abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214288972
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ah je gaat nu klagen over de vorm. Oké koos.
Nee, ik wijs op de verschillen. Daarnaast heb ik niets te maken met Trump.

Trump weigerde zich neer te leggen bij de uitslag, noemde de verkiezingen 'rigged'. Beambten werden bedreigd, uitgescholden en moesten onderduiken. Het Capitool is bestormd door mensen die Trumps leugens geloofden, er vielen meerdere doden en Trump-aanhangers wilden Pence en Pelosi vermoorden. En Trump heeft nog nooit ook maar een greintje sluit betuigd.

En jouw reactie hierop is: 'ja, maar Clinton noemde Trump eem illegitiem president'.

Je snapt toch zelf ook wel dat je niet wegkomt met zo'n halfbakken whataboutism? En al helemaal omdat dat niets verandert aan de acties van Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214289023
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is altijd nog beter dan de tiran die er nu zit die vaccinaties wou verplichten voor miljoenen Amerikanen.
Wacht, de volgens jou zwakke seniele oude man die niks voor elkaar krijgt is een tiran? _O-

Hihihi
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214289030
twitter

Mmm....kapotgepeste loner ziet dat Überbully Trump bij hem in de buurt is en besluit een statement te maken.
pi_214289070
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vooropgesteld: ik probeer ook nergens de suggestie te wekken dat 'alle' Amerikaanse christenen Trump 'vergoddelijken', zoals jij het noemt.

Alleen is er een (signifcant) deel van zijn achterban dat Trump Messiaanse eigenschappen toedicht, die hem in een adem noemen met God en/of Jezus. Er duiken ook video's op van krankzinnige 'bidsessies' tijdens campagnebijeenkomsten. Je ziet het ook aan de manier waarop een deel van de 'religious right' over hem spreekt.

Dat is ongezond en beangstigend en deze moordaanslag zal dat sentiment in die hoek enkel versterken. Want Trump krijgt in de ogen te maken met vervolging, laster en nu dus ook dodelijk geweld. Toch weet hij al deze uitdagingen het hoofd te bieden. Vul de rest zelf maar in.
Vervolging, laster en geweld wordt nergens in de bijbel gekoppeld aan een tweede Christus, wel aan alle christenen. Dus als ik het zelf invul kom ik nog niet op de messias uit, maar op een gewone christen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214289110
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vervolging, laster en geweld wordt nergens in de bijbel gekoppeld aan een tweede Christus, wel aan alle christenen. Dus als ik het zelf invul kom ik nog niet op de messias uit, maar op een gewone christen.
Ik doel vooral op dit sentiment:

Marjorie Taylor Greene compares Trump to Jesus at Las Vegas rally
pi_214289122
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wacht, de volgens jou zwakke seniele oude man die niks voor elkaar krijgt is een tiran? _O-

Hihihi
Schrödinger's president; te oud en ongeschikt, maar hangt blijkbaar tegelijkertijd de tiran uit en krijgt wereldwijde inflatie voor elkaar.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214289266
quote:
Ja, natuurlijk heb je idioten. Maar dat is echt niet de gangbare redenatie. Tenminste, dit is niet wat ik uit de Amerikaanse nieuwsbrieven (waarbij ze echt wel over het algemeen op Republikeinse hand zijn) kan halen.

Maar goed, de discussie kwam door een hier verkeerd geïnterpreteerde bijbeltekst. Ik denk dat je niet door had dat er voor moet staan: God zegt. De ik is God. En dan is het een heel normale tekst in de strekking 'al heb je het nog zo moeilijk, God is bij je'. Zoals er velen zijn en zoals ze ook best toepasselijk zijn als je een christen zou willen troosten na zo'n aanslag. Die tekst was dus echt niet om Trump met God te vergelijken, maar om Trump te vertellen waar hij steun kan vinden. Ik vraag me wel af of Trump dat kan, zich klein maken voor God. Maar na de laatste grootspraak van Biden (ik stop pas als God uit de hemel komt om het mij te zeggen, alsof God niet in 1 vingerknip een mens van de aarde weg kan halen) vraag ik me dat trouwens ook van hem af. Helaas zijn Amerikaanse politici vaak alleen in naam christen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214289379
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jazeker, het gezanik over fraude.
Dat diskwalificeert hem niet voor jou?
  zondag 14 juli 2024 @ 19:48:38 #110
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_214289816
Maar goed, als Trump gewoon een wapen had gedragen en deze ook had toegelaten in de zaal, was dit natuurlijk nooit gebeurt
Robert Moog died for our synths
pi_214289872
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:48 schreef Gehenna het volgende:
Maar goed, als Trump gewoon een wapen had gedragen en deze ook had toegelaten in de zaal, was dit natuurlijk nooit gebeurt
Natuurlijk hoeft Trump geen wapen te dragen. Hij heeft een heel team met gewapende en getrainde killers. Daarom is die mafklapper ook vrijwel direct kapot geschoten.
pi_214289907
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:42 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Mmm....kapotgepeste loner ziet dat Überbully Trump bij hem in de buurt is en besluit een statement te maken.
Ik denk dat hij niet de enigste is die trump dood wil hebben in de vs

Hij durfde zijn leven ervoor te geven ....

laten we eerlijk zijn trump heeft heel veel levens gesloopt in de vs

het is altijd een eng vies vervelend mannetje geweest
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_214289916
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Natuurlijk hoeft Trump geen wapen te dragen. Hij heeft een heel team met gewapende en getrainde killers. Daarom is die mafklapper ook vrijwel direct kapot geschoten.
Maar de toeschouwers dan? Die konden zich niet verdedigen.
pi_214289929
twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 19:57:57 #115
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214289972
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De VS mag zich gelukkig prijzen met deze man, uiteraard heeft ze gelijk. Alleen in tijden van nood weet je hoe iemand echt is. Hij rende niet weg hij was niet aan huilen maar hij stond met een vuist omhoog als echte leider betaamt.
Nou nou nou schrammetje aan zijn oor en zijn eigen beveiliging in gevaar brengen
  zondag 14 juli 2024 @ 20:11:14 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214290201
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Dan nog moet Biden gewoon opstappen.
pi_214290249
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Ja, de race tegen Trump is nog een stuk kanslozer geworden en wie geeft zichzelf nu op voor een kansloze race als je beter 4 jaar kan wachten en je dan zeker wel een kans hebt (de Republikeinen hebben geen opvolger voor Trump, zo lijkt het).
pi_214290283
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan nog moet Biden gewoon opstappen.
Op dit moment zijn er belangrijkere dingen.
Bovendien wil niemand omdat je dan de Democraat bent die Biden wipte en daarna verloor. Einde carrière.
pi_214290332
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
... nadat hij Trump bijna kapot had geschoten. Wat een idioot punt zeg _O-
pi_214290337
Anyway, Biden doet nu een speech. Heel veel mensen gaan die zien.

twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 20:18:28 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214290375
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de race tegen Trump is nog een stuk kanslozer geworden en wie geeft zichzelf nu op voor een kansloze race als je beter 4 jaar kan wachten en je dan zeker wel een kans hebt (de Republikeinen hebben geen opvolger voor Trump, zo lijkt het).
Ik hoop dat ze nu even stil zijn uit diplomatieke reden en dan over een week weer gaan zagen. Harris moet dit varkentje gewoon wassen.
pi_214290380
twitter

Geen versprekingen tot nu toe.
pi_214290403
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik hoop dat ze nu even stil zijn uit diplomatieke reden en dan over een week weer gaan zagen. Harris moet dit varkentje gewoon wassen.
Goed idee, dan zijn we ook van haar af. In 2028 na Trump dan weer met een schone lei.
pi_214290521
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Op dit moment zijn er belangrijkere dingen.
Bovendien wil niemand omdat je dan de Democraat bent die Biden wipte en daarna verloor. Einde carrière.
Nee er zijn geen belangrijker dingen. Het belangrijkste voor de democraten is verkiezingen winnen. Niet alleen presidentschap maar ook andere races. Als je nu compleet weggevaagd wordt met Biden is dat extreem schadelijk.
Maargoed als ze Biden niet meer aanvallen zal hij bekendmaken dat hij gaat stoppen. Gelukkig maar.
pi_214290604
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Goed idee, dan zijn we ook van haar af. In 2028 na Trump dan weer met een schone lei.
Ik neem aan dat Trump 2 termijnen wil. Dus dan hebben we het over '32
pi_214290623
De discussie is nu voorbij. Biden is gewoon de kandidaat.

En nu kijkt de halve VS naar zijn speech.
pi_214290629
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Trump 2 termijnen wil.
Hij heeft wel meer te willen, op een gegeven moment wordt hij er toch echt uit geschopt.
pi_214290645
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:29 schreef Ulx het volgende:
De discussie is nu voorbij. Biden is gewoon de kandidaat.
Waarom toch weer zo opzichtig onzin verspreiden? Dit slaat echt nergens op, de discussie zal niet zomaar stoppen omdat jij dat wil.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 juli 2024 @ 20:30:15 #129
862 Arcee
Look closer
pi_214290649
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die is dan net zo oud als Biden nu is...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:30:48 #130
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214290660
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Trump 2 termijnen wil.
En dat mag niet. Max 2 termijnen. Relevante teksten hebben het niet over 2 aaneengesloten termijnen. Als dat figuur het wordt kun je er donder op zeggen dat precies dit punt al een probleem gaat worden.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:32:25 #131
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214290690
Was ook niet zijn geweer. Verklaart wellicht waarom hij miste.

twitter
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_214290737
Trump leeft nog en de schutter niet meer, dus behalve een zoektocht naar het motief en waarom de Secret Service zo gefaald heeft, gaat er niet meer veel spannend nieuws uit het incident komen. Misschien nog een oproep tot meer eenheid van Biden vannacht en Trump gaat dit natuurlijk uitmelken tijdens de RNC. Dat is heel logisch.

Maar de nieuwscirkel gaat later deze week weer in beweging komen denk ik en het gezaag aan Biden's stoelpoten ook.
pi_214290744
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat mag niet. Max 2 termijnen. Relevante teksten hebben het niet over 2 aaneengesloten termijnen. Als dat figuur het wordt kun je er donder op zeggen dat precies dit punt al een probleem gaat worden.
Hij heeft het supreme court gestacked. Ze hebben hem al immuniteit gegeven. Alsof die rechters hem ook geen extra termijn zouden geven.
pi_214290766
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij heeft het supreme court gestacked. Ze hebben hem al immuniteit gegeven. Alsof die rechters hem ook geen extra termijn zouden geven.
Gelukkig werkt het niet zo.
pi_214290793
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom toch weer zo opzichtig onzin verspreiden? Dit slaat echt nergens op, de discussie zal niet zomaar stoppen omdat jij dat wil.
Omdat de Democraten er mee gestopt zijn.

En probeer als opiniemaker na deze speech maar te gaan jengelen dat hij het niet kan. Dan sta je voor lul. Dan vragen mensen wat je hebt gezopen.

En teruggrijpen op het debat? Oud nieuws.
pi_214290804
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onzin.
pi_214290892
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat diskwalificeert hem niet voor jou?
Ten gunste van Biden waar ik op geen enkel punt mee eens ben?
pi_214290903
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ten gunste van Biden waar ik op geen enkel punt mee eens ben?
Dat is niet de vraag hé.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:45:31 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214290918
Het is nu even niet het moment verder te bakkeleien. Maar over een week hoop ik dat Biden gewoon zijn conclusies eens gaat trekken. Dat ego gedoe is echt een ramp.
pi_214290934
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

En probeer als opiniemaker na deze speech maar te gaan jengelen dat hij het niet kan. Dan sta je voor lul. Dan vragen mensen wat je hebt gezopen.

En teruggrijpen op het debat? Oud nieuws.
Zo werkt het natuurlijk niet, niet iedereen heeft het geheugen van een goudvis. Dat er iets nieuws gebeurd en al het voorgaande is vergeten. Je zal er vrede mee moeten hebben dat tot er op de democratische conventie een presidentskandidaat wordt gepresenteert het open ligt. Biden heeft gelukkig voor jou denk ik wel de beste kansen om die nominatie toch te krijgen.
Maar juist nu zullen democraten nog meer angst hebben om Trump een gigantisch mandaat te geven alleen maar om Biden als kandidaat te behouden.
pi_214290983
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:32 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Het lijkt me op zijn minst dat jij even selectief bent als degene die jij beschuldigt.

Hoe heeft het niet erkennen van zijn nederlaag en vervolgens de verkiezingen diefstal noemen en zijnpolitierke tegenstanders kinderachtige bijnamen geven, bijgedragen aan het vertrouwen in de democratie volgens jou?
Heb ik dat beweerd? Mensen in dit topic hebben er nogal een handje van om woorden in mijn mond te stoppen. Het is serieus bloed irritant.
Ik vraag mij serieus af of jullie dit in het echte leven ook doen. Ik denk het haast niet want het internet is veilig niet waar boys?
pi_214291073
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee, dat kunnen de rechters niet.
pi_214291122
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Heb ik dat beweerd? Mensen in dit topic hebben er nogal een handje van om woorden in mijn mond te stoppen. Het is serieus bloed irritant.
Ik vraag mij serieus af of jullie dit in het echte leven ook doen. Ik denk het haast niet want het internet is veilig niet waar boys?
Inderdaad, de kogels vliegen hier niet om je oren. Maar ik weet iig 100% zeker dat ik mijn 60e verjaardag niet ga vieren met een bezoek aan een Trump rally, dat loopt nog wel eens slecht af voor bezoekers.
pi_214291151
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet de vraag hé.
Het staat een mens vrij om de verkiezingsuitslag te betwisten. Als het dan duidelijk word dat je hebt verloren dan moet je wat mij betreft kijken naar de toekomst. Nee verder vind ik klagen over de uitslag geen reden om iemand te diskwalificeren.
pi_214291252
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het staat een mens vrij om de verkiezingsuitslag te betwisten. Als het dan duidelijk word dat je hebt verloren dan moet je wat mij betreft kijken naar de toekomst. Nee verder vind ik klagen over de uitslag geen reden om iemand te diskwalificeren.
Het was niet klagen hé. Daarnaast heeft Trump dus absoluut niet het dikgedrukte gedaan, integendeel. Dus daar faal hij, dan moet dat ook diskwalificerend zijn.
pi_214291255
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De marges in de swingstates zijn echt wel enorm geworden.
pi_214291275
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat kunnen de rechters niet.
Waarom niet. Ze interpreteren de grondwet toch op onnavolgbare manier. Staat daar niet het aantal termijnen in. Kunnen ze dan niet bepalen dat het volgens de geschriften ging om opeenvolgende termijnen? Als ze de president immuniteit kunnen geven zoals ze hebben gedaan waarom is dan een extra termijn off limits?
pi_214291380
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom niet. Ze interpreteren de grondwet toch op onnavolgbare manier. Staat daar niet het aantal termijnen in. Kunnen ze dan niet bepalen dat het volgens de geschriften ging om opeenvolgende termijnen? Als ze de president immuniteit kunnen geven zoals ze hebben gedaan waarom is dan een extra termijn off limits?
Het 22e amendement is wel enorm duidelijk: https://constitution.cong(...)20more%20than%20once

Zolang ze dat amendement niet schrappen, is het echt maximaal nog 1 termijn voor Trump.
pi_214291522
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
De marges in de swingstates zijn echt wel enorm geworden.
De Democraten hebben een straatvechter nodig om dit nog te winnen. Harris is misschien te gepolijst. Ze hebben iemand nodig die de campagne een flinke energieboost geeft.
pi_214291586
Jullie hebben gelijk, dat zal voorlopig niet gebeuren. Daarbij is voor Trump de noodzaak nog een keer te runnen ook wel weg na deze keer. Dan zijn alle zaken tegen hem al een stille dood gestorven en is hij zelf natuurlijk ook weer 4 jaar dichter bij zijn einde.
Maar het kan wel grondwet aanpassen is in vrijwel geen land onmogelijk ik weet dat ze er in Amerika in ieder geval vrijwel nooit aan doen.De erg rechtse Republikeinen praten wel graag erover dat om het land op orde te brengen er misschien een sterke man zoals Putin nodig is die als een dictator mag regeren zodat hij de nodige veranderingen kan tewerkstellen.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:15:42 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214291588
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 05:00 schreef OMG het volgende:
Waarom levert dit hem stemmen op?

Zou me als dem nu juist extra gemotiveerd voelen om te gaan stemmen, want "kut, hij leeft nog". Tenzij iemand het in de nabije toekomst afmaakt.
In nl was een dode kandidaat ook erg hoog uitgekomen qua aantal stemmen.

quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 06:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat mag ik vind de bias niet te stuiten.
[ x ]

Dit is dermate treurig... Dit vergt echt hersengymnastiek hoor. Dat is het punt.

Maar het is idd not limited to nu.nl
Ja dat is wel ziek, overigens ook 'NOS niveau'. Maar heb je ook gekeken hoe laat het gebeurde en wanneer dat was gepost? Ik denk het niet.

quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2024 08:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je verwacht het niet!
Hoe dan ook, of ie nu links of rechts is, het is een gek. Zo iemand kan de democratie niet aan.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 08:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tuurlijk niet dit gaat gewoon door de totaal losgeslagen republikeinse spindoctors als undercover democraat geframed worden.
Ja je kunt er allerlei verhalen op loslaten, maar er is altijd wel iemand die het spint. Kan net zo goed dat je op rally's wil komen om je daad te doen en dan je inschrijft als republikein omdat je denkt dat je dan niet opvalt oid.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 08:58 schreef klaasweetalles het volgende:
o zondag 14 juli 2024 @ 08:52 o 3 o

Ik geloof dit ook niet

Toeschouwers er omheen blijven allemaal op hun plek en filmen

Nergens paniek

Trump wordt naar beneden gedrukt bewakers gooien nep bloed over zijn oren

Kan alleen in het gestoorde Verenigde Staten
Vaak zeg je iets zinnigs, nu zeg je iets dat meer past in BNW, sowieso dat ze dan iemands hoofd eraf schieten is natuurlijk weinig toneel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Vis1980 op 14-07-2024 21:24:02 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_214291845
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De Democraten hebben een straatvechter nodig om dit nog te winnen. Harris is misschien te gepolijst. Ze hebben iemand nodig die de campagne een flinke energieboost geeft.
Eens Harris is vooral de simpelste oplossing. En in ieder geval een verbetering. Maar omdat Biden al aangaf Harris geen kans te willen geven als ze er beter voorstaat in de peilingen zo lang hij zelf maar een kans heeft. Lijkt het me eigenlijk ook niet zo waarschijnlijk. Aan haar hangt uiteraard ook een Biden luchtje en dat ze niet eens een overweging waard lijkt zelfs nu levert haar denk ik ook wat reputatie schade op.

Is zon Newsom niet wat? Van die ik ken is Buttigieg zeer welbespraakt.. Het maakt niet zoveel uit zolang het maar niet de intertia met Joe is. Die kan echt niet meer snel inspelen op dit soort gebeurtenissen blijkt.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:26:03 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214291927
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 09:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze slim zijn mikken ze meer op "onze man is zelfs niet tegen te houden als er een aanslag wordt gepleegd, hij riskeert zijn leven voor het land en voor jullie". Dan zet je Trump neer als een heldhaftig persoon. Samen met die foto heb je dan vrees ik idd de winst wel binnen.
Ik sluit hier niets uit, het kan zomaar zijn dat ie rechtstreeks iemand als schuldige gaat aanwijzen of inderdaad de helft van zijn land als potentiële moordenaars aanwijst. Of zelfs iets waar niemand nu nog op kan komen.

quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat zou een goede president kunnen.
Biden noemt hem ws Poetin ofzo.
Er is een reden waarom veel mensen niet op Trump hebben gestemd in 2020 en wel op Biden. Het soort shittalking dat jij nu benoemt is nu juist het wapen van Trump. Weet je nog op 6 januari, heeft hij zich er toen kwaad over gemaakt?

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, ik ben gewoon niet zo achterlijk om meteen conclusies te trekken. Na 8 jaar in dit topic waar je achter elke hoax bent aangerend omtrent Trump dan zou je toch wel iets geleerd moeten hebben onderhand?
_O- Deze vond ik dan wel vermakelijk. De ironie.

[ Bericht 24% gewijzigd door Vis1980 op 14-07-2024 21:33:14 ]
pi_214291996
quote:

[..]
Je beschuldigt iemand van selectieve verontwaardiging met betrekking tot het ondermijnen van het vertrouwen in de democratie. Maar jouw held doet hetzelfde naar mijn mening. Vandaar dat ik je vraag (dat is iets anders dan woorden in je mond leggen) of je vind dat Trump het vertrouwen niet ondermijnt.

Kan ik uit je reactie begrijpen dat jij ook vind dat Trump het vertrouwen in de democratie ondermijnt? Je beantwoord de vraag namelijk niet direct. Ik wil je geen woorden in de mond leggen, misschien kan je gewoon JA of NEE antwoorden. Dan weet iedereen hoe we jouw beschuldigingen van het ondermijnen van democratie moeten wegen.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:36:28 #155
174756 Rnie
& Bert
pi_214292173
twitter

Bijbelse plaatjes.
De enige echte.
pi_214292175
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik sluit hier niets uit, het kan zomaar zijn dat ie rechtstreeks iemand als schuldige gaat aanwijzen of inderdaad de helft van zijn land als potentiële moordenaars aanwijst. Of zelfs iets waar niemand nu nog op kan komen.
[..]
Er is een reden waarom veel mensen niet op Trump hebben gestemd in 2020 en wel op Biden. Het soort shittalking dat jij nu benoemt is nu juist het wapen van Trump. Weet je nog op 6 januari, heeft hij zich er toen kwaad over gemaakt?
[..]
_O- Deze vond ik dan wel vermakelijk. De ironie.
Hoezo ironie? Jullie hebben 8 jaar lang achter elke hoax aangerend die er was. Van muh Russia tot aan Kavanaugh is een verkrachter etc etc. Om je eigen stommiteiten nu op mij te projecteren is echt de wereld op z’n kop.
pi_214292211
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Eens Harris is vooral de simpelste oplossing. En in ieder geval een verbetering. Maar omdat Biden al aangaf Harris geen kans te willen geven als ze er beter voorstaat in de peilingen zo lang hij zelf maar een kans heeft. Lijkt het me eigenlijk ook niet zo waarschijnlijk. Aan haar hangt uiteraard ook een Biden luchtje en dat ze niet eens een overweging waard lijkt zelfs nu levert haar denk ik ook wat reputatie schade op.

Is zon Newsom niet wat? Van die ik ken is Buttigieg zeer welbespraakt.. Het maakt niet zoveel uit zolang het maar niet de intertia met Joe is. Die kan echt niet meer snel inspelen op dit soort gebeurtenissen blijkt.
Als er een vervanger komt dan zal het iemand zijn uit deze lijst denk ik: Kamala Harris, Gavin Newsom, Gretchen Whitmer, Pete Buttigieg, en misschien Susan Rice en Tammy Duckworth.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:39:11 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214292237
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoezo ironie? Jullie hebben 8 jaar lang achter elke hoax aangerend die er was. Van muh Russia tot aan Kavanaugh is een verkrachter etc etc. Om je eigen stommiteiten nu op mij te projecteren is echt de wereld op z’n kop.
Ik vind het oprecht dat de ironie je blijkbaar compleet ontgaat. En iets later in het topic downplay je 6 januari. Beetje vreemd om dan te doen alsof men in BNW hetzelfde doet als in pol.
pi_214292259
quote:

[..]
Ik probeer vooral woorden uit jouw mond te krijgen. Zo confronteerde ik jou eerder vandaag met de woorden en daden van Trump. Eerst kreeg ik een 'ja, maar Clinton' als reactie, en daarna bleef het stil.

Nog maar een keer dan:

quote:
Nee, ik wijs op de verschillen. Daarnaast heb ik niets te maken met Trump.

Trump weigerde zich neer te leggen bij de uitslag, noemde de verkiezingen 'rigged'. Beambten werden bedreigd, uitgescholden en moesten onderduiken. Het Capitool is bestormd door mensen die Trumps leugens geloofden, er vielen meerdere doden en Trump-aanhangers wilden Pence en Pelosi vermoorden. En Trump heeft nog nooit ook maar een greintje sluit betuigd.

En jouw reactie hierop is: 'ja, maar Clinton noemde Trump eem illegitiem president'.

Je snapt toch zelf ook wel dat je niet wegkomt met zo'n halfbakken whataboutism? En al helemaal omdat dat niets verandert aan de acties van Trump.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:41:22 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214292285
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 11:38 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Gast :') Hou op jezelf elke keer voor lul te zetten man.

Die statement kwam uren later en hij sloot het af met "I love you" tegen die idioten die het net hadden bestormd.
Stel je voor dat Biden zou zeggen 'And I love that shooter'.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Lees nou eens wat ik schrijf. In de post die je citeert komt die verklaring uitgebreid aan bod.

Doe nog maar een poging.

En het heeft niets te maken met 'de media', want we hebben op 6 januari zelf gezien hoe lang Trump wachtte met zijn verklaring. En ik heb met eigen ogen gezien hoe halfbakken die was.

Verder hebben mensen uit de directe omgeving van Trump verklaringen afgelegd.

Dus kap eens met het trekken van die onzinnige 'de media'-kaart. Dat werkt misschien bij domme, ongeïnformeerde mensen, maar ik heb 6/1 van begin tot eind gevolgd.
Jup, velen uit dit topic waren er de hele dag bij, ik zal het nooit meer vergeten. De blijdschap was immers groot op sommige plekken. En daarna zou het antifa zijn of nep en gingen de zielige mensen ook nog eens onterecht de cel in. Er werd zelfs al dagen naar uitgekeken. 6 Januari zou het gebeuren, Trump alsnog president, let maar op.
pi_214292306
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:29 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Je beschuldigt iemand van selectieve verontwaardiging met betrekking tot het ondermijnen van het vertrouwen in de democratie. Maar jouw held doet hetzelfde naar mijn mening. Vandaar dat ik je vraag (dat is iets anders dan woorden in je mond leggen) of je vind dat Trump het vertrouwen niet ondermijnt.

Kan ik uit je reactie begrijpen dat jij ook vind dat Trump het vertrouwen in de democratie ondermijnt? Je beantwoord de vraag namelijk niet direct. Ik wil je geen woorden in de mond leggen, misschien kan je gewoon JA of NEE antwoorden. Dan weet iedereen hoe we jouw beschuldigingen van het ondermijnen van democratie moeten wegen.
Maar je ziet niet dat er een dubbele standaard gehanteerd word? Het kan zijn dat je nog niet lang genoeg op dit forum zit maar de dubbele standaard is hier de norm.
Neem het visje bijvoorbeeld die hier hard moest lachen om mijn post en het ironisch vond. Die knakker heeft met de usual suspects hier achter elke hoax aangerend die er was.
pi_214292395
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik probeer vooral woorden uit jouw mond te krijgen. Zo confronteerde ik jou eerder vandaag met de woorden en daden van Trump. Eerst kreeg ik een 'ja, maar Clinton' als reactie, en daarna bleef het stil.

Nog maar een keer dan:
[..]

De verschillen zijn irrelevant, ze noemde Trump lang na de verkiezingen niet legitiem. Ze huilde nog lang na de verkiezingen over Russische inmenging en dat ze eigenlijk president hoorde te zijn. Jij wilt de nadruk leggen op de vorm niet op de inhoud. Het is in essentie precies hetzelfde en dat wil je niet erkennen. En juist daarom voel ik er weinig voor om er serieus op in te gaan.
  zondag 14 juli 2024 @ 21:46:51 #163
174756 Rnie
& Bert
pi_214292421
twitter
De enige echte.
pi_214292545
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Stel je voor dat Biden zou zeggen 'And I love that shooter'.

Of "the shooter was an American patriot and he was murdered by crooked Trump and his people!"
pi_214292555
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De verschillen zijn irrelevant, ze noemde Trump lang na de verkiezingen niet legitiem. Ze huilde nog lang na de verkiezingen over Russische inmenging en dat ze eigenlijk president hoorde te zijn. Jij wilt de nadruk leggen op de vorm niet op de inhoud. Het is in essentie precies hetzelfde en dat wil je niet erkennen. En juist daarom voel ik er weinig voor om er serieus op in te gaan.
Nee, ik leg juist de nadruk op de inhoud. Ik benadruk wat Trump heeft gedaan en nagelaten in de nasleep van de laatste verkiezingen. Hoe hij vol blijft houden dat de verkiezingen 'rigged' waren en tegen zijn supporters zegt dat hij de eigenlijk winnaar was en is.

Op 6 januari wilden Trumps aanhangers zijn eigen vice-president vermoorden. Heb jij Trump ooit zijn afschuw horen uitspreken of deze acties veroordelen? Nee. Sterker, Trump claimt dat de gekken die het Capitool bestormden politieke gevangenen zijn, en hij wil ze een pardon geven als hij wordt herkozen.

Hoe kijk je daar tegenaan?
  zondag 14 juli 2024 @ 21:59:53 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214292680
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 12:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
We weten de intentie niet. Waarom wil je zo graag dat de intentie moord is? Ik zie Trump graag in een bodybag wat een walgelijk stuk vreten is dat qua dat aangaat is het niet onwaarschijnlijk. Maar met de feiten die we hebben, er is geschoten, Trump is geschampt, er zijn onschuldige doden gevallen. Kan ik niet zeggen wat de intentie was. Geen van die feiten zegt iets over wat de dader probeerde te doen. Als het Trump vermoorden was is dat in ieder geval niet gelukt.
Als we kijken naar het resultaat is het anders, we kunnen het eens zijn dat dit een geweldig cadeau voor Trump is toch?

Je bent verder geen mod dus als je wilt modden moet je eerst een ander kleurtje hebben. Dat dit geen serieus forumdeel is wel duidelijk toch. Zoveel users die alleen maar trollen.
Van een geringe afstand schieten met een professioneel moordwapen op een politieke bijeenkomst, daar kun je moeilijk van stellen dat de intentie geen moord was.
pi_214292693
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:36 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Bijbelse plaatjes.
En ik maar denken dat in de tijd van de bijbel door het volk Israël mensen helemaal niet werden afgebeeld... Wat moet ik me dan voorstellen bij bijbelse plaatjes? Wat zijn mensen toch enorm idioot als ze fan worden van iemand.
pi_214292697
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:46 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
:')
pi_214292800
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, ik leg juist de nadruk op de inhoud. Ik benadruk wat Trump heeft gedaan en nagelaten in de nasleep van de laatste verkiezingen. Hoe hij vol blijft houden dat de verkiezingen 'rigged' waren en tegen zijn supporters zegt dat hij de eigenlijk winnaar was en is.

Op 6 januari wilden Trumps aanhangers zijn eigen vice-president vermoorden. Heb jij Trump ooit zijn afschuw horen uitspreken of deze acties veroordelen? Nee. Sterker, Trump claimt dat de gekken die het Capitool bestormden politieke gevangenen zijn, en hij wil ze een pardon geven als hij wordt herkozen.

Ja maar Hillary!
pi_214292914
Kijk nou eens hoe alles en iedereen reageert op dit forum en op twitter enzo.

Er is zojuist een politieke aanslag geweest in een democratie. Dat is wel een dingetje zeg maar, vind ik. En dan gaan er mensen allerlei rare complottheorien pushen en politieke- en maatschappelijke stromingen de schuld geven. Of de media te betichten onevenwichtige verslaggeving. Je misbruikt daarmee deze ernstige aanslag om je eigen politieke agenda te pushen, je politieke tegenstanders zwart te maken,
Ik vind dat walgelijk.
pi_214292965
quote:

[..]

Mensen die tientallen jaren in de bak zitten voor dit vergrijp verdienen een pardon. Er zitten mensen vast die niets anders hebben gedaan dan rondlopen in het gebouw. Die vonnissen die zijn uitgesproken zijn grotendeels politiek gemotiveerd.
pi_214292982
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ja maar Hillary!
We maken er een grapje van, maar daar komt het wel op neer.

Chivaz weigert kritisch naar Trumps acties en uitlatingen te kijken, omdat Clinton Trump een 'illegitieme president' heeft genoemd.

Toegegeven, een tamelijk domme en onzinnige uitspraak van Clinton. Maar het is natuurlijk waanzin om alles wat Trump doet te vergoelijken door daarnaar te wijzen.
pi_214292990
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mensen die tientallen jaren in de bak zitten voor dit vergrijp verdienen een pardon. Er zitten mensen vast die niets anders hebben gedaan dan rondlopen in het gebouw. Die vonnissen die zijn uitgesproken zijn grotendeels politiek gemotiveerd.
Leuk geprobeerd maar dat is totaal niet wat er gevraagd wordt _O-
pi_214293084
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Trump maakt geen onderscheid, wil iedereen die is veroordeeld voor de bestorming van het Capitool een pardon geven. In de maga-wereld worden de bestormers zelfs beschouwd als helden.

Nul zelfreflectie van de kant van Trump, nul kritiek op wat daar is gebeurd. Trump heeft zelfs nooit zijn steun uitgesproken voor Pence, die doelwit was van een aantal bestormers. Trump heeft de acties op die dag nooit afgekeurd of veroordeeld. Sterker, hij hijst de deelnemers op het schild.

Wat vind je daar dan van?
  zondag 14 juli 2024 @ 22:15:00 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214293125
quote:

[..]

Je krijgt er toch geen echt antwoord op, ipv gaat het 'WK jezelf tegenspreken' op volle kracht door.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:18:19 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214293210
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:03 schreef AnneX het volgende:
Wrang.
[ x ]
De secret service had dan ook meer vuurwapens moeten hebben, die 2 meter lange sniper is niet genoeg.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:41 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Klopt, maar die lagen nu ook te slapen. Die schutter had daar nooit mogen liggen, maar goed mosterd en maaltijd ofzo.

Een AR15 is prima geschikt om op een paar 100m afstand raak te schieten. Zo'n AR is min of meer hetzelfde als de Colt C7 die bij defensie gebruikt word. Een van de basiseisen voor een militair is op 300m raak schieten met enkel het mechanisme vizier(oogdop/korrel).
Je snapt het niet, hij zag er toch gewoon uit als 'good guy with a gun' dus ze konden helemaal niet weten sat ie op Trump ging schieten.
pi_214293346
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd maar dat is totaal niet wat er gevraagd wordt _O-
Hij vroeg toch wat ik er van vond, daar is mijn antwoord. Deze mensen verdienen een pardon.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:24:02 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214293377
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Anti-vax wappie much?
'Ik trek geen conclusies'.
pi_214293480
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hij vroeg toch wat ik er van vond, daar is mijn antwoord. Deze mensen verdienen een pardon.
Nee, jij zoomt in op een klein onderdeel van mijn bijdrage. Ik gaf een opsomming van Trumps acties en uitlatingen in relatie tot de laatste verkiezingen en de bestorming van het Capitool, waarna jij iets mompelt over mensen die in jouw ogen een pardon verdienen.

Dus nee, je gaf geen antwoord op mijn vraag.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:28:52 #180
323401 Kijkertje
met filter
pi_214293496
Intussen bij de Russen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 juli 2024 @ 22:28:59 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214293500
quote:

[..]
Ik zag het meer Trumpfans schrijven, dat er nu 8 jaar Trump komt, die nu al ouder is dan toen Biden te oud zou zijn voor het presidentschap.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:30:48 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214293541
quote:

[..]
Ik zag het meer Trumpfans schrijven, dat er nu 8 jaar Trump komt, die nu al ouder is dan toen Biden te oud zou zijn voor het presidentschap.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het was niet klagen hé. Daarnaast heeft Trump dus absoluut niet het dikgedrukte gedaan, integendeel. Dus daar faal hij, dan moet dat ook diskwalificerend zijn.
Ja mooi he, hij heeft zich er nog steeds niet bij neergelegd.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:31:13 #183
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_214293552
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:46 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Jezus had helaas geen tijd om de dood van die oud-brandweerman te voorkomen.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 14 juli 2024 @ 22:32:07 #184
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214293608
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:36 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Bijbelse plaatjes.
Zeker, het lijkt heel erg op al die foto's in de Bijbel.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:35:50 #185
323401 Kijkertje
met filter
pi_214293719
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:31 schreef Montov het volgende:

[..]
Jezus had helaas geen tijd om de dood van die oud-brandweerman te voorkomen.
Die was er alleen om de 'chosen one' te beschermen :{w

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 juli 2024 @ 22:42:32 #186
323401 Kijkertje
met filter
pi_214293877
twitter
pi_214293882
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We maken er een grapje van, maar daar komt het wel op neer.

Chivaz weigert kritisch naar Trumps acties en uitlatingen te kijken, omdat Clinton Trump een 'illegitieme president' heeft genoemd.

Toegegeven, een tamelijk domme en onzinnige uitspraak van Clinton. Maar het is natuurlijk waanzin om alles wat Trump doet te vergoelijken door daarnaar te wijzen.
Trollen zullen trollen.
pi_214293934
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind niet dat Fauci op de stoel van de politiek moet gaan zitten. Helaas heeft Trump hem dat podium geboden. Dat zag je ook met die veearts hier die vond dat de ongevaccineerden maar op een eiland gezet moesten worden. Willens en wetens leugens verkopen omtrent het gevaar van het virus, maskers bij kleine kinderen aanbevelen evenals liegen over de spuit die zogenaamd de verspreiding zou tegengaan.
Ik ben maar wat blij dat ik niet naar die flauwekul heb geluisterd. Ik zag dat ik niet in een risicogroep zat. Ik was toen midden 30 en gezond dus totaal onnodig dat ik een spuit moest hebben. En ik had gelijk gekregen gezien de cijfers en het feit dat ik zelf corona heb gehad en slechts een paar dagen ziek was.
Als het aan Fauci lag dan zat de VS na elke scheet in een lockdown, de heilig verklaring van Fauci door de media was ronduit misselijkmakend.
Toch maar hierop reageren.
Het is een zijsprong, vergeef mij Tijger.

Ken je het begrip “preventie paradox”? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Preventieparadox
Quote…” Vooral tijdens de COVID-19-pandemie van 2020 werd de term "preventieparadox" ook gebruikt om de schijnbare paradox te beschrijven van noodzakelijkheid van maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus, terwijl de voorspelde verspreiding zich niet voordeed.[2] Dit werd gebruikt om het belang van de maatregelen in twijfel te trekken.
!!! Dit is echter een voorbeeld van een zelfweerleggende voorspelling[3] of wat in het Engels de preparedness paradox (paraatheidsparadox) wordt genoemd, omdat de maatregelen er juist aan bijdroegen dat de voorspelde verspreiding zich niet voordeed[4].…”

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 14-07-2024 22:52:51 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 22:50:02 #189
323401 Kijkertje
met filter
pi_214294168
Biden gaat natuurlijk het doelwit worden terwijl de echte opruier van geweld op een voetstuk geheven wordt:

twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 14-07-2024 23:03:05 ]
pi_214294439
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, jij zoomt in op een klein onderdeel van mijn bijdrage. Ik gaf een opsomming van Trumps acties en uitlatingen in relatie tot de laatste verkiezingen en de bestorming van het Capitool, waarna jij iets mompelt over mensen die in jouw ogen een pardon verdienen.

Dus nee, je gaf geen antwoord op mijn vraag.
Het belangrijkste deel heb ik antwoord op gegeven. Ik heb werkelijk waar geen idee wat er precies is gezegd en wanneer en waarom. Rond Trump is het altijd de hysterie die heerst en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat we deze discussie al meerdere malen hebben gevoerd.
  zondag 14 juli 2024 @ 23:07:22 #191
323401 Kijkertje
met filter
pi_214294537
twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 23:18:55 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214294677
quote:
81s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:07 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Johnson heeft hier gewoon gelijk.

Als je werkelijk denkt dat CRT (pseudo-wetenschap) en identiteitspolitiek (druist in tegen alles waar MLK voor stond) verbindend werkt, geloof je zelf iets teveel in die bagger.

Republikeinen en hun gedweep met religie en 'real Americanism' is geen haar beter, natuurlijk, maar laten we svp niet doen alsof woke in de VS niet voor precies dezelfde polarisatie zorgt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214294769
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Johnson heeft hier gewoon gelijk.

Als je werkelijk denkt dat CRT (pseudo-wetenschap) en identiteitspolitiek (druist in tegen alles waar MLK voor stond) verbindend werkt, geloof je zelf iets teveel in die bagger.

Republikeinen en hun gedweep met religie en 'real Americanism' is geen haar beter, natuurlijk, maar laten we svp niet doen alsof woke in de VS niet voor precies dezelfde polarisatie zorgt.
:') Wat niet verbindend werkt is zeuren over identiteitspolitiek. Als alles wat je doet identiteitspolitiek is.

Woke zorgt voor verbinding. Maar jij volgt de conservatieve lijn dat mensen veroordelen voor kenmerken die ze niet kunnen veranderen helemaal prima is. Dan heb je natuurlijk een hekel aan elke emanciperende beweging. Dat je bijna elke post MLK probeert te claimen begint ook wel zielig te worden in betogen tegen identiteitspolitiek.
  zondag 14 juli 2024 @ 23:30:48 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214294805
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Wat niet verbindend werkt is zeuren over identiteitspolitiek. Als alles wat je doet identiteitspolitiek is.

Woke zorgt voor verbinding. Maar jij volgt de conservatieve lijn dat mensen veroordelen voor kenmerken die ze niet kunnen veranderen helemaal prima is. Dan heb je natuurlijk een hekel aan elke emanciperende beweging. Dat je bijna elke post MLK probeert te claimen begint ook wel zielig te worden in betogen tegen identiteitspolitiek.
Identiteitspolitiek is in de kern intolerant. Uiteraard hoef ik jou het hele Wheel of Power-denken niet uit te leggen, iets dat vooral in academia in de VS gewoon gehanteerd wordt.

En wat een ironie.

De reden waarom ik fel gekant ben tegen woke is omdat dat dus precies doet wat jij zegt: mensen veroordelen voor kenmerken die ze niet kunnen veranderen.

Vertel eens, Lord, geloof jij in 'Wit privilege'? 'Witte fragiliteit'? 'Witte onschuld"? Onderschrijf jij 'mannelijke toxiciteit'? 'Patriarchaal denken'? 'Heteronormativiteit'?

Ik niet. Raad eens waarom? Omdat ik het verwerpelijk vind om mensen gedrag- en karaktereigenschappen toe te kennen op basis van... drum roll... kenmerken waar ze niets aan kunnen veranderen. Zoals ras, geslacht, seksuele voorkeur en validiteit.

Ik hoef MLK verder niet te claimen, die spreekt ook van gene zijde duidelijke woorden: oordeel niet op basis van huidskleur maar op basis van karakter.

Vertel maar eens hoe al dat intersectionele gereutel, dat niet anders doet dan karaktereigenschappen toekennen op basis van bijvoorbeeld kleur (en daarmee ook gewoon een KKK in reverse is), correspondeert met de kleurenblinde (mag ook al niet, je moet juist kleur zien) ideologie van MLK.

3,2,1, Go!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 juli 2024 @ 23:35:38 #195
323401 Kijkertje
met filter
pi_214294861
Ron Johnson die meewerkte met het pushen van de 'fake electors' op J6 om zo Trump in het zadel te houden heeft boter op zijn hoofd.

twitter

twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 23:40:33 #196
323401 Kijkertje
met filter
pi_214294927
Gouverneur van Texas:

twitter
  zondag 14 juli 2024 @ 23:40:36 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214294928
quote:
81s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:35 schreef Kijkertje het volgende:
Ron Johnson die meewerkte met het pushen van de 'fake electors' op J6 om zo Trump in het zadel te houden heeft boter op zijn hoofd.

[ x ]
[ x ]
zucht...

In DIT verhaal, Kijkertje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 juli 2024 @ 23:45:49 #198
323401 Kijkertje
met filter
pi_214294991
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zucht...

In DIT verhaal, Kijkertje.
Ja ja in JOUW verhaal. Ik ken je stokpaardje (en dat van de MAGA's) onderhand wel. Hoe je ook denkt over bepaalde onderwerpen, het is geen reden om geweld te gebruiken. Ik vind het feit dat Ron Johnson (als senator) meewerkte aan de couppoging een stuk gevaarlijker.
pi_214294995
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het belangrijkste deel heb ik antwoord op gegeven. Ik heb werkelijk waar geen idee wat er precies is gezegd en wanneer en waarom. Rond Trump is het altijd de hysterie die heerst en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat we deze discussie al meerdere malen hebben gevoerd.
Het belangrijkste deel? Net of dat gedoe over die Capitool-bestormers de kern was van betoog.

Hint: dat was het niet.

Verder zette ik het vrij helder uiteen, en verspreidde ik ook gewoon twijfelachtige info over Trump. Ik beroep mij gewoon op wat hij heeft gedaan en gezegd - en wat juist niet is gezegd, zoals zijn weigering om de bestormd van het Capitool af te keuren of veroordelen.

Maar het is duidelijk dat je dat liever negeert. Ik heb je daar immers al in meerdere bijdragen op gewezen, en het enige wat ik terugkreeg was iets over bestormers die volgens jou te hard zijn gestraft.

Tsja, ik snap het. Je geloof in de heilige Trump moet natuurlijk niet aan het wankelen worden gebracht. Ik hoop dan maar dat de meelezers er iets aan hebben.
  zondag 14 juli 2024 @ 23:46:31 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214294999
quote:
81s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja ja in JOUW verhaal. Ik ken je stokpaardje onderhand wel. Hoe je ook denkt over bepaalde onderwerpen, het is geen reden om geweld te gebruiken. Ik vind het feit dat Ron Johnson (als senator) meewerkte aan de coup een stuk gevaarlijker.
Waar heb je het in vredesnaam over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 juli 2024 @ 23:49:56 #201
323401 Kijkertje
met filter
pi_214295031
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar heb je het in vredesnaam over.
Over je stokpaardje de identiteitspolitiek.
  zondag 14 juli 2024 @ 23:50:21 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295037
quote:
81s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Over je stokpaardje de identiteitspolitiek.
En wat heeft dat met geweld gebruiken te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')