abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juli 2024 @ 23:49:56 #201
323401 Kijkertje
met filter
pi_214295031
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar heb je het in vredesnaam over.
Over je stokpaardje de identiteitspolitiek.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 juli 2024 @ 23:50:21 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295037
quote:
81s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Over je stokpaardje de identiteitspolitiek.
En wat heeft dat met geweld gebruiken te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214295048
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En wat een ironie.

De reden waarom ik fel gekant ben tegen woke is omdat dat dus precies doet wat jij zegt: mensen veroordelen voor kenmerken die ze niet kunnen veranderen.

Vertel eens, Lord, geloof jij in 'Wit privilege'? 'Witte fragiliteit'? 'Witte onschuld"? Onderschrijf jij 'mannelijke toxiciteit'? 'Patriarchaal denken'? 'Heteronormativiteit'?
Dit gaat toch niet over Amerikaanse politiek. Geloof ik in bepaalde termen? Bijna al die termen beschrijven zeker zaken die bestaan. Iets als witte fragiliteit kun je ook zien in onze tweede kamer bijvoorbeeld. Heb je van die racistische ministers die dan heel boos worden als ze op hun racistische omvolkingstheorin worden gewezen.
Heeft iedereen daar last van natuurlijk niet. Mannelijke toxiciteit, natuurlijk kijk naar Corps ontgroeningen, kijk hoe sommige hangjongeren vervelend doen op straat. Dat kun je best toxische masculiniteit noemen, ik vind dat je best man kan zijn op een minder achterlijke manier.
Wat je met patriarchaal denken bedoelt geen idee, dat zie ik bijna nooit langskomen maar als iemand een hekel heeft aan het patriarchaat uiteraard, ik ook.
Heteronormativiteit is ook iets wat je gewoon kan waarnemen, vraag 100 mensen of ze het prima vinden als een hetero stel op straat zoent of een homostel. Zo zijn er natuurlijk meer zaken.
Als jij allemaal helemaal niks wil zien in dat soort beschrijvingen van de werkelijkheid moet jij weten maar je zult toch moeten uitleggen wat er nou allemaal zo bijzonder erg is aan pogingen om zaken te omschrijven met een labeltje.

quote:
Ik niet. Raad eens waarom? Omdat ik het verwerpelijk vind om mensen gedrag- en karaktereigenschappen toe te kennen op basis van... drum roll... kenmerken waar ze niets aan kunnen veranderen. Zoals ras, geslacht, seksuele voorkeur en validiteit.
Iets wat dus helemaal niets te maken heeft met woke zijn. Jij vindt het juist altijd helemaal prima om bijvoorbeeld minderheden achter te stellen. Want enige poging een organisatie diverser maken vind je al racistisch.

quote:
Ik hoef MLK verder niet te claimen, die spreekt ook van gene zijde duidelijke woorden: oordeel niet op basis van huidskleur maar op basis van karakter.
Je claimt hem altijd aan jouw zijde. Je denkt werkelijk dat King de huidige generatie die zijn werk oppakt allemaal zou veroordelen :') Misschien dat hij zelf zijn denkbeelden ook wel aanpast aan de tijd of in debat met mensen van nu. Maar voor jou is het helemaal duidelijk hoor MLK zou precies jouw mening hebben. Ik noem dat claimen.

quote:
Vertel maar eens hoe al dat intersectionele gereutel, dat niet anders doet dan karaktereigenschappen toekennen op basis van bijvoorbeeld kleur (en daarmee ook gewoon een KKK in reverse is), correspondeert met de kleurenblinde (mag ook al niet, je moet juist kleur zien) ideologie van MLK.

3,2,1, Go!
Misschien moet je je een beetje meer in hedendaags discours verdiepen dan blijven hangen in de 60's. Kleurenblindheid is een stage waar voorlopig totaal geen sprake van is. Dat is zoiets als claimen dat een sociale democratie al het eindpunt van communisme is.
Je moet helemaal geen kleur zien maar je keiharde ontkenning dat te doen om vervolgens ziedend te worden als we het hebben over diversiteit is totaal ongeloofwaardig.

Wat wel zo is dat je standpunten hier echt rechtstreeks uit conservatief Amerika lijken te komen. Inclusief slecht begrip van waar je nou eigenlijk over praat. Of misschien weet je dat wel en zet je het bewust totaal verkeerd weg.
  zondag 14 juli 2024 @ 23:52:09 #204
323401 Kijkertje
met filter
pi_214295052
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En wat heeft dat met geweld gebruiken te maken?
Niets daarom is het ook zo dom van Ron Johnson.

En hypocriet.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 juli 2024 @ 23:53:15 #205
323401 Kijkertje
met filter
pi_214295062
He ja laten we die discussie nog eens dunnetjes overdoen! Is daar geen topic meer over?
  maandag 15 juli 2024 @ 00:01:37 #206
323401 Kijkertje
met filter
pi_214295113
Mss kunnen het beter weer eens over de Amerikaanse wapenwetgeving hebben.

twitter

Of over het geweld dat Trump oproept.

twitter
  maandag 15 juli 2024 @ 00:08:50 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295160
quote:
82s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:01 schreef Kijkertje het volgende:
Mss kunnen het beter weer eens over de Amerikaanse wapenwetgeving hebben.

[ x ]
Of over het geweld dat Trump oproept.

[ x ]
Is dit van de strekking van Malcolm X's "chickens coming home to roost"-opmerking na de moord op JFK?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 juli 2024 @ 00:12:03 #208
323401 Kijkertje
met filter
pi_214295173
Afgevaardigde Mike Collins:

twitter
  maandag 15 juli 2024 @ 00:13:57 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214295180
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
De marges in de swingstates zijn echt wel enorm geworden.
Ja maar dat kan in de woelige politiek ook zo weer veranderen.

Geen reden deze verkiezingen maar weg te geven.
pi_214295188
Je moet de GOP nageven dat ze erin geslaagd zijn wel een hele bonte verzameling kansenparels te verzamelen.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:20:29 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295211
Trump geldt, voor mij, als waarschijnlijk de meest abominabele president die de VS ooit gehad heeft, wellicht dat enkel James Buchanen en Andrew Johnson hem voorbij streven.

Incompetent, onbelezen, agressief, populistisch, hypocriet (zeker wanneer hij weer met een bijbel loopt te zwaaien), een veroordeelde crimineel die zijn handjes niet thuis kan houden, de ergste inheemse rebellie jegens de VS sinds 1860 en de beschieting van Fort Sumter heeft veroorzaakt en daarna geprezen, een sjoemelaar die een verkiezing trachtte te riggen met een ludiek telefoontje naar het partijbureau in Georgia en in het algemeen een figuur met de tact en elegantie van een bronstige stier.

Dat allemaal gezegd hebbende, kan ik nu niet echt zeggen dat ik het 'logisch' zou vinden dat zo iemand kapotgeschoten wordt, laat staan dat dat reden tot juichen zou zijn. Het 'korte rokjes'-argument - hij heeft het zelf veroorzaakt - is van hetzelfde kaliber als wat men in 1865 in bepaalde hoek over Lincoln dacht, in 1963 over J.F. Kennedy, in 1968 over M.L. King en R.F. Kennedy en in 1972 over George Wallace.

Moord, of een poging daartoe, is in alle gevallen verwerpelijk en ook nog altijd de bewuste keuze van de (potentile) moordenaar zelf.

Wat ik vooral hoop is dat de DEM Biden inwisselen voor iemand als Buttigieg, en dat Trump komende November verslagen wordt en daarna wat tijd gaat uitzitten.

Dood? Alleen wanneer dat natuurlijk gaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 juli 2024 @ 00:23:38 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295220
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:
Je moet de GOP nageven dat ze erin geslaagd zijn wel een hele bonte verzameling kansenparels te verzamelen.
Die partij is sinds de Evangelical take-over onder Reagan zo ver afgedreven van haar wortels (Abraham Lincoln) dat het een geheel andere partij is geworden.

Hoewel, de zaden daarvoor waren al in 1964 door Barry Goldwater geplant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214295228
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jullie hebben gelijk, dat zal voorlopig niet gebeuren. Daarbij is voor Trump de noodzaak nog een keer te runnen ook wel weg na deze keer. Dan zijn alle zaken tegen hem al een stille dood gestorven en is hij zelf natuurlijk ook weer 4 jaar dichter bij zijn einde.
Maar het kan wel grondwet aanpassen is in vrijwel geen land onmogelijk ik weet dat ze er in Amerika in ieder geval vrijwel nooit aan doen.De erg rechtse Republikeinen praten wel graag erover dat om het land op orde te brengen er misschien een sterke man zoals Putin nodig is die als een dictator mag regeren zodat hij de nodige veranderingen kan tewerkstellen.
De Grondwet aanpassen in de VS is niet onmogelijk, wel heel lastig. Het vereist een 2/3 meerderheid in het Huis, de Senaat EN bij de Staten. Dat is momenteel en in de nabije toekomst eigenlijk uitgesloten.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:27:29 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295233
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De Grondwet aanpassen in de VS is niet onmogelijk, wel heel lastig. Het vereist een 2/3 meerderheid in het Huis, de Senaat EN bij de Staten. Dat is momenteel en in de nabije toekomst eigenlijk uitgesloten.
Die meerderheid gaat er nooit komen. En gelukkig maar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214295236
Het blijft ook wel frappant dat domrechts Kyle Rittenhouse als nationale held beschouwde omdat hij een ongewapende zedendelinquent executeerde, maar er heel wat meer moeite mee heeft dat Thomas Matthew Crooks hetzelfde probeerde.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:29:39 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295240
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Het blijft ook wel frappant dat domrechts Kyle Rittenhouse als nationale held beschouwde omdat hij een ongewapende zedendelinquent executeerde, maar er heel wat meer moeite mee heeft dat Thomas Matthew Crooks hetzelfde probeerde.
Dat komt omdat Trump weleens met een bijbel rondloopt.

En zo oppervlakkig is het gros van de GOP sinds Reagan geworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 00:32:51 #217
236264 crew  capricia
pi_214295252
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die 1000 euro staat, Lord.

En mijn goedheid, dikgedrukte. TR-waardig.

Laatste keer: niet alleen heb ik dat nergens ooit gesteld - aangezien dat tegen al mijn principes ingaat - ik bekritiseer de ideologie die jij hier aanhangt die stelt DAT mensen van kleur automatisch niet aangenomen worden OMDAT de 'witte man' inherent en intens racistisch is, omdat hij wit is.
Zullen we deze discussie elders doen? Jullie beiden. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 15 juli 2024 @ 00:35:32 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295261
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja maar dat kan in de woelige politiek ook zo weer veranderen.

Geen reden deze verkiezingen maar weg te geven.
Buttigieg erin.

Met Biden zie ik het heel, heel, heel donker in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214295271
Kunnen de users met hun woke/DEI/intersectionaliteit verhalen hiermee in dit topic stoppen? Of hun heil zoeken in een topic over dat onderwerp? Het word zolangzamerhand wel ridicuul dat bijna ieder topic door deze lulverhalen ontspoort.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:39:22 #220
323401 Kijkertje
met filter
pi_214295277
Ow de plaatselijke politie gaat de schuld krijgen van het niet tijdig spotten van de schutter?

twitter
pi_214295283
quote:
6s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
Ow de plaatselijke politie gaat de schuld krijgen van het niet tijdig spotten van de schutter?

[ x ]
Tja, dat noemen we op traditioneel CYA (Cover your ass) gedrag, hier gaan koppen voor rollen en iedereen probeert om dat dan iig niet zijn of haar hoofd te laten zijn.
  maandag 15 juli 2024 @ 00:46:38 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295298
De Amerikaanse ziekte wat dit soort aanslagen betreft.

Daar bestaan zaken als incompentie, ongeluk en/of toeval niet bij grote, ingrijpende gebeurtenissen. De lijn is te volgen van Pearl Habor naar JFK naar 9/11 naar deze aanslag op Trump.

Die onuitroeibare wens om patronen en complotten te zien zou je bijna automatisch kunnen noemen.

Mijn gok is dat die Crooks, net als Booth, Oswald, Ray, Sirhan Sirhan, Bremer en Hinckley voor hem behoort tot het type lone wolf met hetzij geldingsdrang hetzij 'niets meer te verliezen' attitudes, en dat de chaos in Butler, PA vooral het gevolg is geweest van incompetentie, niet zozeer opzet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214295305
Hanlon's Razor is niet populair in een tijd waarin geld te verdienen is met conspiracies de ether in gooien.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 00:49:44 #224
236264 crew  capricia
pi_214295306
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Amerikaanse ziekte wat dit soort aanslagen betreft.

Daar bestaan zaken als incompentie, ongeluk en/of toeval niet bij grote, ingrijpende gebeurtenissen. De lijn is te volgen van Pearl Habor naar JFK naar 9/11 naar deze aanslag op Trump.

Die onuitroeibare wens om patronen en complotten te zien zou je bijna automatisch kunnen noemen.

Mijn gok is dat die Crooks, net als Booth, Oswald, Ray, Sirhan Sirhan, Bremer en Hinckley voor hem behoort tot het type lone wolf met hetzij geldingsdrang hetzij 'niets meer te verliezen' attitudes, en dat de chaos in Butler, PA vooral het gevolg is geweest van incompetentie, niet zozeer opzet.
Ik had liever gezien dat ie nog geleefd had en tekst en uitleg had kunnen geven over zijn beweegredenen. Nu gaat echt iedereen er mee aan de haal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 15 juli 2024 @ 00:51:36 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214295310
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
Hanlon's Razor is niet populair in een tijd waarin geld te verdienen is met conspiracies de ether in gooien.
Ik zie de uit het niets opgekomen 'conspiracy-industry' n.a.v. de moord op JFK als het startpunt van die waanzin.

Ik betwijfel alleen of het enkel een industrie is waar geld mee verdiend moet worden; de tragiek is dat hele volksstammen die complotten daadwerkelijk als waarheid zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')