En verder..quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Mag ik uit de hoeveelheid boeken en debatten dan opmaken dat er geen bewijs is? Want waarom zou je over iets wat klip en klaar is eeuwenlang ouwehoeren? Zou die notie alleen je niet al nederig moeten maken. Je weet het dus niet zeker. Waarom zou je dan zo stellig durven zijn?quote:Op maandag 15 juli 2024 20:31 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Volgens een groep genaamd moslims.
Er staan duizenden videos op youtube, debatten tussen moslims en niet-moslims over de Koran, en 14 eeuwen islamitische geleerden en dikke boeken die geschreven zijn over dit onderwerp.
Dat doe ik sowieso met elke religie. Er is filosofisch gezien eigenlijk geen onderscheid tussen een religie en een ideologie. God, het paradijs, de vrije markt en de communistische heilstaat hebben dit gemeen: projecties in het abstracte met een hoop "als je dit doet / je moet zus / als ze maar.." maar nimmer gezien of ervaren. Hun priesters zijn ook hetzelfde: stellig, ondanks dat een fundament in de empirie ontbreekt, maar desondanks in hun meest fanatieke variant bereid tot moord.quote:Zelfs als je het als buitenstaander niet accepteert als iets goddelijks, beschouw het dan als iets seculiers, als een politieke beweging vergelijkbaar met communisten.
We weten zeker dat de Koran het woord van Allah bevat, daarom zijn we ook moslims.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:58 schreef AgLarrr het volgende:
Mag ik uit de hoeveelheid boeken en debatten dan opmaken dat er geen bewijs is? Want waarom zou je over iets wat klip en klaar is eeuwenlang ouwehoeren? Zou die notie alleen je niet al nederig moeten maken. Je weet het dus niet zeker. Waarom zou je dan zo stellig durven zijn?
Dat doe ik sowieso met elke religie. Er is filosofisch gezien eigenlijk geen onderscheid tussen een religie en een ideologie. God, het paradijs, de vrije markt en de communistische heilstaat hebben dit gemeen: projecties in het abstracte met een hoop "als je dit doet / je moet zus / als ze maar.." maar nimmer gezien of ervaren. Hun priesters zijn ook hetzelfde: stellig, ondanks dat een fundament in de empirie ontbreekt, maar desondanks in hun meest fanatieke variant bereid tot moord.
Dus zeker zie ik de Islam als iets seculiers, een ideologie. Sterker nog, Wilders vangt heel veel FlaK omdat hij precies dit standpunt inneemt. En nou heb ik verder weinig met Wilders, maar hier heeft de man zeker een punt.
Alleen willen heel veel moslims daar zelf niet aan, want zou dat tot reflectie, matiging en nuance leiden. En daar hebben 'echte' gelovigen meestal geen behoefte aan omdat het afbreuk doet aan een aantal 'zekerheden'. En uiteindelijk "is order the first need of all"..
Just so you know: dat is een cirkelredenering.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:06 schreef Triggershott het volgende:
[..]
We weten zeker dat de Koran het woord van Allah bevat, daarom zijn we ook moslims.
Ik ben overgestapt naar een andere stroming die vijandig is jegens de stroming van mijn ouders en oude omgeving. In de Koran staat dat we niet blind onze (voor)ouders dienen te volgen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:13 schreef AgLarrr het volgende:
die dankzij toeval geboren is op een tijd en een plaats die hem tot moslim gemaakt heeft. In een ander leven was je op een andere plaats een Orthodoxe Jood, of lid van de Rode Garde geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |