Eén van de invoedrijkste Amerikaanse dominees, John Piper, roept in elk geval nu al voor de derde verkiezing op om niet op Trump te stemmen, ondanks dat hij zelf wel Republikein is.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe groot is dat deel, tov andere republikeinse kandidaten / presidenten? Is daar data van?
Volgens mij heeft bij Trump juist een aardig deel van de christenfundamentalisten prima door dat die man een hele boel dingen is, maar absoluut niet religieus. En dat die groep die door 'Trump is religieus' heen prikt echt aanzienlijk groter is dan bij andere republikeinse presedenten / presidentskandidaten. Die groepen vormen vaak juist de basis van de andere republikeinse kandidaten?
Naar mijn idee geniet Trump inderdaad relatief minder steun onder de christenfundamentalisten dan andere republikeinse presidenten / presidentskandidaten / partijkandidaten.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén van de invoedrijkste Amerikaanse dominees, John Piper, roept in elk geval nu al voor de derde verkiezing op om niet op Trump te stemmen, ondanks dat hij zelf wel Republikein is.
Eens. Zeker bij Hillary Clinton zag je dat natuurlijk sterk, ik zou zelf ook nooit van mijn leven op Clinton hebben gestemd. Biden roept wat dat betreft ook in de religieuze hoek minder aversie op.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Naar mijn idee geniet Trump inderdaad relatief minder steun onder de christenfundamentalisten dan andere republikeinse presidenten / presidentskandidaten / partijkandidaten.
Een groot deel daarvan zal allicht sowieso wel op hem stemmen, want een areligieuze republikeinse presidentskandidaat is nog steeds beter dan een democraat, zelfs al zou die laatste de paus zijn. Maar van harte gaat het volgens mij niet.
Daarom zie je andere republikeinse kandidaten ook vaak campagne voeren op 'christelijke waarden', en dat zet ik tussen haakjes omdat het toch regelmatig een 'do as I say but don't do as I do' ding lijkt te zijn, waarbij die lui soms echt keihard door de mand vallen.
Dan is hij naar mijn weten de uitzondering. Christenen stemmen overwegend Trump, en steeds vaker wordt daar een eng-extremistisch sausje over gegoten.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén van de invoedrijkste Amerikaanse dominees, John Piper, roept in elk geval nu al voor de derde verkiezing op om niet op Trump te stemmen, ondanks dat hij zelf wel Republikein is.
Ja, ik weet dat veel christenen helaas blind Republikeins stemmen. Maar dit is totaal wat anders dan Trump vergoddelijken, de meesten stemmen wat ik zie Republikeins 'ondanks Trump' en niet 'dankzij Trump'.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan is hij naar mijn weten de uitzondering. Christenen stemmen overwegend Trump, en steeds vaker wordt daar een eng-extremistisch sausje over gegoten.
Heb je die docuserie van Tijs van den Brink niet gezien?
Vergeet niet dat Trump in de ogen van veel conservatieve christenen dingen gedaan krijgt, zoals op het gebied van abortus.
Trump hoeft zelf weinig te doen om Christenen te binnen te halen als stem, gevoelsmatig dan. Ik denk dat Biden Christenen richting Trump duwt door openlijk transgenders te supporten. Dat is gewoon veel te progressief voor de toch redelijk conservatieve Christen in de USA. Maar dat is mijn persoonlijke kijk er op, what the hell do I know haha.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan is hij naar mijn weten de uitzondering. Christenen stemmen overwegend Trump, en steeds vaker wordt daar een eng-extremistisch sausje over gegoten.
Heb je die docuserie van Tijs van den Brink niet gezien?
Vergeet niet dat Trump in de ogen van veel conservatieve christenen dingen gedaan krijgt, zoals op het gebied van abortus.
Ah, daar hebben we de volstrekt lege huls God weer.quote:
Vooropgesteld: ik probeer ook nergens de suggestie te wekken dat 'alle' Amerikaanse christenen Trump 'vergoddelijken', zoals jij het noemt.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat veel christenen helaas blind Republikeins stemmen. Maar dit is totaal wat anders dan Trump vergoddelijken, de meesten stemmen wat ik zie Republikeins 'ondanks Trump' en niet 'dankzij Trump'.
Tijs van den Brink zei het ook mooi: als je een christen hier laat kiezen tussen een in naam christelijke Baudet en D66, dan weten de meesten het hier ook niet meer.
Die lui denken al dat hij de messias is.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooropgesteld: ik probeer ook nergens de suggestie te wekken dat 'alle' Amerikaanse christenen Trump 'vergoddelijken', zoals jij het noemt.
Alleen is er een (signifcant) deel van zijn achterban dat Trump Messiaanse eigenschappen toedicht, die hem in een adem noemen met God en/of Jezus. Er duiken ook video's op van krankzinnige 'bidsessies' tijdens campagnebijeenkomsten. Je ziet het ook aan de manier waarop een deel van de 'religious right' over hem spreekt.
Dat is ongezond en beangstigend en deze moordaanslag zal dat sentiment in die hoek enkel versterken. Want Trump krijgt in de ogen te maken met vervolging, laster en nu dus ook dodelijk geweld. Toch weet hij al deze uitdagingen het hoofd te bieden. Vul de rest zelf maar in.
Inderdaad, maar zon presidentskandidaat kan toch ook niet echt veilig zijn als iedereen een wapen heeft. Ik geloof dat dat de wapenlobby juist weer een veilig gevoel geeft. Dat is toch de reden dat iedereen guns mag hebben, dat je in opstand kan komen.quote:
"Everybody shoots everybody"quote:Op zondag 14 juli 2024 16:23 schreef Ulx het volgende:
Waarom mochten de toeschouwers trouwens geen wapens hebben? Nu zijn er twee zwaargewonden en een dode gevallen. Maar was iedereen daar voorzien van AR-15's met bumpstock en high-capacity magazijnen was het natuurlijk veel beter afgelopen.
Nee, natuurlijk niet. Maar een paar honderd man die tegelijk in de richting van waar ze de dader vermoeden schieten is een goed idee. Iemand raakt dan wel wat. Je moet wel opletten in een stand-your-ground staat. Want dan mag je natuurlijk wel terugschieten als iemand verkeerd mikt. Je hoeft tenslotte niet eerst te vragen of de kogel voor jou was bedoeld of voor iemand anders. Dus dan kan het gebeuren dat iemand weer op die lui gaat schieten, maar elk voordeel heeft zo zijn nadeel. In ieder geval was het een stuk beter geweest als men zo de voordelen van 2A had kunnen demonstreren.quote:
Sowieso onbegrijpelijk dat de secret service de schutter letterlijk al in het vizier had, maar dat de schutter toch de kans kreeg om meerdere schoten te lossen.quote:
En daarom zet je de Secret Service niet in een klaslokaal. Duh.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Sowieso onbegrijpelijk dat de secret service de schutter letterlijk al in het vizier had, maar dat de schutter toch de kans kreeg om meerdere schoten te lossen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door Ulx op 14-07-2024 17:07:02 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Da's wel wat netter dan wat Trump deed toen Paul Pelosi bijna werd doodgeslagen.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:57 schreef Blastbeat het volgende:
Biden zei dat hij zou bidden voor Trump en zijn familie.
Dat kun je over bijna alles zeggen.quote:
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Ulx het volgende:
Anyway, zo'n AR-15 is dus niet heel handig voor dit soort operaties.
De Anzio 20mm is beter geschikt omdat die een maximaal bereik heeft van zo'n 4 kilometer. Vier keer zo krachtig als een lullige .50 Arctic Warfare of zo'n hobby-Barrett, dus raak je iemand dan is die wel het bokkie. En gewoon legaal. Daarmee kun je buiten bereik van de bewaking blijven.Zo lang dat je hem ook als ladder kan gebruiken om op dakjes te klimmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die percentages zullen nog wel wat teruglopen als het stof is neergedwarreld, maar dit lijkt niet meer haalbaar voor de democraten om nog in te halen.quote:
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De VS mag zich gelukkig prijzen met deze man, uiteraard heeft ze gelijk. Alleen in tijden van nood weet je hoe iemand echt is. Hij rende niet weg hij was niet aan huilen maar hij stond met een vuist omhoog als echte leider betaamt.
Trump heeft nooit gevochten dus ze heeft geen gelijk.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De VS mag zich gelukkig prijzen met deze man, uiteraard heeft ze gelijk. Alleen in tijden van nood weet je hoe iemand echt is. Hij rende niet weg hij was niet aan huilen maar hij stond met een vuist omhoog als echte leider betaamt.
Hij is welgeteld een maand dienstplichtig geweest voordat zijn vader hem daar onderuit gekocht heeft.quote:While in college, Trump obtained four student draft deferments during the Vietnam War.[11] In 1966, he was deemed fit for military service based on a medical examination, and in July 1968, a local draft board classified him as eligible to serve.[12] In October 1968, he was classified 1-Y, a conditional medical deferment,[13] and in 1972, he was reclassified 4-F due to bone spurs, permanently disqualifying him
Tijdens clinton had je die uitspraak: it's the economy stupid.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Niet echt goede timing als je een accurate poll wil natuurlijk. Maar zelfs dan, het is te hopen dat Biden nu dan eindelijk het licht ziet en een fris iemand Trump aan laat pakken. Biden zal wel blij zijn dat hij even uit de wind is maar zijn reactie vond ik volledig nikszeggend enkel platitudes.quote:
Niet nodig. Je schiet gewoon dwars door een muur met zo'n ding.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zo lang dat je hem ook als ladder kan gebruiken om op dakjes te klimmen.
Nopequote:Op zondag 14 juli 2024 17:30 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Waar kan je eigenlijk lid worden van anitfa?
Ja die Musk fluffer Ian Miles Cheong werd ook al gepost. Zat hij te zeuren dat de dames net als de mannen zonnebrillen op hadden. Echt kansloze lui. Die lui geloven gewoon niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn. De enige manier waarop in hun smalle denkwereldje vrouwen in zoiets als de secret service kunnen werken is door middel van discriminatie ofzo.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:25 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en die vrouwen bij de FBI is ook maar niks![]()
[ x ]
Dit gaat niet om libs vs cons of meer van dit soort tribale geneuzel. Het gaat om karakter, wat doet iemand in een situatie van nood. Juist in gevaarlijke situaties waar een ieder moet vertrouwen op zijn instincten leer je de mens echt kennen.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tijdens clinton had je die uitspraak: it's the economy stupid.
Maar anno nu hebben bepaalde mensen nu eenmaal: own the libs.
Was je eigen een maand niet, neem heel lelijke tattoos, geef het kapitalisme de schuld van je eigen falen en trek een zwarte trui aan en je bent er.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:30 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Waar kan je eigenlijk lid worden van anitfa?
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Ulx het volgende:
Anyway, zo'n AR-15 is dus niet heel handig voor dit soort operaties.
De Anzio 20mm is beter geschikt omdat die een maximaal bereik heeft van zo'n 4 kilometer. Vier keer zo krachtig als een lullige .50 Arctic Warfare of zo'n hobby-Barrett, dus raak je iemand dan is die wel het bokkie. En gewoon legaal. Daarmee kun je buiten bereik van de bewaking blijven.Een AR15 is prima voor dit soort dingen. Tot 300m is het absoluut niet moeilijk om je doelwit te raken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trump's instinct is allereerst dit uit te buiten voor zijn herverkiezing. Wat een karakter!quote:Op zondag 14 juli 2024 17:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit gaat niet om libs vs cons of meer van dit soort tribale geneuzel. Het gaat om karakter, wat doet iemand in een situatie van nood. Juist in gevaarlijke situaties waar een ieder moet vertrouwen op zijn instincten leer je de mens echt kennen.
Dat zal best, maar dan ben je ook binnen bereik van de Special Service.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Een AR15 is prima voor dit soort dingen. Tot 300m is het absoluut niet moeilijk om je doelwit te raken.
De democraten hebben 4 jaar op 6 januarie geteerd. Ik denk dat 4 maanden wel te overbruggen valt lol.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:34 schreef Ulx het volgende:
Ik denk wel dat dit voor Trump te vroeg is. Vier maanden als argument gebruiken dat zijn oorlel werd geraakt gaat hem niet worden.
Ja, en ondertussen wordt de VS een live handmaid's tale.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:33 schreef Chivaz het volgende:
Het gaat om karakter, wat doet iemand in een situatie van nood.
Nah, "ik heb een schrammetje aan mijn oor en daarom moet ik het Witte Huis in" is minder houdbaar.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De democraten hebben 4 jaar op 6 januarie geteerd. Ik denk dat 4 maanden wel te overbruggen valt lol.
Klopt, maar hoe helder kan jij nadenken als je net in je oor bent geschoten? Nogmaals dat is karakter, de meeste mensen proberen terecht te maken dat ze weg komen. Trump niet, die hield het hoofd koel, dacht na en handelde ernaar.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump's instinct is allereerst dit uit te buiten voor zijn herverkiezing.
[ x ]
Dat valt nogal tegen, weet ik uit eigen ervaring. Op 140 meter is een hoofd best klein.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Een AR15 is prima voor dit soort dingen. Tot 300m is het absoluut niet moeilijk om je doelwit te raken.
Nogmaals: zijn instinct is allereerst dit uit te buiten voor zijn herverkiezing. Dat is zijn 'karakter'quote:Op zondag 14 juli 2024 17:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe helder kan jij nadenken als je net in je oor bent geschoten? Nogmaals dat is karakter, de meeste mensen proberen terecht te maken dat ze weg komen. Trump niet, die hield het hoofd koel, dacht na en handelde ernaar.
Dat moet je hebben wanneer er ellende in de wereld is en je snel moet handelen.
Je hebt wel eens van de newscycle gehoord, of niet?quote:Op zondag 14 juli 2024 17:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De democraten hebben 4 jaar op 6 januarie geteerd. Ik denk dat 4 maanden wel te overbruggen valt lol.
Klopt, maar die lagen nu ook te slapen. Die schutter had daar nooit mogen liggen, maar goed mosterd en maaltijd ofzo.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dan ben je ook binnen bereik van de Special Service.
Trump maakte grapjes over de man van Pelosi, nadat die was bewerkt door een hamer. Dát is de persoon die hij is. Zijn reactie oogde inderdaad krachtig, maar dat maakt zijn persoonlijkheid en denkbeelden niet minder abject.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dat zou een schande zijn gezien het feit dat het hier een moordaanslag op een presidentskandidaat betreft. De junk George Floyd was langer dan dat in het nieuws.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt wel eens van de newscycle gehoord, of niet?
Over 3 dagen hebben we het hier niet meer over.
Ja, die arme trump, die wordt tekort gedaanquote:Op zondag 14 juli 2024 17:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou een schande zijn gezien het feit dat het hier een moordaanslag op een presidentskandidaat betreft. De junk George Floyd was langer dan dat in het nieuws.
Je vind niet dat een moordaanslag op een president meer aandacht verdient dan de dood van een junk? Apart…….quote:Op zondag 14 juli 2024 17:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die arme trump, die wordt tekort gedaan
Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind niet dat een moordaanslag op een president meer aandacht verdient dan de dood van een junk? Apart…….
En (what is a woman?) Matt Walsh ook natuurlijk:quote:Op zondag 14 juli 2024 17:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja die Musk fluffer Ian Miles Cheong werd ook al gepost. Zat hij te zeuren dat de dames net als de mannen zonnebrillen op hadden. Echt kansloze lui. Die lui geloven gewoon niet dat vrouwen en mannen gelijk zijn. De enige manier waarop in hun smalle denkwereldje vrouwen in zoiets als de secret service kunnen werken is door middel van discriminatie ofzo.
De vrouwenhatende eigenaar van twitter pusht natuurlijk ook al lang dat DEI racisme is.
Op. Een president misschien wel, beetje afhankelijk van wat er is gebeurd.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind niet dat een moordaanslag op een president meer aandacht verdient dan de dood van een junk? Apart…….
Nope, ik impliceer dat dat land nu eenmaal de aandachtsspanne van een goudvis heeft. En dat dat trump dan net zo goed overkomt, shit happens.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je impliceert het wel met je “die arme Trump die word tekort gedaan”.
[ x ]
We zullen zien wat er gebeurt, ik begrijp best dat de democrat gezinde kanalen dit zo snel mogelijk willen vergeten. Maar dan moet de andere olifant in de kamer besproken worden en dat is de zeer fragiele Biden die op het randje van de dood balanceert.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope, ik impliceer dat dat land nu eenmaal de aandachtsspanne van een goudvis heeft. En dat dat trump dan net zo goed overkomt, shit happens.
Ik geloof niet dat je @Bouke-p iets uit hoeft te leggen vwb schieten...quote:Op zondag 14 juli 2024 17:39 schreef ExTec het volgende:
Dat valt nogal tegen, weet ik uit eigen ervaring. Op 140 meter is een hoofd best klein.
Soldaten wordt niet voor niets geleerd dat je op de torso moet schieten, dat is een groter doel.
Jazeker, het gezanik over fraude. Het feit dat hij Fauci niet heeft ontslagen. Het onverantwoord uitgeven van geld ipv de staat te verkleinen. Er is genoeg aan te merken op Trump maar vooralsnog is hij veruit superieur tegenover het alternatief. Ik wil het liefst een kandidaat die zoveel macht terug legt bij de staten. Ik zou graag willen zien dat er zoveel macht ligt bij de Staten dat het irrelevant is voor de burgers wie er president is. Democratie zoveel mogelijk lokaal zodat de verdeeldheid minder word. Er is geen enkele democraat die dit roept, die willen het tegendeel. Daarom zit ik steevast in het kamp van de republikeinen die enigszins het besef hebben dat dit de weg vooruit is.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Wat zielig dit.
Vraagje, is er ooit iets dat Trump gedaan heeft waar je het mee oneens bent? Heeft hij ooit iets fout gedaan?
Ik neem het van je aanquote:Op zondag 14 juli 2024 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je @:Bouke-P iets uit hoeft te leggen vwb schieten...
300 Meter is de gevechtsvizierstand, en je moet wel een behoorlijk klapjosti zijn om een rompschijf te missen op die afstand.
Waarom moet dat? Van wie? Binnen de partij is dat brandje alweer geblust. Bernie Sanders steunt Biden ook openlijk. Net als iedereen. En het is nu natuurlijk ineens pagina 8 nieuws.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We zullen zien wat er gebeurt, ik begrijp best dat de democrat gezinde kanalen dit zo snel mogelijk willen vergeten. Maar dan moet de andere olifant in de kamer besproken worden en dat is de zeer fragiele Biden die op het randje van de dood balanceert.
Ja niemand wilt de eerste zijn die het mes in de rug steekt. Dat neemt niet weg dat de gezondheid van Biden nog steeds een issue is voor veel Amerikanen. Dat neem je niet weg omdat Sanders hem nu steunt.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Van wie? Binnen de partij is dat brandje alweer geblust. Bernie Sanders steunt Biden ook openlijk. Net als iedereen. En het is nu natuurlijk ineens pagina 8 nieuws.
vergeet de belastingverlaging voor de elite nietquote:Op zondag 14 juli 2024 17:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker, het gezanik over fraude. Het feit dat hij Fauci niet heeft ontslagen. Het onverantwoord uitgeven van geld ipv de staat te verkleinen. Er is genoeg aan te merken op Trump maar vooralsnog is hij veruit superieur tegenover het alternatief. Ik wil het liefst een kandidaat die zoveel macht terug legt bij de staten. Ik zou graag willen zien dat er zoveel macht ligt bij de Staten dat het irrelevant is voor de burgers wie er president is. Democratie zoveel mogelijk lokaal zodat de verdeeldheid minder word. Er is geen enkele democraat die dit roept, die willen het tegendeel. Daarom zit ik steevast in het kamp van de republikeinen die enigszins het besef hebben dat dit de weg vooruit is.
Als je weet dat je zeer waarschijnlijk onder vuur wordt genomen door FBI-snipers na je schot, mik je misschien wat minder goed? Ik wel.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je @:Bouke-P iets uit hoeft te leggen vwb schieten...
300 Meter is de gevechtsvizierstand, en je moet wel een behoorlijke klapjosti zijn om een romp-/borstschijf te missen op die afstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |