abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2024 @ 20:44:01 #1
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214302406
Niet mijn OP

quote:
Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'

ZIE VIDEO BIJ BRON

Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
En verder..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 15 juli 2024 @ 20:58:11 #2
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214302638
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:31 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Volgens een groep genaamd moslims.

Er staan duizenden videos op youtube, debatten tussen moslims en niet-moslims over de Koran, en 14 eeuwen islamitische geleerden en dikke boeken die geschreven zijn over dit onderwerp.
Mag ik uit de hoeveelheid boeken en debatten dan opmaken dat er geen bewijs is? Want waarom zou je over iets wat klip en klaar is eeuwenlang ouwehoeren? Zou die notie alleen je niet al nederig moeten maken. Je weet het dus niet zeker. Waarom zou je dan zo stellig durven zijn?

quote:
Zelfs als je het als buitenstaander niet accepteert als iets goddelijks, beschouw het dan als iets seculiers, als een politieke beweging vergelijkbaar met communisten.
Dat doe ik sowieso met elke religie. Er is filosofisch gezien eigenlijk geen onderscheid tussen een religie en een ideologie. God, het paradijs, de vrije markt en de communistische heilstaat hebben dit gemeen: projecties in het abstracte met een hoop "als je dit doet / je moet zus / als ze maar.." maar nimmer gezien of ervaren. Hun priesters zijn ook hetzelfde: stellig, ondanks dat een fundament in de empirie ontbreekt, maar desondanks in hun meest fanatieke variant bereid tot moord.

Dus zeker zie ik de Islam als iets seculiers, een ideologie. Graag zelfs. Sterker nog, Wilders vangt heel veel FlaK omdat hij precies dit standpunt inneemt. En nou heb ik verder weinig met Wilders, maar hier kan ik hem vinden. Alleen willen heel veel moslims daar zelf niet aan, want zou dat tot reflectie, matiging en nuance leiden. En daar hebben 'echte' gelovigen meestal geen behoefte aan omdat het afbreuk doet aan een aantal 'zekerheden'. En uiteindelijk "is order the first need of all"..

[ Bericht 3% gewijzigd door AgLarrr op 15-07-2024 21:04:31 ]

pi_214302725
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:58 schreef AgLarrr het volgende:
Mag ik uit de hoeveelheid boeken en debatten dan opmaken dat er geen bewijs is? Want waarom zou je over iets wat klip en klaar is eeuwenlang ouwehoeren? Zou die notie alleen je niet al nederig moeten maken. Je weet het dus niet zeker. Waarom zou je dan zo stellig durven zijn?

Dat doe ik sowieso met elke religie. Er is filosofisch gezien eigenlijk geen onderscheid tussen een religie en een ideologie. God, het paradijs, de vrije markt en de communistische heilstaat hebben dit gemeen: projecties in het abstracte met een hoop "als je dit doet / je moet zus / als ze maar.." maar nimmer gezien of ervaren. Hun priesters zijn ook hetzelfde: stellig, ondanks dat een fundament in de empirie ontbreekt, maar desondanks in hun meest fanatieke variant bereid tot moord.

Dus zeker zie ik de Islam als iets seculiers, een ideologie. Sterker nog, Wilders vangt heel veel FlaK omdat hij precies dit standpunt inneemt. En nou heb ik verder weinig met Wilders, maar hier heeft de man zeker een punt.
Alleen willen heel veel moslims daar zelf niet aan, want zou dat tot reflectie, matiging en nuance leiden. En daar hebben 'echte' gelovigen meestal geen behoefte aan omdat het afbreuk doet aan een aantal 'zekerheden'. En uiteindelijk "is order the first need of all"..
We weten zeker dat de Koran het woord van Allah bevat, daarom zijn we ook moslims.

Er zijn verschillende redenen waarom er zo veel over geschreven is 14 eeuwen lang, om de gelovigen te onderwijzen over hun religie, om aanvallen van buitenaf te pareren, om niet-moslims uit te nodigen tot de islam, etc.

Ik heb er geen probleem mee om de islam weg te zetten als ideologie, of andersom het communisme als een religie te beschouwen.
pi_214302744
Verschillende onderwerpen zijn de revue gepasseerd in dit topic, de een nog schokkender dan de ander (vooral voor degenen die er niet mee bekend waren, kenners wisten dit natuurlijk al langer), wat is het volgende onderwerp dat ik onder de aandacht breng? Het heeft ook met de hoofddoek te maken, niet alleen dienen volgens islamitische geleerden vrouwen hijab te dragen, ze dienen ook zo veel mogelijk thuis te blijven:

Settle in your homes, and do not display yourselves as women did in the days of ˹pre-Islamic˺ ignorance
https://quran.com/al-ahzab/33

Based on this, the general principle is that women should stay at home and not go out except for essential reasons or cases of need. Islam states that a womans prayer at home is better for her than her prayer in the mosque even al-Masjid al-Haraam (in Mecca).
https://islamqa.info/en/a(...)leisure-and-shopping
  maandag 15 juli 2024 @ 21:13:54 #5
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214302826
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:06 schreef Triggershott het volgende:

[..]
We weten zeker dat de Koran het woord van Allah bevat, daarom zijn we ook moslims.
Just so you know: dat is een cirkelredenering.

Maar goed, ik snap ook wel dat ik hier stuk ga lopen op het dogma, want het is al een paar topics duidelijk dat jouw geest niet open staat voor dit inzicht. En daarmee ben je de perfecte (goed)gelovige, die dankzij toeval geboren is op een tijd en een plaats die hem tot moslim gemaakt heeft. In een ander leven was je op een andere plaats een Orthodoxe Jood, of lid van de Rode Garde geweest.

pi_214303009
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:13 schreef AgLarrr het volgende:
die dankzij toeval geboren is op een tijd en een plaats die hem tot moslim gemaakt heeft. In een ander leven was je op een andere plaats een Orthodoxe Jood, of lid van de Rode Garde geweest.
Ik ben overgestapt naar een andere stroming die vijandig is jegens de stroming van mijn ouders en oude omgeving. In de Koran staat dat we niet blind onze (voor)ouders dienen te volgen.

En ja het is heel goed mogelijk dat als ik in Guadalajara geboren was een katholiek was. Maar ook dan kun je van religie wisselen en islam vinden, dat bewijzen vele bekeerlingen met diverse achtergronden, van ex-hindoes tot ex-joden. Het is juist extra speciaal wanneer je als niet-Arabier en zelfs uit een oosterse niet-monotheïstische religie alsnog de islam vindt, je overwint dan meerdere struikelblokken vergeleken met iemand die in Mekka is geboren, dat maakt je juist een extra sterke en speciale ziel.
pi_214303082
In feite moeten we van geluk spreken in het Westen met al die sterke speciale zieltjes.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 15 juli 2024 @ 21:29:18 #8
485843 crew  Jippie
pi_214303091
Religie -> open een topic in F&L

Slotje in NWS (tenzij duidelijke motivatie waarom het hier verder zou moeten gaan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')