abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2024 @ 11:55:01 #201
3542 Gia
User under construction
pi_214141247
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Niet vergelijkbare situaties. Geloof is echt indoctrinatie. Kinderen gaan alleen maar geloven als je het er vanaf het begin in ramt.
Klopt. Als ik niet gedoopt was, was ik nu niet katholiek. Gelukkig heb ik de vrijheid om er voor te kiezen of ik er de rest van mijn leven wel of niet iets mee doe. Die vrijheid hebben sommige andersgelovigen vaak niet.
  Admin woensdag 3 juli 2024 @ 11:55:57 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214141254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:44 schreef Gia het volgende:

Voor de privacy van de mannen. Ze hoeven niet met hun leuter in het gezichtsveld van de dames te staan.
Staan ze ook niet. Ik kom al m'n hele leven in herentoiletten met urinoirs en ik heb nog nooit de leuter van een man die stond te pissen hoeven zien. Daar hebben ze van die schotjes voor. Tenzij je doelbewust gaat staat staren zie je helemaal niets.

quote:
Daar doen vrouwen niet moeilijk over, maar mannen willen niet zichtbaar zijn voor vrouwen als ze staan te plassen.
:?
oh? vertel?

quote:
Waarom zou een man een prullebakje legen? Daar heeft een zaak toch personeel voor!
mannen zijn allemaal perverse viezerikken he ^O^
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 3 juli 2024 @ 11:56:16 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214141257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Als vrouwen beweren dat het dragen van een hoofddoek vrijwillig is, lijkt het mij ook geen probleem em even af te zetten bij een identiteitscontrole, of op een werkplek waar het dragen van hoofdbedekking niet is toegestaan.

Maar dan is het vaak ineens een religieuze plicht.
Hoe sluit het één (vrijwilligheid) het ander (een religieuze plicht) uit?

Daarnaast is het niet zo boeiend wat jou wel of geen probleem lijkt.
Huilen dan.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:01:11 #204
3542 Gia
User under construction
pi_214141317
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe sluit het één (vrijwilligheid) het ander (een religieuze plicht) uit?

Daarnaast is het niet zo boeiend wat jou wel of geen probleem lijkt.
Een religieuze plicht houdt in dat je het verplicht bent. Je draagt dat dan niet vrijwillig, omdat je het mooi vindt, of zo, maar omdat het verplicht is.

"Ik draag vrijwillig mijn verplichte hoofddoek?" Is erg raar, hoor.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:03:25 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214141352
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Een religieuze plicht houdt in dat je het verplicht bent. Je draagt dat dan niet vrijwillig, omdat je het mooi vindt, of zo, maar omdat het verplicht is.

"Ik draag vrijwillig mijn verplichte hoofddoek?" Is erg raar, hoor.
Maar mensen kunnen prima vrijwillig voor die religieuze plicht kiezen. Hetzelfde als:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt. Als ik niet gedoopt was, was ik nu niet katholiek. Gelukkig heb ik de vrijheid om er voor te kiezen of ik er de rest van mijn leven wel of niet iets mee doe. Die vrijheid hebben sommige andersgelovigen vaak niet.
Huilen dan.
pi_214141356
Het probleem met de normalisering van de hoofddoek is dat vrouwen die ervoor kiezen om zich niet kuis te kleden steeds vaker te maken krijgen met straatintimidaties. Want een onbedekte vrouw is al snel een 'hoer'.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:05:35 #207
3542 Gia
User under construction
pi_214141383
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar mensen kunnen prima vrijwillig voor die religieuze plicht kiezen. Hetzelfde als:
[..]

Het was een reactie op 'geloof is indoctrinatie'.
En dat gegeven neemt de vrijwilligheid al weg.

Jongens worden ook niet vrijwillig besneden. Dat beslissen de ouders. Geloof mij maar, als dat pas mag als ze 18 zijn, hoeven ze niet meer zo nodig.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:07:46 #208
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_214141417
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet vergelijkbare situaties. Geloof is echt indoctrinatie. Kinderen gaan alleen maar geloven als je het er vanaf het begin in ramt.
Zeer zeker vergelijkbare situaties.
Geloof kan op vele manieren beleden worden. Bovendien is jouw stelling onwaar, want er zijn genoeg mensen die later het geloof vinden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:08:03 #209
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214141421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 08:35 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik toch niet, maar snap uberhaupt niet dat er kritiek is op iets wat zij vind. Ze zegt niks verkeerds maar er wordt wel meteen ophef over gemaakt
Ze is minister. Natuurlijk is er ophef als je ziet wat ze op haar kerfstok heeft.
Dit, dus.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:09:07 #210
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214141436
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef takura het volgende:
Het probleem met de normalisering van de hoofddoek is dat vrouwen die ervoor kiezen om zich niet kuis te kleden steeds vaker te maken krijgen met straatintimidaties. Want een onbedekte vrouw is al snel een 'hoer'.

Dit dus, normaliseren van iets wat niet normaal is, is zeer gevaarlijk.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:09:40 #211
3542 Gia
User under construction
pi_214141444
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef takura het volgende:
Daar trek ik me als westerse vrouw helemaal niks van aan. Ze mogen denken wat ze willen.
Sterker nog, ik houd totaal geen rekening met het feit dat er een moslim man achter mij staat in de rij, als ik mijn haar naar achteren gooi of zo. Als ik naar een moslim thuis moet en het is warm, bedek ik niet mijn armen en het is mogelijk dat ik een knielange broek draag of zo. Ze doen het er maar mee. Willen ze dat niet, dan niet? Prima.

Ik heb ooit in de zomer als vrijwilliger meegedraaid in een taalcafe. Je denkt toch niet dat ik mijn armen en benen bedek, omdat dat bij hun wenselijk is!! Omgekeerde wereld!
pi_214141468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Daar trek ik me als westerse vrouw helemaal niks van aan. Ze mogen denken wat ze willen.
Sterker nog, ik houd totaal geen rekening met het feit dat er een moslim man achter mij staat in de rij, als ik mijn haar naar achteren gooi of zo. Als ik naar een moslim thuis moet en het is warm, bedek ik niet mijn armen en het is mogelijk dat ik een knielange broek draag of zo. Ze doen het er maar mee. Willen ze dat niet, dan niet? Prima.

Ik heb ooit in de zomer als vrijwilliger meegedraaid in een taalcafe. Je denkt toch niet dat ik mijn armen en benen bedek, omdat dat bij hun wenselijk is!! Omgekeerde wereld!
Groot gelijk.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:11:24 #213
3542 Gia
User under construction
pi_214141470
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ze is minister. Natuurlijk is er ophef als je ziet wat ze op haar kerfstok heeft.
Ze zegt hiermee niets verkeerd!! Als ze zegt: Ik heb niets met paarden, of met honden, of met katten, gaan dan alle dierenliefhebbers over de zeik?
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:12:22 #214
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214141480
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Zeer zeker vergelijkbare situaties.
Geloof kan op vele manieren beleden worden. Bovendien is jouw stelling onwaar, want er zijn genoeg mensen die later het geloof vinden.
Hou toch op man 99.9% van de gelovigen krijgt dit vanaf het moment dat ze dingen kunnen begrijpen mee vanuit huis. Mensen die later het geloof vinden moet je met een vergrootglas zoeken. En vaak zijn het dan ook nog de mensen die sowieso al labiel zijn.
pi_214141497
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]

Het probleem is niet mensen die daar vrijwillig voor kiezen, het probleem zit bij mensen die daar niet vrijwillig voor kiezen en zich gedwongen voelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:14:49 #216
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214141504
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ow wat heeft ze op haar kerfstok dan? Heeft ze een strafblad? Heeft ze gezeten? Wat heeft ze op haar kerfstok? Of heb je het over bepaalde uitspraken die ze gedaan heeft waar jij het niet mee eens bent? Gelukkig mag dat nog altijd in Nederland.
pi_214141574
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ow wat heeft ze op haar kerfstok dan? Heeft ze een strafblad? Heeft ze gezeten? Wat heeft ze op haar kerfstok? Of heb je het over bepaalde uitspraken die ze gedaan heeft waar jij het niet mee eens bent? Gelukkig mag dat nog altijd in Nederland.
Het mag zeker. Maar het is toch logisch dat haar uitspraken en gedrag voor ophef zorgen? Minister is echt een andere rol dan volksvertegenwoordiger.
pi_214141604
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het mag zeker. Maar het is toch logisch dat haar uitspraken en gedrag voor ophef zorgen? Minister is echt een andere rol dan volksvertegenwoordiger.
Dan dienen ze een motie van wantrouwen in, kan de kamer er over stemmen en is daarmee de kous af.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214141657
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het volk wat je moet vertegenwoordigen en het volk dat je moet dienen zijn nog steeds hetzelfde volk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:29:29 #220
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_214141698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het probleem is niet mensen die daar vrijwillig voor kiezen, het probleem zit bij mensen die daar niet vrijwillig voor kiezen en zich gedwongen voelen.
Klopt. Maar de oplossing voor dat probleem is niet om dan datgene maar compleet te verbieden, inclusief voor mensen die daar wel vrijwillig voor kiezen.

We zeggen toch ook niet tegen katholieken dat ze geïndoctrineerd zijn om de zondagsrust te handhaven, en verplichten daarom dat alle winkels voortaan op zondag open zijn om die arme katholieke winkels uit hun religieuze juk te bevrijden?
pi_214141712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het volk wat je moet vertegenwoordigen en het volk dat je moet dienen zijn nog steeds hetzelfde volk.
Zeker. Maar in het kader van “Milders” is de situatie politiek wel wat anders geworden ;).
pi_214141721
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:29 schreef Leshy het volgende:

[..]
Klopt. Maar de oplossing voor dat probleem is niet om dan datgene maar compleet te verbieden, inclusief voor mensen die daar wel vrijwillig voor kiezen.

We zeggen toch ook niet tegen katholieken dat ze geïndoctrineerd zijn om de zondagsrust te handhaven, en verplichten daarom dat alle winkels voortaan op zondag open zijn om die arme katholieke winkels uit hun religieuze juk te bevrijden?
Volgens mij is er geen enkele politieke partij die hoofddoekjes wil verbieden dus ik begrijp niet zo goed waarom je dat opwerpt.
pi_214141738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:29 schreef Leshy het volgende:

[..]

Een hoofddoekverbod wordt nergens geopperd. De boerka en de niqaab mogen van mij wel volledig verboden worden. Dat soort extremistische uitingen zijn net zo kwaadaardig als een pak van de KKK.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:34:17 #224
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_214141749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 12:11 schreef Gia het volgende:
Ze zegt hiermee niets verkeerd!! Als ze zegt: Ik heb niets met paarden, of met honden, of met katten, gaan dan alle dierenliefhebbers over de zeik?
Het is natuurlijk een beetje fophef, maar met een historie van anti-islamitische uitlatingen en in een positie als Minister voor Asiel en Migratie, is het niet echt een handige uitspraak.

"Ik heb niets met paarden, honden, of katten" zou ook niet heel lekker liggen als het uit de mond van een Minister voor Dierenzaken kwam, net zoals je "Ik heb niet zoveel met cijfertjes" ook niet wil horen van de Minister van Economische Zaken, of "Ik heb niet zoveel met Duitsers" van de Minister van Buitenlandse Zaken.
  woensdag 3 juli 2024 @ 12:35:13 #225
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_214141760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 00:50 schreef Triggershott het volgende:
Minister Faber: 'Ik ben niet zo van de feiten'
Dat maakt niet meer zo uit... Trump liegt van alles bij elkaar en gaat aan kop.
Feiten zijn allang van tafel geveegd :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')