Ongetwijfeld. Er er zijn toch ook aardig wat meisjes in Nederland die blij zijn dat ze hun geloof vrij mogen belijden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:25 schreef Zoddie het volgende:
Er zullen toch aardig wat meisjes in Nederland zijn die snakken naar een verbod op hoofddoekjes zodat ze dat ding niet meer ophoeven.
Het is een vorm van huiselijk geweld. Dit moet aangepakt worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Er er zijn toch ook aardig wat meisjes in Nederland die blij zijn dat ze hun geloof vrij mogen belijden.
En nou?..
Zijn er misschien niet andere manieren om onder het juk van (al dan niet religieuze) dwang in familie af te komen? Nog even los van het de absurditeit van een verbod voor de vrijheid.
Maar wel graag gewoon urinoirs houden dan. Voordeel van een herentoilet: geen gezeur dat je de bril zelf EN omhoog moet doen EN omlaagquote:Op woensdag 3 juli 2024 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom gaven de moslimmannen dat aan en niet die vrouwen zelf.
Misschien een idee: Alle toiletten in Nederland genderneutraal. Je hebt thuis toch ook geen aparte dames en heren toilet!
Och. Daar ik geen enkele minister wars van imo. Geen enkel kamerlid zelfs.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Irrelevant. Het ging over uitspraken die 'een minister onwaardig' zijn.
Als er specifiek naar gevraagd wordt, zoals de framende 'journalist' dat hier deed bedoel je?quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Van het tweede zal wel meer opgekeken worden.
Als het opvallende tattoos zijn.
Trouwens, waarom zou ik iemand vertellen wat ik van haar hoofddoekje vindt. Doe jij dat wel Molo?
dat iets 'het verhaal' is maakt het nog niet waar natuurlijk. Veel vrouwen (en mannen) die mishandeld worden door hun partner beweren ook stellig dat ze een keukenkastje geraakt hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:58 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Toevallig is dat bij de vrouwen die ik ken idd het verhaal.
Of jij dat nou wel of niet gelooft.
Aldus de PVV stemmerquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Oppositie voer je op de inhoud, niet op basis van een persoonlijke mening iemand onderuit proberen te halen of stemming te maken. Vooral dat stemming maken is nogal gevaarlijk uit linkerhoek, we hebben in het verleden kunnen zien wat daarvan de gevolgen zijn. Daarbij snap ik niet waarom RTL oppositie zou moeten voeren. Als de RTL zo graag een nieuwtje wil brengen over hoofddoeken zouden ze eens aandacht kunnen geven aan de vrouwen die dat ding niet om willen doen maar verplicht worden, de andere kant van de medaille die keer op keer genegeerd wordt, nee want de hoofddoek kan alleen maar iets goeds zijn en iedereen die een andere mening heeft is fout.
Ja sorry wat ik heb gezegd is gewoon waar! WTFquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar wel graag gewoon urinoirs houden dan. Voordeel van een herentoilet: geen gezeur dat je de bril zelf EN omhoog moet doen EN omlaag
[..]
Och. Daar ik geen enkele minister wars van imo. Geen enkel kamerlid zelfs.
[..]
Als er specifiek naar gevraagd wordt, zoals de framende 'journalist' dat hier deed bedoel je?
[..]
dat iets 'het verhaal' is maakt het nog niet waar natuurlijk. Veel vrouwen (en mannen) die mishandeld worden door hun partner beweren ook stellig dat ze een keukenkastje geraakt hebben.
Zeggen ze.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:58 schreef Puzzie het volgende:
Toevallig is dat bij de vrouwen die ik ken idd het verhaal.
Is het vrijwillig als het het gevolg is van indoctrinatie?quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:55 schreef Molo het volgende:
Vanuit cultuur en religie is dat bij best wat meiden heel normaal en daarmee vanuit dat referentiekader geheel vrijwillig.
Eens. Heb ik het in een latere post ook over.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar wel graag gewoon urinoirs houden dan. Voordeel van een herentoilet: geen gezeur dat je de bril zelf EN omhoog moet doen EN omlaag
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat er geen vrouwen zijn die er zelf voor kiezen, alleen kun je daarvoor niet altijd geloven op wat ze zeggen, simpelweg omdat ze bang zijn voor represailles vanuit hun familie of partner.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:32 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja sorry wat ik heb gezegd is gewoon waar! WTF![]()
Ik ken persoonlijk vrouwen die bewust kozen voor de hoofddoek , waar dat absoluut geen verplichting was.
Dat alles over een kam scheren hier is een beetje jammer .
Ik heb geen enquete gehouden, maar ik denk dat de overgrote meerderheid dat in geval van openbare toiletten fijn vindt. Dus waarom dat anderen door de strot willen duwen, alleen maar omdat jij er geen probleem mee hebt?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:13 schreef Gia het volgende:
Waarom moet alles gescheiden zijn voor mannen en vrouwen?
Als vrouwen beweren dat het dragen van een hoofddoek vrijwillig is, lijkt het mij ook geen probleem em even af te zetten bij een identiteitscontrole, of op een werkplek waar het dragen van hoofdbedekking niet is toegestaan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:32 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja sorry wat ik heb gezegd is gewoon waar! WTF![]()
Ik ken persoonlijk vrouwen die bewust kozen voor de hoofddoek , waar dat absoluut geen verplichting was.
Dat alles over een kam scheren hier is een beetje jammer .
waarom daarachter? als vrouwen ook op het herentoilet willen dan moet er ook niet moeilijk gedaan worden over een rij pisbakken. Ik weet wel dat er vrouwen zijn die er moeite mee hebben als mannen ze horen plassen. Dat is dan ook iets waar ze aan moeten wennen. Net als dat het tamponprullenbakje door de man na je geleegd kan worden bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Heb ik het in een latere post ook over.
Ik zie het voor me als een gezamenlijke ruimte met toilethokjes (gemengd) en daarachter een gedeelte met pisbakken.
Geloof is niet 'vrij', geloof is indoctrinatie. Als we geloof 18+ maken dan moet je over drie generaties gelovigen zoeken met een vergrootglas.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:22 schreef SicSicSics het volgende:
Er er zijn toch ook aardig wat meisjes in Nederland die blij zijn dat ze hun geloof vrij mogen belijden.
Lekker generaliseren , never mindquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vrouwen beweren dat het dragen van een hoofddoek vrijwillig is, lijkt het mij ook geen probleem em even af te zetten bij een identiteitscontrole, of op een werkplek waar het dragen van hoofdbedekking niet is toegestaan.
Maar dan is het vaak ineens een religieuze plicht.
Ik ben er ook niet zo'n fan van hoor, dat religieuze gedoe ... maar eh ... is de meeste opvoeding niet indoctrinatie?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geloof is niet 'vrij', geloof is indoctrinatie. Als we geloof 18+ maken dan moet je over drie generaties gelovigen zoeken met een vergrootglas.
Het "kan dat zijn". Niet "is". Dat maakt het zo lastig en gespannen met onze andere vrijheden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is een vorm van huiselijk geweld. Dit moet aangepakt worden.
Helemaal mee eens.quote:Vraag me bv af of de schrijfster van het boek die afstand nam van haar geloof en bedreigd werd, of degenen die dat deden ook echt zijn aangepakt.
Haar familie bedreigde haar. Pak dat aan.
Ik weet het niet, houd die enquete een keer, zou ik zeggen. En dan vooral onder het uitgaanspubliek. Mensen die nooit gebruik maken van openbare toiletten, kunnen er wmb ook geen mening over geven of het wel of niet gescheiden moet zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen enquete gehouden, maar ik denk dat de overgrote meerderheid dat in geval van openbare toiletten fijn vindt. Dus waarom dat anderen door de strot willen duwen, alleen maar omdat jij er geen probleem mee hebt?
Ik ben er ook geen fan van, maar ...quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Geloof is niet 'vrij', geloof is indoctrinatie. Als we geloof 18+ maken dan moet je over drie generaties gelovigen zoeken met een vergrootglas.
Voor de privacy van de mannen. Ze hoeven niet met hun leuter in het gezichtsveld van de dames te staan.quote:
Daar doen vrouwen niet moeilijk over, maar mannen willen niet zichtbaar zijn voor vrouwen als ze staan te plassen.quote:als vrouwen ook op het herentoilet willen dan moet er ook niet moeilijk gedaan worden over een rij pisbakken.
Waarom zou een man een prullebakje legen? Daar heeft een zaak toch personeel voor!quote:Ik weet wel dat er vrouwen zijn die er moeite mee hebben als mannen ze horen plassen. Dat is dan ook iets waar ze aan moeten wennen. Net als dat het tamponprullenbakje door de man na je geleegd kan worden bijvoorbeeld.
Blijkbaar bedoel je de vrouwelijke helft van van het uitgaanspubliek....quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:41 schreef Gia het volgende:
Ik weet het niet, houd die enquete een keer, zou ik zeggen. En dan vooral onder het uitgaanspubliek. Mensen die nooit gebruik maken van openbare toiletten, kunnen er wmb ook geen mening over geven of het wel of niet gescheiden moet zijn.
....want jij ziet een 'vermeend' onrecht. Dat is heel subjectief en persoonlijk en daar hoeft de rest van de wereld geen rekening mee te houden, natuurlijk.quote:Ik denk dat het merendeel van het uitgaanspubliek geen probleem heeft met gemengde toiletten. Zeker niet als er daardoor meer toilethokjes zijn. Het is voor vrouwen vaak bittere ellende. Eén toilethokje en wasbakje en daar moeten ze het mee doen, terwijl er bij die mannen ook nog een pisgoot van 2 meter is, en een toilethokje.
Ik mag prima de mening hebben dat toiletten gewoon genderneutraal zouden kunnen zijn. Jij hebt een andere mening, ook prima.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar bedoel je de vrouwelijke helft van van het uitgaanspubliek....
[..]
....want jij ziet een 'vermeend' onrecht. Dat is heel subjectief en persoonlijk en daar hoeft de rest van de wereld geen rekening mee te houden, natuurlijk.
Dus ga jij lekker bij de mannen plassen en dan laten we de toiletten verder gewoon zoals ze zijn.
Niet vergelijkbare situaties. Geloof is echt indoctrinatie. Kinderen gaan alleen maar geloven als je het er vanaf het begin in ramt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ben er ook geen fan van, maar ...
Ik ben ook geen fan van thuisonderwijs of montesori onderwijs of de vrije school ...
Of mensen die opgroeien in een milieu waarin PVV stemmen normaal is ...
Omdat het die vrouwen waarschijnlijk geen reet interesseerde maar dat ze het niet mogen van 'hun' mannen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom gaven de moslimmannen dat aan en niet die vrouwen zelf.
Misschien een idee: Alle toiletten in Nederland genderneutraal. Je hebt thuis toch ook geen aparte dames en heren toilet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |