Ik ken zelfs gevallen van Nederlandse dames die zijn geëmigreerd naar Marokko. Als je je ergens op voorbereidt is de klap minder pijnlijk. Neem het in overweging.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat zie je niet. Dat hoop je vooral.
Ja, ho ff. In het jodendom en het christendom is dat van oudsher precies hetzelfde (zijn uiteraard ook alle 3 abrahamitische godsdiensten). En ook nu moeten vrouwen zich i.i.g. in zuidelijke landen, vaak nog bedekken voor ze een katholieke kerk in mogen. En regelmatig óók hun haar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag waarom jij je hoofd en haar niet hoeft te bedekken.
En waar zeg ik dat de maatstaf daar anders is?quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ho ff. In het jodendom en het christendom is dat van oudsher precies hetzelfde. En ook nu moeten vrouwen zich i.i.g. in zuidelijke landen, vaak nog bedekken voor ze een kerk in mogen. En regelmatig óók hun haar.
Wat?quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als stellen dat als je geen hoofddoek draagt je dan uitdraagt dat je een hoer bent.
Zelfde kant van de medaille. Even bekrompen, even stereotyperend, even ridicuul. Maar ik zal het even melden aan mijn vrouw, dat ze zeer bekrompen is. En dus eigenlijk voor niet die keuze moet maken.
Owh, ok. Dan zijn we het daarover i.i.g. eensquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En waar zeg ik dat de maatstaf daar anders is?
Zei ik niet dat we voor vrouwelijke rechten en keuzevrijheden AL EEUWEN niet bij religie moeten zijn?
En we zijn hier in Nederland, waar het christendom een fossiele oude man is en orthodoxe Joden een absolute minderheid.
Ongetwijfeld zijn die gevallen er. We zagen ook Nederlandse dames naar IS vertrekken. Lijken me vooralsnog echter extreme uitzonderingen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ken zelfs gevallen van Nederlandse dames die zijn geëmigreerd naar Marokko. Als je je ergens op voorbereidt is de klap minder pijnlijk. Neem het in overweging.²
Zijn het ook.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zijn die gevallen er. We zagen ook Nederlandse dames naar IS vertrekken. Lijken me vooralsnog echter extreme uitzonderingen.
Mwuah, ik vind het juist hooddoekonterend dat iedere troela denkt het recht te hebben om een hoofddoek te mogen dragen. Een hoofddoek is een statussymbool en zou je niet zomaar mogen dragen, in plaats daarvan dien je het te verdienen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:15 schreef takura het volgende:
[..]
Zo denkt ieder weldenkend mens erover maar paradoxaal genoeg is de hoofddoek heilig verklaard binnen de progressief-linkse kringen terwijl de symboliek van dat ding aardsconservatief en vrouwonterend is.
De valse beschuldigen in haar tweet, het opstrijken van gemeenschapsgeld door haar zoon in te huren voor PVV websites, dat soort grapjes. Het is gewoon een oplichter.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ow wat heeft ze op haar kerfstok dan? Heeft ze een strafblad? Heeft ze gezeten? Wat heeft ze op haar kerfstok? Of heb je het over bepaalde uitspraken die ze gedaan heeft waar jij het niet mee eens bent? Gelukkig mag dat nog altijd in Nederland.
Wat mij betreft houden mensen hun geloof gewoon (welk geloof dat ook wel niet is) gewoon binnenshuis. Maar buiten je voordeur (en je kerk/moskee/whatever) gedraagt iedereen zich gewoon volgens de normen en waarden van de maatschappij. Ik denk sowieso dat religie meer stuk maakt dan dat het zaken vooruit helpt, maar dat is een meer persoonlijk iets natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:21 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het merendeel van de authentieke Nederlandse bevolking het niet zo heeft op hoofddoekjes. Maar dat ze verders iemands persoonlijke vrijheid en keuze wel respecteren.
Leven en laten leven.
Al zou ik niet blij zijn als mijn dochter opeens zo thuis zou komen. Het is toch een beperking wat je jezelf als vrouw oplegt.
In hun vrije tijd natuurlijk, in een publieke functie daarentegen niet. Daar zou neutraliteit de norm moeten zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Maat.
Ben tegen nog meer instroom in een overvol land. Maar als een Turk of moslim een hoofddoekje wil dragen vanuit geloof moet dat toch kunnen?
Zo niet hoever wil je gaan en naar welke realiteit wil je terug? Moslims vogelvrij straks ?
Juist niet, veel van zulke atheïstische types met progressief liberaal gedachtegoed zijn juist uitgesproken voorstander van de Islam. Die juichen meer Islam alleen maar toe, dat ziet men binnen die kringen namelijk als een welkome culturele verrijking die tegenwicht kan bieden tegen de oorspronkelijke cultuur van het Westen die men verafschuwd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:53 schreef Triggershott het volgende:
[..]
We worden allemaal tot op zekere hoogte geïndoctrineerd, moslims en niet-moslims, je ontkomt er niet aan.
Het is geen toeval dat de meeste vrouwen in islamitisch land X een hoofddoek dragen en alle zogenaamde vrijgevochten types in Nederland zonder hoofddoek rondlopen, terwijl die laatste groep net zo hard is geïndoctrineerd met anti-islamitisch atheïstisch/seculier/liberaal gedachtegoed.
Hieronder kun je historische voorbeelden vinden van niet-islamitische beschavingen waarvan de vrouwen ook een hoofddoek droegen, zij waren net als de huidige vrouwen in Nederland geïndoctrineerd:
De hoofddoek, vaak geassocieerd met de islam, heeft diepe historische wortels die verder reiken dan religieuze context alleen. In verschillende culturen en tijdperken werd de hoofddoek gedragen om diverse redenen, variërend van religieuze voorschriften tot sociale en praktische overwegingen.
Historisch gezien vinden we het gebruik van hoofdbedekking terug in oude beschavingen zoals het oude Egypte en Mesopotamië, waar vrouwen sluiers of doeken droegen als symbool van respectbaarheid en status.
De sluier fungeerde als een teken van status en onderscheidde vrije, respectabele vrouwen van slavinnen en prostituees. Alleen vrouwen van hogere sociale klassen mochten sluiers dragen, wat hun positie en waardigheid benadrukte.
Meid, gaat het?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:00 schreef RealistAtheist het volgende:
Het duurde even maar de huismoslims zijn weer gearriveerd om hun achterlijkheid
Lijkt me ook lastig. Toch zou ik haar keuze niet afkeuren, vooral met haar in gesprek blijven en het respecteren. Het blijft mijn dochter.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind ik absoluut niet.
Voor mij is die hoofddoek een teken van bekrompenheid. Als uitdraging dat je een soort SGP-er bent.
Ik accepteer het wel hoor. Leven en laten leven.
Maar als mijn dochter zo thuis zou komen, dan zou mijn moederhart breken.
Ik heb nog liever dat ze naar oud-hollandse gewoonte een keer dronken wordt, of een keertje stoned thuiskomt, dan met een hoofddoek. Dat staat zo ver vandaan bij wie ik ben.
Gaat het?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:00 schreef RealistAtheist het volgende:
Het duurde even maar de huismoslims zijn weer gearriveerd om hun achterlijkheid weer te etaleren. Uiteraard glansrijk vooraf gegaan door de gebruikelijke "linkse" goedpraters die de hun rol als enablers voor een verachtelijke ideologie die voor alles staat waar zij niet voor zouden moeten staan weer met verve vervuld hebben.
Zo voorspelbaar allemaal.
Juist.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat mij betreft houden mensen hun geloof gewoon (welk geloof dat ook wel niet is) gewoon binnenshuis. Maar buiten je voordeur (en je kerk/moskee/whatever) gedraagt iedereen zich gewoon volgens de normen en waarden van de maatschappij. Ik denk sowieso dat religie meer stuk maakt dan dat het zaken vooruit helpt, maar dat is een meer persoonlijk iets natuurlijk.
Het is niet alleen maar slecht. Het zorgt ook voor verbondenheid en je kan er veel hoop uit koesteren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:56 schreef capricia het volgende:
Religie is echt al eeuwen lang verschrikkelijk onderdrukkend voor vrouwen. En daarmee ook voor mannen.
Ik wens het niemand toe.
Je maakt er mee duidelijk dat je een goede Moslima wilt zijn. De rest verzin jij er zelf bij.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Er zijn ook genoeg moslima's die geen hoofddoek dragen.
Dus als je er wel een draagt, is dat een expliciete keuze. Je maakt er iets mee duidelijk. Namelijk dat je niet volgens de regels van onze maatschappij leeft, maar naar die van jouw strenge interpretatie van de Islam.
Waarom betrek je alles op jezelf?quote:En het is prima hoor, dat je dat je dat vindt. Moet je helemaal zelf weten. Maar dit is niet de toekomst die ik voor vrouwen en meiden in Nederland voor ogen heb.
Dat doet een goede pot voetbal ook, ik denk dat we er wel wat op vinden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is niet alleen maar slecht. Het zorgt ook voor verbondenheid en je kan er veel hoop uit koesteren.
Dus die zonder hoofddoek zijn geen goede moslima's.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je maakt er mee duidelijk dat je een goede Moslima wilt zijn. De rest verzin jij er zelf bij.
[..]
Waarom betrek je alles op jezelf?²
quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ken zelfs gevallen van Nederlandse dames die zijn geëmigreerd naar Marokko. Als je je ergens op voorbereidt is de klap minder pijnlijk. Neem het in overweging.²
Is een moslima die zondigt. Zoals die Moslima met hoofddoek weer andere zondes pleegt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus die zonder hoofddoek zijn geen goede moslima's.
Ik kan je frustratie best goed voorstellen. Je ziet het gebeuren en je kan het niet tegenhouden. Het is niet meer op een hand te tellen hoeveel moslims er wekelijks bijkomen. Een stukje acceptatie zou de frustratie kunnen dempen denk ik. Neem het in overweging.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:08 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]als dit al gebeurd, wat waarschijnlijk beperkt blijft tot misschien 10 vrouwen per jaar, maar waarschijnlijk nog niet eens. Dan mis je daar niks aan. Vrouwen die zo labiel zijn dat ze vrijwillig een hoofddoek gaan dragen en naar Marokko verhuizen mogen gaan, en nooit meer terugkomen aub.
ik weet 100% dat er meer Marokkaanse dames in Nederland zijn die dat achterlijke kopvod achterwege laten dan dat er labiele Nederlandse dames zijn die besluiten zo'n onding te gaan dragen.
Niet gewoon een normale vrouw die haar leven wil leven?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is een moslima die zondigt. Zoals die Moslima met hoofddoek weer andere zondes pleegt.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |