Het speelt al vele jaren he? Democraten zijn ook op veel plekken aan de macht in de VS...die kunnen daar ook werken aan het makkelijker beschikbaar maken van een ID.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat iedereen uiteindelijk wel voorstander is; alleen niet om het meteen in te voeren.
Vooral dit, en daarom zat ik hier een aantal jaar geleden met verbazing te lezen dat men oprecht boos werd over het feit dat Trump leden van MS-13 beesten noemde. Het is slechts een van de velen voorbeelden die ik kan opnoemen maar dit vond ik toch echt het toppunt.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:35 schreef Mike het volgende:
We zitten allemaal in onze eigen bubbel. Dat zal voor sommigen in dit topic inhouden dat wat Chivaz ook aandraagt, het altijd in hun achterhoofd Trump-gerelateerd is en dat hij per definitie dus nooit gelijk heeft.
Juist. De R's willen het invoeren om grote groepen (voornamelijk D-stemmers met een moeilijk kleurtje) uit te sluiten van de stembus gang.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat iedereen uiteindelijk wel voorstander is; alleen niet om het meteen in te voeren.
45% van de stemmers stemmen niet op de dag zelf in een verkiezingsbureau een groot gedeelte per post, hoe gaat daarvan de ID gecontroleerd worden?quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Misschien is het dan een idee om mensen veel minder met de post te laten stemmen. Dan maar massaal naar de stembureaus en dat met voldoende stembureaus.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
45% van de stemmers stemmen niet op de dag zelf in een verkiezingsbureau een groot gedeelte per post, hoe gaat daarvan de ID gecontroleerd worden?
Een ID is fantastisch tegen pereoonsfraude maar als men niet in persoon zelf naar een stembureau komt is een ID discussie in mijn optiek nogal voorbarig maar wel weer een topic vol.
Het heeft wat mij betreft weinig te maken met de Amerikaanse situatie. Ik ben gewoon van mening dat de kern van een democratie is dat iedereen in staat moet worden gesteld zijn of haar stem uit te brengen en stemmen derhalve zo laagdrempelig mogelijk moet zijn. De democratie kent een lange geschiedenis van expliciete en impliciete uitsluiting van kiezers en er zijn genoeg landen waar dat vandaag de dag nog steeds het geval is. Ik ben ook mordicus tegen elke vorm van censuskiesrecht. Je ziet hier ook wel eens topics verschijnen waarin weer wordt gepleit voor een kiezersexamen, IQ-test of wat dan ook om te mogen stemmen. Volkomen verwerpelijke ideeën in mijn ogen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:35 schreef Mike het volgende:
We zitten allemaal in onze eigen bubbel. Dat zal voor sommigen in dit topic inhouden dat wat Chivaz ook aandraagt, het altijd in hun achterhoofd Trump-gerelateerd is en dat hij per definitie dus nooit gelijk heeft.
Ik vind de ID-discussie daarvoor echt tekenend. Stel dat de Democraten een aantal jaar geleden besloten hadden dat je alleen met ID kon stemmen en de Republikeinen gingen er tegenin dan zou een grote groep hier gezegd hebben 'Waarom zijn de Republikeinen tegen veilige verkiezingen? Belachelijk dat je zonder ID kan stemmen!'.
Ik vind het nog steeds bizar dat iemand hier een verplichte identificatie bij verkiezingen, iets wat we in Nederland doodnormaal vinden omdat het de verkiezingen veel veiliger en betrouwbaarder maakt, gisteren het 'toegeven aan de fascisten' noemde.![]()
Waarom moet altijd alles zo zwart of wit zijn en is er op dit soort praktische zaken niet gewoon nuance mogelijk? Het is toch heel goed mogelijk om voor een ID te zijn en tegelijkertijd graag willen dat het mensen zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt om aan een ID te komen?
Onderstaand figuur natuurlijk, ik heb de podcast van Joe Rogan zitten luisteren en Trump is toch een veel interessanter persoon dan Kamala of Michelle Obama.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Met wie zou je liever een drankje doen voor een gezellige avond? Met de twee bovenstaande figuren of onderstaand figuur?
[ x ]
Zijn fans gaan dit uiteraard sanewashen en claimen dat Trump doelt op microbieel leven. Maar de vraag gaat over UFO's en Rogan legt ook uit dat er geen intelligent leven is op Mars, hooguit bacteriën. Dat gaat Trump duidelijk boven de pet, gezien de uitdrukking op z'n gezicht en het feit dat hij daarna uit het niets begint over 'Chinese ballonnen'.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:38 schreef AnneX het volgende:
Bedoel je deze clip bijvoorbeeld?
Er zijn er vele! DEIE UUR lang.
# “stable genius”
[ x ]
Dat Trump in een gesprek minder voorspelbaar is moet iedereen wel toegeven ja. Je zag het ook bij Rogan: hij gaat van het ene onderwerp naar het andere, totáál ongerelateerde onderwerp, draaft een paar halve zinnetjes bij elkaar en zegt dan trots 'kijk, nu hebben we het weer ergens anders over!', etc. Voorspelbaar? Neuh, dat zeker niet inderdaadquote:Op zondag 27 oktober 2024 12:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Onderstaand figuur natuurlijk, ik heb de podcast van Joe Rogan zitten luisteren en Trump is toch een veel interessanter persoon dan Kamala of Michelle Obama.
Kamala en Michelle zijn voorspelbare personen. Je weet wat je kan verwachten en wat bespreekbaar is en wat niet. Ik heb het idee dat je met Trump alles kunt bespreken en dat hij je dingen kan vertellen met zijn unieke perspectief.
Dat is in gezelschap veel waardevoller dan een 13 in een dozijn persoon.
Als je deze personen op een feestje zet dan hangen de mensen eerder rond Trump vanwege zijn persoonlijkheid.
Trump is een figuur dat overal alles vanaf denkt te weten en dan ook denkt dat hij het beter weten dan iedereen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Onderstaand figuur natuurlijk, ik heb de podcast van Joe Rogan zitten luisteren en Trump is toch een veel interessanter persoon dan Kamala of Michelle Obama.
Kamala en Michelle zijn voorspelbare personen. Je weet wat je kan verwachten en wat bespreekbaar is en wat niet. Ik heb het idee dat je met Trump alles kunt bespreken en dat hij je dingen kan vertellen met zijn unieke perspectief.
Als je deze personen op een feestje zet dan hangen de mensen eerder rond Trump vanwege zijn persoonlijkheid.
Na de aanslag in 2001 was er volgens mij wel even sprake van maar ja de privacy..quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:50 schreef Mike het volgende:
[..]
Het speelt al vele jaren he? Democraten zijn ook op veel plekken aan de macht in de VS...die kunnen daar ook werken aan het makkelijker beschikbaar maken van een ID.
Maar goed, wat je zegt zou al een veel beter uitgangspunt zijn dan meteen met gestrekt been erin te gaan en roepen 'ja, maar Trump...!'. Kijken of we een gemeenschappelijk standpunt hebben en daarna kijken wat de nuances zijn en wat er dan beter zou moeten.
Knap dat Maurice alle 14 resterende FvD kiezers heeft weten te vinden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:24 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens De Hond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
FvD staat helaas op winst in de peilingen, zo een 4-5 zetels nu.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Knap dat Maurice alle 14 resterende FvD kiezers heeft weten te vinden.
I snortedquote:Op zondag 27 oktober 2024 12:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Knap dat Maurice alle 14 resterende FvD kiezers heeft weten te vinden.
Trump heeft graag het woord, zoveel is wel duidelijk. Maar de beste man heeft humor, leuke onderwerpen. Houd van boksen en mma net als ik en heeft leuke verhalen te vertellen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat Trump in een gesprek minder voorspelbaar is moet iedereen wel toegeven ja. Je zag het ook bij Rogan: hij gaat van het ene onderwerp naar het andere, totáál ongerelateerde onderwerp, draaft een paar halve zinnetjes bij elkaar en zegt dan trots 'kijk, nu hebben we het weer ergens anders over!', etc. Voorspelbaar? Neuh, dat zeker niet inderdaad
Het is leuk dat hij leuke verhalen te vertellen heeft, maar dat maakt hem niet een goede president of iets dergelijks. Ik zit door drie uur aan interview heen te skippen en hier en daar te luisteren, en elk willekeurig moment waar ik naartoe spring is weer een moment waarop hij óf onlogische dingen zegt óf simpelweg zit te raaskallen met tussendoor wat 'en iedereen vond het geweldig!' of 'en toen, en iedereen, en toen zeiden ze, iedereen zei toen, toen zeiden ze allemaal dat het geweldig was, ze vonden mij fantastisch, ze zeiden dat ze mij beter vonden dan wie dan ook, ooit!'.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump heeft graag het woord, zoveel is wel duidelijk. Maar de beste man heeft humor, leuke onderwerpen. Houd van boksen en mma net als ik en heeft leuke verhalen te vertellen.
Vind je niet dat het goed zou zijn voor Kamala als zij dit ook gaat doen?
Ik dacht eerst dat het een slecht idee voor haar zou zijn maar na er over na te denken is dit precies wat zij nodig heeft.
Een gesprek zodat we de persoon Kamala Harris leren kennen en niet de politicus.
Dat heeft de podcast voor Trump gedaan en dat kan dus ook Kamala werken als ze ontspannen het gesprek aangaat.
Trump is retorisch niet erg sterk maar hij heeft ervaring met mensen in de echte wereld.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is leuk dat hij leuke verhalen te vertellen heeft, maar dat maakt hem niet een goede president of iets dergelijks. Ik zit door drie uur aan interview heen te skippen en hier en daar te luisteren, en elk willekeurig moment waar ik naartoe spring is weer een moment waarop hij óf onlogische dingen zegt óf simpelweg zit te raaskallen met tussendoor wat 'en iedereen vond het geweldig!' of 'en toen, en iedereen, en toen zeiden ze, iedereen zei toen, toen zeiden ze allemaal dat het geweldig was, ze vonden mij fantastisch, ze zeiden dat ze mij beter vonden dan wie dan ook, ooit!'.
Het is écht heel bizar om naar te luisteren en te bedenken dat deze man al vier jaar president is geweest en kans heeft om dat nog eens te doen, terwijl het klinkt als een wat bijzondere man die elke werkdag om één uur 's middags al in z'n vaste kroeg zit, tierend en raaskallend tegen iedereen die toevallig in de buurt is.
Ik zou nog steeds héél graag ergens iets van een compilatie vinden van momenten waarop hij in dat interview echt sterke punten maakt en een duidelijk, coherent verhaal afsteekt, maar dat is nog niet te vinden helaas.
--quote:And he went to the south and he was I've had generals tell me we have some great generals, the real generals, not the ones you see on television, the ones that beat ISIS with me.
We defeated ISIS in record time. It was supposed to take years. And we did it in a matter of weeks.
These are great generals. These are tough guys. These are not woke guys.
---quote:The one mistake. Because I had a lot of success. Great economy, great everything.
Everything was great. We, the military, we rebuilt it. Biggest tax cuts in history.
All this stuff. We did it. We had a great presidency.
Three Supreme Court justices. Most people get none. You know, you pick them young.
--quote:We had horrible tax policy. I made it great. With a much lower tax rate.
So I took it from almost 40% down to 21%. Now I'm bringing it from 21% down to 15%. But only if you make your product in the United States, which is great.
People call me, they said, what a great idea. Nobody ever heard of that before. I don't care if they make the product in Japan.
--quote:I'm in the Oval Office and I have John McLaughlin and Fabrizio, the two very good pollsters probably. I don't know. I would say the two best.
Who knows? But very good pollsters. And we're starting to think about running for a second term.
And we had the greatest economy in history. Never has there been an economy like...
--quote:You know, he used to say he's a great president.
We got along. We did. We actually got along at that point.
But I think somebody said you just can't continue to call him a great president. You know, they do say that. But we had it all done.
Echt álles wat hij zegt is samen te vatten als "Ik was fantastisch, de rest is allemaal KUT en WOKE". Hij zit nota bene van zijn stoel te glijden van trots als hij zegt dat hij drie Supreme Court judges heeft aangesteld, kom op. Het is alléén maar "ik ben geweldig en iedereen zei dat ik geweldig was en de verkiezingen in 2020 zijn gestolen!".quote:Well, number one, we would have taken it out. Just so you go back a little bit further. I had a couple of conversations with Abdul (Taliban*).
And from the time I had those conversations because they were shooting our soldiers, you know, with the sniper stuff, they were shooting. They were shooting a lot of them. They were shooting a lot with Obama, much less with me, but they were shooting them.
And I said, get this guy on the phone. The press went nuts when they heard this. I had a great conversation with it was a tough conversation.
Je mag die mening best hebben, ik deel die mening alleen niet. Het word TDS als het bijzonder irrationeel word en dat gebeurt toch regelmatig. Ik verwijs maar weer eens naar het moment dat MS-13 hier in bescherming werd genomen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:49 schreef heywoodu het volgende:
Even een beetje doorheen gelezen, maar dit zijn toch allemaal gewoon bizarre manieren van converseren als presidentskandidaat? En dan zitten daar de vele momenten waarin hij gewoon oprecht de draad kwijt leek te zijn niet bij, en is dit ook maar een kleine greep.
[..]
--
[..]
---
[..]
--
[..]
--
[..]
--
[..]
Echt álles wat hij zegt is samen te vatten als "Ik was fantastisch, de rest is allemaal KUT en WOKE". Hij zit nota bene van zijn stoel te glijden van trots als hij zegt dat hij drie Supreme Court judges heeft aangesteld, kom op. Het is alléén maar "ik ben geweldig en iedereen zei dat ik geweldig was en de verkiezingen in 2020 zijn gestolen!".
Maar dat kun je niet zeggen, want dan krijg je gelijk half social media over je heen met alleen maar 'hurdur TDS!'.
Hahaha wat een onzin. Hij zou nog niet eens weten hoe zijn eigen boodschappen zou moeten doen in de echte wereld.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump is retorisch niet erg sterk maar hij heeft ervaring met mensen in de echte wereld.
Ik vond het vooral interessant om te horen hoe de dynamiek is tussen politici en Trump zelf.
Hij bekijkt dingen vanuit een puur zakelijk standpunt en trekt dan de conclusie dat veel politici ronduit incompetent zijn en niet denken vanuit het landsbelang. Ik kan daar wel redelijk in mee gaan vooral als je de voorbeelden hoort van hem qua bureaucratie.
Erg jammer dat je er doorheen zit te skippen want dan word het inderdaad een erg onsamenhangend verhaal.
Daar heeft hij mensen voor. Lolquote:Op zondag 27 oktober 2024 13:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hahaha wat een onzin. Hij zou nog niet eens weten hoe zijn eigen boodschappen zou moeten doen in de echte wereld.
Voor jou en je geloofsgenoten geldt dit zeker. Het zou je gegund zijn om hem eens te ontmoeten, waarde Chivaz.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |