Wel kut dan als ik avocado's wil en hij dat maar overdreven vindt, moet ik meer betalen voor iets wat ik alleen eet omdat hij meer verdient.quote:
Waarom is het dan geen goed idee?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:27 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Lijkt mij niet uitvoerbaar, los van dat het mij ook geen goed idee lijkt.
life's imperfectquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel kut dan als ik avocado's wil en hij dat maar overdreven vindt, moet ik meer betalen voor iets wat ik alleen eet omdat hij meer verdient.
Dat is mogelijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de lagere klasse ongezonder eet dan die daarboven, als je voedsel prijzen inkomensafhankelijk maak, dan kopen ze 3 pizza's ipv 1 en laten ze alsnog die krop sla liggen
Over een dergelijke situatie heb ik nog niet nagedacht.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, en het inkomen van mijn man is ongeveer 3 keer zo hoog als het mijne, dan wordt het voordeliger als ik de boodschappen doe?
Terwijl dat toch vreemd is. Het is niet zo heel moeilijk om gezond te eten en ook niet duur. Je heb al een zak aardappelen voor 2 euro en een zak groente voor 3 euro. Daar haal je zo een paar maaltjes uit. Daar kan geen pizza tegenop.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:51 schreef halfway het volgende:
Het is algemeen bekend dat de lagere klasse ongezonder eet dan die daarboven
In plaats van dat ik de boodschapjes voor mijn arme oude moeder haal, ga ik haar alle boodschappen voor mijn hele gezin laten bestellen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, en het inkomen van mijn man is ongeveer 3 keer zo hoog als het mijne, dan wordt het voordeliger als ik de boodschappen doe?
omdat het niet uitvoerbaar is om te beginnen. Hoe gaat de supermarkt checken hoeveel ik verdien en dat het eten voor mij is?quote:
dat lijkt me ook , bruto zou absurd zijnquote:
Wordt ook leuk op de huizenmarkt. Iemand in de bijstand koopt een huis voor bijna niets of krijgt het in de schoot geworpen…quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Over een dergelijke situatie heb ik nog niet nagedacht.
Door recente bankafschriften te overleggen waarop te zien is hoe groot of klein de financiėle draagkracht is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
omdat het niet uitvoerbaar is om te beginnen. Hoe gaat de supermarkt checken hoeveel ik verdien en dat het eten voor mij is?
Ik heb het over inkomensafhankelijke prijzen vragen voor voedsel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:42 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Wordt ook leuk op de huizenmarkt. Iemand in de bijstand koopt een huis voor bijna niets of krijgt het in de schoot geworpen…
Ik gluur wel eens in de winkelwagentjes van verschillende klanten in de rij. Zo’n slome twintiger met twee jengelende peuters die aan haar dekbedjas hangen, heeft dan allemaal voorverpakt voer, diepvriespizza, een zak snoep en een fles cola erin, uiteraard van het basismerk. De infobalie werd daarna natuurlijk geplunderd om de omzet van de firma Marlboro te spekken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:48 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Terwijl dat toch vreemd is. Het is niet zo heel moeilijk om gezond te eten en ook niet duur. Je heb al een zak aardappelen voor 2 euro en een zak groente voor 3 euro. Daar haal je zo een paar maaltjes uit. Daar kan geen pizza tegenop.
Ik denk dat mensen met weinig opleiding en uit een minder sociaal milieu de verleiding van fast food niet kunnen weerstaan. Net zoiets als de lift nemen in plaats van de trap. Heeft niets met prijzen te maken, maar alles met gemakzucht en alleen maar lekker ongezond willen eten. Als ik elke dag patat/pizza's/hamburger zou kunnen eten, dan deed ik dat ook, maar dan zit ik over een jaar bij de dokter met dichtgeslibte aderen en dito lijf.
Ik heb het over het principe.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb het over inkomensafhankelijke prijzen vragen voor voedsel.
Hoe lang is het geleden dat je dat gedaan hebt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:46 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik gluur wel eens in de winkelwagentjes van verschillende klanten in de rij. Zo’n slome twintiger met twee jengelende peuters die aan haar dekbedjas hangen, heeft dan allemaal voorverpakt voer, diepvriespizza, een zak snoep en een fles cola erin, uiteraard van het basismerk. De infobalie werd daarna natuurlijk geplunderd om de omzet van de firma Marlboro te spekken.
lijkt me waarschijnlijker dat de baan fysiek relatief zwaar is en er gewoon geen puf meer is om te kokenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:48 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Terwijl dat toch vreemd is. Het is niet zo heel moeilijk om gezond te eten en ook niet duur. Je heb al een zak aardappelen voor 2 euro en een zak groente voor 3 euro. Daar haal je zo een paar maaltjes uit. Daar kan geen pizza tegenop.
Ik denk dat mensen met weinig opleiding en uit een minder sociaal milieu de verleiding van fast food niet kunnen weerstaan. Net zoiets als de lift nemen in plaats van de trap. Heeft niets met prijzen te maken, maar alles met gemakzucht en alleen maar lekker ongezond willen eten. Als ik elke dag patat/pizza's/hamburger zou kunnen eten, dan deed ik dat ook, maar dan zit ik over een jaar bij de dokter met dichtgeslibte aderen en dito lijf.
Wat zou jij dan een terecht salaris vinden voor de topman van een wereldwijd actief bedrijf met tientallen miljarden aan omzet en dik 400.000 werknemers?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is wel zo. Die hoge prijzen zijn alleen nodig om de woekersalarissen van de hogere functies te betalen, zoals het jaarsalaris van 7,2miljoen euro voor de AH topman
Genoeg om van te kunnen leven en een paar extra vakantiesquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wat zou jij dan een terecht salaris vinden voor de topman van een wereldwijd actief bedrijf met tientallen miljarden aan omzet en dik 400.000 werknemers?
150.000 is wel echt weinig. Weet je wel hoe duur boodschappen zijn tegenwoordig?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Genoeg om van te kunnen leven en een paar extra vakantiesNiet meer dan 150.000 euro dus
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Genoeg om van te kunnen leven en een paar extra vakantiesNiet meer dan 150.000 euro dus
Vind t wel meevallenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat lijkt me ook , bruto zou absurd zijn
4,5% netto marge is flink , gezien de enorme dagomzet in aantallen
Ik deed het voor de kratjes bier.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ik ben 2 keer gepakt, maar dan kom je er wel onderuit door te zeggen dat je het apart moest afrekenenzijn meestal 16-jarigen die controleren, dus die boeit het hun ook geen reet.
Voor 2-3 jaar terug was t overleven. Weet je hoe duur olijfolie/vis/kaas/kruiden waren.
De financieel draagkrachtigen betalen toch al tijden te weinig voor producten en diensten? Moet dat blijven bestaan? ondanks dat men weet dat het land daardoor een braindrain kreeg.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:46 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik heb het over het principe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |