Niet mijn OP, wel mijn hobby.quote:Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"
Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.
"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.
Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.
"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."
Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk
Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Niet mijn hobby, niet mijn OP!!!!!quote:
Lolwhutquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
Verder is het natuurlijk geen diefstal. Slechts compensatie voor de graaiflatie en salarissen van kassamedewerkers.
Alsof zalm echt 9 euro per bakje moet kosten
Is wel zo. Die hoge prijzen zijn alleen nodig om de woekersalarissen van de hogere functies te betalen, zoals het jaarsalaris van 7,2miljoen euro voor de AH topmanquote:
Dan is het nog wel diefstalquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is wel zo. Die hoge prijzen zijn alleen nodig om de woekersalarissen van de hogere functies te betalen, zoals het jaarsalaris van 7,2miljoen euro voor de AH topman
Als je ze zelf moet gaan vangen ben je meer geld kwijt. Maar ik ben wel een voorstander van het laten betalen van inkomensafhankelijke prijzen voor voedsel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
Verder is het natuurlijk geen diefstal. Slechts compensatie voor de graaiflatie en salarissen van kassamedewerkers.
Het is overal te duur. Mensen laten zich vrijwillig in de kont neuken door dit soort bedrijven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan is het nog wel diefstal![]()
Vind je het te duur dan koop je het niet of ergens anders
Wat zou het ziekteverzuim percentage zijn bij de AH? Die 7.2 miljoen mag hij verder gerust in zijn zak stoppen, ik koop alleen maar overal de aanbiedingen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is wel zo. Die hoge prijzen zijn alleen nodig om de woekersalarissen van de hogere functies te betalen, zoals het jaarsalaris van 7,2miljoen euro voor de AH topman
en dan geeft het scherm een error en moet er zo'n miep bijkomen. en dat bij 1 op de 3 producten. Elk product duurt minstens 15 seconden. Heb je vier pakjes boter duurt het ongeveer een minuut om die in te scannen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ziet er heel simpel uit. Je pakt een product rechts -> bliep -> Je stopt het product in de lege tas links.
Hoe moeilijk kan het zijn
Prima. Ik hoef alleen mijn spullen maar af te rekenen he. Ik hoef je vriendje niet te zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En de weegschaal werkt kutAls jij voor me zou staan als klant zou ik snel klaar zijn.
Ze hoeft zich niet aangesproken te voelen hoor. Kan me niet voorstellen dat zij er iets aan kan doen dat hun baas een kutsysteem heeft ingevoerd. Sterker; ze leek uiterst begripvol. Stuk klantvriendelijker dan jij blijkbaar zou zijnquote:Beetje normale communicatie is te moeilijk zeker?
't is me watquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En besef jij wel dat jij door jouw asociale benadering mensen het plezier af neemt in hun werk? Ik ken mensen die na jaren dienst er de brui aan hebben gegeven puur vanwege klanten zoals jij. Zo ontzettend zonde.
precies. resultaat bij de lidl is dat iedereen weer gewoon in de rij staat en die zelfscankassa's vrijwel leeg blijven. Wel gezelliger hoor, praatje met de kassadame.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Carrefour in frankrijk heeft dit ook. Na 2x gebruikt afgelopen vakantie ben ik weer in de rij gaan staan. Foutmeldingen bij de vleet en werkt gewoonweg tyfustraag.
Voorbeeld van doorslaan. Leuk bedacht achter een bureautje, niet uitgevogeld in de praktijk.
Nou ja, ga wel vaker naar de Lidl in zwolle zuid tegenwoordig, maar verder reken ik gewoon bij de kassa af hoor. Aardige dames over het algemeen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet zo'n supermarkt maar werkende spullen neerzetten.
Niet en kutzelfscankassas en snijden in de cassièreplanning.
Dan komen ze er vanzelf wel achter dat volk ergens anders naartoe gaat
'tekeer gaan'quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En daar kunnen de kassamedewerkers wat aan doen denk je? Ga klagen bij het hoofdkantoor zou ik zeggen. Maar ik vermoed dat dat te lastig wordt? Het is zo makkelijk om tegen een winkelmedewerker tekeer te gaan omdat mensen weten dat ze geen grote mond terug kunnen geven.
Waaruit haal je dat ik me misdraag tegenover het personeel dan? Want dat is nogal een aanname...quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:52 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Uithuilen bij een kassamiep gaat je echt niet helpen. De klant is koning? Zolang de koning zich als een klant gedraagt. Ander opbokken de winkel uit. Met of zonder hulp.
Je verzint die 'grote muil' zelf he, dat heb je door? Doe ff gewoon normaal johquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klagen bij de balie en hoofdkantoor is verspilde tijd, maar een grote muil hebben tegen het directe personeel niet zeker
Precies. Er wordt hier een compleet waanbeeld gecreëerd. Echtquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je mag toch best aangeven op een chaggerijnige doch beschaafde manier dat die kutweegschaalkassas kut zijn? Je hoeft zo'n 17 jarige echt niet direct de grond in te trappen...
Het is gewoon een zegswijze. Sorry dat ik niet zo van het woke politiek correct geneuzel ben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:59 schreef Michie_ het volgende:
Kunt ook gewoon medewerker gebruiken in plaats van een bewust denigrerende benadering. Het is niet hun schuld dat het systeem niet goed werkt.
Ja, echt. Ik sta dan in de rij bij kassa 1, direct naast de scankassa's en dan zie je gewoon dat zo'n grietje 6 keer naar dezelfde mensen moet omdat het systeem het wéér niet doet. Staan ze met een rood hoofd 'sorry, sorry' te zeggen. Genant voor die meiden hoor. Kan me voorstellen dat ze het compleet zat worden en blij zijn als hun frustraties met die weegschalen gedeeld worden door de klanten. Een stukje begrip.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Onze Lidl heeft dat ook ja. Levende nachtmerrie.
Inderdaad heel vaak foutmeldingen op het gewicht. Vaak zijn de scanmedewerkers het zelf al zo zat dat ze het wegen deactiveren bij je eerste foutmelding
Dan kunnen ze op het kantoor zien dat die systemen kut werken bedoel je?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Grote jongen!
Ze moeten net als in Engeland een camera en beeldscherm boven die dingen hangen. Dan zie je dat ze je opnemen. Dat stukje bewustzijn helpt denk ik wel.²
Of gewoon lagere prijzen afdwingen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Als je ze zelf moet gaan vangen ben je meer geld kwijt. Maar ik ben wel een voorstander van het laten betalen van inkomensafhankelijke prijzen voor voedsel.
Topman Ahold.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
NOUNOUNOUNOUZEG!1!!1111!!!111!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De prijzen voor voedsel inkomensafhankelijk maken is veel eerlijker, want dan betaalt iedereen toch naar draagkracht?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of gewoon lagere prijzen afdwingen.
Boodschappenprijzen 18% verhogen binnen 1 jaar en dan wel bonussen uitkeren aan de topfuncties... dan ben je gewoon een graaier.
Lijkt mij niet uitvoerbaar, los van dat het mij ook geen goed idee lijkt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:18 schreef torentje het volgende:
[..]
De prijzen voor voedsel inkomensafhankelijk maken is veel eerlijker, want dan betaalt iedereen toch naar draagkracht?
Het is algemeen bekend dat de lagere klasse ongezonder eet dan die daarboven, als je voedsel prijzen inkomensafhankelijk maak, dan kopen ze 3 pizza's ipv 1 en laten ze alsnog die krop sla liggenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:18 schreef torentje het volgende:
[..]
De prijzen voor voedsel inkomensafhankelijk maken is veel eerlijker, want dan betaalt iedereen toch naar draagkracht?
Marges bij AH zijn niet veel anders dan bij Jumbo. Ergens rond de 4%quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Topman Ahold.
De CEO van AH, Marit van Egmond, verdient bij lange na niet zoveel of iets wat daarbij in de buurt komt.
We weten niks over de winstmarge van AH. Wel van Jumbo en de zogenaamde graaiflatie heeft bij de Jumbo niet geleid tot hogere winst of grotere winstmarge. De graaiflatie zit waarschijnlijk bij de Ahold's (daar is die zeker te weten) van de wereld en niet de supermarkten
netto margesquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Marges bij AH zijn niet veel anders dan bij Jumbo. Ergens rond de 4%
Brutomargemix was rond 4,5%. En dan deed je het goed. Genoeg jaren rond de 3% bruto gedraaid.quote:
Hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Als je ze zelf moet gaan vangen ben je meer geld kwijt. Maar ik ben wel een voorstander van het laten betalen van inkomensafhankelijke prijzen voor voedsel.
Wel kut dan als ik avocado's wil en hij dat maar overdreven vindt, moet ik meer betalen voor iets wat ik alleen eet omdat hij meer verdient.quote:
Waarom is het dan geen goed idee?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:27 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Lijkt mij niet uitvoerbaar, los van dat het mij ook geen goed idee lijkt.
life's imperfectquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel kut dan als ik avocado's wil en hij dat maar overdreven vindt, moet ik meer betalen voor iets wat ik alleen eet omdat hij meer verdient.
Dat is mogelijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de lagere klasse ongezonder eet dan die daarboven, als je voedsel prijzen inkomensafhankelijk maak, dan kopen ze 3 pizza's ipv 1 en laten ze alsnog die krop sla liggen
Over een dergelijke situatie heb ik nog niet nagedacht.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, en het inkomen van mijn man is ongeveer 3 keer zo hoog als het mijne, dan wordt het voordeliger als ik de boodschappen doe?
Terwijl dat toch vreemd is. Het is niet zo heel moeilijk om gezond te eten en ook niet duur. Je heb al een zak aardappelen voor 2 euro en een zak groente voor 3 euro. Daar haal je zo een paar maaltjes uit. Daar kan geen pizza tegenop.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:51 schreef halfway het volgende:
Het is algemeen bekend dat de lagere klasse ongezonder eet dan die daarboven
In plaats van dat ik de boodschapjes voor mijn arme oude moeder haal, ga ik haar alle boodschappen voor mijn hele gezin laten bestellen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, en het inkomen van mijn man is ongeveer 3 keer zo hoog als het mijne, dan wordt het voordeliger als ik de boodschappen doe?
omdat het niet uitvoerbaar is om te beginnen. Hoe gaat de supermarkt checken hoeveel ik verdien en dat het eten voor mij is?quote:
dat lijkt me ook , bruto zou absurd zijnquote:
Wordt ook leuk op de huizenmarkt. Iemand in de bijstand koopt een huis voor bijna niets of krijgt het in de schoot geworpen…quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Over een dergelijke situatie heb ik nog niet nagedacht.
Door recente bankafschriften te overleggen waarop te zien is hoe groot of klein de financiële draagkracht is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
omdat het niet uitvoerbaar is om te beginnen. Hoe gaat de supermarkt checken hoeveel ik verdien en dat het eten voor mij is?
Ik heb het over inkomensafhankelijke prijzen vragen voor voedsel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:42 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Wordt ook leuk op de huizenmarkt. Iemand in de bijstand koopt een huis voor bijna niets of krijgt het in de schoot geworpen…
Ik gluur wel eens in de winkelwagentjes van verschillende klanten in de rij. Zo’n slome twintiger met twee jengelende peuters die aan haar dekbedjas hangen, heeft dan allemaal voorverpakt voer, diepvriespizza, een zak snoep en een fles cola erin, uiteraard van het basismerk. De infobalie werd daarna natuurlijk geplunderd om de omzet van de firma Marlboro te spekken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:48 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Terwijl dat toch vreemd is. Het is niet zo heel moeilijk om gezond te eten en ook niet duur. Je heb al een zak aardappelen voor 2 euro en een zak groente voor 3 euro. Daar haal je zo een paar maaltjes uit. Daar kan geen pizza tegenop.
Ik denk dat mensen met weinig opleiding en uit een minder sociaal milieu de verleiding van fast food niet kunnen weerstaan. Net zoiets als de lift nemen in plaats van de trap. Heeft niets met prijzen te maken, maar alles met gemakzucht en alleen maar lekker ongezond willen eten. Als ik elke dag patat/pizza's/hamburger zou kunnen eten, dan deed ik dat ook, maar dan zit ik over een jaar bij de dokter met dichtgeslibte aderen en dito lijf.
Ik heb het over het principe.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb het over inkomensafhankelijke prijzen vragen voor voedsel.
Hoe lang is het geleden dat je dat gedaan hebt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:46 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik gluur wel eens in de winkelwagentjes van verschillende klanten in de rij. Zo’n slome twintiger met twee jengelende peuters die aan haar dekbedjas hangen, heeft dan allemaal voorverpakt voer, diepvriespizza, een zak snoep en een fles cola erin, uiteraard van het basismerk. De infobalie werd daarna natuurlijk geplunderd om de omzet van de firma Marlboro te spekken.
lijkt me waarschijnlijker dat de baan fysiek relatief zwaar is en er gewoon geen puf meer is om te kokenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:48 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Terwijl dat toch vreemd is. Het is niet zo heel moeilijk om gezond te eten en ook niet duur. Je heb al een zak aardappelen voor 2 euro en een zak groente voor 3 euro. Daar haal je zo een paar maaltjes uit. Daar kan geen pizza tegenop.
Ik denk dat mensen met weinig opleiding en uit een minder sociaal milieu de verleiding van fast food niet kunnen weerstaan. Net zoiets als de lift nemen in plaats van de trap. Heeft niets met prijzen te maken, maar alles met gemakzucht en alleen maar lekker ongezond willen eten. Als ik elke dag patat/pizza's/hamburger zou kunnen eten, dan deed ik dat ook, maar dan zit ik over een jaar bij de dokter met dichtgeslibte aderen en dito lijf.
Wat zou jij dan een terecht salaris vinden voor de topman van een wereldwijd actief bedrijf met tientallen miljarden aan omzet en dik 400.000 werknemers?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Genoeg om van te kunnen leven en een paar extra vakantiesquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wat zou jij dan een terecht salaris vinden voor de topman van een wereldwijd actief bedrijf met tientallen miljarden aan omzet en dik 400.000 werknemers?
150.000 is wel echt weinig. Weet je wel hoe duur boodschappen zijn tegenwoordig?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Genoeg om van te kunnen leven en een paar extra vakantiesNiet meer dan 150.000 euro dus
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Genoeg om van te kunnen leven en een paar extra vakantiesNiet meer dan 150.000 euro dus
Vind t wel meevallenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat lijkt me ook , bruto zou absurd zijn
4,5% netto marge is flink , gezien de enorme dagomzet in aantallen
Ik deed het voor de kratjes bier.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ik ben 2 keer gepakt, maar dan kom je er wel onderuit door te zeggen dat je het apart moest afrekenenzijn meestal 16-jarigen die controleren, dus die boeit het hun ook geen reet.
Voor 2-3 jaar terug was t overleven. Weet je hoe duur olijfolie/vis/kaas/kruiden waren.
De financieel draagkrachtigen betalen toch al tijden te weinig voor producten en diensten? Moet dat blijven bestaan? ondanks dat men weet dat het land daardoor een braindrain kreeg.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:46 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik heb het over het principe.
Los daarvan geeft het ook een enorme privacybreuk, de supermarkt moet inzage in de inkomensgegevens hebben en de caissière weet dan dat ons inkomen factor x is van de bejaarde die voor ons hetzelfde item kwam kopen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
omdat het niet uitvoerbaar is om te beginnen. Hoe gaat de supermarkt checken hoeveel ik verdien en dat het eten voor mij is?
Het apparaat geeft geen melding dat er een controle komt, maar de medewerkers besluiten dat zelf?quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:48 schreef Twiitch het volgende:
Ik zweer het je dat ik bizar vaak gecontroleerd wordt tegenwoordig. Erg confronterend om te realiseren dat ik een boevenkop heb.
Nee, gewoon zo'n melding op het scherm dat ik gecontroleerd wordt en dan zo'n wulps kassameisje die al mijn perfect ingepakte boodschappen er weer uithaalt en ze rommelig weer terugstopt. Echt een marteling vind ik dat. M'n broodjes raken ingedeukt mens.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het apparaat geeft geen melding dat er een controle komt, maar de medewerkers besluiten dat zelf?
En dat apparaat leest niet alleen streepjescodes maar ook boevenkoppen, of wat?quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nee, gewoon zo'n melding op het scherm dat ik gecontroleerd wordt en dan zo'n wulps kassameisje die al mijn perfect ingepakte boodschappen er weer uithaalt en ze rommelig weer terugstopt. Echt een marteling vind ik dat. M'n broodjes raken ingedeukt mens.
Zo voelt het welquote:Op zondag 20 oktober 2024 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat apparaat leest niet alleen streepjescodes maar ook boevenkoppen, of wat?
Mijn controleren ze niet zo vaak maar ik gebruik het ook niet meer zo heel vaak.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:48 schreef Twiitch het volgende:
Ik zweer het je dat ik bizar vaak gecontroleerd wordt tegenwoordig. Erg confronterend om te realiseren dat ik een boevenkop heb.
Werd je toen meegenomen naar een kamertje waar je klappen kreeg?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:07 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Mijn controleren ze niet zo vaak maar ik gebruik het ook niet meer zo heel vaak.
Gister wel en kreeg controle, ik had een 6pack blikjes maar per ongeluk de barcode van een blikje gescand ipv de code op de 6pack verpakking.
Ze geloofde niet dat het per ongeluk was
in het zicht van het winkelend publiek kreeg ik 2 vuisten in mijn anus gepropt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:08 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Werd je toen meegenomen naar een kamertje waar je klappen kreeg?
Welke winkel was dit?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:10 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
in het zicht van het winkelend publiek kreeg ik 2 vuisten in mijn anus gepropt.
Nee, ze veranderde het gewoon maar het was overduidelijk dat ze mij niet geloofde.
En maar blijven wijzen met het morele vingertje.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
Nouja, 2 blikjes zijn wel aanzienlijk goedkoper dan een sixpackquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:07 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Mijn controleren ze niet zo vaak maar ik gebruik het ook niet meer zo heel vaak.
Gister wel en kreeg controle, ik had een 6pack blikjes maar per ongeluk de barcode van een blikje gescand ipv de code op de 6pack verpakking.
Ze geloofde niet dat het per ongeluk was
Gewoon een kassamiep neerzetten. Kan dat kind ook nog wat verdienen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je hoe je dit probleem echt oplost? Met NFC. Alles moet gewoon in een kaar gescand zijn. Zonder manuele handelingen. Daar moeten ze in investeren.²
Dan te bedenken dat zalm vroeger voor arme mensen wasquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
Ik had haast en ik had er niet zo opgelet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja, 2 blikjes zijn wel aanzienlijk goedkoper dan een sixpackViel je dat niet op?
Voor de mensen die denken dat ze er steeds expres uitgepikt worden vanwege uiterlijk, ras en weet ik het wat voor een scan, de scans zijn random.
Rules for thee, but not for me. Behalve fanboy van totalitair communisme zitten er dus ook wat antisociale trekken aan je. Vragen om crackdowns over allerlei onderwerpen, want Nederland is zo soft, en ondertussen winkeldiefstal plegen omdat je jezelf rechten toe-eigent dat je zalm moet eten die je niet kunt of wilt betalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
Dit is precies waarom ik de handscanner niet gebruik, ik ben als de dood dat ik wat vergeet te scannen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:26 schreef Danny het volgende:
Och, de enkele keren dat ik de zelfscan gebruik en ik krijg controle zijn die mokkeltjes gewoon vriendelijk en zelfs verontschuldigend. Ik vind die controle hooguit vervelend omdat je tas daarna niet meer lekker ingepakt zit. Verder nooit last van omdat ik gewoon alles scan.
Ik kan me alleen ook wel voorstellen dat dat soms niet gebeurt. ZEKER als je een handscanner gebruikt en je bent niet in je eentje aan het winkelen.
Winstmarge is 4,1% in 2023 en is dalende, aldus Google.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Topman Ahold.
De CEO van AH, Marit van Egmond, verdient bij lange na niet zoveel of iets wat daarbij in de buurt komt.
We weten niks over de winstmarge van AH. Wel van Jumbo en de zogenaamde graaiflatie heeft bij de Jumbo niet geleid tot hogere winst of grotere winstmarge. De graaiflatie zit waarschijnlijk bij de Ahold's (daar is die zeker te weten) van de wereld en niet de supermarkten
mja, de handscanner is vooral handig bij de AH, omdat je bij kortingsproducten meteen ziet wat het dan kost. Hoed je niet te berekenen wat iets van 3,79 kost als er 25% vanaf gaat. Ook om te zien of bepaalde producten wel of niet meedoen met een 2+3 of 1+1 actie oid is het wel handig. Maar goed, over het algemeen ga ik gewoon naar een echte kassa, juist omdat de maatregelen als je iets vergeet extreem buitenproportioneel zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik de handscanner niet gebruik, ik ben als de dood dat ik wat vergeet te scannen.
Ik vind die dingen juist super makkelijk. Ten eerste hoef ik dan niet moeilijk te doen bij dat afreken ding, ten tweede houd je zo veel makkelijker bij wat je precies uitgeeft. bij AH zet je hem in de wand en bij jumbo scan je de QR code en klaar. De bon word automatisch in de app van je foon gezet, en bij de AH heb je geeneens een bon meer nodig voor het hekje. Wat me wel frustreert altijd is welke debiel heeft bedacht dat die inpaktafeltjes zo klein moeten zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik de handscanner niet gebruik, ik ben als de dood dat ik wat vergeet te scannen.
Iets vergeten bij de zelfscan overkomt me dan weer niet, maar die handscanner durf ik niet aan, of kun je voor je afrekent de hele scanner checken met je winkelkar? Of staat het totaal aantal producten ergens in het scherm? Dan zou het wel makkelijk zijn, dan is het gewoon een kwestie van tellen hoeveel producten er in m'n kar liggen en als dat klopt dan geloof ik het welquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, de handscanner is vooral handig bij de AH, omdat je bij kortingsproducten meteen ziet wat het dan kost. Hoed je niet te berekenen wat iets van 3,79 kost als er 25% vanaf gaat. Ook om te zien of bepaalde producten wel of niet meedoen met een 2+3 of 1+1 actie oid is het wel handig. Maar goed, over het algemeen ga ik gewoon naar een echte kassa, juist omdat de maatregelen als je iets vergeet extreem buitenproportioneel zijn.
Tas in zo'n mand met wieltjes proppenquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:13 schreef sp3c het volgende:
Ik vind de handscanner in mijn eentje juist niet handig want dan heb ik in de ene hand een tas en in de andere hand een scanner
Hoe pak ik dan mijn boodschappen?
Boodschappentas in je wagentje, op je scanner kijken wat je moet hebben, pakken, scannen, in je tas.quote:
Product en prijs worden in een lijstje gezet, en ja, het totaal van het aantal producten staat in het scherm, ten minste bij de AH wel. En die rekent ook gelijk je kortingen uit, en geeft het aan als er iets in de bonus is, of als er 1+1 aanbiedingen zijn oid. En als je hem met je bonuskaart "vrij" scant, word dat lijstje met boodschappen in de app op je telefoon gezet en kan je dus altijd controleren.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iets vergeten bij de zelfscan overkomt me dan weer niet, maar die handscanner durf ik niet aan, of kun je voor je afrekent de hele scanner checken met je winkelkar? Of staat het totaal aantal producten ergens in het scherm? Dan zou het wel makkelijk zijn, dan is het gewoon een kwestie van tellen hoeveel producten er in m'n kar liggen en als dat klopt dan geloof ik het wel
Als het totaal aantal producten in het scherm staat dan moet ik het misschien idd maar eens proberen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:27 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Product en prijs worden in een lijstje gezet, en ja, het totaal van het aantal producten staat in het scherm, ten minste bij de AH wel. En die rekent ook gelijk je kortingen uit, en geeft het aan als er iets in de bonus is, of als er 1+1 aanbiedingen zijn oid. En als je hem met je bonuskaart "vrij" scant, word dat lijstje met boodschappen in de app op je telefoon gezet en kan je dus altijd controleren.
Het is even wennen in het begin, maar ik vind het echt handig.
Zelfs de volgorde kan die op basis van de looproute aanpassen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerst in de Appie zetten.
Zo ver was ik al wel
Oeh dit klinkt dan weer cyberspace genoeg dat ik het wil proberenquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs de volgorde kan die op basis van de looproute aanpassen.
Ik nu eigenlijk ook.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Oeh dit klinkt dan weer cyberspace genoeg dat ik het wil proberen
Je hebt het stukje ‘geseponeerd wegens ten onrechte als verdachte aangemerkt’ gemist? Een fout maken is nog geen diefstal, hoe hard supermarkten ook schreeuwen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Moeder en dochter worden terecht gewezen op het niet aanslaan van producten. Staat op beveiligingsbeelden, ontkennen is kansloos. Vervolgens krijgt alles en iedereen de schuld. Moeder en dochter blijven zich zodanig verzetten dat ze zelfs mee mogen met de politie.
Filiaalhouder geeft een winkelverbod, en zelfs daar zijn moeder en dochter het niet mee eens.
Kan het nog brutaler?
Koop een fatsoenlijke telefoon.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef sp3c het volgende:
Oeh dat is mijn volgende klacht
Apps voor letterlijk alles, die ene keer at ik moet bellen is mijn telefoon leeg
Beetje moeilijk uit je bed gekomen vandaag of wat?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijke telefoon.
Volgens mij moet jij gewoon lekker een papieren boodschappenlijst bijhouden en afvinken in de winkel.
Moderne tijd lijkt aan jou niet besteed. Niks mis mee
En als er thuis iets op is kan je de barcode scannen en het automatisch in je boodschappenlijst zettenquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Valt wel mee, maar ik zie je elke keer bezwaren opwerpen tegen alles. Mijn reactie is dus alleen maar gebaseerd op de indruk die je op mij achterlaat met je eigen posts.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beetje moeilijk uit je bed gekomen vandaag of wat?
heb jij geen personal shopping assistent?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:13 schreef sp3c het volgende:
Ik vind de handscanner in mijn eentje juist niet handig want dan heb ik in de ene hand een tas en in de andere hand een scanner
Je denkt dat mensen met écht vermogen een Zilvervlootrekening hebben met dat saldo erop?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Door recente bankafschriften te overleggen waarop te zien is hoe groot of klein de financiële draagkracht is.
Nee dan lees je niet goed, volgens mij was dit letterlijk mijn eerste bezwaar tegen wat dan ookquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Valt wel mee, maar ik zie je elke keer bezwaren opwerpen tegen alles. Mijn reactie is dus alleen maar gebaseerd op de indruk die je op mij achterlaat met je eigen posts.
Im with the boomers on this one.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef sp3c het volgende:
Oeh dat is mijn volgende klacht
Apps voor letterlijk alles, die ene keer at ik moet bellen is mijn telefoon leeg
Nee ik wilde Devlin vragen maar die is een beetje knorrig atmquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:38 schreef Twiitch het volgende:
[..]
heb jij geen personal shopping assistent?
Heb ik iemand hier ooit aangesproken op winkeldiefstal?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:12 schreef Poefbank het volgende:
[..]
En maar blijven wijzen met het morele vingertje.
Welke regels claim ik wel voor andere mensen, maar niet voor mezelf?quote:
+Hoe je kunt scannen en tegelijkertijd je tas vasthouden. Iets waarvan je de oplossing natuurlijk ook zelf kon bedenkenquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee dan lees je niet goed, volgens mij was dit letterlijk mijn eerste bezwaar tegen wat dan ook
Als ik de spaarzegels en servies zegels mag dan wil ik je best helpen hoor.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ik wilde Devlin vragen maar die is een beetje knorrig atm
Het was geen vraag, ik vind het gewoon niet handig (als ik alleen ben)quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
+Hoe je kunt scannen en tegelijkertijd je tas vasthouden. Iets waarvan je de oplossing natuurlijk ook zelf kon bedenken
Maar goed ik zal wel een foute aanname hebben gedaan. Ik bedoelde het trouwens niet negatief mocht je dat wel zo hebben geïnterpreteerd. Het was meer een constatering
Onzinnige discussie dit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het was geen vraag, ik vind het gewoon niet handig (als ik alleen ben)
Oplossing is bij de kassa scannen, waar ik nooit problemen mee heb zoals eerder in dit topic te lezen valt
Als je daar een heftig bezwaar in ziet dan zit je broekje te strak
quote:
Goh, alweer?quote:
Winkelwagentje met tas(sen) erin. Voor de handscanner is er een houdertje aanwezig waar je 'm in kunt zetten. Producten kunnen na scannen meteen in de tas. Bij de zelfscankassa zet je de scanner in zo'n wand, je scant je bonuskaart en je rekent af. Daarna kun je meteen weg.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:13 schreef sp3c het volgende:
Tas zit met de lussen over mijn arm, en de gescande boodschappen gaan in het mandje? Is niet zo moeilijk hoor. Alleen bij de flessenautomaat weet ik nooit waar ik dat ding moet laten, dus dan leg ik hem maar even in het mandje.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:13 schreef sp3c het volgende:
Karretje is dan veel relaxter.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tas zit met de lussen over mijn arm, en de gescande boodschappen gaan in het mandje? Is niet zo moeilijk hoor. Alleen bij de flessenautomaat weet ik nooit waar ik dat ding moet laten, dus dan leg ik hem maar even in het mandje.
En in geval van winkelkarretje, die hebben een houder voor dat ding.
Niet moelijk wel onhandigquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tas zit met de lussen over mijn arm, en de gescande boodschappen gaan in het mandje? Is niet zo moeilijk hoor. Alleen bij de flessenautomaat weet ik nooit waar ik dat ding moet laten, dus dan leg ik hem maar even in het mandje.
En in geval van winkelkarretje, die hebben een houder voor dat ding.
Waarom dan niet alles meteen in je tas na het scannen?quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik heb als alleenstaande nooit zoveel nodig. Karretje is dan vaak overkill.
Krat in kar, scannen in krat, kar met krat naar zelfscankassa, klaar.quote:
Ik mis dat wel aan mijn huidige auto, dat er geen krat in past.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Krat in kar, scannen in krat, kar met krat naar zelfscankassa, klaar.
Had ik gisteren bij DIRK.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nee, gewoon zo'n melding op het scherm dat ik gecontroleerd wordt en dan zo'n wulps kassameisje die al mijn perfect ingepakte boodschappen er weer uithaalt en ze rommelig weer terugstopt. Echt een marteling vind ik dat. M'n broodjes raken ingedeukt mens.
180 euro boete.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Moeder en dochter worden terecht gewezen op het niet aanslaan van producten. Staat op beveiligingsbeelden, ontkennen is kansloos. Vervolgens krijgt alles en iedereen de schuld. Moeder en dochter blijven zich zodanig verzetten dat ze zelfs mee mogen met de politie.
Filiaalhouder geeft een winkelverbod, en zelfs daar zijn moeder en dochter het niet mee eens.
Kan het nog brutaler?
Houd die er ook rekening mee welke artikelen onderin je tas moeten? Dat vind ik zelf het grootste minpunt van een zelfscan, dat je loopt te goochelen met je boodschappen, of drie keer de winkel door moet. Dat is dan ook de reden dat het fout kan gaan. Verder heb ik een leesbril nodig, dus ik zie niet wat er op het schermpje staat. En als je dat bij de zelfscan wilt controleren is het te laat. Ook zou het makkelijk zijn als er plekken waren waar je je tas neer kunt zetten om je boodschappen te herschikken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Iemand die het snapt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kan het nog brutaler?
als ik al controle krijg bij de AH is het nagenoeg altijd de hele lijstquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Had ik gisteren bij DIRK.
Jongen (dit keer) trok bijna alles uit mijn boodschappentas... Heeft bijna 10 producten gescand.
Maar ik ben eerlijk, dus mij pakken ze niet.
Ik ben ook niet met mijn telefoon vergroeid.quote:devlinmr het volgende:[/b]
[..]
Koop een fatsoenlijke telefoon.
Volgens mij moet jij gewoon lekker een papieren boodschappenlijst bijhouden en afvinken in de winkel.
Moderne tijd lijkt aan jou niet besteed. Niks mis mee
Daarom handscannerquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben ook niet met mijn telefoon vergroeid.
Klopt.. ik ben dan ook al boven de 30quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:35 schreef sp3c het volgende:
dan is de moderne tijd gewoon niet aan je besteed
Ik ben meestal software ontwikkelaar voor mijn werk. Ik zit het grootste deel van mijn dag achter de computer. Maar ik heb een leesbril nodig en ik kan niet typen op mijn telefoon. Als ik in de trein iets wil doen, neem ik een laptop mee. Verder is het vaak heel onhandig. Het gebeurt bijvoorbeeld regelmatig dat iemand met hun telefoon wil betalen en het niet werkt. Daar heb je met een kaartje alleen last van als je geen saldo hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:35 schreef sp3c het volgende:
dan is de moderne tijd gewoon niet aan je besteed
https://fyeo.nl/quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben meestal software ontwikkelaar voor mijn werk. Ik zit het grootste deel van mijn dag achter de computer. Maar ik heb een leesbril nodig en ik kan niet typen op mijn telefoon.
Ja was een gebbetje hoor, moderne wereld is een fantastische wereld maar liefst ga ik toch zonder de telefoon op padquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben meestal software ontwikkelaar voor mijn werk. Ik zit het grootste deel van mijn dag achter de computer. Maar ik heb een leesbril nodig en ik kan niet typen op mijn telefoon. Als ik in de trein iets wil doen, neem ik een laptop mee. Verder is het vaak heel onhandig. Het gebeurt bijvoorbeeld regelmatig dat iemand met hun telefoon wil betalen en het niet werkt. Daar heb je met een kaartje alleen last van als je geen saldo hebt.
Verder zijn al die klantenpassen en -apps gewoon spionage. Ik gebruik een veilige browser, sta alleen minimale cookies toe, zoek zelden met Google en gebruik een adblocker. Ok, ik heb ook Gmail en kijk vaak YouTube, dus whatever. En ja, ik gebruik overal dezelfde gebruikersnaam, dus dat is ook niet zo lastig aan elkaar te knopen. Dat wil niet zeggen dat mijn gedrag overal in de database hoeft te staan.
5000 en kans is minimaal.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de lenzen via chirurgie vervangen. 8000 Euro en kans op (gedeeltelijke) blindheid.
"ReplaceLenzen ¤ 2850 / per oog" en dan heb je nog meerkosten. Misschien dat de ziektekostenverzekering een gedeelte vergoed, maar dan moet er meestal medische noodzaak voor zijn. Dus als ik dat al zou willen moet ik eerst nog werk zien te vinden en flink sparen.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit tegenwoordig te bellen met een flip-phone.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben ook niet met mijn telefoon vergroeid.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat kan ik zeggen... Ik ben een filantroopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan nog is er geen reden om het personeel uit te kafferen, en op hoge toon te bevelen dat ze de politie maar moeten gaan bellen. En dan dat ene zinnetje dat madam na een half uur op het belletje gedrukt heeft, heerlijk toch?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt het stukje ‘geseponeerd wegens ten onrechte als verdachte aangemerkt’ gemist? Een fout maken is nog geen diefstal, hoe hard supermarkten ook schreeuwen.
Ik sla de mening van de officier van justitie toch wat hoger aan dan die van een winkelmedewerker in deze. Sepotcode 01, ten onrechte als verdachte aangemerkt, betekent dat er echt niets aan de hand was.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dan nog is er geen reden om het personeel uit te kafferen, en op hoge toon te bevelen dat ze de politie maar moeten gaan bellen. En dan dat ene zinnetje dat madam na een half uur op het belletje gedrukt heeft, heerlijk toch?
Bij de krant genieten moeder en dochter van de aandacht, ze weten toch wel dat de winkel niet zal reageren.
In het artikel staat dat er nog een persoon meegekeken heeft naar de beelden, en ook die persoon is van mening dat het gaat om diefstal.
Ik heb een keer 1 artikel niet gescand. Bij een controle kwam dat naar boven. Geen diefstal, geen gedoe, alleen dat ik bij de reguliere kassa moest afrekenen. Niks aan de hand. De dame zei nog dat dat de regel was en daar gaf ik gehoor aan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Winkelpersoneel en/of beveiliging is uitstekend in staat om te bepalen of iemand een product per abuis niet gescand heeft of dat er opzettelijk niet is gescand.
Er is geen reden om bang te zijn voor een controle, als je met de juiste intenties gebruik maakt van de zelfscankassa.
Aldus een vakkenvuller.quote:
Ik weet nief of het toeval is, maar kan ook zijn dat die dingen etnisch profileren. Maar zowat altijd ben ik de pineut van die "steekproef" van ze.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:08 schreef sp3c het volgende:
Bij de kassa controleren ze letterlijk alles wat je hebt
Alles wat je op de band legt ja.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:08 schreef sp3c het volgende:
Bij de kassa controleren ze letterlijk alles wat je hebt
Ik ook, en ik ben blankquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet nief of het toeval is, maar kan ook zijn dat die dingen etnisch profileren. Maar zowat altijd ben ik de pineut van die "steekproef" van ze.²
Heb je wel een buitenlandse stoelgang?quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:11 schreef sp3c het volgende:
Ik gok bij mij ongeveer 1 op 10 en ik ben niet blank
In de zin van dat je buitenlands eet. Het is wellicht vergezocht, maar zou het kunnen dat er een algoritme zit achter die steekproeven? De technieken zijn er. Mogelijk zijn die steekproeven niet zo random als ons wordt verkocht. Mogelijk.quote:
Er zit gewoon iemand met een knopje te kijken wie er verdacht uitziet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van dat je buitenlands eet. Het is wellicht vergezocht, maar zou het kunnen dat er een algoritme zit achter die steekproeven? De technieken zijn er. Mogelijk zijn die steekproeven niet zo random als ons wordt verkocht. Mogelijk.²
Ow zo, praat dan ook eens normaal manquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van dat je buitenlands eet. Het is wellicht vergezocht, maar zou het kunnen dat er een algoritme zit achter die steekproeven? De technieken zijn er. Mogelijk zijn die steekproeven niet zo random als ons wordt verkocht. Mogelijk.²
Nou, dan ben jij de ideale klant om die zgn steekproeven eens te factchecken. Op basis van je boodschappen kijken of ze je er uit vissen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow zo, praat dan ook eens normaal man
Ik eet waar ik zin in heb, soms is dat stamppot, soms is dat bami, soms is het pizza en soms is het couscous
1 op 10 ongeveerquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, dan ben jij de ideale klant om die zgn steekproeven eens te factchecken. Op basis van je boodschappen kijken of ze je er uit vissen.²
Wtfquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je wel een buitenlandse stoelgang?²
Het is nooit verteld dat steekproeven random zijn. Steekproeven bij AH bijvoorbeeld worden gedaan op basis vanquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Mogelijk zijn die steekproeven niet zo random als ons wordt verkocht.
Bonuskaart impliceert vaste klant. Lekker dat ze hun vaste klant dan niet vertrouwen. En hoe houden ze punt 4 bij?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:53 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het is nooit verteld dat steekproeven random zijn. Steekproeven bij AH bijvoorbeeld worden gedaan op basis van
1. Als je de eerste keer met een bonuskaart winkelt.
2. Als je eerder betrapt bent dat je iets niet hebt gescand.
3. Als je boodschappen/bedrag afwijkt van je eigen patroon.
4. De tijd die je doorbrengt in de supermarkt.
5. En als dat allemaal in orde is, dan word je zo'n 1 op 10 keer gecontroleerd.
Allemaal op basis van de data van je bonuskaart.
Je hebt een bonuskaart nodig om het scanpistool te gebruiken. Of je nou vaste klant bent of niet. En je opmerking van "Lekker dat ze hun vaste kant niet vertrouwen", slaat nergens op. Je bent weer lekker aan het janken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bonuskaart impliceert vaste klant. Lekker dat ze hun vaste klant dan niet vertrouwen. En hoe houden ze punt 4 bij?²
Eh bier controleren ze heel vaak, omdat daar veel mee wordt gesjoemeld. Heb ik begrepen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:56 schreef sp3c het volgende:
Ik heb ook een keer gehad dat ik gecontroleerd werd omdat ik voor het eerst in die specifieke winkel was sinds de verbouwing
Kwam zo'n meisje een praatje maken of ik alles had kunnen vinden en wat ik ervan vond enzo terwijl ze stiekem mijn bier begon te scannen
Ok, en als ik de bonuskaart pas bij de (scan)kassa gebruik? Juist ja.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:59 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je hebt een bonuskaart nodig om het scanpistool te gebruiken.
Ik kan er niks anders van maken.quote:Of je nou vaste klant bent of niet. En je opmerking van "Lekker dat ze hun vaste kant niet vertrouwen", slaat nergens op. Je bent weer lekker aan het janken.
Ik heb echt bijna nooit controlequote:Op maandag 21 oktober 2024 13:00 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Eh bier controleren ze heel vaak, omdat daar veel mee wordt gesjoemeld. Heb ik begrepen.
Uh... ze controleren mij altijd...quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:53 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het is nooit verteld dat steekproeven random zijn. Steekproeven bij AH bijvoorbeeld worden gedaan op basis van
1. Als je de eerste keer met een bonuskaart winkelt.
2. Als je eerder betrapt bent dat je iets niet hebt gescand.
3. Als je boodschappen/bedrag afwijkt van je eigen patroon.
4. De tijd die je doorbrengt in de supermarkt.
5. En als dat allemaal in orde is, dan word je zo'n 1 op 10 keer gecontroleerd.
Allemaal op basis van de data van je bonuskaart.
Onzin. Er is niemand die altijd gecontroleerd wordt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uh... ze controleren mij altijd...
Ik word er ook vaak uitgepiktquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uh... ze controleren mij altijd...
Punt 1, 2, 3 zijn sowieso niet aan de orde
Misschien punt 4? maar ik neem nooit een scanpistool mee, hoe weten ze dan hoelang ik binnen ben.
Haha als ik druk ben doe ik dat ookquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:23 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik word er ook vaak uitgepiktDaarom beter gewoon bij de normale kassa , scheelt tijd
Ja het is soms lastig kiezenquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha als ik druk ben doe ik dat ook
Alleen dan heb je de stress van alles snel moeten inpakken en wachtende mensen
Die druk leg jij jezelf op. Je mag daar gewoon alle tijd voor nemen die je nodig hebtquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:31 schreef rival het volgende:
[..]
Die druk leg jij jezelf op. Je mag daar gewoon alle tijd voor nemen die je nodig hebt
Jep en producten die je vaak samen koopt. Zoals bijvoorbeeld pasta en pastasaus. Ziet het systeem dat je alleen pasta koopt (zonder de saus), dan is de kans op een check ook groter.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:19 schreef Document1 het volgende:
Bepaalde producten kunnen ook een check in werking stellen. Dure zalm bijvoorbeeld.
Als ze wél gescand zijn?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:19 schreef Document1 het volgende:
Bepaalde producten kunnen ook een check in werking stellen. Dure zalm bijvoorbeeld.
Ik heb wel eens gelezen dat de algortimen kijken naar produkten die vaak worden gestolen maar niet gekocht, terwijl bijprodukten wel gekocht worden. bijbvoorbeeld als koffie veel gestolen wordt en je koopt wel koffiemelk en filters maar geen koffie.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De kassa duurt toch langer dan scannen met controle. Die 6 of 10 producten extra controleren is echt in nog geen halve minuut gebeurd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha als ik druk ben doe ik dat ook
Of ze houden van jatten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef Wantie het volgende:
Net bij de Albert Heijn geweest: 3 kassas hebben niets te doen, en een lange wachtrij bij de zelfscan....
Mensen hebben een hekel aan contact denk ik.
Wat mij opvalt is dat als ik een correctie uitvoer, ik gecontroleerd word.
Wat een onzin. De meeste supermarkten maken amper winst. Alleen AH en Nettorama maken relatief veel winst per product.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zelfscan + herscan is vaak nog sneller dan een gewone kassa met rij mensen. (Maar ik doe nooit om deze tijd boodschappen dus dat kan dan schelen.)quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef Wantie het volgende:
Net bij de Albert Heijn geweest: 3 kassas hebben niets te doen, en een lange wachtrij bij de zelfscan....
Mensen hebben een hekel aan contact denk ik.
Goed. Er is een directielid van brancheorganisatie BUN naar het filiaal gegaan om de beelden terug te kijken. Die ziet op de beelden dat er producten niet zijn gescand. Let op het meervoud.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik sla de mening van de officier van justitie toch wat hoger aan dan die van een winkelmedewerker in deze. Sepotcode 01, ten onrechte als verdachte aangemerkt, betekent dat er echt niets aan de hand was.
Gewoon sneu werk. Ik snap niet dat je daar van kan genieten.
Oh, hier gebruiken de meesten de zelfscan door zelf bij de kassa alles te scannen. Vandaar die rij.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zelfscan + herscan is vaak nog sneller dan een gewone kassa met rij mensen. (Maar ik doe nooit om deze tijd boodschappen dus dat kan dan schelen.)
Plus: niet én op de band leggen én dan in de tas maar gewoon in je tas en afrekenen. Ideaal die zelfscan.
Bij Jumbo ook de standaard. Duur product wissen is gelijk controle.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef Wantie het volgende:
Wat mij opvalt, is dat de kassarij tegenwoordig ook veel langer duurt dan een evenlange rij 10 jaar geleden. Het lijkt wel of 80% van de personen die bij de kassa aansluiten één of ander probleem heeft. Of dusdanig traag dat je je afvraagt hoe ze in de maatschappij meedraaien, of ze willen betalen met een berg muntjes, of ze besluiten bij de kassa om een product dan toch maar niet te nemen (en vervolgens toch weer wel.)quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zelfscan + herscan is vaak nog sneller dan een gewone kassa met rij mensen. (Maar ik doe nooit om deze tijd boodschappen dus dat kan dan schelen.)
Plus: niet én op de band leggen én dan in de tas maar gewoon in je tas en afrekenen. Ideaal die zelfscan.
Ja dat zal wel. Twee is ook meervoud. Valt gewoon in het artikel te lezen. Nogmaals: ten onrechte als verdachte aangemerkt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Goed. Er is een directielid van brancheorganisatie BUN naar het filiaal gegaan om de beelden terug te kijken. Die ziet op de beelden dat er producten niet zijn gescand. Let op het meervoud.
Het hele verhaal is gewoon lachwekkend. Het doet denken aan Leslie Nielssen, die in een gevangenis klaagt dat de chardonnay niet op kamertemperatuur is.
De houding van moeder en dochter zegt alles. Als iemand per abuis iets niet scand dan is dat geen probleem. Je krijgt een kans om je fout te herstellen. Voor een winkel is het ook niet fijn om een winkelverbod uit te schrijven, dit doet men echt niet zomaar.
Kassa staan dan ook over het algemeen de blauw harigen die nog cash willen betalen en die lopen te klagen dat vroeger alles beter wasquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wat mij opvalt, is dat de kassarij tegenwoordig ook veel langer duurt dan een evenlange rij 10 jaar geleden. Het lijkt wel of 80% van de personen die bij de kassa aansluiten één of ander probleem heeft. Of dusdanig traag dat je je afvraagt hoe ze in de maatschappij meedraaien, of ze willen betalen met een berg muntjes, of ze besluiten bij de kassa om een product dan toch maar niet te nemen (en vervolgens toch weer wel.)
quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
In een aantal filialen zijn zelfscankassas waar je met contant geld kunt betalen.
Het gaat helemaal fout blijkbaarquote:Honderden meldingen over agressie bij zelfscankassa's: 'Vechtpartijen en in het gezicht spugen'
Bij een speciaal meldpunt over agressie bij zelfscankassa's van vakbond FNV zijn in twee weken tijd honderden meldingen binnengekomen van supermarktpersoneel. FNV wil dat in de nieuwe supermarkt-cao afspraken gemaakt worden over trainingen tegen agressie en de inzet van professionele beveiliging.
Het meldpunt werd 15 oktober geopend. Via een online formulier kunnen kassamedewerkers anoniem melden als ze te maken hebben met agressie. "Ben je weleens uitgescholden en kreeg je iets naar je hoofd gegooid? Voel jij je onveilig bij de zelfscankassa? Vertel ons jouw verhaal", vraagt de FNV.
Veel uit de Randstad
En het regent meldingen, zegt FNV-vakbondbestuurder Michiel Al tegen RTL Z. "Verbale agressie, seksueel getinte opmerkingen, in het gezicht spugen en vechtpartijen. Kassapersoneel maakt van alles mee als ze vragen of ze bij iemand in de tas mogen kijken."
Vanuit de Randstad kwamen meer meldingen dan vanuit de rest van het land. Dat kan er ook mee te maken hebben dat in de Randstad meer supermarkten zitten en meer mensen wonen, aldus Al.
Training met gastacteurs
"Medewerkers vinden dat ze slecht getraind worden. Vaak krijgen ze een korte online tutorial aangeboden, maar er is behoefte aan een de-escalatietraining met echte acteurs", vertelt Al.
Het merendeel van de medewerkers die in een supermarkt werkt is volgens FNV onder de 21 jaar. "En met regelmaat staan er medewerkers die jonger dan 18 zijn bij de zelfscankassa. Sommigen werken er nog maar een paar dagen. Zulke jonge medewerkers moet je daar niet laten werken", meent Al.
Politiepet
"Als kassamedewerker krijg je een soort politiepet op. Je moet de tas controleren van iemand die je overbuurman kan zijn", aldus Al. "Als je mensen wilt controleren, voelen ze zich al snel beschuldigd van diefstal. En er zit fysiek geen kassaband tussen de werknemer en de klant dus je komt heel snel in de persoonlijke situatie van iemand."
Binnenkort zit de vakbond met de werkgevers om tafel om afspraken te maken over een nieuwe supermarkt-cao. "Dan willen we ook afspraken maken over de veiligheid van het personeel. Zet medewerkers bij de zelfscankassa die minstens 18 zijn, geef ze een goede opleiding en zet eventueel beveiliging in", somt Al het verlanglijstje op.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)markten-meldpunt-fnv
Zo onverwacht ook.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal fout blijkbaar
Verbaast me niets, de supermarkten willen besparen op personeelskosten en als gevolg zetten ze scholieren en studenten in de vuurlinie. Alleen in dit topic al zie je mensen die toegeven medewerkers te beledigen of ze een pets op de vingers geven.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In 2 weken tijd honderden meldingen van agressie en geweld vind ik schokkend veel. Ik ging eerder uit van 10 - 20xquote:
Schandalig.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die agressie in de filialen zal de supermarktinvesteerder verder natuurlijk worst wezen. Het gaat om de winstmarge en verder niks.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In 2 weken tijd honderden meldingen van agressie en geweld vind ik schokkend veel. Ik ging eerder uit van 10 - 20x
We gaan er langzaam naartoe dat medewerkers niks meer mogen doen wanneer iemand besluit te jatten, net als in de VS. Dan lopen ze zonder tegengehouden te worden zo de winkel uit met volle tassen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Verbaast me niets, de supermarkten willen besparen op personeelskosten en als gevolg zetten ze scholieren en studenten in de vuurlinie. Alleen in dit topic al zie je mensen die toegeven medewerkers te beledigen of ze een pets op de vingers geven.
Hebben ze al supermarkten bij jullie dan?quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Zoiets heb ik ook nog nooit gezien of iets wat er in de buurt komt. Eerder het tegenovergestelde, dat mensen heel aardig doen tegen het supermarktpersoneel. Maar hier woont ook niet allemaal van dat gajes zoals in de Randstad. Wat een hel om daar te moeten wonen.
Alleen bloodymary met haar paardquote:Op vrijdag 1 november 2024 16:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hebben ze al supermarkten bij jullie dan?
Welja, beveiligers erbij. Eerst laat je het werk gevaariljk maken, helemaal nergens voor nodig behalve voor een minieme verhoging van toch al riant aandeelhoudersrendement, en dan moet dat niet bij de oorzaak maar bij het symptoom worden aangepakt. Die vakbond is ook flink de weg kwijt.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hier woont ook niet zoveel gajes maar als je een situatie van politie-agentje vs verdachte creeert dan wordt het moeilijk aardig te blijven. Voor mij wel althans, ik was altijd de populairste klant bij het supermarktpersoneel, nou inmiddels niet meer hoor. Boodschappen doen is in korte tijd een vervelende tijdsbesteding geworden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Zoiets heb ik ook nog nooit gezien of iets wat er in de buurt komt. Eerder het tegenovergestelde, dat mensen heel aardig doen tegen het supermarktpersoneel. Maar hier woont ook niet allemaal van dat gajes zoals in de Randstad. Wat een hel om daar te moeten wonen.
Leve de vooruitgang.quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welja, beveiligers erbij. Eerst laat je het werk gevaariljk maken, helemaal nergens voor nodig behalve voor een minieme verhoging van toch al riant aandeelhoudersrendement, en dan moet dat niet bij de oorzaak maar bij het symptoom worden aangepakt. Die vakbond is ook flink de weg kwijt.
Beveiligers voor je dagelijkse boodschappen, doe even normaal. Er stond laatst zelfs een beveiliger bij de coffeeshop, om dan ook nog legale wiet te moeten kopen, het moet niet gekker worden.
[..]
Hier woont ook niet zoveel gajes maar als je een situatie van politie-agentje vs verdachte creeert dan wordt het moeilijk aardig te blijven. Voor mij wel althans, ik was altijd de populairste klant bij het supermarktpersoneel, nou inmiddels niet meer hoor. Boodschappen doen is in korte tijd een vervelende tijdsbesteding geworden.
Nu op steeds meer plekken.quote:Op vrijdag 1 november 2024 18:42 schreef Wantie het volgende:
Tja, beveiligers, omdat mensen niet normaal kunnen doen.
En die waren al in bepaalde supermarkten voordat er zelfscan kassas waren.
Ik wordt er ook niet vrolijker van als ik als een crimineel ga worden behandeld omdat ik misschien het blikje tomatenpuree ben vergeten te scannen op een volle kar boodschappen. Tot nu toe maak ik minder scanfouten dan de dames achter de kassa.quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Hier woont ook niet zoveel gajes maar als je een situatie van politie-agentje vs verdachte creeert dan wordt het moeilijk aardig te blijven. Voor mij wel althans, ik was altijd de populairste klant bij het supermarktpersoneel, nou inmiddels niet meer hoor. Boodschappen doen is in korte tijd een vervelende tijdsbesteding geworden.
Ik kom dagelijks bij een zelfscan, ben nog nooit wat vergeten te scannen. Verschil moet er zijn.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik wordt er ook niet vrolijker van als ik als een crimineel ga worden behandeld omdat ik misschien het blikje tomatenpuree ben vergeten te scannen op een volle kar boodschappen. Tot nu toe maak ik minder scanfouten dan de dames achter de kassa.
Als er een beveiliger bij komt te staan dan lokt dat bij mij zeker weten een bepaalde mate van recalcitrantie uit. Normaal gesproken loop ik weg uit een situatie als er beveiliging moet komen, ze zoeken het dan maar uit met hun boodschappen.
Ik ben een keer een fles cola vergeten te scannen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik wordt er ook niet vrolijker van als ik als een crimineel ga worden behandeld omdat ik misschien het blikje tomatenpuree ben vergeten te scannen op een volle kar boodschappen. Tot nu toe maak ik minder scanfouten dan de dames achter de kassa.
Als er een beveiliger bij komt te staan dan lokt dat bij mij zeker weten een bepaalde mate van recalcitrantie uit. Normaal gesproken loop ik weg uit een situatie als er beveiliging moet komen, ze zoeken het dan maar uit met hun boodschappen.
Een keer met de kerstboodschappen een blok kaas vergeten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kom dagelijks bij een zelfscan, ben nog nooit wat vergeten te scannen. Verschil moet er zijn.
Is dat zo'n zelfscan met weegschaal?quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb gisteren bij de Lidl weer hun zelfscan geprobeerd.
Mijn rugzak was te zwaar.
Er zat bier tussen mijn aankopen.
De medewerkster scande mijn tijgerbroodjes en bananen, waardoor ik ze niet meer in mijn rugzak kon stoppen.
Je moet blijkbaar een tijdje wachten voordat je door het poortje naar buiten mag.
Ik had dus vier keer hulp nodig. Ik was ook de enige die gebruik maakte van een zelfscan, terwijl er meerdere gewone kassa's open waren (eerst 2, later 3).
Kortom, het lijkt diefstal tegen te gaan, maar het is in de praktijk zo onhandig, dat niemand er gebruik van maakt. Weggegooid geld.
De dag dat ze dat hier installeren, is de dag dat ik weer naar de ouderwetse kassa ga (of een andere supermarkt.) Geen zin om de rest van de dag getraumatiseerd rond te lopen.quote:Op maandag 18 november 2024 17:52 schreef Mylene het volgende:
Bij mijn Jumbo zelfscan wordt je nu gefilmd tijdens het scannen. Er hangt zo’n mini-scherm aan de paal waarop je dus zelf te zien bent. Ook apart hoor.
Van Google eerste zoekresultaat.quote:Op maandag 18 november 2024 17:56 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De dag dat ze dat hier installeren, is de dag dat ik weer naar de ouderwetse kassa ga (of een andere supermarkt.) Geen zin om de rest van de dag getraumatiseerd rond te lopen.
Oeh dat lijkt me wel irritantquote:Op maandag 18 november 2024 17:52 schreef Mylene het volgende:
Bij mijn Jumbo zelfscan wordt je nu gefilmd tijdens het scannen. Er hangt zo’n mini-scherm aan de paal waarop je dus zelf te zien bent. Ook apart hoor.
Ik heb weleens uit interesse gevraagd hoe een steekproef tot stand komt en welke factoren meetellen voor het afdwingen van een steekproef. Alleen dan krijg je een heel vaag antwoord dat het compleet random tot stand komt, maar daar geloof ik weinig van. Heb zelf het idee dat ze bij bijv. de Dirk ook via de handterminal een steekproef kunnen forceren als ze het niet vertrouwen. Volgens mij ben je bij de AH sowieso standaard de lul als je eenmaal met een bonuskaart bent 'gepakt' dus dan kan je beter een andere vragen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een keer met de kerstboodschappen een blok kaas vergeten.
Daar werd geen drama van gemaakt.
Wel viel het mij op dat ik daarna vaker een steekproef kreeg
De confrontatiemonitor heet dat ding. Ik schrok wel ja. Het gaf me het gevoel dat ik extra goed moest opletten dat ik alles wel had gescand. In dat opzicht werkt het wel.quote:
Het gaat me niet om medewerkers die meekijken (die hele winkel hangt vol camera's) maar om het zien van mijn eigen kopquote:Op maandag 18 november 2024 18:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Van Google eerste zoekresultaat.
De beeldschermen zijn puur bedoeld om klanten een digitale spiegel voor te houden, verklaart een woordvoerder van Jumbo. Van de beelden worden geen opnames gemaakt, want de confrontatiemonitors zijn niet aangesloten op het reguliere camerasysteem, zegt ze. Medewerkers kunnen alleen eventueel op het schermpje meekijken
Ik zou op mijn gemakje in die camera even mijn make-up bijwerkenquote:Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
De confrontatiemonitor heet dat ding. Ik schrok wel ja. Het gaf me het gevoel dat ik extra goed moest opletten dat ik alles wel had gescand. In dat opzicht werkt het wel.
[ afbeelding ]
Wel op het drukste tijdstip dan he?quote:Op maandag 18 november 2024 20:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou op mijn gemakje in die camera even mijn make-up bijwerken
In de VS ookquote:Op maandag 18 november 2024 20:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
In Engeland gebeurt dit al veel langer
Maar die camera ziet niet eens wat je doet, wat voor nut heeft het dan? Dystopisch gelul man, kutwinkelquote:Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
De confrontatiemonitor heet dat ding. Ik schrok wel ja. Het gaf me het gevoel dat ik extra goed moest opletten dat ik alles wel had gescand. In dat opzicht werkt het wel.
[ afbeelding ]
Die monitor registreert ook hoe vaak je naar die chocolaatjes kijkt en of je daadwerkelijk zo'n zakje kooptquote:Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat de eigenaar Frits in de gevangenis zitquote:Op maandag 18 november 2024 17:52 schreef Mylene het volgende:
quote:Jumbo besluit dat hun klanten toch geen crimineeltjes zijn, stopt met A.I.
Jumbo trekt de stekker uit een AI-systeem dat klanten automatisch als mogelijke winkeldieven aanwijst. Het systeem, dat afwijkend gedrag analyseerde, werd begin dit jaar ingevoerd maar heeft volgens CEO Ton van Veen niet het gewenste effect gehad. Hij stelt dat het gebruik van zulke technologie de winkelervaring verslechtert en het verkeerde signaal afgeeft aan klanten. "Klanten zijn welkom, ook als iemand eens iets vergeet te scannen," benadrukt Van Veen in een interview met De Telegraaf.
De AI-software, die Jumbo aanvankelijk met veel verwachting introduceerde, zou diefstal signaleren door patronen in klantgedrag te herkennen. Het idee was om zo het verlies door winkeldiefstal tegen te gaan. Toch kiest de supermarktketen nu voor meer traditionele methoden, zoals sociale controle en beter contact met klanten. Volgens Van Veen zijn zulke maatregelen effectiever en klantvriendelijker.
Ondanks het stopzetten van de AI-technologie zijn andere maatregelen tegen diefstal wel succesvol gebleken. Intensievere controles bij zelfscankassa's en het vaker checken van kassabonnen en tassen hebben volgens Jumbo geleid tot een besparing van 30 miljoen euro dit jaar.
Jumbo besluit dat hun klanten toch geen crimineeltjes zijn, stopt met A.I.
Blijkbaar is dat wantrouwen terecht. Dus misschien moet je 'klaar zijn' met degenen die inderdaad zelfscandiefstal plegen.quote:Op maandag 18 november 2024 21:12 schreef capricia het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar mee met al dat wantrouwen. Ga steeds vaker naar de gewone kassa.
Doe ik meestal ook. Tenzij ik minder dan 10 producten heb dan gebruik geen handscanner.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat wantrouwen terecht. Dus misschien moet je 'klaar zijn' met degenen die inderdaad zelfscandiefstal plegen.
Ik word wel moe van die mensen die het hele voordeel van de zelfscan opkloten door pas bij de kassa te gaan scannen. Sta ik nog voor de kat zijn kut te wachten terwijl anderen hun hele kar met kop erop nog moeten scannen. Pffft....
Ik scan alles terwijl ik het in mijn mandje gooi en ben binnen 30 seconden klaar bij de kassa. Dat is pas tijdwinst.
Bij ons doen mensen hoogst zelden weekboodschappen maar gewoon dagelijks, ik heb eigenlijk nog nooit iemand een handscanner zien gebruiken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Doe ik meestal ook. Tenzij ik minder dan 10 producten heb dan gebruik geen handscanner.
Echt irritant mensen met hele karren vol die nog moeten scannen, ga dan naar een gewone kassa.
Allemaal domme mensen, dus. Terwijl het toch een eenvoudig principe is: scannen tijdens het winkelen is pure tijdwinst. Ik bedoel, wie wil er nu meer tijd kwijt zijn aan boodschappen doen dan expliciet nodig.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons doen mensen hoogst zelden weekboodschappen maar gewoon dagelijks, ik heb eigenlijk nog nooit iemand een handscanner zien gebruiken.
Elke keer de scanner oppakken uit je mandje kost ook tijd.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Allemaal domme mensen, dus. Terwijl het toch een eenvoudig principe is: scannen tijdens het winkelen is pure tijdwinst. Ik bedoel, wie wil er nu meer tijd kwijt zijn aan boodschappen doen dan expliciet nodig.
Gewoon een karretje meenemen en de scanner vasthouden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elke keer de scanner oppakken uit je mandje kost ook tijd.
De winkelkarren hier hebben gewoon scanhouder.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even gaan kijken in de buurt van de sociale huurflats en je hebt waarschijnlijk de meeste karren gevonden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De winkelkarren hier hebben gewoon scanhouder.
Maar ja de winkelkarren verdwijnen hier regelmatig van 3 supermarkten en de Action.
De Action heeft een hele speurtocht uitgeschreven: voor iedere winkelkar die wordt ingeleverd looft het bedrijf een beloning uit.
Geef het nog een paar jaar, dat is de volgende stap. Deze zelfscankassa's zijn slechts een tussenstap.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:51 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Als ze dan toch moeten/willen moderniseren, waarom doen ze het dan niet gelijk goed? Bijvoorbeeld een systeem dat automatisch meet welke boodschappen er in je karretje liggen en als je door een poortje gaat, gelijk aangeeft hoeveel je moet betalen zonder dat je alles apart moet scannen.
Tussenstap of niet, ik vind het pure armoede dat je in een winkel zelf je boodschappen moet scannen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geef het nog een paar jaar, dat is de volgende stap. Deze zelfscankassa's zijn slechts een tussenstap.
Nog een paar jaar daarna wordt het automatisch gekoppeld aan de premie van je zorgverzekering.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geef het nog een paar jaar, dat is de volgende stap. Deze zelfscankassa's zijn slechts een tussenstap.
Je moet helemaal niks hoor.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:58 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
[..]
Tussenstap of niet, ik vind het pure armoede dat je in een winkel zelf je boodschappen moet scannen.
Ja en als je dan rookt krijg je een max budget van 50 euro per week voor je boodschappen en mag je alleen producten met label AA+ kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog een paar jaar daarna wordt het automatisch gekoppeld aan de premie van je zorgverzekering.
Scheelt tijd en tijd is geldquote:Op donderdag 16 januari 2025 10:58 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
[..]
Tussenstap of niet, ik vind het pure armoede dat je in een winkel zelf je boodschappen moet scannen.
Natuurlijk niet, hoe hou je een mandje, een product en een scanner vast met twee handen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Allemaal domme mensen, dus. Terwijl het toch een eenvoudig principe is: scannen tijdens het winkelen is pure tijdwinst. Ik bedoel, wie wil er nu meer tijd kwijt zijn aan boodschappen doen dan expliciet nodig.
Soms verplichten ze je wel, ik was een tijdje geleden in een AH in Amsterdam waar geen enkele bemande kassa open was.quote:
Dat is het probleem van de ondernemer, als ik moet scannen kost het mij ook tijdquote:
dan moet je blijkbaar maar een karretje pakken met houder wat ook extra tijd kost omdat die karretjes buiten staan en de mandjes langs de ingang. Maar blijkbaar zijn we dom dan..quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, hoe hou je een mandje, een product en een scanner vast met twee handen?
Bij mijn AH staan de karretjes gewoon binnen. Pure tijdwinst.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan moet je blijkbaar maar een karretje pakken met houder wat ook extra tijd kost omdat die karretjes buiten staan en de mandjes langs de ingang. Maar blijkbaar zijn we dom dan..
"U heeft sigaretten gekocht. Uw premie stijgt vanaf volgende maand met 7,50."quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog een paar jaar daarna wordt het automatisch gekoppeld aan de premie van je zorgverzekering.
Bij ons is de AH zo krap dat er nauwelijks een karretje door het gangpad past, kortom dan sta je continue te wachten tot er iemand eens doorloopt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij mijn AH staan de karretjes gewoon binnen. Pure tijdwinst.
Gaan ze zeker ook ouwehoeren met een bekende.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons is de AH zo krap dat er nauwelijks een karretje door het gangpad past, kortom dan sta je continue te wachten tot er iemand eens doorloopt.
Ook ja, maar wat vooral irritant is is dat ze dan met ze vijven naar binnen gaan om 3 producten te kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Gaan ze zeker ook ouwehoeren met een bekende.
Als lopen en scannen tegelijkertijd te complex voor je is, dan heb je sowieso een moeilijk leven voor de boeg.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb de scanner en het hengsel van het mandje in 1 hand. En dan houd ik de code van het artikel voor de scanner of leg het artikel in het mandje met de code naar boven en scan tijdens het lopen. Maar misschien heb jij hele kleine handen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, hoe hou je een mandje, een product en een scanner vast met twee handen?
Als mensen afzeiken blijkbaar je levenstaak is heb je gewonnen bij deze.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als lopen en scannen tegelijkertijd te complex voor je is, dan heb je sowieso een moeilijk leven voor de boeg.
Ik vind het pure rijkdom om na het handscannen de spullen direct in de tas te stoppen die ik van plan ben mee te nemen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:58 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
[..]
Hoe is dat afzeiken? Het is gewoon een observatie. Als je het op jezelf betrekt, zegt dat meer over jou dan over mij.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als mensen afzeiken blijkbaar je levenstaak is heb je gewonnen bij deze.
Daar heb ik maling aan. Niet mijn probleem.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik word wel moe van die mensen die het hele voordeel van de zelfscan opkloten door pas bij de kassa te gaan scannen. Sta ik nog voor de kat zijn kut te wachten terwijl anderen hun hele kar met kop erop nog moeten scannen. Pffft....
Ik scan alles terwijl ik het in mijn mandje gooi en ben binnen 30 seconden klaar bij de kassa. Dat is pas tijdwinst.
Maar waarom denk je dat direct scannen sneller is?quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb de scanner en het hengsel van het mandje in 1 hand. En dan houd ik de code van het artikel voor de scanner of leg het artikel in het mandje met de code naar boven en scan tijdens het lopen. Maar misschien heb jij hele kleine handen.
Mooie houding. Lekker Hollands. Karakeristiek voorbeeld van het alom bekende 'Vrijheid, Blijheid'-egoisme.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:29 schreef capricia het volgende:
Daar heb ik maling aan. Niet mijn probleem.
Omdat het voor hem sneller is. Als jij in de winkel zelf alles al gescand zou hebben. Dat het voor jou niets uitmaakt, ziet ie niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat direct scannen sneller is?
Als ik mijn mandje bij de kassa scan kan ik supersnel product voor product scannen. Dat gaat echt wel sneller als zo een handscanner waarbij je veel lastiger de Barcode scanned.
Zie reactie #271 van @capriciaquote:Op donderdag 16 januari 2025 12:38 schreef Document1 het volgende:
Er staan bij een beetje supermarkt tien van die scankassa’s. Hoe kan het dat die allemaal bezet zijn door mensen met een volle kar?
Ga maar klagen bij de winkel.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mooie houding. Lekker Hollands. Karakeristiek voorbeeld van het alom bekende 'Vrijheid, Blijheid'-egoisme.
Dat denk ik niet, dat is het. Mijn gang door de winkel wordt niet vertraagd door het ondertussen scannen. Het tijdsvoordeel voor mij (en ook voor jou, als je achter me staat) haal ik bij de kassa.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:38 schreef raptorix het volgende:
Maar waarom denk je dat direct scannen sneller is?
Ja en als je dan controle krijgt moet je er alles weer uit halen, over ergernissen gesproken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:04 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Ik vind het pure rijkdom om na het handscannen de spullen direct in de tas te stoppen die ik van plan ben mee te nemen.
Maar ja sommige mensen doen blijkbaar graag extra werkt.
Ok Hans, of zal ik je Tragie noemen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dat is het.
Aan mensen die alleen maar lopen te heuen zoals jij? Ja. Dat gejaagde laat ik lekker bij jou liggen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zie reactie #271 van @:capricia
Hij/Zij heeft er schijt aan.
Nou dit dus.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en als je dan controle krijgt moet je er alles weer uit halen, over ergernissen gesproken.
Maar dan zijn er toch op z’n minst 5 vrij of bijna direct vrij?quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zie reactie #271 van @:capricia
Hij/Zij heeft er schijt aan.
Nee, hoor. Het is overduidelijk dat jij schijt hebt aan iedereen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:43 schreef capricia het volgende:
Aan mensen die alleen maar lopen te heuen zoals jij?
Geen idee wat je hier probeert te zeggen. Maar blijkbaar zijn je argumenten op.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ok Hans, of zal ik je Tragie noemen?
Omdat ik mijn boodschapjes scan bij de zelfscan?quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het is overduidelijk dat jij schijt hebt aan iedereen.
Nee, dat is alleen maar dom.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:49 schreef capricia het volgende:
Omdat ik mijn boodschapjes scan bij de zelfscan?
Als ik gewoon heel geduldig uitleg waarom het sneller is om alles in 1 keer te scannen geloof je me nog niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier probeert te zeggen. Maar blijkbaar zijn je argumenten op.
Je kunt er niet mee omgaan. En daarom noem je het dom.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen maar dom.
100% waar. I can't stand stupid.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:53 schreef capricia het volgende:
Je kunt er niet mee omgaan. En daarom noem je het dom.
Ja zie je. Het probleem ligt echt bij jou.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
100% waar. I can't stand stupid.
Pffft, als je dit niet begrijpt, dan snap ik dat je het hele winkelproces een beetje moeilijk vindt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:51 schreef raptorix het volgende:
Als ik gewoon heel geduldig uitleg waarom het sneller is om alles in 1 keer te scannen geloof je me nog niet.
Tuurlijk. Mensen die schijt hebben aan anderen hebben 'nooit' een probleem. Dat is hoe egoisme/narcisme werkt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja zie je. Het probleem ligt echt bij jou.
Alleen maar commentaar op de persoon. Maar ondertussen ben jij degene die zich heel erg opwindt. Terwijl anderen gewoon relaxed hun ding doen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Pffft, als je dit niet begrijpt, dan snap ik dat je het hele winkelproces een beetje moeilijk vindt.
Dus iedereen moet zich aanpassen naar de manier waarop jij denkt dat je efficiënt boodschappen doet?quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk. Mensen die schijt hebben aan anderen hebben 'nooit' een probleem. Dat is hoe egoisme/narcisme werkt.
Nee, op het gedrag van de persoon. Ik kan gewoon niet tegen ego's/aso's.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:56 schreef capricia het volgende:
Alleen maar commentaar op de persoon.
Iemand die winkelen al een proces noemt neem ik niet serieus, ik ga er maar even vanuit dat ze dit in je begeleid woongroep zo noemen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Pffft, als je dit niet begrijpt, dan snap ik dat je het hele winkelproces een beetje moeilijk vindt.
Het is andersom, door jouw gedrag dwing je mij om mij aan te passen. Ik zou veel sneller buiten staan als jij er niet was.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:58 schreef capricia het volgende:
Dus iedereen moet zich aanpassen naar de manier waarop jij denkt dat je efficiënt boodschappen doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |