Heb je wel een buitenlandse stoelgang?quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:11 schreef sp3c het volgende:
Ik gok bij mij ongeveer 1 op 10 en ik ben niet blank
In de zin van dat je buitenlands eet. Het is wellicht vergezocht, maar zou het kunnen dat er een algoritme zit achter die steekproeven? De technieken zijn er. Mogelijk zijn die steekproeven niet zo random als ons wordt verkocht. Mogelijk.quote:
Er zit gewoon iemand met een knopje te kijken wie er verdacht uitziet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van dat je buitenlands eet. Het is wellicht vergezocht, maar zou het kunnen dat er een algoritme zit achter die steekproeven? De technieken zijn er. Mogelijk zijn die steekproeven niet zo random als ons wordt verkocht. Mogelijk.²
Ow zo, praat dan ook eens normaal manquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van dat je buitenlands eet. Het is wellicht vergezocht, maar zou het kunnen dat er een algoritme zit achter die steekproeven? De technieken zijn er. Mogelijk zijn die steekproeven niet zo random als ons wordt verkocht. Mogelijk.²
Nou, dan ben jij de ideale klant om die zgn steekproeven eens te factchecken. Op basis van je boodschappen kijken of ze je er uit vissen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow zo, praat dan ook eens normaal man
Ik eet waar ik zin in heb, soms is dat stamppot, soms is dat bami, soms is het pizza en soms is het couscous
1 op 10 ongeveerquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, dan ben jij de ideale klant om die zgn steekproeven eens te factchecken. Op basis van je boodschappen kijken of ze je er uit vissen.²
Wtfquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je wel een buitenlandse stoelgang?²
Het is nooit verteld dat steekproeven random zijn. Steekproeven bij AH bijvoorbeeld worden gedaan op basis vanquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Mogelijk zijn die steekproeven niet zo random als ons wordt verkocht.
Bonuskaart impliceert vaste klant. Lekker dat ze hun vaste klant dan niet vertrouwen. En hoe houden ze punt 4 bij?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:53 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het is nooit verteld dat steekproeven random zijn. Steekproeven bij AH bijvoorbeeld worden gedaan op basis van
1. Als je de eerste keer met een bonuskaart winkelt.
2. Als je eerder betrapt bent dat je iets niet hebt gescand.
3. Als je boodschappen/bedrag afwijkt van je eigen patroon.
4. De tijd die je doorbrengt in de supermarkt.
5. En als dat allemaal in orde is, dan word je zo'n 1 op 10 keer gecontroleerd.
Allemaal op basis van de data van je bonuskaart.
Je hebt een bonuskaart nodig om het scanpistool te gebruiken. Of je nou vaste klant bent of niet. En je opmerking van "Lekker dat ze hun vaste kant niet vertrouwen", slaat nergens op. Je bent weer lekker aan het janken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bonuskaart impliceert vaste klant. Lekker dat ze hun vaste klant dan niet vertrouwen. En hoe houden ze punt 4 bij?²
Eh bier controleren ze heel vaak, omdat daar veel mee wordt gesjoemeld. Heb ik begrepen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:56 schreef sp3c het volgende:
Ik heb ook een keer gehad dat ik gecontroleerd werd omdat ik voor het eerst in die specifieke winkel was sinds de verbouwing
Kwam zo'n meisje een praatje maken of ik alles had kunnen vinden en wat ik ervan vond enzo terwijl ze stiekem mijn bier begon te scannen
Ok, en als ik de bonuskaart pas bij de (scan)kassa gebruik? Juist ja.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:59 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je hebt een bonuskaart nodig om het scanpistool te gebruiken.
Ik kan er niks anders van maken.quote:Of je nou vaste klant bent of niet. En je opmerking van "Lekker dat ze hun vaste kant niet vertrouwen", slaat nergens op. Je bent weer lekker aan het janken.
Ik heb echt bijna nooit controlequote:Op maandag 21 oktober 2024 13:00 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Eh bier controleren ze heel vaak, omdat daar veel mee wordt gesjoemeld. Heb ik begrepen.
Uh... ze controleren mij altijd...quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:53 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het is nooit verteld dat steekproeven random zijn. Steekproeven bij AH bijvoorbeeld worden gedaan op basis van
1. Als je de eerste keer met een bonuskaart winkelt.
2. Als je eerder betrapt bent dat je iets niet hebt gescand.
3. Als je boodschappen/bedrag afwijkt van je eigen patroon.
4. De tijd die je doorbrengt in de supermarkt.
5. En als dat allemaal in orde is, dan word je zo'n 1 op 10 keer gecontroleerd.
Allemaal op basis van de data van je bonuskaart.
Onzin. Er is niemand die altijd gecontroleerd wordt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uh... ze controleren mij altijd...
Ik word er ook vaak uitgepiktquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uh... ze controleren mij altijd...
Punt 1, 2, 3 zijn sowieso niet aan de orde
Misschien punt 4? maar ik neem nooit een scanpistool mee, hoe weten ze dan hoelang ik binnen ben.
Haha als ik druk ben doe ik dat ookquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:23 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik word er ook vaak uitgepiktDaarom beter gewoon bij de normale kassa , scheelt tijd
Ja het is soms lastig kiezenquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha als ik druk ben doe ik dat ook
Alleen dan heb je de stress van alles snel moeten inpakken en wachtende mensen
Die druk leg jij jezelf op. Je mag daar gewoon alle tijd voor nemen die je nodig hebtquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:31 schreef rival het volgende:
[..]
Die druk leg jij jezelf op. Je mag daar gewoon alle tijd voor nemen die je nodig hebt
Jep en producten die je vaak samen koopt. Zoals bijvoorbeeld pasta en pastasaus. Ziet het systeem dat je alleen pasta koopt (zonder de saus), dan is de kans op een check ook groter.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:19 schreef Document1 het volgende:
Bepaalde producten kunnen ook een check in werking stellen. Dure zalm bijvoorbeeld.
Als ze wél gescand zijn?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:19 schreef Document1 het volgende:
Bepaalde producten kunnen ook een check in werking stellen. Dure zalm bijvoorbeeld.
Ik heb wel eens gelezen dat de algortimen kijken naar produkten die vaak worden gestolen maar niet gekocht, terwijl bijprodukten wel gekocht worden. bijbvoorbeeld als koffie veel gestolen wordt en je koopt wel koffiemelk en filters maar geen koffie.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De kassa duurt toch langer dan scannen met controle. Die 6 of 10 producten extra controleren is echt in nog geen halve minuut gebeurd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha als ik druk ben doe ik dat ook
Of ze houden van jatten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef Wantie het volgende:
Net bij de Albert Heijn geweest: 3 kassas hebben niets te doen, en een lange wachtrij bij de zelfscan....
Mensen hebben een hekel aan contact denk ik.
Wat mij opvalt is dat als ik een correctie uitvoer, ik gecontroleerd word.
Wat een onzin. De meeste supermarkten maken amper winst. Alleen AH en Nettorama maken relatief veel winst per product.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is wel zo. Die hoge prijzen zijn alleen nodig om de woekersalarissen van de hogere functies te betalen, zoals het jaarsalaris van 7,2miljoen euro voor de AH topman
Zelfscan + herscan is vaak nog sneller dan een gewone kassa met rij mensen. (Maar ik doe nooit om deze tijd boodschappen dus dat kan dan schelen.)quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef Wantie het volgende:
Net bij de Albert Heijn geweest: 3 kassas hebben niets te doen, en een lange wachtrij bij de zelfscan....
Mensen hebben een hekel aan contact denk ik.
Goed. Er is een directielid van brancheorganisatie BUN naar het filiaal gegaan om de beelden terug te kijken. Die ziet op de beelden dat er producten niet zijn gescand. Let op het meervoud.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik sla de mening van de officier van justitie toch wat hoger aan dan die van een winkelmedewerker in deze. Sepotcode 01, ten onrechte als verdachte aangemerkt, betekent dat er echt niets aan de hand was.
Gewoon sneu werk. Ik snap niet dat je daar van kan genieten.
Oh, hier gebruiken de meesten de zelfscan door zelf bij de kassa alles te scannen. Vandaar die rij.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zelfscan + herscan is vaak nog sneller dan een gewone kassa met rij mensen. (Maar ik doe nooit om deze tijd boodschappen dus dat kan dan schelen.)
Plus: niet én op de band leggen én dan in de tas maar gewoon in je tas en afrekenen. Ideaal die zelfscan.
Bij Jumbo ook de standaard. Duur product wissen is gelijk controle.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef Wantie het volgende:
Wat mij opvalt, is dat de kassarij tegenwoordig ook veel langer duurt dan een evenlange rij 10 jaar geleden. Het lijkt wel of 80% van de personen die bij de kassa aansluiten één of ander probleem heeft. Of dusdanig traag dat je je afvraagt hoe ze in de maatschappij meedraaien, of ze willen betalen met een berg muntjes, of ze besluiten bij de kassa om een product dan toch maar niet te nemen (en vervolgens toch weer wel.)quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zelfscan + herscan is vaak nog sneller dan een gewone kassa met rij mensen. (Maar ik doe nooit om deze tijd boodschappen dus dat kan dan schelen.)
Plus: niet én op de band leggen én dan in de tas maar gewoon in je tas en afrekenen. Ideaal die zelfscan.
Ja dat zal wel. Twee is ook meervoud. Valt gewoon in het artikel te lezen. Nogmaals: ten onrechte als verdachte aangemerkt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Goed. Er is een directielid van brancheorganisatie BUN naar het filiaal gegaan om de beelden terug te kijken. Die ziet op de beelden dat er producten niet zijn gescand. Let op het meervoud.
Het hele verhaal is gewoon lachwekkend. Het doet denken aan Leslie Nielssen, die in een gevangenis klaagt dat de chardonnay niet op kamertemperatuur is.
De houding van moeder en dochter zegt alles. Als iemand per abuis iets niet scand dan is dat geen probleem. Je krijgt een kans om je fout te herstellen. Voor een winkel is het ook niet fijn om een winkelverbod uit te schrijven, dit doet men echt niet zomaar.
Kassa staan dan ook over het algemeen de blauw harigen die nog cash willen betalen en die lopen te klagen dat vroeger alles beter wasquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wat mij opvalt, is dat de kassarij tegenwoordig ook veel langer duurt dan een evenlange rij 10 jaar geleden. Het lijkt wel of 80% van de personen die bij de kassa aansluiten één of ander probleem heeft. Of dusdanig traag dat je je afvraagt hoe ze in de maatschappij meedraaien, of ze willen betalen met een berg muntjes, of ze besluiten bij de kassa om een product dan toch maar niet te nemen (en vervolgens toch weer wel.)
quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
In een aantal filialen zijn zelfscankassas waar je met contant geld kunt betalen.
Het gaat helemaal fout blijkbaarquote:Honderden meldingen over agressie bij zelfscankassa's: 'Vechtpartijen en in het gezicht spugen'
Bij een speciaal meldpunt over agressie bij zelfscankassa's van vakbond FNV zijn in twee weken tijd honderden meldingen binnengekomen van supermarktpersoneel. FNV wil dat in de nieuwe supermarkt-cao afspraken gemaakt worden over trainingen tegen agressie en de inzet van professionele beveiliging.
Het meldpunt werd 15 oktober geopend. Via een online formulier kunnen kassamedewerkers anoniem melden als ze te maken hebben met agressie. "Ben je weleens uitgescholden en kreeg je iets naar je hoofd gegooid? Voel jij je onveilig bij de zelfscankassa? Vertel ons jouw verhaal", vraagt de FNV.
Veel uit de Randstad
En het regent meldingen, zegt FNV-vakbondbestuurder Michiel Al tegen RTL Z. "Verbale agressie, seksueel getinte opmerkingen, in het gezicht spugen en vechtpartijen. Kassapersoneel maakt van alles mee als ze vragen of ze bij iemand in de tas mogen kijken."
Vanuit de Randstad kwamen meer meldingen dan vanuit de rest van het land. Dat kan er ook mee te maken hebben dat in de Randstad meer supermarkten zitten en meer mensen wonen, aldus Al.
Training met gastacteurs
"Medewerkers vinden dat ze slecht getraind worden. Vaak krijgen ze een korte online tutorial aangeboden, maar er is behoefte aan een de-escalatietraining met echte acteurs", vertelt Al.
Het merendeel van de medewerkers die in een supermarkt werkt is volgens FNV onder de 21 jaar. "En met regelmaat staan er medewerkers die jonger dan 18 zijn bij de zelfscankassa. Sommigen werken er nog maar een paar dagen. Zulke jonge medewerkers moet je daar niet laten werken", meent Al.
Politiepet
"Als kassamedewerker krijg je een soort politiepet op. Je moet de tas controleren van iemand die je overbuurman kan zijn", aldus Al. "Als je mensen wilt controleren, voelen ze zich al snel beschuldigd van diefstal. En er zit fysiek geen kassaband tussen de werknemer en de klant dus je komt heel snel in de persoonlijke situatie van iemand."
Binnenkort zit de vakbond met de werkgevers om tafel om afspraken te maken over een nieuwe supermarkt-cao. "Dan willen we ook afspraken maken over de veiligheid van het personeel. Zet medewerkers bij de zelfscankassa die minstens 18 zijn, geef ze een goede opleiding en zet eventueel beveiliging in", somt Al het verlanglijstje op.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)markten-meldpunt-fnv
Zo onverwacht ook.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal fout blijkbaar
Verbaast me niets, de supermarkten willen besparen op personeelskosten en als gevolg zetten ze scholieren en studenten in de vuurlinie. Alleen in dit topic al zie je mensen die toegeven medewerkers te beledigen of ze een pets op de vingers geven.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In 2 weken tijd honderden meldingen van agressie en geweld vind ik schokkend veel. Ik ging eerder uit van 10 - 20xquote:
Schandalig.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |