abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214144071
Niet mijn OP.

quote:
Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'

ZIE VIDEO BIJ BRON

Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is? :') Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
pi_214144097
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.

Maar dat kon ze niet.

Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.

Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:28:39 #3
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214144110
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Black_Baron het volgende: Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg. Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen. Maar dat kon ze niet.

Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.
Dit zijn natuurlijk altijd lastige discussies. Als iemand zelf een hoofddoek wil dragen, hoe vrijwillig is het dan om dat op het verzoek van iemand anders niet te doen? Daar kom je moeilijk uit.

Ik hoop dat iedereen in Nederland gewoon de vrijheid heeft om zo'n ding niet te dragen wanneer ze dat niet willen, maar dat lijkt me helaas ijdele hoop. De sociale druk is in sommige gevallen gewoon te hoog.
pi_214144158
Ik ben niet zo van het korfbal
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:48:29 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214144288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.

Maar dat kon ze niet.

Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 03-07-2024 17:01:58 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214144365
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
blablablabla
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:00:28 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214144384
Minister onwaardig deze vrouw.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:07:03 #8
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214144440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
Dat hoeft ook niet, toch? :)
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:07:34 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214144445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:32 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben niet zo van het korfbal
Racist
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:14:02 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214144515
quote:
Vreemd, je stelt een vraag maar je gelooft het antwoord niet. Je had haar wel geloofd als ze had gezegd dat ze het onder dwang draagt. Ik hoef hier geen woorden aan vuil te maken, je ziet vast zelf wel dat er dan iets niet klopt bij je.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214144692
quote:
84s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?
Zijn er landen waar je als vrouw gestraft kan worden vanwege het niet hebben van een vegan dieet?

Volgens mij niet.

Dus zou jij ook wel door moeten hebben dat je hier nu appels met peren aan het vergelijken bent. Ik ken overigens een dame die van vegan naar een Lion diet is gegaan. Dus zeg nooit nooit... ;)
pi_214144817
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet, toch? :)
Blijkbaar wel gezien alle ontsteltenis en commotie die het oproept bij een hoop mensen .
Zie bijvoorbeeld de reactie boven die van jou ;)
blablablabla
pi_214145031
Het hele concept van een hoofddoek is dan ook vrij stompzinnig; jaloerse moslimmannetjes kunnen hun lusten niet in bedwang houden dus moet de vrouw zichzelf bedekken.
pi_214145078
quote:

Maar dat kon ze niet.

Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.
Je raadt het al, eentje met hoofddoek en eentje zonder. Dat suggereert toch wel een vrije keuze, want ze hebben volstrekt dezelfde achtergrond en omstandigheden.

Het is wel handig om ze uit elkaar te houden......
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214145102
Het niet dragen van een hoofddoek zou dan ook de norm moeten zijn. Hoe minder, hoe beter.
pi_214145117
quote:
en dat is verder toch prima?
pi_214145184
Ik zal eerlijk zijn, ik ook niet. Maar anderen nu eenmaal wel, dus dan zal ik dat moeten accepteren.
pi_214145206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:55 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.
Je raadt het al, eentje met hoofddoek en eentje zonder. Dat suggereert toch wel een vrije keuze, want ze hebben volstrekt dezelfde achtergrond en omstandigheden.

Het is wel handig om ze uit elkaar te houden......
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:11:12 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214145266
quote:
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214145328
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:57 schreef Killumination het volgende:
Het niet dragen van een hoofddoek zou dan ook de norm moeten zijn. Hoe minder, hoe beter.
Zo denkt ieder weldenkend mens erover maar paradoxaal genoeg is de hoofddoek heilig verklaard binnen de progressief-linkse kringen terwijl de symboliek van dat ding aardsconservatief en vrouwonterend is.
pi_214145346
Dus we moeten nou allemaal de hoofddoek ook al fantastisch vinden? Of anders zielig doen over de vrouwtjes die hem dragen?

Het is zielig voor de vrouwen die hem niet willen dragen. De vrouwen met hoofddoek zeggen tegen de moslimmannen: Ik ben kuis, ik ben een goede moslima, die anderen dat zijn de hoeren waar jullie je barbaarse gebrek aan zelfbeheersing op los kunt laten.

En via de mannelijke seksuele agressie van moslimannen houdt het niet op bij de hoofddoek. De minst bedekte is altijd de grootste sloerie en zo krijg je een race to the burka zoals we in Franse moslimwijken al zien. Vrijwillig een hoofddoek dragen is dan ook asociaal, niet solidair met andere vrouwen maar solidair met de mannelijke seksuele onderdrukkers van de islam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214145402
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:59 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
en dat is verder toch prima?
Voor wie het er mee eens zijn ja.

Voor de andere helft van Nederland is vrijheid van godsdienst ontzettend belangrijk dus vermoedelijk dat daar wel de nodige schoenen zullen gaan wringen.

Gaat om iets heel fundamenteels.
blablablabla
pi_214145429
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
blablablabla
pi_214145430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:05 schreef Charged het volgende:

[..]
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.
geen idee, ik weet wel dat de hoofddoekmeisjes in de minderheid zijn, de meeste studentes met die achtergrond hier hebben geen doekje om. (nu is onze grootste opleiding met veel meisjes het college voor zorg en welzijn, wellicht zijn daar kledingvoorschriften )
Ik zelf werk voor Creatieve Industrie en ICT, daar zijn wel wat hoofddoekjes, maar ook weer niet heel veel. Heb wel het idee dat het terugloopt in elk geval in deze streek En misschien zijn een boel van die meiden met een M-O uiterlijk helemaal geen moslim
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:24:35 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214145443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
Waarom zou je daar van schrikken? Jij wil meer gedwongen hoofddoek dragen en straffen als vrouwen het niet doen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214145481
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom zou je daar van schrikken? Jij wil meer gedwongen hoofddoek dragen en straffen als vrouwen het niet doen?
Maat :X .
Ben tegen nog meer instroom in een overvol land. Maar als een Turk of moslim een hoofddoekje wil dragen vanuit geloof moet dat toch kunnen?

Zo niet hoever wil je gaan en naar welke realiteit wil je terug? Moslims vogelvrij straks ?
blablablabla
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:28:37 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214145498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Ben tegen nog meer instroom in een overvol land. Maar als een Turk of moslim een hoofddoekje wil dragen vanuit geloof moet dat toch kunnen?

Zo niet hoever wil je gaan en naar welke realiteit wil je terug? Moslims vogelvrij straks ?
Oh, dan snapte ik je verkeerd denk ik.

Natuurlijk moet dat kunnen, maar kritiek erop, zeker als die met goeie argumenten gepaard gaat, moet ook gewoon kunnen en niet meteen weggemoffeld als het niet bestaande islamofobie.
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:30:41 #28
13462 BansheeBoy
pi_214145535
Het mooie is dat ondanks de aversie of fobie zo u wilt de trend is dat steeds meer dames de hoofddoek dragen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214145541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh, dan snapte ik je verkeerd denk ik.

Natuurlijk moet dat kunnen, maar kritiek erop, zeker als die met goeie argumenten gepaard gaat, moet ook gewoon kunnen en niet meteen weggemoffeld als het niet bestaande islamofobie.
Van mij mag je maar het valt onder vrijheid van godsdienst dus wat voor kritiek moet je er in hemelsnaam op hebben?

Zelfde met meisjes op Urk die gedwongen in rokjes lopen. Die shit is treurig maar hun keuze.
blablablabla
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:33:13 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214145574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Van mij mag je maar het valt onder vrijheid van godsdienst dus wat voor kritiek moet je er in hemelsnaam op hebben?

Zelfde met meisjes op Urk die gedwongen in rokjes lopen. Die shit is treurig maar hun keuze.
Gewoon de kritiek die je op elke religie kan hebben?
Get woke, go broke!
pi_214145585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor wie het er mee eens zijn ja.

Voor de andere helft van Nederland is vrijheid van godsdienst ontzettend belangrijk dus vermoedelijk dat daar wel de nodige schoenen zullen gaan wringen.

Gaat om iets heel fundamenteels.
dat je er niks mee hebt houdt niet in dat je iemands vrijheid beperkt.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:34:03 #32
13462 BansheeBoy
pi_214145590
quote:
Die shit is treurig maar hun keuze.
In wat voor wereld leven we dat we dusdanig geconditioneerd zijn dat we iemands waardigheid alleen maar respecteren als de body (en kuisheid) in de uitverkoop is. :N

We zouden het juist moeten propageren. Van kuisheid is nog nooit iemand slechter geworden.

woensdag 3 juli 2024 @ 18:34:28 #33
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214145602
quote:

[..]

Nou de kritiek is wel dat de meisjes op Urk vanaf jongs af aan opgevoed zijn met die ideeën en er helemaal geen vrije keuze is. En dat is bij jonge kinderen met een hoofddoek natuurlijk ook zo.
Dat vind ik toch zo vreemd.

Gelukkig zie ik dat hier bijna nooit. Bij mijn zoon op school zitten best wel wat kinderen van andere afkomsten maar geen enkel meisje draagt een hoofddoekje. Sommige moeders wel. Dat is prima. Maar kinderen niet al die dingen opleggen en lekker vrij laten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214145623
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gewoon de kritiek die je op elke religie kan hebben?
Maar niet door een minister.
Die moet er voor alle burgers staan.
blablablabla
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:35:59 #35
438527 MissButterflyy
pi_214145635
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
In wat voor wereld leven we dat we dusdanig geconditioneerd zijn dat we iemands waardigheid alleen maar respecteren als de body (en kuisheid) in de uitverkoop is. :N

We zouden het juist moeten propageren. Van kuisheid is nog nooit iemand slechter geworden.

Klopt niet wat je zegt. Vrijheid en zelf kunnen kiezen, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:36:33 #36
13462 BansheeBoy
pi_214145645
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt niet wat je zegt.
Wat klopt er niet aan? :?

woensdag 3 juli 2024 @ 18:36:44 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145649
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Het mooie is dat ondanks de aversie of fobie zo u wilt de trend is dat steeds meer dames de hoofddoek dragen.

Nee; neemt juist af
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214145662
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:33 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat je er niks mee hebt houdt niet in dat je iemands vrijheid beperkt.
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken". suggereert een beetje dat je er tegen bent. Als minister is dat wel heel erg glad ijs.
blablablabla
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:37:50 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214145664
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is een nobel streven, maar dat is nog nooit werkelijkheid geweest natuurlijk.

"wie zijn toch die mensen?"
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:38:12 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145672
quote:

[..]

Dat is jouw perverse visie, en precies waarom ik en anderen nu niet echt warmlopen voor 'female only' regels qua bedekking.

En propageren doe je maar in Qatar of zo. Hier zijn vrouwen meer dan 'seksuele wezens die mannen het hoofd op hol zouden kunnen brengen bij het ontbloten van hun hoofd".

Deal with it or get out.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:38:16 #41
13462 BansheeBoy
pi_214145674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee; neemt juist af
Absoluut niet. Neemt toe. We zien het overal. Ik weet nog in mijn jeugd zaten er misschien 1 of 2 dames op de hele school die een hoofddoek droegen. Nu zitten er 5 alleen al in de klas.

Mooi man.

woensdag 3 juli 2024 @ 18:38:17 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214145675
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou de kritiek is wel dat de meisjes op Urk vanaf jongs af aan opgevoed zijn met die ideeën en er helemaal geen vrije keuze is. En dat is bij jonge kinderen met een hoofddoek natuurlijk ook zo.

Gelukkig zie ik dat hier bijna nooit. Bij mijn zoon op school zitten best wel wat kinderen van andere afkomsten maar geen enkel meisje draagt een hoofddoekje. Sommige moeders wel. Dat is prima. Maar kinderen niet al die dingen opleggen en lekker vrij laten.
Is dat de basisschool of de middelbare school?
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:38:19 #43
438527 MissButterflyy
pi_214145677
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan? :?

Je kuisheidsverhaal. Je kunt ook prima je lichaam respecteren en losgaan in de parenclub bij wijze van.
pi_214145680
quote:

[..]

Jij hoeft niets te propageren wat vrouwen wel of niet moeten doen. Vrouwen kennen in Nederland gelukkig de vrijheid om dit zelf te bepalen.

Al is in Islamitische kringen de sociale druk helaas nog een obstakel voor vrouwen om echt daadwerkelijk zelf een keuze te maken. Triest, en eigenlijk een stap terug in de tijd.
pi_214145684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Elan het volgende:

[..]
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken". suggereert een beetje dat je er tegen bent. Als minister is dat wel heel erg glad ijs.
het is niet heel handig nee, verder vooral fophef.
pi_214145685
Waarom een tweede deel? :?
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:39:02 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145687
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Absoluut niet. Neemt toe. We zien het overal. Ik weet nog in mijn jeugd zaten er misschien 1 of 2 dames op de hele school die een hoofddoek droegen. Nu zitten er 5 alleen al in de klas.

Mooi man.

Dat je graag vrouwen belemmerd in hun vrijheid omdat je ze ziet als vleespoppen was al wel helder hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214145691
quote:

[..]
Tja, en de grote vraag is dan: hoe komt dat? Laten al die mensen zich dingen aanpraten of zouden er misschien echt wat problemen met integratie zijn hier en daar?
pi_214145694
quote:
Toeval dat ze allemaal geen hoofddoeken dragen in Nederland? Of zijn ze allemaal geïndoctrineerd terwijl ze denken unieke individuen te zijn?
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:39:29 #50
13462 BansheeBoy
pi_214145696
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je kuisheidsverhaal. Je kunt ook prima je lichaam respecteren en losgaan in de parenclub bij wijze van.
Dat nooit iemand slechter is geworden van kuis zijn. Dat klopt volgens jou niet? :?

pi_214145697
quote:

[..]

Geen idee hoe oud je zoon is maar die onzin begint pas bij een bepaalde leeftijd, dacht 12 of zo.

En ook dat moeten ze zelf weten. Je ziet ook modern opgevoede meisjes die tradewife willen worden. Geloof kan ook een veilige haven zijn en niet een symptoom van onderdrukking.
blablablabla
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:39:56 #52
438527 MissButterflyy
pi_214145701
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mooi man.

Jij zit echt te trollen.
Waarom zou je als fanatiek moslim hier mensen proberen te overtuigen, met je sjieke taalgebruik?
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:40:33 #53
438527 MissButterflyy
pi_214145712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Toeval dat ze allemaal geen hoofddoeken dragen in Nederland? Of zijn ze allemaal geïndoctrineerd terwijl ze denken unieke individuen te zijn?
Wat bedoel je?
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:41:05 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214145724
quote:

[..]
Ja, zo werkt het idd. iemand die niet vanaf de wieg gedwongen is om moslim te zijn had anders ook wel voor de hoofddoek gekozen hoor, dat zit in de natuur van de mens.

Zoiets? :').
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:41:08 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145726
quote:

[..]
Nee, ze hebben zich losgeworsteld uit de haatgreep van conservatieve, door mannen bedachte religie.

Hulde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214145727
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er veel kiezers geweest die zich niet gehoord voelden/zich niet vertegenwoordigd voelden door vorige ministers. Die voelden ook niet die ministers er voor hen stonden.

Ergo nu deze uitslag van de verkiezingen.

En dan zie je nu dat weer anderen vinden dat er nu ministers zijn die er niet voor hun staan.

En zo blijf je aan de gang.

Democratie is a bitch.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:41:10 #57
438527 MissButterflyy
pi_214145728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Geen idee hoe oud je zoon is maar die onzin begint pas bij een bepaalde leeftijd, dacht 12 of zo.

En ook dat moeten ze zelf weten. Je ziet ook modern opgevoede meisjes die tradewife willen worden. Geloof kan ook een veilige haven zijn en niet een symptoom van onderdrukking.
Oudste zoon zit op de middelbare en daar zie ik ook geen hoofddoekjes.
pi_214145734
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee; neemt juist af
Ik was aan het googlen gegaan hierover, maar ik kan er niets over vinden.

Heb je een bron?
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:41:52 #59
438527 MissButterflyy
pi_214145736
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, zo werkt het idd. iemand die niet vanaf de wieg gedwongen is om moslim te zijn had anders ook wel voor de hoofddoek gekozen hoor, dat zit in de natuur van de mens.

Zoiets? :').
Ken er wel een. Maar denk dat het maar weinig dames zijn.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:42:17 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145743
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Triggershott is van de wahabitische variant.

Die mag vier vrouwen trouwen en ontelbare concubines neuken, maar vrouwtjes moeten buiten wel een doekje om.

Want kuisheid is zo belangrijk.

Zo'n type.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:42:37 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik was aan het googlen gegaan hierover, maar ik kan er niets over vinden.

Heb je een bron?
Algehele secularisering in Nederland, laatste SCP rapport.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214145749
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jij zit echt te trollen.
Waarom zou je als fanatiek moslim hier mensen proberen te overtuigen, met je sjieke taalgebruik?
deze user is 1 grote act joh.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:42:53 #63
13462 BansheeBoy
pi_214145753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat je graag vrouwen belemmerd in hun vrijheid omdat je ze ziet als vleespoppen was al wel helder hoor.
Ze worden te pas en te onpas als vleespop ingezet. Of zie jij ruwe mannen in ijsreclames? Vrouwelijkheid wordt volledig uitgebuit en het wordt ze verkocht als keuze. Of denk jij dat vrouwen zomaar afzien door in de winter met -10 een panty te dragen.

woensdag 3 juli 2024 @ 18:43:25 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145758
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze worden te pas en te onpas als vleespop ingezet. Of zie jij ruwe mannen in ijsreclames? Vrouwelijkheid wordt volledig uitgebuit en het wordt ze verkocht als keuze. Of denk jij dat vrouwen zomaar afzien door in de winter met -10 een panty te dragen.

Nee, jij ziet ze als vleespop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:43:59 #65
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214145762
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Andersom nooit.
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:44:42 #66
13462 BansheeBoy
pi_214145773
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jij zit echt te trollen.
Het is echt zo. Ik zie het overal. Dochters van vrienden. Er wordt steeds meer een hoofddoek gedragen. Goede ontwikkeling.

pi_214145776
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oudste zoon zit op de middelbare en daar zie ik ook geen hoofddoekjes.
Dat is wel bijzonder, lijkt me niet de standaardnorm onder Moslims om er maar mee te stoppen? Wij hebben Marokkaanse buren en die meiden van hun lopen allemaal met een hoofddoekje om.

Islam is bij uitstek niet de religie die heel erg ruimdenkend is als het gaat om de religie bedreven dient te worden.
blablablabla
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:45:34 #68
13462 BansheeBoy
pi_214145780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, jij ziet ze als vleespop.
Dus ze doen het voor mij? Dat is veel eer. Dank :D

woensdag 3 juli 2024 @ 18:45:42 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145782
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is echt zo. Ik zie het overal. Dochters van vrienden. Er wordt steeds meer een hoofddoek gedragen. Goede ontwikkeling.

Jij 'ziet' wel meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:45:57 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214145786
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze hoeven niets te doen, enkel bestaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214145788
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

dat hoop je vast he ouwe viespeuk
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:46:34 #72
13462 BansheeBoy
pi_214145791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ze hoeven niets te doen, enkel bestaan.
Ah.

pi_214145848
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Algehele secularisering in Nederland, laatste SCP rapport.
Dat rapport heb ik uiteindelijk niet gevonden, maar in een ander rapport van SCP trof ik idd een afname, voor wie daar ook geïnteresseerd in is:

'de religieuze beleving van moslims in Nederland'

https://www.scp.nl/public(...)tie%20van%20moslims.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:51:37 #74
13462 BansheeBoy
pi_214145849
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:46 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat hoop je vast he ouwe viespeuk
Middelburg of Brielle. Ja, ik kan me goed voorstellen dat vrouwen/meisjes het erg beklemmend vinden om steeds maar weer in dat sexy keurslijf te worden gestopt. Iedereen en alles is uit op de schoonheid van de vrouw. Vrouwen zijn zoveel meer dan dat.

Films, reclames, modewereld, muziekindustrie: overal worden ze uitgebuit. Niet met hun brains nee, maar met hun body.

pi_214145871
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat bedoel je?
We worden allemaal tot op zekere hoogte geïndoctrineerd, moslims en niet-moslims, je ontkomt er niet aan.

Het is geen toeval dat de meeste vrouwen in islamitisch land X een hoofddoek dragen en alle zogenaamde vrijgevochten types in Nederland zonder hoofddoek rondlopen, terwijl die laatste groep net zo hard is geïndoctrineerd met anti-islamitisch atheïstisch/seculier/liberaal gedachtegoed.

Hieronder kun je historische voorbeelden vinden van niet-islamitische beschavingen waarvan de vrouwen ook een hoofddoek droegen, zij waren net als de huidige vrouwen in Nederland geïndoctrineerd:

De hoofddoek, vaak geassocieerd met de islam, heeft diepe historische wortels die verder reiken dan religieuze context alleen. In verschillende culturen en tijdperken werd de hoofddoek gedragen om diverse redenen, variërend van religieuze voorschriften tot sociale en praktische overwegingen.

Historisch gezien vinden we het gebruik van hoofdbedekking terug in oude beschavingen zoals het oude Egypte en Mesopotamië, waar vrouwen sluiers of doeken droegen als symbool van respectbaarheid en status.

De sluier fungeerde als een teken van status en onderscheidde vrije, respectabele vrouwen van slavinnen en prostituees. Alleen vrouwen van hogere sociale klassen mochten sluiers dragen, wat hun positie en waardigheid benadrukte.
pi_214145894
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Middelburg of Brielle. Ja, ik kan me goed voorstellen dat vrouwen/meisjes het erg beklemmend vinden om steeds maar weer in dat sexy keurslijf te worden gestopt. Iedereen en alles is uit op de schoonheid van de vrouw. Vrouwen zijn zoveel meer dan dat.

Films, reclames, modewereld, muziekindustrie: overal worden ze uitgebuit. Niet met hun brains nee, maar met hun body.

Maar door van vrouwen dan te verwachten dat ze zich ter preventie tegen die uitbuiting moeten bedekken, lijkt me niet een aanpak van de oorzaak maar simpelweg macht uitoefenen op een andere manier.
pi_214145918
Mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen, en als een vrouw graag wil laten zien hoe vroom ze is, is het haar goed recht. Veel vrouwen zien het oprecht als hun vrije keuze, dus dat is prima.

Maar voor mij, als agnostische Europeaan, is het een symbool van een achterlijke bekrompen en soms zelfs haatzaaiende ideologie die als het niet het predikaat 'religie' zou hebben, overal in het Noordelijk halfrond ten strengste verboden zou zijn.

Religies zijn achterlijk, maar de islam, dat is wel een speciaal soort achterlijk, vind ik.
-nee-
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:58:17 #78
13462 BansheeBoy
pi_214145948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:54 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar door van vrouwen dan te verwachten dat ze zich ter preventie tegen die uitbuiting moeten bedekken, lijkt me niet een aanpak van de oorzaak maar simpelweg macht uitoefenen op een andere manier.
Vrouwen stralen daardoor uit dat ze zelfrespect hebben en dat er niets te halen valt. Het tilt haar naar een hoger niveau en maakt zich los van de dames die hun lichaamsdelen aan iedereen tonen. In die zin is de hoofddoek maar een onderdeel, gedrag en andere uitingen zijn net zo belangrijk. Een hoofddoek dragen en strakke jeans waarbij de achterwerken geadverteerd worden is een paradox die door niemand begrepen wordt.

pi_214146004
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Vrouwen stralen daardoor uit dat ze zelfrespect hebben en dat er niets te halen valt. Het tilt haar naar een hoger niveau en maakt zich los van de dames die hun lichaamsdelen aan iedereen tonen. In die zin is de hoofddoek maar een onderdeel, gedrag en andere uitingen zijn net zo belangrijk. Een hoofddoek dragen en strakke jeans waarbij de achterwerken geadverteerd worden is een paradox die door niemand begrepen wordt.

Dat is jouw mening, dat is je goed recht. Maar ik vind het waanzin vrouwen 'zelf te laten kiezen' (het is pure indoctrinatie) delen van het lichaam te bedekken, schijnbaar nodig om tot een 'hoger' niveau met zelfrespect te komen (de andere vrouwen zijn dus lager en mogen dan dito behandeld worden, zonder respect).
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:03:28 #80
236264 crew  capricia
pi_214146010
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom is dat glad ijs?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214146017
quote:

[..]
Kan onmogelijk als een verrassing komen. Vrij voorspelbaar gevolg als ik zo naar de afgelopen jaren kijk; en als je je verdiept in wat de islam predikt. Dat botst nou eenmaal teveel.
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:05:45 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214146034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat is jouw mening, dat is je goed recht. Maar ik vind het waanzin vrouwen 'zelf te laten kiezen' (het is pure indoctrinatie) delen van het lichaam te bedekken, schijnbaar nodig om tot een 'hoger' niveau met zelfrespect te komen (de andere vrouwen zijn dus lager en mogen dan dito behandeld worden, zonder respect).
Het is mannelijke newspeak om onderdrukking van vrouwen te rechtvaardigen.

Wat je ook vaak uit die hoek hoort: een vrouw is een 'cadeautje' dat je mag uitpakken.

Vrouwen zijn secundaire wezens daar; heiligen of hoeren maar nooit waardig als eigen individu.

Conservatieve rotzooi waar we in Nederland geen behoefte meer aan hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:06:19 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214146037
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vandaar dat vrouwen in strenge islamitische landen 1 hele keuze hebben, kinderen baren. Auto rijden, stemmen, leven na verkracht te zijn, dat mogen ze allemaal niet, maar hier worden ze uitgebuit.
Get woke, go broke!
pi_214146038
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:41 schreef Montagui het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er veel kiezers geweest die zich niet gehoord voelden/zich niet vertegenwoordigd voelden door vorige ministers. Die voelden ook niet die ministers er voor hen stonden.

Ergo nu deze uitslag van de verkiezingen.

En dan zie je nu dat weer anderen vinden dat er nu ministers zijn die er niet voor hun staan.

En zo blijf je aan de gang.

Democratie is a bitch.
En dit ja.
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:09:27 #85
236264 crew  capricia
pi_214146072
Ik weet dat er in Frankrijk een paar jaar geleden een rel was over het hoofddoekverbod op scholen. En was er ook niet ooit ook zoiets in Turkije op de universiteiten?

Zou het erg zijn als zoiets hier ook ingevoerd gaat worden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214146079
quote:

[..]

Ik vind dat dat moet kunnen. Maar als diegene vanuit datzelfde geloof de boodschap krijgt dat het NIET dragen van die hoofddoek NIET is toegestaan, dan heb ik er persoonlijk wel een probleem mee.

Beide opties moeten dan zonder problemen door alle partijen toegestaan worden. Vind ik dan.
pi_214146122
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.
Die zonder hoofddoek leeft nog vrolijk door. Hoe kan dat, volgens jouw theorie?

Ken sowieso ook veel vrouwen en meiden die helemaal geen hoofddoek dragen, en al behoorlijk verwesterd zijn.

Zou het misschien kunnen dat de groepen die streng zijn en straffen voor het afdoen van een hoofddoek een grote minderheid zijn?
Eerwraak is echt nog wel een ding, waar de daders ook mee wegkomen zolang niemand aangifte doet. Dus je kunt het niet allemaal over 1 kam scheren.
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:15:10 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214146137
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Eerwraak is echt nog wel een ding, waar de daders ook mee wegkomen zolang niemand aangifte doet. Dus je kunt het niet allemaal over 1 kam scheren.
Wat bedoel je met "eerwraak"? Want in geval van moord hoeft er niet eerst aangifte gedaan te worden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:19:05 #89
438527 MissButterflyy
pi_214146195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "eerwraak"? Want in geval van moord hoeft er niet eerst aangifte gedaan te worden.
Hij bedoeld eergerelateerd geweld denk ik.
Dat is wel een dingetje ja. Als er niet over wordt gesproken of aangifte van wordt gedaan kan er niks aan worden gedaan. Het blijft verborgen.
pi_214146213
quote:

[..]
Naar conservatief religieus rechts bedoel je?

Dat links lafjes en stilletjes de nederlaag heeft erkend en zich erbij neergelegd heeft dat moslimvrouwen onderdrukt worden en moslimmannen ongehoofddoekte vrouwen lastigvallen betekent nog niet dat iedereen moet doen alsof er ook maar iets positiefs of ongevaarlijks aan die hoofddoek is. Iedereen die niet razendsnel meebeweegt met links op drift is nu ineens heel rechts. Dat is dan maar zo maar het is links dat maar blijft opschuiven.
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:21:36 #91
236264 crew  capricia
pi_214146232
Ik denk dat het merendeel van de authentieke Nederlandse bevolking het niet zo heeft op hoofddoekjes. Maar dat ze verders iemands persoonlijke vrijheid en keuze wel respecteren.
Leven en laten leven.

Al zou ik niet blij zijn als mijn dochter opeens zo thuis zou komen. Het is toch een beperking wat je jezelf als vrouw oplegt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214146272
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
[..]
Hij bedoeld eergerelateerd geweld denk ik.
Dat is wel een dingetje ja. Als er niet over wordt gesproken of aangifte van wordt gedaan kan er niks aan worden gedaan. Het blijft verborgen.
Ja. Maar ook als ik zoek op "eerwraak moord hand boven het hoofd" krijg je een heleboel hits. Ook daar is het hetzelfde verhaal: zolang de rest van de familie ontkent dat ze wat weten, is het vaak niet te bewijzen wie het gedaan heeft.
pi_214146282
quote:

Maar dat kon ze niet.

Wat een rare manier van redeneren. Mijn vrouw draagt pas sinds een heel laat stadium haar hoofddoek. Omdat ze dat wil. Want ze vindt het passen in deze fase van haar leven en haar eigen religieuze beleving. Komt geen familie bij kijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214146291
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:21 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het merendeel van de authentieke Nederlandse bevolking het niet zo heeft op hoofddoekjes. Maar dat ze verders iemands persoonlijke vrijheid en keuze wel respecteren.
Leven en laten leven.

Al zou ik niet blij zijn als mijn dochter opeens zo thuis zou komen. Het is toch een beperking wat je jezelf als vrouw oplegt.
Uh ja dat gaat dus niet samen. Je kan niet principieel tegen hoofddoekjes zijn maar wel het leven en laten leven principe hanteren.
blablablabla
pi_214146302
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom is dat glad ijs?
Omdat je minister bent voor iedereen.
blablablabla
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:27:03 #96
236264 crew  capricia
pi_214146317
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan ook een farce.
Je bent nooit minister voor iedereen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:28:01 #97
13462 BansheeBoy
pi_214146338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat een rare manier van redeneren.
Het gaat nergens over. Zal je eerlijkzeggen dat ik een beetje plaatsvervangende schaamte kreeg bij het lezen. Want ze bracht het alsof het een raketgeleerde argument was. :')

pi_214146339
quote:
Leven en laten leven.

Correctie: je vindt het een beperking. Je eigen waarheid.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:28:23 #99
236264 crew  capricia
pi_214146344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Uh ja dat gaat dus niet samen. Je kan niet principieel tegen hoofddoekjes zijn maar wel het leven en laten leven principe hanteren.
Dan lees je niet wat ik schrijf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214146353
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het gaat nergens over. Zal je eerlijkzeggen dat ik een beetje plaatsvervangende schaamte kreeg bij het lezen. Want ze bracht het alsof het een raketgeleerde argument was. :')

Dat is wel vaker zo als het gaat om mensen die zo zogenaamd voor de keuzevrijheid van vrouwen zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:29:55 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214146364
quote:
Leven en laten leven.

Dat klopt deels wel, maar veel Nederlanders lijken ook langzamerhand in te zien dat het voor de islam nooit genoeg is. Het gaat van tolerantie tot gedwongen acceptatie.

Het is bijv niet genoeg dat de moslim (ja ja, vast niet alle etc :Z ) zelf geen bier mag drinken, aan tafel bij een talkshow mogen de andere gasten dan ook geen bier drinken. Zelfde met een broodje ham in de kantine etc.

Dan heb je nog de, door niemand meer te negeren in bepaalde wijken, versterkte azan die je over je heen krijgt, het handschudden weigeren, de eisen van een bidruimte op openbare scholen, de oproepen tot anti-westers zijn in oa de blauwe moskee en je krijgt inmiddels als Nederlander meer en meer het beeld van een niet tolerante islam.
Get woke, go broke!
pi_214146376
In de 21e eeuw nog met een hoofddoekje rondlopen :r
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:32:22 #103
236264 crew  capricia
pi_214146387
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Correctie: je vindt het een beperking. Je eigen waarheid.
Nee. Ik vind oprecht dat je jezelf beperkt in je vrijheden en ook kansen als vrouw.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:33:04 #104
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_214146396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:31 schreef havanagila het volgende:
In de 21e eeuw nog met een hoofddoekje rondlopen :r
En een keppel?
Yea, she's on crack.
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:34:04 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214146411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is wel vaker zo als het gaat om mensen die zo zogenaamd voor de keuzevrijheid van vrouwen zijn.
Nee, daarvoor moeten we absoluut bij religieuzen zijn.

Al eeuwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214146416
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Ik vind oprecht dat je jezelf beperkt in je vrijheden en ook kansen als vrouw.
Ja precies, dat vind je. Dat was exact mijn correctie. Dat is vooralsnog niet de ervaring van mijn vrouw bijvoorbeeld. Die vindt dus wat anders.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:36:02 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214146432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja precies, dat vind je. Dat was exact mijn correctie. Dat is vooralsnog niet de ervaring van mijn vrouw bijvoorbeeld.
Ik weet het, het zou niet, nooit, absoluut never in dr opkomen, maar stel, ze zou dr hoofddoek af willen doen, steun jij haar daar dan in?
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:36:11 #108
13462 BansheeBoy
pi_214146433
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja, beperken van die kansen ligt aan de omringende (mannen)wereld die borstvoeding wilt. In principe kan een vrouw prima alles doen met die hoofddoek. Maar ja, mannen in functie willen die dame goed kunnen checken. Zo zeggen ze het natuurlijk niet, maar ze verzinnen vast een goede drogreden.

woensdag 3 juli 2024 @ 19:37:10 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214146443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Nu opeens wel.

Hele hordes van het vorige kabinet wilde zelf al niets te maken hebben met boeren en verafschuwde 'rechts'.

Waar is die post van jou waarin je je kritiek beschrijft?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:37:18 #110
236264 crew  capricia
pi_214146445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja precies, dat vind je. Dat was exact mijn correctie. Dat is vooralsnog niet de ervaring van mijn vrouw bijvoorbeeld.
Ze kan nooit studeren aan een Franse universiteit. Never.
Geen politieagent op straat worden.
Ieder openbaar ambt zou moeilijker worden. Je bent altijd die strenge moslima in onze wereld.

Ik zou daar helemaal niet blij van worden als mijn dochter opeens zo thuis komt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:37:39 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214146451
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, beperken van die kansen ligt aan de omringende (mannen)wereld die borstvoeding wilt. In principe kan een vrouw prima alles doen met die hoofddoek. Maar ja, mannen in functie willen die dame goed kunnen checken. Zo zeggen ze het natuurlijk niet, maar ze verzinnen vast een goede drogreden.

Je bevestigt enkel wat ik steeds zeg...

Het heeft allemaal enkel van doen met je totaal perverse kijk op seksualiteit, mannen én vrouwen.

Dat je zelf helemaal in paniek raakt bij het zien van een lok vrouwenhaar is jouw neurose; geen religieuze waarheid, gewoon helemaal geen waarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:38:07 #112
236264 crew  capricia
pi_214146455
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon geen gelijke kansen. In onze wereld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214146460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik weet het, het zou niet, nooit, absoluut never in dr opkomen, maar stel, ze zou dr hoofddoek af willen doen, steun jij haar daar dan in?
Ehm, ik leerde haar kennen zonder hoofddoek, ben getrouwd met haar zonder hoofddoek, heb een gezin gesticht met haar zonder hoofddoek. Sterker nog, in een bepaalde periode was ik diegene die zei dat ze de hoofddoek vooral niet moest dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 03-07-2024 19:44:08 ]
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:39:47 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214146468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ehm, ik leerde haar kennen zonder hoofddoek, ben getrouwd met haar zonder hoofddoek, heb een gezin gesticht met haar zonder hoofddoek. Sterker nog, in een bepaalde periode was ik diegene die zij dat de hoofddoek vooral niet moest dragen.
Ow, dus ze is een bekeerling?

Maar dan nog, als ze nu besluit, het is wel weer mooi geweest, prima of niet?
Get woke, go broke!
pi_214146489
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze kan nooit studeren aan een Franse universiteit. Never.
Geen politieagent op straat worden.
Ieder openbaar ambt zou moeilijker worden. Je bent altijd die strenge moslima in onze wereld.

Ik zou daar helemaal niet blij van worden als mijn dochter opeens zo thuis komt.
Ze woont in Nederland, heeft niks te maken met Frankrijk. In nederland is het dragen van een hoofddoek in een openbaar ambt totaal geen probleem, tenzij ze het leger of bij de politie zou willen werken. Zij heeft nooit ervaren dat ze als strenge moslima gezien werd.

Wat je mening daarover is als je dochter ermee thuis zo komen zegt wat meer over jezelf, sorry dat ik het zeg. Bekrompen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214146497
Maar terugkomend op de OP: Minister Faber was wel heel gematigd, maar ze zit daar natuurlijk wel omdat ze al heel lang duidelijk maakt dat iedere immigrant er 1 te veel is. Zij moet aan de PVV kiezers bewijzen dat Wilders zijn beloftes nakomt.
pi_214146505
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ow, dus ze is een bekeerling?

Maar dan nog, als ze nu besluit, het is wel weer mooi geweest, prima of niet?
Hoezo zou ze een bekeerling moeten zijn?

En ja, dat zou prima zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:44:26 #118
236264 crew  capricia
pi_214146510
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ze woont in Nederland, heeft niks te maken met Frankrijk. In nederland is het dragen van een hoofddoek in een openbaar ambt totaal geen probleem, tenzij ze het leger of bij de politie zou willen werken. Zij heeft nooit ervaren dat ze als strenge moslima gezien werd.

Wat je mening daarover is als je dochter ermee thuis zo komen zegt wat meer over jezelf, sorry dat ik het zeg. Bekrompen.
Vind ik absoluut niet.
Voor mij is die hoofddoek een teken van bekrompenheid. Als uitdraging dat je een soort SGP-er bent.
Ik accepteer het wel hoor. Leven en laten leven.

Maar als mijn dochter zo thuis zou komen, dan zou mijn moederhart breken.

Ik heb nog liever dat ze naar oud-hollandse gewoonte een keer dronken wordt, of een keertje stoned thuiskomt, dan met een hoofddoek. Dat staat zo ver vandaan bij wie ik ben.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 03-07-2024 19:53:05 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:44:52 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214146514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ze woont in Nederland, heeft niks te maken met Frankrijk. In nederland is het dragen van een hoofddoek in een openbaar ambt totaal geen probleem. Zij heeft nooit ervaren dat ze als strenge moslima gezien werd.

Dat zeggen mijn broer en zijn Marokkaanse vrouw anders ook; zodra hun dochters thuiskomen met types die gaan eisen dat ze hun hoofd gaan bedekken flikkeren ze die gozers accuut buiten.

Bekrompen?

Het is bekrompen om te pretenderen dat het ene geslacht seksloos is, geen verlangens kent en niet opgewonden kan raken van gezicht of haar, een vrouw, maar de man wel, die zijn hoofd en gezicht dan weer niet hoeft te bedekken. Dat de man wel zo labiel in elkaar zit dat een vrouw zich wel moet bedekken want anders kan hij zich niet beheersen acht ik zelfs een belediging.

Naast dat het bekrompen is; kun je nog zoveel epistels volschrijven, het simpele feit is dat men één geslacht gevoelens toekent die de ander niet of minder zou hebben, en daarom moet het geslacht dat dat niet of minder heeft zich bedekken.

Irrationeel, onlogisch en totaal niet gelijkwaardig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:45:54 #120
13462 BansheeBoy
pi_214146524
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:44 schreef capricia het volgende:

Met alle respect, ik zou me er vast op voorbereiden. De kans dat het gebeurt is niet zo klein als je denkt. Je ziet het steeds vaker.

woensdag 3 juli 2024 @ 19:46:13 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214146528
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Met alle respect, ik zou me er vast op voorbereiden. De kans dat het gebeurt is niet zo klein als je denkt. Je ziet het steeds vaker.

Nee, dat zie je niet. Dat hoop je vooral.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:47:13 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214146540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hoezo zou ze een bekeerling moeten zijn?

En ja, dat zou prima zijn.
Omdat ze blijkbaar opeens wel een hoofddoek is gaan dragen, maar dat kan uiteraard ook als ze al moslima was, niet helemaal goed verwoord, my bad.

Ok, dan hebben we daar dan iig dezelfde soort mening over, dank voor je antwoord :).
Get woke, go broke!
pi_214146546
quote:

[..]
Vind ik absoluut niet.
Voor mij is die hoofddoek een teken van bekrompenheid. Als uitdraging dat je een soort SGP-er bent.

Dat is hetzelfde als stellen dat als je geen hoofddoek draagt je dan uitdraagt dat je een hoer bent.

Zelfde kant van de medaille. Even bekrompen, even stereotyperend, even ridicuul. Maar ik zal het even melden aan mijn vrouw, dat ze zeer bekrompen is. En dus eigenlijk voor niet die keuze moet maken.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:48:37 #124
236264 crew  capricia
pi_214146550
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten maken.
Dat je dochter opeens een hoofddoek dragende strenge moslima wordt. Dat wens je toch niemand toe?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:48:41 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214146552
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is hetzelfde als stellen dat als je geen hoofddoek draagt je dan uitdraagt dat je een hoer bent.

Zelfde kant van de medaille. Even bekrompen, even stereotyperend, even ridicuul. Maar ik zal het even melden aan mijn vrouw, dat ze zeer bekrompen is. En dus eigenlijk voor niet die keuze moet maken.
Vraag waarom jij je hoofd en haar niet hoeft te bedekken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:48:57 #126
13462 BansheeBoy
pi_214146556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat zie je niet. Dat hoop je vooral.
Ik ken zelfs gevallen van Nederlandse dames die zijn geëmigreerd naar Marokko. Als je je ergens op voorbereidt is de klap minder pijnlijk. Neem het in overweging.

woensdag 3 juli 2024 @ 19:50:47 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214146573
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vraag waarom jij je hoofd en haar niet hoeft te bedekken.
Ja, ho ff. In het jodendom en het christendom is dat van oudsher precies hetzelfde (zijn uiteraard ook alle 3 abrahamitische godsdiensten). En ook nu moeten vrouwen zich i.i.g. in zuidelijke landen, vaak nog bedekken voor ze een katholieke kerk in mogen. En regelmatig óók hun haar.
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:52:18 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214146589
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, ho ff. In het jodendom en het christendom is dat van oudsher precies hetzelfde. En ook nu moeten vrouwen zich i.i.g. in zuidelijke landen, vaak nog bedekken voor ze een kerk in mogen. En regelmatig óók hun haar.
En waar zeg ik dat de maatstaf daar anders is?

Zei ik niet dat we voor vrouwelijke rechten en keuzevrijheden AL EEUWEN niet bij religie moeten zijn?

En we zijn hier in Nederland, waar het christendom een fossiele oude man is en orthodoxe Joden een absolute minderheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:52:31 #129
236264 crew  capricia
pi_214146591
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat?
Ik denk dat jij en ik vanuit een heel ander paradigma redeneren?
Geen hoofddoek en evenveel vrijheden voor vrouwen als mannen is wat ik volstrekt normaal vind.

En nu kom jij aan met geen hoofddoek = hoer.
Ik vind dat compleet geen vergelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:54:13 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214146611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En waar zeg ik dat de maatstaf daar anders is?

Zei ik niet dat we voor vrouwelijke rechten en keuzevrijheden AL EEUWEN niet bij religie moeten zijn?

En we zijn hier in Nederland, waar het christendom een fossiele oude man is en orthodoxe Joden een absolute minderheid.
Owh, ok. Dan zijn we het daarover i.i.g. eens :D
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:55:31 #131
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214146621
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik ken zelfs gevallen van Nederlandse dames die zijn geëmigreerd naar Marokko. Als je je ergens op voorbereidt is de klap minder pijnlijk. Neem het in overweging.

Ongetwijfeld zijn die gevallen er. We zagen ook Nederlandse dames naar IS vertrekken. Lijken me vooralsnog echter extreme uitzonderingen.
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 19:56:15 #132
236264 crew  capricia
pi_214146630
Religie is echt al eeuwen lang verschrikkelijk onderdrukkend voor vrouwen. En daarmee ook voor mannen.
Ik wens het niemand toe.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:56:31 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214146634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ongetwijfeld zijn die gevallen er. We zagen ook Nederlandse dames naar IS vertrekken. Lijken me vooralsnog echter extreme uitzonderingen.
Zijn het ook.

Daarom ben ik ook niet zo bang voor de doembeelden van de PVV.

Alsof vrijgevochten vrouwen in Nederland zich door een paar in de steentijd levende haatbaarden weer terug de keuken in laten jagen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214146645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:15 schreef takura het volgende:

[..]
Zo denkt ieder weldenkend mens erover maar paradoxaal genoeg is de hoofddoek heilig verklaard binnen de progressief-linkse kringen terwijl de symboliek van dat ding aardsconservatief en vrouwonterend is.
Mwuah, ik vind het juist hooddoekonterend dat iedere troela denkt het recht te hebben om een hoofddoek te mogen dragen. Een hoofddoek is een statussymbool en zou je niet zomaar mogen dragen, in plaats daarvan dien je het te verdienen.
  woensdag 3 juli 2024 @ 19:58:01 #135
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214146647
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ow wat heeft ze op haar kerfstok dan? Heeft ze een strafblad? Heeft ze gezeten? Wat heeft ze op haar kerfstok? Of heb je het over bepaalde uitspraken die ze gedaan heeft waar jij het niet mee eens bent? Gelukkig mag dat nog altijd in Nederland.
De valse beschuldigen in haar tweet, het opstrijken van gemeenschapsgeld door haar zoon in te huren voor PVV websites, dat soort grapjes. Het is gewoon een oplichter.
Dit, dus.
pi_214146666
quote:
Leven en laten leven.

Wat mij betreft houden mensen hun geloof gewoon (welk geloof dat ook wel niet is) gewoon binnenshuis. Maar buiten je voordeur (en je kerk/moskee/whatever) gedraagt iedereen zich gewoon volgens de normen en waarden van de maatschappij. Ik denk sowieso dat religie meer stuk maakt dan dat het zaken vooruit helpt, maar dat is een meer persoonlijk iets natuurlijk.
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:00:55 #137
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214146674
Het duurde even maar de huismoslims zijn weer gearriveerd om hun achterlijkheid weer te etaleren. Uiteraard glansrijk vooraf gegaan door de gebruikelijke "linkse" goedpraters die de hun rol als enablers voor een verachtelijke ideologie die voor alles staat waar zij niet voor zouden moeten staan weer met verve vervuld hebben.

Zo voorspelbaar allemaal. :')
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:01:54 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214146686
quote:

[..]

In hun vrije tijd natuurlijk, in een publieke functie daarentegen niet. Daar zou neutraliteit de norm moeten zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:53 schreef Triggershott het volgende:

[..]
We worden allemaal tot op zekere hoogte geïndoctrineerd, moslims en niet-moslims, je ontkomt er niet aan.

Het is geen toeval dat de meeste vrouwen in islamitisch land X een hoofddoek dragen en alle zogenaamde vrijgevochten types in Nederland zonder hoofddoek rondlopen, terwijl die laatste groep net zo hard is geïndoctrineerd met anti-islamitisch atheïstisch/seculier/liberaal gedachtegoed.

Hieronder kun je historische voorbeelden vinden van niet-islamitische beschavingen waarvan de vrouwen ook een hoofddoek droegen, zij waren net als de huidige vrouwen in Nederland geïndoctrineerd:

De hoofddoek, vaak geassocieerd met de islam, heeft diepe historische wortels die verder reiken dan religieuze context alleen. In verschillende culturen en tijdperken werd de hoofddoek gedragen om diverse redenen, variërend van religieuze voorschriften tot sociale en praktische overwegingen.

Historisch gezien vinden we het gebruik van hoofdbedekking terug in oude beschavingen zoals het oude Egypte en Mesopotamië, waar vrouwen sluiers of doeken droegen als symbool van respectbaarheid en status.

De sluier fungeerde als een teken van status en onderscheidde vrije, respectabele vrouwen van slavinnen en prostituees. Alleen vrouwen van hogere sociale klassen mochten sluiers dragen, wat hun positie en waardigheid benadrukte.
Juist niet, veel van zulke atheïstische types met progressief liberaal gedachtegoed zijn juist uitgesproken voorstander van de Islam. Die juichen meer Islam alleen maar toe, dat ziet men binnen die kringen namelijk als een welkome culturele verrijking die tegenwicht kan bieden tegen de oorspronkelijke cultuur van het Westen die men verafschuwd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:02:37 #139
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214146694
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:00 schreef RealistAtheist het volgende:
Het duurde even maar de huismoslims zijn weer gearriveerd om hun achterlijkheid
Meid, gaat het?
Dit, dus.
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:03:35 #140
438527 MissButterflyy
pi_214146702
quote:

[..]
Vind ik absoluut niet.

Ik heb nog liever dat ze naar oud-hollandse gewoonte een keer dronken wordt, of een keertje stoned thuiskomt, dan met een hoofddoek. Dat staat zo ver vandaan bij wie ik ben.
Lijkt me ook lastig. Toch zou ik haar keuze niet afkeuren, vooral met haar in gesprek blijven en het respecteren. Het blijft mijn dochter.
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:04:28 #141
13462 BansheeBoy
pi_214146717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:00 schreef RealistAtheist het volgende:
Het duurde even maar de huismoslims zijn weer gearriveerd om hun achterlijkheid weer te etaleren. Uiteraard glansrijk vooraf gegaan door de gebruikelijke "linkse" goedpraters die de hun rol als enablers voor een verachtelijke ideologie die voor alles staat waar zij niet voor zouden moeten staan weer met verve vervuld hebben.

Zo voorspelbaar allemaal. :')
Gaat het? :?

Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 20:04:33 #142
236264 crew  capricia
pi_214146718
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat mij betreft houden mensen hun geloof gewoon (welk geloof dat ook wel niet is) gewoon binnenshuis. Maar buiten je voordeur (en je kerk/moskee/whatever) gedraagt iedereen zich gewoon volgens de normen en waarden van de maatschappij. Ik denk sowieso dat religie meer stuk maakt dan dat het zaken vooruit helpt, maar dat is een meer persoonlijk iets natuurlijk.
Juist.
Er zijn ook genoeg moslima's die geen hoofddoek dragen.
Dus als je er wel een draagt, is dat een expliciete keuze. Je maakt er iets mee duidelijk. Namelijk dat je niet volgens de regels van onze maatschappij leeft, maar naar die van jouw strenge interpretatie van de Islam.

En het is prima hoor, dat je dat vindt. Moet je helemaal zelf weten. Maar dit is niet de toekomst die ik voor vrouwen en meiden in Nederland voor ogen heb.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:05:37 #143
438527 MissButterflyy
pi_214146735
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:56 schreef capricia het volgende:
Religie is echt al eeuwen lang verschrikkelijk onderdrukkend voor vrouwen. En daarmee ook voor mannen.
Ik wens het niemand toe.
Het is niet alleen maar slecht. Het zorgt ook voor verbondenheid en je kan er veel hoop uit koesteren.
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:06:28 #144
13462 BansheeBoy
pi_214146751
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Er zijn ook genoeg moslima's die geen hoofddoek dragen.
Dus als je er wel een draagt, is dat een expliciete keuze. Je maakt er iets mee duidelijk. Namelijk dat je niet volgens de regels van onze maatschappij leeft, maar naar die van jouw strenge interpretatie van de Islam.
Je maakt er mee duidelijk dat je een goede Moslima wilt zijn. De rest verzin jij er zelf bij.

quote:
En het is prima hoor, dat je dat je dat vindt. Moet je helemaal zelf weten. Maar dit is niet de toekomst die ik voor vrouwen en meiden in Nederland voor ogen heb.
Waarom betrek je alles op jezelf? :?

pi_214146761
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is niet alleen maar slecht. Het zorgt ook voor verbondenheid en je kan er veel hoop uit koesteren.
Dat doet een goede pot voetbal ook, ik denk dat we er wel wat op vinden.
-nee-
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 20:08:11 #146
236264 crew  capricia
pi_214146773
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je maakt er mee duidelijk dat je een goede Moslima wilt zijn. De rest verzin jij er zelf bij.
[..]
Waarom betrek je alles op jezelf? :?

Dus die zonder hoofddoek zijn geen goede moslima's.
En dat verzinnen jullie zelf?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:08:33 #147
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214146776
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

:') als dit al gebeurd, wat waarschijnlijk beperkt blijft tot misschien 10 vrouwen per jaar, maar waarschijnlijk nog niet eens. Dan mis je daar niks aan. Vrouwen die zo labiel zijn dat ze vrijwillig een hoofddoek gaan dragen en naar Marokko verhuizen mogen gaan, en nooit meer terugkomen aub. :') ik weet 100% dat er meer Marokkaanse dames in Nederland zijn die dat achterlijke kopvod achterwege laten dan dat er labiele Nederlandse dames zijn die besluiten zo'n onding te gaan dragen. :')
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:11:53 #148
13462 BansheeBoy
pi_214146818
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus die zonder hoofddoek zijn geen goede moslima's.
Is een moslima die zondigt. Zoals die Moslima met hoofddoek weer andere zondes pleegt.

woensdag 3 juli 2024 @ 20:14:11 #149
13462 BansheeBoy
pi_214146845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:08 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
:') als dit al gebeurd, wat waarschijnlijk beperkt blijft tot misschien 10 vrouwen per jaar, maar waarschijnlijk nog niet eens. Dan mis je daar niks aan. Vrouwen die zo labiel zijn dat ze vrijwillig een hoofddoek gaan dragen en naar Marokko verhuizen mogen gaan, en nooit meer terugkomen aub. :') ik weet 100% dat er meer Marokkaanse dames in Nederland zijn die dat achterlijke kopvod achterwege laten dan dat er labiele Nederlandse dames zijn die besluiten zo'n onding te gaan dragen. :')
Ik kan je frustratie best goed voorstellen. Je ziet het gebeuren en je kan het niet tegenhouden. Het is niet meer op een hand te tellen hoeveel moslims er wekelijks bijkomen. Een stukje acceptatie zou de frustratie kunnen dempen denk ik. Neem het in overweging. :)

We are here to stay.

Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 20:18:39 #150
236264 crew  capricia
pi_214146895
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Is een moslima die zondigt. Zoals die Moslima met hoofddoek weer andere zondes pleegt.

Niet gewoon een normale vrouw die haar leven wil leven?

Dat dogma en die sociale druk is echt ongelooflijk.
Zum kotschen. Dat is 0 gelijkwaardigheid.

Ik denk steeds vaker dat bepaalde vormen van de Islam niet verenigbaar zijn met onze samenleving.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:20:11 #151
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214146906
Waarom gaat het ook niet even over de zondes van de moslims?
pi_214146930
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet gewoon een normale vrouw die haar leven wil leven?

Dat dogma en die sociale druk is echt ongelooflijk.
Zum kotschen. Dat is 0 gelijkwaardigheid.

Ik denk steeds vaker dat bepaalde vormen van de Islam niet verenigbaar zijn met onze samenleving.
we worden er steeds vaker mee 'geconfronteerd' dus dat gevoel is begrijpelijk
pi_214146933
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik kan je frustratie best goed voorstellen. Je ziet het gebeuren en je kan het niet tegenhouden. Het is niet meer op een hand te tellen hoeveel moslims er wekelijks bijkomen. Een stukje acceptatie zou de frustratie kunnen dempen denk ik. Neem het in overweging. :)

We are here to stay.

cause if you leave, you die :)
pi_214146945
quote:

[..]

We are here to stay.

Ik denk dat je zaken ietwat overdrijft; voornamelijk omdat het je eigen hoop is. Dat er zoveel moslims bij komen kan best kloppen gezien de hoge instroom; maar ik betwijfel heel sterk dat er enorm veel Nederlandse vrouwen zijn die zich spontaan bekeren naar de islam.

Ook niemand die het erg vind dat er moslims zijn. Zolang ze hun geloof gewoon lekker privé houden en zich wel aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Als dat niet genoeg gebeurd dan is het logisch dat er op een gegeven moment gevolgen aan vast zitten (wat je nu ziet met de opkomst van steeds rechtere partijen), en dat heeft dan helemaal niks te maken met het niet accepteren van.

En dat geldt niet alleen voor de islam overigens. Ik heb enkele christelijke vrienden. Als die hun geloof opeens op zouden gaan dringen of zouden gaan eisen dat anderen zich aan hun aan zou passen dan heb ik daar ook een probleem mee. Prima dat ze gelovig zijn; prima als ze willen bidden. Maar ze moeten niet gaan eisen dat ik ook maar actief mee ga bidden. Ze moeten ook niet raar staan te kijken dat ik hun niet meer accepteer als ze anti vrouwen/LGBTQ uitspraken zouden doen. Gelukkig gebeurt dat amper; in tegenstelling tot bij de islam in mijn ervaring.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2024 20:24:50 ]
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:27:31 #155
13462 BansheeBoy
pi_214146994
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat je zaken ietwat overdrijft; voornamelijk omdat het je eigen hoop is. Dat er zoveel moslims bij komen kan best kloppen gezien de hoge instroom; maar ik betwijfel heel sterk dat er enorm veel Nederlandse vrouwen zijn die zich spontaan bekeren naar de islam.
Nee, ik heb het echt over bekeerlingen. Als je me niet geloofd. Bel een willekeurige grote moskee in Nederland en vraag er naar.

woensdag 3 juli 2024 @ 20:28:19 #156
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_214147002
quote:

[..]

Ook niemand die het erg vind dat er moslims zijn. Zolang ze hun geloof gewoon lekker privé houden en zich wel aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Als dat niet genoeg gebeurd dan is het logisch dat er op een gegeven moment gevolgen aan vast zitten (wat je nu ziet met de opkomst van steeds rechtere partijen), en dat heeft dan helemaal niks te maken met het niet accepteren van.

En dat geldt niet alleen voor de islam overigens. Ik heb enkele christelijke vrienden. Als die hun geloof opeens op zouden gaan dringen of zouden gaan eisen dat anderen zich aan hun aan zou passen dan heb ik daar ook een probleem mee. Prima dat ze gelovig zijn; prima als ze willen bidden. Maar ze moeten niet gaan eisen dat ik ook maar actief mee ga bidden. Ze moeten ook niet raar staan te kijken dat ik hun niet meer accepteer als ze anti vrouwen/LGBTQ uitspraken zouden doen. Gelukkig gebeurt dat amper; in tegenstelling tot bij de islam in mijn ervaring.
Een vrouw hoeft zich niet te bekeren tot te Islam om met een Moslim te trouwen.
Heel veel sambal
pi_214147004
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee, ik heb het echt over bekeerlingen. Als je me niet geloofd. Bel een willekeurige grote moskee in Nederland en vraag er naar.

Ik heb wel betere dingen te doen, dankjewel.

En nee, ik geloof je inderdaad niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:28 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Een vrouw hoeft zich niet te bekeren tot te Islam om met een Moslim te trouwen.
Geen idee wat dat te maken heeft met mijn post. Als een vrouw wil trouwen met een moslim moet ze dat vooral zelf weten.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2024 20:29:32 ]
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:30:40 #158
13462 BansheeBoy
pi_214147020
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb wel betere dingen te doen,
Ja, een van mijn betere vrienden 100% Nederland is Moslim geworden en sinds kort ook zijn moeder. Echt een ontzettend mooie symbiose. Het valt zo mooi samen. Ik ben erg fijn in de omgang.

pi_214147024
quote:

[..]

Het aantal bekeerlingen is best veel, maar dat is inderdaad geen enkel probleem. Wat wel een probleem is: wat is aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Volgens mij staat die maatschappij juist voor individuele keuzevrijheid. En daar hoort bij keuzevrijheid m.b.t. kleding. Bikini of Burkini zou dan geen reet uit moeten maken.

Gelukkig zal het de meeste mensen een worst wezen. Maar er is nog een clubje 'authenthieke' Nederlanders die denken dat die keuzevrijheid vooral en alleen beperkt is - en slechts geldt voor hen. Niet voor 'al die anderen'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214147038
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom gaat het ook niet even over de zondes van de moslims?
Die zijn er ontelbaar. Het zijn net mensen. Weinig nieuws of interessant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214147056
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, een van mijn betere vrienden 100% Nederland is Moslim geworden en sinds kort ook zijn moeder. Echt een ontzettend mooie symbiose. Het valt zo mooi samen. Ik ben erg fijn in de omgang.

Zo zie je maar, niemand wordt daadwerkelijk geboren als moslim.
pi_214147060
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die zijn er ontelbaar. Het zijn net mensen. Weinig nieuws of interessant.
ja vandaar dat de pvv zoveel wint zeker
pi_214147064
quote:

[..]

A. Wat nuttig om te weten.
B. Gezien je pohi denk ik dat dat wel meevalt
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:36:37 #164
13462 BansheeBoy
pi_214147067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:35 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, we spreken zelf altijd over "teruggekeerd naar de islam". Ik kan iedereen aanraden eens bij zo'n bekering (of terugkering zo u wilt) aanwezig te zijn.

pi_214147095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zeggen mijn broer en zijn Marokkaanse vrouw anders ook; zodra hun dochters thuiskomen met types die gaan eisen dat ze hun hoofd gaan bedekken flikkeren ze die gozers accuut buiten.
Lijkt me toch echt een keuze van die dochter - moet ze helemaal zelf weten. Zeker als ze volwassen is. Die ouders hebben uiteindelijk niks te willen qua partner.

quote:
Bekrompen?

Het is bekrompen om te pretenderen dat het ene geslacht seksloos is, geen verlangens kent en niet opgewonden kan raken van gezicht of haar, een vrouw, maar de man wel, die zijn hoofd en gezicht dan weer niet hoeft te bedekken. Dat de man wel zo labiel in elkaar zit dat een vrouw zich wel moet bedekken want anders kan hij zich niet beheersen acht ik zelfs een belediging.

Naast dat het bekrompen is; kun je nog zoveel epistels volschrijven, het simpele feit is dat men één geslacht gevoelens toekent die de ander niet of minder zou hebben, en daarom moet het geslacht dat dat niet of minder heeft zich bedekken.

Irrationeel, onlogisch en totaal niet gelijkwaardig.
Het uitgangspunt is in beginsel bedekking van zowel de man en vrouw. Gezichtsbedekking is helemaal niet aan de orde. Dat gaat wat mij betreft nergens over en is puur een wahabistische invloed - nergens op gestoeld. Maar ik ga niet in dit topic een discussie over religieuze interpretaties en stromingen met je voeren.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:40:10 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147101
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, we spreken zelf altijd over "teruggekeerd naar de islam". Ik kan iedereen aanraden eens bij zo'n bekering (of terugkering zo u wilt) aanwezig te zijn.

Gezien je nogal voor een toename van moslims lijkt te zijn heb je vast een idee over wanneer het er genoeg zijn.

Is dat als het hier ongeveer op Turkije lijkt qua beleid en straatbeeld? Marokko, Qatar, Iran of liever Pakistan of Afghanistan, wat zou je gidsland zijn?
Get woke, go broke!
pi_214147124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:35 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Uitgangspunt is dat kinderen puur en rein, vrij van zondes, zijn. Vandaar het fenomeen 'als moslim geboren'. Tegenovergestelde van het Christelijke principe zegmaar. Dat maakt dat kinderen die sterven volgens de Islam ook per definitie naar de hemel gaan. Maar dit is verder extreem offtopic.

Begrijp niet waarom het zo moeilijk is om gewoon het over deze specifieke uitspraken te hebben en continu maar van alles en nogwat erbij te halen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:42:30 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214147125
quote:

[..]

Lolwhut :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:42:34 #169
13462 BansheeBoy
pi_214147128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gezien je nogal voor een toename van moslims lijkt te zijn heb je vast een idee over wanneer het er genoeg zijn.
Ik ben meestal niet zo uitgesproken en zal dat nu ook maar laten. Maar ik waardeer je oprechte interesse en betrokkenheid in me zeer zeker.

pi_214147148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Is dat als het hier ongeveer op Turkije lijkt qua beleid en straatbeeld? Marokko, Qatar, Iran of liever Pakistan of Afghanistan, wat zou je gidsland zijn?
Het aantal moslims heeft uiterst beperkt invloed op 'het straatbeeld'. Dat hangt eerder samen met cultuur, regime en mate van ontwikkeling / welvaart. Het percentage moslims in Marokko is niet afwijkend t.o.v. een Pakistan. En toch zijn het twee totaal verschillende werelden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:47:19 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214147163
ik ook niet , al die vrouwen in het zwart, erg enge religie

eerwraak , 5 keer per dag 10 keer op de knieen voor ? Niets
mag geen geld lenen, wel stelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214147164
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitnodiging, ik neem dan wel een portretje van de profeet mee om mezelf eraan te herinneren dat we met serieuze zaken bezig zijn; anders zou ik zo maar eens in de lach kunnen schieten.

Maar maak je geen zorgen, wat mij betreft heeft de profeet dan ook keurig een hoofddoek om, ik behandel mannen en vrouwen wel graag gelijk.
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:55:39 #173
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147263
quote:

[..]

Mijn god wat ben jij toch een überkneus, dat jij je leven laat beïnvloeden door een sprookjesfiguur is tot daaraantoe. Dat je deze zieke vrouwenonderdrukkende dwang aan anderen oplegt maakt jou een walgelijk figuur. Wie bepaald dat een moslima zonder hoofddoek zondigt? Jij? Als je sneue godje echt zo machtig was zou hij zijn ongenoegen zelf wel laten blijken. Het is gewoon jullie zieke fantasie om anderen te onderdrukken wat hier aan de hand is. Een man die voor een vrouw meent te moeten bepalen hoe zij zich gedraagt is geen echte man, dat zijn de grootste sneuneuzen die er zijn. :')
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:57:10 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het aantal moslims heeft uiterst beperkt invloed op 'het straatbeeld'. Dat hangt eerder samen met cultuur, regime en mate van ontwikkeling / welvaart. Het percentage moslims in Marokko is niet afwijkend t.o.v. een Pakistan. En toch zijn het twee totaal verschillende werelden.
Bedankt BSB.

Oh, en het beleid dan, welk beleid moeten we nastreven als de moslims blijkbaar onontkoombaar uiteindelijk in de meerderheid zijn, welk land is dan zo'n beetje het lichtend voorbeeld van een islamitisch land dat we als utopie kunnen verwachten?
Get woke, go broke!
pi_214147297
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Omdat ze blijkbaar opeens wel een hoofddoek is gaan dragen, maar dat kan uiteraard ook als ze al moslima was, niet helemaal goed verwoord, my bad.

Ok, dan hebben we daar dan iig dezelfde soort mening over, dank voor je antwoord :).
Geen probleem. Heel veel moslima's dragen pas laat een hoofddoek. Je hebt een groep die het helemaal niet (nooit) doet (dat is een minderheid) een groep die vrij vroeg is (vanaf 16/17) en een groep die vaak ergens rond de 30 begint met dragen.

Dan is er nog een groep zeer jonge meisjes (basisschool), waar ik overigens echt fel op tegen ben, die al beginnen met dragen van hoofddoek. Veelal begeven die meisjes zich in Salafistische kringen. Wat mij betreft mag de RvdK daar wel een bezoekje aan afleggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 03-07-2024 21:06:57 ]
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:01:19 #176
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147329
quote:

[..]

We are here to stay.

:') laat eerst maar eens wat cijfers zien ipv feitenvrij beweren dat het aantal bekeerlingen enorm groeit. Dit vindt echt alleen in jouw hoofd en je dromen plaats. :')
pi_214147334
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Geen probleem. Heel veel moslima's dragen pas laat een hoofddoek. Je hebt een groep die het helemaal niet (nooit) doet (dat is een minderheid) een groep die vrij vroeg is (vanaf 16/17) en een groep die vaak ergens rond de 30 begint met dragen.

Dan is er nog een groep zeer jonge meisjes (basisschool), waar ik overigens echt fel op tegen ben, die al beginnen met dragen van hoofddoek. Veelal begeven die meisjes zich in Salafistische kringen. Wat mij betreft maak de RvdK daar wel een bezoekje aan afleggen.
En geldt dat dan voor alle salafistische gezinnen of alleen waar ze dochters hebben?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214147362
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bedankt BSB.

Oh, en het beleid dan, welk beleid moeten we nastreven als de moslims blijkbaar onontkoombaar uiteindelijk in de meerderheid zijn, welk land is dan zo'n beetje het lichtend voorbeeld van een islamitisch land dat we als utopie kunnen verwachten?
Kijkend naar alle landen in de wereld met een Islamitische meerderheid - is daar geen peil op te trekken natuurlijk. De een heeft meer tekortkomingen dan de ander. Qua beleid zou Maleisië nog wel een mooi voorbeeld zijn denk ik.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214147408
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
En geldt dat dan voor alle salafistische gezinnen of alleen waar ze dochters hebben?
Wat mij betreft alle salafistische gezinnen, alleen je moet er maar net achter komen waar al die salafistische gezinnen zitten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214147427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:01 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
:') laat eerst maar eens wat cijfers zien ipv feitenvrij beweren dat het aantal bekeerlingen enorm groeit. Dit vindt echt alleen in jouw hoofd en je dromen plaats. :')
Volgens mij wordt dat nergens cijfermatig bijgehouden. Zo is überhaupt het aantal moslims een gok, want religie wordt nergens geregistreerd.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:07:43 #181
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147447
quote:

[..]

Ja hoor, jij bent erg fijn in de omgang, maar ondertussen noem je moslima's zonder hoofddoek zondig. :')
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:08:26 #182
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214147459
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Volgens mij wordt dat nergens cijfermatig bijgehouden. Zo is überhaupt het aantal moslims een gok, want religie wordt nergens geregistreerd.
Centraal Bureau voor de Statistiek wel.
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:08:54 #183
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dan kan de bewering dat het aantal bekeerlingen enorm groeit dus ook totaal niet gestaafd worden door cijfers. Duidelijk.
pi_214147480
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Centraal Bureau voor de Statistiek wel.
Nope, is slechts een indicatie. Harde aantallen zijn er niet. Zoals gezegd: religie wordt nergens geregistreerd / vastgelegd.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:10:34 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan is er nog een groep zeer jonge meisjes (basisschool), waar ik overigens echt fel op tegen ben, die al beginnen met dragen van hoofddoek. Veelal begeven die meisjes zich in Salafistische kringen. Wat mij betreft mag de RvdK daar wel een bezoekje aan afleggen.
Thanks.

Ah, maar wat nou als de Salafistische moslims in Nederland in de meerderheid raken? O-).
Get woke, go broke!
pi_214147546
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Thanks.

Ah, maar wat nou als de Salafistische moslims in Nederland in de meerderheid raken? O-).
Die kans acht ik, gezien de herkomstlanden van de meeste moslims in NL - niet zo groot. Zelfs in grote moslimlanden is dit veelal een kleine groep.

Verschil is wel dat ze juist in moslimlanden bekend zijn met de gevaren van het Salafisme - en ze dus goed in de gaten worden gehouden. Dat mag hier misschien wat meer.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:14:24 #187
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De valse beschuldigen in haar tweet, het opstrijken van gemeenschapsgeld door haar zoon in te huren voor PVV websites, dat soort grapjes. Het is gewoon een oplichter.
Ah juist jah. En daar is ze voor veroordeeld dan neem ik aan? Want oplichting is verboden en is strafbaar.
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:21:23 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214147694
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:14 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ah juist jah. En daar is ze voor veroordeeld dan neem ik aan? Want oplichting is verboden en is strafbaar.
Foutje? Verkeerde topic?
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:22:02 #189
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147707
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die kans acht ik, gezien de herkomstlanden van de meeste moslims in NL - niet zo groot. Zelfs in grote moslimlanden is dit veelal een kleine groep.

Verschil is wel dat ze juist in moslimlanden bekend zijn met de gevaren van het Salafisme - en ze dus goed in de gaten worden gehouden. Dat mag hier misschien wat meer.
Zou dat juist niet een reden zijn om die landen te ontvluchten om elders met gelijkdenkenden samen te leven? Gezien je zelf zegt meer en meer jonge meisjes met hoofddoeken te zien, die toename moet ergens vandaan komen.
Get woke, go broke!
pi_214147749
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zou dat juist niet een reden zijn om die landen te ontvluchten om elders met gelijkdenkenden samen te leven? Gezien je zelf zegt meer en meer jonge meisjes met hoofddoeken te zien, die toename moet ergens vandaan komen.
Ik denk dat je mij verward met een andere user. Ik zie geen specifieke toename van jonge meisjes met hoofddoeken. Ook zie ik geen specifieke toename van Salafisme in het algemeen (maar dat zegt niks, N=1), dat betekent overigens niet dat je deze club niet in de gaten moet (blijven) houden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:26:19 #191
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147769
.

[ Bericht 99% gewijzigd door RealistAtheist op 03-07-2024 21:27:31 ]
pi_214147777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:01 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ongeveer 6% van de Nederlanders is moslim. Dat aandeel is al heel lang redelijk constant. Hooguit kun je van een lichte groei spreken vanaf 2010 (toen circa 5%).

Bronnen:
Kerkelijke gezindten langs de meetlat, 1849–2023
Welk geloof hangen we aan?

Over hoofddoeken kon ik alleen een onderzoek uit 2018 vinden, waarin staat dat de tweede generatie minder vaak een hoofddoek draagt dan de eerste en minder vaak bidt en een moskee bezoekt. Wel zie je bij een specifieke groep, de Marokkaanse moslima's, een toenemend aantal dat een hoofddoek draagt (althans van 2006-2015).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:27:37 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik denk dat je mij verward met een andere user. Ik zie geen specifieke toename van jonge meisjes met hoofddoeken. Ook zie ik geen specifieke toename van Salafisme in het algemeen (maar dat zegt niks, N=1), dat betekent overigens niet dat je deze club niet in de gaten moet (blijven) houden.
Ah idd, je zegt niet dat je er meer ziet, maar wel dat je ze ziet op basischolen. Ik zie ze hier in de buurt overigens ook veel, echt kleine meisjes met een hoofddoek, dat zijn dus de gevaarlijke moslims?
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:28:39 #194
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ongeveer 6% van de Nederlanders is moslim. Dat aandeel is al heel lang redelijk constant. Hooguit kun je van een lichte groei spreken vanaf 2010 (toen circa 5%).

Bronnen:

Over hoofddoeken kon ik alleen een onderzoek uit 2018 vinden, waarin staat dat de tweede generatie minder vaak een hoofddoek draagt dan de eerste en minder vaak bidt en een moskee bezoekt. Wel zie je bij een specifieke groep, de Marokkaanse moslima's, een toenemend aantal dat een hoofddoek draagt (althans van 2006-2015).
Maar dan nog heb je het gewoon over veranderingen binnen een groep. Niet een plotselinge toename van bekeerlingen.
pi_214147829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:28 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Maar dan nog heb je het gewoon over veranderingen binnen een groep. Niet een plotselinge toename van bekeerlingen.
Dat klopt. Maar het zou kunnen verklaren waarom BSB in zijn eigen omgeving een toename ziet in het aantal vrouwen dat een hoofddoek draagt. Ik zie in mijn omgeving (Iraanse immigranten) juist een afname.
pi_214147843
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah idd, je zegt niet dat je er meer ziet, maar wel dat je ze ziet op basischolen. Ik zie ze hier in de buurt overigens ook veel, echt kleine meisjes met een hoofddoek, dat zijn dus de gevaarlijke moslims?
De kleine meisjes zijn natuurlijk niet gevaarlijk (slachtoffertjes). De ouders hoeven niet per definitie gevaarlijk te zijn (in de zin van ze zullen je wat aandoen), maar hun gedachtegang is wel gevaarlijk voor de ontwikkeling van het kind en staat in veel gevallen wel haaks op onze samenleving.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:32:44 #197
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar het zou kunnen verklaren waarom BSB in zijn eigen omgeving een toename ziet. Ik zie in mijn omgeving (Iraanse immigranten) juist een afname.
Toevallig, ik hoor idd van iraniers ook dat ze zich zorgen maken over de toenemende islamisering hier, ze zijn niet voor niets gevlucht, dat willen ze niet weer helemaal opnieuw meemaken.
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:32:49 #198
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Extreem jonge meisjes met hoofddoeken zie je volgens mij vooral bij groepen met als herkomst de hoorn van Afrika en omstreken. Met een beetje geluk voor die meisjes wordt tegen de tijd dat ze pubers worden ook nog even klandiestien de schaamlippen en clitoris verwijderd. :r
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:33:14 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De kleine meisjes zijn natuurlijk niet gevaarlijk (slachtoffertjes). De ouders hoeven niet per definitie gevaarlijk te zijn (in de zin van ze zullen je wat aandoen), maar hun gedachtegang is wel gevaarlijk voor de ontwikkeling van het kind en staat in veel gevallen wel haaks op onze samenleving.
Lekker dan, toch maar verhuizen -O-
Get woke, go broke!
pi_214147896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Toevallig, ik hoor idd van iraniers ook dat ze zich zorgen maken over de toenemende islamisering hier, ze zijn niet voor niets gevlucht, dat willen ze niet weer helemaal opnieuw meemaken.
Wat ik begrijp van de vrouwen die ik ken, is dat het wat ingewikkelder ligt. Hun moeders waren de feministen. Sommigen zetten zich daar juist tegen af door een hoofddoek te dragen. Iemand die ik ken is daar niet lang geleden mee gestopt, maar het kost haar grote moeite. Ze is er zo aan gewend.
pi_214147926
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is alleen geen logische redenering. Immers het aantal moslims (en daarmee de islamisering) neemt niet af of toe door het al of niet dragen van een hoofddoek. Sterker nog, als je kijkt naar de statistieken waar Claudia naar verwijst zie je hele gekke bewegingen:

Van de tweede generatie Marokkanen dragen er meer een hoofddoek, tegelijkertijd is het moskeebezoek juist veel lager dan bij de Turkse tegenhanger. Maar bij de Turken wordt juist de hoofddoek minder gedragen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:41:32 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147958
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is alleen geen logische redenering. Immers het aantal moslims (en daarmee de islamisering) neemt niet af door het al of niet dragen van een hoofddoek.
Ze zien hier natuurlijk wel gewoon de pro-pallie demonstraties op straat en die beperken zich ook niet alleen maar tot palestijnen zijn lief, daar lopen ze ook met intifada en weet ik het wat allemaal nog meer op borden.

Kan me voorstellen dat je daar PTSD van krijgt als je er daadwerkelijk voor gevlucht bent er het nu doodleuk hier weer tegenkomt.
Get woke, go broke!
pi_214147999
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ze zien hier natuurlijk wel gewoon de pro-pallie demonstraties op straat en die beperken zich ook niet alleen maar tot palestijnen zijn lief, daar lopen ze ook met intifada en weet ik het wat allemaal nog meer op borden.

Kan me voorstellen dat je daar PTSD van krijgt als je er daadwerkelijk voor gevlucht bent er het nu doodleuk hier weer tegenkomt.
Dat zal zeker kunnen, maar ook voor hen geldt in dat opzicht natuurlijk aanpassen aan de maatschappij (en dus vrijheid van meningsuiting, religie etc.) Dat is sowieso wel wennen als je uit dat land komt. De meeste Iraniërs zijn gelukkig uiterst redelijke mensen - en hebben helemaal niets tegen mensen die een hoofddoek dragen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 22:29:15 #204
13462 BansheeBoy
pi_214148655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:55 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Mijn god wat ben jij toch een überkneus, dat jij je leven laat beïnvloeden door een sprookjesfiguur is tot daaraantoe.
:?

quote:
Wie bepaald dat een moslima zonder hoofddoek zondigt?
Het niet dragen van een hoofddoek is in de islam een zonde. En zo zondigen vrouwen die wel een hoofddoek dragen op andere manieren. We zijn allemaal mensen. :{

Ik voel me goed, mag je best weten. :)

Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 00:01:07 #205
441859 crew  Lenny77
pi_214149239
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is alleen geen logische redenering. Immers het aantal moslims (en daarmee de islamisering) neemt niet af of toe door het al of niet dragen van een hoofddoek. Sterker nog, als je kijkt naar de statistieken waar Claudia naar verwijst zie je hele gekke bewegingen:

Van de tweede generatie Marokkanen dragen er meer een hoofddoek, tegelijkertijd is het moskeebezoek juist veel lager dan bij de Turkse tegenhanger. Maar bij de Turken wordt juist de hoofddoek minder gedragen.
Misschien omdat Marokkaanse mannen veel meer moeite hebben met zelfbeheersing/meer agressie hebben en hun vrouwen/meisjes zich wel moeten beschermen want ze zijn slecht als ze niet kuis zijn? Ofwel net om te provoceren? Toen hier een paar scholen een hoofddoekverbod wilden, begonnen een hoop Marokkaanse meiden ineens wel een hoofddoek te dragen terwijl ze ervoor nooit eentje ophadden. Dit staat beiden dus los van geloof (wat dus achteruit gaat bij hun volgens dat onderzoek).

Turkse mannen zijn rustiger en veel minder agressief maar geloviger. Ze houden zich meestal ook afzijdiger van de gewone maatschappij en zitten meer samen in hun bubbel.

N=1, wonende in een mijnstreek met heel veel mensen uit Turkije/Marokko/Italië/Griekenland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 04-07-2024 12:41:40 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_214150476
Hoofddoek, vrijheid blijheid en vrije keuze voor een vrouw? Het faciliteren van vrouwenonderdrukking is natuurlijk een kansloos uitgangspunt… vroeger was het ook normaal in NL dat vrouwen geen stemrecht hadden…. Ook toen waren mensen ervan overtuigd dat dit een vrije keuze was…
Net zoals alleen maar in de keuken staan… Praat eens met vrouwen uit Iran/Afghanistan over hoe vrijwillig het is en dat het geen teken van onderdrukking is. Hier veel leuke berichten over de vrije keuze van een hoofddoek en de rol ervan in de onderdrukking van de vrouw door mannen (dat iemand dit actief steunt is wat mij betreft verachtelijk en steunt die onderdrukking, terug naar 1850….). Dus een minister die zoiets zegt is niet heel gek. Verbieden is natuurlijk geen oplossing, scherper het debat erover voeren wel.

https://nos.nl/artikel/24(...)-geen-hoofddoek-meer

https://www.amnesty.nl/ac(...)sjes-in-iran-steunen

https://www.gelderlander.(...)tot-islam~a8612c2b4/

https://atria.nl/nieuws-p(...)-juriste-seyran-ate/

https://www.demorgen.be/n(...)-hoofddoek~b89e117c/

https://www.volkskrant.nl(...)ezelf-niet~b752e587/

https://www.vrij-links.nl(...)n-vrijheid-en-dwang/
pi_214150538
twitter

Maar blanke witte mensen in hun blanke witte ivoren torens weten het natuurlijk veel beter.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214150557
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:23 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Maar blanke witte mensen in hun blanke witte ivoren torens weten het natuurlijk veel beter.
Mooi dat jij mijn post erboven bevestigd.
  donderdag 4 juli 2024 @ 10:30:06 #209
13462 BansheeBoy
pi_214151131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:07 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ja hoor, jij bent erg fijn in de omgang, maar ondertussen noem je moslima's zonder hoofddoek zondig. :')
Wat klopt daar niet aan dan? :?

Het is een zonde om geen hoofddoek te dragen.

donderdag 4 juli 2024 @ 10:33:29 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214151155
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

zolang ze een broek aan hebben dan vind ik het wel best, zonder broek mag van mij ook wel , als ze maar niet lekken dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214151239
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Volgens mij komt het dragen van een hoofddoek maar 2 keer (min of meer) voor in de Koran. De interpretaties daarvan zijn veelzijdig. Er wordt sowieso niet expliciet aangegeven dat het een zonde is.

Uit mijn hoofd. Soera Het Licht (31?) en Soera de partijscharen (?).

Eerder had je het al over kuisheid. Waar je verkapt mee aangaf dat vrouwen zonder hoofddoek niet kuis zijn, precies de instelling die straatintimidatie verergerd.
pi_214151356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:44 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Volgens mij komt het dragen van een hoofddoek maar 2 keer (min of meer) voor in de Koran. De interpretaties daarvan zijn veelzijdig. Er wordt sowieso niet expliciet aangegeven dat het een zonde is.

Uit mijn hoofd. Soera Het Licht (31?) en Soera de partijscharen (?).

Eerder had je het al over kuisheid. Waar je verkapt mee aangaf dat vrouwen zonder hoofddoek niet kuis zijn, precies de instelling die straatintimidatie verergerd.
Iedere interpretatie die er op na kunt houden waarbij de hoofddoek niet verplicht wordt gesteld wordt weer tegengesproken door de persoonlijke uitspraken van Mohammed, toch wel een van de weinige voorschriften waar Soeniet en Sjiet het met elkaar unaniem over eens is.
pi_214151528
De orthodoxie onder moslims is in 10 jaar enorm toegenomen, dat is voor iedereen zichtbaar. Je ziet het met name aan het aantal vrouwen met hoofddoek op. En ook; steeds jonger. Ik zag laatst een meisje van hooguit 5 jaar oud (!!!) in een monkey town (=indoor speeltuin voor mensen zonder kinderen) helemaal ingepakt en al met hoofddoek op. Bizar natuurlijk. Maar ook mannen in die jurken.

Linkse mensen wijten dat aan 'xenofobie en racisme'. Maar dat is veel te narcistisch neergezet, alsof moslims enkel reageren. De primaire oorzaak willen ze hun vingers niet aan branden; de enorme radicalisering binnen de islam wereldwijd. Waar het christendom een verlichting heeft meegemaakt, is de islam juist de andere kant op gegaan.
pi_214151639
En de moslimpjes zijn niet zo van vrouwen zonder hoofddoek.

Waarom altijd met twee maten meten? Als het aan moslims ligt dan moeten alle vrouwen een hoofddoek op. En aangezien dit gelukkig nog geen islamitisch land is, mogen niet-moslims vinden dat dit niet zo hoort. En daar ook iets aan doen. Is andersom uiteraard ook zo, je zet ook geen miljoenen atheïsten in Afghanistan die op hun eigen wijze gaan leven. Dan komt daar geheid ook kritiek op vanuit de Afghanen.

Derhalve snap ik niet wat hier zo raar aan is.
pi_214151668
De segregatie wordt juist aangewakkerd door de marokkaanse en turkse gemeenschap zelf.

Die meiden mogen nooit spelen bij een niet-moslim kind. De jongetjes vaak ook niet. Het is nogal sektarisch.
pi_214151907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:16 schreef inXs het volgende:
Praat eens met vrouwen uit Iran/Afghanistan over hoe vrijwillig het is
Natuurlijk is het niet vrijwillig daar aangezien het verplicht is door de staat net zoals de Franse staat met dwang vrouwen verbiedt om er een te dragen.

In het geval van moslima's noem je het onderdrukking, maar noem je het onderstaande voorbeeld (Sikh-mannen) ook onderdrukking?

Mannelijke sikhs mogen hun hoofdhaar, baard en snor niet knippen of scheren. Ongeknipt haar wordt als heilig beschouwd, een traditie die tot de eerste goeroes teruggaat. De tulband staat symbool voor discipline, integriteit, nederigheid en spiritualiteit en mag alleen afgezet worden in de beslotenheid van hun huis.
Sikhs in Nederland: "De tulband is een deel van de religieuze en etnische identiteit van Sikhs"
Een Sikh draagt een tulband, omdat het een vereiste is voor zijn of haar geloof en daarnaast ook een uiting is van liefde en gehoorzaamheid aan de wensen van de vinders van hun geloof.
pi_214152165
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:54 schreef Killumination het volgende:

[..]
Iedere interpretatie die er op na kunt houden waarbij de hoofddoek niet verplicht wordt gesteld wordt weer tegengesproken door de persoonlijke uitspraken van Mohammed, toch wel een van de weinige voorschriften waar Soeniet en Sjiet het met elkaar unaniem over eens is.
Uit interesse, heb je de hadith voor mij waar dat uit blijkt.

Voor de geïnteresseerden de twee teksten uit de koran
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: zelf dit gevonden. Ik vind het niet echt overtuigend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor de offtopic.

[ Bericht 17% gewijzigd door stalybridge op 04-07-2024 12:16:39 ]
  donderdag 4 juli 2024 @ 12:15:02 #218
3542 Gia
User under construction
pi_214152390
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nope, is slechts een indicatie. Harde aantallen zijn er niet. Zoals gezegd: religie wordt nergens geregistreerd / vastgelegd.
Moslims misschien niet, maar kerken houden dit wel bij. Bij de doop wordt je ingeschreven in het kerkelijk register.

Wb moslims denk ik dat ze een schatting maken op basis van moskeebezoek, herkomstland en gezinssamenstelling. Het is niet exact, maar zal er geen duizenden naast zitten.
  donderdag 4 juli 2024 @ 12:21:30 #219
3542 Gia
User under construction
pi_214152466
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:54 schreef Killumination het volgende:

[..]
Kan, maar dat is een interpretatie van de koran, door mannen!
In de koran staat feitelijk dat het goed is als de vrouwen hun hoofddoeken (die droegen ze in die tijd tegen het woestijnzand en de hitte) over hun lichaam laten vallen om de vrouwelijke vormen te verhullen. Nergens staat expliciet, in de koran, dat die hoofddoek verplicht is.

Dit is door Mohammed verwoord als een verplichting een hoofddoek te dragen. En nu dragen veel moslima's een hoofddoek, maar verhullen niet de vrouwelijke vormen, waar het eigenlijk in eerste instantie over ging.
Je ziet moslima lopen met strakke kleding, met hoofddoek, en behoorlijk zwaar opgemaakt.

Moeten ze, wmb, zelf weten, overigens.
  donderdag 4 juli 2024 @ 12:27:26 #220
3542 Gia
User under construction
pi_214152518
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:40 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Natuurlijk is het niet vrijwillig daar aangezien het verplicht is door de staat net zoals de Franse staat met dwang vrouwen verbiedt om er een te dragen.

In het geval van moslima's noem je het onderdrukking, maar noem je het onderstaande voorbeeld (Sikh-mannen) ook onderdrukking?

Mannelijke sikhs mogen hun hoofdhaar, baard en snor niet knippen of scheren. Ongeknipt haar wordt als heilig beschouwd, een traditie die tot de eerste goeroes teruggaat. De tulband staat symbool voor discipline, integriteit, nederigheid en spiritualiteit en mag alleen afgezet worden in de beslotenheid van hun huis.
Sikhs in Nederland: "De tulband is een deel van de religieuze en etnische identiteit van Sikhs"
Een Sikh draagt een tulband, omdat het een vereiste is voor zijn of haar geloof en daarnaast ook een uiting is van liefde en gehoorzaamheid aan de wensen van de vinders van hun geloof.
Ik ben van mening dat niets verplicht mag worden, je mag je kleden zoals je wilt, zolang dat binnen de grenzen van de wet is.
Als de wet gezichtsbedekkende kleding in het openbaar verbiedt, dan mag een boerka niet in het openbaar gedragen worden.
Geloof gaat niet boven wet. Een boerka mogen dragen valt niet onder de grondwet, want je kunt prima je geloof belijden zonder met een boerka over straat te gaan.

Er zijn banen waar een hoofddoek niet in alle functies gedragen mag worden, dus ook geen tulband, mijter, whatever. Daar heb je je maar aan te houden.
Er zijn beroepen waar je met ontblote onderarmen moet werken, vanwege de hygiene. Daar heb je je maar aan te houden.
pi_214152550
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:19 schreef Homey het volgende:
De segregatie wordt juist aangewakkerd door de marokkaanse en turkse gemeenschap zelf.

Die meiden mogen nooit spelen bij een niet-moslim kind. De jongetjes vaak ook niet. Het is nogal sektarisch.
Alsjeblieft he, wat een flauwekul
pi_214152652
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:27 schreef Gia het volgende:
Ik ben van mening dat niets verplicht mag worden, je mag je kleden zoals je wilt, zolang dat binnen de grenzen van de wet is.
Heb je niet door hoe lachwekkend deze zin is.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:21 schreef Gia het volgende:
Kan, maar dat is een interpretatie van de koran, door mannen!

In de koran staat feitelijk dat het goed is als de vrouwen hun hoofddoeken (die droegen ze in die tijd tegen het woestijnzand en de hitte) over hun lichaam laten vallen om de vrouwelijke vormen te verhullen. Nergens staat expliciet, in de koran, dat die hoofddoek verplicht is.
Feministische niet-moslim imam.

quote:
En nu dragen veel moslima's een hoofddoek, maar verhullen niet de vrouwelijke vormen, waar het eigenlijk in eerste instantie over ging.
Je ziet moslima lopen met strakke kleding, met hoofddoek, en behoorlijk zwaar opgemaakt.

Moeten ze, wmb, zelf weten, overigens.
https://en.wiktionary.org/wiki/hoejabi

Rant over hoejabis van een ex-moslim:
https://www.reddit.com/r/(...)o_hijabis/?rdt=57146

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:15 schreef Gia het volgende:
Wb moslims denk ik dat ze een schatting maken op basis van moskeebezoek, herkomstland en gezinssamenstelling. Het is niet exact, maar zal er geen duizenden naast zitten.
Nederlanders denken dat er veel meer moslims in hun land wonen dan dat er daadwerkelijk zijn.

Onderzoek van Ipsos Mori in veertig Europese landen toont een gigantisch gat tussen het werkelijke en het geschatte aantal moslims in een land. Ook de groei van het aantal moslims wordt totaal verkeerd ingeschat.

In Nederland wordt geschat dat op dit moment 19 procent van de bevolking moslim is, bijna één op de vijf mensen. In werkelijkheid is het 6 procent. Nederlanders schatten dat in 2020 26 procent van de bevolking moslim is. In werkelijkheid komt dat uit op een kleine 7 procent.

In Frankrijk is het gat tussen perceptie en werkelijkheid het grootst. De Fransen schatten het aantal moslims op 31 procent van de Franse bevolking, dus bijna één op de drie. In het echt is dat 7,5 procent, 1 op de 13.

Ook de groei van de moslimpopulatie in 2020 is voor de Fransen lastig in te schatten. Ze denken dat het 40 procent wordt, maar volgens onderzoekers is het eerder een dikke 8 procent.

Ook de Italianen, Duitsers en de Belgen zitten er flink naast als het gaat om het inschatten van de huidige moslimpopulatie. Zij denken allemaal dat meer dan een vijfde van de bevolking moslim is. Terwijl dat varieert van een kleine 4 procent in Italië, 5 procent in Duitsland tot 7 procent in België.

Britten denken dat 15 procent van de populatie moslim is, terwijl het 5 procent is. En ze vermoeden een groei in 2020 naar 22 procent, terwijl dat volgens onderzoek 6 procent zal zijn.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)erland-dan-we-denken
pi_214152907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bronnen:

5% van 15 miljoen mensen
6% van 18 miljoen mensen

Is nogal een verschil ;) dat is geen lichte groei maar een toename van het aantal moslims met 25% maar dat klinkt niet zo leuk en dat weten ze, dus daarom constant over die 5% a 6% hebben.

Het is en wordt bijna niet bijgehouden, het aantal moslims in Nederland/Europa inventariseren ze puur op natte vinger werk. Nergens zijn ze geregistreerd als "moslim" of melden de moskeeën het aantal moslims.

Het kunnen er net zo goed 10% of 25% zijn, het is zeer moeilijk om met die kringen contact te leggen en in kaart te krijgen hoeveel mensen nu werkelijk moslim zijn, minderjarigen worden zelfs niet meegeteld in de enquêtes. Die zogenaamde 5% hoor ik al 30 jaar, en al 30 jaar zie ik de aantallen toenemen, complete buurten veranderen met "nieuwkomers", moskeeën uit de grond schieten, maar het aantal zou nog rond de 5% liggen, juist.

Geloof wel niet dat het aantal bekeerlingen zo groot is, elke bekeerling wordt breed uitgemeten in de media, om reclame te maken voor de islam, in al die jaren zijn die op één hand te tellen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214152952
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:29 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Alsjeblieft he, wat een flauwekul
Pardon?

De islamitische meisjes mochten vroeger nooit buitenspelen. Dat was naar school en naar huis, die zag je nooit op straat. Nederlandse vriendjes waren ook not done, zelf niet op latere leeftijd waar we geregeld opeens een islamitisch meisje niet meer zagen opdagen op school als uitkwam dat ze een Nederlands vriendje had, de broers of zelfs gewoon buurjongens kwamen dan wel verhaal halen met een hoop geweld.

De islamitische jongetjes hebben een vrijbrief, die mogen alles. Die liepen gewoon op straat, maar mochten niet omgaan met Nederlandse/Surinaamse/Molukse kindjes. Wij speelden allemaal met elkaar, islamitische kindjes bleven vooral rondhangen bij hun islamitische vriendjes. Soms kon je het wel goed vinden op school met ene en die vroeg je dan om te spelen, maar dat mocht nooit, niet van onze ouders nee van de ouders van dat islamitisch kind. Nooit mochten die spelen bij Nederlandse/Surinaamse/Molukse kindjes, mocht niet van hun vader was het standaard antwoord. Dit is een trend wat ik al mijn hele leven zie en heb meegemaakt, zelfs op latere leeftijd waren Marokkaanse vrienden gewoon welkom bij mij thuis, maar was ik nooit welkom bij hun thuis. Mocht niet van hun vaders, broers waren vaak ook tegen westerlingen, want die Marokkaanse vriendjes waren zeer zeldzame uitzonderingen. Naarmate ze ouder werden verloren ze zich ook in de islam door familie en sociale druk, kregen ze een vrouw en kids en toen verdwenen ze volledig in hun islamitische bubbel.

Zelfs in tijden van discussie waarin ik het gedrag van hun vader/broers aankaartte trokken ze meer naar hun vader/broers, die sociale druk in de islam is enorm. Ze bleven het maar verdedigen, waren gewoon je vrienden maar zei geen slecht woord over islamitische gebruiken en het gedrag vanuit die cultuur want ze hadden het schuim in de mondhoeken staan. Nee de Nederlanders, die waren pas slecht. Hoorde je meteen de jarenlange indoctrinatie vanuit hun cultuur.

Een sterke moslim die zich daaruit kan vrijvechten, op een gegeven moment merk je gewoon dat ze het zelf ook opgeven en meegaan met de islamitische flow en nemen ze het gedrag over. Daarom is één of twee moslim gezinnen in je buurt ook geen probleem, worden het er meer trekken ze naar elkaar toe en komt de sociale druk en controle, en dan blijkt die lieve moslim opeens niet zo lief meer te zijn, te vaak gezien en meegemaakt.

Degene die zich daaruit hebben kunnen ontworstelen hebben één groot ding gemeen, ze zijn zeer negatief over de islam en waarschuwen er keer op keer voor. En er is geen één moslim in dit land wat zich niet bewust is van deze situatie, daarom doen ze hun best om het keer op keer af te doen als onzin, racisme of islamofobie, voor de mensen die nog niet doorhebben wat voor een gevaarlijke ideologie wij hier een vrijbrief geven. "Dagelijks het masker op voor de ongelovigen", woorden uit de mond van een oud moslima vriendin van me wat zich met veel moeite los heeft weten te vechten vanuit de islam.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tekaschi op 04-07-2024 13:23:26 ]
  donderdag 4 juli 2024 @ 13:15:18 #225
13462 BansheeBoy
pi_214152964
Ja, daarom. Ik loop al een tijdje mee om te kunnen vaststellen dat de huidige generatie geloviger en meer betrokken is bij de moskee en religieuze kennis opdoen dan de generatie er voor. We zijn goed bezig.

Waar de vorige generatie meer de traditionele (folklore) islam volgde gaat de huidige opgeleide generatie daadwerkelijk terug naar de bronnen.

Zit goed in elkaar man. Kan me voorstellen dat het anderen irriteert. Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben en me goed voel.

pi_214153038
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, daarom. Ik loop al een tijdje mee om te kunnen vaststellen dat de huidige generatie geloviger en meer betrokken is bij de moskee en religieuze kennis opdoen dan de generatie er voor. We zijn goed bezig.

Waar de vorige generatie meer de traditionele (folklore) islam volgde gaat de huidige opgeleide generatie daadwerkelijk terug naar de bronnen.

Zit goed in elkaar man. Kan me voorstellen dat het anderen irriteert. Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben en me goed voel.

Niets mis met terug gaan naar de fundamenten, tenzij je fundamenten niet deugen
pi_214153066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:05 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
5% van 15 miljoen mensen
6% van 18 miljoen mensen

Is nogal een verschil ;) dat is geen lichte groei maar een toename van het aantal moslims met 25% maar dat klinkt niet zo leuk en dat weten ze, dus daarom constant over die 5% a 6% hebben.

Het is en wordt bijna niet bijgehouden, het aantal moslims in Nederland/Europa inventariseren ze puur op natte vinger werk. Nergens zijn ze geregistreerd als "moslim" of melden de moskeeën het aantal moslims.

Het kunnen er net zo goed 10% of 25% zijn, het is zeer moeilijk om met die kringen contact te leggen en in kaart te krijgen hoeveel mensen nu werkelijk moslim zijn, minderjarigen worden zelfs niet meegeteld in de enquêtes. Die zogenaamde 5% hoor ik al 30 jaar, en al 30 jaar zie ik de aantallen toenemen, complete buurten veranderen met "nieuwkomers", moskeeën uit de grond schieten, maar het aantal zou nog rond de 5% liggen, juist.

Geloof wel niet dat het aantal bekeerlingen zo groot is, elke bekeerling wordt breed uitgemeten in de media, om reclame te maken voor de islam, in al die jaren zijn die op één hand te tellen.
Zo'n laag percentage en al zoveel geloofsdwang en andere ellende. En tegen de tijd dat de autochtonen kleinkinderen hebben, hebben de moslims al achterkleinkinderen. Dan gaat het hard.
pi_214153306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
Dit is een trend wat ik al mijn hele leven zie en heb meegemaakt, zelfs op latere leeftijd waren Marokkaanse vrienden gewoon welkom bij mij thuis, maar was ik nooit welkom bij hun thuis.
Dan ben je simpelweg de verkeerde tegengekomen. Of er kunnen ook niet-religieuze redenen zijn waarom hij geen mensen toeliet in zijn huis.

Dit zijn uiteindelijk anekdotes. Ik kan er ook een tegenover zetten, rond 6 min 14 sec
"ik was altijd heel welkom bij hun thuis"

pi_214153337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:

SPOILER
Joh, heel verhaal.

Maar als ik kijk naar de basisschool van mijn dochter, en de buurt hier, zie ik gewoon vriendschappen tussen kinderen en komen kinderen gewoon bij elkaar over de vloer.
pi_214153765
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 14:06 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Joh, heel verhaal.

Maar als ik kijk naar de basisschool van mijn dochter, en de buurt hier, zie ik gewoon vriendschappen tussen kinderen en komen kinderen gewoon bij elkaar over de vloer.
Godsdienst en eer hebben niets te maken met vriendschap, of wat goed is voor de mensen. Het gaat om macht. Je stampt er van kleins af aan in dat iedereen zich aan alle regels moet houden en anders hardhandig gestraft wordt. Daarom ziet God ook alles: je kunt dus niet stiekem zondigen. En als je dan zelf in een machtspositie komt, gaat het om je eer. Als je niet precies doet wat er van je verwacht wordt, tast je je eer aan (of die van je vader of baas) en dat is onvergeeflijk.

Het beste voorbeeld van zo'n cultuur is waarschijnlijk Japan, waar mensen nog steeds worden gezien als bezit. Tegenwoordig niet meer van Samoerai's, maar van bedrijven. En vrouwen zijn natuurlijk eigendom van hun man. En als je wat fout deed, werd je geacht zelfmoord te plegen.

Vroeger kon je gewoon je ondergeschikten afmaken als je daar zin in had, maar dat mag niet meer, dus moeten ze het zelf doen.

In Islamitische landen zien we dat ook en hebben we het dan over eerwraak als een lid van de familie iets doet waarvan een oudere man vind dat dat zijn eer aantast. Dat is daar vaak ook een geldig excuus.

Wat je ook ziet is, dat mensen die verhuizen naar een ander land hun eigen cultuur gaan verheerlijken. Ze gaan zichzelf dus strenger aan de regels houden dan ze in hun land van herkomst gedaan zouden hebben. Daarom is het vaak pas de derde generatie die helemaal ingeburgerd is.

Het is dus heel belangrijk om immigranten daar mee te helpen. Geef ze een cursus Nederlands op kosten van de belasting en help ze te integreren. Maar dat hebben we geprivatiseerd, waardoor je nu dus eigenlijk eerst een inburgeringscursus moet volgen voordat je weet hoe je je eigen inburgering voor elkaar krijgt. Er zijn daarom ook veel bedrijven die daarvan profiteren en die mensen oplichten.

Er zijn ook steeds meer mensen die vinden dat ze op moeten rotten en we er absoluut geen geld aan moeten besteden. Waardoor je dus ziet, dat er inderdaad hele wijken ontstaan vol met immigranten die nog leven zoals ze dat in hun land van herkomst ook deden. En dat is dan weer reden voor die tegenstanders om er nog kwader over te worden en nog hardere maatregelen te eisen.

Waardoor de kinderen van die immigranten het vaak op hun bordje krijgen.
pi_214153859
221227_1_daily819_32.jpg
  donderdag 4 juli 2024 @ 17:05:56 #232
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_214155535
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:25 schreef Black_Baron het volgende:
Niet mijn OP.
[..]
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is? :') Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
Gaat woke links dit al aangrijpen? Er wordt gevraagd wat ze er van vindt, zij zegt dat ze er niet van is. Daar zegt ze toch niks geks mee?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_214155593
Tweede Kamerlid Esmah Lahlah laat zich uit over het dragen van een hoofddoek. "Het gaat de afgelopen twee dagen over hoofddoeken. Als vrouw met een hoofddoek in deze Kamer zeg ik: ik draag deze hoofddoek en dat is een vrije keuze. Het is een symbool van kracht, ik bepaal dat zelf. Het is mijn keuze."

Filmpje:
https://www.nu.nl/309650/(...)-over-hoofddoek.html

:')
  donderdag 4 juli 2024 @ 17:16:05 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214155716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:09 schreef Triggershott het volgende:
Tweede Kamerlid Esmah Lahlah laat zich uit over het dragen van een hoofddoek. "Het gaat de afgelopen twee dagen over hoofddoeken. Als vrouw met een hoofddoek in deze Kamer zeg ik: ik draag deze hoofddoek en dat is een vrije keuze. Het is een symbool van kracht, ik bepaal dat zelf. Het is mijn keuze."

Filmpje:

Tja, dat mag zij natuurlijk vinden, maar ze bekleed wel een politieke functie. De realiteit is dat Nederland is geen Islamitisch land is, dus dan zou of die hoofddoek af moeten of zij deze functie niet bekleden, aan haar de keuze. Op deze manier zouden landen in het westen dit moeten spelen, zo geeft men tevens een duidelijk signaal af richting bepaalde groepen migranten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 4 juli 2024 @ 17:20:47 #235
13462 BansheeBoy
pi_214155798
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:09 schreef Triggershott het volgende:

Filmpje:

Zo ontroerend, zo waar! :Y Ik voel me goed man.

pi_214156156
is vooral een non discussie
pi_214156162
no pun intended
pi_214156197
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat mag zij natuurlijk vinden, maar ze bekleed wel een politieke functie. De realiteit is dat Nederland is geen Islamitisch land is, dus dan zou of die hoofddoek af moeten of zij deze functie niet bekleden, aan haar de keuze. Op deze manier zouden landen in het westen dit moeten spelen, zo geeft men tevens een duidelijk signaal af richting bepaalde groepen migranten.
Wat voor signaal geef je daarmee af, behalve dan dat zelfs Iran vooruitstrevender is met een joods parlementslid met keppeltje op

'Netanyahu is an insane vampire': Iran's only Jewish MP
https://www.newarab.com/o(...)irans-only-jewish-mp
  donderdag 4 juli 2024 @ 17:50:03 #239
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214156255
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:45 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Wat voor signaal geef je daarmee af, behalve dan dat zelfs Iran vooruitstrevender is met een joods parlementslid met keppeltje op

'Netanyahu is an insane vampire': Iran's only Jewish MP
https://www.newarab.com/o(...)irans-only-jewish-mp
Als jij gevoelig bent voor dergelijke ongein, dan blijf je toch lekker in de waan. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 4 juli 2024 @ 17:51:52 #240
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214156277
quote:

[..]
Godzijdank is en blijft dit een verwerpelijke hersenscheet vanwege de naleving van onze grondwet.
Dit, dus.
pi_214156310
quote:

[..]
Dus iemand mag van jou niet met een hoofddoek in de kamer zitten?

En een keppeltje ook niet dan neem ik aan?
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:20:23 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214156588
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:53 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dus iemand mag van jou niet met een hoofddoek in de kamer zitten?

En een keppeltje ook niet dan neem ik aan?
Inderdaad, en die zijn er ook niet en zullen er ook niet zijn. Publieke en dus ook bestuurlijke functies moeten in principe zoveel mogelijk enige neutraliteit blijven uitstralen. Toegegeven, je kunt natuurlijk het argument maken dat het voor politici anders ligt omdat deze per definitie partijdig zijn.

Daarnaast zou je ook het argument kunnen maken dat Nederland oorspronkelijk een Christelijk-Joodse inslag heeft waardoor er meer ruimte is voor deze religieuze stromingen. En specifiek in het geval van de Islam is het wel aangetoond dat het nog geen goede match is tussen het Westen en deze religie. Daarom zou men deze ook niet verder moeten willen faciliteren.
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:28:14 #243
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214156644
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, en die zijn er ook niet en zullen er ook niet zijn. Publieke en dus ook bestuurlijke functies moeten in principe zoveel mogelijk enige neutraliteit blijven uitstralen. Toegegeven, je kunt natuurlijk het argument maken dat het voor politici anders ligt omdat deze per definitie partijdig zijn.

Daarnaast zou je ook het argument kunnen maken dat Nederland oorspronkelijk een Christelijk-Joodse inslag heeft waardoor er meer ruimte is voor deze religieuze stromingen. En specifiek in het geval van de Islam is het wel aangetoond dat het nog geen goede match is tussen het Westen en deze religie. Daarom zou men deze ook niet verder moeten willen faciliteren.
Het gaat om politiek. Dat is iets anders. Mensen mogen natuurlijk hun politieke identiteit uitdragen. Stel je voor zeg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214156658
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Volksvertegenwoordigers hoeven idd helemaal niet neutraal te zijn, juist niet.

En dat gewauwel over dat christenen en joden toch een beetje meer voorrecht hebben op basis van oorspronkelijkheid, brrrr.
  Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 18:31:25 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214156677
Politici verplichten neutraliteit uit te stralen is wat eigenaardig idd

Ene dag bij de pvv in de fractie en minder minder roepen en de volgende dag met Groen links Kamervragen over stellen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:32:49 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214156687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:29 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Volksvertegenwoordigers hoeven idd helemaal niet neutraal te zijn, juist niet.
Ik heb het over neutraliteit uitstralen.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
En dat gewauwel over dat christenen en joden toch een beetje meer voorrecht hebben op basis van oorspronkelijkheid, brrrr.
Hier kun je het niet mee eens zijn. Maar het betreft historisch wel de realiteit, dus waarom zou dat moeten veranderen?
pi_214156707
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het over neutraliteit uitstralen.
[..]
Hier kun je het niet mee eens zijn. Maar het betreft historisch wel de realiteit, dus waarom zou dat moeten veranderen?
Lekker belangrijk wat de historie is, gelijke monniken gelijke kappen.
  Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 18:35:08 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214156712
Historisch gezien is Nederland gestoeld op de vrijheid van religie

Waarom zouden we daar nu ineens mee ophouden?
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:41:18 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214156773
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:34 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Lekker belangrijk wat de historie is, gelijke monniken gelijke kappen.
Het historische aspect is zeker van belang omdat dit mede de identiteit en cultuur in een land vormgeeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:35 schreef sp3c het volgende:
Historisch gezien is Nederland gestoeld op de vrijheid van religie

Waarom zouden we daar nu ineens mee ophouden?
Niemand stelt hier dan ook dat dit zou moeten veranderen. Er was altijd de consensus dat bepaalde functies neutraal moeten blijven. En dan doel ik niet op politici, maar wel ambtenaren. Ook dat is tegenwoordig aangepast met maar één achterliggende reden en dat is een slechte reden.
pi_214156798
Hoofddoekenkwestie escaleert in de Tweede Kamer

Femke Halsema heeft het filmpje van hierboven van Esmah Lahlah gedeeld

Minister Fleur Agema tweet erover terwijl ze in de Tweede Kamer zit en herhaalt de oude anti-hoofddoekenuitspraak van Halsema
https://x.com/FleurAgemaPVV/status/1808853361321550073

"Agema mag niet meer twitteren tijdens debatten" :')

Wat is de kabinetslijn voor het dragen van een hoofddoek? "Met of zonder hoofddoek is iedereen welkom in dit land", zegt Schoof nog maar eens. Maar Jetten (D66) houdt Schoof een tweet van minister Fleur Agema (Volksgezondheid) voor, die zij zojuist vanuit de Kamer heeft gestuurd. Agema wil met een screenshot van een oud artikel aantonen dat ook oud-GroenLinks-leider Femke Halsema, nu burgemeester van Amsterdam, zich tegen hoofddoekjes keert.

Er wordt voorgesteld even te pauzeren zodat Schoof de tweet kan lezen. Vrij ongebruikelijk in de parlementaire geschiedenis, maar de Kamervoorzitter vindt het een goed idee en geeft de bewindslieden twee minuten.
"Wat is X toch een merkwaardig medium", verzucht Schoof na de schorsing, die bijna een half uur duurde. "Tijdens een debat gaan we niet twitteren. Daar is mevrouw Adema :') het helemaal mee eens", zegt Schoof. De Kamervoorzitter corrigeert hem en zegt dat hij Agema bedoelt. :')

Eerder op de dag ging het over de hoofddoek van GL-PvdA-Kamerlid Esmah Lahlah. PVV-minister Marjolein Faber had zich hier laatdunkend over uitgelaten. Uiteindelijk voelde Lahlah zich genoodzaakt zelf te reageren met een vlammend betoog. De emoties liepen hoog op.

Wilders tegen Yesilgöz: 'Valse, vuile beschuldiging'
De volgende rel is geboren. Yesilgöz (VVD) verwacht "een verantwoordelijke rol" van de ministers. "Laten we hiermee kappen en laten we de mensen in het land tonen dat we samen de verantwoordelijkheid willen nemen", zegt de VVD-leider over onder meer de tweets van Agema.

Tijdens de interruptie roept Wilders al van alles door de zaal. Uiteindelijk loopt hij naar de microfoon. "Yesilgöz zei dat ik achter de tweet van Agema zou zitten en dat zit ik niet. Dat is een valse, vuile beschuldiging."

Zoals wel vaker in dit debat wordt ook hier een grens gepasseerd wat betreft de omgangsvormen. Coalitiegenoten, en partijleiders bovendien, die elkaar op deze manier via X of in het debat aanspreken, is ongekend.
pi_214156815
Schoof zal Agema niet dwingen tweet te verwijderen
De oppositie kan er met de pet niet bij. De tweet van Agema "staat haaks op de eenheid van het kabinetsbeleid", zegt GroenLinks-PvdA-leider Timmermans. Dat klinkt misschien niet zo zwaar, maar in de regel spreekt het kabinet met één mond. Als er verschillende opvattingen zijn, is er een kabinetscrisis.

"Eenheid van het kabinetsbeleid vereist nu dat die tweet meteen wordt verwijderd", zegt Timmermans tegen Schoof over het bericht van Agema. "Anders kunt u die eenheid niet handhaven."

Agema heeft Schoof tijdens de pauze van zojuist beloofd dat ze dit soort tweets niet meer zal versturen, zegt de premier. Voor Schoof is het belangrijk dat mensen "zich niet weggezet voelen", zegt hij. "Over dat punt bestaat in het kabinet geen misverstand." Kortom: er is dus wel eenheid van kabinetsbeleid, zegt de premier. Hij zal Agema niet dwingen de tweet te verwijderen.

Van der Plas (BBB): 'Wat een schertsvertoning'
BBB-leider Van der Plas noemt de tweet van Agema "niet handig", want de inhoud was politiek getint. "We staan er niet fraai op. Mensen snappen niet wat wij hier aan het doen zijn." Van der Plas vraagt of Agema haar tweet wil verwijderen.

Ze noemt het gedrag, van links tot rechts, "een schertsvertoning". Daarmee doelt ze niet alleen op de tweets over en weer, maar ook op het joelen en uitlachen in de Kamer. Van der Plas zal later vandaag nog met haar coalitiegenoten overleggen hoe de omgangsvormen verbeterd kunnen worden.

Wilders: 'Heksenjacht op PVV-ministers'
Wilders bemoeit zich met de tweetkwestie van Agema. Hij trekt het breder en beticht vooral de linkse partijen dat zij "een heksenjacht" voeren tegen de PVV-ministers. Want ministers Faber en Klever van zijn partij hebben al afstand genomen van de 'omvolkingsuitspraken'.

Er is ook "een heksenjacht" gaande op Agema, vindt Wilders. Zij heeft in zijn ogen niets anders gedaan dan een feitelijk krantenartikel uit 2009 geciteerd, waarin Halsema als GroenLinks-leider zegt: "Ik kan niet wachten op het moment waarop vrouwen in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren. Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos."

Wilders over Agema: "Zij heeft niets, maar dan ook helemaal niets verkeerds getweet."

https://www.nu.nl/politie(...)lgoz-uitkaffert.html
  Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 18:52:36 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214156867
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het historische aspect is zeker van belang omdat dit mede de identiteit en cultuur in een land vormgeeft.
[..]
Niemand stelt hier dan ook dat dit zou moeten veranderen. Er was altijd de consensus dat bepaalde functies neutraal moeten blijven. En dan doel ik niet op politici, maar wel ambtenaren. Ook dat is tegenwoordig aangepast met maar één achterliggende reden en dat is een slechte reden.
Als je stelt dat religie A en religie B meer ruimte zouden moeten krijgen dan religie C dan moet er idd wat veranderen en daar ben ik tegen

Ik als niet gelovige Nederlander heb nu het recht om me te bekeren tot de islam en nog steeds van dezelfde rechten genieten als de rest van de meute

Peins er niet over want religie is bleeeeh maar als je dat recht af gaat pakken dan ga ik wel stampen
  donderdag 4 juli 2024 @ 19:09:23 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214157022
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als je stelt dat religie A en religie B meer ruimte zouden moeten krijgen dan religie C dan moet er idd wat veranderen en daar ben ik tegen

Ik als niet gelovige Nederlander heb nu het recht om me te bekeren tot de islam en nog steeds van dezelfde rechten genieten als de rest van de meute

Peins er niet over want religie is bleeeeh maar als je dat recht af gaat pakken dan ga ik wel stampen
Dat heb ik niet gesteld. De vrijheid van religie is er altijd al geweest, maar tevens is er het standpunt (geweest) dat bepaalde functies een mate van neutraliteit moeten behouden. Juist dit is de afgelopen jaren veranderd en we weten allemaal wel wat hier de reden van is.
pi_214157090
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wanneer was deze consensus er dan precies Howard? Ik ken die consensus niet. Heb even terug gezocht en in 2004 was dat ook nog niet aan de orde:
quote:
De meeste partijen in de Tweede Kamer konden zich vorig jaar tijdens een debat over religieuze uitingen door ambtenaren vinden in de huidige kledingregels dat hoofddoekjes mogen tenzij de veiligheid, functionaliteit of onpartijdigheid in het geding komt. Dat gebeurt vooral bij functies in uniform. In elk geval de LPF en de eenmansfractie Groep Wilders vinden dat hoofddoekjes in publieke functies moeten worden verboden.
Bron: ND
pi_214157101
quote:

[..]
En hoe zou dat nou toch komen?
pi_214157146
quote:
Afgezien wat de aanleiding van het #Kamerdebat is, is deze uitspraak ronduit verwerpelijk en kwetsend: ‘Als vrouw met hoofddoek in deze Kamer laat ik een ding duidelijk maken. Ik draag deze hoofddoek net als vele vele vrouwen met mij dat is een persoonlijke bewuste en vrije keuze.’
Hoe weet u (
@a_lahlah
) dat ‘vele vele vrouwen een persoonlijke bewuste keuze’ hebben gemaakt. Dit is geen keuze maar de uitvoering van een religieus bevel waarvan de schending hel en verdoemenis veroorzaakt. Uw onderdanigheid en lafheid aan een opperman Allah is geen keuze maar angst. U kunt veel leren van de dappere Iraanse vrouwen, ze verbranden hun hoofddoek, ondanks terreur en tirannie van zonen van Allah.
twitter
pi_214157189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:46 schreef Triggershott het volgende:

Van der Plas (BBB): 'Wat een schertsvertoning'
Heeft ze compleet gelijk in. Wat een complete fucking onzin is dit hele 'debat' zeg. Van zowel de linker- als de rechterkant.

Kap er godsamme mee en doe gewoon je werk. Ga wetten maken, discussieer inhoudelijk maar hoe fucking op over een of andere tweet die iemand geplaatst heeft of ooit gezegd heeft.
  donderdag 4 juli 2024 @ 19:43:37 #258
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214157360
Die Lahlah is zo ziekelijk geïndoctrineerd vanaf kleins af aan dat ze niet eens meer door heeft dat het dragen van dat debiele hoofddoekje alles behalve een vrije keus is. :') echt wat een schertsvertoning. Ga eens praten met de vrouwen in Iran domme achterlijke muts. Ik kots op onderdanige kruipers als jou. :r

100x meer respect voor Lale Gül.

[ Bericht 4% gewijzigd door RealistAtheist op 04-07-2024 19:54:44 ]
  donderdag 4 juli 2024 @ 20:29:50 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214157977
"Progressief Nederland" dat op de bres springt voor de hoofddoek voor vrouwen.

Lachwekkend, triest, hilarisch en tenenkrommend.

Je weet dat je die lieden nooit meer serieus hoeft te nemen wanneer het gaat over vrouwenrechten, gelijkwaardigheid, scheiding kerk en staat en feminisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214158035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:20 schreef TerechteKlacht het volgende:

[..]
En hoe zou dat nou toch komen?
Ik geloof oprecht door de situatie op de woningmarkt.
blablablabla
pi_214158071
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Heeft ze compleet gelijk in. Wat een complete fucking onzin is dit hele 'debat' zeg. Van zowel de linker- als de rechterkant.

Kap er godsamme mee en doe gewoon je werk. Ga wetten maken, discussieer inhoudelijk maar hoe fucking op over een of andere tweet die iemand geplaatst heeft of ooit gezegd heeft.
Beetje beschamend dat het de afgelopen twee dagen vooral ging over mondkapjes ja. Treurig debat.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

Je weet dat je die lieden nooit meer serieus hoeft te nemen wanneer het gaat over vrouwenrechten, gelijkwaardigheid, scheiding kerk en staat en feminisme.
En eens.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2024 20:38:00 ]
pi_214158268
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ik kom niet op de bres voor hoofddoeken, ik vind die dingen vrouwonvriendelijk. Ik wil ook geen politieagenten etc met hoofddoeken zien, dat past niet bij dergelijke functies.

Anderzijds vind ik het ook volledig verkeerd om voor anderen te bepalen of iemand wel of geen hoofddoek mag dragen. Dat het dragen van een hoofddoek consequenties heeft, zoals dat je bepaalde beroepen dan niet kan uitvoeren, dat is dan een gevolg van de keuze van degene die wel of geen hoofddoek draagt.

Ik ben het met je eens dat in het huidige polariserende debat, wat mij betreft links te weinig oog heeft voor deze beide zienswijzen. Een jaar of twintig geleden was er meer kritiek op hoofddoek als onderdrukkende kledij, ook juist uit de splinterpartijtjes/stromingen die GroenLinks vorm hebben gegeven.

Jammer.
  donderdag 4 juli 2024 @ 20:46:33 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214158295
Wahabi's en salafisten lachen zich kapot om onze 'progressievelingen'. Useful idiots, voor hen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214158400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wahabi's en salafisten lachen zich kapot om onze 'progressievelingen'. Useful idiots, voor hen.
Een unicum dan, want lui van die stromingen zijn regerend kampioen 'wie het laatst lacht'.
  Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 22:35:00 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214159717
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik niet gesteld. De vrijheid van religie is er altijd al geweest, maar tevens is er het standpunt (geweest) dat bepaalde functies een mate van neutraliteit moeten behouden. Juist dit is de afgelopen jaren veranderd en we weten allemaal wel wat hier de reden van is.
wat bedoelde je hiermee dan?

quote:
Daarnaast zou je ook het argument kunnen maken dat Nederland oorspronkelijk een Christelijk-Joodse inslag heeft waardoor er meer ruimte is voor deze religieuze stromingen.
die extra ruimte is er niet, daarom hebben we de Spanjaarden eruit getrapt

quote:
en teveel belastingen maar das een gepasseerd station
als je dat argument wilt maken dan moet er dus wat veranderen aan de godsdienstvrijheid en daar ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:37:28 #266
13462 BansheeBoy
pi_214159744
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
100% neutraliteit en objectiviteit is een illusie. Laten we niet doen of dat streven haalbaar is. Iedereen heeft voorkeuren of vooroordelen. En elk gedrag of kleding stuk is wel terug te leiden tot een ideologie.

Menno.

pi_214159749
Liever een oprecht en lief hoofddoekje dan een lelijk passief-agressieve progressieveling.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:40:39 #268
13462 BansheeBoy
pi_214159769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ben vooral blij dat zoveel mensen voor haar opkwamen. Dat had ik niet voorzien maar het zorgde echt wel voor een stukje euforie en eigenwaarde bij me. Ik ben zo fier.

donderdag 4 juli 2024 @ 22:41:39 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214159779
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik ben vooral blij dat zoveel mensen voor haar opkwamen. Dat had ik niet voorzien maar het zorgde echt wel voor een stukje euforie en eigenwaarde bij me. Ik ben zo fier.

Die doen dat omdat dat 'hoort'.

"Progressieve ziekte": overal en altijd fulmineren tegen conservatisme, behalve wanneer het de islam betreft.

Zoals ik al zei, voor de salafisten zijn het useful idiots. En voor jou ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:43:30 #270
13462 BansheeBoy
pi_214159799
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Progressieve ziekte: overal en altijd fulmineren tegen conservatisme, behalve wanneer het de islam betreft.
Euforie, blijdschap, geluk en stukje eigenwaarde zijn primaire emoties. Dan is de reden echt secundair voor me. Ik ben gewoon erg fier.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:44:23 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214159811
quote:
88s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat bedoelde je hiermee dan?
[..]
die extra ruimte is er niet, daarom hebben we de Spanjaarden eruit getrapt
[..]
als je dat argument wilt maken dan moet er dus wat veranderen aan de godsdienstvrijheid en daar ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van
De Opstand was in beginsel geen religieuze strijd hoor. Dat ging veel verder dan dat.

En denken dat er na de Spanjaarden ineens godsdienstvrijheid kwam??? Lachwekkend.

Goeiedag, wat is er toch met het geschiedenisonderwijs in Nederland gebeurd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214159817
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:37 schreef Rick-Astley het volgende:
Liever een oprecht en lief hoofddoekje dan een lelijk passief-agressieve progressieveling.
Ja, en liever een lief progressief meiske dan een hoofddoekje op een bezemsteel
pi_214159839
quote:

[..]

"Progressieve ziekte": overal en altijd fulmineren tegen conservatisme, behalve wanneer het de islam betreft.

Hier ben je vooral een useful idiot zolang je geld in het laatje brengt. In alle andere gevallen ben je een keiharde outsider.
pi_214159851
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ja, en liever een lief progressief meiske dan een hoofddoekje op een bezemsteel
Hierin durf ik heus wel toe te geven dat mijn ervaringen de jouwe niet zijn ;)
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:48:57 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214159864
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:46 schreef Rick-Astley het volgende:

[..]
Hier ben je vooral een useful idiot zolang je geld in het laatje brengt. In alle andere gevallen ben je een keiharde outsider.
Goed gekozen nickname.

Kan ik je meteen negeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:50:40 #276
13462 BansheeBoy
pi_214159892
Wat een land. En maar janken over vrijheid. Maar eigenlijk ben je alleen vrij als je je lichaam in de uitverkoop zet. Kiezen voor kuise kledij en soberheid past niet in die so called vrijheid. Als het niet zo intens dom was zou je er eigenlijk om moeten lachen. :')

Man man man. :N

pi_214159919
quote:

[..]

Wahabi's en Salafi's in het algemeen koppelen aan de hoofddoek. Dan heb je het niet helemaal begrepen.

Je bent nu gewoon aan het raaskallen en framen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:53:58 #278
13462 BansheeBoy
pi_214159948
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
Je bent nu gewoon aan het raaskallen en framen.
Hij geeft nog de schuld aan "Salafi's en Wahhabi's" als het regent. Snap niet waar die obsessie vandaan komt.

Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 22:55:14 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214159965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De Opstand was in beginsel geen religieuze strijd hoor. Dat ging veel verder dan dat.

En denken dat er na de Spanjaarden ineens godsdienstvrijheid kwam??? Lachwekkend.

Goeiedag, wat is er toch met het geschiedenisonderwijs in Nederland gebeurd.
enlighten me
pi_214159972
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hij geeft nog de schuld aan "Salafi's en Wahhabi's" als het regent. Snap niet waar die obsessie vandaan komt.

De frame is uiterst walgelijk, ongekend. Een vrouw met hoofddoek heeft doorgaans geen reet te maken met het Salafisme of Wahabisme. Het is geen niqaab of burka.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214159983
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nederland is politiek gezien een circus geworden door de wahabi's, salafi's, ta'aghbiries en de spa'aghetti's _O- nee hoor het ligt echt niet aan het volk.
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:57:48 #282
13462 BansheeBoy
pi_214159997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De frame is uiterst walgelijk, ongekend. Een vrouw met hoofddoek heeft doorgaans geen reet te maken met het Salafisme of Wahabisme. Het is geen niqaab of burka.
In het gunstigste geval is het een stukje onkunde/onwetendheid van hem. Maar dan zou hij minder uitgesproken moeten zijn. Een nederige opstelling zou ik dan toch passender vinden. Nu ziet het er ook een beetje dom uit. Ik hoop dat hij met mijn adviezen in de weer gaat. Ik ben er voor hem.

pi_214160019
Het is gewoon de manier om moslims zoveel mogelijk hun vrijheden proberen af te pakken. Heeft ook geen flikker met kritiek op hoofddoekjes te maken.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:59:29 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214160020
quote:

[..]
Het is ook niet progressief.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214160023
quote:

[..]
Het is van hetzelfde stompzinnige gedachtengoed; de vrouw dient zich kuis te kleden omdat de jaloerse moslimman het niet kan verkroppen dat er andere mannen naar zijn bezit kijken.
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:00:15 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214160035
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een land. En maar janken over vrijheid. Maar eigenlijk ben je alleen vrij als je je lichaam in de uitverkoop zet. Kiezen voor kuise kledij en soberheid past niet in die so called vrijheid. Als het niet zo intens dom was zou je er eigenlijk om moeten lachen. :')

Man man man. :N

Dit is exact de denkwijze die fucked up is aan de islam en de hoofddoek/zedenimplementatie
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:01:16 #287
13462 BansheeBoy
pi_214160053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:59 schreef takura het volgende:

[..]
Het is van hetzelfde stompzinnige gedachtengoed; de vrouw dient zich kuis te kleden omdat de jaloerse moslimman het niet kan verkroppen dat er andere mannen naar zijn bezit kijken.
Nee, de reden is dat ze daarmee de Schepper behagen die dat van hun heeft gevraagd. Een van de wijsheden is inderdaad de (hitsige) mannen afslaan. Maar er zijn er veel meer, of we ze nu kennen of niet.

donderdag 4 juli 2024 @ 23:01:41 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214160062
quote:

[..]
Moslimmannen kunnen niet van 'het juweel' afblijven. Lijkt Opsporing Verzocht wel :D :') :r
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:01:59 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214160066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
Het is gewoon de manier om moslims zoveel mogelijk hun vrijheden proberen af te pakken. Heeft ook geen flikker met kritiek op hoofddoekjes te maken.
Joh, doe je ding... ga alleen niet lopen verkondigen dat het allemaal niets met conservatieve religieuze opvattingen van doen heeft.

En daar zit voor mij de crux. Lieden die er als de kippen bij zijn om die drie katholieken en een dozijn gereformeerden die er nog zijn te pas en te onpas te wijzen op hun 'primitieve denkbeelden' buitelen nu weer over elkaar heen om hun 'solidariteit' uit te spreken over opvattingen die, wanneer ze uit Urk of Staphorst komen, enkel op hoongelach kunnen rekenen.

En er worden helemaal geen vrijheden afgepakt. Integendeel: in alles wordt de islam in Nederland ruimschoots gefaciliteerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214160074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is ook niet progressief.
Moet dat? Het hoeft niet progressief te zijn. Het gaat erom dat de keuze om zoiets al of niet de dragen bij de vrouw moet liggen. Daar gaat het om. De kritiek dat dit in bepaalde kringen geen vrije keuze is, daar kan ik wat mee. Maar de frame dat de hoofddoek per definitie een symbool van onderdrukking is, gelieerd aan extremisme... dat is gewoon gelul van de bovenste plank.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:03:21 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214160087
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet dat? Het hoeft niet progressief te zijn. Het gaat erom dat de keuze om zoiets al of niet de dragen bij de vrouw moet liggen. Daar gaat het om. De kritiek dat dit in bepaalde kringen geen vrije keuze is, daar kan ik wat mee. Maar de frame dat de hoofddoek per definitie een symbool van onderdrukking is, gelieerd aan extremisme... dat is gewoon gelul van de bovenste plank.
Waarom hoeven mannen zich niet te bedekken, Mutant?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:03:22 #292
13462 BansheeBoy
pi_214160088
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Moslimmannen kunnen niet van 'het juweel' afblijven. Lijkt Opsporing Verzocht wel :D :') :r
Mannen in het algemeen snoepen er graag op los. Dat is geen rocket science.

pi_214160090
quote:

[..]
Kuisheid geldt helemaal niet alleen voor de vrouw. Stompzinnige frame.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214160097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom hoeven mannen zich niet te bedekken, Mutant?
Hoe kom je daarbij Etto?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:04:05 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214160099
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
En toch hoeft de man zich niet te bedekken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:04:31 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214160102
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij Etto?
Hoofd en haar, Mutant.

Vanwaar dat onderscheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214160104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En toch hoeft de man zich niet te bedekken.
Hoe kom je daarbij Etto?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:04:52 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214160108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij Etto?
Hou je niet van de domme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214160121
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Speel je niet van de domme.
Ik stel een vraag. Jij claimt dat hoofddoekdragende vrouwen Salafisten en Wahabisten zijn. Onderbouw dat maar eens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214160126
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Flauwekul. Het is altijd de vrouw die zich bedekt en niet de moslimman.
  donderdag 4 juli 2024 @ 23:06:05 #301
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214160135
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik stel een vraag. Jij claimt dat hoofddoekdragende vrouwen Salafisten en Wahabisten zijn. Onderbouw dat maar eens.
Ik stel jou ook een vraag.

Onderbouw dat eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 23:06:50 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214160153
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Mannen in het algemeen snoepen er graag op los. Dat is geen rocket science.

omdat de snoepjes niet terugbijten, nu dat wel steeds meer gebeurt voelen allerlei simps zich beperkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')