SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!SPOILER: Blogs van enkele vaste posters2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij de 10km niet onder 't uur kunt lopen waarom schrijf je je dan in voor een 16,1km?quote:Op zondag 22 september 2024 16:09 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik zei het nog tegen een collega: ik hoop dat je mag starten.
Volgende keer allemaal 1.20 als eindtijd opgeven!
Tot 15u was het niet bewolkt. Met 24 graden in de zon lang hardlopen kunnen veel mensen gewoon niet aan, en dat is ook weer niet zo verrassend. Te weinig getraind, te weinig in de warmte getraind, te hard willen lopen, gewoon pech. Als er 40k mensen onderweg zijn is de kans gewoon groot dat er wat mis gaat.quote:Op zondag 22 september 2024 16:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
24 graden en bewolkt is opeens gevaarlijk warm?
Wat een zure boomers.quote:Op zondag 22 september 2024 18:40 schreef Nober het volgende:
Hardloopevenementen zijn ongekend populair – en het hoge aantal ‘funrunners’ zorgt voor frictie
https://archive.ph/YkErd
[..]
Als jij de 10km niet onder 't uur kunt lopen waarom schrijf je je dan in voor een 16,1km?
Los van dat ik zelf een stuk sneller kan lopen, is hardlopen een breedtesport. Daar zitten zat lopers bij die minder snel dan 10 km/uur lopen.quote:Op zondag 22 september 2024 18:40 schreef Nober het volgende:
Hardloopevenementen zijn ongekend populair – en het hoge aantal ‘funrunners’ zorgt voor frictie
[..]
Als jij de 10km niet onder 't uur kunt lopen waarom schrijf je je dan in voor een 16,1km?
En toch is dit een reden van het niet laten starten van de laatste 2 startgroepen. Er doen gewoon teveel onervaren lopers mee tegenwoordig. Ik merk in lokale wat grotere loopjes al dat je met een niet zeer bijzondere tijd zo bij de 10% besten zit.quote:Op zondag 22 september 2024 18:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat is N=1?quote:Op zondag 22 september 2024 18:50 schreef xzaz het volgende:
N=1 ook gelopen vandaag maar na 5km had ik het zo ontiegelijk warm. Ik weet niet wat er gebeurde naar heb mijn water over mee heen gegooid polsen nat gemaakt en ben linea directa naar huis gelopen met een tempo van 6:55
@xzaz in dit geval.quote:
Werkt de huisarts in Nederland niet aan meequote:Op zondag 22 september 2024 21:31 schreef Evangelion het volgende:
Misschien kunnen we een soort doktersbriefje dat je fit bent verplicht maken 🤔
Ja dus post hem maarquote:Op zondag 22 september 2024 21:35 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Als ik het goed begrijp moet ik mij niet afvragen of ik zelf tevreden kan zijn met mijn prestatie maar wat een ander er van vind..?![]()
Mis ik iets? Waar komt deze sneer naar dit topic vandaan?quote:Op zondag 22 september 2024 21:52 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb gisteren de Dam tot Dam by night in 52:34 gelopen maar moet mij volgens dit topic doodschamen
Vroeger liepen we nog gewoon marathons in Afghanistan bij 40 plus graden.quote:Op zondag 22 september 2024 19:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wat een zure boomers.
[ afbeelding ]
Dat kan twee dingen betekenen:quote:Op zondag 22 september 2024 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
@:zwabberhark Le Champion is geen commerciële organisatie maar een stichting.
Voorlopig is het dus alleen maar speculatie dat de mensen die uitvielen niet fit genoeg waren. Ik snap de gedachte, maar er is geen data van. En ik zag geen mensen met een rokershoestje en welvarende zwembandjes op brancards liggen. Vandaag niet, maar ook niet in de 14 jaar hiervoor. Gek genoeg lijken het altijd mensen te zijn van wie je het niet zou verwachten. Op het oog althans, eigenlijk best discriminerend van mijzelf.quote:Op zondag 22 september 2024 21:31 schreef Evangelion het volgende:
Ja dat klopt. En ik bepaal ook of jij je PR mag tellen of niet. Goed nieuws: vandaag telde jouw PR.quote:Op zondag 22 september 2024 21:35 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Als ik het goed begrijp moet ik mij niet afvragen of ik zelf tevreden kan zijn met mijn prestatie maar wat een ander er van vind..?![]()
Ik heb ook een super irritante blaar momenteel, dus ben ook benieuwd naar tips. Doorprikken of niet doorprikken?quote:Op zondag 22 september 2024 22:22 schreef Alaianaya het volgende:
Ik vond de Dam tot Damloop vandaag ook pittig hoor; erg druk en weinig schaduw.
Ik kamp ook (voor het eerst) met open blaren onder mijn grote teen, terwijl ik - naar mijn weten - de juiste sokken en schoenen draag. Binnenkort heb ik mijn eerste marathon op de planning staan, dus ik hoop dat het mijn training niet in de weg staat en ik er tegen die tijd ook geen last meer van heb. Iemand tips om dit zsm te laten genezen en in de toekomst te voorkomen?
Ik denk dat het vooral onderschatting is geweest bij sommigen. Van te voren sprak ik iemand die tijdens de race is afgehaakt. Hij was bezig met marathontraining en dacht de DtD even snel tussendoor te kunnen doen na een drukke werkweek met weinig slaap en slecht eten. Dan kan die 'slechts' 16 km toch rauw op je dak komen als je te snel start en veelal in de zon loopt.quote:Op zondag 22 september 2024 22:30 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Voorlopig is het dus alleen maar speculatie dat de mensen die uitvielen niet fit genoeg waren. Ik snap de gedachte, maar er is geen data van. En ik zag geen mensen met een rokershoestje en welvarende zwembandjes op brancards liggen. Vandaag niet, maar ook niet in de 14 jaar hiervoor. Gek genoeg lijken het altijd mensen te zijn van wie je het niet zou verwachten. Op het oog althans, eigenlijk best discriminerend van mijzelf.
+1quote:Op zondag 22 september 2024 21:58 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben geen funrunner maar ben gewoon niet zo talentvol
Dat is er nog steeds hoor. Er was één iemand die een kutopmerking maakte over een bepaalde tijd op de 10km. Die werd - zoals je dat maar beter kan doen met dat soort trollen - genegeerd.quote:Op maandag 23 september 2024 07:31 schreef Serinde het volgende:
[..]
+1
Wat is er gebeurd met respect voor medelopers en aanmoedigen van iedereen in dit topic?
Oké mooiquote:Op maandag 23 september 2024 07:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat is er nog steeds hoor. Er was één iemand die een kutopmerking maakte over een bepaalde tijd op de 10km. Die werd - zoals je dat maar beter kan doen met dat soort trollen - genegeerd.
Veel mensen lopen hard. De meesten niet niet. Doe je het wel, ben je goed bezig. Hoe snel je ook bent.
Maar fitheid zegt ook niet alles. Een kennis van me heeft goed getraind aan een wedstrijd meegedaan en kreeg een hitteberoerte.quote:Op zondag 22 september 2024 21:31 schreef Evangelion het volgende:
Ik denk dat je een tegoed krijgt voor een ander event van Le Champion. Ik meen me te herinnneren dat mij ook eens zoiets is overkomen.quote:Op maandag 23 september 2024 08:06 schreef mignonne het volgende:
Anyhow. Volgend jaar doe ik denk ik nog wel een poging. Maar wellicht dat ik lid van le champion wordt? Ik las dat je dan in de startvakken in de ochtend mag starten, toch wel echt veel fijner. Nu zou ik om 15.35 starten (maar dus niet gestart uiteindelijk).
De sfeer leek me echt waanzinnig. Jammer dat ik die Ij tunnel gemist heb, het ziet er geweldig uit op de video's. De spullen moesten we ophalen in Zaandam, en dan loop je dus langs het parcours waar nog volop mensen rennen en finishen, voelde wel een tikje wrang maar goed, zag ook ambulances weg rijden dus nogmaals, terechte beslissing.
De sfeer in Zaandam was echt fantastisch en het festivalterrein achteraf zag er ook superleuk uit. Echt een feestje.
Komende week krijgen we een email van le champion stond er online. Ben benieuwd wat daar in gaat staan maar ik verwacht er niet veel van qua compensatie. Het zal best dicht getimmerd zijn in de voorwaarden.
Nee zeker niet voor niks! Ben ook heel blij dat ik het zo getraind heb. Maar dit was dan eigenlijk de climax geweest na al die weken training en dat valt dan een beetje tegen. Maar goed, vast genoeg andere leuke evenementen nog.quote:Op maandag 23 september 2024 08:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat je een tegoed krijgt voor een ander event van Le Champion. Ik meen me te herinnneren dat mij ook eens zoiets is overkomen.
Balen dat je niet kon starten zeg.![]()
Al zijn die maanden training natuurlijk niet voor niets geweest.
Ik ben ingehaald door iemand in een bananenpak, maar dat doet mij natuurlijk niks!quote:Op maandag 23 september 2024 07:31 schreef Serinde het volgende:
[..]
+1
Wat is er gebeurd met respect voor medelopers en aanmoedigen van iedereen in dit topic?
Lijkt mij lastig om reporter te zijn en niet te kunnen lezen.quote:Op zondag 22 september 2024 22:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mis ik iets? Waar komt deze sneer naar dit topic vandaan?
quote:Op maandag 23 september 2024 08:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ben ingehaald door iemand in een bananenpak, maar dat doet mij natuurlijk niks!
Mwa. Voor de casual hardloper moet je er toch tijd voor vrij maken en dan wil je er toch wat voor terug. Hier in de omgeving heb je best wat evenementen. Zelf loop ik liever een rondje in Zaandam dan twee keer een rondje in Hem.quote:Op maandag 23 september 2024 08:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik snap alle overwegingen en ik vind het ergens vooral heel mooi dat zoveel mensen aan het hardlopen slaan. Ik hoop vooral dat ze ook een beetje de lol gaan inzien van kleine lokale evenementen, zonder bandjes en djs langs de kant, maar wel altijd een gezellig praatje bij de start, aardige vrijwilligers, goedkoop of gratis en nergens opstoppingen. Dan spreid de drukte zich wat meer en kunnen we allemaal naar mooie evenementen toetrainen.
Eén iemand maakt één, door niemand gelikete, post en daar wordt een heel topic op aangesproken? Laat me niet lachen.quote:Op maandag 23 september 2024 08:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Lijkt mij lastig om reporter te zijn en niet te kunnen lezen.
Maar waarom denk je dat je er bij een klein evenement minder voor terug zou krijgen?quote:Op maandag 23 september 2024 08:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Voor de casual hardloper moet je er toch tijd voor vrij maken en dan wil je er toch wat voor terug. Hier in de omgeving heb je best wat evenementen. Zelf loop ik liever een rondje in Zaandam dan twee keer een rondje in Hem.
Vooral omdat ik iedereen in deze omgeving ken. En ik niet zo snel ben.quote:Op maandag 23 september 2024 08:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat je er bij een klein evenement minder voor terug zou krijgen?
De TT is zelfs zo hoor.quote:Op maandag 23 september 2024 08:57 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Eén iemand maakt één, door niemand gelikete, post en daar wordt een heel topic op aangesproken? Laat me niet lachen.![]()
Als af-en-aan poster hier is mij wel duidelijk dat iedereen gewaardeerd wordt. Of je nou marathons loopt of aan het trainen bent om voor het eerst 5k uit te lopen. De laatste groep nog wel meer denk ik.
Ik ben een keer laatste geworden in een loop met 250 deelnemersquote:Op maandag 23 september 2024 09:38 schreef mignonne het volgende:
Ik persoonlijk vind een heel kleine lokale loop niet per se aantrekkelijk om te doen en dat heeft alles te maken met dat ik zelf niet zo snel ben. In een kleine loop met minder deelnemers ga ik veel minder op in de massa en kan ik niet genieten van de loop en de omgeving.
In zo'n geval loop ik liever alleen. Bij een groter evenement is dat gevoel er niet en geniet ik er ook van.
Ik liep vorig jaar een kleine halve marathon, loop ergens tussen de middenmoot en de snellen in, en liep alsnog het grootste deel in m'n eentje. Het is ook maar net wie er meedoet. Ik vond het wel relaxt dat ik makkelijk een bekertje kon pakken bij de verzorgingsposten en het was ook erg leuk dat alle aandacht naar mij ging toen ik finishte.quote:Op maandag 23 september 2024 09:38 schreef mignonne het volgende:
Ik persoonlijk vind een heel kleine lokale loop niet per se aantrekkelijk om te doen en dat heeft alles te maken met dat ik zelf niet zo snel ben. In een kleine loop met minder deelnemers ga ik veel minder op in de massa en kan ik niet genieten van de loop en de omgeving.
In zo'n geval loop ik liever alleen. Bij een groter evenement is dat gevoel er niet en geniet ik er ook van.
Spoel je ze regelmatig af? Zout kan het signaal ook verstoren?quote:Op maandag 23 september 2024 10:49 schreef CaLeX het volgende:
In 14 maanden ben ik al toe aan mijn 4de borstband van Garmin. Vorige twee zijn vervangen onder garantie, nu na 3 maanden geeft hij echt onrealistische waardes
Gisteren een loopje van 4km op 6:42 gemiddeld met 180 gem HR en een loopje van 6km op 6:49 met 178 (warming up/cooling down met een wedstrijd er tussen). Bij de cooling down heb ik de borstband maar afgedaan op een gegeven moment, anders had het nog hoger gelegen. Waar ik vorige week op 145 zat bij 6:03 (9km) gemiddeld.
Er is wel een update geweest bij garmin, maar aangezien ik niemand anders er over gehoord heb betwijfel ik of het daar aan ligt.
Heeft iemand een tip? of koop ik gewoon weer een nieuwe.
Na elke training en elke paar weken even mee onder de douche om te wassen met neutrale zeep.quote:Op maandag 23 september 2024 11:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Spoel je ze regelmatig af? Zout kan het signaal ook verstoren?
Hmm raar. Ik heb ook wel veel problemen gehad met Garmin borstbanden, ben op een gegeven moment over geschakeld op wahoo tickr en die bleef het langer goed doen. Maar het is een bekend probleem, nog los van het feit dat ze steeds meer gaan afzakken, schuurplekken veroorzaken etc.quote:Op maandag 23 september 2024 11:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Na elke training en elke paar weken even mee onder de douche om te wassen met neutrale zeep.
Haha dat laatste vind ik echt de hel. Ik vind het verschrikkelijk om in de spotlight te staan, dat haalt voor mij echt alle lol er uit. Even zo goed hoef ik dus ook absoluut niet op een podium, mij niet bellen hahaha.quote:Op maandag 23 september 2024 10:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik liep vorig jaar een kleine halve marathon, loop ergens tussen de middenmoot en de snellen in, en liep alsnog het grootste deel in m'n eentje. Het is ook maar net wie er meedoet. Ik vond het wel relaxt dat ik makkelijk een bekertje kon pakken bij de verzorgingsposten en het was ook erg leuk dat alle aandacht naar mij ging toen ik finishte.
Ach ik ben ook de langzaamste van mn vrienden (en moet er het meest voor trainenquote:Op maandag 23 september 2024 09:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Vooral omdat ik iedereen in deze omgeving ken. En ik niet zo snel ben.
En in ieder geval niet te warmquote:Op maandag 23 september 2024 11:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha dat laatste vind ik echt de hel. Ik vind het verschrikkelijk om in de spotlight te staan, dat haalt voor mij echt alle lol er uit. Even zo goed hoef ik dus ook absoluut niet op een podium, mij niet bellen hahaha.
Daarom vind ik die grotere evenementen zo leuk. Wel de lol, niet de spotlight.
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de Bruggenloop! Lijkt me erg leuk
Ik had dit ook, het is waarschijnlijk de strap zelf die dan gaar wordt en de unit zelf die nog wel goed is. Ik heb er met Garmin contact over gehad en die zeiden dat de strap ook maar een matig korte levensduur heeft (6-10 maanden). Ik spoel em ook uit na training en om de week ofzo gaat ie mee in de wasmachine (in een waszak).quote:Op maandag 23 september 2024 11:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Na elke training en elke paar weken even mee onder de douche om te wassen met neutrale zeep.
Waarom wil je ook per se een cheststrap?quote:Op maandag 23 september 2024 11:53 schreef valleilijn het volgende:
Ik overweeg sterk om een optische armband (Polar of Coros) te gaan gebruiken ipv cheststrap, ook omdat ik vaak een beetje schuurplekken op mn borstbeen krijg van de cheststrap (zeker met dit warme weer).
Omdat de hartslag meting van een chest HRM gewoon vele male beter is dan de sensor van een horloge. Ook beter dan een optische armband, maar die schijnen wel weer een stuk accurater te zijn dan een horloge. Ik heb ook hele smalle polsen, misschien werkt de sensor van mn horloge daardoor nog minder goed.quote:Op maandag 23 september 2024 11:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waarom wil je ook per se een cheststrap?
Zekerquote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En in ieder geval niet te warm
Leidenquote:Op maandag 23 september 2024 13:24 schreef Piperidine het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel meer had verwacht van de Damloop. Ik vond het allemaal een beetje tam, een gelaten sfeer. Zeker in de dooie stukken tussen einde Noord en Zaandam. Ik heb ' m eerder gelopen (2018) maar dat was één en al regen dus stond geen kip langs de weg. Ik weet niet, gewoon slecht georganiseerde drankposten, niks stond klaar, banenen niet, sinaasappel niet, weinig kilometerpunten aangegeven. Op de finish een flesje in je hand gedrukt gekregen en door.
Voor mijn gevoel was Leiden HM veel persoonlijker, allerlei drinken na de finish, groente fruit, zelfs een biertje. Damloop is echt een te massaal evenement geworden.
Is Tlburg in je buurt? Weet niet of de Ten miles al uitverkocht is.quote:Op maandag 23 september 2024 13:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik was dus ziek. Nu heb ik wel de drang om te kijken of er komend weekend een 10K / 15K/ 10M in de buurt is.
Halve van Alphen met 10k optie hmm 🤔
Maar dat is dan 6 dagen voor mijn doelrace (ultra) dus ook niet slim waarschijnlijk. En na die ultra kan ik snel lopen wel een tijdje vergeten gok ik.
De eerste paar waves hadden nog wel bananen en sinaasappels, in de Molenwijk.quote:Op maandag 23 september 2024 13:24 schreef Piperidine het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel meer had verwacht van de Damloop. Ik vond het allemaal een beetje tam, een gelaten sfeer. Zeker in de dooie stukken tussen einde Noord en Zaandam. Ik heb ' m eerder gelopen (2018) maar dat was één en al regen dus stond geen kip langs de weg. Ik weet niet, gewoon slecht georganiseerde drankposten, niks stond klaar, banenen niet, sinaasappel niet, weinig kilometerpunten aangegeven. Op de finish een flesje in je hand gedrukt gekregen en door.
Voor mijn gevoel was Leiden HM veel persoonlijker, allerlei drinken na de finish, groente fruit, zelfs een biertje. Damloop is echt een te massaal evenement geworden.
Shit dat is wel perfect (10 miles evenementen zijn schaars).quote:Op maandag 23 september 2024 15:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is Tlburg in je buurt? Weet niet of de Ten miles al uitverkocht is.
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).quote:Op maandag 23 september 2024 19:44 schreef Piperidine het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5178755/zo-dan
Dat platform is stuk en dat komt ook niet meer goedquote:Op maandag 23 september 2024 20:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).
Echt de hoeveelheid domme reacties die ik over me heen heb gehad is echt niet te doen.
Variërend van "hoezo is 23gr te warm, ik lig nu op rhodos in 28gr en het is heerlijk" tot ultra runners die meenden me te moeten vertellen dat als ik bijna 6 mnd nodig had om 16km te kunnen rennen dat ik dan maar gewoon moest stoppen.
Ja joe, is goed. Wil je een sticker?![]()
Echt wat een open riool is twitter soms.
Anders komend weekend in s Gravenzande of Joure, misschien is dat meer in de buurt?quote:Op maandag 23 september 2024 18:18 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Shit dat is wel perfect (10 miles evenementen zijn schaars).
Niet echt in de buurt maar geen vroege start dus het kan.
Maar ik moet gewoon voor mijn doelrace de week erop gaan en niet voor een snelle potentiele ego-boost (die ik wel kan gebruiken).
Al verander ik elk uur van gedachten, dus wie weet.
Misschien even hardlopen nu om na te denken.![]()
Ik ben er een tijdje terug vertrokken. Ik had zelf geen last van de trollen, bots en slechte mensen, maar ik wilde niet meer op een platform zitten waarop haat en ophitsen de norm zijn.quote:Op maandag 23 september 2024 21:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat platform is stuk en dat komt ook niet meer goed
Ja echt.quote:Op maandag 23 september 2024 21:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat platform is stuk en dat komt ook niet meer goed
Je hebt wel geenstijl gehaald. Is ook wat waard. Soort vanquote:Op maandag 23 september 2024 21:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja echt.
Ik plaatste daar eigenlijk nooit meer iets maar had wat rennende volgers enzo dus dacht ach leuk. Werd direct gekaapt.
Alle wappies die over "prikjes" enz begonnen heb ik geblokkeerd.
Heeeel discutabelquote:Op maandag 23 september 2024 21:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je hebt wel geenstijl gehaald. Is ook wat waard. Soort van
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb helaas al plannen dat weekend!quote:Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat jammer dat ze besloten heeft toch niet te gaan! Ik heb helaas niet meer kunnen opbouwen na blessure (en moet ondertussen ook werken). Ik zal m’n oren open houden als ik iemand er over hoorquote:Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch best een hoop nuance in de reacties voor GeenStijl's doenquote:Op maandag 23 september 2024 19:44 schreef Piperidine het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5178755/zo-dan
Ooit een keer afgelast vanwege sneeuwquote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En in ieder geval niet te warm
quote:Dam tot Damloop
Organisatie over 50 keer ambulance-inzet Dam tot Damloop: "Ook getrainde mensen vallen uit"
Tijdens de Dam tot Damloop moest 'iets meer dan 50' keer een ambulance ingezet worden. Dat laat René Wit, directeur van organisator Le Champion, aan AT5 weten. In de meeste gevallen hadden zij last van een zonnesteek. Het aantal keer dat deze hulpdienst moest worden ingezet, ligt hoger dan de afgelopen twee jaar
Het hogere aantal incidenten 'kan aan van alles liggen', benadrukt Wit. "Het is bovengemiddeld, maar het zijn echt verschillende edities. Nu was het heel goed weer, maar we hebben er ook regenachtige edities bij waarbij de temperatuur stukken lager ligt."
Zo'n 4500 deelnemers uit de laatste twee startgroepen mochten daarom niet starten. De loop moest worden afgebroken omdat de hulpdiensten het niet meer verantwoord vonden in verband met hitte.
Ongetraind aan de start
Of het ligt aan de conditie van de deelnemers dat de hulpdiensten zo vaak uit moesten rukken is volgens Wit niet duidelijk: "We weten nog niet om wie dit gaat, wat hun leeftijden zijn en hoe getraind ze zijn. Dat is iets wat we nog uitzoeken." Met alle deelnemers die met de ambulance te maken hadden of medische hulp kregen wordt komende week contact opgenomen om dit uit te zoeken.
"Helaas zie je al jaren meer ongetrainde mensen meedoen, maar ook bij getrainde mensen zie je onverantwoord hardloopgedrag. We proberen mensen zo goed mogelijk in te lichten en hebben de start uiteindelijk langer laten duren." Dat bleek dus niet genoeg.
Aantal deelnemers
Aan het grootste hardloopevenement van het land doen in totaal meer dan tachtigduizend mensen mee, op de Prins Hendrikkade verschenen op de zondag zo'n 46 duizend lopers. Volgens Wit is het aantal verantwoord. "Daar hebben we geen vraagtekens bij in de huidige opzet." Wel is het goed om te kijken of het gehele weekend niet een beetje aangepast zou moeten worden, zo zou je volgens Wit aan meer startmomenten kunnen denken, het beter verdelen over de dag of andere programma-aanpassingen. "Daar hebben we nog geen concrete ideeën over, een dag na het evenement. Maar dat hoort wel bij de evaluatie die we voor volgend jaar doen. Dat soort dingen liggen ook bij gemeentes en partners."
Wit benadrukt dat het bij tienduizenden deelnemers wel goed is gegaan en wil de pracht van afgelopen weekend niet vergeten laten. De komende maanden evalueert de organisatie het evenement, waarin ook warmte en de huidige vorm van het evenement worden meegenomen.
Veel mensen snappen het verschil niet tussen:quote:Op maandag 23 september 2024 20:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).
Echt de hoeveelheid domme reacties die ik over me heen heb gehad is echt niet te doen.
Variërend van "hoezo is 23gr te warm, ik lig nu op rhodos in 28gr en het is heerlijk" tot ultra runners die meenden me te moeten vertellen dat als ik bijna 6 mnd nodig had om 16km te kunnen rennen dat ik dan maar gewoon moest stoppen.
Ja joe, is goed. Wil je een sticker?![]()
Echt wat een open riool is twitter soms.
Ik loop vrijwel nooit 10km in een uur maar ik doe bewust rustig aan in de training. De bekende 80/20 benadering.quote:Op maandag 23 september 2024 07:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat is er nog steeds hoor. Er was één iemand die een kutopmerking maakte over een bepaalde tijd op de 10km. Die werd - zoals je dat maar beter kan doen met dat soort trollen - genegeerd.
Veel mensen lopen hard. De meesten niet niet. Doe je het wel, ben je goed bezig. Hoe snel je ook bent.
De gevoelstemperatuur natuurlijk een stuk hoger op dat asfalt met weinig schaduw.quote:
Misschien gekke vraag maar is er een tijdslimiet dat je binnen moet zijn?quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:06 schreef Nober het volgende:
Vraag is en blijft waarom je je inschrijft voor een 16,1km als je een 10km niet onder 't uur kan lopen. Dan maar een 'troll'/ongewenste vraag.
2 uur geloof ik. Je kunt dus prima een lager tempo lopen dan 10km/u.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Misschien gekke vraag maar is er een tijdslimiet dat je binnen moet zijn?
In principe geldt dit alleen voor de laatste groep. Start je om 16:00 dan móet je voor 18:00 binnen zijn, anders word je opgegeten door de bezemwagen. Begin je eerder, heb je vanzelfsprekend zeeeën van tijd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Misschien gekke vraag maar is er een tijdslimiet dat je binnen moet zijn?
Je moet er inderdaad zo'n 10 graden bij optellen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De gevoelstemperatuur natuurlijk een stuk hoger op dat asfalt met weinig schaduw.
Ik loop absoluut geen 10km binnen het uur. Maar heb me wel hier voor ingeschreven. Ik was goed voorbereid, had er hard voor getraind met een solide schema dat opbouwde van 10km naar 10EM.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik loop vrijwel nooit 10km in een uur maar ik doe bewust rustig aan in de training. De bekende 80/20 benadering.
Vraag is en blijft waarom je je inschrijft voor een 16,1km als je een 10km niet onder 't uur kan lopen. Dan maar een 'troll'/ongewenste vraag.
De organisatie hanteert 2 uur, daar gaat het mis.
Maar dat zijn mijn persoonlijke afwegingen geweest.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies. Ik heb de zevenheuvelenloop ook eens gedaan, de reden dat ik begon met lopenquote:Op dinsdag 24 september 2024 14:42 schreef mignonne het volgende:
Ik ben blij juist dat dit soort evenementen, met publiek, met muziek etc ook voor mij als langzamere loper toegankelijk zijn.
En let wel, langzame loper betekent niet hetzelfde als ongetrainde loper.
Het was prima weer om hard te lopen. Echter had ik geen PR poging hoeven wagen, want dan had ik er ook af gelegen. Daar gaat het vaak fout, voor de ongetrainde loper maar misschien juist wel voor de getrainde loper.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:30 schreef GwaiLow het volgende:
Echt bizar, ik vond het heerlijk hardloopweer. Gewoon goed voorbereiden, en dan zou je toch echt wel moeten kunnen vlammen(?). Oke, elk lichaam is natuurlijk anders. Graadje of 23 a 24 was het...
Ik zie dat er in mijn categorie er slechts 4 lopers zijn met een gemiddelde onder de 10 km/uur over 25 km. Mij niet gezien!quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Een evenement waar je ook zeker een goed getrainde loper voor moet zijn, maar wat niet snel zal lijden onder teveel deelnemers of zorgcapaciteitsproblemen is de Meijendelloop! Helaas kan ik niet mijn titel verdedigen, want het is waarschijnlijk een week of 2-3 na mijn bevalling, maar dit is echt een mega-aanrader voor mensen uit Zuid-Holland (of verder weg, maar dan moet je wel heul vroeg opstaan). Omkleden in de koeienstal, start in het donker om 9 uur 's ochtends en dan 25km door zwaar maar prachtig heuvelachtig duingebied bij opgaande zon, en na afloop appeltaart bij de boerderij. 5 oktober is de inschrijving en die is altijd heel snel vol, dus als je er bij wilt zijn opletten
Nu lekker 3 weekjes vrij, tijd om veel uit te rusten dusSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pakweg 10-14 dagen later lijkt mij een goed moment.quote:Op maandag 23 september 2024 13:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik was dus ziek. Nu heb ik wel de drang om te kijken of er komend weekend een 10K / 15K/ 10M in de buurt is.
Halve van Alphen met 10k optie hmm 🤔
Maar dat is dan 6 dagen voor mijn doelrace (ultra) dus ook niet slim waarschijnlijk. En na die ultra kan ik snel lopen wel een tijdje vergeten gok ik.
Na ziekte bedoel je?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:00 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Pakweg 10-14 dagen later lijkt mij een goed moment.
Ja, binnen 2 uur moet je binnen zijn. Toch krijg je wel een medaille als je er langer over doet, neem ik aan (?). Want als je binnen komt weet er toch niemand dat je buiten de tijdslimiet bent gevallen. Behalve als je in het laatste startvak zit dan.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 uur geloof ik. Je kunt dus prima een lager tempo lopen dan 10km/u.
Ik ben voor harde cut-offs (te laat, geen medaille). Maar niet echt praktisch met meerdere waves.quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, binnen 2 uur moet je binnen zijn. Toch krijg je wel een medaille als je er langer over doet, neem ik aan (?). Want als je binnen komt weet er toch niemand dat je buiten de tijdslimiet bent gevallen. Behalve als je in het laatste startvak zit dan.
In principe heeft elke wedstrijd een harde cut-off natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:39 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik ben voor harde cut-offs (te laat, geen medaille). Maar niet echt praktisch met meerdere waves.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.2018 Comrades Marathon 12-hour cutoff (video)
Daarom… Parkrun!quote:Op woensdag 25 september 2024 08:41 schreef SEMTEX het volgende:
Al dat gezever over limieten, strakkere cutoff tijden, etc.: onbegrijpelijk. Het zou juist positief moeten zijn dat steeds meer mensen gaan bewegen en een gezonde leefstijl aanhouden. Dat hardloopevenementen hierdoor uit hun voegen barsten, het zij zo. Moeten mensen beter hun grenzen kennen? Wellicht. Maar het zijn niet alleen beginnende lopers die bij warme evenementen bezwijken, dat is een misvatting en heb ik ook bij de Leiden marathon met eigen ogen gezien.
Ik heb me aangemeld, maar nog nooit gelopen. Heb moeite om op zaterdagochtend uit mijn bed te komenquote:
Mee eens, maar laten we wel reeël blijven: als je je opgeeft voor een (grootschalig) evenement, dan heb je als deelnemer ook wel een verantwoordelijkheid naar de organisatie toe: dat je je normaal/menselijk gedraagt, je aan de regels houdt en dat je jezelf en/of anderen niet onnodig in gevaar gaat brengen. Natuurlijk kun je ook als zeer goed getrainde loper bevangen worden door de hitte of andere fysieke ongemakken (zelf ook vaak genoeg meegemaakt), maar ik vind persoonlijk wel dat er ergens een grens getrokken kan/moet worden om de risico's zo veel mogelijk te verkleinen. Aan de kant van de organisatie zou ik dit soort grootschalige evenementen daarom liever in de koelere maanden oktober t/m april willen zien en aan de kant van de deelnemers zou je kunnen gaan werken met een soort van bewijs van deelname aan een eerdere loop.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:43 schreef mignonne het volgende:
Verder eens met Semtex, het zou moeten worden toegejuicht dat meer mensen lopen.
Ben het helemaal met je eens. Alleen het lastige met zo'n grens trekken is dat het bijna onmogelijk is omdat vanuit deelnemers kant goed te doen.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, maar laten we wel reeël blijven: als je je opgeeft voor een (grootschalig) evenement, dan heb je als deelnemer ook wel een verantwoordelijkheid naar de organisatie toe: dat je je normaal/menselijk gedraagt, je aan de regels houdt en dat je jezelf en/of anderen niet onnodig in gevaar gaat brengen. Natuurlijk kun je ook als zeer goed getrainde loper bevangen worden door de hitte of andere fysieke ongemakken (zelf ook vaak genoeg meegemaakt), maar ik vind persoonlijk wel dat er ergens een grens getrokken kan/moet worden om de risico's zo veel mogelijk te verkleinen. Aan de kant van de organisatie zou ik dit soort grootschalige evenementen daarom liever in de koelere maanden oktober t/m april willen zien en aan de kant van de deelnemers zou je kunnen gaan werken met een soort van bewijs van deelname aan een eerdere loop.
Bij het inschrijven voor de Damloop moest je zelfs aanvinken dat je je verantwoord zult gedragen tijdens het lopenquote:Op woensdag 25 september 2024 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, maar laten we wel reeël blijven: als je je opgeeft voor een (grootschalig) evenement, dan heb je als deelnemer ook wel een verantwoordelijkheid naar de organisatie toe: dat je je normaal/menselijk gedraagt, je aan de regels houdt en dat je jezelf en/of anderen niet onnodig in gevaar gaat brengen. Natuurlijk kun je ook als zeer goed getrainde loper bevangen worden door de hitte of andere fysieke ongemakken (zelf ook vaak genoeg meegemaakt), maar ik vind persoonlijk wel dat er ergens een grens getrokken kan/moet worden om de risico's zo veel mogelijk te verkleinen. Aan de kant van de organisatie zou ik dit soort grootschalige evenementen daarom liever in de koelere maanden oktober t/m april willen zien en aan de kant van de deelnemers zou je kunnen gaan werken met een soort van bewijs van deelname aan een eerdere loop.
Dit hoorde ik ook! Dat het 11km punt al heel snel geen water meer hadquote:Op woensdag 25 september 2024 10:01 schreef SEMTEX het volgende:
Verder zou de organisatie die drankposten beter hebben moeten regelen. Die waren bij de eerste paar waves bij bepaalde punten al niet goed meer. Als je belooft om de zoveel kilometer een drankpost te hebben, nemen bepaalde mensen geen water mee.
Dit kan gewoon niet, zeer nalatig van de organisatie.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dit hoorde ik ook! Dat het 11km punt al heel snel geen water meer had
Wat shit!quote:Op woensdag 25 september 2024 09:12 schreef valleilijn het volgende:
Nou ik heb lekker alsnog mn marathonambities om zeep geholpen![]()
Gisteravond groepstraining en we deden intervallen langs een wat slecht verlicht stuk met een paar bankjes. Ik lette even niet echt op en klap vol met mn quadriceps tegen een bankje aan. Resultaat: gigantische bloeduitstorting in mn quad en het is nu zo stijf dat ik er nauwelijks op kan lopen![]()
We gaan zien hoe snel dit geneest en of ik de marathon nog kan lopen, gelukkig had ik me al voor Rotterdam ingeschreven
Grotendeels mee eens, behalve dat ik vind dat ook bij de kleinere loopjes plek en waardering is voor iedereen. Er moet altijd iemand laatste worden, maar je zal daar echt niet om uitgelachen worden of wat dan ook, ze staan de laatste daar net zo goed toe te juichen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:58 schreef pipster het volgende:
Nee joh, dit soort gezellige evenementen zijn alleen voor de elite bedoeld. zucht.
Volgens die genoemde anderhalfuurregel zouden er maar iets van 12000 tot 15000 mensen mogen starten dit jaar op de Dam tot Dam. (Ik vraag mij af of dat genoeg is om het te organiseren).
Want ik was met mijn 1 uur 36 nu 17duizend nog wat in de uitslag van de 46144 (waar er dan 4500 niet zijn gestart).
Volgens mij weten die roeptoeters half niet wat voor bagage mensen wat verder in het veld meenemen, maar wel serieus met hardlopen bezig zijn. Ik heb zelf niet al te beste longen (en nooit gerook) bijvoorbeeld en zou wel graag onder de 5 min per km willen lopen, maar dat gaat hem niet worden. Tussen de 5.30 / 6 min vind ik ook wel snel gaan en dat is al een tijdje wat ik haal, ook als het 30 kilometer wordt. Maar ja dan kan je dus kennelijk beter thuis blijven. Mooi niet dus. Want ik vind het ook wel leuk zo, vroeger liep ik eigenlijk nooit echt op evenementen, maar als je wat meer aan het trainen bent is het ook wel leuk om ergens naar toe te werken merk ik.
Volgens mij kunnen die snelle rakkers juist beter naar de buurtronde gaan, want daar is juist de ruimte. Bij de Raadhuisrun bij mij in het dorp liep ik een paar jaar geleden net onder het uur 10 kilometer (wel na Corona) en was nagenoeg laatste.
Ja maar dat maakt de drempel om mee te doen ook wel veel hoger toch? Met als gevolg dat veel wielrenners Strava als hun prestatiemeetlat zien en roekeloos hard gaan fietsen op plekken waar dat niet kan.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:35 schreef Quoi het volgende:
Hey blijft ook wel typisch, die hardloopwedstrijden: deel van de deelnemers "zit erop", het andere deel doet het als hobby, een klein deel kiest de dood-of-de-gladiolen-aanpak. Al die doelgroepen hebben andere behoeftes.
Wielerwedstrijden zijn bijvoorbeeld veel meer afgeschermd, heb ik het idee. Met licensies enzo.
Ik weet de oplossing ook niet, maar moedig degenen die grote evenementen kiezen - om maar niet teveel op te vallen als zgn langzame loper - aan om eens voor een kleinschalig loopje te gaan.
Haha nouja baby is nog niet ingedaald dus ik loop nog.. Mag niet echt een naam hebben, maar ik ben nu bij week 6 van het couch25k schema wat ik achterstevoren doe, dus blokjes van maximaal 7 minuten. Conditioneel gaat echt nog dikke prima, ben al maanden vrijwel niet boven de hartslag 150 geweest terwijl ik toch met 10kg extra ballast en een compleet veranderde houding/lichaam loop, maar de ene dag is het gewoon wat (on)comfortabeler dan de anderequote:Op woensdag 25 september 2024 11:37 schreef Quoi het volgende:
@:La_Tramposa hoe ga jij dan momenteel qua hardlopen?
Oh maar de waardering is er ook zeker hoor, en omdat het loopafstand van huis is juist leuk om te doen ook. Al loop je dan wel al daar waar je al heel vaak loopt. Verder heb ik er geen probleem mee om als laatste over de finish te komen. Wat dat betreft heb ik weinig competitiedrang. Ik wil gewoon lekker gerend hebbben.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, behalve dat ik vind dat ook bij de kleinere loopjes plek en waardering is voor iedereen. Er moet altijd iemand laatste worden, maar je zal daar echt niet om uitgelachen worden of wat dan ook, ze staan de laatste daar net zo goed toe te juichen.
Ja precies, ik vind het idee van jan en alleman tegenkomen tijdens hardloopwedstrijden ook juist zo leuk. En aansluiten bij een club is ook het beste adviesquote:Op woensdag 25 september 2024 11:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja maar dat maakt de drempel om mee te doen ook wel veel hoger toch? Met als gevolg dat veel wielrenners Strava als hun prestatiemeetlat zien en roekeloos hard gaan fietsen op plekken waar dat niet kan.
Overigens zou het denk ik wel een goede ontwikkeling zijn als meer mensen zich aansluiten bij een hardloopclub. Dat is ook echt veel laagdrempeliger en voor veel meer niveau's dan lopers vaak denken, je wordt er altijd beter van en het is super gezellig.
[..]
Haha nouja baby is nog niet ingedaald dus ik loop nog.. Mag niet echt een naam hebben, maar ik ben nu bij week 6 van het couch25k schema wat ik achterstevoren doe, dus blokjes van maximaal 7 minuten. Conditioneel gaat echt nog dikke prima, ben al maanden vrijwel niet boven de hartslag 150 geweest terwijl ik toch met 10kg extra ballast en een compleet veranderde houding/lichaam loop, maar de ene dag is het gewoon wat (on)comfortabeler dan de andereMaar al heel blij dat ik nu nog loop zonder echte pijntjes!
Hoe lang heb je om te herstellen?quote:Op woensdag 25 september 2024 09:12 schreef valleilijn het volgende:
Nou ik heb lekker alsnog mn marathonambities om zeep geholpen![]()
Gisteravond groepstraining en we deden intervallen langs een wat slecht verlicht stuk met een paar bankjes. Ik lette even niet echt op en klap vol met mn quadriceps tegen een bankje aan. Resultaat: gigantische bloeduitstorting in mn quad en het is nu zo stijf dat ik er nauwelijks op kan lopen![]()
We gaan zien hoe snel dit geneest en of ik de marathon nog kan lopen, gelukkig had ik me al voor Rotterdam ingeschreven
Meijendel is sowieso wel een aanrader om te lopen, ook zonder georganiseerde loopquote:Op dinsdag 24 september 2024 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Een evenement waar je ook zeker een goed getrainde loper voor moet zijn, maar wat niet snel zal lijden onder teveel deelnemers of zorgcapaciteitsproblemen is de Meijendelloop! Helaas kan ik niet mijn titel verdedigen, want het is waarschijnlijk een week of 2-3 na mijn bevalling, maar dit is echt een mega-aanrader voor mensen uit Zuid-Holland (of verder weg, maar dan moet je wel heul vroeg opstaan). Omkleden in de koeienstal, start in het donker om 8 uur 's ochtends en dan 25km door zwaar maar prachtig heuvelachtig duingebied bij opgaande zon, en na afloop appeltaart bij de boerderij. 5 oktober is de inschrijving en die is altijd heel snel vol, dus als je er bij wilt zijn opletten
Oooh sorry my bad ik dacht dat je Rotterdam in april ging lopen.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:08 schreef valleilijn het volgende:
Ik ga Amsterdam lopen ja, dus nog 3,5 week nu. Ik verwacht dat mn been tegen die tijd wel weer in orde is maar de vraag is of ie dan meteen een marathon aan kan. En ik heb dan wel heel veel training (vooral drie lange long runs) gemist de laatste weken dus het doel om sub 4 te lopen heb ik voor mezelf al geparkeerd.
Wanneer loop je je HM?quote:Op woensdag 25 september 2024 16:22 schreef GotC het volgende:
Ik heb net 18 km gelopen, langste afstand tot nu toe. Waarvan 9 km op +- 7:05 min/km, m'n beoogde HM tempo (). Wel een tijdje stilgestaan na een uur omdat een bejaarde man graag vanalles wilde vertellen over zijn marathon-avonturen van vroeger en een praatje nodig had. Ach, prima
.
Het ging niet vanzelf, maar gelukkig kwamen m'n 3 favo supporters ineens aangefietst voor de laatste 7 km waardoor die een stuk soepeler gingen.
Dan zou ik ze maar z.s.m. flink in gaan lopen (>50km).quote:Op woensdag 25 september 2024 16:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Over ruim twee weken loop ik er mijn eerste wedstrijd mee, de Bergse Plasloop!
Mwah, dat lijkt me vrij zonde bij Carbon wedstrijdschoenen die al niet zo lang meegaan. 1 of 2 loopjes daarop is voldoende.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zou ik ze maar z.s.m. flink in gaan lopen (>50km).
Endorphin speed is geen carbon /mierenneukquote:Op woensdag 25 september 2024 16:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, dat lijkt me vrij zonde bij Carbon wedstrijdschoenen die al niet zo lang meegaan. 1 of 2 loopjes daarop is voldoende.
Wel kan het helpen om ze bijvoorbeeld een paar keer in huis aan te hebben.
Dat vind ik zonde van de schoenen, ik ga een korte loop, langere duurloop en training er mee lopen, maar dat is echt genoeg.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zou ik ze maar z.s.m. flink in gaan lopen (>50km).
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry vergissing, ik bedoelde dat 10-14 dagen na een ultra mij een goed moment lijkt voor een snelle 10km. Je spieren zijn hersteld en je aerobe conditie is top.quote:
Mooie afstand! En flink HM tempostuk zegquote:Op woensdag 25 september 2024 16:22 schreef GotC het volgende:
Ik heb net 18 km gelopen, langste afstand tot nu toe. Waarvan 9 km op +- 7:05 min/km, m'n beoogde HM tempo (). Wel een tijdje stilgestaan na een uur omdat een bejaarde man graag vanalles wilde vertellen over zijn marathon-avonturen van vroeger en een praatje nodig had. Ach, prima
.
Het ging niet vanzelf, maar gelukkig kwamen m'n 3 favo supporters ineens aangefietst voor de laatste 7 km waardoor die een stuk soepeler gingen.
Oh, ik hoop het niet eigenlijk want dan ben ik niet all-out gegaan.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:59 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Sorry vergissing, ik bedoelde dat 10-14 dagen na een ultra mij een goed moment lijkt voor een snelle 10km. Je spieren zijn hersteld en je aerobe conditie is top.
Had jouw post te snel gelezen.
is een tempo aan een trailrun hangen niet heel tricky? Of ben je er bekend?quote:
Oh nee hoor, geen zorgen. Ik loop bewust een trail omdat ik me juist niet zo druk wil maken over een tijd en wil genieten van de omgevingquote:Op woensdag 25 september 2024 18:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
is een tempo aan een trailrun hangen niet heel tricky? Of ben je er bekend?
Dat zou echt een drama zijn. Voor een stukkie rennenquote:Op zondag 22 september 2024 21:31 schreef Evangelion het volgende:
Ja daar verwees ik ook (sarcastisch) naar.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:32 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat zou echt een drama zijn. Voor een stukkie rennen![]()
In Frankrijk hadden ze het beruchte medisch certificaat, dat is sinds kort vervangen door het kijken van een video. Voor mij genoeg om me in te schrijven voor de halve marathon van Parijs (op 9 maart), wilde daar altijd al een keer gaan hardlopen.
Ik heb dat in het verleden wel gehad, maar met mijn Hoka Rincon3s nooit meer. Meteen een marathon op gelopen ook. Nu scheelt het wel dat de steunzool meeverhuist en die al ingelopen is.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sowieso hardloopschoenen moeten inlopen
Als ze al niet uit de doos goed zitten, zitten ze dat na 50 km ook niet.
Ze zijn niet van leer gemaakt.
Gewoon een keertje mee lopen voor de wedstrijd is meer dan genoeg.
Ik loop al jaren op Asics maar niet elke type vind ik fijn. Inmiddels weet ik wel de types die ik fijn vind. Toch pas ik ze wel even in de winkel want tja ze maken ook telkens andere dus wie weet is er iets aangepast wat ik niet fijn vind.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:38 schreef Piperidine het volgende:
Waar kopen jullie nieuwe hardloopschoenen? Doen jullie elke keer een hardloopanalyse in de winkel en kopen dan de beste match? Of kopen jullie online jullie schoenen?
Ik heb nu vier keer (over de laatste 8 jaar verspreid) een analyse laten doen in drie verschillende winkels. Uiteindelijk ben ik weggegaan met Asics, Nike, Mizuno en HOKA.
Het liefst wil ik gewoon bij één merk blijven en deze type schoen telkens opnieuw online kopen. Als het bevalt dan bevalt het, toch? Online kan ik een mooiere kleur kiezen en het is vaak ook goedkoper.
En stel je wil één schoen voor een lange duurloop, maar ook een wat snellere schoen, maar wel van hetzelfde merk. Kun je dan simpelweg gewoon de snellere schoen van hetzelfde merk en dezelfde maat kopen?
Meestal wel, bij Asics vind ik dat wat tricky de laatste jaren (de verschillen tussen de Gel nimbus 19 t/m 25 zijn nogal groot). In de winkel zit alles als een soepele, zachte pantoffel. Je voelt pas echt hoe iets zit na een paar keer lopen. Ik ben ooit aan mijn HOKAs (Rincon2) gekomen door een sale setje te kopen voor 40,- bij Steenbok sport, daarna heb ik hun opvolgers altijd via internet gekocht. Nu is dat makkelijk, want dat zijn neutrale schoenen. Het enige waar ik op moet letten is dat ze breed genoeg zijn, want ik heb een brede voet (Hoka verkoopt ook breedtematen). Dat zijn wel zaken die een winkel eerder signaleert, al ben ik er ooit achter gekomen door een podologen bezoek.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:38 schreef Piperidine het volgende:
Waar kopen jullie nieuwe hardloopschoenen? Doen jullie elke keer een hardloopanalyse in de winkel en kopen dan de beste match? Of kopen jullie online jullie schoenen?
Ik heb nu vier keer (over de laatste 8 jaar verspreid) een analyse laten doen in drie verschillende winkels. Uiteindelijk ben ik weggegaan met Asics, Nike, Mizuno en HOKA.
Het liefst wil ik gewoon bij één merk blijven en deze type schoen telkens opnieuw online kopen. Als het bevalt dan bevalt het, toch? Online kan ik een mooiere kleur kiezen en het is vaak ook goedkoper.
En stel je wil één schoen voor een lange duurloop, maar ook een wat snellere schoen, maar wel van hetzelfde merk. Kun je dan simpelweg gewoon de snellere schoen van hetzelfde merk en dezelfde maat kopen?
Ik lees reviews om erachter te komen of de schoen veel veranderd is t.o.v. het vorige model. Als er weinig veranderd is, durf ik het wel aan om online te bestellen. Meestal met korting, bv de Asics Outlet of Black Friday uitverkoop.quote:Op donderdag 26 september 2024 14:38 schreef Piperidine het volgende:
De Speed is zoals gezegd geen carbonschoen, wel een polyesterplaat. Gisteren toevallig net boven de 1000km uitgekomen met mijn eigen Speeds en ze lopen nog heerlijk, dus ze kunnen wel even mee gelukkig. ☺️quote:Op woensdag 25 september 2024 16:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, dat lijkt me vrij zonde bij Carbon wedstrijdschoenen die al niet zo lang meegaan. 1 of 2 loopjes daarop is voldoende.
Wel kan het helpen om ze bijvoorbeeld een paar keer in huis aan te hebben.
wutquote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Pff, net schoenen gekocht, voorbereiding top. Kondigt de Bergse Plasloop aan dat ze op bepaalde punten verkeer voor laten gaan op lopers… wat een ontzettend zooitje. Mijn vriendin rent ook mee en mijn vrienden/familie waren al opgetrommeld om mij aan te moedigen, anders was ik wel een andere race gaan zoeken. Maar balen is dit wel, die lekkere eindtijd kan ik wel vergeten
Noooquote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Pff, net schoenen gekocht, voorbereiding top. Kondigt de Bergse Plasloop aan dat ze op bepaalde punten verkeer voor laten gaan op lopers… wat een ontzettend zooitje. Mijn vriendin rent ook mee en mijn vrienden/familie waren al opgetrommeld om mij aan te moedigen, anders was ik wel een andere race gaan zoeken. Maar balen is dit wel, die lekkere eindtijd kan ik wel vergeten
Gewoon diefstal eigenlijk. Begint wel irritant te worden, al die evenementen die eigenlijk de te grote populariteit niet meer aankunnen en daardoor in de organisatie verzaken.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:01 schreef Evangelion het volgende:
Benadeelde damlopers krijgen 1/4 van het geld terug trouwens, ook meh.
Wij hebben rondjes gerend in een parkeergarage tot het ergste voorbij was. Maar dan doet m'n gps het niet en niet op strava is niet gelopen natuurlijk. Zwaar levenquote:Op donderdag 26 september 2024 21:05 schreef Evangelion het volgende:
Mijn loopje vandaag vroegtijdig afgebroken door bijbelse bliksem die fucking dichtbij kwam. Het zit niet mee.
Stom!quote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik loop binnenkort weer Rondom Haarlem. Een leuke estafette die, verrassend, rondom Haarlem gelopen wordt. Wat je niet zelf loopt leg je op de fiets af.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Stom!
Hopelijk valt het mee met het verkeer. Ik deed laatst een wedstrijd waarvoor het parcours helemaal niet dicht was, maar dat was in Middle Of Nowhere Achterhoek dus er bleken ook gewoon amper auto's te zijn
Dat is niet best. Is het niet zo dat je in het buitenland meestal je geld terugkrijgt als de loop niet doorging?quote:Op donderdag 26 september 2024 21:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gewoon diefstal eigenlijk. Begint wel irritant te worden, al die evenementen die eigenlijk de te grote populariteit niet meer aankunnen en daardoor in de organisatie verzaken.
Zo'n estafette deden wij ook, maar dan door de Achterhoek. Ik heb de eerste etappe gerend en daarna met alle andere etappes meegefietst, maar vooral een beetje tegen de lopers aan gepraat om ze af te leiden van hoe ver ze nog moestenquote:Op donderdag 26 september 2024 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik loop binnenkort weer Rondom Haarlem. Een leuke estafette die, verrassend, rondom Haarlem gelopen wordt. Wat je niet zelf loopt leg je op de fiets af.
Zo'n enorm parcours krijg je natuurlijk nooit afgezet en het is ook een vrij klein evenement. De organisatie heeft ook 'het is geen wedstrijd' op de nummers staan.
Desalniettemin zijn we als begeleidend fietser superfanatiek en rijden we alle kruisingen vooruit om gewoon brutaal met oranje hesjes aan midden op de weg te staan tot de loper voorbij is. Topfun!!
wtfquote:Op donderdag 26 september 2024 20:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mn pa heeft voor optie 2 gekozen.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:54 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat is niet best. Is het niet zo dat je in het buitenland meestal je geld terugkrijgt als de loop niet doorging?
25% van het inschrijfgeld terug is een fooi... met mijn financiële situatie zou ik de moeite niet eens doen. Misschien als student wel. Ook twijfel ik of ik volgend jaar wel weer mee wil doen met de Damloop. Het systeem deugt namelijk totaal niet.
Optie 2 lijkt me nog de minst slechte keuze. Dan weet je namelijk zeker dat je die 25% in je zak hebt.
Tip bij optie 1: inschrijven voor de Dam tot Damloop en een snelle eindtijd opgeven. Ik kan het iedereen aanraden. Maar mocht je geblesseerd raken of onverhoopt niet meer willen hardlopen, dan ben je alsnog 100% kwijt.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mn pa heeft voor optie 2 gekozen.
"Misschien ben ik wel dood volgend jaar. Of heb ik geen zin ofzo."
optimist
![]()
Ik koos voor optie 1 gewoon omdat ik het geld nu toch al uitgegeven had en volgend jaar sowieso weer wil.
Ja ik heb er wel van geleerd. Ondanks dat ik vast geloof dat dat irritant is voor snellere lopers.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:51 schreef core2duo het volgende:
[..]
Tip bij optie 1: inschrijven voor de Dam tot Damloop en een snelle eindtijd opgeven. Ik kan het iedereen aanraden. Maar mocht je geblesseerd raken of onverhoopt niet meer willen hardlopen, dan ben je alsnog 100% kwijt.
Een buitenlands voorbeeld: New York City marathon (niet zelf gelopen, want kan geen marathon lopen) was in 2022 ook 24 graden@15 normaal... daar kan het wel. De vraag is: speel je om te winnen of om niet te verliezen (lees: elk risico mijden)?
Met dat laatste noem je iets... ik heb weleens het beeld dat de langzame duurloop aan populariteit verliest vanwege strava. Omdat het minder cool lijkt. Zit er een kern van waarheid in mijn vermoeden?quote:Op donderdag 26 september 2024 22:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wij hebben rondjes gerend in een parkeergarage tot het ergste voorbij was. Maar dan doet m'n gps het niet en niet op strava is niet gelopen natuurlijk. Zwaar leven
Gewoon een beetje netjes zijn en niet voordringen in het startvak zelf, dan valt het allemaal reuze mee.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik heb er wel van geleerd. Ondanks dat ik vast geloof dat dat irritant is voor snellere lopers.
2 uur gerekend vanaf de laatste loper. Degene die de medailles uitreikt weet niet wanneer je gestart bentquote:Op dinsdag 24 september 2024 23:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, binnen 2 uur moet je binnen zijn. Toch krijg je wel een medaille als je er langer over doet, neem ik aan (?). Want als je binnen komt weet er toch niemand dat je buiten de tijdslimiet bent gevallen. Behalve als je in het laatste startvak zit dan.
Echt schandaligquote:Op donderdag 26 september 2024 21:01 schreef Evangelion het volgende:
[..]
wut
Benadeelde damlopers krijgen 1/4 van het geld terug trouwens, ook meh.
Ik pronk dat gewoon altijd lekker met mijn lage hartslag tijdens een langzame duurloop.quote:Op vrijdag 27 september 2024 00:00 schreef core2duo het volgende:
[..]
Met dat laatste noem je iets... ik heb weleens het beeld dat de langzame duurloop aan populariteit verliest vanwege strava. Omdat het minder cool lijkt. Zit er een kern van waarheid in mijn vermoeden?
Best triest eigenlijk, zo weinig.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:40 schreef mignonne het volgende:
Ja klopt idd. Ik had een mail met 3 keuzes:
1. 25% korting op volgend jaar, kortingscode geldig in januari.
2. 25% terug van het bedrag dat je nu betaald hebt.
3. Niks doen en dan wordt het beschouwd als een donatie aan le champion.
Ik heb maar gekozen voor het eerste want wil hem toch wel heel erg graag volgend jaar doen.
En ik twijfel nog over of ik le champion lid word zodat ik in het vroege startvak kan starten. Keuzes keuzes.
Ik krijg de meeste kudos en reacties op mijn langzame 20+ km loopjes, dus zou zeggen dat ze niet minder cool zijnquote:Op vrijdag 27 september 2024 00:00 schreef core2duo het volgende:
[..]
Met dat laatste noem je iets... ik heb weleens het beeld dat de langzame duurloop aan populariteit verliest vanwege strava. Omdat het minder cool lijkt. Zit er een kern van waarheid in mijn vermoeden?
Jep, idem hier. App gaf aan dat het droog zou blijven, maar zeiknat geregend binnen 15-20 min en met het naderende onweer (en harde klappen) toch eerder terug naar huis gegaan. Niet prettig.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:05 schreef Evangelion het volgende:
Mijn loopje vandaag vroegtijdig afgebroken door bijbelse bliksem die fucking dichtbij kwam. Het zit niet mee.
De klachten stromen dan ook binnen via social media.quote:Op vrijdag 27 september 2024 07:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Best triest eigenlijk, zo weinig.
Ik kreeg veel meer kudos voor een long run (30+) dan voor een 1k PR (op dezelfde dag).quote:Op vrijdag 27 september 2024 08:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik krijg de meeste kudos en reacties op mijn langzame 20+ km loopjes, dus zou zeggen dat ze niet minder cool zijn
Denk dat je ego bij de voordeur achterlaten ook een belangrijke is om een nog betere hardloper te worden. Al loop je de marathon in 2.30u, als jouw benen aangeven dat op een bepaalde dag je langzame duurloop of herstelloop in 5.30-6.00 moet gaan, gewoon lekker doen. Laat de stravaridders zich maar lekker uitsloven, het betaalt zich meestal niet uit op raceday.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef Evangelion het volgende:
Over Strava en stoer gesproken
Ik ken 2 gasten die lopen ALTIJD
- 3-4x per week
- 15-20km
- Rond 4:00 min/km pace (consistent over de hele run)
Dat vind ik gewoon irritant.
Enerzijds jaloers op die consistente snelheid, aan de andere kant denk ik dit is toch geen effectieve training.
1 ervan liep vroeger supersnelle marathons en is nu te druk om echt gestructureerd te trainen, dus die begrijp ik nog.
Maar die andere loopt nu gewoon marathons (PR vergelijkbaar met mij, ik iets sneller muahaha).
Comparison is the thief of joy
Het lijkt mij kapot saai om al je loopjes dezelfde afstand en tempo te lopenquote:Op vrijdag 27 september 2024 09:02 schreef Evangelion het volgende:
Over Strava en stoer gesproken
Ik ken 2 gasten die lopen ALTIJD
- 3-4x per week
- 15-20km
- Rond 4:00 min/km pace (consistent over de hele run)
Dat vind ik gewoon irritant.
Enerzijds jaloers op die consistente snelheid, aan de andere kant denk ik dit is toch geen effectieve training.
1 ervan liep vroeger supersnelle marathons en is nu te druk om echt gestructureerd te trainen, dus die begrijp ik nog.
Maar die andere loopt nu gewoon marathons (PR vergelijkbaar met mij, ik iets sneller muahaha).
Comparison is the thief of joy
Ik vind de herfst wel prima eigenlijk, zeker voor hardlopen. Ik heb een dun windjack/regenjasje met capuchon en dat is superhandig. Ben niet bang voor natte voeten. En echt koud is het meestal nog nietquote:Op vrijdag 27 september 2024 10:53 schreef PippenScottie het volgende:
Wat vinden we van de herfst? Ik ben echt een mooiweerloper. Met regen en harde wind vind ik hardlopen gewoon niet leuk. Buiten zijn in het algemeen niet, eigenlijk.
Gisteren dus maar weer eens een uur gezwommen om toch te sporten. Zoveel spierpijn als vandaag heb ik in maanden niet gehad.
Vroeg donkerquote:Op vrijdag 27 september 2024 10:53 schreef PippenScottie het volgende:
Wat vinden we van de herfst? Ik ben echt een mooiweerloper. Met regen en harde wind vind ik hardlopen gewoon niet leuk. Buiten zijn in het algemeen niet, eigenlijk.
Gisteren dus maar weer eens een uur gezwommen om toch te sporten. Zoveel spierpijn als vandaag heb ik in maanden niet gehad.
Heb je een tip voor een fijn regenjack? Heb er voor de kinderen een van de decathlon. Maar ik ben zelf altijd bang dat dat snel zweterig wordt en probeer dus zelf de regen altijd te omzeilen tot nu toequote:Op vrijdag 27 september 2024 11:24 schreef SEMTEX het volgende:
Op elke weersverschijnsel valt te kleden. Ik vind het ook niet meer erg om in de regen te lopen nu ik een fijn regenjack heb. Alleen totaal overstroomde paden en zeiknatte schoenen zijn wat minder.
Ook benieuwdquote:Op vrijdag 27 september 2024 11:51 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Heb je een tip voor een fijn regenjack? Heb er voor de kinderen een van de decathlon. Maar ik ben zelf altijd bang dat dat snel zweterig wordt en probeer dus zelf de regen altijd te omzeilen tot nu toe
Je bent niet de enige. Massaal geblesseerd.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:36 schreef valleilijn het volgende:
Nou ik heb met pijn in m'n hart toch maar besloten de marathon van Amsterdam te laten lopen , ook even met een fysio gesproken en het lijkt niet echt haalbaar en een grote kans me dan alleen maar verder te blesseren als ik het zou forceren![]()
Startbewijs is staat online, zijn er hier nog geinteresseerden? Of kennen jullie mensen die nog een startbewijs zoeken?
https://atleta.cc/e/nhIVu(...)ZV5/162b3030a72034d3
quote:528 tickets available • 2,431 tickets sold
Oh dat is klote heequote:Op vrijdag 27 september 2024 12:36 schreef valleilijn het volgende:
Nou ik heb met pijn in m'n hart toch maar besloten de marathon van Amsterdam te laten lopen , ook even met een fysio gesproken en het lijkt niet echt haalbaar en een grote kans me dan alleen maar verder te blesseren als ik het zou forceren![]()
Startbewijs is staat online, zijn er hier nog geinteresseerden? Of kennen jullie mensen die nog een startbewijs zoeken?
https://atleta.cc/e/nhIVu(...)ZV5/162b3030a72034d3
Fusion is prijzig, maar wel echt kwaliteitsspul. Ik heb deze, maar dan uiteraard de herenuitvoering:quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:51 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Heb je een tip voor een fijn regenjack? Heb er voor de kinderen een van de decathlon. Maar ik ben zelf altijd bang dat dat snel zweterig wordt en probeer dus zelf de regen altijd te omzeilen tot nu toe
koude handenquote:Op vrijdag 27 september 2024 13:41 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Maar als ik mijn ideale omstandigheden mag kiezen: een paar graden vorst, windstil en met een zonnetje.
Fusionquote:Op vrijdag 27 september 2024 13:35 schreef En1gma het volgende:
[..]
Fusion is prijzig, maar wel echt kwaliteitsspul. Ik heb deze, maar dan uiteraard de herenuitvoering:
https://nl.fusionworld.co(...)riant=36420180476055
Dat is wel jammer. Maar goed, met pijn in je hart kan je beter niet lopenquote:Op vrijdag 27 september 2024 12:36 schreef valleilijn het volgende:
Nou ik heb met pijn in m'n hart toch maar besloten de marathon van Amsterdam te laten lopen
Ik heb deze. Hij is niet ideaal als je toch nog een beetje warmte hebt, want dan kan-ie toch een beetje zweterig zijn. Maar bij regen beschermt-ie me toch goed:quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ook benieuwd![]()
En is een regenjack niet warm met lopen? Aangezien het als het goed is weinig lucht doorlaat.
Ik vind de herfst niet erg om te lopen. Als het kan omzeil ik de regen maar ach. Vroeg donker of laat licht vind ik lastiger.
Dank voor je reactie!quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:12 schreef valleilijn het volgende:
Als je al een keer de hele afstand hebt afgelegd op langzaam tempo en veel loopjes op doeltempo gedaan hebt gaat het je makkelijk lukken! Probeer je niet te laten meeslepen bij de start en te hard weg gaan, geniet er van
5K op 25 minuten, chapeau!quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:27 schreef twist02 het volgende:
Ik ga hier ook maar eens even aanhaken
Vroeger als tiener héél veel hardgelopen (competitief), toen helemaal gestopt en later weer puur voor mezelf recreatief begonnen
Nu (36j) weer lekker aan het opbouwen; voornamelijk 5 en 10 kms. Vorige week nog een 5k gelopen met als doel onder de 25 minuten te duiken; ik liep exact 25.00,0![]()
Merk de laatste tijd dat ik liever langere afstanden loop en speel nu met de gedachte van een halve marathon, maar vind het idee ergens toch nog spannend
Dus @:Mrmime: supervet en geniet ervan!
Heerlijk! Hoever ga je vandaag? En heb je een streeftijd of ga je voor uitlopen en genieten?quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Laatste lange duurloop vandaag voor Eindhoven HM over 2 weken. Ik heb er zin in en ben topfit
Vandaag 18km om nog even een laatste keer te voelen hoe dat laatste stuk (voorbij de 15k) is fysiek en mentaal. Over twee weken is m’n streven om onder de 1h50m te lopen. Als het dit weer blijft (dus koele temperaturen en regelmatig regen), gaat me dat lukken!quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:24 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Heerlijk! Hoever ga je vandaag? En heb je een streeftijd of ga je voor uitlopen en genieten?
Top. Goed bezig. Heel veel plezier en lekker genieten! De kilometers boven de 15 vind ik ook bijzonder om te lopen, dan gebeurt er echt iets met je. Veel plezier!quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vandaag 18km om nog even een laatste keer te voelen hoe dat laatste stuk (voorbij de 15k) is fysiek en mentaal. Over twee weken is m’n streven om onder de 1h50m te lopen. Als het dit weer blijft (dus koele temperaturen en regelmatig regen), gaat me dat lukken!
quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:03 schreef PippenScottie het volgende:
Er deed ook een Marleen mee die in een van de laatste waves zat voor de Dam tot Damloop en daardoor niet kon lopen en daar heel teleurgesteld over was. Ik vroeg haar “ik ga je iets heel geks vragen, maar heb jij toevallig een account op het fok forum? Dat bestaat nog steeds” en toen keek ze me aan alsof ik haar iets heel geks had gevraagd.
‘ZIT JIJ OOK OP HET INTERNET?’quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:03 schreef PippenScottie het volgende:
Er deed ook een Marleen mee die in een van de laatste waves zat voor de Dam tot Damloop en daardoor niet kon lopen en daar heel teleurgesteld over was. Ik vroeg haar “ik ga je iets heel geks vragen, maar heb jij toevallig een account op het fok forum? Dat bestaat nog steeds” en toen keek ze me aan alsof ik haar iets heel geks had gevraagd.![]()
quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:03 schreef PippenScottie het volgende:
Er deed ook een Marleen mee die in een van de laatste waves zat voor de Dam tot Damloop en daardoor niet kon lopen en daar heel teleurgesteld over was. Ik vroeg haar “ik ga je iets heel geks vragen, maar heb jij toevallig een account op het fok forum? Dat bestaat nog steeds” en toen keek ze me aan alsof ik haar iets heel geks had gevraagd.![]()
Leuk!quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Laatste lange duurloop vandaag voor Eindhoven HM over 2 weken. Ik heb er zin in en ben topfit
Ik zou sowieso de eerste week doen, en als je niet te moe bent geworden kun je altijd de tweede week ff er bij doen. 😂quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:42 schreef mignonne het volgende:
De Speld heeft een puik voorbereidingsschema gemaakt voor de marathon!![]()
Precies 2 weken voor Eindhoven. Ik denk dat ik dit maar ga doen. Moet lukken zo![]()
[ afbeelding ]
https://speld.nl/2024/09/(...)ort-trainingsschema/
De eerste 10km volgens mij wel over hetzelfde parcours:)quote:Op zaterdag 28 september 2024 17:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk!
Ik ga aanmoedigen bij de hele. Maar ik gok dat de halve ook gedeeltelijk over dat parcours gaat? Ben van plan in elk geval wat leuke bordjes te maken.
Ik loop zelf de 1/4
Welke was dat dan?quote:Op zondag 29 september 2024 07:34 schreef YUR het volgende:
Gisteren liep ik een trailevenementje waarbij ik tijdens de “race” op 3 terrassen wat heb gegeten (vlaai, want Zuid Limburg) en wat heb gedronken.
Gewoon een dagje buiten spelen met gelijkgestemden 😍😍
Ik zou niet weten waarom je het een terror sportschool vindt?quote:Op zondag 29 september 2024 09:41 schreef Quoi het volgende:
Ik ga nu ca 4 maanden naar zo'n terror sportschool en ga me woensdag aansluiten bij een start2run clubje (again).
Dat MOET goed gaan komen, niet?
Trainen voor The Nationals vind ik best terreur. Zeg ik met sarcastische ondertoon.quote:Op zondag 29 september 2024 09:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je het een terror sportschool vindt?
Wees dankbaar dat je kan sporten en geniet ervan
Dit was Run the Pubs van Love it, Trail it. Een route van 22 of 45km met een aantal mogelijkheden om ergens op een terras te gaan hangen.quote:Op zondag 29 september 2024 09:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
Welke was dat dan?
Klinkt geweldig. Geen stuiterende vlaai in uwer buik tijdens het rennen?
Twijfel ik niet aanquote:Op zondag 29 september 2024 09:41 schreef Quoi het volgende:
Ik ga nu ca 4 maanden naar zo'n terror sportschool en ga me woensdag aansluiten bij een start2run clubje (again).
Dit is toch eigenlijk het "Happen en trappen"-concept voor gevorderden?quote:Op zondag 29 september 2024 07:34 schreef YUR het volgende:
Gisteren liep ik een trailevenementje waarbij ik tijdens de “race” op 3 terrassen wat heb gegeten (vlaai, want Zuid Limburg) en wat heb gedronken.
Gewoon een dagje buiten spelen met gelijkgestemden 😍😍
Ja, dat MOET en GAAT goedkomen. Over een tijdje word jij gewoon weer naar de finish van een halve gehaasd door een oud mannetje met welvarende buik en baard.quote:Op zondag 29 september 2024 09:41 schreef Quoi het volgende:
Zo zou je het kunnen zienquote:Op zondag 29 september 2024 18:26 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dit is toch eigenlijk het "Happen en trappen"-concept voor gevorderden?
[..]
Het komt ook goed, starten is de grootste drempel. Jij gaat dit doen en het gaat je lukken, punt!quote:Op zondag 29 september 2024 09:41 schreef Quoi het volgende:
Mooie tijd!quote:Op zondag 29 september 2024 19:00 schreef En1gma het volgende:
Heerlijk weer om te lopen vandaag, de Tilburg Ten Miles ging super! Lekker vlak gelopen met uiteindelijk nog een lekker eindsprintje en negatieve split gefinished in 1:15.
Voor de extra functies en dan via ING dezelfde prijs gaat het dan toch de 965 worden. Leuk nieuw speeltje maar bestellen dusquote:Op zondag 29 september 2024 13:21 schreef valleilijn het volgende:
Belangrijkste verschil is dat de 965 een hoop extra kaart/navigatiefuncties heeft en langere batterijduur. Gevolg daarvan is dat de horlogekast ook ietsje groter is, en het horloge weegt iets meer.
https://www.tomsguide.com(...)armin-forerunner-965 voor een uitgebreide vergelijking.
Ik heb de 265. Hier ga je veel plezier mee hebben.quote:Op zondag 29 september 2024 19:26 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Voor de extra functies en dan via ING dezelfde prijs gaat het dan toch de 965 worden. Leuk nieuw speeltje maar bestellen dus
Ik zit atm op 1.861km dit jaar en 252km deze maand.quote:Op zondag 29 september 2024 19:31 schreef Nober het volgende:
Door aan een halve marathon in het midden van de maand mee te doen heb ik voornamelijk korte loopjes gedaan (taperen en herstellen) deze maand. Ik kwam uit op 146km en 1.545km in totaal dit jaar.
Zeker lekker weer vandaag. Gisteren 10km gelopen deels in de stromende regen (in kort/kort dus niet echt n succes), toch maar eens kijken voor een jasje. Iemand tips?quote:Op zondag 29 september 2024 09:48 schreef PippenScottie het volgende:
Heeeerlijk weer buiten. Rondje gelopen om tempo en knieën te testen. Ging prima.
Volgende week wil ik een 10k in 52 minuten lopen. Dat is 5.12 per km. Ik heb 6km gelopen in een tempo dat ik denk tien kilometer vol te kunnen houden. Dat bleek 5.07 te zijn, dus ik heb vertrouwen in volgende week. Ook geen last van mijn knie.
Ik kwam er achter dat er zondag twee Singellopen zijn. In Breda en Utrecht. Dat moet wel eens fout zijn gegaan.
15 graden en een klam nat jasje is echt nog minder 'n succes.quote:Op zondag 29 september 2024 22:06 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zeker lekker weer vandaag. Gisteren 10km gelopen deels in de stromende regen (in kort/kort dus niet echt n succes), toch maar eens kijken voor een jasje. Iemand tips?
Vandaag 28km gelopen, was echt een heerlijke temperatuur om te lopen! Zo'n 15 graden dus met de zon erbij perfecte omstandigheden.
Daar is ie ook voor bedoeldquote:Op zondag 29 september 2024 22:20 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
15 graden en een klam nat jasje is echt nog minder 'n succes.
Jasjes draag ik zelf eigenlijk alleen als het koud waait. Of echt steenkoud is.
Oostland?quote:Op maandag 30 september 2024 10:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zit op 1087 km dit jaar en 3500km fietsen, terwijl ik ook al 34 van de 40 weken dit jaar zwanger benMaar ik denk dat er qua lopen niet zoveel meer gaat bijkomen, merk dat nu de pijntjes beginnen toe te slaan. Dus misschien nog één symbolisch laatste loopje waarbij ik er bewust van kan genieten dat het voorlopig de laatste keer is.
Wel heel leuk om te zien dat dit topic weer zo actief is en dat iedereen weer volop wedstrijden loopt!
Haha nee, laatste loopje als in 5x2 minuten of zoquote:
Oja dat is waar. From5tocouch. Maar je loopt nog, dat alleen al is top.quote:Op maandag 30 september 2024 14:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha nee, laatste loopje als in 5x2 minuten of zoIk zit in de afbouw nu op 4x4-5 minuten, dus een 5km ga ik sowieso niet meer doen. Daarnaast merk ik dat ik dit weekend echt teveel heb gedaan (hele huis schoongemaakt en opgeruimd vanwege bezichtigingen) en dat leidt tot veel bekkenpijn. Ga mezelf toch maar eens naar het zwembad slepen ondanks dat dat niet mijn grootste hobby is..
Ik zit op 418 km dit jaarquote:Op maandag 30 september 2024 22:20 schreef Sport_Life het volgende:
Wat lopen jullie veel kms zeg. Ik zit nu op 1255 dit jaar, en de meeste kms in juli (194), augustus (243) en september (186 inc een week ziek).
Als je alle doelen haalt (zoals Pogacar) dan heb je de doelen niet scherp genoeg gezetquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 08:04 schreef Nanuke het volgende:
Ik zit op 355km dit jaar.Net 3 weken niet gelopen vanwege pees overbelast en daarna ziek, pas afgelopen zondag eindelijk weer een kort rondje gedaan. Alle doelen van dit jaar ga ik niet halen, maar ik blijf wel lopen. Dat is ook iets waard toch?
Of: als je doelen je niet bevrezen, zijn ze niet scherp genoeg.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als je alle doelen haalt (zoals Pogacar) dan heb je de doelen niet scherp genoeg gezet
vooral doorgaan
Ik ga ook zo, buienradar is hier ook positiever dan mn raamquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:21 schreef GotC het volgende:
Net 7 km buiten in de plassen mogen stampen![]()
Buienradar had het wat positiever ingeschat (geen regen), want het was constant regen en harde wind. Het was heerlijk
Ik doe ook altijd een petje op in de regen, ideaal!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ga ook zo, buienradar is hier ook positiever dan mn raammerk het wel. Petje op en lenzen in. Hoef maar 34 minuten.
Ik zit net iets over de 500 km.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zit op 418 km dit jaar![]()
Vond ik al heel wat dat ik die 500km ga halen dit jaar. Aantal maanden niet heel consequent gelopen dus had meer kunnen zijn, maar niet zoveel als jullie hoor.
Mn pa zit nu op 2177gekke man
10 uur lang hardlopen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:02 schreef Evangelion het volgende:
Zouden jullie een regenjas aandoen als je een uur of 10 moet hardlopen in motregen bij 10-13 graden.
Ik vraag dit voor een vriend.
Ik verwacht nooit 10 uur lang te moeten hardlopen, maar ik zou geneigd zijn om iets aan te trekken wat op zn minst de wind een beetje buiten houdt. Zodat je iets minder hard afkoelt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:02 schreef Evangelion het volgende:
Zouden jullie een regenjas aandoen als je een uur of 10 moet hardlopen in motregen bij 10-13 graden.
Wat voor leuks ga je doen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:02 schreef Evangelion het volgende:
Ik zou een dwangbuis adviseren, maar you do youquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:02 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb besloten af te haken, het zou alleen maar meer gaan regenen en degene met wie ik vaak loop ging niet, mijn man ging niet... volgende keer weer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zit net iets over de 500 km.
Ik ga vanavond is de bedoeling, maar even kijken wat het weer gaat doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop