abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215343607
Vanochtend nog een echo van mn been te laten maken ter controle. Maf om zo je been en spieren van binnen te zien. Op de echo was zoals gedacht een ruptuur te zien, zag er nog best flink uit voor na vier weken inmiddels. Maar de ruptuur is blijkbaar helemaal aan de binnenkant van de spier, en pezen eigenlijk niet beschadigd dus dat scheelt ofzo.

Qua revalidatie wel gepromoveerd naar de crosstrainer, dan lijkt het al weer wat meer op hardlopen *)
Inmiddels ook al wel weer genoeg kracht om mn hartslag een beetje omhoog te krijgen (zone 2) dus ik kan ook het conditieverlies een beetje beperken nu.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:11:23 #157
426493 crew  PippenScottie
pi_215344243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:15 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend nog een echo van mn been te laten maken ter controle. Maf om zo je been en spieren van binnen te zien. Op de echo was zoals gedacht een ruptuur te zien, zag er nog best flink uit voor na vier weken inmiddels. Maar de ruptuur is blijkbaar helemaal aan de binnenkant van de spier, en pezen eigenlijk niet beschadigd dus dat scheelt ofzo.

Qua revalidatie wel gepromoveerd naar de crosstrainer, dan lijkt het al weer wat meer op hardlopen *)
Inmiddels ook al wel weer genoeg kracht om mn hartslag een beetje omhoog te krijgen (zone 2) dus ik kan ook het conditieverlies een beetje beperken nu.
Succes met crosstrainen dan maar.

Qua fitness cardio is dat altijd wel mijn favoriete apparaat. Met een beetje leuke muziek of een podcast kan ik me daar wel een uur op vermaken.
My friends all drive horses
pi_215345352
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:02 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Dit is heel erg waar. De Adidas Boston 12's deden bij mij gewoon pijn, maar mosselmossel vindt die schoenen heel erg fijn.
Mijn adidas Adistar 3 liepen de eerste paar keer ook niet fijn maar daarna voelde het een stuk beter.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 10:03:43 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215348400
Mijn HOKA Rincons zitten altijd meteen goed(sterker nog, bij een nieuwe schoen voel ik meteen weer hoe goed de demping van een nieuw paar is), maar mijn inlegzooltje verhuist altijd mee, wellicht scheelt dat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215348518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Succes met crosstrainen dan maar.

Qua fitness cardio is dat altijd wel mijn favoriete apparaat. Met een beetje leuke muziek of een podcast kan ik me daar wel een uur op vermaken.
Die vind ik ook altijd prima te doen ja!

Succes met revalideren! Klinkt alsof je in elk geval wel op de goeie weg bent weer.
:)
pi_215348542
Zijn er nog lopers voor de holterberg deze zondag? Er zijn vandaag nog startbewijzen te koop.
Ik ga hem gebruiken als trainingsloop voor de 7heuvelenloop. Was mn plan in elk geval. :') de waarheid zal wel zijn dat ik bij deze dood ga en bij de 7heuvelen nog een stukje extra dood. Maar dan is er in elk geval goed over nagedacht! :7

Mijn garmin-schema werkt wel echt fijn zeg. Ik ben er heel positief over. Ik voel dat ik vooruit ga en na een voorbereidingsfase met veel dezelfde loopjes kom ik nu in een opbouwfase met variatie, sprintjes en tempo enzo. Heel fijn!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:18:40 #162
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215350059
Fijn dat het schema goed werkt mignonne!

Hier net 6 km tempoloop (tussen 6:40-7:10) mogen doen. Beetje slechte route gekozen, mocht even stilstaan ivm oversteken, maar liep zomaar een 'PR'* op de 5 km (33:22) :D. Ook mooi teken dat m’n trainingen vruchten afwerpen.

*PR sinds kind nr. 2

[ Bericht 5% gewijzigd door GotC op 23-10-2024 13:52:28 ]
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:22:19 #163
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215350092
ik heb ook baat bij mijn Garmin trainingsplan, zie het aan mijn snelheid. Ik volg nu een 10km plan ipv een halve. Garmin kent geen trainingsplannen voor een marathon, dus ik probeer dit en prak bij mijn lange duurlopen in het weekend erbij.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215350285
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef SEMTEX het volgende:
ik heb ook baat bij mijn Garmin trainingsplan, zie het aan mijn snelheid. Ik volg nu een 10km plan ipv een halve. Garmin kent geen trainingsplannen voor een marathon, dus ik probeer dit en prak bij mijn lange duurlopen in het weekend erbij.
Via de connect site kan je wel een marathon plan aanzetten. Dan krijg je er geen tempo's bij direct alleen, maar je agenda wordt wel gevuld (16 weken met 3/5of7 trainingen)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:41:30 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215350295
quote:
Tof om progressie zo te zien he? O+ Ik merk het aan tempo en hartslag.
Nu al zin in m'n volgende schema's (snellere 5 km en daarna snellere 10 km, even overwinteren :+).
pi_215350415
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 10:26 schreef mignonne het volgende:
Zijn er nog lopers voor de holterberg deze zondag? Er zijn vandaag nog startbewijzen te koop.
Ik ga hem gebruiken als trainingsloop voor de 7heuvelenloop. Was mn plan in elk geval. :') de waarheid zal wel zijn dat ik bij deze dood ga en bij de 7heuvelen nog een stukje extra dood. Maar dan is er in elk geval goed over nagedacht! :7

Mijn garmin-schema werkt wel echt fijn zeg. Ik ben er heel positief over. Ik voel dat ik vooruit ga en na een voorbereidingsfase met veel dezelfde loopjes kom ik nu in een opbouwfase met variatie, sprintjes en tempo enzo. Heel fijn!
Leuke wedstrijd is dat, mooie route! Wel pittig parcours, zeker het stuk na het keerpunt weer omhoog.
Ik doe dit jaar voor het eerst in jaren niet mee, andere verplichtingen.
pi_215350434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef GotC het volgende:
Fijn dat het schema goed werkt mignonne!

Hier net 6 km tempoloop (tussen 6:40-7:10) mogen doen. Beetje slechte route gekozen, mocht even stilstaan ivm oversteken, maar liep zomaar een 'PR'* op de 5 km (33:22) :D. Ook mooi teken dat m’n trainingen vruchten afwerpen.

*PR sinds kind nr. 2
Yay wat goed!! *O*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2024 @ 13:57:49 #168
426493 crew  PippenScottie
pi_215350455
quote:

Ik kan je alleen vertellen dat de Holterberg en omgeving een mooi stukje Nederland is.

Voordeel van trage slak zijn is dat je er optimaal van kan genieten
My friends all drive horses
pi_215350457
quote:
Tof!!

Ik kon een afstand en doeltijd aangeven en daar een passend evenement in mn regio bij selecteren (bruggenloop). Daar heeft hij toen een prachtig trainingsschema op toegespitst.
Het past zich ook continu aan aan mijn slaap of stress enzo (met onregelmatig werk heel fijn). Maar als een training heel goed gaat dan gaat er ook een tandje bij de volgende keer.

Had ik al gezegd dat ik enthousiast ben :D
pi_215350461
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:57 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik kan je alleen vertellen dat de Holterberg en omgeving een mooi stukje Nederland is.

Voordeel van trage slak zijn is dat je er optimaal van kan genieten
Dat laatste was sowieso het plan. Ik moet er lang genoeg de auto voor in haha. Wel zin in. Ook geen tijdslimiet, die is er voor de halve marathon dus prima voor mij.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:59:27 #171
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215350465
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Via de connect site kan je wel een marathon plan aanzetten. Dan krijg je er geen tempo's bij direct alleen, maar je agenda wordt wel gevuld (16 weken met 3/5of7 trainingen)
Ik ga eens even kijken, thanks. Gevonden! Ze gaan allemaal wel over een periode van 16 weken. Ik start hem wel 16 weken voor marathon Eindhoven (januari). Kan ik nu nog mijn lol op met Coach Amy :P
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:00:15 #172
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215350470
Ook nog best nuttig, dit advies:
quote:
Pro tips on how to improve your 5km running time
This advice from pro ultrarunner - Florian Neuschwander will get you right up to speed.

Tip 1 - Start doing 2k and 10k runs

Short and long runs can help improve stamina.

Tip 2 - Do not aim for a PB on every single run

Easy runs allow you to run more often, balance out the intensity and heal.

Tip 3 - Seek variety in your routes

Getting accustomed to different routes will make you more prepared for a variety of runs.

Tip 4 - Strong Legs = Fast Pace

Focus on your hamstrings and glutes, not just your calves!

Tip 5 - Turn mountains into molehills

Changing your normal 5k into a hilly route, Neuschwander says: "The flats will become easy by comparison."
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:04:14 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215350501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:57 schreef mignonne het volgende:

[..]
Tof!!

Ik kon een afstand en doeltijd aangeven en daar een passend evenement in mn regio bij selecteren (bruggenloop). Daar heeft hij toen een prachtig trainingsschema op toegespitst.
Het past zich ook continu aan aan mijn slaap of stress enzo (met onregelmatig werk heel fijn). Maar als een training heel goed gaat dan gaat er ook een tandje bij de volgende keer.

Had ik al gezegd dat ik enthousiast ben :D
Garmin kan dan dus ook 's ochtends besluiten je training compleet om te gooien toch? Lijkt me aan de ene kant prachtig en vind het een toffe feature, maar ook lastig plannen (met regelmatig werk :D)?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:06:10 #174
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215350513
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:00 schreef SEMTEX het volgende:
Ook nog best nuttig, dit advies:
[..]

Dit zou gewoon in de OP kunnen wmb ^O^
Vooral het punt dat niet elke loop een PB hoeft te zijn, zouden veel mensen nog moeten leren accepteren.
pi_215350532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef GotC het volgende:

[..]
Garmin kan dan dus ook 's ochtends besluiten je training compleet om te gooien toch? Lijkt me aan de ene kant prachtig en vind het een toffe feature, maar ook lastig plannen (met regelmatig werk :D)?
Dát wist ik ook nog niet.
Ik had wel eens het gevoel dat ik toch zou zweren dat ik 's avonds xxx moest doen, en toen 's avonds plotseling een truttegangetje.

Fijn dit ik dit nu weet, kan ik me er beter op instellen :+

(niet dat ik dan niet alsnog gewoon stronteigenwijs mijn eigen ding blijf doen, als ik vind dat Garmin mij een te korte run geeft terwijl ik zin heb om 1,5h te lopen)
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:10:54 #176
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215350554
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:08 schreef rawdemin het volgende:

[..]
Dát wist ik ook nog niet.
Ik had wel eens het gevoel dat ik toch zou zweren dat ik 's avonds xxx moest doen, en toen 's avonds plotseling een truttegangetje.

Fijn dit ik dit nu weet, kan ik me er beter op instellen :+

(niet dat ik dan niet alsnog gewoon stronteigenwijs mijn eigen ding blijf doen, als ik vind dat Garmin mij een te korte run geeft terwijl ik zin heb om 1,5h te lopen)
The following items all factor into your workout suggestions:
• Training Status
• Training Load & Load Focus
• VO2 Max Value
• Recovery Time
• Sleep Data
• Profile of Recently Performed Workouts.

Garmin kan dus besluiten dat het verstandiger is bv een wandeling te doen ipv een intervalsessie, als je slecht hebt geslapen. Eigenlijk heel slim en nuttig, maar niet altijd handig of leuk :+
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:39:40 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215350708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:08 schreef rawdemin het volgende:

[..]
Bwehehe, zondag nog gedaan. Gepland: 6. Gedaan: 17.
pi_215350712
quote:

Wellicht volgend jaar, nu toe aan een keer een weekend zonder wedstrijd. oO<
pi_215350717
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef GotC het volgende:

[..]
• Training Status
• VO2 Max Value
• Recovery Time
• Sleep Data

Garmin kan dus besluiten dat het verstandiger is bv een wandeling te doen ipv een intervalsessie, als je slecht hebt geslapen. Eigenlijk heel slim en nuttig, maar niet altijd handig of leuk :+
Met mijn slaapritme krijg ik dan alleen maar herstel loopjes 🙈
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215350827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef GotC het volgende:

[..]
• Training Status
• VO2 Max Value
• Recovery Time
• Sleep Data

Klopt idd!

En voor mij dus eigenlijk juist een uitkomst want als ik een hele nacht heb doorgetrokken met werk dan is het heel fijn als dat er in meegewogen wordt.
Ik werk natuurlijk wel echt onregelmatig en niet op rooster dus snap wel dat het voor anderen misschien anders weegt.

Ik had laatst een paar dagen waarin mn bordje héél vol zat. Wel goede nachten gehad, maar gewoon gedoe op werk, druk met de kinderen en hun toetsweken en allerhande klusjes enz. En dan wil hij dus ook nog wel eens zeggen van weet je doe die tempoloop morgen maar en vandaag een korte training op laag tempo oid.
pi_215350837
Sinds ik dat programma volg zit ik wel continu in de productief zone en niet meer te licht of te zwaar. Ik merk het ook aan mezelf dat mijn lichaam maar ook geest het gewoon goed aan kan zo.
pi_215350929
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef mignonne het volgende:
Sinds ik dat programma volg zit ik wel continu in de productief zone en niet meer te licht of te zwaar. Ik merk het ook aan mezelf dat mijn lichaam maar ook geest het gewoon goed aan kan zo.
Heb tot de marathon van Eindhoven zo'n programma gevolgd. Moet ook wel zeggen, geen problemen (meer) gehad. Hiervoor had ik vaak last van oververmoeid kwaaltjes, sindsdien niet meer gehad.
Los van dat het soms erg truttig/traag/raar aanvoelt, heb ik nu weer een schema ingesteld voor de hm Egmond loop, met een wat ambitieuzer doel, kijken hoe deze ronde gaat.

Heb trouwens een tijdje TrainAsOne gedaan, en moet zeggen, die ging ook wel lekker. Alleen vond ik daar het (voor mijn gevoel) wekelijkse assesment rondje bloedirritant. Die werkte dus stukken minder fijn als het Garmin plan.

Hiervoor was ik #teamPolar en moet wel zeggen, dat schema was ook wel fijn. Al lijkt de Garmin stukken beter/fijner. Nóg een +punt t.o.v. de Polar.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:16:47 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215351072
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef mignonne het volgende:
Dat is echt grote winst! O+
Vind het echt heel tof dat Garmin dat zo maakt, ook de dagelijkse suggesties (buiten plan om). Als ik even zonder schema zit wil ik dat ook wel proberen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:29:43 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215351148
Ik haat intervals normaal, maar als je horloge zelf de stimulans geeft om sneller te lopen, vind ik het beter te doen.
pi_215351380
quote:
Hardloopgekte houdt aan: Amsterdam Marathon breidt uit naar 30.000 deelnemers

De organisatie van de Amsterdam Marathon heeft nog geen week na de editie van 2024 bekend gemaakt dat er volgend jaar meer lopers mee mogen doen. Het aantal deelnemers gaat dan van 22.500 naar 30.000.
https://nos.nl/artikel/25(...)ar-30-000-deelnemers

Zondag vanaf 09:00u inschrijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215355248
Oeh, zondag over een week heb ik deze bij elkaar gelopen! :9~ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')