Succes met crosstrainen dan maar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:15 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend nog een echo van mn been te laten maken ter controle. Maf om zo je been en spieren van binnen te zien. Op de echo was zoals gedacht een ruptuur te zien, zag er nog best flink uit voor na vier weken inmiddels. Maar de ruptuur is blijkbaar helemaal aan de binnenkant van de spier, en pezen eigenlijk niet beschadigd dus dat scheelt ofzo.
Qua revalidatie wel gepromoveerd naar de crosstrainer, dan lijkt het al weer wat meer op hardlopen![]()
Inmiddels ook al wel weer genoeg kracht om mn hartslag een beetje omhoog te krijgen (zone 2) dus ik kan ook het conditieverlies een beetje beperken nu.
Mijn adidas Adistar 3 liepen de eerste paar keer ook niet fijn maar daarna voelde het een stuk beter.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:02 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dit is heel erg waar. De Adidas Boston 12's deden bij mij gewoon pijn, maar mosselmossel vindt die schoenen heel erg fijn.
Die vind ik ook altijd prima te doen ja!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Succes met crosstrainen dan maar.
Qua fitness cardio is dat altijd wel mijn favoriete apparaat. Met een beetje leuke muziek of een podcast kan ik me daar wel een uur op vermaken.
Via de connect site kan je wel een marathon plan aanzetten. Dan krijg je er geen tempo's bij direct alleen, maar je agenda wordt wel gevuld (16 weken met 3/5of7 trainingen)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef SEMTEX het volgende:
ik heb ook baat bij mijn Garmin trainingsplan, zie het aan mijn snelheid. Ik volg nu een 10km plan ipv een halve. Garmin kent geen trainingsplannen voor een marathon, dus ik probeer dit en prak bij mijn lange duurlopen in het weekend erbij.
Tof om progressie zo te zien he?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef SEMTEX het volgende:
ik heb ook baat bij mijn Garmin trainingsplan, zie het aan mijn snelheid. Ik volg nu een 10km plan ipv een halve. Garmin kent geen trainingsplannen voor een marathon, dus ik probeer dit en prak bij mijn lange duurlopen in het weekend erbij.
Leuke wedstrijd is dat, mooie route! Wel pittig parcours, zeker het stuk na het keerpunt weer omhoog.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:26 schreef mignonne het volgende:
Zijn er nog lopers voor de holterberg deze zondag? Er zijn vandaag nog startbewijzen te koop.
Ik ga hem gebruiken als trainingsloop voor de 7heuvelenloop. Was mn plan in elk geval.de waarheid zal wel zijn dat ik bij deze dood ga en bij de 7heuvelen nog een stukje extra dood. Maar dan is er in elk geval goed over nagedacht!
![]()
Mijn garmin-schema werkt wel echt fijn zeg. Ik ben er heel positief over. Ik voel dat ik vooruit ga en na een voorbereidingsfase met veel dezelfde loopjes kom ik nu in een opbouwfase met variatie, sprintjes en tempo enzo. Heel fijn!
Yay wat goed!!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef GotC het volgende:
Fijn dat het schema goed werkt mignonne!
Hier net 6 km tempoloop (tussen 6:40-7:10) mogen doen. Beetje slechte route gekozen, mocht even stilstaan ivm oversteken, maar liep zomaar een 'PR'* op de 5 km (33:22). Ook mooi teken dat m’n trainingen vruchten afwerpen.
*PR sinds kind nr. 2
Ik kan je alleen vertellen dat de Holterberg en omgeving een mooi stukje Nederland is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:26 schreef mignonne het volgende:
Zijn er nog lopers voor de holterberg deze zondag? Er zijn vandaag nog startbewijzen te koop.
Ik ga hem gebruiken als trainingsloop voor de 7heuvelenloop. Was mn plan in elk geval.de waarheid zal wel zijn dat ik bij deze dood ga en bij de 7heuvelen nog een stukje extra dood. Maar dan is er in elk geval goed over nagedacht!
![]()
Mijn garmin-schema werkt wel echt fijn zeg. Ik ben er heel positief over. Ik voel dat ik vooruit ga en na een voorbereidingsfase met veel dezelfde loopjes kom ik nu in een opbouwfase met variatie, sprintjes en tempo enzo. Heel fijn!
Tof!!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef SEMTEX het volgende:
Dat laatste was sowieso het plan. Ik moet er lang genoeg de auto voor in haha. Wel zin in. Ook geen tijdslimiet, die is er voor de halve marathon dus prima voor mij.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:57 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik kan je alleen vertellen dat de Holterberg en omgeving een mooi stukje Nederland is.
Voordeel van trage slak zijn is dat je er optimaal van kan genieten
Ik ga eens even kijken, thanks. Gevonden! Ze gaan allemaal wel over een periode van 16 weken. Ik start hem wel 16 weken voor marathon Eindhoven (januari). Kan ik nu nog mijn lol op met Coach Amyquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:40 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Via de connect site kan je wel een marathon plan aanzetten. Dan krijg je er geen tempo's bij direct alleen, maar je agenda wordt wel gevuld (16 weken met 3/5of7 trainingen)
quote:Pro tips on how to improve your 5km running time
This advice from pro ultrarunner - Florian Neuschwander will get you right up to speed.
Tip 1 - Start doing 2k and 10k runs
Short and long runs can help improve stamina.
Tip 2 - Do not aim for a PB on every single run
Easy runs allow you to run more often, balance out the intensity and heal.
Tip 3 - Seek variety in your routes
Getting accustomed to different routes will make you more prepared for a variety of runs.
Tip 4 - Strong Legs = Fast Pace
Focus on your hamstrings and glutes, not just your calves!
Tip 5 - Turn mountains into molehills
Changing your normal 5k into a hilly route, Neuschwander says: "The flats will become easy by comparison."
Garmin kan dan dus ook 's ochtends besluiten je training compleet om te gooien toch? Lijkt me aan de ene kant prachtig en vind het een toffe feature, maar ook lastig plannen (met regelmatig werkquote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tof!!
Ik kon een afstand en doeltijd aangeven en daar een passend evenement in mn regio bij selecteren (bruggenloop). Daar heeft hij toen een prachtig trainingsschema op toegespitst.
Het past zich ook continu aan aan mijn slaap of stress enzo (met onregelmatig werk heel fijn). Maar als een training heel goed gaat dan gaat er ook een tandje bij de volgende keer.
Had ik al gezegd dat ik enthousiast ben
Dit zou gewoon in de OP kunnen wmbquote:
Dát wist ik ook nog niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef GotC het volgende:
[..]
Garmin kan dan dus ook 's ochtends besluiten je training compleet om te gooien toch? Lijkt me aan de ene kant prachtig en vind het een toffe feature, maar ook lastig plannen (met regelmatig werk)?
The following items all factor into your workout suggestions:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:08 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Dát wist ik ook nog niet.
Ik had wel eens het gevoel dat ik toch zou zweren dat ik 's avonds xxx moest doen, en toen 's avonds plotseling een truttegangetje.
Fijn dit ik dit nu weet, kan ik me er beter op instellen![]()
(niet dat ik dan niet alsnog gewoon stronteigenwijs mijn eigen ding blijf doen, als ik vind dat Garmin mij een te korte run geeft terwijl ik zin heb om 1,5h te lopen)
Bwehehe, zondag nog gedaan. Gepland: 6. Gedaan: 17.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:08 schreef rawdemin het volgende:
[..]
(niet dat ik dan niet alsnog gewoon stronteigenwijs mijn eigen ding blijf doen, als ik vind dat Garmin mij een te korte run geeft terwijl ik zin heb om 1,5h te lopen)
Wellicht volgend jaar, nu toe aan een keer een weekend zonder wedstrijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:26 schreef mignonne het volgende:
![]()
Met mijn slaapritme krijg ik dan alleen maar herstel loopjes 🙈quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef GotC het volgende:
[..]
The following items all factor into your workout suggestions:
• Training Status
• Training Load & Load Focus
• VO2 Max Value
• Recovery Time
• Sleep Data
• Profile of Recently Performed Workouts.
Garmin kan dus besluiten dat het verstandiger is bv een wandeling te doen ipv een intervalsessie, als je slecht hebt geslapen. Eigenlijk heel slim en nuttig, maar niet altijd handig of leuk
Klopt idd!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef GotC het volgende:
[..]
The following items all factor into your workout suggestions:
• Training Status
• Training Load & Load Focus
• VO2 Max Value
• Recovery Time
• Sleep Data
• Profile of Recently Performed Workouts.
Garmin kan dus besluiten dat het verstandiger is bv een wandeling te doen ipv een intervalsessie, als je slecht hebt geslapen. Eigenlijk heel slim en nuttig, maar niet altijd handig of leuk
Heb tot de marathon van Eindhoven zo'n programma gevolgd. Moet ook wel zeggen, geen problemen (meer) gehad. Hiervoor had ik vaak last van oververmoeid kwaaltjes, sindsdien niet meer gehad.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef mignonne het volgende:
Sinds ik dat programma volg zit ik wel continu in de productief zone en niet meer te licht of te zwaar. Ik merk het ook aan mezelf dat mijn lichaam maar ook geest het gewoon goed aan kan zo.
Dat is echt grote winst!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef mignonne het volgende:
Sinds ik dat programma volg zit ik wel continu in de productief zone en niet meer te licht of te zwaar. Ik merk het ook aan mezelf dat mijn lichaam maar ook geest het gewoon goed aan kan zo.
https://nos.nl/artikel/25(...)ar-30-000-deelnemersquote:Hardloopgekte houdt aan: Amsterdam Marathon breidt uit naar 30.000 deelnemers
De organisatie van de Amsterdam Marathon heeft nog geen week na de editie van 2024 bekend gemaakt dat er volgend jaar meer lopers mee mogen doen. Het aantal deelnemers gaat dan van 22.500 naar 30.000.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |