Waarom gaven de moslimmannen dat aan en niet die vrouwen zelf.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je heel binair alle minderheden bij elkaar veegt en daarmee een achtergestelde positie claimt, geeft dat idd vrij weinig nuance. Die in dit geval cruciaal is ja
Ik werkte ergens waar een grote diversiteit en inclusie afdeling was. Iedereen is gelijk en iedereen is welkom.
Maar ja, de moslimmannen gaven vervolgens aan dat de moslima's niet gebruik wilden maken van de genderneutrale toiletten en aparte toiletten wilden.
Het is geen happy happy wereld waarin iedereen lief en gelijk en toch zichzelf helemaal puur kan zijn. Iets met kool en de geit
Klopt, moeten ze zelf weten iddquote:Op woensdag 3 juli 2024 10:43 schreef Puzzie het volgende:
Ik ken genoeg vrouwen die er zelf voor kozen om met een hoofddoek te lopen, moeten ze ook lekker zelf weten.
Ja die vragen stellen is m beantwoorden hequote:Op woensdag 3 juli 2024 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom gaven de moslimmannen dat aan en niet die vrouwen zelf.
Misschien een idee: Alle toiletten in Nederland genderneutraal. Je hebt thuis toch ook geen aparte dames en heren toilet!
Irrelevant. Het ging over uitspraken die 'een minister onwaardig' zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou vond Wilders het politiek correcte altijd vreselijk vervelend, dus ik neem aan dat men het bij de PVV niet bijzonder vervelend vindt daarvoor uitgemaakt te worden. Je moet immers niet policor willen doen.
Geheel vrijwillig. Ongedwongen. Zeggen ze.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:43 schreef Puzzie het volgende:
Ik ken genoeg vrouwen die er zelf voor kozen om met een hoofddoek te lopen, moeten ze ook lekker zelf weten.
Van het tweede zal wel meer opgekeken worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, moeten ze zelf weten idd
Ik ken iemand die een pentagram van de satanskerk op zijn armen heeft staan. Moet ie ook zelf weten.
Vinden anderen ook wat van, en mag ook
Denk dat iedereen het antwoord wel weet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:46 schreef Gia het volgende:
Wat als ik een moslima vraag wat ze van minirokjes, of naveltruitjes vindt en ze zegt: Ik houd niet van zoveel blote huid. Is daar dan iets mis mee? Nee, mag ze vinden.
Waarom dan wel als iemand zegt niet zo van de hoofddoekjes te zijn.
Wie had het over iets vertellen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Van het tweede zal wel meer opgekeken worden.
Als het opvallende tattoos zijn.
Trouwens, waarom zou ik iemand vertellen wat ik van haar hoofddoekje vindt. Doe jij dat wel Molo?
Vanuit cultuur en religie is dat bij best wat meiden heel normaal en daarmee vanuit dat referentiekader geheel vrijwillig.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geheel vrijwillig. Ongedwongen. Zeggen ze.
Toevallig is dat bij de vrouwen die ik ken idd het verhaal.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geheel vrijwillig. Ongedwongen. Zeggen ze.
Ik niet. Ik zie niet in waarom de ene niet een bepaalde mening mag hebben over andermans kleding en de ander wel. In Nederland zijn we voor de wet allemaal gelijk. Een minister is dus gelijk aan een willekeurige moslima en mag best haar eigen mening hebben over andermans manier van kleden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk dat iedereen het antwoord wel weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is daar dan iets mis mee?
En wat als Minister Faber vindt dat alle hoofdbedekking, niet behorende bij een uniform, in het openbaar verboden zou moeten worden. Is daar wat mis mee?
Naar mijn mening is daar bij allebei wat mis mee. Dus gelijk. Maar puur een mening, of zeggen er zelf niet zo van te zijn, is niks mis mee.
Minister Faber zegt helemaal niet wat ze van iemands hoofddoekje vindt! Ze zegt alleen er zelf niet zo van te zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Trouwens, waarom zou ik iemand vertellen wat ik van haar hoofddoekje vindt. Doe jij dat wel Molo?
Want je gaat thuis ook met meerdere mensen een toiletruimte in? Zoals bij openbare toiletten het geval is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien een idee: Alle toiletten in Nederland genderneutraal. Je hebt thuis toch ook geen aparte dames en heren toilet!
Wel als die moslima een bestuursfunctie heeft die (bijv.) te maken heeft met openbare zeden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:46 schreef Gia het volgende:
Wat als ik een moslima vraag wat ze van minirokjes, of naveltruitjes vindt en ze zegt: Ik houd niet van zoveel blote huid. Is daar dan iets mis mee? Nee, mag ze vinden.
Waarom dan wel als iemand zegt niet zo van de hoofddoekjes te zijn.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zie niet in waarom de ene niet een bepaalde mening mag hebben over andermans kleding en de ander wel. In Nederland zijn we voor de wet allemaal gelijk. Een minister is dus gelijk aan een willekeurige moslima en mag best haar eigen mening hebben over andermans manier van kleden.
En die mening is dan nog mild: "Ik ben er niet zo van." Ze had ook kunnen zeggen: "Het zou verboden moeten worden."
Laten we eens die kant op gaan...
Wat als een moslimgroepering zou roepen dat veel te blote kleding in het openbaar verboden zou moeten worden,Het is niet gelijk voor sommigen omdat het een kritiek is op moslims, wat dan meteen gelijk staat aan racisme etc; en racisme speelt geen rol meer als een moslim iets zegt over de blote huid bij anderen. Daarom is het zo lastig om inhoudelijk kritiek te hebben op de islam/gewoontes van moslims; want het wordt te vaak toch gelijk doorgetrokken naar racisme helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is daar dan iets mis mee?
En wat als Minister Faber vindt dat alle hoofdbedekking, niet behorende bij een uniform, in het openbaar verboden zou moeten worden. Is daar wat mis mee?
Naar mijn mening is daar bij allebei wat mis mee. Dus gelijk. Maar puur een mening, of zeggen er zelf niet zo van te zijn, is niks mis mee.
Ik reageerde op Molo. Maar had het verkeerd gelezen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Minister Faber zegt helemaal niet wat ze van iemands hoofddoekje vindt! Ze zegt alleen er zelf niet zo van te zijn.
Valt best zo in te richten dat er een apart gedeelte is waar de vrouwen hun make up kunnen bijwerken, en een apart deel met pisbakken, maar dat de toilethokjes gemengd zijn. Beetje out of the box denken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Want je gaat thuis ook met meerdere mensen een toiletruimte in? Zoals bij openbare toiletten het geval is.
Wat is de meerwaarde hiervan? Anders dan het woke gedachtengoed verspreiden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt best zo in te richten dat er een apart gedeelte is waar de vrouwen hun make up kunnen bijwerken, en een apart deel met pisbakken, maar dat de toilethokjes gemengd zijn. Beetje out of the box denken.
En bij ons is de wc in de bijkeuken en ja, als er meerdere mensen tegelijk moeten (nummertjes trekken) tijdens een feest of zo, dan staan er mensen van verschillende geslacht op hun beurt te wachten in de bijkeuken.
Dan nog mag je een mening hebben. Daarbij zegt ze verder niets over het hoofddoekje an sich. Ze zegt niet: Ik vind het niks, ik vind het lelijk, ik vind het aanstootgevend of wat dan ook. Nee, ze zegt dat ze er niet zo van is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:03 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wel als die moslima een bestuursfunctie heeft die (bijv.) te maken heeft met openbare zeden.
Er wordt hier geen privépersoon bevraagd, maar een politica in functie. Daar zit een verschil tussen.
Wat is dat nou weer voor belachelijk statement dat BNR haar in de mond lijkt te leggen en niet geciteerd wordt. Ze is minister van alle Nederlanders, niet van iedereen die Nederland is binnengedrongen of er rechtsgeldig verblijft. Stukje nepnieuws erbij: "Eerder hield Faber ook een betoog over de racistische omvolkingstheorie." Het is toch ook godgeklaagd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 06:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Statement Marjolein Faber: ‘Minister voor iedereen die zich in Nederland bevindt’
Dus ook voor iedereen die een hoofddoek draagt.
Vooral vrouwen zonder hoofddoek hebben er last van omdat vrouwen met hoofddoek hen tot hoeren maken die door hun moslimmannen als zodanig behandeld worden. Je weet dat ze onevenredig veel jongens gaan grootbrengen die zich niet kunnen gedragen. Zelfbeheersing is geen onderdeel van opgroeien.quote:
Ik vind daar niet per se iets woke aan. Ik ging 40 jaar geleden al vlot naar een herentoilet in de kroeg als het bij de dames weer eens met de benen buiten hing. Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Waarom moet alles gescheiden zijn voor mannen en vrouwen? We zijn toch allemaal mensen. Daarbij, je zit toch in een hokje met een deur op slot! Het gaat alleen maar om het halletje er buiten waar je door elkaar staat. Daarbuiten, dus in de kroeg, restaurant, whatever, zit je ook door elkaar. Waarom is dat nu zo'n probleem voor het halletje voor de toiletten?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde hiervan? Anders dan het woke gedachtengoed verspreiden.
ja klopt, enkel de haters zijn voor, zodat ze kunnen haten op degene die tegen zijnquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:18 schreef RealistAtheist het volgende:
Niks mis met deze uitspraak. Ik ben ook niet zo van de hoofddoekjes. Prima toch? Hoofddoekjes zijn ook een achterlijk archaïsch uitvloeisel van een volkomen zieke ideologie. Ik vind het zelfs prettig dat een minister in onze humanistische open samenleving hier niet zo van is.
Ongetwijfeld. Er er zijn toch ook aardig wat meisjes in Nederland die blij zijn dat ze hun geloof vrij mogen belijden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:25 schreef Zoddie het volgende:
Er zullen toch aardig wat meisjes in Nederland zijn die snakken naar een verbod op hoofddoekjes zodat ze dat ding niet meer ophoeven.
Het is een vorm van huiselijk geweld. Dit moet aangepakt worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Er er zijn toch ook aardig wat meisjes in Nederland die blij zijn dat ze hun geloof vrij mogen belijden.
En nou?..
Zijn er misschien niet andere manieren om onder het juk van (al dan niet religieuze) dwang in familie af te komen? Nog even los van het de absurditeit van een verbod voor de vrijheid.
Maar wel graag gewoon urinoirs houden dan. Voordeel van een herentoilet: geen gezeur dat je de bril zelf EN omhoog moet doen EN omlaagquote:Op woensdag 3 juli 2024 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Och. Daar ik geen enkele minister wars van imo. Geen enkel kamerlid zelfs.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Irrelevant. Het ging over uitspraken die 'een minister onwaardig' zijn.
Als er specifiek naar gevraagd wordt, zoals de framende 'journalist' dat hier deed bedoel je?quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
dat iets 'het verhaal' is maakt het nog niet waar natuurlijk. Veel vrouwen (en mannen) die mishandeld worden door hun partner beweren ook stellig dat ze een keukenkastje geraakt hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:58 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Toevallig is dat bij de vrouwen die ik ken idd het verhaal.
Of jij dat nou wel of niet gelooft.
Aldus de PVV stemmerquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Oppositie voer je op de inhoud, niet op basis van een persoonlijke mening iemand onderuit proberen te halen of stemming te maken. Vooral dat stemming maken is nogal gevaarlijk uit linkerhoek, we hebben in het verleden kunnen zien wat daarvan de gevolgen zijn. Daarbij snap ik niet waarom RTL oppositie zou moeten voeren. Als de RTL zo graag een nieuwtje wil brengen over hoofddoeken zouden ze eens aandacht kunnen geven aan de vrouwen die dat ding niet om willen doen maar verplicht worden, de andere kant van de medaille die keer op keer genegeerd wordt, nee want de hoofddoek kan alleen maar iets goeds zijn en iedereen die een andere mening heeft is fout.
Ja sorry wat ik heb gezegd is gewoon waar! WTFquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar wel graag gewoon urinoirs houden dan. Voordeel van een herentoilet: geen gezeur dat je de bril zelf EN omhoog moet doen EN omlaag
[..]
Och. Daar ik geen enkele minister wars van imo. Geen enkel kamerlid zelfs.
[..]
Als er specifiek naar gevraagd wordt, zoals de framende 'journalist' dat hier deed bedoel je?
[..]
dat iets 'het verhaal' is maakt het nog niet waar natuurlijk. Veel vrouwen (en mannen) die mishandeld worden door hun partner beweren ook stellig dat ze een keukenkastje geraakt hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |