Eén van de invoedrijkste Amerikaanse dominees, John Piper, roept in elk geval nu al voor de derde verkiezing op om niet op Trump te stemmen, ondanks dat hij zelf wel Republikein is.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe groot is dat deel, tov andere republikeinse kandidaten / presidenten? Is daar data van?
Volgens mij heeft bij Trump juist een aardig deel van de christenfundamentalisten prima door dat die man een hele boel dingen is, maar absoluut niet religieus. En dat die groep die door 'Trump is religieus' heen prikt echt aanzienlijk groter is dan bij andere republikeinse presedenten / presidentskandidaten. Die groepen vormen vaak juist de basis van de andere republikeinse kandidaten?
Naar mijn idee geniet Trump inderdaad relatief minder steun onder de christenfundamentalisten dan andere republikeinse presidenten / presidentskandidaten / partijkandidaten.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén van de invoedrijkste Amerikaanse dominees, John Piper, roept in elk geval nu al voor de derde verkiezing op om niet op Trump te stemmen, ondanks dat hij zelf wel Republikein is.
Eens. Zeker bij Hillary Clinton zag je dat natuurlijk sterk, ik zou zelf ook nooit van mijn leven op Clinton hebben gestemd. Biden roept wat dat betreft ook in de religieuze hoek minder aversie op.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Naar mijn idee geniet Trump inderdaad relatief minder steun onder de christenfundamentalisten dan andere republikeinse presidenten / presidentskandidaten / partijkandidaten.
Een groot deel daarvan zal allicht sowieso wel op hem stemmen, want een areligieuze republikeinse presidentskandidaat is nog steeds beter dan een democraat, zelfs al zou die laatste de paus zijn. Maar van harte gaat het volgens mij niet.
Daarom zie je andere republikeinse kandidaten ook vaak campagne voeren op 'christelijke waarden', en dat zet ik tussen haakjes omdat het toch regelmatig een 'do as I say but don't do as I do' ding lijkt te zijn, waarbij die lui soms echt keihard door de mand vallen.
Dan is hij naar mijn weten de uitzondering. Christenen stemmen overwegend Trump, en steeds vaker wordt daar een eng-extremistisch sausje over gegoten.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén van de invoedrijkste Amerikaanse dominees, John Piper, roept in elk geval nu al voor de derde verkiezing op om niet op Trump te stemmen, ondanks dat hij zelf wel Republikein is.
Ja, ik weet dat veel christenen helaas blind Republikeins stemmen. Maar dit is totaal wat anders dan Trump vergoddelijken, de meesten stemmen wat ik zie Republikeins 'ondanks Trump' en niet 'dankzij Trump'.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan is hij naar mijn weten de uitzondering. Christenen stemmen overwegend Trump, en steeds vaker wordt daar een eng-extremistisch sausje over gegoten.
Heb je die docuserie van Tijs van den Brink niet gezien?
Vergeet niet dat Trump in de ogen van veel conservatieve christenen dingen gedaan krijgt, zoals op het gebied van abortus.
Trump hoeft zelf weinig te doen om Christenen te binnen te halen als stem, gevoelsmatig dan. Ik denk dat Biden Christenen richting Trump duwt door openlijk transgenders te supporten. Dat is gewoon veel te progressief voor de toch redelijk conservatieve Christen in de USA. Maar dat is mijn persoonlijke kijk er op, what the hell do I know haha.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan is hij naar mijn weten de uitzondering. Christenen stemmen overwegend Trump, en steeds vaker wordt daar een eng-extremistisch sausje over gegoten.
Heb je die docuserie van Tijs van den Brink niet gezien?
Vergeet niet dat Trump in de ogen van veel conservatieve christenen dingen gedaan krijgt, zoals op het gebied van abortus.
Ah, daar hebben we de volstrekt lege huls God weer.quote:
Vooropgesteld: ik probeer ook nergens de suggestie te wekken dat 'alle' Amerikaanse christenen Trump 'vergoddelijken', zoals jij het noemt.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat veel christenen helaas blind Republikeins stemmen. Maar dit is totaal wat anders dan Trump vergoddelijken, de meesten stemmen wat ik zie Republikeins 'ondanks Trump' en niet 'dankzij Trump'.
Tijs van den Brink zei het ook mooi: als je een christen hier laat kiezen tussen een in naam christelijke Baudet en D66, dan weten de meesten het hier ook niet meer.
Die lui denken al dat hij de messias is.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooropgesteld: ik probeer ook nergens de suggestie te wekken dat 'alle' Amerikaanse christenen Trump 'vergoddelijken', zoals jij het noemt.
Alleen is er een (signifcant) deel van zijn achterban dat Trump Messiaanse eigenschappen toedicht, die hem in een adem noemen met God en/of Jezus. Er duiken ook video's op van krankzinnige 'bidsessies' tijdens campagnebijeenkomsten. Je ziet het ook aan de manier waarop een deel van de 'religious right' over hem spreekt.
Dat is ongezond en beangstigend en deze moordaanslag zal dat sentiment in die hoek enkel versterken. Want Trump krijgt in de ogen te maken met vervolging, laster en nu dus ook dodelijk geweld. Toch weet hij al deze uitdagingen het hoofd te bieden. Vul de rest zelf maar in.
Inderdaad, maar zon presidentskandidaat kan toch ook niet echt veilig zijn als iedereen een wapen heeft. Ik geloof dat dat de wapenlobby juist weer een veilig gevoel geeft. Dat is toch de reden dat iedereen guns mag hebben, dat je in opstand kan komen.quote:
"Everybody shoots everybody"quote:Op zondag 14 juli 2024 16:23 schreef Ulx het volgende:
Waarom mochten de toeschouwers trouwens geen wapens hebben? Nu zijn er twee zwaargewonden en een dode gevallen. Maar was iedereen daar voorzien van AR-15's met bumpstock en high-capacity magazijnen was het natuurlijk veel beter afgelopen.
Nee, natuurlijk niet. Maar een paar honderd man die tegelijk in de richting van waar ze de dader vermoeden schieten is een goed idee. Iemand raakt dan wel wat. Je moet wel opletten in een stand-your-ground staat. Want dan mag je natuurlijk wel terugschieten als iemand verkeerd mikt. Je hoeft tenslotte niet eerst te vragen of de kogel voor jou was bedoeld of voor iemand anders. Dus dan kan het gebeuren dat iemand weer op die lui gaat schieten, maar elk voordeel heeft zo zijn nadeel. In ieder geval was het een stuk beter geweest als men zo de voordelen van 2A had kunnen demonstreren.quote:
Sowieso onbegrijpelijk dat de secret service de schutter letterlijk al in het vizier had, maar dat de schutter toch de kans kreeg om meerdere schoten te lossen.quote:
En daarom zet je de Secret Service niet in een klaslokaal. Duh.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Sowieso onbegrijpelijk dat de secret service de schutter letterlijk al in het vizier had, maar dat de schutter toch de kans kreeg om meerdere schoten te lossen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door Ulx op 14-07-2024 17:07:02 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Da's wel wat netter dan wat Trump deed toen Paul Pelosi bijna werd doodgeslagen.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:57 schreef Blastbeat het volgende:
Biden zei dat hij zou bidden voor Trump en zijn familie.
Dat kun je over bijna alles zeggen.quote:
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Ulx het volgende:
Anyway, zo'n AR-15 is dus niet heel handig voor dit soort operaties.
De Anzio 20mm is beter geschikt omdat die een maximaal bereik heeft van zo'n 4 kilometer. Vier keer zo krachtig als een lullige .50 Arctic Warfare of zo'n hobby-Barrett, dus raak je iemand dan is die wel het bokkie. En gewoon legaal. Daarmee kun je buiten bereik van de bewaking blijven.Zo lang dat je hem ook als ladder kan gebruiken om op dakjes te klimmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die percentages zullen nog wel wat teruglopen als het stof is neergedwarreld, maar dit lijkt niet meer haalbaar voor de democraten om nog in te halen.quote:
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De VS mag zich gelukkig prijzen met deze man, uiteraard heeft ze gelijk. Alleen in tijden van nood weet je hoe iemand echt is. Hij rende niet weg hij was niet aan huilen maar hij stond met een vuist omhoog als echte leider betaamt.
Trump heeft nooit gevochten dus ze heeft geen gelijk.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De VS mag zich gelukkig prijzen met deze man, uiteraard heeft ze gelijk. Alleen in tijden van nood weet je hoe iemand echt is. Hij rende niet weg hij was niet aan huilen maar hij stond met een vuist omhoog als echte leider betaamt.
Hij is welgeteld een maand dienstplichtig geweest voordat zijn vader hem daar onderuit gekocht heeft.quote:While in college, Trump obtained four student draft deferments during the Vietnam War.[11] In 1966, he was deemed fit for military service based on a medical examination, and in July 1968, a local draft board classified him as eligible to serve.[12] In October 1968, he was classified 1-Y, a conditional medical deferment,[13] and in 1972, he was reclassified 4-F due to bone spurs, permanently disqualifying him
Tijdens clinton had je die uitspraak: it's the economy stupid.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Niet echt goede timing als je een accurate poll wil natuurlijk. Maar zelfs dan, het is te hopen dat Biden nu dan eindelijk het licht ziet en een fris iemand Trump aan laat pakken. Biden zal wel blij zijn dat hij even uit de wind is maar zijn reactie vond ik volledig nikszeggend enkel platitudes.quote:
Niet nodig. Je schiet gewoon dwars door een muur met zo'n ding.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zo lang dat je hem ook als ladder kan gebruiken om op dakjes te klimmen.
Nopequote:Op zondag 14 juli 2024 17:30 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Waar kan je eigenlijk lid worden van anitfa?
Ja die Musk fluffer Ian Miles Cheong werd ook al gepost. Zat hij te zeuren dat de dames net als de mannen zonnebrillen op hadden. Echt kansloze lui. Die lui geloven gewoon niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn. De enige manier waarop in hun smalle denkwereldje vrouwen in zoiets als de secret service kunnen werken is door middel van discriminatie ofzo.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:25 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en die vrouwen bij de FBI is ook maar niks![]()
[ x ]
Dit gaat niet om libs vs cons of meer van dit soort tribale geneuzel. Het gaat om karakter, wat doet iemand in een situatie van nood. Juist in gevaarlijke situaties waar een ieder moet vertrouwen op zijn instincten leer je de mens echt kennen.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tijdens clinton had je die uitspraak: it's the economy stupid.
Maar anno nu hebben bepaalde mensen nu eenmaal: own the libs.
Was je eigen een maand niet, neem heel lelijke tattoos, geef het kapitalisme de schuld van je eigen falen en trek een zwarte trui aan en je bent er.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:30 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Waar kan je eigenlijk lid worden van anitfa?
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Ulx het volgende:
Anyway, zo'n AR-15 is dus niet heel handig voor dit soort operaties.
De Anzio 20mm is beter geschikt omdat die een maximaal bereik heeft van zo'n 4 kilometer. Vier keer zo krachtig als een lullige .50 Arctic Warfare of zo'n hobby-Barrett, dus raak je iemand dan is die wel het bokkie. En gewoon legaal. Daarmee kun je buiten bereik van de bewaking blijven.Een AR15 is prima voor dit soort dingen. Tot 300m is het absoluut niet moeilijk om je doelwit te raken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trump's instinct is allereerst dit uit te buiten voor zijn herverkiezing. Wat een karakter!quote:Op zondag 14 juli 2024 17:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit gaat niet om libs vs cons of meer van dit soort tribale geneuzel. Het gaat om karakter, wat doet iemand in een situatie van nood. Juist in gevaarlijke situaties waar een ieder moet vertrouwen op zijn instincten leer je de mens echt kennen.
Dat zal best, maar dan ben je ook binnen bereik van de Special Service.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Een AR15 is prima voor dit soort dingen. Tot 300m is het absoluut niet moeilijk om je doelwit te raken.
De democraten hebben 4 jaar op 6 januarie geteerd. Ik denk dat 4 maanden wel te overbruggen valt lol.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:34 schreef Ulx het volgende:
Ik denk wel dat dit voor Trump te vroeg is. Vier maanden als argument gebruiken dat zijn oorlel werd geraakt gaat hem niet worden.
Ja, en ondertussen wordt de VS een live handmaid's tale.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:33 schreef Chivaz het volgende:
Het gaat om karakter, wat doet iemand in een situatie van nood.
Nah, "ik heb een schrammetje aan mijn oor en daarom moet ik het Witte Huis in" is minder houdbaar.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De democraten hebben 4 jaar op 6 januarie geteerd. Ik denk dat 4 maanden wel te overbruggen valt lol.
Klopt, maar hoe helder kan jij nadenken als je net in je oor bent geschoten? Nogmaals dat is karakter, de meeste mensen proberen terecht te maken dat ze weg komen. Trump niet, die hield het hoofd koel, dacht na en handelde ernaar.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump's instinct is allereerst dit uit te buiten voor zijn herverkiezing.
[ x ]
Dat valt nogal tegen, weet ik uit eigen ervaring. Op 140 meter is een hoofd best klein.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Een AR15 is prima voor dit soort dingen. Tot 300m is het absoluut niet moeilijk om je doelwit te raken.
Nogmaals: zijn instinct is allereerst dit uit te buiten voor zijn herverkiezing. Dat is zijn 'karakter'quote:Op zondag 14 juli 2024 17:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe helder kan jij nadenken als je net in je oor bent geschoten? Nogmaals dat is karakter, de meeste mensen proberen terecht te maken dat ze weg komen. Trump niet, die hield het hoofd koel, dacht na en handelde ernaar.
Dat moet je hebben wanneer er ellende in de wereld is en je snel moet handelen.
Je hebt wel eens van de newscycle gehoord, of niet?quote:Op zondag 14 juli 2024 17:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De democraten hebben 4 jaar op 6 januarie geteerd. Ik denk dat 4 maanden wel te overbruggen valt lol.
Klopt, maar die lagen nu ook te slapen. Die schutter had daar nooit mogen liggen, maar goed mosterd en maaltijd ofzo.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dan ben je ook binnen bereik van de Special Service.
Trump maakte grapjes over de man van Pelosi, nadat die was bewerkt door een hamer. Dát is de persoon die hij is. Zijn reactie oogde inderdaad krachtig, maar dat maakt zijn persoonlijkheid en denkbeelden niet minder abject.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dat zou een schande zijn gezien het feit dat het hier een moordaanslag op een presidentskandidaat betreft. De junk George Floyd was langer dan dat in het nieuws.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt wel eens van de newscycle gehoord, of niet?
Over 3 dagen hebben we het hier niet meer over.
Ja, die arme trump, die wordt tekort gedaanquote:Op zondag 14 juli 2024 17:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou een schande zijn gezien het feit dat het hier een moordaanslag op een presidentskandidaat betreft. De junk George Floyd was langer dan dat in het nieuws.
Je vind niet dat een moordaanslag op een president meer aandacht verdient dan de dood van een junk? Apart…….quote:Op zondag 14 juli 2024 17:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die arme trump, die wordt tekort gedaan
Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind niet dat een moordaanslag op een president meer aandacht verdient dan de dood van een junk? Apart…….
En (what is a woman?) Matt Walsh ook natuurlijk:quote:Op zondag 14 juli 2024 17:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja die Musk fluffer Ian Miles Cheong werd ook al gepost. Zat hij te zeuren dat de dames net als de mannen zonnebrillen op hadden. Echt kansloze lui. Die lui geloven gewoon niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn. De enige manier waarop in hun smalle denkwereldje vrouwen in zoiets als de secret service kunnen werken is door middel van discriminatie ofzo.
De vrouwenhatende eigenaar van twitter pusht natuurlijk ook al lang dat DEI racisme is.
Op. Een president misschien wel, beetje afhankelijk van wat er is gebeurd.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind niet dat een moordaanslag op een president meer aandacht verdient dan de dood van een junk? Apart…….
Nope, ik impliceer dat dat land nu eenmaal de aandachtsspanne van een goudvis heeft. En dat dat trump dan net zo goed overkomt, shit happens.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je impliceert het wel met je “die arme Trump die word tekort gedaan”.
[ x ]
We zullen zien wat er gebeurt, ik begrijp best dat de democrat gezinde kanalen dit zo snel mogelijk willen vergeten. Maar dan moet de andere olifant in de kamer besproken worden en dat is de zeer fragiele Biden die op het randje van de dood balanceert.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope, ik impliceer dat dat land nu eenmaal de aandachtsspanne van een goudvis heeft. En dat dat trump dan net zo goed overkomt, shit happens.
Ik geloof niet dat je @Bouke-p iets uit hoeft te leggen vwb schieten...quote:Op zondag 14 juli 2024 17:39 schreef ExTec het volgende:
Dat valt nogal tegen, weet ik uit eigen ervaring. Op 140 meter is een hoofd best klein.
Soldaten wordt niet voor niets geleerd dat je op de torso moet schieten, dat is een groter doel.
Jazeker, het gezanik over fraude. Het feit dat hij Fauci niet heeft ontslagen. Het onverantwoord uitgeven van geld ipv de staat te verkleinen. Er is genoeg aan te merken op Trump maar vooralsnog is hij veruit superieur tegenover het alternatief. Ik wil het liefst een kandidaat die zoveel macht terug legt bij de staten. Ik zou graag willen zien dat er zoveel macht ligt bij de Staten dat het irrelevant is voor de burgers wie er president is. Democratie zoveel mogelijk lokaal zodat de verdeeldheid minder word. Er is geen enkele democraat die dit roept, die willen het tegendeel. Daarom zit ik steevast in het kamp van de republikeinen die enigszins het besef hebben dat dit de weg vooruit is.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Wat zielig dit.
Vraagje, is er ooit iets dat Trump gedaan heeft waar je het mee oneens bent? Heeft hij ooit iets fout gedaan?
Ik neem het van je aanquote:Op zondag 14 juli 2024 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je @:Bouke-P iets uit hoeft te leggen vwb schieten...
300 Meter is de gevechtsvizierstand, en je moet wel een behoorlijk klapjosti zijn om een rompschijf te missen op die afstand.
Waarom moet dat? Van wie? Binnen de partij is dat brandje alweer geblust. Bernie Sanders steunt Biden ook openlijk. Net als iedereen. En het is nu natuurlijk ineens pagina 8 nieuws.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We zullen zien wat er gebeurt, ik begrijp best dat de democrat gezinde kanalen dit zo snel mogelijk willen vergeten. Maar dan moet de andere olifant in de kamer besproken worden en dat is de zeer fragiele Biden die op het randje van de dood balanceert.
Ja niemand wilt de eerste zijn die het mes in de rug steekt. Dat neemt niet weg dat de gezondheid van Biden nog steeds een issue is voor veel Amerikanen. Dat neem je niet weg omdat Sanders hem nu steunt.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Van wie? Binnen de partij is dat brandje alweer geblust. Bernie Sanders steunt Biden ook openlijk. Net als iedereen. En het is nu natuurlijk ineens pagina 8 nieuws.
vergeet de belastingverlaging voor de elite nietquote:Op zondag 14 juli 2024 17:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker, het gezanik over fraude. Het feit dat hij Fauci niet heeft ontslagen. Het onverantwoord uitgeven van geld ipv de staat te verkleinen. Er is genoeg aan te merken op Trump maar vooralsnog is hij veruit superieur tegenover het alternatief. Ik wil het liefst een kandidaat die zoveel macht terug legt bij de staten. Ik zou graag willen zien dat er zoveel macht ligt bij de Staten dat het irrelevant is voor de burgers wie er president is. Democratie zoveel mogelijk lokaal zodat de verdeeldheid minder word. Er is geen enkele democraat die dit roept, die willen het tegendeel. Daarom zit ik steevast in het kamp van de republikeinen die enigszins het besef hebben dat dit de weg vooruit is.
Als je weet dat je zeer waarschijnlijk onder vuur wordt genomen door FBI-snipers na je schot, mik je misschien wat minder goed? Ik wel.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je @:Bouke-P iets uit hoeft te leggen vwb schieten...
300 Meter is de gevechtsvizierstand, en je moet wel een behoorlijke klapjosti zijn om een romp-/borstschijf te missen op die afstand.
Maar zoiets als blijven volhouden dat hij de ware winnaar is van de laatste verkiezingen, dat Bidens winst het gevolg is van grootschalige fraude, dat vind je dan weer geen enkel probleem?quote:Op zondag 14 juli 2024 17:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker, het gezanik over fraude. Het feit dat hij Fauci niet heeft ontslagen. Het onverantwoord uitgeven van geld ipv de staat te verkleinen. Er is genoeg aan te merken op Trump maar vooralsnog is hij veruit superieur tegenover het alternatief. Ik wil het liefst een kandidaat die zoveel macht terug legt bij de staten. Ik zou graag willen zien dat er zoveel macht ligt bij de Staten dat het irrelevant is voor de burgers wie er president is. Democratie zoveel mogelijk lokaal zodat de verdeeldheid minder word. Er is geen enkele democraat die dit roept, die willen het tegendeel. Daarom zit ik steevast in het kamp van de republikeinen die enigszins het besef hebben dat dit de weg vooruit is.
Belastingverlagingen zijn altijd goed. Ik ben van mening dat het doel altijd moet zijn om zo min mogelijk belasting te heffen. Kortom een kleine overheid, zeer lage belastingen en maximale vrijheid om bijvoorbeeld te ondernemen.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:01 schreef Albertooo het volgende:
[..]
vergeet de belastingverlaging voor de elite niet
Als je met een AR-15 achtig wapen geen groepjes kleiner dan 10cm kunt produceren op 100 meter ben je gewoon een prutser.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:57 schreef ExTec het volgende:
Ik neem het van je aan, maar goed, de schutter besloot naar goed hollywood gebruik voor het hoofd te gaan.
Ik heb ook wel eens op die metalen silhouetten geschoten ja, met de UZI of all weaponsEn die zijn natuurlijk lekker binair; je raakt dan ding en hij valt om, of niet, waar je het ook raakt.
Anti-vax wappie much?quote:Op zondag 14 juli 2024 17:55 schreef Chivaz het volgende:
Het feit dat hij Fauci niet heeft ontslagen.
Voor de elite jaquote:Op zondag 14 juli 2024 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Belastingverlagingen zijn altijd goed. Ik ben van mening dat het doel altijd moet zijn om zo min mogelijk belasting te heffen. Kortom een kleine overheid, zeer lage belastingen en maximale vrijheid om bijvoorbeeld te ondernemen.
Die bovendien zeer goed aangeschreven staat in z'n vakgebied.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:08 schreef KoosVogels het volgende:
Een man die geen enkele beslissingsbevoegdheid had, maar de regering Trump enkel van advies voorzag.
Ik vind niet dat Fauci op de stoel van de politiek moet gaan zitten. Helaas heeft Trump hem dat podium geboden. Dat zag je ook met die veearts hier die vond dat de ongevaccineerden maar op een eiland gezet moesten worden. Willens en wetens leugens verkopen omtrent het gevaar van het virus, maskers bij kleine kinderen aanbevelen evenals liegen over de spuit die zogenaamd de verspreiding zou tegengaan.quote:
De politiek bestaat niet uit mensen die verstand hebben van immunologie ziekten.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:10 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind niet dat Fauci op de stoel van de politiek moet gaan zitten.
Ik vind het altijd grappig dat je jammert over het vertrouwen in de verkiezingen. Clinton heeft dat vertrouwen ondermijnt door te roepen dat de Russen haar de verkiezingen heeft gekost en ze bleef lang na de verkiezingen claimen dat Trump geen legitieme president was. Stacey Abrams die ook claimde dat zij de verkiezingen had gewonnen en de media die dat verhaal in den treure bleef herhalen en haar zelfs een aantal keer aanspraken als de echte gouverneur.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:08 schreef KoosVogels het volgende:
Trumps leugens hebben het vertrouwen in de verkiezingen ernstig beschadigd, leidden ertoe dat beambten werden bedreigd en moesten onderduiken. En ondanks alles blijft Trump - zonder bewijs - claimen dat de verkiezingen 'rigged' waren.
Maar Chivaz vindt het vooral laakbaar dat Trump Fauci niet heeft ontslagen. Een man die geen enkele beslissingsbevoegdheid had, maar de regering Trump enkel van advies voorzag.
Verkrachting en fraude geven ook karakter weer. De Central Park 6 idem. Een reactie in een adrenaline situatie? Not so much.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit gaat niet om libs vs cons of meer van dit soort tribale geneuzel. Het gaat om karakter, wat doet iemand in een situatie van nood. Juist in gevaarlijke situaties waar een ieder moet vertrouwen op zijn instincten leer je de mens echt kennen.
En daarom had Trump die clown niet op de voorgrond moeten laten verschijnen. Dat kan je een keertje doen maar niet wekelijks. Het was een enorme fout en DeSantis die ik nu het liefst als kandidaat had gezien had dit al snel door.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
De politiek bestaat niet uit mensen die verstand hebben van immunologie ziekten.
Die 'clown' heeft daar wel verstand van.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daarom had Trump die clown niet op de voorgrond moeten laten verschijnen.
Parafraserend van die NL band uit de jaren 80 zit er een knop op je TV he?quote:Dat kan je een keertje doen maar niet wekelijks.
Ja, en er zijn record aantal mensen gestorven in florida, is het niet.quote:Het was een enorme fout en DeSantis die ik nu het liefst als kandidaat had gezien had dit al snel door.
Ach, de kleine Napoleon van Florida. Schattig ventje, die zijn anti-vax "surgeon general" vervalste onderzoeken laat publiceren.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daarom had Trump die clown niet op de voorgrond moeten laten verschijnen. Dat kan je een keertje doen maar niet wekelijks. Het was een enorme fout en DeSantis die ik nu het liefst als kandidaat had gezien had dit al snel door.
Hoe weet je dat hij voor t hoofd ging? Misschien kon hij gewoon niet schieten en was dit nog een gelukstreffer?quote:Op zondag 14 juli 2024 17:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem het van je aan, maar goed, de schutter besloot naar goed hollywood gebruik voor het hoofd te gaan.
Ik heb ook wel eens op die metalen silhouetten geschoten ja, met de UZI of all weaponsEn die zijn natuurlijk lekker binair; je raakt dan ding en hij valt om, of niet, waar je het ook raakt.
Dat valt reuze mee, de biomedische terreurstaat van Fauci met nutteloze maatregelen zoals massaal vaccineren met een experimenteel goedje waar je elk half jaar een herhaalprik voor moet hebben hebben niet echt geholpen. Gek genoeg had Mark Rutte het in het begin aan het rechte eind. Het virus moet door de bevolking heen en zo bouwen we groepsimmuniteit op.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die 'clown' heeft daar wel verstand van.
[..]
Parafraserend van die NL band uit de jaren 80 zit er een knop op je TV he?
[..]
Ja, en er zijn record aantal mensen gestorven in florida, is het niet.
Dat kan, dan schoot hij nog slechter dan we veronderstellen.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:23 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij voor t hoofd ging? Misschien kon hij gewoon niet schieten en was dit nog een gelukstreffer?
Dat weet ik.quote:Een uzi kun je niet vergelijken met een AR15.
Het is altijd nog beter dan de tiran die er nu zit die vaccinaties wou verplichten voor miljoenen Amerikanen.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, de kleine Napoleon van Florida. Schattig ventje, die zijn anti-vax "surgeon general" vervalste onderzoeken laat publiceren.
En dat wijzen naar anderen maakt het volgens jou allemaal oke wat Trump zegt en doet?quote:Op zondag 14 juli 2024 18:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het altijd grappig dat je jammert over het vertrouwen in de verkiezingen. Clinton heeft dat vertrouwen ondermijnt door te roepen dat de Russen haar de verkiezingen heeft gekost en ze bleef lang na de verkiezingen claimen dat Trump geen legitieme president was. Stacey Abrams die ook claimde dat zij de verkiezingen had gewonnen en de media die dat verhaal in den treure bleef herhalen en haar zelfs een aantal keer aanspraken als de echte gouverneur.
Zoals gewoonlijk is je verontwaardiging weer behoorlijk selectief maar dat ben ik na al die jaren wel gewend van je.
Ah je gaat nu klagen over de vorm. Oké koos.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat wijzen naar anderen maakt het volgens jou allemaal oke wat Trump zegt en doet?
Allereerst heb ik natuurlijk niets te bouten met Clinton of Abrams, maar je laat wel wat cruciale verschillen weg.
Zo heeft Clinton meteen haar verlies erkend en Trump gefeliciteerd met zijn overwinning (Trump heeft dat in 2020 niet gedaan).
Verder trok Clinton de uitslag nooit twijfel. In haar ogen is de Russische beïnvloeding doorslaggevend geweest, en daarom is Trump in haar ogen 'illegitiem'.
Onzin natuurlijk, maar van een compleet andere dan de aanhoudende leugens van Trump. En het waren niet de aanhangers van Clinton die het Capitool bestormden, maar die van Trump.
En nogmaals, ik heb niets te schaften met Clinton. I call em how I see em.
Ach scheetje toch. En dan gevaccineerd met je boy naar Oekraïne gestuurd worden om te vechten tegen de krijgers van je andere adonis, Putin.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is altijd nog beter dan de tiran die er nu zit die vaccinaties wou verplichten voor miljoenen Amerikanen.
Het lijkt me op zijn minst dat jij even selectief bent als degene die jij beschuldigt.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het altijd grappig dat je jammert over het vertrouwen in de verkiezingen. Clinton heeft dat vertrouwen ondermijnt door te roepen dat de Russen haar de verkiezingen heeft gekost en ze bleef lang na de verkiezingen claimen dat Trump geen legitieme president was. Stacey Abrams die ook claimde dat zij de verkiezingen had gewonnen en de media die dat verhaal in den treure bleef herhalen en haar zelfs een aantal keer aanspraken als de echte gouverneur.
Zoals gewoonlijk is je verontwaardiging weer behoorlijk selectief maar dat ben ik na al die jaren wel gewend van je.
En dat komend van figuur die het vervalsen van medische info terzijde schuift onder de noemer:quote:Op zondag 14 juli 2024 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah je gaat nu klagen over de vorm. Oké koos.
quote:Op zondag 14 juli 2024 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is altijd nog beter dan de tiran die er nu zit die vaccinaties wou verplichten voor miljoenen Amerikanen.
Nee, ik wijs op de verschillen. Daarnaast heb ik niets te maken met Trump.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah je gaat nu klagen over de vorm. Oké koos.
Wacht, de volgens jou zwakke seniele oude man die niks voor elkaar krijgt is een tiran?quote:Op zondag 14 juli 2024 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vervolging, laster en geweld wordt nergens in de bijbel gekoppeld aan een tweede Christus, wel aan alle christenen. Dus als ik het zelf invul kom ik nog niet op de messias uit, maar op een gewone christen.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooropgesteld: ik probeer ook nergens de suggestie te wekken dat 'alle' Amerikaanse christenen Trump 'vergoddelijken', zoals jij het noemt.
Alleen is er een (signifcant) deel van zijn achterban dat Trump Messiaanse eigenschappen toedicht, die hem in een adem noemen met God en/of Jezus. Er duiken ook video's op van krankzinnige 'bidsessies' tijdens campagnebijeenkomsten. Je ziet het ook aan de manier waarop een deel van de 'religious right' over hem spreekt.
Dat is ongezond en beangstigend en deze moordaanslag zal dat sentiment in die hoek enkel versterken. Want Trump krijgt in de ogen te maken met vervolging, laster en nu dus ook dodelijk geweld. Toch weet hij al deze uitdagingen het hoofd te bieden. Vul de rest zelf maar in.
Ik doel vooral op dit sentiment:quote:Op zondag 14 juli 2024 18:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vervolging, laster en geweld wordt nergens in de bijbel gekoppeld aan een tweede Christus, wel aan alle christenen. Dus als ik het zelf invul kom ik nog niet op de messias uit, maar op een gewone christen.
Schrödinger's president; te oud en ongeschikt, maar hangt blijkbaar tegelijkertijd de tiran uit en krijgt wereldwijde inflatie voor elkaar.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wacht, de volgens jou zwakke seniele oude man die niks voor elkaar krijgt is een tiran?
Hihihi
Ja, natuurlijk heb je idioten. Maar dat is echt niet de gangbare redenatie. Tenminste, dit is niet wat ik uit de Amerikaanse nieuwsbrieven (waarbij ze echt wel over het algemeen op Republikeinse hand zijn) kan halen.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doel vooral op dit sentiment:
Marjorie Taylor Greene compares Trump to Jesus at Las Vegas rally
Natuurlijk hoeft Trump geen wapen te dragen. Hij heeft een heel team met gewapende en getrainde killers. Daarom is die mafklapper ook vrijwel direct kapot geschoten.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:48 schreef Gehenna het volgende:
Maar goed, als Trump gewoon een wapen had gedragen en deze ook had toegelaten in de zaal, was dit natuurlijk nooit gebeurt
Ik denk dat hij niet de enigste is die trump dood wil hebben in de vsquote:Op zondag 14 juli 2024 18:42 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Mmm....kapotgepeste loner ziet dat Überbully Trump bij hem in de buurt is en besluit een statement te maken.
Maar de toeschouwers dan? Die konden zich niet verdedigen.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Natuurlijk hoeft Trump geen wapen te dragen. Hij heeft een heel team met gewapende en getrainde killers. Daarom is die mafklapper ook vrijwel direct kapot geschoten.
Nou nou nou schrammetje aan zijn oor en zijn eigen beveiliging in gevaar brengenquote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ja, de race tegen Trump is nog een stuk kanslozer geworden en wie geeft zichzelf nu op voor een kansloze race als je beter 4 jaar kan wachten en je dan zeker wel een kans hebt (de Republikeinen hebben geen opvolger voor Trump, zo lijkt het).quote:
Op dit moment zijn er belangrijkere dingen.quote:
... nadat hij Trump bijna kapot had geschoten. Wat een idioot punt zegquote:Op zondag 14 juli 2024 19:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Natuurlijk hoeft Trump geen wapen te dragen. Hij heeft een heel team met gewapende en getrainde killers. Daarom is die mafklapper ook vrijwel direct kapot geschoten.
Ik hoop dat ze nu even stil zijn uit diplomatieke reden en dan over een week weer gaan zagen. Harris moet dit varkentje gewoon wassen.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de race tegen Trump is nog een stuk kanslozer geworden en wie geeft zichzelf nu op voor een kansloze race als je beter 4 jaar kan wachten en je dan zeker wel een kans hebt (de Republikeinen hebben geen opvolger voor Trump, zo lijkt het).
Goed idee, dan zijn we ook van haar af. In 2028 na Trump dan weer met een schone lei.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nu even stil zijn uit diplomatieke reden en dan over een week weer gaan zagen. Harris moet dit varkentje gewoon wassen.
Nee er zijn geen belangrijker dingen. Het belangrijkste voor de democraten is verkiezingen winnen. Niet alleen presidentschap maar ook andere races. Als je nu compleet weggevaagd wordt met Biden is dat extreem schadelijk.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op dit moment zijn er belangrijkere dingen.
Bovendien wil niemand omdat je dan de Democraat bent die Biden wipte en daarna verloor. Einde carrière.
Ik neem aan dat Trump 2 termijnen wil. Dus dan hebben we het over '32quote:Op zondag 14 juli 2024 20:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed idee, dan zijn we ook van haar af. In 2028 na Trump dan weer met een schone lei.
Hij heeft wel meer te willen, op een gegeven moment wordt hij er toch echt uit geschopt.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Trump 2 termijnen wil.
Waarom toch weer zo opzichtig onzin verspreiden? Dit slaat echt nergens op, de discussie zal niet zomaar stoppen omdat jij dat wil.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:29 schreef Ulx het volgende:
De discussie is nu voorbij. Biden is gewoon de kandidaat.
Die is dan net zo oud als Biden nu is...quote:Op zondag 14 juli 2024 20:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed idee, dan zijn we ook van haar af. In 2028 na Trump dan weer met een schone lei.
En dat mag niet. Max 2 termijnen. Relevante teksten hebben het niet over 2 aaneengesloten termijnen. Als dat figuur het wordt kun je er donder op zeggen dat precies dit punt al een probleem gaat worden.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Trump 2 termijnen wil.
Hij heeft het supreme court gestacked. Ze hebben hem al immuniteit gegeven. Alsof die rechters hem ook geen extra termijn zouden geven.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat mag niet. Max 2 termijnen. Relevante teksten hebben het niet over 2 aaneengesloten termijnen. Als dat figuur het wordt kun je er donder op zeggen dat precies dit punt al een probleem gaat worden.
Gelukkig werkt het niet zo.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij heeft het supreme court gestacked. Ze hebben hem al immuniteit gegeven. Alsof die rechters hem ook geen extra termijn zouden geven.
Omdat de Democraten er mee gestopt zijn.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom toch weer zo opzichtig onzin verspreiden? Dit slaat echt nergens op, de discussie zal niet zomaar stoppen omdat jij dat wil.
Ten gunste van Biden waar ik op geen enkel punt mee eens ben?quote:Op zondag 14 juli 2024 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat diskwalificeert hem niet voor jou?
Dat is niet de vraag hé.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ten gunste van Biden waar ik op geen enkel punt mee eens ben?
Zo werkt het natuurlijk niet, niet iedereen heeft het geheugen van een goudvis. Dat er iets nieuws gebeurd en al het voorgaande is vergeten. Je zal er vrede mee moeten hebben dat tot er op de democratische conventie een presidentskandidaat wordt gepresenteert het open ligt. Biden heeft gelukkig voor jou denk ik wel de beste kansen om die nominatie toch te krijgen.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat de Democraten er mee gestopt zijn.
En probeer als opiniemaker na deze speech maar te gaan jengelen dat hij het niet kan. Dan sta je voor lul. Dan vragen mensen wat je hebt gezopen.
En teruggrijpen op het debat? Oud nieuws.
Heb ik dat beweerd? Mensen in dit topic hebben er nogal een handje van om woorden in mijn mond te stoppen. Het is serieus bloed irritant.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:32 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Het lijkt me op zijn minst dat jij even selectief bent als degene die jij beschuldigt.
Hoe heeft het niet erkennen van zijn nederlaag en vervolgens de verkiezingen diefstal noemen en zijnpolitierke tegenstanders kinderachtige bijnamen geven, bijgedragen aan het vertrouwen in de democratie volgens jou?
Nee, dat kunnen de rechters niet.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij heeft het supreme court gestacked. Ze hebben hem al immuniteit gegeven. Alsof die rechters hem ook geen extra termijn zouden geven.
Inderdaad, de kogels vliegen hier niet om je oren. Maar ik weet iig 100% zeker dat ik mijn 60e verjaardag niet ga vieren met een bezoek aan een Trump rally, dat loopt nog wel eens slecht af voor bezoekers.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb ik dat beweerd? Mensen in dit topic hebben er nogal een handje van om woorden in mijn mond te stoppen. Het is serieus bloed irritant.
Ik vraag mij serieus af of jullie dit in het echte leven ook doen. Ik denk het haast niet want het internet is veilig niet waar boys?
Het staat een mens vrij om de verkiezingsuitslag te betwisten. Als het dan duidelijk word dat je hebt verloren dan moet je wat mij betreft kijken naar de toekomst. Nee verder vind ik klagen over de uitslag geen reden om iemand te diskwalificeren.quote:
Het was niet klagen hé. Daarnaast heeft Trump dus absoluut niet het dikgedrukte gedaan, integendeel. Dus daar faal hij, dan moet dat ook diskwalificerend zijn.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het staat een mens vrij om de verkiezingsuitslag te betwisten. Als het dan duidelijk word dat je hebt verloren dan moet je wat mij betreft kijken naar de toekomst. Nee verder vind ik klagen over de uitslag geen reden om iemand te diskwalificeren.
De marges in de swingstates zijn echt wel enorm geworden.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nu even stil zijn uit diplomatieke reden en dan over een week weer gaan zagen. Harris moet dit varkentje gewoon wassen.
Waarom niet. Ze interpreteren de grondwet toch op onnavolgbare manier. Staat daar niet het aantal termijnen in. Kunnen ze dan niet bepalen dat het volgens de geschriften ging om opeenvolgende termijnen? Als ze de president immuniteit kunnen geven zoals ze hebben gedaan waarom is dan een extra termijn off limits?quote:
Het 22e amendement is wel enorm duidelijk: https://constitution.cong(...)20more%20than%20oncequote:Op zondag 14 juli 2024 21:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom niet. Ze interpreteren de grondwet toch op onnavolgbare manier. Staat daar niet het aantal termijnen in. Kunnen ze dan niet bepalen dat het volgens de geschriften ging om opeenvolgende termijnen? Als ze de president immuniteit kunnen geven zoals ze hebben gedaan waarom is dan een extra termijn off limits?
De Democraten hebben een straatvechter nodig om dit nog te winnen. Harris is misschien te gepolijst. Ze hebben iemand nodig die de campagne een flinke energieboost geeft.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
De marges in de swingstates zijn echt wel enorm geworden.
In nl was een dode kandidaat ook erg hoog uitgekomen qua aantal stemmen.quote:Op zondag 14 juli 2024 05:00 schreef OMG het volgende:
Waarom levert dit hem stemmen op?
Zou me als dem nu juist extra gemotiveerd voelen om te gaan stemmen, want "kut, hij leeft nog". Tenzij iemand het in de nabije toekomst afmaakt.
Ja dat is wel ziek, overigens ook 'NOS niveau'. Maar heb je ook gekeken hoe laat het gebeurde en wanneer dat was gepost? Ik denk het niet.quote:Op zondag 14 juli 2024 06:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat mag ik vind de bias niet te stuiten.
[ x ]
Dit is dermate treurig... Dit vergt echt hersengymnastiek hoor. Dat is het punt.
Maar het is idd not limited to nu.nl
Hoe dan ook, of ie nu links of rechts is, het is een gek. Zo iemand kan de democratie niet aan.quote:
Ja je kunt er allerlei verhalen op loslaten, maar er is altijd wel iemand die het spint. Kan net zo goed dat je op rally's wil komen om je daad te doen en dan je inschrijft als republikein omdat je denkt dat je dan niet opvalt oid.quote:Op zondag 14 juli 2024 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet dit gaat gewoon door de totaal losgeslagen republikeinse spindoctors als undercover democraat geframed worden.
Vaak zeg je iets zinnigs, nu zeg je iets dat meer past in BNW, sowieso dat ze dan iemands hoofd eraf schieten is natuurlijk weinig toneel.quote:Op zondag 14 juli 2024 08:58 schreef klaasweetalles het volgende:
o zondag 14 juli 2024 @ 08:52 o 3 o
Ik geloof dit ook niet
Toeschouwers er omheen blijven allemaal op hun plek en filmen
Nergens paniek
Trump wordt naar beneden gedrukt bewakers gooien nep bloed over zijn oren
Kan alleen in het gestoorde Verenigde Staten
Eens Harris is vooral de simpelste oplossing. En in ieder geval een verbetering. Maar omdat Biden al aangaf Harris geen kans te willen geven als ze er beter voorstaat in de peilingen zo lang hij zelf maar een kans heeft. Lijkt het me eigenlijk ook niet zo waarschijnlijk. Aan haar hangt uiteraard ook een Biden luchtje en dat ze niet eens een overweging waard lijkt zelfs nu levert haar denk ik ook wat reputatie schade op.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De Democraten hebben een straatvechter nodig om dit nog te winnen. Harris is misschien te gepolijst. Ze hebben iemand nodig die de campagne een flinke energieboost geeft.
Ik sluit hier niets uit, het kan zomaar zijn dat ie rechtstreeks iemand als schuldige gaat aanwijzen of inderdaad de helft van zijn land als potentiële moordenaars aanwijst. Of zelfs iets waar niemand nu nog op kan komen.quote:Op zondag 14 juli 2024 09:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze slim zijn mikken ze meer op "onze man is zelfs niet tegen te houden als er een aanslag wordt gepleegd, hij riskeert zijn leven voor het land en voor jullie". Dan zet je Trump neer als een heldhaftig persoon. Samen met die foto heb je dan vrees ik idd de winst wel binnen.
Er is een reden waarom veel mensen niet op Trump hebben gestemd in 2020 en wel op Biden. Het soort shittalking dat jij nu benoemt is nu juist het wapen van Trump. Weet je nog op 6 januari, heeft hij zich er toen kwaad over gemaakt?quote:Op zondag 14 juli 2024 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat zou een goede president kunnen.
Biden noemt hem ws Poetin ofzo.
quote:Op zondag 14 juli 2024 10:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon niet zo achterlijk om meteen conclusies te trekken. Na 8 jaar in dit topic waar je achter elke hoax bent aangerend omtrent Trump dan zou je toch wel iets geleerd moeten hebben onderhand?
Je beschuldigt iemand van selectieve verontwaardiging met betrekking tot het ondermijnen van het vertrouwen in de democratie. Maar jouw held doet hetzelfde naar mijn mening. Vandaar dat ik je vraag (dat is iets anders dan woorden in je mond leggen) of je vind dat Trump het vertrouwen niet ondermijnt.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb ik dat beweerd? Mensen in dit topic hebben er nogal een handje van om woorden in mijn mond te stoppen. Het is serieus bloed irritant.
Ik vraag mij serieus af of jullie dit in het echte leven ook doen. Ik denk het haast niet want het internet is veilig niet waar boys?
Hoezo ironie? Jullie hebben 8 jaar lang achter elke hoax aangerend die er was. Van muh Russia tot aan Kavanaugh is een verkrachter etc etc. Om je eigen stommiteiten nu op mij te projecteren is echt de wereld op z’n kop.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik sluit hier niets uit, het kan zomaar zijn dat ie rechtstreeks iemand als schuldige gaat aanwijzen of inderdaad de helft van zijn land als potentiële moordenaars aanwijst. Of zelfs iets waar niemand nu nog op kan komen.
[..]
Er is een reden waarom veel mensen niet op Trump hebben gestemd in 2020 en wel op Biden. Het soort shittalking dat jij nu benoemt is nu juist het wapen van Trump. Weet je nog op 6 januari, heeft hij zich er toen kwaad over gemaakt?
[..]Deze vond ik dan wel vermakelijk. De ironie.
Als er een vervanger komt dan zal het iemand zijn uit deze lijst denk ik: Kamala Harris, Gavin Newsom, Gretchen Whitmer, Pete Buttigieg, en misschien Susan Rice en Tammy Duckworth.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eens Harris is vooral de simpelste oplossing. En in ieder geval een verbetering. Maar omdat Biden al aangaf Harris geen kans te willen geven als ze er beter voorstaat in de peilingen zo lang hij zelf maar een kans heeft. Lijkt het me eigenlijk ook niet zo waarschijnlijk. Aan haar hangt uiteraard ook een Biden luchtje en dat ze niet eens een overweging waard lijkt zelfs nu levert haar denk ik ook wat reputatie schade op.
Is zon Newsom niet wat? Van die ik ken is Buttigieg zeer welbespraakt.. Het maakt niet zoveel uit zolang het maar niet de intertia met Joe is. Die kan echt niet meer snel inspelen op dit soort gebeurtenissen blijkt.
Ik vind het oprecht dat de ironie je blijkbaar compleet ontgaat. En iets later in het topic downplay je 6 januari. Beetje vreemd om dan te doen alsof men in BNW hetzelfde doet als in pol.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoezo ironie? Jullie hebben 8 jaar lang achter elke hoax aangerend die er was. Van muh Russia tot aan Kavanaugh is een verkrachter etc etc. Om je eigen stommiteiten nu op mij te projecteren is echt de wereld op z’n kop.
Ik probeer vooral woorden uit jouw mond te krijgen. Zo confronteerde ik jou eerder vandaag met de woorden en daden van Trump. Eerst kreeg ik een 'ja, maar Clinton' als reactie, en daarna bleef het stil.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Nee, ik wijs op de verschillen. Daarnaast heb ik niets te maken met Trump.
Trump weigerde zich neer te leggen bij de uitslag, noemde de verkiezingen 'rigged'. Beambten werden bedreigd, uitgescholden en moesten onderduiken. Het Capitool is bestormd door mensen die Trumps leugens geloofden, er vielen meerdere doden en Trump-aanhangers wilden Pence en Pelosi vermoorden. En Trump heeft nog nooit ook maar een greintje sluit betuigd.
En jouw reactie hierop is: 'ja, maar Clinton noemde Trump eem illegitiem president'.
Je snapt toch zelf ook wel dat je niet wegkomt met zo'n halfbakken whataboutism? En al helemaal omdat dat niets verandert aan de acties van Trump.
Stel je voor dat Biden zou zeggen 'And I love that shooter'.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:38 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
GastHou op jezelf elke keer voor lul te zetten man.
Die statement kwam uren later en hij sloot het af met "I love you" tegen die idioten die het net hadden bestormd.
Jup, velen uit dit topic waren er de hele dag bij, ik zal het nooit meer vergeten. De blijdschap was immers groot op sommige plekken. En daarna zou het antifa zijn of nep en gingen de zielige mensen ook nog eens onterecht de cel in. Er werd zelfs al dagen naar uitgekeken. 6 Januari zou het gebeuren, Trump alsnog president, let maar op.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees nou eens wat ik schrijf. In de post die je citeert komt die verklaring uitgebreid aan bod.
Doe nog maar een poging.
En het heeft niets te maken met 'de media', want we hebben op 6 januari zelf gezien hoe lang Trump wachtte met zijn verklaring. En ik heb met eigen ogen gezien hoe halfbakken die was.
Verder hebben mensen uit de directe omgeving van Trump verklaringen afgelegd.
Dus kap eens met het trekken van die onzinnige 'de media'-kaart. Dat werkt misschien bij domme, ongeïnformeerde mensen, maar ik heb 6/1 van begin tot eind gevolgd.
Maar je ziet niet dat er een dubbele standaard gehanteerd word? Het kan zijn dat je nog niet lang genoeg op dit forum zit maar de dubbele standaard is hier de norm.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:29 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Je beschuldigt iemand van selectieve verontwaardiging met betrekking tot het ondermijnen van het vertrouwen in de democratie. Maar jouw held doet hetzelfde naar mijn mening. Vandaar dat ik je vraag (dat is iets anders dan woorden in je mond leggen) of je vind dat Trump het vertrouwen niet ondermijnt.
Kan ik uit je reactie begrijpen dat jij ook vind dat Trump het vertrouwen in de democratie ondermijnt? Je beantwoord de vraag namelijk niet direct. Ik wil je geen woorden in de mond leggen, misschien kan je gewoon JA of NEE antwoorden. Dan weet iedereen hoe we jouw beschuldigingen van het ondermijnen van democratie moeten wegen.
De verschillen zijn irrelevant, ze noemde Trump lang na de verkiezingen niet legitiem. Ze huilde nog lang na de verkiezingen over Russische inmenging en dat ze eigenlijk president hoorde te zijn. Jij wilt de nadruk leggen op de vorm niet op de inhoud. Het is in essentie precies hetzelfde en dat wil je niet erkennen. En juist daarom voel ik er weinig voor om er serieus op in te gaan.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik probeer vooral woorden uit jouw mond te krijgen. Zo confronteerde ik jou eerder vandaag met de woorden en daden van Trump. Eerst kreeg ik een 'ja, maar Clinton' als reactie, en daarna bleef het stil.
Nog maar een keer dan:
[..]
Of "the shooter was an American patriot and he was murdered by crooked Trump and his people!"quote:Op zondag 14 juli 2024 21:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Stel je voor dat Biden zou zeggen 'And I love that shooter'.
Nee, ik leg juist de nadruk op de inhoud. Ik benadruk wat Trump heeft gedaan en nagelaten in de nasleep van de laatste verkiezingen. Hoe hij vol blijft houden dat de verkiezingen 'rigged' waren en tegen zijn supporters zegt dat hij de eigenlijk winnaar was en is.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De verschillen zijn irrelevant, ze noemde Trump lang na de verkiezingen niet legitiem. Ze huilde nog lang na de verkiezingen over Russische inmenging en dat ze eigenlijk president hoorde te zijn. Jij wilt de nadruk leggen op de vorm niet op de inhoud. Het is in essentie precies hetzelfde en dat wil je niet erkennen. En juist daarom voel ik er weinig voor om er serieus op in te gaan.
Van een geringe afstand schieten met een professioneel moordwapen op een politieke bijeenkomst, daar kun je moeilijk van stellen dat de intentie geen moord was.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
We weten de intentie niet. Waarom wil je zo graag dat de intentie moord is? Ik zie Trump graag in een bodybag wat een walgelijk stuk vreten is dat qua dat aangaat is het niet onwaarschijnlijk. Maar met de feiten die we hebben, er is geschoten, Trump is geschampt, er zijn onschuldige doden gevallen. Kan ik niet zeggen wat de intentie was. Geen van die feiten zegt iets over wat de dader probeerde te doen. Als het Trump vermoorden was is dat in ieder geval niet gelukt.
Als we kijken naar het resultaat is het anders, we kunnen het eens zijn dat dit een geweldig cadeau voor Trump is toch?
Je bent verder geen mod dus als je wilt modden moet je eerst een ander kleurtje hebben. Dat dit geen serieus forumdeel is wel duidelijk toch. Zoveel users die alleen maar trollen.
En ik maar denken dat in de tijd van de bijbel door het volk Israël mensen helemaal niet werden afgebeeld... Wat moet ik me dan voorstellen bij bijbelse plaatjes? Wat zijn mensen toch enorm idioot als ze fan worden van iemand.quote:
Ja maar Hillary!quote:Op zondag 14 juli 2024 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik leg juist de nadruk op de inhoud. Ik benadruk wat Trump heeft gedaan en nagelaten in de nasleep van de laatste verkiezingen. Hoe hij vol blijft houden dat de verkiezingen 'rigged' waren en tegen zijn supporters zegt dat hij de eigenlijk winnaar was en is.
Op 6 januari wilden Trumps aanhangers zijn eigen vice-president vermoorden. Heb jij Trump ooit zijn afschuw horen uitspreken of deze acties veroordelen? Nee. Sterker, Trump claimt dat de gekken die het Capitool bestormden politieke gevangenen zijn, en hij wil ze een pardon geven als hij wordt herkozen.
Hoe kijk je daar tegenaan?
Mensen die tientallen jaren in de bak zitten voor dit vergrijp verdienen een pardon. Er zitten mensen vast die niets anders hebben gedaan dan rondlopen in het gebouw. Die vonnissen die zijn uitgesproken zijn grotendeels politiek gemotiveerd.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik leg juist de nadruk op de inhoud. Ik benadruk wat Trump heeft gedaan en nagelaten in de nasleep van de laatste verkiezingen. Hoe hij vol blijft houden dat de verkiezingen 'rigged' waren en tegen zijn supporters zegt dat hij de eigenlijk winnaar was en is.
Op 6 januari wilden Trumps aanhangers zijn eigen vice-president vermoorden. Heb jij Trump ooit zijn afschuw horen uitspreken of deze acties veroordelen? Nee. Sterker, Trump claimt dat de gekken die het Capitool bestormden politieke gevangenen zijn, en hij wil ze een pardon geven als hij wordt herkozen.
We maken er een grapje van, maar daar komt het wel op neer.quote:
Leuk geprobeerd maar dat is totaal niet wat er gevraagd wordtquote:Op zondag 14 juli 2024 22:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mensen die tientallen jaren in de bak zitten voor dit vergrijp verdienen een pardon. Er zitten mensen vast die niets anders hebben gedaan dan rondlopen in het gebouw. Die vonnissen die zijn uitgesproken zijn grotendeels politiek gemotiveerd.
Trump maakt geen onderscheid, wil iedereen die is veroordeeld voor de bestorming van het Capitool een pardon geven. In de maga-wereld worden de bestormers zelfs beschouwd als helden.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mensen die tientallen jaren in de bak zitten voor dit vergrijp verdienen een pardon. Er zitten mensen vast die niets anders hebben gedaan dan rondlopen in het gebouw. Die vonnissen die zijn uitgesproken zijn grotendeels politiek gemotiveerd.
Je krijgt er toch geen echt antwoord op, ipv gaat het 'WK jezelf tegenspreken' op volle kracht door.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De secret service had dan ook meer vuurwapens moeten hebben, die 2 meter lange sniper is niet genoeg.quote:
Je snapt het niet, hij zag er toch gewoon uit als 'good guy with a gun' dus ze konden helemaal niet weten sat ie op Trump ging schieten.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:41 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Klopt, maar die lagen nu ook te slapen. Die schutter had daar nooit mogen liggen, maar goed mosterd en maaltijd ofzo.
Een AR15 is prima geschikt om op een paar 100m afstand raak te schieten. Zo'n AR is min of meer hetzelfde als de Colt C7 die bij defensie gebruikt word. Een van de basiseisen voor een militair is op 300m raak schieten met enkel het mechanisme vizier(oogdop/korrel).
Hij vroeg toch wat ik er van vond, daar is mijn antwoord. Deze mensen verdienen een pardon.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar dat is totaal niet wat er gevraagd wordt
Nee, jij zoomt in op een klein onderdeel van mijn bijdrage. Ik gaf een opsomming van Trumps acties en uitlatingen in relatie tot de laatste verkiezingen en de bestorming van het Capitool, waarna jij iets mompelt over mensen die in jouw ogen een pardon verdienen.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij vroeg toch wat ik er van vond, daar is mijn antwoord. Deze mensen verdienen een pardon.
Ik zag het meer Trumpfans schrijven, dat er nu 8 jaar Trump komt, die nu al ouder is dan toen Biden te oud zou zijn voor het presidentschap.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat mag niet. Max 2 termijnen. Relevante teksten hebben het niet over 2 aaneengesloten termijnen. Als dat figuur het wordt kun je er donder op zeggen dat precies dit punt al een probleem gaat worden.
Ik zag het meer Trumpfans schrijven, dat er nu 8 jaar Trump komt, die nu al ouder is dan toen Biden te oud zou zijn voor het presidentschap.quote:Op zondag 14 juli 2024 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja mooi he, hij heeft zich er nog steeds niet bij neergelegd.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het was niet klagen hé. Daarnaast heeft Trump dus absoluut niet het dikgedrukte gedaan, integendeel. Dus daar faal hij, dan moet dat ook diskwalificerend zijn.
Jezus had helaas geen tijd om de dood van die oud-brandweerman te voorkomen.quote:
Zeker, het lijkt heel erg op al die foto's in de Bijbel.quote:
Die was er alleen om de 'chosen one' te beschermenquote:Op zondag 14 juli 2024 22:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Jezus had helaas geen tijd om de dood van die oud-brandweerman te voorkomen.
Trollen zullen trollen.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We maken er een grapje van, maar daar komt het wel op neer.
Chivaz weigert kritisch naar Trumps acties en uitlatingen te kijken, omdat Clinton Trump een 'illegitieme president' heeft genoemd.
Toegegeven, een tamelijk domme en onzinnige uitspraak van Clinton. Maar het is natuurlijk waanzin om alles wat Trump doet te vergoelijken door daarnaar te wijzen.
Toch maar hierop reageren.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind niet dat Fauci op de stoel van de politiek moet gaan zitten. Helaas heeft Trump hem dat podium geboden. Dat zag je ook met die veearts hier die vond dat de ongevaccineerden maar op een eiland gezet moesten worden. Willens en wetens leugens verkopen omtrent het gevaar van het virus, maskers bij kleine kinderen aanbevelen evenals liegen over de spuit die zogenaamd de verspreiding zou tegengaan.
Ik ben maar wat blij dat ik niet naar die flauwekul heb geluisterd. Ik zag dat ik niet in een risicogroep zat. Ik was toen midden 30 en gezond dus totaal onnodig dat ik een spuit moest hebben. En ik had gelijk gekregen gezien de cijfers en het feit dat ik zelf corona heb gehad en slechts een paar dagen ziek was.
Als het aan Fauci lag dan zat de VS na elke scheet in een lockdown, de heilig verklaring van Fauci door de media was ronduit misselijkmakend.
Het belangrijkste deel heb ik antwoord op gegeven. Ik heb werkelijk waar geen idee wat er precies is gezegd en wanneer en waarom. Rond Trump is het altijd de hysterie die heerst en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat we deze discussie al meerdere malen hebben gevoerd.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij zoomt in op een klein onderdeel van mijn bijdrage. Ik gaf een opsomming van Trumps acties en uitlatingen in relatie tot de laatste verkiezingen en de bestorming van het Capitool, waarna jij iets mompelt over mensen die in jouw ogen een pardon verdienen.
Dus nee, je gaf geen antwoord op mijn vraag.
Johnson heeft hier gewoon gelijk.quote:
quote:Op zondag 14 juli 2024 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Johnson heeft hier gewoon gelijk.
Als je werkelijk denkt dat CRT (pseudo-wetenschap) en identiteitspolitiek (druist in tegen alles waar MLK voor stond) verbindend werkt, geloof je zelf iets teveel in die bagger.
Republikeinen en hun gedweep met religie en 'real Americanism' is geen haar beter, natuurlijk, maar laten we svp niet doen alsof woke in de VS niet voor precies dezelfde polarisatie zorgt.
Identiteitspolitiek is in de kern intolerant. Uiteraard hoef ik jou het hele Wheel of Power-denken niet uit te leggen, iets dat vooral in academia in de VS gewoon gehanteerd wordt.quote:Op zondag 14 juli 2024 23:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Wat niet verbindend werkt is zeuren over identiteitspolitiek. Als alles wat je doet identiteitspolitiek is.
Woke zorgt voor verbinding. Maar jij volgt de conservatieve lijn dat mensen veroordelen voor kenmerken die ze niet kunnen veranderen helemaal prima is. Dan heb je natuurlijk een hekel aan elke emanciperende beweging. Dat je bijna elke post MLK probeert te claimen begint ook wel zielig te worden in betogen tegen identiteitspolitiek.
zucht...quote:Op zondag 14 juli 2024 23:35 schreef Kijkertje het volgende:
Ron Johnson die meewerkte met het pushen van de 'fake electors' op J6 om zo Trump in het zadel te houden heeft boter op zijn hoofd.
[ x ]
[ x ]
Ja ja in JOUW verhaal. Ik ken je stokpaardje (en dat van de MAGA's) onderhand wel. Hoe je ook denkt over bepaalde onderwerpen, het is geen reden om geweld te gebruiken. Ik vind het feit dat Ron Johnson (als senator) meewerkte aan de couppoging een stuk gevaarlijker.quote:Op zondag 14 juli 2024 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zucht...
In DIT verhaal, Kijkertje.
Het belangrijkste deel? Net of dat gedoe over die Capitool-bestormers de kern was van betoog.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het belangrijkste deel heb ik antwoord op gegeven. Ik heb werkelijk waar geen idee wat er precies is gezegd en wanneer en waarom. Rond Trump is het altijd de hysterie die heerst en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat we deze discussie al meerdere malen hebben gevoerd.
Waar heb je het in vredesnaam over.quote:Op zondag 14 juli 2024 23:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja ja in JOUW verhaal. Ik ken je stokpaardje onderhand wel. Hoe je ook denkt over bepaalde onderwerpen, het is geen reden om geweld te gebruiken. Ik vind het feit dat Ron Johnson (als senator) meewerkte aan de coup een stuk gevaarlijker.
Over je stokpaardje de identiteitspolitiek.quote:Op zondag 14 juli 2024 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over.
En wat heeft dat met geweld gebruiken te maken?quote:Op zondag 14 juli 2024 23:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Over je stokpaardje de identiteitspolitiek.
Dit gaat toch niet over Amerikaanse politiek. Geloof ik in bepaalde termen? Bijna al die termen beschrijven zeker zaken die bestaan. Iets als witte fragiliteit kun je ook zien in onze tweede kamer bijvoorbeeld. Heb je van die racistische ministers die dan heel boos worden als ze op hun racistische omvolkingstheoriën worden gewezen.quote:Op zondag 14 juli 2024 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat een ironie.
De reden waarom ik fel gekant ben tegen woke is omdat dat dus precies doet wat jij zegt: mensen veroordelen voor kenmerken die ze niet kunnen veranderen.
Vertel eens, Lord, geloof jij in 'Wit privilege'? 'Witte fragiliteit'? 'Witte onschuld"? Onderschrijf jij 'mannelijke toxiciteit'? 'Patriarchaal denken'? 'Heteronormativiteit'?
Iets wat dus helemaal niets te maken heeft met woke zijn. Jij vindt het juist altijd helemaal prima om bijvoorbeeld minderheden achter te stellen. Want enige poging een organisatie diverser maken vind je al racistisch.quote:Ik niet. Raad eens waarom? Omdat ik het verwerpelijk vind om mensen gedrag- en karaktereigenschappen toe te kennen op basis van... drum roll... kenmerken waar ze niets aan kunnen veranderen. Zoals ras, geslacht, seksuele voorkeur en validiteit.
Je claimt hem altijd aan jouw zijde. Je denkt werkelijk dat King de huidige generatie die zijn werk oppakt allemaal zou veroordelenquote:Ik hoef MLK verder niet te claimen, die spreekt ook van gene zijde duidelijke woorden: oordeel niet op basis van huidskleur maar op basis van karakter.
Misschien moet je je een beetje meer in hedendaags discours verdiepen dan blijven hangen in de 60's. Kleurenblindheid is een stage waar voorlopig totaal geen sprake van is. Dat is zoiets als claimen dat een sociale democratie al het eindpunt van communisme is.quote:Vertel maar eens hoe al dat intersectionele gereutel, dat niet anders doet dan karaktereigenschappen toekennen op basis van bijvoorbeeld kleur (en daarmee ook gewoon een KKK in reverse is), correspondeert met de kleurenblinde (mag ook al niet, je moet juist kleur zien) ideologie van MLK.
3,2,1, Go!
Niets daarom is het ook zo dom van Ron Johnson.quote:Op zondag 14 juli 2024 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat heeft dat met geweld gebruiken te maken?
Is dit van de strekking van Malcolm X's "chickens coming home to roost"-opmerking na de moord op JFK?quote:Op maandag 15 juli 2024 00:01 schreef Kijkertje het volgende:
Mss kunnen het beter weer eens over de Amerikaanse wapenwetgeving hebben.
[ x ]
Of over het geweld dat Trump oproept.
[ x ]
Ja maar dat kan in de woelige politiek ook zo weer veranderen.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
De marges in de swingstates zijn echt wel enorm geworden.
Die partij is sinds de Evangelical take-over onder Reagan zo ver afgedreven van haar wortels (Abraham Lincoln) dat het een geheel andere partij is geworden.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:
Je moet de GOP nageven dat ze erin geslaagd zijn wel een hele bonte verzameling kansenparels te verzamelen.
De Grondwet aanpassen in de VS is niet onmogelijk, wel heel lastig. Het vereist een 2/3 meerderheid in het Huis, de Senaat EN bij de Staten. Dat is momenteel en in de nabije toekomst eigenlijk uitgesloten.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jullie hebben gelijk, dat zal voorlopig niet gebeuren. Daarbij is voor Trump de noodzaak nog een keer te runnen ook wel weg na deze keer. Dan zijn alle zaken tegen hem al een stille dood gestorven en is hij zelf natuurlijk ook weer 4 jaar dichter bij zijn einde.
Maar het kan wel grondwet aanpassen is in vrijwel geen land onmogelijk ik weet dat ze er in Amerika in ieder geval vrijwel nooit aan doen.De erg rechtse Republikeinen praten wel graag erover dat om het land op orde te brengen er misschien een sterke man zoals Putin nodig is die als een dictator mag regeren zodat hij de nodige veranderingen kan tewerkstellen.
Die meerderheid gaat er nooit komen. En gelukkig maar.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Grondwet aanpassen in de VS is niet onmogelijk, wel heel lastig. Het vereist een 2/3 meerderheid in het Huis, de Senaat EN bij de Staten. Dat is momenteel en in de nabije toekomst eigenlijk uitgesloten.
Dat komt omdat Trump weleens met een bijbel rondloopt.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Het blijft ook wel frappant dat domrechts Kyle Rittenhouse als nationale held beschouwde omdat hij een ongewapende zedendelinquent executeerde, maar er heel wat meer moeite mee heeft dat Thomas Matthew Crooks hetzelfde probeerde.
Zullen we deze discussie elders doen? Jullie beiden.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 1000 euro staat, Lord.
En mijn goedheid, dikgedrukte. TR-waardig.
Laatste keer: niet alleen heb ik dat nergens ooit gesteld - aangezien dat tegen al mijn principes ingaat - ik bekritiseer de ideologie die jij hier aanhangt die stelt DAT mensen van kleur automatisch niet aangenomen worden OMDAT de 'witte man' inherent en intens racistisch is, omdat hij wit is.
Buttigieg erin.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dat kan in de woelige politiek ook zo weer veranderen.
Geen reden deze verkiezingen maar weg te geven.
Tja, dat noemen we op traditioneel CYA (Cover your ass) gedrag, hier gaan koppen voor rollen en iedereen probeert om dat dan iig niet zijn of haar hoofd te laten zijn.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
Ow de plaatselijke politie gaat de schuld krijgen van het niet tijdig spotten van de schutter?
[ x ]
Ik had liever gezien dat ie nog geleefd had en tekst en uitleg had kunnen geven over zijn beweegredenen. Nu gaat echt iedereen er mee aan de haal.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Amerikaanse ziekte wat dit soort aanslagen betreft.
Daar bestaan zaken als incompentie, ongeluk en/of toeval niet bij grote, ingrijpende gebeurtenissen. De lijn is te volgen van Pearl Habor naar JFK naar 9/11 naar deze aanslag op Trump.
Die onuitroeibare wens om patronen en complotten te zien zou je bijna automatisch kunnen noemen.
Mijn gok is dat die Crooks, net als Booth, Oswald, Ray, Sirhan Sirhan, Bremer en Hinckley voor hem behoort tot het type lone wolf met hetzij geldingsdrang hetzij 'niets meer te verliezen' attitudes, en dat de chaos in Butler, PA vooral het gevolg is geweest van incompetentie, niet zozeer opzet.
Ik zie de uit het niets opgekomen 'conspiracy-industry' n.a.v. de moord op JFK als het startpunt van die waanzin.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
Hanlon's Razor is niet populair in een tijd waarin geld te verdienen is met conspiracies de ether in gooien.
Opnieuw een gok, de Bremer respons: "I wanted to be famous".quote:Op maandag 15 juli 2024 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat ie nog geleefd had en tekst en uitleg had kunnen geven over zijn beweegredenen. Nu gaat echt iedereen er mee aan de haal.
Maar ik ben al lang blij dat Trump het overleefd heeft. Reuze benieuwd wat voor leugens er uit zijn mond gaan komen bij de Republican Convention die morgen gaat beginnen.quote:Op maandag 15 juli 2024 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat ie nog geleefd had en tekst en uitleg had kunnen geven over zijn beweegredenen. Nu gaat echt iedereen er mee aan de haal.
Ja maar mensen willen graag doen alsof Biden een kans maakt. Alsof je niet beter met een hail merry kan komen.quote:Op maandag 15 juli 2024 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
New York mogelijk een swing state...
https://www.politico.com/(...)ork-trouble-00167198
https://nymag.com/intelli(...)rats-are-doomed.html
New York...
En dit was een poll een dag voor de aanslag.
Laatste polls in belangrijke staten, vandaag:quote:Op maandag 15 juli 2024 01:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar mensen willen graag doen alsof Biden een kans maakt. Alsof je niet beter met een hail merry kan komen.
Het wil er echt niet in dat als staten als NY al naar de andere kant gaat er iets moet veranderen.
Beetje vaag verhaal in Politico, ik kan de poll ook nergens vinden.quote:Op maandag 15 juli 2024 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
New York mogelijk een swing state...
https://www.politico.com/(...)ork-trouble-00167198
https://nymag.com/intelli(...)rats-are-doomed.html
New York...
En dit was een poll een dag voor de aanslag.
quote:But the warning signs are impossible to ignore and have been building over the past year. Two private polls conducted in a swing New York House district and reviewed by POLITICO — one in September and another in March — found former President Donald Trump leading Biden there by 1 point, a virtual tie. And public polls over the last four months found Biden’s lead had winnowed to just 8 points across New York — an unusually narrow gap in a state where Democrats outnumber Republicans 2 to 1.
Herstel; twee polls, in September en Maart. Resultaten gepubliceerd de dag voor de aanslag.quote:Op maandag 15 juli 2024 01:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Beetje vaag verhaal in Politico, ik kan de poll ook nergens vinden.
[..]
Ja ik heb het gelezen. Maar geen links naar de poll(s) dus en 538 heeft ze ook niet..quote:Op maandag 15 juli 2024 01:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Herstel; twee polls, in September en Maart. Resultaten gepubliceerd de dag voor de aanslag.
Two private polls conducted in a swing New York House district and reviewed by POLITICO — one in September and another in March — found former President Donald Trump leading Biden there by 1 point, a virtual tie. And public polls over the last four months found Biden’s lead had winnowed to just 8 points across New York — an unusually narrow gap in a state where Democrats outnumber Republicans 2 to 1.
Schijnt een 'internal Democratic poll' te zijn geweest die 'gelekt' is, ofwel, die niet gepubliceerd moest worden.quote:Op maandag 15 juli 2024 01:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja ik heb het gelezen. Maar geen links naar de poll(s) dus en 538 heeft ze ook niet..
Ja dat was dus ook precies het plan:quote:Op maandag 15 juli 2024 01:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Op basis van de polls vandaag, zou dit de uitkomst van de verkiezingen zijn:
[ afbeelding ]
Ik zie met geen mogelijkheid, afgaande op de laatste data en wetende wat er gisteren gebeurd is, hoe Biden aan minstens 44 electoral votes komt. De enige manier om te winnen is om Pennsylvania, Michigan én Wisconsin te veroveren. En dan nog is het een krappe 270 vs. 268. Verliest hij een van die drie is het voorbij.
In Georgia, Arizona en Nevada is het op dit moment niet eens 'close'.
Zie net ook dat New Jersey in de laatste poll Trump aan kop heeft. Ja, dan is het dus helemaal ondoenlijk.
Wellicht komen anderen tot andere mogelijke uitkomsten? Kan hier: https://www.270towin.com/
Dan zullen ze ook New Jersey en Maine binnen de boot moeten houden.quote:Op maandag 15 juli 2024 01:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat was dus ook precies het plan:
[ x ]
Ja ja, we weten het inmiddels wel. Het is beter om met Biden te verliezen dan met iemand anders.quote:Op maandag 15 juli 2024 02:01 schreef Kijkertje het volgende:
Buttigieg pollt nog slechter dan Harris.
Wat is jouw strategie?quote:Op maandag 15 juli 2024 02:01 schreef Kijkertje het volgende:
Buttigieg pollt nog slechter dan Harris.
Ik heb geen idee of het nog goedkomt behalve dat ik Biden vervangen de slechtste optie vind. Daar is het te laat voor.quote:Op maandag 15 juli 2024 02:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is jouw strategie?
Zie jij dit met Biden nog goedkomen?
Ik zie het echt niet, qua polls. Hoe wordt dit precies in vier maanden rechtgetrokken, zeker na gisteren?
En let wel: al wint Biden de Blue Wall states, dan is één van de staten die thans ook schipperen verliezen dus al voldoende om ook dat plan te dwarsbomen.
Integriteit ook.quote:Op maandag 15 juli 2024 02:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is iets wat Trump nooit zal hebben: klasse.
Echt he?! Wat hebben Trump's rechtszaken ermee te maken en wiens 'retoriek'. Ze doen altijd net alsof die 'retoriek' vergelijkbaar is tussen beide partijen.quote:Op maandag 15 juli 2024 04:29 schreef OMG het volgende:
"These endless attacks are taking a toll"??
Nee, nee, Mike, één van je 2A maatjes probeerde nu waar je eigen groepje zo op geilt; het omleggen van een tiran.
Maar goed, dit is toch precies wat die hele groep ammosexuals wil? Hier mag ik open en concealed carry een wapen bij me hebben zonder er een permit voor te hoeven hebben. Background checks zijn er nog wel normaal gesproken, maar ga ik de privé route, dan zijn die er niet. Maar goed, vertel me eens waarom het aan de rhetoric zou liggen..
Ga hier maar eens van winnen:quote:Op maandag 15 juli 2024 00:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dat kan in de woelige politiek ook zo weer veranderen.
Geen reden deze verkiezingen maar weg te geven.
Ja, Shapiro. Kende hem eigenlijk niet, maar hij dook de laatste weken vaker op in de media die ik volg. Buitengewoon capabele kerel, doet het ook goed bij de 'arbeidersklasse'.quote:Op maandag 15 juli 2024 06:12 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n prima (toekomstige) kandidaat voor het presidentschap (imho):
[ x ]
Of ze denken: ik ga nu het risico op verlies niet lopen want dan kan ik het over 4 jaar helemaal vergeten.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga hier maar eens van winnen:
[ afbeelding ]
Ik snap heel goed dat een Whitmer, Newsom, Shapiro, Buttigieg, Pritzker en al die anderen denken: een dik verlies van Trump nadat ik er mede voor zorgde dat Biden aan de kant werd geschoven doet mijn kansen over 4 jaar meer kwaad dan goed.
Buttigieg ook wel hoewel hij weinig kans maakt in het conservatieve Amerikaquote:Op maandag 15 juli 2024 08:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, Shapiro. Kende hem eigenlijk niet, maar hij dook de laatste weken vaker op in de media die ik volg. Buitengewoon capabele kerel, doet het ook goed bij de 'arbeidersklasse'.
Wat mij betreft zou het moeten gaan tussen Shapiro, Newsom en Whitmer.
Er zijn toch berichten geweest uit zijn omgeving? Maar goed, er zullen er de komende weken wel meer opduiken, het waarom van deze daad zal voorlopig echt niet wel interessant blijven voor praktisch alle journalisten. Dus buurman, leraar, voormalige vriend e.d. zullen allemaal de kranten wel gaan halen.quote:Op maandag 15 juli 2024 09:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Waarom weet iedereen zo zeker dat die (als Republikein ingeschreven stemmer) geen Nikki Haley-fan was? Er zijn immers genoeg Republikeinen die aangegeven hebben nog liever op een dode vlieg of een dementerende Biden te willen stemmen dan op Trump en ook genoeg Republikeinen die vinden dat Trump de GOP kapot heeft gemaakt.
Ja, tot gister zou ik dat een onbegrijpelijke tactiek vinden. Maar nu heb ik ook zoiets 'als het toch 99% zeker is dat je verliest, moet je daar geen goede kandidaat aan opoffeŕen'.quote:Op maandag 15 juli 2024 09:25 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik gok dat de democraten rekening houden met de komende vier jaar Trump en er op zullen hopen dat ze bij de midterms van 2026 het huis en de senaat kunnen veroveren. De verkiezingen van 2028 zijn veel geschikter voor mensen als Newsom, zeker na deze moordaanslag.
In Republikeinse kringen zal men wel aardig balen dat iemand uit eigen gelederen hun meest geliefde type wapen heeft gebruikt voor hetgeen waarmee ze hun wapenbezit altijd legitimeren; het moeten kunnen opstaan tegen de tirannieke overheid.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:32 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zullen de Republikeinen doorgaan met dit soort filmpjes en spotjes?
De meeste mensen denken helemaal niet zo ver door. Helaas.quote:
En er zijn aanwijzingen dat de motivatie om achter trump aan te gaan te maken heeft met de vriendschap tussen trump en epstein en de nieuwe(?) documentatie dat donnie seks heeft gehad met minderjarigen. En zo komt er ineens weer aandacht op allerlei dingen die wat minder handig zijn voor Republikeinen.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In Republikeinse kringen zal men wel aardig balen dat iemand uit eigen gelederen hun meest geliefde type wapen heeft gebruikt voor hetgeen waarmee ze hun wapenbezit altijd legitimeren; het moeten kunnen opstaan tegen de tirannieke overheid.
Natuurlijk wel. Er is tijd plenty. Het was snel bekend dat de dader een blanke republikeinse AR-15 fanaat was. Da's niet meer weg te spinnen door Foxnews en Elon Musk en de rest.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
De meeste mensen denken helemaal niet zo ver door. Helaas.
Waarom zou je, als je een full blown republikein bent, 15 dollar doneren aan het Progressive Turnout Project?quote:Op maandag 15 juli 2024 11:08 schreef Ulx het volgende:
Het was snel bekend dat de dader een blanke republikeinse AR-15 fanaat was.
Belastingaftrek.quote:Op maandag 15 juli 2024 11:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom zou je, als je een full blown republikein bent, 15 dollar doneren aan het Progressive Turnout Project?![]()
Ik vermoed dat hij uit een republikeins nest komt, wellicht onder druk van familieleden zich heeft laten registreren als republikein (omdat dat nou eenmaal zo gaat binnen de familie) en dat dus gevoelsmatig helemaal niet is/was.
Dat doneren deed hij vóór hij zich registreerde als Republikein begreep ik gisteren.quote:Op maandag 15 juli 2024 11:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom zou je, als je een full blown republikein bent, 15 dollar doneren aan het Progressive Turnout Project?![]()
Ik vermoed dat hij uit een republikeins nest komt, wellicht onder druk van familieleden zich heeft laten registreren als republikein (omdat dat nou eenmaal zo gaat binnen de familie) en dat dus gevoelsmatig helemaal niet is/was.
Misschien knapte hij daarna af op het gehakkel van Biden.quote:Op maandag 15 juli 2024 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doneren deed hij vóór hij zich registreerde als Republikein begreep ik gisteren.
ja, of het is gewoon een Republikein die niet MAGA is en volgens MAGA bij de RINO-club van oud-Republikeinen die Trump niet steunen hoort. Door die bril is zelfs iemand als Romney RINO.quote:Op maandag 15 juli 2024 11:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Republicans in disarray!quote:Op maandag 15 juli 2024 11:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ja, of het is gewoon een Republikein die niet MAGA is en volgens MAGA bij de RINO-club van oud-Republikeinen die Trump niet steunen hoort.
En maak er dan in 'wild-wild-west-la-la-land' nog maar eens chocola van, nadat je de schutter hebt gedood en niet meer kunt ondervragen.quote:
Hij komt niet uit een Republikeins nest. De donatie was eenmalig toen hij 17 was:quote:Op maandag 15 juli 2024 11:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarna heeft hij zich pas geregistreerd als Republikein.quote:Federal Election Commission records show that a donor listed as Thomas Crooks with the gunman’s street address gave $15 to Progressive Turnout Project, a Democratic-aligned political action committee, on Inauguration Day in January 2021, when Crooks was 17.
A spokesperson for Progressive Turnout Project said in an email that the group had received the donation “in response to an email about tuning into the inauguration” and that “the email address associated with the contribution only made the one contribution and was unsubscribed from our lists 2 years ago.”
Nou lijkt het me in dit geval allemaal nog loze speculatie waar het op motivatie van de dader aankomt, maar dat het klapwappieïsme z'n slachtoffers zal gaan eisen (en al heeft gedaan natuurlijk) lijkt me niet verassend.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:57 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En er zijn aanwijzingen dat de motivatie om achter trump aan te gaan te maken heeft met de vriendschap tussen trump en epstein en de nieuwe(?) documentatie dat donnie seks heeft gehad met minderjarigen. En zo komt er ineens weer aandacht op allerlei dingen die wat minder handig zijn voor Republikeinen.
Wellicht zijn zijn motieven dan juist andersom dan ik stelde? Hij komt uit een democratisch nest en is zelf gematigd republikein die Trump hekelt. Daardoor voelde hij zich politiek onbegrepen door zijn naasten en bedacht een plan om zichzelf op de kaart te zetten door dit te flikken.quote:Op maandag 15 juli 2024 11:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij komt niet uit een Republikeins nest. De donatie was eenmalig toen hij 17 was:
[..]
Daarna heeft hij zich pas geregistreerd als Republikein.
Bron: https://edition.cnn.com/2(...)ooks-invs/index.html
Veel mensen zitten volkomen vast in hun kampjesdenken en dan is het cruciaal dat je de dader in een ander kampje kan stoppe en met je vingertje kan wijzen.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat doet het er uberhaupt toe wie de jongen was? Willen mensen schuld toekennen op basis van affiliatie? Maakt het iets uit waar hij een tientje aan doneert of op wie hij wilde stemmen.
Nou ja, het kampje maakt in deze wel degelijk uit. Want hoe 'linkser' de dader, hoe groter de stok waarmee de Trumpisten de Dems gaan slaan.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Veel mensen zitten volkomen vast in hun kampjesdenken en dan is het cruciaal dat je de dader in een ander kampje kan stoppe en met je vingertje kan wijzen.
Heb ik ook ergens gelezen.quote:Op maandag 15 juli 2024 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
Naar ik begreep was het niet die knaap die geld had gedoneerd aan een Democratisch PAC, maar een 63-jarige naamgenoot uit Pittsburgh.
Of is dat inmiddels ook weer veranderd?
Voor ons: niks. Voor misschien wel een heleboel stemmers: veel. Zeker in een samenleving als de VS, waar ze alles in 2 kampen indelen. Stel dat hier een SP stemmer Wilders neerschiet, dan zal de SP daar denk ik niet gelijk last van hebben. Maar daar werkt dat anders.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat doet het er uberhaupt toe wie de jongen was? Willen mensen schuld toekennen op basis van affiliatie? Maakt het iets uit waar hij een tientje aan doneert of op wie hij wilde stemmen.
Nee, dan krijgen GL,PvdA en D66 meteen de schuldquote:Op maandag 15 juli 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor ons: niks. Voor misschien wel een heleboel stemmers: veel. Zeker in een samenleving als de VS, waar ze alles in 2 kampen indelen. Stel dat hier een SP stemmer Wilders neerschiet, dan zal de SP daar denk ik niet gelijk last van hebben. Maar daar werkt dat anders.
Het is niet zo dat hij een voetballer probeerde om te leggen. Het is toch vanzelfsprekend dat er eerst gespeculeerd wordt of het al dan niet een politiek gemotiveerde aanslag is? Je kan er dan niet omheen om zijn persoonlijke politieke voorkeuren hierin mee te nemen.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Schiet door de terugslag bijna haar eigen neus eraf.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:32 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zullen de Republikeinen doorgaan met dit soort filmpjes en spotjes?
Omdat mensen graag hard willen kunnen roepen "De kogel kwam van links/rechts", navenant je politieke voorkeur.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
En verlies je de "own the libs muwhahahaha-crowd" er niet mee?quote:Op maandag 15 juli 2024 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dit kun je toch niet met droge ogen beweren? Trump weet niet eens hoe hoe je die woorden moet spellen.
DEI is de standaard nu bij de secret service, de directrice heeft zelf gezegd dat daar de focus op komt te liggen. Als je mensen gaat aannemen op basis van uiterlijke kenmerken in plaats van capaciteiten (Harris) dan moet je achteraf niet gaan klagen dat het tegenvalt. Dat mensen dat opmerken is niet het probleem, dat het gebeurt is een probleem.quote:Op maandag 15 juli 2024 03:15 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n clown. Gewoon meer witte mannen inzetten, dan was dit niet gebeurt!
[ x ]
Oh en vooral niet teveel waarde hechten aan het Republikeinse lidmaatschap van de dader want Comey ...!
[ x ]
Als hij Democraat was geweest zou het breed uitgemeten worden![]()
Misschien was hij eerst fan van Trump, maar kwam er later achter dat Trump hem al die tijd heeft voorgelogen en is toen boos geworden. Zou ook kunnen.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wellicht zijn zijn motieven dan juist andersom dan ik stelde? Hij komt uit een democratisch nest en is zelf gematigd republikein die Trump hekelt. Daardoor voelde hij zich politiek onbegrepen door zijn naasten en bedacht een plan om zichzelf op de kaart te zetten door dit te flikken.
Dus waarom mogen toeschouwers geen AR-15 meenemen naar een Trump-rally? Dan kunnen ze gewoon de schoolmeester uithangen en het zo oplossen, of niet soms?quote:Op maandag 15 juli 2024 12:28 schreef Chivaz het volgende:
waarschuwingen van onder andere het publiek heeft er bijna voor gezorgd dat een presidentskandidaat is vermoord.
Of hij komt uit een democratisch nest, is geradicaliseerd door de media en heeft zich geregistreerd als republikein om te kunnen stemmen in de primaries. Dit was zijn laatste kans om Trump te stoppen. Want als Trump wint dan is er geen democratie meer, hij gaat regeren als een dictator etc etc.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wellicht zijn zijn motieven dan juist andersom dan ik stelde? Hij komt uit een democratisch nest en is zelf gematigd republikein die Trump hekelt. Daardoor voelde hij zich politiek onbegrepen door zijn naasten en bedacht een plan om zichzelf op de kaart te zetten door dit te flikken.
Hij komt ook niet uit een Democratisch nest.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of hij komt uit een democratisch nest, is geradicaliseerd door de media en heeft zich geregistreerd als republikein om te kunnen stemmen in de primaries. Dit was zijn laatste kans om Trump te stoppen. Want als Trump wint dan is er geen democratie meer, hij gaat regeren als een dictator etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |