Thanks!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:51 schreef GotC het volgende:
Heb de OP even opgeschoond, meeste links werkten niet eens meer
Dat is sowieso leuk! Stond wel tot vandaag als kopje in de OPquote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Thanks!
Ik zou het wel leuk vinden als we in de OP bijhouden waar iedereen van plan is te gaan lopen de komende tijd.
Het topic loopt wel goed en ik vind het mooi hoe iedereen elkaar hier support.
Ik weet niet of jullie dat wat lijkt?
Ik zag het ja dat ze nu een heel rondje doen ipv 2x een halve. Ben benieuwd hoor wat dat wordt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:21 schreef Marill83 het volgende:
Haha geweldig! Zondag Eindhoven gelopen. Echt een toptijd gelopen, dus heel blij mee! Ik loop vandaag alleen nog steeds zo als in dat filmpje haha.
Ben trouwens heel nieuwsgierig naar nieuwe parcours van marathon Utrecht. Hoop dat ze het snel bekend gaan maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hierboven het bewijs wat een breuk na een slechte relatie met je doet😂 😂
:)
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:48 schreef mignonne het volgende:
Mijn runs mogen best in de OP.
Team tempo dooie slak loopt in ieder geval hierDat moet wel een heeeeul slechte relatie zijn geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hierboven het bewijs wat een breuk na een slechte relatie met je doet😂 😂
![]()
Respect voor je loopambities
My friends all drive horses
Ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat moet wel een heeeeul slechte relatie zijn geweest![]()
Maar dit! Zekerquote:Respect voor je loopambities
Heb je een garmin? Ik kan mijn horloge een voorstel laten doen voor een route via de garmin app en die route kan ie dan naar mn horloge sturen. Geef je een afstand door die je wil doen en dan spuugt garmin er routes uit.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:18 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik moest hardop lachen
[..]
Maar dit! Zeker![]()
Ik probeer wat nieuwe trainingsrondjes in de buurt te vinden (loop nu eigenlijk vrijwel altijd hetzelfde rondje van 8,5km; dat gaat ongetwijfeld vervelen in de voorbereiding voor een halve marathon).
Maar ik ben echt verschrikkelijk slecht in het schatten van afstanden kom ik nu achterdacht net echt een flinke route bedacht te hebben, kom ik alsnog maar uit op iets meer dan 9
Maar echtquote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat moet wel een heeeeul slechte relatie zijn geweest![]()
Respect voor je loopambities
Ah, da's wel een goeie ja! Denk dat ik het gevonden heb (heb sinds een maandje een Garmin ja)!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heb je een garmin? Ik kan mijn horloge een voorstel laten doen voor een route via de garmin app en die route kan ie dan naar mn horloge sturen. Geef je een afstand door die je wil doen en dan spuugt garmin er routes uit.
In elk geval doe je misschien inspiratie op voor een nieuwe route.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:45 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ah, da's wel een goeie ja! Denk dat ik het gevonden heb (heb sinds een maandje een Garmin ja)!
Al ben ik nogal kritisch op routes om te lopendus dat helpt ook niet echt mee natuurlijk
maar zal de buurt hier eens verkennen ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Nanuke op 16-10-2024 22:47:30 ]Morgen ben ik vast weer mezelf.
https://runnermaps.nl/home hier kan je je route uitzetten/meten. Je kan hem ook als gpx importeren, dan kan je hem denk ik in een horloge zetten als je een horloge hebt die dat kan (dat kan de mijne niet).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:18 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik moest hardop lachen
[..]
Maar dit! Zeker![]()
Ik probeer wat nieuwe trainingsrondjes in de buurt te vinden (loop nu eigenlijk vrijwel altijd hetzelfde rondje van 8,5km; dat gaat ongetwijfeld vervelen in de voorbereiding voor een halve marathon).
Maar ik ben echt verschrikkelijk slecht in het schatten van afstanden kom ik nu achterdacht net echt een flinke route bedacht te hebben, kom ik alsnog maar uit op iets meer dan 9
Daar moet je zeker voor gaan, zo’n 5 kilometer. Het is leuk en je gaat dan heeeul trots op jezelf zijn!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:23 schreef Quoi het volgende:
Impressive @:Mignonne!
Week 3 en ik liep met mijn loopgroepje 3x 5 min. Volgende week 2x 10 min, verklapte mijn trainer. Wholy moly, wat gaat dat rap!
Er worden voorzichtig gezamelijke plannen gemaakt voor een wedstrijdje om de cursus mee af te ronden. Plaatselijk 5k loopje. Zou toch echt geweldig zijn
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:48 schreef mignonne het volgende:
Mijn runs mogen best in de OP.
Team tempo dooie slak loopt in ieder geval hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie hierboven het bewijs wat een breuk na een slechte relatie met je doet😂 😂
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 22:38 schreef Nanuke het volgende:
Ik maak routes met www.afstandmeten.nl . Ik ken de buurt inmiddels redelijk, dus ik weet dan wel wat redelijk fijne wegen zijn en wat niet.Toegevoegd, wat een klus was datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eeuwige karmapunten 🫶🏻quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:17 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Toegevoegd, wat een klus was dat
Vooralsnog staat dit op de planning:quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Thanks!
Ik zou het wel leuk vinden als we in de OP bijhouden waar iedereen van plan is te gaan lopen de komende tijd.
Het topic loopt wel goed en ik vind het mooi hoe iedereen elkaar hier support.
Ik weet niet of jullie dat wat lijkt?
Absolute heldquote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:17 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Zo blij met dit topic.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:03 schreef rawdemin het volgende:
Ik háát plannen, vooral het iets boeken terwijl je niet weet of je tegen die tijd nog wel kunt. Los ervan dat inschrijvingen steeds duurder worden, hou ik het simpel.
Vooralsnog 2 'verplichtingen' op de agenda:
- 24-11 Graef Castricum trail 11km
- 12-01 NN Egmond Halve Marathon 2025
Als die van Egmond een beetje lekker gaat ben ik wel van plan mij in te schrijven voor weer wat andere loopjes.
Oa de Coast Marathon (9-2) en SallandTrail (08-03) lijken me gaaf om te doen.
quote:Wil je toegevoegd worden en staat je evenement er niet bij? Zorg dan dat je alle informatie aanlevert die nodig is om je toe te voegen! Dus: datum, url, naam van het evenement, plaats en natuurlijk welke afstand je gaat lopen.
Staat het evenement er wel bij, maar jij nog niet? Zet dan de gevraagde informatie dik gedrukt in je berichtAlvast bedankt!
Dus (..zonder spaties uiteraard):
datum - [ url=website url]Naam evenement (plaats)[/url]
[* ] username - afstand
Strand/heuvel km's maken is voor mij ook erg lastig in de polder. Deze leek me ook een mooie repetitie voor het echie. Met de 7 heuvelenloop moest ik het doen met een loopband op veul gradenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zo blij met dit topic.
De halve van Egmond wil ik ook doen. Maar ik wil daarvoor nog wat kilometers maken. Er is alleen niet zoveel meer de rest van het jaar. Plus de agenda zit al gruwelijk vol.
Maar die Castricum trail zou kunnen. Die ga ik eens bekijken.
Oeps, sorry. Zal het in de gaten houden, bedankt voor de moeite in ieder geval!quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:39 schreef GotC het volgende:
Format staat ook al in de OP he jongensZal die hierboven staan nog wel even toevoegen.
[..]
Geen puntquote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:53 schreef En1gma het volgende:
[..]
Oeps, sorry. Zal het in d egaten houden, bedankt voor de moeite in ieder geval!
Alkmaar woon je toch?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zo blij met dit topic.
De halve van Egmond wil ik ook doen. Maar ik wil daarvoor nog wat kilometers maken. Er is alleen niet zoveel meer de rest van het jaar. Plus de agenda zit al gruwelijk vol.
Maar die Castricum trail zou kunnen. Die ga ik eens bekijken.
Is een Google Drive Excel bestand niet makkelijker? Dan kan iedereen zelf de info toevoegen ipv dan de TS er een administratieve taak bij heeft.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:17 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Dank je voor de tip. Die had ik ook gezien, maar die overlapt met de overvolle agenda.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alkmaar woon je toch?
Misschien is de Twiskemolenloop iets voor je?
Oh ja ook een idee! Zal straks even kijkenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:37 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Is een Google Drive Excel bestand niet makkelijker? Dan kan iedereen zelf de info toevoegen ipv dan de TS er een administratieve taak bij heeft.
Als ik per abuis de TS ben dan verwacht ik wat achterstand namelijk
Tonight we're gonna party like it's 1999 2013quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:22 schreef Quoi het volgende:
Zo leuk dat dit topic weer meer leven wordt ingeblazen
Athene marathonquote:Op donderdag 17 oktober 2024 15:49 schreef Tinos85 het volgende:
Zo m’n Garmin 965 is vanmiddag binnen gekomen. Jammer dat die na m’n 13km loopje kwam maar je kan niet altijd zes gooien![]()
Nu tijd om met de instellingen te klooien en te kijken hoe alles werkt. Heel anders dan de Forerunner 45 die ik tot vorig jaar maart heb gebruikt en heel anders dan de Apple Watch die ik tot vandaag heb gebruikt.
Qua loopjes nog niet veel in de planning staan. Afhankelijk van de omstandigheden mogelijk m’n eerste marathon in Athene maar dat is nog even afwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 17-10-2024 20:07:04 ]
Ben benieuwd wat je ervan vindt!quote:Op donderdag 17 oktober 2024 15:49 schreef Tinos85 het volgende:
Zo m’n Garmin 965 is vanmiddag binnen gekomen. Jammer dat die na m’n 13km loopje kwam maar je kan niet altijd zes gooien![]()
Nu tijd om met de instellingen te klooien en te kijken hoe alles werkt. Heel anders dan de Forerunner 45 die ik tot vorig jaar maart heb gebruikt en heel anders dan de Apple Watch die ik tot vandaag heb gebruikt.
Qua loopjes nog niet veel in de planning staan. Afhankelijk van de omstandigheden mogelijk m’n eerste marathon in Athene maar dat is nog even afwachten.
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:33 schreef Nober het volgende:
Vanmiddag een long run op het programma maar kreeg geen gps verbinding op mijn horloge dus mijn telefoon gebruikt. Na zo'n 12km zie ik dat ik nog maar 10% batterij heb.
Ik kreeg ook last van mijn teen en een exmoorpony besluit om op het pad te gaan staan ipv even te wachten totdat ik voorbij ben. Interesseert hem niet! Uiteindelijk op 19km opnemen beëindigt en de laatste kilometer op m'n horloge verder gegaan nog steeds zonder gps, die verbinding kwam net voor eind tot stand.
Ingeschreven:Ik zing altijd voor de konikpaarden die hier altijd met hun kont midden op het pad staan. Helpt echt om ze aan de kant te krijgen, en als je op tijd begint met zingen dan schrikken ze ook niet van jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laatst moesten we bij een kennismaking / teambuilding iets vertellen wat begon met "ik ben vast de enige (hier) die... ".quote:Op donderdag 17 oktober 2024 22:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik zing altijd voor de konikpaarden die hier altijd met hun kont midden op het pad staan.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 00:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Laatst moesten we bij een kennismaking / teambuilding iets vertellen wat begon met "ik ben vast de enige (hier) die... ".
Dit lijkt mij wel een goede uitspraak daarvoor.Haha, ja. Iedereen z'n eigenaardigheden hèSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat fietsen weer gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:59 schreef valleilijn het volgende:
Geplande loopjes, maar nog onder voorbehoud van herstel:
28/12 - Wisenttrail (Apeldoorn)
o valleilijn - 5 of 8,5
12/01 - Egmond
o valleilijn - kwart marathon
13/04 - Rotterdam Marathon
o valleilijn - hele marathon
Gister weer gefietst dus ik kan nu ook weer naar de sportschool
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 00:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haha, ja. Iedereen z'n eigenaardigheden hèExtra kilometers, verkeerd lopen, op je gezicht gaan… allemaal redelijk standaard onderdelen van trailrunningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
F means you're fucked
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 00:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haha, ja. Iedereen z'n eigenaardigheden hèIn de lijst in de OP staat ook een trail run van 21kSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen HM, geen 21,0975k, maar 21.
En mensen vinden dit leuk, waarom?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:46 schreef YUR het volgende:
[..]
Extra kilometers, verkeerd lopen, op je gezicht gaan… allemaal redelijk standaard onderdelen van trailrunning
Ja, wat wil je dat ik eraan doe als de organisatie het op die manier heeft neergezetquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:52 schreef Evangelion het volgende:
[..]
In de lijst in de OP staat ook een trail run van 21k![]()
Geen HM, geen 21,0975k, maar 21.
Geen verwijt hoor, gewoon opvallendquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja, wat wil je dat ik eraan doe als de organisatie het op die manier heeft neergezet
Ik vind het juist grappig eigenlijk, lekker belangrijk of het wel/geen HM afstand is.
Ik liep zondag ook een officiële halve marathon in Eindhoven, maar mijn horloge gaf 21,2km aan. Tja..heel boeiend is het niet uiteindelijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:59 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Geen verwijt hoor, gewoon opvallend
Want ik ergerde me er eerst licht aan dat halve marathon op drie verschillende manieren geschreven stond in die lijst (Halve Marathon, HM, 21k), maar toen zag ik op die site dat 21k wel correct was.
En ik was niet de enige want die ene "Halve marathon" is aangepast naar "HM" en niet door mij.
/OCD
Ik had dat aangepast, hou wel van overzichtelijk iddquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:59 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Geen verwijt hoor, gewoon opvallend
Want ik ergerde me er eerst licht aan dat halve marathon op drie verschillende manieren geschreven stond in die lijst (Halve Marathon, HM, 21k), maar toen zag ik op die site dat 21k wel correct was.
En ik was niet de enige want die ene "Halve marathon" is aangepast naar "HM" en niet door mij.
/OCD
Dat klinkt nog wel logisch omdat je GPS afwijking hebt, je niet de perfecte lijn loopt en dat officiële afstanden iets langer moeten zijn vanwege foutmarge (1m per 1km geloof ik?).quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik liep zondag ook een officiële halve marathon in Eindhoven, maar mijn horloge gaf 21,2km aan. Tja..heel boeiend is het niet uiteindelijk.
Het is voor mij een hele andere mindset. Een (lange) trailrun is voor mij niets meer dan lekker een dag(deel) buiten spelenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En mensen vinden dit leuk, waarom?
Ik heb gisteren een flinke wandeling door de duinen van Schoorl gemaakt. Ik vind door het zand lopen al vermoeiend. Ben wel nieuwsgierig hoe zwaar zo’n run zal zijn en ga het zeker eens doen
Wordt voor mij als hardloper ook steeds belangrijker: bewegen, buiten zijn en het hoofd leeg maken. Afstand en tijd doen er dan niet zo toe.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 09:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is voor mij een hele andere mindset. Een (lange) trailrun is voor mij niets meer dan lekker een dag(deel) buiten spelen
Ff geen gemiddelden, snelheden, klassementen (alsof ik daar ooit mee te maken heb). Gewoon genieten van het bewegen in de natuur met voornamelijk gelijkgestemden
Wat dan wel een leuke is om te doen rondom Alkmaar is de bus naar Bergen aan Zee pakken en dan het Trekvogelpad terug naar Alkmaar volgen (+/-) 22km. Leuke afwisseling eerst door de duinen (met mul zand) naar Egmond ad Hoef en dan over dijken naar het Heiloerbos om weer terug te komen in Alkmaar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En mensen vinden dit leuk, waarom?
Ik heb gisteren een flinke wandeling door de duinen van Schoorl gemaakt. Ik vind door het zand lopen al vermoeiend. Ben wel nieuwsgierig hoe zwaar zo’n run zal zijn en ga het zeker eens doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Ja precies. Voor mij ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wordt voor mij als hardloper ook steeds belangrijker: bewegen, buiten zijn en het hoofd leeg maken. Afstand en tijd doen er dan niet zo toe.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:10 schreef pipster het volgende:
[..]
Wat dan wel een leuke is om te doen rondom Alkmaar is de bus naar Bergen aan Zee pakken en dan het Trekvogelpad terug naar Alkmaar volgen (+/-) 22km. Leuke afwisseling eerst door de duinen (met mul zand) naar Egmond ad Hoef en dan over dijken naar het Heiloerbos om weer terug te komen in Alkmaar.Ik heb in corona-tijd veel gewandeld. Met een vriend ook begonnen aan het trekvogelpad, maar het was een hoop gedoe altijd om een moment te vinden dat we samen konden lopen. Dus we zijn bij Landsmeer gestopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar, geinig feitje. De tweede etappe van het trekvogelpad gaat precies langs de start/finish van onze parkrun. En omdat we daar van 9 tot 10 uur zijn elke zaterdagochtend en deze plek vlak na de start van etappe 2 is, kom je wekelijks de mensen tegen die de etappe van Alkmaar naar De Rijp lopen.
Je pikt ze er zo uit. Rugzak. ANWB kleding. Wandelschoenen. Middelbare leeftijd. Sorry als iemand zich aangesproken valt, het is puur een observatie.
Ik heb een paar mensen gevraagd of ze het trekvogelpad liepen, mijn score was 100%My friends all drive horses
Die ruimte is er altijd wel geweest toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:58 schreef mignonne het volgende:
Met alle respect en bewondering verder voor de mensen die dat wél willen en doen.
Maar ik ben wel blij dat er meer ruimte komt in letterlijke en figuurlijke zijn voor de recreatieve loper. Die wel graag wil sporten en buiten zijn enz, maar die niet per se tot het uiterste hoeft te gaan.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:10 schreef pipster het volgende:
[..]
Wat dan wel een leuke is om te doen rondom Alkmaar is de bus naar Bergen aan Zee pakken en dan het Trekvogelpad terug naar Alkmaar volgen (+/-) 22km. Leuke afwisseling eerst door de duinen (met mul zand) naar Egmond ad Hoef en dan over dijken naar het Heiloerbos om weer terug te komen in Alkmaar.Leuk! Die site kende ik nog niet (moet ik me nu schamenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.).
Voordeel van die wandelsites is dat de meeste routes prima gerend kunnen worden.
Heb meteen een leuke route voor morgen geplukt en gepland - 15km Egmond-Binnen![]()
Mijn vrouw en ik hebben het TVP afgerond, Daarna zijn we het Pieterpad gaan doen, en nu lopen we de GR5 (Hoek van Holland - Nice), maar dat wordt een 20 jaren plan of zo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:09 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb in corona-tijd veel gewandeld. Met een vriend ook begonnen aan het trekvogelpad, maar het was een hoop gedoe altijd om een moment te vinden dat we samen konden lopen. Dus we zijn bij Landsmeer gestopt.
Maar, geinig feitje. De tweede etappe van het trekvogelpad gaat precies langs de start/finish van onze parkrun. En omdat we daar van 9 tot 10 uur zijn elke zaterdagochtend en deze plek vlak na de start van etappe 2 is, kom je wekelijks de mensen tegen die de etappe van Alkmaar naar De Rijp lopen.
Je pikt ze er zo uit. Rugzak. ANWB kleding. Wandelschoenen. Middelbare leeftijd. Sorry als iemand zich aangesproken valt, het is puur een observatie.
Ik heb een paar mensen gevraagd of ze het trekvogelpad liepen, mijn score was 100%
De meeste van die routes zijn ook altijd van begin tot eind goed aangegeven, scheelt weer navigeren met je horloge.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:18 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Leuk! Die site kende ik nog niet (moet ik me nu schamen).
Voordeel van die wandelsites is dat de meeste routes prima gerend kunnen worden.
Heb meteen een leuke route voor morgen geplukt en gepland - 15km Egmond-Binnen
Maar dat is ook mooi toch? Dat je af en toe een keer helemaal tot het gaatje gaat, maar daarna weer lekker rustig aan kan trainen zonder drang.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die ruimte is er altijd wel geweest toch?
Ik heb zelf een tijdje gehad dat ik al mijn trainingloopjes bijhield en dan probeerde ik ook altijd een snelle tijd neer te zetten. Dat was niet goed voor me. Ik heb nu ook geen sporthorloge meer, dat geeft mij rust.
Ik heb nog wel dat als ik ergens een loop doe waarbij de eindtijd achter mijn naam op internet komt te staan, dat ik dan alleen maar voluit kan gaan. Hinderlijke eigenschap, maar ik kan het niet laten.
Goed advies voor je vriendin en haar collega.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:58 schreef mignonne het volgende:
Met alle respect en bewondering verder voor de mensen die dat wél willen en doen.
Maar ik ben wel blij dat er meer ruimte komt in letterlijke en figuurlijke zijn voor de recreatieve loper. Die wel graag wil sporten en buiten zijn enz, maar die niet per se tot het uiterste hoeft te gaan.
Exact. Ieder zn ding.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:43 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Goed advies voor je vriendin en haar collega.
Laat iedereen het lekker doen op de manier waar diegene zich prettig bij voelt.
Zo sta ik er ook in. Ik wil mn loopje doen en hoef niet tot het gaatje. Liever lekker lopen, ik heb ook niet de ambitie om steeds verder of harder te lopen. Ik wil gewoon lekker lopen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja precies. Voor mij ook.
Een vriendin kreeg van een collega de opmerking dat als ze de dag na haar 10km niet verging van de spierpijn dat ze dan niet diep genoeg gegaan was. Dat ze veel harder had gekund. Die vriendin wil nu dus volgende keer voor een veel snellere tijd gaan.
Ik heb dat echt niet zoik heb gewoon lekker gelopen en nauwelijks spierpijn = een bonus haha.
Iets sneller mag best, ik had harder kunnen gaan (mn oortjes deden het niet en dat vond ik echt dodelijk met lopen). Maar helemaal kapot gaan om dan 5 minuten sneller te gaan en dan nog steeds plek 5000 van de 7000 zijn, nah, mij niet bellen
Oeh spannend. Is dat de laatste lange dan of nog niet?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef GotC het volgende:
Net 7.5 km easy run gedaan, ging prima. Ergens dit weekend ongeveer 18km lopen, ben benieuwd!
Yes, al heb ik al keer 19 gelopen waarvan 9 km op tempo, dus zou geen probleem moeten zijn. Vooral zin om een mooie route uit te kiezen en te lopenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oeh spannend. Is dat de laatste lange dan of nog niet?
Gewoon de Wo eraf knippen, nix aan de handquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:14 schreef Piperidine het volgende:
Vandaag een TCS Amsterdam shirt gehaald. Zie ik net een ienimini labeltje met Women's erin staan. Nergens bij de rekken aangegeven dat er verschillende versies, mijn hemel wat stom. Ik dacht het is universeel en nooit aan gedacht door de slechte info.
zondag is altijd long run dayquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:07 schreef Nober het volgende:
Zal ik zondag een lange of een interval doen? Da's mijn dilemma momenteel. Daarna ga ik taperen.
Als het past dan past het toch? Of is het een heel ander model?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:14 schreef Piperidine het volgende:
Vandaag een TCS Amsterdam shirt gehaald. Zie ik net een ienimini labeltje met Women's erin staan. Nergens bij de rekken aangegeven dat er verschillende versies, mijn hemel wat stom. Ik dacht het is universeel en nooit aan gedacht door de slechte info.
Ik heb een keer in een dames shirt gelopen en plas nu alleen nog maar zittend! Zou er niet te makkelijk over denken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Gewoon de Wo eraf knippen, nix aan de hand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Zegt hij ook iets over het tempo? Anders tandje eraf en dan blijft je eten wel binnenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:50 schreef mignonne het volgende:
Ik kom er net achter dat mn garmin halverwege de dag bedacht heeft dat ik vandaag wel 23min moet rennen. Maar ik zit zo vol nog van het avondeten 😂😂 dit kan niet goed gaan.
Maarja mn streak he...
Ja tempo dooie slak.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zegt hij ook iets over het tempo? Anders tandje eraf en dan blijft je eten wel binnen
Met een beetje geluk zie je de eens-in-de-60000-jaar komeet. Dat is ook wat waard.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:09 schreef Evangelion het volgende:
8uur al kapoet donker![]()
en dan is het nog zomertijd
Leuk wedstrijdje! Zat er net over te denken om ergens dit weekend de skiberg weer een stukje platter te gaan stampenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Weekend. Ik moet werkenMaar voordat ik naar het werk moet, ga ik nog even de jaarlijkse interne clubwedstrijd mede organiseren. In heats van 4 personen moeten de lopers 500 meter de skiberg in Bergschenhoek op rennen. Er is een eindklassement en de winnaar en winnares krijgen een kroontje. King/Queen.
Ik snap heel goed dat het lekker is om vrij door de natuur te lopen buiten de gebaande paadjes. Echt waar. Ik noem dat trainenMaar, ik vind wedstrijdjes nog steeds heel leuk en ik heb de stille hoop dat ik mijn PR's nog één keer kan verbreken, nu ik de 50 nader. Niet dat die PR's indrukwekkend zijn, niemand ligt er wakker van, maar ik vind het leuk om te zien wat ik zelf nog kan. Tegen de tijd dat ik steeds langzamer word door de onvermijdelijke aftakeling, dan ga ik PR's verzamelen per leeftijdscategorie.
Het worden pittige donkere avondloopjes de komende tijd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:09 schreef Evangelion het volgende:
8uur al kapoet donker![]()
en dan is het nog zomertijd
Ja die streak is heilig natuurlijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:50 schreef mignonne het volgende:
Ik kom er net achter dat mn garmin halverwege de dag bedacht heeft dat ik vandaag wel 23min moet rennen. Maar ik zit zo vol nog van het avondeten 😂😂 dit kan niet goed gaan.
Maarja mn streak he...
Welke parkrun is dat ? Ik wil nog een keer in Utrecht meedoen, maar het is inderdaad lastig inpassen met 3 kinderen die voetballen, turnen enz..quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:32 schreef PippenScottie het volgende:
Slecht geslapen en met een snotterig hoofd vanochtend vrijwilliger geweest in een regenachtig park. Toch een verrassend goede opkomst. Ik ben de parkrun flink aan het promoten en dat werkt wel. Leuk om elke week nieuwe gezichten te zien.
Dat was voorlopig de laatste keer. Mijn dochtertje zit op schaatsen, het seizoen begint volgende week en haar les overlapt helaas met de parkrun. Ik ben wel van plan om tijdens haar les van een uur zelf een rondje te gaan rennen.
Oosterhout in Alkmaar.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Welke parkrun is dat ? Ik wil nog een keer in Utrecht meedoen, maar het is inderdaad lastig inpassen met 3 kinderen die voetballen, turnen enz..
Ik zie op Strava dat het ook een in andere landen is, leuk om met weekenden weg eens mee te doen.
Zeker een mooi park! In het voorjaar is er ook een 5km/10km/15km wedstrijdquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:05 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Oosterhout in Alkmaar.
Ik ben eigenlijk nog nooit in het Maximapark geweest. Wil ik ook nog wel eens heen. Volgens mij is dat sowieso een mooi park om te bezoeken
Die heb ik dit jaar ook gelopen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:22 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zeker een mooi park! In het voorjaar is er ook een 5km/10km/15km wedstrijd.
https://deloopvanleidscherijn.nl/
Ik ookquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die heb ik dit jaar ook gelopen.
Ik heb gewandeld (was nog herstellende van een operatie) voor het goede doel. Ik loop regelmatig in het Máximapark, fijn zo om de hoek. Alleen hoe lekkerder het weer, hoe minder fijn wandelen met al die mensen op skeelers en fietsen die “opeens” overal vandaan komenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:22 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zeker een mooi park! In het voorjaar is er ook een 5km/10km/15km wedstrijd.
https://deloopvanleidscherijn.nl/
20 minuten is echt mega! Echt onwijs tof als dat lukt, het is zo’n grote sprong!quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:17 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik heb gewandeld (was nog herstellende van een operatie) voor het goede doel. Ik loop regelmatig in het Máximapark, fijn zo om de hoek. Alleen hoe lekkerder het weer, hoe minder fijn wandelen met al die mensen op skeelers en fietsen die “opeens” overal vandaan komen![]()
Als je er eens gaat lopen moet je zeker de Vlinderhof niet overslaan.
Ik heb vorig weekend voor het eerst 20 minuten gehobbeld. Overleefd![]()
later deze week R5-W3-R8-W3-R5 In het kader van rustig opbouwen ga ik die les vandaag herhalen. Tegen de kerst kom ik wel eens 5km melden
![]()
Supergoed zeg!!!quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:31 schreef GotC het volgende:
18 km gelopen!![]()
Met alleen even paar meter wandelen om een reepje te eten, en 2x even stilstaan bij een stoplichtEn dat klinkt gek, maar dat is voor mij echt de mentale winst. Ik geef zo makkelijk toe aan ‘pff, oke even stilstaan, ik vind het zwaar, even wandelen’.
Dus dit was tof
Dank!quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:40 schreef valleilijn het volgende:
Ja je kan gewoon een tas afgeven.
Heel veel plezier en succes iedereen die morgen in Amsterdam gaat lopen
Prima eigenlijk. Maar tempo ‘aangereden slak’ zorgt daar ook voor.quote:
Ga je makkelijk doen!quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:10 schreef Quoi het volgende:
Marathon staat aan op tv. Succes loperts!
Ik moet er 4x 6 min uitpersen. Dit keer uitgebreide warming up.
Mooi is dat!quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:06 schreef PippenScottie het volgende:
De oudste vaste deelnemer aan onze parkrun heeft ook de marathon van Amsterdam gelopen. De kerel is 77 jaar oud. Ongelooflijk.
Fit oud worden is wel één van mijn life goals. Je hebt je gezondheid niet helemaal in de hand natuurlijk, maar deze mensen inspireren mij wel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:34 schreef twist02 het volgende:
[..]
Mooi is dat!![]()
Ik heb een oom van bijna 72 die begin dit jaar z'n heup gebroken heeft en mij (helft van zijn leeftijd) een paar weken terug nog het snot voor de ogen liep op een 10 km toen hij "weer voorzichtig op ging bouwen"
Is pas rond z'n 45e begonnen met hardlopen, op 'last' van z'n huisarts
Vanmorgen zelf nog een rondje hardgelopen (8km) en meteen m'n beoogde rondje voor intervaltraining verkend. Komende week start m'n schema voor de halve!![]()
Eigenlijk pas over 3 weken, dus heb er zelf de weken -2, -1 en 0 bij verzonnen![]()
Dat!quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Fit oud worden is wel één van mijn life goals. Je hebt je gezondheid niet helemaal in de hand natuurlijk, maar deze mensen inspireren mij wel.
Fit oud worden begint ook in de fase als je zeg maar 30-40 bent. Als je regelmatig blijft sporten en veel bewegen ga je daar later veel profijt van hebben.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Fit oud worden is wel één van mijn life goals. Je hebt je gezondheid niet helemaal in de hand natuurlijk, maar deze mensen inspireren mij wel.
Phew, ben ik toch precies op tijd begonnen met op mijn 30e van de bank afkomen en gaan sporten. Heb ik toch mooi 30 jaar niks kunnen uitvoerenquote:Op maandag 21 oktober 2024 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Fit oud worden begint ook in de fase als je zeg maar 30-40 bent. Als je regelmatig blijft sporten en veel bewegen ga je daar later veel profijt van hebben.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:32 schreef pipster het volgende:
Gister de stuifduinenroute bij Schoorl gelopen, erg veel mul zand en strand. Lang gelden dat ik zulke zware benen had de dag na een trainingsrondje. Pffff. De 17km werd wel bijna 20 want af en toe de weg kwijt.
https://www.staatsbosbehe(...)pad-stuifduinentocht
Ik gebruik er een paar gewone hardloopschoenen voor (HOKA Rincon) die teveel water gezien hebben, maar wil eigenlijk wel naar een HOKA Speedgoat, want wegschoenen missen vaak net die extra grip in de modder.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:56 schreef Tele6 het volgende:
Er zijn hier meer trailrunners toch? Welke schoenen hebben jullie en doen die het goed in glibberige modder?
Ik heb dat een keer geprobeerd met Salomon schoenen, maar die ademden niet goed genoeg voor mij, waardoor ik super hete voeten kreeg.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:56 schreef Tele6 het volgende:
Er zijn hier meer trailrunners toch? Welke schoenen hebben jullie en doen die het goed in glibberige modder?
Ik heb ASICS Trabuco's, die hebben goede grip maar ik loop niet vaak in hele diepe modder. Schijnt dat Inov-8 bekend staat om trailschoenen met heel veel grip/diep profiel, en Salomon Speedcross hebben ook lekker diep profiel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:56 schreef Tele6 het volgende:
Saucony Peregrine met een los anti pronatie zooltje erin. Bevallen mij uitstekend.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:56 schreef Tele6 het volgende:
Wel grappig, ik proneer als een gek. Maar zodra ik Peregrines aantrek heb ik nergens last van. Waarschijnlijk omdat i.c.m. de ongelijke ondergrond het het een en ander compenseert.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:00 schreef Bronson het volgende:
[..]
Saucony Peregrine met een los anti pronatie zooltje erin. Bevallen mij uitstekend.
Ik durf het niet zonder te testen omdat ik dan juist bang ben dat ik daardoor een blessure oploop.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:15 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Wel grappig, ik proneer als een gek. Maar zodra ik Peregrines aantrek heb ik nergens last van. Waarschijnlijk omdat i.c.m. de ongelijke ondergrond het het een en ander compenseert.
Ik heb Hoka Speedgoats, maar zou ze niet aandoen in de modder. @YUR weet vast wel wat aan te raden qua merken+type schoenen die geschikt zijn voor modderquote:Op maandag 21 oktober 2024 12:56 schreef Tele6 het volgende:
quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:16 schreef YUR het volgende:
Heel simpel: Hoe meer modder, hoe meer profiel.
Totdat er zo veel modder is dat je er compleet in wegzakt, dan helpt geen enkel profiel meer. Dan moet je er vooral voor zorgen dat je schoenen goed vast zitten![]()
En verder is er niets zo persoonlijk als het juiste paar schoenen…
Toch eens doen! Hoe meer modder hoe beterquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:40 schreef mosselmossel het volgende:
Ik loop nooit in de modder. Misschien toch eens doen.
Dit is heel erg waar. De Adidas Boston 12's deden bij mij gewoon pijn, maar mosselmossel vindt die schoenen heel erg fijn.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:16 schreef YUR het volgende:
En verder is er niets zo persoonlijk als het juiste paar schoenen…
Dit klopt. Al liep ik er tijdens de marathon wel mijn eerste blaar ooit op, haha. Zag ik overigens pas na de finish, dus geen last van gehad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:02 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dit is heel erg waar. De Adidas Boston 12's deden bij mij gewoon pijn, maar mosselmossel vindt die schoenen heel erg fijn.
Succes met crosstrainen dan maar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:15 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend nog een echo van mn been te laten maken ter controle. Maf om zo je been en spieren van binnen te zien. Op de echo was zoals gedacht een ruptuur te zien, zag er nog best flink uit voor na vier weken inmiddels. Maar de ruptuur is blijkbaar helemaal aan de binnenkant van de spier, en pezen eigenlijk niet beschadigd dus dat scheelt ofzo.
Qua revalidatie wel gepromoveerd naar de crosstrainer, dan lijkt het al weer wat meer op hardlopen![]()
Inmiddels ook al wel weer genoeg kracht om mn hartslag een beetje omhoog te krijgen (zone 2) dus ik kan ook het conditieverlies een beetje beperken nu.
Mijn adidas Adistar 3 liepen de eerste paar keer ook niet fijn maar daarna voelde het een stuk beter.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:02 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dit is heel erg waar. De Adidas Boston 12's deden bij mij gewoon pijn, maar mosselmossel vindt die schoenen heel erg fijn.
Die vind ik ook altijd prima te doen ja!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Succes met crosstrainen dan maar.
Qua fitness cardio is dat altijd wel mijn favoriete apparaat. Met een beetje leuke muziek of een podcast kan ik me daar wel een uur op vermaken.
Via de connect site kan je wel een marathon plan aanzetten. Dan krijg je er geen tempo's bij direct alleen, maar je agenda wordt wel gevuld (16 weken met 3/5of7 trainingen)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef SEMTEX het volgende:
ik heb ook baat bij mijn Garmin trainingsplan, zie het aan mijn snelheid. Ik volg nu een 10km plan ipv een halve. Garmin kent geen trainingsplannen voor een marathon, dus ik probeer dit en prak bij mijn lange duurlopen in het weekend erbij.
Tof om progressie zo te zien he?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef SEMTEX het volgende:
ik heb ook baat bij mijn Garmin trainingsplan, zie het aan mijn snelheid. Ik volg nu een 10km plan ipv een halve. Garmin kent geen trainingsplannen voor een marathon, dus ik probeer dit en prak bij mijn lange duurlopen in het weekend erbij.
Leuke wedstrijd is dat, mooie route! Wel pittig parcours, zeker het stuk na het keerpunt weer omhoog.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:26 schreef mignonne het volgende:
Zijn er nog lopers voor de holterberg deze zondag? Er zijn vandaag nog startbewijzen te koop.
Ik ga hem gebruiken als trainingsloop voor de 7heuvelenloop. Was mn plan in elk geval.de waarheid zal wel zijn dat ik bij deze dood ga en bij de 7heuvelen nog een stukje extra dood. Maar dan is er in elk geval goed over nagedacht!
![]()
Mijn garmin-schema werkt wel echt fijn zeg. Ik ben er heel positief over. Ik voel dat ik vooruit ga en na een voorbereidingsfase met veel dezelfde loopjes kom ik nu in een opbouwfase met variatie, sprintjes en tempo enzo. Heel fijn!
Yay wat goed!!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef GotC het volgende:
Fijn dat het schema goed werkt mignonne!
Hier net 6 km tempoloop (tussen 6:40-7:10) mogen doen. Beetje slechte route gekozen, mocht even stilstaan ivm oversteken, maar liep zomaar een 'PR'* op de 5 km (33:22). Ook mooi teken dat m’n trainingen vruchten afwerpen.
*PR sinds kind nr. 2
Ik kan je alleen vertellen dat de Holterberg en omgeving een mooi stukje Nederland is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:26 schreef mignonne het volgende:
Zijn er nog lopers voor de holterberg deze zondag? Er zijn vandaag nog startbewijzen te koop.
Ik ga hem gebruiken als trainingsloop voor de 7heuvelenloop. Was mn plan in elk geval.de waarheid zal wel zijn dat ik bij deze dood ga en bij de 7heuvelen nog een stukje extra dood. Maar dan is er in elk geval goed over nagedacht!
![]()
Mijn garmin-schema werkt wel echt fijn zeg. Ik ben er heel positief over. Ik voel dat ik vooruit ga en na een voorbereidingsfase met veel dezelfde loopjes kom ik nu in een opbouwfase met variatie, sprintjes en tempo enzo. Heel fijn!
Tof!!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef SEMTEX het volgende:
Dat laatste was sowieso het plan. Ik moet er lang genoeg de auto voor in haha. Wel zin in. Ook geen tijdslimiet, die is er voor de halve marathon dus prima voor mij.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:57 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik kan je alleen vertellen dat de Holterberg en omgeving een mooi stukje Nederland is.
Voordeel van trage slak zijn is dat je er optimaal van kan genieten
Ik ga eens even kijken, thanks. Gevonden! Ze gaan allemaal wel over een periode van 16 weken. Ik start hem wel 16 weken voor marathon Eindhoven (januari). Kan ik nu nog mijn lol op met Coach Amyquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:40 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Via de connect site kan je wel een marathon plan aanzetten. Dan krijg je er geen tempo's bij direct alleen, maar je agenda wordt wel gevuld (16 weken met 3/5of7 trainingen)
quote:Pro tips on how to improve your 5km running time
This advice from pro ultrarunner - Florian Neuschwander will get you right up to speed.
Tip 1 - Start doing 2k and 10k runs
Short and long runs can help improve stamina.
Tip 2 - Do not aim for a PB on every single run
Easy runs allow you to run more often, balance out the intensity and heal.
Tip 3 - Seek variety in your routes
Getting accustomed to different routes will make you more prepared for a variety of runs.
Tip 4 - Strong Legs = Fast Pace
Focus on your hamstrings and glutes, not just your calves!
Tip 5 - Turn mountains into molehills
Changing your normal 5k into a hilly route, Neuschwander says: "The flats will become easy by comparison."
Garmin kan dan dus ook 's ochtends besluiten je training compleet om te gooien toch? Lijkt me aan de ene kant prachtig en vind het een toffe feature, maar ook lastig plannen (met regelmatig werkquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tof!!
Ik kon een afstand en doeltijd aangeven en daar een passend evenement in mn regio bij selecteren (bruggenloop). Daar heeft hij toen een prachtig trainingsschema op toegespitst.
Het past zich ook continu aan aan mijn slaap of stress enzo (met onregelmatig werk heel fijn). Maar als een training heel goed gaat dan gaat er ook een tandje bij de volgende keer.
Had ik al gezegd dat ik enthousiast ben
Dit zou gewoon in de OP kunnen wmbquote:
Dát wist ik ook nog niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef GotC het volgende:
[..]
Garmin kan dan dus ook 's ochtends besluiten je training compleet om te gooien toch? Lijkt me aan de ene kant prachtig en vind het een toffe feature, maar ook lastig plannen (met regelmatig werk)?
The following items all factor into your workout suggestions:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:08 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Dát wist ik ook nog niet.
Ik had wel eens het gevoel dat ik toch zou zweren dat ik 's avonds xxx moest doen, en toen 's avonds plotseling een truttegangetje.
Fijn dit ik dit nu weet, kan ik me er beter op instellen![]()
(niet dat ik dan niet alsnog gewoon stronteigenwijs mijn eigen ding blijf doen, als ik vind dat Garmin mij een te korte run geeft terwijl ik zin heb om 1,5h te lopen)
Bwehehe, zondag nog gedaan. Gepland: 6. Gedaan: 17.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:08 schreef rawdemin het volgende:
[..]
(niet dat ik dan niet alsnog gewoon stronteigenwijs mijn eigen ding blijf doen, als ik vind dat Garmin mij een te korte run geeft terwijl ik zin heb om 1,5h te lopen)
Wellicht volgend jaar, nu toe aan een keer een weekend zonder wedstrijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:26 schreef mignonne het volgende:
![]()
Met mijn slaapritme krijg ik dan alleen maar herstel loopjes 🙈quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef GotC het volgende:
[..]
The following items all factor into your workout suggestions:
• Training Status
• Training Load & Load Focus
• VO2 Max Value
• Recovery Time
• Sleep Data
• Profile of Recently Performed Workouts.
Garmin kan dus besluiten dat het verstandiger is bv een wandeling te doen ipv een intervalsessie, als je slecht hebt geslapen. Eigenlijk heel slim en nuttig, maar niet altijd handig of leuk
Klopt idd!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef GotC het volgende:
[..]
The following items all factor into your workout suggestions:
• Training Status
• Training Load & Load Focus
• VO2 Max Value
• Recovery Time
• Sleep Data
• Profile of Recently Performed Workouts.
Garmin kan dus besluiten dat het verstandiger is bv een wandeling te doen ipv een intervalsessie, als je slecht hebt geslapen. Eigenlijk heel slim en nuttig, maar niet altijd handig of leuk
Heb tot de marathon van Eindhoven zo'n programma gevolgd. Moet ook wel zeggen, geen problemen (meer) gehad. Hiervoor had ik vaak last van oververmoeid kwaaltjes, sindsdien niet meer gehad.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef mignonne het volgende:
Sinds ik dat programma volg zit ik wel continu in de productief zone en niet meer te licht of te zwaar. Ik merk het ook aan mezelf dat mijn lichaam maar ook geest het gewoon goed aan kan zo.
Dat is echt grote winst!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef mignonne het volgende:
Sinds ik dat programma volg zit ik wel continu in de productief zone en niet meer te licht of te zwaar. Ik merk het ook aan mezelf dat mijn lichaam maar ook geest het gewoon goed aan kan zo.
https://nos.nl/artikel/25(...)ar-30-000-deelnemersquote:Hardloopgekte houdt aan: Amsterdam Marathon breidt uit naar 30.000 deelnemers
De organisatie van de Amsterdam Marathon heeft nog geen week na de editie van 2024 bekend gemaakt dat er volgend jaar meer lopers mee mogen doen. Het aantal deelnemers gaat dan van 22.500 naar 30.000.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:17 schreef twist02 het volgende:
Oeh, zondag over een week heb ik deze bij elkaar gelopen!![]()
Zeer nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er waren 22500 inschrijvingen dit jaar maar maar 17000 finishers. OK, er zijn DNF's maar zijn er dan ook zoveel DNS ?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ar-30-000-deelnemers
Zondag vanaf 09:00u inschrijven.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:17 schreef twist02 het volgende:
Oeh, zondag over een week heb ik deze bij elkaar gelopen!![]()
Toooof!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Dat verbaast me ook. Mensen konden hun startbewijs via de site nog verkopen, wat veelvuldig gebeurde. Zo ben ik nog aan een ticket voor de halve marathon gekomen. Lijkt dat er op de hele marathon veel DNS zijn. Uiteindelijk is het eigenlijk het aantal finishers of eventueel starters dat het meest relevant is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:25 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Er waren 22500 inschrijvingen dit jaar maar maar 17000 finishers. OK, er zijn DNF's maar zijn er dan ook zoveel DNS ?
Kijk eens terug naar dit bericht:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:49 schreef Quoi het volgende:
Vanavond stond 2x 10 minuten op het programma. Zag er tegenop, maar tempootje rustaaaaag ging het geweldig
Het ís goedgekomenquote:Op zondag 29 september 2024 09:41 schreef Quoi het volgende:
Ik ga nu ca 4 maanden naar zo'n terror sportschool en ga me woensdag aansluiten bij een start2run clubje (again).
Dat MOET goed gaan komen, niet?
Jezus. Kopenhagen was ook weer net open en meteen uitverkocht.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bizar hoor, wat een helse mentale klap krijg je dan ook elke keer te verwerken als je ziet dat je "rustmoment" steeds krapper begint te worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:07 schreef PippenScottie het volgende:
Uitslovers
https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-lopen~a1d7fad7/
Ik denk dat ik het zes uur zou kunnen volhouden max.
Maar niet nu, nog steeds niet fit
En verwacht Sifan ook aan de start want ze willen een Nederlandse winnaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Backyard Ultraquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:07 schreef PippenScottie het volgende:
Uitslovers
https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-lopen~a1d7fad7/
Ik denk dat ik het zes uur zou kunnen volhouden max.
Maar niet nu, nog steeds niet fit
Hoppa. 10 minuten aan één stuk is ook echt wel een mijlpaal! Vanaf hier gaat het steeds sneller.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:49 schreef Quoi het volgende:
Vanavond stond 2x 10 minuten op het programma. Zag er tegenop, maar tempootje rustaaaaag ging het geweldig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Daar zit een maand tussen, loop de HM gewoon op je beoogde tempo zoals je zou trainen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:15 schreef kalinhos het volgende:
Ik loop op 1 dec Valencia Marathon en vroeg me af ja volgend weekend een halve marathon(Drechtstadloop.nl Dordrecht), is t nou slim die voluit te gaan of wat is handig?
Toen kreeg ik een advies wat ik niet direct zag aankomen: loop zaterdag óók een halve marathon op heel rustig tempo en dan zondag eens kijken wat er nog in zitweet nog niet helemaal of ik dat ga opvolgen eerlijk gezegd.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:40 schreef kalinhos het volgende:
En iets anders: kan je iemand anders’ Strava activiteit flaggen?
Het is heel klein van me, ik weet het, maar er is een segmentje waar ik graag #1 wil zijn maar op 1 staat iemand met een GPS error die 500km gelopen heeft in 8uur…. Gek genoeg irriteert het me meer dan het zou moeten
https://support.strava.co(...)%20add%20a%20comment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is raar advies, dat komt uit geen enkel schema.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:15 schreef kalinhos het volgende:
Ik loop op 1 dec Valencia Marathon en vroeg me af ja volgend weekend een halve marathon(Drechtstadloop.nl Dordrecht), is t nou slim die voluit te gaan of wat is handig?
Toen kreeg ik een advies wat ik niet direct zag aankomen: loop zaterdag óók een halve marathon op heel rustig tempo en dan zondag eens kijken wat er nog in zitweet nog niet helemaal of ik dat ga opvolgen eerlijk gezegd.
Advies van mij(n trainer):quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:15 schreef kalinhos het volgende:
Niet teveel afremmen maar wel gecontroleerd afdalenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:00 schreef mignonne het volgende:
Wat is naar jullie idee nou de beste strategie voor zo'n heuvelachtige loop? Bijvoorbeeld de 7heuvelenloop of de holterberg.
Gedoseerd die heuvels af of juist helemaal los? En tips voor op?
Ik vraag dit voor mijn knieën 😂
Ik ga volgend jaar, hoogstwaarschijnlijk maar afhankelijk van andere factoren, de marathon van Athene doen. Amsterdam lijkt me ook mooi dus ik denk dat ik me daar voor de halve ga inschrijven. Dat zal zo’n 3/4 weken voor Athene zijn gok ik. Ik denk dat ik die niet voluit ga doen maar gewoon als een training ga beschouwen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:15 schreef kalinhos het volgende:
If it works, it worksquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:00 schreef mignonne het volgende:
Wat is naar jullie idee nou de beste strategie voor zo'n heuvelachtige loop? Bijvoorbeeld de 7heuvelenloop of de holterberg.
Ik loop 15 dec Màlaga marathon en ga volgende week wel voluit in Dordrecht. Maar ik heb nog 2 weken extraquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:15 schreef kalinhos het volgende:
Mijn strategie was korte passen naar boven en lange passen naar beneden. Geen idee of het werkt maar voor mijn gevoel welquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:00 schreef mignonne het volgende:
Nou dat heb ik op zich wel eens gehoord hoor, het idee is dat je dan die 2e halve op zondag met wat vermoeidheid in de benen loopt om zo de tweede helft van de marathon te simuleren. Of het ook werkt en een goed idee is is een tweedequote:Op vrijdag 25 oktober 2024 21:14 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Dat is raar advies, dat komt uit geen enkel schema.
2 opties: als je van een maximale halve niet lang moet recupereren: gewoon doen. Als je er te lang van zou moeten recupereren dan beter 'm lopen op beoogd marathontempo.
Dit ziet er wel snel uit 👌🏻quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
If it works, it works![]()
[ afbeelding ]
Wat rustiger aan naar boven, vooral zodat je hartslag niet helemaal in het rood gaat. En naar beneden iets meer tempo met langere passen inderdaad.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:00 schreef mignonne het volgende:
Ja die heb ik wel al regelmatig meegenomen in mijn training maar dat is in de duinen hier. Dus niet helemaal vergelijkbaar denk ik met terrein daar?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:39 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Wat rustiger aan naar boven, vooral zodat je hartslag niet helemaal in het rood gaat. En naar beneden iets meer tempo met langere passen inderdaad.
En het beste: al even wat oefenen met heuvels in de voorbereiding (of bruggen/viaducten als je geen heuvels in de buurt hebt).
Dat is goed om te horen!quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou idd effort constant proberen te houden @:mignonne
En het merendeel van de heuvels valt erg mee, is meer vals plat. Dus komt helemaal goed. Vooral het vals plat omlaag op het eind is lekker
Omlaag: arminzet meer naar achteren. omhoog: arminzet meer naar voren. Op die manier ligt je zwaartepunt omlaag wat meer achter je lichaam en omhoog wat meer voor je lichaam.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 09:00 schreef mignonne het volgende:
Ah top, dat ga ik eens proberen of ik dat onder de knie krijgquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:13 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Omlaag: arminzet meer naar achteren. omhoog: arminzet meer naar voren. Op die manier ligt je zwaartepunt omlaag wat meer achter je lichaam en omhoog wat meer voor je lichaam.
Wie gaat ook inschrijven?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Schuldigquote:
Maurten 100/160 en met caf zijn glutenvrijquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:12 schreef twist02 het volgende:
Vanmorgen eerste (langzame) duurloopje gedaan op m'n nieuwe schoenen én daarmee m'n eerste hele week van m'n schema voltooid: heerlijk gevoel!
Ook wat kleine drinkflesjes gehaald die in de zakken van m'n tights passen voor onderweg en wat verkennend werk gedaan voor repen en gelletjes e.d.
Dat laatste blijkt helaas nog best lastig, aangezien ik geen gluten magecht overal staan vermeldingen van 'sporen' op, maar da's echt zo'n loze kreet waar je dus niks aan hebt...
![]()
Maar komt vast goed; heb nog genoeg tijd om te experimenteren
Ik zie nu pas dat het 140¤ kost.. mehh laat maarquote:
Vervelend hoorquote:Op zondag 27 oktober 2024 07:52 schreef pipster het volgende:
Nu zouden we vandaag als vrijwilliger bij de trail in Schoorl helpen. Ze waren alleen vergeten te communiceren dat ze dit keer genoeg vrijwilligers hadden. Als goedmaker mogen we wel gratis meedoen. Dus dan maar 19 km in Schoorl hobbelen. Ook goed natuurlijk.
Netjes van de organisatie.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:52 schreef pipster het volgende:
Nu zouden we vandaag als vrijwilliger bij de trail in Schoorl helpen. Ze waren alleen vergeten te communiceren dat ze dit keer genoeg vrijwilligers hadden. Als goedmaker mogen we wel gratis meedoen. Dus dan maar 19 km in Schoorl hobbelen. Ook goed natuurlijk.
Voor een halve marathon moet je voeding echt niet overdenken; halverwege wat sportdrank of 1 gelletje volstaat ruimschoots.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:12 schreef twist02 het volgende:
Vanmorgen eerste (langzame) duurloopje gedaan op m'n nieuwe schoenen én daarmee m'n eerste hele week van m'n schema voltooid: heerlijk gevoel!
Ook wat kleine drinkflesjes gehaald die in de zakken van m'n tights passen voor onderweg en wat verkennend werk gedaan voor repen en gelletjes e.d.
Thanks!quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:02 schreef PippenScottie het volgende:
Verl plezier op de Holterberg @:mignonne
Lijkt me een toffe run.
Nog 8200 wachtenden voor me. Gaat ook niet echt hard.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:04 schreef core2duo het volgende:
[..]
Er is nu al een wachtrij van hier tot Tokyo
Zo'n 2000 wachtende voor me om 9:00 dus dan zou het niet uitverkocht moeten zijn zodra ik aan de beurt ben.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:04 schreef core2duo het volgende:
[..]
Er is nu al een wachtrij van hier tot Tokyo
Will doquote:Op zondag 27 oktober 2024 09:02 schreef Nanuke het volgende:
Laat maar weten hoe het was, @:Mignonne. Het is relatief dichtbij dus mogelijk volgend jaar nog wel een leuke voor mijn programma.
Succes en veel plezier straks.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Thanks!
Heb er wel zin in. Lijkt me idd qua omgeving een leuk parcours. Ben nu mn brinta naar binnen aan het gooien. Straks mn dienst overdragen en om 09.30 rijden. Start is om 13u.
Top, mooie stip op de horizon! De server is nu onbereikbaar. Zojust ingeschreven voor de Halve Marathonquote:Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef valleilijn het volgende:
Nou de servers hadden het er maar moeilijk mee maar ik heb me ingeschreven voor de Amsterdam Marathon volgend jaar
Ah goeie, dank je!quote:Op zondag 27 oktober 2024 00:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maurten 100/160 en met caf zijn glutenvrijook geen sporen van. Alleen hun mueslirepentoestanden bevatten mogelijk sporen van, maar de gels 100% gv.
Iets niet overdenken is een uitdaging voor mequote:Op zondag 27 oktober 2024 08:44 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Voor een halve marathon moet je voeding echt niet overdenken; halverwege wat sportdrank of 1 gelletje volstaat ruimschoots.
En uitverkocht.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:00 schreef Piperidine het volgende:
Ingeschreven voor HM Amsterdam!
Voor het te laat is.
Bizar, maar ik had het wel een beetje verwacht. Gelet op wat we in augustus zagen voor de hele marathon van Rotterdam. Daarom al in de ochtend ingeschreven voor de HM, deze jubilieumeditie wil ik niet missen.quote:
Denk dat er meer hebben ingeschreven vanwege jubileumeditie icm 750 jaar Amsterdam.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:10 schreef core2duo het volgende:
[..]
Bizar, maar ik had het wel een beetje verwacht. Gelet op wat we in augustus zagen voor de hele marathon van Rotterdam. Daarom al in de ochtend ingeschreven voor de HM, deze jubilieumeditie wil ik niet missen.
Was echt heerlijk jaquote:Op zondag 27 oktober 2024 17:32 schreef kalinhos het volgende:
Wat een weer dit weekend om te lopen zeg
Ik vond het een aanraderquote:Op zondag 27 oktober 2024 09:02 schreef Nanuke het volgende:
Laat maar weten hoe het was, @:mignonne . Het is relatief dichtbij dus mogelijk volgend jaar nog wel een leuke voor mijn programma.
Ik zou vooral niet ineens allerlei rare extra dingen gaan doen qua training. En ik zou zorgen dat je goed herstelt van je loop van vandaag.quote:Op zondag 27 oktober 2024 21:28 schreef mignonne het volgende:
Maar goed aanrader dus. Al met al lekker gelopen. Heuvels op was best pittig maar was te verwachten. Heuvels af ging goed, wel hard. Klein beetje last van mn rechterknie. Niet pijnlijk maar wel zeurend, duidelijk flink belast. De 7 heuvelenloop is over 2.5 week. Ik twijfel of het al veel zoden aan de dijk zet om oefeningen te gaan doen of dat misschien tapen zou kunnen helpen.
Oefeningen doen is altijd zinvol natuurlijk, maar wat is realistisch met 2.5 week te gaan...
https://www.nnegmondhalvemarathon.nl/quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:41 schreef Tinos85 het volgende:
Zijn er nog aanraders qua loopjes in het voorjaar, omgeving Noord-Holland/Zuid-Holland tot een HM?
Helaas, die van Egmond is al uitverkocht. Én geen voorjaar (nouja, officieel niet, wat mij betreft is het hele jaar voorjaarquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:54 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
https://www.nnegmondhalvemarathon.nl/
https://www.groetuitschoorlrun.nl/
Ik ken alleen Haarlem nog verder, maar die is pas in September. Kijk ook even hier: https://running.life/hard(...)noord-holland?page=2quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:41 schreef Tinos85 het volgende:
Zijn er nog aanraders qua loopjes in het voorjaar, omgeving Noord-Holland/Zuid-Holland tot een HM?
quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb Egmond nog nooit gelopen, maar dat hele gedoe met die pendelbussen zou me zoveel stress geven dat ik ook geen behoefte voel.
quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:33 schreef rawdemin het volgende:
[..]Hier ga je ervan uit dat ik een rijbewijs heb. Heb ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nog niet, ik ben bezig met theorie en heb me aangemeld bij een rijschool. Ik kijk nu al uit naar de obscure loopjes in Hapert, Eersel, Sint Oedenrode e.d. die ik dan eindelijk kan bereiken met de auto.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Thanks, ingeschreven voor Egmond. Helaas de halve al vol, dan maar voor de kwart. Ik kan er op de fiets heen dus dat scheelt wel gedoe met pendelbussen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:54 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
https://www.nnegmondhalvemarathon.nl/
https://www.groetuitschoorlrun.nl/
Dit halve topic is die dag in Egmond. We kunnen wel een meet doen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:42 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Thanks, ingeschreven voor Egmond. Helaas de halve al vol, dan maar voor de kwart. Ik kan er op de fiets heen dus dat scheelt wel gedoe met pendelbussen.
Schoorl even bekijken nog of ik die dag kan.
Je bent met de bus zo in Sint Oedenrode, loop je aankomend weekend in Veghel (Krollenloop)?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hier ga je ervan uit dat ik een rijbewijs heb. Heb ik nietnog niet, ik ben bezig met theorie en heb me aangemeld bij een rijschool. Ik kijk nu al uit naar de obscure loopjes in Hapert, Eersel, Sint Oedenrode e.d. die ik dan eindelijk kan bereiken met de auto.
Nee, de 10e loop ik weer in Gouda, ik jaag op halve marathons en de Krollenloop is max. 16km.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Je bent met de bus zo in Sint Oedenrode, loop je aankomend weekend in Veghel (Krollenloop)?
Alleen dan weer zwaar k*t als er links ook een sloot is, dan loopt dat padje zo scheef af en loop ik scheefquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:20 schreef pipster het volgende:
Links tegen het verkeer in, kan ik tenminste nog anticiperen als er weer een hooded kind fietst die meer op zijn telefoon kijkt dan op het fietspad.
JA! Gelijk heupen naar de gallemoeren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:23 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Alleen dan weer zwaar k*t als er links ook een sloot is, dan loopt dat padje zo scheef af en loop ik scheef![]()
(JA, IRRITATIE VAN GISTEREN!!!)
Compleet negeren en arrogant de andere kant opstaren. Meestal werkt het goed. Ze lopen gvd aan de verkeerde kant!!!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:27 schreef PippenScottie het volgende:
Wat doen jullie met hardlopers die met het verkeer mee lopen en die dus recht op je af komen? In mijn ervaring wirdt het een game of chicken wie het eerst aan de kant gaat.
Het gekke is dat zij -ondanks overweldigend bewijs van hun ongelijk- dit ook van ons denkenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:32 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Compleet negeren en arrogant de andere kant opstaren. Meestal werkt het goed. Ze lopen gvd aan de verkeerde kant!!!![]()
Rare mensen die Romeinen verkeerde-kant-van-de-weg-hardlopersquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:33 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het gekke is dat zij -ondanks overweldigend bewijs van hun ongelijk- dit ook van ons denken
Ja dit is dus mijn overweging om juist met het verkeer mee te lopenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik speel graag een potje chicken op z'n tijd.
Had gisteravond (donker, regen) op het fietspad op de brug (dwz weinig uitwijkopties) wel een hardloper die me, geheel in het zwart gekleed zonder lampjes, tegemoet rende. Ben er bijna tegenop gefietst. En toen bedacht ik dat als je links loopt, het snelheidsverschil met tegemoetkomende fietsers wel groter is dus minder tijd om te reageren en meer pijn als het misgaat. Hoe dan ook had diegene lampjes of een kleur aan moeten hebben
Ik ga zelf altijd als eerste aan de kant. Heb daarvoor iets te vaak gehad dat ik gewoon bijna tegen iemand op botstequote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:27 schreef PippenScottie het volgende:
Wat doen jullie met hardlopers die met het verkeer mee lopen en die dus recht op je af komen? In mijn ervaring wirdt het een game of chicken wie het eerst aan de kant gaat.
Tof idee. Een mattie van mij doet dit ook altijd. Ik woon zelf in een uithoek die niet urban genoeg is voor een urban trail. Maar Utrecht zou ik wel kunnen doen. Een beetje door Tivoli rennen lijkt me wel grappigquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:27 schreef ok01 het volgende:
Hebben mensen hier wel eens meegedaan met de Urban Trail Run? Ik doe zelf ieder jaar met die van Groningen mee
https://urbantrailseries.nl/
Ik baalde dat die in Delft net is geweest! Door de molen rennenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:27 schreef ok01 het volgende:
Hebben mensen hier wel eens meegedaan met de Urban Trail Run? Ik doe zelf ieder jaar met die van Groningen mee
Ik alleen met die in Eindhoven. Is meer een funrun dan een serieuze run.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:27 schreef ok01 het volgende:
Haarlem en Delft gedaan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:27 schreef ok01 het volgende:
Zeker, ik heb Haarlem, Amsterdam, Den Haag en Antwerpen gedaan. Kan er volgend jaar wel weer eens eentje uitzoeken. Vind het altijd wel leuk om door gebouwen te rennen. Of bijvoorbeeld het Veronicaschip.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:27 schreef ok01 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |