Klopt. Als ik niet gedoopt was, was ik nu niet katholiek. Gelukkig heb ik de vrijheid om er voor te kiezen of ik er de rest van mijn leven wel of niet iets mee doe. Die vrijheid hebben sommige andersgelovigen vaak niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet vergelijkbare situaties. Geloof is echt indoctrinatie. Kinderen gaan alleen maar geloven als je het er vanaf het begin in ramt.
Staan ze ook niet. Ik kom al m'n hele leven in herentoiletten met urinoirs en ik heb nog nooit de leuter van een man die stond te pissen hoeven zien. Daar hebben ze van die schotjes voor. Tenzij je doelbewust gaat staat staren zie je helemaal niets.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:44 schreef Gia het volgende:
Voor de privacy van de mannen. Ze hoeven niet met hun leuter in het gezichtsveld van de dames te staan.
quote:Daar doen vrouwen niet moeilijk over, maar mannen willen niet zichtbaar zijn voor vrouwen als ze staan te plassen.
mannen zijn allemaal perverse viezerikken hequote:Waarom zou een man een prullebakje legen? Daar heeft een zaak toch personeel voor!
Hoe sluit het één (vrijwilligheid) het ander (een religieuze plicht) uit?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vrouwen beweren dat het dragen van een hoofddoek vrijwillig is, lijkt het mij ook geen probleem em even af te zetten bij een identiteitscontrole, of op een werkplek waar het dragen van hoofdbedekking niet is toegestaan.
Maar dan is het vaak ineens een religieuze plicht.
Een religieuze plicht houdt in dat je het verplicht bent. Je draagt dat dan niet vrijwillig, omdat je het mooi vindt, of zo, maar omdat het verplicht is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe sluit het één (vrijwilligheid) het ander (een religieuze plicht) uit?
Daarnaast is het niet zo boeiend wat jou wel of geen probleem lijkt.
Maar mensen kunnen prima vrijwillig voor die religieuze plicht kiezen. Hetzelfde als:quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Een religieuze plicht houdt in dat je het verplicht bent. Je draagt dat dan niet vrijwillig, omdat je het mooi vindt, of zo, maar omdat het verplicht is.
"Ik draag vrijwillig mijn verplichte hoofddoek?" Is erg raar, hoor.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. Als ik niet gedoopt was, was ik nu niet katholiek. Gelukkig heb ik de vrijheid om er voor te kiezen of ik er de rest van mijn leven wel of niet iets mee doe. Die vrijheid hebben sommige andersgelovigen vaak niet.
Het was een reactie op 'geloof is indoctrinatie'.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar mensen kunnen prima vrijwillig voor die religieuze plicht kiezen. Hetzelfde als:
[..]
Zeer zeker vergelijkbare situaties.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet vergelijkbare situaties. Geloof is echt indoctrinatie. Kinderen gaan alleen maar geloven als je het er vanaf het begin in ramt.
Ze is minister. Natuurlijk is er ophef als je ziet wat ze op haar kerfstok heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik toch niet, maar snap uberhaupt niet dat er kritiek is op iets wat zij vind. Ze zegt niks verkeerds maar er wordt wel meteen ophef over gemaakt
quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef takura het volgende:
Het probleem met de normalisering van de hoofddoek is dat vrouwen die ervoor kiezen om zich niet kuis te kleden steeds vaker te maken krijgen met straatintimidaties. Want een onbedekte vrouw is al snel een 'hoer'.
Daar trek ik me als westerse vrouw helemaal niks van aan. Ze mogen denken wat ze willen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef takura het volgende:
Het probleem met de normalisering van de hoofddoek is dat vrouwen die ervoor kiezen om zich niet kuis te kleden steeds vaker te maken krijgen met straatintimidaties. Want een onbedekte vrouw is al snel een 'hoer'.
Groot gelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar trek ik me als westerse vrouw helemaal niks van aan. Ze mogen denken wat ze willen.
Sterker nog, ik houd totaal geen rekening met het feit dat er een moslim man achter mij staat in de rij, als ik mijn haar naar achteren gooi of zo. Als ik naar een moslim thuis moet en het is warm, bedek ik niet mijn armen en het is mogelijk dat ik een knielange broek draag of zo. Ze doen het er maar mee. Willen ze dat niet, dan niet? Prima.
Ik heb ooit in de zomer als vrijwilliger meegedraaid in een taalcafe. Je denkt toch niet dat ik mijn armen en benen bedek, omdat dat bij hun wenselijk is!! Omgekeerde wereld!
Ze zegt hiermee niets verkeerd!! Als ze zegt: Ik heb niets met paarden, of met honden, of met katten, gaan dan alle dierenliefhebbers over de zeik?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze is minister. Natuurlijk is er ophef als je ziet wat ze op haar kerfstok heeft.
Hou toch op man 99.9% van de gelovigen krijgt dit vanaf het moment dat ze dingen kunnen begrijpen mee vanuit huis. Mensen die later het geloof vinden moet je met een vergrootglas zoeken. En vaak zijn het dan ook nog de mensen die sowieso al labiel zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zeer zeker vergelijkbare situaties.
Geloof kan op vele manieren beleden worden. Bovendien is jouw stelling onwaar, want er zijn genoeg mensen die later het geloof vinden.
Het probleem is niet mensen die daar vrijwillig voor kiezen, het probleem zit bij mensen die daar niet vrijwillig voor kiezen en zich gedwongen voelen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar mensen kunnen prima vrijwillig voor die religieuze plicht kiezen. Hetzelfde als:
[..]
Ow wat heeft ze op haar kerfstok dan? Heeft ze een strafblad? Heeft ze gezeten? Wat heeft ze op haar kerfstok? Of heb je het over bepaalde uitspraken die ze gedaan heeft waar jij het niet mee eens bent? Gelukkig mag dat nog altijd in Nederland.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze is minister. Natuurlijk is er ophef als je ziet wat ze op haar kerfstok heeft.
Het mag zeker. Maar het is toch logisch dat haar uitspraken en gedrag voor ophef zorgen? Minister is echt een andere rol dan volksvertegenwoordiger.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ow wat heeft ze op haar kerfstok dan? Heeft ze een strafblad? Heeft ze gezeten? Wat heeft ze op haar kerfstok? Of heb je het over bepaalde uitspraken die ze gedaan heeft waar jij het niet mee eens bent? Gelukkig mag dat nog altijd in Nederland.
Dan dienen ze een motie van wantrouwen in, kan de kamer er over stemmen en is daarmee de kous af.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het mag zeker. Maar het is toch logisch dat haar uitspraken en gedrag voor ophef zorgen? Minister is echt een andere rol dan volksvertegenwoordiger.
Het volk wat je moet vertegenwoordigen en het volk dat je moet dienen zijn nog steeds hetzelfde volk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het mag zeker. Maar het is toch logisch dat haar uitspraken en gedrag voor ophef zorgen? Minister is echt een andere rol dan volksvertegenwoordiger.
Klopt. Maar de oplossing voor dat probleem is niet om dan datgene maar compleet te verbieden, inclusief voor mensen die daar wel vrijwillig voor kiezen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het probleem is niet mensen die daar vrijwillig voor kiezen, het probleem zit bij mensen die daar niet vrijwillig voor kiezen en zich gedwongen voelen.
Zeker. Maar in het kader van “Milders” is de situatie politiek wel wat anders gewordenquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het volk wat je moet vertegenwoordigen en het volk dat je moet dienen zijn nog steeds hetzelfde volk.
Volgens mij is er geen enkele politieke partij die hoofddoekjes wil verbieden dus ik begrijp niet zo goed waarom je dat opwerpt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:29 schreef Leshy het volgende:
[..]
Klopt. Maar de oplossing voor dat probleem is niet om dan datgene maar compleet te verbieden, inclusief voor mensen die daar wel vrijwillig voor kiezen.
We zeggen toch ook niet tegen katholieken dat ze geïndoctrineerd zijn om de zondagsrust te handhaven, en verplichten daarom dat alle winkels voortaan op zondag open zijn om die arme katholieke winkels uit hun religieuze juk te bevrijden?
Een hoofddoekverbod wordt nergens geopperd. De boerka en de niqaab mogen van mij wel volledig verboden worden. Dat soort extremistische uitingen zijn net zo kwaadaardig als een pak van de KKK.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:29 schreef Leshy het volgende:
[..]
Klopt. Maar de oplossing voor dat probleem is niet om dan datgene maar compleet te verbieden, inclusief voor mensen die daar wel vrijwillig voor kiezen.
We zeggen toch ook niet tegen katholieken dat ze geïndoctrineerd zijn om de zondagsrust te handhaven, en verplichten daarom dat alle winkels voortaan op zondag open zijn om die arme katholieke winkels uit hun religieuze juk te bevrijden?
Het is natuurlijk een beetje fophef, maar met een historie van anti-islamitische uitlatingen en in een positie als Minister voor Asiel en Migratie, is het niet echt een handige uitspraak.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:11 schreef Gia het volgende:
Ze zegt hiermee niets verkeerd!! Als ze zegt: Ik heb niets met paarden, of met honden, of met katten, gaan dan alle dierenliefhebbers over de zeik?
Dat maakt niet meer zo uit... Trump liegt van alles bij elkaar en gaat aan kop.quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:50 schreef Triggershott het volgende:
Minister Faber: 'Ik ben niet zo van de feiten'
De situatie is gisteren politiek anders geworden. De dreiging dat de VVD weer full RenewEurope gaat met Timmerfrans is weg, als het nu klapt op moeten buigen voor de linkse dogma's is het nieuwe verkiezingen en 50 zetels voor de PVV, en dan geen gelul meer dat hij geen premier kan worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker. Maar in het kader van “Milders” is de situatie politiek wel wat anders geworden.
Biden is a healthy, active, robust 81-year-old male!quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat maakt niet meer zo uit... Trump liegt van alles bij elkaar en gaat aan kop.
Feiten zijn allang van tafel geveegd
Iets op de kerfstok hebben impliceert iets strafbaars gedaan hebben. Ik wil wel graag van Buitendam horen wat dat dan is. 1 van de belangrijkste punten in de 2e kamer is toch juist dat je meer mag zeggen dan dat je op straat zou mogen? En een minister is toch gewoon onderdeel van de volksvertegenwoordiging? Ik ben het ook niet altijd eens met wat er gezegd wordt ik vindt Caroline "gezellige tante" v/d Plas bijvoorbeeld een walgelijke spreekbuis van Bayer/Monsanto. Maar dat mag ze nou eenmaal zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De PVV heeft anders een redelijke tijd gepleit voor het invoeren van een forse belasting voor het dragen van een hoofddoekje, naar aanleiding van de uitspraak van Faber is er ook hier weer een heel discussietopic over of hoofddoekjes okay zijn of niet en dat ze alleen onvrijwillig gedragen worden door religieuze indoctrinatie waar we vanaf moeten, inclusief uitlatingen als dat het dragen van een hoofddoek niet genormaliseerd zou mogen worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Volgens mij is er geen enkele politieke partij die hoofddoekjes wil verbieden dus ik begrijp niet zo goed waarom je dat opwerpt.
Eens. Het bedekken van het (volledige) gelaat schendt basale fatsoensnormen die hier gelden* en een boerka of niqaab passen hier niet in.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:33 schreef takura het volgende:
De boerka en de niqaab mogen van mij wel volledig verboden worden.
Ze zegt volgens mij niks raars daar. Het mag gewoon, maar persoonlijk liever niet. Heb jij geen kleding voorkeuren of bepaalde religieuze uitingen waarvan je zegt: liever niet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 06:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Statement Marjolein Faber: ‘Minister voor iedereen die zich in Nederland bevindt’
Dus ook voor iedereen die een hoofddoek draagt.
Als ik pagina een bekijk is het alleen ts die teleurgesteld is en zijn er hele volksstammen die het daar niet mee eens zijn. Ts is bovendien al jaren van het spelen van typetjes. Van hardcore FvD naar woke wappie links.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het spijkers op laag water zoeken begint wel een beetje komisch maar ook zielig te worden. Radicaal links is nog steeds viesmad en heeft de verkiezingsuitslag nog steeds niet helemaal verwerkt. Hele volksstammen inclusief politici lijken een obsessie te hebben ontwikkeld voor de PVV, door de krochten van het internet te struinen op zoek naar fophef en actualiteiten die ze even flink onder het vergrootglas kunnen leggen.
Een gezonde insteek zou zijn om eens een eigen aansprekend politiek verhaal te omarmen en dit ook uit te dragen om zo weer kiezers voor je te winnen. Links is totaal op het verkeerde pad, en als er geen ommezwaai komt in hun denkbeelden zal het verval eerder nog erger worden. De tijden zijn veranderd en men prikt door je naïeve wereldbeeld heen. Wat rest is zagen en hakken en rechts verdacht maken.
Wat Timmermans dan ook van plan is om te doen, die dient hij morgen in tegen Faber en Klever.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan dienen ze een motie van wantrouwen in, kan de kamer er over stemmen en is daarmee de kous af.
Dat snap ik. Maar dat betekent niet dat er ook mensen zijn die er wél vrijwillig voor kiezen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het probleem is niet mensen die daar vrijwillig voor kiezen, het probleem zit bij mensen die daar niet vrijwillig voor kiezen en zich gedwongen voelen.
En dat geldt niet voor jouw katholieke achtergrondquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Het was een reactie op 'geloof is indoctrinatie'.
En dat gegeven neemt de vrijwilligheid al weg.
Joh. Dat is het hele discussiepunt toch niet?quote:Jongens worden ook niet vrijwillig besneden. Dat beslissen de ouders. Geloof mij maar, als dat pas mag als ze 18 zijn, hoeven ze niet meer zo nodig.
Hahahahahahahaha! Hoeveel dan? Vijf? Tov 3,5 miljard?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:07 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien is jouw stelling onwaar, want er zijn genoeg mensen die later het geloof vinden.
Dus de partijen en politici die klagen dat de PVV niet op de inhoud oppositie voert hebben buiten dat ze een vrijbrief hebben om erover te klagen ook een vrijbrief om zich wederom schuldig te maken aan hetgeen waarvoor ze de PVV verketteren, terwijl hun stemvee ondertussen ook nog eens krijst over het feit dat de PVV niet op de inhoud oppositie voert?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Aldus de PVV stemmer
De PVV van de afgelopen 20 jaar zou 'inhoudelijk oppositie voeren' niet eens herkennen als ze er mee in hun gezicht geslagen worden.
Dat is wel een wat enge definitie.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:44 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Iets op de kerfstok hebben impliceert iets strafbaars gedaan hebben.
He ja héél vervelend die smerige oppositietactieken van het linkse RTL.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dus de partijen en politici die klagen dat de PVV niet op de inhoud oppositie voert hebben buiten dat ze een vrijbrief hebben om erover te klagen ook een vrijbrief om zich wederom schuldig te maken aan hetgeen waarvoor ze de PVV verketteren, terwijl hun stemvee ondertussen ook nog eens krijst over het feit dat de PVV niet op de inhoud oppositie voert?
Het grote probleem van links, iedereen de maat nemen, zelf keer op keer zich beroepen op de tactieken waarvan ze andere beschuldigen. Ik zou er niet zo'n problemen mee hebben mits hun stemvee de oogkleppen afgooide en ook eens inzag dat hetgeen waarover ze klagen bij de PVV net zo goed voorkomt bij hun linkse partijtjes.
Ja MaAr ZiJ DoEn HeT OoK!
Tevens is deze PVV stemmer voorstander van debatteren op de inhoud, en ook ik zal de PVV daarin afvallen als ze persoonlijk worden of het niet op de inhoud gaat, zoals ik ook de aanvallen richting Kaag geregeld heb veroordeeld. Het grote verschil tussen de PVV en de GL/PvdA/D66 stemmer hier.
Het hele probleem samengevat in één zin, zie je hier ook. Ze zijn feller en agressiever geworden, de taal wordt ook steeds extremistischer. Duidelijk dat ze het mentaal zeer zwaar hebben met de PVV verkiezingswinst, ze krijgen het niet verwerkt terwijl ze zich schuldig maken aan alles waar ze zelf jarenlang met het moreel opgeheven vingertje over stonden te krijsen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Radicaal links is nog steeds viesmad en heeft de verkiezingsuitslag nog steeds niet helemaal verwerkt.
Weer lekker aan het projecteren ja?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het hele probleem samengevat in één zin, zie je hier ook. Ze zijn feller en agressiever geworden, de taal wordt ook steeds extremistischer. Duidelijk dat ze het mentaal zeer zwaar hebben met de PVV verkiezingswinst, ze krijgen het niet verwerkt terwijl ze zich schuldig maken aan alles waar ze zelf jarenlang met het moreel opgeheven vingertje over stonden te krijsen.
vast blijven houden aan reeds tot in den treuren besproken uitspraken waar al lang afstand van is genomen is pas makkelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:50 schreef Leshy het volgende:
[..]
De PVV heeft anders een redelijke tijd gepleit voor het invoeren van een forse belasting voor het dragen van een hoofddoekje, naar aanleiding van de uitspraak van Faber is er ook hier weer een heel discussietopic over of hoofddoekjes okay zijn of niet en dat ze alleen onvrijwillig gedragen worden door religieuze indoctrinatie waar we vanaf moeten, inclusief uitlatingen als dat het dragen van een hoofddoek niet genormaliseerd zou mogen worden.
Dus om dan te zeggen "Oh, maar niemand wil ze verbieden, hoor" is wel een beetje makkelijk.
[..]
Eens. Het bedekken van het (volledige) gelaat schendt basale fatsoensnormen die hier gelden* en een boerka of niqaab passen hier niet in.
* met uitzondering natuurlijk van gelaatsbedekking op basis van medische gronden zoals mond- of andere maskers, of tijdelijke bescherming tegen weersomstandigheden zoals sjaals of zonnebrillen.
Dat zegt ook niemand maar zoals gezegd ligt het probleem niet daar. Laat de politiek zich bezig houden met datgene waar wel een probleem ligt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar dat betekent niet dat er ook mensen zijn die er wél vrijwillig voor kiezen.
Ik reageerde op @Gia die blijkbaar niet begrijpt dat religieuze verplichtingen prima uit een vrijwillige keuze kunnen volgen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand maar zoals gezegd ligt het probleem niet daar. Laat de politiek zich bezig houden met datgene waar wel een probleem ligt.
Hij heeft het toch helemaal niet over het RTL?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
He ja héél vervelend die smerige oppositietactieken van het linkse RTL.
Niet op reageren, ik negeer zo'n reacties. Valt natuurlijk op dat als ik het over RTL heb hier het kliekje begint dat mensen oppositie mogen voeren, en dan doen alsof ik tegen oppositie voeren ben en zodra ik begin over oppositie voeren is het opeens RTL wat iets geroepen heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij heeft het toch helemaal niet over het RTL?
Zo kan je mensen idd ook wegzettenquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet op reageren, ik negeer zo'n reacties. Valt natuurlijk op dat als ik het over RTL heb hier het kliekje begint dat mensen oppositie mogen voeren, en dan doen alsof ik tegen oppositie voeren ben en zodra ik begin over oppositie voeren is het opeens RTL wat iets geroepen heeft.
Sommigen users negeer ik standaard, komen toch alleen maar nutteloze reacties uit met het doel om te provoceren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |