Jawel want Trump loog (zoals gewoonlijk) evenredig veel meer:quote:
Dat is natuurlijk geen argument. Liegen is liegen en beiden hebben zich daar aantoonbaar aan schuldig gemaakt alleen een persoon werd daar in het debat op gecorrigeerd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jawel want Trump loog (zoals gewoonlijk) evenredig veel meer:
[ x ]
Maar evenredig had Trump nog steeds meer gefactcheckt moeten worden of weet je niet wat evenredig betekent?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument. Liegen is liegen en beiden hebben zich daar aantoonbaar aan schuldig gemaakt alleen een persoon werd daar in het debat op gecorrigeerd.
Volgens mij hebben jij en je fellow travelers het een beetje moeilijk met dat begrip.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar evenredig had Trump nog steeds meer gefactcheckt moeten worden of weet je niet wat evenredig betekent?
Trump zegt er niet alleen wat van, hij wil een omroep zelfs straffen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar is geen vinden aan, het is de realiteit. Als je een moderator bent in een debat dan hoor je neutraal te zijn. Prima hoor als je wilt fektjekken maar dan hoor je dat evenredig te doen. Dat laatste was zeer duidelijk niet het geval en daar mag je best wat van zeggen.
Iets ergens van vinden en dat ook uitspreken valt onder het vrije woord.
Welke overheid komt aan je free speech leugens? ik wacht het bewijs rustig af ....quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd welke overheid boeken uit de roulatie heeft gehaald in welke willekeurige staat ook.
Ik wacht het bewijs rustig af………
Die van Trump komen aan de lopende band uit idd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:29 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Is er ooit een campagne geweest waar zoveel uitspraken van je tegenstander zonder commentaar ingezet kunnen worden in een spotje?
Ik vind het best uniek dat je in een compleet vriendelijke setting je nog zo door het ijs kan zakken.
Ik snap heel goed dat ze haar al die tijd angstvallig uit de wind hebben gehouden. Dat ze nu langs allerlei voor haar vriendelijke outlets langs gaat en nog faalt zegt echt een hoop.
De peilingen moeten wel erg slecht zijn dat het team besloten heeft dat het een goed idee is om haar voor een camera te zetten.
Hier zie ik weinig verschuiven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:36 schreef kladderadatsch het volgende:
De peilingen zien er prima uit voor Kamala Harris, voor het fascistische vriendje van Chivaz daarentegen not so much...
Is er een wettelijke basis om dat te doen? Zo niet dan blijft het gelul in de rondte en dat is gelukkig grondwettelijk beschermd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump zegt er niet alleen wat van, hij wil een omroep zelfs straffen.
Maar jij vindt dat prima te rijmen met je hoogdravende gelul over vrijheid?
Maar wat vind je er nou van dat Trump dat zo graag wil?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is er een wettelijke basis om dat te doen? Zo niet dan blijft het gelul in de rondte en dat is gelukkig grondwettelijk beschermd.
Fijn dat je hier mee aangeeft dat je inderdaad een persoon steunt die het vrije woord aan banden wil leggen, gezien je daar niet op ingaat. Dat is toch wel frappant voor jou als groot verdediger van het vrije woord.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd welke overheid boeken uit de roulatie heeft gehaald in welke willekeurige staat ook.
Ik wacht het bewijs rustig af………
Vooralsnog staat ze bijna overal nog steeds 3 punten voor: https://www.nytimes.com/i(...)polls-president.htmlquote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hier zie ik weinig verschuiven.
https://projects.fivethir(...)neral/2024/national/
Tja, drie vind ik nog erg / t weinig.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:04 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Vooralsnog staat ze bijna overal nog steeds 3 punten voor: https://www.nytimes.com/i(...)polls-president.html
Geen idee, is die basis er?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is er een wettelijke basis om dat te doen? Zo niet dan blijft het gelul in de rondte en dat is gelukkig grondwettelijk beschermd.
Komt goed. Ze gaat gewoon winnen. Maak me meer zorgen over wat er allemaal gaat gebeuren tijdens de twee maanden tot de eigenlijke machtsoverdracht.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, drie vind ik nog erg / t weinig.
De popular vote zal wel goed komen.
Er moet echt gestemd worden, ook door de 40? miljoen die vorige keer niet kwamen.
En natuurlijk weer geen antwoord ....quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee, is die basis er?
Ik denk dat een president die een zender wil straffen daar best middelen voor heeft, zonder dat hij daar Congres voor nodig heeft. Maar het gaat natuurlijk om de retoriek. Jij vindt het niet verontrustend dat Trump dreigt met het 'straffen' van media, simpelweg omdat ze hem factchecken tijdens een debat en hij daardoor nogal voor lul stond?
Wat een voorstander van 'free speech' is Trump toch!quote:
Dit roept hij vaker, maar wat hij bedoelt Trump hier precies mee? Heb je als omroep een 'license' nodig om uit te kunnen zenden? Is het vergelijkbaar met de frequenties voor radiozenders, die geveild worden?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat een voorstander van 'free speech' is Trump toch!
[ x ]
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit roept hij vaker, maar wat hij bedoelt Trump hier precies mee? Heb je als omroep een 'license' nodig om uit te kunnen zenden? Is het vergelijkbaar met de frequenties voor radiozenders, die geveild worden?
Oprechte vraag.
Hier wordt alles wel goed uitgelegd:quote:We license only individual broadcast stations. We do not license TV or radio networks (such as CBS, NBC, ABC or Fox) or other organizations with which stations have relationships (such as PBS or NPR), except to the extent that those entities may also be station licensees. We also do not regulate information provided over the Internet, nor do we intervene in private disputes involving broadcast stations or their licensees. Instead, we usually defer to the parties, courts, or other agencies to resolve such disputes.
Forbes
De wedkantoren geven nu weer het voordeel aan Trump:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:36 schreef kladderadatsch het volgende:
De peilingen zien er prima uit voor Kamala Harris, voor het fascistische vriendje van Chivaz daarentegen not so much...
Denkdat musk wat extra geschoven heeft, omdat ze met geld nog wel die 'peilingen' kunnen beinvloeden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
De wedkantoren geven nu weer het voordeel aan Trump:
[ afbeelding ]
Deze?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:56 schreef AnneX het volgende:
Kan het niet terug vinden op twitter en een 🧵.
Er is een reden, dat ‘men’ heeft bedacht, dat trump naar MSG ( theater? Of de hall? )
en naar California.
Blijkbaar wonen daar relatief de meeste Rep. voters - als miljoenen- en die kan hij opzwepen tot…
Het klonk heel logisch, voor trump en met name het zootje achter hem.
quote:The settlement with the Gateway Pundit is notable because of the influential role the site plays in spreading misinformation. One recent analysis by the group Advance Democracy found that the site is continuing to spread false information about voting and seed the idea that the 2024 election could be stolen.
The two women have already settled a settled suit with One America News, another far-right outlet. The network issued an on-air apology after the settlement.
They are also seeking to collect on the money Giuliani owes them. Their lawyers recently asked a New York judge to allow them to take control over Giuliani's assets.
The Gateway Pundit still faces a libel suit from Eric Coomer, a former employee of the voting system company Dominion who was falsely accused of subverting the 2020 election.
The site had declared bankruptcy in an attempt to delay the case, but a judge dismissed the effort earlier this year.
The case was one of several libel lawsuits filed against Trump allies and conservative networks that aired false claims about the 2020 election. Nearly all of those cases have settled, which observers have said may underscore the limited role defamation law can have in curbing misinformation.
Dus zonder dat je weet dat er een wettelijke basis voor zoiets is begin je al te roepen dat dit niet kan en vervolgens beroep je jezelf op fatsoen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee, is die basis er?
Ik denk dat een president die een zender wil straffen daar best middelen voor heeft, zonder dat hij daar Congres voor nodig heeft. Maar het gaat natuurlijk om de retoriek. Jij vindt het niet verontrustend dat Trump dreigt met het 'straffen' van media, simpelweg omdat ze hem factchecken tijdens een debat en hij daardoor nogal voor lul stond?
Leugens factchecken heeft niets met partijdigheid te makenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus zonder dat je weet dat er een wettelijke basis voor zoiets is begin je al te roepen dat dit niet kan en vervolgens beroep je jezelf op fatsoen.
Hetzelfde fatsoen die ABC niet kon opbrengen door zich totaal partijdig op te stellen in een presidentieel debat waar de koers van de komende vier jaar bepaald word.
The 30-second ad depicts a woman named Caroline who became pregnant with her second child after a brain cancer diagnosis.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:36 schreef Kijkertje het volgende:
De overheid in Florida is ook erg voor free speech!![]()
[ x ]
[ x ]
Wat vind je hier nou van @:Chivaz?
Waarom werden die van Harris dan niet gefactchecked?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Leugens factchecken heeft niets met partijdigheid te maken
Blijkbaar ben je niet op de hoogte van het probleem met de verwoording van dit soort uitzonderingen die in Georgia al een dode heeft opgeleverd. Het probleem is nl dat het leven van die vrouw (nog) helemaal niet in gevaar is en een abortus dus verboden is. Artsen nemen het risico niet dat ze hun vergunning verliezen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
The 30-second ad depicts a woman named Caroline who became pregnant with her second child after a brain cancer diagnosis.
“The doctors knew that if I did not end my pregnancy, I would lose my baby, I would lose my life, and my daughter would lose her mom,” the woman says in the ad. “Florida has now banned abortions, even in cases like mine.”
De ironie is Kijkertje dat heel dat campagne spotje dus blijkbaar afhankelijk is van de leugen dat abortus waar de moeder in gevaar is illegaal is in Florida.
In jouw ideale wereld zou je het nu dus moeten opnemen voor de overheid die in dit geval desinformatie aan het bestrijden is.
Persoonlijk vind ik dat je dit soort leugens zelf dient te weerleggen en dat de overheid daar niet tussen hoeft te zitten.
Fact checks overtuigen geen kijker. Zendtijd wel. ABC was erg partijdig in het voordeel van Trump helaas. Hij kreeg veel meer zendtijd dan Harris. Dat is volstrekt oneerlijk vind je ook niet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:02 schreef Chivaz het volgende:
Hetzelfde fatsoen die ABC niet kon opbrengen door zich totaal partijdig op te stellen in een presidentieel debat waar de koers van de komende vier jaar bepaald word.
Liegen valt onder het vrije woord dus ja hoe walgelijk ik de leugen ook vind ik moet principieel blijven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je niet op de hoogte van het probleem met dit soort uitzonderingen die in Georgia al een dode heeft opgeleverd. Het probleem is nl dat het leven van die vrouw (nog) helemaal niet in gevaar is en een abortus dus verboden is.
Dus je geeft toe dat de overheid in Florida zich niet moet bemoeien met het spotje? En dat het hier dus juist de Republikeinse overheid betreft die dat doet?
Bestrijden van desinformatie door de overheid houdt niet onmiddelijk in dat de overheid iets moet verbieden. Die (foute) conclusie trek jij steeds en beschuldig je mij vervolgens van. Desinformatie kan je op allerlei manieren bestrijden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Liegen valt onder het vrije woord dus ja hoe walgelijk ik de leugen ook vind ik moet principieel blijven.
Waarom haal je dit eigenlijk aan, nogmaals dit vind jij toch gewoon goed beleid? Dit is toch precies het geen wat jij belangrijk vind, dat desinformatie word bestreden door de overheid zodat de bevolking beschermt kan worden tegen mensen die kwaad willen.
Daar is het mis gegaan omdat het leven van de moeder (nog) niet in gevaar was. Ze lag (nog) niet op sterven. Toen dat wel zo was was het te laat om haar te redden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:30 schreef Chivaz het volgende:
Het is overigens ook in Georgia volstrekt legaal om een abortus uit te voeren als het leven van de moeder in gevaar is. In Georgia is er van alles mis gegaan maar met wetgeving heeft het niets te maken.
Begrijp je het nu een beetje?quote:In her final hours, Amber Nicole Thurman suffered from a grave infection that her suburban Atlanta hospital was well-equipped to treat.
She'd taken abortion pills and encountered a rare complication; she had not expelled all of the fetal tissue from her body. She showed up at Piedmont Henry Hospital in need of a routine procedure to clear it from her uterus, called a dilation and curettage, or D&C.
But just that summer, her state had made performing the procedure a felony, with few exceptions. Any doctor who violated the new Georgia law could be prosecuted and face up to a decade in prison.
Thurman waited in pain in a hospital bed, worried about what would happen to her 6-year-old son, as doctors monitored her infection spreading, her blood pressure sinking and her organs beginning to fail.
It took 20 hours for doctors to finally operate. By then, it was too late.
Bron
Dus waar lag het dus aan, aan de wet of aan het medisch personeel? Je bent er bijna.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar is het mis gegaan omdat het leven van de moeder (nog) niet in gevaar was. Ze lag (nog) niet op sterven.
Begrijp je het nu een beetje?
Dat is apart kijkertje want jij hebt je in deze reeks al vaker uitgesproken over dat overheden best maatregelen mogen nemen tegen desinformatie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bestrijden van desinformatie door de overheid houdt niet onmiddelijk in dat de overheid iets moet verbieden. Die (foute) conclusie trek jij steeds en beschuldig je mij vervolgens van. Desinformatie kan je op allerlei manieren bestrijden.
Oh ja als het duidelijk is dat er levens in gevaar zijn/kunnen komen kan de overheid natuurlijk maatregelen nemen. Dat zijn ze zelfs verplicht. Je mag ook niet het volk opruien, de president bedreigen, tot racisme aanzetten etc. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is apart kijkertje want jij hebt je in deze reeks al vaker uitgesproken over dat overheden best maatregelen mogen nemen tegen desinformatie.
Notabene tijdens corona vond je dat nodig vanwege het grote gevaar dat COVID vormde voor de volksgezondheid. Vanwaar deze toch wel opmerkelijke draai waar je heel bijzonder mijn positie inneemt?
Ok dus voor de goede orde, je vind niet dat de overheid hoeft in te grijpen als er aantoonbare leugens worden verspreid met betrekking tot abortus.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh ja als het duidelijk is dat er levens in gevaar zijn/kunnen komen kan de overheid natuurlijk maatregelen nemen. Dat zijn ze zelfs verplicht. Je mag ook niet het volk opruien, de president bedreigen, tot racisme aanzetten etc. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Uit je formulering maak ik al op dat je het wsl weer helemaal verkeerd hebt. Het probleem bij jou is wel vaker dat je een geheel eigen interpretatie van situaties maakt, graag gaat generaliseren met achteraf conclusies terwijl de zaken op het moment zelf vaak veel genuanceerder liggen. Zwart-wit denken zeg maar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ok dus voor de goede orde, je vind niet dat de overheid hoeft in te grijpen als er aantoonbare leugens worden verspreid met betrekking tot abortus.
Je vind wel dat de overheid hard moet ingrijpen als er dokteren zijn die tegen het narratief van de overheid ingaan en betwisten dat de COVID strategie behoorlijk zinloos is met betrekking het in de kop drukken van COVID.
Heb ik het zo goed?
Het zou makkelijker zijn als je een beetje consistent en principieel zou zijn. Het ene moment ben je er helemaal voor dat desinformatie word bestreden door de overheid. Maar vervolgens volg je wel Stelter de afgrond in wanneer het blijkt dat de overheid precies het geen doet wat je van ze verlangt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Uit je formulering maak ik al op dat je het wsl weer helemaal verkeerd hebt. Het probleem bij jou is wel vaker dat je een geheel eigen interpretatie van situaties maakt en graag gaat generaliseren terwijl de zaken vaak veel genuanceerder liggen.
Hier opgehouden met lezen. Nee.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou makkelijker zijn als je een beetje consistent en principieel zou zijn. Het ene moment ben je er helemaal voor dat desinformatie word bestreden door de overheid. Maar vervolgens volg je wel Stelter de afgrond in wanneer het blijkt dat de overheid precies het geen doet wat je van ze verlangt.
Kortom het is pure willekeur bij jouw, het gaat niet zozeer om desinformatie want daar heb je blijkbaar geen problemen mee als het in jouw straatje past.
Ja ik snap dat je gestopt bent met lezen, zonder principes is het nogal lastig om consequent te blijven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hier opgehouden met lezen. Nee.
Ben wel weer klaar mee met je nonsens
Je hele argument is n groot whataboutism.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik snap dat je gestopt bent met lezen, zonder principes is het nogal lastig om consequent te blijven.
Nee ik ben opgehouden met lezen omdat je foute conclusies blijft trekken. Ik ben niet het ene moment voor bestrijding van desinformatie door de overheid. Ik ben daar altijd voor en dat heb ik je al meermalen verteld.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik snap dat je gestopt bent met lezen, zonder principes is het nogal lastig om consequent te blijven.
Hij leidt graag af van de essentie idd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je hele argument is n groot whataboutism.
Wat vind je van de pogingen om deze ad te verbieden?
Daar ben ik al duidelijk over geweest in mijn vorige post. Hoe walgelijk ik de leugen ook vind ik vind principieel niet dat de overheid moet ingrijpen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je hele argument is n groot whataboutism.
Wat vind je van de pogingen om deze ad te verbieden?
Als je daar voor bent, waarom haal je dan specifiek het stukje van Stelter aan waar desinformatie word bestreden door de overheid in Florida? Was dat soms omdat je dacht dat ik net zoals jij een persoon ben zonder principes?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee ik ben opgehouden met lezen omdat je foute conclusies blijft trekken. Ik ben niet het ene moment voor bestrijding van desinformatie door de overheid. Ik ben daar altijd voor en dat heb ik je al meermalen verteld.
Het is wel degelijk een leugen, abortus is gewoon toegestaan als het leven van de moeder in gevaar komt. Dat is ook de reden waarom de overheid daar wilt ingrijpen. Wat ik alleen niet begrijp is waarom @Kijkertje mij dit voor de voeten gooit terwijl hier precies het geen gebeurt waar ze vaak voor heeft zitten pleiten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft zijn we het dan zowaar eens. Dat dit een leugen zou zijn uiteraard niet, maar ach, je kunt niet alles hebben
https://19thnews.org/2024/10/florida-tv-ad-abortion-amendment-4/
Ben je oost-indisch doof of zo? Het leven van de moeder is niet in gevaar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een leugen, abortus is gewoon toegestaan als het leven van de moeder in gevaar komt. Dat is ook de reden waarom de overheid daar wilt ingrijpen. Wat ik alleen niet begrijp is waarom @:kijkertje mij dit voor de voeten gooit terwijl hier precies het geen gebeurt waar ze vaak voor heeft zitten pleiten.
Oh, te laat. Met zo’n snelle reactie heb je vast de bron niet gelezen. Meerdere dokteren verwachten dat dit verhaal niet onder die uitzondering zou vallen.quote:
“The doctors knew that if I did not end my pregnancy, I would lose my baby, I would lose my life, and my daughter would lose her mom,” the woman says in the ad. “Florida has now banned abortions, even in cases like mine.”quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ben je oost-indisch doof of zo? Het leven van de moeder is niet in gevaar.
Ja ik heb het nu gelezen, ik denk niet dat er een rechter is die een abortus op dit soort gronden wil verbieden. Het is overduidelijk dat ze geen chemokuur kan nemen terwijl ze zwanger is en als ze geen kuur neemt dan weten we wat er met haar gebeurt. Kortom dit is klinklare nonsense dit hele stuk, het zou mij niets verbazen als Dr Shelly een groot voorstander is van abortus met een heel lange termijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh, te laat. Met zo’n snelle reactie heb je vast de bron niet gelezen. Meerdere dokteren verwachten dat dit verhaal niet onder die uitzondering zou vallen.
Ah je hebt eindelijk het licht gezien? Het is dus geen klinkklare nonsens. Artsen nemen niet het risico dat ze aangeklaagd worden en hun vergunning verliezen. Zie Georgia.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik heb het nu gelezen, ik denk niet dat er een rechter is die een abortus op dit soort gronden wil verbieden. Het is overduidelijk dat ze geen chemokuur kan nemen terwijl ze zwanger is en als ze geen kuur neemt dan weten we wat er met haar gebeurt. Kortom dit is klinklare nonsense dit hele stuk, het zou mij niets verbazen als Dr Shelly een groot voorstander is van abortus met een heel lange termijn.
Lekker verhuizen naar een staat met minderquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:03 schreef Kijkertje het volgende:
Je zal toch als vrouw in Texas wonen
[ x ]
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om deze dokteren (er worden er minstens twee genoemd) niet te geloven en de advocaat die de ad wil verbieden wel, maar aangezien deze situatie nooit getoetst kan worden kun je het simpelweg geen leugen noemen. Hooguit een ‘verschil van inzicht’, en dan kies ik liever niet de kant van degene die censuur wil plegen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:55 schreef Chivaz het volgende:
[..] Kortom dit is klinklare nonsense dit hele stuk,
Klopt en dit stukje uit het artikel quote hij dan weer niet:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om deze dokteren (er worden er minstens twee genoemd) niet te geloven en de advocaat die de ad wil verbieden wel, maar aangezien deze situatie nooit getoetst kan worden kun je het simpelweg geen leugen noemen. Hooguit een ‘verschil van inzicht’, en dan kies ik liever niet de kant van degene die censuur wil plegen.
Voor de goede orde, dit artikel komt van een ‘factual’ bron en jouw enige bron tot nu toe is de brief van de partij die de ad wil verbieden. Mocht je met een goede bron komen waaruit blijkt dat dit ‘een leugen’ zou zijn dan hoor ik dat graag, maar juist omdat dit niet aan te tonen is gaat dat je ook niet lukken.
Geen arts die het risico gaat nemen.quote:“Under Florida’s current law, I would not have provided this abortion because it could be viewed as a crime to terminate Caroline’s pregnancy because the termination was not necessary to ‘save the pregnant woman’s life,’” Tien wrote. “While the termination was medically necessary because the cancer was terminal, the abortion would not have saved the patient’s life and therefore could be illegal under Florida’s law.”
Nee.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus zonder dat je weet dat er een wettelijke basis voor zoiets is begin je al te roepen dat dit niet kan en vervolgens beroep je jezelf op fatsoen.
Waarom, waarom, waarom zijn de bananen krom. Als je ze rechtopzet, dan vallen ze om.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom werden die van Harris dan niet gefactchecked?
En dan ook nog eens zijn mond vol hebben over hoe goed het is dat de overheid vrouwen het recht kan ontnemen om over hun eigen lichaam te beslissen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee.
Jij hebt de mond vol over vrijheid van meningsuiting, waarna ik jou erop wijs dat je een kandidaat steunt die een nieuwszender wil straffen omdat die hem live factcheckt. Alleen dat simpele gegeven maakt jouw hoogdravende gelul over vrijheid al potsierlijk.
Kun je wel een halfbakken poging doen om de bal terug te kaatsen, maar dat werkt vooral op de lachspieren.
Man, wat ben jij hier slecht in.
Ja want ach, Chivaz kan het weer eens fijn over z'n favoriete onderwerp hebben; abortus. Want daar is meneer zwr op tegen namelijk! Niet dat het hem cht ene kut (pun!) boeit, maar zo kan Chivaz zich lekker blijven verschuilen als zogenaamd de voornaamste reden dat hij weerzinwekkende fascisten als Trump en DeSantis blijft verafgoden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dan ook nog eens zijn mond vol hebben over hoe goed het is dat de overheid vrouwen het recht kan ontnemen om over hun eigen lichaam te beslissen.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:32 schreef Kijkertje het volgende:
Trump gebruikte (uiteraard zonder haar toestemmng) een interviewfragment van een vrouw die haar zoon verloor aan wapengeweld voor een anti-Harris inflatie-advertentie. Hoe diep kan je zinken.
[ x ]
[ x ]
quote:The first short film in our series partnership with Democracy 2025, “It Couldn’t Happen Here”, examines reproductive rights and how recent legislation has destroyed hopes and dreams of women.
Ik hoop dat iemand haar financieel de mogelijkheid geeft deze *&@*#* aan de hoogste gerechtelijke boom te hangen. Wat een enorm laffe &*#@*-streek is dit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:32 schreef Kijkertje het volgende:
Trump gebruikte (uiteraard zonder haar toestemmng) een interviewfragment van een vrouw die haar zoon verloor aan wapengeweld voor een anti-Harris inflatie-advertentie. Hoe diep kan je zinken.
[ x ]
[ x ]
Aangezien deze waarom .. een terugkerende riedel is van jeweetwel, is het handig deze link op te slaan. Het was wat leeswerk, maar het weerlegt zijn waarom volkomen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Waarom, waarom, waarom zijn de bananen krom. Als je ze rechtopzet, dan vallen ze om.
https://abcnews.go.com/Po(...)l/story?id=113567997
Wij van wc eend……..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Waarom, waarom, waarom zijn de bananen krom. Als je ze rechtopzet, dan vallen ze om.
https://abcnews.go.com/Po(...)l/story?id=113567997
Van de meerderheid van waarover ze gelogen zou hebben kan ik zeggen dat als je in een alternatieve werkelijkheid gelooft, ze inderdaad liegt. Een aantal andere weet ik niet waar het over gaat maar het zou me niet verbazen dat als ik ze opzoek het ook gelul blijkt te zijn. Blijven er waarschijnlijk 2 halve waarheden over, misschien wel een echte leugen ertussen. Dat is nog altijd een oneindig betere score dan Trump die elke halve zin liegt.quote:
Het is ook zo'n dom lijstje, gemaakt door domme mensen f mensen die donders goed weten wat ze doen. Neem nou bijvoorbeeld de 'leugen' dat er een agent is gedood op J6. Hij stierf aan de verwondingen en nevengevolgen op J7. AHA! ZIE JE WEL!quote:
Daar mag je een half datacentrum voor afhuren, om dat allemaal kwijt te kunnen.quote:
Nee, hij is hier heel goed in. Iedereen blijft maar happen en happen en happen en ondertussen zit heel het topic onder de drek.quote:
Ik moet nuttige dingen doen maar het is ook wel leuk om je op je nummer te zetten.quote:
Flauw, kinderachtig en gi-gantisch gescript. Die geforceerde lach van Obama ookquote:
Mwah hooguit een verbinder, verder weinig meer visie dan een Rutte. Zijn retorische kracht was precies dat: zijn kracht. Dus geen wonder dat ie nu hiervoor wordt ingezet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Flauw, kinderachtig en gi-gantisch gescript. Die geforceerde lach van Obama ook![]()
Ooit was dit toch een staatsman waar we tegenop keken, iemand met een visie, een verbinder. Nu staat ie op het podium grappen te maken dat de tegenkandidaat incontinent is.
Ocharme, is dit te politiek incorrect voor je?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Flauw, kinderachtig en gi-gantisch gescript. Die geforceerde lach van Obama ook![]()
Ooit was dit toch een staatsman waar we tegenop keken, iemand met een visie, een verbinder. Nu staat ie op het podium grappen te maken dat de tegenkandidaat incontinent is.
Ik zie dat je nog steeds een bord voor je kop hebt en bij elke keer dat je holle gelul weer eens onderuit gehaald wordt, je weer vervalt in whataboutisms en vaag gelul. Leg je er eens bij neer. Trump is een flagrante, pathologische leugenaar, die er al jaren niet in is geslaagd om langer dan twee minuten aan een stuk te spreken, zonder in die twee minuten evenzoveel onwaarheden te verkondigen (en zo is er nog vl meer met hem mis).quote:
Visie had hij zeker, alleen is de praktijk nou eenmaal weerbarstig. Als president heb je vaak geen andere keuze dan je hoogdravende idealen opzij schuiven ten gunste van pragmatische realpolitik.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Mwah hooguit een verbinder, verder weinig meer visie dan een Rutte. Zijn retorische kracht was precies dat: zijn kracht. Dus geen wonder dat ie nu hiervoor wordt ingezet.
Jij moest er blijkbaar hard om lachen, ieder z’n eigen gevoel voor humor. Ik vind het persoonlijk tenenkrommend.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ocharme, is dit te politiek incorrect voor je?
En nu sla je er zelf weer naast. In dat fine people stukje zegt hij duidelijk dat de neo nazis daar niet bij horen “im not talking about the neo nazis, they should be condemned totally”.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:24 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik moet nuttige dingen doen maar het is ook wel leuk om je op je nummer te zetten.
'Kamala Harris shared the “Fine People” hoax which was debunked by Snopes.'
Nogmaals, zijn ze van die tweet gewoon echt achterlijk of doen ze alsof hun neus bloedt? Snopes zelf heeft nota bene in die factcheck een soort editor's note toegevoegd. Het is een klassiek voorbeeld van waarom fact checken soms beperkt is, hoewel het Snopes maar een heel klein beetje extra moeite had gekost om er wat beters van te brouwen. De 'Fine People hoax' is typisch zo'n Republikeins frame om de aandacht af te leiden van het feit dat Trump weigerde de nazi's in Charlottesville te veroordelen. 'Very fine people on both sides' is gewoon precies dat. De 'hoax' zou zijn dat hij de nazi's very fine had genoemd, wat sec niet is gebeurd, maar daar ging het ook niet om. Dat het twitteraccount nu doet alsof ze dat niet snappen of het niet snapt maakt het nog geen leugen van Harris.
Dan stel ik jou eigenlijk dezelfde vraag maar weer eens beste @:Chivaz: ben je dom of doe je alsof je het bent?
Goed gevonden, bedankt. I stand corrected. Ga je de rest weer negeren zoals altijd?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En nu sla je er zelf weer naast. In dat fine people stukje zegt hij duidelijk dat de neo nazis daar niet bij horen “im not talking about the neo nazis, they should be condemned totally”.
Kortom het is een walgelijke leugen waar de implicatie van is dat Trump neo nazis very fine people noemde.
Kijk het anders even terug en vertel mij waar hij de neo nazis niet veroordeeld.
Ik ben niet van plan om elke leugen van Harris te gaan verifiren zodat je het zelf een keer kan zien. Als het je echt interesseert dan verifieer je het zelf maar. De leugens zijn evident en ABC weigerde daar op te factchecken. Gejank over dat Trump meer heeft gelogen of meer van dat soort slap gelul is totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Goed gevonden, bedankt. I stand corrected. Ga je de rest weer negeren zoals altijd?
Arme Obama kwam er al snel achter dat de republikeinen helemaal niet op verbinding zaten te wachten. Ze haatten hem tot op het bot.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:26 schreef Lichtloper het volgende:
Zolang jij zo'n beetje elk bezwaar tegen Trump dat hier wordt aangedragen moet negeren omdat de feiten voor jou onwelgevallig zijn, heb jij in geen honderd jaar een punt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om elke leugen van Harris te gaan verifiren zodat je het zelf een keer kan zien. Als het je echt interesseert dan verifieer je het zelf maar. De leugens zijn evident en ABC weigerde daar op te factchecken. Gejank over dat Trump meer heeft gelogen of meer van dat soort slap gelul is totaal niet relevant.
De leugens zijn dus helemaal niet evident. En waarom is het niet relevant of Trump meer liegt? Je komt zelf met een 'maar hunnie doen het ook' aanzettenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om elke leugen van Harris te gaan verifiren zodat je het zelf een keer kan zien. Als het je echt interesseert dan verifieer je het zelf maar. De leugens zijn evident en ABC weigerde daar op te factchecken. Gejank over dat Trump meer heeft gelogen of meer van dat soort slap gelul is totaal niet relevant.
De aanklacht is dat de factchecks niet evenredig waren als in Harris werd totaal niet gefactchecked. Dat impliceert dat Harris volledig de waarheid sprak en Trump niet. Kortom wie meer of minder liegt is totaal niet relevant hier in.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
De leugens zijn dus helemaal niet evident. En waarom is het niet relevant of Trump meer liegt? Je komt zelf met een 'maar hunnie doen het ook' aanzetten
Wie er meer liegt dan de ander wordt na een tijdje vanzelf wantrouwend bekeken, lijkt me heel logisch.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De aanklacht is dat de factchecks niet evenredig waren als in Harris werd totaal niet gefactchecked. Dat impliceert dat Harris volledig de waarheid sprak en Trump niet. Kortom wie meer of minder liegt is totaal niet relevant hier in.
Misschien moet je eerst even terug lezen waar dit allemaal begon en kom dan even terug met je gehuil.
Nogmaals totaal niet relevant als je een moderator bent en in die hoedanigheid neutraal moet zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:32 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wie er meer liegt dan de ander wordt na een tijdje vanzelf wantrouwend bekeken, lijkt me heel logisch.
Nogmaals? Ik gok dat je het debat van begin september bedoelt nu ineens? Heb bijna het hele topic teruggelezen ondanks dat jij degene bent die een random tweet plaatst die daar niet specifiek over lijkt te gaan, maar goed. Speciaal voor jou: tijdens het debat hebben beide kandidaten dingen gezegd die niet waar zijn, zijn ze beide niet op alles gefactchecked. De orde van grootte in zowel kwaliteit als kwantiteit bij Trump was echter uiteraard een stuk significanter dan bij Harris, dus wat moet je dan als moderator? De enige mensen die vinden dat Trump onheus behandeld was door de moderators zijn de mensen die doen alsof ze niet snappen hoe de wereld werkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogmaals totaal niet relevant als je een moderator bent en in die hoedanigheid neutraal moet zijn.
Het is een beetje zo:quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:45 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nogmaals? Ik gok dat je het debat van begin september bedoelt nu ineens? Heb bijna het hele topic teruggelezen ondanks dat jij degene bent die een random tweet plaatst die daar niet specifiek over lijkt te gaan, maar goed. Speciaal voor jou: tijdens het debat hebben beide kandidaten dingen gezegd die niet waar zijn, zijn ze beide niet op alles gefactchecked. De orde van grootte in zowel kwaliteit als kwantiteit bij Trump was echter uiteraard een stuk significanter dan bij Harris, dus wat moet je dan als moderator? De enige mensen die vinden dat Trump onheus behandeld was door de moderators zijn de mensen die doen alsof ze niet snappen hoe de wereld werkt.
Je haalt er weer eens dingen bij om een vaag punt te maken volgens mij.
Trap er niet in. De context ontbreekt weer eens.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Goed gevonden, bedankt. I stand corrected. Ga je de rest weer negeren zoals altijd?
quote:By the time President Trump held a news conference Monday, when he finally explicitly denounced white supremacists, it had been nearly two full days since a car, allegedly driven by a Nazi sympathizer, plowed into a crowd of people.
By then, several Republicans, including Vice President Pence, Attorney General Jeff Sessions and several senators had delivered forceful and specific condemnations that their boss, himself, had not said. As far as critics were concerned, Trump's window to exceed expectations by unequivocally denouncing the racist voices that invoked his name had long passed.
The president's response to the unrest that besieged Charlottesville this past weekend has been widely criticized by people from both sides of the political aisle. It began with a seemingly delayed tweet condemning the violence on Saturday, when white nationalists planned to hold a “Unite the Right” rally, and ended with three prominent corporate chief executives resigning from Trump's economic council.
Here's how it all unfolded:
SATURDAY: Deadly unrest
Trump's first response addressing the violent clash between white nationalists and counterprotesters (anti-fascist groups, church group members, civil rights leaders and local residents), came in the form of a tweet at 1:19 p.m.: "We ALL must be united & condemn all that hate stands for. There is no place for this kind of violence in America. Let's come together as one!"
By then, the fight between the opposing sides had been going on for several hours. They punched, shoved and sprayed chemical irritants at each other. Law enforcement officials canceled the rally less than an hour before it was supposed to start.
Disturbing videos show a car driving at high speed into a crowd of counterprotesters. Bodies flew and shoes fell on the streets of downtown Charlottesville. A woman, 32-year-old Heather Heyer, was killed and 19 others were injured.
Twenty minutes later, Trump announced a news conference from his resort in Bedminster, N.J., where he had been staying. It started an hour and a half later.
"The hate and division must stop. And must stop right now," Trump said. "We condemn in the strongest possible terms this egregious display of hatred, bigotry and violence on many sides. On many sides."
The vagueness of the last phrase immediately struck a chord.
A handful of Republican lawmakers, including Sens. Cory Gardner (Colo.), Orrin G. Hatch (Utah) and Marco Rubio (Fla.), called out Trump for not singling out white supremacists. Over the next hours, several Republicans issued statements that specifically condemned far-right extremist groups.
The neo-Nazi site Daily Stormer, meanwhile, praised Trump for his vagueness.
"Trump's comments were good. He didn't attack us ... Nothing specific against us," the Daily Stormer wrote, declaring that the president was implicitly supporting their cause while denouncing the counterprotesters.
Aside from offering condolences to the families of Heyer and the two Virginia State Police troopers who died after a helicopter crashed, Trump largely remained quiet for the rest of the day.
[..]
Ben niet verbaasd eigenlijk. Wat jij @Chivaz?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trap er niet in. De context ontbreekt weer eens.
In eerste instantie veroordeelde Trump de neo-nazi's helemaal niet. Omdat daar veel kritiek op was hield hij pas later de persconferentie die @:Chivaz postte waar hij dat wel deed (maar waar hij overigens later weer spijt van had).
[ x ]
[..]
De doelpalen zijn weer eens verschoven, wat kijkertje en haar heilige geschrift de WaPo hier doen is klagen dat het eigenlijk te laat kwam.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:50 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ben niet verbaasd eigenlijk. Wat jij @:Chivaz?
Lijkt me een goed plan voor de volgende keer! Doe we het bij elke leugen van Trump en Harris. Dan kan je dat debat elke 20 ~ 30 seconden stilleggen. Doen we het helemaal evenredig en pakken we alles aan. Kijken wat daaruit komt. Wie probeer je hier nu nog in hemelsnaam te overtuigen? Denk je dat iemand hier denkt dat Harris altijd en overal de volkomen waarheid verteld? Nee, natuurlijk niet. Dat is een politica die zich ook zo nu en dan vergist en ook zo nu en dan dingen wat sterker aanzet dan nodig. Daar staat een vent tegenover die godverdomme nog niet eens zijn schoenveters kan strikken zonder te beweren dat ze vastzitten met het beste klittenband waar ooit iemand van heeft gehoord. Ga toch weg man. Wie probeer je toch voor de gek te houden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De aanklacht is dat de factchecks niet evenredig waren als in Harris werd totaal niet gefactchecked. Dat impliceert dat Harris volledig de waarheid sprak en Trump niet. Kortom wie meer of minder liegt is totaal niet relevant hier in.
Misschien moet je eerst even terug lezen waar dit allemaal begon en kom dan even terug met je gehuil.
Hij heeft zich puur de bhne uitgesproken, maar geloof jij lekker wat je wilt geloven joh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De doelpalen zijn weer eens verschoven, wat kijkertje en haar heilige geschrift de WaPo hier doen is klagen dat het eigenlijk te laat kwam.
Feit blijft dat hij het heeft gedaan en dat de “very fine people” uitspraak waar Harris impliceerde dat hij zich niet had uitgesproken feitelijk onjuist was.
Daar was toen idd ook de verontwaardiging over. Die rally werd georganiseerd door de ultra right (Klansmen, neo-nazi's etc) waar uiteraard protest tegen kwam en dan begint Trump over 'very fine people on both sides'quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:10 schreef OMG het volgende:
Het is feitelijk niet onjuist. Meneer stelt eerst "very fine people on both sides" om vervolgens wat te zeggen over neo-nazis, maar met die "very fine" uitspraak stelt hij al dat aan de kant waar zich nazis bevinden er ook "fine people" zitten, wat per definitie nooit klopt. Als je aan de kant van de nazis zit dan zit je per definitie aan de verkeerde kant van... alles.
Nee dat stelt hij niet, hij stelt dat er mensen zijn die legitieme redenen hebben om te protesteren omdat het standbeeld van Robert E Lee iets voor hen betekent. Die mensen werden door de onder andere de media onterecht weggezet als nazis.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:10 schreef OMG het volgende:
Het is feitelijk niet onjuist. Meneer stelt eerst "very fine people on both sides" om vervolgens wat te zeggen over neo-nazis, maar met die "very fine" uitspraak stelt hij al dat aan de kant waar zich nazis bevinden er ook "fine people" zitten, wat per definitie nooit klopt. Als je aan de kant van de nazis zit dan zit je per definitie aan de verkeerde kant van... alles.
Dan moeten ze niet meelopen in een demonstratie van tuig dat “white lives matter” en “Jews will not replace us” roept.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat stelt hij niet, hij stelt dat er mensen zijn die legitieme redenen hebben om te protesteren omdat het standbeeld van Robert E Lee iets voor hen betekent. Die mensen werden door de onder andere de media onterecht weggezet als nazis.
Hij probeerde duidelijk een onderscheid te maken tussen die mensen en veroordeelde vervolgens de neo nazis.
quote:The neo-Nazi site Daily Stormer, meanwhile, praised Trump for his vagueness.
"Trump's comments were good. He didn't attack us ... Nothing specific against us," the Daily Stormer wrote, declaring that the president was implicitly supporting their cause while denouncing the counterprotesters.
Dat proberen mislukt dan compleet door eerst aan te komen met "very fine people on both sides".quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat stelt hij niet, hij stelt dat er mensen zijn die legitieme redenen hebben om te protesteren omdat het standbeeld van Robert E Lee iets voor hen betekent. Die mensen werden door de onder andere de media onterecht weggezet als nazis.
Hij probeerde duidelijk een onderscheid te maken tussen die mensen en veroordeelde vervolgens de neo nazis.
Jews will not replace us', ja was een hele mooie avond en wat werden die mensen onterecht weggezet als Nazi's zeg.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde wat ik zeg over rellende BLM figuren die voor miljarden schade hebben aangericht. Gek genoeg weet je mij dan altijd te vinden om te vertellen dat het overgrote deel toch vooral vreedzaam is of je roept dat die rellende figuren niet bij BLM horen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan moeten ze niet meelopen in een demonstratie van tuig dat “white lives matter” en “Jews will not replace us” roept.
Dat onderscheid had hij ook best kunnen maken door de neonazi's te benoemen maar dat deed hij niet. Bewust.
[..]
En Trump blijkt makkelijk te beinvloedenquote:Eight years ago, Trump vowed to ‘drain the swamp.’ Now he swims in it.
Eight years after Trump entered politics promising to reduce the influence of Washington lobbyists — to “drain the swamp,” as he put it — advocates for corporate interests, including companies based in China and other foreign countries denounced by Trump, now sit at virtually every level of his campaign. Lobbyists are represented among high-level staff, informal advisers and party faithful who planned the summer convention in Milwaukee, as people with access to Trump or insight into his at-times erratic decision-making turn that knowledge into moneymaking opportunities.
Trump’s de facto campaign manager, Susie Wiles, one of at least five people advising Trump who have advocated for tobacco, vaping or cannabis interests in recent years, according to lobbying disclosures and interviews.
At least two people close to the campaign have advocated for Chinese-owned TikTok. One of them, former Trump White House aide Kellyanne Conway, served not as a registered lobbyist, according to people familiar with the arrangement, but as a consultant for Club for Growth, the conservative group whose biggest donor is invested in TikTok’s parent company. The other, David Urban, is a veteran of Trump’s two previous campaigns and still travels frequently with the former president — and has registered to lobby for the company. He now works for BGR Group, a prominent lobbying firm with foreign clients including India.
quote:Trump’s position on these issues has shifted notably. A longtime smoking critic who used his time in office to crack down on e-cigarettes, Trump now presents himself as a savior of vaping. Earlier this year, he also reversed his position on TikTok, joining the app he previously sought to ban.
On Thursday, the Trump campaign invited a range of Washington lobbyists and others to a fundraiser with a top campaign official, Chris LaCivita, as the event’s featured guest.
BLM: 'Stop het politiegeweld tegen zwarte Amerikanen'quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We snappen dat jij dikke oude mannetjes met een minderwaardigheidscomplex die bullshit verkopen aantrekkelijker vindt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:12 schreef Eagles89 het volgende:
https://x.com/charliekirk11/status/1844606786667696373
Zo pijnlijk, jullie hebben hier echt geen idee wat voor totale incompetente en doortrapte secreet die Harris eigenlijk is, die op een gemiddelde tupperware party niet zou opvallen. Totaal geen charisma, geen intelligentie, nul aura. Alleen maar dom simpel geklets.
Zelfs het gezicht van de Young Turks in Amerika (die zo ongeveer live in de uitzending in huilen uitbarstte toen Trump de eerste keer won) beseft nu dat Trump gaat winnen.
https://x.com/cenkuygur/status/1844750954899395030
Je mede-Trumpist Chivaz steekt liever z'n kop in het zand, maar misschien kun jij mij een handje helpen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:12 schreef Eagles89 het volgende:
Zo pijnlijk, jullie hebben hier echt geen idee wat voor totale incompetente en doortrapte secreet die Harris eigenlijk is, die op een gemiddelde tupperware party niet zou opvallen. Totaal geen charisma, geen intelligentie, nul aura. Alleen maar dom simpel geklets.
Zelfs het gezicht van de Young Turks in Amerika (die zo ongeveer live in de uitzending in huilen uitbarstte toen Trump de eerste keer won) beseft nu dat Trump gaat winnen.
Als er serieuze indicaties zijn dat de verkiezingen oneerlijk zijn verlopen, zou ik dat kunnen begrijpen. Er zal dan door zeer onafhankelijke specialisten onderzoek gedaan moeten worden, en vervolgens uit die commissie, die eventueel gepresenteerd worden aan het Hooggerechtshof, een beslissing gemaakt moeten worden of het eerlijk is verlopen en of de verkiezing dan wel, of niet, nietig moet worden verklaard.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mede-Trumpist Chivaz steekt liever z'n kop in het zand, maar misschien kun jij mij een handje helpen.
Zou jij het acceptabel vinden als Biden zijn VP op zou roepen de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren als blijkt dat Trump als winnaar uit de bus komt?
Helder, dank.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:39 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als er serieuze indicaties zijn dat de verkiezingen oneerlijk zijn verlopen, zou ik dat kunnen begrijpen. Er zal dan door zeer onafhankelijke specialisten onderzoek gedaan moeten worden, en vervolgens uit die commissie, die eventueel gepresenteerd worden aan het Hooggerechtshof, een beslissing gemaakt moeten worden of het eerlijk is verlopen en of de verkiezing dan wel, of niet, nietig moet worden verklaard.
Gelukkig hebben de Republikeinen de altijd sympathieke Donald Trump:quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:12 schreef Eagles89 het volgende:
Zo pijnlijk, jullie hebben hier echt geen idee wat voor totale incompetente en doortrapte secreet die Harris eigenlijk is
Ik heb me er een beetje in verdiept, en er zijn wel degelijk in verschillende staten onduidelijkheden of alles daadwerkelijk eerlijk is verlopen. Ik kan wel begrijpen dat een persoon als Trump, als er ook maar 1% kans was dat de verkiezingen niet eerlijk gingen, alles zou doen om die kans aan te grijpen. Bovendien was het allemaal ook bizar hoe het ging, door Corona waren er gigantische stapels stembiljetten die uit alle hoeken en gaten vandaan kwamen, en zelfs de grootste wedkantoren gingen volledig de mist in zelfs nog meerdere uren in die verkiezingsnacht. Ik weet nog heel goed dat ik op Betfair mijn bet op Trump liet uitcashen een paar uur na de exit polls, en Trump dik aan de leiding ging.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helder, dank.
Uit je post leid ik af dat jij het ongehoord vindt dat Trump zijn VP vier jaar geleden opriep de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren, aangezien daar nul bewijs voor was en rechters alle claims van Trump-team van de hand wezen.
Hulde voor jou.
Hij krijgt die info gewoon van zijn campagne team/adviseurs. Of dacht je dat die dat zelf allemaal bedacht of op zn telefoon liep te googelen? Dat heeft niks met sympathiek zijn te maken, wat ik postte was een kandidaat die zlf een antwoord op een vraag moest verzinnen tijdens een 1 op 1 interview , en niet gestuurd werd vanuit zn campagne team welke social media berichten die moet posten. Trump heeft in zijn 1 op 1 interviews (en heel vaak live(!)) altijd ijzersterke indrukken achtergelaten. k bij zeer linkse wespennesten terwijl Harris zich nog steeds bij rechtse media moet vertonen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gelukkig hebben de Republikeinen de altijd sympathieke Donald Trump:
[ x ]
(Als je een tweet wil posten hoef je alleen maar het adres dat je post te selecteren en op het twittervogeltje in de takenbalk boven het invoervenster te klikken)quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:12 schreef Eagles89 het volgende:
Dus '1 procent kans' is volgens jou voldoende om de uitslag ongeldig te verklaren? Want dat is wat Trump van Pence verlangde.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb me er een beetje in verdiept, en er zijn wel degelijk in verschillende staten onduidelijkheden of alles daadwerkelijk eerlijk is verlopen. Ik kan wel begrijpen dat een persoon als Trump, als er ook maar 1% kans was dat de verkiezingen niet eerlijk gingen, alles zou doen om die kans aan te grijpen. Bovendien was het allemaal ook bizar hoe het ging, door Corona waren er gigantische stapels stembiljetten die uit alle hoeken en gaten vandaan kwamen, en zelfs de grootste wedkantoren gingen volledig de mist in zelfs nog meerdere uren in die verkiezingsnacht. Ik weet nog heel goed dat ik op Betfair mijn bet op Trump liet uitcashen een paar uur na de exit polls, en Trump dik aan de leiding ging.
Zijn dat dezelfde adviseurs wanneer hij straks weer president is?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:51 schreef Eagles89 het volgende:
Hij krijgt die info gewoon van zijn campagne team/adviseurs. Of dacht je dat die dat zelf allemaal bedacht of op zn telefoon liep te googelen?
Nee hoor, ik vind Trump een held, niet omdat ik denk dat die mijn vriend zou kunnen zijn, maar omdat die jarenlange haatcampagne van alle grote media outlets heeft moeten weerstaan, waarvan veel een persoonlijke vete van de bepalende poppetjes achter en voor de schermen waren. En de meest machtige en invloedrijke establishment CEO’s waaronder de Big Tech tegen zich kreeg terwijl ze voor zn kandidatuur zn kont likten, en dat zelfs de grootste Hollywood sterren een jarenlange misselijke haatcampagne tegen hem voerden. En dat hij gewoon zijn boeren botte mening bleef verkondigen zonder als een blad aan de boom om te slaan (hoe zou Harris die enorme druk hebben weerstaan?) en intussen heel veel mensen uit die wereld inmiddels openlijk heeft weten te overtuigen dat zijn presidentschap en zijn persoon helemaal niet was en is zoals die altijd geportretteerd werd. Dt is een ware leider. Net als iemand die opstaat nadat die net een moordaanslag heeft overleefd op een paar millimeter, en roept tegen zijn stemmers: figur, fight, fight. Ik wil niet eens weten hoe Harris en Biden op zo’n situatie gereageerd zouden hebben.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus '1 procent kans' is volgens jou voldoende om de uitslag ongeldig te verklaren? Want dat is wat Trump van Pence verlangde.
Maar geen zorgen, je eerste reactie was duidelijk. Ook jij kotst op Trump, aangezien die zonder enig bewijs voor vuil spel trachtte de verkiezingsuitslag nietig te verklaren, zodat hij door de inzet van nep-kiesmannen uitgeroepen zou worden uitgeroepen tot winnaar.
Vraagje: waarom hebben ze die mail-in ballots niet voor de verkiezingsdag geteld en de uitslag daarvan als eerste bekend gemaakt?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb me er een beetje in verdiept, en er zijn wel degelijk in verschillende staten onduidelijkheden of alles daadwerkelijk eerlijk is verlopen. Ik kan wel begrijpen dat een persoon als Trump, als er ook maar 1% kans was dat de verkiezingen niet eerlijk gingen, alles zou doen om die kans aan te grijpen. Bovendien was het allemaal ook bizar hoe het ging, door Corona waren er gigantische stapels stembiljetten die uit alle hoeken en gaten vandaan kwamen, en zelfs de grootste wedkantoren gingen volledig de mist in zelfs nog meerdere uren in die verkiezingsnacht. Ik weet nog heel goed dat ik op Betfair mijn bet op Trump liet uitcashen een paar uur na de exit polls, en Trump dik aan de leiding ging.
Maar uit je eerdere reactie blijkt dat je van mening bent dat Trump zijn VP niet op had mogen roepen de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren. Er werd immers niet voldaan aan de voorwaarden die jij stelde.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind Trump een held, niet omdat ik denk dat die mijn vriend zou kunnen zijn, maar omdat die jarenlange haatcampagne van alle grote media outlets heeft moeten weerstaan, waarvan veel een persoonlijke vete van de bepalende poppetjes achter en voor de schermen waren. En de meest machtige en invloedrijke establishment CEO’s waaronder de Big Tech tegen zich kreeg terwijl ze voor zn kandidatuur zn kont likten, en dat zelfs de grootste Hollywood sterren een jarenlange misselijke haatcampagne tegen hem voerden. En dat hij gewoon zijn boeren botte mening bleef verkondigen zonder als een blad aan de boom om te slaan (hoe zou Harris die enorme druk hebben weerstaan?) en intussen heel veel mensen uit die wereld inmiddels openlijk heeft weten te overtuigen dat zijn presidentschap en zijn persoon helemaal niet was en is zoals die altijd geportretteerd werd. Dt is een ware leider. Net als iemand die opstaat nadat die net een moordaanslag heeft overleefd op een paar millimeter, en roept tegen zijn stemmers: figur, fight, fight. Ik wil niet eens weten hoe Harris en Biden op zo’n situatie gereageerd zouden hebben.
Het maakt niet uit wanneer die stemmen waren geteld, feit is dat het sowieso allemaal met die mail in ballots zeer fraude gevoelig lag. Een paar stapels biljetten uit red counties kwijtraken is niet heel ingewikkeld, en het percentage voor Biden van die mail in ballots was krankzinnig (>90%). En als het in sommige staten z dicht bij elkaar heeft gelegen, heb je een recept voor ellende. Ik snap prima dat Trump met zijn karakter/persoonlijkheid dan zodra die ook maar de meest vage beelden of nieuws vanuit zijn adviseurs hoort, compleet loco gaat.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vraagje: waarom hebben ze die mail-in ballots niet voor de verkiezingsdag geteld en de uitslag daarvan als eerste bekend gemaakt?
En dat bepaal jij dat niet aan die voorwaarden werden voldaan? Wie heeft die onderzoeken uitgevoerd dan? Je ziet nu toevallig in Nederland hoe doordrenkt de ministeries en ambtenaren zijn als een rechts kabinet iets probeert te bereiken, (er waren zelfs berichten dat ambtenaren het beleid niet eens zouden willen gaan uitvoeren nog voor iets op papier stond!) waarom kan dat in de VS niet zijn gebeurd met zeer gevoelige onderzoeken naar stem fraude?Overigens vind ik dat Trump toen anders had kunnen reageren, maar dat maakt het voor mij niet de reden om niet meer op hem te stemmen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar uit je eerdere reactie blijkt dat je van mening bent dat Trump zijn VP niet op had mogen roepen de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren. Er werd immers niet voldaan aan de voorwaarden die jij stelde.
Kortom, ook jij vindt Trump een oplichter die op misdadige wijze aan de macht probeerde te blijven.
Fijn dat je dat duidelijk hebt gemaakt. Bedankt.
Onze minister van informatie is ook al gearriveerd zie ik.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:18 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wanneer die stemmen waren geteld, feit is dat het sowieso allemaal met die mail in ballots zeer fraude gevoelig lag. Een paar stapels biljetten uit red counties kwijtraken is niet heel ingewikkeld, en het percentage voor Biden van die mail in ballots was krankzinnig (>90%). En als het in sommige staten z dicht bij elkaar heeft gelegen, heb je een recept voor ellende. Ik snap prima dat Trump met zijn karakter/persoonlijkheid dan zodra die ook maar de meest vage beelden of nieuws vanuit zijn adviseurs hoort, compleet loco gaat.
Ik zou persoonlijk anders gereageerd hebben waarschijnlijk, maar goed, ik ben en wij allemaal zijn nooit in die positie geweest. Overigens heeft die nooit aangestuurd op een soort burgeroorlog, hij heeft vanaf het eerste moment na de verkiezingen van 2020 gezegd dat er geprotesteerd mocht worden, maa rhij heeft nooit aangezet tot vernielingen etc. De media heeft het vl groter gemaakt dan het uiteindelijk was. Een paar gekkies die door het parlement liepen met wat vlaggen en een paar die wat lampen en stoelen omver hebben gegooid, nou nou wat een drama. Het enige drama kwam dat een ongewapende vrouwelijke Trump supporter is vermoord, en er zijn nooit moorden door Trump supporters bevestigd.
Ik dacht dat je je verdiept had in de stemprocedure maar je post staat vol met onderbuikgevoelens en aannames die je (zoals gewoonlijk) niet onderbouwt met bewijzen daarvoor.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:18 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wanneer die stemmen waren geteld, feit is dat het sowieso allemaal met die mail in ballots zeer fraude gevoelig lag. Een paar stapels biljetten uit red counties kwijtraken is niet heel ingewikkeld, en het percentage voor Biden van die mail in ballots was krankzinnig (>90%). En als het in sommige staten z dicht bij elkaar heeft gelegen, heb je een recept voor ellende. Ik snap prima dat Trump met zijn karakter/persoonlijkheid dan zodra die ook maar de meest vage beelden of nieuws vanuit zijn adviseurs hoort, compleet loco gaat.
Ik zou persoonlijk anders gereageerd hebben waarschijnlijk, maar goed, ik ben en wij allemaal zijn nooit in die positie geweest. Overigens heeft die nooit aangestuurd op een soort burgeroorlog, hij heeft vanaf het eerste moment na de verkiezingen van 2020 gezegd dat er geprotesteerd mocht worden, maa rhij heeft nooit aangezet tot vernielingen etc. De media heeft het vl groter gemaakt dan het uiteindelijk was. Een paar gekkies die door het parlement liepen met wat vlaggen en een paar die wat lampen en stoelen omver hebben gegooid, nou nou wat een drama. Het enige drama kwam dat een ongewapende vrouwelijke Trump supporter is vermoord, en er zijn nooit moorden door Trump supporters bevestigd.
Leugenaar.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:18 schreef Eagles89 het volgende:
De media heeft het vl groter gemaakt dan het uiteindelijk was. Een paar gekkies die door het parlement liepen met wat vlaggen en een paar die wat lampen en stoelen omver hebben gegooid, nou nou wat een drama.
Dat klopt, maar dat is het hem nou juist, als ik hier keiharde bewijzen kon plaatsen was ik wereldnieuws geweest en was de GOP mijn grootste donor. Het hele punt is dat die verkiezingen voor het eerst met die extreem grote aantallen mail in ballots werden georganiseerd, nooit eerder in de geschiedenis werd dat gedaan. En dat heeft geleid tot heel veel onderbuikgevoelens/speculaties/waarheden/onwaarheden en misschien oneerlijke verkiezingen noem het allemaal maar op. Ik zeg dat ik Trump zijn reactie gezien zijn persoonlijkheid en de mensen om hem heen in die omstandigheden van de verkiezingen van 2020 wel enigszins kn begrijpen. Al stond ik er zelf nadat meerdere Republikeinse prominenten aangaven dat het niet te bewijzen viel niet achter hoe het uiteindelijk is geindigd. Maar ik vind wel dat dat hele 6 januari enorm is uitvergroot door de zr gretige media. Het waren een paar honderd gekkies die wat rommel maakten en die je ook aan de linkerkant genoeg kan vinden bij organisaties als Antifa en BLM.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je je verdiept had in de stemprocedure maar je post staat vol met onderbuikgevoelens en aannames die je (zoals gewoonlijk) niet onderbouwt met bewijzen daarvoor.
Het waren een paar honderd gekkies met wat vlaggen zonder aansturing, kippen zonder kop, bijna allemaal ongewapend, die wat bureau’s omver gooiden. De enige die toen stierf was een ongewapende Trump aanhangster. Er zat geen mysterieus groot plan achter en Antifa en BLM zijn gewelddadiger.quote:
Dat is een leugen. Wij hebben hier die dag live gevolgd en wat jij nu doet is keihard liegen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het waren een paar honderd gekkies met wat vlaggen zonder aansturing, kippen zonder kop, die wat bureau’s omver gooiden. Er zat geen mysterieus groot plan achter en Antifa en BLM zijn gewelddadiger.
Ik heb die dag ook live gevolgd, en die Palestina actie door antifa, illegale asielzoekers en nog wat extreem links tuig in die Uni in Adam was gewelddadiger afgelopen zomer. Het is veel groter gemaakt dan het was, er was geen aansturing van hogerhand, maar sommigen hier doen opgefokt door de media alsof het de nacht van de lange messen was.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is een leugen. Wij hebben hier die dag live gevolgd en wat jij nu doet is keihard liegen.
Waarom kom je met allemaal whatabouts? Ik heb niets met BLM te maken, het is geen politieke partij en wat jij nu doet verzwijgen is dat men met geweld een gebouw naar binnen ging op het moment dat het presidentschap in dat gebouw werd overhandigd en de bedoeling was dat te stoppen. Een directe aanval op de democratie en jij doet het af als 'een paar gekken'. Ook met de Palestina actie heb ik geen reet te maken en is ook geen politieke partij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:04 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb die dag ook live gevolgd, en die Palestina actie in die Uni in Adam was gewelddadiger afgelopen zomer. Het is veel groter gemaakt dan het was, er was geen aansturing van hogerhand, maar sommigen hier doen opgefokt door de media alsof het de nacht van de lange messen was.
Dus jij vindt ook dat links in Nederland direct verantwoordelijk is geweest voor alle onrust en gewelddadigheden tijdens die protestacties dit jaar? Want dat is exact hetzelfde als Trump verantwoordelijk houden voor de acties van een paar gekkies op 6 januari 2021.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waarom kom je met allemaal whatabouts? Ik heb niets met BLM te maken, het is geen politieke partij en wat jij nu doet verzwijgen is dat men met geweld een gebouw naar binnen ging op het moment dat het presidentschap in dat gebouw werd overhandigd en de bedoeling was dat te stoppen. Een directe aanval op de democratie en jij doet het af als 'een paar gekken'. Ook met de Palestina actie heb ik geen reet te maken en is ook geen politieke partij.
Eerst zeggen wat exact zijn relatie met Trump was. Of en wanneer die onder hem gewerkt heeft van wanneer tot wanneer. Heel erg veel zijn mensen die niet functioneerden in de Trump administratie en daarna bij de linkse media hun gram willen halen.quote:
Als je niet weet wie Mark Milley is (wat trouwens gewoon in de tweet staat) ben je sws niet serieus te nemen. En lees anders gewoon het artikelquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:11 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Eerst zeggen wat exact zijn relatie met Trump was. Of en wanneer die onder hem gewerkt heeft van wanneer tot wanneer. Heel erg veel zijn mensen die niet functioneerden in de Trump administratie en daarna bij de linkse media hun gram willen halen.
Ik heb niets met die mensen die daar liepen. Ik heb niets met welke van de partijen in die regio dan ook te maken. Ik zou nooit tussen die demonstraties gaan lopen, vooral omdat ik die hele situatie daar al decennia lang een puinzooi van jewelste vind. Dan nog heeft het werkelijk geen snars te maken met de aanval op het Capitool. Nogmaals, daar vond op dat moment de overhandiging plaats van het presidentschap en de bedoeling was dat tegen te houden. Dat is toch niet vergelijkbaar met een groep nieuwe hippies en studenten en opgefokte Moslims (die enorm conservatief zijn), die denken dat ze de boel moeten slopen voor een oorlog aan de andere kant van de wereld? Alsof ik dat ooit goed zou keuren... Wat raar ook om op die manier denken een punt te maken, om vervolgens 6 januari zo af te zwakken dat het zou gaan om een paar gekken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:09 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dus jij vindt ook dat links in Nederland direct verantwoordelijk is geweest voor alle onrust en gewelddadigheden tijdens die protestacties dit jaar? Want dat is exact hetzelfde als Trump verantwoordelijk houden voor de acties van een paar gekkies op 6 januari 2021.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb niets met die mensen die daar liepen. Ik heb niets met welke van de partijen in die regio dan ook te maken. Ik zou nooit tussen die demonstraties gaan lopen, vooral omdat ik die hele situatie daar al decennia lang een puinzooi van jewelste vind. Dan nog heeft het werkelijk geen snars te maken met de aanval op het Capitool. Nogmaals, daar vond op dat moment de overhandiging plaats van het presidentschap en de bedoeling was dat tegen te houden. Dat is toch niet vergelijkbaar met een groep nieuwe hippies en studenten en opgefokte Moslims (die enorm conservatief zijn), die denken dat ze de boel moeten slopen voor een oorlog aan de andere kant van de wereld? Alsof ik dat ooit goed zou keuren... Wat raar ook om op die manier denken een punt te maken, om vervolgens 6 januari zo af te zwakken dat het zou gaan om een paar gekken.
En ja, het was zeker het plan, een aantal dagen was de stemming in BNW bijzonder uitgelaten want die dag zou de wereld zien dat Trump toch president zou worden. Trump probeerde Pence de overhandiging te weigeren, maar die koos voor de democratie. Mensen stonden buiten ramen in te slaan, politieagenten in elkaar te meppen met vlaggen en de aanwezige belangrijke mensen hebben op een haar een menigte kunnen ontwijken, die daar allemaal dachten onderdeel te zijn van een revolutie.
En dan kom jij net doen alsof er wat mensen binnen liepen. Dus ik stel dat jij liegt.
quote:Rep. Pete Aguilar (D-Calif.) revealed in the hearing that "a confidential informant from the Proud Boys told the FBI the Proud Boys would have killed Mike Pence if given a chance." Given that members of the Proud Boys were both among the earliest arrivals inside the building and had a demonstrated predilection for violence, that's not an idle threat.
Het is in die zin niet vergelijkbaar qua verkiezingsuitslag etc maar het is wel vergelijkbaar om een partij of persoon verantwoordelijk te houden voor een groep aggressievelingen waar ook ter wereld. Trump had niets te maken met een groepje hardcore gekken en de PVDA of GroenLinks zijn niet direct verantwoordelijk voor vernielingen door Antifa of een willekeurige radicale groepering die een universiteit sloopt. Zoals ik eerder zei: er werd in de media gebracht alsof Trump zijn eigen nacht van de lange messen had georkestreerd. En de media heeft uitstekend werk geleverd, want je ziet hoeveel mensen er van overtuigd zijn, ook in dit topic. Maar het viel (relatief) ontzettend mee allemaal. Een willekeurig protest in een ontwikkelingsland is vele malen gewelddadiger en dodelijker.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb niets met die mensen die daar liepen. Ik heb niets met welke van de partijen in die regio dan ook te maken. Ik zou nooit tussen die demonstraties gaan lopen, vooral omdat ik die hele situatie daar al decennia lang een puinzooi van jewelste vind. Dan nog heeft het werkelijk geen snars te maken met de aanval op het Capitool. Nogmaals, daar vond op dat moment de overhandiging plaats van het presidentschap en de bedoeling was dat tegen te houden. Dat is toch niet vergelijkbaar met een groep nieuwe hippies en studenten en opgefokte Moslims (die enorm conservatief zijn), die denken dat ze de boel moeten slopen voor een oorlog aan de andere kant van de wereld? Alsof ik dat ooit goed zou keuren... Wat raar ook om op die manier denken een punt te maken, om vervolgens 6 januari zo af te zwakken dat het zou gaan om een paar gekken.
En ja, het was zeker het plan, een aantal dagen was de stemming in BNW bijzonder uitgelaten want die dag zou de wereld zien dat Trump toch president zou worden. Trump probeerde Pence de overhandiging te weigeren, maar die koos voor de democratie. Mensen stonden buiten ramen in te slaan, politieagenten in elkaar te meppen met vlaggen en de aanwezige belangrijke mensen hebben op een haar een menigte kunnen ontwijken, die daar allemaal dachten onderdeel te zijn van een revolutie.
En dan kom jij net doen alsof er wat mensen binnen liepen. Dus ik stel dat jij liegt.
Trump probeerde een coup te plegen om aan de macht te blijven en de aanval op het Capitool om de officiele machtsoverdracht bij de speciale zitting van het Congres op 6 januari te stoppen was daar onderdeel van ongeacht de mate van geweld. Groter kan niet. Dan ben je gewoon af als president.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 03:45 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het is in die zin niet vergelijkbaar qua verkiezingsuitslag etc maar het is wel vergelijkbaar om een partij of persoon verantwoordelijk te houden voor een groep aggressievelingen waar ook ter wereld. Trump had niets te maken met een groepje hardcore gekken en de PVDA of GroenLinks zijn niet direct verantwoordelijk voor vernielingen door Antifa of een willekeurige radicale groepering die een universiteit sloopt. Zoals ik eerder zei: er werd in de media gebracht alsof Trump zijn eigen nacht van de lange messen had georkestreerd. En de media heeft uitstekend werk geleverd, want je ziet hoeveel mensen er van overtuigd zijn, ook in dit topic. Maar het viel (relatief) ontzettend mee allemaal. Een willekeurig protest in een ontwikkelingsland is vele malen gewelddadiger en dodelijker.
Dat het in een historisch gebouw op een bijzondere dag gebeurde, maakte het allemaal veel groter dan als je nou echt de feiten noemt. Hoeveel mensen deden mee? Hoeveel doden vielen er? Hoe dicht waren we nou echt bij het instorten van een democratie? Al die antwoorden zijn relatief in de geschiedenis nul. De media leeft ervan alles zo spectaculair mogelijk op te blazen zodat ze meer aandacht genereren, daar leven ze van.
Nee hoor, niet als het een terechte vergelijking is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 07:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
gODwiN, jE dISkwAlIfICErt jeZELf hIErmEe
quote:Godwin rejects the idea that whoever invokes Godwin's law has lost the argument, and suggests that, applied appropriately, the rule "should function less as a conversation ender and more as a conversation starter."[15] In an interview with Time Magazine, Godwin said that making comparisons to Hitler would actually be appropriate under the right circumstances:[16]
Bron
Ja bedankt, Hans.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 07:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor, niet als het een terechte vergelijking is.
[..]
Graag gedaan.quote:
Nou, een van die onderzoeken is bijvoorbeeld uitgevoerd in opdracht van het campagneteam van Trump. De conclusie was dat er geen sprake was van grootschalige fraude:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En dat bepaal jij dat niet aan die voorwaarden werden voldaan? Wie heeft die onderzoeken uitgevoerd dan?
Rechtzaken deels gebracht voor door Trump aangestelde rechters dus 'onafhankelijk' zoals Eagles graag ziet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 08:12 schreef KoosVogels het volgende:
Na de verkiezingen zijn er meer dan zestig rechtszaken geweest, die stuk voor stuk constateerden dat er nul bewijs was en is voor grootschaliger fraude, dat de claims van Trump nergens op waren gebaseerd.
Niemand geeft vrijwillig toe dat hij zich jarenlang heeft laten belazeren.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:44 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Rechtzaken deels gebracht voor door Trump aangestelde rechters dus 'onafhankelijk' zoals Eagles graag ziet.
Het is dan ook weer interessant om te zien hoe de doelpaaltjes vervolgens verlegd moeten worden en er wanhopig gezocht moet worden naar 'onduidelijkheden'. Dus ook als tientallen rechtzaken verloren gaan en het team van Trump zelf zegt dat er geen fraude was is een groot Trumpfan als Eagles simpelweg niet in staat toe te geven dat de verkiezingen in 2020 eerlijk verlopen waren en er geen fraude was zolang Trump dit zelf niet toegeeft. Het menselijk brein blijft bijzonder.
Daarom is de fabeltjesfuik ook zo gevaarlijk. Zit je er eenmaal in, dan schreeuwt elke vezel van je lichaam om er in te blijven.
Dat is precies wat het was, het is overigens al 4 jaar uitgemolken en het interesseert de gemiddelde Amerikaan eigenlijk maar weinig. Die hebben wel andere zaken aan hun hoofd dan de 4 jaar durende hysterie rondom 6 januari.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:04 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb die dag ook live gevolgd, en die Palestina actie door antifa, illegale asielzoekers en nog wat extreem links tuig in die Uni in Adam was gewelddadiger afgelopen zomer. Het is veel groter gemaakt dan het was, er was geen aansturing van hogerhand, maar sommigen hier doen opgefokt door de media alsof het de nacht van de lange messen was.
Zo is dat. Gewoon je kop in het zand steken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is precies wat het was, het is overigens al 4 jaar uitgemolken en het interesseert de gemiddelde Amerikaan eigenlijk maar weinig. Die hebben wel andere zaken aan hun hoofd dan de 4 jaar durende hysterie rondom 6 januari.
https://www.fightlikehellmovie.org/quote:Using original never-before-seen footage, Fight Like Hell is an immersive journey into the heart of the January 6 riot at the United States Capitol and the rapidly ascending Stop The Steal movement that preceded it. The true story of January 6 that's never been told.
ze dachten dat de nieuwe revolutie zou aanbreken, zoals het als Bestorming van de Bastille, maar zoals alles tijdens Trumps presidentschap, het mislukte, werd een grotere faal, dan voor hij zich ermee bemoeide. We hebben gewoon te maken met heel veel gecoordineerde desinformatie van uit trollen, die standvastig het naratief verdraaien. Beetje zoals met neerhalen van de MH17, telkens wanneer er een een consensus is, wat niet rusland dient worden er nieuwe fabels of oude fabels in de discussie gegooid.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo is dat. Gewoon je kop in het zand steken.
De bestorming van het Capitool stelde niets voor en Trumps oproep aan Pence om de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren moet je gewoon negeren. Net zoals Trumps plan om nep-kiesmannen in te zetten.
Maar je wel kwaad maken over de BLM-protesten en Harris' steun aan een fonds voor betogers die opgepakt en aangeklaagd. Dat is dan weer niet 'te lang geleden' en voor jou reden om haar aan te vallen.
Voor de meelezers is het in elk geval duidelijk.
Nee het toont vooral de stuitende hypocrisie aan van de lieden hier in het topic en het is precies de reden waarom ik dat geleuter over 6 januari totaal niet serieus neem. Toen ik het een aantal jaar geleden had over de doden, miljarden schade, het feit dat Harris deze mensen op vrije voeten probeerde te krijgen, chop in Seattle waar de BLM figuren een deel van de stad hadden overgenomen en de rechtbank aanvielen. Daar komt nog bij dat diezelfde figuren het huis van Ted Wheeler hadden belaagd waardoor hij de stad moest ontvluchten. Toen hoorde ik niemand in dit topic over de aanval op de democratie en hoe erg het was dat mensen met geweld hun zin probeerden af te dwingen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo is dat. Gewoon je kop in het zand steken.
De bestorming van het Capitool stelde niets voor en Trumps oproep aan Pence om de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren moet je gewoon negeren. Net zoals Trumps plan om nep-kiesmannen in te zetten.
Maar je wel kwaad maken over de BLM-protesten en Harris' steun aan een fonds voor betogers die opgepakt en aangeklaagd. Dat is dan weer niet 'te lang geleden' en voor jou reden om haar aan te vallen.
Voor de meelezers is het in elk geval duidelijk.
Je mag het aanschaffen van twitter wel bij trump zijn campagne geld optellen, aangezien dit de enige reden is dat hij het kocht. Puur om de russische desinformatie greep op de wereld te kunnen fasciliteren!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Every accusation, is a confession...zo rolt ultra rechts. Perfect uitgevoerd naar Russisch voorbeeld!
Ten eerste heeft Biden - en daarmee ook Harris - zich herhaaldelijk uitgesproken tegen het geweld tijdens de BLM-protesten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee het toont vooral de stuitende hypocrisie aan van de lieden hier in het topic en het is precies de reden waarom ik dat geleuter over 6 januari totaal niet serieus neem. Toen ik het een aantal jaar geleden had over de doden, miljarden schade, het feit dat Harris deze mensen op vrije voeten probeerde te krijgen, chop in Seattle waar de BLM figuren een deel van de stad hadden overgenomen en de rechtbank aanvielen. Daar komt nog bij dat diezelfde figuren het huis van Ted Wheeler hadden belaagd waardoor hij de stad moest ontvluchten. Toen hoorde ik niemand in dit topic over de aanval op de democratie en hoe erg het was dat mensen met geweld hun zin probeerden af te dwingen.
4 jaar lang hebben de mensen aan jouw zijde de VS op z’n kop gezet. Geen enkele veroordeling in dit topic, slechts het bagatelliseren van het geweld en heel veel whataboutisms.
Echt bespaar me deze gespeelde verontwaardiging van je, het komt op mij desperaat over en ik vind het behoorlijk lachwekkend.
Precies, dus negeer die rommel gewoon eens. Zelfde geldt voor al die andere permanente happers in deze reeks.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten eerste heeft Biden - en daarmee ook Harris - zich herhaaldelijk uitgesproken tegen het geweld tijdens de BLM-protesten.
Fact check: Joe Biden has condemned violent protests in the last three months
Hetzelfde geldt voor de users in deze reeks - althans, ik kan alleen voor mezelf spreken. Wel plaatste ik de nuance dat de BLM-protesten groter zijn dan alleen dat gewelddadigheden. Er deden bijna 20 miljoen mensen mee aan de protesten (alleen al in de VS). Ik verzette mij tegen pogingen van figuren zoals jij om deze brede beweging te vernauwen tot de (zeer kwalijke) gewelddadigheden, die inderdaad plaatsvonden.
Ik doe daar niet ingewikkeld over en ik hoef mij ook niet in allerlei bochten te wringen om mijn standpunt inzake de BLM-protesten te verdedigen.
Maar als ik bal terugkaats en jij voor de zoveelste keer wijs op Trumps pogingen om de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren en nep-kiesmannen in te zetten, dan krijg ik geen reactie. Je doet niet eens een poging om een mening te formuleren..
Het enige wat lachwekkend is ben jij. Met je bullshitpraatjes waar iedereen met meer dan twee hersencellen simpel doorheen prikt.
Prutser.
Ach hou toch op, Trump heeft ook opgeroepen tot vreedzaam protest maar dat word dan weer niet serieus genomen want Trump.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten eerste heeft Biden - en daarmee ook Harris - zich herhaaldelijk uitgesproken tegen het geweld tijdens de BLM-protesten.
Fact check: Joe Biden has condemned violent protests in the last three months
Hetzelfde geldt voor de users in deze reeks - althans, ik kan alleen voor mezelf spreken. Wel plaatste ik de nuance dat de BLM-protesten groter zijn dan alleen dat gewelddadigheden. Er deden bijna 20 miljoen mensen mee aan de protesten (alleen al in de VS). Ik verzette mij tegen pogingen van figuren zoals jij om deze brede beweging te vernauwen tot de (zeer kwalijke) gewelddadigheden, die inderdaad plaatsvonden.
Ik doe daar niet ingewikkeld over en ik hoef mij ook niet in allerlei bochten te wringen om mijn standpunt inzake de BLM-protesten te verdedigen.
Maar als ik bal terugkaats en jij voor de zoveelste keer wijs op Trumps pogingen om de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren en nep-kiesmannen in te zetten, dan krijg ik geen reactie. Je doet niet eens een poging om een mening te formuleren..
Het enige wat lachwekkend is ben jij. Met je bullshitpraatjes waar iedereen met meer dan twee hersencellen simpel doorheen prikt.
Prutser.
Ground control to Major Chivaz, of je even terug wilt keren naar de werkelijkheidquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ach hou toch op, Trump heeft ook opgeroepen tot vreedzaam protest maar dat word dan weer niet serieus genomen want Trump.
Feit blijft dat er voor miljarden aan schade is aangericht, tientallen doden zijn gevallen dankzij de rellen en de wetteloosheid en ze vonden het allemaal prachtig in dit topic want de politie was eigenlijk wel erg fout en dit zat er aan te komen.
Dat was de gehele tendens in dit topic en het moment dat ik er wat van zij had ik meteen 5 man op mijn dak die met allerlei whataboutisms en WaPo en NYT linkjes probeerden uit te leggen dat het allemaal wel mee viel met het geweld.
Feit is dat de gebeurtenissen op 6 januari zo hard uitgemolken word omdat dit het moment is dat na 4 lange jaren de leugens eindelijk eens een keer waarheid werden.
Dat Trumpsupporters gewelddadige fascisten zijn die met geweld hun wil aan een ander willen opleggen.
Daar was de media zo blij mee, want eindelijk hoefden ze het geweld aan de linkerzijde niet meer te bagatelliseren en konden ze eindelijk eens rapporteren over het geen ze al vier jaar op hadden gehoopt.
Mocht Trump de verkiezingen winnen dan zul je weer een geweldsgolf zien in DC waar weer het nodige word gesloopt en afgebrand en dan zullen we zien wie er echt integer is en wie niet.
Ik neem vooral jullie niet meer serieus, de dingen die ik in dit topic heb gezien zijn af en toe zo krankzinnig dat het ronduit lachwekkend word.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:59 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ground control to Major Chivaz, of je even terug wilt keren naar de werkelijkheid
Neem jij jezelf nog wel serieus of ook niet meer?
Zelfs als ik meega met je claim dat Trump opriep tot 'vreedzaam protest' (daar valt over te twisten), dan is dat alsnog niet van belang.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ach hou toch op, Trump heeft ook opgeroepen tot vreedzaam protest maar dat word dan weer niet serieus genomen want Trump.
Feit blijft dat er voor miljarden aan schade is aangericht, tientallen doden zijn gevallen dankzij de rellen en de wetteloosheid en ze vonden het allemaal prachtig in dit topic want de politie was eigenlijk wel erg fout en dit zat er aan te komen.
Dat was de gehele tendens in dit topic en het moment dat ik er wat van zij had ik meteen 5 man op mijn dak die met allerlei whataboutisms en WaPo en NYT linkjes probeerden uit te leggen dat het allemaal wel mee viel met het geweld.
Feit is dat de gebeurtenissen op 6 januari zo hard uitgemolken word omdat dit het moment is dat na 4 lange jaren de leugens eindelijk eens een keer waarheid werden.
Dat Trumpsupporters gewelddadige fascisten zijn die met geweld hun wil aan een ander willen opleggen.
Daar was de media zo blij mee, want eindelijk hoefden ze het geweld aan de linkerzijde niet meer te bagatelliseren en konden ze eindelijk eens rapporteren over het geen ze al vier jaar op hadden gehoopt.
Mocht Trump de verkiezingen winnen dan zul je weer een geweldsgolf zien in DC waar weer het nodige word gesloopt en afgebrand en dan zullen we zien wie er echt integer is en wie niet.
Ja zeg, lappen tekst in herhaling zonder interlinie. Knap hoor.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:53 schreef viagraap het volgende:
Chatgpt heeft een daadwerkelijke MAGA persoon uit de VS in het Nederlands vertaald geloof ik.
Die mensen zijn ook onterecht veroordeeld, 10+ jaar vast zitten voor een rondje lopen door het capitool…….. Sommigen van die veroordeelden waren het gebouw niet eens binnen getreden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als ik meega met je claim dat Trump opriep tot 'vreedzaam protest' (daar valt over te twisten), dan is dat alsnog niet van belang.
Want het protest verliep niet vreedzaam. Het Capitool is met geweld bestormt. Trump keek toe en wachtte uren met zijn aanhangers verzoeken huiswaarts te keren. Hij deed dat door te zeggen dat hij van ze 'hield'.
Heeft hij de bestorming van het Capitool ooit veroordeeld? Die vraag is retorisch, want het antwoord is 'nee'. Hij heeft 6/1 nooit afgekeurd. Integendeel, hij stelt dat de bestormers die vastzitten ten onrechte zijn vervolgd.
En dan moet ik wederom terugkomen op zijn oproep aan Pence. Terwijl zijn aanhangers het Capitool bestormden hield Trump vol dat zijn VP niet deed wat nodig was. Sterker, tot op de dag van vandaag houdt Trump vol dat Pence de verkiezingsuitslag ongeldig had moeten verklaren. En dat in de wetenschap dat het Capitool om die leugen is bestormd, dat zijn aanhangers Pence wilden ophangen omdat die zich verzette tegen Trumps verzoek.
Houd toch op vent. Jij negeert werkelijk 99 procent van de feiten rondom 6/1 en de vorige verkiezingen, en komt niet verder dat Trump opriep tot vreedzaam protest.
Je durft de feiten niet onder ogen te zien. Als het zo triest was, dan was het lachwekkend geweest.
Heeft Trump de bestorming van het Capitool veroordeeld, afgekeurd of zich er zelf maar negatief over uitgelaten? Heeft Trump ooit aangegeven dat hij het betreurenswaardig vond dat Congresleden, waaronder partijgenoten en zijn eigen VP, in veiligheid gebracht moesten worden?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die mensen zijn ook onterecht veroordeeld, 10+ jaar vast zitten voor een rondje lopen door het capitool…….. Sommigen van die veroordeelden waren het gebouw niet eens binnen getreden.
Vergelijk dat eens met Raz Simone, hoeveel jaar heeft hij gekregen voor het bezetten van een deel van Seattle waar de politie werd aangevallen en minderjarige tieners het leven hebben gelaten?
Exact helemaal niets, die viespeuk loopt waarschijnlijk nog steeds op vrije voeten en geen haan die daar naar kraait.
En we zijn weer op de moralistische tour beland. We weten het onderhand wel, Trump is heel gemeen en heel oranje. En met een beetje geluk zit de hele gemene oranje man weer in het Witte Huis en kun je weer 4 jaar lang huilen dat hij niet het boetekleed heeft aangetrokken de afgelopen 4 jaar. Niet dat iemand die op hem stemt daar een moer om geeft, net zoals jij en je fellow travelers ook geen moer geven om politiek geweld zolang het maar in jullie straatje past.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heeft Trump de bestorming van het Capitool veroordeeld, afgekeurd of zich er zelf maar negatief over uitgelaten? Heeft Trump ooit aangegeven dat hij het betreurenswaardig vond dat Congresleden, waaronder partijgenoten en zijn eigen VP, in veiligheid gebracht moesten worden?
Heeft Trump ooit aangegeven spijt te hebben van zijn oproep richting Pence, waarvan wie hij eiste dat die de verkiezingsuitslag ongeldig zou verklaren?
Slecht weer om te barbecuen in Nunspeet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Slechte peilingweek voor Kamala in de swing states.
En weer geef je geen antwoord op mijn vragen. Althans, het feit dat je geen antwoord geeft is op zichzelf natuurlijk veelzeggend.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En we zijn weer op de moralistische tour beland. We weten het onderhand wel, Trump is heel gemeen en heel oranje. En met een beetje geluk zit de hele gemene oranje man weer in het Witte Huis en kun je weer 4 jaar lang huilen dat hij niet het boetekleed heeft aangetrokken de afgelopen 4 jaar. Niet dat iemand die op hem stemt daar een moer om geeft, net zoals jij en je fellow travelers ook geen moer geven om politiek geweld zolang het maar in jullie straatje past.
Laat me raden, weer een paar nieuwe obscure peilingsbureau gevonden, of puur rechts reorienteerd?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Slechte peilingweek voor Kamala in de swing states.
Nee gewoon overall een slechte week als je kijkt op RCP op een van de andere verzamelsites dan zie je de grafiek deze week in ongeveer alle swing states de verkeerde kant op gaan ook twee wisselingen op de no-toss up kaarten en daar zitten gewoon de normale grote pollsters bij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Laat me raden, weer een paar nieuwe obscure peilingsbureau gevonden, of puur rechts reorienteerd?
https://www.nytimes.com/i(...)polls-president.html of https://projects.fivethirtyeight.com/polls/quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:44 schreef heywoodu het volgende:
Wat is de makkelijkste site om per staat de meest recente polls te zien? Op Wikipedia ben je volgens mij al snel veroordeeld tot een losse pagina per staat
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:44 schreef heywoodu het volgende:
Wat is de makkelijkste site om per staat de meest recente polls te zien? Op Wikipedia ben je volgens mij al snel veroordeeld tot een losse pagina per staat
Geen polls maar wel broodnodige context is deze stormvloed van rechtse techbro polls.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:44 schreef heywoodu het volgende:
https://www.nj.com/politi(...)_campaign=2024-10-12quote:“Of last 15 general election polls released in PA, 12 have right/GOP affiliations. Their campaign to game the polling averages and make it appear like Trump is winning — when he isn’t — escalated in last few days.
“I urge journalists and researchers to dive into FiveThirtyEight and see how the red wave pollsters have flooded the zone again. MT, PA, NC were initial targets but now it’s all 7 battleground states.
“This 2024 red wave op is much larger and involves many more actors and polls than the red wave campaign in 2022. It also involves new players — Polymarket, Elon — and feels far more desperate, frenetic, unhinged. Trumpian.”
Klopt het is een tijdje bezig. Ook is mUsk druk bezig, om zoveel mogelijk belastend materiaal over trump te 'schaduwbannen' op twitter.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:11 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
https://www.nj.com/politi(...)_campaign=2024-10-12
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wisconsin, Michigan, Pennsylvania en Georgia dus, waarvan Trump aan Pennsylvania of een willekeurige combinatie van twee anderen genoeg heeft. Was ongetwijfeld al bekendmaar nu ben ik ook weer wat meer voorbereid voor straks
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Minstens zo vermoeiend als het zijn van een joodse Amerikaan. Joden die Democratisch stemmen moeten zich volgens Trump laten nakijken:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:33 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Als zwarte man in de VS heb je volgens Obama een morele verplichting om op de democraten te stemmen. Je huidskleur en achtergrond verplicht je dat te doen volgens Obama. Doe je het niet dan ben je volgens Obama een seksist en volgens Biden ben je dan eigenlijk niet zwart.
Het lijkt mij doodvermoeiend om zwart te zijn in de VS. Je moet je politieke overtuiging blijkbaar spiegelen aan je huidskleur anders hoor je er niet bij.
Maar dat is volgens jou natuurlijk niet racistisch. Nee, die vuile Barack HUSSEIN Obama. Dat is pas echt een racist.quote:“Biden has totally lost control of the Israel situation,” said Trump, whose rise in 2016 depended heavily on white Christian conservatives. “Any Jewish person who votes for a Democrat or votes for Biden should have their head examined.”
Ben benieuwd waarom die KKK leden toch allemaal zo blij zijn met Trump?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:33 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Als zwarte man in de VS heb je volgens Obama een morele verplichting om op de democraten te stemmen. Je huidskleur en achtergrond verplicht je dat te doen volgens Obama. Doe je het niet dan ben je volgens Obama een seksist en volgens Biden ben je dan eigenlijk niet zwart.
Het lijkt mij doodvermoeiend om zwart te zijn in de VS. Je moet je politieke overtuiging blijkbaar spiegelen aan je huidskleur anders hoor je er niet bij.
National average is natuurlijk redelijk nietszeggend. PA blijft kort door de bocht gewoon de crux.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Dit ziet er matigjes uit voor Trump, jammer genoeg.
Dit gaat over de (gezonde) levensverwachting toch? In blauwe Staten ligt die fors hoger. Klopt. Dat is geen toeval en versterkt elkaar (het causale verband werkt beide richtingen op). Reagan en zijn boevencorruptie hebben veel schade veroorzaakt. Zoiets soortgelijks zie je ook in Nederland/Europa, voor zover gemeenten en provincies enige autonomie hebben.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:57 schreef Korenfok het volgende:
Dit kaartje geeft ook een groot verschil in uitkomsten tussen rode en blauwe staten:
[ afbeelding ]
Wat vind je er van dat sinds (jouw) held Reagan aan zijn sloopwerk begon de VS steeds meer achterop is geraakt qua levensverwachting?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
[..]
National average is natuurlijk redelijk nietszeggend. PA blijft kort door de bocht gewoon de crux.
Je springt nogal van de hak op de tak, maar het life expectancy vraagstuk van de US versus hun peers is vrij complex en in ieder geval is het complete oversimplificatie om dat aan een president te wijten (ik zie overigens de heren Clinton en Obama geen inhaalslag maken). Een overprevalentie aan roken (tot midden jaren '80) en obesitas zijn voorname oorzaken bijvoorbeeld, net als de opiodecrisis, waarbij je maar een beperkte rol aan de overheid in brede zin kan toerekenen, tenzij je het heel conceptueel gaat maken als in het creren c.q. laten voortbestaan van een omgeving waarin de Purdues van deze wereld hun gang hebben kunnen gaan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:38 schreef Klopkoek het volgende:
Wat vind je er van dat sinds (jouw) held Reagan aan zijn sloopwerk begon de VS steeds meer achterop is geraakt qua levensverwachting?
Zeker Clinton was gewoon een voorzetting van Reagan, en al helemaal toen Gingrich cs. het congres veroverden met forse ingrepen. Zijn geestverwant Blair was van hetzelfde allooi.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:52 schreef nostra het volgende:
(ik zie overigens de heren Clinton en Obama geen inhaalslag maken).
Het is ook 1984, zeker met de aankomende hersenimplantaten. Als je nu Twitter opent krijg je ongevraagd eerst een tweet van Musk te zien bij je eerste 5 Tweets. MSM is iets te politiek gekleurd maar Musk is helemaal geweldig! (want het is allemaal prima als ie maar aan dezelfde kant staat).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Every accusation, is a confession...zo rolt ultra rechts. Perfect uitgevoerd naar Russisch voorbeeld!
Reagan leefde in sprookjesland, dat zijn beleid het alleen maar beter zou maken. Het tegendeel was het geval. Vanaf dat jaar begon juist de neergang (en ja, Democratische staten staan er veel beter voor wat dat betreft).quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Je springt nogal van de hak op de tak, maar het life expectancy vraagstuk van de US versus hun peers is vrij complex en in ieder geval is het complete oversimplificatie om dat aan een president te wijten (ik zie overigens de heren Clinton en Obama geen inhaalslag maken). Een overprevalentie aan roken (tot midden jaren '80) en obesitas zijn voorname oorzaken bijvoorbeeld, net als de opiodecrisis, waarbij je maar een beperkte rol aan de overheid in brede zin kan toerekenen, tenzij je het heel conceptueel gaat maken als in het creren c.q. laten voortbestaan van een omgeving waarin de Purdues van deze wereld hun gang hebben kunnen gaan.
Een aardige studie daarnaar is deze met als slotconclusie:
The question that we have posed is much simpler: Does a poor performance by the U.S. health care system account for the low international ranking of longevity in the United States? Our answer is “No.”
Ik heb 1 iemand geblokt op Twitter...en dat is Space Karen zelf. Beste keuze die je daar kunt makenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 20:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is ook 1984, zeker met de aankomende hersenimplantaten. Als je nu Twitter opent krijg je ongevraagd eerst een tweet van Musk te zien bij je eerste 5 Tweets. MSM is iets te politiek gekleurd maar Musk is helemaal geweldig! (want het is allemaal prima als ie maar aan dezelfde kant staat).
De beste keuze is stoppen met Twitter.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik heb 1 iemand geblokt op Twitter...en dat is Space Karen zelf. Beste keuze die je daar kunt maken
Eigenlijk is dat ook zo...maar ik kan toch niet zomaar stoppen met Buitengebiedenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:22 schreef Montov het volgende:
[..]
De beste keuze is stoppen met Twitter.
Ik ben ook wel benieuwd naar Musk's enthousiasme voor Twitter als Trump verliest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je mag het aanschaffen van twitter wel bij trump zijn campagne geld optellen, aangezien dit de enige reden is dat hij het kocht. Puur om de russische desinformatie greep op de wereld te kunnen fasciliteren!
Dat is gewoon een puur propaganda-account, vaak snel op de vingers getikt wegens keihard liegen:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:36 schreef Kijkertje het volgende:
'Vrouwen kunnen gewoon naar een andere staat voor abortus!' werd er gezegd
[ x ]
Wat is er propaganda aan het posten van Vance's uitspraken? Als ik die uitspraken via een ander account post is het dan geen propaganda? Of mogen Vance's uitspraken helemaal niet gepost worden volgens jou?quote:Op zondag 13 oktober 2024 01:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is gewoon een puur propaganda-account, vaak snel op de vingers getikt wegens keihard liegen:
https://x.com/KamalaHQLies
Dit kanaal verdraait en knipt constant uitspraken, echt het schoolvoorbeeld van fake newsquote:Op zondag 13 oktober 2024 01:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat is er propaganda aan het posten van Vance's uitspraken?
Wat een hol gelul zeg. Hoe kom je erbij dat er iets geknipt of verdaaird is in die uitspraken? Kijk er eens even naar. Vance zegt zelf letterlijk: 'I don't have the podcast in front of me, but I am sure I said what you said I said.' Hij erkent het zelf. Kan je echt niet met iets beters aankomen?quote:Op zondag 13 oktober 2024 01:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit kanaal verdraait en knipt constant uitspraken, echt het schoolvoorbeeld van fake news.
Alsof ik uitspraken van "the biggest Trump Fan in the Universe" zou quoten.
So what? Zo lang de informatie klopt doet het er niet toe wie het post.quote:Op zondag 13 oktober 2024 01:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit kanaal verdraait en knipt constant uitspraken, echt het schoolvoorbeeld van fake news.
Alsof ik uitspraken van "the biggest Trump Fan in the Universe" zou quoten.
Het ontbreken van de context zoals zo vaak gebeurt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 01:21 schreef AnneX het volgende:
https://www.nbcnews.com/h(...)ink-right-rcna174691
The science behind why people think they're right when they're actually wrong
A new study illustrates the saying, "you don't know what you don't know."
Quote: …”There may be a psychological reason why some people aren’t just wrong in an argument — they’re confidently wrong. “
Quote:”“This study captures that with information,” Rogers said. “There seems to be a cognitive tendency to not realize the information we have is inadequate.”
Quote:”“It’s not just that people are wrong. It’s that they are so confident in their wrongness that is the problem,” Schwartz said.
The antidote, he added, is “being curious and being humble.”
Conclusie:”
“This is reason to have a tiny bit of optimism that, even if people think they know something, they are still open to having their minds changed by new evidence,” Schwartz said.
A tiny tiny bit.
quote:Harris: "I invite the public to watch Trump's rallies and be the decision-maker on his acuity. You will see how he goes off on tangents, how he is not focused on the needs of the American people."
Zonder gekkigheid: dat Trump een rally in Coachella houdt wil niet zeggen dat 'California in play' is maar dat is juist de reden dat de Trump-campagne dat doet zodat Trumpfans zoals jij (en wellicht goedgelovige mensen in Calofornia ook) dat gaan denken. Gebruik maken van perceptie net zoals dat rally in NYC dat moet doen..quote:Op zondag 13 oktober 2024 02:17 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
[ x ]
California in play…? Zonder gekkigheid, het is echt geweldig dat Trump nu het momentum pakt, wie in de laatste weken het momentum pakt, wint de verkiezingen. Ze hebben zelfs Obama al van stal gehaald, die aan zwarten oproept op Harris te stemmen omdat ze “zwart” zijn. Hoe gestoord als Trump blanken oproept op hem te stemmen omdat ze “blank”zijn. En dat is gigantisch aan het backfiren momenteel. Ik denk dat de bekende linkse media dan een paar dagen lang een orgasme heeft.
Daarom zei ik het ook overduidelijk als grapje zucht. Maar de hoeveelheden mensen en de energie in California is gigantisch. De MAGA movement is momenteel echt op zijn hoogtepunt en dat is fantastisch om zo live mee te maken. Je ziet de energie richting de verkiezingen met de dag toenemen, MAGA is groter dan ooit, richting 50% latino vote, minstens 30% black vote…dat zijn echt krankzinnig hoge cijfers. De republikeinen haalden vroeger niet eens 10% zonder Trump. Trump is echt daadwerkelijk een VERBINDER van rassen en culturen wat ongelofelijk grappig is omdat de mainstream media exact het tegenovergestelde beweerden, en mensen doorzien de leugens die eindeloos over hem in de mainstream media werden/worden verteld eindelijk. Deze aantallen voters van de minorities levert je normaal een landslide op.quote:Op zondag 13 oktober 2024 02:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zonder gekkigheid: dat Trump een rally in Coachella houdt wil niet zeggen dat 'California in play' is maar dat is juist de reden dat Trump dat doet zodat Trumpfans zoals jij dat gaan denken.
Mensen zoals jij laten zich duidelijk leiden door perceptie. Nee de MAGA-movement is juist op haar retour.quote:Op zondag 13 oktober 2024 02:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Daarom zei ik het ook overduidelijk als grapje zucht. Maar de hoeveelheden mensen en de energie in California is gigantisch. De MAGA movement is momenteel echt op zijn hoogtepunt en dat is fantastisch om zo live mee te maken. Je ziet de energie richting de verkiezingen met de dag toenemen, MAGA is groter dan ooit, richting 50% latino vote, minstens 30% black vote…dat zijn echt krankzinnig hoge cijfers. De republikeinen haalden vroeger niet eens 10% zonder Trump. Trump is echt daadwerkelijk een VERBINDER wat ongelofelijk grappig is omdat de mainstream media exact het tegenovergestelde beweerden, en mensen doorzien de leugens die eindeloos over hem in de mainstream media werden/worden verteld eindelijk. Deze aantallen voters van de minorities levert je normaal een landslide op.
Als Trump verliest krijg je natuurlijk weer het argument dat het wel fraude MOET zijn want kijk maar naar zijn CROWD SIZE!quote:Op zondag 13 oktober 2024 02:37 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou willen vragen wat er zo goed was/is aan Trump, qua beleid en visie en zo. Maar daar komt nooit een antwoord op, slechts niet onderbouwde soundbites. Dus ik vraag maar niks.
Nog veel. Echt bizar dat cultgedrag.quote:"With all that considered, my reality-based estimate would be closer to 30,000."
Uiteraard. Wat ik vooral raar vind is dat er mensen in Nederland notabene nog steeds pro-Trump zijn, kijkende naar al zijn uitspraken de afgelopen jaren, en het complete gebrek aan beleid toen hij president was. Die gap is ondertussen gewoon full on nazi aan het gaan langzamerhand, maar nog steeds vinden ze hem geweldig. Dan ben je moreel gewoon failliet.quote:Op zondag 13 oktober 2024 02:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als Trump verliest krijg je natuurlijk weer het argument dat het wel fraude MOET zijn want kijk maar naar zijn CROWD SIZE!
En dat terwijl Biden al een keer won zonder crowd size vanwege Covid.
Anti woke, anti oorlog, goede relaties met klassieke vijanden, lage inflatie, drill baby drill en geen milieu onzin dat niet realistisch is, lage rentes, made in the usa, vredesakkoorden in het MO, een zeer goede relatie met SA waardoor Israel eindelijk leek te worden geaccepteerd door grote Islamitische landen, anti BLM onzin, law and order, de muur bij Mexico die achteraf gewoon werkte en bovendien afschrikwekkend werkte. En dit is allemaal nog maar het topje van de ijsberg.quote:Op zondag 13 oktober 2024 02:37 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou willen vragen wat er zo goed was/is aan Trump, qua beleid en visie en zo. Maar daar komt nooit een antwoord op, slechts niet onderbouwde soundbites. Dus ik vraag maar niks.
MAGA is geen cult, het is de beweging van de “Common Sense”. Voor jou zijn die aantallen bizar, omdat je jarenlang gehersenspoeld bent door de mainstream media, en ik neem het je niet eens kwalijk, je was, bent en wordt niet de enige die een nuttig schaap is van een paar hele machtige doortrapte personen chter de camera. Er zijn bij elk nieuwsstation slechts een aantal mensen die bepalen wat voor nieuws en hoe dat nieuws wordt uitgezonden, en die mensen die dat bepalen, die hebben net als jij en ik hun eigen mening, en in hun machtige positie, een eigen agenda, die ze maar wat graag aan het volk willen inprenten, en dat is niet eens raar, het is de mens eigen. Oer instinct. Dierlijk gedrag. De grootste macht willen en dat kun je alleen krijgen als het volk massaal hetzelfde gaat denken als wat je eigen gedachtes zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2024 02:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als Trump verliest krijg je natuurlijk weer het argument dat het wel fraude MOET zijn want kijk maar naar zijn CROWD SIZE!
En dat terwijl Biden al een keer won zonder crowd size vanwege Covid.
Daarom is die crowd size-obsessie van Trump ook zo ongelooflijk onnozel. Maar komisch is het wel.
[ x ]
[ x ]
[..]
Nog veel. Echt bizar dat cultgedrag.
Pappen en nathouden is niet verbinden. De grootste politieke leiders, in tijden van voor- en tegenspoed wisten altijd hele duidelijke keuzes te maken. Soms zijn (zeer) harde beslissingen nodig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Truman besloot honderdduizenden onschuldige burgers op te offeren met de eerste en enige nucleaire bommen ooit gebruikt in een oorlog, om dezelfde oorlog te beindigen, en geen haan die er nog naar kraait. Maar door die beslissing heeft die Japan definitief met het Westen verbonden, en is nu de grootste bondgenoot van de VS in Azi.quote:Op zondag 13 oktober 2024 03:56 schreef Kijkertje het volgende:
De 'VERBINDER':
[ x ]
'Common sense' is blijkbaar dat je Democratische staten geen hulp biedt bij rampen als je daar niet iets voor terugkrijgt. Afpersing noemen ze dat. Biden levert hulp bij rampen aan alle staten zonder quid pro quo.
Dat zijn MAGA 'common sense'-argumentenquote:Op zondag 13 oktober 2024 04:11 schreef OMG het volgende:
Wat heeft dat in godsnaam met hoe de overheid hulp stuurt of niet na natuurrampen te maken?
Ja dat is het wel. Dat gaat het gemiddelde huishouden zo'n $3900 pj kosten. Uiteraard profiteren de rijken wel onder Trump. COMMON SENSE!quote:Op zondag 13 oktober 2024 04:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Pappen en nathouden is niet verbinden. De grootste politieke leiders, in tijden van voor- en tegenspoed wisten altijd hele duidelijke keuzes te maken. Soms zijn (zeer) harde beslissingen nodig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Truman besloot honderdduizenden onschuldige burgers op te offeren met de eerste en enige nucleaire bommen ooit gebruikt in een oorlog, om dezelfde oorlog te beindigen, en geen haan die er nog naar kraait. Maar door die beslissing heeft die Japan definitief met het Westen verbonden, en is nu de grootste bondgenoot van de VS in Azi.
En op je tweede punt in te gaan: dat is helemaal kletskoek, er is in de geschiedenis nooit zoiets eerder gedaan, het is helemaal niet duidelijk of Amerikaanse burgers het zelf gaan betalen, Amerika is de grootste afnemer ter wereld, de grootste economie ter wereld, als zij besluiten niet meer af te nenen storten alle economien ter wereld in. Ze hebben daardoor een unieke uitzonderingspositie en kunnen veel meer gedaan krijgen dan de standaard economische modellen voorspellen. Vergelijk het met de Federal Reserve. Als jij de bank van de wereld bent, maakt het niet uit hoeveel schuld je hebt. De schuld van de VS is inmiddels allang alle limits die ooit voor mogelijk werden gehouden door economen, doorbroken.
Dat heeft user “Kijkertje” hier in het topic op Fok even uitgerekend? Anti/never Trumpers die wat subjectieve onderzoekjes doen tellen NIET mee. Amerika is de grootste economie ter wereld en hoeft zich helemaal niet aan de gangbare theorien te houden, dat bewijst de Federal Reserve al tientallen jaren.quote:Op zondag 13 oktober 2024 04:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat is het wel. Dat gaat het gemiddelde huishouden zo'n $3900 pj kosten. Uiteraard profiteren de rijken wel onder Trump. COMMON SENSE!
Ah ja dan zijn het natuurlijk 'subjectieve' onderzoekenquote:Op zondag 13 oktober 2024 04:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat heeft user “Kijkertje” hier in het topic op Fok even uitgerekend? Anti/never Trumpers die wat subjectieve onderzoekjes doen tellen NIET mee. Amerika is de grootste economie ter wereld en hoeft zich helemaal niet aan de gangbare theorien te houden, dat bewijst de Federal Reserve al tientallen jaren.
[ x ]
California ontwaakt
MAGA 2024
Trump is bijna 80(!) jaar oud, doet twee en soms zelfs drie rallies die gemiddeld een uur en een kwartier duren PER DAG, en spreekt honderden misschien wel duizenden zinnen op een dag zonder de teleprompter. Een beetje (heel) erg flauw hem dan op een kleine verspreking te gaan aanvallen. Maar dat is typisch wat er al sinds hij van die lift naar beneden af kwam in 2015 wat er in de media gebeurd, dus niks nieuws. Harris doet misschien 1 rally per week en dan is het al veel, en 99% van de teleprompter. En zelfs daar zijn genoeg filmpjes te zien hoe ze zich verspreekt of de befaamde “word salad” spreekt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 05:35 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Altijd best komisch als Trump zich verspreekt. Hij bazelt er dan altijd wartaal achteraan in een poging net te doen alsof hij zich helemaal niet versprak
Het gaat juist niet om de verspreking, daar is niets mis mee. Wel om de wartaal die hij daarna produceert in zijn pogingen die verspreking te verdoezelen omdat zijn ego dat blijkbaar niet aankan. Dat maakt een verspreking alleen maar erger.quote:Op zondag 13 oktober 2024 05:56 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Trump is bijna 80(!) jaar oud, doet twee en soms zelfs drie rallies die gemiddeld een uur en een kwartier duren PER DAG, en spreekt honderden misschien wel duizenden zinnen op een dag zonder de teleprompter. Een beetje (heel) erg flauw hem dan op een kleine verspreking te gaan aanvallen. Maar dat is typisch wat er al sinds hij van die lift naar beneden af kwam in 2015 wat er in de media gebeurd, dus niks nieuws. Harris doet misschien 1 rally per week en dan is het al veel, en 99% van de teleprompter. En zelfs daar zijn genoeg filmpjes te zien hoe ze zich verspreekt of de befaamde “word salad” spreekt.
Ik ga nu richting bed, maar met alle goed nieuws berichten van vandaag zal ik heerlijk slapen
De onderstaande is voor jullie, en maak je geen zorgen, deze twee helden zullen k voor de Democraten, het fantastisch gaan doen komende vier jaar
[ x ]
Trump en zijn teleprompter (die hij ook gewoon gebruikt, alleen is hij daar niet zo goed in):quote:The weekend trip was her second to the battleground state after it was struck by Hurricane Helene. The Democratic presidential nominee went to North Carolina last Saturday to survey the aftermath of Helene and pledged federal assistance for its victims.
Wat bedoel je? Hier zitten geen democraten, hier zitten vooral mensen die liever geen doorgeslagen randdebiel als Trump willen als president van de VS.quote:Op zondag 13 oktober 2024 05:56 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De onderstaande is voor jullie, en maak je geen zorgen, deze twee helden zullen k voor de Democraten, het fantastisch gaan doen komende vier jaar
[ x ]
Een import heffing wordt betaald door de importeur. Waarom is daar zoveel onduidelijkheid over?quote:Op zondag 13 oktober 2024 04:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat heeft user “Kijkertje” hier in het topic op Fok even uitgerekend? Anti/never Trumpers die wat subjectieve onderzoekjes doen tellen NIET mee. Amerika is de grootste economie ter wereld en hoeft zich helemaal niet aan de gangbare theorien te houden, dat bewijst de Federal Reserve al tientallen jaren.
[ x ]
California ontwaakt
MAGA 2024
Die het vervolgens doorrekent aan de klant, dus het wordt gewoon door de normale Amerikaan betaald.quote:Op zondag 13 oktober 2024 08:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een import heffing wordt betaald door de importeur. Waarom is daar zoveel onduidelijkheid over?
Mooi toch je potentile kiezers een mogelijkheid bieden om mee te profiteren en hun spaar en pensioen geld in de flink winstgevende investeringsmogelijkheid van aan trump gelieerde fondsen te stoppen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 08:43 schreef nostra het volgende:
Net Harry Mens bij Business Class, dat 'text TRUMP for a free info kit on gold' maakt het af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Chivaz en @Eagles89 zo'n goede investeringsmogelijkheid krijgen jullie nooit meer! Kijk uit dat jullie deze kans niet missen.![]()
quote:Op zondag 13 oktober 2024 09:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mooi toch je potentile kiezers een mogelijkheid bieden om mee te profiteren en hun spaar en pensioen geld in de flink winstgevende investeringsmogelijkheid van aan trump gelieerde fondsen te stoppen.Het verbaast mij dat jullie nog niet de spaarvarken hebben stukgeslagen om te wedden op Kamala. Jullie zijn er allemaal zo van overtuigd dat Polymarket nep is vanwege Peter Thiel en rechtse neppe polls dat er een leuke kans voor jullie ligt die Polymarket niet heeft opgemerkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Chivaz en @:Eagles89 zo'n goede investeringsmogelijkheid krijgen jullie nooit meer! Kijk uit dat jullie deze kans niet missen.
Tja, de arme man is (net als Biden) gewoon mentaal al lang niet meer genoeg bij z'n verstand voor dit soort zaken, iemand zou dat soort lui toch gewoon terug moeten trekkenquote:Op zondag 13 oktober 2024 10:02 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
no more cows ? helemaal geen cows in het cowboyland ?
In Nederland willen we 'not more cows' ... minder cows.
no windows in buildings ?
Wijze woorden @Kijkertje en tof dat de usual suspects je hier nog een plusje voor geven.quote:Op zondag 13 oktober 2024 01:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
So what? Zo lang de informatie klopt doet het er niet toe wie het post.
Users zoals jij maken altijd dezelfde fout. Het doet er niet toe hoe biased iemand/een account/ een media outlet is zolang de informatie maar op feiten gebaseerd is. En dat is dit.
Dit bericht verdraait helemaal niets.
Dit is niet dementie ofzo .... het is met modder gooien wat Trump doetquote:Op zondag 13 oktober 2024 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, de arme man is (net als Biden) gewoon mentaal al lang niet meer genoeg bij z'n verstand voor dit soort zaken, iemand zou dat soort lui toch gewoon terug moeten trekken
Ik was nog even benieuwd wat je ervan vindt dat Trump vindt dat joden 'nagekeken' moeten worden als ze op de Dems stemmen. Je deelde immers enthousiast een tweet van iemand die Obama een 'racist' noemt omdat hij kritiek uit op jonge zwarte Amerikanen die overwegen Trump te stemmen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat jullie nog niet de spaarvarken hebben stukgeslagen om te wedden op Kamala. Jullie zijn er allemaal zo van overtuigd dat Polymarket nep is vanwege Peter Thiel en rechtse neppe polls dat er een leuke kans voor jullie ligt die Polymarket niet heeft opgemerkt.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Minstens zo vermoeiend als het zijn van een joodse Amerikaan. Joden die Democratisch stemmen moeten zich volgens Trump laten nakijken:
Trump says Jewish voters who back Biden ‘should have their head examined’
[..]
Maar dat is volgens jou natuurlijk niet racistisch. Nee, die vuile Barack HUSSEIN Obama. Dat is pas echt een racist.
Ik hoop het voor hem, want dementie enzo gun je ook je 'vijanden' niet, maar hij heeft natuurlijk wel vaak zat dingen staan raaskallen die niet gewoon modder gooien zijn, maar waar ook gewoon cht geen touw aan vast te knopen viel wat betreft het vormen van zinnen en dergelijken.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is niet dementie ofzo .... het is met modder gooien wat Trump doet
Jullie als mensen die trump een randdebiel vinden is geen homogene groep terwijl de Magavolgers hier toch echt wel als heel trouw volgend homogeen overeen komen en objectief verifieerbaar elke scheet van trump als een werelds toetje blijven ophemelen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat jullie nog niet de spaarvarken hebben stukgeslagen om te wedden op Kamala. Jullie zijn er allemaal zo van overtuigd dat Polymarket nep is vanwege Peter Thiel en rechtse neppe polls dat er een leuke kans voor jullie ligt die Polymarket niet heeft opgemerkt.
Is ook waar..... het is leuteren.... Niet helder en duidellijk. Hij heeft geen voorbereiding met speeches.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik hoop het voor hem, want dementie enzo gun je ook je 'vijanden' niet, maar hij heeft natuurlijk wel vaak zat dingen staan raaskallen die niet gewoon modder gooien zijn, maar waar ook gewoon cht geen touw aan vast te knopen viel wat betreft het vormen van zinnen en dergelijken.
Nog een rechtszaak die op niets is gebaseerd gewonnen. Ik zag het op een ander kanaal, het was bijzonder beschamend hoe James voor schut stond.quote:Op zondag 13 oktober 2024 03:34 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
[ x ]
Trump staat er zr goed voor momenteel. en as we speak in Coachella, California met een gigantische menigte MAGA aanhangers.
Mooi staaltje projectie weer, het feit dat jullie elkaar bij elke post veren in de reet steken zegt wel genoeg over jullie lol.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jullie als mensen die trump een randdebiel vinden is geen homogene groep terwijl de Magavolgers hier toch echt wel als heel trouw volgend homogeen overeen komen en objectief verifieerbaar elke scheet van trump als een werelds toetje blijven ophemelen.![]()
Dat je nu er geneuzel over peiling bij haalt zegt alweer genoeg dat je mij niet kent maar wel onder jullie wilt schuiven, terwijl ik peilingen totaal niet serieus neem. :
Heb je nu al je maga trump goldkit aangevraagd om mega stinkend rijk te worden en je nog beter bij hullie te voelen?quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mooi staaltje projectie weer, het feit dat jullie elkaar bij elke post veren in de reet steken zegt wel genoeg over jullie lol.
Ik zou het anders zeggen, als je een echte zionist bent dan zou een stem op de republikeinen de verstandige keuze zijn. Je bent inderdaad niet goed snik als je voor de partij kiest die vind dat je Hezbollah niet moet uitschakelen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik was nog even benieuwd wat je ervan vindt dat Trump vindt dat joden 'nagekeken' moeten worden als ze op de Dems stemmen. Je deelde immers enthousiast een tweet van iemand die Obama een 'racist' noemt omdat hij kritiek uit op jonge zwarte Amerikanen die overwegen Trump te stemmen.
[..]
In tegenstelling tot jou slik ik niet alles voor zoete koek. Als je goud wilt kopen dan zijn er betere plekken. Nu moet ik zeggen dat geld investeren in goud nooit een slecht idee is maar ik heb daar geen gold kit van Donald Trump voor nodig.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je nu al je maga trump goldkit aangevraagd om mega stinkend rijk te worden en je nog beter bij hullie te voelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |