Klopt. Als ik niet gedoopt was, was ik nu niet katholiek. Gelukkig heb ik de vrijheid om er voor te kiezen of ik er de rest van mijn leven wel of niet iets mee doe. Die vrijheid hebben sommige andersgelovigen vaak niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet vergelijkbare situaties. Geloof is echt indoctrinatie. Kinderen gaan alleen maar geloven als je het er vanaf het begin in ramt.
Staan ze ook niet. Ik kom al m'n hele leven in herentoiletten met urinoirs en ik heb nog nooit de leuter van een man die stond te pissen hoeven zien. Daar hebben ze van die schotjes voor. Tenzij je doelbewust gaat staat staren zie je helemaal niets.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:44 schreef Gia het volgende:
Voor de privacy van de mannen. Ze hoeven niet met hun leuter in het gezichtsveld van de dames te staan.
quote:Daar doen vrouwen niet moeilijk over, maar mannen willen niet zichtbaar zijn voor vrouwen als ze staan te plassen.
mannen zijn allemaal perverse viezerikken hequote:Waarom zou een man een prullebakje legen? Daar heeft een zaak toch personeel voor!
Hoe sluit het één (vrijwilligheid) het ander (een religieuze plicht) uit?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vrouwen beweren dat het dragen van een hoofddoek vrijwillig is, lijkt het mij ook geen probleem em even af te zetten bij een identiteitscontrole, of op een werkplek waar het dragen van hoofdbedekking niet is toegestaan.
Maar dan is het vaak ineens een religieuze plicht.
Een religieuze plicht houdt in dat je het verplicht bent. Je draagt dat dan niet vrijwillig, omdat je het mooi vindt, of zo, maar omdat het verplicht is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe sluit het één (vrijwilligheid) het ander (een religieuze plicht) uit?
Daarnaast is het niet zo boeiend wat jou wel of geen probleem lijkt.
Maar mensen kunnen prima vrijwillig voor die religieuze plicht kiezen. Hetzelfde als:quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Een religieuze plicht houdt in dat je het verplicht bent. Je draagt dat dan niet vrijwillig, omdat je het mooi vindt, of zo, maar omdat het verplicht is.
"Ik draag vrijwillig mijn verplichte hoofddoek?" Is erg raar, hoor.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. Als ik niet gedoopt was, was ik nu niet katholiek. Gelukkig heb ik de vrijheid om er voor te kiezen of ik er de rest van mijn leven wel of niet iets mee doe. Die vrijheid hebben sommige andersgelovigen vaak niet.
Het was een reactie op 'geloof is indoctrinatie'.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar mensen kunnen prima vrijwillig voor die religieuze plicht kiezen. Hetzelfde als:
[..]
Zeer zeker vergelijkbare situaties.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet vergelijkbare situaties. Geloof is echt indoctrinatie. Kinderen gaan alleen maar geloven als je het er vanaf het begin in ramt.
Ze is minister. Natuurlijk is er ophef als je ziet wat ze op haar kerfstok heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik toch niet, maar snap uberhaupt niet dat er kritiek is op iets wat zij vind. Ze zegt niks verkeerds maar er wordt wel meteen ophef over gemaakt
quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef takura het volgende:
Het probleem met de normalisering van de hoofddoek is dat vrouwen die ervoor kiezen om zich niet kuis te kleden steeds vaker te maken krijgen met straatintimidaties. Want een onbedekte vrouw is al snel een 'hoer'.
Daar trek ik me als westerse vrouw helemaal niks van aan. Ze mogen denken wat ze willen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef takura het volgende:
Het probleem met de normalisering van de hoofddoek is dat vrouwen die ervoor kiezen om zich niet kuis te kleden steeds vaker te maken krijgen met straatintimidaties. Want een onbedekte vrouw is al snel een 'hoer'.
Groot gelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar trek ik me als westerse vrouw helemaal niks van aan. Ze mogen denken wat ze willen.
Sterker nog, ik houd totaal geen rekening met het feit dat er een moslim man achter mij staat in de rij, als ik mijn haar naar achteren gooi of zo. Als ik naar een moslim thuis moet en het is warm, bedek ik niet mijn armen en het is mogelijk dat ik een knielange broek draag of zo. Ze doen het er maar mee. Willen ze dat niet, dan niet? Prima.
Ik heb ooit in de zomer als vrijwilliger meegedraaid in een taalcafe. Je denkt toch niet dat ik mijn armen en benen bedek, omdat dat bij hun wenselijk is!! Omgekeerde wereld!
Ze zegt hiermee niets verkeerd!! Als ze zegt: Ik heb niets met paarden, of met honden, of met katten, gaan dan alle dierenliefhebbers over de zeik?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze is minister. Natuurlijk is er ophef als je ziet wat ze op haar kerfstok heeft.
Hou toch op man 99.9% van de gelovigen krijgt dit vanaf het moment dat ze dingen kunnen begrijpen mee vanuit huis. Mensen die later het geloof vinden moet je met een vergrootglas zoeken. En vaak zijn het dan ook nog de mensen die sowieso al labiel zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zeer zeker vergelijkbare situaties.
Geloof kan op vele manieren beleden worden. Bovendien is jouw stelling onwaar, want er zijn genoeg mensen die later het geloof vinden.
Het probleem is niet mensen die daar vrijwillig voor kiezen, het probleem zit bij mensen die daar niet vrijwillig voor kiezen en zich gedwongen voelen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar mensen kunnen prima vrijwillig voor die religieuze plicht kiezen. Hetzelfde als:
[..]
Ow wat heeft ze op haar kerfstok dan? Heeft ze een strafblad? Heeft ze gezeten? Wat heeft ze op haar kerfstok? Of heb je het over bepaalde uitspraken die ze gedaan heeft waar jij het niet mee eens bent? Gelukkig mag dat nog altijd in Nederland.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze is minister. Natuurlijk is er ophef als je ziet wat ze op haar kerfstok heeft.
Het mag zeker. Maar het is toch logisch dat haar uitspraken en gedrag voor ophef zorgen? Minister is echt een andere rol dan volksvertegenwoordiger.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ow wat heeft ze op haar kerfstok dan? Heeft ze een strafblad? Heeft ze gezeten? Wat heeft ze op haar kerfstok? Of heb je het over bepaalde uitspraken die ze gedaan heeft waar jij het niet mee eens bent? Gelukkig mag dat nog altijd in Nederland.
Dan dienen ze een motie van wantrouwen in, kan de kamer er over stemmen en is daarmee de kous af.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het mag zeker. Maar het is toch logisch dat haar uitspraken en gedrag voor ophef zorgen? Minister is echt een andere rol dan volksvertegenwoordiger.
Het volk wat je moet vertegenwoordigen en het volk dat je moet dienen zijn nog steeds hetzelfde volk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het mag zeker. Maar het is toch logisch dat haar uitspraken en gedrag voor ophef zorgen? Minister is echt een andere rol dan volksvertegenwoordiger.
Klopt. Maar de oplossing voor dat probleem is niet om dan datgene maar compleet te verbieden, inclusief voor mensen die daar wel vrijwillig voor kiezen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het probleem is niet mensen die daar vrijwillig voor kiezen, het probleem zit bij mensen die daar niet vrijwillig voor kiezen en zich gedwongen voelen.
Zeker. Maar in het kader van “Milders” is de situatie politiek wel wat anders gewordenquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het volk wat je moet vertegenwoordigen en het volk dat je moet dienen zijn nog steeds hetzelfde volk.
Volgens mij is er geen enkele politieke partij die hoofddoekjes wil verbieden dus ik begrijp niet zo goed waarom je dat opwerpt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:29 schreef Leshy het volgende:
[..]
Klopt. Maar de oplossing voor dat probleem is niet om dan datgene maar compleet te verbieden, inclusief voor mensen die daar wel vrijwillig voor kiezen.
We zeggen toch ook niet tegen katholieken dat ze geïndoctrineerd zijn om de zondagsrust te handhaven, en verplichten daarom dat alle winkels voortaan op zondag open zijn om die arme katholieke winkels uit hun religieuze juk te bevrijden?
Een hoofddoekverbod wordt nergens geopperd. De boerka en de niqaab mogen van mij wel volledig verboden worden. Dat soort extremistische uitingen zijn net zo kwaadaardig als een pak van de KKK.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:29 schreef Leshy het volgende:
[..]
Klopt. Maar de oplossing voor dat probleem is niet om dan datgene maar compleet te verbieden, inclusief voor mensen die daar wel vrijwillig voor kiezen.
We zeggen toch ook niet tegen katholieken dat ze geïndoctrineerd zijn om de zondagsrust te handhaven, en verplichten daarom dat alle winkels voortaan op zondag open zijn om die arme katholieke winkels uit hun religieuze juk te bevrijden?
Het is natuurlijk een beetje fophef, maar met een historie van anti-islamitische uitlatingen en in een positie als Minister voor Asiel en Migratie, is het niet echt een handige uitspraak.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:11 schreef Gia het volgende:
Ze zegt hiermee niets verkeerd!! Als ze zegt: Ik heb niets met paarden, of met honden, of met katten, gaan dan alle dierenliefhebbers over de zeik?
Dat maakt niet meer zo uit... Trump liegt van alles bij elkaar en gaat aan kop.quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:50 schreef Triggershott het volgende:
Minister Faber: 'Ik ben niet zo van de feiten'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |