Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Hoe heb jij er last van?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Haha, gefopt.quote:
quote:
Dat mag zij toch vinden? Of is ze dan meteen weer een racist, facist en een nazi tegelijk?quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
Statement Marjolein Faber: ‘Minister voor iedereen die zich in Nederland bevindt’quote:Op woensdag 3 juli 2024 06:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat mag zij toch vinden? Of is ze dan meteen weer een racist, facist en een nazi tegelijk?
Als die kop op m'n scherm verschijnt, ontstaan er nog net geen ijsbloemen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 05:59 schreef Falco het volgende:
Frau Faber
Ik denk dat ze de reïncarnatie van een of andere Duitse kamparts is.
"Sjtop maa.... begin maar heeeelemaal opnieuw".quote:Op woensdag 3 juli 2024 06:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als die kop op m'n scherm verschijnt, ontstaan er nog net geen ijsbloemen.
Ze doet me tevens denken aan stokoude verhalen van toen vader klein was; basisschoolleraressen (jaren 50) die met een latje klaar stonden als kinderen de fout in gingen.
Feiten, zoals als man vier vrouwen en ontelbare concubines mogen hebben? Hoe legde je de rol van de vrouw ook weer uit?quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:50 schreef Triggershott het volgende:
Minister Faber: 'Ik ben niet zo van de feiten'
Mag je als moslim wel kritiek hebben op de uitspraken / gedrag van een ( to be ) minister?quote:Op woensdag 3 juli 2024 07:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Feiten, zoals als man vier vrouwen en ontelbare concubines mogen hebben? Hoe legde je de rol van de vrouw ook weer uit?
Schattig dat je likes krijgt van verder oh zo progressieve types.
Schattig uberhaupt hoe snel die types hun principes laten varen wanneer het aartsconservatieve islamitische opvattingen betreft; benieuwd hoe lang je ze nog om de tuin kan leiden
Dus, als Echte, Anti-Woke Man kun je het beste moslim worden?quote:Op woensdag 3 juli 2024 07:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Feiten, zoals als man vier vrouwen en ontelbare concubines mogen hebben? Hoe legde je de rol van de vrouw ook weer uit?
Schattig dat je likes krijgt van verder oh zo progressieve types.
Schattig uberhaupt hoe snel die types hun principes laten varen wanneer het aartsconservatieve islamitische opvattingen betreft; benieuwd hoe lang je ze nog om de tuin kan leiden
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 3 juli 2024 07:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, als Echte, Anti-Woke Man kun je het beste moslim worden?
En criminelen en putinlovers en ja zelfs voor jouquote:Op woensdag 3 juli 2024 06:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Statement Marjolein Faber: ‘Minister voor iedereen die zich in Nederland bevindt’
Dus ook voor iedereen die een hoofddoek draagt.
Ik mag jou ook niet zo.quote:Op woensdag 3 juli 2024 07:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
En criminelen en putinlovers en ja zelfs voor jou
Hoeft ze het er nog niet mee eens te zijn
Maar, ik dacht, dat voor anti-woke Mannen, mannen mannen zijn, vrouwen vrouwen en dat ze hun plaats moeten weten? Ok, en buitenlanders zijn tuig en moeten oprotten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 07:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, hoezo?
Dat hele intersectionele gezever en hoe vaststaande eigenschappen (zoals geslacht) je identiteit en positie bepalen maakt dat juist onmogelijk.
Linkse media probeert het nieuwe rechtse kabinet zo slecht als mogelijk in het daglicht te zetten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
Ja maar dan mag ze toch alsnog vinden dat ze zelf niks met hoofddoeken heeft?quote:Op woensdag 3 juli 2024 06:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Statement Marjolein Faber: ‘Minister voor iedereen die zich in Nederland bevindt’
Dus ook voor iedereen die een hoofddoek draagt.
Dus omdat ze democratisch gekozen zijn moet je even kalm zijn met je kritiek? Wat een rare manier van denken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja maar dan mag ze toch alsnog vinden dat ze zelf niks met hoofddoeken heeft?
Dit is gewoon weer stemmingmakerij omdat het een pvv'er is, alles wat er nu gezegd wordt gaat breed uitgemeten worden in de pers.
Laten we eerst maar eens kijken wat dit kabinet voor elkaar gaat krijgen ipv meteen links lopen janken met zn allen.
Ik zelf heb overigens geen pvv gestemd, maar vind het treurig dat er zoveel weerstand is op democratisch gekozen volksvertegenwoordigers.
Als men het anders had gewild hadden er gewoonweg meer mensen met hun luie reet moeten gaan stemmen als ze de kans krijgen.
Heb je weer gezopen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar, ik dacht, dat voor anti-woke Mannen, mannen mannen zijn, vrouwen vrouwen en dat ze hun plaats moeten weten? Ok, en buitenlanders zijn tuig en moeten oprotten.
Het ging toch om al dat gezeik over mannen die vrouwen willen zijn en omgekeerd, buitenlanders die denken dezelfde rechten als een blanke Nederlander te hebben en uitkeringstrekkers die leven van onze centen? En verder alles wat er verder nog mis is met Nederland door de extreemlinkse regering van de afgelopen 25 jaar?
En dat denk je dus verkeerd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar, ik dacht, dat voor anti-woke Mannen, mannen mannen zijn, vrouwen vrouwen en dat ze hun plaats moeten weten? Ok, en buitenlanders zijn tuig en moeten oprotten.
Het ging toch om al dat gezeik over mannen die vrouwen willen zijn en omgekeerd, buitenlanders die denken dezelfde rechten als een blanke Nederlander te hebben en uitkeringstrekkers die leven van onze centen? En verder alles wat er verder nog mis is met Nederland door de extreemlinkse regering van de afgelopen 25 jaar?
Zoveel gelachen in haar leven dat ze haar non-Duchenne smile kwijtgeraakt is..quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:14 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben niet zo van de lelijke wijven maar hé, je doet 'r niks aan.
Je kent me helemaal nietquote:
Vroeger liepen ze idd met een hoofddoekquote:Op woensdag 3 juli 2024 02:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mijn oma had altijd een hoofddoekje, en bij katholieken zie je ook nog dat vrouwen Hun hoofd bedekken tijdens de mis. Nooit zo ingezien dat iemand hier aanstoot aan kan nemen.
Nee dat zeg ik toch niet, maar snap uberhaupt niet dat er kritiek is op iets wat zij vind. Ze zegt niks verkeerds maar er wordt wel meteen ophef over gemaaktquote:Op woensdag 3 juli 2024 08:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus omdat ze democratisch gekozen zijn moet je even kalm zijn met je kritiek? Wat een rare manier van denken.
Nee johquote:
Nou, dat is de vraag.quote:
Ja, met dit weer is het behoorlijk zweten kan ik je zeggen.quote:
Beetje kort door de bocht, of geldt dit ook voor vrouwen uit Katwijk aan zee, of staphorst, ook die vrouwen lopen in kleding die de kerkgemeenschap voorschrijft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 05:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je als moslimvrouw nog steeds niet inziet dat je als dier behandeld word vanuit de islam gezien mannen zich ook horen te bedekken en dit niet doen, dan ben je gewoon een masochist.
Maw moslimvrouwen die roepen het nog leuk te vinden ook om zich van top tot teen te bedekken moet je negeren en / of in een instelling gooien, want die hebben heel hard hulp nodig.
Het alternatief is dat woke mensen zijn wat wij wappies noemen: "word wakker!" Dat zijn de mensen die overal een complot in zien, zoals dat mensen inenten of een mondkapje dragen ze net ziek maakt. Maar dat zijn over het algemeen extreemrechtse mensen (FvD en zo). Dus dat past weer beter bij de mensen die zich hier anti-woke vinden.quote:
Dat klopt ook inderdaad voor de biblebelt figuren, die vind ik net zo vreemd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, of geldt dit ook voor vrouwen uit Katwijk aan zee, of staphorst, ook die vrouwen lopen in kleding die de kerkgemeenschap voorschrijft.
Ze is er waarschijnlijk niet toe in staat, heb compassie. 'Rechts' heeft al zoveel te verduren gehad de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:44 schreef dudewhereismycar het volgende:
De reactie van Faber is niet minister waardig. Er is een reden dat de term politiek correct bestaat. Je uitspraken dien je aan te passen, zodat niemand zich gekwetst voelt. Of je het nu wil of niet, je bent als minister een voorbeeld functie en daarbij ben je minister van namens alle Nederlanders.
Het toont in iedergeval aan wat voor incompetentie die lui van de PVV bezitten... je zal er maar mee in de coalitie zitten.......
Het is conformisme.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:34 schreef Montagui het volgende:
Zolang vrouwen (of mannen) graag een hoofddoek willen dragen moeten ze dat lekker doen. Persoonlijk vind ik het vaak ook best wel staan.
Het begint me tegen de borst te stuiten wanneer vrouwen in ons vrije westerse land onder dwang een hoofddoek op moeten. Daar mag best continue wat over gezegd worden. Wat mij betreft net zolang totdat 'emancipatie' deze groep vrouwen bereikt heeft en zij niet meer onder dwang de hoofddoek moeten dragen maar uit echt vrije keuze.
Gedeeltelijk wel.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, of geldt dit ook voor vrouwen uit Katwijk aan zee, of staphorst, ook die vrouwen lopen in kleding die de kerkgemeenschap voorschrijft.
Joden: jongens worden besneden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:51 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel.
Hoewel de hoofddoek een teken van "onreinheid" is. Lees: schaamhaar/ongesteld kunnen worden.
Geen idee of dat in Katwijk ook zo is.
Veel moslims zien niet gelovigen ook als onrein. Bij de radicalere varianten moet de clitoris er ook af. Die is ook onrein.
Alle lof zij Allah.
Ze zegt niks verkeerd? Ok, stel je de volgende krantenkop eens voor, in een parallel universum waar de PvdA de verkiezingen gewonnen heeft:quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik toch niet, maar snap uberhaupt niet dat er kritiek is op iets wat zij vind. Ze zegt niks verkeerds maar er wordt wel meteen ophef over gemaakt
Het niet dragen zorgt ervoor dat de neven, ooms, broers en vader van datzelfde meisje haar willen bespringen blijkbaar. Blijft natuurlijk het bewijs dat de islam de middeleeuwen niet is ontgroeid qua barbarisme.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:52 schreef Cruzinats het volgende:
Het is geheel vrijwillig, maar het niet dragen maakt je wel een hoer in de ogen van de islam.
En daar zit het probleem.
Het is een façade. Zogenaamd deugdzame vrouwen met hoofddoek zijn net zoveel 'hoer' als vrouwen zonder hoofddoek.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:52 schreef Cruzinats het volgende:
Het is geheel vrijwillig, maar het niet dragen maakt je wel een hoer in de ogen van de islam.
En daar zit het probleem.
Stoken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:48 schreef AgLarrr het volgende:
Krijg je de kans om iets aan een nieuwe minister te vragen, vraag je dit. Gristus te paard zeg..
Of als denk een minister levert: ik ben niet zo van het zichtbare haar bij vrouwen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ze zegt niks verkeerd? Ok, stel je de volgende krantenkop eens voor, in een parallel universum waar de PvdA de verkiezingen gewonnen heeft:
"Frans Timmermans: Ik ben niet zo van de keppeltjes"
Hoe kom je erbij dat Timmermans iets tegen Joodse mensen zou hebben?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ze zegt niks verkeerd? Ok, stel je de volgende krantenkop eens voor, in een parallel universum waar de PvdA de verkiezingen gewonnen heeft:
Dat staat er toch niet ?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Timmermans iets tegen Joodse mensen zou hebben?
Je wapenen tegen groepsdruk is dan ook iets wat kinderen op de lagere school al zouden moeten meekrijgen. Een mooie taak voor het onderwijs, omdat je dat blijkbaar niet kunt overlaten aan de opvoeders.quote:
Op dezelfde wijze waarop men er kennelijk van uit moet gaan dat minister Faber niets tegen islamitische mensen heeft?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Timmermans iets tegen Joodse mensen zou hebben?
Pvv is de grootste geworden he bij de laatste tk verkiezingen. Misschien wil een groot deel van het electoraat juist dit wel. Zeker gezien dat het vluchtelingen'beleid' aangepakt moet worden volgens velen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Of als denk een minister levert: ik ben niet zo van het zichtbare haar bij vrouwen.
Gewoon ridicuul
Dat je zegt: hoofddoeken en andere niet neutrale geloofskenmerken zijn niet toegestaan als politieagent is een hele andere discussie.
Klopt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Joden: jongens worden besneden.
Pinkstergemeenschap, gerevormeerden: vrouwen mogen geen blote bovenbeneden en schouders hebben.
Kan zo nog wel even doorgaan.
Nou ja ik denk vaak wel eens wil dat meisje dat echt dragen? Of moet dat van haar familie?quote:
Beetje rare herengymnastiek om toch maar te kunnen zeiken over Halsema,quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:04 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nou ja ik denk vaak wel eens wil dat meisje dat echt dragen? Of moet dat van haar familie?
Net als die wetgeving dat meisjes geen hoofddoek mogen dragen in bepaalde functies en Femke Halsema dat dan toch toestaat.
Misschien wouden die vrouwen en meisjes juist dat het niet meer mocht, dat ze eindelijk hun hoofddoek af mochten doen, maar nee Femke onderdrukt die meisjes wel.
Hah, grapjas.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Beetje rare herengymnastiek om toch maar te kunnen zeiken over Halsema,
Men is hier ten alle tijde vrij wel of geen hoofddoek te dragen, daar heeft Halsema niks over te zeggen.
Waarom komen dan in Iran en Saudi-Arabië bijna geen besneden vrouwen voor terwijl daar de radicaalste vorm van de islam gepredikt wordt?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:51 schreef PluggieOD het volgende:
Veel moslims zien niet gelovigen ook als onrein. Bij de radicalere varianten moet de clitoris er ook af. Die is ook onrein.
Dit gaat de standaard worden, de partijen die al jaren verbinding preken gaan nu alles in het werk stellen om dit kabinet onderuit te halen. Nederland boeit ze geen reet, de mensen die dit kabinet vertegenwoordigen boeit ze geen reet, nee alleen hun opvattingen, meningen en politieke agenda is heilig. Die laten dit land gewoon afbranden als ze daarmee dit kabinet ten val brengen. En als ze zich als stampvoetende kleuters moeten gedragen dan gaan ze dat gewoon doen, als het kabinet maar snel valt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:41 schreef ZarB het volgende:
Deugend NL zoekt ook weer redenen om te piepen over het kabinet. Man man
Kut hè, oppositie.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit gaat de standaard worden, de partijen die al jaren verbinding preken gaan nu alles in het werk stellen om dit kabinet onderuit te halen. Nederland boeit ze geen reet, de mensen die dit kabinet vertegenwoordigen boeit ze geen reet, nee alleen hun opvattingen, meningen en politieke agenda is heilig. En als ze zich als stampvoetende kleuters moeten gedragen dan gaan ze dat gewoon doen, als het kabinet maar snel valt.
En terecht. Daar is de media ook voor. Snap eerlijk gezegd niet dat je daar problemen mee hebt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:07 schreef Zoddie het volgende:
En ik zie al dat de komdende maanden de media elk woord uit de mond van huidige kabinet 100x analyseert om te kijken of ze er het liefst mogelijk een schokkende titel van kunnen maken.
TS is kennelijk niet van de mensen die niet zo van de hoofddoekjes zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:
Oppositie voer je op de inhoud, niet op basis van een persoonlijke mening iemand onderuit proberen te halen of stemming te maken. Vooral dat stemming maken is nogal gevaarlijk uit linkerhoek, we hebben in het verleden kunnen zien wat daarvan de gevolgen zijn. Daarbij snap ik niet waarom RTL oppositie zou moeten voeren. Als de RTL zo graag een nieuwtje wil brengen over hoofddoeken zouden ze eens aandacht kunnen geven aan de vrouwen die dat ding niet om willen doen maar verplicht worden, de andere kant van de medaille die keer op keer genegeerd wordt, nee want de hoofddoek kan alleen maar iets goeds zijn en iedereen die een andere mening heeft is fout.quote:
Klopt hier is de media ook voor, maar toch stoort het nogal dat het eenzijdige berichtgeving uit de media is. Nooit eens aandacht voor de onderdrukte vrouwen die verplicht zo'n doek moeten dragen en dat niet willen. Daar is de media toch ook eigenlijk voor, snap niet dat mensen bij deze eenzijdige berichtgeving daar al decennia lang geen problemen mee hebben. Want daar zou de media dus ook voor moeten zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En terecht. Daar is de media ook voor. Snap eerlijk gezegd niet dat je daar problemen mee hebt.
Spiegeltje spiegeltjequote:Op woensdag 3 juli 2024 09:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Oppositie voer je op de inhoud, niet op basis van een persoonlijke mening iemand onderuit proberen te halen of stemming te maken.
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat een topper die Halsema, al die radicalen van zondag al opgepakt, de vernielers van politieauto's, de genocide schreeuwers en de "Hamas is mijn broer"-roepers, en nog tijd over om een cabaretier aan de tand te voelen vanwege een sketch.
Ik ben een linkse rakker en ook niet zo van de hoofddoeken uit religieuze dwang.quote:
Uh….. juist ja, niks mis mee. Treurig dat er aanstoot aan genomen wordt. Het is een ander verhaal als je gaat zeggen dat je niks met moslims of joden hebt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |