in een gesprek minder voorspelbaar is moet iedereen wel toegeven ja. Je zag het ook bij Rogan: hij gaat van het ene onderwerp naar het andere, totl ongerelateerde onderwerp, draaft een paar halve zinnetjes bij elkaar en zegt dan trots 'kijk, nu hebben we het weer ergens anders over!', etc. Voorspelbaar? Neuh, dat zeker niet inderdaad :+
pi_215389274
quote:

[..]
Trump is een figuur dat overal alles vanaf denkt te weten en dan ook denkt dat hij het beter weten dan iedereen.

Ik ken de gematigde variant van zulke types en dat is geen fijn gezelschap, zeker als je houdt van het uitwisselen van ideen (zoals ik).
  zondag 27 oktober 2024 @ 12:24:24 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215389285
Volgens De Hond:

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215389307
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:50 schreef Mike het volgende:

[..]
Het speelt al vele jaren he? Democraten zijn ook op veel plekken aan de macht in de VS...die kunnen daar ook werken aan het makkelijker beschikbaar maken van een ID.

Maar goed, wat je zegt zou al een veel beter uitgangspunt zijn dan meteen met gestrekt been erin te gaan en roepen 'ja, maar Trump...!'. Kijken of we een gemeenschappelijk standpunt hebben en daarna kijken wat de nuances zijn en wat er dan beter zou moeten.
Na de aanslag in 2001 was er volgens mij wel even sprake van maar ja de privacy..
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_215389314
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:24 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens De Hond:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Knap dat Maurice alle 14 resterende FvD kiezers heeft weten te vinden.
  zondag 27 oktober 2024 @ 12:29:33 #190
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215389335
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
FvD staat helaas op winst in de peilingen, zo een 4-5 zetels nu.

Netjes zou inderdaad zijn om net als Ipsos erbij te zetten dat het een laag aantal waarnemingen betreft.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215389380
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
I snorted :')
pi_215389403
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat Trump in een gesprek minder voorspelbaar is moet iedereen wel toegeven ja. Je zag het ook bij Rogan: hij gaat van het ene onderwerp naar het andere, totl ongerelateerde onderwerp, draaft een paar halve zinnetjes bij elkaar en zegt dan trots 'kijk, nu hebben we het weer ergens anders over!', etc. Voorspelbaar? Neuh, dat zeker niet inderdaad :+
Trump heeft graag het woord, zoveel is wel duidelijk. Maar de beste man heeft humor, leuke onderwerpen. Houd van boksen en mma net als ik en heeft leuke verhalen te vertellen.
Vind je niet dat het goed zou zijn voor Kamala als zij dit ook gaat doen?
Ik dacht eerst dat het een slecht idee voor haar zou zijn maar na er over na te denken is dit precies wat zij nodig heeft.
Een gesprek zodat we de persoon Kamala Harris leren kennen en niet de politicus.
Dat heeft de podcast voor Trump gedaan en dat kan dus ook Kamala werken als ze ontspannen het gesprek aangaat.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 oktober 2024 @ 12:37:50 #193
284411 crew  heywoodu
pi_215389444
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Trump heeft graag het woord, zoveel is wel duidelijk. Maar de beste man heeft humor, leuke onderwerpen. Houd van boksen en mma net als ik en heeft leuke verhalen te vertellen.
Vind je niet dat het goed zou zijn voor Kamala als zij dit ook gaat doen?
Ik dacht eerst dat het een slecht idee voor haar zou zijn maar na er over na te denken is dit precies wat zij nodig heeft.
Een gesprek zodat we de persoon Kamala Harris leren kennen en niet de politicus.
Dat heeft de podcast voor Trump gedaan en dat kan dus ook Kamala werken als ze ontspannen het gesprek aangaat.
Het is leuk dat hij leuke verhalen te vertellen heeft, maar dat maakt hem niet een goede president of iets dergelijks. Ik zit door drie uur aan interview heen te skippen en hier en daar te luisteren, en elk willekeurig moment waar ik naartoe spring is weer een moment waarop hij f onlogische dingen zegt f simpelweg zit te raaskallen met tussendoor wat 'en iedereen vond het geweldig!' of 'en toen, en iedereen, en toen zeiden ze, iedereen zei toen, toen zeiden ze allemaal dat het geweldig was, ze vonden mij fantastisch, ze zeiden dat ze mij beter vonden dan wie dan ook, ooit!'.

Het is cht heel bizar om naar te luisteren en te bedenken dat deze man al vier jaar president is geweest en kans heeft om dat nog eens te doen, terwijl het klinkt als een wat bijzondere man die elke werkdag om n uur 's middags al in z'n vaste kroeg zit, tierend en raaskallend tegen iedereen die toevallig in de buurt is.

Ik zou nog steeds hl graag ergens iets van een compilatie vinden van momenten waarop hij in dat interview echt sterke punten maakt en een duidelijk, coherent verhaal afsteekt, maar dat is nog niet te vinden helaas.
pi_215389464
Trump heeft dan ook eigenlijk maar 1 gespreksonderwerp en dat is hijzelf. Zijn fans zullen dat ongetwijfeld een geweldig interessant onderwerp vinden en daarom in hun Trump-pyjama dromen dat ze ooit met hun held mogen spreken, anderen zullen liever een echt gesprek hebben met iemand die ook luistert naar wat zij zelf te vertellen hebben.
pi_215389518
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is leuk dat hij leuke verhalen te vertellen heeft, maar dat maakt hem niet een goede president of iets dergelijks. Ik zit door drie uur aan interview heen te skippen en hier en daar te luisteren, en elk willekeurig moment waar ik naartoe spring is weer een moment waarop hij f onlogische dingen zegt f simpelweg zit te raaskallen met tussendoor wat 'en iedereen vond het geweldig!' of 'en toen, en iedereen, en toen zeiden ze, iedereen zei toen, toen zeiden ze allemaal dat het geweldig was, ze vonden mij fantastisch, ze zeiden dat ze mij beter vonden dan wie dan ook, ooit!'.

Het is cht heel bizar om naar te luisteren en te bedenken dat deze man al vier jaar president is geweest en kans heeft om dat nog eens te doen, terwijl het klinkt als een wat bijzondere man die elke werkdag om n uur 's middags al in z'n vaste kroeg zit, tierend en raaskallend tegen iedereen die toevallig in de buurt is.

Ik zou nog steeds hl graag ergens iets van een compilatie vinden van momenten waarop hij in dat interview echt sterke punten maakt en een duidelijk, coherent verhaal afsteekt, maar dat is nog niet te vinden helaas.
Trump is retorisch niet erg sterk maar hij heeft ervaring met mensen in de echte wereld.
Ik vond het vooral interessant om te horen hoe de dynamiek is tussen politici en Trump zelf.
Hij bekijkt dingen vanuit een puur zakelijk standpunt en trekt dan de conclusie dat veel politici ronduit incompetent zijn en niet denken vanuit het landsbelang. Ik kan daar wel redelijk in mee gaan vooral als je de voorbeelden hoort van hem qua bureaucratie.
Erg jammer dat je er doorheen zit te skippen want dan word het inderdaad een erg onsamenhangend verhaal.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 oktober 2024 @ 12:49:36 #196
284411 crew  heywoodu
pi_215389552
Even een beetje doorheen gelezen, maar dit zijn toch allemaal gewoon bizarre manieren van converseren als presidentskandidaat? En dan zitten daar de vele momenten waarin hij gewoon oprecht de draad kwijt leek te zijn niet bij, en is dit ook maar een kleine greep.

quote:
And he went to the south and he was I've had generals tell me we have some great generals, the real generals, not the ones you see on television, the ones that beat ISIS with me.
We defeated ISIS in record time. It was supposed to take years. And we did it in a matter of weeks.
These are great generals. These are tough guys. These are not woke guys.
--

quote:
The one mistake. Because I had a lot of success. Great economy, great everything.
Everything was great. We, the military, we rebuilt it. Biggest tax cuts in history.
All this stuff. We did it. We had a great presidency.
Three Supreme Court justices. Most people get none. You know, you pick them young.
---

quote:
We had horrible tax policy. I made it great. With a much lower tax rate.
So I took it from almost 40% down to 21%. Now I'm bringing it from 21% down to 15%. But only if you make your product in the United States, which is great.
People call me, they said, what a great idea. Nobody ever heard of that before. I don't care if they make the product in Japan.
--

quote:
I'm in the Oval Office and I have John McLaughlin and Fabrizio, the two very good pollsters probably. I don't know. I would say the two best.
Who knows? But very good pollsters. And we're starting to think about running for a second term.
And we had the greatest economy in history. Never has there been an economy like...
--

quote:
You know, he used to say he's a great president.
We got along. We did. We actually got along at that point.
But I think somebody said you just can't continue to call him a great president. You know, they do say that. But we had it all done.
--

quote:
Well, number one, we would have taken it out. Just so you go back a little bit further. I had a couple of conversations with Abdul (Taliban*).
And from the time I had those conversations because they were shooting our soldiers, you know, with the sniper stuff, they were shooting. They were shooting a lot of them. They were shooting a lot with Obama, much less with me, but they were shooting them.
And I said, get this guy on the phone. The press went nuts when they heard this. I had a great conversation with it was a tough conversation.
Echt lles wat hij zegt is samen te vatten als "Ik was fantastisch, de rest is allemaal KUT en WOKE". Hij zit nota bene van zijn stoel te glijden van trots als hij zegt dat hij drie Supreme Court judges heeft aangesteld, kom op. Het is alln maar "ik ben geweldig en iedereen zei dat ik geweldig was en de verkiezingen in 2020 zijn gestolen!".

Maar dat kun je niet zeggen, want dan krijg je gelijk half social media over je heen met alleen maar 'hurdur TDS!'.
pi_215389724
quote:
9s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:49 schreef heywoodu het volgende:
Even een beetje doorheen gelezen, maar dit zijn toch allemaal gewoon bizarre manieren van converseren als presidentskandidaat? En dan zitten daar de vele momenten waarin hij gewoon oprecht de draad kwijt leek te zijn niet bij, en is dit ook maar een kleine greep.
[..]
--
[..]
---
[..]
--
[..]
--
[..]
--
[..]
Echt lles wat hij zegt is samen te vatten als "Ik was fantastisch, de rest is allemaal KUT en WOKE". Hij zit nota bene van zijn stoel te glijden van trots als hij zegt dat hij drie Supreme Court judges heeft aangesteld, kom op. Het is alln maar "ik ben geweldig en iedereen zei dat ik geweldig was en de verkiezingen in 2020 zijn gestolen!".

Maar dat kun je niet zeggen, want dan krijg je gelijk half social media over je heen met alleen maar 'hurdur TDS!'.
Je mag die mening best hebben, ik deel die mening alleen niet. Het word TDS als het bijzonder irrationeel word en dat gebeurt toch regelmatig. Ik verwijs maar weer eens naar het moment dat MS-13 hier in bescherming werd genomen.
pi_215389780
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Trump is retorisch niet erg sterk maar hij heeft ervaring met mensen in de echte wereld.
Ik vond het vooral interessant om te horen hoe de dynamiek is tussen politici en Trump zelf.
Hij bekijkt dingen vanuit een puur zakelijk standpunt en trekt dan de conclusie dat veel politici ronduit incompetent zijn en niet denken vanuit het landsbelang. Ik kan daar wel redelijk in mee gaan vooral als je de voorbeelden hoort van hem qua bureaucratie.
Erg jammer dat je er doorheen zit te skippen want dan word het inderdaad een erg onsamenhangend verhaal.
Hahaha wat een onzin. Hij zou nog niet eens weten hoe zijn eigen boodschappen zou moeten doen in de echte wereld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215389792
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hahaha wat een onzin. Hij zou nog niet eens weten hoe zijn eigen boodschappen zou moeten doen in de echte wereld.
Daar heeft hij mensen voor. Lol
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:14:08 #200
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215389800
quote:

[..]
Voor jou en je geloofsgenoten geldt dit zeker. Het zou je gegund zijn om hem eens te ontmoeten, waarde Chivaz.

Voor verreweg de meeste mensen gaat zo'n proces in 4 fasen:

1.) Je luistert even naar hem en probeert met man en macht de rode draad te vangen. (2 minuten)
2.) Dan lach je om hem en de bakken onzin die eruit komt, de contradicties en "The Weave" (na 4 minuten)
3.) Dan raak je verveeld van het monotone gewauwel en zoekt naar mogelijkheden om zsm weg te komen bij deze gek (na 5 minuten, zie zijn rallies)
4.) Bezorgd overleg met alle anderen die weg zijn gelopen of je niet gespecialiseerde hulpverlening moet bellen omdat er een verwarde man tegen 1 iemand aan het oreren is...en die ene, dat ben jij, mijn vriend ;)
pi_215389819
Er is hier echt helemaal niemand die criminelen in bescherming heeft genomen :') Alleen complete van het padje af idioten beweren dat.
pi_215389832
quote:
nderstaand figuur natuurlijk, ik heb de podcast van Joe Rogan zitten luisteren en Trump is toch een veel interessanter persoon dan Kamala of Michelle Obama.
Kamala en Michelle zijn voorspelbare personen. Je weet wat je kan verwachten en wat bespreekbaar is en wat niet.
Onberekenbaarheid lijkt me wel een topkwalificatie als president.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_215389841
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:14 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Voor jou en je geloofsgenoten geldt dit zeker. Het zou je gegund zijn om hem eens te ontmoeten, waarde Chivaz.

Voor verreweg de meeste mensen gaat zo'n proces in 4 fasen:

1.) Je luistert even naar hem en probeert met man en macht de rode draad te vangen. (2 minuten)
2.) Dan lach je om hem en de bakken onzin die eruit komt, de contradicties en "The Weave" (na 4 minuten)
3.) Dan raak je verveeld van het monotone gewauwel en zoekt naar mogelijkheden om zsm weg te komen bij deze gek (na 5 minuten, zie zijn rallies)
4.) Bezorgd overleg met alle anderen die weg zijn gelopen of je niet gespecialiseerde hulpverlening moet bellen omdat er een verwarde man tegen 1 iemand aan het oreren is...en die ene, dat ben jij, mijn vriend ;)
Dit getuigd echt van beperkte mensenkennis, een kleine aandachtspanne en duidelijke desinteresse van jou kant. Vooralsnog is deze podcast hard op weg om de best beluisterde podcast van Rogan te worden. Als je echt genteresseerd zou zijn in de kandidaten dan zou je het goed vinden om de menselijke kant van een politicus te zien.
Ik hoop ook oprecht dat Kamala dit gaat doen zodat we meer te weten komen over de mens Kamala in plaats van de zeer neppe politica die ze nu speelt.
God weet dat zij dit harder nodig heeft dan Trump want het valt mij op dat het enthousiasme voor Kamala vooral opgewekt moet worden door Beyonc en de Obama’s.
pi_215389866
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:16 schreef Barbusse het volgende:
Er is hier echt helemaal niemand die criminelen in bescherming heeft genomen :') Alleen complete van het padje af idioten beweren dat.
Nou dat was rond 2016 wel een dingetje hoor, vooral Kijkertje beet zich enorm vast in het verdedigen van MS-13. Ze was namelijk van mening dat je dit soort beesten geen beesten mocht noemen en dat het president onwaardig was. Nogmaals ik heb het toen met stijgende verbazing zitten lezen, echt ongekend.
Dat is nu een oprecht voorbeeld van TDS, Trump noemt die mensen zeer terecht beesten maar omdat het Trump is moet je natuurlijk de tegenovergestelde positie innemen. Pure waanzin.
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 13:27:28 #205
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215389921
Ik heb het gesprek tussen Rogan en Trump nu afgeluisterd. Een van de grappigste dingen van deze verkiezingsperiode vind ik dat ze Trump hebben wijsgemaakt dat 'the weave' iets is dat alleen hele slimme mensen kunnen en dat het het tegenovergestelde van dom gebazel is. Hij begint er elke podcast weer opnieuw over. :P
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:48:00 #206
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215390211
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Onberekenbaarheid lijkt me wel een topkwalificatie als president.
:D
pi_215390564
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:24 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens De Hond:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
29% is dan fors meer dan de uitkomsten van Ipsos. Ik mag hopen dat het niet klopt, zijn er zoveel mensen met een afkeer van de vrije (westerse) samenleving?
Incelfrikandel
pi_215390603
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zucht, niet relevant.
Het vertrouwen haal je terug door jouw kant te laten stoppen met de afbraak van het vertrouwen en toe te geven dat verkiezingen eerlijk verlopen. Dat is een mooi begin, vind je ook niet?

Stel dat de democraten komen met een groots plan om gratis ID beschikbaar te stellen aan alle Amerikanen en dat ze dat kunnen ophalen op overal te openen ID-punten zodat je niet uren in de rij hoeft te staan. Zou jij daar voor stemmen?
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:26:43 #209
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215390708
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit getuigd echt van beperkte mensenkennis, een kleine aandachtspanne en duidelijke desinteresse van jou kant. Vooralsnog is deze podcast hard op weg om de best beluisterde podcast van Rogan te worden. Als je echt genteresseerd zou zijn in de kandidaten dan zou je het goed vinden om de menselijke kant van een politicus te zien.
Ik hoop ook oprecht dat Kamala dit gaat doen zodat we meer te weten komen over de mens Kamala in plaats van de zeer neppe politica die ze nu speelt.
God weet dat zij dit harder nodig heeft dan Trump want het valt mij op dat het enthousiasme voor Kamala vooral opgewekt moet worden door Beyonc en de Obama’s.
Deze keer heb je gelijk. Ik heb echt totaal geen interesse in de persoon Trump en zijn menselijkheid.
De enige menselijkheid bij hem die ik ooit heb kunnen ontdekken is toen hij bang was dat hij kwam te vallen op die "gladde helling".

Zoals ik ook bv ook niet geloof dat Sinterklaas cadeautjes in de schoorsteen gooit, geloof ik ook niet dat de mens Trump het goed voor heeft met de mensen die geen Donald J Trump heten.

Dus dat klopt, kerel. Je hebt helemaal gelijk :Y
pi_215390735
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump is een figuur dat overal alles vanaf denkt te weten en dan ook denkt dat hij het beter weten dan iedereen.

Ik ken de gematigde variant van zulke types en dat is geen fijn gezelschap, zeker als je houdt van het uitwisselen van ideen (zoals ik).
Ik heb natuurlijk een hekel aan 'm (duh), maar ik zou me waarschijnlijk ook kapot ergeren aan 'm als hij op een kring- of 1 op1 gesprek met mij zou zijn. Hij weet van geen enkel algemeen onderwerp iets af dan het meest oppervlakkige en dan is het vaak nog fout. Als ik zou vragen hoe gaat het er nu aan toe op <insert onderwerp over het Witte Huis en/of vergaderingen en/of dagelijkse gang van zaken>, dan zal het na 1 zin alweer over hemzelf gaan en na 2 zinnen over een ander onderwerp vanwege zijn gebrek aan focus.
pi_215390851
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het vertrouwen haal je terug door jouw kant te laten stoppen met de afbraak van het vertrouwen en toe te geven dat verkiezingen eerlijk verlopen. Dat is een mooi begin, vind je ook niet?

Stel dat de democraten komen met een groots plan om gratis ID beschikbaar te stellen aan alle Amerikanen en dat ze dat kunnen ophalen op overal te openen ID-punten zodat je niet uren in de rij hoeft te staan. Zou jij daar voor stemmen?
Met andere woorden “trust me bro” en op een of andere manier moet het vertrouwen in de verkiezingen dan terug komen? Zo werkt het natuurlijk niet.

En waarom zou ik daar niet voor stemmen? Buiten het feit dat ik het onzin vind om die dingen gratis te leveren vind ik het vertrouwen in verkiezingen belangrijker.
  zondag 27 oktober 2024 @ 14:50:09 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215390918
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
29% is dan fors meer dan de uitkomsten van Ipsos. Ik mag hopen dat het niet klopt, zijn er zoveel mensen met een afkeer van de vrije (westerse) samenleving?
Je ziet toch welk deel van Nederland graag op Poetin fans stemt?

Je ziet het nu ook met de verkiezingen in Georgi. Waarschijnlijk zorgt radicaal-rechts er voor dat de EU niet krachtig gaat/kan reageren op de verkiezingsfraude... JA21 e.d. kijken de andere kant op.

Trump doet trouwens deze laatste week een Milders-act. Dat kijken ze goed van elkaar af. Meloni deed dit eerder, en ook Le Pen: de laatste 1.5 week milder over komen!

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215390995
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je ziet het nu ook met de verkiezingen in Georgi. Waarschijnlijk zorgt radicaal-rechts er voor dat de EU niet krachtig gaat/kan reageren op de verkiezingsfraude... JA21 e.d. kijken de andere kant op.

Trump doet trouwens deze laatste week een Milders-act. Dat kijken ze goed van elkaar af. Meloni deed dit eerder, en ook Le Pen: de laatste 1.5 week milder over komen!

[ x ]
Dat laatste is ook zo typisch. Jarenlange hetze in de media van hele korte geknipte fragmenten aan de massa laten zien van Trump en als diezelfde massa dan wat langere ongeknipte beelden ziet: “hij is milder aan het worden want de verkiezingen komen eraan!”. Nee. De massa is jaren door bepaalde grote media keihard gestuurd om een bepaalde mening te vormen. Hij was altijd al exact hetzelfde, ik kijk al 8 jaar heel veel volledige interviews, rallies, podcasts. Dat is juist zo prettig aan Trump al jaren en jaren hetzelfde: what you see is what you get. In tegenstelling tot Kamala die echt met lle winden mee waait. Zo iemand die geen eigen persoonlijkheid en mening heeft is desastreus voor de leiding van een land en zeker in Amerika waar de president veel macht heeft.
pi_215391007
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:26 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Deze keer heb je gelijk. Ik heb echt totaal geen interesse in de persoon Trump en zijn menselijkheid.
De enige menselijkheid bij hem die ik ooit heb kunnen ontdekken is toen hij bang was dat hij kwam te vallen op die "gladde helling".

Zoals ik ook bv ook niet geloof dat Sinterklaas cadeautjes in de schoorsteen gooit, geloof ik ook niet dat de mens Trump het goed voor heeft met de mensen die geen Donald J Trump heten.

Dus dat klopt, kerel. Je hebt helemaal gelijk :Y
Met haar zou je wel een kopje koffie willen drinken? Een totaal onecht persoon die met alle winden mee waait en zelfs het accent opzet van de persoon waarmee ze praat. Die alle standpunten die ze had al een keer heeft veranderd. En nul charisma en persoonlijkheid. Een wannabe.

twitter
pi_215391018
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ x ]
Anti-westerse personen die openlijk voorstander zijn van Rusland vormen zo'n 15% van de bevolking, hoe dat rijmt met 30% steun voor Trump begrijp ik niet helemaal.

Overigens geloof ik niet zo in de "milders act", een week geleden zei hij nog dat hij het leger af zou sturen op mensen die het niet met hem eens zijn.
Incelfrikandel
pi_215391115
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:05 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Met haar zou je wel een kopje koffie willen drinken? Een totaal onecht persoon die met alle winden mee waait en zelfs het accent opzet van de persoon waarmee ze praat. Die alle standpunten die ze had al een keer heeft veranderd. En nul charisma en persoonlijkheid. Een wannabe.

[ x ]
Harris is het type mens die in management werkt. Slim genoeg om de computer te bedienen maar te dom om de processen te snappen.
Het is zo’n type die vast zit in procedures en vast loopt als ze buiten de lijntjes moet werken.
Dat soort mensen horen geen macht te hebben want ze verkloten het, die moeten constant aangestuurd en begeleid worden.
pi_215391159
twitter
  zondag 27 oktober 2024 @ 15:40:09 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215391371
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Anti-westerse personen die openlijk voorstander zijn van Rusland vormen zo'n 15% van de bevolking, hoe dat rijmt met 30% steun voor Trump begrijp ik niet helemaal.

Overigens geloof ik niet zo in de "milders act", een week geleden zei hij nog dat hij het leger af zou sturen op mensen die het niet met hem eens zijn.
Ok, laat ik het op een andere manier aanvliegen (jouw opmerking of 30% van Nederland werkelijk de vrije samenleving verwerpt): een groot deel van Nederland vond noodwetgeving wel best, ongeveer 30%, en de sterke leider vraag doet het ook altijd heel goed hier

twitter

Het is al een tijdje zo dat 30-40% van Nederland om een sterke leider vraagt (waaronder veel VVD en ex-VVD kiezers overigens).

In de laatste meting vond 6.3% dit 'very good' en 23.9% 'fairly good'
https://www.worldvaluessurvey.org/WVSOnline.jsp

Een veel groter deel vindt dit geen goed systeem, maar ik denk dat dit je vraag wel beantwoord over hoe Nederlanders erin staan en 30% Trump kan steunen.

Het parlement inkrimpen naar 100 zetels (of minder) is in deze kringen trouwens vrij populair, volgens Maurice de Hond.

"29% is dan fors meer dan de uitkomsten van Ipsos. Ik mag hopen dat het niet klopt, zijn er zoveel mensen met een afkeer van de vrije (westerse) samenleving?"

Van de Amerikanen weet ik trouwens ook niet of alle Trump aanhang een afkeer heeft van de vrije samenleving. Een deel zal zich waarschijnlijk laten aanpraten dat een 'Muslim travel ban' de vrijheid beschermt. Dat Harris het gevaar is voor de vrijheid. Zo is het ook in ons eigen land. Veel PVV, FvD, JA21, BBB kiezers zullen het niet op deze manier zo zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klopkoek op 27-10-2024 15:46:41 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215391378
Hmm nee, Jake Tapper benoemd hier toch netjes dat Vance hier alles bij elkaar liegt.

Maar kritische vragen stellen is weer activisme volgens het wappievolk.
Incelfrikandel
pi_215391383
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Met andere woorden “trust me bro” en op een of andere manier moet het vertrouwen in de verkiezingen dan terug komen? Zo werkt het natuurlijk niet.
De 'trust me bro, er wordt gecheat tijdens de verkiezingen' werkte ook heel goed. Waarom zou het andersom niet werken als dezelfde personen die het vertrouwen geschaad hebben dit goed proberen te maken?
pi_215391407
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:05 schreef Eagles89 het volgende:

[..]

[ x ]
Jazeker. Zij snapt de vraag als je die stelt en zij kan de diepte in op onderwerpen. Over tarieven bijvoorbeeld. Ze weet wat het zijn, wanneer je ze invoert en bij wie de kosten terecht komen enzo.
Als ik aan haar zou vragen over het reilen en zeilen binnen het witte huis, dan zal ze daar antwoord op kunnen geven zonder van het onderwerp af te raken.
pi_215391584
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dit was dus deels waar m'n kilometers lange post over ging; wat zijn dan mogelijke oplossingen? Vooral met een suggestie over eerlijke verkiezingen en een idee als nationaal ID, dan zou je daar toch verwachten dat eerlijk voor iedereen zou moeten zijn en dat iedereen even gemakkelijk zo'n ID zouden moeten kunnen halen. En in zo'n redenatie loop je meteen in het vergroten van de overheid, want je hebt een stuk meer BMV's nodig of wat dan ook dat vergelijkbaar zou moeten zijn voor een nationaal ID dat geen paspoort is, wat in mijn oren meteen tegen wat voor rechtse ideen dan ook druist aangezien het normaal gesproken "de overheid moet kleiner" is.

Er zijn staten waar een ID verlopen mag zijn wanneer je gaat stemmen, in een BNW topic (misschien is het hier ook eens voorbij gekomen) zijn er wel eens situaties vermeldt waar mensen registreren om te stemmen bij het halen van een nieuw ID dat er non-citizen stembiljetten hebben ontvangen, voor het aanvragen van een mail-in ballot heb je hier gewoon een ID nodig, etc. De situatie is zoals het is, en er is geen grootschalige fraude van wat dan ook. Dat vermoeden en de claims van dat laatste is toch grotendeels een Trump/rechts dingetje, maar met vrij weinig oplossingen van alleen te stellen dat iedereen maar met een geldig ID op moet komen draven.

Het is een beetje dezelfde argumentatie als stellen dat de VS meer per leerling uitgeeft dan wat voor andere landen dan ook, stellen dat het niveau bedroevend is, maar omdat er zoveel wordt uitgegeven moet daarin worden gesneden, zonder met wat voor ideen en suggesties dan ook te komen om met dezelfde, of gesuggereerde lagere uitgaven, datzelfde onderwijs te verbeteren.

Op het moment dat je het alleen maar over snijden in uitgaven hebt dan kun je er natuurlijk vrij makkelijk vanuitgaan dat scholen waar het al slecht is het niet beter gaan doen.
Met het stellen van "iedereen moet een ID want het moet eerlijk verlopen" verloopt er niks eerlijks wanneer je niets verandert om dat ook eerlijk en gemakkelijk te laten verlopen. Roep je dat iedereen een geldig ID moet hebben en zeg je vervolgens niets over BMV's die strategisch gesloten worden, dan vindt je uiteindelijk voter suppression prima zolang het jou kant maar niet raakt.

Dan heb je van die trollen die komen grappen en grollen dat "iedereeen een stembiljet aan kan vragen en je het ook maar vanuit NL kan doen en ik ga stemmen hi-ha-ho", maar da's nou juist de fraude de grotendeels vanuit rechts komt, en ook nog eens helemaal geen grootschalig probleem is.

Maar goed, ik stop met typen voordat ik weer 283774838 woorden heb neergepend waar de enige reactie "ja, nee, het moet gewoon eerlijk" zonder ook maar iets met de inhoud van de post te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215391741
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ok, laat ik het op een andere manier aanvliegen (jouw opmerking of 30% van Nederland werkelijk de vrije samenleving verwerpt): een groot deel van Nederland vond noodwetgeving wel best, ongeveer 30%, en de sterke leider vraag doet het ook altijd heel goed hier

[ x ]

Het is al een tijdje zo dat 30-40% van Nederland om een sterke leider vraagt (waaronder veel VVD en ex-VVD kiezers overigens).

Een veel groter deel vindt dit geen goed systeem, maar ik denk dat dit je vraag wel beantwoord over hoe Nederlanders erin staan en 30% Trump kan steunen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele onderzoek. 'Fairly good', kan ook wijzen op de breed gedeelde mening dat wetgeving invoeren vaak lang duurt of veel gesteggel uit voortkomt (voorbeeld: verhuurderswet). Dan is het weer lekker simpel om (deels) je parlement aan de kant te gooien, maar het rijmt naar mijn mening niet direct met voorstander zijn van een sinaasappel die tegenstanders uitmaakt voor ongedierte, een staatsgreep probeert uit te voeren, hoopt dat Rusland de oorlog wint en andere anti-westerse standpunten.

quote:
Het parlement inkrimpen naar 100 zetels (of minder) is in deze kringen trouwens vrij populair, volgens Maurice de Hond.
Dat neigt naar mijn mening wat meer naar de gedachte dat meer zetels ook meer rompslomp zou betekenen.

quote:
"29% is dan fors meer dan de uitkomsten van Ipsos. Ik mag hopen dat het niet klopt, zijn er zoveel mensen met een afkeer van de vrije (westerse) samenleving?"

Van de Amerikanen weet ik trouwens ook niet of alle Trump aanhang een afkeer heeft van de vrije samenleving. Een deel zal zich waarschijnlijk laten aanpraten dat een 'Muslim travel ban' de vrijheid beschermt. Dat Harris het gevaar is voor de vrijheid. Zo is het ook in ons eigen land. Veel PVV, FvD, JA21, BBB kiezers zullen het niet op deze manier zo zien.
Van de Nederlanders bedoel je? Het is toch allang duidelijk dat Trump beleidsmatig nadelig zal gaan regeren voor de westerse wereld en de vrije samenleving? Dat zal inderdaad zeker niet iedereen zo zien, maar zijn autoritaire neigingen en anti-westerse standpunten zijn uitgebreid aan bod gekomen hier.
Incelfrikandel
  zondag 27 oktober 2024 @ 16:21:54 #224
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215391825
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele onderzoek. 'Fairly good', kan ook wijzen op de breed gedeelde mening dat wetgeving invoeren vaak lang duurt of veel gesteggel uit voortkomt (voorbeeld: verhuurderswet). Dan is het weer lekker simpel om (deels) je parlement aan de kant te gooien, maar het rijmt naar mijn mening niet direct met voorstander zijn van een sinaasappel die tegenstanders uitmaakt voor ongedierte, een staatsgreep probeert uit te voeren, hoopt dat Rusland de oorlog wint en andere anti-westerse standpunten.
[..]
Dat neigt naar mijn mening wat meer naar de gedachte dat meer zetels ook meer rompslomp zou betekenen.
[..]
Van de Nederlanders bedoel je? Het is toch allang duidelijk dat Trump beleidsmatig nadelig zal gaan regeren voor de westerse wereld en de vrije samenleving? Dat zal inderdaad zeker niet iedereen zo zien, maar zijn autoritaire neigingen en anti-westerse standpunten zijn uitgebreid aan bod gekomen hier.
Nogmaals: we zien toch dat Wilders 25% van de stemmen krijgt (met vergelijkbare teksten als 'ongedierte'). Voeg daar dan het kleinere grut aan toe en je krijgt iets dat deze 30% aanhang voor Trump zou kunnen verklaren.

Kennelijk zie jij dat als onvergelijkbare grootheden maar daar ben ik het dan fundamenteel mee oneens. Het zijn loten aan dezelfde stam (net als Orban, Milei, Meloni, Le Pen enz.)

De steun in Nederland voor een sterke leider is vrij groot (tov andere landen, zie het plaatje).

Hoe dit dan wordt beredeneerd, als dat het parlement alleen voor vertraging zorgt, doet er niet zoveel toe.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215391907
@OMG juist jouw beschrijving van ervaringen en blik op daar en vergelijken met je weten hoe zaken in Nederland zijn geregeld, is een bijdrage hoor!
Vergis je niet.

Tijdje terug vertelde ik aan iemand, die geen idee had, dat in vergelijking eerst id vragen en met 2-3 banen reizen van Groningen naar Maastricht.
En on repeat om te stemmen en uuuuren in een rij te staan.

Jij voegt er nu ook de openingstijden 8)7 aan toe.

Niet geplaatst: ik scrolde langs een tweet, dat in een staat (waar?) is het wettelijk bepaald!!! n stembureau per ….anderhalf miljoen inwoners.

Wat democratie.
pi_215391962
quote:
Amid an election-defining gender gap that is now tied for the largest this year, the already close presidential race between Kamala Harris and Donald Trump has become closer still.

https://www.cbsnews.com/news/trump-harris-poll-gender-gap/
Incelfrikandel
pi_215391980
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:57 schreef OMG het volgende:

[..]
Dit was dus deels waar m'n kilometers lange post over ging; wat zijn dan mogelijke oplossingen? Vooral met een suggestie over eerlijke verkiezingen en een idee als nationaal ID, dan zou je daar toch verwachten dat eerlijk voor iedereen zou moeten zijn en dat iedereen even gemakkelijk zo'n ID zouden moeten kunnen halen. En in zo'n redenatie loop je meteen in het vergroten van de overheid, want je hebt een stuk meer BMV's nodig of wat dan ook dat vergelijkbaar zou moeten zijn voor een nationaal ID dat geen paspoort is, wat in mijn oren meteen tegen wat voor rechtse ideen dan ook druist aangezien het normaal gesproken "de overheid moet kleiner" is.

Er zijn staten waar een ID verlopen mag zijn wanneer je gaat stemmen, in een BNW topic (misschien is het hier ook eens voorbij gekomen) zijn er wel eens situaties vermeldt waar mensen registreren om te stemmen bij het halen van een nieuw ID dat er non-citizen stembiljetten hebben ontvangen, voor het aanvragen van een mail-in ballot heb je hier gewoon een ID nodig, etc. De situatie is zoals het is, en er is geen grootschalige fraude van wat dan ook. Dat vermoeden en de claims van dat laatste is toch grotendeels een Trump/rechts dingetje, maar met vrij weinig oplossingen van alleen te stellen dat iedereen maar met een geldig ID op moet komen draven.

Het is een beetje dezelfde argumentatie als stellen dat de VS meer per leerling uitgeeft dan wat voor andere landen dan ook, stellen dat het niveau bedroevend is, maar omdat er zoveel wordt uitgegeven moet daarin worden gesneden, zonder met wat voor ideen en suggesties dan ook te komen om met dezelfde, of gesuggereerde lagere uitgaven, datzelfde onderwijs te verbeteren.

Op het moment dat je het alleen maar over snijden in uitgaven hebt dan kun je er natuurlijk vrij makkelijk vanuitgaan dat scholen waar het al slecht is het niet beter gaan doen.
Met het stellen van "iedereen moet een ID want het moet eerlijk verlopen" verloopt er niks eerlijks wanneer je niets verandert om dat ook eerlijk en gemakkelijk te laten verlopen. Roep je dat iedereen een geldig ID moet hebben en zeg je vervolgens niets over BMV's die strategisch gesloten worden, dan vindt je uiteindelijk voter suppression prima zolang het jou kant maar niet raakt.

Dan heb je van die trollen die komen grappen en grollen dat "iedereeen een stembiljet aan kan vragen en je het ook maar vanuit NL kan doen en ik ga stemmen hi-ha-ho", maar da's nou juist de fraude de grotendeels vanuit rechts komt, en ook nog eens helemaal geen grootschalig probleem is.

Maar goed, ik stop met typen voordat ik weer 283774838 woorden heb neergepend waar de enige reactie "ja, nee, het moet gewoon eerlijk" zonder ook maar iets met de inhoud van de post te doen.
Maar dit is het enige doel met de ID's verplicht stellen. want laten kijken naar de geschiedenis van die 'rode' staten. Hun hele politiek systeem na de burger oorlog is erop gericht om een bepaalde groep geen stemrechten te geven / beperken.

Want alles er op gebrand om juist minder stemmers te hebben in plaats van meer.

Het beste voorbeeld; verbieden dat er een drinken wordt uitgedeeld maar helemaal prima vinden als een persoon perdag een miljoen uitkeert als zich registeren om op Trump te komen stemmen.
pi_215392003
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ x ]

Maurice is altijd een pollster wie vooral de rechtere kant naar zich toetrekt, niet heel geloofwaardig

Maar de voorkeur van sterke leider ligt misschien ook bij de grotere groep ouderen, die meer behoefte hebben en controle en duidelijkheid. En vooral oz minmogelijk verandering
pi_215392024
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nogmaals: we zien toch dat Wilders 25% van de stemmen krijgt (met vergelijkbare teksten als 'ongedierte'). Voeg daar dan het kleinere grut aan toe en je krijgt iets dat deze 30% aanhang voor Trump zou kunnen verklaren.

Kennelijk zie jij dat als onvergelijkbare grootheden maar daar ben ik het dan fundamenteel mee oneens. Het zijn loten aan dezelfde stam (net als Orban, Milei, Meloni, Le Pen enz.)

De steun in Nederland voor een sterke leider is vrij groot (tov andere landen, zie het plaatje).

Hoe dit dan wordt beredeneerd, als dat het parlement alleen voor vertraging zorgt, doet er niet zoveel toe.
Wellicht heb je gelijk. Alhoewel ik Wilders' antidemocratische retoriek wel een paar stappen softer vind dan Trump. Alhoewel, de man is wel fan van Trump, dus misschien is dat veinzerij.

Maar als je dan kijkt naar partijen als BBB, CDA, VVD en NSC; dat kan toch bijna niet kloppen? Hoe rijm je het goede bestuur van NSC met een man die een poging tot staatsgreep probeerde uit te voeren? De pro-Europese, pro-Oekraense, internationale blik van het CDA en de VVD met de pro-Russische houding en het EU-ondermijnend beleid van Trump?
Incelfrikandel
pi_215392039
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maurice is altijd een pollster wie vooral de rechtere kant naar zich toetrekt, niet heel geloofwaardig

Maar de voorkeur van sterke leider ligt misschien ook bij de grotere groep ouderen, die meer behoefte hebben en controle en duidelijkheid. En vooral oz minmogelijk verandering
Nouja Ipsos kwam bij 11% uit. Een flink verschil, maar nog steeds hoog.
Incelfrikandel
pi_215392260
Goh, nu lees ik toch hl andere reacties op het cnn / Vance interview.
Als iemand het helemaal wil zien en horen:
twitter
  FOK!fotograaf zondag 27 oktober 2024 @ 17:05:15 #232
842 Zorro
Z
pi_215392263
quote:
Dus alle verwarden die denken geen vrouw of man te zijn stemmen op Trump? Of waar is die 3% anders gebleven?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 27 oktober 2024 @ 17:13:36 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215392319
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

De sterke leider vraag is niet van Maurice maar van het World Values Survey (dat is een serieus te nemen onderzoek). Daar scoort Nederland gewoon ongeveer net zo hoog als de VS en hoger dan de meeste West-Europese landen.

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wellicht heb je gelijk. Alhoewel ik Wilders' antidemocratische retoriek wel een paar stappen softer vind dan Trump. Alhoewel, de man is wel fan van Trump, dus misschien is dat veinzerij.

Maar als je dan kijkt naar partijen als BBB, CDA, VVD en NSC; dat kan toch bijna niet kloppen? Hoe rijm je het goede bestuur van NSC met een man die een poging tot staatsgreep probeerde uit te voeren? De pro-Europese, pro-Oekraense, internationale blik van het CDA en de VVD met de pro-Russische houding en het EU-ondermijnend beleid van Trump?
De CDA en NSC aanhang kiest vrijwel niet voor Trump h? (niet bij Maurice en niet bij Ipsos) BBB is sowieso een PVV voor boeren en is de grootste concurrent voor de PVV. Van der Plas steunt Trump (en verwijst dan naar dat Trump beter voor de agrarirs zou zijn).

Ik denk dat veel Amerikanen lang niet alle Trump retoriek kennen of het wegwuiven ('hij meent het niet zo extreem'). Hetzelfde geldt voor Wilders hier.

Wilders heeft wel degelijk absurde uitspraken gedaan over leger inzetten tegen eigen bevolking, rechters ontslaan en dat rassenrellen heilzaam voor Nederland zouden zijn. Een hele waslijst die ik hier niet ga noemen.

Ja, hij is fan van Trump. Hij is ook fan van Orban, Assad en Poetin. Uiteindelijk zijn het allemaal loten aan dezelfde stam en bestaan er internationale dwarsverbanden. Het is een internationaal netwerk.

Let op hoe radicaal-rechts acteert nu met Georgi en de fraude aldaar. Orban kraait victorie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 27-10-2024 17:18:40 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215392341
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik heb natuurlijk een hekel aan 'm (duh), maar ik zou me waarschijnlijk ook kapot ergeren aan 'm als hij op een kring- of 1 op1 gesprek met mij zou zijn. Hij weet van geen enkel algemeen onderwerp iets af dan het meest oppervlakkige en dan is het vaak nog fout. Als ik zou vragen hoe gaat het er nu aan toe op <insert onderwerp over het Witte Huis en/of vergaderingen en/of dagelijkse gang van zaken>, dan zal het na 1 zin alweer over hemzelf gaan en na 2 zinnen over een ander onderwerp vanwege zijn gebrek aan focus.
Rogan vraagt hem naar UFO's, wat best boeiend kan zijn. Trump begint over buitenaards leven op Mars, waarna hij na 5 seconden overstapt op Chinese ballonnen.

Nee, echt top. Heel interessant ook. Ik heb gesprekken met m'n kleine neefje die meer diepgang hebben.
pi_215392372
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Jake Tapper is met persoonlijk eerherstel bezig en lacht Vance even recht in zijn bek uit om werkelijk, eerlijk is eerlijk, een gnante redenering.

Vance is sowieso op geen enkele manier meer serieus te nemen. Wat een onmens is dat...

[ x ]
twitter
pi_215392403
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En waarom zou ik daar niet voor stemmen? Buiten het feit dat ik het onzin vind om die dingen gratis te leveren vind ik het vertrouwen in verkiezingen belangrijker.
Verkiezingen zijn hoe dan ook voor een groot deel afhankelijk van 'trust me bro'. Stemmen is anoniem en we vertrouwen erop dat de tellers hun werk naar eer en geweten doen. In geval van twijfel zijn hertellingen mogelijk, maar het draait uiteindelijk vooral om vertrouwen in het systeem en elkaar.

En dat vertrouwen probeert Trump te ondermijnen, met succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 27-10-2024 17:31:55 ]
pi_215392416
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:05 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dus alle verwarden die denken geen vrouw of man te zijn stemmen op Trump? Of waar is die 3% anders gebleven?
3%?
Incelfrikandel
  FOK!fotograaf zondag 27 oktober 2024 @ 17:32:33 #238
842 Zorro
Z
pi_215392471
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
3%?
Bij Harris staat 55% vrouw en 45% man. 100%
Bij Trump staat 43% vrouw en 54% man. 97%
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
pi_215392536
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nou dat was rond 2016 wel een dingetje hoor, vooral Kijkertje beet zich enorm vast in het verdedigen van MS-13. Ze was namelijk van mening dat je dit soort beesten geen beesten mocht noemen en dat het president onwaardig was. Nogmaals ik heb het toen met stijgende verbazing zitten lezen, echt ongekend.
Dat is nu een oprecht voorbeeld van TDS, Trump noemt die mensen zeer terecht beesten maar omdat het Trump is moet je natuurlijk de tegenovergestelde positie innemen. Pure waanzin.
Whut? Waar dan?

En het is wel netjes om mij een mention te geven als je mij van iets beschuldigt :{w
pi_215393115
quote:
5s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Whut? Waar dan?

En het is wel netjes om mij een mention te geven als je mij van iets beschuldigt :{w
En we mogen niet terugkomen op 6 januari want lang geleden, maar wel vooral blijven wijzen op uitspraken uit 2016 die je waarschijnlijk niet eens hebt gedaan want zo trollt domrechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 27-10-2024 18:55:56 ]
pi_215393361
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 18:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En we mogen niet terugkomen op 6 januari want lang geleden, maar wel vooral blijven wijzen op uitspraken uit 2016 die je waarschijnlijk niet eens hebt gedaan want zo trollt domrechts.
Ik vermoed dat hij weer eens verbanden heeft gelegd/ conclusies heeft getrokken die er helemaal niet zijn.
pi_215393828
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vermoed dat hij weer eens verbanden heeft gelegd/ conclusies heeft getrokken die er helemaal niet zijn.
Dus je durft nu ronduit toe te geven dat MS-13 niets meer dan beesten zijn? Want je wist toen niet hoe snel je weer wat tweets moest posten omdat Trump hetzelfde had gezegd en ik hem daar groot gelijk in gaf.
Het is mij altijd bij gebleven omdat ik dit zo’n waanzinnig iets vond maar blijkbaar weet je er niets meer van of je doet alsof.
pi_215393847
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus je durft nu ronduit toe te geven dat MS-13 niets meer dan beesten zijn? Want je wist toen niet hoe snel je weer wat tweets moest posten omdat Trump hetzelfde had gezegd en ik hem daar groot gelijk in gaf.
Het is mij altijd bij gebleven omdat ik dit zo’n waanzinnig iets vond maar blijkbaar weet je er niets meer van of je doet alsof.
Welke posts?
pi_215393935
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vind jij ook dat immigranten het zuivere bloed der Amerikanen vergiftigt met hun vuiligheid?
pi_215393991
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind jij ook dat immigranten het zuivere bloed der Amerikanen vergiftigt met hun vuiligheid?
Ik vermoed ook dat het een discussie was over een dergelijke uitspraak van Trump over immigranten waar @Chivaz in zijn hoofd dan MS-13 van maakt en dus mag Trump dat zeggen.

Of zo ... :|W
pi_215394037
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vermoed ook dat het een discussie was over een dergelijke uitspraak van Trump waar @:Chivaz in zijn hoofd dan MS-13 van maakt en dus mag Trump dat zeggen.

Let op: Chivaz gaat mij straks 'corrigeren' en zeggen dat Trumps opmerkingen over Amerikaans bloed dat wordt vergiftigd op illegale immigranten sloeg.

Alsof het dan wel normaal is om zoiets te zeggen.
pi_215394040
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vermoed ook dat het een discussie was over een dergelijke uitspraak van Trump waar @:Chivaz in zijn hoofd dan MS-13 van maakt en dus mag Trump dat zeggen.

Nope het ging specifiek over MS-13 waar hij die mensen beesten noemde, jij sprak daar je afschuw over uit want het was een president onwaardig. Ik ben het nooit vergeten en ik zal het ook nooit vergeten. Jij was overigens niet de enige, je had er nog eentje waarvan schoonmoeders dood was gegaan aan corona en dat was de schuld van Trump.
Die wou mij nog in elkaar slaan enzo want ja het was immers Trump zijn schuld dat schoonmoeder overleden was.
Ja ik heb wat gekke dingen gelezen hier hoor lol.
pi_215394107
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nope het ging specifiek over MS-13 waar hij die mensen beesten noemde, jij sprak daar je afschuw over uit want het was een president onwaardig. Ik ben het nooit vergeten en ik zal het ook nooit vergeten. Jij was overigens niet de enige, je had er nog eentje waarvan schoonmoeders dood was gegaan aan corona en dat was de schuld van Trump.
Die wou mij nog in elkaar slaan enzo want ja het was immers Trump zijn schuld dat schoonmoeder overleden was.
Ja ik heb wat gekke dingen gelezen hier hoor lol.
Wanneer kom je nou eens met die posts dan want volgens haal je het een en ander door elkaar. Lijkt de 'weave' wel!
pi_215394111
Dan had je nog die andere waar ik de naam van ben vergeten. Die vond ook dat Trump te ver was gegaan. Ik vertelde tussen neus en lippen door dat een muur best een goed idee was.
Vervolgens had hij diezelfde nacht met full caps het hele topic volgespamd waar ik werd uitgemaakt voor nazi en plaatste hij foto’s van swastika’s en de berlijnse muur.
Ik heb wat meegemaakt hier hoor in dit topic de afgelopen jaren lol.
pi_215394128
Fun fact: Chivaz was in 2016 nog helemaal niet actief op fok, in ieder geval niet onder deze naam.
pi_215394145
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:06 schreef Kansenjongere het volgende:
Fun fact: Chivaz was in 2016 nog helemaal niet actief op fok, in ieder geval niet onder deze naam.
Ik was in 2016 ook nog helemaal niet actief in AMV ...

(Pas na Trump's verkiezing iig)

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2024 20:17:36 ]
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:17:02 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215394217
Noorwegen: jonge mannen tot 29 jaar neigen naar Trump, volgens hetzelfde Ipsos.

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:21:41 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215394274
Hitlerisation...

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215394387
Dan de laatste analyse van het 3 uur durende interview trump/Rogan.
Tot nu toe 32 leugens. Slechts.
twitter
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 oktober 2024 @ 20:30:28 #255
862 Arcee
Look closer
pi_215394398
quote:
12s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik was in 2016 ook nog helemaal niet actief in AMV ...

(Pas na Trump's verkiezing iig)
Jawel hoor. ;)
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:31:58 #256
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_215394424
Oh wat een vreugde!

twitter
Zeer stabiel genie.
pi_215394467
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:30 schreef Arcee het volgende:

[..]
Jawel hoor. ;)
Ah iets voor Trump's verkiezing dus ...

Dat was iig de reden dat ik de Amerikaanse politiek wat meer ging volgen.
  Forum Admin zondag 27 oktober 2024 @ 20:57:38 #258
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215394846
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:31 schreef Donaldson het volgende:
Oh wat een vreugde!

[ x ]
Wat is dit voor bagger ?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:59:48 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215394922
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hitlerisation...

Woke is het echte gevaar. Niet de door Rand genspireerde miljardairs met als missie om de planeet over te nemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215395441
twitter

Vreemde vergelijking ook
  zondag 27 oktober 2024 @ 21:34:53 #261
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215395916
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:19 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Vreemde vergelijking ook
Hoeveel krijgt zo iemand betaald hiervoor?

Ondertussen zitten bij de Trump rallies de surrogates de meest verschrikkelijke dingen te zeggen over Latinos. Dat mag je best met Hitler vergelijken. Massa-deportaties = Hitler.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215395933
quote:
[ x ]
Vreemde vergelijking ook
De enige die Trump met Hitler vergeleek was Vance zijn eigen VP.

twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2024 21:40:22 ]
  zondag 27 oktober 2024 @ 21:38:29 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215396084
twitter

Trump NYC Rally Speaker Jokes About Black People ‘Carving Watermelons’ and Puerto Rico Being ‘A Floating Pile of Garbage’

https://www.mediaite.com/(...)ing-pile-of-garbage/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215396107
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Trump NYC Rally Speaker Jokes About Black People ‘Carving Watermelons’ and Puerto Rico Being ‘A Floating Pile of Garbage’

https://www.mediaite.com/(...)ing-pile-of-garbage/
twitter
  zondag 27 oktober 2024 @ 21:39:47 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215396120
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De enige die Trump met Hitler vergeleek was Vance zijn eigen VP.
En was het niet dat Trump veel vaker Biden/Harris een fascist heeft genoemd dan andersom?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215396135
quote:
[ x ]
Vreemde vergelijking ook
Had ze geen moeite met Vance die Trump Hitler noemde?
pi_215396179
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En was het niet dat Trump veel vaker Biden/Harris een fascist heeft genoemd dan andersom?
Ook dat! Doet-ie al jaren :Y

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 29% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2024 21:51:17 ]
pi_215396347
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:32 schreef Zorro het volgende:

[..]
Bij Harris staat 55% vrouw en 45% man. 100%
Bij Trump staat 43% vrouw en 54% man. 97%
Derde partij. Zo lastig is het niet.
Incelfrikandel
pi_215396603
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:13 schreef Klopkoek het volgende:

De CDA en NSC aanhang kiest vrijwel niet voor Trump h? (niet bij Maurice en niet bij Ipsos)
8 en 24% vind ik zr fors.

quote:
BBB is sowieso een PVV voor boeren en is de grootste concurrent voor de PVV. Van der Plas steunt Trump (en verwijst dan naar dat Trump beter voor de agrarirs zou zijn).
Heb je hier een bron voor?

quote:
Ik denk dat veel Amerikanen lang niet alle Trump retoriek kennen of het wegwuiven ('hij meent het niet zo extreem'). Hetzelfde geldt voor Wilders hier.
Dat zie ik inderdaad ook wel, vooral met Wilders. De meerderheid van de Amerikaanse Trump-stemmers zijn echter fanatiek MAGA. Die vonden de capitoolbestorming wel prima, vinden geweld tegen politieke tegenstanders toelaatbaar en steunen Poetin. Hardcore wappies dus.
Incelfrikandel
pi_215396802
Vind het ook maar een raar excuus. Dat mensen niet zouden weten waar ze op stemmen. Zo kun je ook de letterlijke nazi's vergoeilijken. Ze wisten in Duitsland helemaal niet van de kampen ofzo :')
pi_215396804
Harris is ook 'the devil, the Antichrist!'

twitter

En deze engerd is er ook:

twitter

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 28-10-2024 04:01:22 ]
  zondag 27 oktober 2024 @ 22:22:11 #272
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215396900
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vind het ook maar een raar excuus. Dat mensen niet zouden weten waar ze op stemmen. Zo kun je ook de letterlijke nazi's vergoeilijken. Ze wisten in Duitsland helemaal niet van de kampen ofzo :')
Ik vind het niet zo raar. Heel veel mensen zijn niet zo met de politiek bezig (zoek maar eens de naamsbekendheid van politici op) en heel veel extremiteiten van een Trump of Wilders halen niet het nieuws (die bang zijn om partijdig over te komen, bezuinigingen enz). Je moet echt goed genformeerd zijn om te weten dat Wilders op rassenrellen hoopt, Assad als voorbeeld ziet en Gring supporters in zijn fractie heeft.

De Ipsos exit poll liet zien dat een groot deel van de PVV stemmers dit pas op het laatste moment besloot. Twee-derde van de niet-stemmers in 2021 werden pas in de laatste week naar PVV toegezogen. De laatste week beslissers onder de niet-stemmers (van 2021) gingen bij bosjes naar de PVV.

Vandaar ook alle Milders-acts. Iets wat we bij wel meer figuren in de anti-democratische hoek hebben gezien. Ook Trump probeert de laatste twee weken leuker over te komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215396980
En Mike Johnson:

twitter

Hoe krijgt-ie het uit zijn bek |:(
pi_215397497
Gezellige boel, die Trump-rally in New York. Hier word jij dus enthousiast van, @Chivaz?

twitter

twitter
  Forum Admin zondag 27 oktober 2024 @ 22:58:39 #275
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215397510
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
Gezellige boel, die Trump-rally in New York. Hier word jij dus enthousiast van, @:Chivaz?

[ x ]

[ x ]
Wauw
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 27 oktober 2024 @ 22:59:41 #276
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215397525
twitter

Welke lolbroek heeft de afstandsbediening van de vibe-plug van Tucker? :o
  zondag 27 oktober 2024 @ 23:08:02 #277
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215397604
quote:
9s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:27 schreef Kijkertje het volgende:
En Mike Johnson:

[ x ]
Hoe krijgt-ie het uit zijn bek |:(
De Joods-Christelijke traditie weer, zucht....
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215397635
Wat een ziek zootje in MSG. :X
Dr. Phil dus ook!
Blijkbaar is het niet gelukt om de boel te saboteren met niet bedoelde aanmeldingen.
pi_215397666
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 23:12 schreef AnneX het volgende:
Dr. Phil dus ook!
Blijkbaar is het niet gelukt om de boel te saboteren met niet bedoelde aanmeldingen.
En dat is dan psycholoog:

twitter

twitter

En dan heb je nog Tucker :X

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 28-10-2024 01:41:18 ]
  zondag 27 oktober 2024 @ 23:16:51 #280
330914 Sherlock_Holmes
pi_215397676
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je moet echt goed genformeerd zijn om te weten dat Wilders op rassenrellen hoopt, Assad als voorbeeld ziet en Gring supporters in zijn fractie heeft.
Nou ja, afgelopen jaar hebben we vooral gezien dat een andere groep uit is op rassenrellen.

Harris gaat bij haar mogelijke aanstelling ook wat extra beveiliging nodig hebben.
  zondag 27 oktober 2024 @ 23:19:46 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215397707
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 23:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, afgelopen jaar hebben we vooral gezien dat een andere groep uit is op rassenrellen.

Harris gaat bij haar mogelijke aanstelling ook wat extra beveiliging nodig hebben.
Wat heeft de tweede paragraaf met de eerste te maken?

Welke georganiseerde en gefinancierde groep is uit op rassenrellen? Zeg het eens? De Sander Sassens van deze wereld?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215397729
Puerto Ricanen kunnen er blijkbaar niet om lachen...

twitter
pi_215397887
Om te negeren door een trollende poster.
En om recht te zetten:
twitter
  maandag 28 oktober 2024 @ 00:05:07 #284
330914 Sherlock_Holmes
pi_215397979
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 23:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat heeft de tweede paragraaf met de eerste te maken?

Welke georganiseerde en gefinancierde groep is uit op rassenrellen? Zeg het eens? De Sander Sassens van deze wereld?
Je hebt waarschijnlijk gemist hoe de Arabieren tegenover Harris staan :7
pi_215398012
twitter

twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door Kijkertje op 28-10-2024 00:34:05 ]
pi_215398074
twitter
pi_215398083
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Puerto Ricanen kunnen er blijkbaar niet om lachen...

[ x ]
Maar het was grappig bedoeld! :{w

twitter

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 28-10-2024 03:58:55 ]
pi_215398104
twitter

twitter

twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 28-10-2024 01:32:56 ]
pi_215398111
Maar... only the best people, toch?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215398131
Deze ook: in een advertentie als voorbeeld dat het land naar de hel is beelden tonen van een protest in zijn eigen termijn 8)7

twitter

De advertentie van de Democraten:

twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 28-10-2024 04:25:23 ]
pi_215398144
Om te voorkomen dat Trump's benoemingen niet door de achtergrond-screening komen:

Advisers Propose That Trump Give Security Clearances Without F.B.I. Vetting

A memo circulating in Donald Trump's orbit says that if elected he should use private firms to check appointees' backgrounds and give them immediate access to classified secrets after taking office.

twitter

quote:
A memo circulating among at least half a dozen advisers to former President Donald J. Trump recommends that if he is elected, he bypass traditional background checks by law enforcement officials and immediately grant security clearances to a large number of his appointees after being sworn in, according to three people briefed on the matter.

The proposal is being promoted by a small group including Boris Epshteyn, a top legal adviser to Mr. Trump who was influential in its development, according to the three people.

It is not clear whether Mr. Trump has seen the proposal or whether he is inclined to adopt it if he takes office.

But it would allow him to quickly install loyalists in major positions without subjecting them to the risk of long-running and intrusive F.B.I. background checks, potentially increasing the risks of people with problematic histories or ties to other nations being given influential White House roles. Such checks hung up clearances for a number of aides during Mr. Trump’s presidency, including Mr. Trump’s son-in-law Jared Kushner and Mr. Epshteyn himself.

The proposal suggests using private-sector investigators and researchers to perform background checks on Mr. Trump’s intended appointees during the transition, cutting out the role traditionally played by F.B.I. agents, the three people said. Once Mr. Trump took the oath, he would then summarily approve a large group for access to classified secrets, they said.

Asked about the proposal, Steven Cheung, a spokesman for the Trump campaign, responded with an attack on Vice President Kamala Harris, saying she and Democrats “have weaponized the Department of Justice to attack President Trump and his supporters” and that Mr. Trump would use “the full powers of the presidency” to build his administration starting on Inauguration Day.

A number of Mr. Trump’s advisers — and the former president himself — have long viewed background checks for security clearances with deep suspicion.

They believe that the process is designed to make challenges to outcomes difficult, and that personal pieces of information submitted during the vetting can be disseminated later for damaging results. Mr. Trump has long railed about the F.B.I. being part of a “deep state” conspiracy to undermine him.

But a change that would allow a president with a record of flouting norms and rules for the handling of classified material to further sidestep existing guardrails would raise new questions about the adequacy of the system protecting national security secrets.

It is not clear what positions the altered system would cover, but the people familiar with the proposal said it appeared to apply to a large number of potential Trump appointees in a second administration.

[..]
Ah joh, het zal allemaal wel meevalllen! :{w :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 28-10-2024 02:30:45 ]
pi_215398257
Damage control!

twitter

twitter

"This joke does not reflect the views of President Trump or the campaign."?

Trump in 2020:

twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 28-10-2024 04:33:18 ]
pi_215398272
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 oktober 2024 @ 05:50:44 #294
284411 crew  heywoodu
pi_215398339
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 23:12 schreef AnneX het volgende:
Dr. Phil dus ook!
Eerlijk is eerlijk, een politieke rally of iets saboteren door je massaal aan te melden met het idee niet te gaan is ook wel echt ongelooflijk kansloos, welke partij het dan ook doet :+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 oktober 2024 @ 06:01:48 #295
284411 crew  heywoodu
pi_215398348
quote:
9s.gif Op maandag 28 oktober 2024 01:24 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Bij een volk dat het Capitool bestormde even de aanwezige pers aanwijzen en ze de vijand noemen (altijd in diezelfde, ongenteresseerde intonatie) :')
pi_215398389
Is deze bruine drek show compleet uitgezonden eigenlijk op fox of zo?

Wat een gif zit er in de maatschappij.
Dar en hier waarschijnlijk ook.
pi_215398768
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Welke lolbroek heeft de afstandsbediening van de vibe-plug van Tucker? :o
Heeft tukje carson inmiddels al een bruine tong van het likken van putler's reet ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 oktober 2024 @ 08:16:02 #298
862 Arcee
Look closer
pi_215398787
quote:
9s.gif Op maandag 28 oktober 2024 01:24 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Trump: When I say the enemy within the other side goes crazy. They have done very bad things, they are indeed the enemy from within
En MAGA had de vorige keer dat Trump dit zei nog zo hun best gedaan te zeggen dat Trump hiermee migranten bedoelde. Kunnen ze nog een keer opnieuw beginnen dus.
pi_215398832
Ben benieuwd hoe onze huis-MAGA's en Trump-apologeten terugkijken op deze haatbijeenkomst.

@Chivaz en @HowardRoark, what say you?
  maandag 28 oktober 2024 @ 08:29:34 #300
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215398863
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 06:53 schreef AnneX het volgende:
Is deze bruine drek show compleet uitgezonden eigenlijk op fox of zo?

Wat een gif zit er in de maatschappij.
Dar en hier waarschijnlijk ook.
Ik denk echt dat het in Europa niet zoveel beter is. Hier in Nederland wil zo een 20-30% ook gewoon massa-deportaties. Miljardairs krijgen de bevolking zo gek wel. Ze hebben de middelen en de kennis voor het betere onderbuikdansen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 oktober 2024 @ 08:34:52 #301
862 Arcee
Look closer
pi_215398903
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')