abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215391962
quote:
Amid an election-defining gender gap that is now tied for the largest this year, the already close presidential race between Kamala Harris and Donald Trump has become closer still.

https://www.cbsnews.com/news/trump-harris-poll-gender-gap/
Incelfrikandel
pi_215391980
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:57 schreef OMG het volgende:

[..]
Dit was dus deels waar m'n kilometers lange post over ging; wat zijn dan mogelijke oplossingen? Vooral met een suggestie over eerlijke verkiezingen en een idee als nationaal ID, dan zou je daar toch verwachten dat eerlijk voor iedereen zou moeten zijn en dat iedereen even gemakkelijk zo'n ID zouden moeten kunnen halen. En in zo'n redenatie loop je meteen in het vergroten van de overheid, want je hebt een stuk meer BMV's nodig of wat dan ook dat vergelijkbaar zou moeten zijn voor een nationaal ID dat geen paspoort is, wat in mijn oren meteen tegen wat voor rechtse ideeën dan ook druist aangezien het normaal gesproken "de overheid moet kleiner" is.

Er zijn staten waar een ID verlopen mag zijn wanneer je gaat stemmen, in een BNW topic (misschien is het hier ook eens voorbij gekomen) zijn er wel eens situaties vermeldt waar mensen registreren om te stemmen bij het halen van een nieuw ID dat er non-citizen stembiljetten hebben ontvangen, voor het aanvragen van een mail-in ballot heb je hier gewoon een ID nodig, etc. De situatie is zoals het is, en er is geen grootschalige fraude van wat dan ook. Dat vermoeden en de claims van dat laatste is toch grotendeels een Trump/rechts dingetje, maar met vrij weinig oplossingen van alleen te stellen dat iedereen maar met een geldig ID op moet komen draven.

Het is een beetje dezelfde argumentatie als stellen dat de VS meer per leerling uitgeeft dan wat voor andere landen dan ook, stellen dat het niveau bedroevend is, maar omdat er zoveel wordt uitgegeven moet daarin worden gesneden, zonder met wat voor ideeën en suggesties dan ook te komen om met dezelfde, of gesuggereerde lagere uitgaven, datzelfde onderwijs te verbeteren.

Op het moment dat je het alleen maar over snijden in uitgaven hebt dan kun je er natuurlijk vrij makkelijk vanuitgaan dat scholen waar het al slecht is het niet beter gaan doen.
Met het stellen van "iedereen moet een ID want het moet eerlijk verlopen" verloopt er niks eerlijks wanneer je niets verandert om dat ook eerlijk en gemakkelijk te laten verlopen. Roep je dat iedereen een geldig ID moet hebben en zeg je vervolgens niets over BMV's die strategisch gesloten worden, dan vindt je uiteindelijk voter suppression prima zolang het jou kant maar niet raakt.

Dan heb je van die trollen die komen grappen en grollen dat "iedereeen een stembiljet aan kan vragen en je het ook maar vanuit NL kan doen en ik ga stemmen hi-ha-ho", maar da's nou juist de fraude de grotendeels vanuit rechts komt, en ook nog eens helemaal geen grootschalig probleem is.

Maar goed, ik stop met typen voordat ik weer 283774838 woorden heb neergepend waar de enige reactie "ja, nee, het moet gewoon eerlijk" zonder ook maar iets met de inhoud van de post te doen.
Maar dit is het enige doel met de ID's verplicht stellen. want laten kijken naar de geschiedenis van die 'rode' staten. Hun hele politiek systeem na de burger oorlog is erop gericht om een bepaalde groep geen stemrechten te geven / beperken.

Want alles er op gebrand om juist minder stemmers te hebben in plaats van meer.

Het beste voorbeeld; verbieden dat er een drinken wordt uitgedeeld maar helemaal prima vinden als een persoon perdag een miljoen uitkeert als zich registeren om op Trump te komen stemmen.
pi_215392003
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Oké, laat ik het op een andere manier aanvliegen (jouw opmerking of 30% van Nederland werkelijk de vrije samenleving verwerpt): een groot deel van Nederland vond noodwetgeving wel best, ongeveer 30%, en de sterke leider vraag doet het ook altijd heel goed hier

[ x ]

Het is al een tijdje zo dat 30-40% van Nederland om een sterke leider vraagt (waaronder veel VVD en ex-VVD kiezers overigens).

In de laatste meting vond 6.3% dit 'very good' en 23.9% 'fairly good'
https://www.worldvaluessurvey.org/WVSOnline.jsp

Een veel groter deel vindt dit geen goed systeem, maar ik denk dat dit je vraag wel beantwoord over hoe Nederlanders erin staan en 30% Trump kan steunen.

Het parlement inkrimpen naar 100 zetels (of minder) is in deze kringen trouwens vrij populair, volgens Maurice de Hond.

"29% is dan fors meer dan de uitkomsten van Ipsos. Ik mag hopen dat het niet klopt, zijn er zoveel mensen met een afkeer van de vrije (westerse) samenleving?"

Van de Amerikanen weet ik trouwens ook niet of alle Trump aanhang een afkeer heeft van de vrije samenleving. Een deel zal zich waarschijnlijk laten aanpraten dat een 'Muslim travel ban' de vrijheid beschermt. Dat Harris het gevaar is voor de vrijheid. Zo is het ook in ons eigen land. Veel PVV, FvD, JA21, BBB kiezers zullen het niet op deze manier zo zien.
Maurice is altijd een pollster wie vooral de rechtere kant naar zich toetrekt, niet heel geloofwaardig

Maar de voorkeur van sterke leider ligt misschien ook bij de grotere groep ouderen, die meer behoefte hebben en controle en duidelijkheid. En vooral oz minmogelijk verandering
pi_215392024
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nogmaals: we zien toch dat Wilders 25% van de stemmen krijgt (met vergelijkbare teksten als 'ongedierte'). Voeg daar dan het kleinere grut aan toe en je krijgt iets dat deze 30% aanhang voor Trump zou kunnen verklaren.

Kennelijk zie jij dat als onvergelijkbare grootheden maar daar ben ik het dan fundamenteel mee oneens. Het zijn loten aan dezelfde stam (net als Orban, Milei, Meloni, Le Pen enz.)

De steun in Nederland voor een sterke leider is vrij groot (tov andere landen, zie het plaatje).

Hoe dit dan wordt beredeneerd, als dat het parlement alleen voor vertraging zorgt, doet er niet zoveel toe.
Wellicht heb je gelijk. Alhoewel ik Wilders' antidemocratische retoriek wel een paar stappen softer vind dan Trump. Alhoewel, de man is wel fan van Trump, dus misschien is dat veinzerij.

Maar als je dan kijkt naar partijen als BBB, CDA, VVD en NSC; dat kan toch bijna niet kloppen? Hoe rijm je het goede bestuur van NSC met een man die een poging tot staatsgreep probeerde uit te voeren? De pro-Europese, pro-Oekraïense, internationale blik van het CDA en de VVD met de pro-Russische houding en het EU-ondermijnend beleid van Trump?
Incelfrikandel
pi_215392039
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maurice is altijd een pollster wie vooral de rechtere kant naar zich toetrekt, niet heel geloofwaardig

Maar de voorkeur van sterke leider ligt misschien ook bij de grotere groep ouderen, die meer behoefte hebben en controle en duidelijkheid. En vooral oz minmogelijk verandering
Nouja Ipsos kwam bij 11% uit. Een flink verschil, maar nog steeds hoog.
Incelfrikandel
pi_215392260
Goh, nu lees ik toch héél andere reacties op het cnn / Vance interview.
Als iemand het helemaal wil zien en horen:
twitter
  FOK!fotograaf zondag 27 oktober 2024 @ 17:05:15 #232
842 Zorro
Z
pi_215392263
quote:
Dus alle verwarden die denken geen vrouw of man te zijn stemmen op Trump? Of waar is die 3% anders gebleven?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 27 oktober 2024 @ 17:13:36 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215392319
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

De sterke leider vraag is niet van Maurice maar van het World Values Survey (dat is een serieus te nemen onderzoek). Daar scoort Nederland gewoon ongeveer net zo hoog als de VS en hoger dan de meeste West-Europese landen.

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 16:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wellicht heb je gelijk. Alhoewel ik Wilders' antidemocratische retoriek wel een paar stappen softer vind dan Trump. Alhoewel, de man is wel fan van Trump, dus misschien is dat veinzerij.

Maar als je dan kijkt naar partijen als BBB, CDA, VVD en NSC; dat kan toch bijna niet kloppen? Hoe rijm je het goede bestuur van NSC met een man die een poging tot staatsgreep probeerde uit te voeren? De pro-Europese, pro-Oekraïense, internationale blik van het CDA en de VVD met de pro-Russische houding en het EU-ondermijnend beleid van Trump?
De CDA en NSC aanhang kiest vrijwel niet voor Trump hè? (niet bij Maurice en niet bij Ipsos) BBB is sowieso een PVV voor boeren en is de grootste concurrent voor de PVV. Van der Plas steunt Trump (en verwijst dan naar dat Trump beter voor de agrariërs zou zijn).

Ik denk dat veel Amerikanen lang niet alle Trump retoriek kennen of het wegwuiven ('hij meent het niet zo extreem'). Hetzelfde geldt voor Wilders hier.

Wilders heeft wel degelijk absurde uitspraken gedaan over leger inzetten tegen eigen bevolking, rechters ontslaan en dat rassenrellen heilzaam voor Nederland zouden zijn. Een hele waslijst die ik hier niet ga noemen.

Ja, hij is fan van Trump. Hij is ook fan van Orban, Assad en Poetin. Uiteindelijk zijn het allemaal loten aan dezelfde stam en bestaan er internationale dwarsverbanden. Het is een internationaal netwerk.

Let op hoe radicaal-rechts acteert nu met Georgië en de fraude aldaar. Orban kraait victorie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 27-10-2024 17:18:40 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215392341
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik heb natuurlijk een hekel aan 'm (duh), maar ik zou me waarschijnlijk ook kapot ergeren aan 'm als hij op een kring- of 1 op1 gesprek met mij zou zijn. Hij weet van geen enkel algemeen onderwerp iets af dan het meest oppervlakkige en dan is het vaak nog fout. Als ik zou vragen hoe gaat het er nu aan toe op <insert onderwerp over het Witte Huis en/of vergaderingen en/of dagelijkse gang van zaken>, dan zal het na 1 zin alweer over hemzelf gaan en na 2 zinnen over een ander onderwerp vanwege zijn gebrek aan focus.
Rogan vraagt hem naar UFO's, wat best boeiend kan zijn. Trump begint over buitenaards leven op Mars, waarna hij na 5 seconden overstapt op Chinese ballonnen.

Nee, echt top. Heel interessant ook. Ik heb gesprekken met m'n kleine neefje die meer diepgang hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215392372
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 11:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Jake Tapper is met persoonlijk eerherstel bezig en lacht Vance even recht in zijn bek uit om werkelijk, eerlijk is eerlijk, een gênante redenering.

Vance is sowieso op geen enkele manier meer serieus te nemen. Wat een onmens is dat...

[ x ]
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215392403
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Met andere woorden “trust me bro” en op een of andere manier moet het vertrouwen in de verkiezingen dan terug komen? Zo werkt het natuurlijk niet.

En waarom zou ik daar niet voor stemmen? Buiten het feit dat ik het onzin vind om die dingen gratis te leveren vind ik het vertrouwen in verkiezingen belangrijker.
Verkiezingen zijn hoe dan ook voor een groot deel afhankelijk van 'trust me bro'. Stemmen is anoniem en we vertrouwen erop dat de tellers hun werk naar eer en geweten doen. In geval van twijfel zijn hertellingen mogelijk, maar het draait uiteindelijk vooral om vertrouwen in het systeem en elkaar.

En dat vertrouwen probeert Trump te ondermijnen, met succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 27-10-2024 17:31:55 ]
pi_215392416
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:05 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dus alle verwarden die denken geen vrouw of man te zijn stemmen op Trump? Of waar is die 3% anders gebleven?
3%?
Incelfrikandel
  FOK!fotograaf zondag 27 oktober 2024 @ 17:32:33 #238
842 Zorro
Z
pi_215392471
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
3%?
Bij Harris staat 55% vrouw en 45% man. 100%
Bij Trump staat 43% vrouw en 54% man. 97%
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_215392536
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nou dat was rond 2016 wel een dingetje hoor, vooral Kijkertje beet zich enorm vast in het verdedigen van MS-13. Ze was namelijk van mening dat je dit soort beesten geen beesten mocht noemen en dat het president onwaardig was. Nogmaals ik heb het toen met stijgende verbazing zitten lezen, echt ongekend.
Dat is nu een oprecht voorbeeld van TDS, Trump noemt die mensen zeer terecht beesten maar omdat het Trump is moet je natuurlijk de tegenovergestelde positie innemen. Pure waanzin.
Whut? Waar dan?

En het is wel netjes om mij een mention te geven als je mij van iets beschuldigt :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215393115
quote:
5s.gif Op zondag 27 oktober 2024 17:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Whut? Waar dan?

En het is wel netjes om mij een mention te geven als je mij van iets beschuldigt :{w
En we mogen niet terugkomen op 6 januari want lang geleden, maar wel vooral blijven wijzen op uitspraken uit 2016 die je waarschijnlijk niet eens hebt gedaan want zo trollt domrechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 27-10-2024 18:55:56 ]
pi_215393361
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 18:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En we mogen niet terugkomen op 6 januari want lang geleden, maar wel vooral blijven wijzen op uitspraken uit 2016 die je waarschijnlijk niet eens hebt gedaan want zo trollt domrechts.
Ik vermoed dat hij weer eens verbanden heeft gelegd/ conclusies heeft getrokken die er helemaal niet zijn.
pi_215393828
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vermoed dat hij weer eens verbanden heeft gelegd/ conclusies heeft getrokken die er helemaal niet zijn.
Dus je durft nu ronduit toe te geven dat MS-13 niets meer dan beesten zijn? Want je wist toen niet hoe snel je weer wat tweets moest posten omdat Trump hetzelfde had gezegd en ik hem daar groot gelijk in gaf.
Het is mij altijd bij gebleven omdat ik dit zo’n waanzinnig iets vond maar blijkbaar weet je er niets meer van of je doet alsof.
pi_215393847
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus je durft nu ronduit toe te geven dat MS-13 niets meer dan beesten zijn? Want je wist toen niet hoe snel je weer wat tweets moest posten omdat Trump hetzelfde had gezegd en ik hem daar groot gelijk in gaf.
Het is mij altijd bij gebleven omdat ik dit zo’n waanzinnig iets vond maar blijkbaar weet je er niets meer van of je doet alsof.
Welke posts?
pi_215393935
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vind jij ook dat immigranten het zuivere bloed der Amerikanen vergiftigt met hun vuiligheid?
pi_215393991
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind jij ook dat immigranten het zuivere bloed der Amerikanen vergiftigt met hun vuiligheid?
Ik vermoed ook dat het een discussie was over een dergelijke uitspraak van Trump over immigranten waar @Chivaz in zijn hoofd dan MS-13 van maakt en dus mag Trump dat zeggen.

Of zo ... :|W
pi_215394037
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vermoed ook dat het een discussie was over een dergelijke uitspraak van Trump waar @:Chivaz in zijn hoofd dan MS-13 van maakt en dus mag Trump dat zeggen.

Let op: Chivaz gaat mij straks 'corrigeren' en zeggen dat Trumps opmerkingen over Amerikaans bloed dat wordt vergiftigd op illegale immigranten sloeg.

Alsof het dan wel normaal is om zoiets te zeggen.
pi_215394040
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vermoed ook dat het een discussie was over een dergelijke uitspraak van Trump waar @:Chivaz in zijn hoofd dan MS-13 van maakt en dus mag Trump dat zeggen.

Nope het ging specifiek over MS-13 waar hij die mensen beesten noemde, jij sprak daar je afschuw over uit want het was een president onwaardig. Ik ben het nooit vergeten en ik zal het ook nooit vergeten. Jij was overigens niet de enige, je had er nog eentje waarvan schoonmoeders dood was gegaan aan corona en dat was de schuld van Trump.
Die wou mij nog in elkaar slaan enzo want ja het was immers Trump zijn schuld dat schoonmoeder overleden was.
Ja ik heb wat gekke dingen gelezen hier hoor lol.
pi_215394107
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nope het ging specifiek over MS-13 waar hij die mensen beesten noemde, jij sprak daar je afschuw over uit want het was een president onwaardig. Ik ben het nooit vergeten en ik zal het ook nooit vergeten. Jij was overigens niet de enige, je had er nog eentje waarvan schoonmoeders dood was gegaan aan corona en dat was de schuld van Trump.
Die wou mij nog in elkaar slaan enzo want ja het was immers Trump zijn schuld dat schoonmoeder overleden was.
Ja ik heb wat gekke dingen gelezen hier hoor lol.
Wanneer kom je nou eens met die posts dan want volgens haal je het een en ander door elkaar. Lijkt de 'weave' wel!
pi_215394111
Dan had je nog die andere waar ik de naam van ben vergeten. Die vond ook dat Trump te ver was gegaan. Ik vertelde tussen neus en lippen door dat een muur best een goed idee was.
Vervolgens had hij diezelfde nacht met full caps het hele topic volgespamd waar ik werd uitgemaakt voor nazi en plaatste hij foto’s van swastika’s en de berlijnse muur.
Ik heb wat meegemaakt hier hoor in dit topic de afgelopen jaren lol.
pi_215394128
Fun fact: Chivaz was in 2016 nog helemaal niet actief op fok, in ieder geval niet onder deze naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')