De confrontatiemonitor heet dat ding. Ik schrok wel ja. Het gaf me het gevoel dat ik extra goed moest opletten dat ik alles wel had gescand. In dat opzicht werkt het wel.quote:
Het gaat me niet om medewerkers die meekijken (die hele winkel hangt vol camera's) maar om het zien van mijn eigen kopquote:Op maandag 18 november 2024 18:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Van Google eerste zoekresultaat.
De beeldschermen zijn puur bedoeld om klanten een digitale spiegel voor te houden, verklaart een woordvoerder van Jumbo. Van de beelden worden geen opnames gemaakt, want de confrontatiemonitors zijn niet aangesloten op het reguliere camerasysteem, zegt ze. Medewerkers kunnen alleen eventueel op het schermpje meekijken
Ik zou op mijn gemakje in die camera even mijn make-up bijwerkenquote:Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
De confrontatiemonitor heet dat ding. Ik schrok wel ja. Het gaf me het gevoel dat ik extra goed moest opletten dat ik alles wel had gescand. In dat opzicht werkt het wel.
[ afbeelding ]
Wel op het drukste tijdstip dan he?quote:Op maandag 18 november 2024 20:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou op mijn gemakje in die camera even mijn make-up bijwerken
In de VS ookquote:Op maandag 18 november 2024 20:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
In Engeland gebeurt dit al veel langer
Maar die camera ziet niet eens wat je doet, wat voor nut heeft het dan? Dystopisch gelul man, kutwinkelquote:Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
De confrontatiemonitor heet dat ding. Ik schrok wel ja. Het gaf me het gevoel dat ik extra goed moest opletten dat ik alles wel had gescand. In dat opzicht werkt het wel.
[ afbeelding ]
Die monitor registreert ook hoe vaak je naar die chocolaatjes kijkt en of je daadwerkelijk zo'n zakje kooptquote:Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat de eigenaar Frits in de gevangenis zitquote:Op maandag 18 november 2024 17:52 schreef Mylene het volgende:
Bij mijn Jumbo zelfscan wordt je nu gefilmd tijdens het scannen. Er hangt zo’n mini-scherm aan de paal waarop je dus zelf te zien bent. Ook apart hoor.
quote:Jumbo besluit dat hun klanten toch geen crimineeltjes zijn, stopt met A.I.
Jumbo trekt de stekker uit een AI-systeem dat klanten automatisch als mogelijke winkeldieven aanwijst. Het systeem, dat afwijkend gedrag analyseerde, werd begin dit jaar ingevoerd maar heeft volgens CEO Ton van Veen niet het gewenste effect gehad. Hij stelt dat het gebruik van zulke technologie de winkelervaring verslechtert en het verkeerde signaal afgeeft aan klanten. "Klanten zijn welkom, ook als iemand eens iets vergeet te scannen," benadrukt Van Veen in een interview met De Telegraaf.
De AI-software, die Jumbo aanvankelijk met veel verwachting introduceerde, zou diefstal signaleren door patronen in klantgedrag te herkennen. Het idee was om zo het verlies door winkeldiefstal tegen te gaan. Toch kiest de supermarktketen nu voor meer traditionele methoden, zoals sociale controle en beter contact met klanten. Volgens Van Veen zijn zulke maatregelen effectiever en klantvriendelijker.
Ondanks het stopzetten van de AI-technologie zijn andere maatregelen tegen diefstal wel succesvol gebleken. Intensievere controles bij zelfscankassa's en het vaker checken van kassabonnen en tassen hebben volgens Jumbo geleid tot een besparing van 30 miljoen euro dit jaar.
Jumbo besluit dat hun klanten toch geen crimineeltjes zijn, stopt met A.I.
Blijkbaar is dat wantrouwen terecht. Dus misschien moet je 'klaar zijn' met degenen die inderdaad zelfscandiefstal plegen.quote:Op maandag 18 november 2024 21:12 schreef capricia het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar mee met al dat wantrouwen. Ga steeds vaker naar de gewone kassa.
Doe ik meestal ook. Tenzij ik minder dan 10 producten heb dan gebruik geen handscanner.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat wantrouwen terecht. Dus misschien moet je 'klaar zijn' met degenen die inderdaad zelfscandiefstal plegen.
Ik word wel moe van die mensen die het hele voordeel van de zelfscan opkloten door pas bij de kassa te gaan scannen. Sta ik nog voor de kat zijn kut te wachten terwijl anderen hun hele kar met kop erop nog moeten scannen. Pffft....
Ik scan alles terwijl ik het in mijn mandje gooi en ben binnen 30 seconden klaar bij de kassa. Dat is pas tijdwinst.
Bij ons doen mensen hoogst zelden weekboodschappen maar gewoon dagelijks, ik heb eigenlijk nog nooit iemand een handscanner zien gebruiken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Doe ik meestal ook. Tenzij ik minder dan 10 producten heb dan gebruik geen handscanner.
Echt irritant mensen met hele karren vol die nog moeten scannen, ga dan naar een gewone kassa.
Allemaal domme mensen, dus. Terwijl het toch een eenvoudig principe is: scannen tijdens het winkelen is pure tijdwinst. Ik bedoel, wie wil er nu meer tijd kwijt zijn aan boodschappen doen dan expliciet nodig.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons doen mensen hoogst zelden weekboodschappen maar gewoon dagelijks, ik heb eigenlijk nog nooit iemand een handscanner zien gebruiken.
Elke keer de scanner oppakken uit je mandje kost ook tijd.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Allemaal domme mensen, dus. Terwijl het toch een eenvoudig principe is: scannen tijdens het winkelen is pure tijdwinst. Ik bedoel, wie wil er nu meer tijd kwijt zijn aan boodschappen doen dan expliciet nodig.
Gewoon een karretje meenemen en de scanner vasthouden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elke keer de scanner oppakken uit je mandje kost ook tijd.
De winkelkarren hier hebben gewoon scanhouder.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elke keer de scanner oppakken uit je mandje kost ook tijd.
Even gaan kijken in de buurt van de sociale huurflats en je hebt waarschijnlijk de meeste karren gevonden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De winkelkarren hier hebben gewoon scanhouder.
Maar ja de winkelkarren verdwijnen hier regelmatig van 3 supermarkten en de Action.
De Action heeft een hele speurtocht uitgeschreven: voor iedere winkelkar die wordt ingeleverd looft het bedrijf een beloning uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |