abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215371084
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:49 schreef Quoi het volgende:
Vanavond stond 2x 10 minuten op het programma. Zag er tegenop, maar tempootje rustaaaaag ging het geweldig O+
Hoppa. 10 minuten aan één stuk is ook echt wel een mijlpaal! Vanaf hier gaat het steeds sneller.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:28:54 #202
426493 crew  PippenScottie
pi_215371748
Het is een rustige vrijdagmiddag. Ik heb het lijstje met hardloopevenementen ook maar aangevuld.

Ik ben niet zo’n planner. Er komt vast nog wel meer bij.
My friends all drive horses
pi_215372012
Ik loop op 1 dec Valencia Marathon en vroeg me af ja volgend weekend een halve marathon(Drechtstadloop.nl Dordrecht), is t nou slim die voluit te gaan of wat is handig?

Toen kreeg ik een advies wat ik niet direct zag aankomen: loop zaterdag óók een halve marathon op heel rustig tempo en dan zondag eens kijken wat er nog in zit :o weet nog niet helemaal of ik dat ga opvolgen eerlijk gezegd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215372212
En iets anders: kan je iemand anders’ Strava activiteit flaggen?

Het is heel klein van me, ik weet het, maar er is een segmentje waar ik graag #1 wil zijn maar op 1 staat iemand met een GPS error die 500km gelopen heeft in 8uur…. Gek genoeg irriteert het me meer dan het zou moeten :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215372374
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:15 schreef kalinhos het volgende:
Ik loop op 1 dec Valencia Marathon en vroeg me af ja volgend weekend een halve marathon(Drechtstadloop.nl Dordrecht), is t nou slim die voluit te gaan of wat is handig?

Toen kreeg ik een advies wat ik niet direct zag aankomen: loop zaterdag óók een halve marathon op heel rustig tempo en dan zondag eens kijken wat er nog in zit :o weet nog niet helemaal of ik dat ga opvolgen eerlijk gezegd.
Daar zit een maand tussen, loop de HM gewoon op je beoogde tempo zoals je zou trainen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:18:54 #206
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215372550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:40 schreef kalinhos het volgende:
En iets anders: kan je iemand anders’ Strava activiteit flaggen?

Het is heel klein van me, ik weet het, maar er is een segmentje waar ik graag #1 wil zijn maar op 1 staat iemand met een GPS error die 500km gelopen heeft in 8uur…. Gek genoeg irriteert het me meer dan het zou moeten :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://support.strava.co(...)%20add%20a%20comment.
pi_215375695
quote:

Dat is raar advies, dat komt uit geen enkel schema.

2 opties: als je van een maximale halve niet lang moet recupereren: gewoon doen. Als je er te lang van zou moeten recupereren dan beter 'm lopen op beoogd marathontempo.
pi_215377512
Wat een gek advies idd?
Werd je vraag wel goed begrepen?

Ik zou hem zelf gewoon lopen als training. Dus niet all out.

Zelf doe ik hetzelfde, hoewel het totaal geen vergelijking is 😂 maar zondag loop ik de 10km holterbergloop als voorbereiding op de 15 heuvelenloop van 15km. Ik ben dus geenszins van plan om mezelf er stuk op te lopen. Finishen is het doel en de heuvele in de benen krijgen.
:)
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 05:53:06 #209
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_215378027
quote:

Advies van mij(n trainer):

Loop de eerste 15km van de halve marathon op beoogd marathontempo en versnel de laatste 6km wat.

Heeft voor mij persoonlijk altijd goed gewerkt :Y
F means you're fucked
pi_215378384
Wat is naar jullie idee nou de beste strategie voor zo'n heuvelachtige loop? Bijvoorbeeld de 7heuvelenloop of de holterberg.
Gedoseerd die heuvels af of juist helemaal los? En tips voor op?
Ik vraag dit voor mijn knieën 😂
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:02:50 #211
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_215378399
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:00 schreef mignonne het volgende:
Wat is naar jullie idee nou de beste strategie voor zo'n heuvelachtige loop? Bijvoorbeeld de 7heuvelenloop of de holterberg.
Niet teveel afremmen maar wel gecontroleerd afdalen
F means you're fucked
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:09:26 #212
pi_215378444
-

[ Bericht 52% gewijzigd door PippenScottie op 26-10-2024 09:12:09 ]
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:13:20 #213
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_215378468
quote:

Ik ga volgend jaar, hoogstwaarschijnlijk maar afhankelijk van andere factoren, de marathon van Athene doen. Amsterdam lijkt me ook mooi dus ik denk dat ik me daar voor de halve ga inschrijven. Dat zal zo’n 3/4 weken voor Athene zijn gok ik. Ik denk dat ik die niet voluit ga doen maar gewoon als een training ga beschouwen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:15:02 #214
pi_215378481
quote:
If it works, it works :)

pi_215378566
quote:

Ik loop 15 dec Màlaga marathon en ga volgende week wel voluit in Dordrecht. Maar ik heb nog 2 weken extra :).
Ik denk dat het afhankelijk is van je herstelvermogen, best persoonlijk dus. Je zit nog voor de taper dus wat dat betreft zou het kunnen.

Mijn ervaring is wel dat inhouden lastig is bij een wedstrijd.

Voor mij is de halve marathon ook een test om te zien waar ik sta mbt mijn doel van sub3 :D. Dus ik zou onder de 1:25 moeten lopen om op schema te zijn. Ik liep in het voorjaar zonder specifieke training 1:30 dus ik verwacht wel iets van progressie.
pi_215378618
quote:
Mijn strategie was korte passen naar boven en lange passen naar beneden. Geen idee of het werkt maar voor mijn gevoel wel :)

Wel oppassen voor je knieën inderdaad en eigenlijk ook niet ineens anders gaan lopen dan je in je training doet..
pi_215378642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:14 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Dat is raar advies, dat komt uit geen enkel schema.

2 opties: als je van een maximale halve niet lang moet recupereren: gewoon doen. Als je er te lang van zou moeten recupereren dan beter 'm lopen op beoogd marathontempo.
Nou dat heb ik op zich wel eens gehoord hoor, het idee is dat je dan die 2e halve op zondag met wat vermoeidheid in de benen loopt om zo de tweede helft van de marathon te simuleren. Of het ook werkt en een goed idee is is een tweede :P
pi_215378666
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:15 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
If it works, it works :)

[ afbeelding ]
Dit ziet er wel snel uit 👌🏻
pi_215378678
quote:
Wat rustiger aan naar boven, vooral zodat je hartslag niet helemaal in het rood gaat. En naar beneden iets meer tempo met langere passen inderdaad.

En het beste: al even wat oefenen met heuvels in de voorbereiding (of bruggen/viaducten als je geen heuvels in de buurt hebt).
pi_215378694
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:39 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Wat rustiger aan naar boven, vooral zodat je hartslag niet helemaal in het rood gaat. En naar beneden iets meer tempo met langere passen inderdaad.

En het beste: al even wat oefenen met heuvels in de voorbereiding (of bruggen/viaducten als je geen heuvels in de buurt hebt).
Ja die heb ik wel al regelmatig meegenomen in mijn training maar dat is in de duinen hier. Dus niet helemaal vergelijkbaar denk ik met terrein daar?
Ik deed die heuvels in de duinen meestal op gevoel, effort based dus gevoelsmatig met dezelfde effort omhoog lopen als naar beneden. Waarbij beneden dus sneller gaat. Maar merk wel altijd dat je je dan toch een beetje vergist in wat een heuvel aflopen van je vraagt.
pi_215378829
Dan ben je goed bezig hoor ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:27:04 #222
pi_215378952
Ik merk dat als ik met lange passen naar beneden ga, het wel snel gaat, maar mijn hartslag ook omhoog schiet.
Ik heb nu een manier waarbij ik mijn zwaartepunt een beetje verlaag en kleine passen blijf nemen. Zo verteer ik de bruggen en zeldzame heuvels in mijn buurt iets beter.

Ik denk dat lange passen wel een betere strategie is, maar het breekt echt mijn flow
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:49:23 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215379115
@mignonne Doe het alsof je op de fiets zit.. Omhoog: versnelling omlaag, dus snelle, korte pasjes. Omlaag: versnelling omhoog, lange zweefpassen. Dus niet helemaal kamikaze naar beneden :+

Maar die benen en knieën ga je hoe dan ook wel voelen na de 11 km, zodra je naar beneden gaat :D
pi_215379394
Ik zou idd effort constant proberen te houden @mignonne
En het merendeel van de heuvels valt erg mee, is meer vals plat. Dus komt helemaal goed. Vooral het vals plat omlaag op het eind is lekker :D
pi_215379421
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou idd effort constant proberen te houden @:mignonne
En het merendeel van de heuvels valt erg mee, is meer vals plat. Dus komt helemaal goed. Vooral het vals plat omlaag op het eind is lekker :D
Dat is goed om te horen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')